[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 32.642 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:49
vandaag de livebox binnengekregen! Nog 6 dagen en dan heb ik internet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190913

Ik was altijd heel tevreden over orange en nog steeds vriendelijk geholpen maar op de juiste manier is wat anders.

Ze kunnen gewoon geen antwoord geven op de vraag `wanneer wordt mijn adsl lijn opgeleverd`.

Datum van oplevering 17 okt, per brief ontvangen.

16 okt gebeld dat ik verder nog niks ontvangen had. Antwoord: Nee meneer u lijn wordt de 17e gewoon opgeleverd.
18 okt gebeld met nogmaals de vraag of ze iets afgezonden hebben. Konden ze me niet vertellen, moest wachten tot na het weekend en als dan nog niks is, weer bellen. (met een eigen ADSL 2+ modem en juiste instellingen uit dit topic al geprobeerd, maar geen lijn).
22 okt gebeld, deze meneer kon mij direct vertellen dat de aanvraag op een vroeg tijdstip is blijven hangen. En waarschuwde mij al vast dat het nog wel enige weken kan gaan duren. Na al reeds 5 weken gewacht te hebben. Lekker om te horen met de voorgaande antwoorden. Maar ik zal binnen 2 dagen schriftelijk een nieuwe datum toegestuurd krijgen.

Ook een klachten brief gefaxt met de vraag om een schriftelijke bevestiging

Vandaag maar weer gebeld na niks ontvangen te hebben, ja het is allemaal bekend bij ons. Meneer was heel correct en snel. Maar ze kunnen niks vertellen. Alleen dat het om een algemeen probleem gaat.

Nou nu is het dus afwachten hoe snel ze dit oplossen en hoe de klachtenafdeling met de fax omgaat.

Blijf nog even hoop houden..... anders wordt het gewoon een andere provider die mij wel snel kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-04 19:47

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Ik wil binnekort overstappen van Planet naar Orange, maar is dat een beetje stabiel qua uitvallen/lage snelheden? (glasvezel is geen optie ). Ik ga het gebruiken met m'n speedtouch (adsl2+ compatible) modem, dus geen problemen met de livebox. Kan iemand kort samenvatting waar de meeste problemen liggen bij Orange bij het aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

Ik ben zelf vandaag overgestapt van KPN planet naar Orange ADSL extra.
Dit is geheel zonder problemen gegaan ( deed het ook direct ) echter hebben die kneuzen van KPN mijn vastetelefoon uit de centrale gehaald :) ik kan atm dus niet bellen :D

De snelheid is bij mij ( hemelsbreed 1KM van de centrale ) redelijk te noemen 13mbit van de max 20 ( iemand hier een oplossing voo? )

De pingtijden in CS vallen ook tegen 30 ipv 15 met kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 21:45
Ik zou ook overstappen van 8mbit ADSL van kpn, wat overigens 16mbit was, maar nadat een monteur geweest was, zou de lijn 'te zwak' zijn, en werd ons abbo geswichted naar 8mbit, maar dat terzijde.
Orange Extra adsl werd aangevraagd omdat we zat waren van de lage snelheid van kpn.

Rond halverwege september aangevraagd, 5 oktober zou het geleverd worden. Iets voor die datum hadden wij de livebox al binnen. Op de datum zelf gebeurde dr echter niets, dus heengebeld, en bleek dat de datum computergegenereerd was.

8 Oktober was nu de nieuwe datum.

Ook deze keer gebeurde er niets, weer gebeld, en er werd een aantekening gemaakt.
Via via hoorden we van iemand die bij kpn werkt, dat onze switch geplanned stond voor 24 oktober, om 23.59 's nachts.

KPN besloot echter om iets eerder te switchen, namelijk om 10h 's ochtends. Enkele uren later hadden wij nog steeds geen internet. De dag ervoor was er nog gebeld om te zorgen dat alles goed zou verlopen, en ik kreeg te horen dat de verbinding geswitched werd, zogauw dr een plekje vrij was op de centrale.
Meerdere keren gebeld nog, en dr werden aantekeningen van gemaakt.

Inmiddels zitten we al bijna 36uur zonder internet, een verbinding waar 11 mensen van afhankelijk zijn.

Wat mij betreft extreem slechte service, volgende keer zal dezelfde fout niet weer worden gemaakt, lijkt me bijna een geval van 'schoenmaker, blijf bij je leest'. Orange kan misschien mobiele verbindingen leveren, ADSL is waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Phyc schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:54:
Ik zou ook overstappen van 8mbit ADSL van kpn, wat overigens 16mbit was, maar nadat een monteur geweest was, zou de lijn 'te zwak' zijn, en werd ons abbo geswichted naar 8mbit, maar dat terzijde.
Orange Extra adsl werd aangevraagd omdat we zat waren van de lage snelheid van kpn.

Rond halverwege september aangevraagd, 5 oktober zou het geleverd worden. Iets voor die datum hadden wij de livebox al binnen. Op de datum zelf gebeurde dr echter niets, dus heengebeld, en bleek dat de datum computergegenereerd was.

8 Oktober was nu de nieuwe datum.

Ook deze keer gebeurde er niets, weer gebeld, en er werd een aantekening gemaakt.
Via via hoorden we van iemand die bij kpn werkt, dat onze switch geplanned stond voor 24 oktober, om 23.59 's nachts.

KPN besloot echter om iets eerder te switchen, namelijk om 10h 's ochtends. Enkele uren later hadden wij nog steeds geen internet. De dag ervoor was er nog gebeld om te zorgen dat alles goed zou verlopen, en ik kreeg te horen dat de verbinding geswitched werd, zogauw dr een plekje vrij was op de centrale.
Meerdere keren gebeld nog, en dr werden aantekeningen van gemaakt.

Inmiddels zitten we al bijna 36uur zonder internet, een verbinding waar 11 mensen van afhankelijk zijn.

Wat mij betreft extreem slechte service, volgende keer zal dezelfde fout niet weer worden gemaakt, lijkt me bijna een geval van 'schoenmaker, blijf bij je leest'. Orange kan misschien mobiele verbindingen leveren, ADSL is waardeloos.
Oke ja hier hoor je heel veel mensen over, dat het switchen niet op de juiste datum gebeurd (+ als toetje de slechte service daarna). Maar stel dat dat goed gaat.. (Stel dat), hoe zit het met de stabiliteit van de verbinding..? In dit topic komen bijna alleen maar mensen die problemen ondervinden, maar ik vraag me af hoe groot dit percentage is ivm het percentage waarbij het wel allemaal goed gaat.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Laatst online: 02-05 21:45
Zogauw de verbinding opgeleverd is, mocht dit ooit gebeuren, zal ik daar wat meer feedback op geven.

Volgens een speedcheck zouden we tussen de 15 en 20mbit moeten kunnen halen, met 1km van de centrale. Ben alleen zeer benieuwd naar de ping-tijden, deze waren met de kpn verbinding meestal rond de 20ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:43

Rayzman

+31 Rayzman

Ik heb het al een paar jaar en in het begin had ik nog wel eens probleempjes zodra ik de livebox aanzette hij begon te updaten(en toen gaf die dat nog niet aan zoals tegenwoordig).
Tegenwoordig geen problemen meer. Goede snelheid zo'n 1.8MByte per seconde. Ping is meestal wel wat hoger dan bij KPN zo rond de 30ms

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Odysseus253 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:33:
[...]

Oke ja hier hoor je heel veel mensen over, dat het switchen niet op de juiste datum gebeurd (+ als toetje de slechte service daarna). Maar stel dat dat goed gaat.. (Stel dat), hoe zit het met de stabiliteit van de verbinding..? In dit topic komen bijna alleen maar mensen die problemen ondervinden, maar ik vraag me af hoe groot dit percentage is ivm het percentage waarbij het wel allemaal goed gaat.. :/
Dat percentage zal je hier niet vinden. Het aandeel zal wel best groot zijn. Orange heeft bepaald niet weinig klanten. Een tijd ging het ook echt heel goed met alle processen, maar tegenwoordig lijkt aanleggen en verhuizen meer op toverwerk. Waarschijnlijk boeit het ze niet meer zoveel. T-Mobile mag straks alle troep opruimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Tevreden mensen posten doorgaans een stuk minder. Bij mij heeft het aansluiten langer geduurd dan me lief was, maar sindsdien echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Omdat het nu zo'n rij is van alleen maar negatieve ervaring post ik nog maar even mijn goede ervaringen.

Aangevraagd op 19 september, zou afgeleverd worden op 18 oktober.
Ik had ergens halverwege al gebeld om een nauwkeurige datum te vragen, wanneer ik ongeveer mijn modem e.d zou ontvangen ivm verbouwingen e.d., dit gesprek duurde samen met alle menu's en het staan in de wachtrij 4 minuten (!) en ik werd perfect aan informatie geholpen.
Ongeveer 8 oktober ontvingen wij het modem, ik probeerde het toch maar aan te sluiten uit nieuwsgierigheid maar jammer genoeg werkte het niet. 10 oktober weer geprobeerd en toen werkte het internet. We hebben zelfs geen kpn abonnement waardoor er een kpn mannetje zou komen om de boel klaar te leggen. Maar dat bleek dus niet nodig.
Een dag voordat het KPN mannetje zou komen belde hij nog om te vragen of het werkte. Het werkte dus hoefde hij niet meer te komen. Prima service imho.
Toen hadden wij 20 mbit, afname ruis 5.2db en de centrale is 50 meter lopen hier vandaan. We hallen op private torrents ongeveer 19-20 mbit. Prima snelheid vind ik.
Modem is nog nooit uitgevallen, en de lijn is nog nooit dood geweest.

PS: zie nu dat de data niet kloppen, maar we hadden 1 week voor de ETA werkend internet, 5-6 dagen daarvoor was het modem al afgeleverd.

EDIT: PPS: Ping op tweakers is 28ms, maar ik zit op WiFi en ik weet of er ergens in het huis nog een computer aan het uploaden is oid.

[ Voor 5% gewijzigd door Ewald ! op 26-10-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 22:59

Speedmaster

Make my day...

Odysseus253 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:44:
Ik wil binnekort overstappen van Planet naar Orange, maar is dat een beetje stabiel qua uitvallen/lage snelheden? (glasvezel is geen optie ). Ik ga het gebruiken met m'n speedtouch (adsl2+ compatible) modem, dus geen problemen met de livebox. Kan iemand kort samenvatting waar de meeste problemen liggen bij Orange bij het aansluiten?
Draai nu ruim een jaar op Orange, geen enkel probleem met aansluiten, kwam van TeleNee af wat gewoon s****s was, alleen maar een stabiele verbinding, geen downtime en alles draaien op een Speedtouch modem zonder Telefonie van Orange maar met een perfecte VOIP verbinding met Voipbuster, Nee ik klaag absoluut niet over Orange...keep on the good line.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Tuut-Tuut schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:43:
[...]

Draai nu ruim een jaar op Orange, geen enkel probleem met aansluiten, kwam van TeleNee af wat gewoon s****s was, alleen maar een stabiele verbinding, geen downtime en alles draaien op een Speedtouch modem zonder Telefonie van Orange maar met een perfecte VOIP verbinding met Voipbuster, Nee ik klaag absoluut niet over Orange...keep on the good line.... _/-\o_
Kijk zo klinkt het al een stuk aantrekkelijker om Orange te nemen. M'n Planet loopt 25 januari af, dus dan bestel ik Orange gewoon 1 december ongeveer. Is het trouwens mogelijk om, in combinatie met 2 speedtouch modems, planet en orange tegelijk te hebben? Dus als orange al aangesloten is en planet nog niet afgesloten is? Of kan dit niet omdat het allebei via KPN gaat? Want op die manier is het erg interessant om Orange vroeg aan te vragen en op die manier te kunnen controleren wanneer die aangesloten is.. (en zo niet, heb ik nog alle tijd om er achteraan te zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Odysseus253 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:05:
[...]

Kijk zo klinkt het al een stuk aantrekkelijker om Orange te nemen. M'n Planet loopt 25 januari af, dus dan bestel ik Orange gewoon 1 december ongeveer. Is het trouwens mogelijk om, in combinatie met 2 speedtouch modems, planet en orange tegelijk te hebben? Dus als orange al aangesloten is en planet nog niet afgesloten is? Of kan dit niet omdat het allebei via KPN gaat? Want op die manier is het erg interessant om Orange vroeg aan te vragen en op die manier te kunnen controleren wanneer die aangesloten is.. (en zo niet, heb ik nog alle tijd om er achteraan te zitten).
Dat zou je bij KPN even moeten navragen. Het moet beide op de koperlijn passen. Bij de meeste doen ze dat niet, maar als er een adderpaar vrij is....even vragen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Lekkere Loempia schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:39:
[...]

Dat zou je bij KPN even moeten navragen. Het moet beide op de koperlijn passen. Bij de meeste doen ze dat niet, maar als er een adderpaar vrij is....even vragen dus :)
Oke maar als ze dat niet doen, dan merk het toch meteen als Orange is aangesloten? Want op het moment dat ik niet meer kan internetten via m'n planet, zal Orange dus wel aangesloten zijn? Of zit daar weer een periode tussen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:13

GVR

Klinkt erg bekend. Je merkt goed dat sommige medewerkers communicatief een stuk vaardiger zijn, want ondanks dat ze niks zinnigs kunnen vertellen zorgen ze er wel voor dat ze overkomen alsof ze er moeite voor willen doen.

Helaas heb ik wel elke keer het idee dat je geen stap verder komt. Wachten, wachten wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 09:06
Psychostase schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:21:
Inmiddels op hun site wat gevonden over Downgraden.

snelheidsverlaging
Je mag in een willekeurige maand na het uitdienen van je eerste jaarcontract een snelheidsverlaging aanvragen. Op de datum dat je nieuwe abonnement (ADSL Go, Lite of Basic) ingaat, start ook een nieuwe contractstermijn. Deze verandering kun je aanvragen via de klantenservice 0900 9515 (€ 0,20/min).
Ik hoef daar helemaal niks voor te doen, dit gaat bij mij geheel vanzelf, ben van 18 langzaam aant zakken, zit nu op 14mbit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:48

The Legend

*Plop*

Odysseus253 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:05:
[...]

Als je Orange KPN neemt kan dat dus niet. Zolang er Planet ADSL op je lijn staat kun je geen nieuwe aanvraag doen voor Orange KPN (kan wel maar wordt afgekeurd). Een overstap zoals jij hem nu schetst levert dus gegarandeerd downtime op, je zult gewoon een tijd zonder internet zitten. De enige manier zonder downtime is een overstap (daarbij zeg je niet eerst Planet op maar geef je Orange opdracht de lijn over te nemen en daarna ga je pas opzeggen). Hierbij ben je wel afhankelijk van zowel Orange als KPN, wil nog wel eens misgaan :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capono
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08-2022
In de aanloop van mijn orange aanvraag lees ik al een paar weekjes mee. Als dank voor de info even geregistreerd en bij deze mijn tot nu toe positieve ervaringen:

28-9: aangemeld via website voor ADSL Extra & Telefonie Basis en gekozen voor opleveringsdatum 22 oktober (week later dan orange aangaf).
8-10: Aanmelding bevestigd door orange via brief met geplande opleveringsdatum 24 oktober.
22-10: adsl via xs4all doet het niet meer, maar ik heb nog geen modem binnen. Gezien de door orange gemelde opleveringsdatum van 24-10 toch maar xs4all gebeld; er blijken geen storingen en ik ben nog fysiek te vinden via lijnmeting, alleen geen adsl.
23-10: was niemand thuis, maar de post heeft een pakketje proberen af te geven.
23-10: kreeg een e-mail van orange: "Goed nieuws: op 23/10/2007 is uw Orange ADSL Extra verbinding opgeleverd. U kunt de installatie direct uitvoeren als u het installatiepakket heeft ontvangen."
24-10: er was iemand thuis dus pakketje nu wel succesvol afgeleverd; modem aangesloten en direct verbinding.

Al met al dus niet echt een groot probleem hier. Wel is de newsserver van orange niet al te snel. Dus binnenkort een payserver erbij.

Over de kwaliteit van de verbinding:
Vanuit de meterkast, waar de koperdraad het huis inkomt, lopen de koperdraadjes naar 2 muurdozen in de woonkamer (heb ik zelf 5 jaar geleden zo aangelegd). Dus het draad vanaf de meterkast tot aan de muurdoos is zo'n 10 meter. Daar de livebox op aangesloten. Dit is dus allemaal NIET zoals het zou moeten. Toch ben ik tevreden over de snelheid.
- Snelheid zoals in de livebox aangegeven is 12672/1016 en aan afname dichtbij van 25.5 dB.
- Downloadsnelheid in de browser van een 100 Mb bestand is 1,2 Mb/s.
- Telefoon is helder
Volgens de grafiek in de topicstart volgens verwachting dus.

Tot zover.
Groet, Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

The Legend schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:54:
[...]

Als je Orange KPN neemt kan dat dus niet. Zolang er Planet ADSL op je lijn staat kun je geen nieuwe aanvraag doen voor Orange KPN (kan wel maar wordt afgekeurd). Een overstap zoals jij hem nu schetst levert dus gegarandeerd downtime op, je zult gewoon een tijd zonder internet zitten. De enige manier zonder downtime is een overstap (daarbij zeg je niet eerst Planet op maar geef je Orange opdracht de lijn over te nemen en daarna ga je pas opzeggen). Hierbij ben je wel afhankelijk van zowel Orange als KPN, wil nog wel eens misgaan :P
Dus als ik ruim optijd (2 maanden van te voren) Orange aanvraag, en 5 weken van te voren m'n Planet stopzet, dan zou het goed moeten gaan? Want als Orange de opdracht krijgt de lijn over te zetten naar Orange, dan wordt dus m'n Planet automatisch eerder stopgezet. En op die manier weet ik meteen of Orange zich aan z'n afspraken houdt :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Overstap kan tegenwoordig bijna zonder downtime. Ik ben zelf van IPB (KPN) overgestapt naar Orange ADSL via KPN. Op de dag van migratie (10 oktober); was mijn i'net verbinding er 2 uur uit (misschien zelfs korter). Aansluiten LiveBox was voldoende om weer te kunnen i'netten. Zorg wel dat je eerst een nieuw abbo aanvraagt bij Orange en dus je ADSL signaal laat migreren. Moeilijkheid is wel dat je ruim van te voren je Planet abbo moet opzeggen omdat anders je nog een jaar vastzit aan je contract. Wellicht is downtime (van 2/3 weken) dan beter.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 42142 op 27-10-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienwish
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-02 23:52
ik ben overgestapt van xs4all(power adsl)8mbit naar orange 20mbit .
ik was hier wel huiverig over omdat xs4all gewoon goed is.
de overstap ging soepel misschien een paar uur downtime .
de verbinding is na een jaar in gebruik nog geen 1 keer weggevallen dus das goed.
wel moet ik zeggen dat de verbinding minder stabiel is hiermee bedoel ik dus dat xs4all constantere pings had (dit komt natuuurlijk wel omdat ik op 1,8km van de centrale woon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Anoniem: 42142 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:55:
Overstap kan tegenwoordig bijna zonder downtime. Ik ben zelf van IPB (KPN) overgestapt naar Orange ADSL via KPN. Op de dag van migratie (10 oktober); was mijn i'net verbinding er 2 uur uit (misschien zelfs korter). Aansluiten LiveBox was voldoende om weer te kunnen i'netten. Zorg wel dat je eerst een nieuw abbo aanvraagt bij Orange en dus je ADSL signaal laat migreren. Moeilijkheid is wel dat je ruim van te voren je Planet abbo moet opzeggen omdat anders je nog een jaar vastzit aan je contract. Wellicht is downtime (van 2/3 weken) dan beter.
Bij de planet/kpn voorwaarden staat dat je 1 kalendermaand van te voren moet opzeggen, dus ik heb nog even. Hoelang duurt het vanaf het moment van aanvraag tot het moment van migratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Odysseus253 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:36:
[...]

Bij de planet/kpn voorwaarden staat dat je 1 kalendermaand van te voren moet opzeggen, dus ik heb nog even. Hoelang duurt het vanaf het moment van aanvraag tot het moment van migratie?
Tegenwoordig moet je minimaal rekenen op 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Lekkere Loempia schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:48:
[...]

Tegenwoordig moet je minimaal rekenen op 3 weken.
hahaha doe je een postcode check, wordt je een uurtje later gebeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
hulde aan Orange!

Heb het modem een week voordat het opgeleverd zou moeten gekregen, aangesloten en direct al internet + telefonie!

mij hostname is trouwens xxx.wanadoo.nl, dus eigenlijk ADSL van Wanadoo :P

[ Voor 22% gewijzigd door maarud op 27-10-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Laatst online: 17-02-2022
ik stap over van IPB van Planet naar Orange adsl + telefonie, de opleverdatum is 20-11-2007, ik heb nu al mijn modem gekeregen alleen het werkt nog niet als ik hem aansluit, weet iemand hoeveel tijd er meestal zit tussen het ontvangen van de Livebox en de daadwerkelijke oplevering van de adsl lijn.

groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 22:40
ongeveer een weekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 11:40
Ik heb Adsl Family al een tijdje, maar heb sinds vandaag ontzettend last van een hoge ping.
Speedtest @ bbned = 500kb/s
Ping naar google is rond de 800ms.

Ik woon in Utrecht, heeft nog iemand hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
philip oving schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:36:
ik stap over van IPB van Planet naar Orange adsl + telefonie, de opleverdatum is 20-11-2007, ik heb nu al mijn modem gekeregen alleen het werkt nog niet als ik hem aansluit, weet iemand hoeveel tijd er meestal zit tussen het ontvangen van de Livebox en de daadwerkelijke oplevering van de adsl lijn.

groet,
bij mij werkte het 3 dagen na de ontvangst van het modem, dat was een week voro de opleverdatum. Ik zou zeggen, probeer het gewoon elke dag even! Het duurd ongeveer 30 sec voor hij verbinding heeft, dus niet uitdoen als hij een tijdje blijft knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
DoDo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:17:
Ik heb Adsl Family al een tijdje, maar heb sinds vandaag ontzettend last van een hoge ping.

Heb je de modem wel even een reset voor de zekerheid gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04 15:23
Orange mag echt even doodvallen. Ik heb 2 en halve week te laat mijn ADSL2+ verbinding gekregen. Dat was al frustrerend, nu is mijn modem ook nog eens ingetraint op 5mbit. :( :( :( :( Iemand een oplossing hiervoor? Ik zit 300m (niet hemelsbreed) van de wijkcentrale af, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:35

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Tot nu toe alleen maar positief tegenover Orange hier (dat mag ook wel eens gezegd worden!)

Lang verhaal, maar Orange heeft netjes geholpen.

In juli de aanvraag gedaan en het zou theoretisch per 1 augustus worden opgeleverd. Helaas had ik op dat moment nog geen sleutel van het appartement dus heb ik verzocht het uit te stellen tot 17 september. Op 17 september kwam netjes een KPN meneertje om de lijn door te meten, toen bleek dat er geen ISRA punt in mijn appartement bestond. Deze moest dus even worden aangelegd.

Keurig afspraak voor gemaakt (geregeld door Orange) en uiteindelijk (na wat miscommunicatie met KPN over wat nou de bedoeling was) lag er dan een ISRA punt in mijn appartement. Nadat ik de kabel goed had aangesloten (KPN had het dus verkeerd aangesloten) had ik eindelijk internet, maar nog geen live box (internet via een Netopia ADSL router).

De live box was door TNT niet bezorgd (woning bestond niet) en na wat contact met TNT en een officiele klacht kreeg ik uiteindelijk weer post. Na nog een telefoontje met Orange zijn hun het gaan uitzoeken en kreeg ik gisteren eindelijk mijn livebox.

Telefoon aangesloten, livebox aangesloten en voila, internet werkt! Netjes ingetraind op 20 MBit downstream en 1 MBit upstream. Helaas nog geen telefonie maar nadat ik Orange gebeld heb zouden hun morgen het juiste Mac-adres in hun systeem zetten (aangezien telefonie blijkbaar daar aan gekoppeld is).

Tot nu toe alleen maar lof over Orange, over de snelheid van internet en de goede communicatie van de helpdesk! Dat mag ook eens genoemd worden in het topic!

Nog even mijn ADSL Status ;)
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 13.6 (dB)
Ver weg : 1.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 182
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 6
ES-teller van 1 dag 0
d:)b Orange

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:03
Als ik torrents aan het downloaden ben, dan wil het nog weleens zo zijn dat het geluid van telefoongesprekken heel slecht is en soms zelfs weg valt. Neem aan dat dit gewoon iets standaards is? Anders gezegd, het klinkt me als iets wat best logisch is namelijk, maar hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:24
Mijn lijn zou netjes de 19e oktober opgeleverd worden. 2 dagen daarvoor heb ik de livebox ontvangen en keurig aangesloten. Eenmaal de livebox aangezwengeld te hebben kon ik hem via de pc keurig benaderen. Ik kreeg alleen geen ADSL signaal.
Ik gebeld, van alles en nog wat geprobeerd met begeleiding van de helpdesk (werd overigens keurig te woord gestaan, niks op aan te merken). Even de multimeter op het isra punt gezet. Blijkt er geen signaal op te staan. Enfin Orange gaat er nu achter aan en zou mij terug bellen. Dat is inmiddels een ruime week geleden. Maar heb nog altijd niks vernomen.

Ik maak me opzich niet echt zorgen, maar het is wel lastig dat het niet in 1x lukt. Vanmiddag ga ik er nog een keer achteraan bellen om te vragen of er al schot in de zaak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Noxa schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:58:
Mijn lijn zou netjes de 19e oktober opgeleverd worden. 2 dagen daarvoor heb ik de livebox ontvangen en keurig aangesloten. Eenmaal de livebox aangezwengeld te hebben kon ik hem via de pc keurig benaderen. Ik kreeg alleen geen ADSL signaal.
Ik gebeld, van alles en nog wat geprobeerd met begeleiding van de helpdesk (werd overigens keurig te woord gestaan, niks op aan te merken). Even de multimeter op het isra punt gezet. Blijkt er geen signaal op te staan. Enfin Orange gaat er nu achter aan en zou mij terug bellen. Dat is inmiddels een ruime week geleden. Maar heb nog altijd niks vernomen.

Ik maak me opzich niet echt zorgen, maar het is wel lastig dat het niet in 1x lukt. Vanmiddag ga ik er nog een keer achteraan bellen om te vragen of er al schot in de zaak zit.
Kan zijn dat ze KPN hebben ingelicht met een opdracht en vervolgens niemand het heeft opgepakt. Eeen week is wel iets te lang. De doorlooptijd van een ticket moet rond de 48 uur zitten. Dat betekent dat er iets moet gebeuren binnen die 48 uur. Dat is trouwens niet de gestelde tijd voor de daadwerkelijke oplossing, omdat de oplostijd per oorzaak verschilt.
Het enige wat ze aan de telefoon kunnen zien is of de lijn daadwerkelijk is opgeleverd. Alleen KPN kan meten of er daadwerkelijk een signaal op staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Lekkere Loempia op 29-10-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

48 uur? een ticket bij de technische dienst had een doorlooptijd van 5 tot 10 werkdagen vertelden ze mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Freaky Gabbur schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:22:
48 uur? een ticket bij de technische dienst had een doorlooptijd van 5 tot 10 werkdagen vertelden ze mij!
Dat is de doorlooptijd dat ze je terugbellen. Of ze zijn nu echt heel traag aan het worden. Ik heb in mijn ervaringen nooit zo lang hoeven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 16:31

Sayko

Knowledge Is Power

Arunia schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:40:
Als ik torrents aan het downloaden ben, dan wil het nog weleens zo zijn dat het geluid van telefoongesprekken heel slecht is en soms zelfs weg valt. Neem aan dat dit gewoon iets standaards is? Anders gezegd, het klinkt me als iets wat best logisch is namelijk, maar hebben jullie dit ook?
Als je torrents aan het uploaden bent moet je er voor zorgen dat je upload niet hoger dan 70 kb komt. Liefst 50 want je voip gaat over de upload lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

Noxa schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:58:

Ik heb KPN opgezegd per 19 september, 1 maand opzeg termijn.
Nu heb ik op deze zelfde dag Orange ADSL extra aangevraagd en dit zou 4 oktober opgeleverd gaan worden. Dit is bevestigd per brief van Orange.

Nu komt het leuke gedeelte. Ik heb de livebox op de 24e oktober pas gekregen en natuurlijk heb ik deze direct aangesloten. Het zelfde als hier boven gebeurde, geen ADSL signaal.
*Ik moet er bij vermelden dat het KPN ADSL icm met mijn oude router/modem nog steeds werkt :'(

Ik natuurlijk direct gebeld naar de Orange helpdesk, en zij vertelde mij dat het DEZE DAG nog zou werken. Ik rustig afwachten, maar helaas geen ADSL rond 00:00 uur.

De volgende ochtend ( donderdag ) nog steeds niet, dus ik weer bellen. Het zou VANDAAG moeten werken. Zo rond 16:00 uur viel mijn huis telefoon signaal weg en kon ik internetten via Orange. JEUJ! :o Ik de helpdesk weer bellen, mijn huis telefoon werkt nu niet, ADSL wel!
Helaas kon dit niet direct verholpen worden en werd er een afspraak gemaakt voor een storingsmonteur.

Vrijdag ochtend wordt er aangebeld, ik doe open...een KPN monteur aan mijn voordeur.
Hij vraagt of mijn telefoon het al weer deed, deze werkte! Hij ging er weer vandoor, ik denkend dat hij zijn werk heeft gedaan.

Zo ongeveer 5 min later keek ik op de livebox en zie ik het @ lampje knipperen.GVD! Ik naar de computer en ja hoor geen ADSL.

Ik ging van geen internet via Orange en wel kunnen bellen naar wel kunnen bellen maar geen internet via Orange.

Natuurlijk heb ik direct gebeld naar KPN en Orange voor een verklaring hiervoor. Deze middag zal er nog een storing monteur langs komen. Deze beste man heeft alles keurig netjes door gemeten. Alles werkt naar behoren ( telefoon, linesync enz.

ADSL via KPN werkt nog steeds prima, echter staat er bij KPN vermeld dat mijn ADSL signaal vanuit Orange komt.Echter werkt het niet.

Het is nu maandag ochtend, een monteur zou langs komen ivm een ADSL storing, nog niet gezien natuurlijk.Ik ga weer bellen!

Het ADSL van Orange heeft 1 avond zeer goed gewerkt en dan verkloot zo;n gast het prolly in de centrale. FIJN! Ik hoop dat ze dit zo snel mogelijk kunnen verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 21:56
Heeft iemand enig idee wanneer de snelheidsverhogingen in november worden toegepast? Gewoon al per 1 november of over de maand november gespreid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
lochtejans schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:50:
Heeft iemand enig idee wanneer de snelheidsverhogingen in november worden toegepast? Gewoon al per 1 november of over de maand november gespreid?
Zoiets wordt niet in 1 keer op het hele netwerk gedaan. Ze worden meeste per centrale gedaan, meestal meerdere centrales tegelijk per keer. Vaak zie je dan onder het motte onderhoudswerkzaamheden wat staan. De helpdesk weet soms wel eerder wanneer het gedaan wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Lekkere Loempia op 29-10-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177151

worden alle snelheden van de abonnementen verhoogt? wij hebben namelijk nog adsl-go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 177151 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:47:
worden alle snelheden van de abonnementen verhoogt? wij hebben namelijk nog adsl-go
Nee, jij bent afhankelijk van KPN. De directeur snelheidsverhogingen bij KPN is volgens mij in diepe winterslaap beland. Die lopen al jaren achter. Misschien moet je even je lijn laten migreren naar Orange, scheelt je ook wat euro's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik heb nu mijn Livebox binnen gekregen en mijn abbonoment wordt 2 november overgezet alleen nu wil ik toch graag even kijken of ik al ben overgezet:). Ik heb nu een Speedtouch modem i.c.m een abbonoment van planet alleen er is een klein probleempje.

In de handleiding staat dat de telefoon lijn via de livebox moet lopen alleen dat is toch helemaal niet nodig als ik geen telefonie erbij heb? De stekker uit de switch halen waar LINE op staat en die in de livebox duwen is toch voldoende? Wat meot ik verder doen, je hoeft in principe toch niks met die CD te doen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Loempia schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:48:
[...]

Nee, jij bent afhankelijk van KPN. De directeur snelheidsverhogingen bij KPN is volgens mij in diepe winterslaap beland. Die lopen al jaren achter. Misschien moet je even je lijn laten migreren naar Orange, scheelt je ook wat euro's ;)
lijkt mij ook een strak plan, nu mn pa nog zover zien te krijgen. die heeft het niet zo op iets dat werkt weer veranderen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04 15:23
Dit MEEEEEEEEN je niet, ik ben zo ontzettend pissig nu :(. Bleek dat ik het dus toch bij het rechte eind had, en inderdaad Orange ADSL Basic krijg i.p.v. Extra. Dat kon de technische dienst mij vertellen (die opeens wél bereikbaar blijkt te zijn). Eerst 2 en halve week te laat geleverd, nu dit nog eens. Hoe kun je in godsnaam overstappen van Orange ADSL Basic naar Orange ADSL Basic?!?!?! Iedereen ziet toch dat dat niet klopt! Orange heeft al mijn respect verloren, het is dat ze een van de goedkopere zijn qua 20mbit, anders was ik direct overgestapt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Lekkere Loempia schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:32:
[...]

Dat is de doorlooptijd dat ze je terugbellen. Of ze zijn nu echt heel traag aan het worden. Ik heb in mijn ervaringen nooit zo lang hoeven wachten.
Die ene keer dat ik teruggebeld ben, was minimaal een week later. Owja en nog een keer door een grapjas die durfde te vragen of alles naar behoren werkte na oplevering. Dat ie van te voren dan ff checkt of er tickets openstaan, dan had ie kunnen zien dat dr nog niks gewerkt heeft!

Verder hoor ik niks en ben ik nog steeds aan het wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 177151 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:14:
[...]

lijkt mij ook een strak plan, nu mn pa nog zover zien te krijgen. die heeft het niet zo op iets dat werkt weer veranderen. :|
Dat is een goed punt, maar hoe dan ook zul je van Go af moeten. De kans dat Go ooit 20mbit wordt gemaakt door KPN, is vrijwel nihil. Het is het laagste abonnement uit de KPN ADSL stal en je betaalt er ook nog behoorlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Mijn Orange abonnement heeft zowaar (na 1,5 maand wachten) een weekje goed gewerkt. Ik kwam welliswaar niet boven de 10 mbit uit, maar ja ik zit nou eenmaal een eindje van de centrale.

Vanaf de aanvraag heb ik eigenlijk alleen maar problemen, oplevering ging vrij vlot, aansluiten ook, maar leverde slechts 3mbit ipv 20mbit, klagen zorgde er voor dat er binnen 3 weken al een monteur langskwam, concludeerde dat kpn er ook bij moest, weer 2 weken verder, afijn long story short, vorige week 10mbit down 1024kbit up. Ik redelijk tevreden, snelheid valt vies tegen, maar dat zal wel aan mijn locatie liggen (flatje in enschede, zo'n 1600 meter van de centrale als ik het goed heb).

Deze week knippert de hele tijd het @ lampje op de modem, orange reageert niet op mijn mail en ik heb dus gewoon helemaal geen internet. 192.168.1.1 laat wel zien dat ik ingetraind ben op 9210kb o.i.d. en 1120kb up, maar geeft aan dat ik niet verbonden ben.

Ik neem aan dat ik hier meer mensen met verstand van zaken tegenkom dan bij de helpdesk van orange, want die blijven mij stug de standaard vragen uit het boekje beantwoorden en daar wordt ik heel erg gefrustreerd van :r.

Ik heb nu een tijdelijke oplossing waardoor ik weer kan internetten via WLAN van de buren, maar dit is toch niet ideaal (3 laptops die een Wifi signaal doorsturen naar mijn pc en met z'n allen lekker 200kBps delen).

PS. Doordat orange dit zo lang heeft laten duren ben ik nu over mijn 2 maanden probeer termijn heen, betekend dit dat ik er echt aan vast zit en gewoon moet betalen ookal blijven ze in gebreke met hun service? Of kan ik gewoon de automatische incasso tegenhouden zonder deurwaarders op de stoep te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:49

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Wij hebben op dit moment een orange adsl-lite pakket van 300 kb/s download. Dit gaat via een ISDN lijn van kpn (2 nummers). Nu willen wij graag naar die 20 mbit versie upgraden. Maar ik heb ergens op de orange site gezien dat je met ISDN maar 8 mbit kan halen. Iemand ervaringen daarmee?
Of is het makkelijk om van ISDN naar "normaal" te gaan?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225107

Voor de tweede maal met Orange gemaild. Weer 3x dezelfde vragenlijst (per keer) moeten beantwoorden of mijn aansluiting wel conform de normen van Orange was. Krijg ik uiteindelijk vandaag het volgende te lezen:
Wij moeten u er helaas op wijzen dat het mogelijk is dat er een
haarscheur en/of breuk in de bekabeling ontstaat.
Het is mogelijk dat er sprake is van een los contact in uw ISRA punt
maar alles wijst er op dat er een bekabelings of ISRA probleem is.
U kunt dit zelf ook controleren door naar de livebox pagina te gaan.
U doet dit via de koppeling configureren van de Livebox op uw bureaublad
of door de internet browser op te starten en in de adresbalk
'192.168.1.1' in te vullen en dan op enter te drukken.
- Selecteer nu aan de rechter kant de optie 'Geavanceerd' (admin, admin)
- Selecteer de optie 'Statistieken'
- Selecteer nu 'ADSL Statistieken'
- Hier kunt u de statistieken van uw ADSL verbinding terug vinden

Wanneer de Upstream lager is dan 1019 Kb kan dit wijzen op een
bekabelings en/of ISRA probleem.
De SNR-Marge's horen tussen de 9 en 11 (dB) te zitten met een maximum
verschil van 2 (dB) tussen beide waardes.
Zitten de SNR-Marge?s onder de 9 (dB) en/of boven de 11 (dB) dan wijst
dit ook op een bekabelings en/of ISRA probleem.

Als uit deze statistieken blijkt dat er iets met uw bekabeling en/of
ISRA punt aan de hand is, dan verzoeken wij u om uw bekabeling te
vervangen en het ISRA punt te controleren.

Mocht u er niet uitkomen of als er problemen ontstaan dan kunt u contact
opnemen met onze helpdesk: 0900-9515 (EUR 0,20/min).
Ze willen me gewoon niet helpen vermoed ik. Wat een klootz*****n

Mijn telefoonlijn valt geregeld weg zonder mijn medeweten totdat ik de hoorn opneem. Dan moet ik die verdomde livebox resetten en dan doet mijn telefoonlijn het weer. Internet doet het dan weer wel altijd goed.
Ik vermoed dat het door de livebox komt omdat ik voorheen met hetzelfde telefoon-toestel + bekabeling bij KPN
nooit problemen heb gehad. Nu de telefoon op de livebox zit aangesloten heb ik dus wel problemen.
En het doet zich meestal 'sochtends voor. Na een reset doet de lijn het weer de hele dag.

Nu geeft Orange uietiendelijk een haarscheurtje in de bekabeling de schuld.

Wat ik heb geleerd van een paar jaar op mezelf wonen is dat als jeje te veel bezig houdt met dit soort bedrijven, dat kost je een jaar van je leven. Wat moet je als burger doen om een beetje kwaliteit? Moet iemand met een pistool vol ongenoegen een callcenter binnenstappen en wat onschuldige mensen neerschieten voor je wat aandacht krijgt?

Ik betaal voor een dienst en dan behandelen ze je als vuil.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 225107 op 31-10-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Loempia schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:21:
[...]

Dat is een goed punt, maar hoe dan ook zul je van Go af moeten. De kans dat Go ooit 20mbit wordt gemaakt door KPN, is vrijwel nihil. Het is het laagste abonnement uit de KPN ADSL stal en je betaalt er ook nog behoorlijk aan.
k heb mn pa het al laten zien maar nu heeft hij net van tele2 waar wij de telefoonabonement van hebben wat veranderd of zo waar je dus nu weer een jaar aan vast zit. wel kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Betaal je bij Orange adsl net zoals bij Planet adsl een deel aan Orange en een deel aan KPN? Oftewel: Betaal je echt maar 20 euro per maand of moet je daarnaast nog een bedrag neerleggen voor KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Odysseus253 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:53:
Betaal je bij Orange adsl net zoals bij Planet adsl een deel aan Orange en een deel aan KPN? Oftewel: Betaal je echt maar 20 euro per maand of moet je daarnaast nog een bedrag neerleggen voor KPN?
Alleen aan Orange. De ADSL kosten van KPN komen er niet meer bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Odysseus253 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:53:
Je betaalt nog 9,95 aan kpn (via orange). Ik ben straks in totaal 33,90 per maand kwijt. Maar voorlopig werkt de verbinding nog steeds niet, je kunt het wel aanvragen, maar denk er wel ff drie keer over na. Als je ooit met de helpdesk in aanraking komt krijg je er spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

SuperBoswachter schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:37:
[...]

Je betaalt nog 9,95 aan kpn (via orange). Ik ben straks in totaal 33,90 per maand kwijt. Maar voorlopig werkt de verbinding nog steeds niet, je kunt het wel aanvragen, maar denk er wel ff drie keer over na. Als je ooit met de helpdesk in aanraking komt krijg je er spijt van.
ADSL extra kost 33.90 euro per maand? want 20 euro aan Orange voor adsl extra en 10 euro aan kpn = 30 euro per maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Ja maar ik kijk altijd wat het na het eerste jaar kost. 23,95 plus 9.95=dus 33,90 ja.

kleine lettertjes hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

SuperBoswachter schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:04:
Ja maar ik kijk altijd wat het na het eerste jaar kost. 23,95 plus 9.95=dus 33,90 ja.

kleine lettertjes hè ;)
Oke maar minimaal 12 maanden = 1 jaar. Ik wil graag na 1 jaar weer zoeken naar iets anders/beters (tegen die tijd). Dus de kosten van het eerste jaar zijn 30 euro per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-01-2023
DoDo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:17:

Ik woon in utrecht en heb inderdaad ook problemen met m'n verbinding. Download en Upload zijn ontzettend traag plus een hoge ping.
SuperBoswachter schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:13:
Mijn Orange abonnement heeft zowaar (na 1,5 maand wachten) een weekje goed gewerkt. Ik kwam welliswaar niet boven de 10 mbit uit, maar ja ik zit nou eenmaal een eindje van de centrale.

Vanaf de aanvraag heb ik eigenlijk alleen maar problemen, oplevering ging vrij vlot, aansluiten ook, maar leverde slechts 3mbit ipv 20mbit, klagen zorgde er voor dat er binnen 3 weken al een monteur langskwam, concludeerde dat kpn er ook bij moest, weer 2 weken verder, afijn long story short, vorige week 10mbit down 1024kbit up. Ik redelijk tevreden, snelheid valt vies tegen, maar dat zal wel aan mijn locatie liggen (flatje in enschede, zo'n 1600 meter van de centrale als ik het goed heb).

Deze week knippert de hele tijd het @ lampje op de modem, orange reageert niet op mijn mail en ik heb dus gewoon helemaal geen internet. 192.168.1.1 laat wel zien dat ik ingetraind ben op 9210kb o.i.d. en 1120kb up, maar geeft aan dat ik niet verbonden ben.

Ik neem aan dat ik hier meer mensen met verstand van zaken tegenkom dan bij de helpdesk van orange, want die blijven mij stug de standaard vragen uit het boekje beantwoorden en daar wordt ik heel erg gefrustreerd van :r.

Ik heb nu een tijdelijke oplossing waardoor ik weer kan internetten via WLAN van de buren, maar dit is toch niet ideaal (3 laptops die een Wifi signaal doorsturen naar mijn pc en met z'n allen lekker 200kBps delen).

PS. Doordat orange dit zo lang heeft laten duren ben ik nu over mijn 2 maanden probeer termijn heen, betekend dit dat ik er echt aan vast zit en gewoon moet betalen ookal blijven ze in gebreke met hun service? Of kan ik gewoon de automatische incasso tegenhouden zonder deurwaarders op de stoep te krijgen?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ooit deed mijn verbinding het goed, hiermee bedoel ik dat ik het maximum eruit haalde. Ik woon ook maar 26 meter van de centrale volgens pcdb.bbned.nl:

Resultaat pcdb.bbned.nl (postcodecheck bbned)
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Ut-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 26 meter.

Laatste tijd is het echt extreem; een download van 100kbps oftewel 12.5 KB/sec
heb hier een link van. Het vreemde is echter dat wanneer ik bij de ADSL statistiek kijk in de livebox er wel een goede verbinding aanwezig is:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 628 Kb
DownStream 18708 Kb

Afname
Dichtbij : 12.5 (dB)
Ver weg : 21.3 (dB)

SNR-marge
Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 11 (dB)

HEC-teller 1518771
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 15027
ES-teller van 1 dag 0

Fout blijkt dus te liggen aan de verbinding tussen de livebox en m'n computer en niet tussen de livebox naar de centrale. Nu heb ik uiteraard al een andere netwerkkaart geprobeerd en verschillende telefoonlijnen/ethernetcables, maar niks lijkt te helpen. Helpdesk van orange is dramatisch, kost je alleen maar geld dat bellen en als je al iemand te pakken hebt vraag je je af of die mensen uberhaupt verstand van zaken hebben. Heb op internet al gezocht naar dit probleem, maar tot nu toe nergens een antwoord kunnen vinden.

Opmerking/suggesties/enige vorm van hulp is meer dan wenselijk. Ik heb geen zin om ze ingebreke te gaan stellen en aan te klagen wegens wanprestatie. Ook omdat ik de eerste 2 weken wel degelijk om en nabij de 20Mbit heb gedownload hoop ik op een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meddow
  • Laatst online: 10:17
Odysseus253 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:15:
[...]

Oke maar minimaal 12 maanden = 1 jaar. Ik wil graag na 1 jaar weer zoeken naar iets anders/beters (tegen die tijd). Dus de kosten van het eerste jaar zijn 30 euro per maand?
Als je telefonie hebt wel, dan komen die 10 euro lijnsharing kosten erbij op.

You dream it, I live it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:22

vr6-only

Blub Blub

t1mmie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:23:

KNIP

[i]Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 628 Kb
DownStream 18708 Kb
Ik zou jouw bedrading eens nakijken (ISRA naar livebox). Je hebt een rare upstream waarde.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik zou jouw bedrading eens nakijken (ISRA naar livebox). Je hebt een rare upstream waarde.
Heb hier geen verstand van, maar volgens mij is de lijn die binnenkomt maar met 2 draden verbonden; dat is een groenwitte draad en een blauwwittedraad. Er zitten verder nog veel meer draden, ook nog van een oude aansluiting dus misschien als je me een beetje op weg kan helpen zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Meddow schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:01:
[...]

Als je telefonie hebt wel, dan komen die 10 euro lijnsharing kosten erbij op.
Nee ik ga voor ADSL extra. Je betaald 19.95 euro aan Orange, maar moet je daarnaast nog een bedrag neerleggen voor KPN? (zoals bij internet van Planet, wat ik nu heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

jep de 10 euro voor de lijn, kan je aan orange of aan kpn betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:54
lochtejans schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:50:
Van de Orange Helpdesk:

In de planning staat om dit per 1 november in fases te doen, met uiterlijke datum van 7 novermber.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meddow
  • Laatst online: 10:17
Odysseus253 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:10:
[...]

Nee ik ga voor ADSL extra. Je betaald 19.95 euro aan Orange, maar moet je daarnaast nog een bedrag neerleggen voor KPN? (zoals bij internet van Planet, wat ik nu heb).
volgens mij niet hoor, dit staat op de orange site:
KPN rekent voor het gebruik van de telefoonlijn waar geen telefoonabonnement meer op zit wel kosten aan Orange. De doorbelasting van die kosten is inbegrepen in de abonnementsprijs van ADSL & vaste telefonie zonder KPN. Bestel je alleen ADSL van Orange zonder KPN, dan wordt de doorbelasting lijnhuur ook in rekening gebracht. Deze kosten zijn normaal gesproken € 9,95 per maand. Let op eventuele aanbiedingen!
Als je een Orange ADSL Go, Lite, Basic, Plus abonnement hebt, dan wordt een gedeelte van de kosten door KPN en een gedeelte door Orange gefactureerd.
kortom:
  • met telefonie van kpn, betaal je voor je standaard kpn abbo. en de prijs van orange adsl
  • met telefonie van orange, betaal je de prijs van orange adsl+telefonie en lijnhuur (inbegrepen)

You dream it, I live it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52652

Heeft iemand ook last van enorme snelheidsdalingen op modems anders dan de livebox?
Laatste jaar een Speedtouch 546 in gebruik zonder problemen. Intrainen op 17000 / 1028. De laatste twee weken niet hoger dan 8344/326? Reeds firmware update gedaan en opnieuw wizard gedraaid maar hij blijft laag intrainen.
Tussendoor even de livebox uit de kast gehaald en na het updaten: 18000/1024. Direct hierna weer de speedtouch aangesloten en de snelheid is weer oke!....voor korte duur....De dag erna direct weer teruggezakt naar lage snelheid. Is Orange bezig het gebruik van andere modems tegen te gaan?

Gr Niek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 52652 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:44:
Heeft iemand ook last van enorme snelheidsdalingen op modems anders dan de livebox?
Laatste jaar een Speedtouch 546 in gebruik zonder problemen. Intrainen op 17000 / 1028. De laatste twee weken niet hoger dan 8344/326? Reeds firmware update gedaan en opnieuw wizard gedraaid maar hij blijft laag intrainen.
Tussendoor even de livebox uit de kast gehaald en na het updaten: 18000/1024. Direct hierna weer de speedtouch aangesloten en de snelheid is weer oke!....voor korte duur....De dag erna direct weer teruggezakt naar lage snelheid. Is Orange bezig het gebruik van andere modems tegen te gaan?

Gr Niek
Dat laatste valt direct te ontkrachten. Ik draai ook een ander modem en ik heb dat probleem niet. Ik heb een tijdje geleden een soortgelijk probleem ergens gezien en dat was ook met een Speedtouch ADSL2+ modem. Wel erg toevallig. Ik zou eerder zeggen, dat de modem hier de boosdoener is. Als het aan de lijn zou liggen, dan moet de Livebox ook vreemde waarden tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238556

Na 2 jaar zit het erop voor mij bij Orange.
Nadat in het verleden de downloadsnelheid alleen maar aan het inzakken was van 10,5Mb naar 8,3Mb met name in het afgelopen jaar, was voor mij de lol er vanaf.
Mede gezien de reactie van Orange dat de laagst gemeten snelheid de hoogst haalbare was en ik volgens hun nooit aan de 10,5 Mb kon komen, was voor mij de maat vol.
Misschien heb ik gewoon pech gehad met Orange, wie zal het zeggen.
Feit is wel dat er met ingang van vandaag een migratie heeft plaats gevonden naar Tele2 voor een 10Mb abbo en ik via Tele 2 de maximale download haal en zonder problemen draadloos kan werken.
Denkt Orange dat ze met domme gebruikers hebben te maken of verwachten ze dat een klant "eenmaal binnen" niet zo snel meer op zal stappen.

Orange gebruikers het gaat jullie goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:40
Anoniem: 52652 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:44:

Gr Niek
Ik gebruik een Linksys modem en ik heb geen enkel probleem. Helaas is het intrainen niet altijd even constant. Eens in de zoveel keer haal ik maar 6000 i.p.v. 19000.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52652

Dat de lijn oke is was ik ook achter door de lb terug te plaatsen. Maar dat wil ik helemaal niet....
Iemand nog een leuk alternatief voor de speedtouch 546i? Hoeft geen wifi te hebben, liefst wel gb poorten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238561

Heb zelf ook behoorlijk wat problemen gehad met de aanvraag bij orange, heeft zo'n 2 1/2 maand geduurd.
Eindelijk de installatie van het geheel.
Livebox in de meterkast en bekabeling naar boven getrokken. 3 pc's dus maar gelijk de 2 lijnen naar boven, resultaat, geen internet of beperkt.
Er zat behoorlijk wat ruis op de kabel volgens orange.
Aangezien ik de kabels zelf gemaakt heb eerts daar maar kijken.
Blijkt na veel gekloot dat een traight kabel dus helemaal niet straight is, je hebt boven een bepaald aantal meters je te houden aan de kleurcodering en aansluitschema's die op het net te vinden zijn.
ben achteraf best tevreden met de snelheid, geen 20 mb maar 15 mb.
Bij de telefoon is het anders, bij ieder gesprek mis ik of de andere partij de hallo, dus heb je eigenlijk geen idee of je eigenlijk al verbinding hebt.

groetjes Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 52652 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:50:
Dat de lijn oke is was ik ook achter door de lb terug te plaatsen. Maar dat wil ik helemaal niet....
Iemand nog een leuk alternatief voor de speedtouch 546i? Hoeft geen wifi te hebben, liefst wel gb poorten..
Modem/routers hebben alleen maar tot 100Mbit/s poorten tot nu toe. Ik heb zelf de Linksys WAG200G en die draait uitstekend. Kan goed veel traffic doorstaan (zowel WAN als LAN). Ook in de pricewatch de meeste populaire in zijn categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

dat van die telefoon had ik op mn vorige adres ook. als je opnam moest je altijd ff wachten met praten omdat de andere kant anders het begin miste. Is het normaal dat verbinden iets langer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57
Abbo aan gevraagd op 11 september.. wacht nog steeds.

Vandaag een update:
Wij verwachten zeer binnenkort u meer informatie te kunnen geven over de nieuwe opleverdatum.

Onze excuses voor het ongemak.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEPSTENGEL13
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik ben van plan om ook van XS4ALL (goed, maar duur) naar Orange + Telefonie over te stappen, want dat scheelt flink wat geld. Nu ben ik nogal een internet freak, dus liefst zou ik niet langer dan een dag zonder internet willen. Dit schijnt mogelijk te zijn, volgens mij door de huidige abbo door te laten gaan voor paar maanden. Of gaat dit niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 11:01
SOEPSTENGEL13 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:00:
Ik ben van plan om ook van XS4ALL (goed, maar duur) naar Orange + Telefonie over te stappen, want dat scheelt flink wat geld. Nu ben ik nogal een internet freak, dus liefst zou ik niet langer dan een dag zonder internet willen. Dit schijnt mogelijk te zijn, volgens mij door de huidige abbo door te laten gaan voor paar maanden. Of gaat dit niet werken?
Ja dat werkt, ben van KPN (Planet) naar BBNED (Speedlinq) gegaan. Heb het 1 maand met elkaar laten overlappen, op 1 september in een keer geen internet meer, even ADSL2 modem aangesloten met de Speedlinq instellingen en het werkte gelijk. Voor Orange moet dit ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Hmz... de waardering voor Orange is hier toch tot een dieptepunt gedaalt.

Na iets meer dan een maand "vertraging" bij het opleveren van de lijn (heel fijn als je dus meer dan een maand je telefoonlijn moet missen) werkte het eindelijk.

Het zou per 28 juni werken, dat werd eind juli / begin augustus. Wel geteld heeft de lijn 1 maand probleemloos gewerkt. Sinds die tijd is het dagelijks de lifebox resetten (soms meerdere keren per dag) omdat in iedergeval de telefonie niet meer functioneerd en als we pech hebben, internet het ook niet meer doet.

Ondertussen (Weer) aardig wat geld aan de helpdesk gespendeerd. En tot grote ergernis gisteren en vanmorgen (10 minuten geleden) "door het grote aanbod aan telefoontjes kunnen wij u nu niet te woord staan".

Op mail heb ik tot op heden nog nooit antwoord gehad.

Voorheen heb ik 7 jaar @Home gehad, verhoudingsgewijs wat duurder, de helpdesk is ook niet alles, maar die lijnen deden het tenminste. (ik weet dat dat ook niet overal het geval is, maar dat ter zijde)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trance-M
  • Laatst online: 01-04 17:05
Soulfly schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:39:
Hmz... de waardering voor Orange is hier toch tot een dieptepunt gedaalt.
Het kan nog veeeeeeeeeeeeeel erger:

19 september: internet Orange + KPN omgezet naar alleen nog Orange Extra
Sindsdien werkt internet niet meer.
21 september: telefonie omgezet van naar Orange, nu geen KPN meer nodig.
Sindsdien kunnen we alleen nog zelf bellen.

Verbinding is mega stabiel (Livebox ziet server). Pingen gaat snel, maar er treden ook time-outs op. Surfen werkt helemaal niet. We kunnen niet gebeld worden.

De Orange Technische dienst is een incompetent zootje. Het zou een intern probleem zijn. Lulkoek volgens mij. Nieuwe Livebox gekregen, nog hetzelfde. Zelfs nadat ik na 5 weken zelf een CSS monteur betaald heb a 110 Euro, om bevestigd te krijgen dat bij ons intern alles in orde is, komt de Technische Dienst nog met de mededeling dat volgens hun alles moet functioneren en dat het dus een intern probleem is. Probleem opgelost. Even ons nummer bellen om te kijken of de telefoon overgaat komt schijnbaar bij deze breinen niet op. Mijn oma kan deze logische redenatiestap nog maken. Nee, na 5 jaar tevreden klant te zijn geweest bij Orange (Wanadoo) hebben ze het nu toch echt verprutst. Probleem daarnaast is dat de Helpdesk niet met de Technische Dienst mondeling communiceerd en dat de klant al helemaal niet met de Technische Dienst in contact komt. Hierdoor krijg je een systeem dat gewoon niet werkt, waar de klant alleen de dupe van is. Mijn kosten zijn inmiddels opgelopen tot 250 Euro, en dan het ik de tijd die ik zelf als werktuigbouwkundig ingenieur eraan heb besteed niet eens geteld.
We zijn nu 6 weken verder en het vertrouwen in de Technische Dienst is volledig verdampt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 11:30

mjl

Ugh

Odysseus253 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:15:
[...]

Zorg dat je op tijd op zegt ! Na het eerste jaar zit je er anders weer een heel jaar aan vast!

Overigens nog steeds last van extreem veel uitval van de verbinding (2-3x per dag) voorheen (~1-2 maanden terug) was het prima stabiel (weken tot maanden aaneen online) met Orange en nu ineens veel probleemen. In de tijd dat het allemaal goed liep was ik zeer tevreden, mar nu moet ik maar hopen dat ik vanaf het bedrijf op de pc thuis kan inloggen, wat dus de laatste weken nog maar amper lukt.

Ik ga eens kijken tot wanneer het contract loopt (zeker met al die goedkope aanbiedingen van Orange heb ik als klant toch het gevoel dat ik teveel betaal), helaas gaan we dan dus maar over naar een andere provider (toch altijd weer een gedoe) ... tot die tijd blijf ik natuurlijk lekker meekeuvelen ;)
SOEPSTENGEL13 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:00:
Op zich moet het kunnen, maar als je dan eenmaal Orange hebt is het dus afwachten of je verbinding stabiel is!

[ Voor 68% gewijzigd door mjl op 01-11-2007 16:55 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEPSTENGEL13
  • Laatst online: 29-03-2023
Ja ik heb niet alle reacties gelezen, maar wat ik hier heb gelezen wat dat de verbinding zelf prima was, alleen duurde het lang voordat je daadwerlijk werd aangesloten of dat je de livebox ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 17:02

Kortfragje

......

Verdorie, het is nu bijna 2 weken geleden dat mijn internet eruit klapte en tot op heden nog niets gehoord van Orange!

Als je (a 20 ct / minuut) belt naar hun 'helpdesk' krijg je te horen dat er 'aan gewerkt wordt' en als je een mailtje stuurt reageren ze domweg helemaal niet!

Ik begin echt redelijk geirriteerd te raken daar het van de een op de andere dag gebeurde en ik verdee de hele infrastructuur thuis al gecontroleerd en vervangen heb (tot het aan het aansluitkastje toe) maar niets mocht baten.

Als ik dit topic doorlees begrijp ik dat ik niet de enige ben, ik wordt heir zo gefrustreerd van.. Kunnen we niet wat met het programma Kassa starten ofzo?

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 11-04 14:39

Xof

Ik begin het nu een beetje zat te worden.. ik wacht nu al bijna 2 maanden heb dus nog steeds geen opleverdatum gekregen.

Iemand ervaring met opzeggen van Orange zelfs voordat het opgeleverd is? Ik zal ze wel eerst per brief in gebreke moet stellen? (zal dan ook wel weer een tijd overheen gaan allemaal :s)

Edit:
(3.6) Onverminderd het bepaalde in 3.3 en 3.4 zal Orange zo spoedig mogelijk na ontvangst van de aanmelding van de Klant zorgdragen voor toegang van de Klant tot de Orange Diensten. Orange zal zich inspannen de Dienst te leveren binnen dertig dagen na totstandkoming van de Overeenkomst (zoals weergegeven in artikel 3.2). Orange is daarbij echter mede afhankelijk van derden, zodat deze termijn slechts als indicatie kan gelden.
Jammer dat die laatste regel er dan weer bijstaat :(

[ Voor 45% gewijzigd door Xof op 01-11-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 10:11
Kortfragje schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:00:
Als ik dit topic doorlees begrijp ik dat ik niet de enige ben, ik wordt heir zo gefrustreerd van.. Kunnen we niet wat met het programma Kassa starten ofzo?
Mijn zegen heb je, zit nu al 5 maanden met een brakke verbinding en men is er nog mee bezig. Tig keer gebeld en dan krijg je te horen dat het nog even kan duren, ze hebben een achterstand met de storingen..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Fonzie27 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:32:
[...]

Mijn zegen heb je, zit nu al 5 maanden met een brakke verbinding en men is er nog mee bezig. Tig keer gebeld en dan krijg je te horen dat het nog even kan duren, ze hebben een achterstand met de storingen..... :(
Ik hoor zoveel mensen over slechte verbindingen en storingen. Maar hoe komt dat dan?? Is dat die verschrikkelijke livebox waar men zoveel last van heeft? Slechte kabels in de grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
vanaf donderdag de 25e heb ik de volgende snelheden op de verbinding

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1008 Kb
DownStream 776 Kb
Afname Dichtbij : 27.0 (dB)
Ver weg : 8.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

Dit is tot op heden niet veranderd, en telefoneren via de livebox is bijna onmogelijk.
De helpdesk heeft aangegeven dat het snoertje tussen ISRA en de Livebox het probleem was, die door diverse andere korte snoertjes vervangen maar dit lost niets op.

Op maandag de 29e een klacht laten aanmaken en tot op heden geen reactie van de storingsdienst.

Bij de buurman die ook een Orange klant is en ook nog een KPN belbudget lijn als drager heeft is het iets beter, maar die heeft ook vanaf donderdag zijn snelheid gehalveerd zien worden.

Afgelopen 1,5 jaar is de verbinding altijd rond de 14 Mbit geweest en er is aan de opstelling niets gewijzigd.
Ik denk dat er iets in de Centrale van de KPN veranderd is, maar dat is zeker geen verbetering geweest ;(

wil een ieder die dezelfde klachten heeft (gehad) met een gelijke situatie en waarbij het hopelijk opgelost is even reageren wat er uiteindelijk verteld is op die specifieke storing te verhelpen.
Dan kan ik mocht men van Orange bellen daar misschien mijn voordeel mee doen.

Zappa Rulez :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
renzap schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:01:
Afgelopen 1,5 jaar is de verbinding altijd rond de 14 Mbit geweest en er is aan de opstelling niets gewijzigd.
Ik denk dat er iets in de Centrale van de KPN veranderd is, maar dat is zeker geen verbetering geweest ;(

wil een ieder die dezelfde klachten heeft (gehad) met een gelijke situatie en waarbij het hopelijk opgelost is even reageren wat er uiteindelijk verteld is op die specifieke storing te verhelpen.
Dan kan ik mocht men van Orange bellen daar misschien mijn voordeel mee doen.
Kan het niet iets met de omzetting van de centrales van KPN te maken hebben. Ik weet dat ze alles aan het omzetten zijn en dit levert HEEL VEEL ruisproblemen op. Meerdere zakelijke gebruikers van telefonie klagen namelijk over slechte lijnen enz....(nee, ben geen KPN man ;))
Odysseus253 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:51:
[...]

Ik hoor zoveel mensen over slechte verbindingen en storingen. Maar hoe komt dat dan?? Is dat die verschrikkelijke livebox waar men zoveel last van heeft? Slechte kabels in de grond?
Geen idee, ik vermoedt zelf de live box en verzadiging. In het begin was mijn verbinding prima te noemen voor de afstand waar ik mee te maken heb. gemiddeld 6 Mb, dit was tot maart dit jaar, zakte hij naar en soms 4. Sinds een aantal maanden zit ik op 3 Mb. Dit ook meerdere malen aangegeven bij Orange maar die suggereren dat het aan mijn bekabeling zou moeten liggen. Persoonlijk blijf ik dat bs vinden. Ik heb er een 30 cm kabel tussengehad en hij bleef hetzelfde. Nu zit er 20 meter kabel tussen en hij is beter :s.

De monteurs die hier zijn geweest geven ook aan dat alles goed is maar nog steeds is mijn probleem niet opgelost. Omzetten naar een andere telefooncentrale willen ze niet en ze zijn nu nog aan het brainstormen wat ze nog kunnen doen. Wordt er een beetje moedeloos van zo....

[ Voor 28% gewijzigd door Fonzie27 op 01-11-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Eigenlijk zij mijn verbinding vandaag opgeleverd moeten worden, maar het werkt al ruim een week :) Hulde aan orange! Heb zelfs 120kbps aan snelheid teveel, mooi meegenomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Laatst online: 01-05 20:07
Zo te zien weer een hoop problemen mbt de Orange ADSL lijntjes...
Natuurlijk zijn er ook een hele hoop mensen tevreden over, en die zie je hier dan weer wat minder.

Dat de afhandeling van tickets, communicatie en technische dienst brak is bij Orange heb ik zelf ook gemerkt een aantal maanden terug. Wel ben ik van mening dat het Internet hier toch wel goed stabiel is. Nu alweer bijna 980 uur zonder een restart van de Livebox (echter wel maar een max. 4/1 verbinding ivm een niet omgezette centrale). De kwaliteit van de telefonie houdt wel te wensen over en is bij lange na niet zo goed als over een KPN lijn.

Hebben er al tweakers gemerkt dat hun Orange ADSL Extra snelheid is verhoogd, gezien dit zou gebeuren tussen 1 en 7 november? Heb het zojuist zelf ook even gecontroleerd, helaas nog geen verhoging hier. (Centrale: Hrt, Horst) Natuurlijk wel érg voorbarig al op 1 november, maar des te sneller des te beter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Kleus schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:20:
Natuurlijk zijn er ook een hele hoop mensen tevreden over, en die zie je hier dan weer wat minder.

Dat de afhandeling van tickets, communicatie en technische dienst brak is bij Orange heb ik zelf ook gemerkt een aantal maanden terug. Wel ben ik van mening dat het Internet hier toch wel goed stabiel is. Nu alweer bijna 980 uur zonder een restart van de Livebox (echter wel maar een max. 4/1 verbinding ivm een niet omgezette centrale). De kwaliteit van de telefonie houdt wel te wensen over en is bij lange na niet zo goed als over een KPN lijn.

Hebben er al tweakers gemerkt dat hun Orange ADSL Extra snelheid is verhoogd, gezien dit zou gebeuren tussen 1 en 7 november? Heb het zojuist zelf ook even gecontroleerd, helaas nog geen verhoging hier. (Centrale: Hrt, Horst) Natuurlijk wel érg voorbarig al op 1 november, maar des te sneller des te beter :9
Nog hoger dan 20 mbit?
En hoe is het uberhaupt mogelijk om een lagere snelheid te halen dan de maximale snelheid die je normaal zou moeten kunnen halen, als de bekabeling in goede staat is? (dus zowel vanaf de centrale naar je huis, als binnenshuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 11-04 14:39

Xof

Odysseus253 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:23:
[...]

Nog hoger dan 20 mbit?
En hoe is het uberhaupt mogelijk om een lagere snelheid te halen dan de maximale snelheid die je normaal zou moeten kunnen halen, als de bekabeling in goede staat is? (dus zowel vanaf de centrale naar je huis, als binnenshuis)
De lijnen die via KPN gaan.. dus van 4mbit naar 8mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capono
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08-2022
Dit ook meerdere malen aangegeven bij Orange maar die suggereren dat het aan mijn bekabeling zou moeten liggen. Persoonlijk blijf ik dat bs vinden. Ik heb er een 30 cm kabel tussengehad en hij bleef hetzelfde. Nu zit er 20 meter kabel tussen en hij is beter :s.
Ben nu ook van mening dat de bekabeling niet het probleem kan zijn. Ik heb er hier ongeveer 10 meter tussen zitten en haal de snelheid die ik volgens de berekening in het 1ste bericht technisch kan hebben. Ik ben tevreden: van een xs4all 2mb naar een orange 20 mb. Heb nu een 12 mb verbinding. Maar ja, ik ben ook pas 1 week aangesloten. Misschien wordt het vanzelf slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Laatst online: 01-05 20:07
Xof schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:10:
[...]

De lijnen die via KPN gaan.. dus van 4mbit naar 8mbit.
Juist 8) Heb idd een lijn die via de KPN gaat, omdat Orange hier zelf geen apparatuur heeft staan.
En dan kreeg je eerst dus maximaal 4/1mbit, en dat wordt dus verhoogd naar 8/1mbit.

En gezien de reacties & posts in dit topic, ben ik níet de enige die blij zal zijn met deze upgrade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
capono schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:15:
[...]
Misschien wordt het vanzelf slechter.
lol :P , ik hoop het niet voor je, als Orange werkt dan werkt het ook goed en dat kan heel lang goed gaan is mijn ervaring alleen nu is het gewoon een beetje heel erg teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:54
Kleus schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:20:

Heb vandaag ook al regelmatig gekeken , maar ook hier nog steeds 4Mb/s
kan niet wachten tot het eindelijk sneller is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Is Orange ADSL Extra trouwens de oude familie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
DaannO schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:52:
Is Orange ADSL Extra trouwens de oude familie :?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-03 18:27
hoi,
Ik heb een Adsl orange abonnement, met een speedtouch 330 usb modem.
Nu heb ik een nieuwe pc gekocht met Vista erop. Installeren lukte mij niet dus had ik de klantenservice gebeld.

Van hun moest ik 2 drivers downloaden van de speedtouch site en hun gaven mij de link.
Ik heb alle instructies gevolgd usb gekoppeld en mijn pc heeft hem gedetecteerd, maar dan duurt het heel lang tot hij verbinding moet maken maar aan het einde geeft hij een fout aan.

Bij deze 2 vragen wist ik niet wat ik moest invullen:
Bridging, PPPoA of PPPoE
VPI.VCI

Kan iemand mij helpen?

EDIT: Volgens mij is het tijd voor een nieuwe modem.
Ik had gisteren ook een nieuwe router gehaald, eentje van Sitecom Broadband Router 54G..
Maar volgens mij kan ik deze ook niet gebruiken.
Weet er iemand een goede oplissing voor mij?
Weet er iemand een goede oplissing voor mij?

[ Voor 20% gewijzigd door shorty_ op 02-11-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Kleus schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:16:
[...]

Juist 8) Heb idd een lijn die via de KPN gaat, omdat Orange hier zelf geen apparatuur heeft staan.
En dan kreeg je eerst dus maximaal 4/1mbit, en dat wordt dus verhoogd naar 8/1mbit.

En gezien de reacties & posts in dit topic, ben ik níet de enige die blij zal zijn met deze upgrade :P
Weet iemand of de verhoging ook enig effect heeft op de oude KPN-wanadoo abbo's? Bijvoorbeeld het Basic abbo wat ik hier heb (768 / 6.144), of blijven die gewoon het zelfde?
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het in dit topic inderdaad niet hebben over de overname van de mobiele-tak van Orange Nederland aan T-Mobile. Dat is behoorlijk offtopic.