[Online.nl] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.622 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58
[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX)

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/h.hassenmuller/logo.gif

Inhoudsopgave
ADSL

ADSL door Online kan op de volgende manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van Online zelf (ADSL Extra, was Family)
  • Over het eigen netwerk van Online zelf (ADSL Basis, was Starter)Hierbij kan je GEEN telefonie aankopen.
Modem

De standaard modem die Online tegenwoordig levert is de "Alcatel Speedtouch 706".

De ST706 fungeert zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de ST706 is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de ST706, dan is deze hier te vinden. Net zoals bij de Livebox heeft de ST706 ook een ingebouwde splitter.

Installatie handleiding

Dit zijn echter wel de handleidingen van Thompson zelf.

NB: Ik heb de globale informatie van de Livebox verwijderd. Indien je deze nog wil nalezen, raad ik je aan om een van de vorige delen de TS te lezen.

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Online. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox of ST706 hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Online, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Telefonie

Dit is begin april 2009, prijzen kunnen eventueel veranderen !

Optie 1:
1 Bellen en gebeld worden met KPN: belbasis is € 19,- of belbudget € 10,95 (dure belminuten!)
2 Je internet met Online (Online ADSL Extra): € 20,-

Optie 2
1 Bellen, gebeld worden & Internetten met Online geen KPN lijn meer (ADSL Extra & Telefonie Basis): €
25,-/€ 30,- (telefonie basis/totaal)

Optie 3
1 gebeld worden op KPN lijn: € 10,95 (Belbudget met dure belminuten)
2 Bellen en Internetten met Online (ADSL Extra & Telefonie Basis): € 25,-/€ 30,-

Of anders verwoord:
Meerprijzen op je huidige Online ADSL abbo voor telefonie:

€ 5,00 per maand Telefonie Basis
€ 10,00 per maand Telefonie Totaal

Wil je je KPN lijn opzeggen en je nummer overzetten naar Online:

Tegenwoordig zit de lijnhuur van KPN in de abonnementsprijs inbegrepen.

Voordelen om KPN te behouden:
-altijd bereikbaar via KPN op je huidige nummer (KPN
lijn blijft actief, inkomende gesprekken worden door
de Livebox / ST706 gecombineerd naar 1 telefoonaansluiting)
-goedkoop bellen met Online via een nieuw nummer
-als Online problemen geeft kun je ze altijd nog
bellen met je (dure belminuten!) KPN lijn
-effectief 2 lijnen

Voordeel om Online te nemen en nummer te porteren:
-goedkoop bellen met Online via je huidige (oude) nummer
-goedkopere maandlast: € 10,95 - € 0,- = € 10,95 per maand

Let wel dat je op dit moment bij Online per jaar een contract
aangaat: eventueel op tijd opzeggen dus! anders betaal
je gewoon voor een vol jaar abonnement.

Hier de Telefonie handleiding.

Acties
Via de site "De internet inruilweken" is er voor nieuwe klanten een leuke aanbieding:

Bij een 24mnd contract van internet (20MB) + telefonie(Basis) van €25,- krijg je €150,- retour, oftewel 25% korting :).

Met dank aan Checkeys voor de tip.
Algemene vragen :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon (bij de Livebox) duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij Online?
  • Ja dat kan:
    Ga naar http://www.online.nl/mijn-online/
    Kies in het linker scherm voor 'internet & vaste telefonie', 'telefonie', 'instellingen' en 'blokkeer gesprek'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Wat gebeurt er als ik in gesprek ben op mijn telefoonlijn van Online?

Heeft er geloof ik ook mee te maken dat Online de KPN lijn niet mag blokkeren. Er is ergens wel een keer een linkje naar een bouwpakket langsgekomen die dit wel kan regelen.

Ah, gevonden: [rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van Online zelf.

Ja nou, leuk script hoor :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor welk programma :S
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (Lizard) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken. Er zijn wat probleempjes bij sommige mensen, ik laat deze dus even in het midden :Y)
• 2) Meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me Lizard zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
/me Update Aangepast voor de nieuwste firmware 22204E (en hoger).
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me Lizard even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me Lizard

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de Livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op Deze site, deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb toch hele lage snelheden en haal bij lange na niet wat ik behoor te kunnen halen volgens het grafiekje. Nu vraagt iedereen naar mijn SN/DN Ratio's, maar wat houden ze precies in?
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Maar, kan je hier dan niet uit herleiden hoe lang de koperdraad is waar ik op zit? Natuurlijk onder voorbehoud dat er niet ergens een KNIK/beschadiging in de kabel zit.
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus in de volgende situatie is de afstand:
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter (ongeveer natuurlijk)

Met dit antwoord kan je dan vervolgens weer op de grafiek kijken, naar de snelheden die je kan behalen. In dit voorbeeld ziet het er naar uit dat /me LinuX-TUX de volledige 24Mbit kan gaan behalen.
Als je er zelf echt HEEL zeker van bent dat de afstand gewoon veel groter is dan de uitkomsten en je kampt met snelheidsproblemen, is dit misschien de moeite waard om het aan te kaarten bij Online.
  • Hoe kan ik deze ADSL statistieken zelf vinden?
Lizard schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:33:
[...]

Livebox pagina openen, Geavanceerd -> Statistieken -> ADSL Statistieken

Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar Online, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Online middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via Online ... betekent dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van DSL go/light/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
OF
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:
...
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt. :)
...

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Online Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Online Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je onlinenummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.

Open vragen
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Online? (Zie de 2e post voor een aantal werkende kaarten)
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Online?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Interessante Links
Vorige delen

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en stuur een DM.
Dit omdat de topics met zo'n rap tempo zich vermenigvuldigen dat ik zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zie.
:+ Spam Konijnen :+

Met dank aan:
bjckvr6-onlyn00bs
BirdieFicoF Aanleiding voor deel 2, 3 & 4Anoniem: 103367
nitpickerLinuX-TUX Aanleiding voor deel 5KBDE
Tekn0zstimeywilko2
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

[ Voor 16% gewijzigd door Lizard op 09-04-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Algemene vragen

Index

Kan ik de settings/configuratie van de Livebox backuppen?
  • Nee, dit is (nog) niet mogelijk
Betekent dat dus dat ik na elke firmware upgrade en reset alles handmatig 1 voor 1 weer moet invoeren bij de Livebox? mooi is dat :(
  • Nee, het is wel mogelijk een config bestand zelf aan te maken en bij te houden:
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:00:
ik heb een test versie online, voor mij werkt het uit de kunst
heb hem een paar keer getest (livebox reset, script, test, livebox reset, etc..)
naar mijn weten doet ie het goed :7
test het script hier
Dank je wel stimey :Y)

Is er ook een overzicht van alle commando's die via telnet te gebruiken zijn?
  • Linux-TUX kan zijn kindje nog niet loslaten (Lees: heeft te veel vrije tijd ;)) en heeft HIER een begin gemaakt van een overzicht.
En als je liever een pdfje hebt, dan biedt stimey uitkomst:
Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
[...]

had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist? :9

Ik wil m'n livebox als bridge gebruiken omdat ik al een of andere router heb. Wat nu?

In een ander topic zijn ze daar al flink mee bezig geweest, daarom ga ik dat hier niet herhalen.

Wanadoo Livebox als bridge

Maar deze oplossing lijkt alleen te werken als je geen wanadoo telefonie hebt.
Ook worden niet alle instellingen opgeslagen zodat je na een reboot de livebox (gedeeltelijk) opnieuw moet configureren.

Upgrades

Er is geupgrade sinds 17 november, is mijn centrale al geupgrade?
  • Op deze site kan je kijken of je centrale al de upgrade al gehad heeft.
  • Is je centrale al geupgrade maar staat hij er nog niet tussen? Voeg hem dan hier toe.

Je mede-tweakers zullen je dankbaar zijn. :)
  • Als je een ruwe indicatie wilt hebben van je snelheid na de upgrade kan je hier en hier terecht.

Leuk die upgrades maar ik haal de hogere snelheid nog niet?
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:22:
Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten :? dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie:

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03:
[...]

Zorg dat je alles knipt na deze entry:

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces]
"MTU"=dword:000005dc

Er zitten nog wat andere veranderingen in dat scriptje die niets met je netwerk verbinding te maken hebben, dus die heb ik ook weggelaten.
XXfrankieXX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:38:
Of, voor de hele luie tweakers (nauwjah ;)) download dit bestand.
Verder is het handig om je netwerk kaart instellingen te controleren of die misschien niet op 10 mbit staat ingesteld.

Tenslotte kan ook de server waarvan je download de beperkende factor zijn. In dat geval zou een download accelerator een uitkomst kunnen bieden. Zodat je met meerdere threads kan downloaden.

Als laatste oplossing zou je ook TCP Optimizer kunnen proberen.

Gebruik op eigen risico!

Hoe kan ik andere draadloze apparaten behalve de meegeleverde usb-stick met de livebox laten verbinden? (PDA, PSP, etc)

Voor de PSP staat hier een uitleg op de site van Online.
(Waar wij tweakers natuurlijk ook mee overweg kunnen :Y) )
en anders probeer je onderstaande uitleg:
danda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:28:
[...]
ik heb het inmiddels voor elkaar dankzij support Online helpdesk (op privebasis, want officieel heb je geen support bij gebruik pocketpc), lees:

Het gebruik van niet door Wanadoo geleverde hardware wordt niet door ons ondersteund, zoals mijn collega u eerder al schreef. Om der Pocket PC op het draadloze netwerk te installeren zou u het volgende moeten doen:

- de draadloze netwerkkaart laten zoeken naar de beschikbare verbinding
- de Wanadoo verbinding uitkiezen (op het Wanadoo SSID nummer)
- de websleutel invullen
- voor u op 'toepassen' klikt moet u het 'REG' knopje van de Livebox indrukken om het draadloze netwerk opnieuw op te starten. (VOORAL DEZE STAP IS BELANGRIJK)

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?

Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:
  • De ASUS WL-100g
  • De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
  • Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
  • Belkin F5D7011 802.11g
  • Sitecom de WL-100 B PCMCIA
(Met dank aan xerxes3600, wsiev2, kfaessen, ranzige_pad en vr6-only)

[rml]xerxes3600 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]wsiev2 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]kfaessen in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]ranzige_pad in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]
[rml]Tuut-Tuut in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Dit heb ik nog niet zelf kunnen testen maar de reacties spreken voor zich.

/me Let op!
De Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) en
de Cisco Aironet 802.11A/B/G CB21AG werken niet
Met dank aan:
[rml]OnTheJazz in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Anoniem: 185882 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Verder nog wat hints om te kijken of je wireless kaartje kan werken:

falcon1 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."
falcon1 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:04:
[...]

Zoals ik ook schreef is het idd een broadcom chip. Maar dan wel de 4306 chip van Broadcom.

De bovenstaande site. http://broadcom.rapla.net/ Geeft helaas niet aan welke BCM chip er in zit.

De "Belkin F5D7011df" (801.11g+ 125Mbps) PCMCIA kaart heb ik ook aan de praat gekregen. Alleen moest ik de [801.11b+g] om zetten naar [801.11g] op de Livebox, anders werkte het bij mij niet.

Mijn lijst met mogelijkheden staat op bladzijde 6. dmv quote kun je volgens mij de code eruit halen. De code wil ik ook wel ergens heen mailen.

De lijst:

VENDORPRODUCT IDPRICEWATCHVRAAG EN AANBODCOMMENT
DellTrueMobile 1300priceV&A
AsusWL-100GpriceV&A
MotorolaWN825GpriceV&A
TRENDnetTEW-401PCpriceV&A
LinksysWMP54GpriceV&AAlleen v1.2
LinksysWMP54GSpriceV&A
LinksysWPC54GpriceV&A
BelkinF5D7010priceV&A
BelkinF5D7011priceV&A F5D7011df werkt ook, misschien moet je de wireless-b mode uitzetten op de livebox

Ik heb last van 'spook' gesprekken, is hier een oplossing voor?

Er schijnt een oplossing voor te zijn, verwissel de rode en blauwe draad in het isra punt.

Met dank aan:
Laryx in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Kan ik ook gebruik maken van een eigen mailserver?

Je kan wel een eigen mailserver gebruiken, mits je deze instelt dat deze relayed via smtp.orange.nl of smtp.wanadoo.nl. Indien je geen lokale mailserver draait, dien je via een andere poort dan 25 met je mailserver verbinding te maken. (Bv. via SSL.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Ok, op dit moment is het topic een regelrechte kopie van deel 19.
In de komende paar dagen zal ik de TS bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
pff al de hele avond kan ik niet hoger intrainen dan 2 mbit. erg vervelend als 3 mensen tegelijk zitten te internet/online te gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 19:53
Lizard schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:52:
Ok, op dit moment is het topic een regelrechte kopie van deel 19.
In de komende paar dagen zal ik de TS bijwerken.
Contact me anders even via mail. Wil er wel bij helpen en heb wel de nodige tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Laatst online: 29-04 22:41
Kopie uit het vorige deel (leuk voor in TS):

Mooie aanbieding van Online:
Bij een 24mnd contract van internet (20MB) + telefonie(Basis) van €25,- krijg je €150,- retour, oftewel 25% korting :).
Link: http://www.internetinruilweken.nl/
Staat trouwens niet op www.online.nl zelf ...

Ik denk dat ik overga van Telfort (20MB+telefonie €30) naar Online, toch weer mooi meegenomen...

Online heeft heen lijnhuur meer, dus het is enkel 25 euro per maand voor internet + telefonie basis.

Bellen naar Online abonnees: Gratis
Bellen naar mobiel: 16.5 cent per minuut
Starttarief bellen naar mobiel: 5.1 cent per gesprek

http://www.online.nl/?id=180
http://www.online.nl/aanb...sl-extra-telefonie-basis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Die had ik idd ook al gezien. Ik zal dit vanavond in de TS verwerken. Bedankt voor de reminder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:59
Wel weer jammer dat die kortingsactie alleen geldt voor nieuwe klanten. Deze moeten dan wel weer zelf binnen 30 dagen de korting aanvragen op http://www.claimuwvoordeel.nl/.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Laatst online: 29-04 22:41
RichieB schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:16:
Wel weer jammer dat die kortingsactie alleen geldt voor nieuwe klanten. Deze moeten dan wel weer zelf binnen 30 dagen de korting aanvragen op http://www.claimuwvoordeel.nl/.
Tja, ze zullen er wel op inspelen dat er ook een hoop mensen het vergeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239885

Checkeys schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:00:
[...]

Tja, ze zullen er wel op inspelen dat er ook een hoop mensen het vergeten....
Daar spelen ze inderdaad heel vaak op in, bijna alle abbonementen worden na 1 jaar minstens 10 euro duurder. Maarja, dit vergeten wij niet hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-05 19:58
Ik zit nu zo'n 1,5 jaar bij Online en ik zag onlangs op de website dat de prijzen een stuk gezakt zijn.

Ik denk dat ik er binnenkort eens een telefoontje aan ga wagen om mijn abonnementsprijs (35 eu/maand voor internet+telefonie basis) te laten verlagen naar de huidige tarieven. Bij een stijging van de tarieven zijn de bestaande klanten natuurlijk altijd wel de dupe, maar als de prijs zakt hoor je ze niet.

Mochten ze totaal niet bereid zijn om te zakken met de abonnementskosten dan ga ik Online per 31-8 opzeggen en eens wat anders uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:57

Speedmaster

Make my day...

EdwinB schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:43:
Ik zit nu zo'n 1,5 jaar bij Online en ik zag onlangs op de website dat de prijzen een stuk gezakt zijn.

Ik denk dat ik er binnenkort eens een telefoontje aan ga wagen om mijn abonnementsprijs (35 eu/maand voor internet+telefonie basis) te laten verlagen naar de huidige tarieven. Bij een stijging van de tarieven zijn de bestaande klanten natuurlijk altijd wel de dupe, maar als de prijs zakt hoor je ze niet.

Mochten ze totaal niet bereid zijn om te zakken met de abonnementskosten dan ga ik Online per 31-8 opzeggen en eens wat anders uitzoeken.
Hou er even rekening mee dat online je dan een nieuw contract zal aanbieden, terwijl je straks na je contractperiode weg kan wanneer je wil, tenminste dat is wat ik begrepen heb van de nieuwe wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Tuut-Tuut schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:24:
[...]

Hou er even rekening mee dat online je dan een nieuw contract zal aanbieden, terwijl je straks na je contractperiode weg kan wanneer je wil, tenminste dat is wat ik begrepen heb van de nieuwe wetgeving.
Dat zou al helemaal geen probleem zijn, want mijn huidige contract loopt telkens 12 maanden door na 31-8. De nieuwe wet zal daar geen verandering in brengen. Met een nieuw contract zou ik dan per 31-8-2010 wel per maand kunnen opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 13:38
Wij zitten er ook over te denken om van Telfort (internet) en KPN/Pretium (telefoon) over te stappen naar Online :)
Ik zie op de online site niks staan over een livebox van sagen maar over een moden van Alcatel, namelijk de "Alcatel Speedtouch 706(W)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Klopt dit is ook onlangs veranderd... Online levert nu standaard de ST 706. Dit zal ook zsm in de TS veranderd worden.

Edit:
Ondertussen de globale info over de ST 706 en huidige abonnementsprijzen in de TS aangepast.

[ Voor 30% gewijzigd door Lizard op 08-04-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-05 19:25
@ Lizard
Zet er ook even bij dat je bij de 706 geen splitter mag gebruiken.
Die is al vast ingebouwd in de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
EdwinB schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:43:

Woow, daar ben je erg laat mee zeg en je betaald idd veel :/
Ik betaal sinds begin januari voor 20Mbit Adsl Familly Extra + Telefonie Totaal bij elkaar € 19.95 per maand.

Wel gaar dat je er zelf achteraan moet inderdaad. Ik wilde het op gaan zeggen en kreeg toen pas die aanbieding. Anders hoor je niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
Ok, en nu ik toch aan het vragen ben heb ik er nog wel een :)

Als ik overstap naar Online wil ik mijn eigen Router houden (Linksys WRT54G) is het zo dat in die ST modem ook een Router functie ingebouwd zit?
En als dat zo is hoe zit het dan met als ik vanaf buitenaf met mijn pc wil verbinden?

Ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Marijn100
Zolang je geen telefonie van Online afneemt, kan je de Linksys gewoon blijven gebruiken.
Als dat wel zo is, dan moet je de 706 gebruiken en ja, dat is ook een router. En ja, die kan ook poorten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
@cornfed99111: Die Linksys is alleen maar router, dus ik het de 706 altijd nodig :)
Maar ik heb gehoort dat twee routers achter elkaar niet echt lekker werken als je vanaf buitenaf wil verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Voor router achter router moeten extra instellingen gepleegd worden op beide machines.
Maar het kan wel.

Waarom dan niet alleen de 706 gebruiken en de Linksys met vakantie sturen?
Scheelt weer extra stroomkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
cornfed99111 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:15:
@ Lizard
Zet er ook even bij dat je bij de 706 geen splitter mag gebruiken.
Die is al vast ingebouwd in de router.
Done, iets teveel geknipt gisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illy1982
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:42
Nou ik heb m'n online pakket binnen gekregen eergister. Gister alles aangesloten/gemonteerd en geinstalleerd (wandcontactdozen/UTPkabels maken/kabels doortrekken etc etc) Alles werkt tot nu toe nog prima. Ik weet zelf nog niet wat de download waardes zijn (leechen) maar binnenkort wel ff kijken met hoeveel ik nu leech dan voorheen (KPN ADSL isdn). Maar goed. Alles was duidelijk beschreven op zo'n poster die je mee krijgt waar alles letterlijk in staat om het allemaal aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:07

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ik heb hier de nieuwe wifi 706 speedtouch en de usb dongle moet draaien op een win vista 64bit systeem. Hier moet ik de nodige drivers voor installeren. Maar deze cd start niet op! Ik krijg alleen de optie voorgeschoteld als ik de cd wil starten of verkennen. Druk op starten, niks...Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?!

http://online.gebruikers....thread.php?thread_id=2892 het enige wat ik kon vinden. Ook in deel 19 kon ik niks vinden of ik keek weer met m'n zonnebril op 8) .

nvm heb via een omweg de driver kunnen downen via de online site :)

[ Voor 7% gewijzigd door XTREEMRaGE op 10-04-2009 21:45 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31182

Ik kon ook zoals een aantal anderen hier geen e-mails ontvangen via mijn wanadoo adres. Toen ik dit probleem aan Online kenbaar maakte via e-mail kreeg ik de volgende reactie:
Geachte heer,

Bedankt voor uw email. Helaas is het zo dat bij de overname van Orange Nederland door T-Mobile het domein Wanadoo eigenlijk al is gestopt. Deze adressen zijn daarna een beperkte tijd houdbaar gebleven, echter is dit domein onlangs verwijderd door de beheerder van dit domein (France Telecom). Wij begrijpen dat dit een bijzonder vervelende situatie voor u creëert, dit is echter buiten onze macht gebeurd en helaas niet te herstellen.

Onze welgemeende excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Naar aanleiding hiervan heb ik een aantal vragen:

1. Kunnen mensen hier nog gewoon hun wanadoo adres gebruiken en is dit verhaal dus een verzinsel van Online?

2. Is deze domeinverwijdering op de één of andere manier kenbaar gemaakt? Voor zover ik weet heb ik hier geen enkele informatie over gehad.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 6912 Kb
Afname Dichtbij : 21.1 (dB)
Ver weg : 4.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 21 (dB)
Ver weg : 12 (dB)

Dit is mijn verbinding al sinds 2 dagen :/ Hiervoor had ik 1.8 mb/ps download snelheid, nu kom ik niet meer boven de 700 kb/ps. Ik woon in Rotterdam en zit niet zover van de centrale af.. Als het zo blijft ga ik toch maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:45
Anoniem: 31182 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 21:53:
Ik kon ook zoals een aantal anderen hier geen e-mails ontvangen via mijn wanadoo adres. Toen ik dit probleem aan Online kenbaar maakte via e-mail kreeg ik de volgende reactie:

[...]

Naar aanleiding hiervan heb ik een aantal vragen:

1. Kunnen mensen hier nog gewoon hun wanadoo adres gebruiken en is dit verhaal dus een verzinsel van Online?

2. Is deze domeinverwijdering op de één of andere manier kenbaar gemaakt? Voor zover ik weet heb ik hier geen enkele informatie over gehad.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)
Ik heb vandaag nog mail ontvangen op mijn wanadoo adres, het lijkt mij dus gewoon onzin.
Ook redirect www.wanadoo.nl gewoon naar www.online.nl.
Verder, als je hier kijkt, dan zie je dat het domein www.wanadoo.nl momenteel geregistreerd is door:
Online Breedband B.V.
Muiderstraat 1
1011PZ AMSTERDAM
Netherlands
En dat de server waarop het domein wordt gehost in Nederland staat en om precies te zijn:
Noord-holland - Schiphol - Bluedome Network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Executor16 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:38:
[...]

Ik betaal sinds begin januari voor 20Mbit Adsl Familly Extra + Telefonie Totaal bij elkaar € 19.95 per maand.

Wel gaar dat je er zelf achteraan moet inderdaad. Ik wilde het op gaan zeggen en kreeg toen pas die aanbieding. Anders hoor je niks...
Jij had dus ook het "dure" Online abonnement en hebt dit door "dreigen" met opzeggen naar het lagere tarief kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
EdwinB schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 01:05:
[...]

Jij had dus ook het "dure" Online abonnement en hebt dit door "dreigen" met opzeggen naar het lagere tarief kunnen krijgen?
Ja, gewoon zeggen dat je het op wilt zeggen tenzij ze met een goed aanbod komen..
Dit zijn nu zeg maar de kosten:
Internettoegang
01-04-09 Abonnement: ADSL Extra 01-04-09 01-05-09 1.00 19,33
01-04-09 Huur: modem (standaard) 01-04-09 01-05-09 1.00 0,84
01-04-09 Speciaal verlengingsaanbod: korting op ADSL Extra 01-04-09 01-05-09 1.00 -3,36

Vaste telefonie
01-04-09 Abonnement: Telefonie Totaal 01-04-09 01-05-09 1.00 5,04
01-04-09 Speciaal verlengingsaanbod: korting op Telefonie Totaal 01-04-09 01-05-09 1.00 -5,04
€ 16,81 x 1,19 (BTW) = € 20,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Nice, bedankt voor je snelle reply op dit tijdstip :p Ik ga ze zo snel mogelijk bellen.

Ik neem aan dat je sowiezo weer een jaar vastzit aan je abo? Hebben ze nog iets gezegd over je looptijd na 12 maanden? Nieuwe abonnementen zijn na een jaar namelijk per maand opzegbaar en de grootste reden dat ik aan het rondkijken ben is dat ik af wil van de jaarlijkse verlenging na aflopen van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:54
EdwinB schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 02:43:
Nice, bedankt voor je snelle reply op dit tijdstip :p Ik ga ze zo snel mogelijk bellen.

Ik neem aan dat je sowiezo weer een jaar vastzit aan je abo? Hebben ze nog iets gezegd over je looptijd na 12 maanden? Nieuwe abonnementen zijn na een jaar namelijk per maand opzegbaar en de grootste reden dat ik aan het rondkijken ben is dat ik af wil van de jaarlijkse verlenging na aflopen van het jaar.
- Je gaat wel een nieuwe overeenkomst aan als je akkoord gaat met het verlengingsaanbod;
- Ga je daar op in, dan loopt de nieuwe overeenkomst door na 1 juli. Vanaf 1 juli gaat er een nieuwe wet in die verbiedt dat overeenkomsten automatisch doorlopen voor een jaar (of langer) na de oorspronkelijke periode. Na de eerste periode loopt de overeenkomst voor onbepaalde tijd door. Tenzij je opzegt natuurlijk ;) Of tenzij je daarna weer een goed aanbod krijgt, waarop je weer in gaat.

Om het even concreet te maken: in januari ben ik overgestapt naar een aanbieding die Online deed voor T-Mobile abonnees: internetten en basis bellen voor € 20, tot wederopzegging. Hierbij ben ik een nieuwe overeenkomst aangegaan. Als ik op Mijn Online kijken naar mijn abonnementsgegevens dan staat daar nu bij "Automatische verlenging" "Nee", terwijl daar bij mijn vorige abonnement "Ja" stond. Ze bereiden zich dus al wel voor op de wijzigingen die er aan komen.

[ Voor 19% gewijzigd door rclahsen op 11-04-2009 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Product Minimale abonnementsperiode Einddatum abonnement Automatische verlenging
ADSL Extra 12 kalendermaanden 31 - 12 - 2009 Nee
Telefonie Totaal 12 kalendermaanden 31 - 12 - 2009 Nee
Lol dat wist ik ook niet eens. Kun je na de 1e contractperiode per maand opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Mijn einddatum staat nu op 31-8-2009 en Nee bij automatische verlenging. Ik wist niet dat die wet ook voor lopende abonnementen gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05 20:40
--Niels-- schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 22:30:
[...]

Ik heb vandaag nog mail ontvangen op mijn wanadoo adres, het lijkt mij dus gewoon onzin.
Ook redirect www.wanadoo.nl gewoon naar www.online.nl.
Verder, als je hier kijkt, dan zie je dat het domein www.wanadoo.nl momenteel geregistreerd is door:

[...]
Ik heb zojuist getest of de mails van/naar het wanadoo adres nog werken.
Het is nog gewoon mogelijk om vanaf je wanadoo adres mails te versturen naar je online adres.
Dus volgens mij werkt dat nog gewoon.

Een blik in de mailheader toont ook aan dat deze mail is afgehandeld via de mail-server van online.
Kortom: zowel je wanadoo, orange als online adres zou nog gewoon moeten werken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Je wanadoo adres zou inderdaad nog moeten werken. Als het nu niet werkt dan zou ik even bellen zodat ze ernaar kunnen kijken.
Contracten die na 1 juli 2009 worden afgesloten zijn per maand opzegbaar. Overeenkomsten afgesloten voor die periode lopen gewoon het hele contractjaar door. Dat veld van automatisch verlengen is wel verwarrend maar daar kan je geen waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ja maar volgens mij wordt er bedoeld dat je na dat eerste jaar per maand kunt opzeggen. Het wordt dus niet meer stilzwijgend verlengd met 1 jaar, zoals dat eerst wel het geval was.

[ Voor 7% gewijzigd door Executor16 op 11-04-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Nee, als je het niet een maand voor je einde contract datum opzegt wordt het weer met een jaar verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Oppie schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:29:
Nee, als je het niet een maand voor je einde contract datum opzegt wordt het weer met een jaar verlengd.
Contracten stilzwijgend met 1 jaar verlengen ... boevenpraktijken. Dacht dat ze hier inmiddels wel een wet voor aan zouden hebben genomen in Nederland. Aangezien het overgrote deel van de mensen hier niet op let en het bedrijf hier op inspeelt is het mooi cashen.

Had opzich wel een abo willen proberen totdat ik het stilzwijgend verlengen met een jaar in de algemene voorwaarden las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 10:48
Kokkers schreef op zondag 12 april 2009 @ 20:55:
[...]

Contracten stilzwijgend met 1 jaar verlengen ... boevenpraktijken. Dacht dat ze hier inmiddels wel een wet voor aan zouden hebben genomen in Nederland. Aangezien het overgrote deel van de mensen hier niet op let en het bedrijf hier op inspeelt is het mooi cashen.

Had opzich wel een abo willen proberen totdat ik het stilzwijgend verlengen met een jaar in de algemene voorwaarden las.
Die wet gaat pas op 1 juli 2009 in,dus daarvoor zit je er stilzwijgend een jaar aan vast.Dus voor 1 juli word dit bv. automatisch 30-06-2010/30-06-2011 enz.enz als je nog naar de oude voorwaarde van voor 1 juli 2009 kijkt.
Het word dus goed je algemene voorwaarde doorlezen voordat je een contract aangaat,wat de meeste mensen niet doen en achteraf beginnen te zeuren dat het niet klopt,misselijkmakend is,oplichting is.Terwijl ze zelf niet opletten.

[ Voor 0% gewijzigd door vincedd op 12-04-2009 21:06 . Reden: spelfoutjes verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Nu online
vincedd schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:05:
[...]

Die wet gaat pas op 1 juli 2009 in,dus daarvoor zit je er stilzwijgend een jaar aan vast.Dus voor 1 juli word dit bv. automatisch 30-06-2010/30-06-2011 enz.enz als je nog naar de oude voorwaarde van voor 1 juli 2009 kijkt.
Het word dus goed je algemene voorwaarde doorlezen voordat je een contract aangaat,wat de meeste mensen niet doen en achteraf beginnen te zeuren dat het niet klopt,misselijkmakend is,oplichting is.Terwijl ze zelf niet opletten.
Welke wet hebben we het over?

/edit
http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=4558364
Kassa voert al drie jaar lang strijd tegen stilzwijgende verlengingen. Met succes, want 1 juli wordt de Telecomwet aangepast waardoor stilzwijgende verlenging verboden wordt voor internet- en telefoonabonnementen. En op dit moment behandelt de Tweede Kamer een wetsontwerp dat een eind moet maken aan de stilzwijgende verlenging van abonnementen op kranten, tijdschriften, sportscholen e.d. De verzekeraars blijven in deze wet echter buiten schot.
Kom ik direkt met de vervolgvraag;
Als ik nu (12-04-2009) een abonnement afsluit bij 'Online' dan is dit voor een minimum duur van 1 jaar.
Lijkt me niet meer dan redelijk.

De wet die 1 juli van kracht wordt zegt dus dat 'Online' na deze minimum duur van 1 jaar (12-04-2010 niet meer met 1 jaar stilzwijgend mag verlengen of geldt dit alleen voor contracten die na 1 juli 2009 worden afgesloten?

Betekend het dat het contract dan per maand opzegbaar is?

[ Voor 47% gewijzigd door Kokkers op 12-04-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Kokkers schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:27:
[...]

Kom ik direkt met de vervolgvraag;
Als ik nu (12-04-2009) een abonnement afsluit bij 'Online' dan is dit voor een minimum duur van 1 jaar.
Lijkt me niet meer dan redelijk.

De wet die 1 juli van kracht wordt zegt dus dat 'Online' na deze minimum duur van 1 jaar (12-04-2010 niet meer met 1 jaar stilzwijgend mag verlengen of geldt dit alleen voor contracten die na 1 juli 2009 worden afgesloten?

Betekend het dat het contract dan per maand opzegbaar is?
nee je tekent met je 100% volle verstand voor een periode van 1 jaar.
geen wet gaat je daar tegen in bescherming nemen
de verlenging echter zal per maand worden.(nu is dat stilzwijgend vaak een jaar)tenzij je zelf anders aangeeft bij bijvoorbeeld een aanbieding.
als je dus nu een contract afsluit kan je vanaf 01-05-10 per maand opzeggen. in hoevere opzegtermijnen van kracht blijven durf ik niet te zeggen(sommige providers hebben namelijk op dit moment een opzeg termijn van 3 maanden.)

[ Voor 5% gewijzigd door Mili op 12-04-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:59
Per maand opzeggen betekent een opzegtermijn van 1 maand. Met een opzegtermijn van 3 maanden kan je nooit per maand opzeggen natuurlijk. Anders gaan ze een opzegtermijn van 1 jaar in de voorwaarden zetten.. heb je hetzelfde als nu. Het kan zijn dat als je op 1 juli opzegt je pas per 31 augustus van je abbo af kan omdat het over hele kalender maanden gaat, dat zou je in de wettekst na moeten kijken.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Nu online
stilzwijgende verlenging en opzegtermijn bij lidmaatschappen,
abonnementen en overige overeenkomsten

Exacte tekst is hier te vinden:
www.jwb.nl/wa/download.asp?wid=138&wsid=2231

Tweede Kamer, vergaderjaar 2006–2007, 30 520, nr. 6
ArtikelIII
Deze wijziging voorziet niet in overgangsrecht. De wet zal namelijk in
werking treden met ingang van de eerste dag van de dertiende kalender-
maand na de uitgifte van het Staatsblad waarin zij wordt geplaatst. Dit
geeft betrokkenen een jaar de tijd om zich aan de nieuwe bepalingen aan
te passen, hetgeen overgangsrecht overbodig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Mijn mooie ouwe Wanadoo Livebox met lichtgevende W (eind 2004) is nu eindelijk dood :D Krijg binnenkort een nieuwe. Weet iemand welke ik nu krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Nu online
Helaas zeggen de algemene voorwaarden bij 'Online' nog iets anders:
(uit http://www.online.nl/voorwaarden/highlights/)
Hoe lang duurt de overeenkomst?
De overeenkomst voor ADSL (met of zonder telefonie) duurt standaard 1 jaar. Het kan zijn dat er een andere termijn met u is afgesproken. In dat geval staat dit uitdrukkelijk vermeld in de correspondentie van Online. Na afloop van de termijn van 1 jaar wordt de overeenkomst telkens automatisch met 1 jaar verlengd. Als u niet wilt dat de overeenkomst met 1 jaar wordt verlengd, kunt u hieronder lezen hoe en op welk moment u de overeenkomst met Online kunt opzeggen (artikel 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Executor16 schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:57:
Mijn mooie ouwe Wanadoo Livebox met lichtgevende W (eind 2004) is nu eindelijk dood :D Krijg binnenkort een nieuwe. Weet iemand welke ik nu krijg?
Ik kreeg ca. een half jaar geleden de 'nieuwe' versie van de Livebox. Dus zonder de lichtgevende W en zonder het toch wel vrij nutteloze bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-04 10:35

WebHawk

Klaphark

Executor16 schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:57:
:( De knipperende W is weg.
Volgens mij zit het ledje er nog wel in. Tijd voor een knipperende groende O?

Tegenwoordig geven ze Orange Liveboxen uit. 2 weken terug een gehad. En nieuwe klanten krijgen een Speedtouch 706...

Tevens @TT: Tegenwoordig is ADSL Family ADSL Extra geworden. Family bestaat helemaal niet meer...

[ Voor 9% gewijzigd door WebHawk op 15-04-2009 01:42 ]

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb hier ook nog een oude wanadoo modem staan met bluetooth. Het liefst zou ik een modem hebben zonder wifi en zonder bluetooth.

Zou het mogelijk zijn dat ik een nieuwe krijg als ik de klantenservice lief aanspreek :). (Ik neem aan dat je met de nieuwere modems nog steeds je poorten voor xbox live kan openzetten ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Je kan je wifi set gewoon terugsturen dan heb je geen wifi meer. Bluetooth kan je ook uitzetten. Livebox is niet om te ruilen voor een 706 en qua functionaliteit is elke livebox verder identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Oppie schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:56:
Je kan je wifi set gewoon terugsturen dan heb je geen wifi meer. Bluetooth kan je ook uitzetten. Livebox is niet om te ruilen voor een 706 en qua functionaliteit is elke livebox verder identiek.
Een wifi set heb ik er niet inzitten, maar ik ben wel benieuwd hoe je dan bluetooth kan uitzetten. Zou niet weten in welk menu dat staat (ook niet admin menu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb van de week een bevestiging gekregen voor het opzeggen van Online. Na alle ellende van vorig jaar ben ik blij er vanaf te zijn! De beroerde helpdesk, samen met het feit dat je alleen jaarcontracten hebt, hebben ervoor gezorgd dat ik Online nooit meer aan iemand ga aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
frim schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:32:
Ik heb van de week een bevestiging gekregen voor het opzeggen van Online. Na alle ellende van vorig jaar ben ik blij er vanaf te zijn! De beroerde helpdesk, samen met het feit dat je alleen jaarcontracten hebt, hebben ervoor gezorgd dat ik Online nooit meer aan iemand ga aanraden.
Het is wettelijk dat na een één-jaarcontract je er per maand af kunt.
Dat is bij alle providers zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Thombias schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:35:
[...]

Het is wettelijk dat na een één-jaarcontract je er per maand af kunt.
Dat is bij alle providers zo.
Ik had Online gebeld of het mogelijk was om nog voor een half jaar een abonnement te nemen, maar dat was óf een jaar, óf helemaal niets. Dat het wettelijk verplicht is zegt niet alles dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
frim schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:37:
[...]

Ik had Online gebeld of het mogelijk was om nog voor een half jaar een abonnement te nemen, maar dat was óf een jaar, óf helemaal niets. Dat het wettelijk verplicht is zegt niet alles dus.
Een jaarcontract wordt over het algemeen na het jaar steeds stilzwijgend verlengd met een maand.
Dus kun je het per maand opzeggen.

Maar als je binnen het jaarcontract aangeeft na afloop van het jaarcontract niet te willen verlengen houdt het natuurlijk op.

Voorbeeld:
Ik zit nu bij telfort mijn jaarcontract is afgelopen maar ik heb nog niet opgezegd. Nu is er een glasvezelmodem bij mij geplaatst en binnenkort krijg ik van Concepts-ict te horen wanneer het abo bij hun actief wordt. Als dat bekend is kan ik dus bij Telfort aangeven dat ik bijvoorbeeld per 1 juni(als mijn abo bij Concepts actief wordt) mijn abo bij Telfort opzeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Thombias schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:03:
[...]

Een jaarcontract wordt over het algemeen na het jaar steeds stilzwijgend verlengd met een maand.
Dus kun je het per maand opzeggen.

Maar als je binnen het jaarcontract aangeeft na afloop van het jaarcontract niet te willen verlengen houdt het natuurlijk op.
Zo werkt het niet bij Online. Daar wordt je jaarcontract stilzwijgend verlengd met een nieuw jaarcontract. Ook was het niet mogelijk om dat jaarcontract te verlengen met een halfjaar. Je betaalt dus voor een heel jaar, ook als je al weet dat je het na een half jaar niet meer wilt, of je moet het stopzetten na je huidige jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299080

ADSL Extra staat nu blijvend voor € 20 op de site van online. Bestaande klanten blijven echter 24 Euries betalen. Volgens de helpdesk kan je alleen je contract beeindigen en een nieuwe afsluiten alvorens je 20 Euro gaat betalen, ze passen dus niet tussentijds je bedrag aan. Dit is ingegaan afgelopen februari. Ik vind het onterecht dat ik het oude bedrag moet betalen... Zijn er mensen met dezelfde ervaring en hoe hebben die dat opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Anoniem: 299080 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:04:
ADSL Extra staat nu blijvend voor € 20 op de site van online. Bestaande klanten blijven echter 24 Euries betalen. Volgens de helpdesk kan je alleen je contract beeindigen en een nieuwe afsluiten alvorens je 20 Euro gaat betalen, ze passen dus niet tussentijds je bedrag aan. Dit is ingegaan afgelopen februari. Ik vind het onterecht dat ik het oude bedrag moet betalen... Zijn er mensen met dezelfde ervaring en hoe hebben die dat opgelost ?
Je bent toch een contract aangegaan voor een jaar voor 24 euries in de maand? Dus moet je gewoon betalen naar je contract,je bent zelf met die voorwaarde voor een jaar akkoord gegaan.Heel simpel.Wil je een andere prijs,dan moet je 1. een nieuw contract aangaan.2. je oude contract afkopen.Dat geld bij elke provider of andere partij waar je een handtekening onderzet.Zij hebben leveringsvoorwaarden en jij betalingsvoorwaarde.

[ Voor 17% gewijzigd door vincedd op 16-04-2009 18:46 . Reden: spelfoutje gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Heb inmiddels een nieuwe Livebox binnen. Hij is inderdaad helemaal identiek aan de oude van Wanadoo.. Echter geen knipperende W meer, maar ja lekker boeiend. Er staat wel gewoon nog Orange op ipv Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Executor16 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:44:
Heb inmiddels een nieuwe Livebox binnen. Hij is inderdaad helemaal identiek aan de oude van Wanadoo.. Echter geen knipperende W meer, maar ja lekker boeiend. Er staat wel gewoon nog Orange op ipv Online.
Ook nog steeds bluetooth dat neit uit te schakelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299080

Een contract ja 4 jaar geleden ......... Wat stilzwijgend wordt verlengd... okay ga je dan mee accoord maar als de prijs BLIJVEND wordt verlaagd dan lijkt me dat de bestaande contracten ook naar beneden worden gesteld. Maar okay you got your point but don't agree with it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:31

Lightah

Strikes Again

Ik werd de laatste tijd zo gek van de livebox (constant freezen e.d.) dat ik een ander modem eraan wilde hangen. Online wilde het modem niet omruilen dus heb ik via marktplaats een speedtouch 706 op de kop getikt. Ik was in de veronderstelling dat deze wel zou gaan werken omdat kennissen eenzelfde modem hebben met online adsl & telefonie.

Nu heb ik de laatste firmware erop gezet van speedtouch.nl en met het configuratiebestand van de site het modem ingesteld voor het Wanadoo/Orange/Online netwerk. Echter krijg ik nu telefonie niet aan de praat. Nu ben ik er wel achter dat online ook een eigen firmware op de 706 zet zodat telefonie werkt. Is deze firmware ergens te vinden en er zelf op te zetten??

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Lightah schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:32:
Ik werd de laatste tijd zo gek van de livebox (constant freezen e.d.) dat ik een ander modem eraan wilde hangen. Online wilde het modem niet omruilen dus heb ik via marktplaats een speedtouch 706 op de kop getikt. Ik was in de veronderstelling dat deze wel zou gaan werken omdat kennissen eenzelfde modem hebben met online adsl & telefonie.

Nu heb ik de laatste firmware erop gezet van speedtouch.nl en met het configuratiebestand van de site het modem ingesteld voor het Wanadoo/Orange/Online netwerk. Echter krijg ik nu telefonie niet aan de praat. Nu ben ik er wel achter dat online ook een eigen firmware op de 706 zet zodat telefonie werkt. Is deze firmware ergens te vinden en er zelf op te zetten??
Nee,firmware is niet te krijgen voor orange telefonie.Net zoals de telefooninstellingen voor de livebox.Die zijn ook niet bekend.Je zal weer terug moeten naar je livebox als je telefonie wil gebruiken of een sip account op die 706 zetten,en anders overstappen naar een andere provider die wel andere modems dan die shit livebox leverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Dat is wel een aardige tegenvaller dan, ik was net enthousiast dat het leek alsof ik het vrij simpel kon oplossen.

Er moet toch wel iemand zijn die het voor elkaar heeft gekregen om het te omzeilen O-)

M'n livebox is gewoon een ramp, maar ik kan ook weer niet zonder de vaste lijn want heb kpn al opgezegd. Ik was sowieso al van plan om over te stappen echter hebben ze het contract schijnbaar verlengd ofzo toen ik langere tijd in het buitenland was. Kortweg ik zit er tot oktober aan vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Lightah schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:48:
Kortweg ik zit er tot oktober aan vast :(
Per 1 juli 2009 mag je per maand opzeggen na je contractsperiode.Dus kan je per 1 september gelijk opzeggen.En waarschijnlijk al per 1 juli,maar pin me daar niet aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
vincedd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:42:
[...]

Je bent toch een contract aangegaan voor een jaar voor 24 euries in de maand? Dus moet je gewoon betalen naar je contract,je bent zelf met die voorwaarde voor een jaar akkoord gegaan.Heel simpel.Wil je een andere prijs,dan moet je 1. een nieuw contract aangaan.2. je oude contract afkopen.Dat geld bij elke provider of andere partij waar je een handtekening onderzet.Zij hebben leveringsvoorwaarden en jij betalingsvoorwaarde.
nah ik zit al 4 jaar bij online(toen het nog wanadoo was) en ik heb ooit geklaagd over de beroerde livebox maar betaal er toch 1 euro huur voor. en ik heb nooit getekend voor 24 euro. dat is me stilzwijgend in de maag gesplitst. als het abbonement duurder wordt moet ik wel bij betalen maar als de prijzen dan mag ik niet mee profiteren. nou bedankt en tot ziens

maar mijn opzeg brief ligt klaar. en de aanmeldbrief voor voor ziggo ligt klaar. ondanks alle slechte berichten heb ik daar meer vertrouwen in ondertussen

[ Voor 6% gewijzigd door Mili op 16-04-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:14
heel vreemd .... Online belde mij vandaag zelf op om het contract te vernieuwen, omdat ik volgens de medewerker te veel zou betalen voor mijn huidige contract (wanadoo family van 2005).

Nu heb ik het gecontroleerd en de kosten van mijn huidige contract zijn:

Internettoegang
Vaste kosten
01-04-09 Huur: draadloze verbindingsset (WiFi ? USB) 01-04-09 01-05-09 1.00 2,52

Vaste telefonie
Vaste kosten xxxxxxxxxx

Dat is toch niet veel duurder dan de huidige abonnementen die ze aanbieden???
Wat zijn de addertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:52
danda schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:11:
heel vreemd .... Online belde mij vandaag zelf op om het contract te vernieuwen, omdat ik volgens de medewerker te veel zou betalen voor mijn huidige contract (wanadoo family van 2005).

Nu heb ik het gecontroleerd en de kosten zijn van mijn huidige contract zijn:

Internettoegang
Vaste kosten
01-04-09 Huur: draadloze verbindingsset (WiFi ? USB) 01-04-09 01-05-09 1.00 2,52

Vaste telefonie
Vaste kosten xxxxxxxxxx

Dat is toch niet veel duurder dan de huidige abonnementen die ze aanbieden???
Wat zijn de addertjes?
Ligt er helemaal aan of je nog een kpn lijn hebt voor de adsl? Zo te zien aan je kosten wel.
Die lijn kun je dus beeindigen aangezien in het nieuwe abo de lijnhuur is inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Laatst online: 03-05 16:52
Lightah schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:48:
Dat is wel een aardige tegenvaller dan, ik was net enthousiast dat het leek alsof ik het vrij simpel kon oplossen.

Er moet toch wel iemand zijn die het voor elkaar heeft gekregen om het te omzeilen O-)

M'n livebox is gewoon een ramp, maar ik kan ook weer niet zonder de vaste lijn want heb kpn al opgezegd. Ik was sowieso al van plan om over te stappen echter hebben ze het contract schijnbaar verlengd ofzo toen ik langere tijd in het buitenland was. Kortweg ik zit er tot oktober aan vast :(
Wat is er dan precies mis met je livebox en waar heb je de livebox aangesloten? Kun je eens kijken op de adapter die bij de livebox zit? Is dit een exemplaar uit 2005/2006 ? De productiedatum staat ingestanst op de plek waar de draad onderaan uit de adapter komt. Telefonie gaat NOOIT werken met eigen modem of eigen brouwsels. De mensen die een speedtouch 706 hebben zitten op een ander soort telefonieplatform dan de livebox bezitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Mgear schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:25:
[...]

Wat is er dan precies mis met je livebox en waar heb je de livebox aangesloten? Kun je eens kijken op de adapter die bij de livebox zit? Is dit een exemplaar uit 2005/2006 ? De productiedatum staat ingestanst op de plek waar de draad onderaan uit de adapter komt. Telefonie gaat NOOIT werken met eigen modem of eigen brouwsels. De mensen die een speedtouch 706 hebben zitten op een ander soort telefonieplatform dan de livebox bezitters.
Als ik via http of ftp bijvoorbeeld download dan klapt hij er bij volle benutting van de lijn vaak uit. Ook via torrents is het bijna onmogelijk de lijn omhoog te houden ondanks dat ik alles beperkt heb tot een minimaal aantal verbindingen en slechts één torrent tegelijk. Ook telefonie werkt niet meer als het gebeurt.

Dit alles gebeurt zowel in een livebox (dhcp) -> switch -> pc's opstelling als in een livebox (geen dhcp en alles forward) -> router (dd-wrt) -> switches -> pc's opstelling.

De livebox zit direct met een kabeltje op het punt waar de telefoonlijn het huis binnenkomt. Ik heb hiervoor verschillende telefoonkabeltjes geprobeerd. Vroeger trainde hij in rond de 18 mbit, echter nu rond de 14 mbit. Maar dit zou ten goede moeten komen van de stabiliteit heb ik begrepen. De speedtouch trained in op 12 mbit als ik die aansluit.

Op de adapter staat 0505, ik neem aan dat je dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik heb eergister het pakket binnen gekregen voor adsl extra. Kan ik het al aansluiten? of moet ik wachten tot de leverdatum=21 april?

Ik had aangegeven dat mijn voorkeur data de 16e was. Maakt dat iets uit?

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik gebruik op dit moment een Livebox van Wanadoo, oude style dus. Probleem is echter dat bluetooth altijd aanstaat en ik me daar kapot aan irriteer (voor diverse redenen :)). Graag zou ik daarom een los modempje willen aanschaffen die dat dus niet heeft.

Kan ik iedere modem gebruiken of moet ik op speciale dingen voor Online? Ik had zelf een Alcatel SpeedTouch 546 op het oog. Is deze geschiikt (eventueel ook voor online gamen met xbox + poorten openzetten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Elk ADSL 2+ modem moet werken icm de juiste instellingen. Neem aan dat je geen telefonie hebt.
@Spider: soms werkt het een aantal dagen eerder al, kwestie van proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Oppie schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:15:
Elk ADSL 2+ modem moet werken icm de juiste instellingen. Neem aan dat je geen telefonie hebt.
@Spider: soms werkt het een aantal dagen eerder al, kwestie van proberen.
Nee, ik heb idd geen telefonie. En wat bedoel je met instellingen? Is het geen plug & spul? En ik neem aan dat er ook geen software hoeft te worden geinstalleerd (dat is nu ook niet met de livebox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Mili schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:40:
[...]

nah ik zit al 4 jaar bij online(toen het nog wanadoo was) en ik heb ooit geklaagd over de beroerde livebox maar betaal er toch 1 euro huur voor. en ik heb nooit getekend voor 24 euro. dat is me stilzwijgend in de maag gesplitst. als het abbonement duurder wordt moet ik wel bij betalen maar als de prijzen dan mag ik niet mee profiteren. nou bedankt en tot ziens

maar mijn opzeg brief ligt klaar. en de aanmeldbrief voor voor ziggo ligt klaar. ondanks alle slechte berichten heb ik daar meer vertrouwen in ondertussen
Bij prijsverhoging mag je per direct je contract opzeggen,aangezien de provider niet meer aan zijn voorwaarde voldoet waar jij voor getekend hebt(of telefonisch,of via internet).De provider informeerd jou hier per mail of brief over.,ruim van te voren voordat de prijsverhoging ingaat,waardoor jij zonder extra kosten je abbo op kan zeggen.Dat jij dit zelf nooit hebt gedaan kan je Online niet kwalijk nemen,dan moet je of je post of email lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door vincedd op 17-04-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
ronwiel schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:46:
[...]

Nee, ik heb idd geen telefonie. En wat bedoel je met instellingen? Is het geen plug & spul? En ik neem aan dat er ook geen software hoeft te worden geinstalleerd (dat is nu ook niet met de livebox).
ADSL Extra en ADSL Basis:

*
VPI/VCI: 8/35
*
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
*
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
*
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Oppie schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:56:
[...]

ADSL Extra en ADSL Basis:

*
VPI/VCI: 8/35
*
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
*
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
*
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)
Ben een absolute noob op netwerkgebied :'(. Zijn dit eisen waar de modem aan voldoet, of kun je dit via het webbased menu instellen?

EDIT:

Ik lees op internet dat je dit soort dingen kunt instellen als je de modem direct op je pc aansluit en de installatie cd gebruikt, wat dus allemaal maar eenmalig moet gebeuren?

[ Voor 17% gewijzigd door Ronwiel op 17-04-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Klopt, of je kan via je webbrowser of telnet je modem benaderen waar het ingesteld kan worden. Kijk maar eens op http://www.speedtouch.nl en zoek vervolgens even de handleiding van e 546 erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:14
Mgear schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:23:
[...]

Ligt er helemaal aan of je nog een kpn lijn hebt voor de adsl? Zo te zien aan je kosten wel.
Die lijn kun je dus beeindigen aangezien in het nieuwe abo de lijnhuur is inbegrepen.
dat kpn-lijntje heb ik nodig voor mijn fax ......

[ Voor 7% gewijzigd door danda op 17-04-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 12:58

Saven

Administrator

Enige manier is om het mac adres te spoofen van je oude modem. De centrale checkt namelijk of je modem MAC adres overeenkomt met jouwe. Zo niet, werkt telefonie niet ;)

Dus met andere woorden: als jij je speedtouch niet kan hacken en dus niet het mac adres spoofen, kun je helaas nooit bellen ;(
edit: via voip dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Saven schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:09:
[...]

Enige manier is om het mac adres te spoofen van je oude modem. De centrale checkt namelijk of je modem MAC adres overeenkomt met jouwe. Zo niet, werkt telefonie niet ;)

Dus met andere woorden: als jij je speedtouch niet kan hacken en dus niet het mac adres spoofen, kun je helaas nooit bellen ;(
edit: via voip dus ;)
Het mac-adres spoofen gaat me waarschijnlijk wel lukken. Maar voordat ik dat ga proberen, hoe stel ik de speedtouch in dat geval dan in dat hij telefonie van online pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Er zit een speciale firmware in de Speedtouch 706 van Online.
Zolang je je normale 706 niet flashed met die firmware, zal telefonie niet gaan werken.
De firmware van Online is niet verkrijgbaar of ergens te vinden.

Dus je kan alleen telefonie van Online gebruiken met hun eigen apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Dat dacht ik dus, maar Saven's reactie gaf mij een beetje de suggestie dat het wel mogelijk zou zijn als je maar het mac-adres spoofed.

Jammer maar helaasch, voor mij geen Online en tevens ADSL2+ meer als het contract is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 18:00
Ga op 1 juli mijn nieuw gekochte huis betrekken en mij lijkt die aanbieding van online een hele mooie optie.
Wel 1 vraag. Ik gebruik thuis allemaal Mac's met een Airport Extreme.

Werkt deze een beetje samen met de speedtouch 706 (niet de wireless versie)?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Laatst online: 14-04 11:57
Sluuz schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:19:
Ga op 1 juli mijn nieuw gekochte huis betrekken en mij lijkt die aanbieding van online een hele mooie optie.
Wel 1 vraag. Ik gebruik thuis allemaal Mac's met een Airport Extreme.

Werkt deze een beetje samen met de speedtouch 706 (niet de wireless versie)?
Zou geen probleem moet vormen aangezien de Airport gewoon een router is.
Ik ben dit zelfde van plan, eind van de week word mijn lijn opgeleverd.

Mogelijk moet je het moden in brige mode zetten (als je geen telefonie hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
vincedd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:50:
[...]

Bij prijsverhoging mag je per direct je contract opzeggen,aangezien de provider niet meer aan zijn voorwaarde voldoet waar jij voor getekend hebt(of telefonisch,of via internet).De provider informeerd jou hier per mail of brief over.,ruim van te voren voordat de prijsverhoging ingaat,waardoor jij zonder extra kosten je abbo op kan zeggen.Dat jij dit zelf nooit hebt gedaan kan je Online niet kwalijk nemen,dan moet je of je post of email lezen.
nee maar leg mij nou uit waarom het maar 1 kant op werkt.
tuurlijk heb ik me post en me mail gelezen en aangezien het geen donder uitmaakte of ik nou orange, alice of telfort nam qua prijs heb ik er niks mee gedaan. maar zoals ik dus al zei zodra ze de prijs naar boven bijstellen dan moet ik meer betalen of oprotten maar als de prijs omlaag gaat dan is dat pech???

nou sorry maar dat is in mijn ogen een typisch geval van geen stijl en geeft aan dat je geen bal geeft om vaste klanten die al 4 jaar lang braaf zonder helpdesk of wat dan ook de rekening betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Mili schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:45:
[...]

nee maar leg mij nou uit waarom het maar 1 kant op werkt.
tuurlijk heb ik me post en me mail gelezen en aangezien het geen donder uitmaakte of ik nou orange, alice of telfort nam qua prijs heb ik er niks mee gedaan. maar zoals ik dus al zei zodra ze de prijs naar boven bijstellen dan moet ik meer betalen of oprotten maar als de prijs omlaag gaat dan is dat pech???

nou sorry maar dat is in mijn ogen een typisch geval van geen stijl en geeft aan dat je geen bal geeft om vaste klanten die al 4 jaar lang braaf zonder helpdesk of wat dan ook de rekening betalen.
Tja,zo gaat dat in de grote mensenwereld.
Dat zal je veel vaker meemaken dat het 1 kant uit gaat.Je bent een contract aangegaan voor een bepaalde prijs.Zij leveren voor dat geld een produkt.Of het nu internet is of een hypotheek,dat maakt niet uit.Zij houden zich gewoon aan de voorwaarde.
Ik kan ook niet bij mijn hypotheekverstrekker aankloppen voor een lagere maandelijkse last omdat de hypotheekrente 0,3% lager is geworden dan op het moment dat ik tekende.dan zegt ie ook dat ik nog 5 jaar mijn contract moet uitdienen en daarna word er weer gepraat over een nieuwe prijs.
Als zij de regels of prijs veranderen in mijn nadeel,kan ik per direct van het het contract afzien,zo dus ook bij internetproviders.Vaste klant of niet.je bent en blijft gewoon een relatienummer voor dit soort bedrijven .
En voor bijna alle bedrijven geld dat.

Je kon weg,dat heb je niet gedaan,dan moet je nu ook niet klagen dat het duurder word en dat de rest minder betaald dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Vraagje. Ik wil graag een Speedtouch 546 hebben voor mijn Online verbinding.

Nu staat Marktplaats vol met Speedtouch 546i, dus met een i voor isdn lijnen. Maakt het echt iets uit, of kan ik deze versie ook op mijn analoge lijn aansluiten (Ik heb dus kpn telefonie + online adsl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
ronwiel schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:56:
Vraagje. Ik wil graag een Speedtouch 546 hebben voor mijn Online verbinding.

Nu staat Marktplaats vol met Speedtouch 546i, dus met een i voor isdn lijnen. Maakt het echt iets uit, of kan ik deze versie ook op mijn analoge lijn aansluiten (Ik heb dus kpn telefonie + online adsl).
Dat gaat niet,analoge telefonie heeft een andere draagspanning dan isdn.spanning analoo:48 volt,spanning isdn 90 volt.Dus dat word nog even verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-04 11:51
Is het mogelijk om de Livebox op een of via een script oid te laten rebooten?
Telefonie valt namelijk om de +-2 dagen weg en is na handmatige reboot weer terug. Wil hem dus elke nacht laten herstarten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Executor16 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:38:
[...]

Nog ff 1 vraagje. Ik heb vorige week contact gehad met de Online klantenservice en ik kon inderdaad mijn abonnementskosten laten verlagen, echter pas NA 31-8 omdat mijn abonnement op die dag weer was verlengd met een jaar. Heb jij die prijsverlaging per direct gekregen of ook pas vanaf je abo-verlengdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Japie Gijs schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:15:
Telefonie valt namelijk om de +-2 dagen weg en is na handmatige reboot weer terug. Wil hem dus elke nacht laten herstarten eigenlijk.
Het makkelijkste lijkt me om er een tijdschakelklok dan tussen te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Japie Gijs schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:15:
De eigenlijke vraag die je zou moeten stellen is, hoe kan het dat telefonie zo frequent weg valt?
Maar als je daar niet uit kunt komen / Orange ook geen oplossing kan bieden / geen zin hebt om veel tijd te besteden aan de communicatie met Orange, dan heb je twee opties:
1. Wat Lizard zegt, tijdschakelaar.
2. Uit dit topic een optie kiezen: Livebox direct resetten (vanaf bureaublad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Laatst online: 24-04 10:35

WebHawk

Klaphark

Telefonie zal alleen werken op het door Online geleverde modem, aangezien de voipcentrale alleen naar 't bij hun geregistreerde mac-adres wil luisteren. Dus zelfs al zou je de Online FW erop weten te krijgen, gaat 't nog niet lukken. Of je moet 't mac adres klonen natuurlijk, maar of dat met adslmodems kan?

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
vincedd schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:36:
[...]

Tja,zo gaat dat in de grote mensenwereld.
Dat zal je veel vaker meemaken dat het 1 kant uit gaat.Je bent een contract aangegaan voor een bepaalde prijs.Zij leveren voor dat geld een produkt.Of het nu internet is of een hypotheek,dat maakt niet uit.Zij houden zich gewoon aan de voorwaarde.
Ik kan ook niet bij mijn hypotheekverstrekker aankloppen voor een lagere maandelijkse last omdat de hypotheekrente 0,3% lager is geworden dan op het moment dat ik tekende.dan zegt ie ook dat ik nog 5 jaar mijn contract moet uitdienen en daarna word er weer gepraat over een nieuwe prijs.
Als zij de regels of prijs veranderen in mijn nadeel,kan ik per direct van het het contract afzien,zo dus ook bij internetproviders.Vaste klant of niet.je bent en blijft gewoon een relatienummer voor dit soort bedrijven .
En voor bijna alle bedrijven geld dat.

Je kon weg,dat heb je niet gedaan,dan moet je nu ook niet klagen dat het duurder word en dat de rest minder betaald dan jij.
en waarneer heb ik dan getekend voor die stilzwijgende verlening per jaar??
precies dat heb ik nergens. ben in 2001 een contract aangegaan met wanadoo en kpn voor een eenjarig abbonement dat daarna maandelijk opzegbaar zou worden. in aug. 2005 heb ik als 1 van de eerste mensen de overstap gewaagt onder de zelfde contract voorwaarden. heb veel geduld gehad m.b.t. tot de livebox heb. na 10 maanden in mijn contract sturen ze een boekwerk wat de aangepaste algemene voorwaarden heet die slechts 0.001 % van de nederlanders leest en begrijpt.

en een product van 20 per maand vergelijken met een lening van 200.000 is als een d-merk televisie vergelijken met een Loewe. andere prijsklasse andere verwachtingen en daarmee intresse. als ik 2 jaar geleden een hypotheek had gaan afsluiten. had ik eerst de big 5 (ABN, fortis, rabo, ING, postbank)bezocht om me overal te laten voorlichten. had ik vrienden en kennisen ingeschakeld voor ervaringen en advies. m.b.t. looptijd, betrouwbaarheid, coulantie, enz, enz. en vervolgens had ik minimaal 2 weken later een beslissing genomen. met een internet abonnement ga je langs bij de plaatselijke elektronicazaak. omdat er groots wordt geadverteerd Mx-stream van KPN inschrijfdag. 10 verkopers bij de computers die druk bezig zijn mensen in te schrijven. na 20 minuten wachten ben je aan de beurt. en vraagt de verkoper bij wie wil je internet afnemen, kpn zorgt voor de lijn huur maar een 2e partij zorgt voor het internet. het maakt niet zoveel wie u neemt de prijs is bij alle aanbieders gelijk. me vader had zaterdag avond op een verjaardag van me oom gehoord dat XS4ALL veel problemen had dus die viel af dus nam ik maar wanadoo.

goedkoop product besloten in 2 dagen tijd.
duur product besluit minimaal 2 weken.
kan nog wel een voorbeeld geven lcd/led/plasma tv (1000 euro en duurder)en of dect-telefoon(tot 75 euro).
als ik een nieuwe dect telefoon nodig hebt intresseert het me geen bal wat die allemaal wel niet kan. en of ik 4 handsets krijg of geen. ik wil gewoon kunnen bellen en gebeld worden. als ik een nieuwe tv koop. wil ik de beste prijs/kwaliteit verhouding. dus ga ik eerst speuren op het (zo goedkoopst mogelijke) internet (dat ik binnen dag besloten had) naar tests, userreviews ect. dan ga ik naar de winkel met een lijstje met typenummers. breng het aantal tv waar tussen ik ga kiezen terug naar maximaal 3. of begin zelf helemaal opnieuw omdat ik niet tevreden ben over wat ik zie in de winkel. ga nogmaals op internet kijken naar wat de tv ongeveer mag kosten, om vervolgens te gaan onderhandelen met de verkoper. verkoper laat niet het achterste van zijn of haar tong zien ik verlaat de winkel met de mededeling dat ik er nog een nachtje overslaap en kom de volgende dag terug om voor de absolute bodemprijs die tv thuis te laten bezorgen.

maar ja jij bent blijkbaar mr perfect en meester in het nederlands recht. en ik ben in jouw ogen maar de simpele consument. die maar lekker in het ootje genomen moet worden zodat ik bij jouw kan komen en dat jij dan geld aan mij kan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Bij een contract zitten doorgaans algemene voorwaarden. Dit is ook bij online het geval. Ik neem aan dat je hiervan op de hoogte bent, Daarin staat duidelijk vermeld dat je contract met een jaar verlengd wordt als jij niet een maand van te voren uiterlijk hebt opgezegd.
Je kan wel heel gepikeerd gaan doen, en ik snap je punt ook wel dat het raar is dat je meer betaalt dan nieuwe klanten. Maar het blijft je eigen verantwoordelijkheid om dit in de gaten te houden en bijvoorbeeld door een telefoontje te plegen aan te geven dat je wilt opzeggen waardoor je misschien wel een leuke aanbieding krijgt.
Noem eens 1 commercieel bedrijf dat iedere klant een brief gaat sturen dat zijn contract komt te vervallen om op die manier haar eigen ruiten in te gooien, dat doet geen bedrijf want dan ben je jezelf in je vingers aan het snijden.
Vrijwel niemand leest de algemene voorwaarden dat weet ik ook, maar je kan niet aan de ene kant laks zijn en deze niet lezen om vervolgens een stilzwijgende verlenging van een jaar te krijgen en aan de andere kant dan de schuld hiervan totaal bij online te leggen, dat is wel heel erg makkelijk. Er zijn 2 partijen een overeenkomst aangegaan en dus is het ook jouw verantwoordelijkheid om hier op te letten. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 17:38

Sebazzz

3dp

Wij kregen een telefoontje van Orange Online dat ze een tevredenheidsonderzoek aan het doen zijn. Natuurlijk valt er over die tevredenheid wel het één en ander te zeggen :P Bijvoorbeeld die klote livebox...
Toen zei de man aan de telefoon dat we teveel betaalde voor onze 20Mbit verbinding plus VoIP. Hij heeft ons een aanbieding gedaan om ons als klant te houden.

Daarnaast heeft hij gezegd dat we een brief krijgen waarin een telefoonnummer staat, waar we naartoe moeten bellen om die klote Livebox te laten vervangen door een Speedtouch. Nu wachten we dus op die brief, maar het is al minstens 4 dagen geleden dus volgens mij zijn ze vergeten die brief te sturen :(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Denk niet dat ze je livebox gaan vervangen voor een ander modem. Als er een probleem is dan zullen ze dat proberen te verhelpen maar je zult geen 706 krijgen maar dus gewoon de livebox behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Laatst online: 19-03 23:40
Heb sinds 16-04-2009 Online ADSL Extra 20Mbit met de nieuwe speedtouch 706, mijn modem traint maar op 10Mbit terwijl een vriend van me die 100 meter verder woont zijn livebox modem traint op 16Mbit weliswaar met telefonie, maar dat zou niet moeten uitmaken. We hebben beiden het modem zo kort mogelijk op de ISRA max 1,5m.

Waar zou dit aan kunnen liggen ? Ben overgestapt van 10mbit tele2 naar 20mbit Online, maar ja dit schiet natuurlijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
ReytingHamdi schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:12:
Heb sinds 16-04-2009 Online ADSL Extra 20Mbit met de nieuwe speedtouch 706, mijn modem traint maar op 10Mbit terwijl een vriend van me die 100 meter verder woont zijn livebox modem traint op 16Mbit weliswaar met telefonie, maar dat zou niet moeten uitmaken. We hebben beiden het modem zo kort mogelijk op de ISRA max 1,5m.

Waar zou dit aan kunnen liggen ? Ben overgestapt van 10mbit tele2 naar 20mbit Online, maar ja dit schiet natuurlijk niet op.
Probeer jouw modem eens bij hem en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Laatst online: 19-03 23:40
Hmm zal het vanavond proberen, zou dat geen problemen geven of zit er geen koppeling tussen modem en adres (isra, postcode etc.) of zoiets ?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.