Bah...
Kheb echt letterlijk net een paar dagen me adsl abbo van Speedlinq. Wou dat ik meer voor onderzoek had gedaan....
Ik had hiervoor ADSl van KPN.. maar vond dit toch te duur. Dus Speedlinq genomen (goedkoop lijkt alleen nu al duurkoop)
Heb een 8mbit lijn genomen via BBned. Na alles aangesloten te hebben en geinstalleerd. Speedtest gedraaid (van
www.speedtest.nl en van speedtest.bbned.nl). Kom op 3 mbit uit. Terwijl dit 8 mbit zou moeten zijn.
Bah.. Ik dus idd bellen met de veel te dure helpdesk. Krijg allemaal loze dingen naar me hoofd geslingerd. Uiteindelijk ligt volgens hun het probleem bij mijn aansluiting (ik had een vrij lange telefoonkabel naar boven en daar de splitter e.d. aangesloten.)
Ik gaf aan dat dit nog nooit een probleem is geweest. Maar de betreffende mevrouw was ervan overtuigd dat dit het was... Ok ik de modem naar beneden verplaatst (modem is speedtouch 706).
Alles weer aangesloten, utp kabel nu door me plafond. Testen maar weer..
resultaat: 3mbit...
Dit zijn mijn gegevens uit het logboek:
xDSL linestate up (downstream: 3719 kbit/s, upstream: 1021 kbit/s; output Power Down: 16.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 47.0 dB, Up: 31.0 dB; snr Margin Down: 6.5 dB, Up: 6.5 dB)
Verder krijg ik om de zoveel Seconden!! deze foutmelding:
SNTP No Server(s) configured, check configuration
Is dit nog iets schrikbarends??
Kan ook nergens sntp invullen voor zover ik zie.
Bah. zie ik iets over het hoofd? of ben ik weer verplicht het veel te dure nummer te gaan bellen met mijn klacht? (3 mbit t.o.v. 8 mbit vindt ik toch wel een veel te gortig verschil)
Daarnaast valt me inet ook soms gewoon uit (leuk tijdens spelletje counter strike

)
Zorgbarend dit allemaal. Heb nu al beetje veel spijt van me "aankoop" .
met vriendelijke groeten en lichtelijk gefrusteerde net nieuwe speedlinq gebruiker.
PS dikke kudos voor eventuele tips