[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-04 12:30
tweakerpim schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:12:
[...]

Ik heb online.nl via dsl en dan is het verschil nog te doen. Maar via glas is beeld inderdaad beter.

Ik heb hem in ieder geval even gemeld bij online.nl
Dank. Je werkt voor online?

Heb dit al keer gebeld via online zelf, andere persoon op tweakers die mij toendertijd nieuwe tv ontvanger stuurde om te testen en Twitter.

Helaas is doorgifte van ac3, dd+ etc etc not steeds niet werkbaar via deze decoder, nos etc heeft linear wel dd+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-04 14:59
cazzie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:13:
[...]

De tv moet wel rechtstreeks op de router worden aangesloten,
de overige verbindingen mogen wel via een switch.
Ik heb er hier zelfs 2 switches tussen (Netgear GC110). Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
SmasterS schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:54:
[...]

Dank. Je werkt voor online?

Heb dit al keer gebeld via online zelf, andere persoon op tweakers die mij toendertijd nieuwe tv ontvanger stuurde om te testen en Twitter.

Helaas is doorgifte van ac3, dd+ etc etc not steeds niet werkbaar via deze decoder, nos etc heeft linear wel dd+
Nee, ik ben daar ook klant. Nou hopen dat ze nu wel actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 21:16
tweakerpim schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:59:
[...]

@ernstblaauw
En als je hdcp-versie op de ontvanger op v1 zet. Heb je het probleem dan ook nog?
Ja, dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:01
Vanmiddag via twitter nog een tijdje bezig geweest met de helpdesk:

De zxyel router er tussen gezet, meerdere keren zowel de ONT en router spanningsloos
gehad en ook nog gereset echter geen verbinding, beide lampjes op de ONT zijn groen
maar een WAN connectie zit er verder niet in [zowel bij de zxyel en de fritzbox].

Ticket is aangemaakt en maandag komt guidion langs om de boel weer vlot te trekken.
In de tussentijd kan ik nog een beetje het web op via de wifi van de buurtjes.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
tweakerpim schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:24:
[...]

Nee, ik ben daar ook klant. Nou hopen dat ze nu wel actie ondernemen.
Ben benieuwd. Ik kijk gewoon niet naar hun interactive gedeelte daardoor. Nu ben ik wel goed voorzien met de Netflix and co. Uiteindelijk heb ik het opgegeven om daarover contact weer op te nemen haha.

Thanks ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstblaauw
ernstblaauw schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:01:
Het ligt iig hier niet (alleen) aan de switch; ook direct aan de router werkt het niet. Er is een ticket aangemaakt bij de tweedelijnssupport
Toch de switch. Na een harde reset van zowel modem als tv-ontvanger werkte het direct op de modem wel. Met oude switch ertussen niet. En met de nieuwe Netgear GS108E werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
ernstblaauw schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:31:
[...]

Toch de switch. Na een harde reset van zowel modem als tv-ontvanger werkte het direct op de modem wel. Met oude switch ertussen niet. En met de nieuwe Netgear GS108E werkt het wel
Die E erachter geeft aan dat de switch IGMP-snooping ondersteunt. En dat had je dus nodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
@SmasterS ik ga toch overstappen naar Ziggo. Ik heb steeds met sommige vrt opgenomen uitzendingen, dat ik deze niet kan afspelen op de tv ontvanger.
Dit ook al een paar keer gemeld, dan gaat het een aantal dagen goed en dan begint het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
tweakerpim schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 07:13:
@SmasterS ik ga toch overstappen naar Ziggo. Ik heb steeds met sommige vrt opgenomen uitzendingen, dat ik deze niet kan afspelen op de tv ontvanger.
Dit ook al een paar keer gemeld, dan gaat het een aantal dagen goed en dan begint het weer.
Ik kijk bijna nooit tv via hun platform. Met alle streamingdiensten ben ik ze niet nodig.
Glasvezel upload ben ik wel nodig.. Dat is mijn reden om niet terug te gaan naar Ziggo.
Succes bij Ziggo! Hun tv is inderdaad erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvern
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 19:44
Ik heb sinds gisteren 100Mbit glas+TV van online. Ik was positief verrast door de router, die alle opties lijkt te hebben die je van een router mag verwachten. (Dit in tegenstelling tot de verschrikkelijke Experiabox12 van KPN) Activatie en overstap ging soepel.

De TV kant heeft wel een hoop haken en ogen:
- Settopbox is groter, lelijker en minder snel dan die van KPN en heeft een fel blauw lampje.
- Settopbox moet in het zicht staan door de IR-afstandsbediening.
- De afstandbediening heeft geen "source" knop, om de tv van/naar een andere HDMI ingang te switchen.

Vanwege bovenstaande hoopte ik TV te kunnen kijken via KODI, maar ik kan met mijn inloggegevens nog niet inloggen bij CanalDigitaal.

Ik neem aan dat het mogelijk even tijd nodig heeft voor mijn gegevens aan CanalDigitaal doorgegeven zijn. In mijn online.nl account mist ook bijna alle informatie nog. Heeft iemand hier ervaring mee?

edit: Ik heb het even nagevraagd via de chat op online.nl. (werkt prima) Mijn oplevering was naar voren gehaald door de afspraak om het NTU te controleren. (bleek overbodig) Waarschijnlijk is de oude datum bij CanalDigitaal blijven staan. Ze gaan het binnen 48 uur oplossen.

edit2: Even later heb ik een (geautomatiseerd?) smsje ontvangen, met de mededeling dat ik pas zou kunnen inloggen bij Canal Digitaal wanneer alle diensten geactiveerd zijn. (27-07) Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren en als alles inderdaad pas de 27e werkt, wat dan de factuurdatum gaat zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Tvern op 22-07-2023 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 23:08
Tvern schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:38:
Ik heb sinds gisteren 100Mbit glas+TV van online. Ik was positief verrast door de router, die alle opties lijkt te hebben die je van een router mag verwachten. (Dit in tegenstelling tot de verschrikkelijke Experiabox12 van KPN) Activatie en overstap ging soepel.

De TV kant heeft wel een hoop haken en ogen:
- Settopbox is groter, lelijker en minder snel dan die van KPN en heeft een fel blauw lampje.
- Settopbox moet in het zicht staan door de IR-afstandsbediening.
- De afstandbediening heeft geen "source" knop, om de tv van/naar een andere HDMI ingang te switchen.

Vanwege bovenstaande hoopte ik TV te kunnen kijken via KODI, maar ik kan met mijn inloggegevens nog niet inloggen bij CanalDigitaal.

Ik neem aan dat het mogelijk even tijd nodig heeft voor mijn gegevens aan CanalDigitaal doorgegeven zijn. In mijn online.nl account mist ook bijna alle informatie nog. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruik anders gewoon de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvern
Voor de app zal ik toch ook moeten kunnen inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 23:08
Tvern schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:10:
Voor de app zal ik toch ook moeten kunnen inloggen.
Ja dat snap ik, maar waarom zou je via Kodi TV willen kijken als er gewoon een app is bedoel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvern
Als de app een goed alternatief was had ik natuurlijk niet voor een abonnement met settopbox gekozen.
Ik wil de app ook kunnen gebruiken, maar hoop vanwege de tegenvallende settopbox en afstandsbediening op een werkend alternatief in Kodi om in ieder geval de volgende redenen:
Ik heb (en wil) geen TV die de app ondersteund.
Ik doe het liefst alles op één apparaat waarmee ik niet aan een merk TV, of provider vast zit.
IPTV van KPN was veel prettiger via KODI (met Webbie add-on) werkte dan via de settopbox. Met Webbie kon ik elke zender 400 minuten (als ik me niet vergis) terugspoelen. Ook als ik die zender net op zet. Bij gebruik van begin gemist kon ik gewoon doorspoelen i.p.v. verplicht het einde van het voorgaande programma en alle reclames te hoeven kijken.

Of de Kodi add-on dezelfde voordelen heeft, weet ik natuurlijk nog niet, want ik kan niet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:41
Kodi wordt niet ondersteund, door niet 1 tv provider. Je wilt geen tv (of googletv/appletv) app gebruiken en bent nu boos dat je kodi niet ondersteund is? Kodi draait toch ook ergens op....

Begin gemist met reclames werkt legaal met niet 1 tv aanbieder (uitgezonderd npo). Dat werkt alleen met illegale iptv aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvern
Waar haal je dat ik boos was? Al moet ik zeggen dat dat met dit soort reacties niet lang zal duren.
Dit draadje heet "[Online.nl] Ervaringen & Discussie". Ik deel mijn ervaring. En vraag of het een bekend ding is dat in niet direct kan inloggen bij Canal Digitaal, omdat ik hoop zo wat minder afhankelijk te zijn van de (in mijn ervaring) matige settopbox. Ik had voor die settopbox gekozen, omdat ik de kans groot achtte dat de Kodi app niet optimaal zou werken, maar dat kan ik dus niet testen.
Kodi draait inderdaad ook ergens op. Namelijk op een Raspberry Pi 4, die Naast Kodi ook nog wordt ingezet voor EmulationStation, Steamlink, Firefox en wat er maar in me op komt. Alleen de 3-4 keer per jaar dat we een film gehuurd hebben gebruikten we het kastje van KPN.

KPN een illegale iptv aanbieder noemen, is ook sterk. Dat was namelijk de iptv aanbieder waarbij dit mogelijk was. Zij hoeven alternatieven voor hun hardware niet te ondersteunen, maar mogen ze ook niet blokkeren, aangezien dat onder de vrije modemkeuze valt (punt 2.1). Is het ook illegaal om een tijdschrift te lezen als je niet lang genoeg naar de pagina's met reclame kijkt?

Overigens heb ik van online een antwoord gekregen op mijn vraag. Ik heb mijn eerdere post aangepast, om vraag en antwoord bij elkaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30
Tvern schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:38:

edit: Ik heb het even nagevraagd via de chat op online.nl. (werkt prima) Mijn oplevering was naar voren gehaald door de afspraak om het NTU te controleren. (bleek overbodig) Waarschijnlijk is de oude datum bij CanalDigitaal blijven staan. Ze gaan het binnen 48 uur oplossen.

edit2: Even later heb ik een (geautomatiseerd?) smsje ontvangen, met de mededeling dat ik pas zou kunnen inloggen bij Canal Digitaal wanneer alle diensten geactiveerd zijn. (27-07) Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren en als alles inderdaad pas de 27e werkt, wat dan de factuurdatum gaat zijn.
En? Hoe lang duurde het voor je die code kreeg? Hier vandaag hetzelfde euvel... bij kpn/budget krijg je je KPN pin minstens een week vantevoren... beetje idioot dat online.nl dat niet doet.

Verder deel ik jouw ervaring tot nu toe: overstap gaat soepel, router instellen idem. Wel twee tegenvallers:
AB IR, dus idd niet in een gesloten kast :(
Router login account wordt geblokkeerd na een paar keer verkeerd inloggen gereset, enig herstel door factory reset, dus dan kan je al je instellingen weer opnieuw doen :/

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvern
Uiteindelijk is het toch 27-07 geworden.
Ondertussen kan ik ook zien dat ik tot die tijd KPN betaald heb en vanaf die dag Online.nl betaal. Ik had verwacht dat de betaling op de 21e zou wisselen. Ik kon immers vanaf dat moment geen gebruik meer maken van mijn aansluiting bij KPN, en had wel TV en internet van Online.nl.

Jammer, want mijn maandkosten bij KPN waren net € 36,50 gestegen.

TV kijken via Kodi is goed bruikbaar voor bijvoorbeeld het nieuws, dus dat scheelt weer een afstandsbediening naast de bank.
Voor de Settopbox heb ik een ir verlengkabeltje besteld dat ik redelijk onzichtbaar kan wegwerken, alleen die is zoek geraakt in de post. Ik neem aan dat dat goed werkt. Er zit in ieder geval een ingang voor achterop de settopbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-04 23:12
Wij zijn zoekende naar een ander glasvezel pakket\provider en aan wie kan ik deze vraag beter stellen dan aan m'n mede tweakers :)

Wat @stansfield2 hierboven beschrijft zojuist meegemaakt.

We willen ook het tv abbo eraf hebben bij KPN (en dan via NLziet kijken)
dit kon ik online niet voor elkaar krijgen, omdat we een compleet pakket hadden afgesloten destijds, KPN kan dit wel in het systeem wijzigen voor ons.
Helaas is het niet mogelijk om een half jaar voor 35,- p/maand te betalen, dit is dus enkel voor nieuwe klanten.
We gaan voor 100 Mbit 42,50 betalen.

Ik zag ook nog de link van @f.h
https://www.kpn.com/shop/...?promotie=affiliate&tv=ja
Iemand een idee wat er gebeurd als ik die aanvraag op hetzelfde adres?

We zijn in dubio over Online.nl die is namelijk goedkoper, echter is dit dan duurkoop?
Via breedbandwinkel.nl is er de mogelijkheid om bij Online.nl een jaarabonnement van 50Mbit (welke ook voldoende is) af te sluiten voor een maandbedrag van 29,-
Zijn er mensen met ervaring van alleen internet bij Online.nl eventueel i.c.m. routers en switches in huis.
We hebben nu via KPN een Experiabox V10A modem, bij Online zal dit een Zyxel modem zijn, verschillen deze veel van elkaar? ik lees veel problemen met de tv kastjes, echter hebben wij deze niet nodig.
Ik hoor graag van jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-04 11:26
Tvern schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:23:
Uiteindelijk is het toch 27-07 geworden.
Ondertussen kan ik ook zien dat ik tot die tijd KPN betaald heb en vanaf die dag Online.nl betaal. Ik had verwacht dat de betaling op de 21e zou wisselen. Ik kon immers vanaf dat moment geen gebruik meer maken van mijn aansluiting bij KPN, en had wel TV en internet van Online.nl.

Jammer, want mijn maandkosten bij KPN waren net € 36,50 gestegen.

TV kijken via Kodi is goed bruikbaar voor bijvoorbeeld het nieuws, dus dat scheelt weer een afstandsbediening naast de bank.
Voor de Settopbox heb ik een ir verlengkabeltje besteld dat ik redelijk onzichtbaar kan wegwerken, alleen die is zoek geraakt in de post. Ik neem aan dat dat goed werkt. Er zit in ieder geval een ingang voor achterop de settopbox.
Welke add on gebruik je in Kodi?

Ik heb deze geïnstalleerd: https://kodi.wiki/view/Add-on:Canal_Digitaal

Maar ik krijg de volgende melding (na het invullen van mijn inloggegevens van Online.nl) An error occurred while authenticating.

Tv kijken via de website en app werkt wel gewoon..

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tvern
@Hartox Ik gebruik dezelfde add-on. Je bent waarschijnlijk op te veel apparaten tegelijk ingelogd. Geen idee wat de limiet is.

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-04 11:26
@Tvern Thnx, dat was de oplossing!

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 13:39
Heeft er iemand last van een storing van Online VDSL?

De verbinding hier werkt al uren niet. Ik had er eerder niet naar gekeken omdat ik andere dingen moest doen. Maar nu zie ik dat er op het modem nog maar 2 lampjes branden. Terwijl ik me kan herinneren dat het er 4 waren: naast de "power" zat nog een DSL-lampje die bij opstarten knipperde en daarna groen werd en daarnaast nog een wereldbol-lamp die oranje was (omdat het modem in bridge stond).

Nu blijven zowel DSL als wereldbol uit, ook bij een herstart :?

Is er simpelweg geen signaal op de telefoonlijn of zou het modem plots defect zijn?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9qgPTMFl.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Josefien op 23-11-2023 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Je zou het kunnen opzoeken in de handleiding wat het betekent, maar beter is altijd om contact op te nemen met de provider. Je hebt immers hun apparatuur in gebruik en bij hun het abonnement lopen. Hun zijn ook de enigen die je probleem kunnen oplossen. Als je eigen apparatuur gebruikt is het anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik ga over een tijdje van KPN glasvezel over naar online.nl glasvezel. Nu lees ik in een mail van online.nl dat er een KPN monteur langs gaat komen om mijn verbinding op te leveren.
De support van online.nl kon mij niet vertellen wat die monteur dan komt doen. Meer dan "het is nodig" en "het kost u niets" konden ze mij niet vertellen.

Heeft een idee? Ik had bewust voor een DHZ pakket gekozen omdat ik geen zin heb in een monteur in de kerstvakantie, krijg ik nu dit :?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
KPN monteur gaat sowieso niet je Online apparatuur aansluiten, maar er alleen voor zorgen dat de apparatuur van Online ook daadwerkelijk aangesloten kan worden en ook kan werken. Beetje afhankelijk van jouw verbinding, maar zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat die een ONT komt aansluiten als het gaat om een XGS-PON verbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door bjusterbaarlik op 01-12-2023 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

bjusterbaarlik schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:58:
KPN monteur gaat sowieso niet je Online apparatuur aansluiten, maar er alleen voor zorgen dat de apparatuur van Online ook daadwerkelijk aangesloten kan worden en ook kan werken. Beetje afhankelijk van jouw verbinding, maar zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat die een ONT komt aansluiten als het gaat om een XGS-PON verbinding.
En gaat die monteur dan de huidige ONT verwijderen? Heb nl nu (nog) direct van kpn een inet glasvezel abonnement lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
fenrir schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:07:
[...]

En gaat die monteur dan de huidige ONT verwijderen? Heb nl nu (nog) direct van kpn een inet glasvezel abonnement lopen
Als je er al hebt blijft die dacht ik gewoon hangen. Dan geen idee wat die komt doen. Je merkt het vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
[...]

Bij mij zijn ze destijds komen kijken. Binnen 1 minuut weer weg zonder iets te veranderen. Ik stapte toen ook over van KPN (AON) naar Online.nl. Als je gebruik maakt van overstapservice kom je sowieso niet zonder te zitten. Overigens ga ik nu weer weg bij Online.nl. De tv-dienst is gewoon minder (met name ESPN) en we kunnen hier niet wennen aan het menu van de tv-gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 07:24
[...]

Behalve bij XGS-PON, weet je provider formeel niet dat jij al een NT hebt hangen van een vorige of huidige provider. Dus er is een monteur gepland om voor jou de glasvezel NT te plaatsen (die je dus al hebt).

Weet je zeker dat je een ONT hebt? Staan er de woorden Alarm en Connection op?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 22:05
Vannacht is er een update uitgevoerd op de modems en bepaalde tekens (&, $, '. `, ") mogen niet meer voorkomen in het wachtwoord. Daardoor doet je wifi het alleen nog als je je wachtwoord wijzigt en opnieuw connectie maakt. Er is geen zicht op wanneer er een oplossing volgt helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Pfff, stelletje amateurs daar bij de firmware ontwikkelaars....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Na een stroomstoring afgelopen zaterdag, geeft mijn glasvezelmodem geen sjoege meer. Ik vermoed dat de ethernetpoort kapot is, want ook na tientallen keren aan en uit zetten, blijven de lampjes naast de poort uit.

Voorop staat een sticker met een code die begint met PON-SN. Verder heb ik de lampjes Power (aan), Connection (aan) en Alarm (uit).

Nu belde ik vanochtend met Online, maar ik krijg niet zomaar een nieuw modem, daarvoor moet ik eerst een stappenplan door waarvoor ik naast de modem moet zitten - en dat is niet zo makkelijk gedaan met openingstijden van de helpdesk.

Daarom hier 2 vragen:
1. Hebben jullie een idee of, en zo ja hoe, er nog leven in mijn glasvezelmodem te krijgen is?
2. Is er een manier om de helpdesk te overtuigen een monteur te sturen als je niet naast de modem staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 23:44
ernstblaauw schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:53:
Na een stroomstoring afgelopen zaterdag, geeft mijn glasvezelmodem geen sjoege meer. Ik vermoed dat de ethernetpoort kapot is, want ook na tientallen keren aan en uit zetten, blijven de lampjes naast de poort uit.

Voorop staat een sticker met een code die begint met PON-SN. Verder heb ik de lampjes Power (aan), Connection (aan) en Alarm (uit).

Nu belde ik vanochtend met Online, maar ik krijg niet zomaar een nieuw modem, daarvoor moet ik eerst een stappenplan door waarvoor ik naast de modem moet zitten - en dat is niet zo makkelijk gedaan met openingstijden van de helpdesk.

Daarom hier 2 vragen:
1. Hebben jullie een idee of, en zo ja hoe, er nog leven in mijn glasvezelmodem te krijgen is?
2. Is er een manier om de helpdesk te overtuigen een monteur te sturen als je niet naast de modem staat?
als gaat om kpnnetwerk
kijk even na pon serie nummer als je 023 reeks en 0501 tm 0503 reeks hebt deze zijn instabiel hebben probleem als stroom uitvalt uit en aan wordt gezet dat de lan poort werkt dan niet meer.
dan dient die te vervangen worden dat is de enige oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
jopoh schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:06:
[...]

als gaat om kpnnetwerk
kijk even na pon serie nummer als je 023 reeks en 0501 tm 0503 reeks hebt deze zijn instabiel hebben probleem als stroom uitvalt uit en aan wordt gezet dat de lan poort werkt dan niet meer.
dan dient die te vervangen worden dat is de enige oplossing
Thanks. Ja, KPN-netwerk en na 4 letters zie ik 023 staan. Morgen maar weer bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ernstblaauw schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:53:
Vraag ze welke stappen je moet doorlopen, maar kan niemand anders het doen?

Kan ook zijn dat de mediaconverter stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
ernstblaauw schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:48:
[...]

Thanks. Ja, KPN-netwerk en na 4 letters zie ik 023 staan. Morgen maar weer bellen
Vanochtend is de monteur langs geweest.
Ik had inderdaad een nieuwe modem nodig. Nu heb ik hardware-revisie 1.1, eerst 1.0. De 1.1 zou beter tegen stroomstoringen moeten kunnen. Je kan het revisienummer alleen zien als je de glasvezelmodem van het glasvezelpunt afschuift, ik zou het dus niet aanbevelen.

Verder had de monteur eerst ook nog een reset van het glasvezelmodem geprobeerd. Lost het probleem in 70%-80% van de gevallen op, maar wordt niet door de helpdesk genoemd. Was voor mij geen oplossing.

Verder herkende de monteur niet de genoemde zwakke serienummers 023 en 0501-0503 - maar in mijn geval blijkt het wel te kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 23:44
ernstblaauw schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:36:
[...]

Vanochtend is de monteur langs geweest.
Ik had inderdaad een nieuwe modem nodig. Nu heb ik hardware-revisie 1.1, eerst 1.0. De 1.1 zou beter tegen stroomstoringen moeten kunnen. Je kan het revisienummer alleen zien als je de glasvezelmodem van het glasvezelpunt afschuift, ik zou het dus niet aanbevelen.

Verder had de monteur eerst ook nog een reset van het glasvezelmodem geprobeerd. Lost het probleem in 70%-80% van de gevallen op, maar wordt niet door de helpdesk genoemd. Was voor mij geen oplossing.

Verder herkende de monteur niet de genoemde zwakke serienummers 023 en 0501-0503 - maar in mijn geval blijkt het wel te kloppen.
en revivsie nummer zegt niet alles want 0501-0503 zit ook in rev 1.1 en die hebben ook het zelfde probleem.
er is zelfs al rev 1.2 in omloop.
en neem van mij aan dat die nummers kloppen. heb deze week stuk 15 vervangen in die reeks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04 17:16
De OP is sterk verouderd, maar het volgende: als je van KPN komt is het dan een wereld van verschil of is de meeste apparatuur (net als het netwerk) hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
boostie schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:05:
De OP is sterk verouderd, maar het volgende: als je van KPN komt is het dan een wereld v
an verschil of is de meeste apparatuur (net als het netwerk) hetzelfde?
Ik kom van KPN (AON). Los van de mindere kwaliteit van de tv ervaar ik, net zoals bij KPN geen enkele storing. Wel lijkt het langer te duren voordat pagina's etc laden. Dat is hier op alle pc's/laptops het geval. Niet schokkend maar ik merk het wel. Ik gebruik dezelfde DNS-servers als bij KPN (maar ook het wisselen naar andere maakt niet uit). De apparatuur is bij mij hetzelfde (eigen Fritzbox). Verder zijn er vanuit Online ook geen hardwarematige aanpassingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Weet iemand of Online.nl ook VLAN 6 gebruikt bij een internet-only abonnement? (glasvezel)

Ik ben van plan om over te stappen van KPN naar Online.nl en KPN gebruikt VLAN 6. Daarvoor had ik Youfone en ook deze gebruikte VLAN 6. Zodoende hoefde ik nooit iets te wijzigen in mijn eigen Ubiquiti EdgeRouter router. (geruisloze overstap.. alleen de facturen kwamen van een ander dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
xabre16v schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:46:
Weet iemand of Online.nl ook VLAN 6 gebruikt bij een internet-only abonnement? (glasvezel)

Ik ben van plan om over te stappen van KPN naar Online.nl en KPN gebruikt VLAN 6. Daarvoor had ik Youfone en ook deze gebruikte VLAN 6. Zodoende hoefde ik nooit iets te wijzigen in mijn eigen Ubiquiti EdgeRouter router. (geruisloze overstap.. alleen de facturen kwamen van een ander dus)
Alle providers hebben inmiddels wel een pagina met instellingen voor eigen routers:
https://www.online.nl/kla...en-wifi/eigen-apparatuur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Ik denk dat wel meerdere mensen dat weten, aangezien het zelfs meermaals in dit topic genoemd wordt. :)

Er zit een zoekbalk bovenin daar kun je bijvoorbeeld Vlan in typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dat had ik ook al gedaan maar alle opmerkingen daarover lijken alleen te gaan over DSL. Maar intussen ben ik er achter dat vlan 1001 zowel voor dsl als glas in gebruik is. Dit staat ook niet op de site van online.nl zelf zoals hierboven genoemd die ik natuurlijk zelf ook al had gevonden.

Zijn er mensen met een Edgerouter (direct aan glas dus niet achter het zyxel modem in bridgemode) hier in combinatie met glas via kpn? Zie dat online.nl IPoE gebruikt ipv PPPoE. Een optie hiervoor kan ik niet vinden in mijn Edgerouter X.

[ Voor 31% gewijzigd door xabre16v op 15-12-2023 10:31 ]

• Edje040
Hier in Eindhoven ligt Canal Digitaal.er uit. Via de ontvanger werkt het wel maar via de app niet.

Meer mensen last van? Zelfs inloggen lukt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Edje040 op 21-12-2023 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Vraagje, de 26e ga ik over van KPN glas naar Online.nl glas.. nu sturen ze een monteur voor 'voorbereidende werkzaamheden'... Iemand enig idee wat dit gaat inhouden ? Een mediaconverter van glas naar ethernet hangt er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

xabre16v schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:18:
Vraagje, de 26e ga ik over van KPN glas naar Online.nl glas.. nu sturen ze een monteur voor 'voorbereidende werkzaamheden'... Iemand enig idee wat dit gaat inhouden ? Een mediaconverter van glas naar ethernet hangt er al.
Nee, bij ons is er geen kpn monteur geweest maar ben wel over. (Hadden ook kpn glas, dus al een mediaconverter). Kreeg dezelfde mail/brief over die voorbereidende werkzaamheden, maar geen afspraak gezien noch een kpn monteur. Kan zijn dat dit komt omdat ze bij online.nl geen telefoonnummer van ons hebben, maar we zijn wel over igg.

Vind de canal digital app maar onoverzichtelijk tov het kpn kastje, ben er na 3 weken nog niet aangewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
fenrir schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:53:
[...]

Nee, bij ons is er geen kpn monteur geweest maar ben wel over. (Hadden ook kpn glas, dus al een mediaconverter). Kreeg dezelfde mail/brief over die voorbereidende werkzaamheden, maar geen afspraak gezien noch een kpn monteur. Kan zijn dat dit komt omdat ze bij online.nl geen telefoonnummer van ons hebben, maar we zijn wel over igg.

Vind de canal digital app maar onoverzichtelijk tov het kpn kastje, ben er na 3 weken nog niet aangewend.
Apart hoor, heb de afspraak maar gemaakt (via een mail van KPN Wholesale) maar als er niemand komt opdagen is het ook prima :P
Ik heb internet-only, geen tv/of bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
xabre16v schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:41:
[...]

Apart hoor, heb de afspraak maar gemaakt (via een mail van KPN Wholesale) maar als er niemand komt opdagen is het ook prima :P
Ik heb internet-only, geen tv/of bellen.
Bij mij is toen ook een monteur geweest. Ding dong...even kijken...alles doet het al zie ik...nou doei..

Gewoon laten komen. Kost je niets en dan weet je zeker dat alles goed is.

PS ik heb Online alweer opgezegd. TV voor mij zwaar ondermaats qua kwaliteit en mijn vrouw kon maar niet wennen aan het menu. Ik merkte ook dat het laden van pagina's trager is bij Online. Mijn contract loopt tot begin april maar ik ben nu al over naar Ziggo (zeer gunstige BF-aanbieding). Ondanks dat ik dus van glas naar kabel ben gegaan ervaar ik dat internet sneller reageert. De kwaliteit van TV is gewoon top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Edje040 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:01:
[...]

Bij mij is toen ook een monteur geweest. Ding dong...even kijken...alles doet het al zie ik...nou doei..

Gewoon laten komen. Kost je niets en dan weet je zeker dat alles goed is.

PS ik heb Online alweer opgezegd. TV voor mij zwaar ondermaats qua kwaliteit en mijn vrouw kon maar niet wennen aan het menu. Ik merkte ook dat het laden van pagina's trager is bij Online. Mijn contract loopt tot begin april maar ik ben nu al over naar Ziggo (zeer gunstige BF-aanbieding). Ondanks dat ik dus van glas naar kabel ben gegaan ervaar ik dat internet sneller reageert. De kwaliteit van TV is gewoon top.
We zullen het zien, ik heb geen tv afgenomen en gebruik verder eigen apparatuur. (Ubiquiti router en wifi spul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
xabre16v schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:06:
[...]

We zullen het zien, ik heb geen tv afgenomen en gebruik verder eigen apparatuur. (Ubiquiti router en wifi spul)
Ik heb hier ook eigen apparatuur (AVM). Maar als het voor jou werkt is het prima toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Edje040 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:01:
[...]

Ik merkte ook dat het laden van pagina's trager is bij Online. Mijn contract loopt tot begin april maar ik ben nu al over naar Ziggo (zeer gunstige BF-aanbieding). Ondanks dat ik dus van glas naar kabel ben gegaan ervaar ik dat internet sneller reageert.
De DNS servers van Online zijn niet top qua snelheid. Verander je die in het modem naar bijvoorbeeld Cloudflare dan ben je van die vertraging af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Cap schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:03:
[...]

De DNS servers van Online zijn niet top qua snelheid. Verander je die in het modem naar bijvoorbeeld Cloudflare dan ben je van die vertraging af.
Ik gebruik niet anders dan Cloudflare maar ik merkte gewoon een vertraging die ik voor Online niet had (en nu ook niet meer heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Intussen is de verbinding opgeleverd, glas via het kpn netwerk. Eigen apparatuur werkt ook weer. (Edgerouter X)
De monteur is wel geweest en heeft bestaande grijze Genexis vervangen door een nieuwe zwarte mediaconverter.

De oude wilden nogal eens random stuk gaan vertelde hij.. het zal wel.

Merk geen verschil met KPN en Youfone wat in de jaren hiervoor had. Altijd 50mbit abo's en nu weer.

[ Voor 14% gewijzigd door xabre16v op 18-01-2024 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:08

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Cap schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:03:
[...]

Top tip! Heb het niet gemeten maar het voelt vele malen "snappier".

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Het is de zoveelste keer dat de verbinding op zijn gat ligt en er een monteur
richting de wijkkast mag om daar de verbinding te herstellen.

Aangezien het huidige contract tot eind februari loopt is dat een mooi
moment om afscheid te nemen van ze.

control alt oeps deleted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@cazzie aangezien de monteur richting de wijkkast moet om de verbinding te herstellen, is dit een probleem met de infra van KPN: het heeft dus niets met Online.nl te maken.

Dus als je een nieuwe provider kiest, zorg dan dat dit niet via dezelfde kabel / wijkkast gaat. Dus bijv Ziggo als jouw KPN infra wijkkast blijkbaar zo brak is. Of als je glasvezel hebt, probeer er eentje die niet via de KPN infra gaat (zoals Online), maar via de Open Dutch Fiber infra (T-mobile / Odido, Fiber, Freedom, etc).

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 20-01-2024 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Cap schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:04:
@cazzie aangezien de monteur richting de wijkkast moet om de verbinding te herstellen, is dit een probleem met de infra van KPN: het heeft dus niets met Online.nl te maken.

Dus als je een nieuwe provider kiest, zorg dan dat dit niet via dezelfde kabel / wijkkast gaat. Dus bijv Ziggo als jouw KPN infra wijkkast blijkbaar zo brak is. Of als je glasvezel hebt, probeer er eentje die niet via de KPN infra gaat (zoals Online), maar via de Open Dutch Fiber infra (T-mobile / Odido, Fiber, Freedom, etc).
Dat laatste is vreemd advies als er maar heel weinig woningen in NL zijn die zowel een Open Dutch Fiber aansluiting als een KPN aansluiting in de woning hebben. Ik schat hooguit een paar duizend. Wellicht nog minder. Beide partijen ontwijken elkaar nog zoveel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Cap schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:04:

Ik ga per 1 Maart over op KPN glasvezel, via pricewise was dat de voor mij voordeligste optie
en KPN heeft support op de fritzboxen - dat is ook een bonus voordeel.

Ziggo zou een optie zijn geweest maar die jaarlijkse prijsverhogingen zijn niet aan mij besteed.

control alt oeps deleted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
cazzie schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:25:
[...]

Ik ga per 1 Maart over op KPN glasvezel, via pricewise was dat de voor mij voordeligste optie
en KPN heeft support op de fritzboxen - dat is ook een bonus voordeel.

Ziggo zou een optie zijn geweest maar die jaarlijkse prijsverhogingen zijn niet aan mij besteed.
Die support van KPN op Fritzbox geldt alleen als je die bij hen huurt... Mocht je dat niet hebben mee gekregen.
Maar verder klopt het verhaal van de vorige spreker wel. Het netwerk blijft hetzelfde en de PoP, de apparatuur daarin, en jouw FTU ook. Dus grote kans dat er toch weer regelmatig een monteur nodig is. Wat de oorzaak daarvan ook moge zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
cazzie schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:25:
[...]
Dan heb ik nieuws voor je, KPN verhoogt ook elk jaar zijn prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 19:14:
[...]

Dat laatste is vreemd advies als er maar heel weinig woningen in NL zijn die zowel een Open Dutch Fiber aansluiting als een KPN aansluiting in de woning hebben. Ik schat hooguit een paar duizend. Wellicht nog minder. Beide partijen ontwijken elkaar nog zoveel mogelijk.
Maar ALS die optie er is dan kan je daarvoor kiezen toch?
En Ziggo heb ik ook al genoemd.
Misschien heb je een beter advies?

Wij krijgen hier overigens binnenkort zowel ODF als KPN, als ik beide sites mag geloven. Ze zijn ook beide bezig in de binnenstad (Haarlem). Overal komen blauwe/turquoise en oranje kabeltjes tussen de stoeptegels uit voor de deuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 20-01-2024 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jongetje schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:24:
[...]

Dan heb ik nieuws voor je, KPN verhoogt ook elk jaar zijn prijzen.
Maar sinds vorig jaar doen ze dat als inflatiecorrectie. En dat mag volgens de AV en je mag er niet door opzeggen als je nog in contract zit.
Dus misschien nog slechter dan bij Ziggo :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Iemand hier een idea waarom ik over delta netwerk mijn beelden niet kan uploaden naar een Amerikaanse server op moment?
http://speedtest-east.photoshelter.com

internet verder werkt allemaal prima, goede speedtest qua waardes, allemaal rond de 500mbit niks geks.

ik heb daar wel een download van 4mb , upload test die geeneens en server ping van over 10000 ms..

pak ik mijn telefoon hotspot over kpn netwerk draait het...

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 16:21

Flipm0de

geen

al lange tijd geen reacties in dit topic, loopt het allemaal zo perfect bij Online.nl?:).

Zitten nu bij Odido voor 40E voor 100Mb. Maar wil graag ESPN erbij, Online lijkt een van de weinige providers waar ESPN Compleet in het pakket zit. Of mis ik nog een optie?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik heb enkel 50mbit glas van Online.nl en geen klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
Weinig a geen klachten. Espn stottert wel bij mij vaak.

Stap eind april over naar odido ivm goedkoper met unlimited telefoon abonnement erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Flipm0de schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:20:
al lange tijd geen reacties in dit topic, loopt het allemaal zo perfect bij Online.nl?:).

Zitten nu bij Odido voor 40E voor 100Mb. Maar wil graag ESPN erbij, Online lijkt een van de weinige providers waar ESPN Compleet in het pakket zit. Of mis ik nog een optie?
Dat is al jaren traditie, dat Online de enige is die ESPN compleet aanbiedt binnen een redelijk geprijsd standaardpakket. Hun USP. ;)

Bij mij (VDSL) werkt het al jaren zoals het hoort, al kan het natuurlijk altijd beter wat betreft beeldkwaliteit en user interface. Maar dat geldt natuurlijk ook voor andere providers. Ik heb geen last van storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
SmasterS schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:22:
Espn stottert wel bij mij vaak.
Hier geen stotters bij ESPN. Wel vind ik de beeldkwaliteit bij terugkijken (begin gemist) onvoldoende voor een sportzender. De live kwaliteit is stappen beter. Dat is mijn grootste punt van kritiek op Online momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
Cap schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:53:
[...]

Hier geen stotters bij ESPN. Wel vind ik de beeldkwaliteit bij terugkijken (begin gemist) onvoldoende voor een sportzender. De live kwaliteit is stappen beter. Dat is mijn grootste punt van kritiek op Online momenteel.
Gebruik wel mijn eigen hardware, eigenlijk geen problemen met tv kijken. Alleen espn. Instellingen al bijvoorbeeld naar 1080i gezet dat was toch potje onscherp. Gebeurt alleen met wedstrijden niet de live programma

Staat ook netjes op 50hz.
Zal de switch en router reboot geven next time ik ga kijken naar espn. Misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Okee dan bedoel je iets anders dan ik dacht. Je had het over "stottert vaak" dus ik dacht aan hickups door verbindingsproblemen. Maar je hebt het gewoon over de doorgegeven beeldkwaliteit, niet over sporadische problemen.

Ja, als je uitgesteld gaat kijken ipv live dan is het beeld van de ESPN zenders veel slechter. Het beeld stottert bij slow panning shots zoals je die ziet bij een voetbal of hockeywedstrijd. Inderdaad irritant. Ook is het beeld veel minder scherp.

Deze dingen zie je vooral op een grote tv. Op een kleiner laptop scherm o.i.d. valt het veel minder op. Er is ook een behoorlijke groep mensen die niet gevoelig zijn voor stotters en onscherpte lijkt het, die kijken het gewoon zonder morren.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 11-03-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Ja dus kijken wat odido kan gaan doen. Ben in combinatie met de telefoon, 1gig internet thuis plus espn goedkoper uit en dubbele internet snelheid(wat overkill is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje

Dat kost bij Odido 10euro extra.
Of je neemt internet only (bij welke provider dan ook) en neemt tv via canal+ voor 15euro per maand (daar zit ook ESPN compleet bij).

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 11-03-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Die canal + is het enige waar ik nu niet tevreden over ben.

De ui van de app is ruk, zeker als je het vergelijkt met bijv de Netflix app.
Bij terugkijken zitten ze vaak mis met de start en eindtijd. Meestal kijk je eerst de laatste 5 minuten van het programma ervoor, maar het houdt ook 5 minuten te vroeg op! Komend van kpn was ik dit niet gewend.
Recent kon ik een live programma van de Belg niet kijken, kwam er een test beeld en een fantastische pieptoon. Iets over landcode/rechten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Moet zeggen dat alle streaming apps ruk zijn in vergelijking met Netflix. Heb nu Skyshowtime voor de afwisseling maar das ook niet veel soeps. Slechte zoekfunctie en icm Chromecast lopen ondertitels vaak niet synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-03 18:08
Beste mensen,

Ik zit al een tijdje bij online.nl met glasvezel, maximaal abonnement hier in Vlissingen. Echter, de laatste tijd werkt internet prima overdag, maar 's avonds wordt het een ramp. Meestal zo rond 20:00 uur is het nauwelijks nog te doen.

Speedtest laadt retetraag, maar als de test komt is de snelheid soms wel OK. Dat vind ik raar. Wie herkent deze problemen? Ik zag dat iemand dat bij Odido ook ervaren heeft. Probleem werd daar nooit opgelost, klant is overgestapt.

Het lijkt mij een capaciteitsprobleem: 's avonds zet iedereen de TV aan en wordt er het meest online gezeten, vooral met beeld. Overdag en 's nachts gaat het allemaal prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETpkf-TpxaD-sf0Mf1vbIjQKaW8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v8PkTS6pTFy5jwPPxIiq3a5r.png?f=user_large

Lijkt prima, maar waarom gaat browsen dan zo slecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:57

Youfone heeft het er ook gratis erbij.
Ik ben een tevreden Online.nl gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 16:21

Flipm0de

geen

delete

[ Voor 135% gewijzigd door Flipm0de op 14-03-2024 12:40 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Vorige week een mailtje gekregen: dat per 1 juli de tarieven met € 4,50 omhoog gingen en aangezien dit geen inflatiecorrectie betreft, heb ik het abbonement per 1 juli kosteloos opgezegd en stap ik over naar Youfone. Ik moest de opzegging wel telefonisch regelen. Want normaalgesproken maak ik gebruik van de opzeg service. Alleen dat werkte deze keer helaas niet.

Dus doe er je voordeel mee: doordat het geen inflatiecorrectie is, pleegt online.nl feitelijk contractbreuk en mag je kosteloos opzeggen. Ik heb glasvezel overwogen: alleen vind ik persoonlijk de meerprijs per jaar niet waard. Daarom voor het goedkoopste VDSL contract gekozen en dat bleek Youfone te zijn. Glasvezel was een kleine € 100 per jaar meer geweest en met dat geld, kan ik mijn sim only bij Simpel bekostigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Tja hier ook 4,50 per maand erbij, maar opgezegd, das een prijsverhoging van ruim 15% op 29 euro.
Weer naar Youfone glas 50mbit via breedbandwinkel 26,33 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik vind deze €4,50 verhoging BOVENOP de ook al forse verhoging die ik 1 januari 2024 gehad heb (€4) wel buitensporig. Binnen 6 maanden €8,50 erbij op een bedrag van €49, dat is 17,3%. Dat wordt dus rondkijken naar alternatieven.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 30-05-2024 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Cap schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:52:
Ik vind deze €4,50 verhoging BOVENOP de ook al forse verhoging die ik 1 januari 2024 gehad heb (€4) wel buitensporig. Binnen 6 maanden €8,50 erbij op een bedrag van €49, dat is 17,3%. Dat wordt dus rondkijken naar alternatieven.
Ben over naar odido met delta glas, had al een odido telefoon unlimited.
Bevaltn me tot nu toe super goed!

Geen snelheid verliezen wat men zegt. Gebruik wel eigen apparatuur uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:14
Vandaag opgezegd voor mijn moeder. De adslverbinding bleef wegvallen om tv te kunnen kijken. Online heeft er veel werk aangehad maar het wil gewoonweg niet werken. Dus deze kans gepakt om van het jaarcontract aftekomen. Er is een glasvezelaansluiting aanwezig van Delta/Caiway en we gaan eens rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-04 21:29
Ah, het Online zoals ik het ken. Walgelijk bedrijf dat er geen enkele moeite mee heeft zn klanten uit te knijpen.

Toevallig vandaag een brief van Intrum gehad over een openstaande rekening van ze. Ik heb nooit een contract met ze afgesloten, maar nadat ze Stipte overnamen werd ik klant van ze kennelijk. Mijn vaste lage prijs voor bellen en telefonie dat ik bij Stipte had, werd omgezet naar een abonnement bij hun dat meer dan 2x zoveel kost.. waar ik niet mee akkoord gegaan ben. Zo'n bedrijf is Online dus.

Vader had er jaren terug ook opeens een hogere rekening van. Ineens werd er naast het bedrag voor adsl ook lijnhuur in rekening gebracht terwijl dat alitd inbegrepen was in het maandbedrag. Is ie niet over geïnformeerd dat dat zou gebeuren. Nouja, bij bellen bleek dat het ergens klein in een mailbericht gemeld was. Leuk als je dat soort mailberichten niet leest of in een mailaccount komt waar je niks mee doet.

Nu dus 4.50 euro erbij voor bestaande klanten, niet zijnde een inflatiecorrectie. Eerder het jaar ook al 4 euro. Smerig gewoon!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmasterS
koektrommeltje schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:58:
Ah, het Online zoals ik het ken. Walgelijk bedrijf dat er geen enkele moeite mee heeft zn klanten uit te knijpen.

Toevallig vandaag een brief van Intrum gehad over een openstaande rekening van ze. Ik heb nooit een contract met ze afgesloten, maar nadat ze Stipte overnamen werd ik klant van ze kennelijk. Mijn vaste lage prijs voor bellen en telefonie dat ik bij Stipte had, werd omgezet naar een abonnement bij hun dat meer dan 2x zoveel kost.. waar ik niet mee akkoord gegaan ben. Zo'n bedrijf is Online dus.

Vader had er jaren terug ook opeens een hogere rekening van. Ineens werd er naast het bedrag voor adsl ook lijnhuur in rekening gebracht terwijl dat alitd inbegrepen was in het maandbedrag. Is ie niet over geïnformeerd dat dat zou gebeuren. Nouja, bij bellen bleek dat het ergens klein in een mailbericht gemeld was. Leuk als je dat soort mailberichten niet leest of in een mailaccount komt waar je niks mee doet.

Nu dus 4.50 euro erbij voor bestaande klanten, niet zijnde een inflatiecorrectie. Eerder het jaar ook al 4 euro. Smerig gewoon!
Dus omdat jij je eigen boekhouding niet op orde hebt ben je boos op online.nl..
Met een mail waar je zelf nooit inkomt of niet ook in je normale mail adres laat binnenkomen of leest. Waar je alle wettelijke informatie van hun krijgt over over name of prijs verhoging.

Handige denkwijze om een probleem bij een bedrijf te zetten.

In de jaren dat ik bij hun klant was nooit enige problemen ooit gehad.

Kreeg elke mail netjes binnen plus verwaarloosbare connection loss..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Valt er gebruik te maken van overstapservice als je naar een ander wil vanwege deze aangekondigde verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
fenrir schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:34:
Valt er gebruik te maken van overstapservice als je naar een ander wil vanwege deze aangekondigde verhoging?
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Ik zit nog binnen mijn jaarcontract
(Was achteraf wel handig om meteen te vermelden)

[ Voor 12% gewijzigd door fenrir op 06-06-2024 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
SmasterS schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:45:
[...]

Dus omdat jij je eigen boekhouding niet op orde hebt ben je boos op online.nl..
Met een mail waar je zelf nooit inkomt of niet ook in je normale mail adres laat binnenkomen of leest. Waar je alle wettelijke informatie van hun krijgt over over name of prijs verhoging.

Handige denkwijze om een probleem bij een bedrijf te zetten.

In de jaren dat ik bij hun klant was nooit enige problemen ooit gehad.

Kreeg elke mail netjes binnen plus verwaarloosbare connection loss..
Het gaat om de werkwijze van Online. Ik weet niet hoe jullie nu geinformeerd zijn over deze prijsverhogingen en of er ook vermeld is dat je per direct mag opzeggen, maar als je dat heel klein verborgen in een email doet dan ben je gewoon een waardeloos k*tbedrijf dat enkel op winstbejag uit is. Dat heeft weinig met mijn/onze boekhouding te maken. De facturen werden steevast keurig betaald ;)

-Als ik een abonnement incl. lijnhuur afsluit, verwacht ik niet opeens dat er lijnhuur in rekening gebracht wordt.

-Als ik een abonnement afsluit voor een vaste lage prijs bij partij A en partij B neemt die toko over, terwijl er gezegd wordt dat er voor mij als klant niets veranderd, verwacht ik dat alles blijft zoals het was. Online vond het echter heel normaal om mij na overname in een duurder pakket te gooien 'omdat ze het pakket dat Stipte had, niet aanbood'. En zo was ik dus door eenzijdig handelen van Online klant bij hen met een internetplakket waar ik nooit voor heb getekend. Van compensatie in de vorm van maandelijkse korting op de factuur, wulden ze niets weten.

Die factuur is onbetaald gebleven, want ik weiger om een factuur te betalen voor een abonnement dat ik niet heb afgesloten en waarvoor ik niet heb getekend.

De denkwijze van Online, daar zit 'm voor mij het probleem dus. Denken dat de klant alles slikt, dat ze je zomaar dingen in rekening kan brengen waar jij niet voor getekend hebt en waar je ook niet om gevraagd hebt.

[ Voor 55% gewijzigd door koektrommeltje op 07-06-2024 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
koektrommeltje schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:36:
[...]

Het gaat om de werkwijze van Online. Ik weet niet hoe jullie nu geinformeerd zijn over deze prijsverhogingen en of er ook vermeld is dat je per direct mag opzeggen, maar als je dat heel klein verborgen in een email doet dan ben je gewoon een waardeloos k*tbedrijf dat enkel op winstbejag uit is.
Niks verborgens of stiekems. We zijn gewoon geïnformeerd via een e-mail gewijd aan de prijsverhoging, getiteld "Informatie over onze tarieven". Ook de mogelijkheid om kostenloos op te zeggen wordt duidelijk vermeld.
Je maandelijkse abonnementskosten gaan per 1 juli 2024 met € 4,50 omhoog. We investeren voortdurend in de kwaliteit van onze dienstverlening en netwerk. Hierdoor kun je blijven vertrouwen op een snelle en stabiele internetverbinding.Het tv-aanbod van CANAL+ (voorheen Canal Digitaal) breiden we steeds verder uit. Zo geniet je van nog meer awardwinnende films en unieke Europese series van CANAL+.

De duur van je contract en de contractvoorwaarden veranderen niet. Wil je naar aanleiding van deze e-mail je abonnement wijzigen of kosteloos opzeggen? Neem dan voor 1 juli a.s. contact met ons op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Dan zijn ze inmiddels een stuk netter geworden. Valt mee dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:04
Ik ga even de advocaat van de duivel spelen.

Mij is geleerd dat je facturen gewoon dient te betalen, zeker als je geen zin hebt dat een Incassobureau (Intrum) achter je aankomt. Je bent namelijk nog steeds verplicht om te betalen voor de geleverde diensten, ook al wordt de prijs van die dienst verdubbeld.

Mijn vermoeden is dan ook dat dat goedkopere contract bij Stipte al contractvrij was. En dat houdt in dat niet alleen de consument dan vrij is om te gaan en staan waar hij wil; het bedrijf (online) mag dan namelijk ook gewoon het contract opzeggen (dus jou zonder diensten laten zitten) of de prijzen verdubbelen. Beide partijen dienen zich tijdens de contractperiode aan de afspraken te houden, maar eenmaal dat contract is afgelopen kan de leverende partij ook gewoon ervoor kiezen het tarief omhoog te gooien.

Wij hebben de M7 groep jaren geleden al verlaten en we zijn naar KPN overgestapt. Meer zenders, beter beeld en 20 euro per maand minder gaan betalen. (We hadden schotel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Ik vind Online.nl een bedrijf wat zich keurig aan de geldende regels houdt.
Wij zelf hadden het 8 jaar, nooit problemen met internet en tv. Behoudens na onderhoud of een enkele storing maar dat heeft iedere isp/tv aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:08

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik heb sinds 2011 Online.nl. Sinds een jaar ofzo glasvezel. Vannochtend is de monteur geweest om de defecte MTU te vervangen. Ik heb tevens de Zyxel VMG8825-T50 als vervanger gekregen voor mijn oude zwarte zyxel (VGM834-B10A).

In laatstgenoemde kon ik gewoon inloggen in en bijvoorbeeld statische ipadressen aanmaken, etc.

In de Zyxel VMG8825-T50 mag ik niets aanpassen. Ik kan zelfs niet eens de modem rebooten als ik er op ingelogd ben. Weet iemand of dit standaard is? Vind het nogal bizar.

Edit:
Blijkbaar moet je eerst het wifi wachtwoord aanpassen (of iets anders heeft het getriggerd) maar nu kan ik wel de boel aanpassen.

Mocht dit weer veranderen dan voeg ik het hier toe.

[ Voor 16% gewijzigd door Dwarlorf op 10-12-2024 19:15 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03 15:00

Pompiedom

Don't panic

Cliff schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:27:
Beste mensen,

Ik zit al een tijdje bij online.nl met glasvezel, maximaal abonnement hier in Vlissingen. Echter, de laatste tijd werkt internet prima overdag, maar 's avonds wordt het een ramp. Meestal zo rond 20:00 uur is het nauwelijks nog te doen.

Speedtest laadt retetraag, maar als de test komt is de snelheid soms wel OK. Dat vind ik raar. Wie herkent deze problemen? Ik zag dat iemand dat bij Odido ook ervaren heeft. Probleem werd daar nooit opgelost, klant is overgestapt.

Het lijkt mij een capaciteitsprobleem: 's avonds zet iedereen de TV aan en wordt er het meest online gezeten, vooral met beeld. Overdag en 's nachts gaat het allemaal prima.

[Afbeelding]

Lijkt prima, maar waarom gaat browsen dan zo slecht?
Hey, zelfde issue hier. Wij zijn dan net overgestapt van KPN naar Online.nl maar sindsde overstap hebben we ‘s avonds ook zelfde symptomen lage respons, niet/langzaam ladende speedtest, maar wanneer de pagina is geladen lijken de snelheden correct.

Ik ben nu al een paar dagen bezig om allerlei dingen binnen het netwerk uit te sluiten. En het enige wat ik hierna nog kan doen is (mijn eigen) fritzbox tijdelijk vervangen door de aangeleverde modem. Mocht je meer te komen (van online.nl oid), keep us posted!

We create our own reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:48
Pompiedom schreef op zondag 26 januari 2025 @ 15:10:
[...]

Hey, zelfde issue hier. Wij zijn dan net overgestapt van KPN naar Online.nl maar sindsde overstap hebben we ‘s avonds ook zelfde symptomen lage respons, niet/langzaam ladende speedtest, maar wanneer de pagina is geladen lijken de snelheden correct.

Ik ben nu al een paar dagen bezig om allerlei dingen binnen het netwerk uit te sluiten. En het enige wat ik hierna nog kan doen is (mijn eigen) fritzbox tijdelijk vervangen door de aangeleverde modem. Mocht je meer te komen (van online.nl oid), keep us posted!
Heb je toevallig een zwarte ONT van Genexis hangen? Bij Odido speelt dit probleem al langer, maar alléén i.c.m. de Genexis.

ONT-swap naar een Nokia of een nieuwere revisie van de Genexis schijnt uitkomst te bieden.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompiedom

Pompiedom

Don't panic

Lrrr schreef op zondag 2 februari 2025 @ 04:02:
[...]

Heb je toevallig een zwarte ONT van Genexis hangen? Bij Odido speelt dit probleem al langer, maar alléén i.c.m. de Genexis.

ONT-swap naar een Nokia of een nieuwere revisie van de Genexis schijnt uitkomst te bieden.
Dat is interessant om te weten! Monteur is vorige week vrijdag langsgeweest en heeft de ONT vervangen (van Genexis naar Genexis) maar aangezien het probleem nog steeds speelt is dat dan waarschijnlijk niet de nieuwe versie. Ze hebben het probleem nu doorgezet naar KPN maar daar gaat dan waarschijnlijk ook niets uit komen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompiedom

Pompiedom

Don't panic

Pompiedom schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:15:
[...]

Dat is interessant om te weten! Monteur is vorige week vrijdag langsgeweest en heeft de ONT vervangen (van Genexis naar Genexis) maar aangezien het probleem nog steeds speelt is dat dan waarschijnlijk niet de nieuwe versie. Ze hebben het probleem nu doorgezet naar KPN maar daar gaat dan waarschijnlijk ook niets uit komen..
Update: Afgelopen week is er een KPN monteur langsgeweest waar ik het verhaal ook weer vertelde mbt een Nokia ONT. KPN heeft deze direct vervangen en we hebben nu eindelijk goed werkend internet.

Online.nl belde later die dag ook nog en hij vertelde doodleuk aan de telefoon dat alle monteurs van online Nokia ONT's mee hebben en dat de eerste monteur die langs was geweest deze "had" moeten/kunnen vervangen.

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste