[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 33.004 views sinds 30-01-2008

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:08
Even een vraag. Als ik een ping doen naar www.orange.nl dan verschijnt dit in beeld a443.x.akamai.net. Ik heb een lookup gedaan en die zegt dat dit adres uit noord america komt. Weet iemand wat deze a443.x.akamai.net is?

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
Akamai is volgens mij een ad-provider?

• acale
Wel gek. Als ik naar google ping, dan geeft ie gewoon pingen naar www.google.nl, maar als ik naar orage.nl ping dan krijg ik dit:

O:\Documents and Settings\Alessandro>ping www.orange.nl

Pingen naar a443.x.akamai.net [80.67.86.201] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 80.67.86.201: bytes=32 tijd=41 ms TTL=58
Antwoord van 80.67.86.201: bytes=32 tijd=40 ms TTL=58

HijackThis kan echter niets bijzonders vinden

• Nexz
Erg vreemd inderdaad, ik krijg ook geen orange.nl als ik ping:

NexzBook:~ Nexz$ ping www.orange.nl
PING eresmas.com.edgesuite.net (80.67.86.199): 56 data bytes
64 bytes from 80.67.86.199: icmp_seq=0 ttl=57 time=20.007 ms
64 bytes from 80.67.86.199: icmp_seq=1 ttl=57 time=65.109 ms
64 bytes from 80.67.86.199: icmp_seq=2 ttl=57 time=25.873 ms
64 bytes from 80.67.86.199: icmp_seq=3 ttl=57 time=27.052 ms

Misschien dat hij wordt onderschept door een router?

• acale
Ik ben nu Ad-Aware aan het draaien

• Nexz
Het is zeker geen adware... denk toch echt dat het door een internet-router wordt onderschept..

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:30
Blijkbaar zit er een verschil in hostname ofzo, want ik krijg het volgende resultaat bij 2 pingpogingen:

>ping orange.nl
Pingen naar orange.nl [62.37.237.16] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 62.37.237.16: bytes=32 tijd=54 ms TTL=239
Antwoord van 62.37.237.16: bytes=32 tijd=54 ms TTL=239
Antwoord van 62.37.237.16: bytes=32 tijd=366 ms TTL=239
Antwoord van 62.37.237.16: bytes=32 tijd=148 ms TTL=239

>ping www.orange.nl
Pingen naar a443.x.akamai.net [84.53.136.142] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 84.53.136.142: bytes=32 tijd=26 ms TTL=57
Antwoord van 84.53.136.142: bytes=32 tijd=13 ms TTL=57
Antwoord van 84.53.136.142: bytes=32 tijd=15 ms TTL=57
Antwoord van 84.53.136.142: bytes=32 tijd=40 ms TTL=57

Opzich wel maf :)

*edit: hostname ipv horstname :9

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Nexz schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:45:
Akamai is volgens mij een ad-provider?
Akamai doet veel aan hosting maar voornamelijk in data delivery. Echt een hele grote organisatie. Hebben klanten als Apple en Microsoft, om downloads/updates te kunnen aanbieden als er weer eens hele hordes het tegelijk gaan downloaden.

• acale
Ad-Aware heeft van alles gevonden en verwijderd, toch blijft dat vreemde adres bij het pingen naar orange. Gek is het wel: pingen naar www.orange.nl krijg je dat a443.x.akamai.net maar pingen naar orange.nl (dus zonder www) dan ping hij wel naar orange.nl. Wie dit snapt mag het zeggen.

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Lekkere Loempia schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:42:
[...]

Soms ligt het ook even aan de Livebox. In ieder geval even een opdonder geven (reboot, reset). Voor de zekerheid. Beetje lullig anders als je om niks wacht of straks belt.
Heb de Livebox al enkele keren uitgetrokken en opnieuw laten starten. Maar je stelt dus voor om hem echt compleet te resetten naar de fabrieksinstellingen?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

acale schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:21:
Ad-Aware heeft van alles gevonden en verwijderd, toch blijft dat vreemde adres bij het pingen naar orange. Gek is het wel: pingen naar www.orange.nl krijg je dat a443.x.akamai.net maar pingen naar orange.nl (dus zonder www) dan ping hij wel naar orange.nl. Wie dit snapt mag het zeggen.
zoals al gezegd: akamai zorgt voor bandbreedte voor grote sites. Dus het kan prima kloppen dat je bij akamai uitkomt, het is geen adware.

Maar niemand heeft nog mijn vraag gereageerd: kost een lijnmeting geld?

[ Voor 48% gewijzigd door Mr_gadget op 26-09-2007 20:36 ]

• DaFrenk
Ik heb hem gerest naar de fabrieksinstellingen, en ik dacht laat ik deze keer de verbinding handmatig proberen in te stellen via de Livebox. Maar ik zie nergens een mogelijkheid om de gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen voor ADSL Extra (Family).

Wordt dat soms automatisch gedaan?

Hoe dan ook de status is als volgt:

Status ADSL-lijn: niet verbonden
U bent momenteel: niet verbonden met het internet
Uw IP adres: onbekend
U bent verbonden gedurende 00:00 uur

Wat is de status van de ADSL-lijn? Hier zegt hij dat er geen verbinding is, terwijl bij de ADSL-verbindings informatie ( Informatie > ADSL-verbinding) staat dat ik verbonden ben met de kloppende downstream en upstream waardes.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Pingen naar www.orange.nl of orange.nl heeft weinig zin. Lijkt dat akamai het host en dus DNS steeds andere machines terug geeft in diverse netwerken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Mr_gadget schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:35:
[...]

zoals al gezegd: akamai zorgt voor bandbreedte voor grote sites. Dus het kan prima kloppen dat je bij akamai uitkomt, het is geen adware.

Maar niemand heeft nog mijn vraag gereageerd: kost een lijnmeting geld?
Een lijnmeting (of zoals Orange-medewerkers het een portcheck noemen) kost geen geld (afgezien van de telefoonkosten naar de helpdesk). Het is met een druk op de knop gemaakt, en geeft normaal gesproken eigenlijk dezelfde waarden die je bij advanced/adsl/adsl diagnostics in de livebox vindt!

Verwijderd

Ik heb 2 vragen over de livebox.

In de webbased-interface kan je wel het wachtwoord veranderen van de advanced-menu's, maar er wordt nooit een wachtwoord gevraagd bij het beginschermen van portforwarding etc. Weet iemand of en zoja hoe dit in te stellen is? Wellicht via telnet?

En weet iemand hoe je het adres van de modempagina (wat nu 192.168.1.1 is) kan veranderen in een ander adres in dezelfde range (bijv. 192.168.1.123)?

Bij voorbaat dank

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Uh..krijg net van orange, nadat ik al 6 maanden lang mail en bel over mijn snelheidsprobleem het volgende mailtje:
Geachte David Blok,

De problemen die u beschrijft zijn allen aan de aansluiting bij u thuis
te wijten. De SNR waardes die u meestuurt en die wij hier meten
bevestigen dit alleen maar verder.

De Livebox dient direct op het ISRA punt (waar de telefoonlijn uit de
grond het huis inkomt) aangesloten te worden, met een nieuwe kabel die
niet langer is dan 1 meter.
Afhankelijk van het type ISRA punt kan het zijn dat u de kabel die uit
dat kastje komt door moet knippen en de rode en blauwe draad met een
ander doorgeknipt telefoonkabeltje op de Livebox moet aansluiten.
Het ISRA punt zit in het overgrote deel van alle huizen in de meterkast,
en als u een kelder heeft zit hij waarschijnlijk daar. Als u in de
meterkast een kastje ziet zitten dat niets met stroom, gas of water te
maken heeft, is dat met grote waarschijnlijkheid het ISRA punt.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
Ik moet dus dit:
Foto
Prachtige, mooie kabeltje, door het midden knippen, een ander telefoondraadje verneuken door het door het midden te knippen en dan vast solderen?
Ik vind het maar raar. Hoe kan het verneuken van een kabeltje nou mijn snelheidsprobleem oplossen :{

• bjck
PolluxDKB schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:37:
Uh..krijg net van orange, nadat ik al 6 maanden lang mail en bel over mijn snelheidsprobleem het volgende mailtje:

[...]

Ik moet dus dit:
Foto
Prachtige, mooie kabeltje, door het midden knippen, een ander telefoondraadje verneuken door het door het midden te knippen en dan vast solderen?
Ik vind het maar raar. Hoe kan het verneuken van een kabeltje nou mijn snelheidsprobleem oplossen :{
Het huidige kabeltje kan wel je probleem veroorzaken. Maak eens een foto met wat meer overzicht, dan kan iedereen ook zien wat nu waarheen gaat. 't Lijkt erop dat er een nutteloos aansluitdoosje nu onnodig tussen zit.

Je kan, en mag, het bovenste kapje van je ISRA openen. De kabel zit met twee draadjes achter schroefjes vast gemaakt, je kan ook gewoon deze los maken en een nieuwe/andere erin vastmaken. Je kan dan altijd weer terug zonder het door te knippen :)

Dit type ISRA is super handig eigenlijk.

Verwijderd

DaFrenk schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:07:
Ik heb hem gerest naar de fabrieksinstellingen, en ik dacht laat ik deze keer de verbinding handmatig proberen in te stellen via de Livebox. Maar ik zie nergens een mogelijkheid om de gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen voor ADSL Extra (Family).

Wordt dat soms automatisch gedaan?

[...]
Je hebt wel linesync maar geen data. Hoe heb je hem gereset? Hou de resetknop onderaan de livebox ingedrukt terwijl je de stekker er in doet en hou dit minimaal 10 sec. De livebox staat dan automatisch ingesteld voor Orange Family. Het klopt dat je geen geb/ww hoeft in te voeren, het is immers een RFC1483 verbinding die volgens een ander protocol werkt.
Als je na het resetten nog steeds geen ip heb (het @lampje knippert dan ook langzaam) zou ik even met Orange bellen en een ticket laten aanmaken voor geen data.

• DaFrenk
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:42:
[...]

Je hebt wel linesync maar geen data. Hoe heb je hem gereset? Hou de resetknop onderaan de livebox ingedrukt terwijl je de stekker er in doet en hou dit minimaal 10 sec. De livebox staat dan automatisch ingesteld voor Orange Family. Het klopt dat je geen geb/ww hoeft in te voeren, het is immers een RFC1483 verbinding die volgens een ander protocol werkt.
Als je na het resetten nog steeds geen ip heb (het @lampje knippert dan ook langzaam) zou ik even met Orange bellen en een ticket laten aanmaken voor geen data.
Jep gereset totdat links, rechts en midden ging branden. Heb dus nog idd geen verbinding. Ik hoop dat het morgenvroeg wel werkt (aldus iemand anders op dit forum). Maar goed, het zal niet de enige fout zijn die gemaakt is bij mijn aanmelding, dus ik zal morgen idd weer aan de telefoon hangen. :/

Verwijderd

DaFrenk schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:46:
[...]

Jep gereset totdat links, rechts en midden ging branden. Heb dus nog idd geen verbinding. Ik hoop dat het morgenvroeg wel werkt (aldus iemand anders op dit forum). Maar goed, het zal niet de enige fout zijn die gemaakt is bij mijn aanmelding, dus ik zal morgen idd weer aan de telefoon hangen. :/
Ik geloof dat er pas echt wat gedaan wordt als je 7 dagen NA de geplande opleveringsdatum nog geen IP hebt. Dus gewoon even afwachten. En het mac-adres (serienummer onder je modem) heeft voornamelijk betrekking op VOIP: als er bij Orange een verkeerd macadres staat geregistreerd dan kan het modem zich niet aanmelden voor telefonie, maar zal het internet wel werken.
Verder werkt Orange met een dhcplease van 2 uur, dus als je het modem met een ander verwisselt om te proberen moet je dus 2 uur wachten voor je een ip krijgt.

• DaFrenk
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:58:
[...]

Ik geloof dat er pas echt wat gedaan wordt als je 7 dagen NA de geplande opleveringsdatum nog geen IP hebt. Dus gewoon even afwachten. En het mac-adres (serienummer onder je modem) heeft voornamelijk betrekking op VOIP: als er bij Orange een verkeerd macadres staat geregistreerd dan kan het modem zich niet aanmelden voor telefonie, maar zal het internet wel werken.
Verder werkt Orange met een dhcplease van 2 uur, dus als je het modem met een ander verwisselt om te proberen moet je dus 2 uur wachten voor je een ip krijgt.
7 dagen! Mag hopen dat het niet zo lang moet gaan duren!

Concluderend, kan niks anders doen dan afwachten. Hoe vervelend ook.

Verwijderd

DaFrenk schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:03:
[...]

7 dagen! Mag hopen dat het niet zo lang moet gaan duren!

Concluderend, kan niks anders doen dan afwachten. Hoe vervelend ook.
Naja, je kan altijd proberen te bellen en hopen dat je iemand aan de lijn krijgt die er verstand van heeft zo niet dan bel je gewoon nog een keertje. Maar wacht in ieder geval tot morgen. Succes!

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-08 12:55
Medetweakers!.

Ik krijg binnenkort ook mijn livebox hier binnen alleen heb nog nooit zoiets zelf aangesloten, er ligt hier al ADSL van planet dus ik neem aan dat bij de overplaatsing naar de livebox alles voor zich zelf wijst?

• DaFrenk
gxpower schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:45:
Medetweakers!.

Ik krijg binnenkort ook mijn livebox hier binnen alleen heb nog nooit zoiets zelf aangesloten, er ligt hier al ADSL van planet dus ik neem aan dat bij de overplaatsing naar de livebox alles voor zich zelf wijst?
Zeker, er zit ook een handleiding bij natuurlijk.

Maar in principe wijst alles zich vanzelf, helemaal omdat je al ADSL hebt, dan liggen de meeste kabels al goed. Denk er alleen aan dat je geen splitter meer nodig hebt, die zit in de Livebox ingebouwd.

Ik hoop echter dat je minder problemen hebt dan mij.

• gxpower
  • Laatst online: 01-08 12:55
Tegen wat voor problemen ben jij dan zoal aangelopen? Ja alles ligt hier al in feite goed.

• DaFrenk
gxpower schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:59:
Tegen wat voor problemen ben jij dan zoal aangelopen? Ja alles ligt hier al in feite goed.
Ik had aangegeven pas om 3 december aangesloten te willen worden i.v.m. aflopen abo Planet in december. Maar ze hebben mij vandaag aangesloten! Dus betaal nu 3 maanden dubbele abonnementskosten (al ga ik die terug eisen natuurlijk). Ook heb ik nog geen verbinding, hopenlijk werkt het morgen wel. Maar dan nog.. 3 maanden te vroeg...

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
-1 september adsl aangevraagd, zou 27 september gereed zijn, ook zou deze dag het KPN-mannetje komen om de telefoonlijn gereed te maken voor ADSL (geen bel-basis oid)
-20 september livebox ontvangen en toch stiekem proberen (maar zonder resultaat)
-25 september toch nog een keer stiekem proberen, en opeens schiet mijn msn aan :D Internet doet het al :D!
-26 september (morgen) komt KPN-Mannetje hier, maar geen flauw benul welk nummer we moeten bellen om deze man af te zetten, en gaan geen dure helpdesken bellen (arme studenten), en ik wil sowieso nog aan dat mannetje vragen of de telefoon lijn verlegd kan worden naar zolder ipv. 1e verdieping.

Tot zover alleen maar positief over Orange :)

• DaFrenk
Wanneer komt er eigenlijk iemand langs van KPN? Alleen als je nog geen ADSL had ofzo?

Ja, het gaat in de meeste gevallen ook allemaal wel goed. Maar in sommige gevallen (zoals bij mij) dus helaas niet.

• Lekkere Loempia
DaFrenk schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:27:
Wanneer komt er eigenlijk iemand langs van KPN? Alleen als je nog geen ADSL had ofzo?

Ja, het gaat in de meeste gevallen ook allemaal wel goed. Maar in sommige gevallen (zoals bij mij) dus helaas niet.
Ja, KPN komt dan langs om de lijn even in orde te maken. Weet niet of het altijd zo is, maar vaak wel. Als je al een KPN abonnement hebt, dan komen ze in ieder geval zeker niet langs.

[ Voor 13% gewijzigd door Lekkere Loempia op 26-09-2007 23:40 ]

• Lekkere Loempia
Ewald ! schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:21:
-26 september (morgen) komt KPN-Mannetje hier, maar geen flauw benul welk nummer we moeten bellen om deze man af te zetten, en gaan geen dure helpdesken bellen (arme studenten), en ik wil sowieso nog aan dat mannetje vragen of de telefoon lijn verlegd kan worden naar zolder ipv. 1e verdieping.

Tot zover alleen maar positief over Orange :)
Probeer het storingsnummer van KPN anders te bellen met de vraag van uitstel, die is gratis ;)

• Ewald !
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:40:
[...]

Ja, KPN komt dan langs om de lijn even in orde te maken. Weet niet of het altijd zo is, maar vaak wel. Als je al een KPN abonnement hebt, dan komen ze in ieder geval zeker niet langs.
correctie:
Mannetje van KPN komt wel langs. Wij hebben geen KPN abonnement, maar hebben wel line-sharing. Van KPN dus.

• DaFrenk
Lekkere Loempia schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:40:
[...]

Hm, wij hadden dus Planet (KPN) en telefonie van KPN. Dus ik hoef dan geen mannetje te verwachten? Al zou ik dat niet erg vinden.. want verrassend genoeg:

ik heb nog steeds geen internet :(

Had gehoopt na een nachtje dat ik al een IP toegewezen heb gekregen. Maar niet dus.. ik ben wel heel benieuwd hoe lang dit nog moet gaan duren. De rest van de familie begint ontwenningsverschijnselen te krijgen :P Ik ben de enige met draadloos internet via de buren ;)

[ Voor 15% gewijzigd door DaFrenk op 27-09-2007 09:19 . Reden: verkeerde quote ]

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Ik vraag het me nu toch wel af, heb sinds een jaar of iets langer orange family. Mijn snelheid is alleen nooit hoger geweest dan 10mbit.. Op verschillende postcode check-sites komt ik uit op een afstand van 270 meter, dit zou toch wel mogen betekenen dat het sneller kan? Iemand een idee?

To dare is to do

• Nexz
Misschien dat je Livebox te ver weg staat van het ISRA punt? Ik had in deze draad ergens gelezen dat Orange zei dat het max. 1 meter mocht zijn. Let ook op de kwaliteit van de telefoonkabels, als ze al wat ouder zijn kan dat ook impact hebben op je snelheid.

Daar heb ik nog een vraagje over trouwens (ISRA), heeft iemand een grafiekje o.i.d. hoeveel impact het heeft als je de Livebox verder weg van het ISRA punt zet? Alvast bedankt!

• Ewald !
  • Niet online
Slaapje schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:54:
Ik vraag het me nu toch wel af, heb sinds een jaar of iets langer orange family. Mijn snelheid is alleen nooit hoger geweest dan 10mbit.. Op verschillende postcode check-sites komt ik uit op een afstand van 270 meter, dit zou toch wel mogen betekenen dat het sneller kan? Iemand een idee?
Ik haal met torrents niet meer dan 1,8 MB/s 2022 kB/s, en dit is dan op private trackers.
Ik schijn 70 meter van de centrale te wonen, maar ik heb een afname dichtbij van 5.2 dB....

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:44
Hm ik heb het extra abbo op 11-9 aangevraagd en hij staat nog steeds op
Het technische leveringsproces n.a.v. je ADSL aanvraag is in gang gezet.
Er ligt bij ons al een KPN ISDN lijn met BBNed ADSL erop vandaar dat ik Orange over een extra (nieuwe) analoge lijn wil laten komen. Daar is sowieso een kerel van KPN voor nodig omdat we een extra koperader nodig hebben.. dus ik heb in m'n bestelling aangegeven dat we nog geen ADSL hebben (men zegt dat je die optie moet kiezen voor het geval je een nieuwe lijn wilt laten toevoegen).
Maar goed nog steeds geen nieuws.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Ewald !
  • Niet online
ScuL schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:35:
Hm ik heb het extra abbo op 11-9 aangevraagd en hij staat nog steeds op
[...]

Er ligt bij ons al een KPN ISDN lijn met BBNed ADSL erop vandaar dat ik Orange over een extra (nieuwe) analoge lijn wil laten komen. Daar is sowieso een kerel van KPN voor nodig omdat we een extra koperader nodig hebben.. dus ik heb in m'n bestelling aangegeven dat we nog geen ADSL hebben (men zegt dat je die optie moet kiezen voor het geval je een nieuwe lijn wilt laten toevoegen).
Maar goed nog steeds geen nieuws.
gewoon even naar de klantenservice bellen, ze helpen je snel en doeltreffend ;) dwz. ze kunnen exacte data geven

Verwijderd

Ewald ! schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:17:
[...]

Ik haal met torrents niet meer dan 1,8 MB/s 2022 kB/s, en dit is dan op private trackers.
Ik schijn 70 meter van de centrale te wonen, maar ik heb een afname dichtbij van 5.2 dB....
MMM ik wil ook wel 1,8 MB/s!! dan download je met 16 mbit. Waar traint je modem op in, dit zal waarschijnlijk rond de 18, 19 zijn. Check eens speedtest.bbned.nl en download 100 mbytes. In ieder geval: lijkt mij een prima snelheid, zeker voor 3 tientjes in de maand!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:33:
Ik heb 2 vragen over de livebox.

In de webbased-interface kan je wel het wachtwoord veranderen van de advanced-menu's, maar er wordt nooit een wachtwoord gevraagd bij het beginschermen van portforwarding etc. Weet iemand of en zoja hoe dit in te stellen is? Wellicht via telnet?

En weet iemand hoe je het adres van de modempagina (wat nu 192.168.1.1 is) kan veranderen in een ander adres in dezelfde range (bijv. 192.168.1.123)?

Bij voorbaat dank
Heeft iemand nog een antwoord op dit bericht?

• Lekkere Loempia
Ewald ! schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:45:
[...]
gewoon even naar de klantenservice bellen, ze helpen je snel en doeltreffend ;) dwz. ze kunnen exacte data geven
De installatie/migratie datum is meestal binnen een paarr uur na bestelling al bekend bij Orange. De helpdesk kan dat voor je opvragen, als je even belt idd.

• Lekkere Loempia
DaFrenk schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:19:
[...]

Hm, wij hadden dus Planet (KPN) en telefonie van KPN. Dus ik hoef dan geen mannetje te verwachten? Al zou ik dat niet erg vinden.. want verrassend genoeg:

ik heb nog steeds geen internet :(

Had gehoopt na een nachtje dat ik al een IP toegewezen heb gekregen. Maar niet dus.. ik ben wel heel benieuwd hoe lang dit nog moet gaan duren. De rest van de familie begint ontwenningsverschijnselen te krijgen :P Ik ben de enige met draadloos internet via de buren ;)
Lijkt me wel verstandig als je even belt. Als het in een systeem fout is gegaan, dan kan je nog lang wachten. Zo schiet je er natuurlijk niet veel mee op.

[ Voor 3% gewijzigd door Lekkere Loempia op 27-09-2007 13:04 ]

• Ewald !
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:15:
[...]

MMM ik wil ook wel 1,8 MB/s!! dan download je met 16 mbit. Waar traint je modem op in, dit zal waarschijnlijk rond de 18, 19 zijn. Check eens speedtest.bbned.nl en download 100 mbytes. In ieder geval: lijkt mij een prima snelheid, zeker voor 3 tientjes in de maand!
haha, daar haal ik 600 kB/s mee :') hopelijk is er een huisgenoot aan het downloaden, ander is dit wel erg teleurstellend.
En dat in trainen? Hoe doe je dat specifiek? Hoe gaat dat in z'n werk? Ik ben gewoon out-of-the-box aan het internetten
Centrale: Gn-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 80 meter.

• Lekkere Loempia
Ewald ! schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:10:
[...]

haha, daar haal ik 600 kB/s mee :') hopelijk is er een huisgenoot aan het downloaden, ander is dit wel erg teleurstellend.
En dat in trainen? Hoe doe je dat specifiek? Hoe gaat dat in z'n werk? Ik ben gewoon out-of-the-box aan het internetten

[...]
Intrainen doet je modem zelf, daar heb je zelf geen invloed op. Heeft verder weinig te maken met het uiteindelijke resultaat in snelheid. Vaak ligt het aan bekabeling of aan de lijn.

• DaFrenk
Lekkere Loempia schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:03:
[...]

Lijkt me wel verstandig als je even belt. Als het in een systeem fout is gegaan, dan kan je nog lang wachten. Zo schiet je er natuurlijk niet veel mee op.
Net dus even gebeld, verteld die medewerker me dat 26 september (gisteren) begonnen was met de omzetting en dat dat pas half oktober gereed zou zijn!? Wtf.. waarom heb ik dan nu geen internet meer?

Hij zei dat ik maar eens met Planet moet bellen om te informeren of de lijn soms opgezegd is. Maar dat kan gewoon niet, Planet = 6mbit en sinds gisteren heb ik dus maar 4mbit. Ook kon ik met mijn oude modem niet inloggen met Planet gegevens. Dus of die man lult uit z'n nek of het is goed mis.. damn it.

Dang, heeft Planet/KPN helpdesk ook nog eens een staking tot 14.00.. dus kan nog niet informeren bij Planet of er daar soms iets mis is.

[ Voor 7% gewijzigd door DaFrenk op 27-09-2007 13:21 ]

• The Legend
  • Laatst online: 22:25

The Legend

*Plop*

DaFrenk schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:19:
[...]

Net dus even gebeld, verteld die medewerker me dat 26 september (gisteren) begonnen was met de omzetting en dat dat pas half oktober gereed zou zijn!? Wtf.. waarom heb ik dan nu geen internet meer?

Hij zei dat ik maar eens met Planet moet bellen om te informeren of de lijn soms opgezegd is. Maar dat kan gewoon niet, Planet = 6mbit en sinds gisteren heb ik dus maar 4mbit. Ook kon ik met mijn oude modem niet inloggen met Planet gegevens. Dus of die man lult uit z'n nek of het is goed mis.. damn it.
Wat er waarschijnlijk gebeurd is dat het signaal technisch al wel is omgezet (je hebt nu dus geen Planet signaal meer maar van Orange) maar administratief loopt de order bij Orange nog. Je hebt dus nog geen IP/NRP koppeling en ben je in de systemen van Orange nog niet verwerkt.

Het is een illusie om te denken dat je zonder downtime kunt overstappen van provider, ook al wordt dit door iedere aanbieder gepretendeerd. Heb je al ADSL maar wil je overstappen naar een andere provider? Regel dan een backup verbinding of regel dat je de verbinding thuis niet perse nodig hebt. Zeker als je overstapt van KPN naar niet-KPN of vice versa.

Ik ben toch malle pietje niet!

• DaFrenk
The Legend schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:23:
[...]

Wat er waarschijnlijk gebeurd is dat het signaal technisch al wel is omgezet (je hebt nu dus geen Planet signaal meer maar van Orange) maar administratief loopt de order bij Orange nog. Je hebt dus nog geen IP/NRP koppeling en ben je in de systemen van Orange nog niet verwerkt.

Het is een illusie om te denken dat je zonder downtime kunt overstappen van provider, ook al wordt dit door iedere aanbieder gepretendeerd. Heb je al ADSL maar wil je overstappen naar een andere provider? Regel dan een backup verbinding of regel dat je de verbinding thuis niet perse nodig hebt. Zeker als je overstapt van KPN naar niet-KPN of vice versa.
Ja, dat zal dus inderdaad het geval zijn. Maar die IP/NRP koppeling, duurt dat nog een maand om dat te realiseren? Volgens Orange zou er gemiddeld een downtime zijn van 1 uur. Een dag kan ik nog wel accepteren maar is een maand echt normaal?

Geen idee of ik bij KPN blijf, volgens mij heb ik straks geen KPN deel meer van de rekening (ADSL Extra + telefonie).

Damn, dat was me van te voren dus echt niet verteld. Op de site van Orange en al hun brieven hebben ze het enkel over dat je een uur zonder internet zit. :'(

• Lekkere Loempia
DaFrenk schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:19:
[...]

Dang, heeft Planet/KPN helpdesk ook nog eens een staking tot 14.00.. dus kan nog niet informeren bij Planet of er daar soms iets mis is.
Begonnen met de omzetting en half oktober klaar....huren ze tegenwoordig schildpadden in? Als hij op 4mbit staat is het gewoon omgezet. Opnieuw bellen en gewoon om een oplossing vragen. Planet heeft er niks mee te maken. Als ze geen disconnect opdracht naar KPN hebben gestuurd, dan ligt het echt bij Orange.

• DaFrenk
Lekkere Loempia schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:50:
[...]

Begonnen met de omzetting en half oktober klaar....huren ze tegenwoordig schildpadden in? Als hij op 4mbit staat is het gewoon omgezet. Opnieuw bellen en gewoon om een oplossing vragen. Planet heeft er niks mee te maken. Als ze geen disconnect opdracht naar KPN hebben gestuurd, dan ligt het echt bij Orange.
Planet gebeld, Planet weet van niks. Enige dat ze zien is dat ik sinds gisteren geen verbinding meer heb gemaakt. Orange heeft Planet dus nog niet op de hoogte gebracht. Ik wacht dus ook nog even met opzeggen tot ik een werkende verbinding heb.

Daarna uiteraard weer met Orange gebeld. Situatie nogmaals uitgelegd, maar dit keer heeft die beste man dus een case aangemaakt met de melding dat ik nog geen data verkeer heb. Hij bevestigde dus wel dat de lijn al klaar lag en dat de livebox + bekabeling goed was.

Als het goed is heb ik of vrijdag of maandag verbinding, mocht dat niet zo zijn wordt ik gebeld. Ben heel benieuwd!

• DaFrenk
Nou jongens, klokslag 16.00 zijn we dan blijkbaar aangesloten. Opeens bleef het lampje van internet en telefonie branden :)

Vraag me af of dat nu toch gewoon in de planning stond of dat het kwam door mijn telefoontje. Either way, we zijn aangesloten.

Bedankt voor al het meedenken ik hoop dat ik jullie niet nog meer lastig moet vallen :P

• Slaapje
Nexz schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:11:
Misschien dat je Livebox te ver weg staat van het ISRA punt? Ik had in deze draad ergens gelezen dat Orange zei dat het max. 1 meter mocht zijn. Let ook op de kwaliteit van de telefoonkabels, als ze al wat ouder zijn kan dat ook impact hebben op je snelheid.

Daar heb ik nog een vraagje over trouwens (ISRA), heeft iemand een grafiekje o.i.d. hoeveel impact het heeft als je de Livebox verder weg van het ISRA punt zet? Alvast bedankt!
Nope,minder dan 1 meter, heb dat draadje gebruikt wat je bij de modem kreeg, dus dat kan t ook niet zijn

To dare is to do

• mesa57
  • Laatst online: 08-09 14:32
@Slaapje : wat is je afname dichtbij ?

• bóòbó
bjck schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:39:
[...]

Het huidige kabeltje kan wel je probleem veroorzaken. Maak eens een foto met wat meer overzicht, dan kan iedereen ook zien wat nu waarheen gaat. 't Lijkt erop dat er een nutteloos aansluitdoosje nu onnodig tussen zit.

Je kan, en mag, het bovenste kapje van je ISRA openen. De kabel zit met twee draadjes achter schroefjes vast gemaakt, je kan ook gewoon deze los maken en een nieuwe/andere erin vastmaken. Je kan dan altijd weer terug zonder het door te knippen :)

Totaalplaatje (wat een zooi he? :P)
http://i24.tinypic.com/mw387n.jpg

Het kabeltje van ISRA naar Livebox gaat direct, zonder verdeelkastjes etc.

ISRA zonder kapje:
http://i22.tinypic.com/f40876.jpg

Er zitten dus 2 draadjes in het ISRA punt, en 3 zitten gewoon los, het orange, witte en koperdraadje zitten los.

Sorry voor de slechte kwaliteit foto's, ik heb ze met me mobiel gemaakt. Misschien dat iemand er wat mee kan :P

• Slaapje
mesa57 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:58:
@Slaapje : wat is je afname dichtbij ?
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 12360 Kb
Afname Dichtbij : 10.5 (dB)
Ver weg : 0.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 15 (dB)

To dare is to do

• The Legend
  • Laatst online: 22:25

The Legend

*Plop*

Ligt orange.nl plat? Ik kan ook niet meer mailen.

Ik ben toch malle pietje niet!

• bóòbó
The Legend schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:53:
Ligt orange.nl plat? Ik kan ook niet meer mailen.
Hier werkt alles gewoon...mailen ook ;)

edit:
Lol, ik druk op verstuur bericht, en nog geen tel later valt mijn Livebox plotseling uit.
Telefoon en internetlampje gingen uit, waarna het itnernetlampje ging knipperen, en het downloadlampje aan ging. Updaten ofzo?

[ Voor 35% gewijzigd door bóòbó op 27-09-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Ja hoor....we gaan misschien in de etalage.

Verkoop Orange is goedgekeurd, mobiele telefonie gaat definitief naar T-Mobile.
De internettak gaat mogelijk in de etalage !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
TifKag schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:36:
Ja hoor....we gaan misschien in de etalage.

Verkoop Orange is goedgekeurd, mobiele telefonie gaat definitief naar T-Mobile.
De internettak gaat mogelijk in de etalage !
Omdat triple-play het magische toverwoord voor de Telecom lijkt te zijn, denk ik niet dat ze zo simpel zo'n tak wegdoen, zeker omdat T-Mobile afaik hier geen vaste internetdiensten levert. Misschien is het wel dé reden geweest om Orange te kopen, ongeacht wat zo'n woordvoerder beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
WTF.. gaat lekker in die wereld. Dat koopt allemaal maar op alsof je naar de supermarkt gaat.

Maar het gaat dus om enkel om de GSM divisie van Orange? Ben benieuwd wat er met internet gebeurd dan.. en of dat voor of nadelen gaat hebben voor mij net afgesloten abonnement 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
DaFrenk schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:02:

Maar het gaat dus om enkel om de GSM divisie van Orange?
Nee, ze kopen heel Orange, maar als ze eenmaal eigenaar zijn, zouden ze kunnen overwegen om takken af te stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Zij mogen dus gewoon...weetikveel....1 miljoen mensen in Nederland het internet weghalen?
Dus dan moet ik maar een andere provider zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
PolluxDKB schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:15:
Zij mogen dus gewoon...weetikveel....1 miljoen mensen in Nederland het internet weghalen?
Zij zitten net als hun klanten aan het onderlinge contract vast, maar het simpelweg afkappen van de internetdivisie zal niet zo snel gebeuren. Mochten ze er niet verder mee willen, dan zullen ze het gewoon verkopen en komen we gewoon ergens anders terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Op dit moment heb ik solcon 20Mb (KPN bitstream) en Ik zat te kijken naar een andere internet verbinding en toen kwam ik de Orange 20Mb tegen op internetten.nl.

Echter als ik bij orange wil bestellen kan ik maar een lijn van van 4Mb nemen omdat 4-8 het maximale is volgens hun....

Op internetten.nl staat dat orange voor de 20Mb lijn gebruik maakt van het KPN netwerk, ik neem dus aan dat dit ook bitstream is aangezien KPN normaal maximaal 12Mb leverd.

Ik haal met mijn huidige lijn ook 20Mb en ik woon maar 740 meter van de centrale.
Snap dus niet waarom orange me maximaal maar 4Mb kan leveren volgens hun site.

Of maken ze geen gebruik van bitstream?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
PolluxDKB schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:15:
Je moet je ook bedenken dat Orange een heel netwerk in NL heeft liggen. Dat netwerk is nu vrij groot en dat ontkoppelen kost veel geld, veel klanten en dat is zeker de aankoop niet waard volgens mij. Ik denk dat T-Mobile juist het netwerk voor hun diensten gaat inzetten.

Wel grappig trouwens. De Livebox is volgens mij de enige modem die zoveel metamorfoses qua buitenkant heeft ondergaan in haar levensduur. Eerst stond er een grote W van Wanadoo op, daarna het logo van Orange en straks een grote T van T-Mobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
fast-server schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:56:
Op dit moment heb ik solcon 20Mb (KPN bitstream) en Ik zat te kijken naar een andere internet verbinding en toen kwam ik de Orange 20Mb tegen op internetten.nl.

Echter als ik bij orange wil bestellen kan ik maar een lijn van van 4Mb nemen omdat 4-8 het maximale is volgens hun....

Op internetten.nl staat dat orange voor de 20Mb lijn gebruik maakt van het KPN netwerk, ik neem dus aan dat dit ook bitstream is aangezien KPN normaal maximaal 12Mb leverd.

Ik haal met mijn huidige lijn ook 20Mb en ik woon maar 740 meter van de centrale.
Snap dus niet waarom orange me maximaal maar 4Mb kan leveren volgens hun site.

Of maken ze geen gebruik van bitstream?
Ze maken gebruik van KPN wholesale. Of het bitstream is lijkt me niet echt logisch, aangezien het bitstream netwerk van KPN niet een goedkope aangelegenheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:16:
Wel graag trouwens. De Livebox is volgens mij de enige modem die zoveel metamorfoses qua buitenkant heeft ondergaan in haar levensduur. Eerst stond er een grote W van Wanadoo op, daarna het logo van Orange en straks een grote T van T-Mobile :)
Nieuwe Livebox lijkt mij wel wat. Hopelijk maken ze hem dan wel wat kleiner en niet al te bont en blauw. Dat oranje was wel subtiel, maar het paarse TMobile is toch wel storender als het in de woonkamer moet staan, zoals bij mij het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Ik ben benieuwd wat het voor gevolgen heeft voor de snelheidsverhoging in november.

Ik heb nu Orange ADSL Extra genomen omdat ik straks in november 8 mbit krijg i.p.v. 6 mbit bij Planet.

Niet dat ze dat niet laten doorgaan.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Lekkere Loempia schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:18:
[...]

Ze maken gebruik van KPN wholesale. Of het bitstream is lijkt me niet echt logisch, aangezien het bitstream netwerk van KPN niet een goedkope aangelegenheid is.
KPN wholesale is bitstream zover ik weet.

Heb orange al geprobeerd te bellen over deze vraag en de snelheid, ze bellen me terug wegens drukte.

wordt vervolgt...

[ Voor 15% gewijzigd door fast-server op 28-09-2007 14:59 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
fast-server schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:58:
[...]

KPN wholesale is bitstream zover ik weet.

Heb orange al geprobeerd te bellen over deze vraag en de snelheid, ze bellen me terug wegens drukte.

wordt vervolgt...
Je hebt gelijk. Het zijn allemaal Bitstream locaties van KPN. Las het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
PolluxDKB schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:15:
[...]

ISRA zonder kapje:

Er zitten dus 2 draadjes in het ISRA punt, en 3 zitten gewoon los, het orange, witte en koperdraadje zitten los.

Sorry voor de slechte kwaliteit foto's, ik heb ze met me mobiel gemaakt. Misschien dat iemand er wat mee kan :P
Niemand die er wat mee kan ofzo?

Bericht wat ik gequote had met de foto's:
bjck schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:39:
[...]

Je kan, en mag, het bovenste kapje van je ISRA openen. De kabel zit met twee draadjes achter schroefjes vast gemaakt, je kan ook gewoon deze los maken en een nieuwe/andere erin vastmaken. Je kan dan altijd weer terug zonder het door te knippen

bjck, kan jij er wat mee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 13:06
Roamor schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:42:
[...]

Nieuwe Livebox lijkt mij wel wat. Hopelijk maken ze hem dan wel wat kleiner en niet al te bont en blauw. Dat oranje was wel subtiel, maar het paarse TMobile is toch wel storender als het in de woonkamer moet staan, zoals bij mij het geval is.
Toch leuk! Ik heb een wandoo livebox met een orange sticker er overheen en krijg dan later misschien nog wel een paarse sticker erover heen....het wordt druk zo....

• BasNation
  • Laatst online: 24-08 17:11
Ik heb sinds een paar weken (6 ofzo) gemerkt dat het internet langzamer geworden is hier. Heb ook zo'n Orange 20mbit verbinding en waar ik op ftp://ftp.orange.nl/pub/test een paar maanden geleden 1.7MB/s haalde haal ik nu net aan de 1.1MB/s

Waar zou dit aan kunnen liggen?

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Op ftp://ftp.orange.nl/pub/test haal ik ook maar 1,33 mB/s terwijl ik uit de nieuwsserver toch een strakke 1,75 haal. Dus het kan ook aan de server liggen.

• Speedmaster
  • Laatst online: 23:50

Speedmaster

Make my day...

Krijg vanochtend een mail van Orange over de overname door T-Mobile, echter in Windows mail van Vista krijg ik gelijk de melding dat het mogelijk om een phisingmail gaat! lekker slim bezig.

Maar goed hier de tekst voor de mensen die deze "phisingmail" niet durven openen ;)

Verkoop Orange Nederland aan T-Mobile

Geachte klant,

Zoals u wellicht heeft gelezen of gehoord, hebben Orange en T-Mobile in de afgelopen maanden onderhandelingen gevoerd over de verkoop van de bedrijfsactiviteiten van Orange Nederland aan
T-Mobile Netherlands. Vanochtend is door beide bedrijven bekend gemaakt dat de verkoop definitief is.
Dit betekent concreet dat de activiteiten van Orange (mobiel en breedband) in Nederland voortaan onder directe verantwoordelijkheid van T-Mobile Netherlands vallen.

Voor u, als klant van Orange, verandert er op de korte termijn niets. Onze dienstverlening en bedrijfsvoering, voor zowel internet als telefonie, zetten wij onverminderd voort. Internetabonnementen blijven gelijk, net zoals emailadressen, telefoonnummers en ieders persoonlijke homepage. Orange blijft ook gewoon bereikbaar op het gebruikelijke telefoonnummer voor de helpdesk en klantenservice.

Zodra er belangrijke ontwikkelingen voor u plaatsvinden, zullen wij dit direct bekend maken. Kijk voor het laatste nieuws ook regelmatig op www.orange.nl.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:25
Haha dit is best grappig. Ik had maandag een nieuw abonnement afgesloten bij T-mobile, omdat ik geen Orange meer wilde hebben. Nu moet ik dus nog 3 maanden door betalen voor mijn orange abonnement en heb ik een nieuw abonnement bij t-mobile + nummerbehoud.

Ben benieuwd of ik T-mobile nu dus 2x moet betalen voor 3 maanden lang.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

funkylicious schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:05:
Haha dit is best grappig. Ik had maandag een nieuw abonnement afgesloten bij T-mobile, omdat ik geen Orange meer wilde hebben. Nu moet ik dus nog 3 maanden door betalen voor mijn orange abonnement en heb ik een nieuw abonnement bij t-mobile + nummerbehoud.

Ben benieuwd of ik T-mobile nu dus 2x moet betalen voor 3 maanden lang.
En dat wist je niet vantevoren?
Maar dit gaat trouwens over de ADSL tak van Orange/T-mobile

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:41
BasNation schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:42:
Ik heb sinds een paar weken (6 ofzo) gemerkt dat het internet langzamer geworden is hier. Heb ook zo'n Orange 20mbit verbinding en waar ik op ftp://ftp.orange.nl/pub/test een paar maanden geleden 1.7MB/s haalde haal ik nu net aan de 1.1MB/s

Waar zou dit aan kunnen liggen?
Hier precies hetzelfde, max is ook 1.1MB/s terwijl het een maand geleden nog gewoon 1.7MB/s was,
met nieuwsgroepen. Ik weet niet wat ze zitten te kloten, maar het duurt nu al ruim 1.5 week.

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:25
Xof schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:53:
[...]

En dat wist je niet vantevoren?
Maar dit gaat trouwens over de ADSL tak van Orange/T-mobile
Is dat zo? [Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen

Wat wist ik niet van te voren? Dat t-mobile van plan was om Orange over te nemen? dat wist ik niet.

• DaFrenk
funkylicious schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:04:
[...]

Wat wist ik niet van te voren? Dat t-mobile van plan was om Orange over te nemen? dat wist ik niet.
Dat telefonie slaat op bellen via internet me dunkt ;)

• bjck
PolluxDKB schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:15:
[...]

ISRA zonder kapje:

PolluxDKB schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:09:
[...]

Niemand die er wat mee kan ofzo?

Bericht wat ik gequote had met de foto's:

[...]

bjck, kan jij er wat mee? :P
Zo ziet het goed. Meer kabels zijn niet nodig in je ISRA om vast te maken, die twee is alles wat je nodig hebt.

Heb je gewoon een RJ11 aan het einde van die kabel geknepen naar je livebox toe om hem erin te prikken?

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 29-09-2007 14:38 ]

• Xof

Xof

funkylicious schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:04:
[...]

De overname loopt al een half jaar en is al meerdere keren in het nieuws geweest. :)
Daarbij staat de telefonie zoals al eerder aangegeven voor VOIP.

• bjck
Modbreak:Laten we het in dit topic inderdaad niet hebben over de overname van de mobiele-tak van Orange Nederland aan T-Mobile.

Dat is behoorlijk offtopic inderdaad.

• fast-server
Heb vandaag orange ADSL Extra 20Mb besteld.
Hun check gaf aan dat ik tever van de centrale woonde en ik daarom h.w.s maar 6Mbit zou halen.
Orange melde mij dat het inderdaad ging om een KPN bitstream lijn.

Op dit moment heb ik ook een KPN bitstream lijn via solcon op mijn 2e tel. lijn en daarop haal ik 16Mbit.
Ik woon 737 meter van de centrale.

Mag er denk ik dus wel van uit gaan dat ik bij orange ongeveer de zelfde snelheid haal als bij solcon.

Kan iemand met een Extra 20Mbit (KPN) lijn mij even vertellen of de modem instellingen het zelfde zijn zoals in de TS aangegeven is.

Op mijn Huidige solcon bitstream lijn moet ik namelijk PPPoA vpi/vci 0/36 inkloppen en een user en pass invoeren.

Ik kan daar in dit topic zo 123 niets over terug vinden.

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 19:44
Ok ik heb een probleem, of eerder een luxe probleem.

Ik zit hier thuis met 2 xbox 360 achter de firewall van de livebox (uit wanadoo tijdperk met laatste software 24400E of iets dergelijks. In elk geval qua nummers hetzelfde als dat op de site van orange van de laatste software alleen de letter E is anders ten opzichte van de op de orange site staande A.)

Nu hoor je voor de xbox 360 poorten (88 udp/ 3074 udp/ 3074 tcp) te forwarden. Dit lukt mij wel voor 1 xbox, en tijdens de NAT test geeft de xbox aan dat NAT op OPEN staat. Dat is dus positief. Maar zodra je een poort forward naar een ip van één van de twee xboxen mag je diezelfde poort niet meer forwarden naar een tweede ip (logisch).

Wat ik dus wil is dat de firewall van de livebox volledig wordt uitgeschakeld zodat (hopelijk) dit probleem is opgelost, of dat iemand hier een andere oplossing weet?

Over de software op de livebox, die heb ik al meerdere keren laten kijken naar een update en dan ook een tijdje gewacht. Maar hij blijft de E versie tonen in plaats van de A zoals op de orange site.

Dus wie weet wat ik moet of kan doen om de livebox firewall uit te schakelen of heeft een andere oplossing?

(zodra je één van de twee xboxen met NAT op OPEN hebt staan krijgt de tweede xbox STRICT of MODERATE. Voornamelijk STRICT maar ook MODERATE zorgen er voor dat die xbox niet in staat is connectie te krijgen met andere spellers die ook een xbox hebben met NAT op MODERATE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fast-server schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:14:
Heb vandaag orange ADSL Extra 20Mb besteld.
Hun check gaf aan dat ik tever van de centrale woonde en ik daarom h.w.s maar 6Mbit zou halen.
Orange melde mij dat het inderdaad ging om een KPN bitstream lijn.

Op dit moment heb ik ook een KPN bitstream lijn via solcon op mijn 2e tel. lijn en daarop haal ik 16Mbit.
Ik woon 737 meter van de centrale.

Mag er denk ik dus wel van uit gaan dat ik bij orange ongeveer de zelfde snelheid haal als bij solcon.

Kan iemand met een Extra 20Mbit (KPN) lijn mij even vertellen of de modem instellingen het zelfde zijn zoals in de TS aangegeven is.

Op mijn Huidige solcon bitstream lijn moet ik namelijk PPPoA vpi/vci 0/36 inkloppen en een user en pass invoeren.

Ik kan daar in dit topic zo 123 niets over terug vinden.
Volgens mij levert Orange altijd op Bitstream (ook wel WBA genoemd) niet hoger dan 8Mb. Of op die centrale bij bitstream nu ADSL2+ bestelbaar is lijkt geen onderscheid te maken bij de aanvraag en postcode check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
Misschien heeft iemand wat aan mijn ervaring met orange.

Net zoals bij anderen: besteld, maand later livebox binnen, aangesloten en het werkt.
Probleem was dat de snelheden te laag waren, namelijk UP 320-500Kb Down7800-9000Kb. Ik heb de kabels 3x vervangen 3x ISRA box gecheckt, 50x livebox gereset...hielp niets.

Aangezien dat de mensen van orange te moeilijk doen als je over Download gaat klagen, begon ik er gelijk over upload. Zeker 3 email gestuurd over mijn lage upload, als antwoord: check dit, check dat, reset enz... als uiteindelijk advies "bel de klantenservice dan maar".
1ste keer bellen: werd livebox vanuit centrale gereset...
2de keer, andere man aan de lijn: probeer 30cm kabel...
3de keer, weer andere man en dus weer alles uitleggen: de rest van troubleshoot doorgelopen met allemaal vage vragen enz... Uiteindelijk probleem doorgegeven aan de tech. dienst.

Vervolgens afspraak gemaakt met orange-mannetje. Mannetje kwam kijken of alles idd. goed aangesloten was en het fout niet bij de consument lag.

Vervolgens afspraak gemaakt met KPN-mannetjes. Mannetjes kwamen met apparatuur enz... alles gecheckt en er blijkt één vd twee kabels kapot is. Andere kabeltje aangesloten en het werkt zoals het moet: 1024UP 14800Down. Wat ze precies hebben gedaan weet ik niet, ik was er niet bij. Weet dat ze met zijn tweeën waren en dat ze iets aan de kastje die buiten op straat staat, gedaan hebben.

Nu ben ik blij dat het opgelost is, zonder al te veel moeite (3x mail, 3xbellen, 2xafspraak) IMHO

Voor zover mijn verhaal.

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
K.P.A.X. schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:24:

Net zoals bij anderen: besteld, maand later livebox binnen, aangesloten en het werkt.
Probleem was dat de snelheden te laag waren, namelijk UP 320-500Kb Down7800-9000Kb. Ik heb de kabels 3x vervangen 3x ISRA box gecheckt, 50x livebox gereset...hielp niets.

Aangezien dat de mensen van orange te moeilijk doen als je over Download gaat klagen, begon ik er gelijk over upload. Zeker 3 email gestuurd over mijn lage upload, als antwoord: check dit, check dat, reset enz... als uiteindelijk advies "bel de klantenservice dan maar".
3de keer, weer andere man en dus weer alles uitleggen: de rest van troubleshoot doorgelopen met allemaal vage vragen enz... Uiteindelijk probleem doorgegeven aan de tech. dienst.

Vervolgens afspraak gemaakt met orange-mannetje. Mannetje kwam kijken of alles idd. goed aangesloten was en het fout niet bij de consument lag.

Vervolgens afspraak gemaakt met KPN-mannetjes. Mannetjes kwamen met apparatuur enz... alles gecheckt en er blijkt één vd twee kabels kapot is. Andere kabeltje aangesloten en het werkt zoals het moet: 1024UP 14800Down. Wat ze precies hebben gedaan weet ik niet, ik was er niet bij. Weet dat ze met zijn tweeën waren en dat ze iets aan de kastje die buiten op straat staat, gedaan hebben.

Nu ben ik blij dat het opgelost is, zonder al te veel moeite (3x mail, 3xbellen, 2xafspraak) IMHO

Voor zover mijn verhaal.
Heb exact hetzelfde probleem gehad. Een poot van de koperdraad was niet meer in orde. Volgens de monteur kwma dat wel geregeld voor bij verouderde lijnen. De verdeelkast bij ons is de oudste in het assortiment van KPN. Ding stamt uit de jaren '70. Mag ook wel eens vernieuwd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
K.P.A.X. schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:24:

Voor zover mijn verhaal.
Ik heb de afgelopen 3 maanden 8 keer gebeld, van 5 tot 20 minuten, 12 keer gemaild, en ik heb nog steeds gezeik. Ze hebben me een nieuwe Livebox gegeven, maar dat maakt dus geen reet uit.
Ik heb gevraagd of er een monteur mocht langskomen, en dat ik er desnoods voor zou betalen, maar nee hoor, ze moesten het eerst nog ''onderzoeken''. Dat was 2 maanden geleden, en daarna heb ik nog een aantal keer gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
PolluxDKB schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:17:
[...]

Ik heb de afgelopen 3 maanden 8 keer gebeld, van 5 tot 20 minuten, 12 keer gemaild, en ik heb nog steeds gezeik. Ze hebben me een nieuwe Livebox gegeven, maar dat maakt dus geen reet uit.
Ik heb gevraagd of er een monteur mocht langskomen, en dat ik er desnoods voor zou betalen, maar nee hoor, ze moesten het eerst nog ''onderzoeken''. Dat was 2 maanden geleden, en daarna heb ik nog een aantal keer gebeld.
...dat snap ik dus niet... Had je dan al iemand van orange die langs kwam te kijken of alles idd goed aangesloten was en ISRA punt ok was? Ik snap heel goed dat ze te moeilijk gaan doen als je steeds over DL gaat klagen, want ze staan garant alleen dat je 4mbit dl krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
K.P.A.X. schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:44:
[...]

...dat snap ik dus niet... Had je dan al iemand van orange die langs kwam te kijken of alles idd goed aangesloten was en ISRA punt ok was? Ik snap heel goed dat ze te moeilijk gaan doen als je steeds over DL gaat klagen, want ze staan garant alleen dat je 4mbit dl krijgt.
Nee, er is nog niemand langsgeweest. Overigens heb ik ook over de upload geklaagd, en meerdere medewerkers hebben mij verzekerd dat er wat fout is als de upload 30kb/s is. Die was wel gegarandeerd 100kb/s of meer. Ik ga ze nog wel een keer mailen en bellen, en ik hang niet op tot er een monteur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
PolluxDKB schreef op zondag 30 september 2007 @ 23:06:
[...]

Nee, er is nog niemand langsgeweest. Overigens heb ik ook over de upload geklaagd, en meerdere medewerkers hebben mij verzekerd dat er wat fout is als de upload 30kb/s is. Die was wel gegarandeerd 100kb/s of meer. Ik ga ze nog wel een keer mailen en bellen, en ik hang niet op tot er een monteur komt.
Met die instelling krijg je juist geen monteur. En de upload is helemaal niet gegarandeerd boven 100kb/s, waar heb je dat verhaal vandaan? Ik had al heel snel een monteur. Het is heel simpel, als alle opties van hun troubleshoot op zijn, dan pas gaan ze over tot het sturen van een monteur. Je laat geen mannetje van zoveel euro per uur komen, als blijkt dat er een kabeltje niet goed zit of andere onzin, die ze telefonisch of op afstand kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Lekkere Loempia schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:02:
[...]

Met die instelling krijg je juist geen monteur. En de upload is helemaal niet gegarandeerd boven 100kb/s, waar heb je dat verhaal vandaan?
Van een medewerker van Orange, die vertelde dat aan de telefoon aan mij :/
Ik had al heel snel een monteur. Het is heel simpel, als alle opties van hun troubleshoot op zijn, dan pas gaan ze over tot het sturen van een monteur. Je laat geen mannetje van zoveel euro per uur komen, als blijkt dat er een kabeltje niet goed zit of andere onzin, die ze telefonisch of op afstand kunnen fixen.
Goed, maar ik heb op aanraden van Orange al: mijn netwerkkabels vervangen, draadloos netwerk geprobeerd, meerdere andere computers geprobeerd, het kabeltje tussen ISRA punt en Livebox vervangen door een kortere en dure, iets van 30 keer de livebox gereset, een aantal keer het stroom er af gehaald, een aantal keer het stroom er af gehaald en 2 minuten het resetknopje vastgehouden, windows meerdere keren opnieuw geinstalleerd om 100% zeker te zijn geen spyware te hebben, ISRA punt schoogemaakt, Livebox geupdate, en de livebox is zelfs vervangen.
Ik zou zeggen dat ik dan wel genoeg gedaan heb. Zeker die dingen op de pc, wat nutteloos was, aangezien het signaal vóór het in de Livebox komt al slecht is.

Het moet wel gewoon aan de centrale, het verdeelkastje dat op de hoek in de straat staat, of het ISRA punt liggen. Eerst deed de verbinding het trouwens wel gewoon goed.

Maarja, ik ga ze nu bellen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
Ze zegen idd dat als up lager is dan 1012Kb of zo dan is er iets mis mee. Gewoon rustig samen hun troubleshoot doorlopen en steeds vragen naar de volgende stap...uiteindelijk komt de laatste stap waarbij ze "eigenlijk" verplicht zijn om tech. dienst in te schakelen.
Succes nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
K.P.A.X. schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:42:
Ze zegen idd dat als up lager is dan 1012Kb of zo dan is er iets mis mee. Gewoon rustig samen hun troubleshoot doorlopen en steeds vragen naar de volgende stap...uiteindelijk komt de laatste stap waarbij ze "eigenlijk" verplicht zijn om tech. dienst in te schakelen.
Succes nog.
Dan moet toch iemand echt eens een statement van Orange zelf laten zien, waarin dat instaat. Download heeft inderdaad een minimum, maar upload heb ik toch echt nergens vastgesteld zien staan. Volgens mij heeft iemand dat eens van een medewerker gehoord, maar in de voorwaarden staat vermeld dat je geen rechten mag ontlenen aan uitspraken van die lui ;) Ook weer zo tegenstrijdig als wat. Ik heb genoeg stats gezien waarbij de upload onder 1012 stond, dus daarom geloof ik er echt helemaal niks van.

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkere Loempia op 01-10-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
bjck schreef op zondag 30 september 2007 @ 02:27:
[...]

Volgens mij levert Orange altijd op Bitstream (ook wel WBA genoemd) niet hoger dan 8Mb. Of op die centrale bij bitstream nu ADSL2+ bestelbaar is lijkt geen onderscheid te maken bij de aanvraag en postcode check.
Orange vertelde mij dat de adls lijn 20Mbit ADSL2+ is via KPN.

Denk dat het wel gaat goedkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolluxDKB schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:17:
[...]

Krijg je met een nieuwe livebox een ander IP?
Dat is wat ik niet wil namelijk.. > server

En trouwens.. Ik had problemen met mijn download-snelheid.
Kreeg maximaal 6 mbit. en dat was dan met pieken. Nu ik de livebox in *bridge mode* heb staan,
krijg ik weer wel 10-12 mbit DL. Kan snelheid vermindering dus optreden doordat die LIvebox als 'router' fungeert?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
Lekkere Loempia schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:14:
[...]

Dan moet toch iemand echt eens een statement van Orange zelf laten zien, waarin dat instaat. Download heeft inderdaad een minimum, maar upload heb ik toch echt nergens vastgesteld zien staan. Volgens mij heeft iemand dat eens van een medewerker gehoord, maar in de voorwaarden staat vermeld dat je geen rechten mag ontlenen aan uitspraken van die lui ;) Ook weer zo tegenstrijdig als wat. Ik heb genoeg stats gezien waarbij de upload onder 1012 stond, dus daarom geloof ik er echt helemaal niks van.
Dit staat idd nergens, het is wat ze zeggen bij de tel.klantenservice en niet alleen maar tegen mij. Naja het word "verplicht" is natuurlijk ook wat overdreven :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
De bovengenoemde snelheidsproblemen durf ik aan! Ik heb zojuist Casema opgezegd, en per 5 december wil ik over op Orange ADSL. De aanbieding van 15 euro per maand, met de eerste maand gratis, incl. telefoon (niet nodig maar krijg ik er dan toch zo goed als bij). En na een jaar moet het heel goed bevallen wil ik niet weer overstappen op iets anders :)

Begrijp ik goed dat de snelheidsproblemen vooral bij de 20 Mbit versie liggen? En dat de 4 Mbit aanzienlijk minder moeite heeft om z'n maximum te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

RemcoDelft schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:09:
De bovengenoemde snelheidsproblemen durf ik aan! Ik heb zojuist Casema opgezegd, en per 5 december wil ik over op Orange ADSL. De aanbieding van 15 euro per maand, met de eerste maand gratis, incl. telefoon (niet nodig maar krijg ik er dan toch zo goed als bij). En na een jaar moet het heel goed bevallen wil ik niet weer overstappen op iets anders :)

Begrijp ik goed dat de snelheidsproblemen vooral bij de 20 Mbit versie liggen? En dat de 4 Mbit aanzienlijk minder moeite heeft om z'n maximum te halen?
De 4 Mbit (straks 8 ) gaat via KPN, dus ja daar zijn inderdaad geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 03:02:
[...]

Krijg je met een nieuwe livebox een ander IP?
Dat is wat ik niet wil namelijk.. > server

En trouwens.. Ik had problemen met mijn download-snelheid.
Kreeg maximaal 6 mbit. en dat was dan met pieken. Nu ik de livebox in *bridge mode* heb staan,
krijg ik weer wel 10-12 mbit DL. Kan snelheid vermindering dus optreden doordat die LIvebox als 'router' fungeert?
Dat lijkt me sterk, mijn livebox draait als router en newsleecher gaf net met een verbinding naar giganews nog max 2,05MB/s aan...

Net even een bestandje van ftp van orange geprobeerd: ftp://ftp.orange.nl/pub/test/500M.bin. Deze zit volgens FireFox rond de 1375KB/s.

[ Voor 10% gewijzigd door Apie! op 02-10-2007 11:25 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
RemcoDelft schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:09:

Je kan het geen snelheidsproblemen noemen, maar de snelheid is gewoon iets lager in vergelijking met voorheen. Ik zie dat zelf niet als probleem, maar meer als niet wenselijk.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het in dit topic inderdaad niet hebben over de overname van de mobiele-tak van Orange Nederland aan T-Mobile. Dat is behoorlijk offtopic.