[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 32.948 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:25
Ik heb ook nog een paar vragen over dit abbo.
Is het mogelijk om meerdere doorkies nummers te krijgen bij de livebox of abbo. Of moet je dan zelf met een centrale gaan werken? (We zitten met 3 appartementen in 1 huis, dus het lijkt me handig als er 3 verschillende nummers bij kunnen)
En kan iemand me de afmetingen van die livebox geven want hij moet dus ergens in de meter kast komen, maar die is niet zo bijzonder groot :).

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Noxa schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:35:
Ik heb ook nog een paar vragen over dit abbo.
Is het mogelijk om meerdere doorkies nummers te krijgen bij de livebox of abbo. Of moet je dan zelf met een centrale gaan werken? (We zitten met 3 appartementen in 1 huis, dus het lijkt me handig als er 3 verschillende nummers bij kunnen)
En kan iemand me de afmetingen van die livebox geven want hij moet dus ergens in de meter kast komen, maar die is niet zo bijzonder groot :).
Je zou zelf met een centrale moeten gaan sleutelen, wat ook nog een hele klus zal zijn.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-07 21:41
jozy schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:21:
[...]

hebben nog meer mensen die versie? Ik heb gewoon nog de A variant en op de site wordt vermeld dat de A variant de nieuwste is...
Gisteravond ging mijn modem gek doen :P Bleek dat de livebox aan het updaten was. Ik heb nu ook versie 3202WNLB_22204E.

Geen idee wat er veranderd is...

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:35
EdwinB schreef op woensdag 19 september 2007 @ 07:41:
[...]

Gisteravond ging mijn modem gek doen :P Bleek dat de livebox aan het updaten was. Ik heb nu ook versie 3202WNLB_22204E.

Geen idee wat er veranderd is...
hmm interessant, zijn die updates ook centraal gebonden ofniet?

• Lekkere Loempia
jozy schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:05:
[...]

hmm interessant, zijn die updates ook centraal gebonden ofniet?
Nee, Livebox checkt zelf of er updates zijn. Je kan het zelf forceren door de harde reset.

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35
Lekkere Loempia schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:31:
[...]
Nee, Livebox checkt zelf of er updates zijn. Je kan het zelf forceren door de harde reset.
Ehm....je kunt hem toch ook zelf handmatig naar updates laten zoeken via de interface?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-07 08:14
Anoniem: 171411 schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:35:
[...]

FCC-ID: Q87-WPC54GV3
Ik heb een tijdje geleden geprobeert om via dezelfde Linksys PCMCIA kaart in de Livebox verbinding te maken. Zonder suc6. Helaas had ik dit topic nog niet gelezen.
Ik kreeg een week of 2 geleden een email dat er onderhoud geplaatst zou worden. Ik weet niet of er een update is geweest. De huidige firmware wat er op de livebox staat is: 0xe15080a.

blaat
Mja als je even van 2 weken teruggaat in dit topic, dan zul je zien dat ik ook al gepost heb dat deze versie werkt. Ik had deze bij de mediamarkt gehaald en ze konden mij niet vertellen welke versie het was. Dus ik had gevraagd of ik hem nog kon terugbrengen, en ze bevestigden dat dat binnen 2 weken moest. Dus ik had hem meegenomen. Thuis aangesloten, en ja hoor het werkt als een tierelier.

Dit heb ik nu uitgeprobeerd op een "oude" versie van de toen nog wanadoo en heb het uitgeprobeerd op een hele nieuwe livebox van orange. Op beide werkt hij.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit, dat als ik ADSL Extra (20 Mbit) wil bestellen, ik in 1x een snelheid van 4 Mbit krijg toegewezen (en dan vanaf november 8Mbit), hoewel andere providers van 15-20 Mbit kunnen leveren op mijn adres? (1 km van centrale)

Wel raar (én misleidend!), aangezien je 20 Mbit wilt gaan bestellen, maar uiteindelijk maar maximaal 8 Mbit krijgt toegewezen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
VariX schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:58:
Weet iemand hoe het zit, dat als ik ADSL Extra (20 Mbit) wil bestellen, ik in 1x een snelheid van 4 Mbit krijg toegewezen (en dan vanaf november 8Mbit), hoewel andere providers van 15-20 Mbit kunnen leveren op mijn adres? (1 km van centrale)
Elk ADSL netwerk (xDSL telco) heeft eigen apparatuur per centrale.

Het kan dus zijn dat Orange op die centrale waarop jij bent aangesloten zelf geen apparatuur heeft staan en verbindingen inkoopt bijvoorbeeld bij KPN. En als andere telco's zoals Tele2, Tiscali of BBned daar wel ADSL2+ apparatuur heeft staan kunnen die meer aanbieden qua snelheid.

Zijn meer mogelijkheden waardoor het kan komen overigens, dit is maar een voorbeeld. Het is dus geheel afhankelijk van welk netwerk je op wordt aangesloten en welke snelheid daarop geleverd kan worden of besteld wordt door Orange.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 19-09-2007 23:06 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-07 13:02
Die kokkels hebben me nu laten zakken naar 14mbit. Word een beetje moe van, onverklaarbaar en zonder enig bericht is iedereen een tijd terug 2mbit gezakt en nu zak ik weer 2!
Ik had 18 ging toen 16 nu op 14....

• Lekkere Loempia
Lijkt mij even tijd voor een poll over de snelheid. Bij mij is hij namelijk ook gezakt naarmate de tijd is gevorderd. Ik ben wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen.

Poll: Is de snelheid bij jou ook door de tijd heen gezakt?
Ja, ik heb ingeleverd en merk het goed
Ja, maar ik merk geen verschil met daarvoor
Nee, ik ben juist erop vooruit gegaan!
Ik heb geen flauw idee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=232173&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Lekkere Loempia
Hier de changelog voor de nieuwe firmware 3202WNLB_22204E.

nieuwe features:
Er is een wijziging geweest in de 'speciale nummerstabel' (de speciale
nummers in deze tabel worden direct na het intoetsen van het laatste
cijfer gebeld, terwijl de Livebox normaal gesproken even wacht met
bellen). Het volgende is gewijzigd:

toegevoegd: 1881, 1850, 1888, 1870, 1823, 1806, 1866, 14020, 14010,
14070, 14030, 14040, 14036, 14076, 14050, 14043, 14026
verwijderd:1488
De complete tabel bestaat nu uit de volgende speciale nummers :
08008048, 09000156, 09009515, 112, 118, *33*, 1331, 1233, 1881, 1850,
1888, 1870, 1823, 1806, 1866, 14020, 14010, 14070, 14030, 14040, 14036,
14076, 14050, 14043, 14026

opgeloste issues:
'unsuccessful call issue'. Dit probleem veroorzaakte in sommige gevallen
het vastlopen van de Livebox
ADSL naamsverandering in het scherm 'internetverbinding'. Wijziging van:
Orange ADSL Starter / Family, naar resp.: Orange ADSL/Orange ADSL Extra
verbetering nummerweergave: ondersteuning voor meer toestellen.

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-07 19:42
Wij hebben ook ADSL Extra + Telefonie aangevraagd. Nu hebben we nog ADSL Comfort van Planet en wilde graag gebruik maken van die 8mbit in November en dat voor de helft van het geld van Planet.

Opleverdatum:
Maar nu: Planet loopt op 26 december af. Dus hebben wij aangegeven bij de aanvraag van Orange om op 3 december aangesloten te worden, om te zorgen dat we maar 1 maand dubbele abonnementskosten betalen. Oke, leuk en aardig.

Ik check een paar dagen later de ADSL statuschecker en lees dit:
Uitvoeringsdatum van overstap is bekend
Je had reeds een ADSL verbinding (al dan niet bij Orange) en hebt Orange verzocht deze om te zetten naar een (ander type) Orange ADSL verbinding. De omzetting vindt waarschijnlijk rond 26-09-2007 plaats. Voor deze datum zul je het installatiepakket thuis ontvangen. Je ontvangt hierover een brief of hebt die reeds ontvangen. Totdat de omzetting een feit is, kun je gewoon gebruik blijven maken van je huidige ADSL verbinding.
Dan zijn ze wel heel ijverig om op 26 september de lijn al om te zetten! Maar wat betekend dat nu? Ga ik op de 26e al internetten via Orange? Dan betaal ik dus 3 maanden dubbel voor mijn abonnement en ik ga 2mbit minder snel surfen (en leechen dus.. :| )

Volgens Orange heeft de Telco de datum regelmatig verkeerd (dat lees ik ook wel eens in dit topic), maar 3 maanden te vroeg inschatten lijkt me wel erg ruim of niet?

De Livebox heb ik vanmiddag ontvangen, echter nog niet de brief van Orange met de bevestiging van omzetting.

Draadloos
Fijn om te lezen dat het dus wel mogelijk is om een los gekochte PCMCIA kaart (mits juiste type) te gebruiken in de Livebox! Ik dacht dat dat door Orange uitgeschakeld was totdat je dat Wifi pakket aanschafte (en 3 euro in de maand extra moet betalen). Maar da's dus niet zo?

We gaan tegen die tijd wel een Linksys kaartje halen bij de MediaMarkt, ze zijn idd erg soepel met terug brengen. Dus dat scheelt om het even uit te proberen.

2e PC bedraad
Verder, is het mogelijk om op die 2e ethernet poort een 2e PC aan te sluiten? Ik las in de handleiding vluchtig wel iets over een 2e PC aansluiten. Maar ik meende in dit topic te lezen dat die poort voor toekomstige ontwikkelingen waren (tv etc.)?

Edit: ik zie dat het inderdaad mogelijk is om beide ethernet poorten te gebruiken. Da's fijn!

[ Voor 12% gewijzigd door DaFrenk op 20-09-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tworfofour
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-02 14:45
DaFrenk schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:42:...
Draadloos
Fijn om te lezen dat het dus wel mogelijk is om een los gekochte PCMCIA kaart (mits juiste type) te gebruiken in de Livebox! Ik dacht dat dat door Orange uitgeschakeld was totdat je dat Wifi pakket aanschafte (en 3 euro in de maand extra moet betalen). Maar da's dus niet zo?

We gaan tegen die tijd wel een Linksys kaartje halen bij de MediaMarkt, ze zijn idd erg soepel met terug brengen. Dus dat scheelt om het even uit te proberen.
...
Waarom koop je niet gewoon een access point en sluit die aan op de livebox zonder? Je hebt dan een veel betere dekking doordat:
a) je je access point op de plek kunt zetten waar jij dat wilt, i.p.v. daar waar je telefoon het huis binnen komt en
b) je een veel betere antenne op je access point kunt zetten.
Bovendien kun je dan een AP kopen met een betere beveiliging, dat past bij je clients en zonder die idiote 'reg'-knop aanmeld procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
We hebben er ook telefonie bij, dus we kunnen niet zonder de livebox. Telefoon komt bij ons in de woonkamer binnen, dus hij staat ook gelijk op de goede plek eigenlijk.

Dat die PCMCIA kaartjes een beperkt bereik hebben begrijp ik, het scheelt dat het signaal maar door een muur en een deur moet.

Maar we zullen in de praktijk gaan merken hoe betrouwbaar het is. Werkt het niet lekker dan ga ik alsnog een wifi router halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
tworfofour schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 07:23:
[...]

Waarom koop je niet gewoon een access point en sluit die aan op de livebox zonder? Je hebt dan een veel betere dekking doordat:
a) je je access point op de plek kunt zetten waar jij dat wilt, i.p.v. daar waar je telefoon het huis binnen komt en
b) je een veel betere antenne op je access point kunt zetten.
Bovendien kun je dan een AP kopen met een betere beveiliging, dat past bij je clients en zonder die idiote 'reg'-knop aanmeld procedure.
DaFrenk schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:37:
We hebben er ook telefonie bij, dus we kunnen niet zonder de livebox. Telefoon komt bij ons in de woonkamer binnen, dus hij staat ook gelijk op de goede plek eigenlijk.
Je leest verkeerd. Hij schrijft dat je een AP achter je Livebox zonder Wireless moet plaatsen. Dus niet zonder Livebox. Livebox blijft dus op zijn plaats. Het gaat om de positie van de AP.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Oke, ja dat zou kunnen natuurlijk. Maar dat betekend weer een extra kastje.

Dat zal ik zeker doen als wifi via die PCMCIA kaart niet lekker werkt.

-

Vandaag trouwens brief gekregen waarmee ze de oplevering van 26 september bevestigen.. meer dan 3 maanden te vroeg! Normaal moet je blij zijn met zo'n ijverig bedrijf, maar dit is gewoon waardeloos. 3 maanden extra abonnementskosten betalen! Vraag me af wat je er tegen kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230091

ik heb sinds de livebox-update (gisteren?) een minder constante verbinding...soms ligt de computer eruit, terwijl het @ lampje op de livebox braaf aan staat. Ben ik de enige die hinder heeft van de update of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
DaFrenk schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:09:
Oke, ja dat zou kunnen natuurlijk. Maar dat betekend weer een extra kastje.

Dat zal ik zeker doen als wifi via die PCMCIA kaart niet lekker werkt.

-

Vandaag trouwens brief gekregen waarmee ze de oplevering van 26 september bevestigen.. meer dan 3 maanden te vroeg! Normaal moet je blij zijn met zo'n ijverig bedrijf, maar dit is gewoon waardeloos. 3 maanden extra abonnementskosten betalen! Vraag me af wat je er tegen kan doen...
Dit gaat altijd fout. Vaak bieden ze niet eens zo'n service aan, om het uigesteld aan te vragen. Snap ook niet helemaal waarom je dat zou willen doen. Op het moment dat je kan opzeggen, dan kan je ook vlekkeloos migreren. Nu zit je met de gebakken peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 230091 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:34:
ik heb sinds de livebox-update (gisteren?) een minder constante verbinding...soms ligt de computer eruit, terwijl het @ lampje op de livebox braaf aan staat. Ben ik de enige die hinder heeft van de update of niet?
Soms ligt de computer eruit? Valt hij uit of valt alleen de ethernet verbinding weg met de Livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Lekkere Loempia schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:39:
[...]

Dit gaat altijd fout. Vaak bieden ze niet eens zo'n service aan, om het uigesteld aan te vragen. Snap ook niet helemaal waarom je dat zou willen doen. Op het moment dat je kan opzeggen, dan kan je ook vlekkeloos migreren. Nu zit je met de gebakken peren.
Tja, ik had misschien nog een maandje kunnen wachten met aanvragen ja. Dat had ik achteraf misschien beter kunnen doen. Maar je zit ook met de maand opzeg termijn van oude provider, en omdat Orange oorspronkelijk aangaf pas 10 oktober de lijn om te kunnen zetten is 26 september verdacht vroeg. Zelfs Orange kon dat niet bevestigen of ontkennen omdat hun "technische partner" veel storingen in hun systeem zouden hebben. Dus hoe het nu precies zit, ik weet het niet. Gebakken peren inderdaad! :(

Bij aanvraag kan je aangeven wanneer je het opgeleverd wilt hebben. Dus blijkbaar levert Orange die service wel. Alleen loopt dat dus niet vlekkeloos, waarschijnlijk door foutieve communicatie met hun technische partner.

Technische dienst is op de hoogte gebracht van het probleem. Nu gaan ze proberen het uit te stellen, mocht dat niet lukken dan kan ik de abonnementskosten terug vragen omdat het niet mijn fout was.

[ Voor 9% gewijzigd door DaFrenk op 21-09-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Als je het bevestigt hebt per brief of per e-mail is er niet veel aan de hand. Of ze annuleren de telco migratie voor 26 september of ze moeten je weer terugzetten (dit is niet minst wenselijke optie, omdat je dan weer met meer rotzooi te maken krijgt) of ze vergoeden alle resterende maanden van Planet via een eindrekening. Dat laatste zou misschien het mooiste zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 11-07 20:01

Eboman

Ondertitel

Ik heb sinds 2 dagen dagen ik van 16000 tot 18000kbit terug ben gegaan naar 6000kbit train ik hoger in dan dit krijg ik 100en crc's per enkele seconden en bovendien zit er continue ruis in de lijn.
Inmiddels heb ik die update maar er is niets veranderd inmiddels dus maar een mail gestuurd met de klacht maar nog niets vernomen.

* misschien een gare adaptor zoals eerder vermeldt, ik zal het eens een ander proberen...

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Lekkere Loempia schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:59:
Als je het bevestigt hebt per brief of per e-mail is er niet veel aan de hand. Of ze annuleren de telco migratie voor 26 september of ze moeten je weer terugzetten (dit is niet minst wenselijke optie, omdat je dan weer met meer rotzooi te maken krijgt) of ze vergoeden alle resterende maanden van Planet via een eindrekening. Dat laatste zou misschien het mooiste zijn :)
Geen bevestiging per mail, enkel per telefoon. Daar werd gezegd dat ik in het systeem sta bij de TD voor aanpassing van opleverdatum. Kan dus maar beter vragen voor een bevestiging per mail, voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-07 22:53

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Eboman schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:09:
[...]

Ik heb sinds 2 dagen dagen ik van 16000 tot 18000kbit terug ben gegaan naar 6000kbit train ik hoger in dan dit krijg ik 100en crc's per enkele seconden en bovendien zit er continue ruis in de lijn.
Inmiddels heb ik die update maar er is niets veranderd inmiddels dus maar een mail gestuurd met de klacht maar nog niets vernomen.

* misschien een gare adaptor zoals eerder vermeldt, ik zal het eens een ander proberen...
Ik zou idd even een andere adaptertje proberen. Ik had exact hetzelfde en het bleek aan de adapter te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-07 17:25
Ook net de update gehad. Verklaart in elk geval waarom het telefonie gedeelte de laatste tijd niet goed werkte... En jahoor weer een lagere snelheid :(

Nog even en ik zit op mijn oude 8Mbit verbinding ipv 20Mb. Nu een 14Mb verbinding overgehouden...

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

vandaag binnen.
Download 2.06 MB/s ;) (http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin)

Nu even de Livebox ontdekken en kijken wat dat ding wel en niet kan.

There is no art to find the minds construction in the face

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

Lightah

Strikes Again

Ligt het aan mij of ligt die mailserver van orange er de laatste tijd vaker uit dan dat ie werkt?

Ik ga bij iedere update ook naar beneden qua intrain waarden.

The Unpredictable Striker!

• Lekkere Loempia
Lightah schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:17:
Ik ga bij iedere update ook naar beneden qua intrain waarden.
De poll zegt in ieder geval dat het merendeel er last van heeft. Volgens mij moet Orange er nu echt eens wat aan gaan doen.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben ook omlaag gegaan van 10600kbit naar 9600... Volle mbit eraf dus. Heb de helpdesk maar een mailtje gestuurd...

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Helsie schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:44:
Ik ben ook omlaag gegaan van 10600kbit naar 9600... Volle mbit eraf dus. Heb de helpdesk maar een mailtje gestuurd...
Want ze gaan voor jou een persoonlijke aktie ondernemen en jou 1 extra mbit geven? :')

Er zal heus wel over gediscussieerd worden met pro's en contra's; dus zomaar zullen ze het heus niet doen. Of je lijn is gewoon brakker geworden. :')

Goedkoop bellen via VoIP

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:12
Hier ook 1mbit gezakt. Naja nog 13 over nu. Als het maar niet nog verder gaat zakken.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:35
Misschien wordt het gewoon steeds drukker op de Orange apparatuur dat de linesharing een rol gaat spelen?

Anoniem: 181666

Sinds drie weken heb ik hier ook Orange, en vanaf het begin was de verbinding 14Mbit. Ik moet er wel bij zeggen dat de livebox niet is aangesloten geweest, en dat de draytek 2800g waarschijnlijk iets lager intraind. Tot nu toe geen problemen ondervonden en dik tevreden over de snelheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je mist 6Mbit, wat 30% is, en op zichzelf al een hele verbinding, en je bent 'dik tevreden'? Nou, ik kan niet wachten tot ik dinsdag ineens geen internet heb en van router/settings moet wisselen :X

Dat er een stukkie wegblijft, ok, maar 6 is toch wel vee, zeker wanneer mensen daar dik tevreden mee zijn... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik zit met een probleem. Ik ben verhuisd naar een nieuw huis. Een gewoon rijtjes huis waarvan elke vloer ene appartement gemaakt is. Er ligt een telefoon aansluiting waarop gebruik gemaakt wordt van internet door middel van een inbel verbinding. :|

Verder ligt er niks qua facilities voor internet. Geen kabels geen adsl, helemaal niks. Nou wil het geval dat ik graag adsl aan wil laten leggen, en mijn beneden buurvrouw vind het ook een goed idee. Maar de 3e bewoonster houdt dus de lijn bezet met een inbel verbinding. En zij wil niets liever dan dat nummer behouden voor als ze een keer weg gaat. Dan wil ze ook dat nummer mee nemen. (Ik vind het nog wel een discusierbaar isseu daar het nummer bij dit huis behoort en niet van haar is).

Maar goed ik probeer dus een oplossing te verzinnen hiervoor. En haar helemaal te omzeilen. Dus mijn vraag is of het mogelijk een 2e telefoonlijn te krijgen en daar dan adsl op aan te sluiten. Of kunnen we de huidige lijn splitsen in een telefoon lijn en een internet lijn. Zodat mijn buurvrouw gewoon kan inbellen en wij gebruik kunnen maken van adsl. Zijn dit mogelijkheden, of is dit echt te veel geregel?

Het makkelijkste zou zijn om een livebox neer te gooien met telefonie en die muts de telefoonlijn te geven, en ons gewoon het adsl. Kan ze alleen niet haar telefoon nummer mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MensionXL schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:54:
[...]

Want ze gaan voor jou een persoonlijke aktie ondernemen en jou 1 extra mbit geven? :')

Er zal heus wel over gediscussieerd worden met pro's en contra's; dus zomaar zullen ze het heus niet doen. Of je lijn is gewoon brakker geworden. :')
Ja, want daar vraag ik om! :z

Het gaat erom dat als niemand aangeeft dat de snelheid gedaald is met de nieuwste update, dat ze het dan ook niet weten, of wel dan? Maar er zijn in Nederland genoeg van die passieve actievelingen: Actief genoeg om hier op een forum te gaan lopen piepen, maar te passief om het aan te geven bij de organisatie die het ook werkelijk veroorzaakt. Kies jij maar bij welke groep je wil horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
'Haar' telefoonnummer krijgt ze tocht niet mee, het is immers 2 tegen één, dus ze zoekt het maar uit (tenzij de telefoonaansluiting op haar naam staat natuurlijk).

Wat dat ADSL betreft, zou ik gewoon een los POTS splittertje halen, zodat nog vóór de livebox de boel in tweeën gesplitst wordt. Bij Orange neem je dan geen telefoonabonnement, en iedereen blijft nog gewoon via de KPN bellen (en je buurvrouw internetten, omdat dat zo geweldig snel, handig, recent en goekoop is :') ). De lijn die de Livebox in gaat wordt dan voor ADSL gebruikt, en verdelen jullie dus met z'n tweetjes.

Hier thuis bijvoorbeeld, willen we ook via KPN blijven bellen, omdat die gewoon een véél betrouwbaardere lijn hebben, het op lange termijn goedkoper is, en ga zo maar door. En volgens mij kun je op die telefoon lijn nog in alle gevallen blijven inbellen.
Een jaartje geleden, (zonder livebox, maar voor de rest eenzelfde setup) had mijn vader voor z'n werk toegang tot een inbelverbinding nodig, en toen kon het ook prima. Ik zat boven nog lekker op ADSL, en via de inbelverbinding kon er beneden nog gebruik gemaakt worden van de inbelverbinding. Vanzelfsprekend viel de telefoon uit dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
TheZeroorez schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:10:
'Haar' telefoonnummer krijgt ze tocht niet mee, het is immers 2 tegen één, dus ze zoekt het maar uit (tenzij de telefoonaansluiting op haar naam staat natuurlijk).

Wat dat ADSL betreft, zou ik gewoon een los POTS splittertje halen, zodat nog vóór de livebox de boel in tweeën gesplitst wordt. Bij Orange neem je dan geen telefoonabonnement, en iedereen blijft nog gewoon via de KPN bellen (en je buurvrouw internetten, omdat dat zo geweldig snel, handig, recent en goekoop is :') ). De lijn die de Livebox in gaat wordt dan voor ADSL gebruikt, en verdelen jullie dus met z'n tweetjes.
Uiterst kosten besparende oplossing idd, iig geen virussen :)

Maar een POTS splitter zou uitkomst moeten bieden. Buurvrouw gewoon haar oude meuk en eigen rekening. En wij lekker snel adsl zonder vaste lijn. Lijkt mij een prima oplossing. Eens even googlen naar POTS splitters.
Hier thuis bijvoorbeeld, willen we ook via KPN blijven bellen, omdat die gewoon een véél betrouwbaardere lijn hebben, het op lange termijn goedkoper is, en ga zo maar door. En volgens mij kun je op die telefoon lijn nog in alle gevallen blijven inbellen.
Een jaartje geleden, (zonder livebox, maar voor de rest eenzelfde setup) had mijn vader voor z'n werk toegang tot een inbelverbinding nodig, en toen kon het ook prima. Ik zat boven nog lekker op ADSL, en via de inbelverbinding kon er beneden nog gebruik gemaakt worden van de inbelverbinding. Vanzelfsprekend viel de telefoon uit dan :P
Is dit ten alle tijden betrouwbaar? Of treed hier nog wel eens storing op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Noxa schreef op zondag 23 september 2007 @ 10:57:
Ik zit met een probleem. Ik ben verhuisd naar een nieuw huis. Een gewoon rijtjes huis waarvan elke vloer ene appartement gemaakt is. Er ligt een telefoon aansluiting waarop gebruik gemaakt wordt van internet door middel van een inbel verbinding. :|

Verder ligt er niks qua facilities voor internet. Geen kabels geen adsl, helemaal niks. Nou wil het geval dat ik graag adsl aan wil laten leggen, en mijn beneden buurvrouw vind het ook een goed idee. Maar de 3e bewoonster houdt dus de lijn bezet met een inbel verbinding. En zij wil niets liever dan dat nummer behouden voor als ze een keer weg gaat. Dan wil ze ook dat nummer mee nemen. (Ik vind het nog wel een discusierbaar isseu daar het nummer bij dit huis behoort en niet van haar is).

Maar goed ik probeer dus een oplossing te verzinnen hiervoor. En haar helemaal te omzeilen. Dus mijn vraag is of het mogelijk een 2e telefoonlijn te krijgen en daar dan adsl op aan te sluiten. Of kunnen we de huidige lijn splitsen in een telefoon lijn en een internet lijn. Zodat mijn buurvrouw gewoon kan inbellen en wij gebruik kunnen maken van adsl. Zijn dit mogelijkheden, of is dit echt te veel geregel?

Het makkelijkste zou zijn om een livebox neer te gooien met telefonie en die muts de telefoonlijn te geven, en ons gewoon het adsl. Kan ze alleen niet haar telefoon nummer mee nemen.
Je kan het nummer gewoon meenemen. Staat ook vermeld op de site. Ze checken namelijk amper op wiens naam de lijn staat, als er maar een lijn is. Dus haar argument valt dan een beetje weg. Splitten kan ook, dus dat je alleen ADSL op haar telefoonlijn aanvraagt.Probleem is alleen dat inbellen problemen gaat geven. Dan heb je weer gezeik. En een nog beter argument: als ze overstapt naar Orange Telefonie, dan is ze goedkoper uit met bellen. Let wel dat de kosten en de specificatie gestuurd wordt naar de houder van het abonnement. Dus jij betaalt ook voor Telefonie + gesprekskosten. Dan zou je om de zoveel tijd voor haar het pdfje moeten uitprinten of doorkicken naar haar e-mail (als ze het perse in wilt zien), om vervolgens om het geld te smeken.
Best een geregel dus. Anders bel je KPN even om de mogelijkheden van een 2e telefoonlijn. Je weet nooit wat ze in de muur hebben achtergelaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Natuurlijk kan je gewoon blijven inbellen via die analoge lijn als je ADSL neemt, dat splitst de splitter netjes uit.

Echter moet je niet da telefoonnummer naar Orange laten overzetten (porteren), dat is iets dat je niet moet doen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
bjck schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:37:
Natuurlijk kan je gewoon blijven inbellen via die analoge lijn als je ADSL neemt, dat splitst de splitter netjes uit.

Echter moet je niet da telefoonnummer naar Orange laten overzetten (porteren), dat is iets dat je niet moet doen inderdaad.
Mja dan neem ik gewoon adsl zonder telefonie van Orange. En prak ik er een splittertje tussen. Heb namelijk ook geen zin om die rekening elke maand uit te zoeken wat ze verbeld heeft en dat te moeten verrekenen.
Op zich vind ik het niet erg om alles in 1 keer goed te doen, maar als het met een simpel splittertje mij een hoop moeite bespaard zou dat geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Noxa schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:24:
[...]

Uiterst kosten besparende oplossing idd, iig geen virussen :)

Maar een POTS splitter zou uitkomst moeten bieden. Buurvrouw gewoon haar oude meuk en eigen rekening. En wij lekker snel adsl zonder vaste lijn. Lijkt mij een prima oplossing. Eens even googlen naar POTS splitters.
Ikzelf heb deze. Was bij Informatique trouwens goedkoper dan hij bij die shops in de PW is, maar ik denk dat elke middelmatige/grote PC zaak er wel eentje heeft.
[...]

Is dit ten alle tijden betrouwbaar? Of treed hier nog wel eens storing op?
Het bellen van Orage schijnt wat minder betrouwbaar te zijn dan dat van KPN. Da's niet zo gek ook, want KPN gaat direct uit het lijntje, en doet het hier al 10 jaar vlekkeloos. Orange echter, moet via de Livebox, en als de stroom uit valt, of gewoon de livebox die een slechte tijd/update heeft, heb je geen lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Dan wordt het deze opstelling als ik het goed heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.kpnadsl.nl/support/images/goed.gif
Ik moet zeker nog wel even de abbo gegevens van mijn buurvrouw vragen om ADSL van Orange aan te kunnen vragen vrees ik?

[ Voor 35% gewijzigd door Noxa op 23-09-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat wordt het dan ja, met eventueel een inbelmodem tussen de telefoon en splitter :P

Volgens mij heb je niet haar KPN gegevens nodig, maar dat weet ik niet zeker. Ach, waarom zou ze jullie willen tegen houden ADSL te gebruiken als je ervoor zorgt dat zij nog gewoon ouderwets kan 56K'en? En anders kun je het natuurlijk gewoon proberen. (link is voor Extra, 20mbit dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
TheZeroorez schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:17:
Dat wordt het dan ja, met eventueel een inbelmodem tussen de telefoon en splitter :P

Volgens mij heb je niet haar KPN gegevens nodig, maar dat weet ik niet zeker. Ach, waarom zou ze jullie willen tegen houden ADSL te gebruiken als je ervoor zorgt dat zij nog gewoon ouderwets kan 56K'en? En anders kun je het natuurlijk gewoon proberen. (link is voor Extra, 20mbit dus)
Die check werkt niet echt, althand ik kom meteen in het aanvraag menu uit. Maar goed ik heb het een en ander op papier gezet dat zal ik ze eens onder de neus drukken. Dan kan ik van de week het spul aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:22

OgWok

U.N.C.L.E.

Noxa schreef op zondag 23 september 2007 @ 10:57:
Inbellen via de Livebox (via een modem) gaat niet meer lukken. Heb het zelf getest met Girotel en het werkt niet. Na de handshake gaat het mis, helaas.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Noxa schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:45:
Ik moet zeker nog wel even de abbo gegevens van mijn buurvrouw vragen om ADSL van Orange aan te kunnen vragen vrees ik?
Je hoeft alleen het tel. nummer te weten voor een aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 11-07 20:01

Eboman

Ondertitel

Eboman schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:09:
[...]

Even een adaptor geleend en de lijn was meteen beter, dezelfde avond nog even gebeld met orange en alles uitgelegd, de medewerker zou zorgen dat er een nieuwe adaptor aankwam.

Zodra ik hem heb zal ik nog een update plaatsen voor evt andere lot-genoten..

* Eboman is blij met de service tot zover..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-07 20:13
Een nieuwe adaptor? Zo'n stroom ding? :')
En daardoor ging het beter..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
OgWok schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:53:
[...]

Inbellen via de Livebox (via een modem) gaat niet meer lukken. Heb het zelf getest met Girotel en het werkt niet. Na de handshake gaat het mis, helaas.
Mja ik leg het een beetje krom uit. Ik bedoel daarmee haar de telefoonlijn geven en internet maar dan gewoon met 1 abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

TheZeroorez schreef op zondag 23 september 2007 @ 07:39:
Je mist 6Mbit, wat 30% is, en op zichzelf al een hele verbinding, en je bent 'dik tevreden'? Nou, ik kan niet wachten tot ik dinsdag ineens geen internet heb en van router/settings moet wisselen :X

Dat er een stukkie wegblijft, ok, maar 6 is toch wel vee, zeker wanneer mensen daar dik tevreden mee zijn... :o
20Mbit is alleen haalbaar wanneer je erg dicht bij de centrale woont, en dat is nu eenmaal niet iedereen gegund :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
NNF schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:34:
[...]

20Mbit is alleen haalbaar wanneer je erg dicht bij de centrale woont, en dat is nu eenmaal niet iedereen gegund :z
Het is iedereen gegund denk ik, alleen zullen een aantal er even voor moeten verhuizen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
bjck schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:47:
[...]

Het is iedereen gegund denk ik, alleen zullen een aantal er even voor moeten verhuizen :X
En zelfs dan is het nog niet gegarandeerd want te dicht bij is ook weer niet goed volgens de beste mensen van Orange. Zal die rakkers vandaan maar weer es bellen hoe staat met mijn issue, wordt onderhand wel eens tijd dat er wat bekend wordt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fonzie27 schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:02:
[...]

En zelfs dan is het nog niet gegarandeerd want te dicht bij is ook weer niet goed volgens de beste mensen van Orange. Zal die rakkers vandaan maar weer es bellen hoe staat met mijn issue, wordt onderhand wel eens tijd dat er wat bekend wordt lijkt me.
Een te korte lijn kan ook inderdaad een bij effect hebben dat het lager uitvalt. Maar meestal is naast de centrale wonen nog geen garantie dat de lijn ook kort is. Je kan het treffen dat hij met een omweg eerst naar een verdeelstation gaat (kabelkast) en dan terug naar je straat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:22

OgWok

U.N.C.L.E.

Noxa schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:19:
[...]

Mja ik leg het een beetje krom uit. Ik bedoel daarmee haar de telefoonlijn geven en internet maar dan gewoon met 1 abbo.
NB: bellen via Voip gaat niet altijd even strak als een KPN lijn. Heb hier zelf last van het fenomeen dat mijn telefoon, soms, één keer overgaat en dan denk je dat er opgehangen is. De beller hoort hem nog steeds overgaan en denkt uiteindelijk dat er niemand is.

De technische dienst is "er mee bezig"; ruis op de lijn, alle kabeltjes vervangen, maar het probleem is er nog. Internet gaat prima en is snel.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
NNF schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:34:
[...]

Hemelsbreed is het in ieder geval nog geen kilometer, en als de kabels via de weg lopen en 'daar bij dat hutje' de sloot over gaan, is het ongeveer 1,5 km. Dat zit wel goed dus denk ik, met m'n huidige lijn heb ik ook nooit anders dan stabiele snelheden gehaald..

Maargoed, het leek er dus onderhand een beetje op alsof je alleen maar slechte snelheden kunt halen, maar dat valt dus wel mee, en ligt natuurlijk aan waar die mensen wonen. Als ik 8 zou halen zou het slecht zijn, maar voor hen valt het wel mee, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225107

Hallo.

Ik heb gezocht op semi-statisch IP. En kwam bij tweakers uit.
Nu las ik dat iemand zei: al zet jeje livebox een week uit, je IP verandert niet.
En weer iemand anders zei dat ie al tot 3x toe een ander IP kreeg van wanadoo/orange.
Degenen die zeggen dat je IP toch overandert blijft zeiden ook:
Je Ip zou worden toegekend via dhcp zoals alle providers dat hanteren (minus inbelverbindingen)

Als dat zo is, waarom hebben sommige providers dan wel een "leasetijd" en Orange weer niet?

[ Voor 109% gewijzigd door Anoniem: 225107 op 24-09-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraagje,
volgens speeftest zit ik ongeveer 1116 M van de centrale af (postcode 1442)
De maximale bandbreedte zou dan liggen tussen 20 en 24 mbps.
Nu zie ik in de OP. een grafiekje dat 2 waarden aangeeft 1 voor ADSL en 1 voor ADSL2+
Ik ben in bezit van een orange family abbo. en kom nooit hoger dan 6 mbit.
Een jongen die ik ken woont 50 meter verderop, zelfde soort flat, en hij haalt wel 24mbit...
Hoe kan dat?

Mijn abbo is toch wel ADSL2+?
Ik heb destijds ge-upgrade van "ADSL direct" (wat ook tot 5mbit was ofzo) naar ADSL-family.
ADSL-Direct zou dan (denk ik?) "ADSL" ipv "ADSL2+" zijn toch? Het zou toch niet zo kunnen gebeuren dat ze mij lekker hebben laten zitten op ADSL ipv ADSL2+ bij het overstappen he?
Hoe kan ik dat controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quote uit een ander topic:
Anoniem: 178962 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:25:
Toch heb je geen vast IP adres, alleen het gros van de providers geeft gebaseerd op MAC adres hetzelfde IP bij het vernieuwen van de lease.

Daardoor krijg je continu hetzelfde IP, maar het is absoluut geen vast of statisch IP adres.

Zodra je een nieuwe modem aansluit, er iets veranderd aan je pakket/verbinding, als je je PC direct eraan hebt in bridge mode een nieuwe netwerkkaart gebruikt (of om een andere reden je MAC adres gewijzigd raakt), als je modem er voor een langere tijd uit ligt (meestal meer dan 24 uur voordat je uit de DHCP server gegooid wordt), als de provider van DHCP server switcht, als de DHCP server crasht of om een andere reden leeggemaakt wordt, etc etc etc.

Zo zijn er nog talloze redenen waarom dat je IP adres kan wijzigen, dat is het grote verschil tussen het hebben van een statisch/vast IP adres en een dynamisch IP adres wat in normale omstandigheden nooit gewijzigd wordt.

Bij een statisch IP heb jij een overeenkomst met de provider dat jouw verbinding altijd hetzelfde IP zal krijgen. In het consumenten segment ken ik geen providers die dit aanbieden (is ook geen reden voor), enkel in het zakelijke segment heb je er kans op.
Wat is een MAC-adres?
1. Zit een MAC-adres op mijn pc, en verandert deze als ik bv een ander netwerk-kaart in mijn pc stop? Of een ander moederbord koop? moet toch weer eens gebeuren, epox 8kha+)

2. Ik bezit een 3Com netwerk-kaart, als ik deze wissel met eenzelfde 10/100 netwerk-kaart van 3Com, verandert de MAC dan ook?

3. Kijkt orange-dhcp-server naar de livebox of naar je MAC (of combi ervan) om te kijken of je een ander IP krijgt?

Een helpdesk medewerker heeft al gezegd dat de IP's an Orange "semi-statisch" zijn. Dus wel te beinvloeden door de gebruiker zelf, maar over de leastijd kon of wilde de medewerker niets zeggen.
Hij zei alleen als de livebox er voor een tijd uitligt, dat er dan een ander Ip werd toegewezen..
Wie weet er meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind 't wel gierig.
Ik heb mij opgegeven voor "ADSL Family" bij Orange rond december januari 2006-2007.
Nu wilde ik mijn Orange opzeggen, omdat het toch niet veel soeps is, krijg ik te horen
dat mijn contract niet loopt van januari tot januari maar eind september! Ben ik dus te laat voor.
Zegt de medewerker omdat ik ben overgestapt van ADSL-direct naar Orange Family,
hanteren ze gewoon de oude contract-duur gegevens...
Volgens mij wordt ik nu gepwnt...

Ook.. Orange zegt wel heel leuk dat zij jou contract bij KPN opzeggen, maar vermelden er niet bij dat je dan hoogst waarschijnlijk ook nog een tientje aan opzegvergoeding moet betalen aan KPN! :(
Dus tenzij je KPN abbo op tijd opzegt/laat opzeggen zonder dat het de contractduur verstoort.
En in die tijd precies in die tijd, orange de lijn laat overzetten,
heb je die koste niet..... scheelt weer een tientje...

Bij Orange zelf is numer overzetting ook weer een tientje, maar ik dacht dat ik dat niet wilde, of dta wa snite duidelijk genoeg dat ik voor nummer-behoud moest gaan dokken (weer een tientje weg),
ander had ik dta niet gedaan namelijk..

En ik verdenk Orange ervan mijn email te spammen zodat ik hun "anti-spamm" dinges koop vor 1,95 per maand :(

Geldzuig praktijken... Het zal wel weer eens niet.. :(
Ik heb mijn vertrouwen in de mensen verloren... :'(

Bij Oxxio en Nuon wordt ik ook al van kastje naar de muur gestuurd terwijl Oxxio een fout had gemaakt, nogsteeds niet heeft rechtgezet waarodoor Nuon mij dreigt met een incasso die natuurlijk niet klopt!
Nuon: Wij krijgen de metrstanden van Oxxio. Tenzij zei ons conacteren en wijzigeingen doorgeven willen wij iets veranderen.
Oxxio: wij nemen geen meterstanden op, wij krijgen ze va nuon netbeheer..
wtf.

Jihad Moslim Extremists Nuon Oxxio Orange AIVD Balkenende Koningshuis Bom

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 225107 op 24-09-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-04 11:08
Sinds gisteravond merk ik dat mijn downloadsnelheid rond de 150kb/s zit. :S Na restarten van mn LB is mn 'normale' downloadsnelheid van 1,5 mb/s terug, maar na enkele minuten zakt deze weer tot rond de 150 kb/s..

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Nieuwe update misschien? Of ligt dit probleem ergens anders?

Tis nogal een extreem verschil, morgen maar eens de helpdesk raadplegen, tenzij iemand (hopelijk!) een snellere oplossing heeft.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Anoniem: 225107 schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:32:
..En wat is de snelheid van family precies? 20 mb is namelijk die van 'Extra'.
Ook is het wel handig als je laat zien welke router jij hebt :)
Een jongen die ik ken woont 50 meter verderop, zelfde soort flat, en hij haalt wel 24mbit...
Hoe kan dat?
Lijnen liggen niet parallel aan de straten, maar in lussen, en allerlei andere vormen.
Anoniem: 225107 schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:49:
Wat is een MAC-adres?
1. Zit een MAC-adres op mijn pc, en verandert deze als ik bv een ander netwerk-kaart in mijn pc stop? Of een ander moederbord koop? moet toch weer eens gebeuren, epox 8kha+)
Een MAC-adres veranderd met hardware, drivers, of als jij het handmatig aanpast. http://nl.wikipedia.org/wiki/MAC-adres
2. Ik bezit een 3Com netwerk-kaart, als ik deze wissel met eenzelfde 10/100 netwerk-kaart van 3Com, verandert de MAC dan ook?
Ja.
3. Kijkt orange-dhcp-server naar de livebox of naar je MAC (of combi ervan) om te kijken of je een ander IP krijgt?
Het lijkt me erg sterk dat ze naar je MAC kijken, want ik kan thuis gewoon 20 apparaten, en dus 20 verschiillende MAC-adressen aansluiten op die livebox. Ook is een MAC-adres niet uniek, dus zou het daarom al niet gebruikt worden.
Een helpdesk medewerker heeft al gezegd dat de IP's an Orange "semi-statisch" zijn. Dus wel te beinvloeden door de gebruiker zelf, maar over de leastijd kon of wilde de medewerker niets zeggen.
Hij zei alleen als de livebox er voor een tijd uitligt, dat er dan een ander Ip werd toegewezen..
Wie weet er meer?
Was je van plan te gaan cheaten in games dan, of andere trieste zooi uit te halen :?
Anoniem: 225107 schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:14:
Ik vind 't wel gierig.
Ik heb mij opgegeven voor "ADSL Family" bij Orange rond december januari 2006-2007.
Nu wilde ik mijn Orange opzeggen, omdat het toch niet veel soeps is, krijg ik te horen
dat mijn contract niet loopt van januari tot januari maar eind september! Ben ik dus te laat voor.
Zegt de medewerker omdat ik ben overgestapt van ADSL-direct naar Orange Family,
hanteren ze gewoon de oude contract-duur gegevens...
Volgens mij wordt ik nu gepwnt...
Volgens mij had je dit allemaal allang kunnen lezen toen je het contract aan ging, en heb je jezelf gepwnt.
Ook.. Orange zegt wel heel leuk dat zij jou contract bij KPN opzeggen, maar vermelden er niet bij dat je dan hoogst waarschijnlijk ook nog een tientje aan opzegvergoeding moet betalen aan KPN! :(
Dus tenzij je KPN abbo op tijd opzegt/laat opzeggen zonder dat het de contractduur verstoort.
En in die tijd precies in die tijd, orange de lijn laat overzetten,
heb je die koste niet..... scheelt weer een tientje...
Lullig, maar Orange verwijst volgens mij naar de voorwaarden van KPN, en hoeft ook niet meer te doen. Ze zijn immers ook enkel 'jou aan het helpen', en ze zijn niet KPN...
En ik verdenk Orange ervan mijn email te spammen zodat ik hun "anti-spamm" dinges koop vor 1,95 per maand :(
Ja, dat had ik ook op mijn Wanadoo adres, die spammen je niet hoor, maar houden gewoon serverside niets tegen. Een 'normale' ISP houdt veel spam al serverside tegen, de zooi waarvan ze 100% zeker zijn. Orange stuurt dat gewoon door geloof ik :')
Maar ach, mocht je het adres echt willen gebruiken, en je doet dat in een offline mailclient: http://spambayes.sourceforge.net/
Jihad Moslim Extremists Nuon Oxxio Orange AIVD Balkenende Koningshuis Bom
WTF slaat dit nu weer op :X

Verder: Kijk rechts boven je bericht eens naar die mooie knop 'edit' en klik er voor de gein eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 23:40

The Legend

*Plop*

Sinds mijn Orange 20Mbit abo is opgeleverd in juni heb ik een prima verbinding. Constant ongeveer 12mbit down (zit een eindje van de centrale). Nu heb ik echter ineens een dramatische verbinding: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 659 / 2.269. Volgens de Orange site is er geen onderhoud of storing. De Livebox heb ik nooit gebruikt, direct een ST546 aangesloten en die werkt prima. Is dit het begin van het einde? :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 01:15
misschien een ST die op het punt van overlijden staat?

Kan je eventueel testen of je met de livebox wel normale waardes krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230091

download op ftp://ftp.orange.nl/pub/test is van 1.7MB/sec gedaald naar 820 kb/sec ...alles sinds de laatste firmware updates.

Meer mensen er last van? Laat het (ook) Orange weten, anders gebeurd er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Anoniem: 230091 schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:01:
download op ftp://ftp.orange.nl/pub/test is van 1.7MB/sec gedaald naar 820 kb/sec ...alles sinds de laatste firmware updates.

Meer mensen er last van? Laat het (ook) Orange weten, anders gebeurd er niks.
Mwah, ik ben er niet echt veel op achteruit gegaan. Echter de server van orange is wel een stuk trager:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/13ca6507ba2d4fd300e4099e45c1e8fb/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door DaannO op 24-09-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

Anoniem: 225107 schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:32:
Nog een vraagje,
volgens speeftest zit ik ongeveer 1116 M van de centrale af (postcode 1442)
De maximale bandbreedte zou dan liggen tussen 20 en 24 mbps.
Nu zie ik in de OP. een grafiekje dat 2 waarden aangeeft 1 voor ADSL en 1 voor ADSL2+
Hoe kan dat?

Mijn abbo is toch wel ADSL2+?
Ik heb destijds ge-upgrade van "ADSL direct" (wat ook tot 5mbit was ofzo) naar ADSL-family.
ADSL-Direct zou dan (denk ik?) "ADSL" ipv "ADSL2+" zijn toch? Het zou toch niet zo kunnen gebeuren dat ze mij lekker hebben laten zitten op ADSL ipv ADSL2+ bij het overstappen he?
Hoe kan ik dat controleren?
Gebruik je wel een Livebox, of nog je oude modem? Zo ja met de oude modem haal je de 20mbit niet , max8

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik gebruik al een paar maanden de livebox hoor..
Dat van die USB modem dat wist ik...

Maar zou het kunnen dat ze je expres laten stikken en expres je bandbreedte laag houden ofzo?
Het lijkt me niet moeilijk te verwezenlijken, en wie zegt dat ze het niet doen/wie houdt er de controle op?

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 225107 op 25-09-2007 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheZeroorez schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:31:
[...]
..En wat is de snelheid van family precies? 20 mb is namelijk die van 'Extra'.
Ook is het wel handig als je laat zien welke router jij hebt :)
Orange Family gaat tot 25 Mbit, 'Orange Extra' is wat voorheen Family is. Zo staat het op de site.
Ik heb de 'Sagem F@st 3202' firmware 0xe15080a (de livebox dus)
Lijnen liggen niet parallel aan de straten, maar in lussen, en allerlei andere vormen.
[/quote]

Je bedoelt te zeggen dat die kennis van mij dus ws. op een andere hub zit dan mij ofzo?
Of je bedoelt, hij woont 50 meter verder op van mij, maar de bedrading kan zo gigantisch raar onder de grond lopen dat hij voordeel heeft?
Een MAC-adres veranderd met hardware, drivers, of als jij het handmatig aanpast. http://nl.wikipedia.org/wiki/MAC-adres
OK. ik ga het effe lezen, twijvel wel of ik er wat van zal snappen.
ook veels te veel technische termen in die wikipedia-artikelen waar ik vaak geen touw aan vast kan knopen
[/quote]
Het lijkt me erg sterk dat ze naar je MAC kijken, want ik kan thuis gewoon 20 apparaten, en dus 20 verschiillende MAC-adressen aansluiten op die livebox. Ook is een MAC-adres niet uniek, dus zou het daarom al niet gebruikt worden.
[/quote]

Kijkt de livebox dan ms naar 20 verschillende mac-adressen, onthoudt ze allemaal, en als er 10 apparaten uitliggen behoudt je alsnog je IP daardoor?
Was je van plan te gaan cheaten in games dan, of andere trieste zooi uit te halen :?
Waarom denkt iedereen dat toch? Niet iedeeen gamet. Ik game dus niet. Ik hou heeulemaal niet van video-spelletjes. Welleens sonic the hedgehog gespeeld, of een supaplex, maar die neiuwe spellen trekken mij totaal niet. Dus dat is het niet.
Volgens mij had je dit allemaal allang kunnen lezen toen je het contract aan ging, en heb je jezelf gepwnt.
Lullig, maar Orange verwijst volgens mij naar de voorwaarden van KPN, en hoeft ook niet meer te doen. Ze zijn immers ook enkel 'jou aan het helpen', en ze zijn niet KPN...
Met al die regels en opzegtermijnen houd ik het overzicht niet meer. Te gek voor woorden.
'Kleine' dingen die er zeker toe doen brengt orange ergens achter in een apparte link onder op de website. En hoeveel mensen ken jij die rekening hielden met dat opzegtermijn?. Volgens mij wisten ze het nieteens.
Wel lekker kassa voor KPN. Orange ook trouwens. En je blijft in principe bij KPN, waarom nog opzeg-kosten?
Ja, dat had ik ook op mijn Wanadoo adres, die spammen je niet hoor, maar houden gewoon serverside niets tegen. Een 'normale' ISP houdt veel spam al serverside tegen, de zooi waarvan ze 100% zeker zijn. Orange stuurt dat gewoon door geloof ik :')
Maar ach, mocht je het adres echt willen gebruiken, en je doet dat in een offline mailclient: http://spambayes.sourceforge.net/
Ik gebruik 3 email adressen.
Elk email adres gebruik ik evenveel. Wat mij opvalt is dat als ik 1 email adres een tijd niet gebruik.
Dat die ineens een stuk minder spam krijgt! SPAM is toch constant?
Als een kwaadwillende spammer jouw adres heeft verspreid wordt je adres volgens mij voortdurend aangevallen. Maar niet bij Orange, Neuh.. Ze houden het wel tot een bepaalde grens zodat je email niet bomvol zit als je weer ff kijkt na een maand (ervan uitgaande dat orange er zelf achter zit om elke klant nogeens 1,95 extra afte troggelen p/maand voor een spam-filter dienst)
Ik vermoed dat zij er zelf achter zitten.
WTF slaat dit nu weer op :X
Omdat ik al die geldzuigende bedrijven zat ben nou goed? Bin laden mag ze van mij part platgooien.
1 bedrijf maakt een fout, ik kom in de problemen daardoor en ze wijzen naar mekaar dat de schuld bij de ander ligt... Echt vieze zoutzakken.
Verder: Kijk rechts boven je bericht eens naar die mooie knop 'edit' en klik er voor de gein eens op.
:O gedaan. en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Net een help meneer van Orange aan de lijn gehad en die zij dat ik het adsl prima op de extra aders in het ISRA punt aan kon sluiten en de andere lijn laten voor wat het is. Woei, nu ff pakket bestellen en over 3 weken weer online :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Anoniem: 225107 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 03:34:
Je bedoelt te zeggen dat die kennis van mij dus ws. op een andere hub zit dan mij ofzo?
Of je bedoelt, hij woont 50 meter verder op van mij, maar de bedrading kan zo gigantisch raar onder de grond lopen dat hij voordeel heeft?
Die andere centrale zou inderdaad kunnen, of dat de lijnen gewoon anders liggen. Het hoeft niet eens raar te zijn, als je bedenkt dat die lijnen toch érgens een lus moeten maken, en niet eeuwig kunnen blijven afsplitsen en breien :P
Kijkt de livebox dan ms naar 20 verschillende mac-adressen, onthoudt ze allemaal, en als er 10 apparaten uitliggen behoudt je alsnog je IP daardoor?
Nee, het lijkt me dus niet logisch dat dat apparaat kijkt naar jouw interne apparaten, om vervolgens je externe IP om te gooien. Het zal dus wel 'gewoon' te maken hebben met de tijd die jouw Livebox offline is, en of ze dat IP kunnen gebruiken of niet.
Omdat ik al die geldzuigende bedrijven zat ben nou goed? Bin laden mag ze van mij part platgooien.
1 bedrijf maakt een fout, ik kom in de problemen daardoor en ze wijzen naar mekaar dat de schuld bij de ander ligt... Echt vieze zoutzakken.
Houd die flames nu maar lekker voor je :z
:O gedaan. en nu?
Dat bericht aanpassen, ipv 5x achter elkaar te posten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-07 22:22

Freshnezz

Why so serious?

Hallo mede liveboxers, herkent iemand dit probleem:

we hebben thuis al een aantale jaren de (wanadoo) livebox en er tot op heden nauwelijks problemen mee gehad.

Maar sinds afgelopen weekend doet hij het niet meer goed bij zowel het internet als de telefonie. Deze doen het allebei namelijk niet meer... Na het resetten van de Livebox doen ze het allebei nog heel ff maar vallen daarna weer weg... Meestal krijg ik er nog 1 website uit geperst en als er gebeld wordt valt de verbinding na een tijdje ook weer weg... Dit gebeurt dus elke keer, alleen heel af en toe kan ik nog wel paar minuutjes langen surfen op het internet...

Ik heb de Orange helpdesk gebeld en daarbij werd er gezegd dat het waarschijnlijk een signaal storing van buitenaf is (?!) en dat ze het zouden gaan melden bij de technische dienst (wat waarschijnlijk weer tijdje zal duren).

Ik denk zelf dat dit een lulkoek verhaal is, aangezien ik er zoveel jaren geen last van heb gehad, en plotseling opeens een 'signaal storing' heb terwijl de hele configuratie/bedrading thuis nog exact hetzelfde is als voorheen.

Weet iemand hier meer over of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Freshnezz schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:40:
Hallo mede liveboxers, herkent iemand dit probleem:

we hebben thuis al een aantale jaren de (wanadoo) livebox en er tot op heden nauwelijks problemen mee gehad.

Maar sinds afgelopen weekend doet hij het niet meer goed bij zowel het internet als de telefonie. Deze doen het allebei namelijk niet meer... Na het resetten van de Livebox doen ze het allebei nog heel ff maar vallen daarna weer weg... Meestal krijg ik er nog 1 website uit geperst en als er gebeld wordt valt de verbinding na een tijdje ook weer weg... Dit gebeurt dus elke keer, alleen heel af en toe kan ik nog wel paar minuutjes langen surfen op het internet...

Ik heb de Orange helpdesk gebeld en daarbij werd er gezegd dat het waarschijnlijk een signaal storing van buitenaf is (?!) en dat ze het zouden gaan melden bij de technische dienst (wat waarschijnlijk weer tijdje zal duren).

Ik denk zelf dat dit een lulkoek verhaal is, aangezien ik er zoveel jaren geen last van heb gehad, en plotseling opeens een 'signaal storing' heb terwijl de hele configuratie/bedrading thuis nog exact hetzelfde is als voorheen.

Weet iemand hier meer over of dit klopt?
Lijkt mij heel simpel. Het ligt aan de Livebox of aan de lijn. Ander modem proberen en je hebt het antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168383

Ik heb ook zo'n soort gelijk probleem, maar heb ik sinds ik abbo. bent bij wanadoo nu orange dus.
Bij elke modem die ik heb is er wel iets mis, en nu is het weer raak. Elke keer lijkt het erop of mijn livebox alle verkeer met mijn pc blokkeerd. Na een restart of reset doet ie het voor een tijdje ( soms 1 min tot 15 min), en dan gebeurd het weer. Nu had ik al een paar keren naar de helpdesk gebelt en soms wordt het verholpen en soms wordt er geregeld dat ik een ander livebox krijg. Nu het weer raak is, willen ze dat weer doen, maar het is al mijn 4 livebox als ik dat doe. Heb zelf overwogen een andere provider te kiezen. Morgen ga ik misschien een nieuwe modem halen kijken of het beter werkt. Maar heeft iemand enig idee hoe dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Goed, ik haal dus 14 tot 15 mbit met m'n nieuwe lijntje. Op zich best aardig, maar natuurlijk geen 20.. Toch maar eens met Orange contact opnemen (onder het motto 'samen staan we sterk') dat ik toch wel minstens 18 mbit wil zien :P
Anoniem: 225107 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:03:
[...]

Nou, nou, Raak je dan al geirriteerd? :+
Volgens mij staat gewoon in de GoT FAQ dat je die knop dient te gebruiken; je mag niet binnen 24u twee maal na elkaar posten in één topic.

[ Voor 40% gewijzigd door TheZeroorez op 25-09-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Lizard schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:26:
misschien een ST die op het punt van overlijden staat?

Kan je eventueel testen of je met de livebox wel normale waardes krijgt?
Heb net voor de grap even de Livebox aangesloten en daar haal ik waarempel de volgende waardes: Upstream 1016 Kb DownStream 12316 Kb. Heeft Orange besloten om de lijn alleen werkbaar te maken voor de Livebox oid :? ST inmiddels al gereset ed daar lijkt het niet aan te liggen. Dat een modem stuk gaat ok maar niet enkel de intrainwaardes delen door 5 en verder nog prima werken, dat lijkt me sterk 8)7

[edit]

Nogmaals de ST aangesloten, gereset en opnieuw geconfigged. Krijg nu weer de volgende waardes: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 216 / 2.113 ;( En met die stomme Livebox haal ik wel de normale waardes, hoe kan ik dit oplossen? Ik wil gewoon m'n Speedtouch gebruiken omdat de Livebox maar 1 poort heeft en ik er sowieso 3 nodig heb..

[ Voor 20% gewijzigd door The Legend op 25-09-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheZeroorez schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:43:
Dat bericht aanpassen, ipv 5x achter elkaar te posten :O
Nou, nou, Raak je dan al geirriteerd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
The Legend schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:49:
[...]

Heb net voor de grap even de Livebox aangesloten en daar haal ik waarempel de volgende waardes: Upstream 1016 Kb DownStream 12316 Kb. Heeft Orange besloten om de lijn alleen werkbaar te maken voor de Livebox oid :? ST inmiddels al gereset ed daar lijkt het niet aan te liggen. Dat een modem stuk gaat ok maar niet enkel de intrainwaardes delen door 5 en verder nog prima werken, dat lijkt me sterk 8)7

[edit]

Nogmaals de ST aangesloten, gereset en opnieuw geconfigged. Krijg nu weer de volgende waardes: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 216 / 2.113 ;( En met die stomme Livebox haal ik wel de normale waardes, hoe kan ik dit oplossen? Ik wil gewoon m'n Speedtouch gebruiken omdat de Livebox maar 1 poort heeft en ik er sowieso 3 nodig heb..
Ik heb geen ST, maar ook geen Livebox. Werkt nog steeds prima. Firmware nog een update kans gegeven? Na een harde reset en herconfig, valt er weinig nog aan te doen. ST omruilen voor een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-07 21:41

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Gebruik nu orange extra via kpn (4mbit down / 1 up). Dit is al erg traag ten opzichte van wat de meesten hier halen. Echter is mijn upload echter helemaal traag, 288 kbps :'( Had eerst 512 met adsl lite wat opeens inzakte naar 288kbps (meer aansluitingen in de straat / stroring?). Met de overstap naar Orange is dat dus niet beter geworden.
Dus ik denk dat ik maar een lijnmeting gaan aanvragen. Weet iemand of hier kosten aan zijn verbonden?

Gebruik het zonder livebox maar met een linksys wag354g.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr_gadget op 25-09-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:21
Na 2 jaar net de kennisgeving de deur uit gedaan voor overname van de lijn door Tiscali. :/ Tot een paar maanden dik tevreden totdat de lijnsnelheid onder de 10Mb gezakt was (9040 Kb). Tesamen met de eveneens de laatste tijd instabielere telefoonverbinding en echo heeft dit me die keuze laten maken. Ik was namelijk aan verlenging toe en werd een beetje bang gezien die negatieve trend. Ik zat eerst nog aan Alice te denken, maar die zijn net begonnen. Volgend jaar misschien? Of anders terug naar Orange /T-mobile als de forummeldingen positief zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Lekkere Loempia schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:26:
[...]

Ik heb geen ST, maar ook geen Livebox. Werkt nog steeds prima. Firmware nog een update kans gegeven? Na een harde reset en herconfig, valt er weinig nog aan te doen. ST omruilen voor een nieuw exemplaar.
Ik heb net m'n ST geflasht naar een Engelse firmware versie 5.3.2.6.0. De Nederlandse site van Speedtouch heeft alleen de laatste firmware. In 1e instantie ging het mis en bleeft de modem hangen in kernel modus. Na het hard instellen van het IP nog eens geprobeerd en toen lukte het wel. Verbazingwekkend genoeg traint de modem nu in met: (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 10.640. De Livebox pakt wel bijna 2 mbit down meer maar goed, weer een stuk beter dan eerst. Het vage is dat hij met de laatste Nederlandse firmware 2 maand prima gewerkt heeft, en nu ineens niet meer 8)7

[edit]

Te vroeg gejuicht; Speedtouch heeft wel signaal maar wil geen data doorgeven. Nu weer de Livebox aangesloten en ineens ook maar max. 10mbit down :( Orange zit ook wel een beetje te kloten dus :X Hopelijk wordt het nog wel weer iets beter al zal ik niet weten hoe.

[edit 2]

ST546 inmiddels weer geflashed naar de normale laatste Nederlandse firmware en jawel, ik zit weer op 600kbps up en 2200kbps down. Als hij met een Engelse firmware wel intraint op 10mbit dan kan de modem toch niet stuk zijn :? :'(

[ Voor 22% gewijzigd door The Legend op 25-09-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Ben toch bang dat de ST aan vervanging toe is. Zoveel gesleutel met firmware kan nooit goed zijn :S

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 11:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

bij mij is het opgeleverd vandaag :)
heb dus nu de orange en @home samen in een failover :) , maar voor dlen heb ik dan bijv gekoppeld bandbreedte :)

edit:

trouwens best grappig dat je dan de pagina refreshed (een ip checker) en je ip veranderd :D

[ Voor 25% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-09-2007 02:22 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 10:35

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Is remote management mogelijk met een livebox?
Mijn vader heeft mijn hulp met poort forwarden maar woont een eind bij mij vandaan.
Als ik vanaf mijn adres zijn livebox kan instellen zou ideaal zijn.
Hierna kan ik ook gebruik maken van RDP om hem het een en ander uit te leggen.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 18:56
Audi_S2 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:07:
Is remote management mogelijk met een livebox?
Mijn vader heeft mijn hulp met poort forwarden maar woont een eind bij mij vandaan.
Als ik vanaf mijn adres zijn livebox kan instellen zou ideaal zijn.
Hierna kan ik ook gebruik maken van RDP om hem het een en ander uit te leggen.
Ja dit kan, optie binnen het menu van de livebox :)

En anders, via RDP naar zijn pc, en dan naar de livebox ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Eximius op 26-09-2007 13:09 ]

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 10:35

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Eximius schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:08:
[...]

Ja dit kan, optie binnen het menu van de livebox :)

En anders, via RDP naar zijn pc, en dan naar de livebox ;)
Cool bedankt! Ik moet echter eerst een poort mappen voordat RDP mogelijk is ;-)
Kan je mij de procedure uitleggen zodat ik mijn newbie vader het uit kan leggen?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• DaFrenk
Nou vanmorgen was het dan blijkbaar zover. We zijn 3 maanden te vroeg aangesloten. :(

Als het nu ook nog werkte dan was dat nog daar aan toe, dan hoeven we alleen nog de abonnementskosten terug te vragen.

Maar het werkt dus niet. Nu weet ik niet hoe lang het normaal duurt voordat de verbinding up and running is na een migratie? Vanmorgen om 8.30 merkte ik dat de lijn dus niet meer functioneerde, een kijkje in modem/router gaf aan dat ik nu een 4mbit ADSL lijn had (i.p.v. de 6mbit van Planet).

Om 10.00 had ik echter een afspraak dus ik kon pas om 12.00 beginnen met installeren van Livebox. Nu is dat geen probleem, volgens Orange duurt het ongeveer een uur nadat de verbinding eruit zou gaan totdat je kan beginnen met installeren van Livebox. Maar er gebeurd dus niks.

@ lampje blijft continue knipperen in een rustig tempo (niet het snelle wat hij doet als je hem net aangezet hebt). In de livebox is er inderdaad geen indicatie van een werkende verbinding. De installatie is uitgevoerd dus als het goed is moet hij mijn gebruikersnaam en wachtwoord hebben, al zie ik daar nergens een bevestiging van.

De lijn werkt wel, hij zegt wel dat ik dus een 4mbit ADSL lijn heb. Terwijl hij bij de status van de internetverbinding zegt dat ik géén ADSL verbinding heb. Wat is het verschil daar tussen? Verbinding is connectie met Orange servers?

Enig idee hoe lang zoiets normaal duurt?

• Lekkere Loempia
DaFrenk schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:24:
Nou vanmorgen was het dan blijkbaar zover. We zijn 3 maanden te vroeg aangesloten. :(

Als het nu ook nog werkte dan was dat nog daar aan toe, dan hoeven we alleen nog de abonnementskosten terug te vragen.

Maar het werkt dus niet. Nu weet ik niet hoe lang het normaal duurt voordat de verbinding up and running is na een migratie? Vanmorgen om 8.30 merkte ik dat de lijn dus niet meer functioneerde, een kijkje in modem/router gaf aan dat ik nu een 4mbit ADSL lijn had (i.p.v. de 6mbit van Planet).

Om 10.00 had ik echter een afspraak dus ik kon pas om 12.00 beginnen met installeren van Livebox. Nu is dat geen probleem, volgens Orange duurt het ongeveer een uur nadat de verbinding eruit zou gaan totdat je kan beginnen met installeren van Livebox. Maar er gebeurd dus niks.

@ lampje blijft continue knipperen in een rustig tempo (niet het snelle wat hij doet als je hem net aangezet hebt). In de livebox is er inderdaad geen indicatie van een werkende verbinding. De installatie is uitgevoerd dus als het goed is moet hij mijn gebruikersnaam en wachtwoord hebben, al zie ik daar nergens een bevestiging van.

De lijn werkt wel, hij zegt wel dat ik dus een 4mbit ADSL lijn heb. Terwijl hij bij de status van de internetverbinding zegt dat ik géén ADSL verbinding heb. Wat is het verschil daar tussen? Verbinding is connectie met Orange servers?

Enig idee hoe lang zoiets normaal duurt?
Waarschijnlijk moet het ip adres nog in bekend worden gemaakt of iets dergelijks, die aan wat servers moeten worden doorgegeven. Misschien ff Orange bellen om het na te vragen. Was bij mij ook zo. Eerst avond deed hij niks, maar de volgende ochtend werkte alles. Had met een batch te maken volgens hun.

• DaFrenk
Oké, dan wacht ik maar gewoon af (was ik toch al van plan). In de hoop dat we morgenvroeg dan een verbinding hebben :)

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-07 12:02
Sjonge jonge jongen,

22 September ADSL Extra aangevraagd, krijg ik vandaag de bevestiging dat ik Orange ADSL krijg. 2 mbit i.p.v. 20 mbit! Hang nu aan de lijn met de klantenservice maar ik ben echt _niet_ blij!

Edit: klantenservice zegt dat ik t wel krijg, maar dat het verkeerd in het systeem staat.... Erg raar!

[ Voor 19% gewijzigd door Nexz op 26-09-2007 17:35 ]

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Nexz schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:23:
Sjonge jonge jongen,

22 September ADSL Extra aangevraagd, krijg ik vandaag de bevestiging dat ik Orange ADSL krijg. 2 mbit i.p.v. 20 mbit! Hang nu aan de lijn met de klantenservice maar ik ben echt _niet_ blij!

Edit: klantenservice zegt dat ik t wel krijg, maar dat het verkeerd in het systeem staat.... Erg raar!
meteen lopen blazen ;) .... kort lontje? fouten maken is menselijk :D

There is no art to find the minds construction in the face

• Nexz
Tsja, had inderdaad ook wel wat minder "boos" kunnen zijn, heb de medewerker van de klantenservice ook niet meteen lopen uitschelden hoor :P. Gewoon vertelt dat ik het erg raar vind omdat ik nadrukkelijk had gezegd dat ik ADSL Extra wilde.

Anoniem: 168383

Update:

Ik heb net een nieuwe modem/router gekocht van belkin adsl 2+ compatible. Maar nu zijn mijn intrain waardes lager dan voorheen op mijn livebox. Dus vanzelfsprekend ook langzamer verbinding. Nu een vraagje, dat intrainen hoe werkt dat.

• Lekkere Loempia
Nexz schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:23:
Sjonge jonge jongen,

Orange levert geen 2mbit verbindingen, maar 20mbit. Is gewoon een template foutje. Hoe je over de zeik kan gaan om een vergeten nulletje. LOL

• Lekkere Loempia
DaFrenk schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:51:
Oké, dan wacht ik maar gewoon af (was ik toch al van plan). In de hoop dat we morgenvroeg dan een verbinding hebben :)
Soms ligt het ook even aan de Livebox. In ieder geval even een opdonder geven (reboot, reset). Voor de zekerheid. Beetje lullig anders als je om niks wacht of straks belt.

• Nexz
@Lekkere Loempia,

Het verschil is nogal groot :). Er stond overigens ook geen "Orange ADSL Extra" maar "Orange ADSL" op de bevestiging, ik dacht dus gelijk dat ze me hadden opgegeven voor 2mbit. Ben nu weer een happy camper nadat 't bevestigd is door Orange dat 't 20mbit is :)

• Lekkere Loempia
Anoniem: 168383 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:12:
Update:

Ik heb net een nieuwe modem/router gekocht van belkin adsl 2+ compatible. Maar nu zijn mijn intrain waardes lager dan voorheen op mijn livebox. Dus vanzelfsprekend ook langzamer verbinding. Nu een vraagje, dat intrainen hoe werkt dat.
Op het moment dat jij de modem ingesteld hebt en laten connecten, wordt er een zogenaamde handshake protocol opgezet. Jouw modem 'onderhandelt' met de DSLAM waarop jij bent aangesloten op basis van de zogenaamde DSL modulatie wat de beste waarden zijn, om aan de lijn toe te kennen. Meeste modems zetten het standaard op auto.negotiation of multimode. Dan bepaalt de DSLAM ook welke DSL modulatie het beste is. Vaak komt dat op hetzelfde neer, als je het specifiek op ADSL(2+) zou instellen. Orange heeft in de loop der tijd duidelijk haar DSLAM apparatuur geoptimaliseerd voor de Livebox. Zo is de snelheid vaak qua intrainwaarden beter, maar ook de latency ligt iets lager.

• Lekkere Loempia
Nexz schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:01:
@Lekkere Loempia,

Het verschil is nogal groot :). Er stond overigens ook geen "Orange ADSL Extra" maar "Orange ADSL" op de bevestiging, ik dacht dus gelijk dat ze me hadden opgegeven voor 2mbit. Ben nu weer een happy camper nadat 't bevestigd is door Orange dat 't 20mbit is :)
What can I say, het blijft nou eenmaal Orange met haar perikelen. Welcome to the club ;)

• The Legend

The Legend

*Plop*

LOL 8)7 Ik heb Orange gemaild naar aanleiding van mijn snelheidsprobleem, ik had niet in het bericht vermeld dat ik geen Livebox maar een Speedtouch gebruik. Ik heb inmiddels via marktplaats een nieuwe v6 versie van de ST546 besteld om te testen op m'n modem echt defect raakt. Nu krijg ik een mailtje terug van Orange: " Waarschijnlijk is uw livebox defect, wij hebben dan ook een nieuwe voor u besteld en deze zult u nog deze week ontvangen."

Ik gebruik die hele Livebox niet maar toch fijn dat ze een nieuwe sturen :+

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het in dit topic inderdaad niet hebben over de overname van de mobiele-tak van Orange Nederland aan T-Mobile. Dat is behoorlijk offtopic.