Hmm, jammer want dat zou een hoop schelen. Overigens liggen wij in een nieuwbouwwijk maar wel een aardig eind van de centrale af. Heb hier echt het minimum en zal nooit hoger worden tenzij er glas wordt gelegd maar aangezien de gemeente hier nooit geld heeft gehad zal dat wel nooit gebeuren.....bjck schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:32:
[...]
Je kan niet op een andere centrale worden aangesloten. De koperlijnen van KPN liggen in de grond en gaan ergens heen en niet ergens anders heen. Zo kan het zijn dat je in een oude wijk woont en een lijn hebt van 3300 meter en er later een centrale(tje) bij gekomen is. Of soms aan de overkant van een rivier een dorpje ligt wat hemelsbreed wel dichterbij is maar er ligt wel een rivier + uiterwaarden in de weg
Soms verandert KPN wat in het aansluitnet en worden wijken/straten veranderd van centrale. Komt echter erg weinig voor dat ze dat doen en alleen als het echt nodig is omdat de kabelbundel defect/slecht is of te weinig capaciteit heeft voor nieuwe huizen die gebouwd worden bijvoorbeeld. Echter wel met alle gevolgen van dien ook want op de huidige centrale is Orange wel aanwezig en op die andere wellicht niet bijvoorbeeld....
Aangezien ik nog steeds geen oplossing heb gevonden voor mijn vastlopende livebox door een Siemens voip toestel, heb ik besloten om een gateway te kopen.
Ik zit te twijfelen tussen de Linksys WAG200 en Asus WL600G.
Persoonlijk ben ik niet zo weg van Linksys. Maar van Asus wel. Linksys heeft ook nog eens last van een slechte intraining van de upstream (in vorige delen veel besproken) maar dat kan inmiddels zijn opgelost, dat weet ik niet.
Ik ben op zoek naar een robuuste router welk wat klappen kan hebben zoals torrents, usenet en een simpel voip toestel. Dat laatste kan de livebox dus niet hebben, want het loopt constant vast hier (is reeds vervangen door Orange, de livebox).
Iemand een tip?
Ik zit te twijfelen tussen de Linksys WAG200 en Asus WL600G.
Persoonlijk ben ik niet zo weg van Linksys. Maar van Asus wel. Linksys heeft ook nog eens last van een slechte intraining van de upstream (in vorige delen veel besproken) maar dat kan inmiddels zijn opgelost, dat weet ik niet.
Ik ben op zoek naar een robuuste router welk wat klappen kan hebben zoals torrents, usenet en een simpel voip toestel. Dat laatste kan de livebox dus niet hebben, want het loopt constant vast hier (is reeds vervangen door Orange, de livebox).
Iemand een tip?
It ain't stupid if it works!
Asus heb ik geen ervaring mee, maar die linksys hebben we zelf ook gebruikt (Linksys WAG200G) voordat we family + telefonie namen... was er zeer over te spreken, met name wifi. wifi van de livebox is echt een stuk minder en sowieso is die hele livebox een stuk onstabieler dan de linksys. We moeten de livebox om de haverklap rebooten en dat is bij de linksys nooit voorgekomen . Moet er wel bij zeggen dat we die linksys maar een half jaar hebben gebruikt omdat onze oude router was overleden.
Als we geen gebruik zouden maken van orange telefonie dan had ik de linksys zo weer aangesloten... ga m binnenkort wel weer aansluiten als draadloos accesspoint
Als we geen gebruik zouden maken van orange telefonie dan had ik de linksys zo weer aangesloten... ga m binnenkort wel weer aansluiten als draadloos accesspoint
[ Voor 4% gewijzigd door Wizz15 op 22-07-2007 00:58 ]
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
argg.. Ik ben nu dus overgestapt naar orange. Komt KPN met een brief dat mijn adsl-aansluiting op 31 Juli wordt afgesloten. Betekent dit dat mijn hele internet straks eruit ligt? Hebben jullie immers ook zo'n brief gekregen?
Hetnet(KPN) >> Orange(KPN) moet toch dezelfde blijven?
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Graag wilde ik weten hoe ik mijn Livebox configureer voor RDP poort 3389 en voor emule's TCP en UDP poorten. het is even wennen voor mij deze livebox onder de knie te krijgen ondanks dat het mij op een conventionele router wel lukt. Vindt ik de aanduiding van namen van de menu's en opties erg gebruikersonvriendelijk.
Mijn thuisnetwerk is standaard als volgende:
Gateway (livebox) 192.168.1.1
Server 192.168.1.2 (hierop is dus emule geïnstalleerd en de machine via rdp van buitenaf te bereiken)
Clients vanaf 192.168.1.5
Wie kan mij verder helpen?
Mijn thuisnetwerk is standaard als volgende:
Gateway (livebox) 192.168.1.1
Server 192.168.1.2 (hierop is dus emule geïnstalleerd en de machine via rdp van buitenaf te bereiken)
Clients vanaf 192.168.1.5
Wie kan mij verder helpen?
orange is toch geen KPN? Naar mijn weten opereren deze apart van mekaar dus kan wel kloppen dat ze de een afsluiten. Maar, mischien een lichtpuntje, een migratie kan snel zijn. Heb je al bericht gehad van Orange wanneer alles goed zou zijn?FikkieHo schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:03:
argg.. Ik ben nu dus overgestapt naar orange. Komt KPN met een brief dat mijn adsl-aansluiting op 31 Juli wordt afgesloten. Betekent dit dat mijn hele internet straks eruit ligt? Hebben jullie immers ook zo'n brief gekregen?
Anoniem: 196391
Ik heb nu Orange ADSL Family + telefonie sinds 2 weken.
Het valt erg tegen, want ik download met zelfde snelheid als voorheen. (Orange ADSL Lite). Ik heb gesproken met een medewerker van Orange en die vertelde mij dat in mijn dorp alleen een 4mbits lijn beschikbaar is. En dat het dus klopt dat ik maar met maximaal 400 zoveel kb/s download.
Ook vertelde hij mij dat het nog wel ff kon duren voordat er een 20mbits lijn komt in mijn dorp. Ik woon in Rozenburg ZH. Hoewel ik niet zeker ben vraag ik me dus af of er mensen zijn in Rozenburg ZH die wel een hogere snelheid halen dan 400 kb/s met Orange ADSL Family...
Het valt erg tegen, want ik download met zelfde snelheid als voorheen. (Orange ADSL Lite). Ik heb gesproken met een medewerker van Orange en die vertelde mij dat in mijn dorp alleen een 4mbits lijn beschikbaar is. En dat het dus klopt dat ik maar met maximaal 400 zoveel kb/s download.
Ook vertelde hij mij dat het nog wel ff kon duren voordat er een 20mbits lijn komt in mijn dorp. Ik woon in Rozenburg ZH. Hoewel ik niet zeker ben vraag ik me dus af of er mensen zijn in Rozenburg ZH die wel een hogere snelheid halen dan 400 kb/s met Orange ADSL Family...
Orange heeft geen eigen apparatuur/netwerk in de centrale waarop je bent aangesloten. Dus maken ze gebruik van een ingekochte dienst van KPN en leveren daarop alleen 4Mbps verbindingen. Iemand anders met Orange op dezelfde centrale zal geen hogere snelheid hebben.Anoniem: 196391 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:52:
Ik heb nu Orange ADSL Family + telefonie sinds 2 weken.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik heb de boel aangevraagd om op 9 augustus te laten activeren, dan loopt mijn oude internet+bellen abo af. Hebben ze de nummerportering al op 19 juli gedaan. Nu heb ik dus geen telefoon meer van 19 juli tot 9 augustus. Vind ik toch een misser, waarom kunnen ze die portering niet gewoon ook op of hoogstens rond 9 augustus plannen? Geen goede start dus voor Orange.
Look behind you! A three headed monkey!
Dan hadden ze mij wel kunnen laten weten voordat ik het afsloot dat het geen zin heeft om over te stappen. Dus iemand met een 20mbits lijn betaald wel hetzelfde als iemand met een 4mbits lijn?bjck schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:01:
[...]
Orange heeft geen eigen apparatuur/netwerk in de centrale waarop je bent aangesloten. Dus maken ze gebruik van een ingekochte dienst van KPN en leveren daarop alleen 4Mbps verbindingen. Iemand anders met Orange op dezelfde centrale zal geen hogere snelheid hebben.
4 mb is het minimal wat ze aanbieden en volgens mij zijn er ook genoeg mensen die meer halen dus volgens mij valt het wel mee.Anoniem: 196391 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:06:
[...]
Dan hadden ze mij wel kunnen laten weten voordat ik het afsloot dat het geen zin heeft om over te stappen. Dus iemand met een 20mbits lijn betaald wel hetzelfde als iemand met een 4mbits lijn?
Orange biedt zijn diensten over twee verschillende netwerken aan. Namelijk over zijn eigen netwerk (max. 20 mbit) en over het netwerk van KPN (max 4 mbit).
Zoals bjck hierboven ook al aangeeft, als het Orange netwerk niet beschikbaar is, koopt Orange een dienst in bij KPN. Aangezien dit natuurlijk duurder is, krijg je voor hetzelfde geld, minder bandbreedte. En is het dus ook niet zo dat je boven deze 4 mbit uit zult komen.
Als je op de website van Orange de ADSL mogelijkheden van jouw adres controleert, geeft hij als het goed is aan dat je max. 4 mbit haalt.
Zoals bjck hierboven ook al aangeeft, als het Orange netwerk niet beschikbaar is, koopt Orange een dienst in bij KPN. Aangezien dit natuurlijk duurder is, krijg je voor hetzelfde geld, minder bandbreedte. En is het dus ook niet zo dat je boven deze 4 mbit uit zult komen.
Als je op de website van Orange de ADSL mogelijkheden van jouw adres controleert, geeft hij als het goed is aan dat je max. 4 mbit haalt.
De bovenstaande reacties zal ik niet herhalen, het is duurder als ze het inkopen.Anoniem: 196391 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:06:
[...]
Dan hadden ze mij wel kunnen laten weten voordat ik het afsloot dat het geen zin heeft om over te stappen. Dus iemand met een 20mbits lijn betaald wel hetzelfde als iemand met een 4mbits lijn?
Je hebt neem ik aan ook zo'n abonnement besteld van 4Mbps en niet een 20Mbps. Zou je toch die laatste hebben besteld kan het zijn dat je door lijnlengte gewoon niet meer haalt dan toevallig 4Mbps natuurlijk.
Je centrale zal dan voor de Zuidhollandse Rozenburg zijn: Europoort-Rozenburg (Ept-Rzb). Vermoed niet dat Orange daar eigen apparatuur heeft staan gezien de omvang van de centrale. Dit wordt ook bevestigd als ik de postcode check doe voor de Kerkweg nummer 1 (3181 AK 1) waar alleen 4Mbps abonnementen beschikbaar zijn bij Orange.
[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 22-07-2007 16:35 ]
Ik heb gewoon Orange ADSL Family besteld. Stond verder niks vermeld dat je kon kiezen tussen 4 of 20 maar goed. Ik vat hem.bjck schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:30:
[...]
De bovenstaande reacties zal ik niet herhalen, het is duurder als ze het inkopen.
Je hebt neem ik aan ook zo'n abonnement besteld van 4Mbps en niet een 20Mbps. Zou je toch die laatste hebben besteld kan het zijn dat je door lijnlengte gewoon niet meer haalt dan toevallig 4Mbps natuurlijk.
Je centrale zal dan voor de Zuidhollandse Rozenburg zijn: Europoort-Rozenburg (Ept-Rzb). Vermoed niet dat Orange daar eigen apparatuur heeft staan gezien de omvang van de centrale. Dit wordt ook bevestigd als ik de postcode check doe voor de Kerkweg nummer 1 (3181 AK 1) waar alleen 4Mbps abonnementen beschikbaar zijn bij Orange.
Ik weet wel dat ik volgend jaar mijn abbo niet verleng. Quality of service my ass.
2500m van de centrale af, max. 5 mbit halen. En wat erger is, de telefoon is gewoon nooit bereikbaar. Je hoort gewoon niks als iemand belt. De andere kant hoort mij wel. En na een reset van de livebox werkt het weer...
Brakke rommel. En Orange doet er niks aan.
"ligt vast aan uw bedrading meneer." Ja hoor. 15cm tussen ISRA en LiveBrax...
2500m van de centrale af, max. 5 mbit halen. En wat erger is, de telefoon is gewoon nooit bereikbaar. Je hoort gewoon niks als iemand belt. De andere kant hoort mij wel. En na een reset van de livebox werkt het weer...

Brakke rommel. En Orange doet er niks aan.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Anoniem: 227230
Toeval? Of misschien toch niet.
Nadat ik te kennen heb gegeven naar Orange om mijn abbo op te zeggen vanwege het teruglopen van de de downloadsnelheid en het niet aandragen van een oplossing van de kant van Orange, blijkt dat mijn snelheid na het versturen van mijn brief ineens hoger ligt dan voorheen.
Nog steeds niet op het oude niveau, maar nog steeds te laag.
Tijd dus om een telco migratie te doen richting Tele2.
Voor dezelfde ingetrainde snelheid bij Orange betaal ik in ieder geval het eerste jaar bij Tele 2 zo'n €13,00 per maand minder.
De tijd zal leren of het de juiste beslissing is geweest,
Adieu Orange
Hallo Tele2.
Nadat ik te kennen heb gegeven naar Orange om mijn abbo op te zeggen vanwege het teruglopen van de de downloadsnelheid en het niet aandragen van een oplossing van de kant van Orange, blijkt dat mijn snelheid na het versturen van mijn brief ineens hoger ligt dan voorheen.
Voor dezelfde ingetrainde snelheid bij Orange betaal ik in ieder geval het eerste jaar bij Tele 2 zo'n €13,00 per maand minder.
Adieu Orange
Hallo Tele2.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 227230 op 23-07-2007 01:36 ]
Hmm, ook maar eens een bericht naar Orange doen dan, mijn verbinding is de laatste twee erg hard achteruit gegaan, komt niet eens meer aan de gebruikelijke 400 Kb, max 90 is het op het moment en is echt bedroevend op het moment. Best jammer ......Anoniem: 227230 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 01:35:
Toeval? Of misschien toch niet.
Adieu Orange
Hallo Tele2.
Anoniem: 225698
Dat was precies waarom ik mijn Orange ADSL 20Mbits heb opgezegd. Qua snelheid haalde ik altijd stabiel (draadloos) 13Mbits nooit lager. Maar toen Orange mij telefoon overnam, begonnen de problemen (qua bellen dan).CSB schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:22:
En wat erger is, de telefoon is gewoon nooit bereikbaar. Je hoort gewoon niks als iemand belt. De andere kant hoort mij wel. En Orange doet er niks aan."ligt vast aan uw bedrading meneer." Ja hoor. 15cm tussen ISRA en LiveBrax...
Als ik iemand belde, hoorde de opgebelde mij niet, maar de opgebelde hoorde mij dus wel. Als men mij probeerde te bellen, kregen ze dat deuntje van KPN. Dat deuntje als je nummer is afgesloten etc.
Qau internet snelheid zit je redelijk. Haalde immers 13Mbits draadloos. Maar de attitude van die mensen bij Orange is zo erg, dat je acuut je abonnement wilt opzeggen
Als een postcode check zegt dat het naar verwachting/schatting 2500m is kan het ook prima 3800 meter zijn in de praktijk natuurlijk. Heb je het na gemeten met monteurs met meet apparatuur of hij werkelijk 2500 meter is?CSB schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:22:
Ik weet wel dat ik volgend jaar mijn abbo niet verleng. Quality of service my ass.
2500m van de centrale af, max. 5 mbit halen. En wat erger is, de telefoon is gewoon nooit bereikbaar. Je hoort gewoon niks als iemand belt. De andere kant hoort mij wel. En na een reset van de livebox werkt het weer...![]()
Brakke rommel. En Orange doet er niks aan."ligt vast aan uw bedrading meneer." Ja hoor. 15cm tussen ISRA en LiveBrax...
Zou het zo zijn dan is lengte niet de enige bepalende factor voor maximum snelheid.
[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 23-07-2007 08:44 ]
Welke ASDL2 modems werken nou met Orange ADSL Family, behalve de Livebox?
Ik heb zelf een modem/router van Belkin. Volgens de Belkin helpdesk zou die helemaal niet moeten werken met Family maar bij mij werkt die dus wel op een klein puntje na, nl. de DNS; standaard krijg ik van DHCP als DNS server 192.168.2.1 (het adres van de router); die werkt niet, maar als ik hard de DNS server van Orange invoer (194.134.5.5) dan werkt het wel.
Wie heeft er een ADSL2 modem dat 100% werkt met Orange Family?
Ik heb zelf een modem/router van Belkin. Volgens de Belkin helpdesk zou die helemaal niet moeten werken met Family maar bij mij werkt die dus wel op een klein puntje na, nl. de DNS; standaard krijg ik van DHCP als DNS server 192.168.2.1 (het adres van de router); die werkt niet, maar als ik hard de DNS server van Orange invoer (194.134.5.5) dan werkt het wel.
Ik heb een adsl2 modem, maar gebruik een adsl lijn omdat ik hier maar 4mb max heb.. Maar verder doet mijn linksys wag354g het prima..
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Dat vraag ik mij nu ook af, ik ben van plan de livebox te gaan vervangen door een Draytek Vigor 2800VG maar niet voordat ik zeker weet of dat dat gaat werkenTlighT schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:02:
Anoniem: 181666
Ik ben exact hetzelfde van plan. Heb momenteel nog internet van xs4all i.c.m. de draytek vigor 2800g maar vind dit toch wat aan de dure kant gezien de snelheid die je ervoor krijgt (450kb/s max). Ik had al ergens op dit forum de instellingen zien staan om het werkend te krijgen, per 1 september is alles als het goed is over naar orange.loewie-643- schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:22:
[...]
Dat vraag ik mij nu ook af, ik ben van plan de livebox te gaan vervangen door een Draytek Vigor 2800VG maar niet voordat ik zeker weet of dat dat gaat werken
http://www.imagehoop.com/view_image/ecc11812/Settings Orange Draytek Vigor 2800.jpg
Edit: Bij het MAC adres moet je het mac-adres van de Livebox invullen en dan moet alles als het goed is werken..
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 23-07-2007 15:37 ]
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die niet weten of een andere gateway gaat werken.
Ik heb de Asus WL-600G besteld en komt hopelijk woensdag binnen.
Ik plaats hier wel een bericht of het wel of niet werkt, samen met een kleine handleiding (als het werkt)
Ik plaats hier wel een bericht of het wel of niet werkt, samen met een kleine handleiding (als het werkt)
[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 23-07-2007 15:37 ]
is dat dan icm telefonie of niet???vr6-only schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:35:
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die niet weten of een andere gateway gaat werken.
Nee zonder telefonie.
Gegevens zijn namelijk niet bekend. Dus kan het sowieso niet testen.
Het is overigens ook geen SIP maar H.323 protocol wat Orange gebruikt.
Wanneer Asus het doet, heb ik nog een werkend PCMCIA kaart liggen voor de livebox. Interesse? vr6only apenstaartje gmail dot com
Gegevens zijn namelijk niet bekend. Dus kan het sowieso niet testen.
Het is overigens ook geen SIP maar H.323 protocol wat Orange gebruikt.
Wanneer Asus het doet, heb ik nog een werkend PCMCIA kaart liggen voor de livebox. Interesse? vr6only apenstaartje gmail dot com
[ Voor 30% gewijzigd door vr6-only op 23-07-2007 16:26 ]
Anoniem: 209479
Ik gebruik een linksys wag300N en die doet het prima! Hiervoor ik een linksys wag54g en ook deze werkte prima. De LB gebruik ik alleen als ik naar de helpdesk moet bellenTlighT schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:02:
Hoezo 450 kb/ps dat ding gaat toch ook gewoon lekker met 1,7 megabyte per seconde?Anoniem: 181666 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:34:
[...]
Ik ben exact hetzelfde van plan. Heb momenteel nog internet van xs4all i.c.m. de draytek vigor 2800g maar vind dit toch wat aan de dure kant gezien de snelheid die je ervoor krijgt (450kb/s max). Ik had al ergens op dit forum de instellingen zien staan om het werkend te krijgen, per 1 september is alles als het goed is over naar orange.![]()
http://www.imagehoop.com/view_image/ecc11812/Settings Orange Draytek Vigor 2800.jpg
Edit: Bij het MAC adres moet je het mac-adres van de Livebox invullen en dan moet alles als het goed is werken..
Is toch gewoon adsl 2 of zie ik dat verkeerd???
Anoniem: 181666
Uiteraard kan die draytek velen malen sneller, waren het niet dat ik nu een xs4all Lite abonnement heb dat max. 450kb/s doorlaat, en dat alles voor 40euro p/m
Als je even goed had gekeken had je vast ook wel gezien dat ik pas in september adsl van Orange heb (family, zonder telefoon)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 24-07-2007 00:33 ]
De helpdesk is verschrikkelijk. Ik zit al 3 weken zonder internet en ze zijn nog steeds niet uit of het aan de modem ligt of de verbinding. Wilde ze vorige week nog een nieuwe modem gaan sturen, hebben ze zich in het weekend bedacht en willen ze nog een paar testjes doen... ughh
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Ben je mooi klaar mee dan, wat is de reden dan dat ze nog wat willen testen? Ik bedoel, ze hebben toch ruim de tijd gehad lijkt me. Heeft iemand eigenlijk ervaring mat mailen naar de helpdesk? Of is bellen een betere optie?CyberAmp schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:03:
De helpdesk is verschrikkelijk. Ik zit al 3 weken zonder internet en ze zijn nog steeds niet uit of het aan de modem ligt of de verbinding. Wilde ze vorige week nog een nieuwe modem gaan sturen, hebben ze zich in het weekend bedacht en willen ze nog een paar testjes doen... ughh
(was even een paar dagen in Frankrijk .......)knakworst schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:05:
[...]
Je weet wel zeker dat je verbinding over Orange loopt?
Jazeker, heb een ip-adres uit de wanadoo pool (85.146.76.XX) Wat dat overigens met Orange te maken heeft is me niet duidelijk. Had de indruk dat Orange onlangs was overgenomen door een Duitse firma....
Heb wel vandaag de nieuwe LiveBox binnengekregen, vanavond eens testen. Hoop dat het nu op volle snelheid gaat werken en dat ik van mijn KPN telefoon-abo af ben....
Dan kan de CopperJet in het museum, prima ding overigens.
[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 24-07-2007 16:17 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Stel ik heb alleen een family abbo en hou mijn kpn lijn (belbudget) en een kpn. Dan heb ik de volgende vraag:
Kan je dan met de livebox via de analoge telefooningang die erin zit toch een voiptoestel of adaptor aansluiten om met een andere geporteerde voipnummer (ex kpn bijvoorbeeld) te bellen?
Ik heb nu een aparte analoge lijn aangevraagd omdat ik nu nog isdn heb met adsl(xs4all). Als de boel draait op mijn analoge lijn, zeg ik met nummerportering het hele isdn verhaal op. Tijdelijk geen internet is even geen optie en kabel daar begin ik niet aan.
Kan je dan met de livebox via de analoge telefooningang die erin zit toch een voiptoestel of adaptor aansluiten om met een andere geporteerde voipnummer (ex kpn bijvoorbeeld) te bellen?
Ik heb nu een aparte analoge lijn aangevraagd omdat ik nu nog isdn heb met adsl(xs4all). Als de boel draait op mijn analoge lijn, zeg ik met nummerportering het hele isdn verhaal op. Tijdelijk geen internet is even geen optie en kabel daar begin ik niet aan.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Er staan op de main pagina maar vier PCMCIA kaartjes genoemd als mogelijke WLAN / WIFI toevoeging aan de livebox.
Het blijkt dat alle vier de kaartjes the "Broadcom 4306" chip gebruiken. Ik heb behulp van een Linux support initiatief voor de Broadcom 43xx chipsets een lijst met mogelijkheden opgesteld.
bcm43xx.berlios.de
Als je nog meer PCMCIA kaartjes weet met de "Broadcom 4306" chip. Zet er bij en laat ze bij bcm43xx.berlios.de ook achter. Helpt hun ook weer
Het blijkt dat alle vier de kaartjes the "Broadcom 4306" chip gebruiken. Ik heb behulp van een Linux support initiatief voor de Broadcom 43xx chipsets een lijst met mogelijkheden opgesteld.
bcm43xx.berlios.de
Als je nog meer PCMCIA kaartjes weet met de "Broadcom 4306" chip. Zet er bij en laat ze bij bcm43xx.berlios.de ook achter. Helpt hun ook weer
VENDOR | PRODUCT ID | PRICEWATCH | VRAAG EN AANBOD | COMMENT |
Dell | TrueMobile 1300 | price | V&A | |
Asus | WL-100G | price | V&A | |
Motorola | WN825G | price | V&A | |
TRENDnet | TEW-401PC | price | V&A | |
Linksys | WMP54G | price | V&A | Alleen v1.2 |
Linksys | WMP54GS | price | V&A | |
Linksys | WPC54G | price | V&A | |
Belkin | F5D7010 | price | V&A | |
Belkin | F5D7011 | price | V&A |
[ Voor 61% gewijzigd door falcon1 op 25-07-2007 14:41 ]
Instellingen voor de Asus WL 600G. Vul deze in en je hebt een perfect werkend product.
Klik Advanced Setup > WAN en Add. (Als het apparaat nog bezig is met automatische detectie van de ADSL settings, klik dan maar op Manual, want die detectie gaat toch niet lukken.)
ATM PVC Configuration
VPI: 8
VCI: 34
Service Category: UBR Without PCR
Connection Type: MAC Encapsulation Routing (MER)
Encapsulation Mode: LLC/SNAP-BRIDGING
Enable 802.1q: uit
WAN IP Settings:
IP, gateway en DNS alledrie op automatically
Network Address Translation Settings
Enable NAT: aan
Enable Firewall: aan
Enable IGMP Multicast: uit
Enable WAN Service: aan
Livebox traint iets van 400 KB hoger in, maar boeiend. Deze loopt tenminste niet constant vast!
Klik Advanced Setup > WAN en Add. (Als het apparaat nog bezig is met automatische detectie van de ADSL settings, klik dan maar op Manual, want die detectie gaat toch niet lukken.)
ATM PVC Configuration
VPI: 8
VCI: 34
Service Category: UBR Without PCR
Connection Type: MAC Encapsulation Routing (MER)
Encapsulation Mode: LLC/SNAP-BRIDGING
Enable 802.1q: uit
WAN IP Settings:
IP, gateway en DNS alledrie op automatically
Network Address Translation Settings
Enable NAT: aan
Enable Firewall: aan
Enable IGMP Multicast: uit
Enable WAN Service: aan
Livebox traint iets van 400 KB hoger in, maar boeiend. Deze loopt tenminste niet constant vast!
[ Voor 86% gewijzigd door vr6-only op 25-07-2007 18:39 ]
Anoniem: 787
Ik zet 'm er nog eens tussen, want ik word er af en toe niet goed van:
Poll: Hoe vaak moet jij resetten?
• Dagelijks
• Wekelijks
• Maandelijks
• Nooit

Ook een poll maken? Klik hier
(Mag 'ie in de topicstart?)
Poll: Hoe vaak moet jij resetten?
• Dagelijks
• Wekelijks
• Maandelijks
• Nooit
Ook een poll maken? Klik hier
(Mag 'ie in de topicstart?)
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [b]Poll: Hoe vaak moet jij resetten?[/b] [*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=1]Dagelijks[/url] [*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=2]Wekelijks[/url] [*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=3]Maandelijks[/url] [*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=4]Nooit[/url] [img]http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=147867&layout=2&sort=prc[/img] [sup]Ook een poll maken? Klik [url=http://poll.dezeserver.nl/index.cgi]hier[/url][/sup] |
Ik ben de afgelopen weken bezig geweest om mijn draadloze internetverbinding op te zetten. Via de utp heb ik steeds een perfecte verbinding van ongeveer 1900 kB/s. Maar draadloos kwam ik met een Linksys WAP54 niet echt verder aangezien hij heel veel crc- en hec-fouten produceert in de Livebox. Ik heb hulp gezocht op dit forum, contact gehad met Linksys en hun oplossing was om het accespoint terug te sturen, maar zonder bonnetje(via marktplaats) wordt dat een beetje lastig.
Bijna besloten om de draadloze verbindingsset van Orange zelf te bestellen, maar toch maar er voor gekozen om een nieuw draadloze router te kopen.
Via kieskeurig ben ik uitgekomen op de Sweex LW050, een goedkope router met goede recensies. Na de installatie werkte alles prima, alleen kwam ik niet boven de 700 kB/s downloadsnelheid terwijl ik wel een 54mbit verbinding had.
Via GOT ben ik aan deze register-tweak gekomen. In combinatie met TCP-optimizer heb ik nu draadloos even snel internet als via de vaste kabel!
Eindelijk!!!!!
Bijna besloten om de draadloze verbindingsset van Orange zelf te bestellen, maar toch maar er voor gekozen om een nieuw draadloze router te kopen.
Via kieskeurig ben ik uitgekomen op de Sweex LW050, een goedkope router met goede recensies. Na de installatie werkte alles prima, alleen kwam ik niet boven de 700 kB/s downloadsnelheid terwijl ik wel een 54mbit verbinding had.
Via GOT ben ik aan deze register-tweak gekomen. In combinatie met TCP-optimizer heb ik nu draadloos even snel internet als via de vaste kabel!
Nou ja bellen kost meer dan mailen. De eerste melding moet via telefoon gebeuren. De volgende contacten heb ik maar gemaild. Je krijgt wel dezelfde de dag antwoord, maar dat antwoord is elke keer hetzelfde: ze kunnen niks doen, je moet wachten op de uitslag. De technische afdeling is gewoon verdomd lui en opereert vanuit een ivoren torentje. Wat je ook zegt, je kunt weinig toevoegen om deze tot een snellere actie te brengen. Niks anders op dan afwachten en de helpdesk lastig vallen met mailtjes.Fonzie27 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:48:
[...]
Ben je mooi klaar mee dan, wat is de reden dan dat ze nog wat willen testen? Ik bedoel, ze hebben toch ruim de tijd gehad lijkt me. Heeft iemand eigenlijk ervaring mat mailen naar de helpdesk? Of is bellen een betere optie?
ik ben vandaag gebeld voor eoa aanbieding van Orange:
(gesprek is iets ingekort, maar de strekking zal duidelijk zijn
)
<Beller> Wat goed dat ik u tref meneer Apie!
<Apie!> Oh?
<Beller> Ja, klopt het dat u Orange internet en telefonie heeft?
<Apie!> Eh, ja
<Beller> Dan heeft u geluk want ik heb een aanbieding voor u, de <weetiknietmeer>aanbieding.
<Apie!> Oh?
<Beller> Ja, heeft u er wel eens van gehoord?
<Apie!> Nee...
<Beller> Orange internet, telefonie, wifi kaartje, en mobiele telefoon met 20EUR bundel voor maar 37 euro per maand!
<Apie!> Ok...
<Beller> U heeft een LiveBox toch?
<Apie!> Ja....
<Beller> en heeft u er wel eens last van dat u de LiveBox moet resetten?
<Apie!> Jep, stekker er uit, 10 secs wachten stekker er in en hij doet het weer.
<Beller> Nou, bij deze nieuwe service heeft u daar geen last meer van!
* Apie! denkt: WTF?
<Beller> Dus wat denkt u er van?
<Apie!> Wacht even.... In feite zeg je me nou dat ik, om de problemen met de LiveBox op te lossen, een ander abo moet nemen?!
<Beller> Maar dit abo heeft alleen voordeel voor u meneer
</knip>
Zijn er meer mensen die deze aanbieding hebben gehad?
(gesprek is iets ingekort, maar de strekking zal duidelijk zijn
<Apie!> Oh?
<Apie!> Eh, ja
<Beller> Dan heeft u geluk want ik heb een aanbieding voor u, de <weetiknietmeer>aanbieding.
<Apie!> Oh?
<Apie!> Nee...
<Beller> Orange internet, telefonie, wifi kaartje, en mobiele telefoon met 20EUR bundel voor maar 37 euro per maand!
<Apie!> Ok...
<Apie!> Ja....
<Apie!> Jep, stekker er uit, 10 secs wachten stekker er in en hij doet het weer.
<Apie!> Wacht even.... In feite zeg je me nou dat ik, om de problemen met de LiveBox op te lossen, een ander abo moet nemen?!
</knip>
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
nog niks gehoord hier.Apie! schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:55:
(gesprek is iets ingekort, maar de strekking zal duidelijk zijn)
<Apie!> Oh?
<Apie!> Eh, ja
<Apie!> Oh?
<Apie!> Nee...
<Apie!> Ok...
<Apie!> Ja....
</knip>
Even ter info:
In het begin had ik rond de 17Mbit. Momenteel 9 a 10Mbit met hangers en geklooi bij veel open connecties. Heb helaas nog geen tijd gehad om een andere provider te zoeken. Maar deze komt er zeker aan.
Stelletje wankers daar bij orange.
Eerst een goede service aanbieden en vervolgens bij tegenvallende resultaten (cash) de snelheid maar gaan cappen.
Doet me weer deugt dat ik niet zo dom was om mijn KPN lijn aan hen over te dragen. Dus overstappen moet geen probleem worden.
In het begin had ik rond de 17Mbit. Momenteel 9 a 10Mbit met hangers en geklooi bij veel open connecties. Heb helaas nog geen tijd gehad om een andere provider te zoeken. Maar deze komt er zeker aan.
Eerst een goede service aanbieden en vervolgens bij tegenvallende resultaten (cash) de snelheid maar gaan cappen.
Doet me weer deugt dat ik niet zo dom was om mijn KPN lijn aan hen over te dragen. Dus overstappen moet geen probleem worden.
Probeer je modem eens een aantal keren te resetten, dit kan nog wel eens helpen, die van mij traint spontaan (na mailcontacxt met de helpdesk) ineens weer op 6 Mb, ondanks het gewauwel dat mijn kabel te lang zou zijn kan het dus toch wel.KBDE schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:51:
Even ter info:
Ik ben de livebox zat en heb deze vervangen door een ST 546. DMT erbij en ik haal weer mijn oude snelheid. ruim 1400+. Al maanden kom ik niet hoger dan 1100 met de Livebox en voorheen wel.
Ik ben tevreden.
Ik ben tevreden.
Ja, paar weken geleden al. Aanbieding gaat over "Orange Unique", heb niet goed opgelet wat het was, iets met mobiel bellen, maar het was in ieder geval veel te duur.Apie! schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:55:
<knip>......</knip>
Nouja, de aanbieding intereseert me geen r**t, maar vind het zo frappant dat je bij die nieuwe service geen last zou hebben van een gare livebox, terwijl je wel gewoon je oude livebox blijft gebruiken...
)
Is er uberhaupt bewijs dat orange de snelheid heeft gecapped? Ik heb nu volgens mij twee jaar Orange (eerst wanadoo) en mijn snelheden zijn nog even hoog als in het begin: tot 1,8MB/sec... (Postcode 6811CJ voor de geinteresseerdenKBDE schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:51:
Even ter info:
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Nee, volgens mij is dat voor de gewone gebruiker niet te bewijzen.Apie! schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:33:
Is er uberhaupt bewijs dat orange de snelheid heeft gecapped? Ik heb nu volgens mij twee jaar Orange (eerst wanadoo) en mijn snelheden zijn nog even hoog als in het begin: tot 1,8MB/sec... (Postcode 6811CJ voor de geinteresseerden)
Kan iemand mij uitleggen of het technisch gezien mogelijk is dat mijn intrainsnelheid elke keer als de stroom van de livebox is geweest wisselt?
De ene keer is het rond de 18.000 kb download, als ik de livebox heb gereset middels het eruit trekken van de stekker dan kan de downloadsnelheid ineens weer 11.000 kb zijn. Dan weer 15, dan weer 17, dan weer 13.
Die waarden zijn toch afhankelijk van de bekabeling en de afstand tot de centrale? Hoe kan dat dan telkens wisselen?
De ene keer is het rond de 18.000 kb download, als ik de livebox heb gereset middels het eruit trekken van de stekker dan kan de downloadsnelheid ineens weer 11.000 kb zijn. Dan weer 15, dan weer 17, dan weer 13.
Die waarden zijn toch afhankelijk van de bekabeling en de afstand tot de centrale? Hoe kan dat dan telkens wisselen?
Geen idee, vroeg het me ook al af. Gekke is wel dat als hij eenmaal op een snelheid intraint, hij deze ook behoudt. Ik blijf het wel apart vinden.kadoendra schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:01:
Kan iemand mij uitleggen of het technisch gezien mogelijk is dat mijn intrainsnelheid elke keer als de stroom van de livebox is geweest wisselt?
mijn modem valt om het uur zo'n beetje uit of slaat vast hoe je het wil noemen.
Alle lampjes gaan branden en dan moet toch echt de stekker eruit.
Heb er nu 1 week last van en gister maar even gebeld, duurde in totaal 5 minuten en krijg gelijk een nieuwe modem opgestuurd!
Heb nu 1 jaar Family en altijd goed gegaan.
Heb er nu 1 week last van en gister maar even gebeld, duurde in totaal 5 minuten en krijg gelijk een nieuwe modem opgestuurd!
Kan een dipje in het modem zijn, afwachten wat de nieuwe box doet.zomaar jb schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 19:40:
mijn modem valt om het uur zo'n beetje uit of slaat vast hoe je het wil noemen.
Ik voel me flink genaaid....
Volgens de site van Orange moet ik op de 20mbit kunnen komen, de livebox traint in op 11464 Kb down en 96 Kb up... Volgens http://speedtest.bbned.nl kom ik op:
56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
256 kbps ADSL 256kbps
512 kbps ADSL 512kbps
1024 kbps ADSL 1Mbps
2026 kbps YOU
2048 kbps ADSL 2Mbps
4096 kbps ADSL 4Mbps
8192 kbps ADSL 8Mbps
10240 kbps ADSL2+ 10Mbps
16384 kbps ADSL2+ 16Mbps
24576 kbps ADSL2+ 24Mbps
Nog trager als ik al had dus
Volgens de site van Orange moet ik op de 20mbit kunnen komen, de livebox traint in op 11464 Kb down en 96 Kb up... Volgens http://speedtest.bbned.nl kom ik op:
56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
256 kbps ADSL 256kbps
512 kbps ADSL 512kbps
1024 kbps ADSL 1Mbps
2026 kbps YOU
2048 kbps ADSL 2Mbps
4096 kbps ADSL 4Mbps
8192 kbps ADSL 8Mbps
10240 kbps ADSL2+ 10Mbps
16384 kbps ADSL2+ 16Mbps
24576 kbps ADSL2+ 24Mbps
[ Voor 3% gewijzigd door LordMorgoth op 28-07-2007 21:06 ]
Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar
Als je dit in je modem ziet als lijnsnelheid dan:kadoendra schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:01:
Elke keer als hij de lijn gaat opbouwen wordt opnieuw gekeken wat de maximale snelheid is die haalbaar is (mits je abonnement natuurlijk niet lager is dan wat je lijn aankan). Deze verschillen zijn wel heel erg fors en duidt meestal op een slechte/foutieve aansluiting thuis of een probleem met de lijn in de grond tussen centrale en aansluiting (huis).
Als je dit als 'behaalde download snelheid' hebt moet je daar niet op letten of onderzoeken waarom het is. Vermijd de "snelheid test pagina's" want die geven elke keer een ander resultaat en zijn afhankelijk van 1001 factoren.
Kijk in je modem wat de lijnsnelheid is, die kan/mag niet elke keer meerdere Mbps afwijken natuurlijk. Een paar 100kbps verschil of zelfs een Mbit lager of hoger kan voorkomen als de verstoring op de lijn iets meer of minder is op dat moment.
Hier hetzelfde.LordMorgoth schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:05:
56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
256 kbps ADSL 256kbps
512 kbps ADSL 512kbps
1024 kbps ADSL 1Mbps
2026 kbps YOU
2048 kbps ADSL 2Mbps
4096 kbps ADSL 4Mbps
8192 kbps ADSL 8Mbps
10240 kbps ADSL2+ 10Mbps
16384 kbps ADSL2+ 16Mbps
24576 kbps ADSL2+ 24Mbps
Je modem verbindt op 11Mbps en dat resulteert in maximaal zo'n 1100kByte/s download snelheid. Je verliest altijd een 11 a 12% met ADSL dus delen door 10 (of 9.6 voor meer precies) is gemakkelijk om te onthouden. Zo'n snelheid test zou dus kunnen uitkomen op 1100kByte/s of 8800kilobit/s of 8.8Mbps haalbare snelheid.
Alleen zijn er 1001 factoren die de resultaten van zo'n test negatief kunnen beïnvloeden. Dus optimaliseer alles wat het kan beïnvloeden zoals:
- Draai TCPoptimzer
- Maak geen gebruik van Wireless.
- Zorg dat er geen ander verkeer loopt up- en/of downstream vanaf die en andere PC's
- Zorg dat een (software)firewall op de PC, antivirus, anti-spyware, ad-ware, etc programma's niet constant je browser in de gaten houden tijdens de test. Dit vertraagt alles meestal.....
- Download gewoon een testbestand of liever twee tegelijk van bijvoorbeeld http://test.leaseweb.nl/ en kijk wat je haalt aan snelheid in plaats van een online/grafische/browser test bij een partij op een server.
Bij mij is de snelheid, nadat de Livebox is vastgelopen en ik heb moeten resetten (= modem aan-en-uit zetten), altijd een stuk lager.
Ik zet mijn modem 's ochtends aan, en haal dan zo'n 15.000 Kb (de laatste tijd eerder 13.000 Kb). Als de verbinding is weggevallen, en ik heb gereset, zit ik meestal rond de 10.000 Kb.
Het is dus net alsof die 15~13.000 iets teveel gevraagd is voor de hardware/kabels.
Als ik een paar keer achter elkaar reset zit de snelheid soms weer op 15.000 ...tot de verbinding wegvalt.
Ik zet mijn modem 's ochtends aan, en haal dan zo'n 15.000 Kb (de laatste tijd eerder 13.000 Kb). Als de verbinding is weggevallen, en ik heb gereset, zit ik meestal rond de 10.000 Kb.
Het is dus net alsof die 15~13.000 iets teveel gevraagd is voor de hardware/kabels.
Als ik een paar keer achter elkaar reset zit de snelheid soms weer op 15.000 ...tot de verbinding wegvalt.
Zet jij elke avond de livebox uit dan?
Owner of DBIT Consultancy
Zie jij een reden om hem nutteloos aan te laten staan dan? (Nu ik VOIP heb laat ik hem 24/7 aanstaan, daarvoor ook altijd uit)
Nee het zijn echt de waarden die de livebox aangeeft. Ik merk het verschil ook direct aan mijn downloadsnelheid op usenet. Het gekke is: toen ik het poste dacht ik dat het alleen was als de stroom eraf is geweest. Nu houd ik het een beetje in de gaten en wisselt het enorm als ik gewoon de ADSL statistieken opvraag. Ik zie het dan vooral aan de SNR-marge dichtbij. Die zat altijd ronde de 8, maar wisselt nu tussen de 13 en de 17. Dat betekent dat er meer uit te halen is toch?bjck schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:35:
[...]
Als je dit als 'behaalde download snelheid' hebt moet je daar niet op letten of onderzoeken waarom het is. Vermijd de "snelheid test pagina's" want die geven elke keer een ander resultaat en zijn afhankelijk van 1001 factoren.
Kijk in je modem wat de lijnsnelheid is, die kan/mag niet elke keer meerdere Mbps afwijken natuurlijk. Een paar 100kbps verschil of zelfs een Mbit lager of hoger kan voorkomen als de verstoring op de lijn iets meer of minder is op dat moment.
Waar moet ik nu beginnen met controleren? Een foutieve aansluiting moet ik dan zoeken tussen het ISRA en de livebox toch? Naar de ethernetkabel tussen de livebox en de pc hoef ik niet te kijken, neem ik aan. De kwaliteit van die lijn zegt toch niets over de intrainsnelheid en SNR-marges?
Als hij gaat verbinden zoekt hij de maximale snelheid bij een SNR van 8dB (heeft Orange ingesteld op de centrale die 8dB). Blijkbaar ziet hij de lijn beter worden als hij al verbonden is en dan gaat de SNR omhoog inderdaad. Als hij schommelt is er wisselende verstoring op de lijn.kadoendra schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:10:
[...]
Nee het zijn echt de waarden die de livebox aangeeft. Ik merk het verschil ook direct aan mijn downloadsnelheid op usenet. Het gekke is: toen ik het poste dacht ik dat het alleen was als de stroom eraf is geweest. Nu houd ik het een beetje in de gaten en wisselt het enorm als ik gewoon de ADSL statistieken opvraag. Ik zie het dan vooral aan de SNR-marge dichtbij. Die zat altijd ronde de 8, maar wisselt nu tussen de 13 en de 17. Dat betekent dat er meer uit te halen is toch?
Het gaat om ISRA <--> Livebox inderdaad, alles daar achter is niet van toepassing op de lijnsnelheid.Waar moet ik nu beginnen met controleren? Een foutieve aansluiting moet ik dan zoeken tussen het ISRA en de livebox toch? Naar de ethernetkabel tussen de livebox en de pc hoef ik niet te kijken, neem ik aan. De kwaliteit van die lijn zegt toch niets over de intrainsnelheid en SNR-marges?
Ja.
Als ik het modem aan laat staan moet ik 'm 's ochtends toch ook weer resetten omdat de verbinding in de nacht weggevallen is.
Ik schakel hem op afstand, met zo'n draadloos schakelcontactdoos-ding, aan en uit.
Twee~drie keer per dag. Op de ergste dagen vier~vijf keer.
Lijkt me niet gezond voor het beestje, ze zijn er voor gemaakt om continue aan te zijn.Anoniem: 787 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:38:
[...]
Ja.
Als ik het modem aan laat staan moet ik 'm 's ochtends toch ook weer resetten omdat de verbinding in de nacht weggevallen is.
Ik schakel hem op afstand, met zo'n draadloos schakelcontactdoos-ding, aan en uit.
Twee~drie keer per dag. Op de ergste dagen vier~vijf keer.
Ik heb een probleempje. mijn ouders hebben Wanadoo (via KPN, want die 20mbit via Wanadoo zelf komt er nooit meer)... die Livebox heb ik een port forward gemaakt voor port 3389.
Dat werkt prima. Maar ik zou graag alleen vanaf een paar specifieke IP's toegang hebben op de PC van mijn ouders.
Wie weet hoe ik dat kan doen ?
Optie 2 is om nietpoort 3389 aan de buitenkant te gebruiken maar bijv 6000. Helaas lukt me dat niet in de Livebox.
Iemand ?
Dat werkt prima. Maar ik zou graag alleen vanaf een paar specifieke IP's toegang hebben op de PC van mijn ouders.
Optie 2 is om nietpoort 3389 aan de buitenkant te gebruiken maar bijv 6000. Helaas lukt me dat niet in de Livebox.
Iemand ?
Anoniem: 76345
Dat klinkt inderdaad als een broodje sales-aap. Er is geen technische verklaring om die uitspraak van die agent te ondersteunen, dus ik vermoed dat ze dit gewoon verzonnen hebben om de boel te kunnen verkopen.Apie! schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:33:
Nouja, de aanbieding intereseert me geen r**t, maar vind het zo frappant dat je bij die nieuwe service geen last zou hebben van een gare livebox, terwijl je wel gewoon je oude livebox blijft gebruiken...
Je kunt toch filteren op Mac adres? Dat is iig een optie om te proberen. Werkt prima hier.kevertje1977 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:22:
Ik heb een probleempje. mijn ouders hebben Wanadoo (via KPN, want die 20mbit via Wanadoo zelf komt er nooit meer)... die Livebox heb ik een port forward gemaakt voor port 3389.
Iemand ?
8388.6 kbps Haal ik met orange. Normaal haal ik gemiddeld 1.5 tot 2MB per sec, maar heb dan ook het voordeel dat ik vlak bij de verdeelkast zit.LordMorgoth schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:05:
56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
256 kbps ADSL 256kbps
512 kbps ADSL 512kbps
1024 kbps ADSL 1Mbps
2026 kbps YOU
2048 kbps ADSL 2Mbps
4096 kbps ADSL 4Mbps
8192 kbps ADSL 8Mbps
10240 kbps ADSL2+ 10Mbps
16384 kbps ADSL2+ 16Mbps
24576 kbps ADSL2+ 24Mbps
PSN: speedrazor3
speedtest afstand:
840 Alkmaar-Daalmeer 1826DA ALKMAAR 072
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 856 meter
Resultaat pcdb.bbned.nl (postcodecheck bbned)
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 835 meter.
*Zucht* Ik zou met die afstanden toch echt boven de 2026Kbps uit moeten komen lijkt me!
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 856 meter
*Zucht* Ik zou met die afstanden toch echt boven de 2026Kbps uit moeten komen lijkt me!
[ Voor 10% gewijzigd door LordMorgoth op 30-07-2007 16:37 ]
*pfff
na enkele dagen weer mijn oude snelheid gehad te hebben (livebox trainde in op 5,6 Mb) is hij weer terug naar 3mb. Heb alles al gechecked en helpdesk al gemailed. Die geven aan dat mijn kabel te lang is, dacht dat 1,5 meter binnen de marge valt
Wordt er een beetje moedeloos van zo, wil een verbdinding die stabiel is en blijft maar dat schijnt niet te kunnen bij hun de laatste paar maanden.
na enkele dagen weer mijn oude snelheid gehad te hebben (livebox trainde in op 5,6 Mb) is hij weer terug naar 3mb. Heb alles al gechecked en helpdesk al gemailed. Die geven aan dat mijn kabel te lang is, dacht dat 1,5 meter binnen de marge valt
Wordt er een beetje moedeloos van zo, wil een verbdinding die stabiel is en blijft maar dat schijnt niet te kunnen bij hun de laatste paar maanden.
Je kan niet filteren op MAC , in ieder geval niet als je op een heel ander netwerk zit.Fonzie27 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:33:
[...]
Je kunt toch filteren op Mac adres? Dat is iig een optie om te proberen. Werkt prima hier.
En ik kon niet vinden hoe je kan filteren op IP....
ik heb sinds gisteren Orange Family (ADSL only).
Eerst de oude speedtouch 510 erop laten draaien:
Verbinding van 6Mbit .... maar: download was maximaal 450 Kbyte p/s !
Dus net de livebox even erbij gepakt, aangesloten. Stats van het modem:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14224 Kb
Afname Dichtbij : 23.9 (dB)
Ver weg : 7.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 175
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 8
ES-teller van 1 dag 0
Met bovenstaande waarden haal ik maximaal met bbned download test 780 Kbyte p/s.
Kan iemand verklaren aan de hand van bovenstaande waarden waar alle signaalverlies door wordt veroorzaak?
EDIT: hmmm, via de webbrowser downloaden gaat met 780Kbyte, maar met usenet gaat het ongeveer rond de 1300Kbyte. Is acceptabel.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14224 Kb
HEC-teller 175
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 8
ES-teller van 1 dag 0
Met bovenstaande waarden haal ik maximaal met bbned download test 780 Kbyte p/s.
Kan iemand verklaren aan de hand van bovenstaande waarden waar alle signaalverlies door wordt veroorzaak?
EDIT: hmmm, via de webbrowser downloaden gaat met 780Kbyte, maar met usenet gaat het ongeveer rond de 1300Kbyte. Is acceptabel.
[ Voor 7% gewijzigd door meelmark op 31-07-2007 20:50 ]
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Iemand enig idee hoe het kan dat mijn upload zo *extreem* laag is???
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| ADSL Monitoring is Successful. The values are: adslLineStatus : GEACTIVEERD adslMode : G992_5_A Upstream = 112 Kb ( Intlv[LP0] ) Downstream = 11696 Kb ( Intlv[LP0] ) ================================================= DIAG Info : ================================================= Attenuation ( dB ) : 36.6 36.0 (FE) SNR margin ( dB ) : 9 10 (FE) HEC counter : 103029 CRC counter : 9378 RTFirmwareVer : 0x0e15080a [root @ adsl]$ |
Ik zie veel HEC errors.
Dit duidt meestal op een bekabelings probleem (intern/extern)
Als je interne bekabeling klopt moet je denk ik toch bij orange aankloppen.
Dit duidt meestal op een bekabelings probleem (intern/extern)
Als je interne bekabeling klopt moet je denk ik toch bij orange aankloppen.
Niet? Je kunt toch je livebox zo instellen dat bepaalde mac adressen er allen op mogen? Zo heb ik het iig bij mij thuis wel ingesteld en dat werkt prima.kevertje1977 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 08:24:
[...]
Je kan niet filteren op MAC , in ieder geval niet als je op een heel ander netwerk zit.
En ik kon niet vinden hoe je kan filteren op IP....
* Harry wacht onderhand al sinds 28 juni op een werkende adsl+telefoon lijn (familie pakket).
Al vele telefoontjes verder, maar begint een beetje een kastje / muur verhaal te worden.
Al vele telefoontjes verder, maar begint een beetje een kastje / muur verhaal te worden.
BMW 535D
Orange doet het nog niet eens zo slecht.
Overzicht download snelheid
Overzicht upload snelheid
In mijn woonplaats Vlaardingen(3131HG) zijn dit de statistieken, niet heel erg slecht!
Overzicht download snelheid
Overzicht upload snelheid
In mijn woonplaats Vlaardingen(3131HG) zijn dit de statistieken, niet heel erg slecht!
Owner of DBIT Consultancy
Een centrale noemen ze dat eerder. Verdeel kasten staan op de hoek van straten of tegen huizen aan en komen alleen kabels in en gaan kabels uit. Op de centrale staat de apparatuur (DSLAM's) waar je modem tegenaan praat en de lijn naar jouw huis op één van de poorten is aangesloten/gekoppeld.SpeeDRaZoR3 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:14:
[...]
8388.6 kbps Haal ik met orange. Normaal haal ik gemiddeld 1.5 tot 2MB per sec, maar heb dan ook het voordeel dat ik vlak bij de verdeelkast zit.
Dat zou je verwachten inderdaad met zo'n lengte. Of de kabel moet heel beroerd zijn en je komt iets lager uit. Ergens een lijnsnelheid van 16000kbps tot 20000kbps zou je wel verwachten wat resulteert in een download snelheid van ~1600kByte/s (~1.6MB/s) tot ~2000kByte/s (~2.0MB/s) inderdaad.LordMorgoth schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:36:
speedtest afstand:
Mits natuurlijk de kabel ook echt die lengte heeft. Kan heel goed zijn dat hij 2x langer is en dat komt meer voor dan je denkt. Hier ook dat postcode checks denken dat het zo'n 500 a 800 meter is en blijkt zo'n 1460 meter te zijn in de grond.
Google even op 'TCPOptimizer' of download hem hier. Draai deze met 'optimal' instellingen voor de netwerk kaart die je gebruikt in je computer. Dan herstarten en nog eens testen.meelmark schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:58:
ik heb sinds gisteren Orange Family (ADSL only).
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14224 Kb
HEC-teller 175
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 8
ES-teller van 1 dag 0
Mits je natuurlijk geen WiFi gebruikt, dan zijn je behaalde resultaten al super gewoon en ga je nooit maximaal halen.
De errors zijn een gevolg, niet de oorzaak.LordMorgoth schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:29:
Iemand enig idee hoe het kan dat mijn upload zo *extreem* laag is???
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ADSL Monitoring is Successful. The values are: adslLineStatus : GEACTIVEERD adslMode : G992_5_A Upstream = 112 Kb ( Intlv[LP0] ) Downstream = 11696 Kb ( Intlv[LP0] ) ================================================= DIAG Info : ================================================= Attenuation ( dB ) : 36.6 36.0 (FE) SNR margin ( dB ) : 9 10 (FE) HEC counter : 103029 CRC counter : 9378 RTFirmwareVer : 0x0e15080a [root @ adsl]$
Wat een indicatie is dat je upstream attenuation (lijn/signaal demping) even hoog is als die van de downstream terwijl hij er altijd onder hoort te liggen en zo rond 50% van de waarde van de downstream of zelfs iets lager meestal.
Dit duidt op een aansluit probleem. Ergens maakt 1 van de 2 adertjes niet to nauwelijks contact en weet je modem nog net-aan een signaal op te bouwen over die lijn. Het kan een varkensneus stekker zijn die slecht contact maakt of een kabeltje met een draadbreuk of slecht op geknepen RJ11 (zo'n doorzichtig klein stekkertje met lipje is dat) stekkertje.
Als je een ISRA hebt in de muur kan het ook daarin nog zitten dat 1 adertje niet goed (meer) vast zit onder het schroefje of nauwelijks contact maakt. Andere mogelijkheid is bijna hetzelfde maar dan maken de beide aders (bijna) contact met elkaar (of een beetje) en heb je sluiting op de lijn. De eerste is meest voorkomend.
Controleer dit goed of je ergens zo iets kan vinden of sluit het even met een ander kabeltje aan direct op je ISRA of maak hem open (als hij open kan wat alleen kan bij zo'n muur-paneel ISRA!) of alles netjes vast zit.
Anders Orange bellen en een storing melden zodat een monteur de lijn buitenshuis en op de centrale kan onderzoeken voor hetzelfde gebrek.
[ Voor 92% gewijzigd door bjck op 01-08-2007 22:59 ]
Het lukt me niet om poort 80 en 21 te forwarden naar een server op 192.168.1.100 (vast ip-adres). Met de methode met script van Linux-Tux geprobeerd, geeft een foutmelding.
Daarna gewoon met de hand via standaard scherm firewall, opslaan, opnieuw opstarten. Ga ik naar het ip-adres op internet dan kom ik bij mijn LiveBox uit (poort 80; 21 idem)....
Op de Shields-up site van GRC staan alle poorten nog op stealth.
Wie heeft een oplossing?
Daarna gewoon met de hand via standaard scherm firewall, opslaan, opnieuw opstarten. Ga ik naar het ip-adres op internet dan kom ik bij mijn LiveBox uit (poort 80; 21 idem)....
Wie heeft een oplossing?
Zet je fietscomputer op nul, en fiets eens naar de centrale. Die zit verstopt in de bosjes, voorbij de bibliotheek. Volg de grotere wegen; niet de voet- en fietspaden. Dan heb je volgens mij de werkelijke afstand.LordMorgoth schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:36:
speedtest afstand:
Bij mij is het in rechte lijn 1500 meter, maar op de fiets 1700 meter, en via de 'auto-route' 2200 meter. Ik vrees dat voor mij die laatste afstand de juiste is, want dat komt overeen met de meetwaardes.
Weet iemand wanneer Orange nou eens gaan starten met ip-tv? Ze hebben het er nou al jaren over dat ze met een tv aanbod komen en ik heb nog steeds niets van ze gehoord. Misschien dat hier Orange medewerkers meelezen die iets weten? Graag reacties als jullie iets weten. Alvast dank
Denk dat ze er in de overnameperiode ook niet zo heel veel meer aan gaan doen
Vandaag weer iemand van de firma Baas over de vloer gehad (2 week geleden ook al).Soulfly schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:58:
* Harry wacht onderhand al sinds 28 juni op een werkende adsl+telefoon lijn (familie pakket).
Na een gezellig gesprek vroeg hij waarom hij eigenlijk was gekomen, aangezien hij niet meer of minder kon doen dan zijn collega 2 week geleden.
Vervelende is dus dat zijn meet gegevens exact hetzelfde gaven als 2 week terug. KPN heeft wel gemeld dat er het e.e.a. was gebeurd, maar op exact hetzelfde punt (487 meter bij mij vandaan) nogsteeds een breuk in de lijn.
Ook de eerder voorgestelde optie om aard punt 2 te gebruiken was niet blijven hangen... Nog maar weer eens aangegeven.
And the story continue's...
en daar geef je dan een goed werkende @Home lijn voor op....
[ Voor 3% gewijzigd door Harry op 03-08-2007 12:35 ]
BMW 535D
Maar dit zou bij elke ADSL provider gebeurd zijn.
Blijft irritant dat het nu zo lang moet duren.
Geeft maar eens eens te meer aan hoe slecht service is van sommige ISP's, ik vindt dat echt niet kunnen. Soms zijn het zulke simpele dingen maar werken ze eerst een protocol af alvorens de juiste te hebben.Lizard schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:34:
Maar dit zou bij elke ADSL provider gebeurd zijn.
DSL Connection
Link Information
Uptime: 0 days, 20:51:18
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 12.764
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,5 / 23,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 10,0 / 10,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 3.406
CRC Errors (Up/Down): 0 / 1
HEC Errors (Up/Down): 0 / 1
Kan iemand mij zeggen wat ik kan doen om te voorkomen dat mijn FEC Errors zo snel oplopen ?
Nu moet ik na een week ofzo mijn moden resetten omdat ik geen stabiele verbinding meer heb (dan ook gewoon 50.000 FEC errors ofzo).
Gevoelsmatig (ik weet niet hoe ik dit test/meet) zeg ik dat de verbinding niet "soepel" is, mijn Sat.receiver reageerd hierop door mijn beeld af en toe te bevriezen.
Link Information
Kan iemand mij zeggen wat ik kan doen om te voorkomen dat mijn FEC Errors zo snel oplopen ?
Nu moet ik na een week ofzo mijn moden resetten omdat ik geen stabiele verbinding meer heb (dan ook gewoon 50.000 FEC errors ofzo).
Gevoelsmatig (ik weet niet hoe ik dit test/meet) zeg ik dat de verbinding niet "soepel" is, mijn Sat.receiver reageerd hierop door mijn beeld af en toe te bevriezen.
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
beste mensen,
ik heb mijn livebox binnen maar ik krijg geen linesync? ik heb de livebox direct aangesloten op het isra punt maar heb geen signaal erop.
Op de site staat dat ik vanaf 10 augustus kon gebruiken maar de helpdeks van orange zei dat ik direct aan de slag kon gaan...
KPN mannetje komt ook 10 augustus maar had toch liever dat hij het meteen deed....
ik heb mijn livebox binnen maar ik krijg geen linesync? ik heb de livebox direct aangesloten op het isra punt maar heb geen signaal erop.
Op de site staat dat ik vanaf 10 augustus kon gebruiken maar de helpdeks van orange zei dat ik direct aan de slag kon gaan...
KPN mannetje komt ook 10 augustus maar had toch liever dat hij het meteen deed....
Wachten tot 10augustus?jozy schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:45:
beste mensen,

Ik weet als "leek" natuurlijk nooit wat er binnen Orange zelf gecommuniceerd is richting KPN.Fonzie27 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:35:
Geeft maar eens eens te meer aan hoe slecht service is van sommige ISP's, ik vindt dat echt niet kunnen. Soms zijn het zulke simpele dingen maar werken ze eerst een protocol af alvorens de juiste te hebben.
Het enige dat ik als "leek" wel zeker weet, is dat KPN er een zootje van maakt en laks is in haar doen en laten. (Providertje pesten zo je wilt).
Momenteel "leen" ik de wifi verbinding van verschillende buren (prettig gebruik maken van openstaande routers heet dat). Ik moet iets om in iedergeval m'n mail nog te kunnen lezen. Hoewel het eigenlijk wat indruist tegen mijn eigen principes.
BMW 535D
Is misschien wel zo maar ook andere problemen duren gewoon te lang voordat het wordt opgelost. Producten zijn prima zolang ze werken maar als er een probleem is dan ben i ker altijd huiverig voor hoe lang het gaat duren. Mijn ervaring daarin is gewoon dat het te lang duurt. Tot op heden is mijn probleem ook nog niet opgelost. Te snel wordt gezegd dat het aan de consumentenzijde ligt, kan misschien wel zo zijn maar bewijs het dan ook.Soulfly schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:47:
[...]
Ik weet als "leek" natuurlijk nooit wat er binnen Orange zelf gecommuniceerd is richting KPN.
Het enige dat ik als "leek" wel zeker weet, is dat KPN er een zootje van maakt en laks is in haar doen en laten. (Providertje pesten zo je wilt).
Momenteel "leen" ik de wifi verbinding van verschillende buren (prettig gebruik maken van openstaande routers heet dat). Ik moet iets om in iedergeval m'n mail nog te kunnen lezen. Hoewel het eigenlijk wat indruist tegen mijn eigen principes.
Heb wel geen Orange verbinding maar Tiscali, maar princiepe is hetzelfde. Van FEC errors heb je in princiepe geen last. Dat zijn wel 'incorrect overgekomen pakketjes' maar ze zijn hersteld door de foutcorrectie op de lijn die is ingesteld door Orange.tismij schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:12:
DSL Connection
Link Information
Alleen van CRC errors heb je echt hinder omdat die dus niet aangekomen zijn en door je PC opnieuw verzonden moeten worden. Bij TCP verbindingen gaat dat vanzelf, maar bij UDP niet als de applicatie dat niet doet. Maar applicaties die UDP gebruiken kiezen hier juist expres voor en dan is het vaak niet erg dat er wat zoek kan raken.
Ik heb in 15 dagen bijna 400.000 FEC errors, kan geen kwaad zolang CRC errors maar niet te hoog is. Als CRC te snel oploopt in korte tijd gaat je modem vanzelf de lijn opnieuw opbouwen ook.
Weet iemand of de 3com officeconnect ADSL2 modem (3CRWDR101A) ( deze) werkt op een wanadoo family aansluiting? Dit in verband met de intense kutheid van de livebox.
Vervelend, ik heb nu ruim een jaar Orange Internet 20Mbit en had altijd een verbinding van rond de 1750Kb tot vorige week of zo want toen was de verbinding nog maar maximaal 950Kb. Hoe vaak ik ook reset, de 'oude' snelheid komt niet meer terug. Upload is nog steeds onveranderd (1016Kb).
Da's toch wel een heel groot verschil nietwaar. Zal ik met de helpdesk gaan bellen of komt dit vanzelf weer op zijn pootjes terecht?
Da's toch wel een heel groot verschil nietwaar. Zal ik met de helpdesk gaan bellen of komt dit vanzelf weer op zijn pootjes terecht?
Kick........Niemand een idee ??OgWok schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:44:
Het lukt me niet om poort 80 en 21 te forwarden naar een server op 192.168.1.100 (vast ip-adres). Met de methode met script van Linux-Tux geprobeerd, geeft een foutmelding.
Wie heeft een oplossing?
Grmbl, tijden mee bezig geweest om te zorgen dat ik weer een normale download en uploadsnelheid kreeg, klachten ingediend, eindelijk een nieuwe livebox gekregen doet dat kutding het nog niet 
Als het niet aan de livebox ligt, waar dan aan? ISRA punt? En wat kan daar mis mee zijn? En hoe verhelp ik het..?
Als het niet aan de livebox ligt, waar dan aan? ISRA punt? En wat kan daar mis mee zijn? En hoe verhelp ik het..?
ik zit nu 4 weken zonder internet, helpdesk zegt dat ik moet blijven wachten... na veel zeuren toch nog een livebox gestuurd. ik wacht het af.
Volgens mij werkt elke modem bij Orange. Het is en blijft ADSL zonder geheimzinnige instellingen. Ik gebruik al 2 jaar een linksys ADSL2 modem.Il Duce schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:47:
Weet iemand of de 3com officeconnect ADSL2 modem (3CRWDR101A) ( deze) werkt op een wanadoo family aansluiting? Dit in verband met de intense kutheid van de livebox.
Succes!! Ik heb het afgelopen jaar en meer dan genoeg gewacht. Ik leef met je meeCyberAmp schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:53:
ik zit nu 4 weken zonder internet, helpdesk zegt dat ik moet blijven wachten... na veel zeuren toch nog een livebox gestuurd. ik wacht het af.
Kun je ook aangeven wat het niet doet? Komt je modem niet online, is de verbinding bagger of iets dergelijks?PolluxDKB schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:15:
Grmbl, tijden mee bezig geweest om te zorgen dat ik weer een normale download en uploadsnelheid kreeg, klachten ingediend, eindelijk een nieuwe livebox gekregen doet dat kutding het nog niet
Je zou hem in ieder geval volgens het boekje kunnen aansluiten, dus kabel korter dan 50 cm bijv. Ze raden mij zelfs 30 cm aan....
Controleer het ISRA punt, je kabels, vernieuw de kabels desnoods, mocht dat nog niet helpen dan zit het probleem echt in je ISRA punt of in het stukje kopen naar de centrale toe of Orange heeft een probleem.
De snelheid is trager dan eerst, download van 1900kb/s naar 900kb/s en upload van 120kb/s naar 30kb/s. Ben al maanden bezig om het weer snel te krijgen.Fonzie27 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:21:
[...]
Kun je ook aangeven wat het niet doet? Komt je modem niet online, is de verbinding bagger of iets dergelijks?
Je zou hem in ieder geval volgens het boekje kunnen aansluiten, dus kabel korter dan 50 cm bijv. Ze raden mij zelfs 30 cm aan....
Controleer het ISRA punt, je kabels, vernieuw de kabels desnoods, mocht dat nog niet helpen dan zit het probleem echt in je ISRA punt of in het stukje kopen naar de centrale toe of Orange heeft een probleem.
Nu laatst een klacht ingediend en heb ik een nieuwe Livebox gekregen. Maakt geen moer uit. Kabels vervangen maakt ook niet uit, en de kabels tussen de livebox en het contactdoosdingetje (die weer vast zit aan het ISRA punt) heb ik ook al vervangen. Het enige wat ik kan doen is het line in contactdoosje openmaken, draadjes losmaken, schoonmaken, terugzetten, want ik heb geen idee hoe ik het ISRA punt controleer of schoonmaak.
Hebben ze al een lijnmeting of een meting in de centrale zelf uitgevoerd?PolluxDKB schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:15:
Ze hebben gemeten wat het signaal tussen de centrale en mij was.kielkiel schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:30:
[...]
Hebben ze al een lijnmeting of een meting in de centrale zelf uitgevoerd?
Ongeveer hetzelfde als wat er bij statestieken staat in mijn Livebox, namelijk 10560kb downstream en 360kb upstream.
Iemand tips of een handleiding om een ISRA punt te controleren? Ik heb een langwerpig ISRA punt.
Nou, heb kort geleden mijn Livebox ontvangen en vandaag zou de verbinding worden opgeleverd. En inderdaad, rond 14:00 lag Internet eruit. Zoals de brief meldde heb ik ruim een uur gewacht en heb toen de Livebox geïnstalleerd, maar achteraf niet geheel volgens de instructies (heb andere volgorde gedaan). Hij deed het in ieder geval niet, alle lampjes knipperden. Normaal betekent dit, dat hij aan het updaten is, maar niet een uur lang.
DUS maar gedeïnstalleerd, computer ge-reset en opnieuw gedaan. Maar nu dus volledig volgens de instructies van de Cd-rom. En voila, hij is 10 minuten bezig met updaten (alle lampjes knipperden weer, dus ik weer paniek natuurlijk) en vervolgens brandt alleen het @ lampje. Geweldig, ook meteen 2e PC aangesloten op 2e ethernet poortje (erg handig dus). We ervaren hier nu een snelheid van ruim 900 KB per seconde (voorheen 300 KB/s), dus ik ben zeer tevreden.
Nu maar hopen dat het zo blijft...
DUS maar gedeïnstalleerd, computer ge-reset en opnieuw gedaan. Maar nu dus volledig volgens de instructies van de Cd-rom. En voila, hij is 10 minuten bezig met updaten (alle lampjes knipperden weer, dus ik weer paniek natuurlijk) en vervolgens brandt alleen het @ lampje. Geweldig, ook meteen 2e PC aangesloten op 2e ethernet poortje (erg handig dus). We ervaren hier nu een snelheid van ruim 900 KB per seconde (voorheen 300 KB/s), dus ik ben zeer tevreden.
Nu maar hopen dat het zo blijft...
Moet wel zeggen dat je een erg lage upstream hebt, komt niet echt overeen met je download. Dit kan te maken hebben met slechte bekabeling maar ik las dat je die al vervangen had.PolluxDKB schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:52:
[...]
Ze hebben gemeten wat het signaal tussen de centrale en mij was.
Ongeveer hetzelfde als wat er bij statestieken staat in mijn Livebox, namelijk 10560kb downstream en 360kb upstream.
Iemand tips of een handleiding om een ISRA punt te controleren? Ik heb een langwerpig ISRA punt.
Jup. Maar sowieso is dat het signaal dat in de Livebox ontvangen wordt, en op de pc zal het dus nog wel íets minder zijn.Fonzie27 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:18:
[...]
Moet wel zeggen dat je een erg lage upstream hebt, komt niet echt overeen met je download. Dit kan te maken hebben met slechte bekabeling maar ik las dat je die al vervangen had.
Gezien het feit dat de Livebox die down en upstream geeft, lijkt het mij dat het komt door het signaal vóór de Livebox. Ook omdat ik de computer al heb geformatteerd, verplaatst, via draadloos gedaan.
Kennelijk kwam het signaal uit het ISRA punt vía een telefoonaansluiting naar de Livebox, dus ik heb die ertussen uitgehaald. Maakte ook geen neuk uit.
Ik vind dat ik ook veel CRC fouten heb. 153 Heb ik er nu, livebox staat nu zo'n 9 uur aan.
Ik denk dus dat het aan het ISRA punt ligt (óf natuurlijk aan de kabel van centrale --> huis).
Het ISRA punt kan geoxideert zijn, zeker omdat ik onder zeeniveau woon ofzo. Hoe maak ik dat kreng dan schoon? En mag dat wel, er staat op dat het alleen door een PTT (
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we het in dit topic inderdaad niet hebben over de overname van de mobiele-tak van Orange Nederland aan T-Mobile. Dat is behoorlijk offtopic.
Laten we het in dit topic inderdaad niet hebben over de overname van de mobiele-tak van Orange Nederland aan T-Mobile. Dat is behoorlijk offtopic.