[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.805 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII)

Afbeeldingslocatie: http://www.orange.nl/img/logo.gif

Inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/adsl.gif

ADSL door Orange kan op de volgende manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van Orange zelf (Family pakketten)
  • Over het eigen netwerk van Orange zelf (Starter pakketten)Hierbij kan je GEEN telefonie aankopen.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/modem.gif

De standaard modem die Orange levert is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:
  • De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
  • De Inventel Livebox
  • En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat
De Livebox fungeert zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de Livebox is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de Sagem Livebox, dan is deze hier te vinden.
Informatie over de Livebox is ook te vinden op de Orange site zelf :Y)
Installatie handleiding en laatste firmware (versie 22204A) informatie

Globale specs van de livebox in Nederland:
MerkSagem
Typef@st 3202
Met de volgende Connecties
1x line-inSplitter zit erin verwerkt ivm Telefonie
2x USBUSB A voor ....ACC :|
USB B, voor connectie met PC (USB 1.1 standaard, 12Mbit max!)
1x PCMCIAVoor een 54Mbit wireless kaart merk X. Klik HIER voor een aantal werkende kaarten.
1x telefoon uitOm je telefoon op aan te sluiten natuurlijk :Y)
2x Ethernet1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)
Bluetooth1 bluetooth interface om met bv PDA's te kunnen surfen op internet

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Orange. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Orange, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/telefonie.gif
Met dank aan mjl voor deze mooie aanvulling!

Dit is op 19 Juni 2007, prijzen kunnen veranderen !
CdD schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:41:
Ik heb gister een foldertje van Orange ontvangen over ADSL Family & Telefonie.
Ik heb nu ADSL Direct (incl. Telefonie), slechts 1Mbit dus, maar dat vind ik veel te duur (€ 22.95 p.m.). Daarbij moet ik óók nog elke maand iets van € 15 (?!) aan KPN betalen omdat de telefoonlijn er ligt of zoiets, wat ik totaal niet snap, omdat ik via Orange bel (VoIP) en niét met KPN.. :S

However, ik wil misschien upgraden naar ADSL Family & Telefonie Totaal (4Mbit dus), € 29.95 per maand en ná het eerste jaar € 39.90, wat ik trouwens ook weer belachelijk duur vind. Als ik dit dus ga doen, dan wil ik het alleen één jaar (is mogelijk toch?). Moet ik, mocht ik upgraden naar ADSL Family & Telefonie Totaal, nog steeds betalen aan KPN?

In het geval dat ik niet upgrade naar ADSL Family & Telefonie Totaal, wil ik van Orange af. Dat kan pas op 30 september 2007 (neem ik aan?), want pas dan loopt m'n abbo bij Orange af. Ik wil dan een andere provider, bv. Speedlinq.

Speedlinq, is zoals ik het nu zie, véél goedkoper. Speedlinq is op mijn adres beschikbaar. Ik zou dan Comfort Compleet Bellen (van KPN of bbned) nemen, 20Mbit down en 1Mbit up, retesnel dus. En dat, het eerste jaar, voor maar € 24,95 (daarna € 29.95 p.m.)! Dat is inclusief bellen en vaste lijn toeslag.

Aan de andere kant zie ik in [Speedlinq] Ervaringen - Deel 5 ontzettend veel negatieve reacties over Speedlinq.. Ontevreden ben ik niet over Orange, behalve dat het niet goedkoop is. Wat dat betreft is het misschien beter om maar lekker bij Orange te blijven en ADSL Family & Telefonie Totaal te nemen..

Wat is wijsheid? :/
Kosten per maand (huidige prijzen dd 20 maart 2007):

Optie 1:
1 Bellen en gebeld worden met KPN: belbasis is € 18,16 of belbudget € 9,67 (dure belminuten!)
2 Je internet met Orange (Orange ADSL Family): € 23,95

Optie 2
1 Bellen, gebeld worden & Internetten met Orange geen KPN lijn meer (ADSL Family & Telefonie Basis): € 24,95/€ 29,95 (telefonie basis/totaal) + doorbelasting lijnhuur € 9,95

Optie 3
1 gebeld worden op KPN lijn: € 9,67 (Belbudget met dure belminuten)
2 Bellen en Internetten met Orange (ADSL Family & Telefonie Basis): € 24,95/€ 29,95

Of anders verwoord:
Meerprijzen op je huidige Orange ADSL abbo voor telefonie:

€ 1,00 per maand Telefonie Basis
€ 6,00 per maand Telefonie Totaal

Wil je je KPN lijn opzeggen en je nummer overzetten naar Orange:
€ 9,95 per maand voor de doorbelasting lijnhuur (in de actie: eerste jaar voor € 0,00 per maand)
€ 9,95 eenmalige kosten beëindigen KPN abonnement met nummerbehoud

Even uitrekenen wat je bespaart met de actie in het eerste jaar: 12*9,67--9,95= € 106,09 (per eerste jaar)
(12 x belbudget - nummerportatie)

Dit is wat je dan extra betaald vanaf het 2de jaar: 12*(9,95-9,67)=€ 3.36 per jaar
(je betaalt meer voor lijnhuur dan voor een Belbudget bij KPN)

Dus mocht je van de actie gebruik maken en na het eerste jaar de goedkoopste maandlast willen dan moet je dus weer een KPN abbonement nemen:

Mocht je je KPN terug willen (na het eerste jaar bijv.) betaal je aansluitings kosten + nummer portatie: € 47,55 + € 10 = € 57,55

Als je dus (106,09-57,55)/3.36=48,54/3.36 = 14,4 jaar Orange houdt en dan alsnog KPN neemt draai je kiet. Ervanuitgaande dat de prijzen gelijk blijven natuurlijk.

Kortom is het, afgezien van de lijnhuur aanbieding in het eerste jaar, voordeliger om ADSL met telefonie te nemen zonder dat orange je lijnhuur overneemt!

-Goedkoper per maand (€ 9,67 voor belbudget vs € 9,95 voor de lijnhuur)
-altijd bereikbaar via KPN op je huidige nummer (KPN lijn blijft actief, inkomende gesprekken worden door de Livebox gecombineerd naar 1 telefoonaansluiting)
-goedkoop bellen met Orange via een nieuw nummer
-als Orange problemen geeft kun je ze altijd nog bellen met je (dure belminuten!) KPN lijn
[b]CdD schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:32:
Volgens mij heb ik het nu ook zo. Ik heb namelijk twee nummers: één van KPN en één van Orange. Betaal ik dus aan KPN omdat ik daar een telefoonnummer heb, of betaal ik voor "hun" telefoonkabeltje wat onder de grond ligt?
Je betaalt KPN voor je nummer (abbonnement) + lijnhuur. Als je nu € 18,16 betaalt voor je KPN en je belt er nooit mee kun je deze het beste naar belbudget (€ 9,67) omzetten. Dit is dan goedkoper dan geen KPN en lijnhuur via Orange.
eborn schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:56:
Toevallig is het bedrag voor de kabel ongeveer gelijk aan het bedrag van de kabel met abonnement. Daarom maakt het eigenlijk niet uit of je KPN houdt of niet.
Precies (dit geldt natuurlijk voor een belbudget abbo)!

Update 04 April 2007:
eborn schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:15:
[...]

Nou, in de helpdesk staat nog steeds dat je voor een Orange ADSL verbinding een KPN lijn nodig hebt. Men gaat er denk ik vanuit dat als je geen telefonie via Orange neemt, je gewoon je KPN lijn hebt. In dat geval betaal je gewoon aan KPN.

Maar goed, ze kunnen er alles van maken ;)
Een eerdere aanbieding was dat ze in het eerste jaar i.c.m. het telefonie abonnement € 5,95 per maand (€ 4,95 op linesharing en € 1 op telefonie) korting geven voor het eerste jaar. Bij alleen Orange ADSL betaal je dus nog steeds linesharing.

De huidige acties en kosten bij aansluiting:
http://www.orange.nl/open/tarieven_adsl_en_telefonie.html (19 juni 2007)

Telefonie Basis € 1,00 per maand de eerste twee maanden gratis
Telefonie € 6,00 per maand de eerste twee maanden gratis
aansluitkosten € 24,95 gratis
doorbelasting lijnhuur € 9,95 per maand de eerste twee maanden gratis
administratiekosten nummerbehoud € 9,95 eenmalig

Enige nieuwe is:

"Op jouw adres is Orange ADSL beschikbaar. Je kunt nu ook bestellen als je geen vaste KPN telefoonlijn hebt. Als je nu bestelt, wordt je aansluiting in mei 2007 opgeleverd. Hieronder kun je je keuze maken. "

Je hoeft dus niet eerst KPN te nemen en daarna (na een jaar) weer op te zeggen. Scheelt je € 47,55 aan aansluitkosten bij KPN. Je betaald natuurlijk wel de € 9,95 linesharing per maand (eerste jaar € 5 pm) een KPN belbudget is € 9,67 per maand.

Hier de Telefonie handleiding.

Sinds 21 februari 2006 geldt er een starttarief van € 0,04 per gesprek.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/acties.gif
Op het moment zijn er geen aanbiedingen bij Orange.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij Orange?
  • Ja dat kan:
    Ga naar http://www.orange.nl/mijn_account/
    Kies in het linker scherm voor 'internet & vaste telefonie', 'telefonie', 'instellingen' en 'blokkeer gesprek'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Wat gebeurt er als ik in gesprek ben op mijn Orange telefoonlijn?

Heeft er geloof ik ook mee te maken dat Orange de KPN lijn niet mag blokkeren. Er is ergens wel een keer een linkje naar een bouwpakket langsgekomen die dit wel kan regelen.

Ah, gevonden: [rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
    Mocht het nog te onduidelijk zijn, laat het dan even weten, dan herschrijft /me LinuX-TUX hem helemaal onderbouwt met plaatjes voor de verandering
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van Orange zelf.

/me ***** NIEUW ******
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] een test pagina voor alle mensen die er • echt niet uitkomen. Laat me weten hoe het bevalt :Y)

Ja nou, leuk script hoor /me LinuX-TUX :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor programma /me y
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (LinuX-TUX) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken. Er zijn wat probleempjes bij sommige mensen, ik laat deze dus even in het midden :Y)
• 2) Meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me LinuX-TUX zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
/me Update Aangepast voor de nieuwste firmware 221018 (en hoger).
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me LinuX-TUX even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me LinuX-TUX

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de Livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op Deze site, deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb toch hele lage snelheden en haal bij lange na niet wat ik behoor te kunnen halen volgens het grafiekje. Nu vraagt iedereen naar mijn SN/DN Ratio's, maar wat houden ze precies in?
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Maar, kan je hier dan niet uit herleiden hoe lang de koperdraad is waar ik op zit? Natuurlijk onder voorbehoud dat er niet ergens een KNIK/beschadiging in de kabel zit.
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus in de volgende situatie is de afstand:
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter (ongeveer natuurlijk)

Met dit antwoord kan je dan vervolgens weer op de grafiek kijken, naar de snelheden die je kan behalen. In dit voorbeeld ziet het er naar uit dat /me LinuX-TUX de volledige 24Mbit kan gaan behalen.
Als je er zelf echt HEEL zeker van bent dat de afstand gewoon veel groter is dan de uitkomsten en je kampt met snelheidsproblemen, is dit misschien de moeite waard om het aan te kaarten bij Orange.
  • Hoe kan ik deze ADSL statistieken zelf vinden?
Lizard schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:33:
[...]

Livebox pagina openen, Geavanceerd -> Statistieken -> ADSL Statistieken

Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar Orange, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Orange middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via Orange ... betekent dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • /me Update: Sinds kort is dit mogelijk!
    Zie ook de Orange site: Kan ik mijn telefoonabonnement bij KPN opzeggen als ik Orange Telefonie neem?
    Orange brengt hiervoor €9,95/maand voor in rekening en er wordt éénmalig een bedrag van € 9,95 administratiekosten in rekening gebracht.
  • Wil je kunnen bellen tijdens een Orange telefonie/internet storing, heb je nog steeds KPN nodig. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand.

Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Orange dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
OF
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:
...
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt. :)
...

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Orange Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Orange Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je orangenummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.

Is het mogelijk om VPN te forwarden over de Livebox?
  • Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.
Ja, maar ik ben goed in consoles, kzal dat kr*ng eens uitpluizen op console commando's totdat hij het gre protocol WEL forward })
LinuX-TUX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:01:
Om jullie maar uit de brand te helpen:
VPN over GRE protocol gaat niet werken. Telnet naar de livebox leidt tot de volgende conclusie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[root @ home]$ ipqos
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto gre nat 12
Invalid protocol
policy set     <RxIfName> <TxIfName> <Sequence> {Allow|Deny}
                       [srcip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [dstip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [sport <p1> [<p2>]]
                       [dport <p1> [<p2>]]
                       [proto <Protocol>]
                       [tc    <TC-Action-ID>]

[nat   <NAT-Action-ID>] {HET REFREIN}
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto icmp nat 12
Policy protocol should be tcp/udp
{knip: en de rest van het refrein}

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto ah nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto esp nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$
Zou zeggen, doe je best be my guest :Y)
Let vooral op regel 14 ;)

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/openvragen.gif
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Orange? (Zie de 2e post voor een aantal werkende kaarten)
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Orange?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/interessantelinks.gif
  • Orange helpdesk Nederland.
  • Frans Orange forumTIP voor tweakers/hackers/enthousiastelingen over van alles en nog wat!!!
  • Franse Orange site zelf. Misschien een sneakpreview voor wat ons te wachten staat kwa mogelijke services ;) ? *hint hint*
  • Forum Orange is een onafhankelijk forum waar mensen ook nuttige informatie kunnen vinden.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/vorigedelen.gif

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en mail naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/3443/FFFFFF/000000
Dit omdat de topics met zo'n rap tempo zich vermenigvuldigen dat ik zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zie.
:+ Spam Konijnen :+

Met dank aan:
bjckvr6-onlyn00bs
BirdieFicoF Aanleiding voor deel 2, 3 & 4Anoniem: 103367
nitpickerLinuX-TUX Aanleiding voor deel 5KBDE
Tekn0zstimeywilko2
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif

Index

Kan ik de settings/configuratie van de Livebox backuppen?
  • Nee, dit is (nog) niet mogelijk
Betekent dat dus dat ik na elke firmware upgrade en reset alles handmatig 1 voor 1 weer moet invoeren bij de Livebox? mooi is dat :(
  • Nee, het is wel mogelijk een config bestand zelf aan te maken en bij te houden:
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:00:
ik heb een test versie online, voor mij werkt het uit de kunst
heb hem een paar keer getest (livebox reset, script, test, livebox reset, etc..)
naar mijn weten doet ie het goed :7
test het script hier
Dank je wel stimey :Y)

Is er ook een overzicht van alle commando's die via telnet te gebruiken zijn?
  • Linux-TUX kan zijn kindje nog niet loslaten (Lees: heeft te veel vrije tijd ;)) en heeft HIER een begin gemaakt van een overzicht.
En als je liever een pdfje hebt, dan biedt stimey uitkomst:
Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
[...]

had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist? :9

Ik wil m'n livebox als bridge gebruiken omdat ik al een of andere router heb. Wat nu?

In een ander topic zijn ze daar al flink mee bezig geweest, daarom ga ik dat hier niet herhalen.

Wanadoo Livebox als bridge

Maar deze oplossing lijkt alleen te werken als je geen wanadoo telefonie hebt.
Ook worden niet alle instellingen opgeslagen zodat je na een reboot de livebox (gedeeltelijk) opnieuw moet configureren.

Upgrades

Er is geupgrade sinds 17 november, is mijn centrale al geupgrade?
  • Op deze site kan je kijken of je centrale al de upgrade al gehad heeft.
  • Is je centrale al geupgrade maar staat hij er nog niet tussen? Voeg hem dan hier toe.

Je mede-tweakers zullen je dankbaar zijn. :)
  • Als je een ruwe indicatie wilt hebben van je snelheid na de upgrade kan je hier en hier terecht.

Leuk die upgrades maar ik haal de hogere snelheid nog niet?
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:22:
Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten :? dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie:

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03:
[...]

Zorg dat je alles knipt na deze entry:

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces]
"MTU"=dword:000005dc

Er zitten nog wat andere veranderingen in dat scriptje die niets met je netwerk verbinding te maken hebben, dus die heb ik ook weggelaten.
XXfrankieXX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:38:
Of, voor de hele luie tweakers (nauwjah ;)) download dit bestand.
Verder is het handig om je netwerk kaart instellingen te controleren of die misschien niet op 10 mbit staat ingesteld.

Tenslotte kan ook de server waarvan je download de beperkende factor zijn. In dat geval zou een download accelerator een uitkomst kunnen bieden. Zodat je met meerdere threads kan downloaden.

Als laatste oplossing zou je ook TCP Optimizer kunnen proberen.

Gebruik op eigen risico!

Hoe kan ik andere draadloze apparaten behalve de meegeleverde usb-stick met de livebox laten verbinden? (PDA, PSP, etc)

Voor de PSP staat hier een uitleg op de site van Orange.
(Waar wij tweakers natuurlijk ook mee overweg kunnen :Y) )
en anders probeer je onderstaande uitleg:
danda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:28:
[...]
ik heb het inmiddels voor elkaar dankzij support Orange helpdesk (op privebasis, want officieel heb je geen support bij gebruik pocketpc), lees:

Het gebruik van niet door Wanadoo geleverde hardware wordt niet door ons ondersteund, zoals mijn collega u eerder al schreef. Om der Pocket PC op het draadloze netwerk te installeren zou u het volgende moeten doen:

- de draadloze netwerkkaart laten zoeken naar de beschikbare verbinding
- de Wanadoo verbinding uitkiezen (op het Wanadoo SSID nummer)
- de websleutel invullen
- voor u op 'toepassen' klikt moet u het 'REG' knopje van de Livebox indrukken om het draadloze netwerk opnieuw op te starten. (VOORAL DEZE STAP IS BELANGRIJK)

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?

Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:
  • De ASUS WL-100g
  • De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
  • Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
  • Belkin F5D7011 802.11g
  • Sitecom de WL-100 B PCMCIA
(Met dank aan xerxes3600, wsiev2, kfaessen, ranzige_pad en vr6-only)

[rml]xerxes3600 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]wsiev2 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]kfaessen in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]ranzige_pad in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]
[rml]Tuut-Tuut in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Dit heb ik nog niet zelf kunnen testen maar de reacties spreken voor zich.

/me Let op!
De Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) en
de Cisco Aironet 802.11A/B/G CB21AG werken niet
Met dank aan:
[rml]OnTheJazz in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Anoniem: 185882 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Ik heb last van 'spook' gesprekken, is hier een oplossing voor?

Er schijnt een oplossing voor te zijn, verwissel de rode en blauwe draad in het isra punt.

Met dank aan:
Laryx in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Kan ik ook gebruik maken van een eigen mailserver?

Je kan wel een eigen mailserver gebruiken, mits je deze instelt dat deze relayed via smtp.orange.nl of smtp.wanadoo.nl. Indien je geen lokale mailserver draait, dien je via een andere poort dan 25 met je mailserver verbinding te maken. (Bv. via SSL.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Toch maar even een nieuw topic geopend, was me een klein beetje ontschoten... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Je heb in de startpost staan:
De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
De Inventel Livebox
En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat

Ik neem aan dat als je een family pakket ( of iets dergelijks heb ) dat je de normale sagem livebox krijgt ? Wat is precies het verschil met die livebox pro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-07 17:35

Sebazzz

3dp

Waar is de tip gebleven van statische IP-adressen? :)
Het werkt wel, en heel simpel. Je moet gewoon een IP-adres nemen buiten de DHCP range, en dan óf de Orange DNS servers invullen óf de OpenDNS servers.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 09:01
Nou, sinds gisteren weer geen internet :')
Eerst 4 dagen wel, nu niet meer. Gebeld: ja u krijgt een nieuwe livebox enzovoorts, dat duurt even blablabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

Als je ooit beslist om op te zeggen. Let dan op als je naar een andere ADSL provider gaat. De administratie van Orange is klote. Ze hebben op mijn lijn een ophef gezet waardoor je niet een Telco-Telco migratie kan aanvragen en je dus zonder internet komt te zitten. En ze liegen dat ze barsten om onder hun eigen fouten uit te komen. Nooit een vast contactpersoon, tig keer het zelfde standaard antwoord van iedere helpdesker die daar werkt. Nooit een sorry en helemaal geen antwoord geven op je vragen. Of te wel 1 grote incompetente zooi daar.
Met KPN toch een betere ervaring, die beginnen met sorry voor het ongemak en ondertekenen gewoon hun mails. Misschien toch maar gewoon betalen voor service. Voor de techniek hoeft het niet want al die jaren met ADSL1 Kabel en ADSL2 ben ik zelf in staat geweest om het allemaal te regelen, ik moet er niet aan denken wat mijn hart zou doen als ik geen verstand van IT had zoals 80% van nederland. Nu weet ik in ieder geval waar ze aan verdienen, de beltikken.

[ Voor 21% gewijzigd door redyak op 14-11-2007 09:50 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 12:21
Iemand al die verhoging gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-06 21:48
Voor Sayko (en andere geinteresseerden) de pingwaardes:

ping www.orange.nl

Pingen naar a443.x.akamai.net [80.67.86.30] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 80.67.86.30: bytes=32 tijd=20 ms TTL=57
Antwoord van 80.67.86.30: bytes=32 tijd=19 ms TTL=57
Antwoord van 80.67.86.30: bytes=32 tijd=20 ms TTL=57
Antwoord van 80.67.86.30: bytes=32 tijd=19 ms TTL=57

Ping-statistieken voor 80.67.86.30:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 19ms, Maximum = 20ms, Gemiddelde = 19ms

ping www.tweakers.net

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=21 ms TTL=56
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=20 ms TTL=56

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 20ms, Maximum = 21ms, Gemiddelde = 20ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb zelf KPN budget (alleen vanwege ADSL) wat tegenwoordig al 20,99 per 2 maanden kost :/
Officieel staat het op de website als 10,50 per maand (rare afronders daar bij KPN).Heb even het linkje opgezocht ter controle:
http://www.kpn.com/thuisb...-voor-thuis/BelBudget.htm

Een goede idee misschien om dit nieuwe tarief voor het budget abo aan te passen in de topicstart, dan komt er namelijk een ander kostenplaatje uit rollen ;)
Oftewel: lijnhuur is ook in het 2e jaar goedkoper dan een KPN abo :) En nu maar hopen dat Orange niet de lijnhuur kosten gaat verhogen :X

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 11:28
snelheidsverhogingen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Heb je een bron/linkje hierover? En hoe veel hoger wordt de snelheid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Gurneyhck schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:19:
Heb je een bron/linkje hierover? En hoe veel hoger wordt de snelheid dan?
Verdubbeling: 4mbit naar 8, 2 naar 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
Geld alleen voor orange klanten met adsl telefonie extra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Niks voor de ADSL2 abo's dus? Niet dat het te sloom is overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 17:43

lordsnow

I know nothing

Ok.. ik hoorde van een ongebruikelijke situatie: deze gebruiker heeft Orange ADSL, en had een Speedtouch modem. Het modem ging defect. Omdat hij dacht dat het modem van KPN was heeft hij KPN gebeld om het modem te ruilen. Dit is gelukt (!) en hij heeft een "Experia Box" ontvangen. De Experia Box is aangesloten. Echter er zijn nu problemen bij het ophalen van mail (lukt niet), veel sites openen niet, en van de sites die wel openen kan hij de links op die sites niet volgen.

Mijn vraag: is het uberhaupt mogelijk om een Experia Box te gebruiken op een Orange verbinding? Moet je daar voor iets veranderen aan je instellingen in de Expiria Box (MTU bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 11:38
Gurneyhck schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:33:
Niks voor de ADSL2 abo's dus? Niet dat het te sloom is overigens :+
Nee, 20mbit is toch de max voor ADSL2?

Anyway, hier ook nog niks. Al heb ik de LiveBox nog niet gereset. Al weet ik nog steeds niet of je echt de stekker eruit moet trekken en ff paar seconden moet wachten, of dat je hem ook kan resetten via het menu. Het lijkt iig wel alsof hij bij die laatste methode opnieuw verbinding maakt met de ADSL lijn, dus ja, in principe zou dat genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
DaFrenk schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:48:
[...]

Nee, 20mbit is toch de max voor ADSL2?

Anyway, hier ook nog niks. Al heb ik de LiveBox nog niet gereset. Al weet ik nog steeds niet of je echt de stekker eruit moet trekken en ff paar seconden moet wachten, of dat je hem ook kan resetten via het menu. Het lijkt iig wel alsof hij bij die laatste methode opnieuw verbinding maakt met de ADSL lijn, dus ja, in principe zou dat genoeg moeten zijn.
Nee 24MBit, voor ADSL2+ hè. Voor ADSL2 "gewoon" is 12 MBit de max.

edit: Leuk schemaatje gevonden op wikipedia:
Afstand tot telefooncentrale Downloadsnelheid
<0,7 km 24 Mbps
<1,2 km 22 Mbps
<1,6 km 20 Mbps
<1,9 km 20 Mbps
<2,1 km 16 Mbps
<2,3 km 14 Mbps
<2,5 km 12 Mbps
<2,7 km 10 Mbps
<3,1 km 8 Mbps
<3,4 km 6 Mbps
<3,9 km 4 Mbps
<4,7 km 2 Mbps
<5,3 km 1 Mbps

[ Voor 26% gewijzigd door Gurneyhck op 14-11-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-06 11:58

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

ADSL Extra is aangevraagd! Dit weekend even een dikke SFTP Cat 6 kabel leggen (moet deels buitenshuis..).

Ik heb vandaag echter 3 brieven ontvangen, waarvan 2 over de PC Firewall en PC Antivirus. Maar ik wil dit helemaal niet gaan gebruiken!

Er staat: "de eerste efl dagen kunt u gratis van uw abonnement gebruik maken. Vanaf dag twaalf gaan wij kosten voor het abonnement in rekening brengen. Deze kosten schrijven wij maandelijks samen met uw abonnementsgeld af."

Dus moet ik er voor gaan betalen terwijl ik het NIET ga gebruiken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Odysseus253 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:58:
ADSL Extra is aangevraagd! Dit weekend even een dikke SFTP Cat 6 kabel leggen (moet deels buitenshuis..).

Ik heb vandaag echter 3 brieven ontvangen, waarvan 2 over de PC Firewall en PC Antivirus. Maar ik wil dit helemaal niet gaan gebruiken!

Er staat: "de eerste efl dagen kunt u gratis van uw abonnement gebruik maken. Vanaf dag twaalf gaan wij kosten voor het abonnement in rekening brengen. Deze kosten schrijven wij maandelijks samen met uw abonnementsgeld af."

Dus moet ik er voor gaan betalen terwijl ik het NIET ga gebruiken???
Als het goed is kosten die Firewall etc. het 1e jaar niks. Ik heb ze ook gekregen maar gebruik ze niet. Er stond in de brief of ergens dat ze niet verlengd zouden worden na het 1e jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Gurneyhck schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:55:
[...]

Nee 24MBit, voor ADSL2+ hè. Voor ADSL2 "gewoon" is 12 MBit de max.
Ahzo :)
<2,7 km 10 Mbps
Hmm, volgens het grafiekje in de OP zou ik maximaal iets van 7-8 mbit halen met mijn afstand (2,7km). Tenminste, als onze centrale ADSL2+ wordt. En Wiki zegt 10mbit. Hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

bd-casemod schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:23:
Geld alleen voor orange klanten met adsl telefonie extra!
Bron? Toch ook gewoon voor mensen zonder een telefonie abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 10:18

antipode

-=Got is in the details=-

Ik heb een vreemd en irritant probleem. Een van mijn favoriete blogs is http://www.regnyouth.com Sinds enkele weken lukt het mij echter niet meer deze via mijn internetverbinding thuis van Orange te bezoeken. Vreemd genoeg lukt het via de pc op mijn werk zonder enig probleem.
Zou een van jullie kunnen testen of het jullie wel lukt, dan ligt het in ieder geval niet aan Orange.

Het maakt trouwens niet uit het Firefox, IE of Safari is, bij alle krijg ik thuis het bericht 'can't esthablish a connection'.

Alvast zeer bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:37
antipode schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:10:
Ik heb een vreemd en irritant probleem. Een van mijn favoriete blogs is http://www.regnyouth.com Sinds enkele weken lukt het mij echter niet meer deze via mijn internetverbinding thuis van Orange te bezoeken. Vreemd genoeg lukt het via de pc op mijn werk zonder enig probleem.
Zou een van jullie kunnen testen of het jullie wel lukt, dan ligt het in ieder geval niet aan Orange.

Het maakt trouwens niet uit het Firefox, IE of Safari is, bij alle krijg ik thuis het bericht 'can't esthablish a connection'.

Alvast zeer bedankt.
doet het prima hier }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode

antipode

cardwizard bedankt. Dan ga verder op mijn queeste naar de oorzaak.
Tips zijn van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 11:33
Mijn internet (thuis) doet het niet.
Via werk kan ik nog wel inloggen op mijn remote desktop, maar internetten werkt dan dus niet en ook kan ik de pagina van het Livebox modem niet benaderen. Een reset zit er dus niet in (totdat ik thuis ben).

Een ping naar het modem geeft netjes antwoord terug.

Ooh, wacht eens, telnetten lukt dan nog wel... momentje...
Hmm... krijg de volgende melding na invoeren van login (admin) en wachtwoord:

You are not allowed to log in before 15 secondes

Ach, lees net in de startpost dat telnet andere login heeft..... 8)7 DOH!

Helaas, een reset via telnet heeft geen oplossing geboden :( Thuis de stekker er maar eens uit.

Meer mensen last (gehad) van dit 'probleem'.

Opgelost: mijn 2e router was vastgelopen.

[ Voor 49% gewijzigd door DeTjuk op 14-11-2007 22:17 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-06 10:46

Alvast zeer bedankt.
Ik kan met mijn 4/1mbit Orange (KPN Wholesale dus) ook gewoon op die site komen.

Ook hier is de snelheid tot op heden nog níet verhoogd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ik kan die site ook niet bereiken. Tracen kan ook niet, geeft wle nog een ip. Heb ADSL Extra. Ik heb hem even via een andere lijn getest en daar doet hij het wel. Duidelijk een probleem bij Orange.

[ Voor 35% gewijzigd door Lekkere Loempia op 14-11-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-07 15:29
Lukt hier ook niet (orange adsl family/extra). Dit komt wel vaker voor. Schijnt dat de routers als het bericht van een bepaalde orange server afkomt ergens afhaken. Waar kunt je ontdekken met een cmd : tracert www.regnyouth.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode

antipode

mesa57 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:50:
[...]

Lukt hier ook niet (orange adsl family/extra). Dit komt wel vaker voor. Schijnt dat de routers als het bericht van een bepaalde orange server afkomt ergens afhaken. Waar kunt je ontdekken met een cmd : tracert www.regnyouth.com
Dank voor je uitleg, maar valt er ook iets aan te doen waardoor ik die site weer kan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-06 10:46
antipode schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:01:
[...]

Dank voor je uitleg, maar valt er ook iets aan te doen waardoor ik die site weer kan bereiken?
- De site bezoeken op je werk/school? :)
- Via een proxy naar die site gaan?
- Eigenaren v/d site mailen en vragen om een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capono
  • Laatst online: 29-08-2022
DaFrenk schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:03:
Als het goed is kosten die Firewall etc. het 1e jaar niks. Ik heb ze ook gekregen maar gebruik ze niet. Er stond in de brief of ergens dat ze niet verlengd zouden worden na het 1e jaar.
Ik gebruik ze ook niet. In het welkomsttelefoontje van Orange, een paar dagen na de start van het abo, heb ik dat ook verteld aan de dame van Orange. Zij zei dat het abo na het eerste jaar gewoon doorloopt. Ik heb ze dus meteen maar opgezegd. Heeft zij meteen geregeld tijdens het gesprek. Diezelfde avond had ik de bevestiging van de opzegging in de mailbox.

Voor de zekerheid opzeggen dus. Anders kun je volgend jaar weer een klacht indienen. En we weten inmiddels hoe dat gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
capono schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:42:
[...]

Ik gebruik ze ook niet. In het welkomsttelefoontje van Orange, een paar dagen na de start van het abo, heb ik dat ook verteld aan de dame van Orange. Zij zei dat het abo na het eerste jaar gewoon doorloopt. Ik heb ze dus meteen maar opgezegd. Heeft zij meteen geregeld tijdens het gesprek. Diezelfde avond had ik de bevestiging van de opzegging in de mailbox.

Voor de zekerheid opzeggen dus. Anders kun je volgend jaar weer een klacht indienen. En we weten inmiddels hoe dat gaat...
Ow! Oké! Dan doen we dat zeker ja!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:16
DaFrenk schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:45:
[...]

Ow! Oké! Dan doen we dat zeker ja!
Idd een goed idee, misschien iets voor in de startpost.
Ik ga dat vanavond ook direct maar is opzeggen.
Zou een mailtje genoeg zijn?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:10
Gebruikt hier iemand putty om een SSH-verbinding naar thuis te maken? Ik heb nu dat als ik dit probeer, de hele router vastloopt (de pc's thuis hebben dan geen internet meer). Moet hem echt stroomloos maken om het op te lossen.

Aangezien het vroeger wel altijd gewerkt heeft, krijg ik sterk het vermoeden dat de laatste update van een week of twee geleden de boosdoener is? Iemand anders die ook deze ervaring heeft :?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 17:43

lordsnow

I know nothing

De laatste update is echt kudt - ik moet mijn Livebox en router nu bijna elke dag uit- en aanzetten (het was erger - een week geleden moets het wel meerdere keren per avond).

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
He dat is toevallig ik kan opeens ook niet meer rtc-en naar huis toe...gister nog telefonie afgezegd, belde er nooit mee. Scheelde weer een tientje op maandbasis...

Rapapa...

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
mooi weer vandaag

[ Voor 84% gewijzigd door funk-e op 15-11-2007 11:38 ]

...less is more

• sewer
192.168.1.1 intypen :?

deze reply was bedoeld voor funk-e, maar slaat nu nergens meer op. Handig die mensen die hun hele post leeghalen/wijzigen }:|

[ Voor 234% gewijzigd door sewer op 15-11-2007 11:42 ]

• mjl
  • Laatst online: 23:56

mjl

Ugh

lordsnow schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:07:
De laatste update is echt kudt - ik moet mijn Livebox en router nu bijna elke dag uit- en aanzetten (het was erger - een week geleden moets het wel meerdere keren per avond).
Appart, sinds ~ een week heb ik juist weer een stabiele verbinding....
sewer schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:42:
Gebruikt hier iemand putty om een SSH-verbinding naar thuis te maken? Ik heb nu dat als ik dit probeer, de hele router vastloopt (de pc's thuis hebben dan geen internet meer). Moet hem echt stroomloos maken om het op te lossen.

Aangezien het vroeger wel altijd gewerkt heeft, krijg ik sterk het vermoeden dat de laatste update van een week of twee geleden de boosdoener is? Iemand anders die ook deze ervaring heeft :?
Ik heb inderdaad wel het idee dat als ik ftp/www verbindingen naar m'n server op zet dat het dan vaak fout gaat. En bij een power-cycle moet ik telkens de port-forwards weer activeren in het webmenu!

Kan dat laatste (port forwards/NAT) niet autonmatsch aangezet worden (dmv als standaard opslaan vanuit een telnet sessie) ?

[ Voor 28% gewijzigd door mjl op 15-11-2007 12:24 ]

-------

Anoniem: 72310

Ik begin steeds meer te balen van Orange, terwijl ik nog steeds men verbinding niet opgeleverd heb gekregen dus daar kan ik nog niets over zeggen, maar de klantenservice is echt belabberd te noemen.

Kreeg gisteren doodleuk een standaard brief van Orange dat er wat problemen zijn en dat het wat langer kan duren, ik heb zelf pas 6 keer gebeld dus wel knap dat ze daar nu pas achter komen en een bericht sturen met iets dat ik allang wist en te horen heb gekregen. En de brieven kloppen ook niet helemaal want de datum die erop staat loopt een paar dagen achter.

Zie mijn bericht in het vorige topic: http://gathering.tweakers...message/29048696#29048696

Zijn er nog meer mensen die zitten te wachten op hun verbinding?

Ik heb Orange ADSL met Telefonie aangevraagd op 11 Okt. , kreeg 12 Okt. bevestiging. Mijn verbinding zou 26 Okt. opgeleverd worden maar heb nog steeds niets ontvangen behalve de standaard brieven over de gegevens, firewall, virusscanner die ik toch beide niet ga gebruiken en zo te lezen ook ff moet opzeggen voor de zekerheid, en een brief dat er problemen zijn.

Dus ben benieuwd of er nog meer lotgenoten zijn, en dan ben ik met name benieuwd of hun verbinding al opgeleverd is of ook zo lang zitten te wachten als ik, want dan kan ik nog wat dingen uitsluiten of ze mij aan het lijntje houden of niet.

Gr.

• JohnStaakke
* JohnStaakke meldt. Ik heb sinds afgelopen donderdag een opgeleverde adsl+telefonie verbinding, maar heb pas 1 dag verbinding gehad en nog nooit telefonie. Had ook te maken met een tussentijdse wijziging van de snelheid van het abbonement, maar dan nog.....ze sluiten gewoon je lijn af...

Ik krijg al 3 dagen te horen dat ik nog geen ipadres toegewezen heb gekregen....hoe lang zal dat duren denk je? 5 tot 10 werkdagen meneer....

Al 3 keer gebeld, en wordt met een kluitje het riet ingestuurd. Vanavond maar nog een keer bellen.

• JohnStaakke
Ow, en hetzelfde geintje met mijn ouders; die lijn wordt vandaag opgeleverd. Zij hebben nog niet eens een pakket gehad. Maar je kan pas bellen als het op de dag zelf echt niet is aangekomen :')

• sewer
mjl schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:23:
Ik heb inderdaad wel het idee dat als ik ftp/www verbindingen naar m'n server op zet dat het dan vaak fout gaat.
Ben even wat aan het testen, maar het treedt blijkbaar niet altijd op. Als ik vanuit mijn werk met putty inlog, krijg ik een time-out en thuis hangt dan de router.

Nu (thuis) had ik me even verbonden met het draadloos netwerk van mijn buurman (versatel), maar nu kan ik via ssh wel gewoon inloggen. Dus het gaat niet altijd mis...

Wat bedoel je met het 'aanzetten' van je forwards? Staan ze na een powerdown wel nog in het tabblad 'firewall', maar staan de waardes in de kolom 'geactiveerd' op 'nee'? Daar heb ik geen last van.

• Cardwizard
Even een snelheidsverhoging update !

Geachte ,

De snelheidsverhoging in november is door heel het land geplant in delen van november , in tegenstelling tot het eerste bericht , Wanneer de verhoging precies er is bij u, kunnen wij u niet vertellen.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kan niet wachten... dan word m'n lijn nog instabieler ( zal je niet met m'n gezeik vervelen... ) en kan ik als het meezit van ze af, joepie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 23:56

mjl

Ugh

sewer schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:58:
[...]

Ben even wat aan het testen, maar het treedt blijkbaar niet altijd op. Als ik vanuit mijn werk met putty inlog, krijg ik een time-out en thuis hangt dan de router.

Nu (thuis) had ik me even verbonden met het draadloos netwerk van mijn buurman (versatel), maar nu kan ik via ssh wel gewoon inloggen. Dus het gaat niet altijd mis...

Wat bedoel je met het 'aanzetten' van je forwards? Staan ze na een powerdown wel nog in het tabblad 'firewall', maar staan de waardes in de kolom 'geactiveerd' op 'nee'? Daar heb ik geen last van.
Precies, ze zijn niet geactiveerd maar staan er wel in .... best lastig ....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Kleus schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:33:
[...]

- De site bezoeken op je werk/school? :)
- Via een proxy naar die site gaan?
- Eigenaren v/d site mailen en vragen om een oplossing?
Dit is dus juist niet de bedoeling. Dit zijn geen oplossingen, dit zijn work-arounds. En het probleem ligt bij Orange, dus de webmaster van de site zal er niks mee doen. Orange maar eens aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Wat ik me afvraag he. Hoelang zal het duren voordat een Orange monteurtje een ipadres heeft uitgedeeld aan mijn livebox, want ik zit er nu al 3 dagen op te wachten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
JohnStaakke schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:55:
Wat ik me afvraag he. Hoelang zal het duren voordat een Orange monteurtje een ipadres heeft uitgedeeld aan mijn livebox, want ik zit er nu al 3 dagen op te wachten :')
Ik heb ook een paar dagen gewacht, maar ik belde en dezelfde dag om 16.00 had ik een IP :)

Echt bijzonder om al die verhalen te lezen, van onwijs slechte tot goede ervaringen met Orange. Zelf kon ik Orange ook vervloeken toen ze mij 3 maanden te vroeg hebben aangesloten waarbij ik ook een aantal dagen geen verbinding had. Paar keer gebeld, maar zoals ik al zei is het uiteindelijk netjes opgelost. Ze hebben zelfs uit zichzelf de abo kosten kwijtgescholden. Zo kan het dus gelukkig ook.

Als ze nu die snelheidsverhoging snel voor elkaar hebben dan ben ik uiterst tevreden. Al weet ik natuurlijk nog niet wat ze allemaal van plan zijn als T-Mobile straks geen zin meer heeft in die ADSL tak. Kunnen we weer op zoek naar een andere provider zeker. Maar goed, dat zijn zorgen voor later ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-06 16:13
Omg, wat een knuppels :')
IK had dus weer voor de zoveelste keer gemaild dat ik een snelheidsprobleem heb.
Ik had duidelijk aangegeven dat zelfs mijn modem al was vervangen en het dus daar niet aan lag.
Hebben ze een nieuwe besteld :') Dat mailden ze net tenminste.

Maar ik ga er niet voor betalen hoor :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
PolluxDKB schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:48:
Omg, wat een knuppels :')
IK had dus weer voor de zoveelste keer gemaild dat ik een snelheidsprobleem heb.
Ik had duidelijk aangegeven dat zelfs mijn modem al was vervangen en het dus daar niet aan lag.
Hebben ze een nieuwe besteld :') Dat mailden ze net tenminste.

Maar ik ga er niet voor betalen hoor :{w
Ja, soms heb je echt het idee dat ze daar niet weten wat ze doen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
  • Laatst online: 02-02-2024
op 11 nov onderstaande melding gemaakt;

vanaf donderdag de 25e heb ik de volgende snelheden op de verbinding

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1008 Kb
DownStream 776 Kb
Afname Dichtbij : 27.0 (dB)
Ver weg : 8.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

Dit is tot op heden niet veranderd, en telefoneren via de livebox is bijna onmogelijk.
De helpdesk heeft aangegeven dat het snoertje tussen ISRA en de Livebox het probleem was, die door diverse andere korte snoertjes vervangen maar dit lost niets op.

Op maandag de 29e een klacht laten aanmaken en tot op heden geen reactie van de storingsdienst.

Bij de buurman die ook een Orange klant is en ook nog een KPN belbudget lijn als drager heeft is het iets beter, maar die heeft ook vanaf donderdag zijn snelheid gehalveerd zien worden.

Afgelopen 1,5 jaar is de verbinding altijd rond de 14 Mbit geweest en er is aan de opstelling niets gewijzigd.
Ik denk dat er iets in de Centrale van de KPN veranderd is, maar dat is zeker geen verbetering geweest ;(

wil een ieder die dezelfde klachten heeft (gehad) met een gelijke situatie en waarbij het hopelijk opgelost is even reageren wat er uiteindelijk verteld is op die specifieke storing te verhelpen.
Dan kan ik mocht men van Orange bellen daar misschien mijn voordeel mee doen.

Vandaag een nieuwe livebox binnengekregen na er afgelopen dinsdag weer een keer achteraan gebeld te hebben. Men had na 2 weken eindelijk terugkoppeling gehad van de TD en die gaven aan dat het aan de livebox zou moeten liggen.

Meteen de netadapter uitgewisseld en wat schetst mijn verbazing, de oude livebox traint meteen goed in en alle storingen zijn verholpen ??? Toch maar de nieuwe livebox verder uitgepakt en ook die maar vervangen. na een update van de software blijkt die ook gewoon te werken.

Als er meer mensen zijn die na een kleine 2 jaar opeens merken dat de verbinding onderuit gaat zou ik adviseren om eerst een andere netadapter te regelen en als de livebox dan weer blijkt te werken de storingsdienst te bellen en alleen om een nieuwe netadapter te vragen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik weer telefoongesprekken kan voeren en weer de oude vertrouwde snelheid terug heb. :*)

De oude livebox kan retour.......... (en die is niet eens defect, alleen de adapter)

Nu maar eens een brief opstellen om een vergoeding voor de storing te krijgen....
Heeft iemand nog adviezen hiervoor?

Zappa Rulez :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Had gisteren maar eens gemaild dat een ssh-verbinding mijn router laat hangen na de laatste update, en gevraagd of "er problemen bekend zijn met SSH-verbindingen icm de laatste update?"

Kreeg het volgende geweldige antwoord:
Helaas kunnen wij op deze functionaliteiten geen ondersteuning geven.
Ten eerste was dat niet mijn vraag, maar het lijkt ze ook weinig te schelen dat dingen mis gaat na de update. Krijg niet de indruk dat ze meldingen van problemen inventariseren, zodat ze misschien een patroon ontdekken ofzo.

Ik ga volgende week eens een adsl2+ belkin router van een collega proberen die hij over heeft, en als dat niet naar tevredenheid werkt ga ik toch maar een andere provider zoeken vrees ik. En dat alleen omdat de router zo gaar is, ben voor de rest wel tevreden met de internetverbinding zelf. Dat SSH-probleempje is trouwens niet het enige wat ik heb, heb ook al tijden dat als ik intern met winvnc een pc overneem, dat de router opeens de hele connectie met de doel-pc verbreekt (niet alleen de vnc-connectie, maar die pc heeft dan even helemaal geen internet meer en is niet meer benaderbaar vanuit het netwerk). Dat probleem is trouwens ook opeens gekomen nadat het daarvoor altijd gewerkt heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 16-11-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
sewer schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:54:
Had gisteren maar eens gemaild dat een ssh-verbinding mijn router laat hangen na de laatste update, en gevraagd of "er problemen bekend zijn met SSH-verbindingen icm de laatste update?"

Kreeg het volgende geweldige antwoord:

[...]

Ten eerste was dat niet mijn vraag, maar het lijkt ze ook weinig te schelen dat dingen mis gaat na de update. Krijg niet de indruk dat ze meldingen van problemen inventariseren, zodat ze misschien een patroon ontdekken ofzo.

Ik ga volgende week eens een adsl2+ belkin router van een collega proberen die hij over heeft, en als dat niet naar tevredenheid werkt ga ik toch maar een andere provider zoeken vrees ik. En dat alleen omdat de router zo gaar is, ben voor de rest wel tevreden met de internetverbinding zelf. Dat SSH-probleempje is trouwens niet het enige wat ik heb, heb ook al tijden dat als ik intern met winvnc een pc overneem, dat de router opeens de hele connectie met de doel-pc verbreekt (niet alleen de vnc-connectie, maar die pc heeft dan even helemaal geen internet meer en is niet meer benaderbaar vanuit het netwerk). Dat probleem is trouwens ook opeens gekomen nadat het daarvoor altijd gewerkt heeft.
Ik kan dat allemaal dus wel. Maar ik gebruik een ADSL2+ modem van Linksys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195278

hier ook nog steeds geen snelheidsverhoging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
ik heb sinds gisteren opeens 7 mbits ipv de gebruikelijke 16/17 :/ ik denk dat dit aan de snr marge ligt. hier de stats, kan iemand mij helpen?

stats na een restart

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7032 Kb
Afname Dichtbij : 27.8 (dB)
Ver weg : 8.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

edit: ik lees een post of 3 terug dat iemand ook een snelheids verschil heeft opeens, kan ik zelf dingen proberen alvorens de livebox te vervangen?

[ Voor 13% gewijzigd door fusion.fake op 17-11-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
fusion.fake schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:18:
ik heb sinds gisteren opeens 7 mbits ipv de gebruikelijke 16/17 :/ ik denk dat dit aan de snr marge ligt. hier de stats, kan iemand mij helpen?

stats na een restart

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7032 Kb
Afname Dichtbij : 27.8 (dB)
Ver weg : 8.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

edit: ik lees een post of 3 terug dat iemand ook een snelheids verschil heeft opeens, kan ik zelf dingen proberen alvorens de livebox te vervangen?
Hmm, ik had vanmorgen wel ineens maar 1005 Kb aan down, het was al slecht maar nu helemaal. Na een reboot wel weer naar mijn oude slechte snelheid en deze waardes komen er nu uit:

Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1004 Kb
DownStream 3208 Kb
Afname Dichtbij : 45.0 (dB)
Ver weg : 19.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Fonzie27 op 17-11-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Vandaag dus nieuwe livebox ontvangen, voor de 2e keer, maakt geen moer uit :P
Heb ze gemaild dat het niet aan livebox ligt...afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226221

Gezien de eerdere ervaring van mensen hier met een defecte adapter: heb je de livebox inclusief adapter omgeruild? Of heb je de oude in het stopcontact laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
  • Laatst online: 02-02-2024
Een andere adapter van 12V DC minimaal 1,5A proberen, dan kan je meteen een defecte livebox uitsluiten en bellen mer de storingsdienst dat er weer een brakke adapter gewisseld moet worden.

Zappa Rulez :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Laatst online: 05-07 06:39
Ik heb net een tweede Pc op de livebox aangesloten. Nu wil ik via de 2de pc Emule gebruiken maar ik heb begrepen dat ik de porten van Emule moet Forwarden. Mijn vraag is hoe doe ik dat bij de Sagem @ fast 3002 ?
Ik heb de firewall van Windows uitgezet en de firewall van de livebox maar forwarden lukt niet.

Edit: Ik heb op verschillende sites gekeken maar de uitleg is voor de oude firmware en niet voor Orange.

[ Voor 14% gewijzigd door ALPACINO op 18-11-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Anoniem: 226221 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:34:
Gezien de eerdere ervaring van mensen hier met een defecte adapter: heb je de livebox inclusief adapter omgeruild? Of heb je de oude in het stopcontact laten zitten?
Ik had juist gevraagd om een vervangende adapter, omdat de eerste keer dat ik een nieuwe livebox kreeg er geen adapter bij zat. Maar nu kreeg ik een nieuwe livebox + adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208964

Snelheids update: Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 23.9 (dB)
Ver weg : 9.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 23 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Nog steeds 4mbit dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ALPACINO schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:58:
Ik heb net een tweede Pc op de livebox aangesloten. Nu wil ik via de 2de pc Emule gebruiken maar ik heb begrepen dat ik de porten van Emule moet Forwarden. Mijn vraag is hoe doe ik dat bij de Sagem @ fast 3002 ?
Ik heb de firewall van Windows uitgezet en de firewall van de livebox maar forwarden lukt niet.

Edit: Ik heb op verschillende sites gekeken maar de uitleg is voor de oude firmware en niet voor Orange.
Zie de webinterface.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Laatst online: 05-07 06:39
Thnx het is eindelijk gelukt, :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Anoniem: 208964 schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:11:
Snelheids update: Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 23.9 (dB)
Ver weg : 9.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 23 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Nog steeds 4mbit dus :(
hier ook

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 15.9 (dB)
Ver weg : 6.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 21 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Vanavond maar weer eens bellen, heb nog steeds geen internet door die kneuzen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esrever
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-06 14:38
Internet leveren is gewoon niet de sterkste kant van Orange. Ik heb het op 13 of 14 oktober besteld denk ik. Op 15 oktober kreeg ik van Orange een e-mail dat hun streefdatum voor de levering 5 novemer was. Het kan mij natuurlijk niet snel genoeg komen maar 5 november was mee te leven. Een halve week voor 5 november had ik nog steeds niets gehoord, dus ik bellen om te vragen of ze het wel gaan halen: "Nee meneer, er is een technisch probleem, waarschijnlijk 12 november". Halve week voor 12 november bel ik weer om te vragen of ze het nu gaan halen: "Nee meneer, eind week 46 (tot 16 november)." Op 13 november was de helpdesk nog steeds van mening dat week 46 gehaald zou worden. Inmiddels is week 46 voorbij maar heb ik nog altijd geen modem. Gister weer gebeld en gevraagd wat nu eigenlijk precies het probleem was. En wat bleek?: "Er is een probleem met de modemleverancier. 8)7 " Nus is er een 'case' voor mij aangemaakt en zou iemand deze week contact met mij opnemen en zou ik deze week een modem moeten krijgen. Ik wacht in spanning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Laatst online: 05-07 07:03
*meld zich*

Heb Orange Extra + Telefonie besteld, op de 30ste loopt mn huidige abbo af en Orange gaf aan te proberen op die zelfde datum de boel voor elkaar te hebben.

Totdat ik een brief kreef waarin stond: "De nieuwe opleverdatum voor uw bestelling is:"
Lekker dan... ik bereid me voor op het ergste en ga nu Orange mailen wat er achter de dubbele punt zou moeten staan....

PS: Ey Cardwizard! It's a small world... :p

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
esrever schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:58:
Internet leveren is gewoon niet de sterkste kant van Orange. Ik heb het op 13 of 14 oktober besteld denk ik. Op 15 oktober kreeg ik van Orange een e-mail dat hun streefdatum voor de levering 5 novemer was. Het kan mij natuurlijk niet snel genoeg komen maar 5 november was mee te leven. Een halve week voor 5 november had ik nog steeds niets gehoord, dus ik bellen om te vragen of ze het wel gaan halen: "Nee meneer, er is een technisch probleem, waarschijnlijk 12 november". Halve week voor 12 november bel ik weer om te vragen of ze het nu gaan halen: "Nee meneer, eind week 46 (tot 16 november)." Op 13 november was de helpdesk nog steeds van mening dat week 46 gehaald zou worden. Inmiddels is week 46 voorbij maar heb ik nog altijd geen modem. Gister weer gebeld en gevraagd wat nu eigenlijk precies het probleem was. En wat bleek?: "Er is een probleem met de modemleverancier. 8)7 " Nus is er een 'case' voor mij aangemaakt en zou iemand deze week contact met mij opnemen en zou ik deze week een modem moeten krijgen. Ik wacht in spanning...
Herkenbaar, datzelfde geintje speelt nu bij mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Geplande leveringsdatum is nog altijd de 28ste :)
Maar aan de reacties in dit topic te zien hoef ik niet bepaald een probleemloze overstap te verwachten...

Vraag:

Ik zit 1078 meter van de centrale.
Dit betekend in theorie een beetje verlies.
Mijn abbo wordt dan ook aangeduid als 8 mbit.

Krijg ik nu ook echt 8 mbit of krijg ik 20 mbit en gaat Orange er van uit dat er 8 mbit van over blijft?

[ Voor 44% gewijzigd door Bigfoot87 op 21-11-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Bigfoot87 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:19:
Geplande leveringsdatum is nog altijd de 28ste :)
Maar aan de reacties in dit topic te zien hoef ik niet bepaald een probleemloze overstap te verwachten...

Vraag:

Ik zit 1078 meter van de centrale.
Dit betekend in theorie een beetje verlies.
Mijn abbo wordt dan ook aangeduid als 8 mbit.

Krijg ik nu ook echt 8 mbit of krijg ik 20 mbit en gaat Orange er van uit dat er 8 mbit van over blijft?
Als Orange zegt dat je 8mbit krijgt dan zal je centrale nog niet zijn aangepast voor "tot 20mbit". Dus ben bang dat je idd maximaal 8mbit zal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
DaFrenk schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:40:
[...]

Als Orange zegt dat je 8mbit krijgt dan zal je centrale nog niet zijn aangepast voor "tot 20mbit". Dus ben bang dat je idd maximaal 8mbit zal halen.
Aha! Dat zal het wel zijn ja :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
PS: Ey Cardwizard! It's a small world... :p
Hey ook hier haha moet niet gekker worden 8)7

Ik kan je in ieder geval melden dat mijn overstap probleemloos verlopen is , en de verbinding is over het algemeen stabiel
Het enige waar ik mee zit is de snelheidsverhoging die op zich laat wachten

[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 21-11-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Bigfoot87 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:46:
[...]

Aha! Dat zal het wel zijn ja :)
Bedankt!
Orange had een week voor de datum die op internet stond mijn lijn al opgeleverd.
De lijn zou zondags opgeleverd worden, dinsdag er voor had ik me modem en werkte alles meteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
cardwizard schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:05:
[...]

Hey ook hier haha moet niet gekker worden 8)7

Ik kan je in ieder geval melden dat mijn overstap probleemloos verlopen is , en de verbinding is over het algemeen stabiel
Het enige waar ik mee zit is de snelheidsverhoging die op zich laat wachten
Tito129 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:05:
[...]
Orange had een week voor de datum die op internet stond mijn lijn al opgeleverd.
De lijn zou zondags opgeleverd worden, dinsdag er voor had ik me modem en werkte alles meteen
Kijk, dat zijn dan weer de betere berichten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hoop toch dat die snelheidsverhoging zo'n langzamerhand komt. November is toch al bijna voorbij weer.

Je zou toch verwachten dat érgens in Nederland mensen toch al die verhoging gehad moeten hebben als ze van plan zijn het per gebied te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195278

idd het lijkt wel dat ze ,of, problemen hebben , of ,de 30ste alles omzetten ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Ik word doodziek van Orange. Ik moet gewoon tot vrijdag wachten, dan zou het *eventueel* zo kunnen zijn dat ik weer kan internetten en bellen. En op de vraag hoe dat verrekend gaat worden, kreeg ik het antwoord dat ik dat maar aan moest geven in het gesprek want ik zou nog gebeld gaan worden indien de aansluiting het weer doet :')

Denk je nou echt dat ze mij weer gaan bellen als het werkt? Denk het niet. Daarnaast kan ik dus weer fluiten naar een maand abbo-geld, tenzij ik zelf voor 15 euro ga zitten verbellen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190298

Op 08 oktober ADSL Extra bij Orange aangevraagd (alleen adsl geen telefonie) Contract is een week later (na retour sturen brief met handtekening) officieel ingegaan. Opleverdatum heb ik opgegeven als zsm. Orange heeft deze op 31-10-2007 uiterlijk 20.00 uur gezet.

Na 3 weken zonder internet was ik dus enthousiast 's avonds aan het proberen online te komen. Dit zonder succes.

01-11-07 gebeld met Orange. Zij vertelden dat dit een verwachte opleverdatum was. Ze konden mij niet vertellen wat de datum dan wel zou zijn...ik moest maar geduld hebben en afwachten.

Via de Orange site kon ik in de status in de gaten houden. Eindelijk op 06-11-07 gaf de site aan dat de lijn was opgeleverd. Dit via het internet op mijn werk gechecked . Enthousiast naar huis gegaan om eindelijk weer het net op te gaan. Echter het was weer van een koude kermis thuiskomen. Geen verbinding.

Gelijk gebeld met de helpdesk van Orange. Van alles getest, geen resultaat. Ik moest maar een dagje wachten en morgen weer proberen mischien zat er ergens een vertraging in ofzo werd me verteld.

07-11-07 Gehele dag geprobeerd geen resultaat. 's-avonds weer gebeld met de helpdesk. Wederom vanalles geprobeerd. Het probleem moest aan de wijkcentrale liggen. Er wordt een melding van gemaakt. Ik kreeg te horen dat ik tussen 1 en 7 dagen terug gebeld zou worden. Na heeeeeel geduldig gewacht te hebben bel ik op 15-11-07 op om te vragen wat er gaande was en waarom ik nog niet terug gebeld was.
Medewerker kon mij geheel niets vertellen, alleen dat melding nog open stond. Maar wel dat de KPN ingelicht was.

Verrassing die zelfde middag staat er een kpn monteur voor de deur, hij komt de lijn testen. De lijn blijkt het perfect te doen. De monteur test de livebox en komt er binnen een minuut achter dat deze defect is. Hij test de lijn met een modem die hij zelf bij zich heeft, deze doet het wel. Als bonus krijg ik een rekening van 61,-- Euro (ex btw) onder de neus geschoven. Geef die maar aan Orange verteld de beste man.

Orange site afgezocht en vond een link naar instructies om een oude modem (van 1 van de vorige isp's) gereed te maken voor adsl van Orange. Uurtje mee gespeeld en alles werkte...muv dat ik naar een KPN VANGPAGINA gebracht werd. Wat research gedaan, en het blijft dat dit wederom een Orange probleem is omdat deze mijn login gegevens niet herkend.
's avond gebeld met Orange (want de lijnen waren overbelast 's middags) Uitgelegd wat de monteur had geconstateerd en dat ik dus nu eigenlijk zo spoedig mogelijk een nieuwe modem zou willen ontvangen.
Dit ging uiteraard niet zomaar. Eerst moet de monteur verslag doen aan Orange daarna gaan Orange beslissen wat de volgende stap is. Dus als de KPN monteur alleen verteld dat de lijn ok is en dat van de defecte modem niet is het nog steeds een onopgelost probleem.
Ik werd vriendelijk verzocht weer rustig af te wachten. Toen heb ik het alternatieve probleem (met de vangpagina) medegedeeld. Hieraan wilde de medewerker geheel geen oplossing voor vinden. Terwijl Orange wel deze methode via hun website publiceerd. Heel duidelijk gevraagd waarom zij niet mee willen werken aan een tijdelijke oplossing om toch het internet op te kunnen. Ik werd op dat moment gewoon geheel genegeerd door de medewerker. Ik herhaalde een paar keer de mededeling dat ik maar weer moet gaat wachten.

Het koste me toen veel moeite om correct en netjes te blijven.

Orange komt afspraken niet na, stuurd je van het kastje naar de muur, en komt niet met alternatieve oplossingen voor de problemen.

aanvulling op 21-11 weer gebeld, medewerker heeft nog een paar dingen geprobeerd, allen zonder succes. De linesync komt maar niet voor me kaar.
Hij gaat mij een nieuwe modem toesturen. Afwachten hoelang dat duurt.

Wat een k*ut bedrijf is Orange. Had ik deze pagina's maar eerder gelezen, was ik nooit met Orange in zee gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
@ Glenn3: Zo hey, dat klinkt verdacht veel als mijn situatie, je wordt er gek van. Je loopt continu tegen een muur van onwil op lijkt wel, erg frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, maar het personeel is wel perfect getrained om netjes en correct te blijven. Tevens zijn ze de beste in het mededelen dat ik toch nog maar even geduld moet hebben...nou dat heb ik dus echt niet meer.

En de verhalen over verbindingsproblemen...als de lijn er inmiddels is, zijn ook niet motiverend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Anoniem: 190298 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:39:
ja, maar het personeel is wel perfect getrained om netjes en correct te blijven. Tevens zijn ze de beste in het mededelen dat ik toch nog maar even geduld moet hebben...nou dat heb ik dus echt niet meer.

En de verhalen over verbindingsproblemen...als de lijn er inmiddels is, zijn ook niet motiverend.
Moet je eens voor de gein in je orange inbox kijken, allemaal enquetes over hoe het gesprek verlopen is met de helpdesk.
Maar goed het is en blijft natuurlijk een aanfluiting, zit nu al bijna een maand zonder internet en telefonie, en er is nog geen uitzicht over wanneer het eens is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben sinds anderhalve maand klant bij Orange; DSL+Telefonie. Overschakeling van KPN IPB naar Orange was aangegeven binnen 3 weken en is ook gehaald; op de aangegeven dag was ik aangesloten. Sindsdien geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Anoniem: 195278 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:10:
idd het lijkt wel dat ze ,of, problemen hebben , of ,de 30ste alles omzetten ......
of het gaat helemaal niet door 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
cardwizard schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:28:
[...]

of het gaat helemaal niet door 8)7
Daar was ik ook bang voor, maar Orange zegt regelmatig in mails en telefoontjes dat ze ermee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

dodo79

witte dikke tonnie

Anoniem: 208964 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:10:
ik ben sinds anderhalve maand klant bij Orange; DSL+Telefonie. Overschakeling van KPN IPB naar Orange was aangegeven binnen 3 weken en is ook gehaald; op de aangegeven dag was ik aangesloten. Sindsdien geen enkel probleem.
ik zit al 2 jaar bij orange en eigenlijk ook nog nooit problemen gehad.
zit 2km van de centrale af en hou ruim 10mbit bandbreedte over.
jammer dat ze bij nieuwe aansluitingen er zo'n zooitje van maken, want als je er eenmaal zit zijn er geen problemen.
gebruik trouwens niet de livebox, das een onding.
Ik gebruik hier een speedtouch 546, die werkt perfect.

omdat het kan!

Anoniem: 174639

Wij hebben die vrijheid ja, maar wat als je ook telefonie hebt van Orange??

Ze moeten een volwassen product afleveren. Heb al ruim 2.5 jaar een Livebox in huis. In het begin vaak ruzie ermee gehad, maar vanaf oktober 2005 ging alles goed, tot dat ik een paar maanden terug een voip toestel kocht (siemens C450IP) en toen liep de Livebox telkens vast. Dus vervangen voor een ST546

• DaFrenk
Wat zijn dan precies de problemen die men met een Livebox ervaart? Ik heb er pas een sinds september, dus mogelijk zijn daarin al wat problemen gefixt. Maar tot nu toe heb ik geen enkel probleem ervaren met de Livebox. Hij deed het gelijk prima. Zo te horen mag ik dan erg van geluk spreken.

• Cardwizard
Net weer een mailtje van orange gehad

Geachte

De snelheidsverhoging zal omstreeks november geschieden. Wanneer dit precies is, is helaas niet bekend.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

B)

Nieuwe livebox ontvangen...ra ra ra..geen linesync. Helpdesk gaat info weer doorsturen naar de technische dienst van Orange.

mission impossible.

• Tito129
DaFrenk schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:09:
Wat zijn dan precies de problemen die men met een Livebox ervaart? Ik heb er pas een sinds september, dus mogelijk zijn daarin al wat problemen gefixt. Maar tot nu toe heb ik geen enkel probleem ervaren met de Livebox. Hij deed het gelijk prima. Zo te horen mag ik dan erg van geluk spreken.
Idd ik hem hem nu ook een paar week, maar heb ook no geen probleem gehad.
Misschien omdat ik nog niet de heledag me pc heb aangehad.

Wel een raar kiestoon geluidje bij me analoge telefoon

• JohnStaakke
Anoniem: 190298 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:05:
Nieuwe livebox ontvangen...ra ra ra..geen linesync. Helpdesk gaat info weer doorsturen naar de technische dienst van Orange.

mission impossible.
O god nee he, ik ga hetzelfde pad als jij af denk ik zo :') Ik heb ook geen linesync, maar ik moet wachten tot morgen voordat ik weer kan bellen, tot die tijd doen ze niks bij de SD :')
Wat een stelletje kneuzen zijn het ook eigenlijk he.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DaFrenk schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:09:
Onzin, die paar ervaringen van de probleemgevallen komen gewoon duidelijker naar voren. Heb het nu al 1,5-2 jaar ofzo (geen idee precies) en het bevalt me eigenlijk ontzettend goed. Achja, snelheid is omlaag avn 12 naar 9,9 mbit (is tijdje terug nog 9,2 mbit geweest), maar dat is nog altijd veel sneller dan de 2x zo dure xs4all adsl die ik had. En het werkt minstens net zo goed, maar dan sneller. :)

ik heb de hele dag internet aanstaan op m'n desktop, laptop, en Wii. Plus telefonie.
Geen enkel probleem. Snelheid (4mbit op dit moment nog) is 100%.
Ik haal veel van de nieuwsgroepen en ondervindt daar geen problemen mee. Torrentz zou ik niet weten maar gebruik ik ook niet.

Die "rare" kiestoon (3-tonig van hoog naar laag) is de Orange kiestoon. Overigens vind ik de 2 voicemail opties fantastisch: 1 voor ingesprek en 1 wanneer er niet word opgenomen.

• Lekkere Loempia
Het is ongeveer wel algemeen dat de probleemgevallen altijd tig keer zoveel aandacht krijgen en geheel opgeblazen worden in vergelijking met alle tevreden klanten. Ik ben tot nog toe ook erg tevreden. Ik heb nu 2 jaar Orangen en bevalt me al beter dan 8 jaar Chello. Geen enkele spijt van de overstap. Blijf nog wel even hangen, tenzij Telfort in het andere topic goede zaken bewijst. Dan wil ik evt. daar naartoe, aangezien ik dan af kan van mijn KPN abbo en wat bespaar.

JohnStaakke schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:26:
[...]

O god nee he, ik ga hetzelfde pad als jij af denk ik zo :') Ik heb ook geen linesync, maar ik moet wachten tot morgen voordat ik weer kan bellen, tot die tijd doen ze niks bij de SD :')
Wat een stelletje kneuzen zijn het ook eigenlijk he.
Vanmiddag heeft een bedrijf mijn voicemail ingesproken (Baas...fonetisch) zij willen iov Orange een afpraak met mij maken ivm de niet werkende adsl verbinding. Weer een feitje dat Orange er zelf niet echt veel kaas van heeft gegeten. Morgen vroeg terugbellen om afspraak te maken, ben heel benieuwd of deze mensen de zaak nog kunnen redden.

Maar ik zie het al voor me...ja eh geen linesync, wij kunnen ook niets doen. Orange neemt over 3 weken wel contact met up op ivm de volgende stap.....wat dacht je van ontbinden van het contract, dan ga ik lekker bij multikabel internetten.

• Lizard
Anoniem: 190298 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:34:
[...]

Vanmiddag heeft een bedrijf mijn voicemail ingesproken (Baas...fonetisch) zij willen iov Orange een afpraak met mij maken ivm de niet werkende adsl verbinding. Weer een feitje dat Orange er zelf niet echt veel kaas van heeft gegeten. Morgen vroeg terugbellen om afspraak te maken, ben heel benieuwd of deze mensen de zaak nog kunnen redden.

Maar ik zie het al voor me...ja eh geen linesync, wij kunnen ook niets doen. Orange neemt over 3 weken wel contact met up op ivm de volgende stap.....wat dacht je van ontbinden van het contract, dan ga ik lekker bij multikabel internetten.
Sorry, maar je loopt nu wel Orange redelijk te bashen. Ik snap dat je ervan baalt dat je internet niet werkt, maar in de internet wereld is het vrij normaal dat klantbezoeken aan een externe partij worden uitbesteed. De firma is idd baas en zij kunnen het probleem vaak oplossen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.