je bent echt niet de enige geloof me, mijn lijn trainde in het begin ook op ruim 1,8mb. nu kom ik niet hoger als 1,45mb. helaas was ik net een weekje te laat met opzeggen, dus ik zit er een jaar aan vast. eigen schuld dikke bultAnoniem: 238556 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:36:
Na 2 jaar zit het erop voor mij bij Orange.
Nadat in het verleden de downloadsnelheid alleen maar aan het inzakken was van 10,5Mb naar 8,3Mb met name in het afgelopen jaar, was voor mij de lol er vanaf.
Mede gezien de reactie van Orange dat de laagst gemeten snelheid de hoogst haalbare was en ik volgens hun nooit aan de 10,5 Mb kon komen, was voor mij de maat vol.
Misschien heb ik gewoon pech gehad met Orange, wie zal het zeggen.
Feit is wel dat er met ingang van vandaag een migratie heeft plaats gevonden naar Tele2 voor een 10Mb abbo en ik via Tele 2 de maximale download haal en zonder problemen draadloos kan werken.
Denkt Orange dat ze met domme gebruikers hebben te maken of verwachten ze dat een klant "eenmaal binnen" niet zo snel meer op zal stappen.
Orange gebruikers het gaat jullie goed
Wat is de inbelfoutcode die hij geeft? Daaraan kun je afleiden wat er fout is. Verder is mijn advies om die ST330 zo snel mogelijk weg te doen en een ethernetmodem aan te schaffen, die USB krengen werken echt belabbert.shorty_ schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:39:
hoi,
Ik heb een Adsl orange abonnement, met een speedtouch 330 usb modem.
Nu heb ik een nieuwe pc gekocht met Vista erop. Installeren lukte mij niet dus had ik de klantenservice gebeld.
Van hun moest ik 2 drivers downloaden van de speedtouch site en hun gaven mij de link.
Ik heb alle instructies gevolgd usb gekoppeld en mijn pc heeft hem gedetecteerd, maar dan duurt het heel lang tot hij verbinding moet maken maar aan het einde geeft hij een fout aan.
Bij deze 2 vragen wist ik niet wat ik moest invullen:
Bridging, PPPoA of PPPoE
VPI.VCI
Kan iemand mij helpen?
[ Voor 61% gewijzigd door The Legend op 02-11-2007 12:08 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Die blijven hetzelfde, maar je kunt wel overstappen naar ADSL Orange ExtraBoeiend schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:58:
[...]
Weet iemand of de verhoging ook enig effect heeft op de oude KPN-wanadoo abbo's? Bijvoorbeeld het Basic abbo wat ik hier heb (768 / 6.144), of blijven die gewoon het zelfde?
Hm nou ik ben er nu kennelijk van af 
Had het 11 september aangevraagd .. krijg nu dit mailtje:

Had het 11 september aangevraagd .. krijg nu dit mailtje:
Zeer vreemd aangezien ik al ADSL heb op dit adresJe ADSL aanvraag is afgewezen
O.b.v. de door jou opgegeven combinatie van telefoonnummer / postcode / huisnummer is levering van de gevraagde ADSL verbinding niet mogelijk. Je ontvangt hierover een brief, of hebt deze reeds ontvangen.
[ Voor 7% gewijzigd door ScuL op 02-11-2007 13:20 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Lekker ja als je pas na zon lange tijd die mail krijgt
. Al het wachten voor niks.
Ik ben vandaag door KPN gebeld (ofja, ene firma Baat geloof ik). Dinsdag komt een kpn monteur langs, hopelijk is het daarmee opgelost.
Ik ben vandaag door KPN gebeld (ofja, ene firma Baat geloof ik). Dinsdag komt een kpn monteur langs, hopelijk is het daarmee opgelost.
okee, ik denk ook dat ik nu een nieuwe ga halen ?
Heb je misschien een idee welke ik moet/kan nemen..
Ik wil er ook graag draadloos internet bij
The Legend schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:07:
[...]
Wat is de inbelfoutcode die hij geeft? Daaraan kun je afleiden wat er fout is. Verder is mijn advies om die ST330 zo snel mogelijk weg te doen en een ethernetmodem aan te schaffen, die USB krengen werken echt belabbert.
Firma Baas.Freaky Gabbur schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:27:
Lekker ja als je pas na zon lange tijd die mail krijgt. Al het wachten voor niks.
It ain't stupid if it works!
Ik ga Orange maar eens bellen, maar ik heb geen zin om naar dat 0900 nummer te bellen.
Ik heb al zo'n beetje voor 20 euro naar ze gebeld...
Is er niet een gratis nummer ofzo?
Als ik hier zoek, krijg ik deze nummers:
Orange informatie lijn Telefoonnummer: 0800-0550
Orange Klantenservice Telefoonnummer: 0800-2870728
Orange klantenservice Telefoonnummer: 0800-0550
Orange Nederland NV Telefoonnummer: 0800-0550
Orange telefonische bestelling of activatie Telefoonnummer: 0800-2810038
Weet iemand welke van deze werkt en of ze uberhaupt wel echt zijn?
Probeer anders op de Orange site dat 'Bel mij nu' ofzo.. bellen ze direct, zeggen ze... http://aic.teleperformanc...ublic/o_callbackindex.jspPolluxDKB schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:46:
Ik ga Orange maar eens bellen, maar ik heb geen zin om naar dat 0900 nummer te bellen.
Anoniem: 226221
Even een postcodecheck doen op de Orange site, dan heb je binnen de kortste keren iemand aan de lijn.
Dan zal dat alleen zo zijn als je er nog geen klant van bent. (dúh) Heb zelf al meerdere malen de postcodecheck en snelheidscontrole gedaan, maar hier heeft niemand gebeldAnoniem: 226221 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:12:
Even een postcodecheck doen op de Orange site, dan heb je binnen de kortste keren iemand aan de lijn.
Overigens als je klant bent, vind ik dat het reageren op de vragen via de helpdesk (als je ingelogged bent) nog redelijk snel gaat. Heb meestal toch wel een reactie gekregen binnen 24-uur.
Bellen is inderdaad duur naar Orange en je terugbellen doen ze ook maar weinig, zelfs als je er extra om vraagt....

heeft iemand nog tips voor mij , ik krijg geen IP toegewezen van Orange ik heb wel line synch
1020 UP
15338 Down
Ik heb de helpdesk al aan de lijn gehad , de Batch heeft al gedraaid volgens hun.
Tevens de reset methode toegepast, mocht ook niet baten
@ teken op LB knippert rustig
1020 UP
15338 Down
Ik heb de helpdesk al aan de lijn gehad , de Batch heeft al gedraaid volgens hun.
Als je geen gezeik met Orange wil hebben neem dan een Livebox + wifi kaart. Ben je zelf handig genoeg om je draadloos verbinding te regelen dan zou ik een Speedtouch adviseren (ST780 is wireless). Deze modems zijn wel prijzig.shorty_ schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:30:
okee, ik denk ook dat ik nu een nieuwe ga halen ?
[...]
edit: nevermind
[ Voor 94% gewijzigd door Ewald ! op 02-11-2007 23:32 ]
lol, nou, eenmaal die postcodecheck gedaan ivm controle van de snelheid volgens de site. Diezelfde avond nog een Orange medewerker aan de lijn of ik interesse had in een verbinding van Orange. Die arme man maar vriendelijk te woord gestaan dat ze eerst maar eens de verbinding die ik al heb in orde moeten maken. Beetje research kan geen kwaad lijkt me.Kleus schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:43:
[...]
Dan zal dat alleen zo zijn als je er nog geen klant van bent. (dúh) Heb zelf al meerdere malen de postcodecheck en snelheidscontrole gedaan, maar hier heeft niemand gebeld.
Overigens als je klant bent, vind ik dat het reageren op de vragen via de helpdesk (als je ingelogged bent) nog redelijk snel gaat. Heb meestal toch wel een reactie gekregen binnen 24-uur.
Bellen is inderdaad duur naar Orange en je terugbellen doen ze ook maar weinig, zelfs als je er extra om vraagt....
Anoniem: 195278
is er al iemand die nu in november omhoog is gegaan met snelheid , ik nog niet dus , bvd
Dit kan alleen de helpdesk voor je oplossen.Rfrancois schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:04:
heeft iemand nog tips voor mij , ik krijg geen IP toegewezen van Orange ik heb wel line synch
1020 UP
15338 Down
hier ook nog steeds niksAnoniem: 195278 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:36:
is er al iemand die nu in november omhoog is gegaan met snelheid , ik nog niet dus , bvd
Moet je de livebox resetten om een snelheidsaanpassing te zien? Hij is toch op een bepaalde waarde ingetraind?
Welk abo staat het modem ingesteld?Rfrancois schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:04:
1020 UP
15338 Down
Had ook al vol goede hoop gisteren de Livebox gereset.. maar uiteraard nog geen snelheidsverhoging.
Lastig dat je geen flauw idee hebt wanneer dat plaats zal vinden. Op de site van Orange is er behalve de vermelding bij de snelheidscheck etc. niks over te vinden.
Maar goed, dat soort communicatie zijn we wel gewend, dat was voorheen ook niet echt duidelijk.
Lastig dat je geen flauw idee hebt wanneer dat plaats zal vinden. Op de site van Orange is er behalve de vermelding bij de snelheidscheck etc. niks over te vinden.
Maar goed, dat soort communicatie zijn we wel gewend, dat was voorheen ook niet echt duidelijk.
Beste allemaal,
Ik heb nu net een mailtje gehad van orange dat het aan mn livebox ligt. (wat ik reeds op maandag 22 oktober aan de hdesk meedeelde) Ik krijg hierom sterk de indruk dat ze dit soort zaken gewoon 2 weken laten liggen voor ze enige vorm van actie ondernemen. Dat zou allemaal prima zijn als ze je dat ook zouden vertellen, wat dus NIET gebeurd...
Hierom ben ik van plan om deze zaak bij de consumentenbond/kassa aan te kaarten, als je mn bericht aan hen wil steunen, stuur dan aub een mailtje naar het emailadres uit mijn profiel.
Ik heb nu net een mailtje gehad van orange dat het aan mn livebox ligt. (wat ik reeds op maandag 22 oktober aan de hdesk meedeelde) Ik krijg hierom sterk de indruk dat ze dit soort zaken gewoon 2 weken laten liggen voor ze enige vorm van actie ondernemen. Dat zou allemaal prima zijn als ze je dat ook zouden vertellen, wat dus NIET gebeurd...
Hierom ben ik van plan om deze zaak bij de consumentenbond/kassa aan te kaarten, als je mn bericht aan hen wil steunen, stuur dan aub een mailtje naar het emailadres uit mijn profiel.
Na 5 jaar Orange ADSL Lite by KPN ADSL Lite werkt de omschakeling naar alleen Orange niet. Het begint erop te lijken, na 7 weken dat het probleem in de wijkcentrale zit. Ik denk dat Orange lang van KPN geprofiteerd heeft en nu ze de lijnen kunnen overnemen hun software/hardware nog niet geschikt is voor alle verschillende lijn standaards.
Enige oplossing lijkt nu het contract te gaan ontbinden, Orange heeft nu zelf ook aangegeven dat ze geen andere mogelijkheid zien.
Grote vraag is nu of HetNet of Telfort niet hetzelfde probleem gaat krijgen. Dan maar naar @Home ofschoon de telefonie naar niet super is.
Enige oplossing lijkt nu het contract te gaan ontbinden, Orange heeft nu zelf ook aangegeven dat ze geen andere mogelijkheid zien.
Grote vraag is nu of HetNet of Telfort niet hetzelfde probleem gaat krijgen. Dan maar naar @Home ofschoon de telefonie naar niet super is.
Gebrabbel in de lucht. Je suggereert van alles zonder enige vorm van goede argumentatie en het is wel allemaal erg vaag geformuleerd. Je moet wel eerst concreet beeld hebben van het daadwerkelijke probleem. Kan me niet voorstellen dat ze na 7 weken niet doorhebben waar het probleem ligt.Trance-M schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:23:
Na 5 jaar Orange ADSL Lite by KPN ADSL Lite werkt de omschakeling naar alleen Orange niet. Het begint erop te lijken, na 7 weken dat het probleem in de wijkcentrale zit. Ik denk dat Orange lang van KPN geprofiteerd heeft en nu ze de lijnen kunnen overnemen hun software/hardware nog niet geschikt is voor alle verschillende lijn standaards.
Ben al een tijdje niet meer in deze topic geweest en weet dus niet of het al gezegd is (heb wel gezocht en kon het niet vinden). Het gaat om het volgende: Rond mei volgend jaar ben ik van plan te verhuizen en wil Orange wel behouden. Eind volgend maand loopt m'n abonnement af. Verlopen de verhuizingen meestal goed bij Orange? En ben je nog extra kosten kwijt? Op de site van Orange zie ik niks staan over extra kosten.
Indien een verhuizing niet aan te raden is, denk ik dat ik voor een half jaar overstap naar Alice en dan rond juni weer Orange aanvraag.
Oh wat mij net tijdens het doorbladeren van de Orange site ook opviel is dat de abonnement is gezakt naar 19,95 euro per maand. Ik betaal nog ruim 26 euro per maand. Zit ik hieraan vast of kan ik dit ook omlaag halen? Ik ga maandag even met Orange bellen maar ik dacht ik vraag het hier ook maar voor het geval anderen in zo'n zelfde situatie hebben gezeten.
Indien een verhuizing niet aan te raden is, denk ik dat ik voor een half jaar overstap naar Alice en dan rond juni weer Orange aanvraag.
Oh wat mij net tijdens het doorbladeren van de Orange site ook opviel is dat de abonnement is gezakt naar 19,95 euro per maand. Ik betaal nog ruim 26 euro per maand. Zit ik hieraan vast of kan ik dit ook omlaag halen? Ik ga maandag even met Orange bellen maar ik dacht ik vraag het hier ook maar voor het geval anderen in zo'n zelfde situatie hebben gezeten.
Het is wat met die snelheid...
Heb 20mbit, woon 70 meter van de centrale aldus speedtest.bbned.nl. Mijn router geeft de volgende data aan:
Voor mijn gevoel kan het veel sneller. Ik haal momenteel maar 1,45 MB/s (~ 1500 kB/s).
Op speedtest.bbned.nl haal ik momenteel 12.15 Mbps.
Waar ligt de bottleneck? De telefoonbekabeling in het huis? De draad van telefoonstekker (IRSA punt in ons huis) tot aan de LB ?
Heb 20mbit, woon 70 meter van de centrale aldus speedtest.bbned.nl. Mijn router geeft de volgende data aan:
Upstream | 1016 Kb |
DownStream | 19668 Kb |
Afname Dichtbij | 5.2 (dB) |
Afname Ver weg | 10 (dB) |
SNR-Marge Dichtbij | 9 (dB) |
SNR-Marge Ver weg | 10 (dB) |
Voor mijn gevoel kan het veel sneller. Ik haal momenteel maar 1,45 MB/s (~ 1500 kB/s).
Waar ligt de bottleneck? De telefoonbekabeling in het huis? De draad van telefoonstekker (IRSA punt in ons huis) tot aan de LB ?
Je LB geeft aan dat z'n downstream 19668KB is, de bekabeling tussen de ISRA tot aan de LB is dus wel goed. Je moet denk ik de kabels na de LB controleren. Kan het zijn dat je meerdere pc's aan hebt staan?
Tussen mijn pc en de LB ligt 7,5 meter UTP. Dus niet veel. Op het moment van meten stonden alle andere pc's in het huis uit...Mr.Nash schreef op zondag 04 november 2007 @ 01:33:
Je LB geeft aan dat z'n downstream 19668KB is, de bekabeling tussen de ISRA tot aan de LB is dus wel goed. Je moet denk ik de kabels na de LB controleren. Kan het zijn dat je meerdere pc's aan hebt staan?
Het is heel simpel, zolang je router intraint op ~20Mbit zit het probleem simpelweg _niet_ bij Orange. Je modem haalt die snelheid, alles vanaf de modem is het klantdomein.Ewald ! schreef op zondag 04 november 2007 @ 09:29:
[...]
Tussen mijn pc en de LB ligt 7,5 meter UTP. Dus niet veel. Op het moment van meten stonden alle andere pc's in het huis uit...
Pssst.., al eens naar je netwerkkaartje gekeken.
Ik heb Adsl extraFreqAmsterdam schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:54:
[...]
Welk abo staat het modem ingesteld?
de bovenste optie in de LB aangevinkt
Ik heb sinds vanochtend 7 uur ineens geen internet meer. Wellicht hebben andere mensen dit ook en is mogelijk de upgrade van wijkcentrales (4mbit naar 8 mbit) begonnen
?
Edit: hmm vreemd: alles staat weer actief in de Livebox maar nog steeds 4 mbit

[ Voor 19% gewijzigd door objectief2 op 05-11-2007 08:07 ]
Had om 7:10 ook opeens geen internet mee, weet niet of het ondertussen weer werkt, ben niet thuis. Hoopte ook op de snelheidsverhoging eigenlijk.objectief2 schreef op maandag 05 november 2007 @ 07:55:
Ik heb sinds vanochtend 7 uur ineens geen internet meer. Wellicht hebben andere mensen dit ook en is mogelijk de upgrade van wijkcentrales (4mbit naar 8 mbit) begonnen?
Heb vernomen dat het weer werkt, echter nog steeds op dezelfde snelheid
[ Voor 7% gewijzigd door thejoker80 op 05-11-2007 12:02 ]
Of gewoon de livebox en een router/accespoint erachter hangen. Hier heb ik de linksys WRT54G Compact er aan hangen en dat bevalt perfect! (Wel livebox in het LAN hangen en niet het WAN en DHCP uitzetten, IP toewijzen buiten de DHCP range van de livebox, binnen het subnet)The Legend schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:29:
[...]
Als je geen gezeik met Orange wil hebben neem dan een Livebox + wifi kaart. Ben je zelf handig genoeg om je draadloos verbinding te regelen dan zou ik een Speedtouch adviseren (ST780 is wireless). Deze modems zijn wel prijzig.
ik ben overgestapt van orange ads lite naar adsl extra
op 19 oktober orange adsl extra besteld
op 27 oktober kwamen er twee brieven, één met cdrom voor een modem en één met de gegevens. het rare was dat overal waar de opleverdatum moest staan een punt stond. Via de website van orange las ik dat 5 november de geplande datum was
op 5 november ging om half 10 de verbinding eruit, en een kwartier later kon ik weer internetten
ik gebruik een linkys wag200g:
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 7827 kbps
Upstream Rate: 835 kbps
Downstream Margin: 9 db
Upstream Margin: 10 db
Downstream Line Attenuation: 35 db
Upstream Line Attenuation: 8 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 21 db
ik download nu max. 820 kb/s
op 27 oktober kwamen er twee brieven, één met cdrom voor een modem en één met de gegevens. het rare was dat overal waar de opleverdatum moest staan een punt stond. Via de website van orange las ik dat 5 november de geplande datum was
op 5 november ging om half 10 de verbinding eruit, en een kwartier later kon ik weer internetten
You dream it, I live it.
Ik heb een nieuw abbo aangevraagd en kreeg ook een brief zonder datum er in.. Idd ook even op internet gekeken. Nu wordt mijn verbinding op 11-11 opgeleverd, dat is op een zondag.Meddow schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:03:
Nu ben ik vooral benieuwd wanneer ik me livebox ontvang.
Aangezien tnt niet in het weekend levert.
Iemand een idee?
TNT levert gewoon op zaterdag hoor.Tito129 schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:35:
[...]
Ik heb een nieuw abbo aangevraagd en kreeg ook een brief zonder datum er in.. Idd ook even op internet gekeken. Nu wordt mijn verbinding op 11-11 opgeleverd, dat is op een zondag.
Nu ben ik vooral benieuwd wanneer ik me livebox ontvang.
Aangezien tnt niet in het weekend levert.
Iemand een idee?
Heb jij de 8Mbit variant van Orange ADSL Extra, of gewoon 20Mbit?Meddow schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:03:
Als je het niet weet kan je dat hier checken http://snelheidscontrole.orange.nl/
In mijn geval staat daar: "Je woont in een gebied waar Orange ADSL Extra met een snelheid tot 8Mbit/s* beschikbaar is"
Anoniem: 235117
Mijn ervaring met Orange is tot nu toe een hele slechte.
Op 1 oktober zouden we internet krijgen, bijna 2 maanden van tevoren aangevraagd.
Vandaag de dag nog steeds geen internet, 2 keer een monteur gehad (fa. Baas).
Morgen gaan ze een duo doen met de KPN, hopelijk eindelijk thuis internet
Het schijnt dus dat ze nogal moeite hebben met huisnummers met een lettertje, daar lag voglens hun helpdesk het probleem.
Op 1 oktober zouden we internet krijgen, bijna 2 maanden van tevoren aangevraagd.

Het schijnt dus dat ze nogal moeite hebben met huisnummers met een lettertje, daar lag voglens hun helpdesk het probleem.
Daar heeft niet alleen Orange last van. Sommige huisnummers hebben wat vage toevoegingen en dat slikt het systeem niet zo goed.Anoniem: 235117 schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:10:
Mijn ervaring met Orange is tot nu toe een hele slechte.
Zo beter? Orange heeft zelf geen concreet beeld van het probleem, ze weten niet waar ze moeten zoeken en blijven een beetje in cirkels draaien:Lekkere Loempia schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:46:
[...]
Gebrabbel in de lucht. Je suggereert van alles zonder enige vorm van goede argumentatie en het is wel allemaal erg vaag geformuleerd. Je moet wel eerst concreet beeld hebben van het daadwerkelijke probleem. Kan me niet voorstellen dat ze na 7 weken niet doorhebben waar het probleem ligt.
Juli 2006: Wanadoo wordt Orange.
Eind 2006: vanwege beschikbaarheid Orange telefonie begin 2007 en aankondiging beschikbaarheid Orange Family een Livebox gekregen en naast KPN telefonie nu ook Orange telefonie. KPN Belbasis omgezet naar Belbudget. Orange internet wordt geleverd via KPN ADSL Lite.
Medio 2007: geprobeerd om internet en telefonie naar Orange Family om te zetten en zodoende dubbele kosten van KPN ADSL Lite en Belbudget te vermijden. Blijkt uiteindelijk toch niet te kunnen.
September 2007: eindelijk kunnen ze alles omzetten naar Orange. Kpn lijn ADSL Lite en Belbudget abonnement komt te vervallen, KPN telefoonnummer zal worden omgezet.
19 September: internet wordt omgezet. Sindsdien werkt internet niet meer. Wel verbinding met de server maar bij pingen komen time-outs voor. Surfen gaat niet, e-mail ontvangen ook niet.
21 September: Telefonie wordt omgezet. Het vertrouwde KPN nummer komt in plaats van het tijdelijk Orange nummer. Sindsdien kunnen we ook niet meer gebeld worden, wel zelf bellen. Het @ en Telefonie lampje brand continu. Geen wegvallende verbinding kunnen constateren, alleen time-outs bij pingen.
De Orange Helpdesk en Technische Dienst geeft aan dat alles zou moeten functioneren, want ze kunnen de Livebox pingen. Technische Dienst geeft aan dat het probleem bij ons intern moet liggen. Ik geef aan dat dit bijna onmogelijk is. Daarnaast is het moment waarna het niet meer functioneert telkens nadat Orange iets gewijzigd heeft.
Ik heb de Livebox bij een collega uitgeprobeerd. Daar werkte deze echter wel. Orange geeft nu aan dat het dat het probleem bij mijn pc moet liggen (heb er drie die het allemaal niet doen). Vervolgens ook nog maar de laptop bij iemand anders uitgeprobeerd, maar natuurlijk werkt internet daar wel weer meteen.
De Technische Dienst geeft nog steeds aan dat het een intern probleem moet zijn. Op de melding dat we niet gebeld kunnen worden zeggen ze dat ze kunnen zien dat er wel gebeld is, logisch, want we kunnen wel bellen, maar niet gebeld worden. Ik begin dus te twijfelen aan het niveau van de technische dienst van Orange, want schijnbaar kunnen ze niet lezen.
Eind week 4 besluit de Orange Klantenservice een nieuwe Livebox te sturen die eind week 5 geleverd wordt. Zoals voorspeld werkt ook met deze nieuwe livebox internet niet en kunnen we nog steeds niet gebeld worden. Nu ziet de Helpdesk dat zij de nieuwe Livebox niet kunnen pingen. Zelf bellen werkt overigens wel nog. Ik besluit het abonnement op te zeggen, maar dit blijkt tot september 2008 te lopen. Ik stel ZELF voor dat er een monteur komt kijken om uit te sluiten dat er aan mijn kant iets fout zit. De kosten, 110€ moet ik in eerste instantie zelf betalen. De hele week krijg ik geen bericht, behalve dan dat de Klantenservice geen terugkoppeling krijgt van hun Technische Dienst. Er is geen enkele aanwijzing dat er naar het probleem gekeken wordt. Ik krijg de indruk dat de technische dienst de komst van de CSS monteur afwachten.
26 oktober: Een monteur van CSS komt de zaak controleren. Zijn conclusie is dat er intern geen probleem is, precies hetgene wat ik nu inmiddels al 6 weken roep.
Het enige dat ik nog via de klantenservice te horen krijg is dat zij nog geen terugkoppeling van de technische dienst ontvangen hebben en dat de klantenservice zelf niets meer voor mij kan betekenen.
30 oktober: Ik krijg te horen dat er een update van de Livebox software gedaan moet worden. Echter lukt dit niet via de Livebox zelf. De Technische Dienst gaat zal dit zelf handmatig gaan doen.
31 oktober: Er zit nog steeds dezelfde software versie in de Livebox. Schijnbaar is het niet gelukt deze te vernieuwen op afstand. Echter de Technisch Dienst heeft wel een mededeling: ze hebben alles gecontroleerd en alles zou moeten werken, dus het is een intern probleem. Hier krijg je toch een punthoofd van. De monteur heeft immers aangegeven dat het probleem NIET intern ligt. Hoe debiel kun je zijn vraag ik me af. Daarnaast, als alles werkt, dan zou de telefoon toch moeten overgaan als ze mijn nummer draaien. Zelfs dat hebben ze dus niet gedaan om te controleren of het probleem was opgelost.
Sorry voor de lange post, maar is ook een lang verhaal na 7 weken ellende......
de 20 mbit variantProlution schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:36:
[...]
Heb jij de 8Mbit variant van Orange ADSL Extra, of gewoon 20Mbit?![]()
Als je het niet weet kan je dat hier checken http://snelheidscontrole.orange.nl/![]()
In mijn geval staat daar: "Je woont in een gebied waar Orange ADSL Extra met een snelheid tot 8Mbit/s* beschikbaar is"
ik haal op de site 4-8 Mbit/s
[ Voor 3% gewijzigd door Meddow op 05-11-2007 18:41 ]
You dream it, I live it.
Anoniem: 190298
Ik heb rond 10 oktober ADSL-Extra aangevraagd bij Orange (ivm verhuizing naar nieuwe woonplaats)
Rond 24/25 oktober de livebox ontvangen. Een paar dagen eerder een brief met daarin de opleverdatum: 31-0ktober-2007 uiterlijk om 21:00 uur.
Op 01-november-2007 nog geen verbinding. Orange gebeld. Zij komen gelijk met de mededeling dat er een storing bij hun in de server is geweest en dat de levering niet voor eind week 46 verwacht word --> dat is ruim 2.5week later dan de 31-oktober.
Eind van die eerste week weer gebeld, kreeg weer een soortgelijk verhaal te horen. Maar een datum konden ze nog niet noemen.
Vandaag weer gebeld, kreeg te horen dat alles in orde was....muv dat de aansluiting bij hun op de server nog gerealiseerd moest worden....kost minimaal een week tijd.
Hoe moeilijk kan het zijn om even wat aan te vinken op de server terwijl ze mij aan de telefoon hebben.
Ik begreep tevens dat het een hele grote groep klanten betreft die dit hebben.
Oja in woon in de Haarlemmermeer.
Rond 24/25 oktober de livebox ontvangen. Een paar dagen eerder een brief met daarin de opleverdatum: 31-0ktober-2007 uiterlijk om 21:00 uur.
Op 01-november-2007 nog geen verbinding. Orange gebeld. Zij komen gelijk met de mededeling dat er een storing bij hun in de server is geweest en dat de levering niet voor eind week 46 verwacht word --> dat is ruim 2.5week later dan de 31-oktober.
Eind van die eerste week weer gebeld, kreeg weer een soortgelijk verhaal te horen. Maar een datum konden ze nog niet noemen.
Vandaag weer gebeld, kreeg te horen dat alles in orde was....muv dat de aansluiting bij hun op de server nog gerealiseerd moest worden....kost minimaal een week tijd.
Hoe moeilijk kan het zijn om even wat aan te vinken op de server terwijl ze mij aan de telefoon hebben.
Ik begreep tevens dat het een hele grote groep klanten betreft die dit hebben.
Oja in woon in de Haarlemmermeer.
Anoniem: 207460
Hallo mensen,
Ik lees hier zoveel over Orange ADSL Extra dat ik mijn vraag hier bij de experts ga stellen,
ik ben dus van plan om op zeer korte termijn mijn Planet Internet Comfort ADSL (6Mbit) abbonement te verruilen voor Orange ADSL Extra (20Mbit) ivm Nieuwgroepen. Teven ga ik mijn KPN telefonie afzeggen en ook niks anders meer aanschaffen kwa telefonie.
De snelheidscheck van Orange schat mij op 15 - 20 Mbit
nu heb ik een paar vragen ik namelijk:
- ik woon in Roermond 589 meter van de ADSL Centrale, hoeveel snelheid zou ik hiermee kunnen halen (uit ervaring van jullie).
- Heeft het veel effect als ik de livebox bij mijn isra punt aansluit (30cm), in plaats van op het eerste/voorste telefoonaansluiting in het huis +- 15 meter verwijderd van het ISRA punt.
- Ik heb als het goed is geen ISDN aangezien ik maar 1 telefoonnummer heb, dus zou ik meer dan 4Mbit moeten halen ? of is dit afhankelijk meerdere factoren ?
- Nieuwgroepen, deze werken neem ik aan gewoon goed (Eweka gebruiker).
- Ik wil ivm met wireless activiteit mijn eigen router / accespoint aansluiten centraal in het huis, wat dus 15 M van het isra punt is. Is dit goed te doen of is de livebox een lastig apparaat om zoiets te configureren.
- Als je geen telefonie hebt, heb je geen splitter nodig toch?
Ik stel deze vragen hier omdat ik het gevoel heb dat de helpdesk altijd in zijn voordeel zal handelen.
Hopelijk weten jullie mij antwoord te geven op deze vragen.
Alvast heel erg bedankt,
MVG Chris
Ik lees hier zoveel over Orange ADSL Extra dat ik mijn vraag hier bij de experts ga stellen,
ik ben dus van plan om op zeer korte termijn mijn Planet Internet Comfort ADSL (6Mbit) abbonement te verruilen voor Orange ADSL Extra (20Mbit) ivm Nieuwgroepen. Teven ga ik mijn KPN telefonie afzeggen en ook niks anders meer aanschaffen kwa telefonie.
De snelheidscheck van Orange schat mij op 15 - 20 Mbit
nu heb ik een paar vragen ik namelijk:
- ik woon in Roermond 589 meter van de ADSL Centrale, hoeveel snelheid zou ik hiermee kunnen halen (uit ervaring van jullie).
- Heeft het veel effect als ik de livebox bij mijn isra punt aansluit (30cm), in plaats van op het eerste/voorste telefoonaansluiting in het huis +- 15 meter verwijderd van het ISRA punt.
- Ik heb als het goed is geen ISDN aangezien ik maar 1 telefoonnummer heb, dus zou ik meer dan 4Mbit moeten halen ? of is dit afhankelijk meerdere factoren ?
- Nieuwgroepen, deze werken neem ik aan gewoon goed (Eweka gebruiker).
- Ik wil ivm met wireless activiteit mijn eigen router / accespoint aansluiten centraal in het huis, wat dus 15 M van het isra punt is. Is dit goed te doen of is de livebox een lastig apparaat om zoiets te configureren.
- Als je geen telefonie hebt, heb je geen splitter nodig toch?
Ik stel deze vragen hier omdat ik het gevoel heb dat de helpdesk altijd in zijn voordeel zal handelen.
Hopelijk weten jullie mij antwoord te geven op deze vragen.
Alvast heel erg bedankt,
MVG Chris
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 207460 op 05-11-2007 20:20 ]
Anoniem: 181666
Wij hebben hier ook Orange ADSL Extra (analoog) icm met Eweka en dat draait prima. De snelheid is misschien wat lager omdat er hier een Draytek Vigor 2800G aanhangt (heb de livebox nog nooit uit de verpakking gehad
) Via Eweka haal ik hier een zeer stabiele 14mbit binnen (1,43mb/s, 1124meter van de centrale)
Edit: Onze router/modem staat gewoon direct (wel via een splitter natuurlijk) bij het hoofdtelefoon stopcontact (naast het ISRA punt) Waar je in ieder geval op moet letten is dat er vóór je splitter geen andere apparaten (telefoons) aangesloten zijn, anders krijg je storing op de lijn.
Edit: Had het hierboven niet helemaal duidelijk omschreven
Edit: Onze router/modem staat gewoon direct (wel via een splitter natuurlijk) bij het hoofdtelefoon stopcontact (naast het ISRA punt) Waar je in ieder geval op moet letten is dat er vóór je splitter geen andere apparaten (telefoons) aangesloten zijn, anders krijg je storing op de lijn.
Edit: Had het hierboven niet helemaal duidelijk omschreven
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 05-11-2007 20:18 ]
Ok thx, ik was vergeten erbij te zetten dat ik KPN meteen af ga zeggen en geen telefoon meer in huis wil, dit betekend dan dat ik geen splitter nodig heb toch?Anoniem: 181666 schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:05:
Wij hebben hier ook Orange ADSL Extra (analoog) icm met Eweka en dat draait prima. De snelheid is misschien wat lager omdat er hier een Draytek Vigor 2800G aanhangt (heb de livebox nog nooit uit de verpakking gehad) Via Eweka haal ik hier een zeer stabiele 14mbit binnen (1,43mb/s, 1124meter van de centrale)
Edit: Onze router/modem staat gewoon direct (wel via een splitter natuurlijk) op het ISRA punt aangesloten. Volgens mij is het wel zo dat apparaten die je op een secundaire aansluiting aansluit voor storing kunnen zorgen op zowel de telefoon als de adsl verbinding.
[ Voor 197% gewijzigd door Anoniem: 207460 op 05-11-2007 20:18 ]
Ik heb hier nog gewoon een KPN verbinding, dus hoe dat precies zit durf ik niet te zeggen. Het lijkt me wel logisch dat telefoon en internet gescheiden zijn, maar dat gaat dan via de VOIP functie op de Livebox neem ik aan...Anoniem: 207460 schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:16:
[...]
Ok thx, ik was vergeten erbij te zetten dat ik KPN meteen af ga zeggen en geen telefoon meer in huis wil, dit betekend dan dat ik geen splitter nodig heb toch?
Nogmaals Thx,
Trouwens Wat is de allesbeste router die ik kan kopen (wifi & snelheid voor 20mbit) voor een prijs van maximaal 150 euro. ik denk altijd aan linksys, maja dat ben ik
Trouwens Wat is de allesbeste router die ik kan kopen (wifi & snelheid voor 20mbit) voor een prijs van maximaal 150 euro. ik denk altijd aan linksys, maja dat ben ik
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 207460 op 05-11-2007 20:27 ]
Inderdaad, je hebt geen splitter meer nodig, termeer omdat deze ingebouwd zit in de Livebox. Die zorgt er dan gelijk voor dat je gewoon je telefoon kan aansluiten op je Livebox en kunt bellen via VoIP.Anoniem: 207460 schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:16:
[...]
Ok thx, ik was vergeten erbij te zetten dat ik KPN meteen af ga zeggen en geen telefoon meer in huis wil, dit betekend dan dat ik geen splitter nodig heb toch?
Draytek staat wel bekend om zijn stabiliteit en uitgebreide functies. In de 1,5 jaar dat ik hem heb nog nooit geen problemen mee gehad. Op de Orange site kan je trouwens precies vinden hoe je alles aan moet sluiten...
Die zal ik eens checken. thxAnoniem: 181666 schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:28:
Draytek staat wel bekend om zijn stabiliteit en uitgebreide functies. In de 1,5 jaar dat ik hem heb nog nooit geen problemen mee gehad. Op de Orange site kan je trouwens precies vinden hoe je alles aan moet sluiten...
Ok dan waren mijn vermoedens al correct, iemand nog een antwoord op deze:DaFrenk schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:27:
[...]
Inderdaad, je hebt geen splitter meer nodig, termeer omdat deze ingebouwd zit in de Livebox. Die zorgt er dan gelijk voor dat je gewoon je telefoon kan aansluiten op je Livebox en kunt bellen via VoIP.
- Heeft het veel effect als ik de livebox bij mijn isra punt aansluit (30cm), in plaats van op het eerste/voorste telefoonaansluiting in het huis +- 15 meter verwijderd van het ISRA punt. (ik heb dus geen telefonie van enige soort)
- Zonder KPN abbo en telefonie van enige soort haal ik dus alnog de 20Mbit als Orange Speed test mij op 15 - 20 Mbit schat. <--- domme vraag ik weet het.
ik ben er ook van op de hoogte dat ik veel vragen heb en lastig ben
Alvast bedankt
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 207460 op 05-11-2007 20:34 ]
Ik snap je eerste vraag niet zo goed, het is toch alleen maar gunstiger dat je de livebox dicht bij het ISRA punt aansluit?Anoniem: 207460 schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:32:
[...]
Die zal ik eens checken. thx
[...]
Ok dan waren mijn vermoedens al correct, iemand nog een antwoord op deze:
- Heeft het veel effect als ik de livebox bij mijn isra punt aansluit (30cm), in plaats van op het eerste/voorste telefoonaansluiting in het huis +- 15 meter verwijderd van het ISRA punt. (ik heb dus geen telefonie van enige soort)
- Zonder KPN abbo en telefonie van enige soort haal ik dus alnog de 20Mbit als Orange Speed test mij op 15 - 20 Mbit schat. <--- domme vraag ik weet het.maar ben gewoon een beetje onzeker over het aanschaffen van nieuw internet aangezien al ik 7 jaar hetzelfde heb
ik ben er ook van op de hoogte dat ik veel vragen heb en lastig ben![]()
Alvast bedankt
Edit, het kan dus nog dichter bij de centrale

Ewald ! schreef op zondag 04 november 2007 @ 01:13:
Het is wat met die snelheid...
Upstream 1016 Kb DownStream 19668 Kb Afname Dichtbij 5.2 (dB) Afname Ver weg 10 (dB) SNR-Marge Dichtbij 9 (dB) SNR-Marge Ver weg 10 (dB)
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 05-11-2007 20:42 ]
wat ik bedoel met die vraag is, ik moet dus een extra netwerkkabel leggen van 15m om de livebox bij het isra te plaatsen, dit is redelijk wat moeite, maar geen ramp.[b][message=29031595,noline]Thyss schreef op maandag 05 november 2007 @
Ik snap je eerste vraag niet zo goed, het is toch alleen maar gunstiger dat je de livebox dicht bij het ISRA punt aansluit?Je snelheid kun je vooraf nooit precies weten, het is oa afhankelijk van de gebruikte apparatuur in de centrale, je eigen bekabeling etc etc. Ik denk wel dat je ergens tussen de 16 en 20Mbit uit zal komen, aangezien je zo belachelijk dicht bij de centrale woont (500m
)
aangezien ik geen telefonie ga gebruiken, maakt het dan uit of er 15m telefoonkabel tussen de livebox en isra zit. (dat scheelt mij dan het aanleggen van de netwerk kabel)
Met andere woorden vertraagt de telefoonkabel zelf bij zo'n lengte of heeft het snelheidsverlies meer te maken met de extra telefoons op die lijn enzo.
is het zo wat duidelijker?
Het was toch zo dat adsl + telefonie alleen werkt bij de livebox? Ik zou dan niet direct een andere modem kopen!Anoniem: 207460 schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:22:
Nogmaals Thx,
You dream it, I live it.
Klopt helemaalMeddow schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:31:
[...]
Het was toch zo dat adsl + telefonie alleen werkt bij de livebox? Ik zou dan niet direct een andere modem kopen!
Normaal gesproken sluit je alles aan op het hoofdtelefoonstopcontact. Dit is het stopcontact dat direct op het ISRA punt aangesloten is. Als dat stopcontact 15meter verderop ligt moet je de Livebox dus sowieso daar op aansluiten. Als er nog een stopcontact vóór het hoofdstopcontact zit kun je ervoor kiezen om dat stopcontact te verplaatsen naar een plek achter het hoofdstopcontact, óf je laat het stopcontact ongebruikt. Maar volgens mij had je dit zelf ook allemaal op kunnen googlenAnoniem: 207460 schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:46:
[...]
wat ik bedoel met die vraag is, ik moet dus een extra netwerkkabel leggen van 15m om de livebox bij het isra te plaatsen, dit is redelijk wat moeite, maar geen ramp.
aangezien ik geen telefonie ga gebruiken, maakt het dan uit of er 15m telefoonkabel tussen de livebox en isra zit. (dat scheelt mij dan het aanleggen van de netwerk kabel)
Met andere woorden vertraagt de telefoonkabel zelf bij zo'n lengte of heeft het snelheidsverlies meer te maken met de extra telefoons op die lijn enzo.
Je kan beter een nw utp kabel aanleggen. Het gaat absoluut in snelheid schelen als je er een tlf kabel van 15 meter tussen hebt zitten. Het ligt dus niet aan telefoons die er wel of niet op zijn aangesloten, maar puur aan de kabel.Anoniem: 207460 schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:46:
[...]
wat ik bedoel met die vraag is, ik moet dus een extra netwerkkabel leggen van 15m om de livebox bij het isra te plaatsen, dit is redelijk wat moeite, maar geen ramp.
Bij mij scheelde het al een 2 mbit/s toen ik een 2 mtr tlf kabel verving voor de 30 cm tlf kabel!
Mensen al een snelheidsverhoging gehad?
Sinds een paar weken is mijn downloadsnelheid drastisch verslechterd. Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Ik heb al tig keren de LiveBox opnieuw gestart.
Vorige week heb ik de helpdesk gebeld, die vertelden dat er veel verlies optrad (2.7 dB en volgens hem was 3 dB het omslagpunt) tussen ISRA en LiveBox. Aangezien ik in een oud huis woon heb ik geen idee waar het ISRA punt zit en hebben we maar 1 aansluiting voor telefoon. De kabel loopt ergens naar het plafond en naar mijn idee richting de bovenburen.
Bovendien lijkt me dit erg sterk, aangezien het voor die tijd wel prima was. Snelheden van boven de 1MB/s waren meer regel dan uitzondering. Op dit moment blijft het steken op max 220KB/s.
Ik heb de bekabeling tussen de LiveBox en de PC ook getest. Op dit moment zit ik in de huiskamer op de grond te typen en is de snelheid nog steeds niet wat het hoort te zijn. Ook heb ik de 2e LAN poort op mn moederbord geactiveerd en die getest. Op een andere PC ook getest, met in totaal 3 verschillende utp kabels. Daar zal het dus niet aan liggen, maar het blijft steken rond de 220 KB/s met de downloadtest van speedtest.bbned.nl
Dit zijn de waarden van de LiveBox op dit moment:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19676 Kb
Afname Dichtbij : 21.5 (dB)
Ver weg : 4.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Aangezien de LiveBox bijna maximale van abo eruit haalt lijkt het me niet dat het aan de verbinding tussen het ISRA-punt en de LiveBox ligt, of heeft iemand hier een andere mening over?
Ik lees hierboven dat het veel scheelt als je een korte telefoonkabel gebruikt, maar zoals ik zei heb ik geen flauw idee waar het ISRA-punt zit. Is het ook mogelijk om direct op het ISRA-punt aan te sluiten?
Graag jullie advies, want van Orange word ik niet veel wijzer.
Vorige week heb ik de helpdesk gebeld, die vertelden dat er veel verlies optrad (2.7 dB en volgens hem was 3 dB het omslagpunt) tussen ISRA en LiveBox. Aangezien ik in een oud huis woon heb ik geen idee waar het ISRA punt zit en hebben we maar 1 aansluiting voor telefoon. De kabel loopt ergens naar het plafond en naar mijn idee richting de bovenburen.
Bovendien lijkt me dit erg sterk, aangezien het voor die tijd wel prima was. Snelheden van boven de 1MB/s waren meer regel dan uitzondering. Op dit moment blijft het steken op max 220KB/s.
Ik heb de bekabeling tussen de LiveBox en de PC ook getest. Op dit moment zit ik in de huiskamer op de grond te typen en is de snelheid nog steeds niet wat het hoort te zijn. Ook heb ik de 2e LAN poort op mn moederbord geactiveerd en die getest. Op een andere PC ook getest, met in totaal 3 verschillende utp kabels. Daar zal het dus niet aan liggen, maar het blijft steken rond de 220 KB/s met de downloadtest van speedtest.bbned.nl
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19676 Kb
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Aangezien de LiveBox bijna maximale van abo eruit haalt lijkt het me niet dat het aan de verbinding tussen het ISRA-punt en de LiveBox ligt, of heeft iemand hier een andere mening over?
Ik lees hierboven dat het veel scheelt als je een korte telefoonkabel gebruikt, maar zoals ik zei heb ik geen flauw idee waar het ISRA-punt zit. Is het ook mogelijk om direct op het ISRA-punt aan te sluiten?
Anoniem: 63189
Ben begin van dit jaar overgegaan van ADSL Lite naar ADSL Family/Extra.
De snelheid die ik haal zit rond de 4mbit, dus je zou zeggen dat ik op het KPN-netwerk zit.
Sinds kort is er volgens de postcodecheck een 15-20 mbit beschikbaar op mijn adres. Zal ik automatisch overgezet worden naar het Orange-netwerk of blijf ik gewoon op het KPN-netwerk?
Wat is het beleid van Orange hierin?
Meerdere malen met de helpdesk trachten te bellen hierover, maar krijg daar niet echt een eenduidig antwoord. Misschien dat de experts mij hier meer over weten te vertellen?
Dit is wat ik nu te zien krijg in mijn Livebox:
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 22.7 (dB)
Ver weg : 8.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 19 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Alvast bedankt voor de response!;)
De snelheid die ik haal zit rond de 4mbit, dus je zou zeggen dat ik op het KPN-netwerk zit.
Sinds kort is er volgens de postcodecheck een 15-20 mbit beschikbaar op mijn adres. Zal ik automatisch overgezet worden naar het Orange-netwerk of blijf ik gewoon op het KPN-netwerk?
Meerdere malen met de helpdesk trachten te bellen hierover, maar krijg daar niet echt een eenduidig antwoord. Misschien dat de experts mij hier meer over weten te vertellen?
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Nou, ik zag het vrijwel direct. De ADSL modulatie klopt niet. Deze staat op G992_3_A. Dat moet G992_5_A zijn. Orange moet hiervoor jouw ADSL profiel op de aangesloten DSLAM aanpassen.Anoniem: 63189 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:43:
Ben begin van dit jaar overgegaan van ADSL Lite naar ADSL Family/Extra.
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Anoniem: 63189
Is dat niet standaard voor een 4mbit lijn? En met G992_3_A zou nog een maximale snelheid gelden van 12 mbit?
Er staat duidelijk dat het gaat om ADSL Family Extra (20mbit/s). Denk dat hij ook weer niet zo dom isAnoniem: 63189 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:43:
Is dat niet standaard voor een 4mbit lijn? En met G992_3_A zou nog een maximale snelheid gelden van 12 mbit?
Geen idee of mijn probleem ook maar iets overeen komt met het jouwe, maar proberen kan altijdSamPatterson schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:36:
Sinds een paar weken is mijn downloadsnelheid drastisch verslechterd. Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Ik heb al tig keren de LiveBox opnieuw gestart.
Bij ons liepen de snelheden ook drastisch terug en uiteindelijk viel telefonie weg en als we pech hadden later de rest ook.
Na in totaal 9 keer gebeld te hebben (dit probleem doet zich bij voorkeur natuurlijk voor als de helpdesk gesloten is, dus ik de handel reset omdat ik toch telefonie / internet nodig ben). Uiteindelijk toch eens de "mazzel" gehad dat op het juiste moment de boel uit viel.
De laatste helpdesk persoon (helaas, had ik zijn naam maar onthouden...) gaf na lang overleggen (ik wil mijn mobiele rekening weer niet weten) de tip om de 2 draden die zijn aangesloten op het irsa punt (die dus naar je livebox gaan) om te draaien. (te weten dat m'n lb op nog geen 15cm afstand van het irsa punt zit)
Dit resulteerde bij mij na reset van de LB in 1000kb hogere snelheid (down, up was altijd wel goed) en verdomd als 't niet waar is, een stabiele lijn.
BMW 535D
Sayko says: begin met het vervangen van de telefoonkabel uit aansluiting voor telefoon (in muur dus) naar de line van je Livebox.SamPatterson schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:36:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19676 Kb
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Anoniem: 239309
als aanvulling op Sayko:
De afstand ISRA<>Modem is heel belangrijk!!!!!
De modem moet zo kort mogelijk op het ISRA moet staan, een 'hoofdaansluiting' is bullshit, het gaat om de afstand en het feit dat het niet één directe kabel is naar het ISRA toe, ook al lijkt een wandcontactdoos nog zo direct aangesloten het is echt funest voor de verbinding...
Als je ADSL2 (die tegenwoordig vrijwel iedereen gebruikt) ook maar enigszins werkend wil krijgen/ houden met de optimale snelheid zet je je modem gewoon met 10-20cm kabel op het ISRA. Als dat niet gaat gebruik je een afgeschermde kabel, liefst met harde kern, om nog enigszins blijvende stabiliteit eruit te halen.
Voor alle zeikerds die zeggen dat het nu al een jaar prima gaat: wacht maar...En als je dat ding in de meterkast zet zul je ook zien dat je gelijk veel betere snelheid hebt.
Hoe ik hieraan kom? Praktische toepassing van simpele natuurkunde
Denk Ohm's Law over weerstand en Fick's Law over diffusie...En natuurlijk eigen ervaring
Just my 3 cents
De afstand ISRA<>Modem is heel belangrijk!!!!!
De modem moet zo kort mogelijk op het ISRA moet staan, een 'hoofdaansluiting' is bullshit, het gaat om de afstand en het feit dat het niet één directe kabel is naar het ISRA toe, ook al lijkt een wandcontactdoos nog zo direct aangesloten het is echt funest voor de verbinding...
Als je ADSL2 (die tegenwoordig vrijwel iedereen gebruikt) ook maar enigszins werkend wil krijgen/ houden met de optimale snelheid zet je je modem gewoon met 10-20cm kabel op het ISRA. Als dat niet gaat gebruik je een afgeschermde kabel, liefst met harde kern, om nog enigszins blijvende stabiliteit eruit te halen.
Voor alle zeikerds die zeggen dat het nu al een jaar prima gaat: wacht maar...En als je dat ding in de meterkast zet zul je ook zien dat je gelijk veel betere snelheid hebt.
Hoe ik hieraan kom? Praktische toepassing van simpele natuurkunde
Just my 3 cents
En voor SamPatterson,
kijk eens op pagina 17 van het livebox boekje
of neem contact op met je huurbaas als je huurt
Meestal zit hij in de meterkast of kelder (wit of beige rechthoekig kastje met logo van KPN of PTT erop, of soms een grijze ronde dop) of, als je hem daar niet kunt vinden in de woonkamer, dat kun je checken door het wandcontactdoosje daar los te halen en kijken welke kleur de kabel heeft die uit de muur komt (de dikke dus, niet de 4 die in de WCD gaan
) als het blauw is en een flinke dikke kabel is dat de hoofdaansluiting.
kijk eens op pagina 17 van het livebox boekje
Meestal zit hij in de meterkast of kelder (wit of beige rechthoekig kastje met logo van KPN of PTT erop, of soms een grijze ronde dop) of, als je hem daar niet kunt vinden in de woonkamer, dat kun je checken door het wandcontactdoosje daar los te halen en kijken welke kleur de kabel heeft die uit de muur komt (de dikke dus, niet de 4 die in de WCD gaan
Bedankt voor jullie reacties tot zover. Maar kun je wel die waarden van 19Mbit downstream (zie ADSL status in mijn eerste post) krijgen als de verbinding tussen ISRA en LiveBox brak is? Het lijkt mij dat het probleem ligt in de verbinding tussen de LiveBox en een computer die je erop aansluit.
En aangezien ik 3 verschillende PC's en netwerkkabels heb getest, daarbij ook nog beide UTP aansluitingen van de LiveBox zelf heb geprobeerd lijkt me dat het probleem binnen de LiveBox zelf moet liggen.
Kan iemand mijn idee ontkrachten dat het niet mogelijk is om een 19Mbit verbinding te hebben met een brakke verbinding tussen ISRA en LiveBox? Volgens de helpdeskt communiceert de LiveBox ook met 15-19 Mbit met hun centrale.
En aangezien ik 3 verschillende PC's en netwerkkabels heb getest, daarbij ook nog beide UTP aansluitingen van de LiveBox zelf heb geprobeerd lijkt me dat het probleem binnen de LiveBox zelf moet liggen.
Kan iemand mijn idee ontkrachten dat het niet mogelijk is om een 19Mbit verbinding te hebben met een brakke verbinding tussen ISRA en LiveBox? Volgens de helpdeskt communiceert de LiveBox ook met 15-19 Mbit met hun centrale.
Thx, ik ga dus zowieso nu een Netwerkkabel aanleggen.MarkBM schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:45:
[...]
Je kan beter een nw utp kabel aanleggen. Het gaat absoluut in snelheid schelen als je er een tlf kabel van 15 meter tussen hebt zitten. Het ligt dus niet aan telefoons die er wel of niet op zijn aangesloten, maar puur aan de kabel.
Bij mij scheelde het al een 2 mbit/s toen ik een 2 mtr tlf kabel verving voor de 30 cm tlf kabel!
maar nog effe 1 ding, ik ga vandaag orange adsl extra aanvragen...
en ik heb al een keer met een medewerker van orange gebelt en deze zei mij dat ik de ethernet modem (merk ben ik effe vergeten) zou krijgen, en niet de livebox. klopt dit ?
want op de site staat namelijk dat je bij orange adsl extra wel de livebox krijgt.
en als ik kan kiezen op de een of andere manier, welke van die twee is dan beter.
volgens mij krijg je de livebox alleen als je telefonie er bij neemt
anders zul je wel een speedtouch krijgen , heb ervaring met beide zou er niet 1 slechter of beter durven noemen , doet zijn werk daar gaat het om
als je toevallig belt vraag dan gelijk even wanneer de snelheidsverhoging rond is
tussen 1 en 7 november gaat al niet meer op in ieder geval
anders zul je wel een speedtouch krijgen , heb ervaring met beide zou er niet 1 slechter of beter durven noemen , doet zijn werk daar gaat het om
als je toevallig belt vraag dan gelijk even wanneer de snelheidsverhoging rond is
zal ik vragen,cardwizard schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:39:
volgens mij krijg je de livebox alleen als je telefonie er bij neemt
is wel erg misleidend als ik de speedtouch krijg, want op de site staat gewoon bij orange adsl extra (zonder telefonie):
Orange ADSL Extra
eigenschappen
* razendsnel internet, 20Mbit/s download / 1024 Kbit/s upload
* inclusief gebruik van de Livebox
* 4 veiligheidsproducten het eerste jaar gratis
* onbeperkt internetten zonder limieten
* bepaal zelf wanneer je wilt overstappen
* ook zonder vast KPN telefoonabonnement te bestellen
* 4 e-mailadressen
* 20 MB per mailbox (te vergroten naar 250 MB)
* geen aansluitkosten ter waarde van € 74,95
en bij de actievoorwaarden staat ook nog eens:
Livebox
Als je kiest voor Orange ADSL Extra dan ontvang je automatisch de Orange Livebox. Je betaalt hiervoor een bedrag van € 1,00 per maand. Let op: Orange ADSL Go / Lite / Basic / Plus abonnees die deelnemen aan de "Overstapactie" maken mogelijk niet gebruik van een Livebox. In dat geval is dit artikel niet van toepassing.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 207460 op 07-11-2007 09:56 ]
Nou, das lekker. Morgen wordt mijn lijn opgeleverd, gisteren even de livebox getest; zo dood als een pier. Adapter erin, power knopje aan: gebeurt niks.
Dat word omruilen *zucht*
Iemand enig idee hoe lang dat duurt? En wanneer kan je het beste bellen, want ik kom er niet door.
Iemand enig idee hoe lang dat duurt? En wanneer kan je het beste bellen, want ik kom er niet door.
naar mijn mening kun je het beste na 16.00 bellenJohnStaakke schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:36:
Nou, das lekker. Morgen wordt mijn lijn opgeleverd, gisteren even de livebox getest; zo dood als een pier. Adapter erin, power knopje aan: gebeurt niks.
want dan komen er van die callcenters bij, dan zijn er meer telefoons beschikbaar zeg maar.
ik was er gister om half 5 direct doorheen, totaal geen wachttijd.
de snelheid van de verbinding ligt JUIST aan de verbinding isra<>livebox, de ethernetkabel doet het vrijwel altijd gewoon goed, maar dat telefoonkabeltje is degene die het zwaar te verduren krijgt...Zo kort mogelijk houden en ieder jaar vervangen is geen overbodige luxe
En JA je krijgt een Livebox bij Extra, zeker een brakke medewerker gekregen
alleen bij ADSL Starter (of gewoon Orange ADSL zoals het nu heet) krijg je tegenwoordig nog een speedtouch, maar als je dan telefonie neemt krijg je wel weer een livebox
Het omruilen van een livebox duur meestal hooguit een weekje voor zover ik weet...
En JA je krijgt een Livebox bij Extra, zeker een brakke medewerker gekregen
Het omruilen van een livebox duur meestal hooguit een weekje voor zover ik weet...
Ik mag hopen dat ik wat sneller een nieuwe krijg. Maar goed ik zal eens gaan bellen rond 4-en. Bedankt

Met het risico in herhaling te vallen:...
CAmpie_X, Is het dan met een brakke verbinding ISRA<>LiveBox mogelijk om 19Mbit waarde te halen in ADSL statistieken? Want zoals ik al schreef krijg ik in de statistieken meer dan 19 Mbit op de lijn....
Als de verbinding ISRA<>LiveBox niet goed was zou ik toch nooit 19Mbit halen?
CAmpie_X, Is het dan met een brakke verbinding ISRA<>LiveBox mogelijk om 19Mbit waarde te halen in ADSL statistieken? Want zoals ik al schreef krijg ik in de statistieken meer dan 19 Mbit op de lijn....
19mbit is erg goed, ik denk dat je die extra mbit niet kan halen ivm centrale afstand, of een andere onoplosbare factor. ik zal heel blij zijn als ik daar over een paar weken 19mbit heb staan.SamPatterson schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:33:
Met het risico in herhaling te vallen:...
Heeft er iemand al iets van de snelheidverhoging gemerkt. ben nu niet thuis maar had vanochtend gewoon nog oude snelheid.
ik heb ook nog steeds de oude snelheid , zijn weer beet genomen begin ik te vrezenthejoker80 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:12:
Heeft er iemand al iets van de snelheidverhoging gemerkt. ben nu niet thuis maar had vanochtend gewoon nog oude snelheid.
weet iemand of ik zonder modem of livebox van orange ook verbinding kan leggen met mijn sitecom adsl modem/router?
November duurt nog lang, ik heb nog steeds hoop dat het gaat gebeuren.. ooit.. deze maand.cardwizard schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:35:
[...]
ik heb ook nog steeds de oude snelheid , zijn weer beet genomen begin ik te vrezen
Ik had gehoopt op onderstaande:DaFrenk schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:31:
November duurt nog lang, ik heb nog steeds hoop dat het gaat gebeuren.. ooit.. deze maand.
cardwizard schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:11:
Van de Orange Helpdesk:
In de planning staat om dit per 1 november in fases te doen, met uiterlijke datum van 7 novermber.
Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
dat is mij inderdaad medegedeeld , ik snap ook dat november nog lang duurt maar als ze zeggen dat het uiterlijk 7 november gebeurt dan moeten ze het ook waar makenthejoker80 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:39:
[...]
Ik had gehoopt op onderstaande:
[...]
maar laten we maar niet beginnen over de bekwaamheid van de helpdesk
Ah! Kijk, dat wist ik dus niet. Ik zat wel te denken om even contact op te nemen, maar zij zeggen dus 7 november. Ja, dan is het andere koek.cardwizard schreef op woensdag 07 november 2007 @ 18:31:
[...]
dat is mij inderdaad medegedeeld , ik snap ook dat november nog lang duurt maar als ze zeggen dat het uiterlijk 7 november gebeurt dan moeten ze het ook waar maken
Maar ze zeggen tenminste dat ze het doen, ik was al veel banger dat ze zouden zeggen. Nee meneer, T-Mobile wil voorlopig niet meer verder investeren in het netwerk.
Ik zal zo de Livebox eens resetten. Wie weet.. neem aan dat dat nodig is, zodat hij zich op de eventuele nieuwe snelheid kan intrainen.
Anoniem: 42142
Van www.adslcentrale.nl:
Denk dat hiermee de Orange ADSL Go, Lite en Basic klanten worden bedoeld.30 sept 2007 De Orange verhoging is helaas NIET voor alle KPN klanten.
Dat was bedoeld voor de overige KPN providers. Voor de mensen die Orange Go, Lite of Basic hebben geldt dit inderdaad ook, maar die kunnen zo overstappen naar Orange ADSL en dan geldt het wel weerAnoniem: 42142 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:51:
Van www.adslcentrale.nl:
[...]
Denk dat hiermee de Orange ADSL Go, Lite en Basic klanten worden bedoeld.
Ik heb een klein vraagje,
Toen Orange voorheen nog Wanadoo hebben we daar een aantal jaar geleden internet aangeschaft. In het begin was het redelijk flut maar in de jaren heeft het zich hier gevormd tot een stabiele internet verbinding die er maar heel soms uitligt wegens werkzaamheden. Nu hebben we (voorheen het Premium abbo) nu zou ik niet welke naam het heeft maar het is in ieder geval het 3e pakket, van €50 euro per maand. Het betreft dus niet ADSL maar de kabel variant.
Snelheden zijn niet verkeerd, 1000 kb/s down en 170 kb/s up maar nu zat ik vanavond te kijken of het orange 20mbit abbo hier leverbaar is, en verrek, nadat het tijden hier niet leverbaar was, is het nu leverbaar.
Nu is alleen mijn vraag of je zo kan switchen tussen dit abbo en het huidige abbo? Of moet het contract eerst uitgedient worden van het huidige abbo?
Toen Orange voorheen nog Wanadoo hebben we daar een aantal jaar geleden internet aangeschaft. In het begin was het redelijk flut maar in de jaren heeft het zich hier gevormd tot een stabiele internet verbinding die er maar heel soms uitligt wegens werkzaamheden. Nu hebben we (voorheen het Premium abbo) nu zou ik niet welke naam het heeft maar het is in ieder geval het 3e pakket, van €50 euro per maand. Het betreft dus niet ADSL maar de kabel variant.
Snelheden zijn niet verkeerd, 1000 kb/s down en 170 kb/s up maar nu zat ik vanavond te kijken of het orange 20mbit abbo hier leverbaar is, en verrek, nadat het tijden hier niet leverbaar was, is het nu leverbaar.
Nu is alleen mijn vraag of je zo kan switchen tussen dit abbo en het huidige abbo? Of moet het contract eerst uitgedient worden van het huidige abbo?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik heb ook een klein vraagje 
Wat is het beste te doen in deze situatie?:
Ik woon nu nog bij m'n ouders, maar we zijn met een paar weken uit huis. Nu heb ik hier Orange ADSL Extra, en surfen m'n ouders daar ook bij op. Nu ben ik straks uit huis, en in principe kan ik Orange mee laten verhuizen. Maar ouders willen hier ook internet houden. Kan ik bijv. bankrekeningnr. en gegevens overzetten naar die van hun, en ik op het nieuwe adres ADSL aanvragen?
Ik woon nu nog bij m'n ouders, maar we zijn met een paar weken uit huis. Nu heb ik hier Orange ADSL Extra, en surfen m'n ouders daar ook bij op. Nu ben ik straks uit huis, en in principe kan ik Orange mee laten verhuizen. Maar ouders willen hier ook internet houden. Kan ik bijv. bankrekeningnr. en gegevens overzetten naar die van hun, en ik op het nieuwe adres ADSL aanvragen?
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Zoals ik begrijp willen ze uiterlijk 7 november beginnen met het verhogen van de snelheid. En dit doen ze dan in fases. Gewoon afwachten dus.cardwizard schreef op woensdag 07 november 2007 @ 18:31:
[...]
dat is mij inderdaad medegedeeld , ik snap ook dat november nog lang duurt maar als ze zeggen dat het uiterlijk 7 november gebeurt dan moeten ze het ook waar maken
Precies zoals je het zegt. Verbinding niet meeverhuizen, gewoon nieuwe aanvragen en rekeninggegevens aanpassen.GGS_206 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:03:
Ik heb ook een klein vraagje
Van de Orange Helpdesk:Xof schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:22:
[...]
Zoals ik begrijp willen ze uiterlijk 7 november beginnen met het verhogen van de snelheid. En dit doen ze dan in fases. Gewoon afwachten dus.
In de planning staat om dit per 1 november in fases te doen, met uiterlijke datum van 7 novermber.
Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
ik begrijp dat toch echt als we beginnen 1 november en zijn 7 november klaar
In de planning staat om dit per 1 november in fases te doen, met uiterlijke datum (lees: als we de planning van 1 november niet halen dan zijn we in ieder geval op 7 november begonnen met snelheid verhogen (in fases)) van 7 novermber.
Als je het zo uitlegt klinkt het idd logisch.Xof schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:37:
In de planning staat om dit per 1 november in fases te doen, met uiterlijke datum (lees: als we de planning van 1 november niet halen dan zijn we in ieder geval op 7 november begonnen met snelheid verhogen (in fases)) van 7 novermber.
Maar het was toch al afwachten. Lastig is dat je dus niet weet wanneer het gebeurd, maar goed, om de zoveel dagen even de livebox resetten en dan in spanning afwachten wat de nieuwe lijnsnelheid is
SamPatterson
De intrain snelheid vn 19mbit zegt niets over wat je ook werkelijk kunt halen.
Wat je zelf al eigenlijk zegt kun je geen 19mbit halen met een brakke/lange/indirecte verbinding met het isra. Het beste hoe je dit kunt beoordelen is door naar de SNR marges te kijken op dezelfde pagina waar je die trained 19mbit ziet staan, lager is beter maar te laag is ook niet goed (beste is tussen 9,5 en 10,5 dB). Daarbij is vooral de ver weg waarde van belang.
Trouwens, degene die zei dat die SNR waardes zo hoog mogelijk moeten zijn lult echt uit zijn nek. Geen idee waar hij dat vandaan haalt behalve dat die 10dB ruis er handmatig vanuit de dslam (wijkcentrale) op wordt gezet om de lijn stabiel te maken, maar als het hoger dan 11-12 komt wordt de lijn juist weer instabiel.
De intrain snelheid vn 19mbit zegt niets over wat je ook werkelijk kunt halen.
Wat je zelf al eigenlijk zegt kun je geen 19mbit halen met een brakke/lange/indirecte verbinding met het isra. Het beste hoe je dit kunt beoordelen is door naar de SNR marges te kijken op dezelfde pagina waar je die trained 19mbit ziet staan, lager is beter maar te laag is ook niet goed (beste is tussen 9,5 en 10,5 dB). Daarbij is vooral de ver weg waarde van belang.
Trouwens, degene die zei dat die SNR waardes zo hoog mogelijk moeten zijn lult echt uit zijn nek. Geen idee waar hij dat vandaan haalt behalve dat die 10dB ruis er handmatig vanuit de dslam (wijkcentrale) op wordt gezet om de lijn stabiel te maken, maar als het hoger dan 11-12 komt wordt de lijn juist weer instabiel.
meer mensen hier die last hebben met video stream van bv game trailers en youtube?
sins enkele dagen is het alleen maar ellende!!
en niet alleen bij mij maar veel orange abonees
sins enkele dagen is het alleen maar ellende!!
en niet alleen bij mij maar veel orange abonees
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Eindelijk maar toch..Phyc schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:54:
Ik zou ook overstappen van 8mbit ADSL van kpn, wat overigens 16mbit was, maar nadat een monteur geweest was, zou de lijn 'te zwak' zijn, en werd ons abbo geswichted naar 8mbit, maar dat terzijde.
Orange Extra adsl werd aangevraagd omdat we zat waren van de lage snelheid van kpn.
Rond halverwege september aangevraagd, 5 oktober zou het geleverd worden. Iets voor die datum hadden wij de livebox al binnen. Op de datum zelf gebeurde dr echter niets, dus heengebeld, en bleek dat de datum computergegenereerd was.
8 Oktober was nu de nieuwe datum.
Ook deze keer gebeurde er niets, weer gebeld, en er werd een aantekening gemaakt.
Via via hoorden we van iemand die bij kpn werkt, dat onze switch geplanned stond voor 24 oktober, om 23.59 's nachts.
KPN besloot echter om iets eerder te switchen, namelijk om 10h 's ochtends. Enkele uren later hadden wij nog steeds geen internet. De dag ervoor was er nog gebeld om te zorgen dat alles goed zou verlopen, en ik kreeg te horen dat de verbinding geswitched werd, zogauw dr een plekje vrij was op de centrale.
Meerdere keren gebeld nog, en dr werden aantekeningen van gemaakt.
Inmiddels zitten we al bijna 36uur zonder internet, een verbinding waar 11 mensen van afhankelijk zijn.
Wat mij betreft extreem slechte service, volgende keer zal dezelfde fout niet weer worden gemaakt, lijkt me bijna een geval van 'schoenmaker, blijf bij je leest'. Orange kan misschien mobiele verbindingen leveren, ADSL is waardeloos.
Na bijna 2 weken zonder internet te hebben gezeten, werkt de verbinding eindelijk.
Echter niet dankzij Orange. Na circa 20 telefoontjes naar de helpdesk, werd er besloten dat er een combovisit (oid) moest plaats vinden, en we zouden hierover gebeld worden.
Mijn huisgenoot echter kreeg in een ingeving om KPN te bellen, omdat onze vaste telefoonlijn het ook niet meer deed. KPN gebeld, afspraak gemaakt met een monteur, en de volgende dag om 10h 's ochtends, INTERNET!
Hulde aan kpn, voor deze service.
ja nogal logisch, als kpn zijn lijn niet op orde heeft gaat het signaal van Orange (wat over precies dezelfde lijn loopt) ook niet werken he!
Maargoed het is natuurlijk makkelijk om Orange overal de schuld van te geven terwijl je het probleem dus ook makkelijk zelf had kunnen oplossen en de mensen van de orange helpdesk het leven niet zuur hoefde te maken
Maargoed het is natuurlijk makkelijk om Orange overal de schuld van te geven terwijl je het probleem dus ook makkelijk zelf had kunnen oplossen en de mensen van de orange helpdesk het leven niet zuur hoefde te maken
Ik zal ook even wat positiefs melden in dit topic.
Ik heb de 21ste orange adsl + bellen aangevraagd.
Binnen een paar dagen de opleverdatum 11-11 doorgekregen.
Eergister de livebox gekregen, gister maar is geinstalleerd
Zowel bellen als internetten werkt.
Dus ze kunnen het zeker.
Ik heb de 21ste orange adsl + bellen aangevraagd.
Binnen een paar dagen de opleverdatum 11-11 doorgekregen.
Eergister de livebox gekregen, gister maar is geinstalleerd
Zowel bellen als internetten werkt.
Dus ze kunnen het zeker.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we het in dit topic inderdaad niet hebben over de overname van de mobiele-tak van Orange Nederland aan T-Mobile. Dat is behoorlijk offtopic.
Laten we het in dit topic inderdaad niet hebben over de overname van de mobiele-tak van Orange Nederland aan T-Mobile. Dat is behoorlijk offtopic.