Ik ben ook bij de aanmeldprocedure voor Orange Family ADSL 20 Mb van de ene verbazing in de andere gevallen, en niet in positieve zin.
Ik ben per juli in mijn nieuwe huis gegaan, en had voor Orange gekozen vanwege de leuke prijs/snelheid-verhouding. Via de website aangemeld, zonder eigen kpn lijn. Ongeveer een week later belt een medewerker van KPN me (op m'n mobiel

), dat er onduidelijkheid is over door Orange doorgegeven huisnummer. Het is idd maar goed dat hij belde, want volgens hem is het 22B, terwijl het 22A II (2de etage) moet zijn. KPN vermeldt dit overigens weer als 22A ET2, maar goed. De KPN medewerker geeft aan het verkeerde huisnummer niet te kunnen wijzigen, en ik moet bij Orange maar een nieuwe aanvraag gaan doen met het correcte huisnummer.
Ik had hierdoor mijn bedenkingen over Orange al gekregen, en had inmiddels ook bedacht dat ik beter bij KPN gewoon een Belbudget verbinding kon aanvragen, omdat het qua kosten niets uitmaakt of ik nou een tientje aan KPN betaal, of aan een provider voor de lijnhuur. KPN lijn was snel geregeld.
Ik was me inmiddels aan het bedenken of ik weer een nieuwe aanvraag ging doen bij Orange (nu dan met eigen KPN lijn), of bij een andere provider, toen ik een medewerker van Orange aan de lijn kreeg (kennelijk was de aanvraag toch doorgelopen!), wederom over de onduidelijkheden over mijn huisnummer. Ik gaf aan dat het niet 22B maar 22A ET2 moest zijn, en dat ik inmiddels een eigen lijn had. Telefoonnummer gegeven, en volgens Orange medewerker werd dit gewijzigd en zou ik spoedig alles toch nog ontvangen.
Ongeveer twee weken later bleek dat het pakket toch bij mijn buurman van 22B was geleverd, en dat dus ook hij ipv ik was aangesloten, via een kaal-koper aansluiting. Ik belde hierover, en de medewerker had een adreswijziging gedaan, waardoor ik weer twee weken later nu eindelijk zelf de Livebox ontving. Al snel bleek echter dat ze me via een kaal-koper aansluiting hadden proberen aan te sluiten, terwijl ik al meerdere keren had aangegeven dat dit via mijn kpn aansluiting moest gebeuren.
Vanaf hier begon het lange wachten op een oplossing van de 2e lijn. In een periode van twee maanden heb ik tig keer gebeld met de helpdesk (1ste lijn kan je spijtig niet direct doorverbinden met de 2e lijn, dit verloopt altijd via tickets), en er zijn in totaal 4 keer tickets aangemaakt richting de 2e lijn. De 1e lijn kon telkens wel zien dat er 'iets' gebeurde, maar ik ben nooit gebeld door de 2e lijn. Na drie maanden wachten (ik kon gelukkig internetten via een open draadloos AP van de buren), heb ik nog steeds niets vernomen van de 2e lijn. De medewerker van de eerste lijn was het roerend eens met mijn beslissing de boel af te blazen en over te stappen naar een andere provider. Ik vrees alleen dat de daadwerkelijke afmelding ook nog lang op zich zal laten wachten, omdat dit ook via de 2de lijn gaat, maar dat zien wel nog wel.
Inmiddels heb ik me twee weken geleden aangemeld bij Concepts ICT 24mbit, en gisteren lag er een kennisgeving van de TNT in de bus dat ik vandaag het modem bij het postkantoor kan afhalen. Zo kan het ook!