[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 32.848 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Aangezien ons internetabonnement in oktober afloopt, de snelheden niet je-van-het meer zijn, en het onderhand ook niet echt goedkoop meer is, willen we een ander abonnement.

De huidige situatie is als volgt:
KPN vaste telefoonlijn
KPN ADSL Lite - €15 per maand, 3 Mb/s - 512 Kb/s
Wanadoo (Orange) ADSL Basic - €15 per maand, 3 Mb/s - 512 Kb/s

We zouden dan graag het volgende willen:
KPN vaste telefoonlijn
Orange ADSL Extra - € 24 per maand, 20 Mb/s - 1 Mb/s.

Echter, hoe zit het dan met die KPN lijn om het internet te laten werken? Toen dit abonnement vier jaar geleden afgesloten werd was ik 12 jaar oud, en had ik hier nog niet zoveel kaas van gegeten (nu ook niet). Als ik terug zoek in de papieren, staat op een brief van KPN dat ze voor ons, in opdracht van Wanadoo/Euronet de telefoonlijn geschikt hebben gemaakt voor ADSL.

Wat ik me nu dus afvraag is of we voor het bedrag van Orange ADSL (en dan dat van onze KPN telefoonlijn, niet onder huur dus) klaar zijn, of dat er weer een KPN abonnement tussen komt. Als ik het zo bekijk is het namelijk een combinatie van KPN en Wanadoo geweest die ons dit leverden, en is het een achterhaald systeem, wat dus niet voor extra problemen gaat zorgen, zolang je ze alletwee op zegt, het is immers gewoon ADSL van de combinatie KPN & Wanadoo.

...Of zie ik het niet goed, en moeten we alsnog een abonnement van KPN nemen, naast de telefoonlijn om van het ADSL gebruik te kunnen maken? Dit lijkt mij niet, aangezien ik er in de TS bij het verhaal over 'Bellen met Orange of KPN?' ook niets over teruglees.

Het is vast ongeloofelijk simpel, maar er is vier jaar geleden volgens mij een enorme bende van gemaakt, en de persoon die dat heeft gedaan kan ik zo 1-2-3 niet bereiken, en ik heb ook geen zin om door zoiets een gat van twee weken te hebben, en dus zonder inet te zitten.. Ik wil dus het liefst morgen al aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik lees hier onder de link 'zonder KPN bestellen':

geen apart vast telefoonabonnement nodig

Heb je geen vast KPN abonnement? Dan kun je toch ADSL van Orange bestellen. Wij zorgen dan dat er een telefoonlijn zonder KPN telefoonabonnement komt waar de ADSL verbinding op geleverd wordt. Dus ook als je nu internet via de kabel, of een ander ADSL abonnement zonder KPN telefoonabonnement hebt kun je gewoon overstappen naar Orange.
En heb je nu een telefoonnummer van een andere aanbieder van KPN? Dan bestel je ADSL & Telefonie van Orange en neem je je nummer gewoon mee.

doorbelasting lijnhuur

KPN rekent voor het gebruik van de telefoonlijn waar geen telefoonabonnement meer op zit wel kosten aan Orange. De doorbelasting van die kosten is inbegrepen in de abonnementsprijs van ADSL & vaste telefonie zonder KPN. Bestel je alleen ADSL van Orange zonder KPN, dan wordt de doorbelasting lijnhuur ook in rekening gebracht. Deze kosten zijn normaal gesproken € 9,95 per maand. Let op eventuele aanbiedingen!
-

Ik raad je aan gewoon KPN Belbudget te houden, als Orange er dan uitligt, dan kan je altijd nog bellen/gebeld worden. Maar dit ligt natuurlijk helemaal aan wat je zelf wilt. :)

Edit: KPN Belbudget kost je 10,50 euro p/m. Een kale lijn kost je volgens de Orange site: 1e jaar € 5,- per maand (daarna € 9,95 per maand)

[ Voor 13% gewijzigd door MensionXL op 09-09-2007 13:55 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, dat las ik hier dus ook al (vergeten te vermelden), maar het was me niet helemaal duidelijk, aangezien ik dus wél KPN wil houden, maar ook weer niet helemaal... :P

En ja, telefoon wilde ik graag analoog houden. Er zijn zat mobiele telefoons hier in huis, maar de vaste lijn is in de afgelopen 10 jaren nog NOOIT uitgevallen, en dat willen we graag zo houden :+

Bij elkaar is m'n vader dus een euro of drie meer kwijt dan nu, als ik het over de prijs na het eerste jaar heb. Vind dat toch wel netjes zo... Bedankt :)

En waarom zuigen de upload-snelheden in NL zo? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:14
TheZeroorez schreef op zondag 09 september 2007 @ 14:34:
En waarom zuigen de upload-snelheden in NL zo? :|
Omdat geen enkel ADSL netwerk zich nog aan annexM heeft gewaagd, dat is ADSL2+ met 3Mbit upstream (effectief zal daar zo'n 2 van 2.5Mbit over zijn).

Orange limiteert de upstream zelfs strak op 1024kbps nu, kan prima tot zo'n 1200kbps gehaald worden met ADSL2+ gewoon al.

Kabelaars bieden wel 2Mbps aan voor de hogere abonnementen sommige.

Echt hogere upload snelheden komen met nieuwe technieken, technieken zoals VDSL2 en glasvezel. De huidige DSL (ADSL) en kabel standaarden die in gebruik zijn voor internet zijn specifiek ontwikkeld om te voorzien in meer downstream dan upstream immers.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 09-09-2007 14:40 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb nog nooit problemen gehad met orange family, maar de snelheid is hier nu ook om te huilen!
Livebox traint in op:
16240 Kb 1016 Kb
Maar downloadsnelheid is compleet instabiel en varieert tussen de 3kb/s en 50kb/s. Ik probeer usenet, maar ook de 100mb.bin van de bbned speedtest gaat gewoon echt niet harder dan dat. Verbinding blijft wel in stand, maar daar is op dit moment dan ook echt alles mee gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Muse schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:11:
Ik heb nog nooit problemen gehad met orange family, maar de snelheid is hier nu ook om te huilen!
Livebox traint in op:
16240 Kb 1016 Kb
Maar downloadsnelheid is compleet instabiel en varieert tussen de 3kb/s en 50kb/s. Ik probeer usenet, maar ook de 100mb.bin van de bbned speedtest gaat gewoon echt niet harder dan dat. Verbinding blijft wel in stand, maar daar is op dit moment dan ook echt alles mee gezegd...
Brakke UTP kabel?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Een overlijdende Linksys WAG54G blijkbaar.... :/ Direct op de livebox heb ik volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Muse schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:55:
[...]

Een overlijdende Linksys WAG54G blijkbaar.... :/ Direct op de livebox heb ik volle snelheid.
Keertje naar de defaults resetten, nieuwe of dezelfde (als je al de nieuwste had) firmware erop zetten en nog een keer naar defaults resetten.

Misschien helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Reset naar fabrieksinstellngen opnieuw configureren kan ook genoeg zijn. Heb het een keer gehad bij een kennis. Ook op een Orange lijn. En check inderdaad even voor nieuwe firmware :)

[ Voor 38% gewijzigd door Lekkere Loempia op 09-09-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Hmm, dat kan ik inderdaad nog even proberen. Ik had al vaker gehoord over dode langedeeltes bij deze dingen, vandaar de misschien wat snelle conclusie. En ach, het is ook zondag natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Muse schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:43:
Hmm, dat kan ik inderdaad nog even proberen. Ik had al vaker gehoord over dode langedeeltes bij deze dingen, vandaar de misschien wat snelle conclusie. En ach, het is ook zondag natuurlijk. :+
Als ie echt kaduuk is, dan moet je Linksys zelf even bellen. Dan sturen ze een nieuw exemplaar, doen ze vaak niet moelijk over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:30
We hebben nu thuis kabelinternet Intensief 8000 van @Home. Ik ben nu aan het orienteren naar goedkopere oplossingen.

Het is absoluut een vereiste dat we een stabiele telefoonverbinding hebben, ivm een eigen bedrijfje thuis.
Nu kwam ik bij Orange Extra uit, inclusief bellen. Ik heb in de startpost gelezen dat binnenkomende gesprekken via KPN lopen, uitgaande via Orange. Mocht Orange plat liggen kan je altijd als backup nog bellen via KPN.

Mijn vraag is: Hoe gaat dat in zijn werk? Moet je stekkers ompluggen, ondersteunt de livebox dit automatisch? In het kort, gaat mijn vader verschil merken tov de belbasis situatie van nu?

Ook ben ik aan het twijfelen over Speedlinq, valt daar eenzelfde constructie te bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:14
I-King schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:10:
We hebben nu thuis kabelinternet Intensief 8000 van @Home. Ik ben nu aan het orienteren naar goedkopere oplossingen.

Het is absoluut een vereiste dat we een stabiele telefoonverbinding hebben, ivm een eigen bedrijfje thuis.
Nu kwam ik bij Orange Extra uit, inclusief bellen. Ik heb in de startpost gelezen dat binnenkomende gesprekken via KPN lopen, uitgaande via Orange. Mocht Orange plat liggen kan je altijd als backup nog bellen via KPN.

Mijn vraag is: Hoe gaat dat in zijn werk? Moet je stekkers ompluggen, ondersteunt de livebox dit automatisch? In het kort, gaat mijn vader verschil merken tov de belbasis situatie van nu?

Ook ben ik aan het twijfelen over Speedlinq, valt daar eenzelfde constructie te bedenken?
Zover ik weet doet de livebox dit automatisch. Het is altijd mogelijk door middel van een toetscombinatie (* nogiets) om de KPN lijn te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:14
Lekkere Loempia schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:42:
[...]

Als ie echt kaduuk is, dan moet je Linksys zelf even bellen. Dan sturen ze een nieuw exemplaar, doen ze vaak niet moelijk over :)
Inderdaad, dat is bij linksys prima geregeld. Ik heb inmiddels mijn 3e linksys. Tweemaal een WAG54G en inmiddels heb ik een WAG300N (omdat de wag54g niet meer leverbaar was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
kielkiel schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:46:
[...]

Inderdaad, dat is bij linksys prima geregeld. Ik heb inmiddels mijn 3e linksys. Tweemaal een WAG54G en inmiddels heb ik een WAG300N (omdat de wag54g niet meer leverbaar was)
Ook na 3 jaar?
Hij is trouwens echt kapot, want had 'm weer even aangezet om met firmware te rommelen, maar langedeelte doet niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Overweeg zwaar om volgende maand over te stappen naar Orange ADSL Extra maar twijfel met de telefoon. Heb nu Internet + Bellen van KPN/Planet cq een drama. De snelheden zijn uiterst stabiel maar verder... Ik lees veel over de snelheden van Orange dat ze nogal verschillen is dat dan echt zo'n groot verschil? Ik woon zelf in Eindhoven en ze zeggen dat ik 16 mbit wel moet halen, maar is dit wel zo of is dit alleen de eerste twee maanden zodat je niet meer onder je contract uitkan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
PsYkOfOoL schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:36:
Overweeg zwaar om volgende maand over te stappen naar Orange ADSL Extra maar twijfel met de telefoon. Heb nu Internet + Bellen van KPN/Planet cq een drama. De snelheden zijn uiterst stabiel maar verder... Ik lees veel over de snelheden van Orange dat ze nogal verschillen is dat dan echt zo'n groot verschil? Ik woon zelf in Eindhoven en ze zeggen dat ik 16 mbit wel moet halen, maar is dit wel zo of is dit alleen de eerste twee maanden zodat je niet meer onder je contract uitkan?
Nee, dat laatste hoef je echt niet te vrezen. Ze gooien het gewoon 1 keer open en dan doen ze er niks meer aan. Orange is echt een ' we hebben nu alles opgezet, zoek het nu zelf maar uit' bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Laatst online: 16-06 10:53
In de FirstPost en op de site van orange kon ik het niet zo snel terugvinden, maar:
- heb je een vast IP adres bij Orange?
- is inkomend SMTP verkeer toegestaan?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:42
is SMTP niet altijd uitgaand? :P
en poort 25 is inderdaad geblokkeerd, bij welke consumentenprovider niet?
Daarnaast heb je gewoon een vast ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwise
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-02-2020
joenevd schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:26:
en poort 25 is inderdaad geblokkeerd
Eh, nee, smtp is niet alleen uitgaand, tenzij jij geen mensen kent die jou ook wel eens een mailtje sturen ;p

Poort 25 is alleen voor uitgaande email geblokkeerd, maar da's geen probleem want je gebruikt gewoon hun email servers als smarthost.

Inkomende email wordt gewoon over poort 25 toegestaan.

Je ip adres is niet 'vast' (dus geen rechten op) maar in de praktijk verandert je IP adres niet, dus da's ook geen probleem.

Grtz,

M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Laatst online: 16-06 10:53
joenevd schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:26:
en poort 25 is inderdaad geblokkeerd, bij welke consumentenprovider niet?
Daarnaast heb je gewoon een vast ip adres.
Uitgaand?
Ik heb het over inkomend :)
m.a.w. een eigen mailserver draaien.

Uitgaand op poort 25 blokkeren lijkt mij geen probleem, daarvoor stel je de provider in als smarthost

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
Lekkere Loempia schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:27:
[...]

Nee, dat laatste hoef je echt niet te vrezen. Ze gooien het gewoon 1 keer open en dan doen ze er niks meer aan. Orange is echt een ' we hebben nu alles opgezet, zoek het nu zelf maar uit' bedrijf.
Maat van me werk paar straten verder zegt makkelijk de 20 mbit te halen. Kan ik dit dat ook of hoe moet ik het zien? Zijn er trouwens meer mensen die alleen internet bij Orange hebben en apart de telefoon bij KPN? Zo ja, hoe werkt dit?

[ Voor 16% gewijzigd door PsYkOfOoL op 10-09-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 11:23
Afgelopen week heb ik een mail ontvangen van Orange, waarin onderhoudswerkzaamheden aangekondigd worden. Wij hebben sindskort Orange ADSL 4mbit telefonie basis over het KPN netwerk.
Binnenkort worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de apparatuur waarop uw ADSL verbinding is aangesloten. Het kan zijn dat tijdens het onderhoud uw ADSL verbinding enige tijd niet beschikbaar is. Wij doen er alles aan om de dienstverlening zonder onderbreking voort te zetten...
Tot zover niets aparts, maar als ik naar adslwinkel.nl ga kan ik plotseling kiezen tussen een nieuwe smaak verbinding 20mb over het Orange Netwerk :9. Op de Orange site zelf is niets te zien behalve de reeds aangekondigde verhoging van 4 naar 8.
Zowieso neem ik nog wel even contact met Orange ná het onderhoud, maar mijn vraag aan jullie is of er ervaringen hiermee zijn of dat we binnenkort over kunnen stappen naar het Orange netwerk, met bijbehorende 20mbit snelheid, of zijn we gebonden aan de KPN lijn?
We betalen nu ook 24,95 per maand dus prijstechnisch zit er aan onze kant geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 06:59
Had die mail ook ontvangen Jerome, hopen dat ze dan de snelheid gelijk naar 8mb verhogen.
Mag ik vragen waar jij woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Sjaakiedederde schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:11:
Had die mail ook ontvangen Jerome, hopen dat ze dan de snelheid gelijk naar 8mb verhogen.
Mag ik vragen waar jij woont?
Ja hoor, in het mooie Ravenstein (tussen Den Bosch en Nijmegen) op 200 meter van de centrale >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Laatst online: 15-06 10:46
Dezelfde mail heb ik vorige week ook ontvangen :)
Morgen tussen 06.00 en 08.00 werkzaamheden. Ben benieuwd of de upgrade er dan al bij zit :P

(Centrale Horst (Limburg) overigens...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Ik zou me niet al te veel verheugen op een snelheidsverhoging. Als Orange zegt "november" zullen ze het vast niet eerder doen - je ziet providers eerder de fout maken dat ze het eerder aankondigen dan ze kunnen waarmaken dan andersom. Maar post vooral even het resultaat morgen, zodat iedereen weet wat er te verwachten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Is de Upstream van 4Mbit Orange ADSL (zonder telefonie dus) nou 640Kb of 1024KB?

Ik las dit een paar pagina's terug:
Wat me wel opvalt, gisteren kreeg ik nog bij een postcodecheck de snelheden van 4Mbit/1024Kbit, nu is het 4Mbit/640Kbit :( De upload vond ik juist een reden om over te stappen.

[ Voor 61% gewijzigd door supersatan op 10-09-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

In mijn ADSL bevestigingsmail staat dit:
4 Mbit/s downstream / 1024 Mbit/s upstream
Wel een erg snelle upload ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
Is dit dan ook gewoon echt 1 mb up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:07

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

1Mbit, dus in de praktijk rond de 95kB/s ~ 120kB/s up.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
Ok, maar bij bijvoorbeeld de extra staat 20Mbit/s download / 1024 Kbit/s upload. Dat is dan dus 2mb/1mb up/down? Kbit/s staat trouwens ook bij de normale.

[ Voor 15% gewijzigd door PsYkOfOoL op 10-09-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
20Mbit/s down, 1Mbit/s up.

Het zal dat echter niet precies zijn, en er vaak iets onder liggen, maar da's altijd zo bij ADSL, en ga je niets aan veranderen. Zeker wanneer je ze alle twee tegelijk vol belast, en wanneer je ver van de centrale af zit bijvoorbeeld. Ook de firmware in je router, en je eigen switches/kabels/drivers/etc. hebben hiermee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198188

Ik blijf zitten met de vraag wat het mij gaat kosten wanneer ik overstap van IPB naar Orange ADSL Extra & Telefonie. Zowel bij de helpdesk van Orange als in de reacties hier zie ik diverse benaderingen. Kan die overstap nu zonder kosten of heb ik naast het abonnement nu toch een extra lijn (en daarbijbehorende kosten) nodig?
Overigens iemand een link waar wijkcentrale upgrades worden aangekondigd? Ben hard toe aan 20Mbit! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Anoniem: 76345 schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:36:
Ik zou me niet al te veel verheugen op een snelheidsverhoging. Als Orange zegt "november" zullen ze het vast niet eerder doen - je ziet providers eerder de fout maken dat ze het eerder aankondigen dan ze kunnen waarmaken dan andersom. Maar post vooral even het resultaat morgen, zodat iedereen weet wat er te verwachten is.
Het gaat me meer om de constructie: huidige situatie KPN netwerk. De centrale wordt geupgrade naar Orange netwerk. Ga je dan automatisch over naar het Orange netwerk, moet er bijbetaald worden of kan dat uberhaupt niet? Iemand ervaring hiermee?
Dit dus afgezien van de snelheidsverhoging waar al langer over gesproken wordt. Vandaag de Livebox herstart en heb gewoon 4/1 wat ook te verwachten viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik wil ook over naar Orange 2/1 (vanaf nov. 4/1)
Kan iemand mij vertellen of de upstream lekker snel is?
Mij gaat het vooral daarom namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 21:56
Anoniem: 198188 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:20:
Ik blijf zitten met de vraag wat het mij gaat kosten wanneer ik overstap van IPB naar Orange ADSL Extra & Telefonie. Zowel bij de helpdesk van Orange als in de reacties hier zie ik diverse benaderingen. Kan die overstap nu zonder kosten of heb ik naast het abonnement nu toch een extra lijn (en daarbijbehorende kosten) nodig?
Overigens iemand een link waar wijkcentrale upgrades worden aangekondigd? Ben hard toe aan 20Mbit! :-)
je hebt geen extra lijn nodig en ook geen kosten daarvoor.

Als je geen KPN lijnt hebt liggen (belbudget dan wel belbasis) dan regelt Orange dat je gewoon ADSL kunt krijgen en betaal je per maand de lijnhuur (zit al in de prijs).

Dus als je wilt overstappen van IPB naar orange met telefonie basis betaal je iets minder dan 35 per maand in totaal. En met telefonie extra betaal je iets minder dan 40 per maand in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198188

jozy schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:50:
[...]

je hebt geen extra lijn nodig en ook geen kosten daarvoor.

Als je geen KPN lijnt hebt liggen (belbudget dan wel belbasis) dan regelt Orange dat je gewoon ADSL kunt krijgen en betaal je per maand de lijnhuur (zit al in de prijs).

Dus als je wilt overstappen van IPB naar orange met telefonie basis betaal je iets minder dan 35 per maand in totaal. En met telefonie extra betaal je iets minder dan 40 per maand in totaal.
Thanks! Ik ben dus van KPN af als ik overstap op Orange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 12:35
Anoniem: 198188 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:03:
[...]

Thanks! Ik ben dus van KPN af als ik overstap op Orange?
Je bent gedeeltelijk van KPN af. Ik heb nu geen KPN aansluiting (net verhuisd) en heb ADSL Extra besteld bij Orange waarbij ze voor €5,- p/mnd de KPN aansluiting 'overnemen'. Ik heb zelf dus niets meer te maken met KPN. Er komt alleen wel nog iemand van KPN langs om naar de aansluiting in huis te kijken. Heb het zondagavond pas besteld dus kan er vooralsnog niet meer over zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door hendriku op 11-09-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
Anoniem: 76345 schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:36:
Inmiddels weer thuis, en als ik de statistieken van de LiveBox zo zie.....
U bent verbonden gedurende : 1289:25 uur
Verwacht ik niet dat ik ben overgezet op het nieuwe netwerk, anders was hij wel gereset.... :)

Heb LiveBox nog niet gereset, dus ik wacht het wel af. Misschien dat ik m vanavond nog reset, maar verwacht het niet. Hij is nu mooi stabiel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVRIES
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09-2024
Vandaag Orange ADSL Extra (20mbit) afgesloten :D 3 oktober proberen ze alles op te leveren :D ik kan niet wachten....

kheb bestelling bij Casema geannuleerd, wat een slechte organisatie is dat zeg.... zie mijn reply in "Wanadoo/Casema ervaringen".

Zijn er nog bijzondere dingen waar ik op moet letten, ik zie dat de reply voor mij bijvoorbeeld zegt: ik reset hem niet, hij draait nu gelukkig stabiel.. (de livebox)... moet ik verwachten dat het een hele zware klus wordt om die livebox juist te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
DVRIES schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:05:.......
Zijn er nog bijzondere dingen waar ik op moet letten, ik zie dat de reply voor mij bijvoorbeeld zegt: ik reset hem niet, hij draait nu gelukkig stabiel.. (de livebox)... moet ik verwachten dat het een hele zware klus wordt om die livebox juist te configureren?
De LiveBox configureren is geen zware klus. Zit een cd bij om op de pc te installeren waarmee je alles relatief gemakkelijk in kunt stellen. En voor de meer gevorderden pak je gewoon de webinterface, waarmee eventuele instellingen ook gemakkelijk aangepast kunnen worden :)

*Over die stabiliteit: hoor zo af en toe mensen klagen over resetten. Hier gelukkig weinig last van een hangende LiveBox, en verwacht dat het na een reset nog net zo stabiel is hoor, maja heb zelf zoiets van: "If it ain't broken, don't fix it". Alhowel ik het misschien toch nog even ga proberen om te kijken of er al iets verandert is qua instellingen...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 22:32
PsYkOfOoL schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:26:
Ok, maar bij bijvoorbeeld de extra staat 20Mbit/s download / 1024 Kbit/s upload. Dat is dan dus 2mb/1mb up/down? Kbit/s staat trouwens ook bij de normale.
Misschien moet je je eerst eens verdiepen in de betekenissen van Mbit, Kbit, etc...

20Mbit/s = 2.5MByte/s, in de praktijk haal je waarschijnlijk zo'n ~1.6MB/s
1024Kbit/s = 1Mbit/s = 128KByte/s, in de praktijk is dat zo'n 100-110KB/s

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:57
DVRIES schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:05:
Vandaag Orange ADSL Extra (20mbit) afgesloten :D 3 oktober proberen ze alles op te leveren :D ik kan niet wachten....
Idem hier na een slechte ervaring met XS4ALL (waar ik al meer dan 6 jaar trouw lid ben). De verbinding werd zonder reden afgesloten minder dan 24 uur voordat ik op vakantie vetrok wat me zeer veel problemen met inchecken en dat soort zaken heeft opgeleverd. Ik heb die vent van XS4ALL zowat door de telefoon getrokken (doch vriendelijk gebleven) en gemeld dat ik uit zou kijken naar een andere provider.. bij deze Orange dus.

Het enige waar ik me een beetje nerveus over maak is m'n huidige situatie (4096/1024 via XS4ALL over BBned op ISDN Annex B ). Ik heb bij Orange opgegeven dat ik geen telefoonlijn heb omdat ik een nieuwe analoge lijn wil voor ADSL2+ (dat werkt bagger op ISDN). Neem aan dat er dan een KPN kerel langs komt om een nieuw koperdraadje aan te sluiten.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 18:30
Wat ik me eigenlijk afvraag:
ik heb op dit moment al enige jaren ADSL Lite van Wanadoo (inmiddels al een tijd geleden overgenomen door Orange). Op dit moment betaal ik 15euro per maand aan Orange en 19,95 aan KPN geloof ik; samen 34,95 per maand. Nu kan ik dus overstappen naar Orange ADSL Extra voor 23,95 per maand. De snelheid die op dit moment op mijn adres haalbaar is 4 Mbit/1Mbit en vanaf november 8 Mbit/1Mbit.
Ik vraag me nu dus af of de totale maandelijkse kosten dus echt 23,95 per maand zullen zijn; dus dat er geen maandelijkse abonnementskosten aan KPN hoeven worden betaald zoals op dit moment het geval is?? Ik blijf uiteraard gewoon bellen via een vaste telefoonaansluiting van KPN.
Daarnaast heb ik nu een SpeedTouch 716 modem die bij mijn weten ADSL2 aankan. Dus dan heb ik geen Livebox nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
als jij wilt blijven bellen via KPN ga je dat natuurlijk ook betalen, zo moeilijk te begrijpen is dat natuurlijk ook niet.

Wanneer je Orange wilt laten opdraaien voor alles rekent Orange kosten voor de lijnhuur in rekening. Dit kun je ook vinden door gewoon de postcodecheck te doen en aan te geven dat je geen lijn hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Ik betaal nu toch al voor de telefoonaansluiting van KPN (abonnement) en daarnaast nog eens 20 euro extra voor de ADSL aansluiting aan KPN. Wat ik dus bedoel is als ik overstap op ADSL Extra van Orange, of ik dan het extra bedrag van 20 euro voor de ADSL aansluiting aan KPN blijf betalen of dat dit wordt opgeheven ervan uitgaande dat de vaste telefoonabonnement blijft bestaan?

Kortom wat ben ik dadelijk kwijt per maand voor alleen ADSL:
* 23,95 per maand aan alleen Orange,
* 43,95 per maand (23,95 aan Orange + 20 euro aan KPN)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 21:35

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Weet niet wat de normale KPN tarief is, maar weet wel dat je 9,95 extra aan Orange moet betalen als je KPN opzegt. Heb het nagevraagd omdat ik zelf ook KPN wou opzeggen een tijd terug maar toch heb besloten het te behouden.

Anyways ik merkte vandaag op dat mijn normale telefoongesprekken ook een beetje ruist. Ik heb het vermoeden dat er iets met de centrale telefoonaansluiting is wat ook invloed heeft op m'n internet verbinding.

Wacht inmiddels al 3 weken maar nog steeds niks gehoord van de technische dienst van Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 15:53

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Nog heel even terugkomend op een eerdere vraag.

Met betrekking tot het Orange netwerk en KPN netwerk. Als Orange zelf geen ADLS kan leveren, kopen zij de dienst in bij KNP en krijg je slechts een 4mbit lijn. Voor zover is het helder en duidelijk.

Is het dan zo dat als een wijkcentrale geschikt gemaakt is voor Orange, iedere aansluiting op die wijkcentrale (afgezien van de afstand tot de centrale, kwaliteit van de lijn e.d.) in principe een 20mbit lijn kan hebben en de verbinding niet meer via het afgekochte KPN netwerk hoeft te lopen?

Dit is mij nog niet geheel duidelijk. Er is eerder wel gesproken over hele gebieden die maximaal 4mbit krijgen omdat een hele wijkcentrale niet geschikt gemaakt is voor Orange. Het lijkt mij niet dan ieder uitgaand draadje afzonderlijk een Orange stempel moet krijgen?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
lochtejans schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:15:
Ik betaal nu toch al voor de telefoonaansluiting van KPN (abonnement) en daarnaast nog eens 20 euro extra voor de ADSL aansluiting aan KPN. Wat ik dus bedoel is als ik overstap op ADSL Extra van Orange, of ik dan het extra bedrag van 20 euro voor de ADSL aansluiting aan KPN blijf betalen of dat dit wordt opgeheven ervan uitgaande dat de vaste telefoonabonnement blijft bestaan?

Kortom wat ben ik dadelijk kwijt per maand voor alleen ADSL:
* 23,95 per maand aan alleen Orange,
* 43,95 per maand (23,95 aan Orange + 20 euro aan KPN)?
Die vraag stelde ik dus twee dagen geleden ook, en het antwoord is dat het dus 'gewoon' via die 5, en later 10 euro lijnhuur gaat. 'Vroeger' leasde je, net als ik, via Wanadoo bij KPN de snelheid die jij voor je abbo nodig had. Nu huurt Orange gewoon je lijn, voor een lager bedrag, en kunnen ze elke gewenste (binnen de perken van ADSL2+) snelheid er doorheen proppen. Ook wanneer je je KPN-telefoonnummer wilt behouden.

Voordat je KPN gaat bellen met de vraag hoe je dit abbo stopt: Wanneer jouw Wanadoo stopt omdat het contract af is, of omdat je het omschakelt, stoppen zij automatisch ook het KPN abbo voor je.

* TheZeroorez heeft als het goed is 25 september 20mbit/1mbit ipv 3mbit/512kbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 13:31

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ze zeggen het gewoon heel onduidelijk, bij sommige lite adsl aanbieders kwam het kpn deel er ook pas later "opeens" bij..
Maar die 23,95 is dus echt het bedrag, er komt nog of 10 euro lijnhuur of 9,95 belbudget bij.

* Mr_gadget heeft het voor het overstappen ook gecontroleerd, het staat nergens duidelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr_gadget op 11-09-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210634

Hallo,

Sinds ik een nieuwe versie van mijn livebox heb gekregen zijn mijn portforwards verwijderd uit de config, ze werken dus niet meer. Tevens kan ik ze ook niet meer toevoegen mbv het port toevoeg scriptje, ik krijg een wazige error:

Error: Error : no RXINTERFACE

Software versie: 3202WNLB_22204A

Kan iemand mij uitleggen wat ik hier aan kan doen?

't is erg frustrerend aangezien ik nu niet eens meer tv kan kijken.. :(

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hahn schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:36:
[...]

Misschien moet je je eerst eens verdiepen in de betekenissen van Mbit, Kbit, etc...

Je upstream haal je meestal wel die 1024kbps als lijnsnelheid (kbps = kilobit per seconde).

De downstream is afhankelijk (veel sterker dan upstream) van lijnlengte, dus de afstand van je huis/aansluiting tot aan de centrale waarop je bent aangesloten met je huis/lijn.

Bij ADSL verlies je altijd door de overhead (op ATM/DSL) zo'n 12% snelheid ongeveer. Dus als je ADSL lijn verbonden is op 18000kbps (1.8Mbit) haal je zo'n 1850kB/s (kiloByte per seconde) aan snelheid (is ongeveer 1.8MB/s (MegaByte per seconde).

M = Mega
k = kilo
b = bit
B = Byte (= 8 bits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 12:21
Ik ben het beu,beu en nog eens beu.

Ik ben nu al maanden bezig, lijnmetingen gedaan, ISRA punten nagekeken, windows opnieuw geinstalleerd, 928 keer de livebox gereset, stroom eraf en 2 minuten knopje ingedrukt, zelfs een nieuwe livebox ontvangen, van het soort abbonement verwisseld, maar het heeft allemaal geen reet uitgemaakt.

Tot overmaat van ramp doet nu zelfs de telefonie het niet meer :(
Mensen horen mij niet meer. Ik kan dus niet eens de stomme helpdesk bellen :(
Behalve via mijn mobiel, maar dat weiger ik, want dan betaal ik zoveel cent per minuut aan Orange, én aan KPN.

Ik ga die lui eens een duidelijk mailtje sturen, dat ze er maar gauw wat aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
TheZeroorez schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:55:
[...]

Die vraag stelde ik dus twee dagen geleden ook, en het antwoord is dat het dus 'gewoon' via die 5, en later 10 euro lijnhuur gaat. 'Vroeger' leasde je, net als ik, via Wanadoo bij KPN de snelheid die jij voor je abbo nodig had. Nu huurt Orange gewoon je lijn, voor een lager bedrag, en kunnen ze elke gewenste (binnen de perken van ADSL2+) snelheid er doorheen proppen. Ook wanneer je je KPN-telefoonnummer wilt behouden.

Voordat je KPN gaat bellen met de vraag hoe je dit abbo stopt: Wanneer jouw Wanadoo stopt omdat het contract af is, of omdat je het omschakelt, stoppen zij automatisch ook het KPN abbo voor je.

* lochtejans heeft als het goed is 25 september 20mbit/1mbit ipv 3mbit/512kbit :)
Mr_gadget schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:24:
Ze zeggen het gewoon heel onduidelijk, bij sommige lite adsl aanbieders kwam het kpn deel er ook pas later "opeens" bij..
Maar die 23,95 is dus echt het bedrag, er komt nog of 10 euro lijnhuur of 9,95 belbudget bij.

* Mr_gadget heeft het voor het overstappen ook gecontroleerd, het staat nergens duidelijk.
Thx voor de duidelijke uitleg!
In dit geval is het abonnement van Orange ADSL Extra dus voor mij goedkoper en gelijk ook sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
Als je gewoon belbudget houd van KPN en dan extra bij Orange dan ben je volgens mij hetzelfde kwijt per maand. Alleen is wel dat de tarieven bij Orange wat goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:40
Ik ga binnen kort verhuizen. En moet daar een internet verbinding aan laten leggen. Nu lijkt de 20mbit van Orange me een heel goed idee. Nu wil het geval dat ik op de zolderverdieping ga wonen. En geen zin heb om utp kabels te trekken. Dus Wifi bied uitkomst dunkt me. Maar nu rest me een aantal vragen.

1. Trekt de Wifi het naar zolder, of heb ik dan nog een brakke verbinding (2 verdiepingen)? Maar als ik de telefoonlijn neem moet ik waarschijnlijk toch nog een lijn trekken naar boven....
2. Hoe zijn de algemene ervaringen met Orange, leveren ze wat ze zeggen te kunnen leveren. Hoe is de helpdesk en service?
3. En hoe snel kunnen ze het aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Noxa schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:16:
Ik ga binnen kort verhuizen. En moet daar een internet verbinding aan laten leggen. Nu lijkt de 20mbit van Orange me een heel goed idee. Nu wil het geval dat ik op de zolderverdieping ga wonen. En geen zin heb om utp kabels te trekken. Dus Wifi bied uitkomst dunkt me. Maar nu rest me een aantal vragen.

1. Trekt de Wifi het naar zolder, of heb ik dan nog een brakke verbinding (2 verdiepingen)? Maar als ik de telefoonlijn neem moet ik waarschijnlijk toch nog een lijn trekken naar boven....
Echt nooit vertrouwen op WiFi als primaire verbinding. Wireless via WiFi is een netwerk toevoeging en leuk voor een laptop, maar zeker geen vervanger van een netwerk kabel. De kans dat WiFi de 20Mb haalt is al klein in 98 uit 100 gevallen en de stabiliteit door muren/beton/verdiepingen heen beïnvloed het signaal heel erg.

Ga dan een zondag aan de gang om een netwerk kabel vanaf je ISRA (KPN aansluitpunt waar je Livebox aangesloten moet worden) naar de zolder. Leg er gelijk een telefoon kabeltje bij en je kan een toestel aansluiten boven ook.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 11-09-2007 22:19 ]

• dantevortex
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-04 09:44
Noxa schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:16:

2. Hoe zijn de algemene ervaringen met Orange, leveren ze wat ze zeggen te kunnen leveren. Hoe is de helpdesk en service?
3. En hoe snel kunnen ze het aansluiten?
1- Een 20 Mbit verbinding kan uiteraard prima via WiFI functioneren. Maar doe alle internets nou een lol, en trek een kabeltje naar boven. UTP is gewoon stabieler. 2 verdiepingen met WiFi zal nét gaan, mits de vloeren van hout zijn. Als deze van beton zijn, vergeet het dan maar.

2&3: Orange kan vrij snel leveren, maar reken op ongeveer 3 a 4 weken.

• joenevd
Hahn schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:36:
[...]

in principe had hij gelijk!
1024Kbit = 1mb!
mb = mbit
mB = mbyte

;)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:13

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

weet iemand hoe lang het duurt voordat er daadwerkelijk IETS gebeurt na een bestelling ?

mijn bestelling staat al vanaf 11-08 op in behandeling :(

edit : lol ik zie net dat het NU BEKEND IS WEEEEE

Je ADSL verbinding zal rond 25-09-2007 opgeleverd worden. Rond deze datum zul je tevens het modempakket thuis ontvangen

[ Voor 38% gewijzigd door CrankyGamerOG op 12-09-2007 14:09 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• joenevd
Bij mij was het allemaal binnen 2 weken geregeld.
Ik had in de laatste week van augustus het 20mbit pakket + bellen besteld.
op zondag 9 september zou het opgeleverd zijn, kreeg half in de week van de 9e de livebox binnen, had toen meteen alles geïnstalleerd. En een zondag deed alles het keurig netjes.

Moet wel zeggen dat ik anders heb meegemaakt. We hebben nu namelijk op 2 locaties orange. En waar we nu 'nog' wonen hadden we het dus eerst aangevraagd en daar hebben we ongeveer 1 maand na de oplever datum internet gekregen (toen gingen we over van provider naar provider en alles was wel goed geregeld maar het ging ergens met het aansluiten fout aan de kant of van KPN of van orange). Toen uiteindelijk 1 week zonder internet gezeten.

• Chazzo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 02:33
De laatste weken gaat het goed moet ik zeggen. Alles draait strak (4Mb/1Mb).

Ook hier (Putte, Woensdrecht) is de centrale aangepast en waarschijnlijk gereed gemaakt voor november.

Alleen een tijdje (3weken geleden) terug weer de problemen gehad van in de avond terugvallende verbindingen.
Aantal mails over en weer gestuurd en er werd naar gekeken.
Zeker nadat ik enkele maanden terug de 2e en 3e lijn aan de lijn heb gehad.

Sinds die paar weken heb ik ook een andere software, die ben ik nog niet tegengekomen: 3202WNLB_22204E

Al meerdere die deze hebben, want ook Orange maakt hier nog geen melding van.

• Arnoldtwt
  • Laatst online: 23-01-2023
Gaat de snelheid van het Orange ADSL & Telefonie abbonement ook omhoog naar 8Mb ?

Of geldt die alleen voor het Orange ADSL & Telefonie EXTRA ??

Soms is het meten, soms is het weten

• Mr_gadget
  • Laatst online: 13:31

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De gewone gaat naar 4 mbit en extra naar 8.

Ik heb nu dacht ik Extra besteld zonder modem omdat ik al een adsl 2 modem heb. Kreeg vandaag alleen een brief met overzicht waar ze het wel over 10 euro verzendkosten voor de livebox hadden. Terwijl er in de zelfde brief een maandbedrag stond van 22.95, dus zonder livebox...handig.

Edit: nog een brief gekregen met installatie cd-rom waarin staat dat ik heb gekozen voor geen modem. Dus het klopt wel. 10 euro verzendkosten is wel aangegeven, ook op de site.

[ Voor 21% gewijzigd door Mr_gadget op 13-09-2007 15:28 ]

• Lekkere Loempia
Mr_gadget schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:33:
De gewone gaat naar 4 mbit en extra naar 8.

Ik heb nu dacht ik Extra besteld zonder modem omdat ik al een adsl 2 modem heb. Kreeg vandaag alleen een brief met overzicht waar ze het wel over 10 euro verzendkosten voor de livebox hadden. Terwijl er in de zelfde brief een maandbedrag stond van 22.95, dus zonder livebox...handig.
Verzendkosten rekenen ze nooit en wordt ook nergens vermeld. Wel raar dat deze wel genoemd worden in die brief. Heb nooit meegemaakt dat er iets van deze kosten om de hoek kwam kijken.

• PsYkOfOoL
Ik zit al de hele week met iets nu wil ik het aan jullie voorleggen. Als ik KPN Belbudget pak en Orange Extra ben ik dan 10,50 euro (KPN) en 23,95 (Orange) kwijt of komt daar nog meer bij bij KPN (behalve belkosten uiteraard). Heb nu overigens Internet&Bellen van Planet die volgende maand afloopt.

• jozy
Chazzo schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:17:
De laatste weken gaat het goed moet ik zeggen. Alles draait strak (4Mb/1Mb).

Ook hier (Putte, Woensdrecht) is de centrale aangepast en waarschijnlijk gereed gemaakt voor november.

Alleen een tijdje (3weken geleden) terug weer de problemen gehad van in de avond terugvallende verbindingen.
Aantal mails over en weer gestuurd en er werd naar gekeken.
Zeker nadat ik enkele maanden terug de 2e en 3e lijn aan de lijn heb gehad.

Sinds die paar weken heb ik ook een andere software, die ben ik nog niet tegengekomen: 3202WNLB_22204E

Al meerdere die deze hebben, want ook Orange maakt hier nog geen melding van.
hebben nog meer mensen die versie? Ik heb gewoon nog de A variant en op de site wordt vermeld dat de A variant de nieuwste is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
  • Laatst online: 23-01-2023
Ik hoop dat ze de aanvraag snel in behandeling nemen, over een maand loopt mijn huidige @home abbonement af.

Hoelang zou het duren, wat is het gemiddelde !?

Soms is het meten, soms is het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 14:12
Ik ben nu al een tijdje abonnement van orange, zo'n 1,5 jaar.

Omdat ik ruim 4Km van de wijkcentrale woon heb ik een maximale snelheid van 4 a 5 Mb.
Nu heb ik gevraagd aan orange of het mogelijk is om mijn abonnement om te zetten van ADSL Family (of extra hoe het nu heet) naar gewoon ADSL 4Mb down 1MB up want voor mij maakt het geen verschil qua snelheid maar wel in de beurs.

Nu bieden ze op hun site aan het eerste jaar voor 8,95 E p/m.

Helaas, dat kon niet :( . Alleen als mijn contract afloopt kan ik "downgraden". Ik vind dit schandalig, het mag misschien wel in de voorwaarden staan maar de reden welke ik heb moet toch genoeg zijn. Zij zelf hadden geconcludeerd dat de reden van mij trage verbinding de afstand naar de centrale is. Het hieraan voorafgaande verhaal met hun helpdesk bespaar ik jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 10:02
Bij mij zijn ze zojuist aan het updaten geslagen.
en dat op vrijdagmorgen 11.30? ik vind het waardeloos van ze om dat zonder aankondiging te doen.

zat net in een potje poker voor cash :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

migeye schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:21:

Omdat ik ruim 4Km van de wijkcentrale woon heb ik een maximale snelheid van 4 a 5 Mb.
Nu heb ik gevraagd aan orange of het mogelijk is om mijn abonnement om te zetten van ADSL Family (of extra hoe het nu heet) naar gewoon ADSL 4Mb down 1MB up want voor mij maakt het geen verschil qua snelheid maar wel in de beurs.

Helaas, dat kon niet :( . Alleen als mijn contract afloopt kan ik "downgraden". Ik vind dit schandalig, het mag misschien wel in de voorwaarden staan maar de reden welke ik heb moet toch genoeg zijn. Zij zelf hadden geconcludeerd dat de reden van mij trage verbinding de afstand naar de centrale is. Het hieraan voorafgaande verhaal met hun helpdesk bespaar ik jullie
Sorry dat ik het zeg maar dit is gewoon onzin. Het staat in de voorwaarden waar jij mee akkoord bent gegaan. Nu komt het jou goed uit om je abo per direct te downgraden en dan moet dat maar zo kunnen? Die voorwaarden zijn er niet voor niets. Orange levert jou een dienst van voldoende kwaliteit (minimaal 4/1mbit), jij hebt een contract en dat moet je gewoon uitdienen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Tommzz schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:47:
Bij mij zijn ze zojuist aan het updaten geslagen.
en dat op vrijdagmorgen 11.30? ik vind het waardeloos van ze om dat zonder aankondiging te doen.

zat net in een potje poker voor cash :(
Waarschijnlijk was een tegenspeler van Orange ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 14:12
The Legend schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:40:
[...]
jij hebt een contract en dat moet je gewoon uitdienen.
Dat is een overbodige reactie, ik weet dat ook wel en zal dat ook gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209479

PsYkOfOoL schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:38:
Ik zit al de hele week met iets nu wil ik het aan jullie voorleggen. Als ik KPN Belbudget pak en Orange Extra ben ik dan 10,50 euro (KPN) en 23,95 (Orange) kwijt of komt daar nog meer bij bij KPN (behalve belkosten uiteraard). Heb nu overigens Internet&Bellen van Planet die volgende maand afloopt.
Dat klopt helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Niet helemaal. Als je een extra analoge lijn wilt voor Orange (zonder telefonie) kun je ook de optie "huidige aansluiting = geen" kiezen in het aanvraagproces. Dan krijg je een KPN Belbudget lijn die door Orange wordt betaald voor slechts €5 per maand (gedurende het 1e jaar). Je kunt er alleen niet mee bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ScuL schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:43:
Niet helemaal. Als je een extra analoge lijn wilt voor Orange (zonder telefonie) kun je ook de optie "huidige aansluiting = geen" kiezen in het aanvraagproces. Dan krijg je een KPN Belbudget lijn die door Orange wordt betaald voor slechts €5 per maand (gedurende het 1e jaar). Je kunt er alleen niet mee bellen.
Dat is geen belbudget maar gewoon kaal koper.
migeye schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:04:
[...]

Dat is een overbodige reactie, ik weet dat ook wel en zal dat ook gewoon doen
Waarom kom je dan hier huilen? :P

[ Voor 20% gewijzigd door MensionXL op 14-09-2007 14:47 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Hoedanook is dat goedkoper (mits hij niet belt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

migeye schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:21:

Ben je idd genaaid hadden zei ook kunnen weten. Maar ach ik heb dezelfde snelheid op 2300 m en nu na een jaar komen zeeindelijk een keer meten want 5 mbit is na heel heel veel klagen erkend als te laag. Ik zou minimaal 8 moeten kunnen halen.
Die 8 krijg je trouwens niet standaard in November blijft gewoon Max. 20 en als je lijnen het niet aankunnen blijf je gewoon op dezelfde snelheid steken. Een lettelijke dooie mus voor family bezitters (nu extra) alleen de gewone ADSl abbo's gaan van 2 naar 4 .

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ScuL schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:57:
Hoedanook is dat goedkoper (mits hij niet belt) :)
lol het duurde dik een minuut voordat ik doorhad dat je: "hoe dan ook" bedoelde 8)7 (ik las: houdahnook (op z'n engels) 8)7 (Dus je schrijft het anders okay :P?)

Maar op een reactie op je post te geven: Met kaal koper kan je niet bellen. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MensionXL op 14-09-2007 15:06 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 13:42
Misschien een collega Livebox gebruiker die me met deze kwestie kan helpen?

Linksys WRT-150N achter Livebox, en dan?

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
wachten nu al 2 week op een telefoontje van kpn over het aansluiten van een telefoonlijn zonder abonnement. Nog steeds niet gehoord. Duurt dat altijd zo lang? Er wordt voorspeld dat we de 24e internet zullen hebben. Ik ben bang dat het r dan nog niet is, en dat is een gigantische handicap voor een studentenhuis...

Is er een nummer dat ik kan bellen? Moet ik bij de klantenservice zijn van Orange of die van KPN? En welke van KPN? Thuisbellen?

Ok gebeld met de klantenservice van Orange.
Ze verwachten dat KPN een telefoontje pleegt, 2-3 dagen voor de verwachte voltooing van de ADSL aansluiting, De 26e wordt verwacht dat we internet hebben, en we zullen dus maandag of dinsdag gebeld worden.

nb. Mijn complimenten voor de Helpdesk van Orange. Ik was binnen 2,5 minuut geholpen. Dit is incl het hele verhaal dat mevrouw hield over de gang van zaken.

[ Voor 32% gewijzigd door Ewald ! op 15-09-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171411

Zojuist geprobeert om met de Linksys PCMCIA kaart ( WPC54G versie 3) en het schijnt te werken!!
Livebox geeft keurig aan dat wireless aan staat (lampje brand) en in het config. menu geeft het systeem dat wireless geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 171411 schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:54:
Zojuist geprobeert om met de Linksys PCMCIA kaart ( WPC54G versie 3) en het schijnt te werken!!
Livebox geeft keurig aan dat wireless aan staat (lampje brand) en in het config. menu geeft het systeem dat wireless geactiveerd is.
Maar kan je ook daadwerkelijk het internet op? Dan kan hij tenminste toegevoegd worden in de lijst van werkende PCMCIA kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was dus eerst ook mijn bezorgheid, maar wat bleek... Na configuratie en verbinding te maken kon ik vlekkeloos het Internet op! :*) Volgens mij kan deze dus inderdaad van de lijst af. Zal morgen een collega even vragen of dit ook geldt voor de Cisco kaart welke in de lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 171411 schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:45:
Dat was dus eerst ook mijn bezorgheid, maar wat bleek... Na configuratie en verbinding te maken kon ik vlekkeloos het Internet op! :*) Volgens mij kan deze dus inderdaad van de lijst af. Zal morgen een collega even vragen of dit ook geldt voor de Cisco kaart welke in de lijst staat.
Het zou dan een iets nieuwere versie moeten zijn. In de TS staat de WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) vermeld. Welke ID draagt jouw kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zou dan een iets nieuwere versie moeten zijn. In de TS staat de WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) vermeld. Welke ID draagt jouw kaart?
FCC-ID: Q87-WPC54GV3
Ik heb een tijdje geleden geprobeert om via dezelfde Linksys PCMCIA kaart in de Livebox verbinding te maken. Zonder suc6. Helaas had ik dit topic nog niet gelezen.
Ik kreeg een week of 2 geleden een email dat er onderhoud geplaatst zou worden. Ik weet niet of er een update is geweest. De huidige firmware wat er op de livebox staat is: 0xe15080a.

Situatie: Op dit moment staan er bij ons thuis een aantal pc's waarvan er 1 op de begaande grond staat. Het Wireless Routertje (linksys) is gekoppeld aan de livebox en staat op de eerste verdieping. De PC op de begaande grond heeft een slechte verbinding met het draadloze netwerk. Nu was ik eens nieuwsgierig of het Linksys PCMCIA kaartje al werkte. Dus ik druk dat kaartje in de livebox. Alle lampjes op de livebox gingen branden en daarna 1 voor 1 branden. Daarna ging alleen het @-lampje branden... Sh*t... werkt dus nog niet. Totdat ik weer keek. Het wireless lampje brande ook keurig. Kijken op het configuratie-pagina van de Livebox. Bij het tabblad "Draadloos Netwerk" stond bij Status Draadloos Netwerk tot mijn vreugde: geactiveerd in mooie oranje letters.

Misschien moet iemand anders het nog even proberen, kijken of dit bij hem/haar ook werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Beste,

Het zit zo, ik heb sinds kort Orange ADSL EXTRA + Telefonie, nu werkt dit allemaal wel redelijk, maar ik vind de livebox een ontiegelijk irriterend ding, ik kan niet aan het menu wennen, de opties zijn wat gelimiteerd, en ik heb in het algemeen een hekel aan liveboxes. Ik wil daar dus een ander modem voor hebben,

Nu is natuurlijk de belangrijke vraag, is het mogelijk om daar iets anders voor te regelen ? ik weet het niet, maar ik denk het wel, ik vond deze namelijk via een ander forum: http://www.beslist.nl/com...er_+_4-poorts_switch.html

Volgens mij zou hij prima moeten werken, hij heeft 2 telefoonstekker slots, volgens mij de goeie protocollen en voor de rest alle eisen die ik wil. nu wil ik graag van jullie het '' concluderende '' antwoord horen, zal dit werken, ja of nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Fatal Mind schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:48:
Beste,

Het zit zo, ik heb sinds kort Orange ADSL EXTRA + Telefonie, nu werkt dit allemaal wel redelijk, maar ik vind de livebox een ontiegelijk irriterend ding, ik kan niet aan het menu wennen, de opties zijn wat gelimiteerd, en ik heb in het algemeen een hekel aan liveboxes. Ik wil daar dus een ander modem voor hebben,

Nu is natuurlijk de belangrijke vraag, is het mogelijk om daar iets anders voor te regelen ? ik weet het niet, maar ik denk het wel, ik vond deze namelijk via een ander forum: http://www.beslist.nl/com...er_+_4-poorts_switch.html

Volgens mij zou hij prima moeten werken, hij heeft 2 telefoonstekker slots, volgens mij de goeie protocollen en voor de rest alle eisen die ik wil. nu wil ik graag van jullie het '' concluderende '' antwoord horen, zal dit werken, ja of nee
Dan ben ik diegene met de absolute domper voor je: de Livebox kan je niet vervangen. Orange heeft de VOIP configuratie obv H.323 niet vrijgegeven en willen ze ook niet doen. Helaas, you're stuck...
Alleen gebruikers zonder telefonie kunnen voor een ander modem kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lekkere Loempia op 17-09-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
oei, das weer minder, best apart, want ik heb met de klantenservice gebeld, en die vertelden mij dat er niks bijzonders aan het signaal was,

maarja, het is dan maar een beetje erg triest dat ze het niet willen, ik ben vast niet de enige die de livebox maar een primitief ding vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Fatal Mind schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:07:
oei, das weer minder, best apart, want ik heb met de klantenservice gebeld, en die vertelden mij dat er niks bijzonders aan het signaal was,

maarja, het is dan maar een beetje erg triest dat ze het niet willen, ik ben vast niet de enige die de livebox maar een primitief ding vind
Heeft met geld te maken. Er staan meer dan 100.000 Liveboxen in NL. Reken maar als je 1 euro per maand per klant vraagt, wat je aan inkomsten naar binnen kan trekken :) . Zou niet kunnen als iedereen z'n eigen modem kon kiezen.
http://www.orange.nl/over...s/persberichten/3407.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ik had het kunnen weten :P it's always about the money :z

Maar in ieder geval bedankt voor de duidelijke uitleg dames en heren, is dat probleem voor mij ook weer uit de werled geholpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Iemand die mij kan helpen met de voicemail? Welkomstboodschap etc inspreken gaat prima, maar als ik gebeld wordt, neemt de voicemail niet op. Ik heb bij Mijn Account gekeken online, maar ik zie daar niet een aanvinkmogelijkheid oid.

Dus mijn vraag; moet ik nog wat instellen of ligt dit misschien aan mijn telefoon? Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 18:56
Roamor schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:17:
Iemand die mij kan helpen met de voicemail? Welkomstboodschap etc inspreken gaat prima, maar als ik gebeld wordt, neemt de voicemail niet op. Ik heb bij Mijn Account gekeken online, maar ik zie daar niet een aanvinkmogelijkheid oid.

Dus mijn vraag; moet ik nog wat instellen of ligt dit misschien aan mijn telefoon? Alvast bedankt. :)
Er zijn wel degelijk voicemail instellingen bij "Mijn Account" ik heb het daar namelijk uitgevinkt...
kijk maar is hier... http://wasp.orange.nl/wsp/?command=ChangeToVoicemailOptions wel inloggen eerst ;)
gewoon doorschakelen uitzetten :)

(Mijn Account --> Telefonie --> Instellingen --> Doorschakelen)

[ Voor 54% gewijzigd door Eximius op 18-09-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ah, dank je wel. Waarschijnlijk gewoon helemaal over het hoofd gezien tussen de andere opties. Bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Mijn snelheidsprobleem is nu opgelost. Het lag blijkbaar niet aan de modem maar aan de adapter. De firma Baas medewerkers kwam binnen, verwisselde de adapter, deed de speedtest en blijkbaar werkt alles nu goed. Ook de ruis in m'n telefoonlijn is verdwenen. Had helemaal niet gedacht dat het aan de adapter kon liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Mr.Nash schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:18:
Mijn snelheidsprobleem is nu opgelost. Het lag blijkbaar niet aan de modem maar aan de adapter. De firma Baas medewerkers kwam binnen, verwisselde de adapter, deed de speedtest en blijkbaar werkt alles nu goed. Ook de ruis in m'n telefoonlijn is verdwenen. Had helemaal niet gedacht dat het aan de adapter kon liggen
Dus je had een verkeerde adapter gekregen bij de Livebox? Mag Orange eens bij Sagem gaan aankloppen voor een verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Dnno of het een verkeerde adapter was. Denk eerder dat hij defect is geraakt op een of ander manier omdat het al anderhalf jaar wel goed heeft gewerkt. Volgens de monteur was de setup gewoon goed en was er geen reden waardoor hij defect zou moeten raken.

Trouwens de monteur zei ook dat als je modem na een tijd niet meer reageert (waarvan meerdere mensen hier last hebben), en je de stroomtoevoer moet afsluiten en aansluiten om de modem weer te bereiken, het ook hoogstwaarschijnlijk ligt aan een defecte adapter. Denk dat het dus tijd wordt om voor Orange en Sagem om de tafel te zitten want dit kan zo niet imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173878

Op dit moment heb ik nog een Lite abbonement van Orange en wil dit om laten zetten naar Extra zonder telefonie. Ook heb ik nu nog een USB modem en wil nu een draadloos modem/router. Is de ontvangst van de livebox nu echt zo slecht. Wil een laptop,wii en pda verbinden via wifi. Opties:
- livebox met wifi kaart
- livebox, zelf wifi kaart kopen
- ethernet modem vragen van Orange en zelf een router kopen.

Wat zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 173878 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:18:
Op dit moment heb ik nog een Lite abbonement van Orange en wil dit om laten zetten naar Extra zonder telefonie. Ook heb ik nu nog een USB modem en wil nu een draadloos modem/router. Is de ontvangst van de livebox nu echt zo slecht. Wil een laptop,wii en pda verbinden via wifi. Opties:
- livebox met wifi kaart
- livebox, zelf wifi kaart kopen
- ethernet modem vragen van Orange en zelf een router kopen.

Wat zouden jullie mij aanraden?
Dan moet je toch wel eerst een stap terug doen. Je moet eerst stilstaan bij het gebruik. Ben je een simpele gebruiker en staat de laptop praktisch naast de modem, dan is bv. een simpele wifi kaart in de Livebox ruim voldoende. Ben je wat meer gevorderd, heb je behoefte aan veel functionaliteit (bv. VPN, uPnP, QoS, etc) en mogelijkheden, dan zul je toch andere apparatuur moeten nemen. De meeste hier zijn niet zo'n fan van de Livebox, voornamelijk vanwege de betrouwbaarheid en kwaliteit van de interface. Dat je een Livebox krijgt, dat is zeker.

Je zou een winkel in kunnen stappen, een wifi kaart kunnen kopen en uitproberen. Werkt het niet naar wens, terug naar de winkel en omruilen voor router of gateway.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het in dit topic inderdaad niet hebben over de overname van de mobiele-tak van Orange Nederland aan T-Mobile. Dat is behoorlijk offtopic.