[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 32.997 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolluxDKB schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:52:
[...]

Ze hebben gemeten wat het signaal tussen de centrale en mij was.
Ongeveer hetzelfde als wat er bij statestieken staat in mijn Livebox, namelijk 10560kb downstream en 360kb upstream.

Iemand tips of een handleiding om een ISRA punt te controleren? Ik heb een langwerpig ISRA punt.
Heb enige tijd geleden ook genoeg problemen gehad. Een monteur vertelde dat ze een tweetal metingen kunnen doen: orange naar jouw toe of centrale naar jouw toe. Mijn ervaring is dat ze standaard het eerste doen en eigenlijk niet de 2e optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:58
Een verbetering voor in de startpost:
De Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3)
Met dank aan:
[rml]OnTheJazz in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Deze Linksys WPC54G in mijn LiveBox geprikt en het draait als een zonnetje. Deze guide ervoor gevolgd: http://rootshell.be/~uhro/livebox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 17:05

Rio

Ik heb al een boek

Staat de installatiesoftware voor die livebox ook ergens online? Ik ben die cd-rom kwijt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeovee
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:13
Heb momenteel ook geen internet of telefonie, na ruim een jaar prima connectie te hebben gehad is het sinds 4 weken eruit geklapt. Als ik mijn modem reset doet alles het even en krijg ik redelijke waardes. Na circa 5 minuten klapt alles er weer uit.

laatst gemeten waardes
ADSL statistieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 1052 Kb
Afname Dichtbij : 26.7 (dB )
Ver weg : 8.9 (dB )
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB )
Ver weg : 10 (dB )
HEC-teller 50479
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10443
ES-teller van 1 dag 0

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

KhaZ

Alfa Romeo

Ik weet niet 123 wat je eraan kan doen (anderen in dit topic wel denk ik), maar die CRC fouten rijzen echt de pan uit, dat is niet normaal!

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
jeeovee schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:42:
Heb momenteel ook geen internet of telefonie, na ruim een jaar prima connectie te hebben gehad is het sinds 4 weken eruit geklapt. Als ik mijn modem reset doet alles het even en krijg ik redelijke waardes. Na circa 5 minuten klapt alles er weer uit.

laatst gemeten waardes
ADSL statistieken

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 1052 Kb
Afname Dichtbij : 26.7 (dB )
Ver weg : 8.9 (dB )
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB )
Ver weg : 10 (dB )
HEC-teller 50479
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10443
ES-teller van 1 dag 0

Iemand suggesties?
Lijn sowieso laten doormeten door Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-09 21:20
Nou, wij hebben sinds vandaag ook family :)
In deze regio zijn we helaas gebonden aan een max van 4mb.
Gelukkig haal ik dit dan ook, dus heb niks te klagen.

Wel even een vraagje over de nieuwsgroepen. (sabnzbd)
De serer/host weet ik, is de poort gewoon 117?
Ik krijg bij sabnzbd namelijk totaal geen download speed...

Het zou kunnen komen omdat ik nog een Wanadoo live box heb, van 3jaar terug die ik nooit heb gebruikt. :9 Ik kan dan ook de firmware niet updaten...
Gelukkig krijg ik eerdaags een CDtje met de orange installatie. :)

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 13:15
hmmm ok ik heb sinds een paar weken ook een probleem...

Ik heb een laptop en ik gebruik dus wifi. Nu viel die steeds uit, maar stekker erin en eruit van de LB zorgde ervoor dat ie het weer deed.
Toen ben ik op vakantie gegaan en nu doet ie het niet meer.

Nu heb ik een kabel aangesloten en dat werkt wel.
Alleen de grap is, een andere (oude) kabel die al sinds jaar ongeveer is aangesloten doet het ook niet meer sinds ik terug ben van vakantie, maar degene die ik nu heb aangesloten wel, en die doet het op beide poorten.

Iemand die weet wat er aan de hand is? En het liefst wil ik dat me wifi weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeovee
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:13
En ja hoor................nieuwe LB ontvangen en de waardes zijn weer als vanouds:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14116 Kb
Afname Dichtbij : 27.3 (dB )
Ver weg : 9.0 (dB )
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB )
Ver weg : 11 (dB )
HEC-teller 112
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 15
ES-teller van 1 dag 0
:)
Nu nog de meeste apen (sommige helpdesk medewerkers zijn trouwens wel netjes!!) van de helpdesk eruit gooien en een mooie credit nota en deze jongen is weer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03 16:50
Bij mij hebben ze laatste de downstream weer omhoog gegooit naar 11mbit, was van 13mbit naar 10, naar 9 gegaan en nu weer 11 na lange tijd. Ze ouwehoeren er gewoon mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier deelt de livebox draadloos opeens geen ip's meer uit:O
Zit maar even met de buurtjes mee te inetten!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jporter schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:54:
Bij mij hebben ze laatste de downstream weer omhoog gegooit naar 11mbit, was van 13mbit naar 10, naar 9 gegaan en nu weer 11 na lange tijd. Ze ouwehoeren er gewoon mee
Zijn er nog mensen (die naast of in de centrale wonen) die nog 20MB halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Weet iemand of de contents van die cd-rom online staan? Of wil iemand ze even online zetten?
Alvast dank!

Als het goed is haal ik trouwens 20mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die CD kan je gewoon opnieuw bestellen bij Orange.Heb de CD ook besteld vandaag.
Het zou een paar dagen duren...dus reken maar op een week :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ello,
Ik had Orange gebelt over mijn vraag of het mogelijk is om Interval uit te zetten.
Ik game nogal regelmatig en Orange Family is gewoon bagger voor gamen, maar dat is oud nieuws.
Mijn vraag was eigenlijk of het mogelijk is om interval vanuit je livebox uit te zetten, volgens mij moet toch Orange het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03 16:50
@Squallix, wat doet interval als ik het mag vragen? Begrijp het woord maar niet wat het in je livebox doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:01:
Die CD kan je gewoon opnieuw bestellen bij Orange.Heb de CD ook besteld vandaag.
Het zou een paar dagen duren...dus reken maar op een week :)
Heb ik ze ook al gevraagd. Maar ik wil hem het liefst gisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jporter schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:12:
@Squallix, wat doet interval als ik het mag vragen? Begrijp het woord maar niet wat het in je livebox doet.
wat het precies doet weet ik ook niet maar ik weet wel dat als het uitstaat je lager pingt naar servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Eindelijk na 4x bellen met orange is het probleem opgelost.
Wat een shit helpdesk(sorry)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Uhm klopt het dat port forwarding helemaal niet meer werkt tegenwoordig? Ik weet dat Orange de Livebox automatisch update wanneer ze daar zin in hebben...

Al mijn portforwarding rules hebben totaal geen effect meer, heb laptop rechtstreeks op de router aangesloten. Heb alle regels eruit gegooid, resets geprobeerd, 1 regeltje opnieuw erin gezet... maakt allemaal geen bal uit de poort blijft dicht :'( Errug irritant was juist na maanden weer met torrents bezig..

Edit: als ik het script gebruik van Linux Tux dat in de startpost wordt genoemd, krijg ik bij het Toepassen van Stap 2, in het venstertje "Error : no RXINTERFACE"...

[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 10-08-2007 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:50:
[...]

wat het precies doet weet ik ook niet maar ik weet wel dat als het uitstaat je lager pingt naar servers.
Even een andere vraag, gebruik je de wifi verbandiung van je Livebox of gewoon met een kabeltje.

Ik hoor namelijk van meer mensen dat als wireless gamen dit voor veel uitval kan zorgen. Wellicht handig om dit is uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn er hier nog mensen met een Direct ADSL van Orange? Op de website staat al een tijd "Als je meer dan een jaar abonnee bent, zetten we je automatisch over naar Orange ADSL Family.".

Dit is bij mij dus niet gebeurd omdat er problemen zouden zijn met omzettingen. Weet iemand hier meer van? Enig idee hoelang zoiets gaat duren? Heb weinig zin om weer een jaar te wachten...

Bij een tweede mail naar de helpdesk verwezen ze me door naar een 0900-nummer, met de boodschap dat ze er daar meer over wisten, maar ik betwijfel het... Iemand hier praktijkervaring mee?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09
beste mensen,

ik heb deze waarden als adsl statistieken:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 12896 Kb
Afname Dichtbij : 24.3 (dB)
Ver weg : 6.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

en deze als firmware:

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_22204A
Referentie 3202WNLB_22204A

1. Mijn eerste ervaringen tot nu toe: alle apparatuur werd keurig op tijd geleverd, KPN kwam vanadaag een lijntest doen en zei dat alles OK was maar toch lijkt het voor mn gevoel dat het sneller kan. Ik woon op 1212 meter van de centrale volgens bbned en ik wilde vragen of mijn waardes kloppen.

2. Maar het meest irritante probleem is dat mijn internet verbinding om de 5 minuten!!! eraf ligt. Moet ik weer adsl verbreken en opnieuw verbinden voordat ik weer internet krijg. Paar keer resetten hielp gewoon niet en dit is echt irritant.

Wat ook echt fout is is dat orange die modems gewoon niet met de nieuwste software al levert.

EDIT1: volgens mij weet ik waar het aan ligt: op een gegeven moment klapt de telefonie eruit en dan flikkert de hele internetverbinding er ook uit. Ik heb telefonie basis maar heb nog geen telefoon aangesloten op de telefoon poort omdat ik er geen heb. Weet iemand of het daar aan ligt en zo ja of ik telefonie tijdelijk kan uitschakelen?

[ Voor 13% gewijzigd door jozy op 10-08-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonzie27 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 02:32:
[...]

Even een andere vraag, gebruik je de wifi verbandiung van je Livebox of gewoon met een kabeltje.

Ik hoor namelijk van meer mensen dat als wireless gamen dit voor veel uitval kan zorgen. Wellicht handig om dit is uit te proberen.
\

Nee ik zit gewoon op een draadje... en uitval dat heb je altijd met orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Is het ook mogelijk om via USB een externe schijf aan te sluiten op de livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31

OgWok

U.N.C.L.E.

Jazco2nd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:17:
Uhm klopt het dat port forwarding helemaal niet meer werkt tegenwoordig? Ik weet dat Orange de Livebox automatisch update wanneer ze daar zin in hebben...

Al mijn portforwarding rules hebben totaal geen effect meer, heb laptop rechtstreeks op de router aangesloten. Heb alle regels eruit gegooid, resets geprobeerd, 1 regeltje opnieuw erin gezet... maakt allemaal geen bal uit de poort blijft dicht :'( Errug irritant was juist na maanden weer met torrents bezig..

Edit: als ik het script gebruik van Linux Tux dat in de startpost wordt genoemd, krijg ik bij het Toepassen van Stap 2, in het venstertje "Error : no RXINTERFACE"...
Heb hetzelfde probleem. Geen enkele rule schijnt te werken. Enige zichtbare verschil is firewall aan of uit. Krijg zo langzaam maar zeker een matige indruk van de Livebox............

Dus als iemand een oplossing weet..... GRAAG !!

heb overigens de volgende firmware:
Naam F@st3202

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 10-08-2007 14:47 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Misschien een domme vraag, maar hoe kom ik in het 'geavanceerd' menu? Ik kan nergens het password ervoor vinden!

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
LordMorgoth schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:23:
Misschien een domme vraag, maar hoe kom ik in het 'geavanceerd' menu? Ik kan nergens het password ervoor vinden!
Kijk eens in de startpost. Die is er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
Op het moment weer een erg slechte verbinding. Klapt er iedere keer uit, om de paar minuten reset de livebox zichzelf.

Upstream was voorheen altijd 1000+ en Downstream altijd rond de 16000. Zit op 200 meter van de centrale.

Krijg nu deze waardes:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 688 Kb
DownStream 12152 Kb
Afname Dichtbij : 14.1 (dB)
Ver weg : 3.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 12 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
edit: hint was al gegeven zie ik :+

of de handleiding lezen, deze biedt ook uitkomst 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Fonzie27 op 11-08-2007 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

admin
admin

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
kan iemand mijn vraag nog beantwoorden?
beste mensen,

ik heb deze waarden als adsl statistieken:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 12896 Kb
Afname Dichtbij : 24.3 (dB)
Ver weg : 6.7 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

en deze als firmware:

Naam F@st3202
Referentie 3202WNLB_22204A

1. Mijn eerste ervaringen tot nu toe: alle apparatuur werd keurig op tijd geleverd, KPN kwam vanadaag een lijntest doen en zei dat alles OK was maar toch lijkt het voor mn gevoel dat het sneller kan. Ik woon op 1212 meter van de centrale volgens bbned en ik wilde vragen of mijn waardes kloppen.

2. Maar het meest irritante probleem is dat mijn internet verbinding om de 5 minuten!!! eraf ligt. Moet ik weer adsl verbreken en opnieuw verbinden voordat ik weer internet krijg. Paar keer resetten hielp gewoon niet en dit is echt irritant.

Wat ook echt fout is is dat orange die modems gewoon niet met de nieuwste software al levert.

EDIT1: volgens mij weet ik waar het aan ligt: op een gegeven moment klapt de telefonie eruit en dan flikkert de hele internetverbinding er ook uit. Ik heb telefonie basis maar heb nog geen telefoon aangesloten op de telefoon poort omdat ik er geen heb. Weet iemand of het daar aan ligt en zo ja of ik telefonie tijdelijk kan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
JordiFcu schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:45:
Op het moment weer een erg slechte verbinding. Klapt er iedere keer uit, om de paar minuten reset de livebox zichzelf.

Upstream was voorheen altijd 1000+ en Downstream altijd rond de 16000. Zit op 200 meter van de centrale.

Krijg nu deze waardes:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 688 Kb
DownStream 12152 Kb
Afname Dichtbij : 14.1 (dB)
Ver weg : 3.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 12 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Het wordt er niet veel beter op :'(

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 504 Kb
DownStream 5968 Kb
Afname Dichtbij : 14.5 (dB)
Ver weg : 3.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 20 (dB)
HEC-teller 65
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 8
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Klinkt als een brakke livebox.

Heb je een ander modem om te testen? Of een andere voedingsadapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
Heb geen andere apparatuur, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
Begint nu wel behoorlijk irritant te worden. Livebox reset zich uit zichzelf om de zoveel tijd en traint op heel verschillende waardes in. Heb vanaf het begin het Family-pakket en eerder nooit (echte) problemen gehad en er is ook niks in de "setup" veranderd. Heb ook telefonie, kan dus geen alternatief modem gebruiken.

Kan ik dit probleem bij Orange neerleggen en wat zullen zij hiermee gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

JordiFcu schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 09:30:
Begint nu wel behoorlijk irritant te worden. Livebox reset zich uit zichzelf om de zoveel tijd en traint op heel verschillende waardes in. Heb vanaf het begin het Family-pakket en eerder nooit (echte) problemen gehad en er is ook niks in de "setup" veranderd. Heb ook telefonie, kan dus geen alternatief modem gebruiken.

Kan ik dit probleem bij Orange neerleggen en wat zullen zij hiermee gaan doen?
Als je nu zo'n slechte verbinding hebt zou ik dat zeker bij Orange neerleggen en dan per brief. De helpdesk begint meestal met een warmwater-verhaal over het ISRA punt; kabeltje is een halve meter te lang, etc etc. (maw. het probleem ligt bij jou).

Stel een redelijke termijn waarop het opgelost moet zijn en zo nee dan naar een andere provider. De Livebox is zowiezo, naar mijn idee, geen fantastisch apparaat (brak)........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
OgWok schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:29:
[...]

Als je nu zo'n slechte verbinding hebt zou ik dat zeker bij Orange neerleggen en dan per brief. De helpdesk begint meestal met een warmwater-verhaal over het ISRA punt; kabeltje is een halve meter te lang, etc etc. (maw. het probleem ligt bij jou).

Stel een redelijke termijn waarop het opgelost moet zijn en zo nee dan naar een andere provider. De Livebox is zowiezo, naar mijn idee, geen fantastisch apparaat (brak)........
Onzin. Ikzelf ben altijd tot een oplossing gekomen aan de telefoon. Per brief is alleen als je een klacht hebt. Maar dan moet je wel eerst een poging wagen om met de helpdesk tot een oplossing te komen. Anders trek je echt aan het verkeerde eind. En dreigen met een andere provider....who cares....je bent nummer 35455646 in de rij en wisselen van provider doen de meeste binnen een jaar of twee alweer. Dat zijn ze gewend en zullen ze echt niet van opkijken. Heb je liever een goedwerkende lijn of rompslomp met andere providers? Kies zelf maar.
Wat ik zelf al raar vindt is dat diegene niet direct even Orange heeft gebeld of iets geprobeerd heeft, maar direct hier gaat lopen kreunen. Excuse my French....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Lekkere Loempia schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:07:
[...]
Wat ik zelf al raar vindt is dat diegene niet direct even Orange heeft gebeld of iets geprobeerd heeft, maar direct hier gaat lopen kreunen. Excuse my French....
Och, men klaagt graag eerst alvorens de oplossing te gaan zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ben nu bij me tante, zou vandaag orange aan gaan sluiten.
Zou vanaf de 12e werken, wat het nu is.
En je raad het al : Het werkt niet!
Dus wij bellen, "Sorry mevrouw, wordt in de loop van de week geregeld"
Grrrrrr orange:@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
Lekkere Loempia schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:07:
[...]
Heb het wel 'ns vaker gehad, dat het een middagje niet zo lekker liep en dat is vanzelf weer verholpen, ik hoopte daar deze keer ook op, maar nu duurt het al wat langer, te lang ;).

En m'n pa is nogal van "ach het komt vanzelf goed.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Ligt het nou aan mij of is er nergens een hogere snelheid te halen op adsl2+
ik zit 2390 meter van een centrale (ja een nieuwbouw wijk aangesloten op de alleroudste centrale in de stad)

=5.6 Mbps [Megabit-per-second]
=5600 Kbps [Kilobit-per-second]
=0.7 MB/sec [Megabyte-per-second]
=700 KB/sec [Kilobyte-per-second]

Ik betaal dus 23.95 euro voor een 5.6 mbit lijn met mijn snelheid:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 6564 Kb
Afname Dichtbij : 40.3 (dB)
Ver weg : 15.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 200
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 30
ES-teller van 1 dag 0

Dan is dit abbo toch relatief duur , behalve als je naast die centrale zit?

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ja maargoed, dat is niet de schuld van orange maar van adsl2+.
bij een andere provider met 20 mbit zul je ook die snelheid ervaren denk ik zo hoor.
maar als je een slomere verbinding voor minder wilt halen kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
AtHomer schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:30:
Zijn er hier nog mensen met een Direct ADSL van Orange? Op de website staat al een tijd "Als je meer dan een jaar abonnee bent, zetten we je automatisch over naar Orange ADSL Family.".

Dit is bij mij dus niet gebeurd omdat er problemen zouden zijn met omzettingen. Weet iemand hier meer van? Enig idee hoelang zoiets gaat duren? Heb weinig zin om weer een jaar te wachten...

Bij een tweede mail naar de helpdesk verwezen ze me door naar een 0900-nummer, met de boodschap dat ze er daar meer over wisten, maar ik betwijfel het... Iemand hier praktijkervaring mee?
Geen Direct ADSL-klanten hier?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
AtHomer schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 08:31:
[...]

Geen Direct ADSL-klanten hier?
nee sorry, had direct family hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Sinds vanmorgen geen telefonie meer. Reset en alles geprobeerd. Klantenservice heeft maar weer eens een ticket aangemaakt voor de technische dienst. De telefoonstatus op de Livebox geeft weer: "Hoorn van de haak". Echter is deze natuurlijk niet van de haak. Volgens mij heeft alweer eens een LB het begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Mag ik even weten hoe jullie 15MBit uberhaupt halen? Hebben jullie Orange zo lang aan de kop gezeurd tot jullie die snelheid kregen?

Ik hoor hier makkelijk 15 tot 20Mbit te halen (+/- 1750 tot 2500 kb/s) maar ik kom alleen op goede dagen tot 800kb/s en normaal gezien niet boven de 400kb/s. Soms is het zo erg dat als ik naar me eigen ip ping, ik een ping van 5 milliseconden krijg :( (lokale ping)

Alles zou bovendien goed moeten zijn. Livebox staat bijvoorbeeld op 20 centimeter van ISRA point. Alle troubleshooting gedaan maar nog steeds niet meer snelheid. Zou het kunnen dat de Livebox kapot is?

Edit: Nog een vraag. Weet iemand of dit werkt (ADSL & Telefonie abbo):
Livebox internet uitschakelen.
Splitter kopen en aansluiten op een router, ISRA point en livebox.
En het resultaat zou moeten zijn dat je internet via je eigen router hebt en toch nog telefonie via de livebox (want dat gaat niet via geen enkele router).

Dus:
code:
1
2
3
4
5
6
.   ISRA
      |
      |
+-----------+
|           |
Livebox  Router

[ Voor 46% gewijzigd door Sebazzz op 13-08-2007 14:54 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Laatst online: 11-09 17:25
Ik ben met de nieuwe live box gezakt van 17,5 mb naar 16,5 mb...maar is constant nu...heb verder nooit meer problemen....heb uiteraard geen telefonie erbij.. ;) zit wel maar 300 meter van de centrale

[ Voor 10% gewijzigd door Von Henkel op 13-08-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Eindelijk, na 1,5 maand bellen, meten, bellen, meten, bellen, bellen ennuh, owja, meten

Sinds vanmiddag werkt eindelijk de ADSL lijn (+telefonie) van Orange
Nu nog even kijken wat ik kan doen met de extra gemaakte kosten. Een aansluit probleem van een week / 2 week vind ik nog acceptabel, maar 1,5 maand wordt me te gortig.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raden jullie mij aan om orange adsl familie + telefonie te nemen ??

ik sta op het punt om er 1 te nemen.

Zelf hebben wij geen vaste telefoonlijn actief, die kan ik toch als het goed is ook bij orange bestellen ???

Hoeveel moet ik er voor betalen eigenlijk...

zie dat je iets van 32 euro per maand betalen, maar om je lijn te activeren..wat zijn de kosten daar van ( vaste telefoon lijn )

En hoelang duurt de levertijd eigelijk ??

en waar kan ik precies zien, hoe ver ik van de centrale woon.. zodat ik kan kijken wat voor snelheid ik met orange kan behalen..

ps : momenteel heb ik kabel internet 8)7 & geen adsl + GEEN vaste telefoon aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en trouwens met de livebox van Orange, kan ik daarmee goed online gamen ??

zonder veel lag enzo... en wat is mijn Ping eigenlijk.

Moet wel weer goed online kunnen gamen he :9 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennus2006 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:17:
Ben nu bij me tante, zou vandaag orange aan gaan sluiten.
Zou vanaf de 12e werken, wat het nu is.
En je raad het al : Het werkt niet!
Dus wij bellen, "Sorry mevrouw, wordt in de loop van de week geregeld"
Grrrrrr orange:@
Heb in mjin huis afgelopen week ook orange gekregen :) Donderdag zou het actief zijn...op die dag lag ook een kaartje van KPN op de mat dat ze langs zijn geweest om de lijn te testen (STUMPERS :@....er zijn mensen die werken overdag :P) Na een paar keer die gasten geprobeerd terug te bellen was ik het zat.
Zaterdag de hele mikmak aangesloten, LB opgestart......en het WERKT! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:12:

Livebox geeft laagste ping. Gebruik je een modem van derden, dan schiet de ping omhoog. Ping is uiterlijk zo'n 35ms. Hoger moet het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:12:

Als je veel shooters speelt (waar ping heel belangrijk is > bv. counterstrike) dan raad ik je af om orange te nemen.

Ik heb Orange omdat het gewoon weg heel goedkoop en snel is, maar ik mis me kpn ping enorm als ik cs speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Ik had met de Livebox een ping van 23 ms en nu met een speedtouch een ping van 30 ms.
KPN was 12 ms :/ (wanadoo dsl basic)

[ Voor 19% gewijzigd door vr6-only op 14-08-2007 03:56 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

The Triad schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:48:
Edit: Nog een vraag. Weet iemand of dit werkt (ADSL & Telefonie abbo):
Livebox internet uitschakelen.
Splitter kopen en aansluiten op een router, ISRA point en livebox.
En het resultaat zou moeten zijn dat je internet via je eigen router hebt en toch nog telefonie via de livebox (want dat gaat niet via geen enkele router).

Dus:
code:
1
2
3
4
5
6
.   ISRA
      |
      |
+-----------+
|           |
Livebox  Router
Dit gaat niet werken lijkt me, het telefonie deel van Orange loopt ook via ADSL, dus 2 modem-routers tegelijk aansluiten gaat zo niet lukken.

Je kunt wel een router met de WAN aan de internetpoort van de livebox hangen. Er is vast wel ergens een stukje code om een DMZ naar de router te maken in de livebox, maar dan heb je dus nog steeds je livebox als modem.

Wat wel zou moeten kunnnen is de livebox vervangen door een router met telefonie (VIOP/VODSL) functie.

In princiepe zijn de volgende aansluitschema's mogelijk:

(1) Standaard Orange aansluiting (Telefonie analoog/KPN of Orange)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
(1)
     ISRA
      |
      |
   Livebox================PC's
      |
      |
   Telefoon

(2) Telefonie analoog(KPN) met extra splitter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
(2)
     ISRA
      |
      |
   Splitter-T------Telefoon
      |
      I
      |
      |
   Livebox================PC's

De extra splitter voor de livebox kan storingen voorkomen.
Maar kan wegelaten worden natuurlijk als je geen problemen hebt met schema (1).

(3) Telefonie analoog-KPN of Orange + eigen router/AP
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
(3)
     ISRA
      |
      |
   Livebox=====Router/AP=====PC's
      |
      |
   Telefoon

Let op een eventuele DMZ/Portforward bij gebruik van een router.
Indien je een Acces-Point aansluit zorg dan dat de DHCP settings correct zijn
(DHCP van het AP forward of uit).
Bij gebruik van een wireless router als een AP gebruik je dus NIET de WAN poort

(4) Telefonie analoog(KPN) + eigen router/AP
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
(4)
     ISRA
      |
      |
   Splitter-T------Telefoon
      |
      I
      |
      |
   Livebox=====Router/AP=====PC's

Let op een eventuele DMZ/Portforward bij gebruik van een router.
Indien je een Acces-Point aansluit zorg dan dat de DHCP settings correct zijn
(DHCP van het AP forward of uit)!
Bij gebruik van een wireless router als een AP gebruik je dus NIET de WAN poort.

De extra splitter voor de livebox kan storingen voorkomen.
Maar kan wegelaten worden natuurlijk als je geen problemen hebt met schema (3).

(5) Telefonie analoog(KPN) + eigen modem-router
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
(5)
     ISRA
      |
      |
   Splitter-T------Telefoon
      |
      I
      |
      |
 Modem-Router=============PC's

code:
1
2
3
4
5
6
7
Legenda:

ISRA : je kpn/koper aansluitpunt
 enkel streepje - : telefoonkabel
dubbel streepje = : UTP-netwerk kabel
              -T- : Telefoon uitgang splitter
              -I- : Internet uitgang splitter

Verder is er natuurlijk een verschil tussen een modem-router en een router, een modem-router heeft geen WAN aansluiting (die is intern). Een Router heeft geen telefoon aansluitng (het is tenslotte geen modem!) maar een WAN en 1 of meer ethernet aansluitingen.

Als je een Router aansluit op de livebox moet je dus op een of andere manier een DMZ of de nodige port-forwards aanleggen naar de router!

Zoals hieronder aangegeven door Elwood Blues is/zijn het protocol en/of de settings niet bekend. Als je dus Orange telefonie gebruikt zit je vast aan de Livebox. Indien deze volgens jou niet naar behoren werkt moet je ze vragen een nieuwe op te sturen.

[ Voor 68% gewijzigd door mjl op 14-08-2007 15:39 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkMatt
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 14:41
Never mind. ;)

[ Voor 96% gewijzigd door DonkMatt op 14-08-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

mjl schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:17:
[...]

(4) Telefonie van Orange + eigen VoDSL/VOIP modem-router
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
(4)
     ISRA
      |
      |
   Splitter
     I T
     | |
 Modem-Router=============PC's
      |
      |
   Telefoon

Bij (4) ga ik er dus vanuit dat de instellingen voor telefonie van Orange bekend zijn. Ik heb het zelf niet dus dat mag iemand anders eventueel even uitzoeken!
Ik had begrepen (uit dit topic) dat de instellingen voor telefonie niet bekend zijn. Beter gezegd: Orange gebruikt een eigen protocol voor de telefonie dat niet ondersteund wordt door andere modems/routers. Dus: als je Orange Telefonie hebt, zit je vast aan de livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

Elwood Blues schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:17:
[...]

Ik had begrepen (uit dit topic) dat de instellingen voor telefonie niet bekend zijn. Beter gezegd: Orange gebruikt een eigen protocol voor de telefonie dat niet ondersteund wordt door andere modems/routers. Dus: als je Orange Telefonie hebt, zit je vast aan de livebox.
Thanx, ik zal het in de bovenstaande post even bewerken!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Orange gebruik van het H.323 protocol voor hun telefonie, maar de configuratie is geheim. Deze wordt naar de Livebox gestuurd als hij zich aanmeldt op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:05:
Raden jullie mij aan om orange adsl familie + telefonie te nemen ??

ik sta op het punt om er 1 te nemen.

Zelf hebben wij geen vaste telefoonlijn actief, die kan ik toch als het goed is ook bij orange bestellen ???

Hoeveel moet ik er voor betalen eigenlijk...

zie dat je iets van 32 euro per maand betalen, maar om je lijn te activeren..wat zijn de kosten daar van ( vaste telefoon lijn )

En hoelang duurt de levertijd eigelijk ??

en waar kan ik precies zien, hoe ver ik van de centrale woon.. zodat ik kan kijken wat voor snelheid ik met orange kan behalen..

ps : momenteel heb ik kabel internet 8)7 & geen adsl + GEEN vaste telefoon aansluiting.
ik had exact hetzelfde: geen telefoon nix noppes. Je hoeft dus geen aansluitkosten enzo te betalen en ze zetten je binnen 3 weken erop. Ik had besteld via adslwinkel omdat ik gratis philips dect toestel van ze kreeg. 14 juni besteld en ik was 10 augustus online.

Lijn activeren etc is allemaal gratis en doen zij voor je. Als je zelf kpn wilt aanvragen kost je dat rond de 50 euro en betaal je ook ongeveer 10 euro. Je kan beter gewoon alles aan Orange laten doen, kost je niets (de eerste 2 maanden alles gratis, ook die 10 euro lijnhuur). Staat verder ook allemaal op hunsite.

Doe de postcodecheck van hunzelf en kijk hoever ze jou inschatten. Verder zijn er genoeg postcode checks te vinden. Ikzelf woon rond de 1200 meter volgens die checks maar haal zelf maximaal 1.32 mb/s constant (13 mbit dus). Niet maximaal maar wel prima te doen. Lijn is stabiel, met het korte kabeltje aangesloten op de livebox.

Heb vandaag het isra punt opnieuw gestript en alles netjes aangesloten en nu zie ik dat de CRC en HEC errors 0,0 zijn. (6uur draaiend). Dit was veel meer.

Dus nemen die handel zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Elwood Blues schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:17:
[...]

Telefonie zit je vast aan de LiveBox inderdaad. Heb er op dit moment helemaal geen problemen mee. Een PCMCIA kaartje geregeld en ook WLAN op dit moment geactiveerd. MAC filter, WPA met AES beveiliging alles kun je intellen.

WIFI verbinding is stabiel, maar je haalt niet hoger dan 900 a 1000 kb/s (ik dan) op een Centrino laptop met intel wifi chipje. Geoptimized met TCP optimizer uiteraard. Daarom raad ik je aan voor het harde leechwerk gewoon een kabeltje te gebruiken.

Ik had hele slechte verhalen over die livebox gehoord maar valt me reuze mee. Zelfs de splitter is ingebouwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:10:
[...]

Heb in mjin huis afgelopen week ook orange gekregen :) Donderdag zou het actief zijn...op die dag lag ook een kaartje van KPN op de mat dat ze langs zijn geweest om de lijn te testen (STUMPERS :@....er zijn mensen die werken overdag :P) Na een paar keer die gasten geprobeerd terug te bellen was ik het zat.
Zaterdag de hele mikmak aangesloten, LB opgestart......en het WERKT! :D
die mannetjes van de KPN doen helemaal niets. Ze stoppen een apparaat dat op een multimeter lijkt in het ISRA punt en wachten een minuutje. Als er OK op adt apparaat staat betekent dat je lijn goed is }:O . Dan groeten ze je en zijn ze weer weg (na een handtekening gezet te hebben anders krijgen ze hun salaris niet :P )

Dus je hebt niet veel gemist als het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee klopt. Had ook wel het idee dat het wel zou werken. vorige bewoners hadden ook adsl gehad.
op zich pure onzin, maar aan de andere kant wel weer goed van orange om het extra te checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

--Niels-- schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:25:
Orange biedt zijn diensten over twee verschillende netwerken aan. Namelijk over zijn eigen netwerk (max. 20 mbit) en over het netwerk van KPN (max 4 mbit).
Zoals bjck hierboven ook al aangeeft, als het Orange netwerk niet beschikbaar is, koopt Orange een dienst in bij KPN. Aangezien dit natuurlijk duurder is, krijg je voor hetzelfde geld, minder bandbreedte. En is het dus ook niet zo dat je boven deze 4 mbit uit zult komen.

Als je op de website van Orange de ADSL mogelijkheden van jouw adres controleert, geeft hij als het goed is aan dat je max. 4 mbit haalt.
Ik heb na mijn verhuizing een soorgelijk probleem. De wijkcentrale (rotterdam-schiebroek, een krappe 900 meter hier vandaan) heeft wel de beschikking over ADSL2+ en 20 meter verderop (in dezelfde straat!) is 20mb adsl van Orange wel beschikbaar. Echter, Orange vindt dat op mijn adres 20mbit niet mogelijk is. Mijn vermoeden is omdat mijn adres nog niet in hun postcodecheck opgenomen is en een en ander daardoor niet goed loopt. De technische dienst van Orange wist mij te vertellen dat het komt doordat mijn specifieke adres op een 'kw-netwerk' is aangesloten ipv een'ft-netwerk' en dat dit allemaal gaat via KPN. Als ik dit neerleg bij de technische dienst van KPN heeft niemand hier nog van gehoord...

Schiet dus lekker op.. Nu betaal ik dus wel de volle mep voor een compleet ander product (Orange geeft zelf toe dat de max op mijn lijn niet 20mb maar 4mb is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Heb je dan geen recht dat je minder mag betalen voor je verbinding of misschien zelfs een vergoeding met terug werkende kracht?

@MJL: Erg bedankt voor deze uitleg. Het komt er dus op neer dat ik aan de Livebox vast zit met telefonie. Weet je toevallig of het mogelijk is om DHCP voorgoed uit te schakelen in de Livebox en dan gewoon iedere PC een statisch ip te geven? (Dus gewoon 192.168.1.1 -> LAN Setup & DHCP [tabblad] -> DHCP Configuratie -> Stoppen of tlenet 192.168.1.1 -> dhcpserver - stop) Want op het moment gaan die port forwards plus dhcp niet lekker samen en iedere keer als ik Azureus Vuze start kan ik controleren welke poort ik nou weer kan invoeren. Of kan de Firewall van de livebox uitgeschakelt worden? Kan de lease tijd van een IP ook aangepast worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Sebazzz op 15-08-2007 20:45 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
@ The Triad, DHCP uitschakelen is niet nodig, gewoon PC statisch instellen en klaar.
Ik heb mijn DHCP reeks in de LB ingesteld op 192.168.1.10 tot 99 en dan heb ik verschillende pc's vast staan op .100 en hoger. die poorten zet je lkkr open op dat ip in je LB en klaar.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Eximius schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:11:
@ The Triad, DHCP uitschakelen is niet nodig, gewoon PC statisch instellen en klaar.
Ik heb mijn DHCP reeks in de LB ingesteld op 192.168.1.10 tot 99 en dan heb ik verschillende pc's vast staan op .100 en hoger. die poorten zet je lkkr open op dat ip in je LB en klaar.
Hoe heb je die range dan precies veranderd? Via telnet?

Waarom staat zo'n tip trouwens niet in de startpost :)

Statische IP's gebruiken
Stel in je OS een IP in dat buiten de range van de Livebox DHCP server ligt

[ Voor 16% gewijzigd door Sebazzz op 16-08-2007 18:17 ]

• Lizard
Check de startpost van een vorig topic, daar staat het wel in.

Lijkt erop dat ik iets te veel heb weggehaald omdat het assignen van een ip op basis van mac adres niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 408 Kb
DownStream 9848 Kb
Afname Dichtbij : 32.8 (dB)
Ver weg : 21.7 (dB)
HEC-teller 16579
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2491
ES-teller van 1 dag 0

:'(

Ik weet het niet meer ;(
Al 6 maanden ben ik er mee bezig. Maandenlang orange bellen, mailen. Uiteindelijk nieuwe Livebox gekregen, maakt geen reet uit. Het enige wat ik kan doen is het ISRA punt vervangen maar ik weet niet hoe...

[ Voor 27% gewijzigd door bóòbó op 17-08-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
De lage upstream waarden duiden inderdaad op problemen met de lijn,
Breng dit eens onder de aandacht van de helpdesk en vraag of ze een lijnmeting
willen doen.
Je isra punt kun je niet vervangen.
Wel kun je :
- Controleren of de livebox het ENIGE apparaat is dat aangesloten is op het isra punt
(denk aan alarmcentrales e.d.)
- De bekabeling vanaf isra tot je livebox degelijk en in orde is.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
mesa57 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:29:
[...]

De lage upstream waarden duiden inderdaad op problemen met de lijn,
Breng dit eens onder de aandacht van de helpdesk en vraag of ze een lijnmeting
willen doen.
Hebben ze al gedaan.
Je isra punt kun je niet vervangen.
Wel kun je :
- Controleren of de livebox het ENIGE apparaat is dat aangesloten is op het isra punt
(denk aan alarmcentrales e.d.)
Jup, het enige apparaat.
- De bekabeling vanaf isra tot je livebox degelijk en in orde is.
Al 5 keer vervangen, zelfs livebox vervangen.
Ik heb dus geen flauw idee wat ik nog kan doen, en HOE ik dat kan doen. Mensen zeggen dat ik het ISRA punt moet schoonmaken, maar hoe en wat..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
JordiFcu schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:48:
[...]

Heb het wel 'ns vaker gehad, dat het een middagje niet zo lekker liep en dat is vanzelf weer verholpen, ik hoopte daar deze keer ook op, maar nu duurt het al wat langer, te lang ;).

En m'n pa is nogal van "ach het komt vanzelf goed.."
En hij heeft weer eens gelijk gekregen.. Weer een aantal dagen een redelijk stabiele verbinding.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 16296 Kb
Afname Dichtbij : 13.2 (dB)
Ver weg : 2.5 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 854
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 206
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

The Legend

*Plop*

PolluxDKB schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:36:
[...]

Hebben ze al gedaan.

[...]

Jup, het enige apparaat.

[...]

Al 5 keer vervangen, zelfs livebox vervangen.
Ik heb dus geen flauw idee wat ik nog kan doen, en HOE ik dat kan doen. Mensen zeggen dat ik het ISRA punt moet schoonmaken, maar hoe en wat..?
Niet zelf doen. Bel de KPN Storingsdienst en zeg dat je ISRA "stuk" is, dan kun je een monteur krijgen die het ISRA na kan kijken (wel zelf betalen waarschijnlijk als je geen vaste lijn van KPN hebt).

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Orange.nl krijg ik nee op het rekest als ik op mijn postcode 20mb wil bestellen. Echter via internetten.nl krijg ik die wel. Ik dacht ik bel maar even met de HD. De dame controlleerd mijn postcode en zegt idd dat ik maar tot 4 mb kan krijgen (dat terwijl Speedlinq 20mb levert hier). Maar goed ik krijg vervolgens de vraag of ik heel even wil blijven wachten. Na 3 minuten hoor ik haar stem weer en deelde zij mij mede dat Orange op dinsdag 21/08/2007 nieuwe producten gaan introduceren. Blijkbaar moet dat iets groots zijn want ze zei dat ik waarschijnlijk heel veel betere alternatieven zou kunnen krijgen. Details kon ze mij niet vertellen daar ze die zelf pas maandag krijgen. Maar goed,...ik belde voor ADSL & Bellen dus ben erg benieuwd wat er bij Orange daarmee gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Weet iemand of de Livebox via de usb uitgang ook als printserver te gebruiken is?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
ernst schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:27:
Weet iemand of de Livebox via de usb uitgang ook als printserver te gebruiken is?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik probeer nu extra mappen te porten via dat linux tux ding, maar het tweede deel lukt niet meer. Bij het eerste deel heb ik inmiddels de policies toegevoegd, maar ik weet nu niet hoe ik ze kan activeren.

Als ik het via het livebox menu doe kan ik kiezen voor ontvangstinterface en verzendinterface en als ik beide mer0 doe dan krijg ik de volgende opties

Ontvangstinterface : Verzend-interface :
Sequentie :
Bron IP-adres : Tot :
Bestemming IP-adres : Tot :
Bron poort : Tot :
Bestemming poort : Tot :
Protocol : Alle TCP UDP ICMP Firewall actie : Toestaan Blokkeren

NAT actie ID Selecteer 1234567891011

Ik snap dat ik bij nat id die juist gemaakte policy# moet kiezen, maar het lijkt erop dat alles ingevuld moet worden en daar haak ik helaas af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Eindelijk na 1 maand en 1,5 week een nieuwe modem gekregen die deze keer niet defect is.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17528 Kb
Afname Dichtbij : 22.2 (dB)
Ver weg : 5.7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Vandaag na 5 dagen nieuwe Livebox gekregen. Telfonie werkt weer en de internet stats zien er ook wel redelijk goed uit:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 13132 Kb
Afname Dichtbij : 29.0 (dB)
Ver weg : 9.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 11 (dB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Great, bij iedereen werkt alles weer met een nieuwe livebox, behalve bij mij ;(

Wat zijn de kansen dat ik een kapotte livebox heb gekregen? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-07 11:38
In tegenstelling tot wat eerder gemeld is werkt bij mij de wifi kaart Belkin F5D7011df (dus niet F5D7011) prima :) .

Als meerdere deze ervaring hebben kan hij aan het lijstje van werkende kaarten worden toegevoegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Casio fx-100 op 18-08-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Onderstaande info heb ik op een ander forum gevonden:
Ik moet toegeven dat dit een reactie is op een topic dat al een tijdje stil staat, maar wie weet kijken mensen hier nog regelmtig naar.

De kaartjes hier besproken die zouden werken zijn kaartjes met een broadcom chipset. (kaartjes van andere types die het niet bleken te doen staan niet in de lijst)
Als je zoekt op broadcom and pcmcia in google, dan kom je op een website welke aangeeft welke pcmciakaartjes zijn uitgerust met een broadcom chipset.
http://broadcom.rapla.net/

Ik heb een linksyskaartje WPC54G, ik meen versie 3.1 deze lijkt tot op heden zonder problmen te functioneren. Kaartjes met andere chipsets laten de led niet branden, en worden niet herkend door de modem.

Ik heb helaas geen mogelijkheden om andere kaartjes te testen. Wie weet komen er meerdere types aan bod, maar als het geen broadcom chipset heeft, dan is de kans van slagen klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
jozy schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:14:
[...]

die mannetjes van de KPN doen helemaal niets. Ze stoppen een apparaat dat op een multimeter lijkt in het ISRA punt en wachten een minuutje. Als er OK op adt apparaat staat betekent dat je lijn goed is }:O . Dan groeten ze je en zijn ze weer weg (na een handtekening gezet te hebben anders krijgen ze hun salaris niet :P )

Dus je hebt niet veel gemist als het werkt :)
ben ook van kpn naar orange gegaan, hier is geen mannetje langs geweest, alles werkt prima trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:59
Ik heb ook sinds donderdag Orange, en ik krijg de volgende statistieken uit de modem:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 11988 Kb
Afname Dichtbij : 11.0 (dB)
Ver weg : 1.4 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 3802
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 304
ES-teller van 1 dag 0

Volgens de berekening zit ik zo'n kleine 800meter van de centrale. Dus ik verwacht wél meer dan die 11,9Mbit/sec. Alleen zouden deze SNR marges een beetje aan de lage kant zijn voor dit topic? Weet iemand of mijn bovenstaande gegevens goed of fout zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Hmm..zag deze topic ook net per toeval en dacht gelijk aan een probleem met Family welke ik sinds een week heb:

Mijn stats:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 4660 Kb
Afname Dichtbij : 13.3 (dB)
Ver weg : 2.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Ik vind het raar dat ik opeens 4Mbit heb terwijl ik nu al een jaar en 8 maanden heb kunnen genieten van +-18Mbit... Hebben meer mensen dit laatste tijd of ben ik de enige? Ik ga morgen even bellen met Orange en hoop dat ze dit voor me kunnen fixen want je merkt het wel als je meerdere gebruikers hebt die downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik zal bij deze ook maar weer eens reageren, en de statistieken van mijn verbinding laten zien.
In totaal de livebox nu 3x moeten resetten, sinds eind april. Vált nog mee dus. :P

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 24.2 (dB)
Ver weg : 9.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 25 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 52
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 48
ES-teller van 1 dag 0

U bent verbonden gedurende : 736:36 uur
Gezien de verbonden tijd, zijn er dus maar zeer weinig fouten. :)
Telefonie is wel niet zo super als bij de KPN, maar op het moment wel redelijk te gebruiken.

Wel vermeldt ik er even bij, dat in het dorp waar ik woon Orange geen apparatuur in de centrale heeft staan, en we zodoende aan max. 4mbit down en 1mbit up zitten, welke wél zeer stabiel is. Ook heb ik contact met Orange opgenomen om te kijken in hoeverre ze ons tegemoet gaan komen in de gemaakte belkosten, toen we meer dan 3 weken zonder telefonie en internet zaten bij de overstap van het abonnement. (TD van Orange wist na 3 weken nog niet wat het probleem was, en belde nooit terug. Uiteindelijk zelf bij TD van KPN aangegeven, en volgende dag was het probleem opgelost. Kabel was niet goed vastgezet in centrale bij omzetting 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

Bintmeister schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:22:
[...]

Ik heb na mijn verhuizing een soorgelijk probleem. De wijkcentrale (rotterdam-schiebroek, een krappe 900 meter hier vandaan) heeft wel de beschikking over ADSL2+ en 20 meter verderop (in dezelfde straat!) is 20mb adsl van Orange wel beschikbaar. Echter, Orange vindt dat op mijn adres 20mbit niet mogelijk is. Mijn vermoeden is omdat mijn adres nog niet in hun postcodecheck opgenomen is en een en ander daardoor niet goed loopt. De technische dienst van Orange wist mij te vertellen dat het komt doordat mijn specifieke adres op een 'kw-netwerk' is aangesloten ipv een'ft-netwerk' en dat dit allemaal gaat via KPN. Als ik dit neerleg bij de technische dienst van KPN heeft niemand hier nog van gehoord...

Schiet dus lekker op.. Nu betaal ik dus wel de volle mep voor een compleet ander product (Orange geeft zelf toe dat de max op mijn lijn niet 20mb maar 4mb is)
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 15.6 (dB)
Ver weg : 6.3 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

En dat op nog geen 900m van de wijkcentrale....

Iemand enig idee wat Orange bedoelt met 'KW-netwerk' en 'FT-netwerk'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Het valt me op dat er veel meer mensen veel lager zitten met de snelheid dan volgens de afstand normaal is.. Is Orange misschien bezig met iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Mr.Nash schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:03:
Ik vind het raar dat ik opeens 4Mbit heb terwijl ik nu al een jaar en 8 maanden heb kunnen genieten van +-18Mbit... Hebben meer mensen dit laatste tijd of ben ik de enige? Ik ga morgen even bellen met Orange en hoop dat ze dit voor me kunnen fixen want je merkt het wel als je meerdere gebruikers hebt die downloaden..
Mijn verschillen zijn dan welliswaar niet zo groot maar het is wel herkenbar. Ik ben van 6Mb naar 3 Mb gegaan. Volgens Orange ligt het aan mijn bekabeling maar daar is niks aan veranderd. Wel het modem nog dichterbij gezet bij het ISRA punt, zelfs tot 30 cm. maar hij blijft maar op 3 mb intrainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Bintmeister schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:41:
[...]

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 15.6 (dB)
Ver weg : 6.3 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

En dat op nog geen 900m van de wijkcentrale....

Iemand enig idee wat Orange bedoelt met 'KW-netwerk' en 'FT-netwerk'?
Een gokje.

FT = France Telecom
KW = KPN Wholesale

Dus de eerste (FT) zijn Orange aansluitingen op het eigen ADSL netwerk van Orange (Orange is dochter van France Telecom). En de tweede zijn aansluitingen die zijn ingekocht bij KPN, vermoedelijk op de centrale's waar Orange zelf geen netwerk en ADSL apparatuur heeft staan.

Je ziet het ook bij de aanvraag dat je soms niet meer kan bestellen/geleverd krijgt dan 4Mbps, dat is een goede indicatie op welke van de twee je zit.

De exact 4/1 verbinding die je hebt met deze gegevens (kan veel sneller inderdaad) doet erg sterk vermoeden dat je op een KW aansluiting zit en dus een 4/1 aansluiting/abonnement hebt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

Kijk, aan die info heb ik inderdaad al meer.

Het stomme is alleen dat als ik de postcode van hier verderop in de straat gebruik in de postcodecheck, Orange wel aangeeft dat er 20mbit mogelijk is. Dus de centrale is daadwerkelijk wel geschikt voor 02mbit van Orange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu al weer een lange tijd orange, nog uit de tijd van wanadoo dus we zijn ondertussen ook nog ge-port.

Tot nu toe weinig problemen mee gehad, behalve dan dat mijn livebox soms spontaan weigert nog verbinding met internet normaal door te geven.

Dit is nadat ik met firefox of opera de configuratie veranderd, daarna vliegt gewoon me hele IE eruit.
Enfin, ondertussen is dit opgelost door niet automatisch een IP adres te laten verkrijgen maar deze vast te zetten.

Wel kom ik nu achter een andere fout (bug?) als ik met dreamweaver meer als 15bestandjes wil uploaden via de file-manager crasht me livebox ook.

Terwijl als ik het met filezilla doe dit niet gebeurt...achja zal wel aan mij liggen :+
Ik zit trouwens 600- meter van de centrale af en ik haal een snelheid van maximaal 1856Kb/s

Valt dit nog trouwens te tweaken? Ik las een keer een paar dingen over het tweaken van bepaalde settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Laatst online: 13:52
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:12:
<...> Na 3 minuten hoor ik haar stem weer en deelde zij mij mede dat Orange op dinsdag 21/08/2007 nieuwe producten gaan introduceren. Blijkbaar moet dat iets groots zijn want ze zei dat ik waarschijnlijk heel veel betere alternatieven zou kunnen krijgen. Details kon ze mij niet vertellen daar ze die zelf pas maandag krijgen. Maar goed,...ik belde voor ADSL & Bellen dus ben erg benieuwd wat er bij Orange daarmee gaat gebeuren.
Is er iemand die hier al wat van weet?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

REDFISH schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:53:
Ik probeer nu extra mappen te porten via dat linux tux ding, maar het tweede deel lukt niet meer. Bij het eerste deel heb ik inmiddels de policies toegevoegd, maar ik weet nu niet hoe ik ze kan activeren.

Als ik het via het livebox menu doe kan ik kiezen voor ontvangstinterface en verzendinterface en als ik beide mer0 doe dan krijg ik de volgende opties

Ontvangstinterface : Verzend-interface :
Sequentie :
Bron IP-adres : Tot :
Bestemming IP-adres : Tot :
Bron poort : Tot :
Bestemming poort : Tot :
Protocol : Alle TCP UDP ICMP Firewall actie : Toestaan Blokkeren

NAT actie ID Selecteer 1234567891011

Ik snap dat ik bij nat id die juist gemaakte policy# moet kiezen, maar het lijkt erop dat alles ingevuld moet worden en daar haak ik helaas af.
Is er niemand die goede info heeft hoe je bovenstaande goed kan aanpakken. Ben er ook mee aan het modderen.......... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die vanaf de ISRA succesvol een telefoonkabel hebben van ongeveer 3,5 meter naar de livebox? Als de bedrading korter wordt dan staat de livebox namelijk niet in mijn kamer (gedeelde flat) en dat is nogal lastig met storingen etc. Of is er een andere oplossing? (bij UTP staat de livebox dus in de kamer van iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon1
  • Laatst online: 08-09 15:06
Lizard schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:56:
Onderstaande info heb ik op een ander forum gevonden:
[...]
Zoals ik ook schreef is het idd een broadcom chip. Maar dan wel de 4306 chip van Broadcom.

De bovenstaande site. http://broadcom.rapla.net/ Geeft helaas niet aan welke BCM chip er in zit.

De "Belkin F5D7011df" (801.11g+ 125Mbps) PCMCIA kaart heb ik ook aan de praat gekregen. Alleen moest ik de [801.11b+g] om zetten naar [801.11g] op de Livebox, anders werkte het bij mij niet.

Mijn lijst met mogelijkheden staat op bladzijde 6. dmv quote kun je volgens mij de code eruit halen. De code wil ik ook wel ergens heen mailen.

De lijst:

VENDORPRODUCT IDPRICEWATCHVRAAG EN AANBODCOMMENT
DellTrueMobile 1300priceV&A
AsusWL-100GpriceV&A
MotorolaWN825GpriceV&A
TRENDnetTEW-401PCpriceV&A
LinksysWMP54GpriceV&AAlleen v1.2
LinksysWMP54GSpriceV&A
LinksysWPC54GpriceV&A
BelkinF5D7010priceV&A
BelkinF5D7011priceV&A F5D7011df werkt ook, misschien moet je de wireless-b mode uitzetten op de livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:52:
Zijn er mensen die vanaf de ISRA succesvol een telefoonkabel hebben van ongeveer 3,5 meter naar de livebox? Als de bedrading korter wordt dan staat de livebox namelijk niet in mijn kamer (gedeelde flat) en dat is nogal lastig met storingen etc. Of is er een andere oplossing? (bij UTP staat de livebox dus in de kamer van iemand anders.
Ik had er een van 13 meter en dat werkte prima. Haalde het maximale uit mijn verbinding dus ik verwacht met die 3,5 meter geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonzie27 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:10:
[...]

Ik had er een van 13 meter en dat werkte prima. Haalde het maximale uit mijn verbinding dus ik verwacht met die 3,5 meter geen problemen.
oh okee :D :P ja de andere omstandigheden zijn wel gunstig , dus dan probeer ik het wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 07:24:
Terwijl als ik het met filezilla doe dit niet gebeurt...achja zal wel aan mij liggen :+
Ik zit trouwens 600- meter van de centrale af en ik haal een snelheid van maximaal 1856Kb/s

Valt dit nog trouwens te tweaken? Ik las een keer een paar dingen over het tweaken van bepaalde settings.
In het begin van ADSL Family kon dat ja, maar inmiddels zijn er netwerkaanpassingen gedaan. Nu heeft het weinig zin meer.
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het in dit topic inderdaad niet hebben over de overname van de mobiele-tak van Orange Nederland aan T-Mobile. Dat is behoorlijk offtopic.