[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 29.774 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-06 02:16
Ik wil ook graag overstappen naar Orange, maar als ik de verhalen hier zo lees krijg ik toch een beetje de bibbers. Kapotte lijnen die Orange niet wil repareren, trage internetverbindingen, niet werkende internetverbindingen, onvriendelijke en onkundige helpdesk, foutief verlopende nummerportering en ga zo maar door. Nu is het wel zo dat enkel de mensen met problemen zich in dit topic 'melden', maar er is natuurlijk ook een hele grote groep waarbij alles wel goed gaat. Mijn beide ouders en een paar kennissen hebben ook Orange, maar er nooit problemen mee. Verder lijkt de aanbieding van Telfort nog iets voordeliger omdat zij geen starttarief berekenen voor bellen naar vaste nummers. De prijzen zijn nagenoeg gelijk. Dus wat is nu het beste? Orange of Telfort?
Bij Telfort krijg je een normaal modem, dus kan ik m'n eigen Linksys Router blijven gebruiken, bij Orange krijg je een Livebox, een apparaat dat naar schijnt, niet zo geweldig kan omgaan met vele actieve verbindingen (torrents / azureus of emule). Kan iemand daar iets over zeggen?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Even een andere vraag dan, Ik heb nog een experiabox liggen van KPN. Daar heb ik ook nog "zelfde" adapter van liggen. Is die te gebruiken, of moet ik dat ding op marktplaats zetten
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184815

Snowwie schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:21:
Ik wil ook graag overstappen naar Orange, maar als ik de verhalen hier zo lees krijg ik toch een beetje de bibbers. Kapotte lijnen die Orange niet wil repareren, trage internetverbindingen, niet werkende internetverbindingen, onvriendelijke en onkundige helpdesk, foutief verlopende nummerportering en ga zo maar door. Nu is het wel zo dat enkel de mensen met problemen zich in dit topic 'melden', maar er is natuurlijk ook een hele grote groep waarbij alles wel goed gaat. Mijn beide ouders en een paar kennissen hebben ook Orange, maar er nooit problemen mee. Verder lijkt de aanbieding van Telfort nog iets voordeliger omdat zij geen starttarief berekenen voor bellen naar vaste nummers. De prijzen zijn nagenoeg gelijk. Dus wat is nu het beste? Orange of Telfort?
Bij Telfort krijg je een normaal modem, dus kan ik m'n eigen Linksys Router blijven gebruiken, bij Orange krijg je een Livebox, een apparaat dat naar schijnt, niet zo geweldig kan omgaan met vele actieve verbindingen (torrents / azureus of emule). Kan iemand daar iets over zeggen?
Er zal vast een grote groep zijn die zich hier niet meld. Dit komt denk omdat ze nog nooit van GoT gehoord hebben. Veelal verzanden zij in een kieskeurig.nl o.i.d. Anderen kunnen niet eens online door de problemen en nemen een tweede hypotheek om met Orange in kontakt te kunnen blijven. Weer anderen nemen genoegen met 100kbit download en bellen en worden gebeld waneer het Orange uitkomt. Uiteindelijk zal er wel een groepje overblijven die echt geen roblemen heeft. Voor deze laatste groep is het alleen een kwestie van tijd. :+

Er zijn naar mijn mening een aantal redenen om voor Telfort te gaan:

Geen starttarief
Opzegtermijn is 1 maand (na het 1e jaar contract)
De kosten voor internationaal bellen liggen lager

Vooral die opzegtermijn is veelzeggend vind ik. Verder is het ook niet zo dat er geen problemen met Telfort zijn, zie Telfort Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
ik heb nergens problemen mee met orange.
alleen de stakkers die achter de telefoon zitten.

als het eenmaal geregeld is bij mij gaat het niet echt kapot ofzo. is alleen de knakkers die de telefoontjes aannemen :D

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226221

Stakkers achter de telefoon heb je overal, op elke eerste lijns helpdesk bedoel ik. Ik heb beroepshalve ook met zo'n helpdesk te maken (geen internet provider). De meeste mensen weten vaak echt niets, werken volgens een beslissingsdiagram en als het daar niet in voorkomt, heb je een probleem. Tegen de tijd dat ze er verstand van beginnen te krijgen, zijn ze te goed voor zo'n functie en hebben ze in no time een andere baan. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, die wel weten waar het over gaat, maar die zijn ook zo weer vertrokken naar die andere baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 13:03
nou heb orange zover gekregen dat ze naar mn verbinding gaan kijken, moest wat info doorgeven en dan gaan bellen met de helpdesk..... vanavond maar eens gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

a3aanm schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:34:
Even een andere vraag dan, Ik heb nog een experiabox liggen van KPN. Daar heb ik ook nog "zelfde" adapter van liggen. Is die te gebruiken, of moet ik dat ding op marktplaats zetten
?
Die ExperiaBox is eigendom van KPN. Daarbij is dat ding zo gecrippeld met KPN firmware dat hij voor andere providers minder goed bruikbaar is (let op: niet onbruikbaar; je neemt alleen de manco's van KPN's firmware mee naar een andere provider, zoals beperkte connectie's). De wireless USB adapter is wel jouw eigendom en kun je zonder problemen gebruiken/verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251397

Nou hehe, wij hebben ook Orange Internet en Telefonie....
Half oktober verhuisd naar een ander pand, met 4 studenten.

Aangevraagd op, let wel, 15 oktober 2007
Verwachte oplevering 5 november 2007

Maar nee hoor... bellen leverde alleen op: Er is een probleem met de oplevering... bla bla.... ja we zullen het doorgeven aan de technische dienst... Ik zie dat u al eerder gebeld heeft... we zullen het nogmaals doorgeven... de behandeling bij de TD duurt gemiddeld 3 weken.... ja uw verbinding kan elk moment op geleverd worden....

Kreeg ondertussen figuurlijk gezien ook mijn huisgenoten (lees - msn/hyves addicts) met honkbalknuppels achter me aan :p

Toen een maand niet gebeld, maar gewoon afgewacht...

Uiteindelijk kwam er de tweede week van januari '08 pas schot in de zaak, de lijn bleek opgeleverd, wonder boven wonder. Na 2,5 maand wachten was het dan toch eindelijk zover.... Een paar dagen daarna de Live Box ontvangen... Het aansluiten lukte mij niet (alles ging fout wat er maar fout kon gaan) zodat er weer een week overheen ging voordat er een monteur langskwam. Er zat een of ander vaag ISRA punt (5x4 kabel ofzo, met 10 paren rood/blauw) waar ik niet echt mee uit de voeten kwam, maar de monteur wel... en toen, jawel, internet!

Nadelen... Ik heb begrepen dat orange de download snelheid van hun nieuwsgroep afknijpt?
Dat is wel minder. Ook de snelheid valt me tegen, door de lange afstand naar de centrale.
Ons oude 8mbit abbo (effectief 6 ofzo) was nog sneller dan ons nieuwe 20mbit, dat ergens rond de 5,5 hangt... Terwijl de monteur bij de binnenkomende lijn 10,1 meette... Het duurt even voordat de router dan komt dus daar zit schijnbaar ook verlies... Kan dat?

Verder werkt het wel prima, tot nu toe geen storingen of uitval gehad... En 1 schrale troost, vanwege de vertraging hebben we 1 maandje gratis nu :)

En: onze vorige wireless router (Linksys) aansluiten op de livebox werkt perfect! Even op bridged mode zetten en het werkt als een trein :D

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 251397 op 05-02-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-06 14:15
@Yapie; als je maar 1 maand gratis hebt gehad, en je betaald voor november,december en januari geld, dan ben je alsnog genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:24

ManiacsHouse

Scheisse!

JohnStaakke schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:48:
@Yapie; als je maar 1 maand gratis hebt gehad, en je betaald voor november,december en januari geld, dan ben je alsnog genaaid.
Je gaat volgens mij pas betalen als de lijn ook daadwerkelijk is opgeleverd. Hallo zeg geld betalen voor een dienst die nog niet werkt!! Als je die maanden wel betaald hebt zou ik gewoon bellen en die maanden terugvragen. Doen ze niet moelijk om is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251397

JohnStaakke schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:48:
@John, nee, gelukkig niet. De facturering wordt pas ingezet, 5 dagen nadat de laatste van deze twee gebeurtenissen heeft plaatsgevonden : 1. oplevering lijn en 2. bezorging van de LiveBox... Dat hebben ze me tenminste verteld.... O-)

Normaalgesproken sturen ze de Live Box pas op zodra de lijn is opgeleverd dus dan zou het contract 5 dagen na ontvangst van de Live Box ingaan...

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 251397 op 05-02-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 11:16
Ik heb zelf ook orange en heb verder eigenlijk geen problemen gehad. Dat waren nog eens tijden:
- Ik wil ADSL, 7 dagen later hele starters kit (usb modem :X )
- Ik wil telefonie van jullie, 7 dagen later livebox in huis en alles werkt perfect!

Echter heb nu probleem die iedereen heeft die snelheidsverhoging die steeds maar word uitgesteld. En late leveringen :S

Anyway, is dit niet na de overnamen van T-mobile gekomen al die problemen? Wat zijn ze daar in de organisatie aan het doen. Ze verkondigen wel zo mooi dat er niks zal veranderen maar ik merk wel heel veel veranderingen in de service!

Ben de enigste die het gevoel heeft dat het te maken heeft met T-mobile?
fingerhead schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:02:
als het eenmaal geregeld is bij mij gaat het niet echt kapot ofzo. is alleen de knakkers die de telefoontjes aannemen :D
Moet je eens beginnen over prijsverschil bij hun. Dat het best raar is dat ADLS2+ goedkoper kan krijgen in de randstad en als je een dorpje normaal ADSL 4 mbit wilt betaal je ineens het dubbelen. Probeer ze dat eens duidelijk te maken...
(in achterhoofd weet ik wel dat het hun eigen netwerk is en hier allemaal "huurlijntjes" maar goed, just give it a try)
"Meneer ik begrijp u probleem niet"
Zijn ze daar zo dom dat ze geen prijzen kunnen vergelijken. Of uit te leggen waarom het duurder is 8)7
Verstand van zaken mensen, toppie daar.

Soms verlang ik naar x4all of plannet, als ik daar iemand aan de telefoon krijg is het zo gefixed (mijn ervaring dan, je krijgt gewoon een echte Nederlander en geen callcenter op de Bahamas die zo slecht Nederlands praten dat je 10 keer moet vragen wat ze bedoelt :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
maniacshouse schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:00:
[...]

Je gaat volgens mij pas betalen als de lijn ook daadwerkelijk is opgeleverd. Hallo zeg geld betalen voor een dienst die nog niet werkt!! Als je die maanden wel betaald hebt zou ik gewoon bellen en die maanden terugvragen. Doen ze niet moelijk om is mijn ervaring.
Dat probleem had ik dus wel. 3 maanden geen werkend internet. Zij zeggen van wel, ik zeg van niet. Ben nog steeds bezig het geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 13:03
nou ik heb ook kennis gemaakt met de klantenservice van orange.... :(

toen het nog wanadoo was haalde ik snelheden van rond de 1600kb, sinds dat het orange is is dat teruggezakt naar 1000kb ik was het nu eigenlijk wel zat (na een paar maanden) dus besluit te bellen. krijg ik doodleuk een helpdeskmedewerker aan de telefoon die me wist te vertellen dat 1000kb goed was en ik een trage lijn heb door virussen of spy ware (ik draai mac os x Leopard).....

nou ja ik ga maar eens verder kijken voor een redelijke 20mb verbinding maar ik zie en lees tot nu toe alleen maar horror stories... bij welke provider dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-06 21:35
Is het op de 1 of andere manier mogelijk om de webserver port van de livebox te veranderen? Elke keer als ik nu van binnenuit mijn netwerk naar mijn zelfgehoste forum wil, krijg ik dat stomme configscherm van de livebox. Van buitenaf werkt het wel gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 22:41
De livebox ondersteunt geen nat loopback.

2 oplossingen, verander het hosts bestand, of stel een proxy in je browser in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Ah, dat werkt idd, bedankt :). Nu nog even uitvinden waarom mensen niet meer via PASV FTP kunnen inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
laatst kreeg ik van orange een mail over onderhoud adsl dienst. Verbinding zou mogelijk ff weg zijn,maar als je modem ff uit/aan zou zette zou dit opgelost zijn.

Sinds afgelopen nacht heb ik geen internet meer... Modem aan/uit gehad,maar helpt niet! Contact me helpdesk gehad maar kon me ook niet verder helpen...
Iemand ook dit probleem en/of een oplossing?

Ps. Ik kom uit zuid limburg. Heb LB aangesloten op wireles linksys router. Dit bericht geplaatst via gsm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:43
Ik heb iig niets gehad, ook geen mail. Ik zit in Brunssum en dus ook bij orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Bij mij viel het vannacht om een paar minuten over 1 uit. Het heeft er bij mij min. een uur uitgelegen, in dit uur heb ik mijn modem wel gereset om te kijken of het al weer werkte. Na dit uur ben ik naar bed gegaan en de volgende ochtend werkte alles weer.

Modem misschien eens een minuutje van het stroom af laten...

Krijg je wel een ip-adres en staat in je livebox onder status --> adsl verbinding wel dat je verbonden bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrytheone
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
Lizard schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:28:
De livebox ondersteunt geen nat loopback.

2 oplossingen, verander het hosts bestand, of stel een proxy in je browser in.
Lizard.. zeg zou jij mij mischien willen helpen. Hoe wel je mij al super goed geholpen hebt op het orange user forum. Ik krijg nog steets het WOL gebeuren niet goed aan de praat. Het is nu alleen een beetje stuk gelopen op een verhaal over ARP maar ik betwijfel of het daar wel aan licht.

Het probleem is eigenlijk dat na een uur mijn PC niet meer reageert op een magic packet. Van buiten af (WAN) terwijl als het via mijn interne netwerk (LAN) verstuurd word hij wel opstart.... lekker vaag binnen het uur werkt het via WAN nog wel maar waarom weet ik niet en kom er ook niet achter. De help desk weet mij te vertellen dat het een service is die ze niet aan bieden |:( eeeh WTF

mooi rond is niet vierkand! dus lul niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Vreemd, bij mij werkt WOL over wan wel gewoon goed (heb natuurlijk ook die broadcast erin moeten zetten via telnet).

Ik heb wel het probleem dat als mijn router druk bezig is (bijv. downloaden van torrents), en ik van buitenaf een pc wil benaderen via ssh of ftp, dat soms de hele router hangt. De ingebouwde switch werkt dan nog wel (pc kunnen elkaar zien), maar geen enkele pc heeft meer internet, en de webpagina's van de router zijn dan ook onbereikbaar. Dat is wel erg vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
--Niels-- schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:15:
Bij mij viel het vannacht om een paar minuten over 1 uit. Het heeft er bij mij min. een uur uitgelegen, in dit uur heb ik mijn modem wel gereset om te kijken of het al weer werkte. Na dit uur ben ik naar bed gegaan en de volgende ochtend werkte alles weer.

Modem misschien eens een minuutje van het stroom af laten...

Krijg je wel een ip-adres en staat in je livebox onder status --> adsl verbinding wel dat je verbonden bent?
modem al 2 of 3x van stroom af gehad en reset, maar helpt niet. Helpdesk kan me ni vertelle hoe lang het nog gaat dure!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Goed, voordat ik de laatste 2 haren uit mijn hoofd trek, vraag ik het nog maar even hier:

Mijn vriendin maakt ftp verbinding naar mijn webserver om daar d'r site te updaten. Dit moet natuurlijk allemaal via internet explorer, want dat werkt zo lekker makkelijk. Nu ging dat met mijn oude provider (UPC) vlekkenloos.

Nu met orange blijft hij hangen bij "227 Entering Passive Mode (192,168,0,5,5,79)". Het gekke is, dit is alleen bij gebruik van internet explorer. Een ftp client werkt wel gewoon goed. En nu zou je zeggen van, gebruik dat dan. Maar ik wil het eigenlijk ook gewoon zo werkend hebben.

Het enige verschil wat ik heb kunnen ontdekken tussen internet explorer en een ftp client is dat internet explorer altijd Type A gebruikt, en de client Type I. Is er een manier om windows ook over te zetten naar Binary mode, of is er een andere oplossing (naast toch een vrouw proberen over te halen iets anders te doen dan wat ze wil)?

Portforwardings staan goed neem ik aan. Ik heb mijn oude router laten hangen, en alle poorten van de livebox naar die router geopend.

[ Voor 6% gewijzigd door Slurpgeit op 06-02-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40772

grappig...

heb al internet sinds de wanadoo tijd (oktober 2005)

Laatste jaar is de intrainwaarde van mijn modem langzamerhand gezakt van 16000 Kb naar 11000.pagina's laden superlangzaam, en de verbinding knalt er vaak uit..
Geen ruis op de lijn(intrainwaardes volgens Orangemedewerker waren perfect). Modem is niet verplaatst of whatsoever.

Wilde gaan overstappen naar een andere provider.. bellen met Orange helpdesk, krijg ik te horen dat mijn contract met een jaar is verlengt. Moet nu wachten tot november dit jaar voor opzeggen. Naar mijn weten heb ik dat nooit bij wanadoo afgesloten.Orange zegt dat bij hun overname mensen bericht hebben gekregen over de nieuwe voorwaarden, en dat ze binnen 2 maanden konden opzeggen. Dat is toch belachelijk. Alsof ik bij elk contract wat ik heb lopen, moet gaan controleren of er iets veranderd is. Heeft iemand de oude contract voorwaarden, of heeft iemand tips om dit toch per direct op te zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Slurpgeit schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:09:
Goed, voordat ik de laatste 2 haren uit mijn hoofd trek, vraag ik het nog maar even hier:

Mijn vriendin maakt ftp verbinding naar mijn webserver om daar d'r site te updaten. Dit moet natuurlijk allemaal via internet explorer, want dat werkt zo lekker makkelijk. Nu ging dat met mijn oude provider (UPC) vlekkenloos.
Heb het even getest, heb precies hetzelfde gedrag als ik passive mode uitzet. Maar waarom zou je niet gewoon passieve verbindingen toestaan, dan is het probleem toch ook opgelost :?

Mocht je serv-u gebruiken:
- ga naar de hoofdsettings - advanced, en geef bij 'PASV port range' een range op (bijv. 8000-8020)
- dan onder domains - <jouw domain>, ga naar settings, en vink bij advanced de 'allow passive mode data transfers, use ip' aan, en vul daarachter je wan-ip in (dus niet het 192.168.*.*-adres)
- Ga naar je routerpagina's | firewall, en forward 8000-8020 TCP naar je interne adres van je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Ik sta passive mode toe, dat is het probleem juist. Via een ftp client met passive mode werkt het ook gewoon. Het is puur internet explorer die moeilijk doet. Ik gebruik FileZilla voor zowel Server als Client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Vreemd, bij mij werkt het wel. Maar ik weet wel dat er vanaf IE7 wat gewijzigd is, de ftp-server op ons werk werkt met IE7 ook niet, terwijl het met IE6 wel goed gaat.

Maar werkt het wel met de gewone explorer/verkenner? Zo ja, kan je vriendin niet die gebruiken? Dat is sowieso handiger als je bestanden wilt aanpassen op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Ja, ik weet niet of hij nou Internet explorer of verkenner gebruikt. Het is gewoon een snelkoppeling in Mijn Netwerklocaties. Maar ik denk dat ik er van de week gewoon even naar toe rij, inbreek in de livebox, poort 21 open zet, en gewoon passive mode uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:58
Ik heb ook problemen gehad met passive mode op m'n ftp server, het probleem komt door de NAT van de livebox (hebben andere routers ook last van overigens)
Je kan het oplossen door het ip adres van je ftp te maskeren naar je externe (publieke) ip, zoals je nu ziet wil hij connecten op je netwerk (192.168.1.5)
In mijn geval gebruik ik ubuntu met ProFTPd en dan moet je dit in de config file zetten
MasqueradeAddress xxx.xxx.xxx.xxx (je externe ip moet je dan hier zetten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Dat heb ik inderdaad ook al gedaan. Ook dat werkt niet. Ik begin te vermoeden dat het komt omdat mijn livebox 192.168.1.1 is, mijn router 192.168.1.2, en het netwerk achter de router 192.168.0.*. Ik zal vanmiddag is proberen alles op hetzelfde subnet te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 22:58
Bij mijn verhuizing had ik netjes op tijd bij KPN aangegeven dat ik mijn Orange ADSL mee wilde nemen, en via TNT bij Orange aangegeven dat ik ging verhuizen.

Een paar dagen voor de verhuizing (16 januari) blijkt dat Orange wel het TNT-verhuisbericht heeft gehad maar geen bericht van KPN, dus dat de lijn niet gelijktijdig mee kan. Orange zegt dat KPN geen berichtje heeft gestuurd, KPN beweert van wel.

Uiteindelijk krijg ik een brief waarin staat dat mijn ADSL vanaf 23 januari zal werken. Alleen werkt het niet. Na de tweede keer bellen met de helpdesk op 31 januari belooft de medewerker dat hij mijn geval nog een keer onder de aandacht van de betreffende afdeling zal brengen. Dat blijkt te helpen, dezelfde avond kan ik gebruik maken van mijn verbinding.

Niet ideaal dus, ook al omdat je €50 mag dokken voor het omzetten van zo'n lijn. Maar gelukkig werkt het nu goed, al is die administratie kennelijk een zootje, want gisteren (5 februari) kreeg ik nog een brief van Orange dat mjin verbinding op 23 januari "zal worden" opgeleverd...

[ Voor 9% gewijzigd door reinouts op 06-02-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Anoniem: 42142 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:04:
[...]

Die ExperiaBox is eigendom van KPN. Daarbij is dat ding zo gecrippeld met KPN firmware dat hij voor andere providers minder goed bruikbaar is (let op: niet onbruikbaar; je neemt alleen de manco's van KPN's firmware mee naar een andere provider, zoals beperkte connectie's). De wireless USB adapter is wel jouw eigendom en kun je zonder problemen gebruiken/verkopen.
Dank!
Het is inderdaad nogal storend dat als je Bittorrent hebt lopen, je ongeveer NIET meer kan surfen omdat het aantal connecties te hoog oplopen. Ik zal me even orienteren op een router/switch, dat lijkt me dan idd de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrytheone
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
sewer schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:04:
Vreemd, bij mij werkt WOL over wan wel gewoon goed (heb natuurlijk ook die broadcast erin moeten zetten via telnet).

Ik heb wel het probleem dat als mijn router druk bezig is (bijv. downloaden van torrents), en ik van buitenaf een pc wil benaderen via ssh of ftp, dat soms de hele router hangt. De ingebouwde switch werkt dan nog wel (pc kunnen elkaar zien), maar geen enkele pc heeft meer internet, en de webpagina's van de router zijn dan ook onbereikbaar. Dat is wel erg vervelend...
Jah dat klopt ik heb die zelfde stap uit gevoerd en dan kom ik dus na een uur met het hier voor gemelde probleem! dan na een uur mijn WOL niet meer werkt via WAN
kijk voor de stappen die ik heb gedaan op het forum van orange users
http://orange.gebruikers....&thread_id=885&rowstart=0

mooi rond is niet vierkand! dus lul niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183211

Slurpgeit schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:30:
Dat heb ik inderdaad ook al gedaan. Ook dat werkt niet. Ik begin te vermoeden dat het komt omdat mijn livebox 192.168.1.1 is, mijn router 192.168.1.2, en het netwerk achter de router 192.168.0.*. Ik zal vanmiddag is proberen alles op hetzelfde subnet te zetten.
Als je in een andere range zit dan jouw Livebox kan het zaakje niet werken.
Vrij logisch lijkt me.
Als je de router achter de livebox als access point of switch gebruikt maakt daar het adres niet van uit.
Is alleen lastig met evt instellingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Ik kan anders wel de livebox prima bereiken. En omdat ftp via een programma wel werkt, neem ik aan dat het waarschijnlijk een windows setting is ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:56
Spurlie schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:51:
laatst kreeg ik van orange een mail over onderhoud adsl dienst. Verbinding zou mogelijk ff weg zijn,maar als je modem ff uit/aan zou zette zou dit opgelost zijn.

Sinds afgelopen nacht heb ik geen internet meer... Modem aan/uit gehad,maar helpt niet! Contact me helpdesk gehad maar kon me ook niet verder helpen...
Iemand ook dit probleem en/of een oplossing?

Ps. Ik kom uit zuid limburg. Heb LB aangesloten op wireles linksys router. Dit bericht geplaatst via gsm...
Dan lijkt het erop dat we in hetzelfde schuitje zitten, want ik heb ook sinds gisteravond geen internet meer. woon in geleen zuid limburg. gebeld met de helpdesk en ook hun gaven me te kennen vooralsnog rustig af te wachten tot de nasleep na 7 februari voorbij is.

Ik heb een linksys adsl 2+ gateway aangesloten op mijn internetverbinding. daar ik me livebox ritueel opgesloten heb in de kelder... pokkeding

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Pffffff door die *** onderhoud werkzaamheden nu al 2 dagen geen internet, net op het moment dat ik het niet kan gebruiken....

Trouwens wel raar dat als ik in het livebox menu kijk dat deze wel gewoon aangeeft dat er verbinding is met internet... Uiteraard modem al meerdere malen van de stroom los gehad.

Maar weer eens met de helpdesk bellen dan, dat ze er maar wat vaart achter zetten!!

@hierboven: Ah ik ben gelukkig dus niet de enige. Ik zie wel dat jij ook een Linksys router hebt, zou het hier nog iets mee te maken kunnen hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door Spurlie op 06-02-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het lijkt me stug dat dat door de werkzaamheden komt, die werkzaamheden zouden toch alleen 'snachts gebeuren tussen 0 en 7 ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wordt wss afgeschoten, maar ik denk dat we toch zelf ook vaak problemen veroorzaken door niet goed te kijken en te lezen.
Natuurlijk handelt Orange dingen niet goed af, maar om nu alles op Orange af te schuiven?
En lees maar es bij forums bij andere providers, overal zijn wel (capaciteits) problemen omdat het naar mijn mening veel te hard gaat in dit wereldje.Infrastructuur is gewoon niet geschikt om in 5 jaar tijd de snelheid te ver X voudigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 14:29
Mijn vriendin heeft ook sinds gister rond 14 uur geen internet meer. @ lampje knipperd en er is geen lijn dus... Heeft met HD gebeld, die zeiden dat het vanmorgen opgelost zou moeten zijn, maar nu natuurlijk nog steeds geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de site van Orange stond wel dat ze vanaf gisteren telefonie problemen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrapinggoat
  • Laatst online: 27-08-2023
Bij orange adsl geldt nu dus de aanbieding een internet aansluiting voor 8,95 p/m. Na het eerste jaar betaal je de actie prijs van 17,95.

Uit de algemene voorwaarden van Orange kan ik niet opmaken dat je verplicht bent het 2e jaar ook nog te betalen.

Mis ik iets of kan je dus 1 jaar lang profiteren van de 8,95 per maand. En om dan na dat 1e jaar het abbonement op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

bij orange geld een jaarcontract. Minimaal 1 maand van te voren opzeggen en maximaal 4 maand van tevoren. Gewoon 1 maand van tevoren bellen en opzeggen tenzij ze nog een mooie aanbieding hebben. En die hebben ze dan wel weer, anders zijn ze je kwijt als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt precies, en vandaag stond op teletekst dat de isp's in nl onder druk van de regering het gemakkelijker moeten maken om over te stappen, en je dan maar max 24 uur zonder internet mogen laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40772 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:23:
grappig...

heb al internet sinds de wanadoo tijd (oktober 2005)

Laatste jaar is de intrainwaarde van mijn modem langzamerhand gezakt van 16000 Kb naar 11000.pagina's laden superlangzaam, en de verbinding knalt er vaak uit..
Geen ruis op de lijn(intrainwaardes volgens Orangemedewerker waren perfect). Modem is niet verplaatst of whatsoever.

Wilde gaan overstappen naar een andere provider.. bellen met Orange helpdesk, krijg ik te horen dat mijn contract met een jaar is verlengt. Moet nu wachten tot november dit jaar voor opzeggen. Naar mijn weten heb ik dat nooit bij wanadoo afgesloten.Orange zegt dat bij hun overname mensen bericht hebben gekregen over de nieuwe voorwaarden, en dat ze binnen 2 maanden konden opzeggen. Dat is toch belachelijk. Alsof ik bij elk contract wat ik heb lopen, moet gaan controleren of er iets veranderd is. Heeft iemand de oude contract voorwaarden, of heeft iemand tips om dit toch per direct op te zeggen ?
Via Google ben ik heel wat algemene voorwaarden van Wanadoo tegengekomen. Het probleem is echter dat algemene voorwaarden mogen wijzigen. Waneer dit gebeurt ten nadele van de "klant" dan is men verplicht om een ieder op de hoogte te stellen van de verandering en tevens moet er een mogelijkheid tot ontbinding worden aangeboden. Het is nu nogal lastig te bewijzen dat je ten tijde van de wijziging niets van Wanadoo hebt vernomen. Ook moet je aanemenlijk maken dat je tot nu toe niet beter wist en hierdoor schade lijdt (je moet b.v. een aanbieding laten lopen van een andere ISP) Verder adviseer ik je om alles via aangetekende brief te doen met daarin uitdrukkelijk vermeld dat je alleen middels brief/email wenst te corresponderen (anders gaan ze bellen en daar kan jij niets mee mocht men zich verspreken)

Verder heb ik al eens in dit topic aangehaald of een schijnverhuizing geen redmiddel zou kunnen zijn. Hiermee bedoel ik dat je een verhuizing doorgeeft naar een adres (b.v. van een kennis) waar totaal geen ADSL o.i.d. te verkrijgen is. Hierdoor moet Orange je wel mogelijkheid tot opzeggen geven. (artikel 9.3 algemene voorwaarden Orange) Ik denk dat dit echt een mogelijkheid is omdat ik nergens zo vlug in de algemene voorwaarden lees dat je er zelf ook woonachtig moet zijn.

Ik wens je i.i.g succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Heeft iemand al gemerkt dat:

1. zijn verbinding er 's ochtends uit lag.
2. Hij het na het aan en uit zetten van de modem het weer deed.
3. de snelheidsverhoging had.

Bij mij waren 1 en 2 van toepassing echter heb ik nog steeds de lage snelheid.... :(

[ Voor 4% gewijzigd door thejoker80 op 07-02-2008 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 11:38
Klopt, bij mij lag twee nachten geleden meen ik de verbinding eruit. Echter de werkzaamheden hebben indirect niets met de verhoging te maken, puur voor de stabiliteit van het netwerk. Voor de verhoging zal je vermoed ik nog steeds apart een e-mail krijgen, wanneer dat ook mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40772

Anoniem: 184815 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:29:
[...]

Via Google ben ik heel wat algemene voorwaarden van Wanadoo tegengekomen. Het probleem is echter dat algemene voorwaarden mogen wijzigen. Waneer dit gebeurt ten nadele van de "klant" dan is men verplicht om een ieder op de hoogte te stellen van de verandering en tevens moet er een mogelijkheid tot ontbinding worden aangeboden. Het is nu nogal lastig te bewijzen dat je ten tijde van de wijziging niets van Wanadoo hebt vernomen. Ook moet je aanemenlijk maken dat je tot nu toe niet beter wist en hierdoor schade lijdt (je moet b.v. een aanbieding laten lopen van een andere ISP) Verder adviseer ik je om alles via aangetekende brief te doen met daarin uitdrukkelijk vermeld dat je alleen middels brief/email wenst te corresponderen (anders gaan ze bellen en daar kan jij niets mee mocht men zich verspreken)

Verder heb ik al eens in dit topic aangehaald of een schijnverhuizing geen redmiddel zou kunnen zijn. Hiermee bedoel ik dat je een verhuizing doorgeeft naar een adres (b.v. van een kennis) waar totaal geen ADSL o.i.d. te verkrijgen is. Hierdoor moet Orange je wel mogelijkheid tot opzeggen geven. (artikel 9.3 algemene voorwaarden Orange) Ik denk dat dit echt een mogelijkheid is omdat ik nergens zo vlug in de algemene voorwaarden lees dat je er zelf ook woonachtig moet zijn.

Ik wens je i.i.g succes.
top.. dank je. ik ga een aangetekende brief opstellen.En alle feiten/ongemakken en andrere bullshit op papier zet. Aangezien ik binnenkort ga verhuizen, dacht ik met een schone snelle lei te beginnen... Telfort inet dus :] Het ziet er nu naar uit dat ik de oude verbinding mee moet gaan nemen en nog eens verhuiskosten moet gaan betalen. Te belachelijk voor woorden.. maar goed.

kan je mij vertellen wat je google keywords waren?

Een schijnverhuizing lijkt me niet echt handig. Mocht het niet goed gaan, dan moet ik dubbel gaan betalen, of in het ergste geval geen internet meer... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 08:35
Hier in Den Bosch trouwens nog steeds geen verbinding. @-lampje blijft knipperen... meer mensen last van?

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225107

ipconfig /release
en dan /renew?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Laatst online: 23-06 08:35
ja nee, dat is alleen voor m'n lokale netwerk. De livebox krijgt geen contact met het ADSL-netwerk, ook niet na een paar keer opnieuw opstarten.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40772 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:55:
[...]

top.. dank je. ik ga een aangetekende brief opstellen.En alle feiten/ongemakken en andrere bullshit op papier zet. Aangezien ik binnenkort ga verhuizen, dacht ik met een schone snelle lei te beginnen... Telfort inet dus :] Het ziet er nu naar uit dat ik de oude verbinding mee moet gaan nemen en nog eens verhuiskosten moet gaan betalen. Te belachelijk voor woorden.. maar goed.

kan je mij vertellen wat je google keywords waren?

Een schijnverhuizing lijkt me niet echt handig. Mocht het niet goed gaan, dan moet ik dubbel gaan betalen, of in het ergste geval geen internet meer... :'(
Hier een linkje naar de algemene voorwaarden: http://webapps.wanadoo.nl/wcr/popups/popup_av.html

Voor wat betreft dat verhuizen: Nieuw telfort aanvragen op nieuwe adres. Verhuizing doorgeven aan Orange naar een adres waar Orange echt niet kan leveren (lees waar geen vaste telefoon aansluiting is) Orange kan dan hun verplichting tot levering niet nakomen en daarmee is de overeenkomst nietig. Mocht er op het adres toch nog iets leverbaar zijn door Orange, maar het wijkt af van je huidige abonnement in negatieve zin, dan is Orange verplicht om je hiervan op de hoogte te stellen en je de mogelijkheid te geven de overeenkomst te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:04

The Legend

*Plop*

Even een simpel vraagje wat ik niet op de Orange site kon vinden onder mijn account gegevens. De einddatum van m'n contract (dus de datum waarvoor ik met een maand opzegtermijn moet opzeggen) is dat nu de datum van aanvraag (bij mij 6 juni) of de datum van oplevering (29 juni) :? Ik zit er over te denken om over te stappen naar Telfort. Ik heb nu een KPN vaste lijn (Bel budget 11 euro per maand) + Orange Extra voor 24 euro per maand. De vaste lijn gebruik ik eigenlijk alleen voor bereikbaarheid en heb ik gehouden voor het geval Orange de boel zou verkloten bij de aanvraag. Ik zou nu dan overgaan naar Telfort ADSL voor 19,95 en KPN de deur uit doen.

Hoe is dit het handigste aan te pakken. Eerst KPN opzeggen werkt niet want dan gaat Orange waarschijnlijk m'n abo wijzigen in een ADSL zonder telefonie pakket met een nieuw jaarcontract? Overstappen naar Telfort en m'n telefonie behouden en pas na de overstap telefonie beeindigen?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futura
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik ben nog een oude Wanadoo/Orange klant, en heb toegehapt op de Orange overstap aktie die ze nu hebben (abo houdt in principe in dat Orange alle bedragen zelf gaat innen, en de snelheid gaat iets omhoog). Een ding is me echter nog niet duidelijk.

Tot nu betaal ik een gedeelte via mijn KPN telefoonrekening (ADSL GO) en een deel direct aan Orange. Nu kreeg ik echter vandaag een brief met daarin de boodschap voor overstappers om er voor te zorgen dat je je huidige abo opzegt voor het nieuwe abo van Orange ingaat. Moet ik nu iets doorgeven aan KPN of gaat dit per oplevering van het nieuwe Orange abo (eind maart) goed. Ik denk van niet, maar vertrouwen doe ik de boel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dat ook zo gedaan in oktober.
Je geeft aan dat Orange alles afhoudt van jouw rekening, en dan komt het goed (tenminste bij mij wel).
Je betaalt dan geen adsl gedeelte meer aan KPN.
Trouwens, op de Orange gebruikers site zijn de eerste mensen bekend die snelheidsverhoging hebben.
Toch nog licht in de duisternis, al is dat licht dan ook oranje.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 183211 op 07-02-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Anoniem: 184815 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:17:
[...]

Hier een linkje naar de algemene voorwaarden: http://webapps.wanadoo.nl/wcr/popups/popup_av.html

Voor wat betreft dat verhuizen: Nieuw telfort aanvragen op nieuwe adres. Verhuizing doorgeven aan Orange naar een adres waar Orange echt niet kan leveren (lees waar geen vaste telefoon aansluiting is) Orange kan dan hun verplichting tot levering niet nakomen en daarmee is de overeenkomst nietig. Mocht er op het adres toch nog iets leverbaar zijn door Orange, maar het wijkt af van je huidige abonnement in negatieve zin, dan is Orange verplicht om je hiervan op de hoogte te stellen en je de mogelijkheid te geven de overeenkomst te ontbinden.
Geef eens zo`n mooi adresje dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111965

jeroensteeman schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:37:
Hier in Den Bosch trouwens nog steeds geen verbinding. @-lampje blijft knipperen... meer mensen last van?
In baarle-nassau (onder Tilburg) ook nog steeds geen verbinding. Als sinds 5 februari afgesloten. Ook het knipperende lampje hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Anoniem: 111965 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:44:
[...]

In baarle-nassau (onder Tilburg) ook nog steeds geen verbinding. Als sinds 5 februari afgesloten. Ook het knipperende lampje hier dus.
Hier ook sinds 5 februari, maar bij mij brand het @ lampje wel gewoon constant...
Helpdesk kan me ook niet verder helpen en adviseren te wachten t/m 7 februari als werkzaamheden afgerond zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JohnStaakke schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:01:
[...]

Geef eens zo`n mooi adresje dan :D
Mijn huidige adres is zo'n adres. Nieuwbouw woning. Postcode check op de Orange site geeft aan dat de postcode niet correct is. Toch hebben ze de lijn verhuisd, waarbij Orange een fout heeft gemaakt om mij niet in te lichten over de onvermijdelijke downgrade, aangezien ze zelf niet konden leveren. Hadden ze me wel ingelicht dan had ik dus de keuze gehad tot opzeggen. Ik ben er nu ook vanaf alleen heeft het wat meer moeite, tijd en geld gekost. Verder wordt er in de overeenkomst niet gesproken dat het een adres in Nederland moet zijn. :*)

Ik denk dat het met wat research op juridisch vlak wel mogelijk is. Je moet er wel wat energie insteken natuurlijk. Verder is het maar een idee, meer niet.
The Legend schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:16:
Even een simpel vraagje wat ik niet op de Orange site kon vinden onder mijn account gegevens. De einddatum van m'n contract (dus de datum waarvoor ik met een maand opzegtermijn moet opzeggen) is dat nu de datum van aanvraag (bij mij 6 juni) of de datum van oplevering (29 juni) :? Ik zit er over te denken om over te stappen naar Telfort. Ik heb nu een KPN vaste lijn (Bel budget 11 euro per maand) + Orange Extra voor 24 euro per maand. De vaste lijn gebruik ik eigenlijk alleen voor bereikbaarheid en heb ik gehouden voor het geval Orange de boel zou verkloten bij de aanvraag. Ik zou nu dan overgaan naar Telfort ADSL voor 19,95 en KPN de deur uit doen.

Hoe is dit het handigste aan te pakken. Eerst KPN opzeggen werkt niet want dan gaat Orange waarschijnlijk m'n abo wijzigen in een ADSL zonder telefonie pakket met een nieuw jaarcontract? Overstappen naar Telfort en m'n telefonie behouden en pas na de overstap telefonie beeindigen?
Dit staat er in de algemene voorwaarden:

(4.1) De termijn van de Overeenkomst gaat in op de datum waarop de Toegangscode door Orange aan de Klant ter beschikking is gesteld en de Diensten zijn opgeleverd.
(4.2) De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van minimaal een jaar eindigend op de laatste dag van de maand waarin een jaar is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege voor een periode van telkens een jaar verlengd, tenzij de Overeenkomst door de Klant met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de looptijd telefonisch of schriftelijk is opgezegd. Na verlenging is de Klant gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand telefonisch of schriftelijk op te zeggen tegen het einde van de verlengde termijn.

De oplevering bepaalt de termijn van de overeenkomst. Dit moet je dus niet verwarren met de tot standkoming van de overeenkomst want die komt n.l. al tot stand bij de aanvraag.

Dit betekent voor jou dat er van de datum 29 juni wordt uitgegaan. 1 jaar verder zal op 30 juni het jaar verstreken zijn (eindigend op de laatste dag van de maand waarin een jaar is verstreken)

Kortom: uiterlijk moet de opzegging 31 mei 2008 bij Orange binnen zijn om op 30 juni 2008 van Orange af te kunnen zijn.

KPN moet je niet zelf de deur uit doen want dit doet Telfort voor je.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 184815 op 07-02-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
Ik heb volgenmij die onderhoud niet gehad niks gemerkt Owke, toen ik dit bericht typte klapte me Inet verbinding er uit. *zucht*

Volgensmij heeft niemand snelheids verhoging gehad met die onderhoud jammer :(

voor slurpgeit:
[b][message=29559223,noline]
Nu met orange blijft hij hangen bij "227 Entering Passive Mode (192,168,0,5,5,79)". Het gekke is, dit is alleen bij gebruik van internet explorer. Een ftp client werkt wel gewoon goed. En nu zou je zeggen van, gebruik dat dan. Maar ik wil het eigenlijk ook gewoon zo werkend hebben.
Ken het probleem, Heel lang mee gevochten. 227 Entering Passive Mode 192,168,0,5,5,79 als je goed kijkt, hij van je internet verbinding connecten naar 192,168,0,5, => dat is natuurlijk een ip adres van jou pc in je eige netwerk. Je moet zorgen dat hij je WAN IP mee terug stuurd ;)
Slurpgeit schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:49:
Ik sta passive mode toe, dat is het probleem juist. Via een ftp client met passive mode werkt het ook gewoon. Het is puur internet explorer die moeilijk doet. Ik gebruik FileZilla voor zowel Server als Client.
Aangezien je Filezilla gebruikt die ik ook gebruik moet je volgende doen.

In de administrator panel moet je naar server opties gaan. Daar heb je de optie "Passive mode settings".
Die staat op default.
Zet het puntje voor: "use the follow IP"
Vul daar je WAN in (http://www.myip.nl/)
Zorg dat het vinkje voor "Don't use external IP for local connections"

Druk op OK

Start ff de server voor de cker heid opnieuw op. Zorg dat je port 21 in je firewall open staat en dan zou het moeten werken. Dat was het namelijk bij mij;).

Ohja, en als mensen niet weten dat hoe ze een wachtwoord in IE moeten invullen. Moet je een account met beperkte rechten aanmaken met wat leuke mapjes.
Het account moet "anonymous" heten.
En GEEN password. (1 ding => iedereen kan dan bij die gegevens die jij opensteld aan de buitenwereld en jou ip weet ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door xppn op 07-02-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
xppn schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:50:
Ik heb volgenmij die onderhoud niet gehad niks gemerkt Owke, toen ik dit bericht typte klapte me Inet verbinding er uit. *zucht*

Volgensmij heeft niemand snelheids verhoging gehad met die onderhoud jammer :(
En ik die modem maar herstarten in de hoop op een snellere verbinding :/
Verder ook niets veranderd, lijn wel een tijd down geweest, dus maar de vraag wat ze dan wel hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 10:04

The Legend

*Plop*

Anoniem: 184815 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:27:
[...]
Dit staat er in de algemene voorwaarden:

(4.1) De termijn van de Overeenkomst gaat in op de datum waarop de Toegangscode door Orange aan de Klant ter beschikking is gesteld en de Diensten zijn opgeleverd.
(4.2) De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van minimaal een jaar eindigend op de laatste dag van de maand waarin een jaar is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege voor een periode van telkens een jaar verlengd, tenzij de Overeenkomst door de Klant met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de looptijd telefonisch of schriftelijk is opgezegd. Na verlenging is de Klant gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand telefonisch of schriftelijk op te zeggen tegen het einde van de verlengde termijn.

De oplevering bepaalt de termijn van de overeenkomst. Dit moet je dus niet verwarren met de tot standkoming van de overeenkomst want die komt n.l. al tot stand bij de aanvraag.

Dit betekent voor jou dat er van de datum 29 juni wordt uitgegaan. 1 jaar verder zal op 30 juni het jaar verstreken zijn (eindigend op de laatste dag van de maand waarin een jaar is verstreken)

Kortom: uiterlijk moet de opzegging 31 mei 2008 bij Orange binnen zijn om op 30 juni 2008 van Orange af te kunnen zijn.

KPN moet je niet zelf de deur uit doen want dit doet Telfort voor je.
Telfort zegt KPN alleen op als ik ook Telfort telefonie neem en dat wil ik juist niet. Ik wil enkel Telfort ADSL en geen KPN lijn. Maar wanneer zeg ik die KPN lijn dan op?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklink
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05-2019

Darklink

XBL: DLDarklink

Ik heb laatst nog een mail gestuurd naar orange wat betreft de snelheidsverhoging...
Zie hieronder de mailcorrespondentie:

Geachte xxxx,

De werkzaamheden zijn tweeledig. Als eerste is het doel om te zorgen dat
de snelheidsverhogingen sneller kunnen worden doorgevoerd. Als tweede is
het de bedoeling dat de capaciteitsproblemen worden verholpen op zeer
korte termijn

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Original Message Follows:
------------------------
Geachte heer/mevrouw,

Waarom wordt ik hierover niet ingelicht?
Waarvoor dienen dan de werkzaamheden die op dit moment plaatsvinden?
Waarom is dat door het hele land?
Kan ik hier geld voor terugkrijgen?

Met Vriendelijke Groet,

xxxxxxx

> Datum: 29/01/08 06:16 PM
> Van: "Orange Breedband Helpdesk" <KSONB1@orange.nl>
> Aan:xxxx
> CC:
> Onderwerp : Re: abonnee xxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Geachte heer, mevrouw,
>
> De snelheidsverhoging heeft wederom een vertraging opgetreden door
> capaciteitsproblemen. Excuses voor het ongemak. Zodra er meer bekend
is
> geworden zullen wij dat nog nader communiceren.
>
> Met vriendelijke groeten,
> Orange Nederland Breedband BV
>
> Original Message Follows: ------------------------
>
> klantinformatie
> naam:
xxxxxx
> klantnummer:
xxxx
> e-mailadres:
xxxxx
> abonnement:
> DSL_KW_FAMILY
> gekozen fase (clc):
> mijn abonnement
> extra diensten:
>
> besturingssysteem:
> Windows XP
> contact telefoonnummer:
xxxxxx
> vraag
>
> Wanneer gaat de snelheid van mijn verbinding nou eens omhoog? Er werdt

> gezegt medio Januari... er is nog niks gebeurd... Ik heb nog steeds
> 4MBit/s. Ik ben hier uiteraard niet zo heel erg tevreden over.

Kupo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
bite schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:05:
[...]

En ik die modem maar herstarten in de hoop op een snellere verbinding :/
Verder ook niets veranderd, lijn wel een tijd down geweest, dus maar de vraag wat ze dan wel hebben gedaan.
Dat deed ik in november bijna elke dag... maar was geen suc6 ben er maar mee gestopt :+

Als ik orange mail krijg ik telkens de reactie dat ze problemen hebben met hun infrastructuur 8)7
Eerst aanbieden en dan pas er achter komen dat je het niet aan kan beetje stom |:(

EDIT:
Darklink schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:43:
[.....]
Kan ik hier geld voor terugkrijgen?

[....]
Heb netjes een brief gekregen dat alles wat ik extra betaal terug krijg totdat het rond is. (iets in die richting komt er dus op neer dat ik het verschil tussen 4 mbit en 8 mbit terug krijg betaald)

[ Voor 24% gewijzigd door xppn op 07-02-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklink
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05-2019

Darklink

XBL: DLDarklink

Mja er werd mij in een mail of brief verteld dat ik de helft ofzo terug kon krijgen :S

Kupo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Hehe, na 3 dagen doet het internet het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30946

Nou, even mijn hart luchten...

Mijn ouders hebben als sinds 2004 ADSL Lite van Orange icm KPN (15 euro Orange, 20 lijnhuur KPN). In januari kregen we een mooie brief of ze niet wilden overstappen naar Orange Extra. Totaal 11 euro goedkoper per maand. Alles doorgelezen, aangevraagd en 1 februari 2008 zouden ze worden overgezet.

Komt mijn vader (9 dagen na de aanvraag van Orange Extra) met de leuke mededeling dat ze in december 2007 een actie coupon hadden ingestuurd voor 2 maanden gratis KPN ADSL (lijnhuur) voor 2008. Hadden ze verder niet over nagedacht en netjes opgestuurd.

Maar......dat betekend wel een contractverlenging voor een jaar bij KPN! En het hele proces om naar Orange Extra over te gaan was al in werking gezet.

Orange gebeld: 2 dagen te laat voor annulering Orange Extra, advies KPN bellen.
KPN gebeld: geen probleem meneer, gaan we opzeggen, binnen 5 á 10 werkdagen bevestiging. Ik blij!

10 dagen later.....geen bevestiging...
KPN: Nee, meneer, opzeggen kan niet bij ons, Orange regelt de opzegging.
Orange gebeld: Nee meneer, hiervoor moet KPN bellen...
AAhhhh!! Inmiddels overgeschakeld naar Orange Extra.

Orange stuurt inderdaad een bericht naar KPN met het verzoek om de lijn over te nemen en de betaling te stoppen, maar daar gaat geen bericht terug naar Orange als er nog een lopend contract op die lijn zit. Het geval nu: dubbele kosten voor de lijnhuur.

KPN wist van de Orange Extra brief, KPN stuurt snel een actie coupon om klanten te behouden voor ADSL Lite. KPN het hele verhaal uitgelegd, maar die zeggen gewoon letterlijk: "Eigen schuld!, ze hebben een handtekening gezet!". Was in het systeem gezet, vertelde een andere KPN-medewerker. Dus komend jaar betalen aan KPN voor niets, lijn is niet meer in hun beheer, dus geen enkele dienst wordt er geleverd!

Nogmaals, het is een hele domme fout geweest om het insturen van die KPN coupon te vergeten, maar dit is zo lastig uit te leggen richting mijn ouders. "Het zou wat wezen meneer, als mensen zo makkelijk eronderuit kunnen komen", krijg je dan nog te horen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

jep... flinke naai-aktie van KPN. Hoorde ook dat KPN er een handje naar heeft om mensen die van orange lite overstappen naar helemaal Orange soms al 3 weken van te voren door kpn van lite worden afgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30946

maniacshouse schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:12:
jep... flinke naai-aktie van KPN. Hoorde ook dat KPN er een handje naar heeft om mensen die van orange lite overstappen naar helemaal Orange soms al 3 weken van te voren door kpn van lite worden afgesloten...
Bij ons vier dagen. Woensdag afgesloten, zaterdagnacht (zondag) weer aangesloten en bericht van Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 14:29
Bij mijn vriendin doet Orange het naar 3 dagen inmiddels ook weer. Het is wel ronduit belachelijk dat je dan gewoon 3 dagen zonder internet zit (ja de wereld vergaat zonder internet), je kan best zonder, maar het slaat gewoon nergens op dat dit zó lang heeft moeten duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
[b][message=29569270,noline]

voor slurpgeit:

[...]

Ken het probleem, Heel lang mee gevochten. 227 Entering Passive Mode 192,168,0,5,5,79 als je goed kijkt, hij van je internet verbinding connecten naar 192,168,0,5, => dat is natuurlijk een ip adres van jou pc in je eige netwerk. Je moet zorgen dat hij je WAN IP mee terug stuurd ;)

[...]

Aangezien je Filezilla gebruikt die ik ook gebruik moet je volgende doen.

In de administrator panel moet je naar server opties gaan. Daar heb je de optie "Passive mode settings".
Die staat op default.
Zet het puntje voor: "use the follow IP"
Vul daar je WAN in (http://www.myip.nl/)
Zorg dat het vinkje voor "Don't use external IP for local connections"

Druk op OK

Start ff de server voor de cker heid opnieuw op. Zorg dat je port 21 in je firewall open staat en dan zou het moeten werken. Dat was het namelijk bij mij;).

Ohja, en als mensen niet weten dat hoe ze een wachtwoord in IE moeten invullen. Moet je een account met beperkte rechten aanmaken met wat leuke mapjes.
Het account moet "anonymous" heten.
En GEEN password. (1 ding => iedereen kan dan bij die gegevens die jij opensteld aan de buitenwereld en jou ip weet ;) )
Bedankt voor de reactie, maar jammergenoeg nog steeds hetzelfde, alleen nu met een ander IP :+

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
(000004) 8-2-2008 9:39:29 - bertje (80.113.223.38)> 230 Logged on
(000004) 8-2-2008 9:39:29 - bertje (80.113.223.38)> opts utf8 on
(000004) 8-2-2008 9:39:29 - bertje (80.113.223.38)> 200 UTF8 mode enabled
(000004) 8-2-2008 9:39:29 - bertje (80.113.223.38)> syst
(000004) 8-2-2008 9:39:29 - bertje (80.113.223.38)> 215 UNIX emulated by FileZilla
(000004) 8-2-2008 9:39:29 - bertje (80.113.223.38)> site help
(000004) 8-2-2008 9:39:29 - bertje (80.113.223.38)> 504 Command not implemented for that parameter
(000004) 8-2-2008 9:39:29 - bertje (80.113.223.38)> PWD
(000004) 8-2-2008 9:39:29 - bertje (80.113.223.38)> 257 "/" is current directory.
(000004) 8-2-2008 9:39:29 - bertje (80.113.223.38)> TYPE A
(000004) 8-2-2008 9:39:29 - bertje (80.113.223.38)> 200 Type set to A
(000004) 8-2-2008 9:39:30 - bertje (80.113.223.38)> PASV
(000004) 8-2-2008 9:39:30 - bertje (80.113.223.38)> 227 Entering Passive Mode (85,147,*,*(Censuur ;)),11,234)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Laatst online: 15-03 17:41
xppn schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:45:
[...]

Dat deed ik in november bijna elke dag... maar was geen suc6 ben er maar mee gestopt :+

Als ik orange mail krijg ik telkens de reactie dat ze problemen hebben met hun infrastructuur 8)7
Eerst aanbieden en dan pas er achter komen dat je het niet aan kan beetje stom |:(

EDIT:

[...]

Heb netjes een brief gekregen dat alles wat ik extra betaal terug krijg totdat het rond is. (iets in die richting komt er dus op neer dat ik het verschil tussen 4 mbit en 8 mbit terug krijg betaald)
Wat dus ze gaan zeggen dat het ineens niet kan? waar the **** slaat dat op?
hmm word tijd om ze eens te gaan bellen dan. want ik voldoe nog niet met 4mbit. het is nog geen ene tering opgeschoten. Anders stouwen ze maar een andere verbinding erop die iig hoger of gelijk met 8mbit is. en voor hetzelfde geld.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
fingerhead schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:20:
[...]

Wat dus ze gaan zeggen dat het ineens niet kan? waar the **** slaat dat op?
hmm word tijd om ze eens te gaan bellen dan. want ik voldoe nog niet met 4mbit. het is nog geen ene tering opgeschoten. Anders stouwen ze maar een andere verbinding erop die iig hoger of gelijk met 8mbit is. en voor hetzelfde geld.
Daarom word er volgensmij onderhoud gedaan. Ze zijn bezig om het te kunnen leveren. Dus laat het snel zijn! Las ergens eerder in deze topic dat het dus in 2 stappen gaat, eerst onderhoud en daarna de snelheid verhoging.

suc7 met bellen laat ff weten hier wat de uitkomst is ;)

greets,

Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:27
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/231955223.png
Het werkt hier iig prima. Het heeft alleen wel 3 dagen geduurd voordat mijn snelheid van 4 Mbit naar 8 ging. Nu haal ik 8Mbit in de praktijk niet, maar bijna 7Mbit is prima.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
RobertJ schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:13:
[afbeelding]
Het werkt hier iig prima. Het heeft alleen wel 3 dagen geduurd voordat mijn snelheid van 4 Mbit naar 8 ging. Nu haal ik 8Mbit in de praktijk niet, maar bijna 7Mbit is prima.
Sinds wanneer is dat gebeurt? Vandaag?

Als ik thuis ben gelijk die livebox eens rebooten :o
Het gaat gebeuren mensen! Werd tijd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Ik dacht dat de snelheidsverhoging voor bestaande klanten pas in maart doorgevoerd zou worden (in het zuiden van het land). Tenminste dat heb ik gehoord van een vriend van me die contact had opgenomen met orange.

Maargoed, hopen dat het zo is en zodra ik thuis ben eens ff checke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111965

Mijn internetverbinding heeft er ook 2 dagen uitgelegen (baarle-nassau) maar is sinds gisterenmiddag weer actief. Nu maar hopen dat dit niet al te vaak voor gaat komen.

Stabiliteit en consistentie van downloadsnelheid is overigens nog steeds niet optimaal. het wisselt bij mij nog steeds tussen 7Mbit en 4Mbit, vooral in de vroege avonduren draait hij op lage toeren. jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Medio maart gaat de 4Mbit naar 8 Mbit voor de bestaande klanten.
Dat je s'avonds maar max 4Mbit krijgt is denk ik nog steeds een capaciteitsprobleem. Slecht eigenlijk dat ze dit niet van te voren hebben zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Laatst online: 07-12-2023
Bestaat er voor de Livebox een progje om op je desktop een notificatie te krijgen als je bv. wordt gebeld, door welk nummer je wordt gebeld, als je zelf gaat bellen etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
^^ Orange kennende: nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb nu eindelijk besloten voor Orange Adsl 20mbit + telefonie te gaan.

Wat me niet helemaal duidelijk is, wanneer je je adsl verbinding bij je huidige provider moet opzeggen.
Bij de aanvraag van Orange kun je een datum ingeven wanneer je verbinding opgelevert zou moeten worden, hier kun je ook een latere datum invullen zodat het naadloos aansluit op de afsluiting van je vorige provider. Echter zeggen ze hier dat je beter altijd eerst Orange moet aanvragen en daarna pas je huidige verbinding moet opzeggen. Hoe weet je dan wanneer de datum van afsluiting is?
(Ik heb maar gewoon de vroegste datum genomen, 25 februari).

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
De dag dat je contract afloopt is de dag dat je oude internet afgesloten is lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
sorry, dubbele post..

[ Voor 83% gewijzigd door porto33 op 08-02-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Zoals ik net ook al zei op je vorige post die welliefst 4 posts boven je huidige post staat: Ik betwijfel het ten zeerste.

Ze willen niet eens het belprotocol vrijgeven wat orange gebruikt voor de telefonie.

En btw waarom zou je zoiets willen hebben ? je merkt het toch vanzelf als er gebeld word... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
dat is zo maar had een soortgelijk progje in m'n ISDN tijd en vond t eigenlijk wel handig om op de windows desktop te zien welk nummer me belt zonder een telefoon bij de hand te hebben.

Maar als het niet mogelijk is.... jammer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb nu Orange Extra + Telefonie, maar het valt mij op dat gesprekken ook als afgerond worden beschouwd (Uitgelezen via de webinterface) als er niet wordt opgenomen aan de andere kant. Is het dan zo dat er ook een starttarief in rekening wordt gebracht?

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 08-02-2008 19:54 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
MensionXL schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:54:
Ik heb nu Orange Extra + Telefonie, maar het valt mij op dat gesprekken ook als afgerond worden beschouwd (Uitgelezen via de webinterface) als er niet wordt opgenomen aan de andere kant. Is het dan zo dat er ook een starttarief in rekening wordt gebracht?
Is in het verleden wel zo geweest. Daar zijn toen klachten over geweest. Ik begreep dat er toen iets aan gedaan is, maar of dat daadwerkelijk zo is........?

Op mijn afrekening van januari staan 2 gesprekken van 5 seconden en 1 van 2 seconden. Kan best zijn dat dat komt omdat er voicemail ofzo voorkwam. Zie zelf verder geen schokkende dingen.

Te zien via: http://www.orange.nl/mijn..._vaste_telefonie/factuur/

Ben benieuwd welk webinterface jij bekeken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 11:38
porto33 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:32:
dat is zo maar had een soortgelijk progje in m'n ISDN tijd en vond t eigenlijk wel handig om op de windows desktop te zien welk nummer me belt zonder een telefoon bij de hand te hebben.

Maar als het niet mogelijk is.... jammer! :)
Een draadloze telefoon met nummermelder naast je monitor zetten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Auke schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:14:
Ben benieuwd welk webinterface jij bekeken hebt.
192.168.1.1? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
http://192.168.1.1/voipInfo.html ;) je ziet alleen niet wie er belt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door xppn op 08-02-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Farrytheone schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:57:
[...]

Lizard.. zeg zou jij mij mischien willen helpen. Hoe wel je mij al super goed geholpen hebt op het orange user forum. Ik krijg nog steets het WOL gebeuren niet goed aan de praat. Het is nu alleen een beetje stuk gelopen op een verhaal over ARP maar ik betwijfel of het daar wel aan licht.

Het probleem is eigenlijk dat na een uur mijn PC niet meer reageert op een magic packet. Van buiten af (WAN) terwijl als het via mijn interne netwerk (LAN) verstuurd word hij wel opstart.... lekker vaag binnen het uur werkt het via WAN nog wel maar waarom weet ik niet en kom er ook niet achter. De help desk weet mij te vertellen dat het een service is die ze niet aan bieden |:( eeeh WTF
Durf ik zelf niet te zeggen of het aan ARP ligt. Verder is dit een 'hack' via de telnet interface. Ik geloof dat de helpdesk alleen het normale gedeelte van de webinterface mag ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ahhh Tuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
--- edit: reactie in nieuw topic gezet ---

[ Voor 91% gewijzigd door Helsie op 17-02-2008 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253483

Tja.. nieuw topic

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 253483 op 26-02-2008 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Snowwie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:44:
Ik heb nu eindelijk besloten voor Orange Adsl 20mbit + telefonie te gaan.

Wat me niet helemaal duidelijk is, wanneer je je adsl verbinding bij je huidige provider moet opzeggen.
Bij de aanvraag van Orange kun je een datum ingeven wanneer je verbinding opgelevert zou moeten worden, hier kun je ook een latere datum invullen zodat het naadloos aansluit op de afsluiting van je vorige provider. Echter zeggen ze hier dat je beter altijd eerst Orange moet aanvragen en daarna pas je huidige verbinding moet opzeggen. Hoe weet je dan wanneer de datum van afsluiting is?
(Ik heb maar gewoon de vroegste datum genomen, 25 februari).
Vrijdag alle spullen binnen gekregen, vandaag alles aangesloten en het werkt allemaal perfect. En nog geen half uur zonder internet gezeten. Netjes, alles goed verzorgt door orange. Internet werkt snel.. _/-\o_

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Edit: had beter moeten zoeken Als je ook Orange vaste telefonie afneemt, wordt dit automatisch opgezegd. Bron: website orange

[ Voor 86% gewijzigd door objectief2 op 26-02-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 15:30

Pubbert

random gestoord

Ik ben ook aan het overwegen om Orange als nieuwe ISP te nemen (heb appartementje gekocht waar ADSL2+ ligt :Y) )

Hoe zit Orange qua fair use policy? Ik zit nu bij xs4all en download geregeld 200-450GB per maand, dat word straks misschien nog wel erger met 20mbit (nu 8mbit)

En ik las dat sommige modem/routers probs hadden met Orange, iemand hier ervaringen met de 780WL van Thompson/Alcatel? Moet je nu via een workaround je mac adres kloonen?

[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 27-02-2008 10:34 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 27-06 11:54

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.