Linksys WRT-150N achter Livebox, en dan?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:40
Hulp gezocht.... Ik heb net een nieuwe wireless router gekocht, de Linksys WRT-150N. Met mijn vorige wireless router kon ik gewoon de internet verbinding van de Livebox in één van de lan poorten steken en dan kreeg alles, bedraad en wireless, toegang tot internet. De Livebox deelde de ip adressen uit.
Op de nieuwe Linksys router werkt dit niet. Bedraad kan wel op internet, maar wireless will niet tot heeeeeel langzaam werken.

Nou zit er een optie in de Linksys router om hem te laten communiceren met het modem (Livebox) en dan zou je de WAN poort moeten kunnen gebruiken, dit krijg ik echter ook niet aan de praat.

Ik kan kiezen uit het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/edward.felthuis/basic_setup.png

Ik dacht DHCP te kunnen gebruiken, maar dit werkt ook niet.

Misschien dat ik het hier kan instellen?:

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/edward.felthuis/advanced.png

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

IP adres is verkeerd zoals ik kan zien. De live box deelt uit in de range 192.168.1 dus als je de router aanzet moet je daar een pool maken van bv. 192.168.5.xxx
Verder moet de router als DHCP client en Server worden gezet.

livebox deelt zelf namelijk 192.168.1.10 uit. Verder kan je alle poorten opezetten in de firwall van de livebox. Dus open 1 t/m 65535 TCCP voor adres 192.168.1.10 een soort DMZ/Bridge. De linksys naturrlijk wel in router/NAT/Firewall stand laten staan.

Als bedraad wel werkt dan zou ik denken dat je de instellingen van Wireless verkeerd hebt. Had je op de vorige een WEP/WPA key aanstaan en nu nog niet of andere SSID dan eerst met bedraag alles van Wireless openzetten en dan nieuwe verbinding maken met PC, oude logins wegknallen en als dat werk stuk voor stuk de beveiliging twrug zetten. SSID uit, MAcadress filter en dan WPA

[ Voor 64% gewijzigd door redyak op 14-09-2007 20:04 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• siemed
Ik kan bij de wireless router alleen DHCP aanzetten in de 192.168.1 range. Dit is al een vaste waarde. Als ik de DHCP van de Livebox uitzet en de DHCP van de Linksys aan, dan heb ik geen internet meer.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

redyak schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:00:
De live box deelt uit in de range 192.168.1 dus als je de router aanzet moet je daar een pool maken van bv. 192.168.5.xxx
Verder moet de router als DHCP client en Server worden gezet.
De livebox is toch al gewoon een router met DHCP? Op jouw manier ga je twee DHCP-servers draaien, beetje onzinnig.
Gewoon de Linksys op 'Automatic configuration (DHCP)' zetten en hij zou een IP-adres moeten krijgen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-07 08:19
siemed schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 11:54:
Ik kan bij de wireless router alleen DHCP aanzetten in de 192.168.1 range. Dit is al een vaste waarde. Als ik de DHCP van de Livebox uitzet en de DHCP van de Linksys aan, dan heb ik geen internet meer.
Local ip adres van je linksys veranderen naar 192.168.100.1 powercycle en klaar is kees
internet connection type mag gewoon op Auto DHCP blijven

[ Voor 6% gewijzigd door densoN op 15-09-2007 15:27 ]

• siemed
Nou, dit topic kan op slot, ik heb het gevonden. Het blijkt dat mijn wireless camera set op dezelfde frequentie zit als mijn wireless router. Hierdoor viel de verbinding steeds weg of was onmogelijk. Juist hierdoor had ik een nieuwe wireless router aangeschaft... |:(

Maar goed, ik ben al lang blij dat ik nu weet waarom het niet ging werken.

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

Gizz schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 11:58:
[...]

De livebox is toch al gewoon een router met DHCP? Op jouw manier ga je twee DHCP-servers draaien, beetje onzinnig.
Gewoon de Linksys op 'Automatic configuration (DHCP)' zetten en hij zou een IP-adres moeten krijgen.
Jouw oplossing kan ook maar volgens mij gaat hij dan in bridgestand en kan je hem niet meer op IP adres benaderen. Ik maar 2 "netwerken" aan dan kan je overal bij, zelfs vanuit een wireless situatie.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Pagina: 1