[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 32.999 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kamphuis schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:44:
[...]

Als je veel shooters speelt (waar ping heel belangrijk is > bv. counterstrike) dan raad ik je af om orange te nemen.

Ik heb Orange omdat het gewoon weg heel goedkoop en snel is, maar ik mis me kpn ping enorm als ik cs speel.
bedoel je met draad of draadloos ???

want ik wil graag COD 4 spelen, die komt namelijk op 4 nov 2007 uit namelijk 8)7

Dus heb ik geen stabiele ping ?? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:29:
[...]

Livebox geeft laagste ping. Gebruik je een modem van derden, dan schiet de ping omhoog. Ping is uiterlijk zo'n 35ms. Hoger moet het niet zijn.
dus het is stabiel voor spelletje's ??? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik werk zelf bij de Orange ADSL en vaste telefonie helpdesk. Aangezien dit forum van een erg goed niveau is, dacht ik dat ik zo nu en dan wat info, of wat advies zou kunnen plaatsen.

Indien dit gewenst is, zal ik wel een disclaimer moeten schrijven, aangezien ik wel een soort van overeenkomst van geheimhouding heb getekend. Aangezien ik het graag constructief wil houden, en liever niet mijn baan riskeer, zal ik sommige vragen dan ook niet beantwoorden.

Edit 21-08-07:

Ik zal zo nu en dan wat vraagjes proberen mee te pakken, of wat situaties bekijken.

Ik wil wel graag wat regels opstellen:

-Geen OMG Orange suxx!!1!!! taal, dat hoor ik al genoeg over de telefoon/email :P

-Ik geef hier alleen mijn eigen mening weer, of zal proberen te voorspellen wat de waarschijnlijke reactie zal zijn.
Ik heb geen zin om door mijn collegas aangesproken te worden, omdat ik hier aangeef dat ik zelf een andere aanpak zou kiezen dan mijn collega op dat moment doet. Niets wat ik dus hier zeg is definitief :)
Mocht ik hier toch te veel van merken, dan beeindig ik per direkt en zonder opgave van reden deze posts. Dit alles is puur ter advies/informatie.

-Ik doe zowel administratieve als technische vragen. Ik weet echter niet alles, en overleg op werk ook veel. Niet alles wat ik zal zeggen is juist :)

-Zo nu en dan zal er ook wel wat opgekropte frustratie uit komen. Soms heb je na een k*tklant zin om per direct ontslag te nemen. Neem het dus met een korrel zout als een reply een beetje chagerijnig/sarcastisch is :+

Ik verzin vast straks nog wel wat dingetjes, die ik er dan alsnog bij zal vermelden, ik kijk nu eerst even naar de reply's. Indien gewenst kan ik ook wat templates die ik veel gebruik online zetten. Ik ga er echter vanuit dat die hier niet nodig zijn :P

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 15:00 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Kan het zo zijn dat in dezelfde straat de beschikbaarheid van 20mbit en 4mbit verschilt? Als in op nummer 69 is Orange 20mbit bechikbaar en op nummer 100 enkel 4mbit? En zo ja, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-07 11:38
Lizard schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:56:
Onderstaande info heb ik op een ander forum gevonden:
...
Ik heb een linksyskaartje WPC54G, ik meen versie 3.1 deze lijkt tot op heden zonder problmen te functioneren. Kaartjes met andere chipsets laten de led niet branden, en worden niet herkend door de modem.
...
[...]
De WiFi kaart Linksys WPC54G Versie 3.1 heb ik geprobeert en deze werkte niet bij mij. Het zal dan ook waarschijnlijk niet om Ver. 3.1 gaan.

Ik heb de Linksys kaart geruild voor een Belkin F5D7011df en deze werkt prima in mijn Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:51:
Hallo allemaal,

Ik werk zelf bij de Orange ADSL en vaste telefonie helpdesk. Aangezien dit forum van een erg goed niveau is, dacht ik dat ik zo nu en dan wat info, of wat advies zou kunnen plaatsen.

Indien dit gewenst is, zal ik wel een disclaimer moeten schrijven, aangezien ik wel een soort van overeenkomst van geheimhouding heb getekend. Aangezien ik het graag constructief wil houden, en liever niet mijn baan riskeer, zal ik sommige vragen dan ook niet beantwoorden.
Jeej, een orange medewerker! :P Of moet ik T-Mobile medewerker zeggen?

Misschien mag je dit beantwoorden:
Ik ben al maanden bezig om ervoor te zorgen dat ik weer een normale snelheid krijg. Orange heeft lijnmetingen gedaan, tests, ik heb de livebox gereset, stroom eraf gehaald, kabels vervangen (nu al zo'n 3 keer totaal), ik heb zelfs een nieuwe livebox gekregen van orange, maar het maakte allemaal niets uit.
Deze waarden krijg ik op mijn Livebox:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 408 Kb
DownStream 9708 Kb
Afname Dichtbij : 32.8 (dB)
Ver weg : 21.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 218
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 33
ES-teller van 1 dag 0

Hij staat nu ''U bent verbonden gedurende : 02:36 uur '' aan, en nu al 33 CRC-fouten. Laat ik hem 2-3 dagen aan heb ik zo een paar honderd CRC-fouten, waar duid dat op?

Hopelijk kan je me helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
Orange heeft lijnmetingen gedaan, tests, ik heb de livebox gereset, stroom eraf gehaald, kabels vervangen ..... ik heb zelfs een nieuwe livebox gekregen van orange, maar het maakte allemaal niets uit.
Ik denk dat we mekaar de hand kunnen schudden, Pollux, bij mij is het ook een drama sinds kort, lijkt wel of ik in één keer gecapped ben door Orange.
- Nieuwe Livebox, nieuwe kabels, KPN meting vind geen fout, Orange monteur belt niet terug, etc etc. Telefoonrekening ondertussen 40 euro! Medewerker antwoord op mijn vraag of hij uit kan leggen wat de waarden precies betekenen van mijn metingen met SNR etc. : Ehmm, ja, heeft u MSN of een standaard programma draaien als de LiveBox uitvalt? Ondertussen valt verbinding niet meer weg na nieuwe Livebox, maar de waarden zijn om de huilen :(

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 412 Kb
DownStream 5660 Kb
Afname Dichtbij : 34.0 (dB)
Ver weg : 13.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 3806
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 327
ES-teller van 1 dag 0

Ziet iemand wat raars???

Ik zit volgens een website op 892 meter vd centrale....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:51:
Hallo allemaal,

de snelheids cap zegt jou zeker niks? :)

heb altijd rond de 1,8mb kunnen downen, sinds enkele maanden kom ik niet hoger als 1,5mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
SYQ schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 01:02:
[...]

de snelheids cap zegt jou zeker niks? :)

heb altijd rond de 1,8mb kunnen downen, sinds enkele maanden kom ik niet hoger als 1,5mb
Het lijkt wel alsof iedereen gezakt is in snelheid, iemand nog aanwezig waarvan de verbinding wel sneller is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
mrfatmen schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:40:
[...]

Is er iemand die hier al wat van weet?
Ik heb Orange afgelopen zaterdag gebelt met de vraag wanneer de snelheden omhoog gaan voor mijn wijk (kan nu tot 4Mbit) en hij gaf aan dat er in de loop van de komende week (deze week dus) alle Orange aansluitingen naar minimaal 8Mbit gaan. Ik weet niet of dit al bekend was hier maar meld 't maar even :)

Wat me wel opvalt, gisteren kreeg ik nog bij een postcodecheck de snelheden van 4Mbit/1024Kbit, nu is het 4Mbit/640Kbit :( De upload vond ik juist een reden om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantevortex
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-04 09:44
Upstream 412 Kb
DownStream 5660 Kb
HEC-teller 3806

~890 meter van de wijkcentrale? De waardes zijn slecht, downstream moet eigenlijk rond de 18 Mbit zijn, upstream moet eigenlijk gewoon 1024 Kbit zijn.

Kijk naar de HEC errors 3806, en de CRC fouten 327.

Wat hier mogelijk aan de hand is ligt bij twee mogelijke oorzaken. Of een defect in de wijkcentrale, of een defecte/slecht aangesloten modem.

Er zit ruis op de lijn. Dit kan ook aan de grondkabel liggen in het ergste geval. In zo'n geval is er niets aan te doen.

Controleer in ieder geval een aantal dingen.

Het KPN aansluitpunt in uw huis zou geen aftakkingen mogen hebben. Zijn er extra KPN punten in uw huis, kan is de beste kans dat de problemen over zijn zodra deze punten vanaf het eerste punt worden losgekoppeld.

Extra ADSL splitter? Weghalen, zorgt voor signaalverlies.

Aangezien uw eerdere ervaring met de helpdesk al een nieuw modem en een monteur hebben opgeleverd, dan lijkt mij dat er niets mis is met de aansluiting in huis, maar dan zal die SNR "ver weg" voor up en download ongeveer op of rond de 10 dB moeten zijn om de verbinding stabiel te houden. Vooral telefonie, indien u dat gebruikt zal hier last van hebben.

Als nou niets effect heeft is het aan te raden om de helpdesk weer te bellen, en ditmaal vragen om de ADSL lijn te laten controleren. Er kan ook iets volledig stuk zijn in de wijkcentrale, en daar kan ik in uw verhaal niets over terugvinden.
scientist456 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:30:
[...]

Ik denk dat we mekaar de hand kunnen schudden, Pollux, bij mij is het ook een drama sinds kort, lijkt wel of ik in één keer gecapped ben door Orange.
- Nieuwe Livebox, nieuwe kabels, KPN meting vind geen fout, Orange monteur belt niet terug, etc etc. Telefoonrekening ondertussen 40 euro! Medewerker antwoord op mijn vraag of hij uit kan leggen wat de waarden precies betekenen van mijn metingen met SNR etc. : Ehmm, ja, heeft u MSN of een standaard programma draaien als de LiveBox uitvalt? Ondertussen valt verbinding niet meer weg na nieuwe Livebox, maar de waarden zijn om de huilen :(

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 412 Kb
DownStream 5660 Kb
HEC-teller 3806
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 327
ES-teller van 1 dag 0

Ziet iemand wat raars???

Ik zit volgens een website op 892 meter vd centrale....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wat is de adder onder het gras bij het nieuwe ADSL 4MB en Telefonie voor 14,95 euro per maand :?

en kunnen bestaande abonnees overstappen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Hier is het ook nog steeds een drama. Ik heb momenteel een upload van 114kb.

Er is al getest met een andere livebox, mijn vorige ADSL2 modem, alle kabels zijn vervangen etc.

Wat is nu de volgende stap? KPN bellen en vragen of zij het ISRA punt kunnen vervangen?

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Ik zit 2390 meter van de centrale en haalde een paar maanden geleden nog 750 kb/sec in Newsleecher inmiddels is dit 650 kb/sec geworden een 5.6 mBit lijn dus. Ik heb de livebox vervangen voor een speedtouch maar er is geen verbetering. Volgens de helpdesk is dit het maximale voor mijn afstand. Erg raar want als je de grafieken bekijkt en hun eigen postcodecheck zou het moeten zitten tussen de 8-15 mbit. Pure misleidende reclame als het waar is over die afstand. Als dat niet waar is weet ik niet meer wat het is, ik ga met dmt-tool de lijn nog wat tweaken want ik gebruik toch geen telefonie maar dan moet ik nog even wat oude firmware terugzetten op die Speedtouch.
Maar hoe kan het nou dat iemand hierboven zegt dat IEDEREEN naar 8mbit gaat?

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, een jaar terug was de snelheid van mijn lijn bij Orange 10 mbit maar dit is er nog van over:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7800 Kb
Afname Dichtbij : 39.2 (dB)
Ver weg : 15.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 22
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 8
ES-teller van 1 dag 0

8mbit haalde ik ook met ADSL (992.1) bij KPN. Als ik de livebox 's avonds reset dan zakt de snelheid nog wat verder naar 7 mbit (afstand centrale 2 km). Ik overweeg een andere provider (ander netwerk) aangezien andere adsl2 netwerken hogere snelheden halen en de providers kunnen concurreren wat betreft de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
LordMorgoth schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:21:
Hier is het ook nog steeds een drama. Ik heb momenteel een upload van 114kb.

Er is al getest met een andere livebox, mijn vorige ADSL2 modem, alle kabels zijn vervangen etc.

Wat is nu de volgende stap? KPN bellen en vragen of zij het ISRA punt kunnen vervangen?
KPN moet echt de lijn komen doormeten. Orange meet alleen wat de Livebox aangeeft. Dat is wat zij onder meten verstaan. Bij KPN moeten ze een monteur sturen, want alleen dan kunnen de signaalwaarden op de lijn gezien worden. Die stap wordt vaak niet gedaan en dan wordt je lijn ooit verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Kan ik daar zelf de KPN voor bellen of moet ik dat via Orange regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
dantevortex schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:15:

....
Aangezien uw eerdere ervaring met de helpdesk al een nieuw modem en een monteur hebben opgeleverd, dan lijkt mij dat er niets mis is met de aansluiting in huis, maar dan zal die SNR "ver weg" voor up en download ongeveer op of rond de 10 dB moeten zijn om de verbinding stabiel te houden. Vooral telefonie, indien u dat gebruikt zal hier last van hebben.
Dank voor je antwoord, hier kan ik iets mee, intussen weer een meting gedaan, nu zit SNR rond de 11 inderdaad:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 388 Kb
DownStream 3100 Kb
Afname Dichtbij : 36.6 (dB)
Ver weg : 15.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 11 (dB)
HEC-teller 585
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1104
ES-teller van 1 dag 0

Ik zal Orange eens mailen met diverse gemeten waarden, kijken of hun de oplossing hebben, want ik zit niet te wachten op een KPN monteur die even rondkijkt, zegt dat alles ok is en dan een briefje met tig euri aan voorrijkosten presenteert :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scientist456 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:57:
[...]

Dank voor je antwoord, hier kan ik iets mee, intussen weer een meting gedaan, nu zit SNR rond de 11 inderdaad:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 388 Kb
DownStream 3100 Kb
Afname Dichtbij : 36.6 (dB)
Ver weg : 15.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 11 (dB)
HEC-teller 585
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1104
ES-teller van 1 dag 0

Ik zal Orange eens mailen met diverse gemeten waarden, kijken of hun de oplossing hebben, want ik zit niet te wachten op een KPN monteur die even rondkijkt, zegt dat alles ok is en dan een briefje met tig euri aan voorrijkosten presenteert :|
Upstream en downstream zijn buitengewoon brak. Gewoon contact opnemen met de helpdesk. Kan zowel via email als via telefoon. Als je het per email doet, krijg je waarschijnlijk 2-3 templates, per telefoon kan het vaak in 1x. Reken er dan wel dat het wel zo'n 10-15 min kan duren, en wees klaar voor bekabelingsvragen. Als alles goed gaat, dient een helpdeskmedewerker een ticket in, en gaat de echte THD verder met het probleem. Laatste gemiddelde doorlooptijd was iets boven de tien dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
LordMorgoth schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:27:
Kan ik daar zelf de KPN voor bellen of moet ik dat via Orange regelen?
Orange moet aan KPN de opdracht geven. Je bent namelijk geen ADSL klant van KPN, maar van Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik heb gister een mailtje verstuurd naar orange met de vraag of ze mijn verbinding konden controleren (van 16-20 Mbit naar 4Mbit sinds +- een week). Ze hebben mij een mailtje terug gestuurd met een aantal instructies die ik vanaf mijn kant moet uitvoeren (p2p progs uitschakelen, nieuwe progs deinstalleren, pingen etc) en de kabels controleren.

Natuurlijk heeft het niks geholpen aangezien ik deze dingen al een aantal keren van te voren heb gedaan en daarnaast geeft de modem de verbindingsnelheid aan. Ongeacht je applicaties op je PC, deze verbinding kan je niet wijzigen dus ik vind het vaag dat ze me zulke opdrachten geven.

Anyways zijn er hier mensen die na modemvervanging wel weer hun normale snelheid terug kregen? Ik heb namelijk de indruk dat toch m'n modem stuk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Lekkere Loempia schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:15:
[...]

Orange moet aan KPN de opdracht geven. Je bent namelijk geen ADSL klant van KPN, maar van Orange.
Ik hang net Orange op. De lijntest willen ze niet door KPN uit laten voeren. Hoewel dit al en 6de gesprek met het 0900 nummer is geweest moet ik weer de hele rieldel doorlopen om te kijken of de virusscanner niet dwars zit, of ik echt niet draadloos verbonden ben... *zucht* Wederom gaat het nu doorgezet worden naar de tweede lijns.

Wel heb ik de eerste factuur van Orange al binnen gehad. Dat gaat blijkbaar wel altijd goed en snel. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Hmm, ligt het aan mij of zijn er deze week 10 keer zo veel mensen met onoplosbare snelheidsproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Nash schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:44: Ze hebben mij een mailtje terug gestuurd met een aantal instructies die ik vanaf mijn kant moet uitvoeren (p2p progs uitschakelen, nieuwe progs deinstalleren, pingen etc) en de kabels controleren.

Natuurlijk heeft het niks geholpen aangezien ik deze dingen al een aantal keren van te voren heb gedaan en daarnaast geeft de modem de verbindingsnelheid aan. Ongeacht je applicaties op je PC, deze verbinding kan je niet wijzigen dus ik vind het vaag dat ze me zulke opdrachten geven.
Hoe moeten wij dat weten? Hoe kunnen we weten dat je het wel goed hebt gedaan? Wij moeten dat soort instructies altijd meeleveren, wij zitten er namelijk voornamelen voor leken, en de liefhebbers.

Over het algemeen krijg je (vooral in het begin) een template teruggestuurd, een kant en klaar bericht met inderdaad wat testjes die je moet doen, en inderdaad wat dingen die je moet controleren.
Die zijn nodig om te kijken of het echt een probleem van Orange is, of een lokaal probleem.
Veel mensen klagen dat Orange traag is, maar blijken op speedtest.bbned.nl toch rond de 1.5 mbit te halen.

Als wij een incomplete troubleshoot indienen, wordt deze afgewezen, en krijgen wij dat terug op ons bord. De klant wordt dan na een week ofzo teruggebeld, voor een nieuwe troubleshoot.
Gewoon vrolijk meedoen, ook al heb je het 3x gedaan. Maak je het ons, en jezelf een stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:34
Ik heb nu al een paar jaar Orange ADSL Lite (via KPN) en heb ook sinds maart een Livebox met telefonie, wat prima bevalt. Nu heb zat ik laatst te kijken op de Orange site en daar boden ze ADSL Family aan (4Mbits) dat heb ik maar aangevraagd. Nu deed ik voor de grap vandaag de postcode check opnieuw daar kwam de mededeling:
''De snelheid is nu 4 Mbit/s maar wordt in november 2007 verhoogd naar 8Mbit/s!'' :D

Dat is goed nieuws, dan ga ik dus van 3Mbit naar 8Mbit download, upload verdubbeld ook van 512k naar 1Mbit. Goeie deal van Orange vind ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Een lijntest moet betaald worden door Orange denk ik en daar zullen ze niet veel zin in hebben.
Blijf er op aandringen dat je intrainwaardes op de livebox duidelijk een lijnprobleem aangeven (lage upload intrain waarde) en dat niets maar dan ook helemaal niets met wat voor pc te maken heeft.
Als ze uiteindelijk nog steeds niets aan de lijn willen doen, probeer dan of ze zo snel als mogelijk je contract beeindigen. Dat laatste zullen ze misschien eerder voor gaan, want dat scheelt de kosten van een lijntest en kost maar 1 niets betekend klantje. Probleem is dus dat providers die internet aanbieden voor een dergelijk lage prijs als Orange geen ruimte hebben om daar waar het misgaat nog kosten te maken om een en ander te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Mjah...ik weet hoe helpdesks werken en weet dat het een standaard bericht is maar in dit geval had ik hier voor het opstellen van mijn mailtje al rekening mee gehouden en dus mijn mailtje zodanig opgesteld dat ik niet een standaardmailtje zou ontvangen. In het verleden heeft dit bij de enige ander keer dat ik Orange benaderd heb wel goed gewerkt omdat ze toen geen standaardmailtje replyden maar direct een oplossing boden.

Anyways het ziet er toch naar uit dat meer mensen deze snelheidsprobleem hebben. Kun je misschien zeggen of jullie hier ook mee bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Mr.Nash schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:10:
Anyways het ziet er toch naar uit dat meer mensen deze snelheidsprobleem hebben. Kun je misschien zeggen of jullie hier ook mee bezig zijn?
Ik heb er geen zin meer in. 50 euro aan 0900 nummers van orange. Had ik net zo goed die andere ADSL+2 provider kunnen nemen, die een paar euro per maand duurder was.

Ik vind het slecht van Orange. Ik ben...wat, nu zo'n...3 en een half jaar lid? Toen het nog Wanadoo was. Toen had ik geen problemen. Sinds het Orange is is het voor mij slecht geworden, ik neem aan dat dit toeval is. Goed, een download van 900kb/s is prima. Vroaegah was de opslag van de computer maar 64kb. Maar toch, 1900kb/s is leuker van 900kb/s. Het wat mij vooral irriteerd is de upload. 35kb/s. Dat had ik bij mijn eerste internet abbonement, 6 jaar geleden geloof ik. Ik heb net wat foto's naar de Hema gestuurd om af te laten drukken, duurder anderhalf uur. Bij mijn vaders huis zou hetzelfde 15 á 20 minuutjes duren.

ik moest even mijn ei kwijt :P

Misschien mail ik Orange voor de grap nog eens, om weer eens zo'n template te krijgen met de vraag of ik spyware heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolluxDKB schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:50:
[...]

Misschien mail ik Orange voor de grap nog eens, om weer eens zo'n template te krijgen met de vraag of ik spyware heb :+
Zet je klantnummer/login ergens neer, en ik zorg er persoonlijk voor! :P

mbt tragere verbinding, zal ik ff kijken. Op dit moment zeg ik uit mijn hoofd dat er geen andere storing is dan het standaard onderhoud (dat meestal een impact heeft van 20 mensen, gedurende een kwartier :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik ook schreef is het idd een broadcom chip. Maar dan wel de 4306 chip van Broadcom.

De bovenstaande site. http://broadcom.rapla.net/ Geeft helaas niet aan welke BCM chip er in zit.

De "Belkin F5D7011df" (801.11g+ 125Mbps) Heb ik ook aan de praat gekregen. Alleen moest ik de [801.11b+g] om zetten naar [801.11g] op de Livebox, anders werkte het bij mij niet.

Mijn lijst met mogelijkheden staat op bladzijde 6. dmv quote kun je volgens mij de code eruit halen. De code wil ik ook wel ergens heen mailen.

Hallo Falcon 1,

Je hebt het over een code maar wat bedoel je daarmee, ik heb ook zo'n Belkin F5D7011df in de Livebox gestopt en het draadloze lampje ging branden.

Groet,

Ray

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat Orange onder druk van de huidige verdringingsmarkt in ADSL met allerlei verbeterde abonnementsvormen (lees goedkopere) op de markt komt voor nieuwe klanten. Dat is mooi.

Afgelopen week heb ik schriftelijk gemeld aan Orange dat ik mijn contract wil opzeggen (ruim op tijd volgens art. 4 lid 2 van de algemene voorwaarden). In ben nu al twee keer gebeld met de vraag waarom (stond al in de brief) en met een aanbieding voor 'vaste' klanten. Ik heb nu Family + Telefonie met onbeperkt 'gratis' bellen voor €29,95 per maand. De eerste aanbieding was hetzelfde voor €19,95 wat na enig beraad verder zakte naar €17,50 per maand. Opzeggen loont dus ook als je het eigenlijk niet wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Van de orange Site:

http://www.orange.nl/open/pccheck/productinfo1K.html

Extra snel internetten & voordelig bellen. De snelheid is nu 4 Mbit/s maar wordt in november 2007 verhoogd naar 8Mbit/s! Standaard met Telefonie Basis, maar voor € 5,00 per maand extra kan je dag en nacht bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland.
Inclusief gebruik Livebox modem en zonder vast KPN abonnement.
Je betaalt geen aansluitkosten, je voordeel is € 99,90.
meer weten

Maar aangezien ik nu volgens hun postcodecheck op 8-15 mbit uitkom en maar op 5.5 mbit blijf steken nog even gevraag of het klopt:

-----------------------------------------------
Geachte

Die informatie klopt inderdaad, wij hebben u daar eerder niet op kunnen wijzen omdat wij zelf nog niet over die informatie beschikten. Orange werkt continu aan de verbetering van haar dienstverlening, het over de gehele linie verhogen van de snelheid en verbeteren van de stabiliteit maakt daar onderdeel van uit. De uiteindelijk door u te ontvangen snelheid blijft echter nog steeds afhankelijk van factoren waarop Orange geen invloed kan uitoefenen (bijv. de afstand tot aan de wijkcentrale).

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
-----------------------------------------------

Vooral die laatste zin was ik niet van overtuigd. Dus ik heb alsnog de vraag uitgezet of die 8mbit wordt bepaald door HW/SW aanpassing aan hun kant en dat 8 dus de garantie minimum gaat worden ipv 4 mbit want dan heb ik al die jaren toch gelijk gehad dat 5.5 wel erg weinig is :-)
Antwoord volgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maleficen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-06-2017
Misschien een overbodige reactie, maar dat bridged LLC werkte niet voor mij

deze instelling wel: (eminent adsl router)

ATM PVCs currently created: Refresh

PVC Name VPI/VCI Data Encap NAT Local WAN IP Modify Delete
rfc1483-0 8/35 RFC1483 MER LLC/SNAP enabled 83.XXX.XXX.XXX Modify Delete

heb orange family, zonder telefoon :D

ben ik ff blij dak die lelijke live box niet hoef te gebruiken !! lol

Don't forget to check my Ad's ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Heeft er iemand al door hoe ik telefonie aan de praat kan krijgen? Ik heb nml schoon genoeg van die livebox en wil gewoon een andere modem kunnen gebruiken... Maar iemand moet toch weten wat de instellingen/parameters van het telefonie-gedeelte zijn? Ik neem aan dat het VoIP is, dus het zou moeten kunnen werken, vgs mij.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
_Thanatos_ schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:34:
Heeft er iemand al door hoe ik telefonie aan de praat kan krijgen? Ik heb nml schoon genoeg van die livebox en wil gewoon een andere modem kunnen gebruiken... Maar iemand moet toch weten wat de instellingen/parameters van het telefonie-gedeelte zijn? Ik neem aan dat het VoIP is, dus het zou moeten kunnen werken, vgs mij.
Die zijn er gewoon niet. Is nog steeds een grijs gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog eens over het dagelijks resetten...

Ik heb na een laatste reset mijn modem niet meer van het lichtnet gehaald (aan laten staan) en sindsdien geen reset meer hoeven uitvoeren!
Probleem is wel dat ik met slechts 10Kbps internet in plaats van met 15Kbps.
Het lijkt er dus op dat het modem intraint op 15Kbps als ik de stroom erop zet, maar dan vastloopt en na een reset op 10Kbps stabiel loopt.

Ik moet dus kiezen: resetten, of met een lage snelheid internetten. Met mijn vorige provider (ADSL1) zat ik op 8Kbps. ADSL2 is voor mij (op 1700 meter) dus geen echte snelheidsverbetering. Het is dat Orange een (trage) binariesserver heeft, anders zie ik geen voordelen.

*****************************************************************************************************************
Poll: Hoe vaak moet jij resetten?
Dagelijks
Wekelijks
Maandelijks
Nooit
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=147867&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Mag dit in de topicstart?
code:
1
2
3
4
5
6
7
[b]Poll: Hoe vaak moet jij resetten?[/b]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=1]Dagelijks[/url]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=2]Wekelijks[/url]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=3]Maandelijks[/url]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=4]Nooit[/url]
[img]http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=147867&layout=2&sort=prc[/img]
[sup]Ook een poll maken? Klik [url=http://poll.dezeserver.nl/index.cgi]hier[/url][/sup]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Nog zoiets,

Heb orange adsl family aangevraagd. De postcodecheck levert een +/- 20 mbit waarde op.

Nu werd ik laatst gebeld dat de verbinding 24 augustus wordt opgeleverd, dat de livebox 2 dagen van tevoren zou worden geleverd (vandaag dus) en dat ik contact zou krijgen met een kpn monteur om e.e.a.door te meten en of na te lopen..
Rare is dat geen van beide is gebeurd.
Geen livebox, geen belletje van een kpn monteur en op de adsl aanvraag check op de website kan ik niet inloggen vanwege een technische fout.. De medewerker van de Orange helpdesk een idee?

• dantevortex
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-04 09:44
@ OcNewB

De Helpdesk bellen is in dit geval denk ik het beste. Zij kunnen vast en zeker nakijken of bijvoorbeeld het modem verstuurd is of niet. Vraag meteen hoe het met de monteur zit.

Verwijderd

Gisteren viel me op dat bepaalde internetsites (o.a. Myspace.com) niet konden worden opgehaald of pas na een heel aantal pogingen benaderbaar was. Ik heb wireless als cabeld connectie geprobeerd, diverse browers en stekkers van de livebox er uit, hardware- en softwarematig resetten van de livebox maar niets mocht baten. De sites die ik niet kon laden deden het bij de buurman met een andere provider wel. Iemand in de regio Arnhem dit probleem gisteren ook al tegengekomen? Ik probeer het vanmiddag bij thuiskomst nog eens en anders zal ik maar weer eens moeten bellen met de helpdesk.

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik kon ook myspace niet op, maar ligt dat niet aan de browser ofzoiets?

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Verwijderd

Ik heb de laatste versie van Firefox en IE 6.0 dus dat mag geen probleem vormen lijkt mij zo.

• _Thanatos_
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:15:
Gisteren viel me op dat bepaalde internetsites (o.a. Myspace.com) niet konden worden opgehaald of pas na een heel aantal pogingen benaderbaar was. Ik heb wireless als cabeld connectie geprobeerd, diverse browers en stekkers van de livebox er uit, hardware- en softwarematig resetten van de livebox maar niets mocht baten. De sites die ik niet kon laden deden het bij de buurman met een andere provider wel. Iemand in de regio Arnhem dit probleem gisteren ook al tegengekomen? Ik probeer het vanmiddag bij thuiskomst nog eens en anders zal ik maar weer eens moeten bellen met de helpdesk.
Ik heb dat ook weleens. Dat een willekeurige site het niet doet, maar andere sites wel. Dat heeft vgs mij weinig met je fysieke locatie te maken, ik denk eerder dat de DNS-servers van Orange buggen. Maarja, dan bel je de helpdesk en op het moment dat je iemand te pakken hebt, doet alles het alweer, en dan is het vgs hen "opgelost"...

日本!🎌

• bob1324
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09-2022
Als ik op de Orange site kijk zie ik dat cable veel duurder is dan adsl.
Terwijl adsl sneller is.
Waarom?

• redyak

redyak

Try and Fail

bob1324 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:48:
Als ik op de Orange site kijk zie ik dat cable veel duurder is dan adsl.
Terwijl adsl sneller is.
Waarom?
Omdat ze de lijnen van Casema gebruiken en daar zijn de porijzen mee gelijk aaleeen wat minder luxe (b.v emailadressen) dus ze kunnen niet lager daar.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:04

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb een vraag, sinds vanochtend heb ik nu Orange Family, dus internet en telefoon. Mijn livebox is zonder wireless omdat ik zelf een Linksys WRT54GL heb. Echter krijg ik Wireless niet aan de praat. Als ik mijn laptop direct op de Livebox aansluit krijg ik ip en doet internet het.

Sluit ik de router op de livebox aan, krijgt deze netjes een ip van de livebox.

Heb ik DHCP aan op router, krijgt laptop ip van router, maar geen internet door de router via livebox.
Zet ik DHCP uit op router krijg ik geen ip door en geen internet.

Hoe krijg ik nu internet via mijn router aan de praat? Livebox in bridgemode zetten is geen optie vanwege telefonie

• redyak

redyak

Try and Fail

Erazzzer schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:06:
Ik heb een vraag, sinds vanochtend heb ik nu Orange Family, dus internet en telefoon. Mijn livebox is zonder wireless omdat ik zelf een Linksys WRT54GL heb. Echter krijg ik Wireless niet aan de praat. Als ik mijn laptop direct op de Livebox aansluit krijg ik ip en doet internet het.

Sluit ik de router op de livebox aan, krijgt deze netjes een ip van de livebox.

Heb ik DHCP aan op router, krijgt laptop ip van router, maar geen internet door de router via livebox.
Zet ik DHCP uit op router krijg ik geen ip door en geen internet.

Hoe krijg ik nu internet via mijn router aan de praat? Livebox in bridgemode zetten is geen optie vanwege telefonie
Even kijken in je router of er niet per ongeluk nog de DNS servers van je vorige ADSL in staan. Want alles een IP heheft moet je kunnen internetten.
O ja als je een Zonealarm draait moet je waarschijnlijk je internetzone nog even aanpassen

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

DNS komt ook uit de livebox en ik heb niets zoals een firewall ofzo

• redyak

redyak

Try and Fail

Erazzzer schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:32:
DNS komt ook uit de livebox en ik heb niets zoals een firewall ofzo
Weet je het zeker, mijn draytek voip router vermeld wel degelijk de dns servers van Orange nl 194.134.5.5 en 194.134.0.97. Als dat niet zo is dan is de gateway instelling misschien verkeerd.

Normaal krijg je de gateway van je dhcp in jouw geval dus de router. Als die geen DNS gegevens heeft of verkeerde kom je niet naar buiten volgens mij. Of je moet als gateway de livebox invoeren.
Maar je kan het snel testen door de orange dns even handmatig in te vullen bij je tcp/ip. Dus wel automatisch verkrijgen maar even handmatig dns invoeren. Als dat werkt zit er een dns probleem in je router.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb nu alle DNS en Ip instellingen static ingevoerd (ook al kreeg ik ze met DHCP ook juist) maar werkt nog steeds niet. Ook kan ik mijn router niet omzetten van automatic dhcp naar static, in de hoop de router gewoon als bridge te gebruiken.

Maar wat is er nog fout? De livebox heeft als ip 192.168.1.1, als ik mn laptop er direct op aansluit werkt het en de instellingen op de laptop zijn dan als volgt:
ip: 192.168.1.14
dhcp server: 192.168.1.1
dns server: 192.168.1.1

Als ik op wireless zit krijg ik de volgende instellingen:
ip: 192.168.1.15
dhcp server: 192.168.1.100 (router)
Dan werkt het weer niet, wat is het probleem?

Verwijderd

Ok jongens ik heb een kleine vraag:

Ik wil Orange ADSL extra bestellen, nu wil ik dus wel draadloos internet, aangezien we met vier personen gebruik willen maken. Bevalt het draadloze internet van de Livebox van Orange, ik heb altijd gebruik gemaakt van een Linksys WRT54G wat altijd uitstekend werkte.

Dus, is het die extra 2.95 per maand waard en werkt het draadloze internet van de Livebox gewoon zonder problemen, of toch 65€ neerleggen voor een draadloze router? Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven :)

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
@hierboven, kun je die linksys niet op de livebox aansluiten dan?

Ik heb sinds afgelopen maandag (20/8/2007) ook ADSL Extra (vorige week zou het nog Family worden) van Orange. Ik heb mijn adsl verbinding met de UTwente hiervoor opgezegt, omdat ik daar 40 euro voor 8mbit betaalde en bij orange 33,90 voor 20mbit. Keus snel gemaakt zou je zeggen. Volgens de postcode check kom ik op 8 à 15 mbit, nog steeds een vooruitgang voor minder geld, maar als ik de livebox aansluit op dezelfde aansluiting als waar mijn 8mbit verbinding altijd volop op werkte krijg ik nog maar rond de 2,6mbit te pakken, na een keer resetten wisselt de snelheid nog wel eens wat, maximale wat ik heb bereikt was 3,3mbit ongeveer. Maar in elk geval veel te weinig, ik moet van de helpdesk uiteraard kabels gaan controleren (is niks aan veranderd sinds de vorige die toch al 5mbit meer er door kon pompen, maar goed) allemaal prima. Op de pc p2p programma's zoeken en al die bullshit wordt ook wel opgedragen, maar ja dat heeft er natuurlijk niks mee te maken aangezien je het gewoon in het menu van de modem kan aflezen die totaal niks met je besturingssysteem van de pc te maken heeft.

Zijn er meer (net nieuwe) abonnees van orange die ook een te trage verbinding hebben? Ik hoor graag hier wat ervaringen, aangezien het met de helpdesk nog wel even zal duren (weiger te bellen en 20 cent per minuut te betalen) en de meeste mensen daar toch alleen het standaard boekje uit hun hoofd kennen en je allemaal zinloze dingen laten doen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar die heb ik nog niet aan de telefoon gehad iig.

Er komen overigens 2 lijnen op mijn IS/RA punt binnen, links de lijn vanaf de UT die ook nog werkt (daarom ben ik ook nog niet heel chagrijnig ;)) en rechts de lijn vanaf KPN/ Orange die traag werkt. Je zou dan kunnen denken dat de kabels naar mijn IS/RA punt aansluiting 2 misschien brak zijn, maar daar mag je zelf natuurlijk niks aan doen en orange lijkt mij ook niet omdat het allemaal kpn bezit is, als kpn er iets aan moet doen vrees ik dat ik dat zelf kan gaan betalen, omdat ik tenslotte geen klant van hen ben.

Afijn ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met een dergelijk trage verbinding, ik heb het forum zo wat doorgekeken en vind de klagers zo rond de 900KBps, één van die klagers wil ik eerst nog eens worden....

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:36

OgWok

U.N.C.L.E.

Nog maar eens. Wie o wie weet een goede handleiding om op de Livebox de portforwardings goed te krijgen. Heb nu een server op (vast ip) 192.168.1.100 en daar forward ik poort 80 naar toe maar helaas als ik mijn ip adres bij Orange geef kom ik bij de Livebox uit......

Ook wil ik graag de ip range (op de Livebox) veranderen van 192.168.1.x naar 10.0.0.x. Dit omdat mijn linux server al 192.168.1.x adressen uitdeelt

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

@SuperBosWachter
Je bent dus niet de enige. Ik heb inmiddels doorgegeven dat ik niet de standaard leken controles wil uitvoeren omdat ik zelf, als systeembeheerder, deze controles al velen malen heb uitgevoerd. Hierna hebben ze deze probleem doorverwezen naar de technische dienst en hebben ze mijn mobiele nummer gevraagd om me te kunnen bereiken.

Dit was echter gister en waar ik voorheen dezelfde dag nog antwoord kreeg, wacht ik nu al anderhalf dag (waar ik wel begrip voor heb bij deze incident).

Anyways over een paar maanden loopt mijn Orange Family ADSL abonnement af, en als het probleem dan nog niet gefixt is ben ik bang dat ik moet opzeggen (iets wat ik liever niet wil doen gezien het positieve verleden voorheen). Ik ben ook al aan het kijken naar andere providers en Alice leek me wel aantrekkelijk (zowel de aanbieder als het tv model :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Erazzzer schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:24:
Ik heb nu alle DNS en Ip instellingen static ingevoerd (ook al kreeg ik ze met DHCP ook juist) maar werkt nog steeds niet. Ook kan ik mijn router niet omzetten van automatic dhcp naar static, in de hoop de router gewoon als bridge te gebruiken.

Maar wat is er nog fout? De livebox heeft als ip 192.168.1.1, als ik mn laptop er direct op aansluit werkt het en de instellingen op de laptop zijn dan als volgt:
ip: 192.168.1.14
dhcp server: 192.168.1.1

Als ik op wireless zit krijg ik de volgende instellingen:
ip: 192.168.1.15
dhcp server: 192.168.1.100 (router)
Dan werkt het weer niet, wat is het probleem?
Die laatste klopt volgens mij niet.

je moet de DHCP server op je router omzetten in een andere pool. Je kan ze niet allebei in de 192.168.1.x serie houden. Je gaat 2 netwerken maken. De de DHCP Pool van de Router moet je omzetten in b,v, 192.168.6.x. Dan moet het goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

redyak schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:51:
[...]

Die laatste klopt volgens mij niet.

je moet de DHCP server op je router omzetten in een andere pool. Je kan ze niet allebei in de 192.168.1.x serie houden. Je gaat 2 netwerken maken. De de DHCP Pool van de Router moet je omzetten in b,v, 192.168.6.x. Dan moet het goed gaan.
Dat heb ik ook nog geprobeerd, maar dat was ook geen succes. Ik ga over een half uurtje weer naar mijn nieuwe huis toe en ga wel weer even stoeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog goeie ervaring dan met Orange ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:48:
Zijn er genoeg (waaronder ik), maar op fora zie je meestal alleen de negatieve. Als je positief bent, heb je ook immers weinig te melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Volgens mij heb ik inderdaad een dns probleem. Mijn internet werkt nog steeds niet via de wireless router. Echter wat wel werkt, ik heb mijn pc bij mn ouders thuis nu overgenomen. Ik heb dus wel verbinding naar buiten toe. Vandaar dat ik nu ook op internet zit en deze post maak, draadloos, maar niet via de machine waarmee ik het wil doen. Nog ff wat gegevens:

ip Livebox: 192.168.1.1
ip Router: 192.168.1.12
ip Router DHCP: 192.168.6.1
ip Laptop: 192.168.6.14

instellingen dns op router: 192.168.1.1
instellingen dns op laptop: 192.168.1.1

Waarom werkt het nog steeds niet?

Edit: ik laat de router nu gewoon dhcp spugen, dus niets is static ingesteld op de laptop

[ Voor 7% gewijzigd door Erazzzer op 24-08-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:48:
De mensen bij de helpdesk zijn altijd vriendelijk, athans, bij mij wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Fonzie27 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:17:
[...]

De mensen bij de helpdesk zijn altijd vriendelijk, athans, bij mij wel ;)
En ze zijn gewoon meedenkend. Ik belde ze op mijn probleem. Hij vertelde mij dat ze het niet ondersteunen als ik een router achter mijn livebox zet en daar problemen mee heb terwijl het wel werkt zonder router. Maar hij heeft me wel 20 minuten geholpen, uiteindelijk nog steeds zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Weet iemand of je de SSID broadcast in de livebox kan uitzetten en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
kadoendra schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:59:
Weet iemand of je de SSID broadcast in de livebox kan uitzetten en zo ja, hoe?
Is niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Erazzzer schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:22:
[...]

En ze zijn gewoon meedenkend. Ik belde ze op mijn probleem. Hij vertelde mij dat ze het niet ondersteunen als ik een router achter mijn livebox zet en daar problemen mee heb terwijl het wel werkt zonder router. Maar hij heeft me wel 20 minuten geholpen, uiteindelijk nog steeds zonder resultaat
Hier ook in het verleden. Wou een eigen router aansluiten. Medewerker gaf aan dat ik waarschijnlijk niet geholpen zou worden door één van zijn collega's. Hij hielp mij echter wel.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 20:03
Erazzzer schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:52:
Volgens mij heb ik inderdaad een dns probleem.
...
Heb je al geprobeerd de DNS van Orange direct in te vullen in de TCP/IP-instellingen van je laptop? En geprobeerd met DHCP op je router uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Klaassie schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:54:
[...]

Heb je al geprobeerd de DNS van Orange direct in te vullen in de TCP/IP-instellingen van je laptop? En geprobeerd met DHCP op je router uit?
Vul gewoon de DNS adressen van Opendns in.
Supersnel en gaaf.
www.opendns.com

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

En wat zijn de DNS servers van Orange? Vanuit de livebox krijg ik 192.168.1.1 als DNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Erazzzer schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:43:
En wat zijn de DNS servers van Orange? Vanuit de livebox krijg ik 192.168.1.1 als DNS
Zoals ik al aangaf is opendns veel beter als de DNS van orange.
Op www.opendns.com kan je gratis de adressen verkrijgen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Erazzzer schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:52:ip Livebox: 192.168.1.1
ip Router: 192.168.1.12
ip Router DHCP: 192.168.6.1
ip Laptop: 192.168.6.14

instellingen dns op router: 192.168.1.1
instellingen dns op laptop: 192.168.1.1

Waarom werkt het nog steeds niet?
Zou moeten zijn : instellingen dns op laptop: 192.168.6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

mesa57 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:00:
[...]

Zou moeten zijn : instellingen dns op laptop: 192.168.6.1
\o/ Inderdaad!

Alleen jammer dat de router dit niet in de dhcp meespuugt. Maar dat is eerst maar eens bijzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Komen we meteen bij het volgende probleem.

Direct aan de livebox download ik via. speedtest.quicknet.nl een 100MB pakje met 1,18MB/s en achter de router maar met 90KB/s......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Even een positieve mededeling. Sinds 1 maandje Orange ADSL-only 20Mbit, en het modem is sinds het begin online met een intrain van 14500/1004.

Downloadsnelheid maximaal 1,5 megabyte, maar goed, dat komt omdat ik op ongeveer 1700 meter vanaf de centrale woon.

Even afkloppen ;-), maar tot nu toe een positieve ervaring.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Erazzzer schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:28:

Direct aan de livebox download ik via. speedtest.quicknet.nl een 100MB pakje met 1,18MB/s en achter de router maar met 90KB/s......
De oplossing is je gegeven, ik zat op het juiste spoor :-). Dit gebeurt zo vaak, alles goed en toch geen internet. Altijd DNS gekloot. Maar ik begin bij jou toch wel af te vragen of die router goed is.
Kan je die niet gewoon terugbrengen in factiry preset en dat zowel DHCP Client (WAN) en DHCP Server (LAN) aanzetten, vervolgens de DNS instellingen. Kijken wat hij dan doet ?
Als dat goed gaat verder gaan met NAT/Firewall ed. O ja en kan eerste beginnen op alle pporten op de livebox open te zette (soort nep bridge) zodat je eigen router het port verhaal zelf kan regelen.
Anders heb je 2 Router die elkaar misschien tegenzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Erazzzer schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:43:
Die stonden in mijn 2de reactie 194.134.5.5 194.134.5.55 194.134.0.97 Die zou je ook kunnen invulen (had ik aangegeven) op de plaats van de 192.168.6.1 dan gaaan ze rechtstreeks, mijn ervaring leert dat het laden van pagina's dan sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:17

The Legend

*Plop*

Erazzzer schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:28:

Waarom ga je 2x DHCP'en binnen 1 netwerk? Dat veroorzaakt veel problemen. Stel gewoon je Livebox in als modem die DHCPt. Op je router schakel je DHCP uit en verbindt je via een LAN poort naar de Livebox. Router geef je een fixed IP buiten de DHCP range van de Livebox en je bent klaar! Geen gezeur met DNS, geen portforwarding en geen meerdere IP ranges :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

The Legend schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:15:
[...]

Waarom ga je 2x DHCP'en binnen 1 netwerk? Dat veroorzaakt veel problemen. Stel gewoon je Livebox in als modem die DHCPt. Op je router schakel je DHCP uit en verbindt je via een LAN poort naar de Livebox. Router geef je een fixed IP buiten de DHCP range van de Livebox en je bent klaar! Geen gezeur met DNS, geen portforwarding en geen meerdere IP ranges :)
Net wat ik ook dacht!

Niet via je WAN aansluiten! Maar gebruik 'm als ordinaire switch/AP (access point)

Vaak is er een speciale AP modus in het menu te vinden. Soms moet je bij DHCP "forward" kiezen ipv helemaal uit.

Het beste is vaak om de router even helemaal te resetten en via de lan aan te sluiten, dan een ip-adres geven binnen je livebox lan (een ip buiten de dhcp rangen dan) Stel DHCP range: 192.168.0.1-192.168.0.10 dan dus een ip buiten de 1 en de 10! (bijv 192.168.0.100 makkelijk te onthouden) en hetzelfde subnet als de livebox (bijv. 255.255.255.0).

Dan de DHCP uit/forward instellen, en dan je wireless configureren (MAC filtering WAP/WPA e.d.)

Zou moeten werken!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
Klopt, op bovenstaande manier heb ik ook mijn linksys wag200 aangesloten op de livebox, gewoon DHCP relay (of iets in die geest) inschakelen op je router (dan zet je in feite dhcp op je router uit, moest in dit geval wel even het ip van de livebox opgeven als dhcp server) en alles werkte meteen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Wizz15 op 27-08-2007 15:17 ]

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

mjl schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:42:
[...]

Net wat ik ook dacht!

Niet via je WAN aansluiten! Maar gebruik 'm als ordinaire switch/AP (access point)

Vaak is er een speciale AP modus in het menu te vinden. Soms moet je bij DHCP "forward" kiezen ipv helemaal uit.

Het beste is vaak om de router even helemaal te resetten en via de lan aan te sluiten, dan een ip-adres geven binnen je livebox lan (een ip buiten de dhcp rangen dan) Stel DHCP range: 192.168.0.1-192.168.0.10 dan dus een ip buiten de 1 en de 10! (bijv 192.168.0.100 makkelijk te onthouden) en hetzelfde subnet als de livebox (bijv. 255.255.255.0).

Dan de DHCP uit/forward instellen, en dan je wireless configureren (MAC filtering WAP/WPA e.d.)

Zou moeten werken!
Ik kan niet voor forward kiezen, wel voor uit. Maar als ik hem uit zet krijg ik helemaal geen dhcp meer binnen. Ik heb de router naar fabrieksinstellingen reset, ip gegeven in liveboxlan, maar buiten range. dhcp uit en dan geen internet, ook geen dhcp ontvangen
Of heeft misschien iemand anders ook een WRT54G en weet hoe je forwarding moet aanzetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Erazzzer op 27-08-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik heb een Linksys WRT54GL achter een ST546 hangen met Orange ADSL. Ik heb de ST als normale modem ingesteld die DHCP't. De modem (Livebox in jouw geval) stel je bv. in met een DHCP range van 192.168.1.5 - 192.168.1.15. Gateway wordt bv. 192.168.1.1 en subnet 255.255.255.0. Dan sluit je de Linksys met kabel aan op je PC (dus niet via de modem). Je PC krijgt via DHCP een IP van de router en je kunt naar de webinterface. Daar geef je de Linksys een fixed IP buiten de DHCP range van de Livebox bv. 192.168.1.2. Hierna schakel je DHCP op de Linksys uit en alle andere router functionaliteiten die je kunt vinden ook. Dan verbindt je de router via een LAN poort naar de LAN poort van de Livebox. De PC via een LAN poort op de router en je zou van de Livebox een IP moeten krijgen uit de range die je hebt ingesteld. Hierna kun je eventuele draadloosfunctionaliteit gaan instellen. Succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Laatst online: 13:06
meelmark schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:20:
Even een positieve mededeling. Sinds 1 maandje Orange ADSL-only 20Mbit, en het modem is sinds het begin online met een intrain van 14500/1004.

Downloadsnelheid maximaal 1,5 megabyte, maar goed, dat komt omdat ik op ongeveer 1700 meter vanaf de centrale woon.

Even afkloppen ;-), maar tot nu toe een positieve ervaring.
Er zullen ongetwijfeld genoeg positieve ervaringen zijn. Ik had in het verleden meer dan genoeg kommer en kwel gehad met Orange, maar ik ben onlangs verhuisd en dan lost gelijk alle problemen op :)

Mijn modem traint in met 18008 / 1004 en woon 651 meter van de centrale, da's lekker dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Erazzzer schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:09:
[...]

Ik kan niet voor forward kiezen, wel voor uit. Maar als ik hem uit zet krijg ik helemaal geen dhcp meer binnen. Ik heb de router naar fabrieksinstellingen reset, ip gegeven in liveboxlan, maar buiten range. dhcp uit en dan geen internet, ook geen dhcp ontvangen
Of heeft misschien iemand anders ook een WRT54G en weet hoe je forwarding moet aanzetten?
ik heb zelf geen linksys maar:
Zorg er dus voor dat ALLE netwerk kabels in de 4 ethernet poortjes zitten en NIET in Internet/WAN poort!

Indien dat het geval is heb je inderdaad even een Linksys expert nodig ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mjl op 28-08-2007 09:24 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Van het weekend de computerwinkel binnen gelopen om mijn Livebox draadloos werkend te krijgen, maar de medewerker aldaar wist mij te melden dat je met een pcmcia voor de LB en een wifi-dongel voor je desktop niet ver komt. Je zou eigenlijk nog een apart wireless modem ernaast moeten hebben.

Klopt dat, of probeerde hij me alleen meer dure dingen aan te smeren?

Ik wil het liefst mijn LB wel in mijn kantoor houden(aan de overkant van de gang), en het signaal draadloos van het ISRA-punt naar de LB sturen, maar dat wordt het geloof ik sowieso niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Bintmeister schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:23:
Van het weekend de computerwinkel binnen gelopen om mijn Livebox draadloos werkend te krijgen, maar de medewerker aldaar wist mij te melden dat je met een pcmcia voor de LB en een wifi-dongel voor je desktop niet ver komt. Je zou eigenlijk nog een apart wireless modem ernaast moeten hebben.

Ik wil het liefst mijn LB wel in mijn kantoor houden(aan de overkant van de gang), en het signaal draadloos van het ISRA-punt naar de LB sturen, maar dat wordt het geloof ik sowieso niet?
Het stond al in de TS vermeld:

* De ASUS WL-100g
* De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
* Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
* Belkin F5D7011 802.11g
* Sitecom de WL-100 B PCMCIA

Deze kaarten werken volgens andere gebruikers van dit forum. In de pricewatch kan je genoeg shops vinden om een kaart van de lijst te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:46:
[...]

Het stond al in de TS vermeld:

* De ASUS WL-100g
* De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
* Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
* Belkin F5D7011 802.11g
* Sitecom de WL-100 B PCMCIA

Deze kaarten werken volgens andere gebruikers van dit forum. In de pricewatch kan je genoeg shops vinden om een kaart van de lijst te scoren.
Volgens mij is dat niet wat Bintmeister bedoelt..

Als ik het goed begrijp heeft hij al een dongle en een pcmcia kaart voor de livebox, maar wil hij het signaal van het isra punt naar de livebox ook draadloos hebben... Dan klopt het inderdaad dat je met een dongle en een pcmcia kaart niet ver komt, dit is alleen voor draadloos verkeer tussen de livebox en de computer waar je internet op wil hebben.

@ Bintmeister:
Als je dus je livebox draadloos met het internet wil laten verbinden zal er inderdaad nog iets tussen moeten zoals een draadloos modem, maar ik betwijfel sowieso of dit met de livebox gaat lukken... Waarom niet gewoon de livebox laten staan waar ie staat en een draadloos accesspoint erbij? Ik neem aan dat je problemen hebt met het draadloze signaal van de livebox en hem daarom liever op je kantoor hebt staan?

[ Voor 5% gewijzigd door Wizz15 op 28-08-2007 13:17 ]

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Bintmeister schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:23:

De livebox moet aan het isra zitten met een kabel dat kan niet draadloos.
Alleen al voor je eigen vrijheid zou ik een Accespoint/WirelessRouter nemen. Mocht je ooit van de livebox afgaan dan blijft je eigen netwerk intact hoef je alleen maar de modem te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

The Legend schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:57:
Ik heb een Linksys WRT54GL achter een ST546 hangen met Orange ADSL. Ik heb de ST als normale modem ingesteld die DHCP't. De modem (Livebox in jouw geval) stel je bv. in met een DHCP range van 192.168.1.5 - 192.168.1.15. Gateway wordt bv. 192.168.1.1 en subnet 255.255.255.0. Dan sluit je de Linksys met kabel aan op je PC (dus niet via de modem). Je PC krijgt via DHCP een IP van de router en je kunt naar de webinterface. Daar geef je de Linksys een fixed IP buiten de DHCP range van de Livebox bv. 192.168.1.2. Hierna schakel je DHCP op de Linksys uit en alle andere router functionaliteiten die je kunt vinden ook. Dan verbindt je de router via een LAN poort naar de LAN poort van de Livebox. De PC via een LAN poort op de router en je zou van de Livebox een IP moeten krijgen uit de range die je hebt ingesteld. Hierna kun je eventuele draadloosfunctionaliteit gaan instellen. Succes :P
Die livebox staat nou niet bekend als een top routertje met idem firewall. Dus als je deze op een LAN pport aansluit ipv WAN poort dan omzeil je de NAT en FIREWALL van je router en vertrouw je op de LIVEBOX.
Volgens mij kan de LIVEBOX ook op statisch worden gezet en dan zet je gewoon alle poorten in een keer op de livebox open. 1 regetje tikken 1 -65536 op TCP open. De livebox van mij geeft al jaar en dag 192.168.1.10 uit aan de router met DHCP terwijl mijn Router een andere serie uitdeelt, geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

redyak schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:30:
[...]

Die livebox staat nou niet bekend als een top routertje met idem firewall. Dus als je deze op een LAN pport aansluit ipv WAN poort dan omzeil je de NAT en FIREWALL van je router en vertrouw je op de LIVEBOX.
Volgens mij kan de LIVEBOX ook op statisch worden gezet en dan zet je gewoon alle poorten in een keer op de livebox open. 1 regetje tikken 1 -65536 op TCP open. De livebox van mij geeft al jaar en dag 192.168.1.10 uit aan de router met DHCP terwijl mijn Router een andere serie uitdeelt, geen centje pijn.
Yep dat kan ook!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

redyak schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:30:
[...]

En iedereen die de Livebox zonder router gebruikt dan? Die moeten allemaal een andere modem kopen? :P Als dat ding echt zo slecht was had Orange hem niet geleverd. De huis tuin en keuken gebruiker kan echt wel verder met de firewall van de Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ja, wat een grote onzin. NAT is NAT, of de Livebox dat nou doet of de router maakt natuurlijk geen reet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Invincible schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:30:
Ik heb een hele tijd met veel plezier gebruik gemaakt van Orange ADSL Family. Echter toen ik een aantal weken geleden verhuisd ben begonnen de problemen...
Ik ben op 24 juli verhuisd en zou op deze dag gelijk gebruik moeten kunnen maken van mijn Family abo (volgens Orange). Inmiddels zijn we 5 weken verder en ben ik nog niet aangesloten... Eerst kon de lijn niet worden opgeleverd, toen moest er iets 'doorgezet worden' en nu weten ze het zelf ook niet meer :+ Ik wacht hoopvol maar desperaat af. Heb jij al internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 14:51

-d-

Zou iemand met een Orange DSL abo kunnen proberen op www.namepros.com te komen? Ik kan deze site namelijk al meerdere weken niet benaderen via Orange (ook niet met een andere PC). Over m'n UMTS kaartje/werk/etc kom ik er wel op. Ligt overigens niet aan DNS, want ook via het IP adres kom ik er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

ik kan met mijn family abo ook niet op die website komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 09-09 09:44
-d- schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:24:
Zou iemand met een Orange DSL abo kunnen proberen op www.namepros.com te komen? Ik kan deze site namelijk al meerdere weken niet benaderen via Orange (ook niet met een andere PC). Over m'n UMTS kaartje/werk/etc kom ik er wel op. Ligt overigens niet aan DNS, want ook via het IP adres kom ik er niet op.
Wanadoo heeft die site idd geblokkeerd. DNS werkt gewoon goed. Op hetzelfde moment werkt het wel via speedxs en een kpn sdsl verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:30
-d- schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:24:
Ik kan met m'n Orange ADSL (max. 4mbit) gewoon op die site komen...
Geen problemen daarmee dus....
(Ligt er wsl aan dat de max. 4mbit abbo's op het KPN netwerk zitten, en niet op Orange's eigen netwerk) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 14:51

-d-

Bedankt voor alle bovenstaande reacties. Ga Orange even bellen, dit is namelijk een site die ik dagelijks gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

NNF schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:11:
Ja, wat een grote onzin. NAT is NAT, of de Livebox dat nou doet of de router maakt natuurlijk geen reet uit.
Yep een NAT is een NAT, maar de performance/stabiliteit van de network adress translation is natuurlijk software afhankelijk.

Daarnaast hebben routers ook Firewall capaciteiten, en die verschillen nogal eens per router!

Verder vind ik de livebox prima hoor, het ding is ondertussen al aardig door ontwikkeld!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
mjl schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:44:
[...]

Yep een NAT is een NAT, maar de performance/stabiliteit van de network adress translation is natuurlijk software afhankelijk.

Daarnaast hebben routers ook Firewall capaciteiten, en die verschillen nogal eens per router!

Verder vind ik de livebox prima hoor, het ding is ondertussen al aardig door ontwikkeld!
Heb jij ooit in een review van router de performance van NAT gezien? Er is niks bijzonders aan NAT en tegenwoordig gebruikt elke fabrikant een standaard SIP firewall tot aan zijn SOHO producten. Het scheelt helemaal niks. Je moet wel met wat gegronds komen en niet zomaar iets neerzetten, wat weinig ermee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

The Legend schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:11:
[...]

En iedereen die de Livebox zonder router gebruikt dan? Die moeten allemaal een andere modem kopen? :P Als dat ding echt zo slecht was had Orange hem niet geleverd. De huis tuin en keuken gebruiker kan echt wel verder met de firewall van de Livebox.
Diegene die hem zonder router gebruiken hebben niet het probleem van de DNS zoals het hier over ging. Immers die zitten er rechtstreek op of gebruiken een switch. De Firewall zal best zijn werk doen maar mist diverse instelmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

NNF schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:11:
Hallo het gaat niet om onzin. Die NAT en Firewall van de Livebox zijn gewoon veel te beperkt en de gemiddelde router is beter met Portforwardingsmogelijkheden b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

redyak schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:51:
[...]

Diegene die hem zonder router gebruiken hebben niet het probleem van de DNS zoals het hier over ging. Immers die zitten er rechtstreek op of gebruiken een switch. De Firewall zal best zijn werk doen maar mist diverse instelmogelijkheden.
Jij had het ook alleen over het omzeilen van de NAT en Firewall functionaliteit van de Livebox bij gebruik van een AP / router, niet over DNS problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Lekkere Loempia schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:49:
[...]

Heb jij ooit in een review van router de performance van NAT gezien? Er is niks bijzonders aan NAT en tegenwoordig gebruikt elke fabrikant een standaard SIP firewall tot aan zijn SOHO producten. Het scheelt helemaal niks. Je moet wel met wat gegronds komen en niet zomaar iets neerzetten, wat weinig ermee te maken heeft.
Ik heb niiks gezegd over de performance van de NAT dus beetje overbodige reactie.
Ik heb alleen gezegd dat de NAT en Firewall van de Livebox niet als toppertjes bekend staan.
Daarmee bedoelde ik zoals hierboven bv het ontbreken van instelmogelijkheden en uitzonderingsregels, nog even los van de waardeloze GUI die je krijg voorgeschoteld.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het in dit topic inderdaad niet hebben over de overname van de mobiele-tak van Orange Nederland aan T-Mobile. Dat is behoorlijk offtopic.