[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 33.005 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:25

The Legend

*Plop*

Nou, ik ben na een jaar Orange wel weer vertrokken denk ik :/ Ik heb nu 4 modems geprobeerd. Een ST546, een ST546v6 en 2 verschillende Orange Liveboxen. De ST546 heeft 2 maanden prima gefunctioneerd (1mbit up 12mbit down) en trainde toen ineens heel slecht in. Goed; kan aan de modem liggen dacht ik. Dus een ST546v6 gekocht, deze traint echter op exact dezelfde waarde in als de vorige ST546. Nu de (inmiddels nieuw gekregen) Orange Livebox aangesloten, en deze traint in op 1Mbit up en 10Mbit down.

Ik kan om een of andere reden dus geen andere modem meer gebruiken dan de Livebox, en mét de Livebox train ik inmiddels 2Mbit lager in dan 2 maanden terug met m'n Speedtouch :? :/

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Er zullen waarschijnlijk al veel vragen over geweest zijn. Heb er ook al een aantal topics over gelezen. Maar kom er niet uit.
RDP Remote Desktop...
Ik krijg het met de livebox niet voor elkaar. :'(
Heb in het standaard menu poort 3389 in de firewall open gezet. TCP en later ook UDP als protocool ingesteld. Als interface geeft hij mer0.
Intern (dus in het netwerk) kan ik naar lieve lust remote desktoppen tot ik er bij neer val. Dus in mijn routertje staat alles goed.
Voorheen had ik Demon internet en kon ik wel van buitenaf inloggen om mijn systeem (door dezelfde router). Dus aan die router ligt het echt niet.
Voor demon had ik kwello en zelfs daar werkte het gewoon. Ook heb ik alle instellingen van XP goed staan. Het met het hele verhaal externburoblad gebruiker aanmaken wachtwoord instellen, firewall in windhoos, is allemaal niks mis mee. Ik kan immers binnen het netwerk wel RDP'en.
Probleem is dus de ivebox.
Nu snap ik niet helemaal.. 8)7
In sommige topics lees ik dat het met de livebox simpel gezegd niet kan.
In andere topics lees ik dat het mensen wel is gelukt.
Wat doen deze mensen dan wel goed waar ik de mist mee in gaat.
ik vind het zonde om het ding het raam uit te knallen omdat mijn raam niet open kan (geef zoveel scherven)

is er iemand die mij (en anderen) kan vertellen waar het ergens fout gaat?

grtz,

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Ik lees in dit topic posts over dat het belkin pcmcia kaartje het niet meer doet in de livebox. Ligt dat aan de nieuwe versie van het kaartje? Zo ja, waarom staat ie dan nog in de startpost?

Ik heb em namelijk net besteld (nav de startpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[RDP Remote Desktop...

Heb ik ook geprobeerd, maar niet aan de gang te krijgen.
Ik zou als ik jou was gewoon LOGMEIN proberen.
Pak dan de free versie, werkt prima.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:28:
[RDP Remote Desktop...

Heb ik ook geprobeerd, maar niet aan de gang te krijgen.
Ik zou als ik jou was gewoon LOGMEIN proberen.
Pak dan de free versie, werkt prima.
Tja, als het echt echt echt niet anders kan moet ik idd een andere oplossing verzinnen.
Is wel flink naadje zo. Hopen dat er toch iemand een oplossing heeft.
Maar alvast bedankt. is zal eens kijken naar LOGMEIN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:04:
Beste mensen,

Er zullen waarschijnlijk al veel vragen over geweest zijn. Heb er ook al een aantal topics over gelezen. Maar kom er niet uit.
RDP Remote Desktop...
Ik krijg het met de livebox niet voor elkaar. :'(
Heb in het standaard menu poort 3389 in de firewall open gezet. TCP en later ook UDP als protocool ingesteld. Als interface geeft hij mer0.
Intern (dus in het netwerk) kan ik naar lieve lust remote desktoppen tot ik er bij neer val. Dus in mijn routertje staat alles goed.
Voorheen had ik Demon internet en kon ik wel van buitenaf inloggen om mijn systeem (door dezelfde router). Dus aan die router ligt het echt niet.
Voor demon had ik kwello en zelfs daar werkte het gewoon. Ook heb ik alle instellingen van XP goed staan. Het met het hele verhaal externburoblad gebruiker aanmaken wachtwoord instellen, firewall in windhoos, is allemaal niks mis mee. Ik kan immers binnen het netwerk wel RDP'en.
Probleem is dus de ivebox.
Nu snap ik niet helemaal.. 8)7
In sommige topics lees ik dat het met de livebox simpel gezegd niet kan.
In andere topics lees ik dat het mensen wel is gelukt.
Wat doen deze mensen dan wel goed waar ik de mist mee in gaat.
ik vind het zonde om het ding het raam uit te knallen omdat mijn raam niet open kan (geef zoveel scherven)

is er iemand die mij (en anderen) kan vertellen waar het ergens fout gaat?

grtz,

Michel
Op het moment dat ik het volgende in het standaard menu toevoeg werkt remote desktop bij mij:

Naam : RDesktop
Toegang geactiveerd :Ja
Protocol :TCP
Van poort :3389
Tot poort :3389
Lokaal IP-adres :<ip adres van pc>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal.
Hier gaan we deze maand ook orange Adsl Extra nemen.
dan gaat dat sloome hetnet (1.5mbit down 256kbit up) eruit.
maar waar ik nu benieuwd naar ben is hoeveel van de 8mb ik hier zal halen.
Ik denk dat het wel goed zit. het is in iedergeval altijd beter als wat ik nu heb :)
ik woon relatief dicht bij de wijkcentrale. hij staat maar een paar honderd meter tot van mijn huis schat ik. ik woon in het midden van het dorp en aan de rand van de andere kant van het dorp staat de centrale zeg maar. nu van het hetnet abonement halen we ongeveer 160KB-150KB down en 25KB UP of zo geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
CRAM schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:05:
Ik lees in dit topic posts over dat het belkin pcmcia kaartje het niet meer doet in de livebox. Ligt dat aan de nieuwe versie van het kaartje? Zo ja, waarom staat ie dan nog in de startpost?

Ik heb em namelijk net besteld (nav de startpost)
Ik heb de volgende geprobeerd: Belkin Wireless G Plus Notebook Card (F5D7011). Die werkte prima en zonder dat ik extra instellingen hoefde te doen. Ik heb hem alleen terug gestuurd omdat ik niet boven de 900/1000 KB/s uit kwam. Maar dat is een algemeen probleem/limitatie met alle kaarten in de livebox (kwam ik later achter).

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met de volgende situatie (althans mijn ouders). Ik wil ze graag over laten zetten naar UPC internet&bellen, uiteindelijk veel goedkoper, dan KPN, tele2 en Orange/wanadoo bij elkaar..

Nu zie ik dat het contract is ingegaan om 04-05-2004, dus ik moet nog even wachten om Orange op te zeggen...maar uiteindelijk is het goedkoper om nu al naar UPC te stappen, KPN de deur uit te flikkeren en dan maar tot 04-05-2008 Orange te spekken...is dit mogelijk? Of gaat Orange dan heel moeilijk doen (ze zijn berucht, ik kon de klantenservice net niet bereiken, te druk ?! ) en kan ik nog andere problemen verwachten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 04:46:
hallo allemaal.
Hier gaan we deze maand ook orange Adsl Extra nemen.
dan gaat dat sloome hetnet (1.5mbit down 256kbit up) eruit.
maar waar ik nu benieuwd naar ben is hoeveel van de 8mb ik hier zal halen.
Ik denk dat het wel goed zit. het is in iedergeval altijd beter als wat ik nu heb :)
ik woon relatief dicht bij de wijkcentrale. hij staat maar een paar honderd meter tot van mijn huis schat ik. ik woon in het midden van het dorp en aan de rand van de andere kant van het dorp staat de centrale zeg maar. nu van het hetnet abonement halen we ongeveer 160KB-150KB down en 25KB UP of zo geloof ik
Tja, zonder de precieze afstand van je huis tot de centrale (hemelsbreed zegt niks) is het lastig in te schatten wat je voor snelheid haalt. Ik had voorheen ADSL Comfort van Planet. Da's 6mbit, en dat haalde ik zonder problemen op een afstand van bijna 3 kilometer. Ik ga er vanuit dat ik dat ook weer minimaal zal halen als straks onze centrale is aangepast tot 8mbit (nu dus maar 4mbit).

Volgens het bekende ADSL snelheid/afstand grafiekje kom ik ongeveer uit op 7/8mbit.

Dus ik vermoed dat het voor jou geen probleem zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 12-09 15:42
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:22:
ik zit met de volgende situatie (althans mijn ouders). Ik wil ze graag over laten zetten naar UPC internet&bellen, uiteindelijk veel goedkoper, dan KPN, tele2 en Orange/wanadoo bij elkaar..

Nu zie ik dat het contract is ingegaan om 04-05-2004, dus ik moet nog even wachten om Orange op te zeggen...maar uiteindelijk is het goedkoper om nu al naar UPC te stappen, KPN de deur uit te flikkeren en dan maar tot 04-05-2008 Orange te spekken...is dit mogelijk? Of gaat Orange dan heel moeilijk doen (ze zijn berucht, ik kon de klantenservice net niet bereiken, te druk ?! ) en kan ik nog andere problemen verwachten?

Alvast bedankt!
Volgens mij kun je gewoon je orange abbo alvast opzeggen en hun verzoeken om een slotnota op te stellen per de datum dat je UPC in wil laten gaan. Dan maken ze de lijn alvast vrij en kun je KPN ook opzeggen.

De resterende periode wordt dan gewoon in rekening gebracht in de slotnota. Dit heb ik destijds ook gedaan bij tiscali.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Slaapje schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:47:
[...]

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 12360 Kb
Afname Dichtbij : 10.5 (dB)
Ver weg : 0.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
Hierbij dus nogmaals mijn waarden, Ik vraag het me nu toch wel af, heb sinds een jaar of iets langer orange family. Mijn snelheid is alleen nooit hoger geweest dan 10mbit.. Op verschillende postcode check-sites komt ik uit op een afstand van 270 meter, dit zou toch wel mogen betekenen dat het sneller kan? Iemand een idee? En mijn livebox staat minder dan 1 meter van het isra punt af,... vind het maar vreemd.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaapje schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:11:
[...]

Hierbij dus nogmaals mijn waarden, Ik vraag het me nu toch wel af, heb sinds een jaar of iets langer orange family. Mijn snelheid is alleen nooit hoger geweest dan 10mbit.. Op verschillende postcode check-sites komt ik uit op een afstand van 270 meter, dit zou toch wel mogen betekenen dat het sneller kan? Iemand een idee? En mijn livebox staat minder dan 1 meter van het isra punt af,... vind het maar vreemd.
Het heeft niet alleen met de afstand te maken. Ook de kwaliteit van het koperdraad is mede bepalend.
Ook houd windows een beetje tegen.

Afin. kom zelf ook niet hoger dan 10 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Mijn niet zo goede ervaring met Orange:

Ik wilde Orange ADSL aanvragen en gereed hebben op dat dag dat mijn vorige abonnement (ISDN + Demon, toch echt te dure combi) kwam te vervallen. De website gaf een technische fout dus heb dit telefonisch geregeld. Dat ging allemaal goed, dacht ik tenminste.
Uiteindelijk niks van Orange ontvangen (of daar over nagedacht, want ik wilde tenslotte geen modem of whatsoever van ze hebben, heb ik al) en de dag dat mijn internet uitviel toch maar eens met Orange gebeld. Wat blijkt, ze kennen me niet en ze kunnen mijn aanvraag niet bevestigen. Achteraf blijkt er iets mis bij de KPN, bedankt voor het melden Orange en eenzijdig melden cancelen van de aanvraag, ik heb nu én geen KPN én geen internet meer.....
Dit is gewoon schaamteloos wegwerken van mogelijke klanten waarbij aanvragen niet 100% automatisch kunnen verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
SSH schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:23:
Mijn niet zo goede ervaring met Orange:

Ik wilde Orange ADSL aanvragen en gereed hebben op dat dag dat mijn vorige abonnement (ISDN + Demon, toch echt te dure combi) kwam te vervallen. De website gaf een technische fout dus heb dit telefonisch geregeld. Dat ging allemaal goed, dacht ik tenminste.
Uiteindelijk niks van Orange ontvangen (of daar over nagedacht, want ik wilde tenslotte geen modem of whatsoever van ze hebben, heb ik al) en de dag dat mijn internet uitviel toch maar eens met Orange gebeld. Wat blijkt, ze kennen me niet en ze kunnen mijn aanvraag niet bevestigen. Achteraf blijkt er iets mis bij de KPN, bedankt voor het melden Orange en eenzijdig melden cancelen van de aanvraag, ik heb nu én geen KPN én geen internet meer.....
Dit is gewoon schaamteloos wegwerken van mogelijke klanten waarbij aanvragen niet 100% automatisch kunnen verlopen.
Ik kan de fout al zo zien. KPN zet ISDN naar analoog niet even om. Daarvoor moet je ten eerste wat formulieren invullen en opsturen. Dat gaat in mijn eigen ervaring al sowieso vaak niet goed. Pas als de analoge lijn is opgeleverd, kan je er een ADSL aanvraag op inschieten. Volgens mij is dat niet zo bij jou gegaan. En hoe heb je ADSL bij Orange aangevraagd? Online aanvragen krijg je gelijk een klantnummer, mailadres, wachtwoord, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Lekkere Loempia schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:35:
[...]

Ik kan de fout al zo zien. KPN zet ISDN naar analoog niet even om. Daarvoor moet je ten eerste wat formulieren invullen en opsturen. Dat gaat in mijn eigen ervaring al sowieso vaak niet goed. Pas als de analoge lijn is opgeleverd, kan je er een ADSL aanvraag op inschieten. Volgens mij is dat niet zo bij jou gegaan. En hoe heb je ADSL bij Orange aangevraagd? Online aanvragen krijg je gelijk een klantnummer, mailadres, wachtwoord, etc.
Aangevraagd via de telefoon, online werkte niet ("er is technisch iets fout gegaan, probeer het later opnieuw" oid)
Maar wat er echt fout gegaan is is dat Orange mij hier niet over heeft ingelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt regelmatig voor dat ik geen kietsoon meer heb op mijn huistelefoon (aangesloten op de livebox)
Zonet weer. Dan moet ik de livebox resetten en dan doet ie het weer.
Ik heb net ff gekeken voor de herstart van de LB en zag dat het
"telefoon-lampje" en "@ lampje" wel brandden op de livebox.
Wat betekent dit, dat het een shit-livebox is of iets anders? Telefoon heeft het altijd goed gedaan op een KPN aansluiting.. (zelfde bedrading)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:26
Bevalt orange ADSL een beetje goed? Ik heb geen KPN en wil graag ADSL, en 8.95 + 5,00 lnesharing ziet er aantrekkelijk uit voor 4mb/s. Moet je hier ook de aansluitkosten betalen vanwege geen KPN? Heb het altijd wel gehad dus er hoeft niets aangesloten ofzo te worden :P Bij andere ISPs moet je of 50, of 69 of 99 betalen voor de aansluitkosten vanwege geen KPN....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
maarud schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:54:
Bevalt orange ADSL een beetje goed? Ik heb geen KPN en wil graag ADSL, en 8.95 + 5,00 lnesharing ziet er aantrekkelijk uit voor 4mb/s. Moet je hier ook de aansluitkosten betalen vanwege geen KPN? Heb het altijd wel gehad dus er hoeft niets aangesloten ofzo te worden :P Bij andere ISPs moet je of 50, of 69 of 99 betalen voor de aansluitkosten vanwege geen KPN....
Nee, aansluitkosten zijn voor Orange. In november wordt het zelfs opgeschroefd naar 8mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:09:
Het komt regelmatig voor dat ik geen kietsoon meer heb op mijn huistelefoon (aangesloten op de livebox)
Zonet weer. Dan moet ik de livebox resetten en dan doet ie het weer.
Ik heb net ff gekeken voor de herstart van de LB en zag dat het
"telefoon-lampje" en "@ lampje" wel brandden op de livebox.
Wat betekent dit, dat het een shit-livebox is of iets anders? Telefoon heeft het altijd goed gedaan op een KPN aansluiting.. (zelfde bedrading)
Dat betekent in ieder geval dat er line-sync is en dat de boel online is. Volgens mij loopt je Livebox vast. Geef 'm voor de zekerheid een harde reset. Anders moet je hem even omruilen bij Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
SSH schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:12:
[...]

Aangevraagd via de telefoon, online werkte niet ("er is technisch iets fout gegaan, probeer het later opnieuw" oid)
Maar wat er echt fout gegaan is is dat Orange mij hier niet over heeft ingelicht.
Ik vermoed dat de verkoper aan de lijn ook zo'n fout kreeg en dacht 'heb geen zin om erachter aan te gaan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hoe werkt het eigenlijk met die signaalafname? Ik heb namelijk nu een redellijke goede download maar een trage upload. Zit er nog verschil afname hiervan? Dus dat bv bij langere afstand de upload als eerste afneemt? Lijkt me zelf niet maar vind het toch raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Lekkere Loempia schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:44:
[...]

Nee, aansluitkosten zijn voor Orange. In november wordt het zelfs opgeschroefd naar 8mbit.
als dat zo is lijkt me dat geen verkeerde deal! Dus als ik het morgen ga bestallen krijg ik per november dus 8Mbit voor maar 13,95 per maand inclusief KPN? En ik kan na een jaar toch probleemloos opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
maarud schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:53:
[...]

als dat zo is lijkt me dat geen verkeerde deal! Dus als ik het morgen ga bestallen krijg ik per november dus 8Mbit voor maar 13,95 per maand inclusief KPN? En ik kan na een jaar toch probleemloos opzeggen?
Je moet sowieso tot november wachten. Bij de tijd dat je aangesloten bent, is het al november ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Lekkere Loempia schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:05:
[...]

Je moet sowieso tot november wachten. Bij de tijd dat je aangesloten bent, is het al november ;)
maar is 13,95 het enige wat ik hoef te betalen? Geen 99 euro aanlsuitkosten omdat ik geen KPN heb, en weet ik veel wat voor kosten?

Dus:
- 9,95 verzendkosten
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- 8,95 abokosten voor 8Mbit/1Mbit
- 5 KPN lijnhuur
Lijkt me niet slecht, heb nog nooit zo goedkoop internet gehad!
En na een jaar opzeggen is geen probleem? Moet ik het modem dan terugsturen ofzo aangezien ik die huur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
maarud schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:10:
[...]

maar is 13,95 het enige wat ik hoef te betalen? Geen 99 euro aanlsuitkosten omdat ik geen KPN heb, en weet ik veel wat voor kosten?

Dus:
- 9,95 verzendkosten
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- 8,95 abokosten voor 8Mbit/1Mbit
- 5 KPN lijnhuur
Lijkt me niet slecht, heb nog nooit zo goedkoop internet gehad!
En na een jaar opzeggen is geen probleem? Moet ik het modem dan terugsturen ofzo aangezien ik die huur?
Je krijgt vanaf november 4Mbit/1Mbit. Het is nu nog 2Mbit.

[ Voor 3% gewijzigd door supersatan op 04-10-2007 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
supersatan schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:11:
[...]

Je krijgt vanaf november 4Mbit/1Mbit. Het is nu nog 2Mbit.
op de site staat dat het nu 4Mbit is en die kerel hierboven zegt dat het 8Mbit wordt, wat is het nou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

maarud schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:06:
[...]

op de site staat dat het nu 4Mbit is en die kerel hierboven zegt dat het 8Mbit wordt, wat is het nou :P
2 wordt 4 , adverteren nu al met 4 voor ADSl
4 wordt 8, adverteren nu als voor ADSL EXTRA. Deze 8 is fake want je afstand tot de centrale is bepalend, zit je dus over de 4 kliometer dan heb je max 4 mibit (ongeveer)

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
redyak schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:21:
[...]

2 wordt 4 , adverteren nu al met 4 voor ADSl
4 wordt 8, adverteren nu als voor ADSL EXTRA. Deze 8 is fake want je afstand tot de centrale is bepalend, zit je dus over de 4 kliometer dan heb je max 4 mibit (ongeveer)
Er zit maar een heel klein percentage op 4+ kilometer. Het was trouwens 2 en is nu 4. Als je nu nog 2 hebt, dan klopt er iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Lekkere Loempia schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:52:
[...]

Er zit maar een heel klein percentage op 4+ kilometer. Het was trouwens 2 en is nu 4. Als je nu nog 2 hebt, dan klopt er iets niet.
mijn afstand is 100m dus dat zit wel snor :)
Ik heb net adsl zitten bestellen, mmaar aan het einde van het proces bleek het ineens 18,95 per maand te kosten? wtf?

Er staat:

14,95 per maand inclusief gebruik Livebox (tijdsens bestelling bleek dit ineens 1 per maand te kosten), inclusief doorbelasting lijnhuur (€ 5) en inclusief telefonie (tijdens de bestelling bleek dit gratis te zijn, dus zou het 13,95 moeten worden? en de klantenservice zegt ook al 10 minuten dat de medewerkers in gesprek zijn :( )

[ Voor 60% gewijzigd door maarud op 04-10-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
op alle adslwinkel en internettensites is het wel overal 14,95 inclusief kpn... snap er niets van :P En is de Livebox nu gratis of 1 euro per maand extra? En is een Livebox wel goed of kan ik beter ADSL zonder telefonie nemen :P

edit:
dit had een edit moeten zijn :(

[ Voor 9% gewijzigd door maarud op 04-10-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
maarud schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:28:
op alle adslwinkel en internettensites is het wel overal 14,95 inclusief kpn... snap er niets van :P En is de Livebox nu gratis of 1 euro per maand extra? En is een Livebox wel goed of kan ik beter ADSL zonder telefonie nemen :P

edit:
dit had een edit moeten zijn :(
Voor livebox wordt 1euro per maand gerekend. Echt zit deze gewoon in de maand prijs. Tevens als ik op de orange site kijk staat hier voor ADSL Extra gewoon 19,95.

[ Voor 7% gewijzigd door Razer op 04-10-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
En je krijgt de Livebox ook als je ADSL zonder telefonie neemt, dus dat maakt weinig uit.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Hahn schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:07:
En je krijgt de Livebox ook als je ADSL zonder telefonie neemt, dus dat maakt weinig uit.
ja, maar gewoon ADSL + telefonie is 14,95 maar tijdens de bestelling is het ineens 18,95 ?

Terwijl op andere ADSL sites dit ook met 14,.95 geadverteerd wordt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik denk dat Orange wel de meest correcte en up-to-date info heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
heb net besteld via adslwinkel.nl, 14,95 permaand inclusief livebox, kpn en telefonie, 4Mbit/1Mbit. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
http://www.orange.nl/vaste_telefonie/orange_adsl_telefonie/ ;)

Maargoed, voor die Livebox betaal je nog 1 euro huur, dat zit niet inbegrepen bij 'de prijs'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
TheZeroorez schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:46:
http://www.orange.nl/vaste_telefonie/orange_adsl_telefonie/ ;)

Maargoed, voor die Livebox betaal je nog 1 euro huur, dat zit niet inbegrepen bij 'de prijs'.
inclusief gebruik Livebox modem

blijkbaar wel :S :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
Ik ben ook overgestapt van Wanadoo (Orange) ADSL Lite naar Orange ADSL Extra zonder telefonie. Nu zou woensdag de verbinding worden opgeleverd. Dat is ook gebeurd; internet ging eruit. Zoals in gebruiksaanwijzingen heb ik na dik een uur de installatie-CD gebruikt voor het instellen van m'n huidige Speedtouch 716v5 (software v. 6.2.17.5). Er zijn drie stappen die automatisch uitgevoerd worden. Binnen enkele minuten was dit succesvol voltooid volgens de aanwijzingen op het scherm. Ik heb nergens m;n gebruikersnaam en wachtwoord hoeven invullen wat ik erg gek vond!

Alle gebruike lampjes van de ST branden behalve de PPP. Nu ben ik naar de webinterface van de ST gegaan. Daar bij Broadband connections stond inmiddels de juiste up/down snelheden (1mbit/4mbit) alleen internetconnection werkte dus niet. Daar m'n gebruikersnaam (pietje@orange.nl) en wachtwoord ingevuld, niks hielp! Daarna instellingen van de ST naar default (fabrieksinstellingen) gezet en de installatie opnieuw uitgevoerd; geen resultaat (nog steeds geen PPP).

Gisteren maar weer naar de default instellingen gegaan en de easy set-up van de ST webinterface gebruikt. Daar heb ik de keuze uit de volgende mogelijkheden:
* Voice Router --> VPI/VCI --> PPP over ATM (PPPoA) of PPP over Ethernet (PPPoE) --> Voice connection settings; proxy adres/port en Register adres/port.

* Routed PPP --> VPI/VCI --> PPP over ATM (PPPoA) of PPP over Ethernet (PPPoE)

* Bridge --> Alleen de keuze uit VPI/VCI

Welke optie moet ik nu gebruiken om de instellingen van Orange handmatig in te voeren? En welke gegevens moet ik invoeren? Ik weet dat het VPI/VCI 8.35 moet zijn, maar de rest van in de topicstart gegeven instellingen kan ik hier niet invullen!

Inmiddels staat ADSL Statuschecker op de Orange site al op "verbinding is geleverd en facturatie is begonnen"

Vandaag ook weer geprobeert om m'n oude ADSL verbinding van Wanadoo ADSL lite van KPN te installeren, maar dat werkt uiteraard ook weer niet.

Kortom mijn inziens kloppen de handmatige instellingen nog niet of m'n accountgegevens zijn nog niet activeerd!

Wie helpt mij, voordat ik met de dure helpdesk ga bellen, met de handmatige instellingen (liefst stap voor stap) voor de Speedtouch 716v5? Of is er op het net ergens een Orange ADSL extra template om de instellingen in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Gebruik de Speedtouch configuratie tool en niet de ingebouwde setup van de modem. Die is vaak voorgebakken voor een KPN installatie en dat werkt niet met Orange. De modem wordt geconfigureerd op ETHoA en niet PPP waardoor je geen user/pass hoeft in te vullen.

[ Voor 17% gewijzigd door The Legend op 05-10-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
The Legend schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:49:
Gebruik de Speedtouch configuratie tool en niet de ingebouwde setup van de modem. Die is vaak voorgebakken voor een KPN installatie en dat werkt niet met Orange. De modem wordt geconfigureerd op ETHoA en niet PPP waardoor je geen user/pass hoeft in te vullen.
Ik zit nu helaas niet thuis bij m'n modem. Ik heb deze configuratie tool al wel een keer gebruikt. Maar welke opties binnen deze configuratietool moet ik precies hebben? Ik ken ze zo niet uit m'n hoofd maar Orange kon ik nergens vinden. Moet ik dan RFC1483 wanadoo gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Ja, antwoord was ook al gegeven op het orange gebruikers forum ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Idd, bedankt!

Het werkt inmiddels, en dat werd tijd na 2 dagen zonder internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Vanmiddag binnen 5 minuten een wireless verbinding de lucht in gekregen. De Linksys WPC54G versie 3.1 werkt in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Tsjonge zeg, me upload is nu maar 16kb/s :(
Normaal gesproken is het zo'n 35kb/s, en nu nog minder dus.
Nog maar een keer orange bellen *zucht* weer een paar euro armer.

Als ik in me livebox kijk zie ik trouwens:
2 station(s) verbonden
00:19:fd:fa:e1:62
00:1b:77:88:57:f5

Staan, terwijl er niets verbonden is op dit moment...indringers?
Of zijn dat gewoon oude mac adressen van mijn laptop en mobiel? (kan nu niet controleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 14:58
Vreemd. Ik hoorde van 2 kennissen dat ze opeens 'maar' 10Mb down hadden terwijl ze een aantal weken geleden nog rond de 17Mb hadden. Zelf had ik iets van 13Mb en dat is nu ook 10Mb. Lees ik er hier ook nog een paar die naar 10Mb gezakt zijn...

Is Orange wat capaciteit aan het vrijmaken ofzo??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien meer abbonnees bijgekomen in jouw in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Afgelopen woensdag ben ik al Orange abbonnee overgestapt van ADSL Go naar Family Extra. Heb er woensdag vanaf 14.00 tot 22.30 uitgelegen. Gebeld met Orange en zij zeiden dat de oplevering pas 17 oktober zou gaan gebeuren. Er waren wat problemen. Maar eigenwijs als ik ben ben ik toch blijven proberen en zo 'opeens' had ik conectie.
Echter heb ik maar een 2040 verbinding, terwijl ADLS extra 4 - 8 zou moeten zijn. Iemand dit ook al gehad?

2e vraag:
Deze heb ik ook al gepost, maar wellicht krijg ik hier gelijk een antwoord. Kun je een andere smtp server geruiken dan die van Orange?
Via de server (webmail) van mijn werk probeer ik mail te sturen naar bijvoorbeeld een orange domein, maar dan krijg ik gelijk een bericht in mijn postvak in dat hij onbestelbaar is (unable to relay). Echter wanneer ik een mail via de smtp van mijn werk stuur naar een collega (domein van het werk) dan gaat dat wel goed.
Als ik via telnet commando's een mail verstuur naar een orange domein via de smtp van mijn werk, dan lukt dat wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Je kan geen andere smtp gebruiken. Als je een eigen mailserver wilt draaien, moet je voor het versturen een smarthost aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Waarom kan ik dan wel via Telnet versturen over een ander smtp server en kan ik ook mails over een andere SMTP server versturen als het een domein is die bij die smtp server hoort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
M. Mulder schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:04:
Waarom kan ik dan wel via Telnet versturen over een ander smtp server en kan ik ook mails over een andere SMTP server versturen als het een domein is die bij die smtp server hoort ?
Moet je bij Orange vragen :P. Poort 25 staat in ieder geval dicht voor andere SMTP servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trance-M
  • Laatst online: 11-09 17:41
Na diverse keren geprobeerd te hebben mijn Orange ADSL Lite + telefonie in combinatie met KPN ADSL Lite en belbudget (dus dubbele kosten) om te zetten naar Orange ADSL + telefonie zonder KPN leek het in Oktober eindelijk te gaan lukken. Inderdaad LEEK.

17 Oktober werdt internet omgezet, sindsdien heb ik geen internet meer. Livebox heeft wel verbinding met de server, maar internet doet het niet. Pingen naar een site levert time-outs op (1op4).
Telefonie, bellen en gebeld worden werkte nog prima. Vervolgens werd de 19de ook het KPN telefoonnummer omgezet en verviel het tijdelijke Orange nummer. Sindsdien kan ik dus niet meer gebeld worden. Vreemd genoeg kan ik wel zelf nog bellen.

Tig keren bellen met de klantenservice, steeds een andere medewerker..., mails sturen etc. etc. heeft nog niet tot een oplossing geleid en dat terwijl ik een perfect werkende verbinding had toen alles nog via KPN liep. Als het nu na dit 3 weken niet heel snel opgelost wordt moet ik toch maar weer terug naar HetNet of zo, want dit is te gek voor woorden aan het worden.

Livebox geeft overigens slecht 2048 kb verbinding aan, wat zoals hierboven ergens al genoemd wordt, meer zou moeten zijn. Zit wel op 3 km van de centrale.
Vreemd genoeg denken ze bij de helpdesk dan ook nog dat het aan de aansluitingen ligt. Lijk mij zeer onwaarschijnlijk als het steeds na omzettingen van hun kant niet meer werkt.
Heb zelfs de Livebox nog bij een collega uitgeprobeerd, daar werkte deze meteen.
Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

Nou ik had toch vertrouwen in Orange. Helaas blijkt dat ook zij er een zooitje van kunnen maken.

Adsl aangevraagd, zou op 13 september opgeleverd worden. Week van te voren maar eens bellen omdat t stil bleef. Nee meneer even geduld het komt goed. Paar dagen van te voren weer bellen. Ja meneer mijn collega had eigenlijk al een ticket aan moeten maken want de oplevering is vastgelopen. Bedankt collega!

Bijna een maand verder en nog steeds geen adsl :@. Vandaag zou de laatste actie door Orange toch echt uitgevoerd moeten worden volgens de helpdesk. Ik smiddags maar vast gebeld vanaf mn werk om dat ik er toch geen vertrouwen in had. Zelfs de orange-medewerker had er geen vertrouwen in, nee dan zit je goed! Zoals verwacht werkt het nog steeds niet, en krijg ik niet meer voor elkaar dan een spoed ticket aan te laten maken voor de technische dienst... Morgen maar weer aan de telefoon hangen. Iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook problemen!!
Het zou 9 september worden opgeleverd, daarna 10 september, daarna werd het 12 september. Veel problemen en gezeurd met orange. Op een klachtbrief werd niet gereageerd (aangetekend), we zijn langs orange shop geweest te rotterdam. Orange... ik wil geen orange meer zien.

Vandaag kwam iemand langs van firma baas, hij deed computer aan en er was internet verbinding )(EINDELIJK).
Ik deed computer net aan en er is GEEN internet verbinding. Modem uit / aan heb ik geprobeerd maar geen success. Waar kan dat toch aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
DeOS schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 07:45:
[...]

Ik heb de volgende geprobeerd: Belkin Wireless G Plus Notebook Card (F5D7011). Die werkte prima en zonder dat ik extra instellingen hoefde te doen. Ik heb hem alleen terug gestuurd omdat ik niet boven de 900/1000 KB/s uit kwam. Maar dat is een algemeen probleem/limitatie met alle kaarten in de livebox (kwam ik later achter).
Ik heb exact dezelfde kaart binnen. Het werkt allemaal goed. Max download valt inderdaad wel een beetje tegen (max 700kb/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Freaky Gabbur schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:18:
Nou ik had toch vertrouwen in Orange. Helaas blijkt dat ook zij er een zooitje van kunnen maken.

Adsl aangevraagd, zou op 13 september opgeleverd worden. Week van te voren maar eens bellen omdat t stil bleef. Nee meneer even geduld het komt goed. Paar dagen van te voren weer bellen. Ja meneer mijn collega had eigenlijk al een ticket aan moeten maken want de oplevering is vastgelopen. Bedankt collega!

Bijna een maand verder en nog steeds geen adsl :@. Vandaag zou de laatste actie door Orange toch echt uitgevoerd moeten worden volgens de helpdesk. Ik smiddags maar vast gebeld vanaf mn werk om dat ik er toch geen vertrouwen in had. Zelfs de orange-medewerker had er geen vertrouwen in, nee dan zit je goed! Zoals verwacht werkt het nog steeds niet, en krijg ik niet meer voor elkaar dan een spoed ticket aan te laten maken voor de technische dienst... Morgen maar weer aan de telefoon hangen. Iemand nog andere tips?
Laat een medewerker in ieder geval duidelijk uitleggen waar ht probleem zit en wat er precies moet gebeuren. Vaak spelen ze informatie te beknopt of helemaal niet aan elkaar door in de systemen. Zo kan je altijd nog zelf informatie aan de medewerker geven, als hij/zij wat van de vorige over het hoofd ziet. Dat kan echt een hoop schelen. Breng het wel suggestief en niet van 'ja, maar de andere zei...'. Soms kan de vorige ernaast zitten en blijkt de ander jusit de bedrijfsguru te zijn. Is maar net wie je aan de lijn hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:47:
Hier ook problemen!!
Het zou 9 september worden opgeleverd, daarna 10 september, daarna werd het 12 september. Veel problemen en gezeurd met orange. Op een klachtbrief werd niet gereageerd (aangetekend), we zijn langs orange shop geweest te rotterdam. Orange... ik wil geen orange meer zien.

Vandaag kwam iemand langs van firma baas, hij deed computer aan en er was internet verbinding )(EINDELIJK).
Ik deed computer net aan en er is GEEN internet verbinding. Modem uit / aan heb ik geprobeerd maar geen success. Waar kan dat toch aan liggen?
Zo ik ook helemaal :( van worden. Check even over het @ lampje op jouw Livebox brandt. Geeft het anders nog een harde reset. Nog even de methode van een harde reset voor de nieuwkomers:

1. Trek het voedingskabeltje uit de LB.
2. Druk zonder voedingskabel de resetknop in en blijf deze vasthouden totdat verderop in de beschrijving wordt verteld dat je de resetknop los kunt laten. Sluit de voeding weer aan (reset knop vast blijven houden).
3. Houd de 5 ledjes in de gaten, deze lopen wat heen en weer. Nadat de middelste en buitenste 2 leds samen branden mag je de reset knop loslaten.

Hierna nog even een paar minuten wachten. Livebox zal zichzelf configureren voor de verbinding. Als opeens alle lampjes gaan knipperen, dan is hij aan het updaten. Zet je koffiezetter maar aan, want dit kost wel een minuut of 20 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Ik ben tot nu toe wel tevreden over Orange. Ik heb het begin september aangevraagd. Het zou eigenlijk morgen worden opgeleverd, vandaag een lijncheck. Maar het is al sinds afgelopen vrijdag werkend. Ik train in met een Linksys WAG200G op ongeveer 18500, daarmee haal ik een downloadsnelheid van ongeveer ~2 mb van een payserver. Ik moet nog even kijken hoe het gaat met de livebox, of ik daar een hogere snelheid mee haal. Ik baal er wel een beetje van, dat je gewoon een paar keer opnieuw verbinding moet maken voordat je op de goede intrainwaarde zit.

Het ging verder wel een beetje knudde. Na het aanvragen werd ik teruggebeld omdat mijn aanvraag er niet goed doorheen gekomen was. Bleek later dat ze twee keer ADSL voor me hadden aangevraagd. Dat zou vervolgens automatisch gefixed worden (volgens de klantenservice). Maar ik kreeg wel 2x alle bevestigingsbrieven van Orange en ook de KPN wilde 2x een lijncheck doen :P. Aangezien ik geen tweede livebox heb gekregen, neem ik aan dat het inmiddels gefixed is.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 14:31
Ik ben ook bij de aanmeldprocedure voor Orange Family ADSL 20 Mb van de ene verbazing in de andere gevallen, en niet in positieve zin.
Ik ben per juli in mijn nieuwe huis gegaan, en had voor Orange gekozen vanwege de leuke prijs/snelheid-verhouding. Via de website aangemeld, zonder eigen kpn lijn. Ongeveer een week later belt een medewerker van KPN me (op m'n mobiel ;) ), dat er onduidelijkheid is over door Orange doorgegeven huisnummer. Het is idd maar goed dat hij belde, want volgens hem is het 22B, terwijl het 22A II (2de etage) moet zijn. KPN vermeldt dit overigens weer als 22A ET2, maar goed. De KPN medewerker geeft aan het verkeerde huisnummer niet te kunnen wijzigen, en ik moet bij Orange maar een nieuwe aanvraag gaan doen met het correcte huisnummer.
Ik had hierdoor mijn bedenkingen over Orange al gekregen, en had inmiddels ook bedacht dat ik beter bij KPN gewoon een Belbudget verbinding kon aanvragen, omdat het qua kosten niets uitmaakt of ik nou een tientje aan KPN betaal, of aan een provider voor de lijnhuur. KPN lijn was snel geregeld.
Ik was me inmiddels aan het bedenken of ik weer een nieuwe aanvraag ging doen bij Orange (nu dan met eigen KPN lijn), of bij een andere provider, toen ik een medewerker van Orange aan de lijn kreeg (kennelijk was de aanvraag toch doorgelopen!), wederom over de onduidelijkheden over mijn huisnummer. Ik gaf aan dat het niet 22B maar 22A ET2 moest zijn, en dat ik inmiddels een eigen lijn had. Telefoonnummer gegeven, en volgens Orange medewerker werd dit gewijzigd en zou ik spoedig alles toch nog ontvangen.
Ongeveer twee weken later bleek dat het pakket toch bij mijn buurman van 22B was geleverd, en dat dus ook hij ipv ik was aangesloten, via een kaal-koper aansluiting. Ik belde hierover, en de medewerker had een adreswijziging gedaan, waardoor ik weer twee weken later nu eindelijk zelf de Livebox ontving. Al snel bleek echter dat ze me via een kaal-koper aansluiting hadden proberen aan te sluiten, terwijl ik al meerdere keren had aangegeven dat dit via mijn kpn aansluiting moest gebeuren.
Vanaf hier begon het lange wachten op een oplossing van de 2e lijn. In een periode van twee maanden heb ik tig keer gebeld met de helpdesk (1ste lijn kan je spijtig niet direct doorverbinden met de 2e lijn, dit verloopt altijd via tickets), en er zijn in totaal 4 keer tickets aangemaakt richting de 2e lijn. De 1e lijn kon telkens wel zien dat er 'iets' gebeurde, maar ik ben nooit gebeld door de 2e lijn. Na drie maanden wachten (ik kon gelukkig internetten via een open draadloos AP van de buren), heb ik nog steeds niets vernomen van de 2e lijn. De medewerker van de eerste lijn was het roerend eens met mijn beslissing de boel af te blazen en over te stappen naar een andere provider. Ik vrees alleen dat de daadwerkelijke afmelding ook nog lang op zich zal laten wachten, omdat dit ook via de 2de lijn gaat, maar dat zien wel nog wel.
Inmiddels heb ik me twee weken geleden aangemeld bij Concepts ICT 24mbit, en gisteren lag er een kennisgeving van de TNT in de bus dat ik vandaag het modem bij het postkantoor kan afhalen. Zo kan het ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ohja dat van die kpn-lijn of kpn-via-orange lijn vergeet ik nog. Orange gaat er doodleuk vanuit dat je de telefoonlijn via hun wilt, ik heb al 2x na moeten bellen dat ze me dat wel eens mogen vragen, en heb 2x door moeten geven dat ik zelf een lijn via KPN heb geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Pff net weer gebeld. Kom echt geen steek verder.

'Het is in behandeling meneer.'. Ja dat weet ik, dat is het al een maand. Kunt u mij iemand geven die mij wel duidelijkheid kan geven? Ik wil vandaag een duidelijk antwoord hebben met wat er nu mis is en wanneer jullie het oplossen. 'Nee dat kan ik niet meneer'.
Ik wil je supervisor spreken. 'Dat gaat niet meneer'' .
Dan verbind me maar door met de technische afdeling die het probleem in behandeling heeft. 'Die hebben geen telefoon meneer'.
Tuurlijk hebben die wel telefoon, alleen jullie schieten alleen tickets in via jullie systeem, dus verbind me maar even door. 'Nee meneer die afdeling heeft geen telefoon'.
Ik wil vandaag teruggebeld worden. 'Ik kan alleen een ticket aanmaken met het verzoek, maar ik kan niet garanderen dat u teruggebeld wordt'.
Dus ik moet maar afwachten en hopen dat Orange er op korte termijn iets aan gaat doen?.'Ja meneer u zult moeten afwachten'.

Aarghhhhh!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Niet online
Ik wil mijn abonnement van Orange downgraden.

Ik heb nu Orange ADSL Extra, maar wil overstappen naar: Orange ADSL
Ik woon 4 Kilometer van de telefooncentrale af, dus die 20Mbit haal ik toch niet.
Nu krijg ik deze melding:
kies je nieuwe Orange abonnementJe kunt je abonnement niet online wijzigen. Dit kan komen doordat je het contract van je huidige abonnement nog niet kunt opzeggen. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de onze klantenservice.
Wanneer moet je dan proberen het abonnement om te zetten, 1 maand van te voren of eerder?

En is Orange ADSL-> ADSL (1) of ADSL2+ ? aangezien ADSL2+ sneller is dan ADSL (1) bij een grotere afstand van de wijkcentrale. Ik haal nu 5,5Mbit, 4Mbit vind ik ook genoeg, maar haal ik die wel met een ADSL (1) abonnement van 4Mbit (vanwege de afstand?)

Iemand al ervaring met Downgraden? Moet je dan je Orange Live box inleveren tegen een Speedtouch 516?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Freaky Gabbur schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:33:

'Het is in behandeling meneer.'. Ja dat weet ik, dat is het al een maand. Kunt u mij iemand geven die mij wel duidelijkheid kan geven? Ik wil vandaag een duidelijk antwoord hebben met wat er nu mis is en wanneer jullie het oplossen. 'Nee dat kan ik niet meneer'.
Dan verbind me maar door met de technische afdeling die het probleem in behandeling heeft. 'Die hebben geen telefoon meneer'.
Tuurlijk hebben die wel telefoon, alleen jullie schieten alleen tickets in via jullie systeem, dus verbind me maar even door. 'Nee meneer die afdeling heeft geen telefoon'.
Ik wil vandaag teruggebeld worden. 'Ik kan alleen een ticket aanmaken met het verzoek, maar ik kan niet garanderen dat u teruggebeld wordt'.
Dus ik moet maar afwachten en hopen dat Orange er op korte termijn iets aan gaat doen?.'Ja meneer u zult moeten afwachten'.

Aarghhhhh!!
Dat is de realiteit van een servicedesk van iedere grote provider in Nederland. Je kunt je beter aanpassen en er het beste van maken dan hoog van de toren blazen. Ja, je hebt gelijk maar nee, dat ga je op deze manier niet sneller krijgen. Medewerkers kunnen niet doorverbinden naar de afdeling die het probleem zou moeten oplossen (ook al zouden ze het wel willen, het kan _niet_). Supervisor is er niet, dus ook niet aanspreekbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Psychostase schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:34:
Ik wil mijn abonnement van Orange downgraden.

Ik heb nu Orange ADSL Extra, maar wil overstappen naar: Orange ADSL
Ik woon 4 Kilometer van de telefooncentrale af, dus die 20Mbit haal ik toch niet.
Nu krijg ik deze melding:

[...]

Wanneer moet je dan proberen het abonnement om te zetten, 1 maand van te voren of eerder?

En is Orange ADSL-> ADSL (1) of ADSL2+ ? aangezien ADSL2+ sneller is dan ADSL (1) bij een grotere afstand van de wijkcentrale. Ik haal nu 5,5Mbit, 4Mbit vind ik ook genoeg, maar haal ik die wel met een ADSL (1) abonnement van 4Mbit (vanwege de afstand?)

Iemand al ervaring met Downgraden? Moet je dan je Orange Live box inleveren tegen een Speedtouch 516?
Downgraden kan waarschijnlijk alleen per einde jaarcontract met in achthouding van de opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:44
Ik heb ook Orange Extra aangevraagd op 11 september. Verwachte opleverdatum zou 5 oktober zijn.. kijk eens naar de datum.. er is verder nog niets gebeurd. Geen boe of ba. :X

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
ik ben benieuwd welke kaarten de livebox pakt, heb hier een SMC, een Linksys en een Belkin F5D7011 :) even kijken welke het eeste signaal geeft. Anders prop ik gewoon mijn WL500g achter de livebox als dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freaky Gabbur schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:33:

Aarghhhhh!!
Volhouden is het enige wat je kan doen. Ik heb begin dit jaar ook veel moeten bellen met Orange. Orange belde namelijk niet terug. Tip: maak van elk gesprek een kort verslagje (paar zinnen), bewaar je telefoonspecificatie en als alles achter de rug is, dien je een klacht in (als het echt de spuigaten uitgelopen is natuurlijk). Ik heb uiteindelijk 45 euro moeten verbellen en kreeg uiteindelijk 5 maanden abonnementsgeld terug. Erg netjes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 14:31
Bizar hoe lang die 2de lijn er over doet om een probleem in behandeling te nemen, laat staan af te handelen... :/ Wat voor Service Levels heeft dat callcenter afgesproken met Orange?
Ik heb zelf bij een callcenter gewerkt dat de klantenservice van Tele2 (ik deed mobiele telefonie) verzorgde, maar daar waren echt wel strenge afspraken over de afhandelingstijd met Tele2. Tele2 was ook behoorlijk streng met het toezicht hierop als ik mijn teamleiders mocht geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

In het begin van de aansluiting welke prima verliep 12 maanden geleden , was in 15 minuten online.
Heb ik geklaagd over de snelheid hij zou tussen de 8-15 mbit komen maar 6 was echt het matje. Na vele valse beloftes kreeg ik uiteindelijk te horen dat ze niks gingen doen.
Afgelopen vakantie had ik weer moed gekregen en ben weer begonnen met mailen en klagen over dat dure bellen, uiteindelijk heb ik 1 man getroffen die me begreep. Als hij er niet was kwam er weer een standaard mail tussen door maar deze gewoon teruggestuurd. Ik heb opgezegd inmiddels na mijn jaar contract vanwege het niet nakomen van afspraken met een termijn van 3 maanden. (ook dan gaat het mis want dan krijg je gelijk een brief dat je pr de eerstvolgende maand al afgesloten word, bleek niet waar maar de systemen praten niet met mensen die afwijkende dingen invullen :-).
Maar puntje bij paaltje werd ik alleen nog maar door hun gebeld bij vragen en status. Is er een monteur langsgeweest en blijkt de boosdoener KPN te zijn die voor het gemak de lijn 1,5 kilometer heeft omgelegd. Dus zoals hierboven gezegd. VOLHOUDEN, KLAGEN, FEITEN NOTEREN EN HERHALEN en uiteindelijk tref je een communicatief vaardige helpdesker, 2de lijn doet dingen maar die hoor je niet (Tering lijkt wel 10 jaar terug in de tijd toen de systeembeheerder ook altijd in zijn serverhok zat)

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Niet online
Inmiddels op hun site wat gevonden over Downgraden.

snelheidsverlaging
Je mag in een willekeurige maand na het uitdienen van je eerste jaarcontract een snelheidsverlaging aanvragen. Op de datum dat je nieuwe abonnement (ADSL Go, Lite of Basic) ingaat, start ook een nieuwe contractstermijn. Deze verandering kun je aanvragen via de klantenservice 0900 9515 (€ 0,20/min).

let op
KPN brengt bij een verlaging van de snelheid € 25,- administratiekosten in rekening. Wij brengen hiervoor geen kosten in rekening.

En verhoging:
snellheidsverhoging
Je kunt zelf online een snelheidsverhoging aanvragen via mijn account. Ga naar wijzig je abonnement en log in met je (hoofd) e-mailadres en wachtwoord. Je vindt deze gegevens in de bevestigingsbrief van je abonnement.

let op
Op dit moment is het vanwege een technische storing alleen mogelijk om een snelheidsverhoging van Orange ADSL Go naar Orange ADSL Lite door te voeren via mijn account. Andere snelheidswijzigingen kun je nog wel aanvragen via de klantenservice, via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min). Onze excuses voor het ongemak.

Heb de helpdesk gebeld, ongelooflijk wat een helldesk....
Maar goed dat is geen nieuw nieuws.... afwachten of er iets gaat gebeuren, maar we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een probleempje met Orange.

Ik heb mijn abbo opgezegd ruim voor einde contractdatum. Netjes via een aangetekende brief omdat op de telefonische opzegging geen reactie kwam. Binnen een week stuurde Orange me een brief dat het contract eindigde op 1 (lees één) oktober. Dus op 1 oktober telco-telco migratie geregeld.
Vervolgens factureerde en inde Orange na de migratiedatum zowel internet als telefonie met als argument, sorry meneer, in ons systeem staat einde contractdatum is 31 oktober, excuses voor het ongemak. Moet ik me nu financieel een oor aan laten naaien of kan ik het afgeschreven geld zonder problemen storneren?

Een tweede vraag is terugsturen van het modem moet in de door Orange geleverde doos op antwoordnummer. Moet daar nog een briefje bij, dat geven ze namelijk niet aan. En is de verzending ook verzekerd? Stel dat het onding weg raakt dan krijg ik een een claim aan mijn broek, wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:26:
Een tweede vraag is terugsturen van het modem moet in de door Orange geleverde doos op antwoordnummer. Moet daar nog een briefje bij, dat geven ze namelijk niet aan. En is de verzending ook verzekerd? Stel dat het onding weg raakt dan krijg ik een een claim aan mijn broek, wat zijn jullie ervaringen?
Er hoeft geen brief bij. Ze controleren aan de hand van het MAC-adres van wie het modem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:26:
Ook ik heb een probleempje met Orange.

Ik heb mijn abbo opgezegd ruim voor einde contractdatum. Netjes via een aangetekende brief omdat op de telefonische opzegging geen reactie kwam. Binnen een week stuurde Orange me een brief dat het contract eindigde op 1 (lees één) oktober. Dus op 1 oktober telco-telco migratie geregeld.
Vervolgens factureerde en inde Orange na de migratiedatum zowel internet als telefonie met als argument, sorry meneer, in ons systeem staat einde contractdatum is 31 oktober, excuses voor het ongemak. Moet ik me nu financieel een oor aan laten naaien of kan ik het afgeschreven geld zonder problemen storneren?
Storneren en om de oren gaan slaan met die brief dat het contract per 1 oktober wijzigd. Maar, pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
Heerlijk! Ik hou toch zo van Orange :D

Afbeeldingslocatie: http://foto.nexz.net/ditook.jpg

Ik had Maandag namelijk gebeld dat ik nog geen modem ontvangen had, en dat de verbinding eigenlijk Maandag al opgeleverd had moeten worden! (Ik stap over van Orange ADSL Basic naar Extra + Telefonie).

Word er op deze manier niet veel wijzer van to be honest.

Edit: De meneer bij de klantenservice had een modem voor me besteld, en hij moet vandaag binnenkomen. Niet dus

Edit2: 10 minuten na dit bericht kwam de Livebox binnen. Alsof je het over de duivel hebt!

[ Voor 23% gewijzigd door Nexz op 10-10-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Vandaag weer aan de telefoon gehangen (dagelijkse kost), en deze medewerker vertelde dat de problemen nog voor het weekend opgelost moesten zijn. We zijn weer heel benieuwd, maar gok dat ik zaterdag geen internet heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Duurt wel lang tegenwoordig met dat ADSL aanleggen. Heb voor iemand ADSL + telefonie aangevraagd eind september. Het wordt pas 1 november opgeleverd. Dus mooi een maand wachten. En ik maar denken dat het onderhand sneller zou gaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
Oh, ik kom net van de telefoon af met een klantenservice medewerker, ik heb vertraging. Wat leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Lekkere Loempia schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:29:
Duurt wel lang tegenwoordig met dat ADSL aanleggen. Heb voor iemand ADSL + telefonie aangevraagd eind september. Het wordt pas 1 november opgeleverd. Dus mooi een maand wachten. En ik maar denken dat het onderhand sneller zou gaan :S
Bij mij staat er niet eens een opleverdatum.. 8 september besteld.. binnenkort maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mooi is dat, huisgenoten gister zonder internet hebben ze de router maar ge-reset. Had liever dat ze mij even hadden gebeld.. maar ach..

Probleem is nu dat ik van 2.2 MB/s naar 1,7 MB/s ben gegaan. Zelfs de snelheid die in de router wordt gegeven valt lager uit, deze is van 20500 oid naar 19972 kbit gegaan..
Oplossingen of mee leven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
Kom net van de telefoon af met Orange, heb mijn livebox aangesloten en hem ingesteld op ADSL Basic (mijn huidge abbo). Telefonie doet het al (gratisch bellen naar vaste nummers :D), mijn oude abbo is qua snelheid ook verhoogd! (De Livebox heb ik lekker dichtbij het ISRA punt gezet, daar wist k 5-6 jaar geleden nog niets van, toen was ik uhm... 13-14?). Het oude modem was ook al 5-6 jaar oud (SpeedTouch Home, toendertijd nog van KPN MxStream), dus nu een boost van 2mbit naar 5mbit :D. Nu hoef ik als Orange mij belt alleen nog maar een klikje te geven om om te schakelen, mooi geregeld denk ik zo!

Edit: even erbij vermelden dat ik overstap van Orange ADSL Basic naar ADSL Extra (voorheen Family volgens mij).

[ Voor 8% gewijzigd door Nexz op 11-10-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Ewald ! schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:01:
Mooi is dat, huisgenoten gister zonder internet hebben ze de router maar ge-reset. Had liever dat ze mij even hadden gebeld.. maar ach..

Probleem is nu dat ik van 2.2 MB/s naar 1,7 MB/s ben gegaan. Zelfs de snelheid die in de router wordt gegeven valt lager uit, deze is van 20500 oid naar 19972 kbit gegaan..
Mee leven. Iedereen heeft hier last van. Zie ook de poll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 15:35
Ewald ! schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:01:

Het ligt eraan hoe laat je je modem (of modem/router combo) aanzet. Doe je dat 's avonds laat of 's ochtends vroeg (voor 8:00), dan traint het modem op een hogere snelheid in dan als je hem om pakweg 11:00 of 14:00 herstart.

Heb in de afgelopen week mijn SpeedTouch - die normaliter altijd oerdegelijk is - opnieuw moeten opstarten omdat de DNS 't weer eens niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Woensdag avond is mijn livebox overleden.
Door een stroomstoring, duurt 5 werkdagen voor er een nieuwe is:O

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Laatst online: 12-09 08:04
Ik zat te denken om Orange extra tenemen ivm die lekker hoge snelheid. Maar ik denk dat als ik het zo goed lees niet echt geweldig idee blijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
J_star schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:51:
Ik zat te denken om Orange extra tenemen ivm die lekker hoge snelheid. Maar ik denk dat als ik het zo goed lees niet echt geweldig idee blijkt te zijn?
Er is niks mis mee. De snelheid was voorheen wel iets hoger, maar dat was in het begin van het ADSL netwerk van Orange. Nu er veel meer gebruikers zijn, moet het gewoon met meer gedeeld worden. Dat was wel vooraf denkbaar. Wat wel gezegd mag worden, is dat de lijn erg stabiel is. Ik heb nu in bijna 2 jaar tijd 0 storingen gehad. Dat vind ik toch ontzettend goed voor die prijs :). Je kan wel supersnel gaan, maar als je er constant uitligt, heb je er oo helmaal niks aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkere Loempia op 12-10-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

J_star schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:51:
Die snelheid is niet zon probleem, de administratieve afhandeling echt wel als ik dit allemaal lees, en mijn eigen ervaring erbij neem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Freaky Gabbur schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:59:
[...]

Die snelheid is niet zon probleem, de administratieve afhandeling echt wel als ik dit allemaal lees, en mijn eigen ervaring erbij neem
Volgens mij is Orange niet de enige die problemen heeft met de adminstratie. Ik lees bij vrijwel elke provider wel veel negatieve verhalen over de adminstratie. Denk dat het meer een algemeen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 12:58

lordsnow

I know nothing

Ik probeer hier op een laptop met Vista 64-bit een draadloze verbinding te maken met de LiveBox. Zo te zien krijg ik wel een draadloze verbinding, maar geen Internet.

Wanneer ik de eerste keer verbond met het draadloze netwerk van de LiveBox werdt er gevraagd om de netwerksleutel. Nadat ik deze had ingevoerd was ik verbonden. Ik zie ook het IP-adres van mijn draadloze verbinding (192.168.1.10) en de standaard gateway (192.168.1.1).

Ik kan echter geen Internet paginas open.

Als ik 192.168.1.1 probeer te PINGen krijg ik de melding "Doel host niet bereikbaar".

Iemand enig idee wat het probleem is, en de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Net weer gebeld, en zoals verwacht dus niet voor het weekend verholpen! Afwachten maar weer dus :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

lordsnow schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:00:
Ik probeer hier op een laptop met Vista 64-bit een draadloze verbinding te maken met de LiveBox. Zo te zien krijg ik wel een draadloze verbinding, maar geen Internet.

Wanneer ik de eerste keer verbond met het draadloze netwerk van de LiveBox werdt er gevraagd om de netwerksleutel. Nadat ik deze had ingevoerd was ik verbonden. Ik zie ook het IP-adres van mijn draadloze verbinding (192.168.1.10) en de standaard gateway (192.168.1.1).

Ik kan echter geen Internet paginas open.

Als ik 192.168.1.1 probeer te PINGen krijg ik de melding "Doel host niet bereikbaar".

Als je wel een IP adres krijgt van de modem dan is meestal de netwerksleutel wel goed ingevuld. Er zijn echter gevallen dat dat de reden is dat het lijkt alsof je goed verbonden bent, maar de foutieve netwerksleutel ervoor zorgt dat je geen data kunt genereren. Als eerste moet je dus controleren of de key klopt (modem met kabel aansluiten en de key uitlezen van de webinterface). Als je 100% zeker weet dat die klopt kan het ook liggen aan virusscanners en firewalls die de verbinding blokkeren, werken andere wireless netwerken wel prima weet je ook dat het daar niet aan kan liggen. Als je alles geprobeerd hebt en niets helpt kun je even proberen om via de kabelverbinding met de modem, het beveiligingsniveau aan te passen (uit bijvoorbeeld) en kijken of je dan wel normaal kunt verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

lordsnow schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:00:

Zou ook kunnen dat je DNS het niet doet, heb je dns servers ingesteld?

Heb nu zelf ook iets moois met de Orange helpdesk: mijn adsl is erg traag maar de helpdesk wil echt alles uitsluiten. Dus ik stuur nu al een week elke dag een mailtje naar de helpdesk en zij reageren weer met nieuwe vraag :P Terwijl ik alleen een lijnmeting wil..
Zou het ook kunnen dat een modem na verloop van tijd slijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 23:29

Eboman

Ondertitel

Eboman schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:11:
[...]

Even een adaptor geleend en de lijn was meteen beter, dezelfde avond nog even gebeld met orange en alles uitgelegd, de medewerker zou zorgen dat er een nieuwe adaptor aankwam.

Zodra ik hem heb zal ik nog een update plaatsen voor evt andere lot-genoten..

* Eboman is blij met de service tot zover..
Kleine update :

* Eboman is niet meer zo blij.

Na een nieuw modem gevraagd te hebben en 2 weken op vakantie gegaan te zijn heeft orange besloten ipv een nieuw modem(adaptor) te sturen toch tests te willen doen met mij.
Ik heb nogmaals aangegeven bij de helpdesk dat een andere voeding hielp en ik graag een nieuwe box wou, doorverbinden met de technische dienst kon hij niet alleen een mail sturen.

Ik blijf dus voorlopig zitten met ruis en CRC errors, ik zal voorlopig maar even mijn komende vrije dagen de helpdesk stalken en misschien proberen via het monteur aan huis circuit aan een andere adaptor problemen te komen (enkele mensen die ik werken hierbij en hebben misschien wel een spare modem).

Tot zover...

O ja de adaptor wordt verdacht warm mijn inziens, meer mensen met deze klachten en een warme adaptor ???

[ Voor 4% gewijzigd door Eboman op 12-10-2007 19:29 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
Heeft iemand eigenlijk een idee hoe lang de vertraging bij Orange zou kunnen duren? Ik wil graag gebruik gaan maken van mijn ADSL2+ lijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Anders ik wel! Bij de helpdesk wordt je niks wijzer over de oplostijd, en als ze iets beloven dan weet je eigenlijk al dat ze t niet gaan halen... :S Zit nu gewoon al bijna een maand over de opleverdatum heen...

Ben t internetten met mn mda compact III als modem nu wel zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
Het gekke is dus, mijn Telefonie abbo werkt dus al wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:25
Ik heb momenteel al bijna twee jaar Orange Family en hierbij een KPN abonnement. Nu vroeg ik me af of ik gewoon ka overstappen op Telefonie en KPN kan laten afsluiten. Moet ik dan de 24.95 betalen of de 34.95?
Ook begrijp ik de lijnhuur niet helemaal. Wordt dit wel betaald of niet? Een jaar geleden was er een actie dat je een jaar lang geen lijnuur hoefde te betalen, maar na bellen met de klantenservice werd het duidelijk dat het alleen voor nieuwe abonnees beschikbaar was. Nu wordt er niets meer vermeld over de lijnhuur op de Orange site, er wordt alleen gezegd dat KPN niet meer nodig is. Betekent dit nou dat je ook niet meer vastzit aan die lijnhuur? Je gebruikt toch nog steeds het KPN netwerk?

Als het niet kan, en ik dus toch lijnhuur moet betalen, overweeg ik een overstap per Januari. Is dat lijnhuur gedoe aanwezig bij elke prvider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen die overstappen van Family naar Lite. (bv. omdat ze de snelheid toch niet halen en 10 euro goedkoper)
ik twijvel een beetje omdat je na 12 maanden even veel betaald. (en family is 300kb sneller bij mij)

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:50

Xan

Hier is een lijst met de Broadcom chipset die de Livebox ondersteunt:
http://bcm-specs.sipsolutions.net/Chipsets

Hiertussen zie je alle bekende kaarten die in de topicstart ook staan.
Stuitte er toevallig op toen ik onderzoek deed naar de Livebox + eigen PCMCIA kaart.

P.S.: Natuurlijk zijn er verschillende versies van al deze kaarten op de markt, wees hier alert op!

[ Voor 15% gewijzigd door Xan op 14-10-2007 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 12:58

lordsnow

I know nothing

Xanx schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 02:45:
Hier is een lijst met de Broadcom chipset die de Livebox ondersteunt:
http://bcm-specs.sipsolutions.net/Chipsets

P.S.: Natuurlijk zijn er verschillende versies van al deze kaarten op de markt, wees hier alert op!
Van de Belkin f5d7010 heeft alleen versie 1xxx een Broadcom chipset. De latere versies (3xxx, 6xxx, en 7xxx) gebruiken Ralink en Realtek chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:53:
[...]

Heb nu zelf ook iets moois met de Orange helpdesk: mijn adsl is erg traag maar de helpdesk wil echt alles uitsluiten. Dus ik stuur nu al een week elke dag een mailtje naar de helpdesk en zij reageren weer met nieuwe vraag :P Terwijl ik alleen een lijnmeting wil..
Zou het ook kunnen dat een modem na verloop van tijd slijt?
Jij krijgt tenminste nog een vraag terug :) ik had een mail gestuurd over de traagheid van mijn verbinding met een volledige uitleg over hoe bij mij thuis, inclusief afstanden alles aangelegd is. ook dat het dus met geen mogelijkheid aan de installatie hier kan liggen. enige wat ik terugkrijg : de modem traint gewoon in op 15 mbit. wij weten het ook niet...

vervolgens heb ik hen gevraagd hoe ik voor hun aannemelijk kan maken dat de beloofde snelheid bij lange na niet gehaald wordt. inmiddels 3 weken een zeer lange stilte van hun kant.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het in dit topic inderdaad niet hebben over de overname van de mobiele-tak van Orange Nederland aan T-Mobile. Dat is behoorlijk offtopic.