[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.746 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII)

Afbeeldingslocatie: http://www.orange.nl/img/logo.gif

Inhoudsopgave
ADSL

ADSL door Orange kan op de volgende manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van Orange zelf (Family pakketten)
  • Over het eigen netwerk van Orange zelf (Starter pakketten)Hierbij kan je GEEN telefonie aankopen.
Modem

De standaard modem die Orange levert is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:
  • De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
  • De Inventel Livebox
  • En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat
De Livebox fungeert zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de Livebox is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de Sagem Livebox, dan is deze hier te vinden.
Informatie over de Livebox is ook te vinden op de Orange site zelf :Y)
Installatie handleiding en laatste firmware (versie 22204E) informatie

Globale specs van de livebox in Nederland:
MerkSagem
Typef@st 3202
Met de volgende Connecties
1x line-inSplitter zit erin verwerkt ivm Telefonie
2x USBUSB A voor ....ACC :|
USB B, voor connectie met PC (USB 1.1 standaard, 12Mbit max!)
1x PCMCIAVoor een 54Mbit wireless kaart merk X. Klik HIER voor een aantal werkende kaarten.
1x telefoon uitOm je telefoon op aan te sluiten natuurlijk :Y)
2x Ethernet1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)
Bluetooth1 bluetooth interface om met bv PDA's te kunnen surfen op internet

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Orange. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Orange, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Telefonie
Met dank aan mjl voor deze mooie aanvulling!

Dit is op 17 Oktober 2007, prijzen kunnen veranderen !

Optie 1:
1 Bellen en gebeld worden met KPN: belbasis is € 18,16 of belbudget € 10,50 (dure belminuten!)
2 Je internet met Orange (Orange ADSL Family 20 Mbit): € 23,95 (huidige actie: eerste jaar € 19,95 pm)

Optie 2
1 Bellen, gebeld worden & Internetten met Orange geen KPN lijn meer (ADSL Family & Telefonie Basis): €
24,95/€ 29,95 (telefonie basis/totaal) + doorbelasting lijnhuur € 9,95 (huidige actie: eerste jaar € 19,95/€ 24,95 pm + € 5 pm lijnhuur)

Optie 3
1 gebeld worden op KPN lijn: € 10,50 (Belbudget met dure belminuten)
2 Bellen en Internetten met Orange (ADSL Family & Telefonie Basis): € 24,95/€ 29,95 (huidige actie: €19,95/€ 24,95 pm)

Of anders verwoord:
Meerprijzen op je huidige Orange ADSL abbo voor telefonie:

€ 1,00 per maand Telefonie Basis (huidige actie: eerste jaar gratis)
€ 6,00 per maand Telefonie Totaal (huidige actie: eerste jaar € 5 pm)

Wil je je KPN lijn opzeggen en je nummer overzetten naar Orange:
€ 9,95 per maand voor de doorbelasting lijnhuur (in de actie: eerste jaar voor € 5,00 per maand)
€ 9,95 eenmalige kosten beëindigen KPN abonnement met nummerbehoud

Mocht je je KPN terug willen (na het eerste jaar bijv.) betaal je aansluitings kosten + nummer
portatie: € 47,55 + € 10 = € 57,55
Overigens kreeg ik een brief van KPN dan ik kostenloos terug zou kunnen zonder enige kosten.... zat geen houdbaarheids datum aan.

Kortom is het niet meer zo dat het voordeliger is om ADSL met telefonie te nemen zonder dat orange je lijnhuur overneemt!

Voordelen om KPN te behouden:
-altijd bereikbaar via KPN op je huidige nummer (KPN
lijn blijft actief, inkomende gesprekken worden door
de Livebox gecombineerd naar 1 telefoonaansluiting)
-goedkoop bellen met Orange via een nieuw nummer
-als Orange problemen geeft kun je ze altijd nog
bellen met je (dure belminuten!) KPN lijn
-effectief 2 lijnen

Voordeel om Orange te nemen en nummer te porteren:
-goedkoop bellen met Orange via je huidige (oude) nummer
-goedkopere maandlast: € 10,50- € 9.95 = € 0,55 per maand

Gezien de huidige acties is Orange dus behoorlijk
voordeliger, na het eerste jaar zijn het vooral de
kosten voor de belminuten die het voordeel geven.
Let wel dat je bij Orange per jaar een contract
aangaat: eventueel op tijd opzeggen dus! anders betaal
je gewoon voor een vol jaar abonnement.

Hier de Telefonie handleiding.

Sinds 21 februari 2006 geldt er een starttarief van € 0,04 per gesprek.
Acties
Op het moment zijn er geen aanbiedingen bij Orange.
Algemene vragen :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij Orange?
  • Ja dat kan:
    Ga naar http://www.orange.nl/mijn_account/
    Kies in het linker scherm voor 'internet & vaste telefonie', 'telefonie', 'instellingen' en 'blokkeer gesprek'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Wat gebeurt er als ik in gesprek ben op mijn Orange telefoonlijn?

Heeft er geloof ik ook mee te maken dat Orange de KPN lijn niet mag blokkeren. Er is ergens wel een keer een linkje naar een bouwpakket langsgekomen die dit wel kan regelen.

Ah, gevonden: [rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van Orange zelf.

Ja nou, leuk script hoor :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor welk programma :S
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (Lizard) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken. Er zijn wat probleempjes bij sommige mensen, ik laat deze dus even in het midden :Y)
• 2) Meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me Lizard zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
/me Update Aangepast voor de nieuwste firmware 22204E (en hoger).
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me Lizard even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me Lizard

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de Livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op Deze site, deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb toch hele lage snelheden en haal bij lange na niet wat ik behoor te kunnen halen volgens het grafiekje. Nu vraagt iedereen naar mijn SN/DN Ratio's, maar wat houden ze precies in?
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Maar, kan je hier dan niet uit herleiden hoe lang de koperdraad is waar ik op zit? Natuurlijk onder voorbehoud dat er niet ergens een KNIK/beschadiging in de kabel zit.
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus in de volgende situatie is de afstand:
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter (ongeveer natuurlijk)

Met dit antwoord kan je dan vervolgens weer op de grafiek kijken, naar de snelheden die je kan behalen. In dit voorbeeld ziet het er naar uit dat /me LinuX-TUX de volledige 24Mbit kan gaan behalen.
Als je er zelf echt HEEL zeker van bent dat de afstand gewoon veel groter is dan de uitkomsten en je kampt met snelheidsproblemen, is dit misschien de moeite waard om het aan te kaarten bij Orange.
  • Hoe kan ik deze ADSL statistieken zelf vinden?
Lizard schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:33:
[...]

Livebox pagina openen, Geavanceerd -> Statistieken -> ADSL Statistieken

Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar Orange, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Orange middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via Orange ... betekent dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • Dat is mogelijk!
    Zie ook de Orange site: Kan ik mijn telefoonabonnement bij KPN opzeggen als ik Orange Telefonie neem?
    Orange brengt hiervoor €9,95/maand voor in rekening en er wordt éénmalig een bedrag van € 9,95 administratiekosten in rekening gebracht.
  • Wil je kunnen bellen tijdens een Orange telefonie/internet storing, heb je nog steeds KPN nodig. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand.

Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Orange dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
OF
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:
...
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt. :)
...

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Orange Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Orange Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je orangenummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.

Is het mogelijk om VPN te forwarden over de Livebox?
  • Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.
Ja, maar ik ben goed in consoles, kzal dat kr*ng eens uitpluizen op console commando's totdat hij het gre protocol WEL forward })
LinuX-TUX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:01:
Om jullie maar uit de brand te helpen:
VPN over GRE protocol gaat niet werken. Telnet naar de livebox leidt tot de volgende conclusie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[root @ home]$ ipqos
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto gre nat 12
Invalid protocol
policy set     <RxIfName> <TxIfName> <Sequence> {Allow|Deny}
                       [srcip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [dstip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [sport <p1> [<p2>]]
                       [dport <p1> [<p2>]]
                       [proto <Protocol>]
                       [tc    <TC-Action-ID>]

[nat   <NAT-Action-ID>] {HET REFREIN}
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto icmp nat 12
Policy protocol should be tcp/udp
{knip: en de rest van het refrein}

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto ah nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto esp nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$
Zou zeggen, doe je best be my guest :Y)
Let vooral op regel 14 ;)

Open vragen
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Orange? (Zie de 2e post voor een aantal werkende kaarten)
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Orange?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Interessante Links
  • Orange helpdesk Nederland.
  • Frans Orange forumTIP voor tweakers/hackers/enthousiastelingen over van alles en nog wat!!!
  • Franse Orange site zelf. Misschien een sneakpreview voor wat ons te wachten staat kwa mogelijke services ;) ? *hint hint*
  • Forum Orange is een onafhankelijk forum waar mensen ook nuttige informatie kunnen vinden.
Vorige delen

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en stuur een DM.
Dit omdat de topics met zo'n rap tempo zich vermenigvuldigen dat ik zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zie.
:+ Spam Konijnen :+

Met dank aan:
bjckvr6-onlyn00bs
BirdieFicoF Aanleiding voor deel 2, 3 & 4Anoniem: 103367
nitpickerLinuX-TUX Aanleiding voor deel 5KBDE
Tekn0zstimeywilko2
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

[ Voor 102% gewijzigd door Lizard op 19-05-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Algemene vragen

Index

Kan ik de settings/configuratie van de Livebox backuppen?
  • Nee, dit is (nog) niet mogelijk
Betekent dat dus dat ik na elke firmware upgrade en reset alles handmatig 1 voor 1 weer moet invoeren bij de Livebox? mooi is dat :(
  • Nee, het is wel mogelijk een config bestand zelf aan te maken en bij te houden:
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:00:
ik heb een test versie online, voor mij werkt het uit de kunst
heb hem een paar keer getest (livebox reset, script, test, livebox reset, etc..)
naar mijn weten doet ie het goed :7
test het script hier
Dank je wel stimey :Y)

Is er ook een overzicht van alle commando's die via telnet te gebruiken zijn?
  • Linux-TUX kan zijn kindje nog niet loslaten (Lees: heeft te veel vrije tijd ;)) en heeft HIER een begin gemaakt van een overzicht.
En als je liever een pdfje hebt, dan biedt stimey uitkomst:
Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
[...]

had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist? :9

Ik wil m'n livebox als bridge gebruiken omdat ik al een of andere router heb. Wat nu?

In een ander topic zijn ze daar al flink mee bezig geweest, daarom ga ik dat hier niet herhalen.

Wanadoo Livebox als bridge

Maar deze oplossing lijkt alleen te werken als je geen wanadoo telefonie hebt.
Ook worden niet alle instellingen opgeslagen zodat je na een reboot de livebox (gedeeltelijk) opnieuw moet configureren.

Upgrades

Er is geupgrade sinds 17 november, is mijn centrale al geupgrade?
  • Op deze site kan je kijken of je centrale al de upgrade al gehad heeft.
  • Is je centrale al geupgrade maar staat hij er nog niet tussen? Voeg hem dan hier toe.

Je mede-tweakers zullen je dankbaar zijn. :)
  • Als je een ruwe indicatie wilt hebben van je snelheid na de upgrade kan je hier en hier terecht.

Leuk die upgrades maar ik haal de hogere snelheid nog niet?
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:22:
Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten :? dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie:

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03:
[...]

Zorg dat je alles knipt na deze entry:

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces]
"MTU"=dword:000005dc

Er zitten nog wat andere veranderingen in dat scriptje die niets met je netwerk verbinding te maken hebben, dus die heb ik ook weggelaten.
XXfrankieXX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:38:
Of, voor de hele luie tweakers (nauwjah ;)) download dit bestand.
Verder is het handig om je netwerk kaart instellingen te controleren of die misschien niet op 10 mbit staat ingesteld.

Tenslotte kan ook de server waarvan je download de beperkende factor zijn. In dat geval zou een download accelerator een uitkomst kunnen bieden. Zodat je met meerdere threads kan downloaden.

Als laatste oplossing zou je ook TCP Optimizer kunnen proberen.

Gebruik op eigen risico!

Hoe kan ik andere draadloze apparaten behalve de meegeleverde usb-stick met de livebox laten verbinden? (PDA, PSP, etc)

Voor de PSP staat hier een uitleg op de site van Orange.
(Waar wij tweakers natuurlijk ook mee overweg kunnen :Y) )
en anders probeer je onderstaande uitleg:
danda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:28:
[...]
ik heb het inmiddels voor elkaar dankzij support Orange helpdesk (op privebasis, want officieel heb je geen support bij gebruik pocketpc), lees:

Het gebruik van niet door Wanadoo geleverde hardware wordt niet door ons ondersteund, zoals mijn collega u eerder al schreef. Om der Pocket PC op het draadloze netwerk te installeren zou u het volgende moeten doen:

- de draadloze netwerkkaart laten zoeken naar de beschikbare verbinding
- de Wanadoo verbinding uitkiezen (op het Wanadoo SSID nummer)
- de websleutel invullen
- voor u op 'toepassen' klikt moet u het 'REG' knopje van de Livebox indrukken om het draadloze netwerk opnieuw op te starten. (VOORAL DEZE STAP IS BELANGRIJK)

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?

Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:
  • De ASUS WL-100g
  • De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
  • Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
  • Belkin F5D7011 802.11g
  • Sitecom de WL-100 B PCMCIA
(Met dank aan xerxes3600, wsiev2, kfaessen, ranzige_pad en vr6-only)

[rml]xerxes3600 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]wsiev2 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]kfaessen in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]ranzige_pad in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]
[rml]Tuut-Tuut in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Dit heb ik nog niet zelf kunnen testen maar de reacties spreken voor zich.

/me Let op!
De Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) en
de Cisco Aironet 802.11A/B/G CB21AG werken niet
Met dank aan:
[rml]OnTheJazz in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Anoniem: 185882 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Verder nog wat hints om te kijken of je wireless kaartje kan werken:

falcon1 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."
falcon1 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:04:
[...]

Zoals ik ook schreef is het idd een broadcom chip. Maar dan wel de 4306 chip van Broadcom.

De bovenstaande site. http://broadcom.rapla.net/ Geeft helaas niet aan welke BCM chip er in zit.

De "Belkin F5D7011df" (801.11g+ 125Mbps) PCMCIA kaart heb ik ook aan de praat gekregen. Alleen moest ik de [801.11b+g] om zetten naar [801.11g] op de Livebox, anders werkte het bij mij niet.

Mijn lijst met mogelijkheden staat op bladzijde 6. dmv quote kun je volgens mij de code eruit halen. De code wil ik ook wel ergens heen mailen.

De lijst:

VENDORPRODUCT IDPRICEWATCHVRAAG EN AANBODCOMMENT
DellTrueMobile 1300priceV&A
AsusWL-100GpriceV&A
MotorolaWN825GpriceV&A
TRENDnetTEW-401PCpriceV&A
LinksysWMP54GpriceV&AAlleen v1.2
LinksysWMP54GSpriceV&A
LinksysWPC54GpriceV&A
BelkinF5D7010priceV&A
BelkinF5D7011priceV&A F5D7011df werkt ook, misschien moet je de wireless-b mode uitzetten op de livebox

Ik heb last van 'spook' gesprekken, is hier een oplossing voor?

Er schijnt een oplossing voor te zijn, verwissel de rode en blauwe draad in het isra punt.

Met dank aan:
Laryx in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Kan ik ook gebruik maken van een eigen mailserver?

Je kan wel een eigen mailserver gebruiken, mits je deze instelt dat deze relayed via smtp.orange.nl of smtp.wanadoo.nl. Indien je geen lokale mailserver draait, dien je via een andere poort dan 25 met je mailserver verbinding te maken. (Bv. via SSL.)

[ Voor 36% gewijzigd door Lizard op 10-02-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat wil je hiemee laten zien dan? Zoieso heb je al 'Hoorn van de haak' als je enkeld een kiestoon hoort.
En ik doelde erop dat ik bij 'H.323 statistieken' er steeds een 'afgerond gesprek' bij zag komen, ook al wordt er niet opgenomen.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
In principe is het ook een afgerond gesprek. De verbinding is opgebouwd, want je hoort de overgangstoon. En je legt zelf weer op omdat er niet wordt opgenomen. Dus ook weer correct verbroken.
Dat is bv. een van de redenen waarom elke provider een voicemail aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 11:16
MensionXL schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:18:
[...]

Wat wil je hiemee laten zien dan? Zoieso heb je al 'Hoorn van de haak' als je enkeld een kiestoon hoort.
En ik doelde erop dat ik bij 'H.323 statistieken' er steeds een 'afgerond gesprek' bij zag komen, ook al wordt er niet opgenomen.
sorry had een post geskiped met lezen :P dacht dat hij bij een andere hoorde, wilde een nog een snellere link te geven, foutje :+ .

nieuwe ronde nieuwe kansen,

http://192.168.1.1/callstats.html hier heb je de goede link ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
Zijn er al enige mensen die het hebben gehad dat als ze even offline zijn geweest. Nadat ze weer online konden en dat hun snelheid verhoogd was?

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Zo, paar kleine updates aan de TS gedaan, tevens wat meer info over de pcmcia kaarten toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2023
@fingerhead,

Ik had gisteren nog dat ik een paar minuten offline was geweest en nadat ik online kwam had ik binnen Newsleecher ineens een snelheid van rond de 2MB/s, wat gewoonlijk zo rond de 1.73MB/s is. Dit duurde circa 3 minuten, toen was het weer over. :(
Heb het nooit eerder gehad, en daarna ook niet meer ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-05 11:53
fingerhead schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:15:
Zijn er al enige mensen die het hebben gehad dat als ze even offline zijn geweest. Nadat ze weer online konden en dat hun snelheid verhoogd was?
Ik hoorde van enkele mensen op het Orange Gebruikersforum dat ze inderdaad na de werkzaamheden een verhoogde snelheid ervaarden. Maar geen idee of dat nog steeds stabiel is. En volgens mij was het ook bij lange na niet 8mbit, eerder 5 of 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb na de werkzaamheden wel stabielere speeds van nieuwsgroepen volgens mij, laatste tijd zakte m'n speeds altijd in de avonduren naar de 30 kb/s als ik geluk had... laatste tijd zijn ze lang niet zo laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:06
Volgens alle postcode checks zit ik ~800 meter van de centrale, maar volgens mijn statistieken en het rekensommetje uit de beginpost kom ik opeens op ruim 2 kilometer!

Stats:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn  Verbonden 
ADSL standaard  G992_5_A 
Upstream  1016 Kb 
DownStream  9084 Kb 
Afname  Dichtbij : 26.2 (dB) 
Ver weg : 7.7 (dB) 
SNR-marge  Dichtbij : 10 (dB) 
Ver weg : 10 (dB) 
HEC-teller 0 
Firmware  0xe15080a 
ES-teller van 15 min  0 
CRC-fouten  0 
ES-teller van 1 dag  0

Nu heb ik zelf de bedrading in mijn telefoonaansluiting in de muur opnieuw vastgemaakt, omdat er vanaf daar een vertakking naar boven liep (nu niet meer dus). Heb ik iets fout gegaan of zit er wel vaker 1200 meter verschil tussen de postcodecheck en de werkelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Hou er rekening mee dat postcode checks de afstand meestal hemelsbreed bepalen.
Niet zoals de kabels echt liggen.
Dat zou het verschil kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Hmm, jammer. Zelfs de Orange Speedtest gaf 15 ~ 20 mbit aan, dus om nu met 9 te zitten is een beetje een teleurstelling. Maar ach, het is altijd nog sneller dan chello classic zullen we maar denken. Kan het er niks mee te maken hebben dat er een hoop draden gewoon met losse eindjes hangen in die muuraansluiting?

[ Voor 22% gewijzigd door Slurpgeit op 10-02-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 19:48
Is het misschien ook mogelijk om bij je Livebox instellingen ergens te kunnen zien waar de internet snelheden precies heen gaan? Ik wil graag namelijk kijken wie er in dit studentenhuis soms zo veel aan het downloaden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Niet dat ik weet, FabianNl, maar dat zegt niet dat er niet is, wat je wel zou kunnen proberen is het pingen van de adressen van betreffende pc's, misschien dat je dan een afwijkende waarde krijgt ofzo ?

Die funtie die jij graag zou willen zou hier ook wel van pas komen :P altijd handig om te kijken of me pa de lijn weer eens leegtrekt :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Er zit hier ook vast wel iemand met verstand van ISRA punten. Die van ons zit in de woonkamer, en is een rotzooitje. Ook heb ik geen rood/blauwe en wit/oranje ader waar iedereen het over heeft, maar zwart/oranje-transparant en wit/oranje-transparant. Verder ook een hele hoop ongebruikte draden.

Volgens mijn moeder is dit van onze oude draaitelefoon, en heeft de PTT dat ooit zo aangesloten. Klopt hier wel iets van? Het lijkt me sterk dat de PTT gewoon alle draden zo los laat bungelen.

(brakke) Pics: http://slurpgeit.gotdns.org/slurpgeit/public/ISRA/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:14

silitek

Tubes Only

Ter vervanging van de PCMCIA kaartjes kun je beter een draadloos routertje kopen...voor 25 euro een linksys compact routerje b.v als switch op de livebox en werkt als de brandweer..

:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:47
/me Let op!
De Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) en
de Cisco Aironet 802.11A/B/G CB21AG werken niet
Met dank aan:
[rml]OnTheJazz in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Anoniem: 185882 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."
De Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) werkt perfect in combinatie met de Livebox. Zelf getest en mijn beide computers kunnen er makkelijk verbinding mee maken :).

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Na 2 jaar Orange ADSL Family komt er voor mij een eind aan. Heb zojuist Telfort adsl aangevraagd per 9 mei. Gewoon, omdat het goedkoper is. Ben verder wel redelijk tevreden geweest over Orange, maar het idee om een vol jaar eraan vast te zitten, benauwt me toch een beetje. Bij Telfort is het na een jaar weer per maand op te zeggen.

(En ergens ben ik ook die livebox beu, gewoon omdat het een stom plastic, lelijk ding in de huiskamer is :P )

• IkWilbert
  • Laatst online: 12:31

IkWilbert

Het is mij!

dit jaar krijgen we glasvezel, waarschijnlijk in augustus/september... eind mei loop mijn contract af en dit ga ik dan ook opzeggen. Ga wel even over op alice om de tijd tot glasvezel niet zonder internet te zitten, alice kan gelukkig per maand opgezegd worden :)

I intend to live forever. So far, so good.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Slurpgeit schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:31:
Er zit hier ook vast wel iemand met verstand van ISRA punten. Die van ons zit in de woonkamer, en is een rotzooitje. Ook heb ik geen rood/blauwe en wit/oranje ader waar iedereen het over heeft, maar zwart/oranje-transparant en wit/oranje-transparant. Verder ook een hele hoop ongebruikte draden.

Volgens mijn moeder is dit van onze oude draaitelefoon, en heeft de PTT dat ooit zo aangesloten. Klopt hier wel iets van? Het lijkt me sterk dat de PTT gewoon alle draden zo los laat bungelen.

Op foto DSCN2546.JPG zie ik toch echt een rode en een blauwe draad. Die al geprobeerd? En anders die wit/oranje-transparant proberen. Wit/oranje is eigenlijk het 2de aderpaar. Het kan heel goed een 'oude' aansluiting zijn. Als ik naar de afdekplaat kijk is het wel je isra-punt. Varkenneusje met een blinde plaat en komt zeker in de woonkamer binnen?
Anders word het puzzelen welke draden het zijn. Kom je er niet uit gewoon lekker de helpdesk bellen en duidelijk maken dat je alle draden al hebt geprobeerd.

[ Voor 0% gewijzigd door ManiacsHouse op 14-02-2008 11:31 . Reden: typo ]

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 21:33
Het is mij uiteindelijk toch gelukt om van Orange af te komen. Ik had ze in gebreke gesteld omdat ze niet nakwamen de beloofde snelheidsverhoging te halen. Om een lang verhaal kort te maken, neem contact op (aangetekende brief) met de afdeling KLACHTEN (niet Opzeggingen).

Ik kreeg een verhaal te horen (ben teruggebeld) dat ze mij accuut gingen overzetten en mocht dat niet lukken ik in de gelegenheid werd gesteld het abonnement op te zeggen. Binnen een half uur had ik dezelfde persoon weer aan de lijn en het was niet gelukt, maar ik kreeg een maand korting... 8)7
Euh.... dat was niet de afspraak, waarop ze zei dat ik acuut zo worden afgesloten, de lijn zou gesloopt worden....
Enigszins verbaasd over deze drastische maatregelen heb ik toegezegd. In de praktijk bleek de sloop van de lijn nog een dikke week op zich te laten wachten, dus kon tot die tijd nog internetten. Telefonie lag er wel direct af. Zelfde dag Telfort aangevraagd (aangegeven geen ADSL te hebben).
Het afsluiten en weer opnieuw aansluiten is prima verder verlopen (moet alleen nog ff rekeningafschriften controleren), maar ben ondertussen tevreden Telfort klant! _/-\o_

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Anoniem: 248336

Slurpgeit schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:31:

De Groene ,gele rode en blaauwe zijn ouwe omroepdraden van vroeger.. heb je niets aan..

De draden die twisted zijn zijn je aansluitingen... transparant en zwart is je 1ste lijn en je wit transparant is je eventuele 2de lijn..

Kijk ik heb het zelfde ISRA punt ;)
En heb in me linkerhand me huidige Het Net aansluiting en rechts zie je het andere twisted paar "2de lijn" en daar komt over een week of 2 telfort aan te hangen

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 248336 op 14-02-2008 14:06 ]

• Slurpgeit
Ah, oke, dankje. Ik dacht dat ik als enige ter wereld weer 1 of andere vage aansluiting had. Nouja, dan het feit gewoon maar accepteren dat die kabel of ontzettend oud is, of 4 rondjes onder onze wijk maakt voordat hij in de centrale komt.

• Fatal Mind
  • Niet online
Ik heb nu al sinds 2 dagen geen internet van die kut provider... het begon met een technisch probleem met KPN ( lijnhuur etc...) en dat schijnt opgelost te zijn... het enige wat er nu nog mist is een werkende verbinding... terwijl orange zegt dat er geen probemen meer zijn... er is weer een case aangemaakt en van de week gaat de opzeg brief eruit, dit is de druppel die de emmer doet overlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Wel handig dat je telefonisch kunt opzeggen, de bevestiging komt per mail en per post had ik begrepen van de KS van Orange.
Binnenkort maar even een alice abo aanvragen om de tijd te overbruggen voordat glasvezel wordt opgeleverd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Zit nu ondertussen 4 dagen zonder internet....

Gisteren even een paar belletjes gepleegd naar kpn en Telfort,
Aan kpn gevraagd of ze konden kijken naar de centrale hier, en die was volgens hun test gewoon in orde, dus daar kan m'n probleem niet aan liggen.

Aan telfort gevraagt of ze m'n lijn even willen doormeten, en hier kwam gewoon uit dat ik 19mbit kan halen bij hun... Orange kan de lijn niet eens doormeten... lompe noobs.

Gisteren bij orange ook de opzeg service aan de lijn gehad.. en ik kreeg die persoon achter de telefoon zover dat ik per direct kon opzeggen, maar dit heb ik helaas moeten afslaan... want er is nog altijd de kans dat het volgende week wel werkt ( ik zie de kans laag in... ) want ik kan wel per direct opzeggen, maar dan zit ik zeker weten zonder internet voor de komende 5 weken... en dat is een hell...

moeilijk allemaal weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

ga er maar niet vanuit dat je per direct kan opzeggen... Je word gewoon aan je contract gehouden. Vooral als je (pas) 4 dagen zonder verbinding zit. Overigens kan Orange de lijn ook doormeten hoor. Ligt eraan welk netwerk. Op het kpn-netwerk zijn de mogelijkheden soms beperkt. Puur omdat het netwerk van kpn is......... Die storing en dat bijv. upgrades niet worden uitgevoerd ligt puur aan kpn/het netwerk van kpn/laksheid van kpn/concurrentiegedoe/naaistreek van kpn. Er zijn g*dgloeiend mensen die van Orange adsl lite naar Extra gaan en gewoon al 2 weken van te voren van kpn worden afgesloten... Kpn zegt doodleuk pech mevrouw/meneer gaat u maar bij orange zeiken... Meerdere mensen die dit al hebben meegemaakt in mijn omgeving...
Lijkt mij een staaltje van machtsmisbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Foutje, ik had dit net in het oude topic gepost, maar daarna zag ik pas dat dit nieuwe topic er is.
---
Nog een tip voor mensen die Orange wel willen behouden, maar aan het eind van hun jaar zitten: Gewoon bellen dat je op wilt zeggen, krijg je meteen een kortingsaanbod van 17 euro nogwat voor een half jaar als je besluit te blijven. Dus dan kan het ineens wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Helsie schreef op zondag 17 februari 2008 @ 02:26:
Foutje, ik had dit net in het oude topic gepost, maar daarna zag ik pas dat dit nieuwe topic er is.
---
Nog een tip voor mensen die Orange wel willen behouden, maar aan het eind van hun jaar zitten: Gewoon bellen dat je op wilt zeggen, krijg je meteen een kortingsaanbod van 17 euro nogwat voor een half jaar als je besluit te blijven. Dus dan kan het ineens wel...
haha, klopt had ik ook. Maar bij mij was het gewoon voor een heel jaar 17 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar ik hoop het... Een vriend van me heeft het Familiy abonnement bij Orange, dus met een Livebox. Nu nog zonder WiFI.

Ik lees dus net in de startpost dat je gewoon zelf een PCMCIA WiFI kaart (van bepaalde merken) erin kan gooien. Is er dan nog meer tweaking nodig, moet je nog iets bij Orange zelf afnemen, of is het erin gooien en werkt het? En, wat zijn de instelmogelijkheden (qua beveiliging etc)? Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

De pcmcia-kaartjes van bepaalde merken werken gewoon. Je hoeft bij Orange niks extras af te nemen (je hebt natuurlijk wel een wifi-usbstick of ingebouwde wifi nodig voor je pc). Livebox ondersteundwep en wpa en mac-filtering. Alleen zul je vanuit Orange weinig geen ondersteuning krijgen mocht je er problemen mee hebben. En vergeet niet op het reg-knopje aan de onderkant van de livebox te drukken als je een pc wilt aanmelden.

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 17-02-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
Oki, klinkt goed. Die ondersteuning leek me vrij logisch, maar denk die ook niet nodig te hebben. WiFI in PC/MacBook is aanwezig, dus dat is het probleem ook niet. Die reg-knop had ik ook al ergens gelezen.

Bedankt, dan ga ik hem op zoektocht sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

desnoods kijk je of het bij bijvoorbeeld Mycom in de schap ligt. Kun je paar dagen proberen en zonder problemen binnen 8 dagen terugbrengen en geld terug ;) Mocht het goed werken dan zoek je via de pricewatch de goedkoopste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
Goede tip, maar terugsturen is opzich ook het ergste niet en de MyCom is in Almere niet zo "reuze", dus. Er is er inmiddels eentje onderweg van 4Launch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Het is me opgevallen dat m'n ping ineens ~30ms is ipv <20 ms. (Naar je DSLAM)
Zijn er meer mensen waarbij dit het geval is?

Is al weer over. :)

[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 19-02-2008 17:11 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 11:16
In de periode van 20 t/m 26 februari 2008 vinden er 's nachts onderhoudswerkzaamheden plaats aan ons netwerk. U kunt hierdooor problemen ondervinden met uw ADSL (& Telefonie) verbinding. Om de verbinding in dat geval te herstellen haalt u de stroomstekker van de modem uit het stopcontact en doet deze er weer in. Natuurlijk proberen wij de overlast zoveel mogelijk te beperken. Wij bieden u onze excuses aan voor eventueel ongemak dat u desondanks ervaart

bron: http://www4.orange.nl/netwerkmeldingen/index.html#0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Ik zou volgens berekeningen 1.68 kilometer van de centrale af wonen .. terwijl dit pertinent niet juist is. Ik woon er 922 meter vandaan.

Verbiding is hier ook wat trager dan aan de overkant waar ik mijn zaak had. 8)7

Mijn waarde is hier 23.2db :/

Upstream 1016 Kb
DownStream 15588 Kb
Afname Dichtbij : 23.2 (dB)
Ver weg : 6.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 13 (dB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Chadi schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:58:
Ik zou volgens berekeningen 1.68 kilometer van de centrale af wonen .. terwijl dit pertinent niet juist is. Ik woon er 922 meter vandaan.

Verbiding is hier ook wat trager dan aan de overkant waar ik mijn zaak had. 8)7

Mijn waarde is hier 23.2db :/

Upstream 1016 Kb
DownStream 15588 Kb
Afname Dichtbij : 23.2 (dB)
Ver weg : 6.7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
Volgens mij klopt die berekening wel, want ik zit ook ~ 1.8 KM van de centrale en ik haal(de) ~1760kB per seconde. Nu is dat rond de 450kB.

Ik heb een Linksys WRT54GL met een tomato firmware. Het enige wat ik heb veranderd is dat ik de livbox nu bridge naar de linksys. Eerste week met uistekende resultaten (zoals direct via de livebox) en nu is dat gezakt. Of het ligt aan de werkzaamheden of niet? Ik zou het niet weten. Ik ga iig de livebox opnieuw opstarten, maar volgens mij gaan de brigde instellingen dan weer weg...

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ondertussen 7 dagen zonder internet... die gare idioten hadden vorige week al een case aangemaakt met het probleem, vervolgens iedere dag gebeld, en het blijf hetzelfde gezeik '' geduld hebben '' laatste 3 dagen kreeg ik alleen maar een malloot die gegevens noteerde omdat ze het zogenaamd zo druk hadden... heb ik vandaag nog een keer gebeld en kreeg ik eindelijk weer een normaal iemand aan de lijn... deze kon mij vertellen dat er helemaal geen case was... nog mooier... dus er is weer een case aangemaakt met zogenaamde spoed, orange kennende is dat dus gewoon over een week eens bellen of het al werkt en vervolgens niks doen... ... ...

Ik word hier zo intiegelijk verlept van... ze doen geen moeite, sturen geen monteur, ze wimpelen je af op de telefoon, er is tot 3x toe beloofd dat ze terug zouden bellen op dezelfde dag, word gewoon NIET terug gebeld, ik snap niet dat ze als bedrijf zijnde zo kunnen overleven, zo kan je toch niet met je klanten om gaan...

Het zal niet lang duren voordat ik eens een bezoek aan dat kantoor van ze ga brengen en een verklaring ga EISEN ! en er dus niet wegga voordat ik een waardig antwoord ontvangen heb... anders moeten we maar eens wat drastischere maatregelen gaan nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Fatal Mind schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:05:
Ondertussen 7 dagen zonder internet... die gare idioten hadden vorige week al een case aangemaakt met het probleem, vervolgens iedere dag gebeld, en het blijf hetzelfde gezeik '' geduld hebben '' laatste 3 dagen kreeg ik alleen maar een malloot die gegevens noteerde omdat ze het zogenaamd zo druk hadden... heb ik vandaag nog een keer gebeld en kreeg ik eindelijk weer een normaal iemand aan de lijn... deze kon mij vertellen dat er helemaal geen case was... nog mooier... dus er is weer een case aangemaakt met zogenaamde spoed, orange kennende is dat dus gewoon over een week eens bellen of het al werkt en vervolgens niks doen... ... ...

Ik word hier zo intiegelijk verlept van... ze doen geen moeite, sturen geen monteur, ze wimpelen je af op de telefoon, er is tot 3x toe beloofd dat ze terug zouden bellen op dezelfde dag, word gewoon NIET terug gebeld, ik snap niet dat ze als bedrijf zijnde zo kunnen overleven, zo kan je toch niet met je klanten om gaan...

Het zal niet lang duren voordat ik eens een bezoek aan dat kantoor van ze ga brengen en een verklaring ga EISEN ! en er dus niet wegga voordat ik een waardig antwoord ontvangen heb... anders moeten we maar eens wat drastischere maatregelen gaan nemen...
En dat te denken dat ze in derde landen boos worden om hele andere dingen... Boos? Die fase zijn ze allang voorbij. Overleven om niet te sterven noemen ze dat. En jij zeiken dat je geen internet hebt? Ik vind dat je je prioriteiten weer ff moet herinrichten zetten. Suc6!

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:30

The Legend

*Plop*

Ik heb vandaag weer m'n Livebox aangesloten omdat ik niet tevreden was omdat m'n ST546 instabiel werd. De LB is nu rechtstreeks op het ISRA aangesloten (10cm kabeltje) en ik krijg de volgende waardes:

Upstream 1016 Kb
DownStream 9480 Kb
Afname Dichtbij : 28.3 (dB)
Ver weg : 10.2 (dB)

De afname dichtbij gedeeld door 13,81 = 2000 meter. Volgens een interne meting bij KPN was het 1,7KM dus dat zou kunnen kloppen. Voor 2km van de wijkcentrale is 9,5Mbit echter nog gewoon te laag? M'n speedtouch had ik getweakt met DMT en daar heb ik 12+ mee gehaald :/

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
The_Alchemist schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:34:
[...]

En dat te denken dat ze in derde landen boos worden om hele andere dingen... Boos? Die fase zijn ze allang voorbij. Overleven om niet te sterven noemen ze dat. En jij zeiken dat je geen internet hebt? Ik vind dat je je prioriteiten weer ff moet herinrichten zetten. Suc6!
Ik weet niet waar jij het over heb... ik heb alle recht om pissig te zijn als een provider niet doet wat ze '' beloven '' en al zeker als het zo lang moet duren... en bovendien heb ik niks met de 3e wereld te maken en we zitten hier in een '' orange '' topic, dus laten we ontopic blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
The Legend schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:40:
Ik heb vandaag weer m'n Livebox aangesloten omdat ik niet tevreden was omdat m'n ST546 instabiel werd. De LB is nu rechtstreeks op het ISRA aangesloten (10cm kabeltje) en ik krijg de volgende waardes:

Upstream 1016 Kb
DownStream 9480 Kb

De afname dichtbij gedeeld door 13,81 = 2000 meter. Volgens een interne meting bij KPN was het 1,7KM dus dat zou kunnen kloppen. Voor 2km van de wijkcentrale is 9,5Mbit echter nog gewoon te laag? M'n speedtouch had ik getweakt met DMT en daar heb ik 12+ mee gehaald :/
In verhouding tot 1.7km is de downstream wat aan de lage kant ja. Als je met de ST icm DMT 3mbit meer winst kan halen, kan het zijn dat de centrale apparatuur wat vaag doet. Ik zou het voorleggen aan de helpdesk en in ieder geval vragen of ze een meting willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 13:20
The_Alchemist schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:34:
[...]

Als ik zo de specs van je systeem zie, kun je voor het geld dat je daarvoor betaald hebt een heel dorp in de "3e wereld" voeden.
Dus ik zou zeggen, verkoop het, en stuur het geld op naar een goed doel, zijn wij ook weer verlost van je moralistisch gepreek. :O

(en ja....... ik weet het, mijn post slaat nergens op, en is volledig off-topic, maar dat was die van jou ook)

[ Voor 7% gewijzigd door TifKag op 20-02-2008 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

TifKag schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:30:
[...]
Als ik zo de specs van je systeem zie, kun je voor het geld dat je daarvoor betaald hebt een heel dorp in de "3e wereld" voeden.
Dus ik zou zeggen, verkoop het, en stuur het geld op naar een goed doel, zijn wij ook weer verlost van je moralistisch gepreek. :O

(en ja....... ik weet het, mijn post slaat nergens op, en is volledig off-topic, maar dat was die van jou ook)
Ik doe genoeg voor het goede doel en daarnaast ben ik redelijk bij verstand om rekening te houden met het feit dat ik ff zonder internet kan zitten en dat ik zonder internet niet dood kan gaan. Dat is meneer blijkbaar niet. Hij doet namelijk bijna alsof de wereld vergaat zonder internet. Boodschap: Internet is geen primaire levensbehoefte!

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

The_Alchemist schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:12:
[...]

Ik doe genoeg voor het goede doel en daarnaast ben ik redelijk bij verstand om rekening te houden met het feit dat ik ff zonder internet kan zitten en dat ik zonder internet niet dood kan gaan. Dat is meneer blijkbaar niet. Hij doet namelijk bijna alsof de wereld vergaat zonder internet. Boodschap: Internet is geen primaire levensbehoefte!
Zo kun je alles wel gaan dood relativeren. De primaire levensbehoeften zijn eten en drinken, slaap, rust en warmte. Over al het andere mag je dus niet klagen? Discussies over ethiek en moraal moet je niet in een ISP topic willen voeren. Het gaat hier om een dienstverlener die z'n werk niet goed doet, daar mag je over klagen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
The Legend schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:40:

Upstream 1016 Kb
DownStream 9480 Kb

Wauw, ik heb echt precies hetzelfde! Zie mijn waardes:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 9384 Kb
Afname Dichtbij : 26.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 144
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 49
ES-teller van 1 dag 0

Volgens de centrale zou ik 788 meter van de centrale moeten zitten, maar volgens deze waardes rond de 1,9km.

Zijn al die fouten (HEC, CRC) trouwens iets waar ik me druk om moet maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Slurpgeit op 20-02-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548

[b]Fatal Mind schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:05:[/b

Mag ik met je mee?

*alvast houten knuppel uit kast haalt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 16:05

Elwood Blues

87167191

Ook nog een (vooralsnog) positief bericht over de klantenservice van Orange. Ik belde ze omdat mijn vaste telefoonlijn (via ADSL dus) voortdurend kraakt. Natuurlijk alles al zelf geprobeerd:
- Livebox meerdere malen gereset
- Alle kabeltjes verwisseld en alle mogelijke combinaties geprobeerd
- Ander telefoontoestel
Verder zit ik rechtstreeks op de wandcontactdoos (=isra hier), en werkt het internet verder wel probleemloos en vlot. Modem traint in op ca 16000/1024 mbit, dus wat dat betreft alles in orde.

Ik dacht in eerste instantie dat het aan ons oude telefoontoestel lag, maar nu met een nieuw toestel is het precies hetzelfde. Dus de klantenservice maar eens gebeld. De jongen aan de andere kant van de lijn nam de gegevens rustig op, en heeft volgens mij inderdaad alle mogelijke standaardproblemen genoemd. Maar die had ik dus allemaal al gehad, dus we konden er vrij snel door. Wat de oplossing is weet ik niet, maar hij heeft het doorgespeeld naar de technische dienst. Ik gok zo dat ik een andere livebox moet gaan proberen, dus dat wacht ik maar even af. Hoe dan ook: ik hoefde niet lang te wachten (3 minuten), heb 11 minuten met hem aan de lijn gehangen, en ben dus wel €3 Euro armer aan telefoonkosten. Ben vriendelijk en rustig te woord gestaan, altijd prettig :)

Laat nog wel even weten hoe het afloopt, en of ik dan nog steeds tevreden ben ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Elwood Blues op 20-02-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Dilemmaatje hierzo

Huidig:
ISDN, Orange ASDL Basic (6 mbit)

Orange kwam met plan om over te stappen op ADSL extra, (snelheids verhoging van 6>8 mbit) zodat het goedkoper en sneller werd.

Toekomst plan:
ISDN, Orange ASDL extra @ 8 mbit

Probleem:
Krijgen nu een telefoontje van orange dat ze zeggen dat de 8 mbit technisch niet haalbaar op onze lijn, beetje vaag. Afstand is 1825m, zou toch moeten kunnen lijkt mij.

Mijn idee: ISDN laten omzetten naar analoog en orange extra @ 20 mbit + telefonie abbo nemen, zal vast niet op de 20 mbit komen, maar oke.

Dus mijn vraag is kan zoiets makkelijk voor me kaar gekregen worden? (zonder al te veel downtime)
En btw, een fax werkt dan toch ook niet meer of wel? (via VOIP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Slurpgeit schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:47:
[...]

Wauw, ik heb echt precies hetzelfde! Zie mijn waardes:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 9384 Kb
Afname Dichtbij : 26.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 144
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 49
ES-teller van 1 dag 0

Volgens de centrale zou ik 788 meter van de centrale moeten zitten, maar volgens deze waardes rond de 1,9km.

Zijn al die fouten (HEC, CRC) trouwens iets waar ik me druk om moet maken?
Ik heb mensen gezien met vergelijkbare dB waardes die 13-16Mbit haalden. Het ligt natuurlijk niet alleen aan de attenuation maar ~9Mbit lijkt me dan toch weinig. Ik meen me te herinnern dat de SNR-Marge volgens Orange tussen de 10 en 11 moet zijn. Bij jou is dat 8, dat lijkt me wel laag maar wat het precies is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Nou ja, ik meen ook een hoge piep door de kiestoon van onze telefoon te horen. En die CRC en HEC fouten? Heeft het daar iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Grrr, internetverbinding en daarmee ook telefonie weg. Zag zojuist in het modem dat de teller was gereset, dat duidt erop dat de werkzaamheden aan de centrale uitgevoerd zijn. Plots viel de verbinding weg en herstarten van de Livebox biedt geen oplossing. Helpdesk is niet bereikbaar vanwege drukte. Het gekke is dat de ADSL verbinding er wel is:
ADSL statistieken

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 25.9 (dB)
Ver weg : 11.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 17 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Tegelijkertijd zie ik:
Livebox configuratiemenu : Livebox

internetverbinding niet geactiveerd wijzigen
telefonie niet geactiveerd wijzigen
Kennelijk krijgt de Livebox dus geen IP van de DHCP server.

Mocht dit zo doorgaan met Orange dan stel ik ze zeker in gebreke want de beloofde verhoging laat ook nog steeds op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 19:35
En internet kickt net weer in nu ik aan de telefoon hing. Internet zit nu nog direct aan mijn PC, zo mijn router er maar weer eens tussen drukken. Tellers niet gereset.

[ Voor 7% gewijzigd door me_mrtn op 20-02-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Ik kom net van de telefoon af met de helpdesk. Mijn SNR marge klopt interdaar niet, en ook volgens orange zit ik maar 708 meter van de centrale af. Of ik vanwege de wekzaamheden aan het netwerk volgende week even terug wil bellen, dan wordt er een utigebreide lijnmeting gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

The Legend schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:06:
[...]

Zo kun je alles wel gaan dood relativeren. De primaire levensbehoeften zijn eten en drinken, slaap, rust en warmte. Over al het andere mag je dus niet klagen? Discussies over ethiek en moraal moet je niet in een ISP topic willen voeren. Het gaat hier om een dienstverlener die z'n werk niet goed doet, daar mag je over klagen lijkt me.
Helemaal mee eens. Maar ik vraag me dan ook af wat het nut is om hier te klagen in plaats van bij de veroorzaker van het probleem zelf. Ik vind hem weinig objectief om voor anderen een referentie te zijn. Verder vond ik zijn reactie gewoon wat overdreven. Ik ga hem niet vertellen dat ik het zo vervelend voor hem vind en dat ik met hem meeleef.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenuun
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 14:31
Zojuist weer een storing meegemaakt van zon 20minuten

Omgeving Zundert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:27
Ik ben eigenlijk best wel tevreden over Orange.

1x is de modem stuk gegaan, gebeld, ze bleven volhouden dat het aan mijn bekabeling lag (kabel van 10cm ofzo, recht op de connector gewikkeld).

Maargoed, ze zouden met terugbellen, zelf maar een nieuwe Zyxel modem geinstalleerd ... yep, probleem opgelost.

3 maanden later belde ze me terug of ik het probleem nog had ... je kan je voorstellen dat dat niet zo'n prettig gesprek was waarom ze me in godsnaam na 3 maanden pas terugbellen. :)

... Waardeloze service, livebox is ook troep ... verder nooit problemen gehad, werkt allemaal prima.

• Fatal Mind
  • Niet online
Anoniem: 248548 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:06:
[...]

Mag ik met je mee?

*alvast houten knuppel uit kast haalt*
hehe, i'll let ya know :P
Boeiend schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:31:
Dilemmaatje hierzo

Huidig:
ISDN, Orange ASDL Basic (6 mbit)

Orange kwam met plan om over te stappen op ADSL extra, (snelheids verhoging van 6>8 mbit) zodat het goedkoper en sneller werd.

Toekomst plan:
ISDN, Orange ASDL extra @ 8 mbit

Probleem:
Krijgen nu een telefoontje van orange dat ze zeggen dat de 8 mbit technisch niet haalbaar op onze lijn, beetje vaag. Afstand is 1825m, zou toch moeten kunnen lijkt mij.

Mijn idee: ISDN laten omzetten naar analoog en orange extra @ 20 mbit + telefonie abbo nemen, zal vast niet op de 20 mbit komen, maar oke.

Dus mijn vraag is kan zoiets makkelijk voor me kaar gekregen worden? (zonder al te veel downtime)
Het is volgens mij wel mogelijk om adsl te hebben met 2 telefoonnummers, 1 voor gewoon telefonie en 1 natuurlijk dan voor die Fax, maat van me heeft dat nu ook, alleen zit die bij de kpn zelf. 'k weet niet of orange ook mee wil werken...
The_Alchemist schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:12:
[...]

Helemaal mee eens. Maar ik vraag me dan ook af wat het nut is om hier te klagen in plaats van bij de veroorzaker van het probleem zelf. Ik vind hem weinig objectief om voor anderen een referentie te zijn. Verder vond ik zijn reactie gewoon wat overdreven. Ik ga hem niet vertellen dat ik het zo vervelend voor hem vind en dat ik met hem meeleef.
Daar zit natuurlijk wel wat in, jullie kunnen er ook niks aan doen :P maar toch, ik erger me er de tering aan en wou ff me ei kwijt :P dit is toch ongeveer wel het '' orange klachten topic ''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gjalt Kootstra
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-01 16:06
Weer een tevreden orange gebruiker erbij..

4 Weken geleden opgebeld door KPN met de boodschap dat we beter kunnen overstappen naar een internet+bellen abbo, mijn moeder die de telefoon opnam telefoon maar aan mij gegeven, en gevraagd naar de specs van de internet verbinding waar het mij voornamelijk omgaat. We zouden dan van de 3000/512 naar 4000/256 gaan wat mij uiteraard niet een tevreden zou gaan maken, dit heb ik ook tegen hem gezegd, de helpdesk mederwerker kon hier ook niks beters van maken dus heb hem maar medegedeeld dat we wel naar een andere provider gingen overstappen, ook omdat we al heel lang de discussie thuis hadden dat we gewoon teveel betaalde voor internet en telefoon aansluiting 34,95 p/m internet (HetNet) + 80 per 2 maanden aan telefoon rekening. Maargoed ouders vonden KPN heilig en moesten en zouden daarbij blijven. Door dit telefoontje werden ze met de neus op de feiten gedrukt dat ze gewoon teveel betaalden !!
Na een beetje zoeken op internet uiteindelijk op Orange Extra uit 20Mbit/1Mbit. Omdat in dit boerengat (Hasselt) we nog oude wijkcentrales hebben zouden we maar tot de 8Mbit/1Mbit kunnen halen, opzich al een hele vooruitgang tav ons oude 3000/512 abbo.
Orange gebeld, abbo besteld en onze overstapdatum ging 20 feb worden, nog 3 weekjes wachten dus.
In de tussentijd is gaan rondneuzen over ervaringen van Orange Extra hier in dit forum, toen kreeg ik toch wel me twijfels of alles goed zou gaan komen, maargoed de tijd zal het wel leren.

1 Week voor onze overstapdatum (20 feb) livebox en toebehoren binnengekregen, na het pakketje open te hebben gemaakt bleek dat er in de livebox iets rammelde. Als ik door de roostertjes heen keek zag ik al dat er een losse condensator rammelde. Maar livebox deed het wel gewoon, was te benaderen en geen foutmeldingen (lampjes ed). Toch maar de helpdesk opbellen en mijn verhaal verteld. Ze zouden een nieuwe livebox opsturen als hun technische dienst had beoordeeld na aanleiding van het report die de helpdesk medewerker had opgemaakt of er een nieuwe livebox opgestuurd zou gaan worden.

19 februari kwam ik er 's middags achter dat we waren afgesloten door HetNet, geen internet meer.
Meteen kijken of ik al aangesloten was door Orange, oude SMC router gaf al aan dat er al een 8000/1024 signaal op onze lijn stond.
Dit deed het nog niet dus maar de wireless adapter uit de doos gepakt zodoende maar tijdelijk het hele huis op het internet van de buren.

20 februari lees ik op school een e-mailtje van Orange dat onze internetaansluiting is overgezet(mailtje verstuurd om 02:15 's nachts). Vol spanning dus 's middags om 4 uur naar huis gaan om te kijken of het nu wel zou werken.
Thuis aangekomen livebox geinstalleerd, telefoon aangesloten etc etc.. Netjes netjes met de meegeleverde CD installeren (deze keer maar niet de eigenwijze uithangen) en na een kleine 10 minuten hadden we zowaar internet van Orange.

22 februari krijgen we een pakketje van TNT een nieuwe livebox en retourdoos van Orange om de oude terug te sturen. Vanmiddag dus even kijken of de nieuwe livebox het ook doet en deze gebruiken ipv de rammelde livebox waar ik nu op zit te RDPen..

Al met al een supertevreden Orange Extra abbonee erbij.. Mede door de slechte reacties op dit forum dacht ik laat ik mijn verhaal is doen.

ps. In de livebox bij telefoongegevens staat ook een telefoonnummer van de huidige aansluiting, we hebben ons oude nummer gehouden en dit doet het ook allemaal. Huistelefoon naar mobiel gewoon goede nummerweergave, toch staat er in livebox een heel ander nummer van onze telefoonaansluiting, komt dit vaker voor?

782 meter van wijkcentrale:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/237474991.png

[ Voor 1% gewijzigd door Gjalt Kootstra op 22-02-2008 14:00 . Reden: Plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Nu met de Orange helpdesk aan de telefoon. Standaard verhaal; heeft u virusscanners of firewalls geinstalleerd? Als ik op de webinterface van de Livebox een te lage snelheid zie 8)7

Nou, de vriendelijke dame van Orange kon er helaas niets aan doen. De snelheid was goed. Dat ik met een andere modem een hogere snelheid haal was niet relevant en de snelheid werd waarschijnlijk ook nog beinvloed door de kabel naar mijn PC 8)7 Wat een stel prutsers daar. Is het nu helaas pindakaas of is het een kwestie van blijven bellen totdat je een werknemer aan de lijn krijgt die er wel verstand van heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Ik begon mijn verhaal gelijk over mijn slechte SNR waardes en dergelijke, en de man aan de andere kant leek zowaar te weten waar hij het over had. Hij heeft gelijk mijn lijn doorgemeten, gekeken hoever ik daadwerkelijk van de centrale zit, en gezegd dat die waardes inderdaad niet kloppen. Mijn ping was overal goed, behalve de laatste hop (mijn huis in blijkbaar) was iets boven de 50MS).

Van deze meneer moet ik ergens volgende week terugbellen voor een lijnmeting, omdat ze nu met werkzaamheden bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253277

Hallo,

Ik heb ook de livebox, en nu wil ik een server maken (ftp) nu lukt het me wel om een lokaal ftp server te maken,

maar niemand anders kan hem dan bekijken (buiten mijn netwerk)

Nu las ik al iets over dat je je ip (192.168.1.11) moet koppelen aan je echte ip...

hoe doe je dat in je livebox?? ik zie het nergens staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183211

Hallo, ik heb Serv-U als FTP server en werkte direct zonder iets in de livebox te hoeven veranderen.
Natuurlijk wel een port instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Gjalt Kootstra schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:57:
Weer een tevreden orange gebruiker erbij..

Jij zou eens een blog moeten starten

Heel verhaal, knip knip knip...
Het feit dat je zo dicht op de centrale zit, zou betekenen dat je 20Mbit wel moet halen. Jij hebt thuis of teveel bekabeling, of je zit niet zo dicht op de centrale als je denkt of jouw pc blokeert de snelheid.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-01 16:36
Anoniem: 253277 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:42:
Hallo,

Ik heb ook de livebox, en nu wil ik een server maken (ftp) nu lukt het me wel om een lokaal ftp server te maken,

Nu las ik al iets over dat je je ip (192.168.1.11) moet koppelen aan je echte ip...

http://192.168.1.1/ Firewall... Poorten open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, ik heb ook een poort open gezet,, 8484,, maakt het dan nog uit welke?
lokaal doet de server het wel, maar daar buiten nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 18:28

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

The Legend schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:21:
Nu met de Orange helpdesk aan de telefoon. Standaard verhaal; heeft u virusscanners of firewalls geinstalleerd? Als ik op de webinterface van de Livebox een te lage snelheid zie 8)7

Nou, de vriendelijke dame van Orange kon er helaas niets aan doen. De snelheid was goed. Dat ik met een andere modem een hogere snelheid haal was niet relevant en de snelheid werd waarschijnlijk ook nog beinvloed door de kabel naar mijn PC 8)7 Wat een stel prutsers daar. Is het nu helaas pindakaas of is het een kwestie van blijven bellen totdat je een werknemer aan de lijn krijgt die er wel verstand van heeft :?
en dit is precies de reden waarom ik ben weggegaan bij Orange, ze liegen en zijn harstikke onbeschoft !
Je kunt me verhaal lezen in het Telfort Topic, ik ben naar telfort gemigreerd
Anoniem: 253277 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:42:
Hallo,

pleur je livebox in Bridge modus, en laat je server je dhcp oppakken ?

[ Voor 22% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-02-2008 13:12 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

fmb

Anoniem: 253277 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:30:
ja, ik heb ook een poort open gezet,, 8484,, maakt het dan nog uit welke?
lokaal doet de server het wel, maar daar buiten nog niet...
Je moet de poort openzetten die het programma gebruikt om verbinding te maken met de server. Dat zal ook de poort zijn waar de server naar "luistert".

Voor bepaalde services zijn standaard poorten: http://www.iana.org/assignments/port-numbers

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 22:59
Lekkere Loempia ik heb begrepen dat jij over bent gegaan naar Telfort.
Ik zou dit zelf ook prefereren alleen zou ik graag je ervaringen willen weten omtrent het gehele proces.
Hoe heb je dit aangepakt en heb je veel downtime ervaren
Moet je zelf bij orange alles opzeggen en dan alles bij telfort aanvragen etc
(wnr weet je je exacte afsluitdatum is dat de datum van contractingang etc)

Graag zou ik je ervaringen willen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CrankyGamerOG schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:11:
[...]

en dit is knip....

[...]

pleur je livebox in Bridge modus, en laat je server je dhcp oppakken ?
Wat bedoel je met Bridge modus?? en dhcp??

En ik heb nu poort 20 t/m 21 opengezet, en bulletproof ftp server op poort 21 ingesteld.. maar nu kan ik nog steeds niet inloggen via mijn ip..

je moet dan toch gewoon in tikken: ftp://85.15x.xxx.xx:21 (heb geen zin om mijn ip adress hier neertezetten...) maar dat doet ie niet...
ftp://192.168.1.11:21 dit wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Anoniem: 253277 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:02:
[...]

Wat bedoel je met Bridge modus?? en dhcp??

En ik heb nu poort 20 t/m 21 opengezet, en bulletproof ftp server op poort 21 ingesteld.. maar nu kan ik nog steeds niet inloggen via mijn ip..

je moet dan toch gewoon in tikken: ftp://85.15x.xxx.xx:21 (heb geen zin om mijn ip adress hier neertezetten...) maar dat doet ie niet...
ftp://192.168.1.11:21 dit wel..
Welkom op het forum !
Ik denk dat je dit verhaal even moet doorlezen:
Het Grote Poortmappingsverhaal

;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij doet het nu denk ik wel,, ik heb me nu ingelogt met een online ftp programma,, en dan kan ik alles wel zien als ik inlog met mijn ip..

Alleen nu kan ik dus mijn eigen ftp niet zien als ik dan inlog..:S hoort dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212845

Boeiend schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:31:

Zoiets kan wel voor elkaar gekregen worden maar makkelijk is anders. Er moet een hoop worden aangepast om een lijn van isdn naar analoog te maken en je betaald dan ook kosten daarvoor (remigratiekosten geloof iets van 70 euro). Je fax blijft het dan wel doen, mits je een ISDN fax hebt (wat ik betwijfel). Waarschijnlijk heb je er nu iets van een centrale tussen zitten ? Quattrovox of iets dergelijks? Als dat zo is kun je de fax moeiteloos gebruiken op je analoge lijn (let wel, 2 gesprekken tegelijk is dan natuurlijk niet mogelijk meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

fmb

Anoniem: 253277 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:11:
Hij doet het nu denk ik wel,, ik heb me nu ingelogt met een online ftp programma,, en dan kan ik alles wel zien als ik inlog met mijn ip..
Alleen nu kan ik dus mijn eigen ftp niet zien als ik dan inlog..:S hoort dat??
Het is mij niet echt duidelijk wat je hier probeert te vertellen. Wat bedoel je met een online ftp-programma?
Wat bedoel je met "nu kan ik dus mijn eigen ftp niet zien als ik dan inlog..:S hoort dat?"

Maar zoals Pim hierboven ook aangeeft: deze discussie wordt erg offtopic in dit topic.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik heb momenteel 3 sites (en couting ;) ) die het niet doen:
Fok, Sourceforge (betreft blijkbaar alleen http://notepad-plus.sourceforge.net/nl/site.htm), Newzleech.

Anderen via Orange met hetzelfde probleem?

[ Voor 26% gewijzigd door Helsie op 25-02-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

jozy schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:53:
Lekkere Loempia ik heb begrepen dat jij over bent gegaan naar Telfort.
Ik zou dit zelf ook prefereren alleen zou ik graag je ervaringen willen weten omtrent het gehele proces.
Hoe heb je dit aangepakt en heb je veel downtime ervaren
Moet je zelf bij orange alles opzeggen en dan alles bij telfort aanvragen etc
(wnr weet je je exacte afsluitdatum is dat de datum van contractingang etc)

Graag zou ik je ervaringen willen weten
Bij mijn overgang van KPN InternetPlusBellen naar Orange ADSL+Telefonie heb ik het volgende gedaan: bij Orange een telco migratie aangevraagd; KPN IPB werd hierdoor automatisch opgezegd; downtime bedroeg +/- 30 minuten.

Je moet dus (ik zou wel ruim voor einde contractdatum) bij Telfort een migratie van Orange naar Telfort aanvragen; zodra precies bekend is wanneer geleverd wordt nog een aangetekende brief naar Orange sturen en aangeven dat je een ISP migratie hebt aangevraagd en dat je het contract daarmee beeindigd (vul tevens datum van migratie in).

Als je namelijk gaat opzeggen en dan pas een Telfort abbo aanvraagt moet eerst je lijn gesloopt worden en een nieuwe lijn voor Telfort opgeleverd worden; gevolg hiervan is, is dat je ongeveer 3 weken downtime ervaart.

Succes, en zorg dat je duidelijk richting Orange communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 22:59
Thanks for the info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

En niet eerder opzeggen dan dat Orange je lijn overneemt! Neem een overlap (minstens een week of 2) anders knikkert KPN je lijn eraf op de dag dat je opzegt en als je vertraging bij Orange hebt (komt weleens voor dan kunnen ze de lijn niet meer overnemen. Bel wel altijd na bij KPN of je abbo is opgeheven anders krijg je dubbele rekeningen. Orange geeft het wel netjes door maar KPN heeft er nogal een handje naar om te doen of hun neus bloed. Iets met contract bla bla dat Orange niet voor je mag opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253483

Even een vraagje.

Voor ik strax heel de wirwar van forum berichten gaat doorzoeken...
Weet er iemand of oranje telefonie al werkt als je de livebox ingesteld heb als bridge?

Groetsels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Oke denk dan toch dat ik wil proberen om terug te gaan naar analoog en dan wissel naar orange extra + telefonie.
Wat is dan de beste manier om te handelen? En waar moet ik bij kpn aankloppen voor een omschakeling van ISDN>analoog (kosten?,duur?).
-KPN vragen om omschakeling
-Orange vragen om wisseling van ADSL basic > ADSL extra + telefonie.
-En daarbij dus vragen om een analoge livebox.
-KPN telefoon abbo op laten zeggen, maar dat regelt orange toch al of nie?

btw, los vraagje: zo'n live box heeft niet net zoveel aansluitingen als zo'n multi speedtouch geval (4x utp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 16:05

Elwood Blues

87167191

Elwood Blues schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:04:
Ook nog een (vooralsnog) positief bericht over de klantenservice van Orange.

[knip telefoonstoring die nu bij de technische dienst van Orange ligt te wachten op een oplossing. Zou teruggebeld worden hierover.]

Laat nog wel even weten hoe het afloopt, en of ik dan nog steeds tevreden ben ;)
Een week later nog geen reactie van Orange, en nog steeds een zwaar irritant tikkende lijn. De credits van Orange tikken langzaam af... ;) Als ze het niet op tijd oplossen stap ik over naar een andere provider.

Ik heb trouwens wel eens gezocht in dit topic (en voorgangers ervan) naar mensen met vergelijkbare klachten, maar heb niks gevonden. Is er echt niemand die die dezelfde problemen heeft? Klachtenomschrijving: een voortdurend krakend/tikkend geluid door de telefoon, hoorbaar aan beide kanten van de lijn. Klinkt alsof er iemand met zo'n klik-kikkertje aan het klooien is (maar ik geloof niet in kaboutertjes dus dat zal het niet zijn).

[ Voor 6% gewijzigd door Elwood Blues op 27-02-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 21:51
Ik heb een soortgelijk probleem als Elwood Blues, met als enig verschil dat de kraak op de telefoonlijn alleen in het begin van gesprekken aanwezig is, na een minuutje of 3 verdwijnt het. Ook ik heb alle mogelijke kabel/telefoon/livebox combinaties geprobeerd maar het probleem blijft bestaan (en is ontstaan sinds) met Orange.

Ik had overigens 5 weken geleden al een belofte dat iemand van de technische dienst me terug zou bellen (na een week) en dat is gewoon niet gebeurd. Toen een mail gestuurd (die volgens de jongen op de helpdesk wel ontvangen was, want er was een aantekening van) maar daar is ook nooit op gereageerd. Gister weer gebeld, en wederom de belofte gekregen dat de technische dienst me zou gaan bellen. Het zou me alleen niet verbazen als ze gewoon weer niet reageren. Erg jammer en niet bepaald ter ontkenning van hun belabberde reputatie op het gebied van service.

* RobertJ begint nu wel pissig te worden...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:03

Pubbert

random gestoord

Ik ben ook aan het overwegen om Orange als nieuwe ISP te nemen (heb appartementje gekocht waar ADSL2+ ligt :Y) )

Hoe zit Orange qua fair use policy? Ik zit nu bij xs4all en download geregeld 200-450GB per maand, dat word straks misschien nog wel erger met 20mbit (nu 8mbit)

En ik las dat sommige modem/routers probs hadden met Orange, iemand hier ervaringen met de 780WL van Thompson/Alcatel? Moet je nu via een workaround je mac adres kloonen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246056

Thund3r schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:45:
Ik ben ook aan het overwegen om Orange als nieuwe ISP te nemen (heb appartementje gekocht waar ADSL2+ ligt :Y) )

Hoe zit Orange qua fair use policy? Ik zit nu bij xs4all en download geregeld 200-450GB per maand, dat word straks misschien nog wel erger met 20mbit (nu 8mbit)

En ik las dat sommige modem/routers probs hadden met Orange, iemand hier ervaringen met de 780WL van Thompson/Alcatel? Moet je nu via een workaround je mac adres kloonen?
Als je verstandig bent stort je je niet in de ellende die Orange heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 21:51
Anoniem: 246056 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:28:
[...]

Als je verstandig bent stort je je niet in de ellende die Orange heet.
Ach ja, 't mag niets kosten he, dan ben jij bij hun aan het goeie adres. Ze verdienen overigens die marges ruim terug door hun helpdesk-telefoonkosten... :/

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136966

Neeeeeeeeeeeeeee orange wat doe je! 8)7 Ze zijn echt helemaal gek daar. Nog steeds na al die maanden geen internet en telefonie, in gebreke gesteld, contract laten ontbinden, contract opgezegd wat wederzijds is goed bevonden, krijg ik nu brieven dat ik mijn contract uit moet dienen en omdat ik achterstallige betalingen heb daarom ben afgesloten. Moet nu een of ander nummer bellen van 45 cent per minuut omdat ik ze ook niet meer kan mailen (orange mail afgesloten). Wat een organisatie is dat zeg. de 26e zou mijn telfort verbinding eindelijk worden opgeleverd maar ik heb nog steeds geen linesync, ik vermoed dat orange de boel aan het dwarsbomen is :'( . Ik weet echt niet meer wat ik nu nog kan doen! Dit is echt te schandalig..Ik wil gewoon een werkende internet en telefonie verbinding, meer vraag ik niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ik zit nu 2 weken zonder internet... heb nu maar een achtelijk duur linksys ding gekocht zodat ik van de buren het internet kan genieten... en het mooie is volgens orange is er nog maar sinds 1 week een case, terwijl ik toch echt 2 weken geleden geeist heb dat er een case gemaakt werd... wat ze vervolgens dus niet gedaan hebben... dus ik zit waarschijnlijk nog ruim 2 weken zonder internet omdat ze pas na 21 dagen een contract willen ontbinden. ( gore ************************ ) ook boeit het ze geen ene ruk dat ik al sinds het begin al problemen met ze heb. ik heb zoiets van als je veel problemen met een bepaalde klant heb, zorg dan gewoon dat je onder een contract uit kan komen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Mbt de laatste 2 posts.
doitall: Als je ze in gebreke hebt gesteld en ze zijn daar mee accoord gegaan, niks meer doen. Wel zorgen natuurlijk dat je brieven/bewijzen daarvan klaar hebt liggen mocht er een vervelend iemand aan de deur komen. Dat nummer a 45 c/pm lekker in dat donkere gat van hun laten stoppen. 8)

Fatal Mind: in gebreke stellen en eens uitzoeken waar ze die 21 dagen vandaan halen en of dat wettelijk wel okay is. Blijkbaar vinden ze dat je 3 weken niet moet zeuren en daarna houden ze je nog een tijdje aan het lijntje.

• Fatal Mind
  • Niet online
Nja, staat als het goed is in de algemene voorwaarden... en d'r gaat binnenkort een brief de deur uit die alles mooi beschrijft.

Anoniem: 110475

Orange....wat een triest bedrijf is dat zeg...!
Ook ik zit al weken (28 januari zou alles opgelverd worden) te wachten tot mijn lijn opgeleverd wordt....sinds die tijd dus verstoken van internet en telefonie...echt ongeloofelijk wat een ballen bedrijf....

Kreeg ik gisteren per post een brief...en dat terwijl ik ze al 80x gemaild en gebeld heb...staat er in de brief dat er technische problemen zijn met het systeem dat nieuwe aanvragen verwerkt en ik daardoor nog steeds moet wachten op de oplevering....en wat staat er in...'we weten nog niet wanneer de problemen zijn opgelost, de datum van oplevring kunnen we helaas nog niet afgeven 8)7 MAAR u hoeft de eerste maand na oplevering geen abonnementskosten te betalen' ....HUFTERS!! Wat heb ik hier nu aan.... |:(

Maar zijn er meer mensen die zo'n brief hebben ontvangen? Zo ja, wat wa de tijd voordat de lijn uiteindelijk opgeleverd werd na deze brief gekregen te hebben? Ik ben het nu echt zat en zit dus over de 21 dagen heen dat Orange in gebreke is gebleven....ik zou dus de hele zwik af kunnen blazen, echter heb ik alle gegevens, inclusief telefoonnummer, al half januari ontvangen. Deze heb ik dus af laten drukken op mijn verhuiskaartjes etc. Dus heb geen zin om alles weer te gaan wijzigen en naar een ander provider over te stappen..

Al met al een puinhoop en een behoorlijk frustrerende situatie.....onbegrijpelijk dat Orange zo met klanten om mag gaan....wanneer gaat de OPTA/Consumentenbond/etc is optreden tegen dit bedrijf... :?

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 10:09
nou eerste post van dit topic.

vorig jaar 2 maanden problemen gehad met orange toen ik een adsl verbinding op een bepaald adres wilde overzetten naar een nieuw kpn nummer; oude telf. nummer ging naar een ander adres (vader ging verhuizen) en wij bleven op dit adres wonen met een nieuw kpn nummer; minstens voor 60 euro aan telefoonkosten gemaakt waar ik niks van terug heb gezien (volgens mij 1 maand gratis abonnement a 20 euro)

nu wil ik in dec07 overstappen naar nieuw sneller abonnement met livebox (ik denk: beter als overstappen naar een nieuwe provider met lange downtime). 6 weken geduurd voor de aanvraag er eindelijk doorheen was (bel je een week later "nee we zien niks in ons systeem van een aanvraag").

livebox 1 week geleden geleverd. de 27e werd oude verbinding afgesloten. gisteravond livebox alvast aangesloten; vanmorgen had ik weer verbinding. meteen beetje surfen en verbinding voelde al trager aan als wat ik had (300kb/s had ik voorheen).

advies helpdesk: modem korter bij hangen (had 10m+ telefoonkabel naar livebox)
verder heb ik niks naar isra punt oid gekeken. ik heb maar 1 telefoonaanluiting (hier zat eerst een splitter op) en is dus hoofdaansluiting, wandcontactdoos niet geopened.

toen ik overstapte hoopte ik 8mbit te krijgen, maar nu blijkt dat dit volgens orange-site tussen de 4 en 8mbit moet zijn?
verschillende speedtesten en dit komt er uit:
- speedtest.nl 1700kbs 3091kbps 5041kbps 4654kbps 5136kbps 2705kbps 1600kbps
erg wisselend dus.
- speedtest.net snelste: 4620kbps average 3674kbps
- bbned allemaal rond de 2mbit
- deze download http://test.sbp.leaseweb.net/100mb.bin blijft op 200kb per seconde hangen
- https://www.xs4all.nl/all.../bandwidthmeter/index.php geeft een download van 1.33 mbit per seconde
- ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin blijft rond de 200 kb/s hangen

al met al blijkt mijn internet verbinding alleen maar langzamer te zijn geworden tov van me oude speedtouch510...

dit zijn me livebox waardes (en afstand test op internet geeft een afstand van 540meter...)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 Status ADSL-lijn   Verbonden
ADSL standaard  G992_3_A
Upstream    1020 Kb
DownStream  7992 Kb
Afname  Dichtbij : 15.1 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 15 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller  0
Firmware    0xe15080a
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  0
ES-teller van 1 dag     0

Heb Orange al weer 20 minuten moeten lastig vallen (a 0,2 per minuut) en ze hebben een ticket voor de technische dienst aangemaakt.

De vraag: mag ik nog hopen op een stabiele 6mbit+ verbinding (8mbit geloof ik al lang niet meer)?

en als 2e: stel verbinding blijft structureel op 3 tot 4 mbit hangen, kom ik nog van me jaarcontract af wat dus vandaag pas is ingegaan?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:47
Iemand die ook last heeft van torrent verkeer wat gecapped is? Dingen waarvan ik zeker weet dat ik meer dan (max) 6 kb/s moet halen, blijft in totaal onder de 6 kb/s.. Voorheen werkte alles, nu niets meer. Volgens bbned.speedtest.nl haal ik 1,70MB/s, dus daar ligt het niet aan.

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
Mijn zus heeft Orange met een speedtouch 330 usb modem. Nu wil ze graag een tweede pc aansluiten. Dit gaat niet lukken met een 330. Aangezien er nogal wat beton (2 verdiepingen) te overbruggen is voor een draadloos modem hierbij de vraag welk draadloos modem geschikt is in combinatie met Orange ADSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
MoiZie schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:37:
Iemand die ook last heeft van torrent verkeer wat gecapped is? Dingen waarvan ik zeker weet dat ik meer dan (max) 6 kb/s moet halen, blijft in totaal onder de 6 kb/s.. Voorheen werkte alles, nu niets meer. Volgens bbned.speedtest.nl haal ik 1,70MB/s, dus daar ligt het niet aan.
Een lage torrent snelheid kan ook betekenen dat er iets niet goed gaat in je port forwardings, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:47
Er is niets veranderd. Van de ene op andere dag (ding staat daar doelloos te downloaden) trage snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosse
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 06:46
Sinds 2 jaar orange en internet werkt eigenlijk altijd ( op 2 weken na toen de bliksem ingeslagen was in het stroomhuisje verderop) helaas kan ik dat niet zeggen van het bellen via de livebox.
Om de paar weken moet ik het moden even resetten want dan blijken we niet bereikbaar te zijn (internet werkt op dat moment wel prima).
Zijn er meer mensen met dit probleem en is er eventueel een oplossing voor?
Ik heb zelf sinds gisteren de livebox op 1 mtr van het isra punt gezet stond eerst boven en dat kostte een meter of 20 aan telefoonkabel voordat hij bij de livebox was. Ik heb hoop dat dat misschien het probleem oplost maar als er iemand nog een goed idee heeft???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Die 20 meter kabel er tussen uit kan in ieder geval al een verschil maken... (cat5/cat6 kabel kan eventueel wel) Kijk het even aan hoe het nu gaat met die meter ertussen. En anders gewoon de helpdesk gaan lastigvallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226221

En geen aftakkingen tussen je ISRA punt en je modem. Dit is bij mij een tijdlang oorzaak geweest van de meest wazige telefoonproblemen, terwijl internet het gewoon deed (zou eigenlijk ook niet moeten kunnen werken met die constructie, maar deed het dus wel...).
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.