[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 32.926 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212845

mister_S schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:56:
Ik heb momenteel al bijna twee jaar Orange Family en hierbij een KPN abonnement. Nu vroeg ik me af of ik gewoon ka overstappen op Telefonie en KPN kan laten afsluiten. Moet ik dan de 24.95 betalen of de 34.95?
Ook begrijp ik de lijnhuur niet helemaal. Wordt dit wel betaald of niet? Een jaar geleden was er een actie dat je een jaar lang geen lijnuur hoefde te betalen, maar na bellen met de klantenservice werd het duidelijk dat het alleen voor nieuwe abonnees beschikbaar was. Nu wordt er niets meer vermeld over de lijnhuur op de Orange site, er wordt alleen gezegd dat KPN niet meer nodig is. Betekent dit nou dat je ook niet meer vastzit aan die lijnhuur? Je gebruikt toch nog steeds het KPN netwerk?

Als het niet kan, en ik dus toch lijnhuur moet betalen, overweeg ik een overstap per Januari. Is dat lijnhuur gedoe aanwezig bij elke prvider?
dat "lijngedoe" is vrijwel bij iedere provider, maar hou telfort in de gaten. die rekenen voor zover ik nu kan zien geen doorbelasting voor de lijn. ik zit zelf bij orange, had geen kpn lijn. zij hebben dit geregeld ik heb geen aansluitingskosten betaald maar betaal wel de doorbelasting van de lijn voorlopig. dat kpn niet langer nodig is is misleidend in mijn ogen. je hebt nog steeds een kpn lijn nodig, enige wat ze ermee bedoelen is dat je niet langer KPN als partij nodig hebt. bij het aangaan van een abbo bij Orange zeggen zij je huidige KPN abbo op en nemen het nr over. het eerste jaar betaal je dan geen lijnhuur, tweede jaar wel maar het verschil is dat je met KPN dus niets als contractpartij meer te maken hebt, alles wordt geregeld via Orange en dus ook geen twee facturen meer. eerste jaar dus 24.95, tweede jaar 34.95. heb er wel spijt van zit sinds 2 september bij orange vanaf begin al stuk trager dan bij mijn ouders, waar het internet wel rap is, en ik had net even langer moeten wachten op telfort.... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 212845 op 14-10-2007 11:19 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Ik heb een enorme fall back gehad in snelheid. Ik heb mn livebox+Linksysrouter verwisseld voor een Draytek 2800VG. Mijn snelheid ging op speedtest van 8 mbit naar 12mbit (het minimum van ADSL2+). Dus beetje jammer dat ie niet hoger zat, maar twas acceptabel.

Vervolgens heb ik uTorrent geupdate, build 1.7.2 en sindsdien haal ik klote snelheden met torrents, maar wat erger is, ik haal nu nog maar 230 kb/sec bij speedtest. En ook als ik van de ms site iets ga downloaden schiet het niet op.

Op mijn mediacenter pc heb ik geen torrents draaien, maar ook daar heb ik hetzelfde probleem.
Hieronder staat mijn ADSL2+ status.

ADSL Status Mode State Up Speed Down Speed SNR Margin Loop Att.
ADSL2+ SHOWTIME 107200 18206900 10.0 7.0

Ik zit minder dan 350 meter van de centrale zit, maar wel in een flat 2 hoog. Heeft iemand een idee ?

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even een goede ervaring dan met Orange. In mijn nieuwe huis zonder KPN telefoonlijn Orange ADSL Extra + telefonie (basis) aangevraagd.

De communicatie was prima, ook aanvragen was erg makkelijk. Modempakket RUIM op tijd, ADSL verbinding was zelfs 1 week voor de afgesproken datum gereed. Verder ingetrained op zo'n 17500/1050 en ook de LB werkt prima. Bellen tot nu toe altijd goed. In mijn ogen ook een overzichtelijke factuur.

Ik heb dus totaal geen klachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212845

triet schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:22:
Even een goede ervaring dan met Orange. In mijn nieuwe huis zonder KPN telefoonlijn Orange ADSL Extra + telefonie (basis) aangevraagd.

De communicatie was prima, ook aanvragen was erg makkelijk. Modempakket RUIM op tijd, ADSL verbinding was zelfs 1 week voor de afgesproken datum gereed.
moet inderdaad wel toegeven, levering is prima gegaan. exact op 2 september, afgesproken leverdatum werkte mn internet. netjes nog even gebeld of alles werkte en in het leveringsproces of alles naar wens was. qua levering ook hier geen klachten dus.alleen nu de rest nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-07 12:02
triet schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:22:

De communicatie was prima, ook aanvragen was erg makkelijk. Modempakket RUIM op tijd, ADSL verbinding was zelfs 1 week voor de afgesproken datum gereed. Verder ingetrained op zo'n 17500/1050 en ook de LB werkt prima. Bellen tot nu toe altijd goed. In mijn ogen ook een overzichtelijke factuur.

Ik heb dus totaal geen klachten :-)
Wanneer heb jij het aangevraagd dan? Ik zit nu al een week over leverdatum heen, en ik stalk de helpdesk zowat :D. Ik weet het, een week is misschien niet veel in vergelijking met sommige mensen hier, maar ik vind het toch niet leuk. Misschien komt de vertraging door de overname door T-Mobile? (Verdere discussie over T-Mobile niet mogelijk he! Zie de waarschuwing :P, zet het er alleen maar bij omdat het een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 07:38
Anoniem: 212845 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:17:
[...]

dat kpn niet langer nodig is is misleidend in mijn ogen. je hebt nog steeds een kpn lijn nodig, enige wat ze ermee bedoelen is dat je niet langer KPN als partij nodig hebt.
Dat is inderdaad het geval. Een jaar geleden dacht ik er ook over om Telefonie erbij te nemen maar toen werd duidelijk in de voorwaarden vermeld dat je lijnhuur moest betalen. Nu kan ik daar niets over vinden dus ik nam aan dat het niet meer hoefde.

Ik heb in ieder geval tot Januari de tijd, ik kijk wel wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
De volgende 2 wireless kaarten werken (bij mij) niet i.c.m. de livebox:

Linksys WPC55AG ver. 1.2 (model: MDL20E301138)
SMC 2835W EU (ass no: 99-012084-295, sub-ass no: 91-012084-295)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:56

mjl

Ugh

ff polsen: sinds kort uitval van de verbinding, afgelopen week herhaaldelijk de livebox moeten uit-in schakelen. Hebben er meer problemen in de regio Culemborg?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
mjl schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:33:
ff polsen: sinds kort uitval van de verbinding, afgelopen week herhaaldelijk de livebox moeten uit-in schakelen. Hebben er meer problemen in de regio Culemborg?
Sinds wanneer sinds kort? Uur, dag ,week? Als meerdere er last van hebben, dan merkt Orange het zelf ook wel. Check altijd ook de netwerkmeldingen. Vaak zijn klapperende verbindingen individueel, als het langer duurt. Kan geen kwaad om even contact op te nemen met de servicedesk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-06 15:17

Xan

Ik heb de Sweex 54Mbps Wireless PC card (LW051) uitgeprobeerd , maar die doet het dus ook niet in een Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand ervaring met het opsturen van een nieuwe livebox?
Hoe lang kan dit duren?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:55

vr6-only

Blub Blub

Ik had de Livebox in 3 werkdagen binnen. één dag erna, kreeg ik een retourdoos.

[ Voor 32% gewijzigd door vr6-only op 15-10-2007 18:50 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 21:10
Ik heb sindskort Orange ADSL extra ism een Speedtouch 716v5. Deze is als RFC 1483 Bridged ingesteld dmv een configuratiewizard. Internet werkt gewoon op mijn PC.
Maar als ik nu ook een laptop of een andere vaste PC op de modem aanmeld krijg ik een IP conflict met mijn vaste pc, oftewel ik heb nu internet op mijn vaste pc en als ik mijn laptop wil gebruiken moet ik mijn vaste pc uitschakelen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
vr6-only schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:49:
Ik had de Livebox in 3 werkdagen binnen. één dag erna, kreeg ik een retourdoos.
Ik heb al wel een retour-doos, maar nog geen livebox:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

lochtejans schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:23:
Ik heb sindskort Orange ADSL extra ism een Speedtouch 716v5. Deze is als RFC 1483 Bridged ingesteld dmv een configuratiewizard. Internet werkt gewoon op mijn PC.
Maar als ik nu ook een laptop of een andere vaste PC op de modem aanmeld krijg ik een IP conflict met mijn vaste pc, oftewel ik heb nu internet op mijn vaste pc en als ik mijn laptop wil gebruiken moet ik mijn vaste pc uitschakelen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Je hebt NAT (dus een router) nodig, je kan niet meerdere clients bridgen tenzij je meerdere IP-adressen hebt, en die heb je niet als consument. Ik neem aan dat die Speedtouch dat ook wel kan, maar ik zou niet weten hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
mjl schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:33:
niets raars hier gemerkt... btw resetten doe ik wel regelmatig...3x-4x per week ofzo...

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
K.P.A.X. schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:21:
[...]

niets raars hier gemerkt... btw resetten doe ik wel regelmatig...3x-4x per week ofzo...
Kan het mooi onder het kopje nevenactiviteiten op je CV ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik moet nog wachten op de livebox, dus heb maar even een oud adsl kastje neergezet.
met de instellingen van orange, werkt perfect:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 10:48
Sinds ong 3 maanden heb ik een heel vreemd probleem met mijn livebox.
Om de 2 a 3 dagen valt mijn livebox weg. Als de livebox is weggevallen, is deze ook niet meer bereikbaar via 192.168.1.1 ( is ook niet te pingen). Hij reageert nergens meer op, tenzij ik de stekker eruit haal en er weer in doe. Als de box is weggevallen is er gewoon linesync @-tekentje blijft continu branden. Livebox is al tig keren gereset. Livebox valt zelfs weg, als alleen msn aanstaat. Als ik mijn pc een nachtje aan laat staan is er op 9 van de 10 keer geen verbinding meer op de volgende dag. Netwerkkaart geeft aan dat hij verbonden is. Nou dus even contact opgenomen met de helpdesk, die zeggen dat het aan mijn pc ligt, dat zou ik ook zeggen, maar ik heb 2 pc's en een mac. Het is wel heel toevallig dat ze alle drie problemen hebben. Toen maar de switch tussen uitgehaald en de computers rechstreeks aangesloten op de livebox. Helaas probleem blijft het zelfde, toen maar netwerkkabels vervangen op advies van de helpdesk. Probleem blijft. Uiteindelijk kreeg ik een nieuwe livebox, en dacht van yesss eindelijk van alle problemen af, maar neej hoor deze nieuwe livebox lijkt nog erger dan zijn voorganger. Iemand dit ook meegemaakt ? het lijkt op een defect livebox, maar vind het wel raar dat het bij de nieuwe livebox ook precies de zelfde probleem is. Beide liveboxen hadden de nieuwste firmware. Helpdesk bellen heeft weinig zin, zij snappen er zelf ook nix van. Ik denk dat ik maar gewoon een nieuwe modem ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

K.P.A.X. schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:21:
[...]

Appart, voorheen was de verbinding hier weken achtereen stabiel en nu ineens 3x in het weekend knalt ie eruit... naja, nu een klik-aan klik-uit setje erop gezet, kan ik de livebox in de meterkast uit-aan schakelen vanaf de zolderkamer ....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-07 08:53
Ik ben vorige maand verhuisd en zag op mijn factuur dat de verhuiskosten bij Orange 50 euro bedragen! |:( |:(

2 jaar geleden kon ik mij niet herinneren zoveel betaald te hebben, maar toen heette het ook nog wanadoo... Weet iemand of de verhuiskosten tussentijds verhoogd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
Lekkere Loempia schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:07:
[...]

Kan het mooi onder het kopje nevenactiviteiten op je CV ;).
haha :D , nah...ja ik ben niet de enige 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
mjl schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:52:
[...]

Appart, voorheen was de verbinding hier weken achtereen stabiel en nu ineens 3x in het weekend knalt ie eruit... naja, nu een klik-aan klik-uit setje erop gezet, kan ik de livebox in de meterkast uit-aan schakelen vanaf de zolderkamer ....
Ik heb vanaf het begin(audustus 07)al moeten resetten...dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
gassiepaart schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:57:
Ik ben vorige maand verhuisd en zag op mijn factuur dat de verhuiskosten bij Orange 50 euro bedragen! |:( |:(

2 jaar geleden kon ik mij niet herinneren zoveel betaald te hebben, maar toen heette het ook nog wanadoo... Weet iemand of de verhuiskosten tussentijds verhoogd zijn?
Dat waren verhuizingen van KPN ADSL lijnen. Het staat trouwens ook duidelijk op de Orange helpdesk vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-06 16:13
Ik heb net dus dat draadje vervangen, om te kijken of het uitmaakte. Heeft natuurlijk niets gescheeld.
Ik heb nu dus echt álles, maar dan ook álles gedaan wat ik kan doen. Benieuwd of Orange Helpdesk ( :r ) nu wel een monteur langs laat komen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556

Ah..., ik kom er niet meer uit. Hebben jullie advies?

Ik heb nu een KPN Belvrij weekend abonnement en een Orange ADSL Extra abonnement. De kosten hiervan zijn:

KPN Belvrij Weekend: 15,97 p/maand
Wanadoo ADSL: 23,95 p/maand
Samen dus: 39,92 p/maand

Nu zit ik erover te denken om te gaan bellen via orange en KPN lijn op te zeggen. Omdat dat toch wel wat bespaard. Volgens mij berekening betaal ik dan t volgende:

KPN Lijnhuur 9,95 p/maand
Wanadoo Bellen: 1,00 p/maand
Samen dus: 34,90 p/maand

Nu zie ik alleen her en der (ook in dit topic) dat je weinig goedkoper uitkomt. Mis ik dan iets?
En de vraag is, is het verstandig om over te stappen? Hoe is de kwaliteit van de telefonie en is het een beetje stabiel?

Laatste vraag is nog of iemand weet wat de kosten voor bellen naar mobiel zijn. Die staan nergens op de orange site (bewust?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Ben vanaf 10 oktober 2007 over op Orange ADSL + telefonie (2 mbit/512 kbit, vanaf november dus 4 mbit/1 mbit). De snelheid is precies datgene wat ze beloven; de kwaliteit van de telefonie is perfect; de Livebox doet wat ie moet doen en ik kan dus niet anders zeggen dan dat Orange zijn zaakjes goed voor elkaar heeft. Achter de Livebox heb ik een SpeedTouch 716v5 WL geplaatst; die fungeert nu als Access Point en ook dat gaat perfect. Helaas kan ik de Livebox niet omzeilen omdat dan telefonie niet werkt.

Hoewel Orange de zaken goed voor elkaar heeft, is dat niet te zeggen voor KPN. Ik had in het begin (maart 2006) al vele problemen met InternetPlusBellen. Helaas blijkt ook de opzegging niet vlekkeloos te verlopen. Ik kan namelijk niet meer door IPB klanten (van KPN/Planet/Het Net/Slim) worden gebeld op mijn Orange ADSL + Telefonie lijn. Vanaf een normale analoge/ISDN lijn of mobiel gaat het perfect, alleen IPB kent dit probleem. KPN heeft inmiddels al erkend dat het hun probleem is (valt dus weer mee) maar ze hebben kennelijk nogal moeite met het oplossen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
gekke livebox :/

Snelheden die hij aangeeft liggen in tegen stelling tot de eerste 2 weken altijd onder de 20k.
Downloaden ging ook niet meer sneller dan 1,4MB/s, maar nu na een factory-settings-reset pak ik wel weer die 2,1 MB/s...

Heeft iemand enig idee wat de maximum number of connections is voor de livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:09
Ik werd gister out of the blue gebeld door orange (;)) met de vraag hoe het met de verbinding stond.. waarop ik zei dat ik nog niets had vernomen of ontvangen. Bij nacheck in het systeem bleken er technische problemen te zijn, waarschijnlijk veroorzaakt door de achterblijvende capaciteit tov het groeiende aantal gebruikers. Waardoor dus de nieuwe aansluitingen even op een zijspoor zijn gezet..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 31556 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:26:

Laatste vraag is nog of iemand weet wat de kosten voor bellen naar mobiel zijn. Die staan nergens op de orange site (bewust?)
Staat wel degelijk op de site van Orange : http://www.orange.nl/vaste_telefonie/tarieven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556

Je hebt gelijk. Ik heb er blijkbaar finaal overheen gekeken gisteren. Conclusie is dat het qua gesprekskasten eigenlijk niet heel veel scheelt met kpn. Enige wat dan scheelt zijn de abonnementskosten, maar ja, de vraag is of ik dat er voor over heb. De analoge KPN lijn is iig wel erg stabiel. Met Orange moet ik dat maar afwachten als ik dat zo lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 22-05 22:45
ff een crosspost vanuit het Telfort topic,

Voor de mensen die vorig jaar een abo hebben afgesloten waarbij Orange 1 jaar lijnhuur betaald heeft:
Na 1 jaar ga je dus +- 35 euro betalen. Ik heb ff gebeld met Orange dat ik mn abo wilde opzeggen. Ze vroegen mij een reden, dus ik gaf aan dat Telfort goedkoper was (19,95) dan Orange (34,95). Toen hebben ze mij aangeboden om nog een jaar de lijnhuur voor me te betalen.

het loont dus zeker om even te bellen met de klantenservice als je je Orange abo wilt behouden

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 14:47

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Inmiddels heb ik ook Orange ADSL Family. Probleem is alleen dat ik geen Livebox heb gekregen omdat TNT blijft beweren dat mijn appartement niet bestaat |:(

Orange is er mee bezig maar nog niks van vernomen. Gelukkig heb ik een Netopia 3347N en die werkt dus ook geweldig :P. Netjes ingetraind op 19.8Mbit en 1014Kbit upload en het werkt geweldig!

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Anoniem: 31556 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:26:
Ah..., ik kom er niet meer uit. Hebben jullie advies?

Ik heb nu een KPN Belvrij weekend abonnement en een Orange ADSL Extra abonnement. De kosten hiervan zijn:

KPN Belvrij Weekend: 15,97 p/maand
Samen dus: 39,92 p/maand

Nu zit ik erover te denken om te gaan bellen via orange en KPN lijn op te zeggen. Omdat dat toch wel wat bespaard. Volgens mij berekening betaal ik dan t volgende:

KPN Lijnhuur 9,95 p/maand
Samen dus: 34,90 p/maand

Nu zie ik alleen her en der (ook in dit topic) dat je weinig goedkoper uitkomt. Mis ik dan iets?
En de vraag is, is het verstandig om over te stappen? Hoe is de kwaliteit van de telefonie en is het een beetje stabiel?

KPN Budget 10,50 (was 9,45 stelletje smiegten bij KPN) p/maand
Samen dus: 35,45 p/maand

Maar wel 2 lijnen dus als orange er eens uit ligt kun je met KPN (duur) klagen ....

Goedkoper zul je qua vaste maandlasten dus niet uitkomen... hooguit qua belminuten (denk dan eens aan pretium/tele2 carrier pre-select met belbasis) Of je moet een goedkopere internet+telefonie provider nemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.orange.nl/img/logo.gif Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/telefonie.gif
Dit is op 17 Oktober 2007, prijzen kunnen veranderen !

Optie 1:
1 Bellen en gebeld worden met KPN: belbasis is € 18,16 of belbudget € 10,50 (dure belminuten!)
2 Je internet met Orange (Orange ADSL Family 20 Mbit): € 23,95 (huidige actie: eerste jaar € 19,95 pm)

Optie 2
1 Bellen, gebeld worden & Internetten met Orange geen KPN lijn meer (ADSL Family & Telefonie Basis): € 24,95/€ 29,95 (telefonie basis/totaal) + doorbelasting lijnhuur € 9,95 (huidige actie: eerste jaar € 19,95/€ 24,95 pm + € 5 pm lijnhuur)

Optie 3
1 gebeld worden op KPN lijn: € 10,50 (Belbudget met dure belminuten)
2 Bellen en Internetten met Orange (ADSL Family & Telefonie Basis): € 24,95/€ 29,95 (huidige actie: € 19,95/€ 24,95 pm)

Of anders verwoord:
Meerprijzen op je huidige Orange ADSL abbo voor telefonie:

€ 1,00 per maand Telefonie Basis (huidige actie: eerste jaar gratis)
€ 6,00 per maand Telefonie Totaal (huidige actie: eerste jaar € 5 pm)

Wil je je KPN lijn opzeggen en je nummer overzetten naar Orange:
€ 9,95 per maand voor de doorbelasting lijnhuur (in de actie: eerste jaar voor € 5,00 per maand)
€ 9,95 eenmalige kosten beëindigen KPN abonnement met nummerbehoud

Mocht je je KPN terug willen (na het eerste jaar bijv.) betaal je aansluitings kosten + nummer portatie: € 47,55 + € 10 = € 57,55
Overigens kreeg ik een brief van KPN dan ik kostenloos terug zou kunnen.... zat geen houdbaarheids datum aan.

Kortom is het niet meer zo dat het voordeliger is om ADSL met telefonie te nemen zonder dat orange je lijnhuur overneemt!

Voordelen om KPN te behouden:
-altijd bereikbaar via KPN op je huidige nummer (KPN lijn blijft actief, inkomende gesprekken worden door de Livebox gecombineerd naar 1 telefoonaansluiting)
-goedkoop bellen met Orange via een nieuw nummer
-als Orange problemen geeft kun je ze altijd nog bellen met je (dure belminuten!) KPN lijn
-effectief 2 lijnen

Voordeel om Orange te nemen en nummer te porteren:
-goedkoop bellen met Orange via je huidige (oude) nummer
-goedkopere maandlast: € 10,50- € 9.95 = € 0,55 per maand

Gezien de huidige acties is Orange dus behoorlijk voordeliger, na het eerste jaar zijn het vooral de kosten voor de belminuten die het voordeel geven.
Let wel dat je bij Orange per jaar een contract aangaat: eventueel op tijd opzeggen dus! anders betaal je gewoon voor een vol jaar abonnement.

[ Voor 49% gewijzigd door mjl op 17-10-2007 13:18 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:11

GVR

ScuL schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:59:
Ik werd gister out of the blue gebeld door orange (;)) met de vraag hoe het met de verbinding stond.. waarop ik zei dat ik nog niets had vernomen of ontvangen. Bij nacheck in het systeem bleken er technische problemen te zijn, waarschijnlijk veroorzaakt door de achterblijvende capaciteit tov het groeiende aantal gebruikers. Waardoor dus de nieuwe aansluitingen even op een zijspoor zijn gezet..
Goh daar belden ze mij ook over op tijdje terug. Ja meneer ik wilde even weten of alles goed is opgeleverd. Ik zeg nou er werkt nog totaal niets, doe er wat aan.... Het heeft nog niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
Ewald ! schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:31:
gekke livebox :/

Snelheden die hij aangeeft liggen in tegen stelling tot de eerste 2 weken altijd onder de 20k.
Downloaden ging ook niet meer sneller dan 1,4MB/s, maar nu na een factory-settings-reset pak ik wel weer die 2,1 MB/s...

Heeft iemand enig idee wat de maximum number of connections is voor de livebox?
Ligt denk ik ook aan het tijdstip wanneer je je modem laat intrainen, kan nogal eens verschillen namelijk, als 't druk is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Nexz schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:30:
[...]

Ligt denk ik ook aan het tijdstip wanneer je je modem laat intrainen, kan nogal eens verschillen namelijk, als 't druk is bijvoorbeeld.
Het verschil is minimaal. Heb het zelf uitgeprobeerd, maar het maakt weinig uit. Niet echt iets om speciaal aan te raden. Het is meer een beetje happen naar wat kilotbytes, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-06 09:50
Ik maak gebruik van een Livebox met Orange Family, bevalt op zich allemaal prima. Helaas is er één puntje wat me dwars zit. Mijn vriendin en ik maken namelijk regelmatig gebruik van de universiteits VPN verbinding, helaas lukt het niet om haar laptop en mijn pc tegelijkertijd er op te hebben. Als mijn vriendin er op zit, en ik meld me aan, dan is zij na 30 seconden haar verbinding kwijt.

Ik heb zelf al geprobeerd TCP poort 1723 open te zetten, dit maakt geen verschil. Het VPN verhaaltje uit de TS is volgens mij niet precies wat ik wil ( :? ). Verder kan google me niet helpen, één van jullie misschien wel? :*)

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Godric schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:25:
Ik maak gebruik van een Livebox met Orange Family, bevalt op zich allemaal prima. Helaas is er één puntje wat me dwars zit. Mijn vriendin en ik maken namelijk regelmatig gebruik van de universiteits VPN verbinding, helaas lukt het niet om haar laptop en mijn pc tegelijkertijd er op te hebben. Als mijn vriendin er op zit, en ik meld me aan, dan is zij na 30 seconden haar verbinding kwijt.

Ik heb zelf al geprobeerd TCP poort 1723 open te zetten, dit maakt geen verschil. Het VPN verhaaltje uit de TS is volgens mij niet precies wat ik wil ( :? ). Verder kan google me niet helpen, één van jullie misschien wel? :*)
Heb je ten eerste gecheckt of de firmware wel geheel up-to-date is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meddow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06 18:14
Ik zit 2700 meter van de wijkcentrale af. Is het verstandig om 20 mbit te nemen? Of verschilt de snelheid die ik maximaal haal maar weinig met het 4 mbit abbonement?

En hoe zit het precies met de kosten.
Ik stap over van orange (wanadoo) lite, dan moet ik dus het volledige maandbedrag betalen.

Ik wil een abbonement zonder telefonie, hoeveel moet ik dan nog aan KPN betalen?

You dream it, I live it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-06 09:50
Lekkere Loempia schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:25:
[...]

Heb je ten eerste gecheckt of de firmware wel geheel up-to-date is?
Ik heb firmware versie 3202WNLB_22204E, dat is de laatste volgens mij. Staat er nu een paar weken op. Daarvoor lukte het ook niet, na contact met de helpdesk van de UT bleek dat het probleem bij de livebox gezocht moest worden. Ik ben alleen niet echt thuis in het router wereldje, en helaas ook niet in de bijpassende Google zoektermen...

@Meddow
Ik haal maximaal 8mbit en een upload van 1mbit (Volgens de livebox instellingen 7652Kb/1008Kb), dit klopt wel aardig met het grafiekje uit de TS, ik zit op 2425 meter van de centrale.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Meddow schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:25:
Ik zit 2700 meter van de wijkcentrale af. Is het verstandig om 20 mbit te nemen? Of verschilt de snelheid die ik maximaal haal maar weinig met het 4 mbit abbonement?

En hoe zit het precies met de kosten.
Ik stap over van orange (wanadoo) lite, dan moet ik dus het volledige maandbedrag betalen.

Ik wil een abbonement zonder telefonie, hoeveel moet ik dan nog aan KPN betalen?
Ik zit ook ongeveer op die afstand. Reken maar op een effectieve snelheid van rond de 8 mbit. Het verschilt nog steeds wel degelijk met een abbo. van 4 mbit.Meer zou verassend zijn. Ik zou wel van Orange Lite afgaan. Dan snij je sowieso in kosten en heb je iig sneller internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Godric schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:44:
[...]

Ik heb firmware versie 3202WNLB_22204E, dat is de laatste volgens mij. Staat er nu een paar weken op. Daarvoor lukte het ook niet, na contact met de helpdesk van de UT bleek dat het probleem bij de livebox gezocht moest worden. Ik ben alleen niet echt thuis in het router wereldje, en helaas ook niet in de bijpassende Google zoektermen...
Het zal virjwel zeker aan de Livebox liggen en de beperkte VPN mogelijkheden. Enige optie is een nieuwe Livebox proberen, maar daar houdt het volgens mij wel bij op. Als je een echte oplossing wilt, zou je misschien moeten uitwijken naar een andere modem of router met goede VPN ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Grrr, de smtp server is al wel iets te lang dood inmiddels :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
m-m schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:21:
Grrr, de smtp server is al wel iets te lang dood inmiddels :/
De SMTP van Orange werkt hier gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Hij doet het hier nog steeds niet :?

edit: Ah, smtp.wanadoo.nl werkt wel.

[ Voor 35% gewijzigd door m-m op 18-10-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Ow ja, dat was ik even vergeten te melden: ik had het eigenlijk over smtp.wanadoo.nl. Die werkt een stuk beter dan smtp.orange.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb de nieuwe livebox binnen.
Traint 1000 kb lager in:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
dennus2006 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:27:
Ik heb de nieuwe livebox binnen.
Traint 1000 kb lager in:(
Intrainen hangt ook van het tijdstip (drukte op de lijn) af hè, hoeft dus niet persé aan je livebox te liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door DeOS op 18-10-2007 12:58 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DeOS schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:57:
[...]

Intrainen hangt ook van het tijdstip (drukte op de lijn) af hè, hoeft dus niet persé aan je livebox te liggen.
Oke, wat is dan de gunstigste tijd om in te trainen ongeveer? S'avonds? S'Ochtends?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-06 16:21

rGz

Ik heb ook al een aantal dagen last van traag internet, zo in chatclients of online gamen merk ik er vrijwel niets van, alleen als ik wil internetten merk ik het, mijn ouders en broer hebben er ook last van... iemand in de regio Zuid-Limburg ook problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
dennus2006 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:59:
[...]

Oke, wat is dan de gunstigste tijd om in te trainen ongeveer? S'avonds? S'Ochtends?
Altijd in de ochtend. Heeft met de drukte op het netwerk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 21:10

Eboman

Ondertitel

* Eboman is weer blij

Ik via een andere weg een voeding geregeld en mijn verbinding werkt weer als vanouds.

Ben inmiddels nu 3 weken bezig om een nieuw modem/adaptor te krijgen maar tot nu geen succes.

Afgelopen week ongv. elke dag gebeld, eerst wou de 2e lijns eerst kijken toen was het toch opgestuurd maar naar een verkeerd adres, daarna stond mijn probleem weer bij de verkeerde groep.

Orange: Stuur gewoon nu een modem mochten jullie meelezen :)

Maandag maar weer even bellen of er iets verstuurd is....

We kunnen iig weer bellen zonder ruis en als we nu gebeld worden valt het internet iig niet meer weg.

Ik weer een nette 17000 kbit ipv een crappy 6000.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01-2023
Vandaag een email naar ORANGE gestuurd om te kijken waar mijn LIVEBOX blijft, mijn verbinding zou op 22 oktober opgeleverd worden, maar ik had nog geen LIVEBOX, nu hebben ze wel gereageerd :

Geachte ********,

De oplevering van uw ADSL abonnement heeft
helaas wat vertraging opgelopen, u ontvangt hierover binnenkort
schriftelijk bericht. Onze excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groeten, Orange Nederland Breedband BV

Met de vraag wanneer ik wel kan internetten omdat ik mijn oude abbonement heb opgezegt wordt er geantwoord :

Deze storing is momenteel bij bijna alle klanten die een oplevering
verwachten. Zoals u kan begrijpen is dat een redelijke chaos en kunnen
wij momenteel nergens een uitspraak over doen met betrekking op dit
probleem.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Dus nog even wachten met het aanvragen van ORANGE ADSL !

Soms is het meten, soms is het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ha kreeg ineens een mail dat de boel opgeleverd is! Het zou meteen moeten werken, dus ik de boel aangesloten, werkt het niet dus :S.

Heb orange gebeld, zeggen ze dat de aansluiting nog tot 1800 uur gereed gemaakt kan worden. Zeg dan ook niet in je mail dat hij meteen actief is |:(

Hopelijk klopt het wat ze zeggen en is het niet weer een smoesje om even van me af te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01-2023
Freaky Gabbur schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:56:
Ha kreeg ineens een mail dat de boel opgeleverd is! Het zou meteen moeten werken, dus ik de boel aangesloten, werkt het niet dus :S.

Heb orange gebeld, zeggen ze dat de aansluiting nog tot 1800 uur gereed gemaakt kan worden. Zeg dan ook niet in je mail dat hij meteen actief is |:(

Hopelijk klopt het wat ze zeggen en is het niet weer een smoesje om even van me af te zijn :(
Hoeveel dagen van tevoren had jij je LIVEBOX in huis ?
Dat even voor de goede orde, lees mijn berichtje hierboven, misschien is er nog hoop ??

Soms is het meten, soms is het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

De livebox? Al een maand ongeveer! Die mail hierboven gaat over aansluitingen die nog niet opgeleverd zijn, mijne is nu dus eindelijk opgeleverd (ruim een maand na de gestelde opleverdatum), maar ik heb er een hard hoofd in dat hij vanavond gaat werken....

Klopt het trouwens dat het hoofd ISRA-punt niet altijd in de meterkast zit, maar dat dit ook een van de aansluitingen in huis zelf kan zijn? (appartement in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Freaky Gabbur schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:46:
De livebox? Al een maand ongeveer! Die mail hierboven gaat over aansluitingen die nog niet opgeleverd zijn, mijne is nu dus eindelijk opgeleverd (ruim een maand na de gestelde opleverdatum), maar ik heb er een hard hoofd in dat hij vanavond gaat werken....

Klopt het trouwens dat het hoofd ISRA-punt niet altijd in de meterkast zit, maar dat dit ook een van de aansluitingen in huis zelf kan zijn? (appartement in mijn geval)
Ja dit kan ook één van de aansluitingen in je huis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

DeOS schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:18:
[...]

Ja dit kan ook één van de aansluitingen in je huis zijn.
Bij mij op 4 hoog achter is het gewoon de wandcontactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Arnoldtwt schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:22:
[...]

Hoeveel dagen van tevoren had jij je LIVEBOX in huis ?
Dat even voor de goede orde, lees mijn berichtje hierboven, misschien is er nog hoop ??
03/10 aangemeld bij Orange. 17/10 de box in huis. 18/10 's morgens mijn oude lijn dood en de box aangesloten. Verbinding en telefonie werkt naar behoren. Het kan dus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225107

Hallo, ik word ziek van de telefoonverbinding die er vaak uitligt zonder mijn weten. Ik kan dan niet
bellen of gebeld worden, das irritant vind ik. Stel dat ik een belangrijk telefoontje verwacht smorgens.
Ik moet dan steeds weer die livebox resetten voor de telefoonverbinding het weer doet.
Internet doet het wel altijd gek genoieg.
Als mijn telefoonverbinding en kiestoon eruit ligt merk ik het volgende altijd op:

internet doet het wel.
op de livebox branden de "tel." en "@" lichtjes wel. maar moet het wel restten voor de telfoon het weer doet.

Kan dit komen door mijn bekabeling of is de livebox de schuldige?
Voorheen deed mijn telefoon het wel, zelfde snoer, zonder livebox ertussen met KPN.

En iemand nog een idee hoe jeje Orange IP kan veranderen? Hij is "semi-statisch" heb ik vernomen.
Als ik een ander modem zou nemen dan de livebox, zou dat ook mijn Ip veranderen?

Groet,
Barbera

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 225107 op 19-10-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 225107 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:30:
Hallo, ik word ziek van de telefoonverbinding die er vaak uitligt zonder mijn weten. Ik kan dan niet
bellen of gebeld worden, das irritant vind ik. Stel dat ik een belangrijk telefoontje verwacht smorgens.
Ik moet dan steeds weer die livebox resetten voor de telefoonverbinding het weer doet.
Als mijn telefoonverbinding en kiestoon eruit ligt merk ik het volgende altijd op:

internet doet het wel.
op de livebox branden de "tel." en "@" lichtjes wel. maar moet het wel restten voor de telfoon het weer doet.

Voorheen deed mijn telefoon het wel, zelfde snoer, zonder livebox ertussen met KPN.
Heb ik ook wel eens. Soms is het door veel connecties tegelijk die gemaakt worden (torrents anyone?) maar soms ook gewoon domweg omdat die box er zin in heeft; dan loopt ie al met 10 downloads vast ofzo? :?

Resetten is trouwens niet nodig, ik haal altijd gewoon 10sec de stroom eraf en er dan weer op. Ik zie totaal niet in waarom je überhaupt zou moeten resetten? :?

En wat ik meestal doe is gewoon nadat je druk hebt lopen downloaden even controleren of je lijn niet dood is; if deaud > reboot. :)

Misschien komen onze situaties voor andere mensen extreem over, maar dit komt misschien 1x in de week of 2 weken voor ofzo (bij mij dan). Verder vind ik het maar raar dat het überhaupt gebeurt aangezien het internet gewoon blijft werken. :?
En iemand nog een idee hoe jeje Orange IP kan veranderen? Hij is "semi-statisch" heb ik vernomen.
Als ik een ander modem zou nemen dan de livebox, zou dat ook mijn Ip veranderen?

Groet,
Barbera
Hij is dynamisch volgens Orange maar in de werkelijkheid is het gewoon statisch. :) Als je een ander modem eraan hangt, dan blijft je IP hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 19-10-2007 19:40 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07 17:54
Ik heb van de week netjes mijn livebox gehad. En vandaag zou de lijn opgeleverd worden. Net de livebox aangesloten aan de telefoonlijn, maar heb nog geen adsl signaal. Dankzij wifi van de buren kan ik op het web komen. Zou het kunnen dat de lijn over het weekend pas geactiveerd wordt? Of kan ik Orange morgen even bellen om te kunnen kijken of er al een signaal verstuurd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
K.P.A.X. schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:24:
Misschien heeft iemand wat aan mijn ervaring met orange.

Net zoals bij anderen: besteld, maand later livebox binnen, aangesloten en het werkt.
Probleem was dat de snelheden te laag waren, namelijk UP 320-500Kb Down7800-9000Kb. Ik heb de kabels 3x vervangen 3x ISRA box gecheckt, 50x livebox gereset...hielp niets.

Aangezien dat de mensen van orange te moeilijk doen als je over Download gaat klagen, begon ik er gelijk over upload. Zeker 3 email gestuurd over mijn lage upload, als antwoord: check dit, check dat, reset enz... als uiteindelijk advies "bel de klantenservice dan maar".
1ste keer bellen: werd livebox vanuit centrale gereset...
2de keer, andere man aan de lijn: probeer 30cm kabel...
3de keer, weer andere man en dus weer alles uitleggen: de rest van troubleshoot doorgelopen met allemaal vage vragen enz... Uiteindelijk probleem doorgegeven aan de tech. dienst.

Vervolgens afspraak gemaakt met orange-mannetje. Mannetje kwam kijken of alles idd. goed aangesloten was en het fout niet bij de consument lag.

Vervolgens afspraak gemaakt met KPN-mannetjes. Mannetjes kwamen met apparatuur enz... alles gecheckt en er blijkt één vd twee kabels kapot is. Andere kabeltje aangesloten en het werkt zoals het moet: 1024UP 14800Down. Wat ze precies hebben gedaan weet ik niet, ik was er niet bij. Weet dat ze met zijn tweeën waren en dat ze iets aan de kastje die buiten op straat staat, gedaan hebben.

Nu ben ik blij dat het opgelost is, zonder al te veel moeite (3x mail, 3xbellen, 2xafspraak) IMHO

Voor zover mijn verhaal.
Ik heb nu precies hetzelfde na een verhuizing 50 meter verderop naar een nieuwbouw. Eerst was het 20Mbit download. En nu maar 600Kb/s terwijl alles identiek is gebleven. Ik heb zelfs zitten testen met andere kabels en variaties maar helemaal geen verandering.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 312 Kb
DownStream 6456 Kb
Afname Dichtbij : 29.2 (dB)
Ver weg : 11.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 3134
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 548
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Heb net de kabels rond gelopen waren maar 2 aangesloten. Heb de andere 2 erop gezet en ik haal opeens 1000KB meer .. hufters ook die bouwstakkers :(

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15408 Kb
Afname Dichtbij : 25.2 (dB)
Ver weg : 7.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 16
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 50% gewijzigd door Chadi op 20-10-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Chadi schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:06:
Heb net de kabels rond gelopen waren maar 2 aangesloten. Heb de andere 2 erop gezet en ik haal opeens 1000KB meer .. hufters ook die bouwstakkers :(

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15408 Kb
Afname Dichtbij : 25.2 (dB)
Ver weg : 7.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 16
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0
Welke kabels heb je rondgelopen en welke heb je aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
PolluxDKB schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:21:
[...]

Welke kabels heb je rondgelopen en welke heb je aangesloten?
Nou normaal zitten er een rode en een blauwe boven en een witte en oranje onder . De onderste waren niet bevestigd. Dus heb ik die erop gezet.. naar de ISRA gegaan en daar het stekkertje bekeken.. toen naar het oud ehuis en daar bekeken. EN alle sgezet zoals het op dat andere huis is aangebracht. Ik dnek nu dat de blauwe en rode boven nog omgewisseld moeten worden. maar dat doe ik morgen wel als ik tijd heb. Nu even snel zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

verdomme, je zit dus 1 jaar vast als je niet op tijd je abo opzegt. dit was toch alleen bij planet zo geregeld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 03-07 19:57
Dat is bij zo'n beetje elke provider die je je kan bedenken zo.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

SYQ schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:34:
verdomme, je zit dus 1 jaar vast als je niet op tijd je abo opzegt. dit was toch alleen bij planet zo geregeld??
Ja, SpelTip1: lees de voorwaarden goed door voor je een abbonnement neemt.
Hahn schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:16:
Dat is bij zo'n beetje elke provider die je je kan bedenken zo.
Er zijn genoeg providers waar je gewoon 1 maand opzeg termijn hebt na je eerste jaar contract (ik meen zelfs bij Tele2 ....).

[ Voor 17% gewijzigd door mjl op 22-10-2007 12:08 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een schijthelpdesk heeft Orange zeg. Heb je vragen over dat uivallen van de telefoonlijn,
moet je 3x dezelfde vragenlijst invullen en opsturen per email. En daarna hoor je niks meer. Wat is dat voor een manier om met mensen om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 225107 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:37:
Wat een schijthelpdesk heeft Orange zeg. Heb je vragen over dat uivallen van de telefoonlijn,
moet je 3x dezelfde vragenlijst invullen en opsturen per email. En daarna hoor je niks meer. Wat is dat voor een manier om met mensen om te gaan?
Uitvallen van de telefoonlijn is wel erg beknopt. Gaat het om uitvallen van internet of gaat voice ook niet goed? Heb je VOIP van Orange of een belabbo bij KPN? Je ziet dat ik er ook zo een vragenlijst van kan maken. Wees duidelijk een volledig. En iets schijt-blabla noemen helpt al helemaal niet. Misschien is dat nou juist de reden, waarom ik dat nooit hebt gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225107 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:30:

internet doet het wel.

Groet,
Barbera
Ik heb dus voor de tweede keer met ze ge-emailed hierover en weer hetzelfde verhaaltje.
3x dezelfde vragenlijst. En daarna hoor ik niks meer van ze.
Deze laatste keer hoor k weer wel van ze maar dan zeggen ze dat ze 3 voorbeelden willen
van tijd en het nummer dat ik dan probeerde te draaien.
Terwijl ik eerder heb uitgelegd dat die kiestoon/lijn zonder mijn medeweten of toedoen het niet meer doet. Ik heb dan nog geen nummer ingetoetst, hoe kan ik dan voorbeelden doorgeven???

Wat een arseholes zijn dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 16:54

Kortfragje

......

Crap,

gistermiddag rond 13.00 viel ons internet uit (Leiden, 2315) telefoon werkt prima, maar geen adsl (modem traint niet in)... Sindsdien geen internet meer gehad (typ dit via laptop aan N73). Iemand anders ook problemen?

Vlgs helpdesk ligt het aan centrale, ik verdenk zelf mn livebox (software update was zondagochtend), maar kan niet testen want heb geen modem... :(

Net de helpdesk gebeld krijg ik doodleuk te horen dat 'dit probleem een gemiddelde doorlooptijd heeft van 5-10 dagen' !!!! Hoelang duurt het om de centrale te checken???

Wat een slechte service zeg...

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 23:03
Ik heb gister ook adsl en bellen via orange besteld, naar jaren @home wil ik dit is proberen.
Heb de 20mbit variant aangevraagd. Ben benieuwd. Hoop eigenlijk wel op 8mbit minimaal.
Want dat had ik ook bij @home.
9/11/2007 wordt het geleverd, hopelijk kunnen ze dat waarmaken.
Want me meubels komen vrijdag dus dit weekend verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Kortfragje schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:49:
Crap,

gistermiddag rond 13.00 viel ons internet uit (Leiden, 2315) telefoon werkt prima, maar geen adsl (modem traint niet in)... Sindsdien geen internet meer gehad (typ dit via laptop aan N73). Iemand anders ook problemen?

Vlgs helpdesk ligt het aan centrale, ik verdenk zelf mn livebox (software update was zondagochtend), maar kan niet testen want heb geen modem... :(

Net de helpdesk gebeld krijg ik doodleuk te horen dat 'dit probleem een gemiddelde doorlooptijd heeft van 5-10 dagen' !!!! Hoelang duurt het om de centrale te checken???

Wat een slechte service zeg...
Doorlooptijd is altijd bij een helpdesk en dat termijn klopt wel. Orange is niet de enige die dergelijke doorlooptijd erop nahoudt. Het is bedoeld om een service level te kunnen halen, als het echt heeeelllll druk is. Dus als het heel druk is, zou dat erg vervelend zijn. Meestal gaat het een stuk sneller.
Even een tip: geef zoveel mogelijk informatie. Alle relevante informatie is echt noodzakelijk, vooral dat de medewerker het ook daadwerkelijk logt. Zo'n ticket gaat naar een andere afdeling (2e lijn of verder) en vervolgens krijgt een totaal ander persoon jouw scenario voor ogen. Als er maar iets ontbreekt, dan kickt hij de ticket terug, maar vaak moet je dan zelf bellen om aan te vullen. Maar je weet dus nooit wanneer dat is, want daar bellen zij zelf niet voor terug (kost namelijk centjes ;) ). En uiteraard willen zij natuurlijk, dat jij belt. Klant is immers de (bel)koning ;)

Wat ik wel als handig heb ondervonden bij een helpdesk:
- ander modem proberen (als je er zelf 1 nog hebt liggen of van de buurman kan lenen).
- 2e systeem getest (even een laptop of andere systeem met netwerkkabel direct aan modem hangen).

Het eerste sluit modemproblemen uit. Dat scheelt je een week Livebox omruil. De tweede scheelt je de wijzende vinger van de helpdesk met de bekende het-ligt-aan-je-kompoeter melding :). In jouw geval zou de eerste nog wel handig kunnen zijn. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:54
Heb 1,5 week geleden Orange ADSL + Telefonie besteld, tijdens de bestelling ingevuld dat het op 1 november opgeleverd moest worden. Paar dagen geleden een brief gekregen met de uiteindelijke opleverdatum 31 oktober. Klinkt allemaal goed. Direct na mijn bestelling kreeg ik ook de brieven met de instellingen enzo en dat een monteur van KPN mij zou moeten bellen omdat ik geen vaste aansluiting had (waarom weet ik niet, heb eerder telefoon gehad maar omdat ik ben overgestapt naar mobiel heb ik het vorig jaar laten afsluiten, dus er valt hier binnen niks aan te sluiten lijkt me :? )

Ben benieuwd wanneer ik het modem krijg en of de boel werkt op 31 oktober !

Als ik de verhalen zo lees duurt het wat langer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:07
Je zegt het al, je hebt je telefoonlijn laten afsluiten omdat je mobiel bent gegaan.
Ze zullen van KPN de boel weer aan moeten sluiten, vaak gewoon in de wijk aansluiting, maar ze moeten er wel voor langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 24-06 17:52

Elwood Blues

87167191

Als je geen werkende telefoonaansluiting hebt, is het gewoon standaardprocedure dat ze iemand van KPN of een andere firma langs laten komen om de aansluiting te checken. Als je al een werkende telefoonaansluiting hebt gehad is de kans groot dat alle draadjes goed zitten, en gaat zo'n mannetje binnen één minuut weer naar de volgende klant. Maar het is blijkbaar goedkoper om voor de zekerheid naar iedereen zo'n ventje te sturen, dan achteraf een procedure te moeten starten bij de klanten waar het blijkbaar niet goed zit.

Edit: en om twee draadjes aan te sluiten in de wijkkast hoeven ze echt niet bij de klant naar binnen natuurlijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door Elwood Blues op 23-10-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

In eerste instantie zegt KPN altijd dat ze een monteur sturen, maar vaak blijkt dan dat ze op afstand al kunnen zien dat alles goed zit, dan komen ze dus niet meer langs

Edit:

Nou bij mij gaat het waarschijnlijk nog eens 5 tot 10 werkdagen duren, dus heb me maar meteen door laten verbinden naar de opzegafdeling. Maar nee ik kan niet opzeggen omdat er een ticket openstaat |:( |:(

[ Voor 39% gewijzigd door GVR op 23-10-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door GVR op 23-10-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Tweakers,

Ik ga binnenkort verhuizen naar een zolderkamer, 4 hoog, en wil daar een orange family pakket nemen. Lekker snel internet en toch betaalbaar. Probleem is alleen dat daar momenteel geen telefoonlijn aanwezig is, die gaan maar tot verdieping 3. Mijn vraag is wat de beste manier is om te zorgen dat er een telefoonlijn op mijn zolderkamer komt. Ik heb gezien dat het tegenwoordig mogelijk is bij orange het pakket te bestellen zonder een kpn telefoon aansluiting, maar betekent dit ook dat er niet eens een lijn beschikbaar moet zijn? Oftewel, leggen zij die aan als ze de boel komen afleveren? En zo ja, is dat de verstandigste manier of kan ik het beter door kpn of een ander bedrijf laten doen? Is het sowieso voordelig om orange family zonder kpn aansluiting te nemen of kan ik beter de telefoonaansluiting via kpn regelen en het internet bij orange? Kortom wat is voor mij de beste manier? Ik ben student dus de kosten dienen zeker in het oog gehouden te worden. Alvast bedankt.

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Murderer schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:03:
Tweakers,

Ik ga binnenkort verhuizen naar een zolderkamer, 4 hoog, en wil daar een orange family pakket nemen. Lekker snel internet en toch betaalbaar. Probleem is alleen dat daar momenteel geen telefoonlijn aanwezig is, die gaan maar tot verdieping 3. Mijn vraag is wat de beste manier is om te zorgen dat er een telefoonlijn op mijn zolderkamer komt. Ik heb gezien dat het tegenwoordig mogelijk is bij orange het pakket te bestellen zonder een kpn telefoon aansluiting, maar betekent dit ook dat er niet eens een lijn beschikbaar moet zijn? Oftewel, leggen zij die aan als ze de boel komen afleveren? En zo ja, is dat de verstandigste manier of kan ik het beter door kpn of een ander bedrijf laten doen? Is het sowieso voordelig om orange family zonder kpn aansluiting te nemen of kan ik beter de telefoonaansluiting via kpn regelen en het internet bij orange? Kortom wat is voor mij de beste manier? Ik ben student dus de kosten dienen zeker in het oog gehouden te worden. Alvast bedankt.

Groet.
De kans dat ze voor jou een lijntje naar de zolderkamer gaan leggen is 0,0. En zoiets aanleggen is echt heel prijzig. Met geen telefoonlijn bedoelen ze nog wel, dat het koper naar jouw verdieping er wel al moet liggen. Geen enkele zal een telefoonlijn komen aanleggen volgens mij. Je mag trouwens niet zomaar in een gebouw even een lijn verlengen of nieuw aanleggen. Daarvoor moet KPN weer even met de wooncorporatie overleggen. Voor 1 lijntje, vergeet het maar. Beste is om op een andere verdieping internet te versieren en er een wireless modem/router neer te zetten. Dat is het minst lastig. Dat moet goed lukken. Wordt het zowel voor jou als voor de bewoner goedkoper. Lijkt mij win-win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:17:
[...]

De kans dat ze voor jou een lijntje naar de zolderkamer gaan leggen is 0,0. En zoiets aanleggen is echt heel prijzig. Met geen telefoonlijn bedoelen ze nog wel, dat het koper naar jouw verdieping er wel al moet liggen. Geen enkele zal een telefoonlijn komen aanleggen volgens mij. Je mag trouwens niet zomaar in een gebouw even een lijn verlengen of nieuw aanleggen. Daarvoor moet KPN weer even met de wooncorporatie overleggen. Voor 1 lijntje, vergeet het maar. Beste is om op een andere verdieping internet te versieren en er een wireless modem/router neer te zetten. Dat is het minst lastig. Dat moet goed lukken. Wordt het zowel voor jou als voor de bewoner goedkoper. Lijkt mij win-win.
Met de huisbaas is het al besproken, en die zijn bereid mee te werken. Maar als ik naar de kpn site ga en ik zoek naar tarieven nieuwe telefoonlijn staat er EUR 47,55 ofzo. Dus zo prijzig vind ik dat niet als dat het hele pakket bevat. Voorwaarde is alleen dat je vervolgens een abo bij ze afsluit. Als ik dan belbudget neem, wordt het totaalpakket (incl orange family) volgens mij niet veel kostbaarder, toch?
Bovendien ben ik nogal een flinke downloader, dus als ik mn internet ga delen ondervind de ander er denk ik last van. Dus dat is eigenlijk de laatste optie.
Maar mijn vraag of orange iets zou kunnen betekenen in het aanleggen van zo'n nieuwe lijn is in ieder geval beantwoord, dank daarvoor. Nou alleen nog ff kijken hoe dat nou precies zit bij kpn. Iemand daar nog informatie over voor me?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Murderer schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:02:
[...]

Met de huisbaas is het al besproken, en die zijn bereid mee te werken. Maar als ik naar de kpn site ga en ik zoek naar tarieven nieuwe telefoonlijn staat er EUR 47,55 ofzo. Dus zo prijzig vind ik dat niet als dat het hele pakket bevat. Voorwaarde is alleen dat je vervolgens een abo bij ze afsluit. Als ik dan belbudget neem, wordt het totaalpakket (incl orange family) volgens mij niet veel kostbaarder, toch?
Bovendien ben ik nogal een flinke downloader, dus als ik mn internet ga delen ondervind de ander er denk ik last van. Dus dat is eigenlijk de laatste optie.
Maar mijn vraag of orange iets zou kunnen betekenen in het aanleggen van zo'n nieuwe lijn is in ieder geval beantwoord, dank daarvoor. Nou alleen nog ff kijken hoe dat nou precies zit bij kpn. Iemand daar nog informatie over voor me?
Bedankt
Je hebt het volgens mij nog niet helemaal door. Met nieuwe telefoonlijn bedoelen ze het signaal activeren op de koperen lijn....die er dus al moet liggen ;). Er staat ook niet aanleg koperen lijn. En sinds wanneer heeft een zolder een huisadres? In die zin kan je al geen ADSL aanvragen, want alle providers moeten langs KPN voor de postcodecheck. Zij geven immers toestemming voor de aanleg, omdat de centrales nog allemaal van KPN zijn. Dus daar moet jouw zolder een huisnummer met bijbehorende postcode hebben. Dus ook al zou er koper liggen, dan ben je er nog steeds niet. Anders bel je KPN even, misschien kunnen ze wel wat voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
Hiep hoera, vandaag mijn opleverdatum brief gekregen :D! 7 Oktober 2007 zal mijn lijn opgeleverd worden :) hoep hoi!! O... wacht... dat is al twee weken geleden :(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Nexz schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:43:
Hiep hoera, vandaag mijn opleverdatum brief gekregen :D! 7 Oktober 2007 zal mijn lijn opgeleverd worden :) hoep hoi!! O... wacht... dat is al twee weken geleden :(...
Je hebt iig al een opleverdatum :P
Ik heb nog steeds dat het technische leverproces gestart is (8 sept aangevraagd), ik heb daar ong. 2 weken geleden eens over gebeld en daar gaven ze aan dat er een vertraging is in het opleveren van aansluitingen. Met de vraag daarop hoe lang ik nog zou moeten wachten werd er gezegd dat het ongeveer nog een paar weken kon duren.
Ik heb er eigenlijk weinig hoop in dat binnen zeer korte tijd de status aangepast wordt.

[ Voor 0% gewijzigd door Xof op 23-10-2007 18:14 . Reden: woord vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
Tsja, ik heb ook gebeld met Orange, mevrouw kon mij alleen vertellen dat het ongeveer nog anderhalve week zou duren. Dat zeiden ze 2 weken geleden ook al... (Als er 7 Oktober staat, en het is er 8 Oktober nog niet, bel ik gelijk :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ik heb echt de neiging nu om heel de boel te cancellen. Maar wil niet het risico lopen om dadelijk toch nog een jaar dubbel te moeten gaan betalen. Zijn er meer die dit zo gedaan hebben? Nu ruim een maand na opleverdatum is het einde nog steeds niet in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Chadi schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:24:
[...]

Nou normaal zitten er een rode en een blauwe boven en een witte en oranje onder . De onderste waren niet bevestigd. Dus heb ik die erop gezet.. naar de ISRA gegaan en daar het stekkertje bekeken.. toen naar het oud ehuis en daar bekeken. EN alle sgezet zoals het op dat andere huis is aangebracht. Ik dnek nu dat de blauwe en rode boven nog omgewisseld moeten worden. maar dat doe ik morgen wel als ik tijd heb. Nu even snel zat :)
Dus hoeveel kabels heb je nu op je ISRA?
4? Want ik heb namelijk alleen die blauwe en rode. Maar toch, ik heb er niets aan veranderd, en eerst had ik waardes van 18000/1024, nu 9000/360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Freaky Gabbur schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:33:
Ik heb echt de neiging nu om heel de boel te cancellen. Maar wil niet het risico lopen om dadelijk toch nog een jaar dubbel te moeten gaan betalen. Zijn er meer die dit zo gedaan hebben? Nu ruim een maand na opleverdatum is het einde nog steeds niet in zicht.
Aan de ene kant heb ik dat ook.. maar als je het bij een andere provider aanvraagt dan moet je sowieso weer maand wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Xof schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:15:
[...]

Aan de ene kant heb ik dat ook.. maar als je het bij een andere provider aanvraagt dan moet je sowieso weer maand wachten.
Daar schat ik de kans groter dat ik binnen 3 weken internet heb. Bij orange heb ik dat vertrouwen echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 23:03
Freaky Gabbur schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:09:
[...]

Daar schat ik de kans groter dat ik binnen 3 weken internet heb. Bij orange heb ik dat vertrouwen echt niet meer.
Hmm als ik dit zo lees hoop ik dat ze me opleverdatum wel halen
Ik ga dit weekend verhuizen en ik zou 9-11 inet daar krijgen.. Zou balen zijn als ik dan nog 3 week moet wachten. want zo verslaafd ben ik nu ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Mischien leuk om te weten, ik heb ook een adsl family abonnement zonder telefonie. Deze wilde ik vandaag opzeggen maar kreeg een leuke aanbod dus heb het toch behouden. De aanbieding die ik heb gekregen is 17,50 voor hetzelfde family (nu xtra) voor de komende 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06 12:32
Dan ga ik ook maar is net doen of ik van mn abo af wil, kijken of ik wat korting kan krijgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176280

Ik heb een vraag waarop ik het antwoord niet direct kan vinden in dit topic. Ik bezit een 'oude' Wanadoo Livebox zonder pcmcia-kaart. Dat betekent dus geen draadloze mogelijkheden.

Nu lees ik verschillende berichten over het gebruik van een niet-Orange pcmcia-kaart. Is het dus mogelijk om een pcmcia-kaart aan te schaffen, deze in de Livebox te plaatsen en dit zou dan moeten gaan werken?
Of is het raadzamer om via Orange voor € 2,95 per maand een pcmcia-kaart aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Anoniem: 176280 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:35:
Ik heb een vraag waarop ik het antwoord niet direct kan vinden in dit topic. Ik bezit een 'oude' Wanadoo Livebox zonder pcmcia-kaart. Dat betekent dus geen draadloze mogelijkheden.

Nu lees ik verschillende berichten over het gebruik van een niet-Orange pcmcia-kaart. Is het dus mogelijk om een pcmcia-kaart aan te schaffen, deze in de Livebox te plaatsen en dit zou dan moeten gaan werken?
Of is het raadzamer om via Orange voor € 2,95 per maand een pcmcia-kaart aan te schaffen?
Zoals ook in de TS staat is dit inderdaad gewoon mogelijk. Alleen niet elke willekeurige pcmcia gaat werken. Er staat een lijstje met werkende kaarten in de TS en in de rest van dit topic zijn ook genoeg ervaringen te vinden met werkende kaarten.

Als je het risico niet wil lopen dat de kaart niet zal werken of er zelf niet al te veel moeite in wilt stoppen, is het verstandiger om die 2,95 te betalen of er een access point achter te gooien. Een access point is trouwens sowieso aan te raden als je boven de 900 KB/s wil uitkomen met je draadloze verbinding.

[ Voor 5% gewijzigd door DeOS op 25-10-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:57

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik heb totaal geen problemen met orange
perfecte verbinding ! snel (ingetraind op netjes 20mbit)
en ik werd nog netjes gebeld of alles in orde was 1 week na oplevering !
das pas service !!!!

ok ik heb wel 1,5 maand moeten wachten op de oplevering, maar ik heb toch ook nog @home erlangs dus ik had er niet veel last van

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Laatst online: 04-07 07:31
Anoniem: 176280 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:35:

Ik zou een accespoint kopen ipv een eentje huren voor 2,95. Volgens mij heb je na 1 - 1,5 jaar het accespoint er al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
ik zit nu al bij Orange, als ik dan deze snellere verbinding neem, kan ik dan zo doen dat hij perfect overgaat, zonder downtime van een paar dagen?

alvast bedankt
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het in dit topic inderdaad niet hebben over de overname van de mobiele-tak van Orange Nederland aan T-Mobile. Dat is behoorlijk offtopic.