[Speedlinq] Ervaringen - Deel 5

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 19.482 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
@ Han: En wat is het verschil? -> "incl. vaste lijn toeslag" inderdaad
En comfort is geen BBned.

Gaarne geen appels met peren vergelijken dus.....

@zx9r_mario: ik heb hetzelfde abonnement als jij hebt en ze hebben inderdaad de prijs met 5 euro per maand omhoog gegooid (als je een nieuw abonnement afsluit). De 20 Mbit all-in abonnementen zijn nu goedkoper dan de 6 Mbit varianten, maar dan moet het natuurlijk wel beschikbaar zijn in je gebied...

[ Voor 50% gewijzigd door Schweino op 14-04-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:08
Schweino schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 22:11:
@ Han: En wat is het verschil? -> "incl. vaste lijn toeslag" inderdaad
En comfort is geen BBned.

Gaarne geen appels met peren vergelijken dus.....

@zx9r_mario: ik heb hetzelfde abonnement als jij hebt en ze hebben inderdaad de prijs met 5 euro per maand omhoog gegooid (als je een nieuw abonnement afsluit). De 20 Mbit all-in abonnementen zijn nu goedkoper dan de 6 Mbit varianten, maar dan moet het natuurlijk wel beschikbaar zijn in je gebied...
Verkeerde copy & paste }:O Prijzen bij X-Tra zijn hetzelfde als BabyXL, volgens hun voorwaarden gaat bij een verhuizing het huidige abonnement met 1 jaar opnieuw aangegaan, dus tegen de oude prijs
;)
Abonnement (snelheid in kbps) Maandbedrag Aansluitkosten Modem vanaf

BELLEN
ADSL X-tra 6016
(6016/1024 Kbit/s) 1e 12 maanden voor

24,45
daarna 34,45 p/mnd
incl. Speedlinq Bellen
incl. vaste lijn toeslag
GEEN 20,00

Deze prijs krijg ik bij de postcode check, via de adsl-abonnementen info kom ik weer op lagere prijzen uit.

Abonnement

X-tra 6016 BELLEN € 24,95 2 6016/1024 inclusief GRATIS € 20,00 € 50,00 € 80,00
X-tra 8192
BELLEN € 27,90 3 8192/1024 inclusief GRATIS € 20,00 € 50,00 € 80,00
X-tra 20000
COMPLEET
BELLEN € 29,95 4 20000/1024 inclusief GRATIS GRATIS € 50,00 € 80,00

exclusief ontvangststation à € 49,00.
X-tra 6016 BELLEN
- actietarief 12 maanden voor € 14,95 per maand. Daarna € 24,95 per maand.
X-tra 8192
- actietarief 12 maanden voor € 19,95 per maand. Daarna € 27,90 per maand.
X-tra 20000 COMPLEET
- actietarief 12 maanden voor € 24,95 per maand. Daarna € 29,95 per maand.
- incl. Speedlinq Bellen & toeslag vaste lijn. Dus geen vaste lijn meer nodig!

[ Voor 33% gewijzigd door zx9r_mario op 14-04-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:03

DaWaN

'r you wicked ??

Ik vraag me af in hoeverre mijn verbinding nu goed is..... Het ziet er niet echt goed uit namelijk :/
Afbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07150/dsl.PNG

[ Voor 60% gewijzigd door DaWaN op 15-04-2007 14:34 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Ik kon me herinneren dat er iemand was die graag wilde weten hoe het zat om Speedlinq aan te vragen zonder KPN lijn.
Bij het aanvragen wordt het volgende gevraagd:

Over welk type telefoonlijn zal Speedlinq ADSL geleverd worden

Speedlinq ADSL wordt geleverd over een bestaande vaste telefoonlijn van KPN. Deze telefoonlijn kan een gewone telefoonlijn (analoog) of een ISDN telefoonlijn zijn. Het type lijn staat vermeld op de KPN telefoonfactuur.

Ook als u ISDN in combinatie met een Quatrovox wilt gebruiken dient u voor ISDN te kiezen.

Als je nog geen telefoonlijn hebt en dit aangeeft dan zal Speedlinq een verzoek doen bij KPN om een zgn. dedicated line aan te laten leggen.
Een dedicated line is een lijn die wordt aangelegd om het ADSL signaal over te transporteren, zonder dat er door de KPN een telefoniesignaal over deze lijn wordt getransporteerd.

Indien er een verkeerde keuze wordt gemaakt zal dit een flinke vertraging in de oplevering van uw lijn tot gevolg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199607

DaWaN schreef op zondag 15 april 2007 @ 14:33:
Ik vraag me af in hoeverre mijn verbinding nu goed is..... Het ziet er niet echt goed uit namelijk :/
[afbeelding]
Ziet er prima uit lijkt me, vooropgesteld dat je een 4/1 verbinding hebt.

Download demping is 26 dB, dus vanaf de centrale heb je ongeveer 2 km koperkabel (die postcodecheck zal wel iets van 1500 meter zeggen neem ik aan).

Ruim voldoende signaal/ruis marge, 6-7 dB is het minimum dat je nodig hebt, dus je hebt nog wat over aan de downloadkant.

ADSL1 die gewoon zijn werk doet.

Die frame/ATM errors onderaan moet je je niet aantrekken, ook al zie je dat 'ie een beetje aan het kloten is aan de uploadkant. Er zitten zoveel foutcorrectiemechanismen op dat alles bitwise toch wel 100% binnenkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 199607 op 15-04-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Han schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:57:
Bij mij komt het volgende:

BELLEN ADSL Comfort 6016
(6016/ 768 Kbit/s)
1e 12 maanden voor € 14,95
daarna € 24,95 p/mnd
incl. Speedlinq Bellen
wat ik dus zal doen en dit word zelf ook door de klantenservice daar verteld is om alles opnieuw te configureren vanaf de cd'r. lukt het dan nog niet. bel dan ff ofzo :p

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 16:35
Weet iemand hoelang het ongeveerd duurt voordat je de actiekorting terug krijgt?
heb ontvangsbevestiging actievoucher vorige week maandag gekregen.

gaat om een comfort + bellen 8000/1024
(verb werkt nu al 2 weken top bellen ook st780)
mvg

amdboy

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209174

amdboy1983 schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:43:
Weet iemand hoelang het ongeveerd duurt voordat je de actiekorting terug krijgt?
heb ontvangsbevestiging actievoucher vorige week maandag gekregen.

gaat om een comfort + bellen 8000/1024
(verb werkt nu al 2 weken top bellen ook st780)
mvg

amdboy
Ik heb op 9-2-2007 de bevestiging gehad, en op 19-03-2007 had ik het geld op mijn rekening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik heb nu al sinds 12 maart geen lijnsync meer. Van speedlinq kant wordt er volgens mij niks mee gedaan. Ik heb gisteren met de helpdesk van KPN gebeld en zij kon mij vertellen dat er inderdaad geen ADSL op mijn telefoonnummer stond. Als ikzelf binnen 5 minuten iemand van KPN aan de lijn kan krijgen die dat voor mij kan zien, dan moeten ze bij speedlinq toch binnen 5 minuten iemand kunnen vinden die daar ook nog eens wat aan gaat doen. Het is toch niet normaal een klant zo lang te laten wachten. Ik geef ze nog tot het weekend en als ik dan nog niks heb zoek ik wel een ander. Ik kan bij de bank tot 30 dagen geleden nog geld terugboeken, dus dat zet ik na het weekend ook in werking. Hiervoor 3 maanden een prima verbinding gehad maar ze maken er nu een potje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Laatst online: 31-05 09:02
Attentie voor Zyxel modem probleem mensen

Ik belde hierover met de speedlinq helpdesk. Best lang, kostte een paar duiten, maar je hebt iig het gevoel dat je vooruit komt. De beste man meende dat Speedlinq veel Zyxel modems aan haar klanten heeft verkocht die wel werken, dus het ligt volgens hem misschien toch aan de lengte van de telefoonlijn.

Volgens de medewerker mag de lengte vanaf het ISRA-punt naar het modem maximaal 2 meter zijn. Ik heb inderdaad 10 meter, dus dat kan het probleem bij mij zijn.

Willen alle Zyxel gebruikers hier ook misschien hun lengte vanaf het ISRA-punt naar het Zyxel modem posten? Misschien gebruiken we gewoon allemaal te lange kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:12
Ik heb ook een Zyxel modem. Lengte tot ISRA punt: standaard RJ11 kabeltje (+/- 1 meter). Problemen: af en toe spontane resets, vaak op het moment dat ik via VOIP ga bellen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:29

gex

De gekste

LiMbO83 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:43:

Volgens de medewerker mag de lengte vanaf het ISRA-punt naar het modem maximaal 2 meter zijn. Ik heb inderdaad 10 meter, dus dat kan het probleem bij mij zijn.

Willen alle Zyxel gebruikers hier ook misschien hun lengte vanaf het ISRA-punt naar het Zyxel modem posten? Misschien gebruiken we gewoon allemaal te lange kabels.
Ik heb altijd meer dan 2 meter gehad vanaf het ISRA punt, dit komt bij mij in de meterkast binnen, en het modem staat in de huiskamer, met andere modems nooit een probleem gehad alleen met de Zyxel, het lijkt er op dat ze bij speedlinq maar een "oplossing/oorzaak" verzinnen.

Verzetten is voor mij helaas geen optie, ik ben benieuwd of het bij iemand op te lossen door te verplaatsen, anders moet speedlinq maar andere modems regelen.

Een andere reden om niet te geloven dat het door de lengte komt, is dat het telkens na 6uur en 2 minuten de internetverbinding wegvalt, als het met de lengte te maken had, zou je toch niet zo'n regelmaat verwachten.

Hopelijk komt er nog een echte oplossing voor dit Zyxel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212758

Heeft iemand ervaring met een Grandstream GXP2000 IP telefoon i.c.m. een Speedlinq bellen account. Dit krijg ik maar niet voor elkaar. Met mijn VoipBuster account loopt het geweldig. Maar ja, dan heb je nog geen inkomende gesprekken. Wie zet me even op het juiste been?
JvdV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207174

Ik belde hierover met de speedlinq helpdesk. Best lang, kostte een paar duiten, maar je hebt iig het gevoel dat je vooruit komt. De beste man meende dat Speedlinq veel Zyxel modems aan haar klanten heeft verkocht die wel werken, dus het ligt volgens hem misschien toch aan de lengte van de telefoonlijn.

30 cm zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
En de laatste update denk ik..... eigenlijk meer hoop ik.....

Ongelofelijk er is wat goed gegaan binnen de door speedlinq gestelde termijn hebben ze mij het password voor het bellen toegestuurd. Zelfs zonder dat ik ze het 3 keer heb moeten vragen.

Dit betekent dat ik volledig aangesloten ben.... nu nog de actiekorting terug.... en dan ben ik helemaal tevreden.

Misschien toch nog een klein beetje tevreden speedlinq klant......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Ik ben vanmiddag bij de Primafoon geweest en ze hebben gecheckt en gedubbelcheckt en hij wist me 100% zeker te melden dat er geen adsl-signaal aanwezig was op mijn nummer. Vervolgens Ks gebeld van SL en ja hoor moest toch echt wel signaal hebben volgens de HD medewerker. Nou ik heb er genoeg van, morgen gaat er een aangetekende brief de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:31

Ik zit ruim binnen de 2 meter, de Zyxel staat vlakbij mij ISRA punt en heb alleen hun kabels gebruikt en ik heb hetzelfde probleem, alleen niet altijd. Soms blijf ik wel langer dan 6 uur online, een paar dagen haal ik af en toe, maar moet ook vaak genoeg mijn modem 3/4 per dag aan en uit zetten. (de reset knop werkt niet? bij mij niet iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impega
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-04-2024

Bij mij zij de afstanden: ISRA --- 50 cm --- splitter --- 20 cm --- Zyxel en desondanks ook om de 6 uur een probleem en problemen met Hotmail als de firewall aanstaat. Lengte kabel lijkt mij niet de oorzaak. Daarbij heb ik het idee dat ik de problemen pas ontstonden rond 11 maart. ( 3 maart pas aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150584

Na een tijdje goed te zijn gegaan heeft Speedlinq nu weer capaciteits problemen. 2 weken wel dan 2 weken weer niet enz enz. Komt geen einde aan.

Normaal haal ik rond de 1,8MBps. Nu weer max 800KBps.

Telefonie zuigt trouwens ook. Kan wel gebeld worden maar zelf bellen ho maar. Wel kiestoon maar gaat maar 1 keer over dan is het stilte.

Zucht.....

Speedlinq 20Mbps Comfort van KPN. Hoogezand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino

carlino

GoT Mama

Anoniem: 150584 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:21:
Na een tijdje goed te zijn gegaan heeft Speedlinq nu weer capaciteits problemen. 2 weken wel dan 2 weken weer niet enz enz. Komt geen einde aan.

Normaal haal ik rond de 1,8MBps. Nu weer max 800KBps.

Telefonie zuigt trouwens ook. Kan wel gebeld worden maar zelf bellen ho maar. Wel kiestoon maar gaat maar 1 keer over dan is het stilte.

Zucht.....

Speedlinq 20Mbps Comfort van KPN. Hoogezand.
Welke installatie heb je gedaan voor sp bellen?
Het probleem ligt em met de cdrom. Ik weet als je bellen wilt installeren de spinstall5 moet uitvoeren vanaf de cdrom. die staat in de map speedlinq. :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01
carlino schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 23:10:
[...]

Welke installatie heb je gedaan voor sp bellen?
Het probleem ligt em met de cdrom. Ik weet als je bellen wilt installeren de spinstall5 moet uitvoeren vanaf de cdrom. die staat in de map speedlinq. :)
Na 3 dagen stoeien heb ik de installer vanaf de speedlinqsupport.nl website gedownload en die bleek anders (nieuwer?) te zijn dan die ik op de cd-rom had gehad..

en alles werkte in 1x super goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens de site van Speedlinq kan ik op mijn nieuwe adres (KPN-only) een 20Mbit-lijn krijgen, volgens de site van T4telecom is 4Mbit via Speedlinq echter het maximale op hetzelfde adres.

Wie heeft gelijk? :?

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 18-04-2007 16:12 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 18:52
Speedlinq uiteraard...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino

carlino

GoT Mama

Zullen we even een nieuwe topic aan maken :) Of iemand anders..

[ Voor 17% gewijzigd door carlino op 18-04-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zal binnenkort eens langs T4telecom gaan, aldaar kost het abonnement dat ik wil het eerste jaar 19.95 euro per maand (via Speedlinq is het 5 euro meer). Kan ik meteen vragen hoe het zit (Speedlinq bellen is zo duur :S).

Ik ga geen nieuw topic maken. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 01-06 18:52
pven schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:27:
[...]

Ik zal binnenkort eens langs T4telecom gaan, aldaar kost het abonnement dat ik wil het eerste jaar 19.95 euro per maand (via Speedlinq is het 5 euro meer). Kan ik meteen vragen hoe het zit (Speedlinq bellen is zo duur :S).

Grote kans dat T for Telecom hun database wat minder vaak updated, daardoor sta jij er nog niet in. Maar als het volgens speedlinq kan is het geen probleem.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199607

pven schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:11:
Volgens de site van Speedlinq kan ik op mijn nieuwe adres (KPN-only) een 20Mbit-lijn krijgen, volgens de site van T4telecom is 4Mbit via Speedlinq echter het maximale op hetzelfde adres.

Wie heeft gelijk? :?
Wat zegt de postcodecheck op:

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Als hier < 1500 meter uitkomt heeft Speedlinq gelijk.

Als hier > 2500 meter uitkomt heet T4telecom gelijk.

Daartussenin ligt de waarheid in het midden. Speedlinq verkoopt graag een 20 Mbit abonnement en als het niet snel genoeg gaat, schroeven ze gewoon de snelheid terug naar 12, 8, 6 of 4 Mbit. Jij kunt niet meer terug en hebt ook geen poot om op te staan qua klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend.
Als ik de straatnamen in een routeplanner inklop, dan is de afstand 200 meter.

20Mbit: here I come! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:34
pven schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:27:
[...]

Let wel op de actievoorwaarden : voor die 19,95 moet je wel een tweejaarscontract afsluiten, terwijl je alleen het eerste jaar je korting terugkrijgt , dus kom je uiteindelijk op hetzelfde bedrag uit als bij speedlinq voor een jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank voor de tip. Dit scheelt me dan toch nog 12x5=60 euro voor het eerste jaar?

Bij T4telecom kan ik overigens een ingangsdatum opgeven, dat kan niet rechtstreeks via Speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Laatst online: 31-05 09:02
impega schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:23:
[...]

Bij mij zij de afstanden: ISRA --- 50 cm --- splitter --- 20 cm --- Zyxel en desondanks ook om de 6 uur een probleem en problemen met Hotmail als de firewall aanstaat. Lengte kabel lijkt mij niet de oorzaak. Daarbij heb ik het idee dat ik de problemen pas ontstonden rond 11 maart. ( 3 maart pas aangesloten)
Bedankt voor de reacties. En ik lees meer van dit soort reacties. Dat houdt in dat de uitval van het Zyxel modem dus onafhankelijk is van de afstand tot het ISRA punt.

In dat geval ga ik aansturen op een omruil voor mijn modem, dit is namelijk behoorlijk suf. Iemand dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
pven schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:53:
Dank voor de tip. Dit scheelt me dan toch nog 12x5=60 euro voor het eerste jaar?

Bij T4telecom kan ik overigens een ingangsdatum opgeven, dat kan niet rechtstreeks via Speedlinq.
Als je via de speedlinq site aangeeft dat je al een adsl aansluiting hebt , wordt bij 'stap 4 van 6 ' gevraagd naar de ingangsdatum . Als je 'geen ADSL' aangevinkt hebt , gaan ze er vanuit dat je het zo snel mogelijk wil hebben.
Via t4telecom 2 jaar : 12X19,95 (29,95 min 12x10 euro actiekorting)+ 12x29,95 : 24= 24,95 per maand. Via speedlinq 12x 24,95 (29,95 min 12x5 euro actiekorting) = 24,95 per maand, met het voordeel dat je na een jaar op kan zeggen omdat er dan misschien een ander is met een betere aanbieding of je kan het dan verlengen met een nieuwe actie die Speedlinq dan misschien heeft.
2 jaar is lang in adsl-land...
Overigens krijg je op dit moment (als je er in geinteresseerd bent) spam+virus filter gratis via speedlinq.

[ Voor 5% gewijzigd door tvdoc op 19-04-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
Nog even een goed bericht over Speedlinq : in maart comfort 20+bellen aangevraagd ,opleverdatum 13-4 , op tijd welkomsbrief + modem gehad ,op 12-4 was mijn signaal van Hetnet weg , modem aangesloten m.b.v. cd geinstalleerd , direkt werken! 13-4 's middags bellen aangevraagd , 14-4 wachtwoord ontvangen , handmatig in modem ingevoerd en in een keer goed! Gezien het minder worden van de klachten op dit moment hier lijkt het er op dat ze hun leven aan het verbeteren zijn bij Speedlinq ( Ik had trouwens nog een keer de helpdesk gebeld voor een vraag , binnen een minuut iemand aan de lijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:01

Bergie

Lekker belangrijk...

Oh dan zal ik er maar gelijk een minder goed bericht tegenover stellen. Ik heb een week of 3 geleden speedlinq aangevraagd met (volgens mij) 15 april als ingangsdatum. Maar tot op heden heb ik niets anders dan een bevestiging van mijn aanvraag ontvangen. Geen datum van oplevering of modem oid.

Begint al goed dus :| :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 14:18
Bergie schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:20:
Oh dan zal ik er maar gelijk een minder goed bericht tegenover stellen. Ik heb een week of 3 geleden speedlinq aangevraagd met (volgens mij) 15 april als ingangsdatum. Maar tot op heden heb ik niets anders dan een bevestiging van mijn aanvraag ontvangen. Geen datum van oplevering of modem oid.

Begint al goed dus :| :P
Dat heb ik dus ook, maar bij mij is de aanvraag al 3 maand geleden. |:(
Al een aantal keer gebeld maar nog steeds geen opleverdatum en ook geen modem, maar mijn status was nog wel 'actief' 8)7

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 14:55
Ik ben bezig met mijn speedlinq aanmelding, maar volgens mij spreekt de site zichzelf enorm tegen :P De tarieven zijn op 2 pagina's verschillend en ik word er even geen wijs uit :P

Ik wil een ADSL2+ Comfort 20000 (via KPN dus) aanvragen. Ik heb al een BelBudget lijn liggen. Klopt het dat ik dan alleen mijn ADSL (15,50 p/m) en het bellen (4,95 p/m) betaal? En gaat daar dan nog de maandelijkse korting af die momenteel loopt? Ik zie namelijk twee bedragen voor dit abonnement. De kortingsprijs is altijd 24,95, maar de ene keer staat er na 12 maanden 32,85 en de andere keer 29,95.

Hier staat 24,95 en een gratis VOIP modem:
http://www.speedlinq.nl/php/product.php?a=2

Ga ik naar de actievoorwaarden voor Comfort 20000 COMPLEET via de www.speedlinq.nl site, dan staat er dit:
http://www.speedlinq.nl/html/aanv_actie_01.htm
Comfort 20000 COMPLEET
Kortingsbedrag: 24,95 (12 mnd)
Normaal: 32,85 (p/mnd)
Actietarief Single-PC Ethernet VoIP modem: 20,-

En bij de actievoorwaarden van KPN weer:
- Gratis Modem
- Geen aansluitkosten
- 1e jaar 24,95
- Daarna 29,95
http://www.speedlinq.nl/html/actie_02_04-2007.htm

Maar bij meer info staat dan weer:
Comfort 20000 COMPLEET
- actietarief 12 maanden voor € 24,95 per maand. Daarna € 29,95 per maand.
- incl. Speedlinq Bellen & toeslag vaste lijn. Dus geen vaste lijn meer nodig!
Single-PC Ethernet VoIP modem: GRATIS
http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php?a=2

Oftewel, wat betaal ik nou precies? Omdat je voor het bevestigen van je bestelling ook niet ziet wat je nou gaat betalen ("u betaald de kortingsprijs") ben ik wel heel benieuwd wat andere mensen betalen :)

[ Voor 6% gewijzigd door eborn op 19-04-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49633

Anoniem: 199607 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 07:44:
[...]

Daartussenin ligt de waarheid in het midden. Speedlinq verkoopt graag een 20 Mbit abonnement en als het niet snel genoeg gaat, schroeven ze gewoon de snelheid terug naar 12, 8, 6 of 4 Mbit. Jij kunt niet meer terug en hebt ook geen poot om op te staan qua klachten.
Heb in januari een comfort 20000 abbo + bellen via kpn gekregen. De eerste tijd haalde ik ook 17000 KB. Ik zit 663 mter van de centrale.
Totdat een tijdje gelden speedlinq problemen had met de snelheid/routering (hier heel erg veel over geschreven)
Die problemen zijn nu denk ik wel opgelost maar mijn snelheid komt niet meer boven de 8000 uit.
Heb daarover gebeld en ze zouden via kpn de zaak controleren. Nooit meer iets over gehoor uiteraard.
Snelheid is nog steeds maar 800 Kbps en niet hoger.

Ik had geen kpn lijn liggen en die 20000 was incl. de lijn van KPN en bellen voor 29,95 (-5 )

Het vreemde is dat ze op mijn postcode nu het volgende aanbieden.

ADSL2+ Comfort 20000
(20000/1024 Kbit/s) voor 24,95

ADSL Comfort 8064
(8064/1024 Kbit/s) voor 29,95

ADSL Comfort 6016
(6016/ 768 Kbit/s) voor 24,95

Dat slaat toch nergens op?
Ze hebben mijn snelheid gewoon teruggezet en daar kanik het mee doen.
downgraden naar een van de twee onderste abbo's heeft dus helemaal geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:51
Vandaag is de indicatieve opleverdatum van Speedlinq bij mij geweest. Jammer genoeg hebben ze vandaag pas het modem opgestuurd waardoor ik die dus morgen a zaterdag pas binnen krijg.

Ondertussen heb ik een oude Netgear DG834 erop aangesloten. Deze kan ADSL2+ aan. Volgens de inmiddels hier wel bekende websites van afstandsmetingen zit ik 130M van de centrale vandaan. En dat klopt wel ongeveer volgens mij aangezien de centrale hier niet ver vandaan is... Echter mijn modem traint in op 8000kbps down en 960kbps up. Nu vind ik dat kleine beetje verlies niet erg ik weet dat er altijd verlies is op de lijn (had ik nooit had altijd mijn volle snelheid) maar ik kan veel websites niet bezoeken. Tweakers.Net wel (anders was me leven echt een ramp :9 ) maar als ik bijvoorbeeld een andere website wil opvragen 9 van de 10 keer doet dat adres het niet. Dit is ook met Google zoekacties. Ik krijg de resultaten te zien maar als ik op een resultaten klik krijg ik eenm pagina dat ik geen internetverbinding heb.

Het is dus een DNS server error. Echter dan kijk ik dat allemaal na maar dan kloppen de gegevens die ik in mijn modem heb staan.

Aangezien ik in deze topics ook vond dat dit vaker voorkwam en dat er een firmware update hiervoor was ben ik gaan kijken naar een update voor mij (althans een vriend en heeft dat mij gemaild) deze heb ik erop gezet en het enige resultaat is dat modem nu een verbinding van 8000kbps om 928kbps vind... Ben dus een beetje achteruit gegaan...

Heeft iemand een idee?

Edit op de post boven me:

Bij mij doen ze ook die 20Mbit aanbieden echter ik wist dat de centrale hier nog ADSL 1 was en dus deed ik dus niet het 20Mbit abbo nemen. Het domme is Alleen de website van Speedlinq zecht dat het kan en diverse andere providers gaan maar tot 8Mbit...

[ Voor 8% gewijzigd door Cave_Boy op 19-04-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49633

Cave_Boy schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:47:

Edit op de post boven me:

Bij mij doen ze ook die 20Mbit aanbieden echter ik wist dat de centrale hier nog ADSL 1 was en dus deed ik dus niet het 20Mbit abbo nemen. Het domme is Alleen de website van Speedlinq zecht dat het kan en diverse andere providers gaan maar tot 8Mbit...
Kan wel zijn maar mijn speed was 1,6-1,7 Mbps down en nu nog maar 800 Kbps.

die ADSL2+ zit hier dus wel maar door "iets" is de snelheid ineens gehalveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paperclipke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 19:47
Ik heb net mijn comfort abonnement 20000 + bellen aangesloten. In de welkomsbrief werd geadviseerd hierna meteen de inlogcodes van bellen aan te vragen. Toen stond er dat mijn modem niet geschikt was ( ik heb een Speedtouch 780i VOIP) en dat ik een ander modem kreeg. Ik dacht dat het wel goed zou zijn omdat ik pas een dag abonnee ben en daarvoor nog geen ander modem had.

Nu blijkt opeens opnieuw een factuur voor een modem verzonden te zijn. Dan heb ik straks twee dezelfde modems. :?

Is er iemand die dezelfde ervaring heeft of tips?

Kan ik het beste het tweede modempakket aan de deur weigeren of mis ik dan de inlogcodes voor bellen die in die doos kunnen zitten en raak ik onbereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleopet
  • Laatst online: 03-06 23:50
@ paperclipke
Ik moet op de site ook aanvinken dat ik een modem wilde bij het aanmelden voor de inlogcodes. Terwijl ik net een modem had gekregen als nieuwe klant |:(

eventjes ;) de helpdesk gebeld en ja hoor: ik kon het modem retour sturen en dan zouden ze het bedrag dat afgeschreven ging worden weer terug storten....

...
...euh.. kan je het bedrag dan gewoon niet afschrijven dan?
...
nee dat gaat niet meneer, we storten het terug als we het modem dat we morgen naar U gaan versturen terug hebben ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paperclipke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 19:47
@cleopet

Weet je ook of de inlogcodes voor bellen dan ook in die doos van het modem zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino

carlino

GoT Mama

paperclipke schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:54:
@cleopet

Weet je ook of de inlogcodes voor bellen dan ook in die doos van het modem zitten?
Volgens mij krijg je deze met de post mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kybuz
  • Laatst online: 27-05 15:17
Okay,

een vervolg op mijn eerdere reactie c.q. vraag.

UIteindelijk heb ik besloten om een fritz!box 7140 aan te schaffen, mede gezien de uitgebreide VoIP-mogelijkheden. Tot nu toe zijn mijn ervaringen met de Fritz!box positief, maar dat is misschien voor een ander topic :)

Ik had stilletjes de hoop dat de Fritz!box hoger zou trainen dan de copperjet, dit is helaas niet zo.

Afbeeldingslocatie: http://files.openomy.com/public/kybuz/Fritz%20klein.png

Ik haal nu een gemiddelde downloadsnelheid van 1716 KB/s met de 100mb.bin test van bbned.

SNR is in orde, Line attenuation down dB 22 is aan de hoge kant, komt overeen met +/- 1.5 kilometer afstand terwijl mijn afstand tot de centrale slechts 150 meter is volgens http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm en http://www.speedtest.nl/ADSL/ een verschil van factor 10, wat verklaart dit ?

Mijn uiteindelijke vraag is simpel, hoe kan het dat beide modems op nog geen 17000 kbit/s trainen? Heeft het zin om hier contact over op te nemen met speedlinq en een 4tel meting te laten uitvoeren? Helaas heb ik niet zoiets als het DMT tooltje kunnen vinden voor zowel de Fritz!box alswel de Copperjet, anders had ik daar nog even mee kunnen spelen.

Voor de overbodigheid bekabeling vanaf het isra naar pc is helemaal in orde geen splitter,15 cm tussen isra en modem etc.

Graag zie ik jullie reacties tegemoet, zodat ik straks geen onzin verkoop aan de vriendelijke jongens en meisjes van de helpdesk :) thanks in advance

[ Voor 161% gewijzigd door kybuz op 20-04-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
tvdoc schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:03:
[...]

Als je via de speedlinq site aangeeft dat je al een adsl aansluiting hebt , wordt bij 'stap 4 van 6 ' gevraagd naar de ingangsdatum . Als je 'geen ADSL' aangevinkt hebt , gaan ze er vanuit dat je het zo snel mogelijk wil hebben.
Ik heb op mijn nieuw adres geen ADSL, dan ontkom ik er volgens mij niet aan om 'geen ADSL' aan te vinken?
Via t4telecom 2 jaar : 12X19,95 (29,95 min 12x10 euro actiekorting)+ 12x29,95 : 24= 24,95 per maand. Via speedlinq 12x 24,95 (29,95 min 12x5 euro actiekorting) = 24,95 per maand, met het voordeel dat je na een jaar op kan zeggen omdat er dan misschien een ander is met een betere aanbieding of je kan het dan verlengen met een nieuwe actie die Speedlinq dan misschien heeft.
2 jaar is lang in adsl-land...
Ok, duidelijk; dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juani
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb een probleem.

Ik had Speedlinq aangevraagd via de website, hun hebben netjes de modemkosten afgeschreven, maar vervolgens... niets meer.

Ik geloofde er nog in, want op 30 april zou mijn orange lijn opgezegd worden, en dan zouden we overgezet worden naar Speedlinq (BBned netwerk).

Maar we hoorden niets, en het is nog maar 10 dagen! Dus ik heb vandaag gebeld, en zeggen ze dat onze aanvraag stilgelegd heeft omdat we nu niet aangemeld konden worden (omdat onze lijn niet vrij was). Nee logisch? we hebben een andere provider!

En nu zegt ze opeens dat ze het op 30 april nog een keer kan proberen, en DAN pas kan het modempakket opgestuurd worden, waardoor we dus een paar dagen zonder internet komen te zitten.

Is er een mogelijk om toch nog internet te hebben? Hoe lang duurt het voordat het Orange signaal weg is? Is dat nog een paar dagen of weken daarna?

Kunnen we nog van Speedlinq af en terug naar Orange?

[ Voor 6% gewijzigd door juani op 20-04-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 11:00
Goedemorgen,

Ik ben van plan om zeer binnenkort een abonnement te nemen bij Speedlinq.
Ik ga dan voor een 20mbit verbinding.
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten kan je daar uit 3 netwerken kiezen.
Baby XL, KPN en BBned.

Welke van de drie zouden jullie aanraden en waarom?
Zelf heb ik niet zo'n hoge pet op van KPN maar misschien is dat alleen mijn gevoel...

Ook zou ik graag willen weten of het zonder problemen mogelijk is om een single pc modem te nemen en daarop mijn Linksys WRT54g (wireless) router aan te sluiten. (lijkt mij eerlijk gezegd geen probleem maar vraag het toch voor de zekerheid).

Alvast bedankt!

[ Voor 23% gewijzigd door WRT54G op 20-04-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
Marcel_EA schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:40:
Goedemorgen,

Ik ben van plan om zeer binnenkort een abonnement te nemen bij Speedlinq.
Ik ga dan voor een 20mbit verbinding.
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten kan je daar uit 3 netwerken kiezen.
Baby XL, KPN en BBned.

Welke van de drie zouden jullie aanraden en waarom?
Zelf heb ik niet zo'n hoge pet op van KPN maar misschien is dat alleen mijn gevoel...

Ook zou ik graag willen weten of het zonder problemen mogelijk is om een single pc modem te nemen en daarop mijn Linksys WRT54g (wireless) router aan te sluiten. (lijkt mij eerlijk gezegd geen probleem maar vraag het toch voor de zekerheid).

Alvast bedankt!
Beide vragen zijn al enkele malen eerder gesteld en beantwoord.

Wat betreft je 1e vraag: KPN lijkt meer storingen te hebben als ik de replies zo lees in dit topic. Ik heb zelf BBned en nog geen enkele keer een noemenswaardig probleem gehad.

Wat betreft je 2e vraag: Anoniem: 209174 in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 5"

Met zoeken kom je een heel eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 16:26
Ik heb nu nog een oude verbinding van 6mbit, maar wil gaan verlengen naar een 20mbit. Ik neem aan dat ik recht heb op de gratis modem? De speedtouch510 die ik nu heb kan de snelheden namelijk helemaal niet aan.
Verder neem ik aan dat ik die nieuwe modem ook gewoon bridged kan maken naar m'n wireless router?

Ik maak me een beetje zorgen dat als ik dit via de mail doe dat ik dan die modem niet krijg (mijn vragen zijn nog NOOIT beantwoord via de mail) en de telefoon gaat me klauwen vol met geld kosten. Dus hoop ik dat iemand al ervaring heeft met het verranderen van abonnement waarbij een nieuw modem nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik weet niet zeker of je recht hebt op een gratis modem, het zou me niks verbazen als dit niet het geval zou zijn. Gratis modems zijn een leuk lokkertje om klanten binnen te halen maar als je daarna een nieuw modem nodig hebt omdat je een andere abbonementsvorm wilt hebben ben ik bang dat je zelf ook voor een nieuw modem op moet draaien.

Verder snap ik niet echt dat je niet wilt bellen; oke, het is duur maar je hebt zelf voor speedlinq gekozen wetende dat ze een dure helpdesk hebben. Als er via mail niet gereageerd wordt zit er niets anders op ben ik bang.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoko
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
impega schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:23:
[...]

Ook mijn afstanden tot de Zyxel modem zijn zoiets. Helpdesk van Speedlinq kom ik nooit door, heb inmiddels ook Zyxel gemaild. Die mailen WEL netjes terug, maar hebben me verteld dat ze het niet kunnen reproduceren, en vragen me elke keer wat dingen te doen (inloggen met telnet etc). Lijkt alsof ze er wel mee bezig zijn.

Die 6 uur interval van uitvallen lijkt trouwens alleen te gelden als je na 6 uur idd aan het internetten bent ofzo. Ik ben laatst een heel weekend weggeweest en toen ik terug kwam hoefde ik geen eens te resetten. Wanneer ik p2p programma's aanzet, ben ik er zeker van dat idd ongeveer elke 6 uur de verbinding uitvalt.

PS: Ik kan plotseling niet meer inloggen via telnet op de modem, komt dat door de firmware update? Heb al wel eens met telnet ingelogd voordat ik de firmware upgegrade had. Of zit er ergens een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 16:26
Bergie schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:41:
Verder snap ik niet echt dat je niet wilt bellen; oke, het is duur maar je hebt zelf voor speedlinq gekozen wetende dat ze een dure helpdesk hebben. Als er via mail niet gereageerd wordt zit er niets anders op ben ik bang.
Ik heb al die tijd nog nooit hoeven te bellen (3 jaar), dus zelf snap ik het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmarchal
  • Laatst online: 04-06 20:36
Goede middag,

Na een tijdje veel problemen met speedlinq te hebben gehad diverse telefoontjes gepleegt en aanvraag gedaan tot directe opzegging (niks meer over gehoord) werkte het internet weer redelijk de laatste paar dagen. Echter vandaag valt me verbinding weer steeds weg en zit ik alweer met de gebakken peren.
Daarom vroeg ik me af of ik dingen kon veranderen dat mijn verbinding stabieler kan worden, ik heb al gezocht naar een config tool en settings bekeken die in het config bestandje dat je via speedlinq krijgt staan. Ik word alleen niet wijzer uit alles wat ik gelezen heb en vroeg me af of jullie me kunnen helpen.

Dus het probleem is het volgende:

Mijn dsl signaal valt vaak weg, soms om de 10 sec soms na een paar uur (vandaag om die 10 sec ong.) Nu heb ik de status bekeken en die geeft de volgende info
Mijn status van me dsl lijn is
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Link Information

Uptime: 0 days, 0:12:49 

Modulation: G.992.5 Annex A 

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 11.120 

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 2,01 / 42,20 

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0 

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 11,5 / 25,0 

SN Margin (Up/Down) [dB]: 12,0 / 8,0 

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM 

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0 

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0 

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0 

Loss of Link (Remote): 0 

Error Seconds (Local/Remote): 994 / 0 

FEC Errors (Up/Down): 0 / 0 

CRC Errors (Up/Down): 21 / 6.301 

HEC Errors (Up/Down): 73.079 / 2.020

En die errors staan me niet aan, ben bang dat ik daarom ook steeds weer gedisconnect word. Wie kan mij informatie geven over die errors en wat ik er aan zou kunnen doen?

Alvast bedankt _/-\o_

||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216671

Hallo

Heb vanavond een slechte avond betreft SP
De hele dag gewoon internet en nu niks meer
Echt vaag alles gedaan zoals het hoort
maar helemaal niks meer
Wie weet de juiste instellingen van de ST 706
Ik weet het op laatst ook niet meer heb sinds
28-02-2007 SP 20mbit via KPN gekregen ging allemaal vrij snel wel
Alleen heb ik 2week internet gehad en daarna bijna 4 week niks
Heb een gods vermogen aan beltegoed gekost om hun te bereiken
en uitleg gevraagt hoe en wat
en nog steeds geen antwoord gehad daarop
Na die 4 week zijn we bijna begin April
Weer internet tot heden zit nu via een wifi van me buurman waar ik het netjes heb gevraagd als ik een tijdelijk gebruik kon maken van zijn internet gelukkig geen probleem
Nu kan ik internetten maar zonder SP
Zit er nu sterk aan tedenken om een advocaat in de hand te nemen
SP houd zich niet aan de voorwaarden die hun stellen betreft:
Levering van internet terwijl wij wel moeten voldoen aan hun voorwaarden
Of terwijl geld uit onze zak kloppen en niks terug zien

Grtz van een kwade SP gebruiker }) }) }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206812

ook hier [hellendoorn] was wederom een storing die nu weer opgelost lijkt te zijn

gisteravond zo maar in ene verbinding weg
nu weer terug maar heb de snelheid nog niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb tot diep in de nacht bezig geweest om het klaar te krijgen
Maar tot nu geen succes
Ga zo na TforTelecom winkel en ga me beklagen (de zoveelste keer)
Eens kijken wat hun nu weer kunnen doen
SP zal weer zeggen een monteur kunnen we u bieden voor 25 euro
Net of we geld genoeg hebben

Buiten alles om mensen

NEEM GEEN SPEEDLINQ }) }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 216671 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 09:42:
Nou ik heb tot diep in de nacht bezig geweest om het klaar te krijgen
Maar tot nu geen succes
Ga zo na TforTelecom winkel en ga me beklagen (de zoveelste keer)
Eens kijken wat hun nu weer kunnen doen
SP zal weer zeggen een monteur kunnen we u bieden voor 25 euro
Net of we geld genoeg hebben

Buiten alles om mensen

NEEM GEEN SPEEDLINQ }) }) })
Jouw probleem komt zeker bij iedereen voor die SL neemt? |:(
Nogal dom wat je nou loopt te doen. Ik zou gewoon de betaling stop zetten tot het goed is opgeleverd en heel veel brieven sturen. Maar zeker niet bellen, kost je een vermogen en meestal bereik je er toch niks mee.

(edit) Heb je je trouwens geregistreerd om hier te klagen? :P Aangezien je maar 2 posts hebt en er hier 2 staan...

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 21-04-2007 11:37 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had eerder een inlog maar helaas weet ik die niet meer vandaar
En je hebt het over betaling stop zetten
dat doe ik juist niet want als ik dat doe krijg je weer SP tehoren dat je niet betaalt hebt vandaar dat ik gewoon op een andere manier dan maar advocaat

grtz Jacob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Jippiii ik heb Speedlinq en mijn lijn is met het andere modem lekker snel en stabiel.. (klop klop).

Zit alleen met een vraag in de brief verwijzen ze dat je voor het VOiP gedeelte iets in het service menu moet doen. Als ik dat webadres intype dan krijg ik inderdaad een vraag om gebruikersnaam en wachtwoord maar ik kom vervolgens in mijn webmail... Wat doe ik fout? Ik wil dat mijn nu nog analoge telefoon omgezet word naar VOiP. Dit abbo heb ik immers genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Anoniem: 216671 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 00:35:
Hallo

Heb vanavond een slechte avond betreft SP
De hele dag gewoon internet en nu niks meer
Echt vaag alles gedaan zoals het hoort
maar helemaal niks meer
Wie weet de juiste instellingen van de ST 706
Ik weet het op laatst ook niet meer heb sinds
28-02-2007 SP 20mbit via KPN gekregen ging allemaal vrij snel wel
Alleen heb ik 2week internet gehad en daarna bijna 4 week niks
Heb een gods vermogen aan beltegoed gekost om hun te bereiken
en uitleg gevraagt hoe en wat
en nog steeds geen antwoord gehad daarop
Na die 4 week zijn we bijna begin April
Weer internet tot heden zit nu via een wifi van me buurman waar ik het netjes heb gevraagd als ik een tijdelijk gebruik kon maken van zijn internet gelukkig geen probleem
Nu kan ik internetten maar zonder SP
Zit er nu sterk aan tedenken om een advocaat in de hand te nemen
SP houd zich niet aan de voorwaarden die hun stellen betreft:
Levering van internet terwijl wij wel moeten voldoen aan hun voorwaarden
Of terwijl geld uit onze zak kloppen en niks terug zien

Grtz van een kwade SP gebruiker }) }) }) })
ik zit met hetzlefde probleem al sinds 12 maart geen internet, en "ze zijn er mee bezig". Ik ga binnenkort naar de bank om de betalingen stop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Laatst online: 03-06 06:39
Pos2007 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:59:
[...]
Ik ga binnenkort naar de bank om de betalingen stop te zetten.
Dat zou ik dus niet doen. Dan krijg je gezeur met incassobureau's. Volgens mij sta je dan ook niet in je recht. Je kunt ze beter per brief in gebreke stellen en zelf een (redelijke) termijn geven om de problemen op te lossen. Zo niet, dan wordt het contract ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Precies, je moet aan een deurwaarder danwel een rechter (als het zo ver komt) kunnen laten zien dat je ze de kans hebt gegeven het in orde te maken. Als jij zo maar je betalingen stopt zullen ze je aan het jaarcontract gaan houden, en dan krijgen ze nog gelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb laatst Speedlinq comfort 20000 met bellen aangevraagd(had eerst IPB van KPN).
2 dagen zonder internet, toen kwam het modem, geinstalleerd en ik had internet, stabiel 1.8MB/s. Dezelfde dag nog bellen aangevraagd, brief kwam vandaag binnen, maar ik kan het bellen niet installeren, als ik de wizard volg, wordt stinstall5.exe uitgevoerd, dit gaat allemaal perfect totdat hij de modem heeft onderzocht, in het venster waar je je abonnement moet selecteren is alles grijs:

Afbeeldingslocatie: http://img1.imagefuse.com/upload/sefyu/Untitluted_1.jpg

Ik weet niet wat ik fout doe of wat er fout gaat, ik heb de speedtouch 546 v6.

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?

EDIT:

Wat ik ook vreemd vind is dat als ik een modem moet kiezen voor de wizard, dat die van mij er niet bij staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Sefyu op 21-04-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

trolleystad schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:00:
[...]

Dat zou ik dus niet doen. Dan krijg je gezeur met incassobureau's. Volgens mij sta je dan ook niet in je recht. Je kunt ze beter per brief in gebreke stellen en zelf een (redelijke) termijn geven om de problemen op te lossen. Zo niet, dan wordt het contract ontbonden.
Wat is eigenlijk een redelijke termijn? 14 dagen? 1 maand? En hoe lang moet je problemen hebben voordat je ze in gebreke mag stellen?

Ben ik wel benieuwd naar want ik begin me toch steeds meer zorgen te maken over mijn abonnement. Ik heb nog steeds geen datum ontvangen wanneer ik wordt aangesloten, terwijl ik als ingangsdatum iets van de 15e opgegeven had. Dus me alvast een beetje voorbereiden op deze stappen kan geen kwaad natuurlijk :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de ST706 geconfigureerd en heb n minuut of 5 gew8 en na de verbindings controle geeft de testresultaat DSL: groen, ATM: groen en Ethernet: groen
En nog steeds geen internet!!
Betreft SP abbo
Wie weet hier een oplossing voor???

Grtz Dancenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
trolleystad schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:00:
[...]

Ze weten al sinds 21 maart van het probleem. Heb ze een week later al een gewone brief gestuurd, vorige week nog een aangetekende met de klacht en met een oplossingstermijn van een week. Ze weten dan al 6 weken van het probleem. De reden dat ik volgende week naar de bank ga is dat ik dan nog de laatst betaalde termijn terug kan vorderen en die nieuwe dan een week daarna. Zit nu al met een telefoonrekening van meer dan 100 euro + al 6 week geen internet. Kosten lopen mij te hoog op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet niet of geld terug halen wel zo verstandig is dan gaan hun weer deurwaarders sturen
Lijkt me geen goed idee
Maar heb ze gebelt vanuit de TforTelecom winkel en kreeg eerst tehoren dat het bij mij lag ok
Wat is de oplossing vroeg ik maar word door verbonden met iemand anders
Van die kreeg ik tehoren dat er een probleem was met mijn verbinding
En daarna kreeg ik iemand van de administratie
En die zei dat ik niet in het systeem stond en geen telefoon nummer had
Wel raar waarom heb ik dan internet gehad van jullie
Kon ze geen antwoordt op geven
Maar kreeg nu wel de mededeling dat ik met SPOED wordt terug gebelt door 1 van SP
Ik zei dat hoor ik al 30 keer van jullie en tot nu toe geen 1 telefoontje gehad van SP
Maar nu heb ik de naam van persoon die ik heb gesproken
een zekere mevr Ermin das achternaam verder zet ik het er niet op wegens privacywet
Maar nu nog steeds geen SP wie heeft dit zelfde probleem mee gemaakt

Me advocaat weet nu ook van SP en die gaat nu een proces aanspannen
Hij zegt Hun houden zich NIET aan de voorwaarden en dan mag ik contractbreuk doen
alles hangt nu van SP af als hun verbetering doen dan blijf ik en anders zet ik de stap met de rechter door met de vraag voor contractbreuk
Ik kom netjes me betalings plicht na dus daar ligt het niet aan

Wordt vervolgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:46

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 216671 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:26:
Heb de ST706 geconfigureerd en heb n minuut of 5 gew8 en na de verbindings controle geeft de testresultaat DSL: groen, ATM: groen en Ethernet: groen
En nog steeds geen internet!!
Betreft SP abbo
Wie weet hier een oplossing voor???

Grtz Dancenet
Heb je de speedlinq wizard doorlopen voor het juiste netwerk waar je op bent aangesloten?

http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=46&Itemid=29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb Speedlinq Comfort dus KPN netwerk
Deed het eerst wel maar zo in ene weg en nu niks meer
Als iemand me kan helpen graag
of SP heeft een probleem

Klachten over Speedlinq:

Abonnees heeft klachten over deze ADSL-aanbieder daar is het maar liefst 71% klachten.
Waar gaan deze klachten precies over?
Van de mensen die klagen over Speedlinq vindt 81% dat ze de belofte in de reclame niet nagekomen zijn.
Bij Speedlinq heeft 63% klachten over de levertijd van ADSL-pakket .
Op de vraag heeft u klachten over de kwaliteit van het ADSL product? vond
77% van de mensen met een klacht over Speedlinq heeft vindt de kwaliteit van het ADSL-product niet goed.
46% van de klachten ging over de rekening bij Speedlinq.
Hebben uw klachten te maken met de kwaliteit van de helpdesk?
Van de mensen met een klacht over Speedlinq antwoordde 89% ja .
Dat komt mede door de afhandeling bij de klantenservice en door het veel tedure 0900 nummer 0,70 euro cent per minuut
De gemiddelde wachttijd is ook ongeveer 10 min
Reken maar uit en dat is alleen de wachttijd en de afhandeling nog
Totaal kan je op ongeveer een 20 minuten rekenen ( is ongeveer 14 euro)

Toen ik dit allemaal las schrok ik er van en heb zoiets waar ben ik getrapt mooie reclame
En niks na gekomen

bron diverse forums en ook van medewerkers zelf van SP

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 216671 op 22-04-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216763

Hoi allemaal.

Ik heb al heel veel gehad aan dit forum. Loop echter nu tegen een probleem op die ik nog niet opgelost krijg. Had een verkeerd modem geleverd gekregen te weten de st 706 terwijl ik de 706wl besteld had. Heb keurig de nieuwe opgestuurd gekregen.

Heb nu een probleem met bellen. Alles precies hetzelfde ingevuld als bij de st706. Telefoon is niet geregistreerd geeft hij aan. Krijg een ingesprek toon als ik wil bellen. Kan ook niet gebeld worden (direct voicemail).

Iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 216763 schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:03:
Telefoon is niet geregistreerd geeft hij aan. Krijg een ingesprek toon als ik wil bellen. Kan ook niet gebeld worden (direct voicemail).
Dat is logisch. Als je modem al aan geeft dat je SIP account niet geregistreerd is, zal je niet uit kunnen bellen of gebeld worden. Wat zegt de logging over de SIP registratie pogingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 216671 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 23:30:
bron diverse forums en ook van medewerkers zelf van SP
Op forums hoor je altijd meer klachten dan positieve geluiden. Tevreden klanten gaan niet actief op zoek naar een forum om hun jubelkreten kwijt te kunnen.

Ik weet niet wat je met SP bedoelt, maar mocht je Speedlinq bedoelen, en dan ook nog eens de helpdesk dan geldt daarvoor hetzelfde: tevreden klanten bellen niet naar de helpdesk om ze te bedanken. Bovendien geloof je toch niet dat zo'n callcenter miepje jou een betrouwbare statistiek kan geven over het percentage ontevreden klanten?
Hij zegt Hun houden zich NIET aan de voorwaarden en dan mag ik contractbreuk doen
Als je advocaat dat zo letterlijk heeft gezegd zou ik maar snel een andere zoeken. >:)

[ Voor 12% gewijzigd door RichieB op 22-04-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino

carlino

GoT Mama

Hoi allemaal.

Ik heb al heel veel gehad aan dit forum. Loop echter nu tegen een probleem op die ik nog niet opgelost krijg. Had een verkeerd modem geleverd gekregen te weten de st 706 terwijl ik de 706wl besteld had. Heb keurig de nieuwe opgestuurd gekregen.

Heb nu een probleem met bellen. Alles precies hetzelfde ingevuld als bij de st706. Telefoon is niet geregistreerd geeft hij aan. Krijg een ingesprek toon als ik wil bellen. Kan ook niet gebeld worden (direct voicemail).

Iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank.
heb je het zelf in gevuld of heb je het via de cdrom geprobeerd. Ik weet dat de spinstall5 van de cdrom voor telefonie wel wilt werken. Probeer dit eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

zijn er meer mensen met dns problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik draai m'n eigen DNS server en ik heb nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dat probleem heb ik ook gehad... en de oplossing was te simpel voor woorden :X

Nadat je alles hebt ingesteld staat je telefoon inderdaad als 'niet geregistreerd'. Vervolgens moet je je modem via het menu resetten, dus op nieuw laten opstarten. Et voila, je telefoon staat geregistreerd en de lijn werkt perfect. Eigenlijk wordt er aangeraden om na elke verandering in je modem deze softwarematig via het menu te resetten. Dan start het modem opnieuw op en laadt hij de aangebrachte wijzigingen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik snap nog niet hoe ik mijn telefoon in de Speedtouch 780 ativeer. Ik heb voordat ik het pakket met modem krege een bref geha dmet codes. Moet ik die gebruiken?

In de brieven van Speedlinq staat dat je ergen sop internet moet activeren en dan staat er een linkje dan vul je dat in en kom je gewoon op webmail terecht. Waar ga ik de fout in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Han schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:20:
[...]

Nadat je alles hebt ingesteld staat je telefoon inderdaad als 'niet geregistreerd'. Vervolgens moet je je modem via het menu resetten
Snap er nix van. Werkt nog steeds niet. Dit is mij log:

00:01:26 (since last boot) LOGIN User Administrator logged in on [HTTP] (from xxxxxxxxxxx)

00:01:01 (since last boot) SNTP No Server(s) configured, check configuration

00:00:52 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized

00:00:52 (since last boot) VOIP: Send REGISTER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het al voor elkaar. Was heel dom. Durf het bijna niet te zeggen. Wachtwoord had ik niet goed ingevuld. Komt door de cd (waarmee ik hem heb geinstalleerd) hierbij pakt hij het "[" teken niet. Hoewel hij na de volgende toets wel 2 rondjes verder ging dacht ik, het zal wel goed zijn. Heb even handmatig wachtwoord veranderd en nu is het goed. (pfffffffffff eindelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Cave_Boy schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:35:
Ik snap nog niet hoe ik mijn telefoon in de Speedtouch 780 ativeer. Ik heb voordat ik het pakket met modem kreeg een brief gehad met codes. Moet ik die gebruiken?
Heb je de cdrom bij de modem gekregen? Zo ja, dan kun je daarmee toch je telefoon installeren? En wat staat er op die brief? Daar staan toch duidelijk inlogcodes die je moet gebruiken bij het installeren?

http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=40&Itemid=29
http://www.speedlinqsupport.nl/index.php
In de brieven van Speedlinq staat dat je ergens op internet moet activeren en dan staat er een linkje dan vul je dat in en kom je gewoon op webmail terecht. Waar ga ik de fout in?
Volgens mij lees je niet helemaal goed. Je hebt namelijk je Speedlinq bellen al geactiveerd, je hebt namelijk de brief al met je inlogcodes. En die krijg je alleen wanneer je je Speedlinq bellen hebt geactiveerd. Er staat wel dat het verstandig is om je wachtwoord te veranderen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Dankje ik zal dan nu die andere stap (stap 2) van die installatie doen. Speedlinq vertelde mij dat ik een brief thuis gestuurd zou krijgen met de gegevens na mijn modem activatie en dat vind ik zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Cave_Boy schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:59:
Dankje ik zal dan nu die andere stap (stap 2) van die installatie doen. Speedlinq vertelde mij dat ik een brief thuis gestuurd zou krijgen met de gegevens na mijn modem activatie en dat vind ik zo vreemd.
Ow, wacht... je hebt zeker de brief met codes gekregen voor enkel het internet? Met gegevens zoals gebruikersnaam lijkende op SPxxxxxx enzo? Dat zijn inderdaad de gegevens voor het internet, niet voor je Speedlinq bellen.

Wat moet je doen: Speedlinq internet installeren met de gegevens die je hebt gekregen in die brief. Vervolgens zal je een email krijgen met een linkje er in:
http://www.speedlinq.nl/servicepunt/

Inloggen met je gegevens die in die brief staan (gebruiker/wachtwoord). Vervolgens ga je naar de optie 'Speedlinq bellen' in het linker rijtje, daar staat iets over aanvragen, et voila, je Speedlinq bellen is aangevraagt. Je krijgt hier een email over met de bevestiging, na twee tot vijf werkdagen krijg je de brief met codes voor Speedlinq bellen...

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:29
Hmm...usenet loopt nu niet harder dan 2 mbit. Ik kan kiezen tussen Eweka, Giganews en 1 thread gratis van Speedlinq, ook met combinaties van de 2 of 3 kom ik niet hoger....zou SL cappen? (4 mbit abo)

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

wij hebben thuis isdn+xs4all internet en willen naar internet+voip. Nu wil mn pa via de kpn, maar speedlinq is een stuk goedkoper. Zij leveren alleen niet via isdn.

ADSL opzeggen, switchen naar analoog, weer adsl aanvragen bij speedlinq lijkt me niet echt handig. Lange downtime.

2e optie is om 2e lijn aan te vragen. Hierop vraag je vervolgens speedlinq aan en zodra dat werkt zeg je 1e lijn op.

Maar is het dan wel mogelijk om je nummer te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Hoezo levert Speedlinq niet via ISDN? Bij mij wel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02-2024
Bah...

Kheb echt letterlijk net een paar dagen me adsl abbo van Speedlinq. Wou dat ik meer voor onderzoek had gedaan....

Ik had hiervoor ADSl van KPN.. maar vond dit toch te duur. Dus Speedlinq genomen (goedkoop lijkt alleen nu al duurkoop)

Heb een 8mbit lijn genomen via BBned. Na alles aangesloten te hebben en geinstalleerd. Speedtest gedraaid (van www.speedtest.nl en van speedtest.bbned.nl). Kom op 3 mbit uit. Terwijl dit 8 mbit zou moeten zijn.

Bah.. Ik dus idd bellen met de veel te dure helpdesk. Krijg allemaal loze dingen naar me hoofd geslingerd. Uiteindelijk ligt volgens hun het probleem bij mijn aansluiting (ik had een vrij lange telefoonkabel naar boven en daar de splitter e.d. aangesloten.)

Ik gaf aan dat dit nog nooit een probleem is geweest. Maar de betreffende mevrouw was ervan overtuigd dat dit het was... Ok ik de modem naar beneden verplaatst (modem is speedtouch 706).
Alles weer aangesloten, utp kabel nu door me plafond. Testen maar weer..

resultaat: 3mbit... 8)7

Dit zijn mijn gegevens uit het logboek:

xDSL linestate up (downstream: 3719 kbit/s, upstream: 1021 kbit/s; output Power Down: 16.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 47.0 dB, Up: 31.0 dB; snr Margin Down: 6.5 dB, Up: 6.5 dB)

Verder krijg ik om de zoveel Seconden!! deze foutmelding:

SNTP No Server(s) configured, check configuration

Is dit nog iets schrikbarends??
Kan ook nergens sntp invullen voor zover ik zie.

Bah. zie ik iets over het hoofd? of ben ik weer verplicht het veel te dure nummer te gaan bellen met mijn klacht? (3 mbit t.o.v. 8 mbit vindt ik toch wel een veel te gortig verschil)

Daarnaast valt me inet ook soms gewoon uit (leuk tijdens spelletje counter strike |:( )

Zorgbarend dit allemaal. Heb nu al beetje veel spijt van me "aankoop" .

met vriendelijke groeten en lichtelijk gefrusteerde net nieuwe speedlinq gebruiker.

PS dikke kudos voor eventuele tips _/-\o_ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:46

knakworst

Get more sats!

3nzym3 schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:42:

xDSL linestate up (downstream: 3719 kbit/s, upstream: 1021 kbit/s; output Power Down: 16.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 47.0 dB, Up: 31.0 dB; snr Margin Down: 6.5 dB, Up: 6.5 dB)
Had je hiervoor een snellere verbinding? Ik zie namelijk een line attenuation down van 47. Dat betekent dat je bijna 4 km van de centrale zit. Dan haal je helaas gewoon niet sneller dan dit, en is het dus niet de schuld van speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02-2024
nee ik had hiervoor een 3mbit lijntje via KPN..

Op bbned staat dat ik 2.8 km v/d centrale afzit... Dus sneller ga ik dus nooit halen :S

dan had ik dus net zogoed een 10 euro goedkoper abbo'tje kunnen nemen? :S

bah... hier wordt ik echt niet vrolijk van..

Kan ik zoiets misschien dan nog afdwingen via speedlinq? (Omzetten naar een goedkopere)

Of is dit gewoon een verloren zaak en gooi ik nu gewoon geld over de balk een jaar lang voor een snellere abbo welke snelheid ik toch nooit zal halen?

:| :( |:(

[ Voor 18% gewijzigd door 3nzym3 op 22-04-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doane schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:21:
Hmm...usenet loopt nu niet harder dan 2 mbit. Ik kan kiezen tussen Eweka, Giganews en 1 thread gratis van Speedlinq, ook met combinaties van de 2 of 3 kom ik niet hoger....zou SL cappen? (4 mbit abo)
Ik heb comfort abo van speedlinq. Tweakniews abo (10mb) en hij komt op 15mb haha. 3mb per lijn. Gaat super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Han schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:12:
[...]

Ow, wacht... je hebt zeker de brief met codes gekregen voor enkel het internet? Met gegevens zoals gebruikersnaam lijkende op SPxxxxxx enzo? Dat zijn inderdaad de gegevens voor het internet, niet voor je Speedlinq bellen.

Succes :)
Dankje ik deed later nog eens datzelfde internetadres en weer aanmelden en inplaats van webmail kreeg ik nu automatisch een soort service menu en onderin stond knopje bellen. Ik die gedaan en moest wat gegevens invullen en ik vermoed dat nu alles loopt. Dus over paar dagen bel ik weer in enen en nullen hoop ik :)

3nzym3 : Ik meen dat dit ee n verloren zaak is. Sommige providers willen je wel downgraden maar daar betaal je ook best wel voor jaartje terug was dit bij KPN geloof ik iets van €74,00... Upgraden gaat wel altijd kosteloos meen ik. Maja dan verdienen ze ook meer...

[ Voor 16% gewijzigd door Cave_Boy op 22-04-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195379

Whoei !!

Gisteren € 238,- terug gestort gekregen van Speedlinq !

Speedlinq Roelz hier nog steeds ;) Nu 3maanden tevreden klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03
Modbreak:Heeft iemand zin om een nieuw deel op te starten (en de topic start bij te houden)? Deze gaat binnenkort gesloten worden nu we (ruim) over de 1000 posts zijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Han schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:08:
Hoezo levert Speedlinq niet via ISDN? Bij mij wel hoor :)
Hier niet, misschien ivm afstand of lijnkwaliteit. Enige abbo is comfort + bellen 6016 via kpn op analoge lijn.

Maar nu blijft de vraag, kun je nummermigratie naderhand doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
zandpaddo schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:47:
2e optie is om 2e lijn aan te vragen. Hierop vraag je vervolgens speedlinq aan en zodra dat werkt zeg je 1e lijn op.

Maar is het dan wel mogelijk om je nummer te behouden?
Ja hoor. Je kan je nummer laten overnemen door een andere partij zoals budgetphone.nl. Die stel je dan in als extra SIP account op je Zyxel modem. Heb je een Speedtouch dan kan het via Voxalot. Ik weet niet of Speedlinq nog je nummer over kan nemen als je al een abbo hebt. Bovendien zou ik niemand aanraden om z'n telefoonnummer door Speedlinq te laten overnemen. Het wordt dan lastig om je Speedlinq abbo eenzijdig op te zeggen als ze hun verplichtingen niet nakomen (wat nogal eens gebeurt lees ik hier). Je wil in zo'n geval gewoon je betalingen stop kunnen zetten en een andere ISP nemen. Als Speedlinq ook je telefoonnummer beheert ben je die dan dus kwijt. (Of je zal het in ieder geval een hele tijd zonder dat nummer moeten doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ok, we kunnen hier verder: Deel 6.

Kan iemand dit topic (deel 5) sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
vraagje:
heeft iemand ervaring met speedlinq in den haag?
en dan vooral het 20Mbit abbonement + telefonie?

wij willen van xs4all af aangezien die erg duur is, en omdat speedlinq een mogelijkheid bied om je ISDN mee te nemen zouden we dit wel willen proberen, maar dan wil ik graag weten of het een beetje betrouwbaar is.
ik zit zelf op ongveer 930m van de centrale, kunnen wij dan de volle 20mbit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03
RichieB schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:36:
Ok, we kunnen hier verder: Deel 6.

Kan iemand dit topic (deel 5) sluiten?
Daar gaat dit deel, op naar de volgende allemaal.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:49
bjck schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:39:
[...]

Daar gaat dit deel, op naar de volgende allemaal.
Sluit deze wel ff dan.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoko
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
Hey jongens, valt jullie Zyxel 2602 modem nog steeds uit? Mijn modem is al 2 dagen niet uitgevallen... Das een uniekem, normaal 6 uur max! Zou het kunnen.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140031

Hoe test je je snelheid van je verbinding....ik heb namelijk een upgrade laten doen van 4mb naar 8 mb maar wil wel even testen of het al werkende is?
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.