Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar
Hoe heb je dat geregeld? Dat er iemand komt kijken?LordMorgoth schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:36:
Heb net een telefoontje van mijn vrouw gehad. Morgenochtend komt iemand van de firma Baas (?) onze aansluiting bekijken om zondoende onze snelheidsproblemen op te lossen. Ben benieuwd.
Want naast het snelheidsprobleem bij mij, is er nog een probleem bijgekomen
Op de telefoon hoor je de anderen wel, maar zij horen jou niet. En het ligt niet aan de telefoon.
Na het binnen-hengelen van 2 torrents(500 KB download/max 55 KB upload) slipt me verbinding dicht.
Vervolgens als ik naar me mobiel bel, hoor ik niemand aan de andere kant, en zij horen mij ook niet.
Dit lost zichzelf wel op na 4x opnieuw bellen, maar is wel vervelend!
Iemand enig idee?
We hadden dit nooit
Owner of DBIT Consultancy
Maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad
Is je bekabeling niet gewoon brak?
Als dit voor mij geld, ikk heb nooit problemen gehad! Sinds vandaag opeensGroGG schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:38:
ja, het is een rot modem/router
Maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad
Is je bekabeling niet gewoon brak?
Owner of DBIT Consultancy
Anoniem: 231199
alle poorten eruit en alle instellingen die zijn gemaakt?
ik heb iets ingesteld maar ik weet niet meer wat en nu heb ik daar door denk ik wat problemen.
Optie 1:
Orange vragen of ik de Speedtouch 330 kan omruilen voor een Ethernet modem (Speedtouch 516 bijvoorbeeld). In principe hebben we hier "recht" op een Livebox maar die zijn redelijk brak dus wilden we in eerste instantie de Speedtouch 330 graag behouden. Maar ik weet niet of ze bij Orange de modems om willen ruilen...
Optie 2.
Een ADSL Modem/Router aanschaffen met switch en wireless access point. Maar welke zou ik dan het beste kunnen nemen? Is er ergens een lijste van types die zeker weten werken?
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Mijn ouders hebben nu ADSL via XS4ALL waarbij ze een deel aan xs4all betalen en een deel aan kpn (opgeteld rond de 50 euro). Ik wil ze nu laten overstappen naar Orange adsl, de aanbieding van 8,95 per maand (na 12 mnd 17.95). Zijn dit dan alle kosten of moeten we ook nog een deel aan kpn betalen? En hoeveel is dit dan? Mijn ouders hebben gewoon een vaste lijn voor de telefoon via kpn en dit wil ik ook zo laten.
Ik heb op marktplaats een speedtouch 546 met splitter gekocht voor 15 euro, deze is gelijk een de 516, heef alleen een 4 poort switch ingbouwd, werkt hier erg goed.FlowDesign schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:51:
..
Optie 1:
Orange vragen of ik de Speedtouch 330 kan omruilen voor een Ethernet modem (Speedtouch 516 bijvoorbeeld). In principe hebben we hier "recht" op een Livebox maar die zijn redelijk brak dus wilden we in eerste instantie de Speedtouch 330 graag behouden. Maar ik weet niet of ze bij Orange de modems om willen ruilen...
Optie 2.
Een ADSL Modem/Router aanschaffen met switch en wireless access point. Maar welke zou ik dan het beste kunnen nemen? Is er ergens een lijste van types die zeker weten werken?
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Werkt een Speedtouch 510 ook?LoneWolf schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:24:
[...]
Ik heb op marktplaats een speedtouch 546 met splitter gekocht voor 15 euro, deze is gelijk een de 516, heef alleen een 4 poort switch ingbouwd, werkt hier erg goed.
Ja want jij hebt een 4 mbit lijn dat is ADSL snelheid niet ADSL2+ , maar volgens mij levert Orange voor ADSL gewoon een speedtoiuch en geen LIVEBOX, die is voor 1 euro per maand voorbehouden aan ADSL Extra (vroeger family)
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
Ja dat denk ik ook, vraag is of ze die kosteloos op willen sturen/om willen ruilen voor de 330.redyak schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:17:
[...]
Ja want jij hebt een 4 mbit lijn dat is ADSL snelheid niet ADSL2+ , maar volgens mij levert Orange voor ADSL gewoon een speedtoiuch en geen LIVEBOX, die is voor 1 euro per maand voorbehouden aan ADSL Extra (vroeger family)
Ik heb hier en daar op Marktplaats wat geboden op Speedtouch modems.
Dit is trouwens een geweldige marktplaats advertentie

Orange levert die niet meer. Vroeger nog wel in de tijd van Wanadoo, maar sinds het eigenlijk niet netwerk bieden ze geen KPN ADSL lijnen meer aan (op wholesale na via adsl starter). Het werkt wel, hij zal gewoon middels de ADSL modulatie intrainen (max = 8 mbit/s downstream up = same).redyak schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:17:
[...]
Anoniem: 10781
Ik heb een paar weken terug een 2de telefoonlijn aangevraagd voor een gedeelde flat.
Orange familiy (extra) aangevraagd, tot max 20mbit. Een dag eerder opgeleverd als in de brief stond
en een bbned test snelheid van 1,5 megabyte/s en upload van 110 kb/s. Dit met een verlengd telefoon snoer vanaf de hoofdaansluiting van zo'n 15 meter. (vanwege de situatie kon dit niet anders, ik wil zelf bij de livebox kunnen). Dit op een afstand van ongeveer 1 km van de centrale. Hopelijk blijft het zo
edit: ik maak overigens geen gebruik van telefonie oid (verder dus niks aangesloten)
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 10781 op 30-08-2007 13:36 ]
Om de dag bellen naar de helpdesk om te informeren of er al een oplossing voor mijn probleem is en aangeven dat ik pas ga betalen voor de verbinding wanneer deze word opgeleverd zoals beloofd.PolluxDKB schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:20:
[...]
Hoe heb je dat geregeld? Dat er iemand komt kijken?
Want naast het snelheidsprobleem bij mij, is er nog een probleem bijgekomen![]()
Op de telefoon hoor je de anderen wel, maar zij horen jou niet. En het ligt niet aan de telefoon.
Ik zit nog geen 200 meter van de centrale af volgens de firma Baas dus 20mbit moet makkelijk te halen zijn. Zij geven ook aan dat ik op een 10de zit van de upload snelheid en dat er met de centrale niks aan de hand is.
Maar, deze jongens konden niks fixen, alleen maar het probleem constateren. Dus nu gaat het wederom doorgegeven worden aan KPN, en hopelijk gaan die ook spoedig actie ondernemen.
Ik heb een premium account op Rapidshare en ik heb een hoop bestanden die ik kan downloaden. Dus ik doe dat, 2 bestanden tegelijk, high speed uiteraard. Door het draadloze komt het niet boven de 900 kilobyte per seconde uit maar daar kan ik nog mee leven aangezien we het draadloze binnenkort afzeggen en UTP kabels gaan trekken. Maar het feit dat die verbinding echt verschrikkelijk onstabiel is kan ik niet mee leven, als ik die bestanden download en ik ga tergelijkertijd wat rondsurfen zakt op het gegeven moment gewoon de verbinding in. De downloadsnelheid loopt terug tot 0 bytes per seconde, en ik kan niks meer, Firefox blijft aangeven: Verbinden met www.tweakers.net en gebeurt niks. Ik kan op zo'n moment ook geen verbinding maken met 192.168.1.1 (de Livebox) maar volgens Vista heb ik nog wel draadloos contact. Na een tijdje komt de verbinding vanzelf weer op gang, maar het is veel sneller om de verbinding te verbreken en weer opnieuw te verbinden. Dan werkt vaak alles weer maar na een tijdje, of soms zelfs na 10 seconden, zakt alles weer in.
Eerst dacht ik dat het kwam omdat elders in het huis een computer met Azureus bezig was te downloaden, maar als ik die computer uitschakel en de Livebox herstart heb ik nog steeds hetzelfde probleem dat de verbinding steeds weer inzakt. Maar dit probleem heb ik niet alleen als ik high-speed downloads doe, maar ook bij slow-speed torrents komt het ook voor dat de verbinding inzakt om de zoveel minuten en soms zelfs niet meer op gang komt.
Het probleem wisselt zich soms af met een IP conflict in het netwerk dat zich vaak niet zelf oplost. Ik heb het probleem niet alleen op me eigen computer, waar Vista Ultimate 32-bit en Ubuntu 7.04 64-bit op draaien, maar ook op de andere computer waar XP Pro 32-bit SP2 op draait en op de laptops waar Ubuntu 7.04 32-bit op draait. In mijn computer zit een Sweex Wireless PCI card die nooit problemen heeft gehad en gewoon goed zijn werk doet (het is gewoon een Atheros kaart met een Sweex logo erop...). In de andere computer zit een Sagem dongle die meegeleverd werd door Orange. En in de laptops zit bij de ene een Atheros miniPCI kaart en bij de andere een XMicro PCMCIA kaartje (Atheros-based). In de Livebox zit een PCMCIA kaartje van Sagem, geleverd door Orange.
Lijkt me dat dus de pc's het niet zijn. Het lijkt me dat gewoon die Livebox brak is, wat me niet zou verbazen, we hebben hem immers al een jaar, en die goedkope Sagem troep moet toch een keer kapot gaan (er schijnen al mensen te zijn die al 4 of 5 nieuwe Liveboxen hebben moeten ontvangen).
We hebben natuurlijk Orange gebelt en een van de medewerkers hielp troubleshooten, nu weet ik niet wat die flapdrol toen had geprobeerd aan de andere kant van de lijn maar gelijk crashte de Livebox, geen internet, geen telefonie. Livebox herstart en natuurlijk gelijk terug gebelt naar Orange. We kregen een andere idioot aan de lijn en legden het probleem uit en zeiden ook dat de kwaliteit en snelheid van WiFi ver onder de maat was. Die man wilde op iedere PC nachecken wat voor verbindingssnelheid er was, nou Windows geeft gewoon aan wat de standaard voorschrijft (dus 54mbit(g), of 11mbit(b), etc...) maar Linux gaf natuurlijk de echte verbindingssnelheid aan wat 9mbit was.
Die flapdrol weet dat denk ik ook maar hij wilde voordat hij een nieuwe Livebox ging opsturen eerst door de 'technische dienst het een en ander laten controleren'. We moesten een mobiel nummer geven en ze zouden terugbellen. Nu is dat al 4 dagen geleden dat die man dat zei, en uiteraard is er nog niet gebeld naar ons... Ik hoop dat ze dat snel gaan doen anders kunnen we nog wel een heel lastig worden tov de helpdesk...
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Voor zover ik weet betaal die 17,95 + 9zoveel aan de KPN voor lijnhuur.art-core schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:18:
ik heb het nog eens allemaal goed nagelezen op de website van Orange, maar weet nog steeds niet of ik het goed begrijp. Het volgende:
Mijn ouders hebben nu ADSL via XS4ALL waarbij ze een deel aan xs4all betalen en een deel aan kpn (opgeteld rond de 50 euro). Ik wil ze nu laten overstappen naar Orange adsl, de aanbieding van 8,95 per maand (na 12 mnd 17.95). Zijn dit dan alle kosten of moeten we ook nog een deel aan kpn betalen? En hoeveel is dit dan? Mijn ouders hebben gewoon een vaste lijn voor de telefoon via kpn en dit wil ik ook zo laten.
Het enige wat veranderd is in de laatste jaren is dat je zonder KPN telefoonlijn Orange aan kan vragen waardoor alles door hen geregeld wordt.
De mogelijkheid heb je om te kiezen voor de lijnhuur of een BelBudget abo van KPN waarbij het laatste iets goedkoper is.
Het probleem is eigenlijk dat ik geen telefoonaansluiting heb in mijn kantoor en het ISRA punt in de meterkant aan de overkant van de gang zit. Dus ik heb nu wel werkend internet, maar er loopt een telefoonkabel door mijn gang (en ik kan de Wii niet aansluitenWizz15 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:06:
[...]
Volgens mij is dat niet wat Bintmeister bedoelt..
Als ik het goed begrijp heeft hij al een dongle en een pcmcia kaart voor de livebox, maar wil hij het signaal van het isra punt naar de livebox ook draadloos hebben... Dan klopt het inderdaad dat je met een dongle en een pcmcia kaart niet ver komt, dit is alleen voor draadloos verkeer tussen de livebox en de computer waar je internet op wil hebben.
@ Bintmeister:
Als je dus je livebox draadloos met het internet wil laten verbinden zal er inderdaad nog iets tussen moeten zoals een draadloos modem, maar ik betwijfel sowieso of dit met de livebox gaat lukken... Waarom niet gewoon de livebox laten staan waar ie staat en een draadloos accesspoint erbij? Ik neem aan dat je problemen hebt met het draadloze signaal van de livebox en hem daarom liever op je kantoor hebt staan?
Maargoed, als ik het dus goed begrijp is dit de beste oplossing:
- LB in de meterkast met pcmcia-kaartje;
- Access point in het kantoor;
- Wireless-kaartje in mijn desktop.
Of is dit nu puur de snot in mijn holtes die aan het praten is?
En komt zo'n pcmcia kaartje wel ver genoeg? Wat is ongeveer de actieradius van zo'n kaartje? Plus ik wil als ik dan toch draadloos ga ook wel WiFi in de achtertuin.
Anoniem: 214829
En wat nou als je het accespoint in je meter kast zet?Bintmeister schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:57:
Ja ok, maar kan ik ook geen andere pc's meer aan mijn desktop koppelen.
En komt zo'n pcmcia kaartje wel ver genoeg? Wat is ongeveer de actieradius van zo'n kaartje? Plus ik wil als ik dan toch draadloos ga ook wel WiFi in de achtertuin.
Verbinden met een draadje aan je livebox.
AP stuurt dan allerlei wireless ip nummers naar verschillende desktops
Anoniem: 181666
Edit: Ik heb momenteel ook het MAC adres handmatig ingevoerd, omdat ik 2 jaar terug ben geswitched (had eerst een *kuch* speedtouch

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 30-08-2007 22:41 ]
Anoniem: 86836
Helaas staan wij op een braakliggend terein, dus even een andere gewone kabel verbinding regelen is ook geen optie. Dus nu was mijn vraag of Orange nog een draadloze verbinding heeft en wat daar de resultaten van zijn.
Ik zag op de site van Orange dat ze pakketen aanbieden waar je geen kabelaansluiting of wat dan ook hoeft te hebben, maar zou dat dan ook werken ? Bij die postcode check kan het ook gewoon, maar dat geloof ik niet super van.
Dit probleem hebben we ook gehad en volgens orange was het inderdaad een defecte livebox, dus we hebben een nieuwe gekregen en de defecte opgestuurd. Bij de nieuwe gaat het inderdaad lang goed, ik hoef in ieder geval niet meer om het uur de livebox opnieuw op te starten.Mr.Nash schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:21:
Ik heb exact het zelfde probleem met mijn Livebox sinds 3 dagen. Mijn internetverbinding valt continu weg en ik mag blij zijn als ik meer dan 5 minuten kan internetten zonder onderbreking. Ik wacht sinds vorig week woensdag op iemand van de technische dienst die mij terug zou bellen maar heb ook tot op heden niks gehoord. Als ik vandaag niks meer hoor neem ik weer contact op want ik ben er ook 99,9% zeker van dat het aan de livebox ligt.
Heb laatst wel meegemaakt dat ik mensen probeer te bellen, maar dat je niet hoort dat de telefoon over gaat of dat er al iemand heeft opgenomen, het blijft gewoon helemaal stil. Maar na een reboot van de livebox was dat ook weer verholpen.
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
Spontaan viel gewoon het internet weg. Toen ik ging kijken bij de router branden alle lampjes bovenop fel rood. Ok ... router vastgelopen, kan gebeuren. Stroom er af, even wachten, stroom er weer op en hij draait weer, dacht ik.
Binnen 5 minuten nadat de verbinding weer was hersteld, liep het ding WEER vast.
Op een ping reageert hij niet meer, de webserver is dus ook dood.
Wat ik wel nog zag op de webserver in de korte tijd dat hij wel werkte was dat de lijn nog maar op 79xx kbit trainde. Nu was het hier al niet zo bijster hoog maar zo laag heb ik hem nog nooit gezien. Ik moet er wel bij vertellen dat de kwaliteit over de tijd heen steeds slechter werd en dus ook steeds lagere trainingswaarden.
Router staat met een kabeltje op 20cm van de ISRA en er zijn geen voor-vertakkingen. Storing van de telefoonlijn kan ook niet want met of zonder toestellen aangesloten, het is allemaal ruk.
Ik heb de helpdesk hierover gemaild en ik hoop dat ze snel antwoorden want ik wil een nieuwe Livebox, deze is overduidelijk niet meer in orde.
op de site staat 50,- euro kosten als je KPN aansluiting hebt en 95,- euro als je geen KPN lijn hebt?
er worden steeds weer andere bedragen genoemd.
heb ook met Orange gebeld, zij vertellen mij rond de 90,- ??
Misschien even Orange bellen? Denk niet dat er hier iemand is die je dat één...twee....drie kan vertellen. Kunt het niet meer als proberen natuurlijkKappuhH schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:40:
Ben van plan om (voor iemand anders) een Orange ADSL (4mbit) aan te vragen. Nu zit daar standaard een Speedtouch 516 router bij. Maar omdat die niet draadloos is en dat wel gewenst is vraag ik me af of het mogelijk is om tegen een kleine meerprijs een draadloze router te krijgen, ik kan daarover namelijk niets vinden op de orange website. En als dat niet mogelijk is koop ik er natuurlijk zelf 1, maar zou de monteur die dan willen aansluiten ipv de Speedtouch 516?
Nu wordt het helemaal lekker. Hij had natuurlijk al problemen met een paar torrent verbindingen maar de crash die er net was vind ik toch wel heel absurd.
Ik was een film aan het kijken, en tegelijkertijd wat aan het surfen op internet (dual monitor ftw!) maar ik merk dat de verbinding weer begint te flippen, dus ik wil nu eens kijken of hij nog wel kan pingen. Ik rijk met mijn muis naar Uitvoeren maar ik klik perongeluk op de slaapstand/standbyknop van Vista en nadat ie in standy is boot ik hem gelijk terug naar Windows die gelijk de computer laat freezen. Bij het opnieuw opstarten kom ik erachter dat ie in eerste instantie het wachtwoord niet accepteerd op WiFi. Opnieuw proberen en nu lukte het wel. Maar geen internet, en pingen deed het ook niet. Hetzelfde in Ubuntu Linux.
Blijkt dat door een simpel uitvallen van één van de clients van de draadloze verbinding (ik dus) dat de livebox helemaal crasht. Dit is toch niet normaal meer?
---
Technische dienst heeft trouwens nog niet gebeld, maar eens naar de helpdesk bellen en opdringerig doen?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dat opdringerig doen kan je achterwege laten. Snap niet dat je gelijk daarmee de oplossing wilt zoeken. Gewoon bellen, zeggen dat je problemen hebt met dat ding en dan komen ze zelf ook wel tot de conclusie, dat het ding vervangen moet worden. Het is geen raket wetenschap. Die problemen zijn al ruimschoots bekend ,wat jij hebt is echt niet nieuw.The Triad schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:33:
[...]
Nu wordt het helemaal lekker. Hij had natuurlijk al problemen met een paar torrent verbindingen maar de crash die er net was vind ik toch wel heel absurd.
Ik was een film aan het kijken, en tegelijkertijd wat aan het surfen op internet (dual monitor ftw!) maar ik merk dat de verbinding weer begint te flippen, dus ik wil nu eens kijken of hij nog wel kan pingen. Ik rijk met mijn muis naar Uitvoeren maar ik klik perongeluk op de slaapstand/standbyknop van Vista en nadat ie in standy is boot ik hem gelijk terug naar Windows die gelijk de computer laat freezen. Bij het opnieuw opstarten kom ik erachter dat ie in eerste instantie het wachtwoord niet accepteerd op WiFi. Opnieuw proberen en nu lukte het wel. Maar geen internet, en pingen deed het ook niet. Hetzelfde in Ubuntu Linux.
Blijkt dat door een simpel uitvallen van één van de clients van de draadloze verbinding (ik dus) dat de livebox helemaal crasht. Dit is toch niet normaal meer?
---
Technische dienst heeft trouwens nog niet gebeld, maar eens naar de helpdesk bellen en opdringerig doen?
je belt en binnen 5 min iemand aan de lijn (soms direct). Je wordt vriendelijk bijgestaan en zonodig een monteur ingeschakeld.
Bij mij was die langsgekomen (ik wilde zekerheid hebben op een stabiele verbinding omdat hij in het begin nog wel eens uitviel) en hij heeft alles gecheckt en is naar de centrale geweest. Hij heeft daar nog wat gedaan omdat de modem paar keer rebootte. Na een week of 2 werd ik gebeld door Orange of meneer nog problemen had.
Je kunt veel zeggen maar ze doen gewoon hun werk. Sterker nog, nazorg doen ze ook aan om te kijken of alles nog goed gaat. Heb nu een strakke 1.33 mb/s verbinding (ook via wifi) die al 300 uur stabiel draait op de Livebox.
Soms kunnen we ook wel is overdrijven met klagen
Helpdesk vanmiddag gebeld, door het menu heen geworsteld, rare vragen en nergens de vraag of je de helpdesk wilt spreken.redfoxert schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:27:
verhaal over livebox
Anyway, gozer adviseerde me om de livebox een harde reset te geven (knopje naast de poweraansluiting indrukken tot lampje 1-3-5 bleven branden) en het dan nog eens proberen.
Wat blijkt .... livebox draait weer als een zonnetje, voorlopig. Helaas wel al mn port forwards kwijt maargoed, das zo weer ingesteld.
Alleen nu nog eens een keer voor de snelheid bellen en hopen dat ze dr iets aan kunnen verbeteren maar ik denk dat de KPN lijn gewoon te verrot is hier in de buurt.
Is er helemaal niemand die hier meer ervaring mee heeft?Anoniem: 181666 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:37:
Aanstaande zaterdag/zondag gaat hier als het goed is alles over naar Orange, de Livebox viel vandaag alvast in de bus. Op dit moment hangt alles nog aan een Draytek 2800G, waar wij zeer tevreden mee zijn. Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk om de Livebox uberhaupt niet aan te sluiten (ook niet eventjes) maar gewoon het mac adres hiervan in de 2800G in te voeren. Natuurlijk ook even de juiste settings instellen maar dat spreekt voor zich. Het gaat mij alleen om de vraag of het mogelijk is verbinding te krijgen zonder de Livebox ook maar een enkele keer aan te zetten
Edit: Ik heb momenteel ook het MAC adres handmatig ingevoerd, omdat ik 2 jaar terug ben geswitched (had eerst een *kuch* speedtouch)
(eventueel je mac adres van de livebox clonen.)
Ik zou graag voor ons studentenhuisje (3 pers) in centrum Groningen adsl willen regelen. Omdat we 80 meter van de centrale afzitten zouden we graag daar ook gebruik van willen maken
Afijn, ik lees dus dat je maar 2 utp uitgangen op de LiveBox hebt, helaas willen we naast onze WiFi ook de computer op een utp kunnen aansluiten.
Is dit op te lossen door een simpel switchje achter de router te zetten? En krijgen de computers dan gewoon door de LiveBox middels DHCP een ip aangewezen, of moet ik alle PC's/Laptops static ip's mee geven?
Bvd
Ja, dat kan met een switch. En nee, je hoeft geen static IP mee te geven.Ewald ! schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:42:
Afijn, ik lees dus dat je maar 2 utp uitgangen op de LiveBox hebt, helaas willen we naast onze WiFi ook de computer op een utp kunnen aansluiten.
Is dit op te lossen door een simpel switchje achter de router te zetten? En krijgen de computers dan gewoon door de LiveBox middels DHCP een ip aangewezen, of moet ik alle PC's/Laptops static ip's mee geven?
Bvd
je hoeft de livebox helemaal niet te gebruiken, ik gebruik al enige jaren een linksys. je moet in de modem alleen de VPI / VCI (8/35) instellingen aan te passen en je modem op op RFC 1483 bridge te zetten en dan moet ie het doen. tip 1: mocht je de helpdesk willen bellen, sluit je Livebox dan wel aan want zij ondersteunen geen andere modems en ze willen altijd graag je modem van binnen bekijken. Tip 2: sluit je livebox in eerste instantie wel aan: eventuele updates worden dan direkt geladen en mocht je dan problemen hebben, heb je in iedergeval de meeste verse update en gaan ze niet zegggen: het ligt aan dat je niet de meeste verse update hebt.....Anoniem: 181666 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:14:
[...]
Is er helemaal niemand die hier meer ervaring mee heeft?
[ Voor 6% gewijzigd door kielkiel op 01-09-2007 21:36 ]
Klopt dat gaat werken. Volgens mij geeft de livebox wel een beperkt aantal ip adressen uit (max 10?). de pc's krijgen een ip adres in de range van 192.168.1.10Ewald ! schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:42:
ik lees dit topic door, en zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zou graag voor ons studentenhuisje (3 pers) in centrum Groningen adsl willen regelen. Omdat we 80 meter van de centrale afzitten zouden we graag daar ook gebruik van willen maken
Bvd
Anoniem: 231806
Overigens nooit problemen mee gehad :-)
Is het handiger om meteen al het MAC adres van de livebox te spoofen? Als ik namelijk de oude MAC laat staan, en bij het bellen van de helpdesk de livebox weer aansluit, werkt de livebox sowieso niet vanwege de registratie van het (oude) MAC adres, toch?!kielkiel schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:29:
[...]
je hoeft de livebox helemaal niet te gebruiken, ik gebruik al enige jaren een linksys. je moet in de modem alleen de VPI / VCI (8/35) instellingen aan te passen en je modem op op RFC 1483 bridge te zetten en dan moet ie het doen. tip 1: mocht je de helpdesk willen bellen, sluit je Livebox dan wel aan want zij ondersteunen geen andere modems en ze willen altijd graag je modem van binnen bekijken. Tip 2: sluit je livebox in eerste instantie wel aan: eventuele updates worden dan direkt geladen en mocht je dan problemen hebben, heb je in iedergeval de meeste verse update en gaan ze niet zegggen: het ligt aan dat je niet de meeste verse update hebt.....
Als je eigen apparatuur gebruikt en daar kan je een mac-adres opgeven is het wel interessant om die van de livebox (die van jezelf natuurlijk) in te zetten. Dan kan je direct wisselen gewoon zonder te wachten op de DHCP leasetijd.Anoniem: 181666 schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:45:
[...]
Is het handiger om meteen al het MAC adres van de livebox te spoofen? Als ik namelijk de oude MAC laat staan, en bij het bellen van de helpdesk de livebox weer aansluit, werkt de livebox sowieso niet vanwege de registratie van het (oude) MAC adres, toch?!(Of dan werkt de livebox pas weer na 24 uur, als de lease verlopen is ofzo)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Je krijgt ook geen support voor een ander modem.
Ik krijg geen IP via Ethernet - dit lukt niet met 2 PC's (1xXP, 1x Vista), Laptop (XP) en X-Box 360 - dus ik kan wel met zekerheid zeggen dat het geen PC instelling is
Ik kan dus helemaal niet op internet, zelfs niet in de admin.tools van de livebox (192.168.*)
Als ik 'm via de USB aansluit krijg ik gewoon wel een IP, en kan ik wel het internet op.
De Ethernet poorten werken wel, want netwerkverbinding PC1 <> PC2 via livebox werkt zonder problemen.
Het lijkt me een defecte livebox, maar heel misschien heeft iemand hier ervaring mee? Uiteraard al meerdere (hard) resets gedaan met het modem.
Blijkbaar een ethernet <> wan probleem. Volgens mij is de controller niet meer in orde. Dat valt ook niet met een harde reset op te lossen. Moet direct omgeruild worden, valt weinig meer aan te 'onderzoeken'.-d- schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:22:
Ik heb met Orange een nogal vaag probleem met m'n livebox, Orange CS heeft het in onderzoek maar begrijpen er vrij weinig van zelf.....
Ik krijg geen IP via Ethernet - dit lukt niet met 2 PC's (1xXP, 1x Vista), Laptop (XP) en X-Box 360 - dus ik kan wel met zekerheid zeggen dat het geen PC instelling is
Ik kan dus helemaal niet op internet, zelfs niet in de admin.tools van de livebox (192.168.*)
Als ik 'm via de USB aansluit krijg ik gewoon wel een IP, en kan ik wel het internet op.
De Ethernet poorten werken wel, want netwerkverbinding PC1 <> PC2 via livebox werkt zonder problemen.
Het lijkt me een defecte livebox, maar heel misschien heeft iemand hier ervaring mee? Uiteraard al meerdere (hard) resets gedaan met het modem.
Ik wil dus op de laptop, via wifi, bij de bestanden van de PC,die met een kabeltje is verbonden, komen. Zit er standaard iets in Windows (Pro SP2) of moet ik dan wijken naar Hamachi en dergelijke software?
Anoniem: 59168
Tot nu toe zeer tevreden over Orange! Ik heb geen telefonie of wireless btw, dus daar kan ik geen uitspraken over doen.
Volledige specs van modem:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 18044 Kb Afname Dichtbij 15.5 (dB) Ver weg 2.4 (dB) SNR-marge Dichtbij 10 (dB) Ver weg 17 (dB) HEC-teller 306 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 24 ES-teller van 1 dag 0 |
Orange ADSL 20mb Family (incl telefonie) werkt hier perfect al sinds vorig jaar oktober/november.Anoniem: 215198 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:48:
iemand nog goeie ervaring dan met Orange ??
Nog nooit "down" geweest, en telefonie ook super.
En de lage telefoonkosten in tegenstelling tot KPN zijn ook erg goed
Toevoeging: Telefonie gebruiken we weinig (alleen om gebeld te worden) maar functioneert prima. Geen storigen. Wireless heb ik wel, maar dan via een Linksys WRT54GL. Dit in combinatie met de Livebox werkt uitstekend.
Edit2: Ik zit overigens op ca 700 meter van de centrale in Enschede-Centrum, for all that matters...
[ Voor 29% gewijzigd door Elwood Blues op 04-09-2007 11:31 ]
Anoniem: 77623
het stomme is dat mijn upload wel normale snelheden haalt..
heb alle mogelijke spyware/virussen gecontroleerd.. heb alles gereset. niks lijkt te werken
Typisch gevalletje van je klanten niet willen helpen lijkt me zo.Anoniem: 77623 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:47:
Ik heb sinds vandaag ineens problemen met orange Family/starter. Ik kom niet hoger uit dan 40kbps.. heb al met de helpdesk gebeld en die zeggen dat het botnet storm worm is. geloof hier niet veel van.. op laptop of andere dingen zelfde snelheid
het stomme is dat mijn upload wel normale snelheden haalt..
heb alle mogelijke spyware/virussen gecontroleerd.. heb alles gereset. niks lijkt te werken
Reset je livebox is... of beschrijf wat je allemaal al gedaan hebt om te kijken waarom je snelheid zo traag is.
- ik heb de livebox gereset.Eximius schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:52:
[...]
Typisch gevalletje van je klanten niet willen helpen lijkt me zo.
Reset je livebox is... of beschrijf wat je allemaal al gedaan hebt om te kijken waarom je snelheid zo traag is.
- mn netwerk kaart gedisabled -> geenabled
- mn wireless kaart erbij gepakt en getest. zelfde snelheid..
- me maat geroepen met laptop en die laten testen.. zelfde snelheid.
met andere bekabeling..
- toen begonnen met DUmeter. maar die meldt niks van bandbreedte verlies.
- hitman pro gedraaid. NOD32 gedraaid.
- msconfig gecheckd, processen gecheckd, services gecheckd..
zal zo vista zo ff proberen
kheb niet echt het gevoel dat het aan mij ligt..
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 77623 op 04-09-2007 12:02 ]
Ik ben net even naar de mediamarkt geweest waar ik een Linksys PCMCIA kaart gehaald heb.
Ze konden me niet vertellen om welke versie het gaat en dit stond ook niet op de verpakking, maar ik mocht deze terugbrengen binnen 2 weken mits de verpakking goed bleef.
Nu blijkt het een versie 3 (Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3)) te zijn en volgens de TS en een aantal anderen zou dit niet werken.
Bij mij werkt het in ieder geval wel
kijk ook even of de bekabeling van/naar het isra punt goed is.
Hier hetzelfde, ook bagger traag ineens. Helpdesk helpt ook niet, zelfde smoes(virus, slechte bekabeling etc). Zelfde als sdeboer gedaan, maar niets helpt.Anoniem: 77623 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:57:
[...]
- ik heb de livebox gereset.
- mn netwerk kaart gedisabled -> geenabled
- mn wireless kaart erbij gepakt en getest. zelfde snelheid..
- me maat geroepen met laptop en die laten testen.. zelfde snelheid.
met andere bekabeling..
- toen begonnen met DUmeter. maar die meldt niks van bandbreedte verlies.
- hitman pro gedraaid. NOD32 gedraaid.
- msconfig gecheckd, processen gecheckd, services gecheckd..
zal zo vista zo ff proberen
kheb niet echt het gevoel dat het aan mij ligt..
Edit: in Vista is het precies hetzelfde probleem.
[ Voor 3% gewijzigd door TakeAway op 04-09-2007 13:20 ]
lekker weer.. ik wacht wel even af tot morgen voordat ik weer ga bellen met die gezellige mensen daar...ali-a schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:20:
[...]
Hier hetzelfde, ook bagger traag ineens. Helpdesk helpt ook niet, zelfde smoes(virus, slechte bekabeling etc). Zelfde als sdeboer gedaan, maar niets helpt.
Edit: in Vista is het precies hetzelfde probleem.
Ik lees wel leuk altijd dat je het moet controleren, schoonmaken of wat dan ook, maar niemand zegt ooit hoe.Eximius schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:56:
kijk ook even of de bekabeling van/naar het isra punt goed is.
Wat moet ik controleren aan een kabeltje? Hij zit er in 2 kanten in, en hij is niet door het konijn aangevroten. Wat kan er nou nog meer mis zijn? En dat ISRA punt, hoe controleer of maak je die dan?
alleen is het wel zo dat als ik met bittorrent iets download wel boven de 30k/s uitkom maar als ik dan per connectie ga kijken dan komt ie niet boven de 30k/s uit
connecties bij elkaar kom ik rond de 500k/s uit normaal is me max 1mb/s
dus denk dat het probleem per connectie is gelimiteerd tot 30k/s max
Ik zit in Zwijndrecht, vreemd? Toeval? Ik zit op max 400kb, normaal op 16 mbit.....InfoTracer schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:13:
hier in dordrecht zelfde probleem
alleen is het wel zo dat als ik met bittorrent iets download wel boven de 30k/s uitkom maar als ik dan per connectie ga kijken dan komt ie niet boven de 30k/s uit
connecties bij elkaar kom ik rond de 500k/s uit normaal is me max 1mb/s
dus denk dat het probleem per connectie is gelimiteerd tot 30k/s max
denk dat het gewoon aan de centrale ligt
Anoniem: 76345
Paar belangrijke puntjes:
1) De kans dat het locatie gebonden is, is nihil. Tot aan de DSLAM heeft iedere klant fysiek aparte hardware in gebruik, en daarachter wordt het fiber, wat natuurlijk netjes gemonitored wordt, dus als daar een beperking in zit wordt er vast al aan het probleem gewerkt (al is het dan vaak wel met dit soort organisaties dat het heel moeilijk is om die informatie weer terug naar de klant te krijgen).
2) Ik geloof dat Orange meer dan een half miljoen klanten heeft, verdeeld over een aantal verschillende netwerken. Als er in deze thread 3 zijn met een vergelijkbaar probleem, dan zegt dat statistisch gezien exact 0, ook al zit je toevallig in dezelfde wijk.
3) Waar test je de snelheid van je verbinding? Bittorrent of speedtest = onbetrouwbaar. Probeer bijvoorbeeld de speedtest van bbned eens.
Ik zie soms wel is pieken richting de 800-900Kbyte/sec voorbij komen, maar da's sporadisch
DownStream 12964 Kb
Nee helaas dat is het niet.
Paar belangrijke puntjes:
1) oke logisch, maar 1,5 dag al geen storing / nieuws aangeven?
2) oke maar het is wel erg toevallig dat het WEL gebeurd... ?
3) bbned getest :
Your current bandwidth reading is: 516.00kbps which means you can download at 64.5 KB/sec. from our servers.
mn upload is nog sneller
ja tuurlijk helpt dat als anders mensen het zelfde probleem als ik hebben. (NOT)
maar er is mij belooft dat er een melding naar de technische dienst wordt gestuurd
LM is eindelijk
dus probleem blijk opgelost te zijn
LordMorgoth: wat houd dat eea in?
[ Voor 48% gewijzigd door ikbenwouter op 05-09-2007 23:00 ]
........................................................................................................................................................
Bleken 2 paren koperdraden van de centrale naar ons huis te lopen, op 1 paar liep de telefonie, op de ander het internet (legt ook gelijk uit waarom de telefonie bij ons niet werkteInfoTracer schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:08:
kan nu weer downloaden met volle snelheid
dus probleem blijk opgelost te zijn
LordMorgoth: wat houd dat eea in?
Ik had al sinds een jaar de livebox aan een tijdklok hangen zodat ie tenminste 1x per dag een half uur uitgezet wordt en restart. Hierdoor bleef het werken... sinds vorige week dus. Ik denk dat ik het maar 3-4x per dag moet laten restarten zo...
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
[ Voor 60% gewijzigd door UTMachine op 05-09-2007 18:22 ]
2000 meter en een intrain van 17000? lijkt me toch dat je eerder op 200 meter van de centrale zitLordMorgoth schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:37:
KPN monteur is net bij ons langs geweest. In eerste instantie kon die niks vinden, maar na wat aandringen van mijn vrouw heeft hij eea omgezet in de centrale (die niet 200 meter naar 2000 meter van ons adres blijkt te zitten). Dit resulteert in een intrainwaarde van 17000 down en 1033 up. Nette waardes dus eindelijk!
LM is eindelijkmet Orange!
KPN heeft in de verdeelkast altijd reservelijnen zitten, waar je op geplaatst kan worden. Had ik ook, toen bij mijn telefoonlijn een adder amper signaal doorgaf. Mensen met een slechte lijn kunnen proberen, om dat voor elkaar te krijgen. Je hebt dan wel een KPN monteur nodig.LordMorgoth schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:43:
[...]
Bleken 2 paren koperdraden van de centrale naar ons huis te lopen, op 1 paar liep de telefonie, op de ander het internet (legt ook gelijk uit waarom de telefonie bij ons niet werkte). hij heeft nu de DSL lijn op het andere aderpaar gezet en dat resulteerd so far in een rete stabiele en flink snellere verbinding.
Het lijkt me stug dat dit aan het modem ligt daar ik deze problemen een aantal maanden terug ook had, waarna de snelheid zich weer herstelde. Ik zal vanavond een harde reset proberen en kijk het zowiezo even dit weekend aan.
Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22
Maar ik zit nu bij KPN (InternetPlusBellen Basic). En ik vroeg me af hoe dat nou gebeurd met telefoonnummer overzetting. En het opzeggen van mijn kpn abbonnement in het algemeen. Doen hun dat?, moet ik dat doen?, via kpn blijven bellen of orange (telco) ofso (hoe kun je dat regelen?)? Ik wordt er niet meer wijzer uit, als iemand een kleine uitleg zou kunnen geven, bedankt.
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

The devil is in the details.
Me 2. Heb eigenlijk nooit problemen en ook nog nooit gehad.m-m schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:24:
Ik ben nog altijd heel erg tevreden eigenlijk.
Wel zie ik dat het aantal corrected blocks flink is toegenomen sinds we Orange hebben.
ATM Statistics
TX Blocks 13494602
RX Blocks 352888747
Corrected Blocks 510544
Uncorrected Blocks 13320
Ik ben tot nu toe dik tevreden met de verbinding, maar ik vroeg me toch af of dit normale waardes waren?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 08-09-2007 01:13 ]
de TS kom ik namelijk ook niet helemaal uit, ik heb nu adsl(direct adsl | kpn) en telefoon (belvrij weekend ).
ik zit nu alleen met de volgende vragen
als ik naar orange wil moet ik mijn adsl opzeggen, maar er staat niets over wat ik met mijn telefoon abo moet doen. moet ik deze ook opzeggen of neemt orange deze klakkeloos over en hoef ik mij hier geen zorgen over te maken.
En hoe zit het met de kosten van de lijn? Als orange mijn telefoon overneemt, moet ik dan alsnog 9.95 betalen voor kpn lijnhuur ?
Edit //
neem aan dat dat mijn 2e vraag beantwoord?Optie 2
1 Bellen, gebeld worden & Internetten met Orange geen KPN lijn meer (ADSL Family & Telefonie Basis): € 24,95/€ 29,95 (telefonie basis/totaal) + doorbelasting lijnhuur € 9,95
[ Voor 19% gewijzigd door tritimee op 08-09-2007 01:31 . Reden: toevoeging ]
Orange past ook wel veel correctie toe op de data paketten, om de snelheid in vergelijking met de stabiliteit hoog te houden.Anoniem: 181666 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 01:12:
Sinds kort heb ik hier ook ADSL Family (nu Extra). Alles hangt aan een draytek 2800G en draait prima. De Vigor traint in op down 14010400 en up 1007200. Maximale download via usenet is 1.0 mb/s (met payserver).
Wel zie ik dat het aantal corrected blocks flink is toegenomen sinds we Orange hebben.
ATM Statistics
TX Blocks 13494602
RX Blocks 352888747
Corrected Blocks 510544
Uncorrected Blocks 13320
Ik ben tot nu toe dik tevreden met de verbinding, maar ik vroeg me toch af of dit normale waardes waren?
Oke, niets om me zorgen over te maken dus, zolang het maar geen CRC errors wordenLekkere Loempia schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 09:36:
[...]
Orange past ook wel veel correctie toe op de data paketten, om de snelheid in vergelijking met de stabiliteit hoog te houden.
Huh?Lekkere Loempia schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 09:36:
[...]
Orange past ook wel veel correctie toe op de data paketten, om de snelheid in vergelijking met de stabiliteit hoog te houden.
Dat is niet iets wat Orange doet, dat dat doet de ADSL standaard. Er is altijd een vorm van 'errorcorrectie' aanwezig om data dat foutief aan komt aan de andere kant te herstellen. Orange heeft wel invloed op de apparatuur hoeveel errorcorrectie ze willen toepassen.
Je hebt dus altijd wel 'corrected' (HEC of FEC) en 'uncorrected' (CRC) frames.
Zelfde problemen hier. Continu 'tikt' de livebox wat aangeeft dat de verbinding wegvalt. De livebox resetten leidt even tot optimale snelheid, maar dit duurt nooit lang. Problemen doen zich een kleine week voor.Hahn schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:10:
Zijn er nog meer mensen die last hebben van een zeer brakke verbinding (behalve Mashadar)? Zo ongeveer elk half uur kan ik de Livebox wel weer opnieuw startenWel via de computer, want Livebox blijft wel bereikbaar, maar de verbinding vliegt er wel de hele tijd uit.
Het is toch mogelijk het zonder modem te bestellen, wat ik dus heb gedaan. Volgens de test op de site kan ik overigens sowieso maar 8 mbit maximaal halen. Dat vind ik trouwens ook raar, ze adverteren met 20mbit en dan blijkt dat ik dus maar 4mbit down / 1 up kan krijgen en in november dus 8. Waarschijnlijk zit ik nog op een ADSL 1 centrale, hoewel BBnet wel zegt dat ik ADSL2 kan krijgen.
Gebruikt Orange eigenlijk eigen DSLAM's of die van KPN?
BBned levert daar misschien wel ADSL2+ ja.Mr_gadget schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 17:18:
Heb nu ook Family besteld, wat overigens nu Orange ADSL extra heet.
Het is toch mogelijk het zonder modem te bestellen, wat ik dus heb gedaan. Volgens de test op de site kan ik overigens sowieso maar 8 mbit maximaal halen. Dat vind ik trouwens ook raar, ze adverteren met 20mbit en dan blijkt dat ik dus maar 4mbit down / 1 up kan krijgen en in november dus 8. Waarschijnlijk zit ik nog op een ADSL 1 centrale, hoewel BBnet wel zegt dat ik ADSL2 kan krijgen.
Op de locaties waar Orange eigen apparatuur heeft staan is het ADSL2+, als ze gebruik moeten maken van de KPN apparatuur is het afhankelijk van wat KPN er heeft staan.Gebruikt Orange eigenlijk eigen DSLAM's of die van KPN?
Zo kan het zijn dat je op een centrale zit waar Orange zelf geen appratuur heeft staan, maar BBned wel en ook KPN. Het kan zijn dat BBned die centrale wel voorzien heeft van nieuwere generatie ADSL2+ apparatuur en KPN voor die centrale dat niet besloten heeft.
Elke telco (ADSL netwerk leverancier) heeft eigen apparatuur, dus 'een ADSL2+ centrale' of andere termen en kreten in die richting kloppen niet. Is maar net wie er staat met welke apparatuur per centrale.
[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 08-09-2007 17:27 ]
Resetten van de livebox hoef ik niet maar verbinding is hier nu al meer als 5 maanden onder de 4 mb, Orange wil geen storing meer aanmaken omdat er al een monteur is geweest. De beste man van de helpdesk gaf aan dat dit het maximale is wat ik kan halenHahn schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:10:
Zijn er nog meer mensen die last hebben van een zeer brakke verbinding (behalve Mashadar)? Zo ongeveer elk half uur kan ik de Livebox wel weer opnieuw startenWel via de computer, want Livebox blijft wel bereikbaar, maar de verbinding vliegt er wel de hele tijd uit.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 17216 Kb Afname Dichtbij : 22.7 (dB) Ver weg : 5.7 (dB) SNR-marge Dichtbij : 8 (dB) Ver weg : 13 (dB) HEC-teller 109 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 9 ES-teller van 1 dag 0[ |
Van 15.5/16.0 mbit naar 17.2 gegaan na de firmware upgrade.
Dus Orange geeft toch iets meer rek?
Volgens mij heb jij dan geluk. Bij mij lijkt de marge nog op 10 te staan.MensionXL schreef op zondag 09 september 2007 @ 11:53:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 17216 Kb Afname Dichtbij : 22.7 (dB) Ver weg : 5.7 (dB) SNR-marge Dichtbij : 8 (dB) Ver weg : 13 (dB) HEC-teller 109 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 9 ES-teller van 1 dag 0[
Van 15.5/16.0 mbit naar 17.2 gegaan na de firmware upgrade.
Dus Orange geeft toch iets meer rek?
Dit topic is gesloten.
Laten we het in dit topic inderdaad niet hebben over de overname van de mobiele-tak van Orange Nederland aan T-Mobile. Dat is behoorlijk offtopic.