[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 32.639 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVI)

Afbeeldingslocatie: http://www.orange.nl/img/logo.gif

Inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/adsl.gif

ADSL door Orange kan op de volgende manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van Orange zelf (Family pakketten)
  • Over het eigen netwerk van Orange zelf (Starter pakketten)Hierbij kan je GEEN telefonie aankopen.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/modem.gif

De standaard modem die Orange levert is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:
  • De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
  • De Inventel Livebox
  • En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat
De Livebox fungeert zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de Livebox is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de Sagem Livebox, dan is deze hier te vinden.
Informatie over de Livebox is ook te vinden op de Orange site zelf :Y)
Installatie handleiding en laatste firmware (versie 22204A) informatie

Globale specs van de livebox in Nederland:
MerkSagem
Typef@st 3202
Met de volgende Connecties
1x line-inSplitter zit erin verwerkt ivm Telefonie
2x USBUSB A voor ....ACC :|
USB B, voor connectie met PC (USB 1.1 standaard, 12Mbit max!)
1x PCMCIAVoor een 54Mbit wireless kaart merk X. Klik HIER voor een aantal werkende kaarten.
1x telefoon uitOm je telefoon op aan te sluiten natuurlijk :Y)
2x Ethernet1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)
Bluetooth1 bluetooth interface om met bv PDA's te kunnen surfen op internet

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Orange. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Orange, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/telefonie.gif
Met dank aan mjl voor deze mooie aanvulling!

Dit is op 19 Juni 2007, prijzen kunnen veranderen !
CdD schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:41:
Ik heb gister een foldertje van Orange ontvangen over ADSL Family & Telefonie.
Ik heb nu ADSL Direct (incl. Telefonie), slechts 1Mbit dus, maar dat vind ik veel te duur (€ 22.95 p.m.). Daarbij moet ik óók nog elke maand iets van € 15 (?!) aan KPN betalen omdat de telefoonlijn er ligt of zoiets, wat ik totaal niet snap, omdat ik via Orange bel (VoIP) en niét met KPN.. :S

However, ik wil misschien upgraden naar ADSL Family & Telefonie Totaal (4Mbit dus), € 29.95 per maand en ná het eerste jaar € 39.90, wat ik trouwens ook weer belachelijk duur vind. Als ik dit dus ga doen, dan wil ik het alleen één jaar (is mogelijk toch?). Moet ik, mocht ik upgraden naar ADSL Family & Telefonie Totaal, nog steeds betalen aan KPN?

In het geval dat ik niet upgrade naar ADSL Family & Telefonie Totaal, wil ik van Orange af. Dat kan pas op 30 september 2007 (neem ik aan?), want pas dan loopt m'n abbo bij Orange af. Ik wil dan een andere provider, bv. Speedlinq.

Speedlinq, is zoals ik het nu zie, véél goedkoper. Speedlinq is op mijn adres beschikbaar. Ik zou dan Comfort Compleet Bellen (van KPN of bbned) nemen, 20Mbit down en 1Mbit up, retesnel dus. En dat, het eerste jaar, voor maar € 24,95 (daarna € 29.95 p.m.)! Dat is inclusief bellen en vaste lijn toeslag.

Aan de andere kant zie ik in [Speedlinq] Ervaringen - Deel 5 ontzettend veel negatieve reacties over Speedlinq.. Ontevreden ben ik niet over Orange, behalve dat het niet goedkoop is. Wat dat betreft is het misschien beter om maar lekker bij Orange te blijven en ADSL Family & Telefonie Totaal te nemen..

Wat is wijsheid? :/
Kosten per maand (huidige prijzen dd 20 maart 2007):

Optie 1:
1 Bellen en gebeld worden met KPN: belbasis is € 18,16 of belbudget € 9,67 (dure belminuten!)
2 Je internet met Orange (Orange ADSL Family): € 23,95

Optie 2
1 Bellen, gebeld worden & Internetten met Orange geen KPN lijn meer (ADSL Family & Telefonie Basis): € 24,95/€ 29,95 (telefonie basis/totaal) + doorbelasting lijnhuur € 9,95

Optie 3
1 gebeld worden op KPN lijn: € 9,67 (Belbudget met dure belminuten)
2 Bellen en Internetten met Orange (ADSL Family & Telefonie Basis): € 24,95/€ 29,95

Of anders verwoord:
Meerprijzen op je huidige Orange ADSL abbo voor telefonie:

€ 1,00 per maand Telefonie Basis
€ 6,00 per maand Telefonie Totaal

Wil je je KPN lijn opzeggen en je nummer overzetten naar Orange:
€ 9,95 per maand voor de doorbelasting lijnhuur (in de actie: eerste jaar voor € 0,00 per maand)
€ 9,95 eenmalige kosten beëindigen KPN abonnement met nummerbehoud

Even uitrekenen wat je bespaart met de actie in het eerste jaar: 12*9,67--9,95= € 106,09 (per eerste jaar)
(12 x belbudget - nummerportatie)

Dit is wat je dan extra betaald vanaf het 2de jaar: 12*(9,95-9,67)=€ 3.36 per jaar
(je betaalt meer voor lijnhuur dan voor een Belbudget bij KPN)

Dus mocht je van de actie gebruik maken en na het eerste jaar de goedkoopste maandlast willen dan moet je dus weer een KPN abbonement nemen:

Mocht je je KPN terug willen (na het eerste jaar bijv.) betaal je aansluitings kosten + nummer portatie: € 47,55 + € 10 = € 57,55

Als je dus (106,09-57,55)/3.36=48,54/3.36 = 14,4 jaar Orange houdt en dan alsnog KPN neemt draai je kiet. Ervanuitgaande dat de prijzen gelijk blijven natuurlijk.

Kortom is het, afgezien van de lijnhuur aanbieding in het eerste jaar, voordeliger om ADSL met telefonie te nemen zonder dat orange je lijnhuur overneemt!

-Goedkoper per maand (€ 9,67 voor belbudget vs € 9,95 voor de lijnhuur)
-altijd bereikbaar via KPN op je huidige nummer (KPN lijn blijft actief, inkomende gesprekken worden door de Livebox gecombineerd naar 1 telefoonaansluiting)
-goedkoop bellen met Orange via een nieuw nummer
-als Orange problemen geeft kun je ze altijd nog bellen met je (dure belminuten!) KPN lijn
[b]CdD schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:32:
Volgens mij heb ik het nu ook zo. Ik heb namelijk twee nummers: één van KPN en één van Orange. Betaal ik dus aan KPN omdat ik daar een telefoonnummer heb, of betaal ik voor "hun" telefoonkabeltje wat onder de grond ligt?
Je betaalt KPN voor je nummer (abbonnement) + lijnhuur. Als je nu € 18,16 betaalt voor je KPN en je belt er nooit mee kun je deze het beste naar belbudget (€ 9,67) omzetten. Dit is dan goedkoper dan geen KPN en lijnhuur via Orange.
eborn schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:56:
Toevallig is het bedrag voor de kabel ongeveer gelijk aan het bedrag van de kabel met abonnement. Daarom maakt het eigenlijk niet uit of je KPN houdt of niet.
Precies (dit geldt natuurlijk voor een belbudget abbo)!

Update 04 April 2007:
eborn schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:15:
[...]

Nou, in de helpdesk staat nog steeds dat je voor een Orange ADSL verbinding een KPN lijn nodig hebt. Men gaat er denk ik vanuit dat als je geen telefonie via Orange neemt, je gewoon je KPN lijn hebt. In dat geval betaal je gewoon aan KPN.

Maar goed, ze kunnen er alles van maken ;)
Een eerdere aanbieding was dat ze in het eerste jaar i.c.m. het telefonie abonnement € 5,95 per maand (€ 4,95 op linesharing en € 1 op telefonie) korting geven voor het eerste jaar. Bij alleen Orange ADSL betaal je dus nog steeds linesharing.

De huidige acties en kosten bij aansluiting:
http://www.orange.nl/open/tarieven_adsl_en_telefonie.html (19 juni 2007)

Telefonie Basis € 1,00 per maand de eerste twee maanden gratis
Telefonie € 6,00 per maand de eerste twee maanden gratis
aansluitkosten € 24,95 gratis
doorbelasting lijnhuur € 9,95 per maand de eerste twee maanden gratis
administratiekosten nummerbehoud € 9,95 eenmalig

Enige nieuwe is:

"Op jouw adres is Orange ADSL beschikbaar. Je kunt nu ook bestellen als je geen vaste KPN telefoonlijn hebt. Als je nu bestelt, wordt je aansluiting in mei 2007 opgeleverd. Hieronder kun je je keuze maken. "

Je hoeft dus niet eerst KPN te nemen en daarna (na een jaar) weer op te zeggen. Scheelt je € 47,55 aan aansluitkosten bij KPN. Je betaald natuurlijk wel de € 9,95 linesharing per maand (eerste jaar € 5 pm) een KPN belbudget is € 9,67 per maand.

Hier de Telefonie handleiding.

Sinds 21 februari 2006 geldt er een starttarief van € 0,04 per gesprek.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/acties.gif
Op het moment zijn er geen aanbiedingen bij Orange.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij Orange?
  • Ja dat kan:
    Ga naar http://www.orange.nl/mijn_account/
    Kies in het linker scherm voor 'internet & vaste telefonie', 'telefonie', 'instellingen' en 'blokkeer gesprek'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Wat gebeurt er als ik in gesprek ben op mijn Orange telefoonlijn?

Heeft er geloof ik ook mee te maken dat Orange de KPN lijn niet mag blokkeren. Er is ergens wel een keer een linkje naar een bouwpakket langsgekomen die dit wel kan regelen.

Ah, gevonden: [rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
    Mocht het nog te onduidelijk zijn, laat het dan even weten, dan herschrijft /me LinuX-TUX hem helemaal onderbouwt met plaatjes voor de verandering
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van Orange zelf.

/me ***** NIEUW ******
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] een test pagina voor alle mensen die er • echt niet uitkomen. Laat me weten hoe het bevalt :Y)

Ja nou, leuk script hoor /me LinuX-TUX :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor programma /me y
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (LinuX-TUX) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken. Er zijn wat probleempjes bij sommige mensen, ik laat deze dus even in het midden :Y)
• 2) Meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me LinuX-TUX zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
/me Update Aangepast voor de nieuwste firmware 221018 (en hoger).
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me LinuX-TUX even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me LinuX-TUX

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de Livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op Deze site, deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb toch hele lage snelheden en haal bij lange na niet wat ik behoor te kunnen halen volgens het grafiekje. Nu vraagt iedereen naar mijn SN/DN Ratio's, maar wat houden ze precies in?
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Maar, kan je hier dan niet uit herleiden hoe lang de koperdraad is waar ik op zit? Natuurlijk onder voorbehoud dat er niet ergens een KNIK/beschadiging in de kabel zit.
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus in de volgende situatie is de afstand:
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter (ongeveer natuurlijk)

Met dit antwoord kan je dan vervolgens weer op de grafiek kijken, naar de snelheden die je kan behalen. In dit voorbeeld ziet het er naar uit dat /me LinuX-TUX de volledige 24Mbit kan gaan behalen.
Als je er zelf echt HEEL zeker van bent dat de afstand gewoon veel groter is dan de uitkomsten en je kampt met snelheidsproblemen, is dit misschien de moeite waard om het aan te kaarten bij Orange.
  • Hoe kan ik deze ADSL statistieken zelf vinden?
Lizard schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:33:
[...]

Livebox pagina openen, Geavanceerd -> Statistieken -> ADSL Statistieken

Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar Orange, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Orange middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via Orange ... betekent dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • /me Update: Sinds kort is dit mogelijk!
    Zie ook de Orange site: Kan ik mijn telefoonabonnement bij KPN opzeggen als ik Orange Telefonie neem?
    Orange brengt hiervoor €9,95/maand voor in rekening en er wordt éénmalig een bedrag van € 9,95 administratiekosten in rekening gebracht.
  • Wil je kunnen bellen tijdens een Orange telefonie/internet storing, heb je nog steeds KPN nodig. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand.

Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Orange dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
OF
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:
...
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt. :)
...

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Orange Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Orange Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je orangenummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.

Is het mogelijk om VPN te forwarden over de Livebox?
  • Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.
Ja, maar ik ben goed in consoles, kzal dat kr*ng eens uitpluizen op console commando's totdat hij het gre protocol WEL forward })
LinuX-TUX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:01:
Om jullie maar uit de brand te helpen:
VPN over GRE protocol gaat niet werken. Telnet naar de livebox leidt tot de volgende conclusie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[root @ home]$ ipqos
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto gre nat 12
Invalid protocol
policy set     <RxIfName> <TxIfName> <Sequence> {Allow|Deny}
                       [srcip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [dstip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [sport <p1> [<p2>]]
                       [dport <p1> [<p2>]]
                       [proto <Protocol>]
                       [tc    <TC-Action-ID>]

[nat   <NAT-Action-ID>] {HET REFREIN}
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto icmp nat 12
Policy protocol should be tcp/udp
{knip: en de rest van het refrein}

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto ah nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto esp nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$
Zou zeggen, doe je best be my guest :Y)
Let vooral op regel 14 ;)

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/openvragen.gif
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Orange? (Zie de 2e post voor een aantal werkende kaarten)
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Orange?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/interessantelinks.gif
  • Orange helpdesk Nederland.
  • Frans Orange forumTIP voor tweakers/hackers/enthousiastelingen over van alles en nog wat!!!
  • Franse Orange site zelf. Misschien een sneakpreview voor wat ons te wachten staat kwa mogelijke services ;) ? *hint hint*
  • Forum Orange is een onafhankelijk forum waar mensen ook nuttige informatie kunnen vinden.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/vorigedelen.gif

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en mail naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/3443/FFFFFF/000000
Dit omdat de topics met zo'n rap tempo zich vermenigvuldigen dat ik zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zie.
:+ Spam Konijnen :+

Met dank aan:
bjckvr6-onlyn00bs
BirdieFicoF Aanleiding voor deel 2, 3 & 4Anoniem: 103367
nitpickerLinuX-TUX Aanleiding voor deel 5KBDE
Tekn0zstimeywilko2
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif

Index

Kan ik de settings/configuratie van de Livebox backuppen?
  • Nee, dit is (nog) niet mogelijk
Betekent dat dus dat ik na elke firmware upgrade en reset alles handmatig 1 voor 1 weer moet invoeren bij de Livebox? mooi is dat :(
  • Nee, het is wel mogelijk een config bestand zelf aan te maken en bij te houden:
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:00:
ik heb een test versie online, voor mij werkt het uit de kunst
heb hem een paar keer getest (livebox reset, script, test, livebox reset, etc..)
naar mijn weten doet ie het goed :7
test het script hier
Dank je wel stimey :Y)

Is er ook een overzicht van alle commando's die via telnet te gebruiken zijn?
  • Linux-TUX kan zijn kindje nog niet loslaten (Lees: heeft te veel vrije tijd ;)) en heeft HIER een begin gemaakt van een overzicht.
En als je liever een pdfje hebt, dan biedt stimey uitkomst:
Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
[...]

had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist? :9

Ik wil m'n livebox als bridge gebruiken omdat ik al een of andere router heb. Wat nu?

In een ander topic zijn ze daar al flink mee bezig geweest, daarom ga ik dat hier niet herhalen.

Wanadoo Livebox als bridge

Maar deze oplossing lijkt alleen te werken als je geen wanadoo telefonie hebt.
Ook worden niet alle instellingen opgeslagen zodat je na een reboot de livebox (gedeeltelijk) opnieuw moet configureren.

Upgrades

Er is geupgrade sinds 17 november, is mijn centrale al geupgrade?
  • Op deze site kan je kijken of je centrale al de upgrade al gehad heeft.
  • Is je centrale al geupgrade maar staat hij er nog niet tussen? Voeg hem dan hier toe.

Je mede-tweakers zullen je dankbaar zijn. :)
  • Als je een ruwe indicatie wilt hebben van je snelheid na de upgrade kan je hier en hier terecht.

Leuk die upgrades maar ik haal de hogere snelheid nog niet?
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:22:
Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten :? dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie:

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03:
[...]

Zorg dat je alles knipt na deze entry:

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces]
"MTU"=dword:000005dc

Er zitten nog wat andere veranderingen in dat scriptje die niets met je netwerk verbinding te maken hebben, dus die heb ik ook weggelaten.
XXfrankieXX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:38:
Of, voor de hele luie tweakers (nauwjah ;)) download dit bestand.
Verder is het handig om je netwerk kaart instellingen te controleren of die misschien niet op 10 mbit staat ingesteld.

Tenslotte kan ook de server waarvan je download de beperkende factor zijn. In dat geval zou een download accelerator een uitkomst kunnen bieden. Zodat je met meerdere threads kan downloaden.

Als laatste oplossing zou je ook TCP Optimizer kunnen proberen.

Gebruik op eigen risico!

Hoe kan ik andere draadloze apparaten behalve de meegeleverde usb-stick met de livebox laten verbinden? (PDA, PSP, etc)

Voor de PSP staat hier een uitleg op de site van Orange.
(Waar wij tweakers natuurlijk ook mee overweg kunnen :Y) )
en anders probeer je onderstaande uitleg:
danda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:28:
[...]
ik heb het inmiddels voor elkaar dankzij support Orange helpdesk (op privebasis, want officieel heb je geen support bij gebruik pocketpc), lees:

Het gebruik van niet door Wanadoo geleverde hardware wordt niet door ons ondersteund, zoals mijn collega u eerder al schreef. Om der Pocket PC op het draadloze netwerk te installeren zou u het volgende moeten doen:

- de draadloze netwerkkaart laten zoeken naar de beschikbare verbinding
- de Wanadoo verbinding uitkiezen (op het Wanadoo SSID nummer)
- de websleutel invullen
- voor u op 'toepassen' klikt moet u het 'REG' knopje van de Livebox indrukken om het draadloze netwerk opnieuw op te starten. (VOORAL DEZE STAP IS BELANGRIJK)

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?

Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:
  • De ASUS WL-100g
  • De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
  • Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
  • Belkin F5D7011 802.11g
  • Sitecom de WL-100 B PCMCIA
(Met dank aan xerxes3600, wsiev2, kfaessen, ranzige_pad en vr6-only)

[rml]xerxes3600 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]wsiev2 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]kfaessen in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]ranzige_pad in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]
[rml]Tuut-Tuut in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Dit heb ik nog niet zelf kunnen testen maar de reacties spreken voor zich.

/me Let op!
De Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) en
de Cisco Aironet 802.11A/B/G CB21AG werken niet
Met dank aan:
[rml]OnTheJazz in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Anoniem: 185882 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Ik heb last van 'spook' gesprekken, is hier een oplossing voor?

Er schijnt een oplossing voor te zijn, verwissel de rode en blauwe draad in het isra punt.

Met dank aan:
Laryx in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Kan ik ook gebruik maken van een eigen mailserver?

Je kan wel een eigen mailserver gebruiken, mits je deze instelt dat deze relayed via smtp.orange.nl of smtp.wanadoo.nl. Indien je geen lokale mailserver draait, dien je via een andere poort dan 25 met je mailserver verbinding te maken. (Bv. via SSL.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:01
Even terugkomend op mijn post in het vorige topic,
Maksvr schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:32:
Dankzij jullie reacties was ik eindelijk klaar om te bestellen totdat ik op deze site stuitte, http://snelheidscontrole.orange.nl/. Als ik hier mijn adres in typ (5244JS) komt er uit dat ik maar een verbinding van max 4mbit heb. Volgens speedtest is mijn afstand tot de centrale (rml) pakweg 1600 meter met een snelheid van rond de 16 mbit.

Welke moet ik nu geloven? Als mijn snelheid echt maar 4mbit is dan zijn er toch veel goedkopere alternatieven?
Een algemene vraag, hoe betrouwbaar zijn de metingen van speedtest en in het bijzonder snelheidscontrole.orange? Kloppen deze zo ongeveer bij jullie :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05

The Legend

*Plop*

Maksvr schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:34:
Even terugkomend op mijn post in het vorige topic,

[...]

Een algemene vraag, hoe betrouwbaar zijn de metingen van speedtest en in het bijzonder snelheidscontrole.orange? Kloppen deze zo ongeveer bij jullie :)?
Staat ook in het vorige topic meerdere keren vermeld; speedtest is geen betrouwbare meettool omdat het maar om kleine pakketjes gaat die getest worden. Voor een solide test pak je een 100mb testbestand van een snelle FTP en HTTP server. De snelheidscontrole van Orange is iets heel anders en te vergelijken met een postcode check voor de afstand tot de wijkcentrale. Orange doet waarschijnlijk het zelfde alleen zet die afstand direct om in eventueel haalbare snelheden. Niet altijd betrouwbaar omdat deze afstand hemelsbreed wordt gemeten (korste afstand dus) terwijl de lijn in de grond een veel langere route kan volgen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantevortex
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-04 09:44
De betere speedtest is te vinden bij BBNED;

http://speedtest.bbned.nl/

De wijkcentrale afstand van 1600 meter zou betekenen dat je ongeveer 12 tot 15 mbit kan halen op ADSL 2+. Zodra Orange op een bepaalde postcode geen ADSL2+ kan leveren verschijnt er een 4 Mbit versie (ADSL1). Al woon je in de wijkcentrale zelf, zal er toch "maar" 4 Mbit haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-04 06:52
http://speedtest.quicknet.nl/

Gebruik ik altijd voor mijn speedtest, werkt perfect. iig beter dan speedtest.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 12:00
Eximius schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:46:
http://speedtest.quicknet.nl/

Gebruik ik altijd voor mijn speedtest, werkt perfect. iig beter dan speedtest.nl
Speedtest.nl zit nog steeds in de inbelperiode, hoog tijd dat ze daar de testbestanden is wat groter maken want als je meer dan 1 Mbit hebt kloppen de resultaten voor geen meter :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-03 10:12
Wat houden die 'spook'gesprekken in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
Blokt orange torrent site's tegenwoordig, er is namelijk een site waar ik niet meer op kan, men heeft niet mijn ip geblokt of iet's dergelijks en de site ligt zelf ook niet plat.

http://www.google.nl/sear...q=triganda+torrents&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
djgear17 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:30:
Blokt orange torrent site's tegenwoordig, er is namelijk een site waar ik niet meer op kan, men heeft niet mijn ip geblokt of iet's dergelijks en de site ligt zelf ook niet plat.

http://www.google.nl/sear...q=triganda+torrents&meta=
Alles wat niet in Google voorkomt heeft niks met Orange te maken. De derde hit kan ik gewoon bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 09:06
PolluxDKB schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:15:
Wat houden die 'spook'gesprekken in?
Telefoon die overgaat, maar als je hem oppakt dat je gewoon een kiestoon krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:36
blup schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:34:
[...]

Telefoon die overgaat, maar als je hem oppakt dat je gewoon een kiestoon krijgt.
En dan is de grote vraag natuurlijk wie of wat spookt er dan? Gaat het hier om een foutief signaal vanuit de telefooncentrale? Of is het een soort van overspraak op de telefoonlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04 22:19
Hoi,

Ik heb een thuisnetwerkje opgezet. Situatie: 1 pc aangesloten op de LB met Ethernet en een laptop via wifi op de LB.

Om de één of andere reden krijg ik het niet voor elkaar om de pc's statische IP's geven dus heb in Zonealarm gewoon op zowel de laptop als op de desktoppc allebei de lokale ip-adressen als trusted aangegeven. Op die manier maakt het niet uit welke computer ik als eerste aanzet en met de livebox verbindt.

Alleen vroeg ik me af of dit nu wel zo veilig is? Of maakt dat niet zoveel uit omdat er toch ook één gezamenlijk publiek IP-adres is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
kielkiel schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 09:32:
[...]

En dan is de grote vraag natuurlijk wie of wat spookt er dan? Gaat het hier om een foutief signaal vanuit de telefooncentrale? Of is het een soort van overspraak op de telefoonlijn?
Gaat om foutief gestuurd signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
kadoendra schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 09:40:
Hoi,

Ik heb een thuisnetwerkje opgezet. Situatie: 1 pc aangesloten op de LB met Ethernet en een laptop via wifi op de LB.

Om de één of andere reden krijg ik het niet voor elkaar om de pc's statische IP's geven dus heb in Zonealarm gewoon op zowel de laptop als op de desktoppc allebei de lokale ip-adressen als trusted aangegeven. Op die manier maakt het niet uit welke computer ik als eerste aanzet en met de livebox verbindt.

Alleen vroeg ik me af of dit nu wel zo veilig is? Of maakt dat niet zoveel uit omdat er toch ook één gezamenlijk publiek IP-adres is.
Maakt helemaal niks uit. Het valt allemaal in dezelfde range, die bij miljoenen anderen ook wordt gebruikt. Die range is van buitenaf natuurlijk niet aanspreekbaar, alleen het pulieke ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik moet zeggen: ik heb nu (op een dag na) een maand lang Orange en de Livebox is al die tijd verbonden geweest met 't internet. Aardig wat getorrent, geen problemen. Heb wel alle poorten (1-65535) geforward naar een WRT54G en daar alle clients aan, om wat flexibeler te kunnen zijn met portforwards. Volledig geen problemen met die Livebox hier dus, en dat is fijn want ik was er een beetje bezorgd om vanwege alle negatieve berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
arjants schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:05:
Dan bellen ze binnen 48 uur voor een afspraak thuis.
Die monteur kan ook in de centrale wat testjes gaan doen.

Hopelijk vinden ze de oorzaak!
Als ze niet binnen 48 uur terugbellen, kan ik dan aannemen dat ze er niets aan hebben gedaan en er niets aan gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Invincible
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04-2022
Ik heb een hele tijd met veel plezier gebruik gemaakt van Orange ADSL Family. Echter toen ik een aantal weken geleden verhuisd ben begonnen de problemen...

Voordat ik de verhuisprocedure in werking heb gezet, heb ik eerst gecontroleerd of ADSL family beschikbaar was op mijn nieuwe adres. Dit was het geval volgens Orange. Toen gebeld en de verhuizing doorgegeven. Dit ging ook nog allemaal goed, ik kreeg een brief in de bus met daarop de opleverdatum, 19 juni. Echter 22 juni had ik nog steeds geen internet en heb ik gebeld, toen wist iemand van de helpdesk mij te vertellen dat ze een technische storing hadden, de software om een abonnement te verhuizen werkte niet. Het zou vanaf die datum nog max twee weken duren voordat het abonnement opgeleverd zou worden. Na die twee weken heb ik nogmaals gebeld.
Als je met de helpdesk belt en je kiest voor de status van je aanvraag krijg je eerst een standaard berichtje. In dit berichtje werd mijn vertelt dat ADSL niet beschikbaar was op mijn adres vanwege technische redenen. Nadat ik een helpdeskmedewerker gesproken had werd duidelijk dat vanwege nodige las werkzaamheden Orange niet beschikbaar is op mijn nieuwe adres. Aangezien Orange dit niet wil (laten) doen hebben ze mijn account geblokkeerd en na wat gezeur krijg ik gelukkig mijn abonnementskosten terug..
Tot zover dus mijn Orange avontuur..

Ik ben benieuwd of iemand anders ook in deze/ een soortgelijke situatie terecht is gekomen en wat hij/zij toen gedaan heeft. Ik ben zeker van plan om nog een brief naar Orange te sturen, ik wil echter eerst wat meer informatie hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
The_Invincible schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:30:
Ik heb een hele tijd met veel plezier gebruik gemaakt van Orange ADSL Family. Echter toen ik een aantal weken geleden verhuisd ben begonnen de problemen...

Voordat ik de verhuisprocedure in werking heb gezet, heb ik eerst gecontroleerd of ADSL family beschikbaar was op mijn nieuwe adres. Dit was het geval volgens Orange. Toen gebeld en de verhuizing doorgegeven. Dit ging ook nog allemaal goed, ik kreeg een brief in de bus met daarop de opleverdatum, 19 juni. Echter 22 juni had ik nog steeds geen internet en heb ik gebeld, toen wist iemand van de helpdesk mij te vertellen dat ze een technische storing hadden, de software om een abonnement te verhuizen werkte niet. Het zou vanaf die datum nog max twee weken duren voordat het abonnement opgeleverd zou worden. Na die twee weken heb ik nogmaals gebeld.
Als je met de helpdesk belt en je kiest voor de status van je aanvraag krijg je eerst een standaard berichtje. In dit berichtje werd mijn vertelt dat ADSL niet beschikbaar was op mijn adres vanwege technische redenen. Nadat ik een helpdeskmedewerker gesproken had werd duidelijk dat vanwege nodige las werkzaamheden Orange niet beschikbaar is op mijn nieuwe adres. Aangezien Orange dit niet wil (laten) doen hebben ze mijn account geblokkeerd en na wat gezeur krijg ik gelukkig mijn abonnementskosten terug..
Tot zover dus mijn Orange avontuur..

Ik ben benieuwd of iemand anders ook in deze/ een soortgelijke situatie terecht is gekomen en wat hij/zij toen gedaan heeft. Ik ben zeker van plan om nog een brief naar Orange te sturen, ik wil echter eerst wat meer informatie hebben :)
Het kan wel eens voorkomen. Soms zetten ze prospects in het systeem, als er ergens een DSLAM in de planning staat. Dan krijgt de mogelijke klant ook al te zien, dat hij/zij voor Orange kan kiezen op een bepaalde datum. Al netwerkapapratuur niet wordt ingezet of de werkzaamheden vertraagd zijn, lijken ze het altijd in dat systeem te vergeten. Bij KPN hadden ze daar ook vaak last van bij hun opbouw van het ADSL netwerk. Vaak is dat bedoeld om zo snel als mogelijk geld te produceren op de geplaatste apparatuur. Als een bepaalde locatie niet rendabel is, willen ze soms ook de boel opheffen (had Wanadoo ook met ADSL Direct gedaan). Dan krijgen de huidige gebruikers de mogelijkheid om te migreren of om een andere provider op te zoeken. Het zou ook kunnen zijn dat de centrale vol zit en dat er voor Orange niks meer bij past. De daadwerkelijke reden laten ze nooit weten. Het valt altijd onder technische redenen, wat dat ook mag betekenen.

Wat ik wel vreemd vindt, is dat ze geen ADSL Starter hebben aangeboden. Die 4mbit lijnen worden door KPN geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 14:39

Xof

Wat een stel klootviolen bij Orange zeg.. Ik had ong. 2 maanden geleden een aanvraag gedaan voor Orange ADSL family.. kreeg bij het aanvragen al een melding dat dit niet mogelijk was. Ok fijn, waarschijnlijk tever van de centrale..
Kreeg ik vrijdag een orange folder in de bus dat "op dit adres" ADSL van Orange mogelijk was.. was al sceptisch, maar toch ff weer alle info invoeren.. weer dezelfde melding. Was ff pissig over die folder, maarja is overheen te komen ;)

Belt Orange me net op.. U heeft bij ons pasgeleden een aanvraag gedaan voor ADSL en dit is mislukt, wij kunnen de aanvraag voor u indienen.. Dus ik zeg tegen diegene aan de telefoon.. kan ik wel ADSL krijgen dan? Ik kreeg een melding dat dit niet kon.. jahoor geen enkel probleem..
Begint die gast dezelfde online formulier in te vullen die ik ook heb ingevuld.. "Ow er komt een vage melding, ik zal het nog een keer proberen" yeah right :P "En weer die melding, sorry meneer het is toch niet mogelijk" W T F waarom bel je me dan.. sjees..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 08:29

CSB

:D

Vandaag weer een stief kwartier met de helpdesk aan de lijn gehangen. Wij hebben dus ook last van "spookgesprekken", alleen dan van andere aard denk ik. Hierbij gaat de telefoon over en na opnemen hoor je gewoon niks. De andere kant hoort jou wel. Dus: bellen.

"Nou meneer, als u nou eerst eens de livebox dichterbij het ISRA punt zet." Ja goed idee flapdrol, ipv 20cm maak ik er 10 van! |:(
Goed hij was er inmiddels achter dat hij niet de "doorsnee gebruiker" aan de lijn had.
"Ik denk dat het door de telefoonlijn buitenshuis komt." O? Bij KPN hadden we er anders nooit last van. En trouwens, we hadden SNELLER internet. "Wat was uw abonnementsvorm?" 6 mbit. Leg me trouwens eens uit... Hoe kan het dat jullie 20 mbit aanbieden op deze postcode vanaf jullie site terwijl de enige centrale in een omtrek van 5 km nog geen ADSL2+ is? "ehh... is dat zo?"

Dus. Ik heb het gesprek afgekapt voordat ik die arme man helemaal verrot zou schelden. Het is jammer dat ik hier ooit aan begonnen ben. ;(

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224812

Ik ben sinds een aantal weken gebruiker van Orange en tot nu toe ben ik er tevreden over. De verbinding is goed en tot nu toe heb ik nog geen last van storingen gehad.

Enige minpunt is dat ze mijn aanmelding niet helemaal goed verwerkt hadden en daardoor is mijn verbinding twee weken later opgeleverd.

Binnenkort ga ik de verbinding maar eens goed testen door grote bestanden te downloaden. Ben benieuwd welke snelheden ik haal.

Alleen het instellen van mijn e-mail account in Outlook was even lastig. Bij Orange schijnt de gebruikersnaam te zijn ......@orange.nl. Van @Home was ik gewend dat alleen het deel voor de @ je gebruikersnaam is. Het heeft wel even geduurd voordat ik daar achter was 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 224812 op 10-07-2007 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114278

dantevortex schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 08:51:
De betere speedtest is te vinden bij BBNED;

http://speedtest.bbned.nl/

De wijkcentrale afstand van 1600 meter zou betekenen dat je ongeveer 12 tot 15 mbit kan halen op ADSL 2+. Zodra Orange op een bepaalde postcode geen ADSL2+ kan leveren verschijnt er een 4 Mbit versie (ADSL1). Al woon je in de wijkcentrale zelf, zal er toch "maar" 4 Mbit haalbaar zijn.
Heb ook orange en zit 453 meter van de centrale maar geloof niet dat die bbned test echt klopt 3 x zo snel als 24 mbit??? 8)7 .

Verbinding is overigens prima niets te klagen :9

Your current bandwidth reading is: 61.71 Mbps which means you can download at 7.71 MB/sec. from our servers.

56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
256 kbps ADSL 256kbps
512 kbps ADSL 512kbps
1024 kbps ADSL 1Mbps
2048 kbps ADSL 2Mbps
4096 kbps ADSL 4Mbps
8192 kbps ADSL 8Mbps
10240 kbps ADSL2+ 10Mbps
16384 kbps ADSL2+ 16Mbps
24576 kbps ADSL2+ 24Mbps
63191 kbps YOU

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 114278 op 10-07-2007 07:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Ik denk dat je je cache gemeten hebt ;)

(ff Ctrl+F5 doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sir_Killalot schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:27:
Ik denk dat je je cache gemeten hebt ;)

(ff Ctrl+F5 doen)
ctrl F5 maakt niets uit kreeg toen: Your current bandwidth reading is: 297.89 Mbps which means you can download at 37.24 MB/sec. from our servers.

nog een keer ctrl F5 en toen dit: Your current bandwidth reading is: 348.60 Mbps which means you can download at 43.58 MB/sec. from our servers.

Dus de test is denk ik niet echt betrouwbaar te noemen 8)7

Ik heb nooit sneller kunnen downloaden dan 2.2Mbit/sec

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 114278 op 10-07-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:31
hahaha mooie resultaten kees :)

Theoretisch zijn deze snelheden niet haalbaar over een ADSL2 signaal.
Dus of je hebt stiekem een glasvezel lijntje of er gaat inderdaad iets mis met de website.

Kijk is hoesnel je dit bestandje binnenhaalt > http://speedtest.bbned.nl/download/file32mb.bin

[ Voor 20% gewijzigd door Mark- op 10-07-2007 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Sinds 2 maanden maar effectief 5 dagen internet gehad, en nog steeds geen telefoon.
Hallo, Ik heb ADSL family + telefonie basis maar bij het arriveren van mijn livebox
pakket ontbreekt telefoonmateriaal (voor de aansluiting!). Ik heb geen
telefoonstekkers, stopcontactdoos e.d. De rest heb ik wel ontvangen. Internet doet het wel.
Graag zsm naar mij toesturen aub. mvg,
Antwoord:
Het is spijtig te horen dat u een incompleet pakket heeft ontvangen. De
hele set zal hierdoor vervangen worden voor u. Er zal dus een nieuw
pakket worden opgestuurd, waarbij ook een retourdoos zit, waar u de
'oude' Livebox in kunt retourneren.

De opdracht voor de nieuwe set is reeds verstuurt en u zult spoedig een
nieuwe Livebox ontvangen.
Vervolgens precies gedaan wat ze zeiden:
"Beste heer/mevr, Ik heb wegens het ontbreken van telefoonkabels, een
tweede pakket compleet ontvangen, ik heb de oude (goed werkende) livebox
in de retourdoos gedaan zoals u vermelde. Maar helaas had ik dat niet
moeten doen, aangezien nu met de nieuwe livebox totaal geen verbinding
krijg. Voorheen met de oude livebox wel. De nieuwe modem rammelde bij
ontvangst. Telefoon aansluiting ook nooit werkend gezien. Ik heb 0900
9515 tweemaal gebeld. kabels vervangen en livebox is direct op ISRA punt
aangesloten. Laptop is met 90 cm kabel bij de meterkast geplaatst. Het @
lampje knippert sneller dan 1 sec. Ik denk dat deze modem defect is,
aangezien met de oude modem er wel een verbinding was. Ik maar effectief
5 dagen internet gehad, en nu wil graag dit snel opgelost hebben door
een nieuwe modem/of mijn vorige oude modem te ontvangen. Alvast dank!
Mvg, "
Antwoord:
"Orange verstuurt geen Livebox, zonder dat daadwerkelijk staat
vastgesteld dat de Livebox defect is.

Daarom verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met onze
helpdesk: 0900-9515 (EUR 0,20/min)."
Nogmaals gebeld weer een klootviool aan de lijn gehad die zanikt over de kabels. Het scheelde niks of ik had m uitgescholden. In ieder geval wacht ik nu 3 dagen op de technische dienst... ;(

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Lekkere verhalen. Ik heb gebruikt gemaakt van de twee maanden proberen actie. Ik krijg dat pakketje over 2 weken denk ik. Mijn vraag: ik heb nu adsl van kpn, daar hangt een speedtouch modem aan. Ik krijg nu internet van Orange (geen telefonie) : is het verwisselen van het modem voldoende, of moeten er compleet nieuwe aansluitingen worden gerealiseerd?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 14:15

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb de LiveBox al een paar weken in huis. Lijn zou 22 juni worden geactiveerd. Helaas 22 juni geen ADSL op lijn. 2 juli zou nu de lijn opgeleverd zijn, weer bellen, want LiveBox blijft knipperen, veel gepraat over ISRA punt, want daar ligt het aan zo zegt de helpdesk. (Krijg de indruk dat het ISRA-punt de kapstok is waar veel problemen aan opgehangen worden)

Ze gaan een controle op afstand doen, hoor niets meer terug. Blijkt na veel bellen dat de opgestuurde LiveBox kapot is, inbgebouwde splitter defect.

Gisteren gebeld. Nee, de technische dienst heeft nog geen nieuwe opgestuurd ??!!

Het probleem is bekend, dus waarom meer dan 5 dagen wachten met het sturen van een nieuwe LiveBox........... Het kan een stuk beter, zou ik zo zeggen.

Update:

Net gebeld, ja meneer we gaan er naar kijken, heb een case voor mijn supervisor gemaakt.
Op mijn vraag hoe die supervisor heet: "wat hebt u aan een naam" en "die krijgt u toch niet te spreken"

Ik begin mij zorgen te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door OgWok op 10-07-2007 16:30 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
meelmark schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:22:
Lekkere verhalen. Ik heb gebruikt gemaakt van de twee maanden proberen actie. Ik krijg dat pakketje over 2 weken denk ik. Mijn vraag: ik heb nu adsl van kpn, daar hangt een speedtouch modem aan. Ik krijg nu internet van Orange (geen telefonie) : is het verwisselen van het modem voldoende, of moeten er compleet nieuwe aansluitingen worden gerealiseerd?
Je wordt gemigreerd naar het Orange netwerk. Die aansluiting wordt gerealisserd kort voordat de modem wordt afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij mij was aansluiten voldoende.

Ik had geluk, de migratie viel net in mijn vakantie dus van downtime heb ik nix gemerkt :D Misschien een goed idee om de migratie ook in je vakantie te laten vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201342

Problemen met wegvallende gesprekken. Verbinding blijft maar de ontvanger hoort mijn stem steeds een anatal seconden wegvallen. Komt dit meer voor? Net via de orange helpdesk maar een call gelogd. Suf callscriptje doorgelopen en 20 minuten verder á 0,20 p/m. Nu maar wachten op de 2e lijns technische dienst.... Grap was dat bij het noemen van drie voorbeelden waar het mis ging het huidige gesprek was, dat voerde ik met opzet vanaf de brakke orange lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 10:43
Mijn ouders hebben Orange via KPNDSL. Dit omdat Orange Family 20mbit nog steeds niet leverbaar is. Dit zou in het voorjaar al leverbaar zijn (centrale Vtn, 3451)
maar de andere vraag die ik heb: blocked Orange 139/445 ? en kan je dat open krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 19:42
kevertje1977 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:52:
Mijn ouders hebben Orange via KPNDSL. Dit omdat Orange Family 20mbit nog steeds niet leverbaar is. Dit zou in het voorjaar al leverbaar zijn (centrale Vtn, 3451)
maar de andere vraag die ik heb: blocked Orange 139/445 ? en kan je dat open krijgen ?
Poort 139 *wil* je niet open hebben. Ik heb in de begintijd van Eweka (mag ik nu wel noemen, ze bestaan als adsl leverancier al niet meer) op echt *non-blocked* internet gezeten: ik prikte mijn pc aan het modem, kreg een ip via dhcp en zag in de nettwerk omgeving legio andere computers met file- en printer shares. Heb op behoorlijk wat printers een berichtje achtergelaten, en héél wat 'mijn documenten' mapjes gezien. Er zijn legio andere manieren te verzinnen voor file sharing, desnoods met een vpn tunnel tussen de machines. Dan ben je in ieder geval *secure*. (Paul)

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantevortex
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-04 09:44
Het verwisselen van het modem hoeft niet eens. Met de juiste instellingen, kan ook een Speedtouch op Orange Family draaien. Maar dan slechts 8 Mbit omdat de speedtouch waarschijnlijk een model 510 is, en dus ADSL 1.

Het aansluiten van de Livebox is ook geen issue. Gebruik de meegeleverde kabel voor de overbugging van modem naar ISRA. De Speedtouch gerbuikt een iets andere, RJ45 kabel met 4 aders. De Livebox heeft een RJ12 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 20:15

silitek

Tubes Only

M'n down snelheid word steeds minder..In het beginne: 15mbit na 3maanden 12mbit, heden nog maar 10mbit!!..Waardeloos :(

Komt dat nou dat de livebox gewoon brak word??..of door de updates die ze doorvoeren??
Ach ja, nog een paar maanden en dan is het bye bye orange... :)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
dantevortex schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 08:45:
[...]

Het aansluiten van de Livebox is ook geen issue. Gebruik de meegeleverde kabel voor de overbugging van modem naar ISRA. De Speedtouch gerbuikt een iets andere, RJ45 kabel met 4 aders. De Livebox heeft een RJ12 aansluiting.
huh? dus toch de aansluiting vervangen? damn, daar had ik niet op gehoopt. Is er geen verloop stekkertje?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
silitek schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:18:
M'n down snelheid word steeds minder..In het beginne: 15mbit na 3maanden 12mbit, heden nog maar 10mbit!!..Waardeloos :(

Komt dat nou dat de livebox gewoon brak word??..of door de updates die ze doorvoeren??
Ach ja, nog een paar maanden en dan is het bye bye orange... :)
Updates aan het netwerk/modem en de drukte denk ik..

Heb er zelf ook last van, toen ik het in mei aansloot trainde hij iets boven de 15000 Kbps in en kon ik gewoon met 1.5 MB/s downloaden, nu zit ie meestal hoog in de 13000 en kom ik niet meer boven de 1 MB/s uit :/

Niet dat 900 KB/s traag is maar het gaat wel erg hard achteruit bij Orange de laatste tijd, in 2006 had ik ook Orange in een ander huis en daar bleef ie altijd op de 17000 Kbps-1.65 MB/s zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Iemand enige ervaring hoe lang het duurt voordat de technische dienst uitslag heeft? Ik zit nu een week te wachten op hun uitslag (en bij mailen zeggen ze dat ik moet wachten). Defecte modem is nog thuis en geen nieuwe wordt opgestuurd. Ik vraag me af wat ze uitspoken.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
CyberAmp schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:58:
Iemand enige ervaring hoe lang het duurt voordat de technische dienst uitslag heeft? Ik zit nu een week te wachten op hun uitslag (en bij mailen zeggen ze dat ik moet wachten). Defecte modem is nog thuis en geen nieuwe wordt opgestuurd. Ik vraag me af wat ze uitspoken.
Ik wacht ook een week (over 1 minuut precies 1 week :+ ) op mijn resultaten van de technische dienst. Een andere GoTer zei dat dit max 48 uur duurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
BigBonanza schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:31:
[...]
Poort 139 *wil* je niet open hebben. Ik heb in de begintijd van Eweka (mag ik nu wel noemen, ze bestaan als adsl leverancier al niet meer) op echt *non-blocked* internet gezeten: ik prikte mijn pc aan het modem, kreg een ip via dhcp en zag in de nettwerk omgeving legio andere computers met file- en printer shares. Heb op behoorlijk wat printers een berichtje achtergelaten, en héél wat 'mijn documenten' mapjes gezien. Er zijn legio andere manieren te verzinnen voor file sharing, desnoods met een vpn tunnel tussen de machines. Dan ben je in ieder geval *secure*. (Paul)
OKE. laat ik het duidelijker maken :

Servertje in datacentrum met Cisco router met AccessList
DSL lijn bij ouders.

Ik wil dus vanaf de DSL lijn op die Server in het datacentrum. Ik zie pogingen op poort 445 niet eens op de Access-list binnenkomen. Dus Orange blocked uitgaand 445 pogingen.
Dat moet toch wel mogen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

CyberAmp schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:58:
Heb hier ook een defecte LiveBox (ingebouwde splitter defect). Slechte zaak dat het zo lang duurt, bellen helpt niet echt veel, lijkt het.

Iemand een idee wat je zelf kan kopen (adsl II) waar voip in zit en die goed met Orange werkt, dat gaat dan sneller lijkt me.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Op mijn vraag aan Orange om poort 139/445 open te krijgen:

Helaas mag de helpdesk u hierbij geen ondersteuning bieden, omdat dit
buiten de standaard ondersteuning valt die hoort bij een adsl
abonnement.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Hmz... klinkt wat minder, de helpdesk ervaringen die ik zo her en der lees.

Ook hier (helaas) nog geen goede berichten over Orange, 28 juni zou onze ADSL lijn moeten werken, KPN-installateur komt langs voor een line-check: werkt niet ... zou een dag of 2 moeten duren... Inmiddels zijn we 2 week en een paar dure telefoontjes verder, één rekening van Orange en een case nummer... maar geen ADSL.

Ben ik voor de afwisseling eens blij dat @Home slecht is in het maken van afspraken, daar die lijn het tenminste nog doet tot het einde van de maand. (nu hopen dat Orange het voor elkaar krijgt om die ADSL lijn voor die tijd aan de rit te krijgen)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Sinds gisteren heb ik de beschikking over Orange ADSL :) 15 juni aangevraagd, gisteren kwam de Livebox binnen. Gelijk als bridge ingesteld en m'n WRT54GL als router gebruikt. Werkt perfect, tot nu toe geen klachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaCk- schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:36:
hahaha mooie resultaten kees :)

Theoretisch zijn deze snelheden niet haalbaar over een ADSL2 signaal.
Dus of je hebt stiekem een glasvezel lijntje of er gaat inderdaad iets mis met de website.

Kijk is hoesnel je dit bestandje binnenhaalt > http://speedtest.bbned.nl/download/file32mb.bin
Dat duurde 17 seconden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kevertje1977 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:03:
Op mijn vraag aan Orange om poort 139/445 open te krijgen:

Helaas mag de helpdesk u hierbij geen ondersteuning bieden, omdat dit
buiten de standaard ondersteuning valt die hoort bij een adsl
abonnement.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
Gewoon een klacht indienen, ze leveren een livebox waar een router ingebouwd zit en uiteraard heb je dan ook met poort instellingen te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb orange overigens al bijna een jaar en ben dik tevreden, zeer weinig downtime meegemaakt, supersnelle verbinding.

De helpdesk is goed te bereiken en men rekent geen idiote tarieven van 50 cent of hoger zoals sommige providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Anoniem: 114278 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:04:
[...]

Gewoon een klacht indienen, ze leveren een livebox waar een router ingebouwd zit en uiteraard heb je dan ook met poort instellingen te maken
Een helpdesk van een provider is niet verplicht om iedere functionaliteit van modem te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 22:40
Ik heb ook Orange ADSL 20 mbit plus telefonie basis besteld via de Orange site. Echter kwam ik een dag later erachter dat via ADSLWinkel.nl een gratis Philips DECT- telefoon erbij kreeg.

Ik bellen met Orange om te vragen of zij die voor mij ook bij kunnen leveren, maar de meneer aan de lijn kon me deze niet aanbieden. Dus maar vriendelijk gevraagd om op te zeggen en heb ik via ADSLWinkel.nl besteld. Volgens de meneer kom ik uit bij dezelfde deur en dat is waar maar ik krijg er wel een gratis Philips Dect- telefoon bij en dat is toch mooi meegenomen vind ik.... (misschien een tip voor de mensen die het ook willen nemen).

Oja nog iets: Als je net als ik verhuisd en er is geen telefoon aansluiting aanwezig, kun je beter alles aan Orange laten doen want dat scheelt je gewoon 50 ballen in de aansluitkosten zoals ook in de startpost is gemeld. Maar het scheelt je ook wachten omdat het aanvragen van een lijn ook al gauw een weekje in beslag neemt...

Dus mijn besteldatum is 12-07-2007, wanneer krijg ik hem ongeveer binnen? (Volgens Orange was dit geloof ik 3 augustus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:13

FikkieHo

Wokmaster

Hehe, wil ik overstappen van Hetnet naar Orange, dondert Hetnet mij 5 dagen voor de levertijd van het internet.. Fijn is dat, goeie communicatie tussen onderlinge providers :(

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Mijn contract loopt 7-12 af bij Planet en wil graag naar een andere provider, ik heb nooit problemen gehad met Planet maar wil gewoon iets snellers en goedkopers. Nu ben ik een beetje rond aan het kijken welk abonnement ik ga nemen. Ik heb de keuze uit de volgende drie:

- KPN Office DSL 3000 / 512 kbps
€ 32,95

- Orange ADSL Family 4000 / 1024 kbps
€ 23,95

- Speedlinq Comfort 8064 8064 / 1024 kbps
€ 22,95

Speedlinq is het goedkoopste en het snelst, maar ik lees op Kieskeurig heel veel negatieve dingen over deze provider. KPN is een 1:1 verbinding, dus heel erg betrouwbaar. En Orange is volgens mij ook wel oké.

Wat raden julie mij aan? Ik neig eigelijk naar Speedlinq, 8 Mbit is wel erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147417

Ik ben pas verhuisd en had een nieuwe internetverbinding aangevraagd: orange family. Alles werkt perfect en m'n snelheid is ook wel aardig.

Ik zit nu echter een beetje in het livebox menu te spelen, en wat ik gewoon echt niet kan vinden is hoe je de livebox toegang beveiligd. En dan bedoel ik niet de secties die al zijn beveiligd of de draadloze verbinding, maar echt de livebox zelf. Dus als je op het netwerk zit en je browst naar 192.168.1.1 dat je dan een standaard login popup krijgt. Heb me rotgezocht in het menu en op internet (hier in alle topics), maar kan er eigenlijk niks over vinden (mocht ik toch niet goed gezocht hebben, slap me ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Kan niet @ hierboven!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

GekkeCoen schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:59:
Mijn contract loopt 7-12 af bij Planet en wil graag naar een andere provider, ik heb nooit problemen gehad met Planet maar wil gewoon iets snellers en goedkopers. Nu ben ik een beetje rond aan het kijken welk abonnement ik ga nemen. Ik heb de keuze uit de volgende drie:

€ 32,95

€ 23,95

€ 22,95

Speedlinq is het goedkoopste en het snelst, maar ik lees op Kieskeurig heel veel negatieve dingen over deze provider. KPN is een 1:1 verbinding, dus heel erg betrouwbaar. En Orange is volgens mij ook wel oké.

Wat raden julie mij aan? Ik neig eigelijk naar Speedlinq, 8 Mbit is wel erg snel.
Een vergelijking tussen KPN zakelijk ADSL en twee particuliere providers is wel een beetje scheef. Je betaald bij KPN dus ook meer voor de betrouwbaardere verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209479

Speedlinq valt een beetje onder de goedkoop duurkoop categorie....Mijn moeder heeft bij Speedlinq een 2 mb lijn en met enige regelmaat doet de verbinding het niet. Na een dag doet ie het spontaan weer. Enige grote nadeel is dat de helpdesk 70 cent per minuut kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 28-04 20:28
FikkieHo schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:15:
Hehe, wil ik overstappen van Hetnet naar Orange, dondert Hetnet mij 5 dagen voor de levertijd van het internet.. Fijn is dat, goeie communicatie tussen onderlinge providers :(
Providers communiceren onderling ook helemaal niet met elkaar. De ADSL-telco's communiceren met elkaar bij een overstap, echter melden ze alleen aan elkaar.

Als Hetnet op een bericht van KPN-ADSL (mxstream/adsl van kpn) al je afsluit is dat niet de schuld van Orange.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
2 weken terug inet besteld, dedicated.

levertijd: 25 juli

eindelijk na weken 2 weken (net dus) belt kpn voor het testen labelen maar deze man kan pas de 31ste komen.

na 5 min krijg ik een mailtje binnen waarin staat dat mn dsl is opgeleverd.
nu kijk ik weer bij mn status en staat daar opeens dat mn dsl pas de 31ste komt

dus omdat mr kpn niet eerder kan, kan ik tot de 31ste wachten tot mn modem eindelijk komt :S

is het mogelijk om het modem eerder te laten bezorgen, want ik heb die hele kpn gast niet nodig, mijn isra is gewoon in orde en ik weet ook precies hoe ik het moet aansluiten :S

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:13

FikkieHo

Wokmaster

Eindelijk weer internet, na 7 dagen zonder internet, is het op de opleverdatum direct goed gegaan op mijn linksys modem. Geen gezeur met instellingen, hij pakte hem meteen en werk nu met goeie snelheid. Nu volhouden dan maar :D

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perjan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-04 19:57
GekkeCoen schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:59:

€ 32,95

€ 23,95

€ 22,95

Orange ADSL Family

Nu 2 maanden gratis ADSL, zonder verplichtingen!
Deze ADSL verbinding, met een downloadsnelheid tot 20 Mbit/s (dit is 20000 / 1024 kbps), zorgt voor een optimale internetbeleving. Niet tevreden? Dan zeg je gewoon op! Probeer nu ADSL Family 2 maanden vrijblijvend!
2 maanden geen abonnementskosten, daarna € 23,95 per maand.

Weet niet precies waar jij je orange vandaan haalt maar dit is wat orange inhoud heel wat sneller dan speedlinq... En speedlinq zijn oplichters eerste klas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160587

Ik heb al heel lang een probleem met mijn livebox, soms als ik porten wil forwarden dan vliegt me verbinding er af..lampjes doen nog normaal maar lijkt wel gewoon alsof er ergens een hardware fout zit.

had eerder @home met een router van d-link en dat werkte perfect...
heb al ondertussen een nieuwe livebox ontvangen maar het heeft allemaal geen nut *grmbl*

Iemand nog enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:33
Als je geen telefonie hebt kun je een ander modem / router proberen, b.v. de speedtouch 546.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
PolluxDKB schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:02:
[...]

Ik wacht ook een week (over 1 minuut precies 1 week :+ ) op mijn resultaten van de technische dienst. Een andere GoTer zei dat dit max 48 uur duurt....
Ga maar uit van een week. Ik heb er meer dan genoeg ervaring mee. Ik heb sinds vandaag weer internet, afgelopen donderdag viel die ineens uit....(voor de zoveelste keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
kielkiel schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:26:
[...]

Ga maar uit van een week. Ik heb er meer dan genoeg ervaring mee. Ik heb sinds vandaag weer internet, afgelopen donderdag viel die ineens uit....(voor de zoveelste keer)
Nu dus al 2 weken :(

Belt er net een kutje van Orange met de vraag of we wel tevreden zijn. NEE!
En ze heeft mijn moeder ook een 2 jarig abbo aangesmeerd, met een gratis VOIP telefoon en draadloos netwerkkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb vandaag de boel aangevraagt bij Orange.

We hadden :
- KPN Direct Adsl Lite 3mbit ( 30 euro p/m )
- Normale telefoon lijn ( rekening om de 2 maand +- 80 euro )

We krijgen :
- Orange Internet ( 20mbit ) + Telefonie totaal + draadloos modem ( 41,** )

Ik heb al bekeken dat ik iets minder dan een km van de centrale zit. Niet zo ver weg dus.

Scheelt behoorlijk in de kosten en ipv 330kb/s kan ik zon 1,8mb/s downloaden vermoed ik, dus kwa kosten voordeliger en de boel toch sneller :)

Hopelijk krijg ik weinig last van storingen oid.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
PolluxDKB schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:59:
[...]

Nu dus al 2 weken :(

Belt er net een kutje van Orange met de vraag of we wel tevreden zijn. NEE!
En ze heeft mijn moeder ook een 2 jarig abbo aangesmeerd, met een gratis VOIP telefoon en draadloos netwerkkaartje.
Ik zou dus zeer regelmatig bellen! Volgens mij werkt orange namelijk problemen niet op volgorde af. Over het aansmeren van orange: kan je je niet beroepen op de koop op afstand wet en de 7 dagen bedenktijd? Kan je (of je moeder) er onderuit!

Bij ons loopt Orange al het hele jaar te klooien. Een technische dienst die niets doet, belooft terug te bellen maar doet dat niet.

Ik heb onlangs wel 5 maanden abonnementsgeld terug gekregen, dat is dan wel weer aardig. Al zijn de problemen dus nog niet verholpen, woon iets te ver van de centrale. Gelukkig dat ik over 1 maand verhuis en woon dan praktisch naast de centrale.

Het vreemde is wel dat mijn overburen helemaal nergens last hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door kielkiel op 17-07-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 01:29

Brazza

Byte me!

Ik heb sinds vandaag ook Orange. Heb alles prima in bridged mode aan de praat gekregen met mijn Linksys WRT54GL@DD-WRT. Alleen echt stabiel is het niet bij nieuwsgroepen merk ik nu.
Heb DHCP uit staan op de Livebox. en mijn router een 10.x.x.x adres gegeven met dns/gateway naar de LB. Dit zou toch gewoon moeten werken..

Ik zit ook dat de eerste traceroute timeouts geven bij het zoeken naar een willekeurige website.
Verder ben ik best tevreden, haal ongeveer 12 Mbit atm.

Ik vroeg me af of dat Livebox ook zo'n dimmend lichtje heeft. Er zit wel een knop op voor licht ofzo. maar die doet het niet :(

[ Voor 21% gewijzigd door Brazza op 17-07-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
kielkiel schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:27:
[...]

Over het aansmeren van orange: kan je je niet beroepen op de koop op afstand wet en de 7 dagen bedenktijd? Kan je (of je moeder) er onderuit!
Ach, ik vind het niet erg. Ik betaal het toch niet :+
Kosten gaan nu van 53 naar 47 euro ofzo, en dan nu met gratis VOIP telefoon en wireless kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209479

PolluxDKB schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:11:
[...]

Ach, ik vind het niet erg. Ik betaal het toch niet :+
Kosten gaan nu van 53 naar 47 euro ofzo, en dan nu met gratis VOIP telefoon en wireless kaart.
Ha ha...dat is ook weer zo! Ik zou bijna zeggen: moeders zijn oud en wijs genoeg om zelf beslissingen te nemen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkMatt
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-04 22:25
Ik ben zojuist van een Orange ADSL Lite met Speedtouch 510 overgestapt naar een Orange ADSL Family met Livebox. Ben benieuwd, volgens de bestelpagina duurt het max. 2 weken. Ik woon ongeveer 2km van de centrale in Eindhoven (wijk Woensel), welke ook ADSL2+ ondersteunt. Ik ervaar nu constante snelheden rond de 300kb/s, met mijn ADSL1 modem dus.

De prijs die ik betaalde was €14,95 per maand aan Orange, dat wordt nu €22,95 per maand. Geen groot verschil dus, maar ik hoop dat de snelheid in ieder geval boven de 500kb/s blijft. Anders zou het toch jammer zijn.

Is er hier iemand uit Eindhoven (misschien zelfs Woensel), die wat kan vertellen over zijn/haar ervaringen met Orange ADSL Family?

Zodra ik ervaringen heb met de snelheid etc., zal ik dat hier posten. Is misschien wel fijn voor andere Eindhovenaren. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb hier het zaakje aan de praat gekregen met een CopperJet 810 van Allied Data (max 8Mb) met een losse splitter. Livebox werkt niet, ingebouwde splitter is schijnbaar defect.

Technisch dienst van Orange is de lijn aan het testen ??!! en heeft nog geen nieuwe Livebox gestuurd.
Komt er vorige week een brief van Orange: "omdat u uw ADSL abo bij uw vorige provider te vroeg hebt opgezegd, kunnen wij de lijn niet overnemen"......... Was overigens een dedicated lijn die niet kon worden overgenomen en heb daarom een nieuwe aanvraag gedaan (eind mei).

Dus waar ze bij Orange mee bezig zijn..... ik weet het niet, heb gelukkig wel verbinding :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:12

knakworst

Get more sats!

OgWok schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:29:

Dus waar ze bij Orange mee bezig zijn..... ik weet het niet, heb gelukkig wel verbinding :-)
Je weet wel zeker dat je verbinding over Orange loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:12

knakworst

Get more sats!

Als je bij een wijkcentrale woont waarbij orange niet zelf de centrale heeft omgebouwd, krijg je maar 4 mbit. Daarom is speedlinq een betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-04 10:07
Aangezien ik er niet uit ga komen met mijn linksys WAP 54 (veel te veel HEC- en crc-fouten), zit ik er over te denk om gewoon die draadloze verbindingsset van Orange te bestellen.
Alleen resteert mij dan de vraag of je in je laptop verplicht bent om die usb-ontvanger te pluggen? Het is namelijk een Centrino, dus wens geen extra apparaatje aan de usb.
Als ik er zelf over nadenk :) dan zou ik zeggen dat je ook gewoon contact kan maken zonder die usb stekker. Maar met mijn geluk zal je zien dat die 2 dingen aan elkaar gekoppeld zijn(of zoiets) en dus alleen in combinatie functioneren...... Iemand?

[ Voor 27% gewijzigd door tescione op 19-07-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
tescione schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:42:
Aangezien ik er niet uit ga komen met mijn linksys WAP 54 (veel te veel HEC- en crc-fouten), zit ik er over te denk om gewoon die draadloze verbindingsset van Orange te bestellen.
Alleen resteert mij dan de vraag of je in je laptop verplicht bent om die usb-ontvanger te pluggen? Het is namelijk een Centrino, dus wens geen extra apparaatje aan de usb.
Als ik er zelf over nadenk :) dan zou ik zeggen dat je ook gewoon contact kan maken zonder die usb stekker. Maar met mijn geluk zal je zien dat die 2 dingen aan elkaar gekoppeld zijn(of zoiets) en dus alleen in combinatie functioneren...... Iemand?
Je kan gwoon iedere laptop met wireless connecten, ik heb dat afgelopen dinsdag ook gedaan toen mijn verbinding was opgeleverd. Niet nodig dus om die USB te gebruiken.

Ik heb wel een ander probleem, waarvan ik niet weet of het hier al eerder ter sprake is geweest. Ik heb dus sinds kort de livebox, en hoopte er mijn binnekort te ontvangen PDA per bluetooth mee te koppelen. Tot mijn grote verbazing kan ik echter NERGENS een bluetooth menu terugvinden. Ik heb ook even met een telefoon gescand maar zie ook geen BT apparaat van de livebox verschijnen.

Iemand enig idee waarom bluetooth nergens meer in het menu terug te vinden is?

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:33
Niet alle liveboxen bevatten bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
mesa57 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:23:
Niet alle liveboxen bevatten bluetooth.
Kan ik met die zin de helpdesk bellen en een andere laten leveren? Is nou net alsof ik maar moet afwachten wat ik krijg, wel of geen bluetooth.

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Ga anders even naar 192.168.1.1 in je internet explorer en kijk of daar Bluetooth ergens bij staat. Volgens mij hebben namelijk wel alle Liveboxen bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
PolluxDKB schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:27:
Ga anders even naar 192.168.1.1 in je internet explorer en kijk of daar Bluetooth ergens bij staat. Volgens mij hebben namelijk wel alle Liveboxen bluetooth.
Nope, heb mijn modem eind april gekregen en daar zit helaas geen BT in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Mijne (uit juni dit jaar) heeft 't ook niet inderdaad, niet dat het me boeit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
BigBonanza schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:12:
[...]

Je kan gwoon iedere laptop met wireless connecten, ik heb dat afgelopen dinsdag ook gedaan toen mijn verbinding was opgeleverd. Niet nodig dus om die USB te gebruiken.

.....
Oke dank voor je reactie. Wat voor snelheden haal je met de PCMCIA kaart van Orange ongeveer? Ik weet dat dat van veel verschillende factoren afhankelijk is en dat het bereik van deze kaartjes veel kleiner is dan een draadloze router. Maar ik gebruik mijn laptop voornamelijk in mijn woonkamer waar de livebox ook staat (en zo'n grote woonkamer heb ik niet :) ). Ik haal namelijk met mijn linksys wap11 ( 11mbit ) ongeveer 380 kB/s, terwijl mijn modem intraint op ongeveer 19000 kb/s. Is natuurlijk zonde van de snelheid.... Eigenlijk is de vraag dan natuurlijk, zal ik er op vooruit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens mij kan je beter gewoon een losse router kopen , daar haal je en meer bereik mee en tis sneller, want volgens Orange wordt de PCMCIA kaart gelimit op 4 Mbit (was vorig jaar zo misschien hebben ze nu een andere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
ik heb gisteren mn modem binnen gehad maar de mr van kpn komt pas de 31ste, werkt mn adsl echt dan pas of is het mogelijk dat het al werkt voor dat kpn is langs geweest? (dedicated, family)

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
Nhaixatael schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:27:
ik heb gisteren mn modem binnen gehad maar de mr van kpn komt pas de 31ste, werkt mn adsl echt dan pas of is het mogelijk dat het al werkt voor dat kpn is langs geweest? (dedicated, family)
Ik zou zeggen gewoon proberen, aansluiten, installeren met cd en wanneer het @-lampje op de livebox continu blijft branden dan heb je een werkende aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 20:27
Mijn modem traint op +- 17mbit, mijn snelheden die ik echt haal zijn rond de 600 kbsec.. ik hoopte op toch iets sneller ?

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17724 Kb
Afname Dichtbij : 12.8 (dB)
Ver weg : 2.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 23
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 13
ES-teller van 1 dag 0

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
knights16 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:28:
Mijn modem traint op +- 17mbit, mijn snelheden die ik echt haal zijn rond de 600 kbsec.. ik hoopte op toch iets sneller ?

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17724 Kb
Afname Dichtbij : 12.8 (dB)
Ver weg : 2.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 23
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 13
ES-teller van 1 dag 0
Raar...met zo'n downstream moet je toch wel minimaal 1800kb/s halen.
Hoe is de computer met de livebox verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
De pc is door middels van een linksys router verbonden, ik zou het eens kunnen proberen door deze rechtstreeks aan te sluiten, zal mijn bevindingen posten..

edit:
Ik gebruik nu een hub om mijn pc rechtstreeks op me livebox aan te sluiten, ik haal nu ruim 1 mbsec.. zijn er verder misschien nog aanpassingen om dit wat verder om hoog te krijgen ?

[ Voor 39% gewijzigd door knights16 op 20-07-2007 14:19 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
knights16 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:39:
De pc is door middels van een linksys router verbonden, ik zou het eens kunnen proberen door deze rechtstreeks aan te sluiten, zal mijn bevindingen posten..

edit:
Ik gebruik nu een hub om mijn pc rechtstreeks op me livebox aan te sluiten, ik haal nu ruim 1 mbsec.. zijn er verder misschien nog aanpassingen om dit wat verder om hoog te krijgen ?
Met hub? Die is waarschijnlijk maar 10mbit. Kan je niet direct op livebox? Verder geen spyware/virussen/p2p software aan?
Je zou ook die tcp optimizer kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
De hub is 100mbit full duplex, best een goede van zyxel, heb tcp optimizer gedraait en haal nu

start speedtest van bbned geeft: 1.43mbsec
1.5 mbsec van bbned.. 100 mb file..(web)
1 mbsec van ftp.snt.utwente.nl (ftp client)
1080 kbsec van ftp,wandoo.nl (ftp client)

nog suggesties ?

[ Voor 20% gewijzigd door knights16 op 20-07-2007 14:39 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153449

DonkMatt schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:23:
Ik ben zojuist van een Orange ADSL Lite met Speedtouch 510 overgestapt naar een Orange ADSL Family met Livebox. Ben benieuwd, volgens de bestelpagina duurt het max. 2 weken. Ik woon ongeveer 2km van de centrale in Eindhoven (wijk Woensel), welke ook ADSL2+ ondersteunt. Ik ervaar nu constante snelheden rond de 300kb/s, met mijn ADSL1 modem dus.

De prijs die ik betaalde was €14,95 per maand aan Orange, dat wordt nu €22,95 per maand. Geen groot verschil dus, maar ik hoop dat de snelheid in ieder geval boven de 500kb/s blijft. Anders zou het toch jammer zijn.

Is er hier iemand uit Eindhoven (misschien zelfs Woensel), die wat kan vertellen over zijn/haar ervaringen met Orange ADSL Family?

Zodra ik ervaringen heb met de snelheid etc., zal ik dat hier posten. Is misschien wel fijn voor andere Eindhovenaren. 8)
Ik woon in Woensel en heb ook Orange ADSL Family. Ik trek zo'n 900 Kbps max. Volgens de postcodechecker van de tu delft zit ik best ver van de centrale:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1961 meter
Die 23 euro per maand is wel exclusief een tientje voor de lijnhuur bij KPN (hoewel je die misschien een jaartje niet betaalt als je aan een actie mee kan doen van Orange).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkMatt
Anoniem: 153449 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:51:
[...]

Ik woon in Woensel en heb ook Orange ADSL Family. Ik trek zo'n 900 Kbps max. Volgens de postcodechecker van de tu delft zit ik best ver van de centrale:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1961 meter
Die 23 euro per maand is wel exclusief een tientje voor de lijnhuur bij KPN (hoewel je die misschien een jaartje niet betaalt als je aan een actie mee kan doen van Orange).
900 Kbps is nog altijd 3x zoveel als nu, dus daarmee zou ik best tevreden zijn. Volgens de postcode-checker http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ (is misschien verouderd?) zit ik 1504 meter van de centrale. Ik ben wel benieuwd, ik heb vandaag de bevestiging gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkMatt
Ah bedankt. Ik zit dus 1508 meter van de centrale. Lijkt me niet slecht. 8) Volgens die speedtest site (zal wel niet 100% betrouwbaar zijn) komt het neer op 20Mbps (megaBIT of megaBYTE? Ik snap dat verschil en de omrekensom nooit zo goed 8)7 ). Toch bedankt voor de links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik heb een mail server waarmee ik werk dmv IMAP... nu kan ik niet berichten verzenden, wel ontvangen, iemand een idee waaraan dit kan liggen ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:29
Volgens mij zijn outgoing SMTP en IMAP porten geblocked @ Orange, maar dat weet ik niet zeker..

Verder @DonkMatt, dat is Mbit, met Mbyte.. kleine mb = megabit, grote MB = megabyte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
knights16 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:37:
De hub is 100mbit full duplex, best een goede van zyxel, heb tcp optimizer gedraait en haal nu

start speedtest van bbned geeft: 1.43mbsec
1.5 mbsec van bbned.. 100 mb file..(web)
1 mbsec van ftp.snt.utwente.nl (ftp client)
1080 kbsec van ftp,wandoo.nl (ftp client)

nog suggesties ?
Als je lijnsnelheid "DownStream 17724 Kb" is en je haalt 1.5Mbyte/s op een enkele file download klopt dat wel aardig. Als je er twee tegelijk download haal je denk ik wel 1.7 a 1.8Mbyte/s download snelheid.

Probeer het eens zonder de hub en zorg ook dat andere PC's geen up- en/of download verkeer hebben lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
ik haal zonder (maar ook met Hub) van bijvoorbeeld ftp.snt.utwente.nl nu 2x 920 kbsec.. dat is meer dan waar me modem op traint..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
knights16 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 09:44:
ik haal zonder (maar ook met Hub) van bijvoorbeeld ftp.snt.utwente.nl nu 2x 920 kbsec.. dat is meer dan waar me modem op traint..
Dat is niet meer dan waarop je modem intrained.

Modem verbindt op: 17724 kBit/s lijnsnelheid.

Deel dat door 8 en dat zou 2216 kByte/s moeten kunnen halen. Echter is het bij ADSL zo dat je zo'n 11 a 13% mist aan overhead en je niet ziet. Dus dan gaat er 13% vanaf en houdt je maximaal een download snelheid over van 1927kByte/s of 1.9MByte/s en dat haal je net niet zelfs ;)

Let goed op de byte & bits overal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 10:11
Ik zat is te kijken op speedtest, is het eigenlijk niet mogelijk om op een andere centale te komen. Ik zit nu nl op een centrale die 3300 meter van me vandaan zit en er staat er in die 900 meter van me vandaan echter, die ligt aan het dorp wat tegen ons aan grenst. Iemand een idee?

Overigens, mijn verbinding is nu echt ruk, haal op eweka maar 90 kb terwijl dit normaal 400 is, Orange in storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fonzie27 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:00:
Ik zat is te kijken op speedtest, is het eigenlijk niet mogelijk om op een andere centale te komen. Ik zit nu nl op een centrale die 3300 meter van me vandaan zit en er staat er in die 900 meter van me vandaan echter, die ligt aan het dorp wat tegen ons aan grenst. Iemand een idee?

Overigens, mijn verbinding is nu echt ruk, haal op eweka maar 90 kb terwijl dit normaal 400 is, Orange in storing?
Je kan niet op een andere centrale worden aangesloten. De koperlijnen van KPN liggen in de grond en gaan ergens heen en niet ergens anders heen. Zo kan het zijn dat je in een oude wijk woont en een lijn hebt van 3300 meter en er later een centrale(tje) bij gekomen is. Of soms aan de overkant van een rivier een dorpje ligt wat hemelsbreed wel dichterbij is maar er ligt wel een rivier + uiterwaarden in de weg ;)

Soms verandert KPN wat in het aansluitnet en worden wijken/straten veranderd van centrale. Komt echter erg weinig voor dat ze dat doen en alleen als het echt nodig is omdat de kabelbundel defect/slecht is of te weinig capaciteit heeft voor nieuwe huizen die gebouwd worden bijvoorbeeld. Echter wel met alle gevolgen van dien ook want op de huidige centrale is Orange wel aanwezig en op die andere wellicht niet bijvoorbeeld....

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het in dit topic inderdaad niet hebben over de overname van de mobiele-tak van Orange Nederland aan T-Mobile. Dat is behoorlijk offtopic.