[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.806 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 23:02

fmb

goosse schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:25:
Sinds 2 jaar orange en internet werkt eigenlijk altijd ( op 2 weken na toen de bliksem ingeslagen was in het stroomhuisje verderop) helaas kan ik dat niet zeggen van het bellen via de livebox.
Om de paar weken moet ik het moden even resetten want dan blijken we niet bereikbaar te zijn (internet werkt op dat moment wel prima).
Zijn er meer mensen met dit probleem en is er eventueel een oplossing voor?
Ik heb nu 1 jaar Orange en ben ook een aantal keer onbereikbaar geweest, had last van spookgesprekken of de telefoonverbinding werkte maar één kant op (beller hoort mij wel, ik de beller niet).

Regelmatig helpdesk gemaild en gebeld. De dramatische kwaliteit van de antwoorden en bijzonder slechte behulpzaamheid hebben me bijna doen besluiten te stoppen met Orange.

Een maand of twee terug vroeg een helpdeskmedewerker me echter de livebox te resetten (adapter eruit, zwart knopje naast adapteringang ingedrukt houden, adapter er weer in, zwart knopje weer loslaten) en sindsdien geen last meer gehad. Hoop dat dat zo blijft ;)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En toen zat fatal 3 weken zonder internet... paar dagen geleden heeft m'n pa een brief de deur uit gedaan waar hij ze nog tot 5 maart geeft ( nog paar daagjes dus ) en dat hij vanaf dan per direct alle betalingen naar orange stopzet. als ze niet willen luisteren zullen ze het maar moeten voelen...

Zodra de 5e voorbij is stoppen we orange en gaan we naar UPC een 6 mbit abbotje ofzo iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 13:45
Ik zit nu ongeveer een klein weekje bij Orange en eigenlijk is alles tot op heden keurig goed verlopen. De telco-telco van Tweakdsl naar Orange ging vlekkeloos. Ik heb misschien hooguit een half uurtje zonder internet gezeten, wat nu net de tijd was dat ik de livebox ging installeren. Ze hebben die livebox volgens mij ook wat geupgrade aangezien deze geen moeite heeft met de vele verbindingen die Azureus vaak maakt. Ook is de snelheid respectabel. Ik kom op ongeveer 12 a 13mbit down en 1 mbit up, maar dat is ook wel logisch aangezien ik op ongeveer 2 kilometer van de centrale zit. De telefoongesprekken gaan prima, de kwaliteit is vergelijkbaar met KPN. Gisteren een brief gehad van KPN over de opzegging van mijn KPN abonnement, dus ook dat heeft Orange goed geregeld. Nee, tot op heden geen klachten, dus voorlopig krijgt Orange en 10/10 :) :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Heb 3 weken zonder internet gezeten en haal met de beloofde tot 8mbit verbinding nog geen 400kB.
Na heen en weer mailen met de helpdesk kwam uiteindelijk de mededeling dat er infrastructurele problemen zijn en dat ze verwachten dat de snelheidsverhoging rond 25 maart 2008 een feit zo zijn.
Wat moet ik hier nu weer van geloven???? Ze hebben al zoveel crap uitgekraamd.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110475

Ik geef het op.....zojuist nog maar eens een keertje gebeld...weer aangegeven dat ik al vanaf 28 januari zit te wachten op mn oplevering....nu vertelde de beste man aan de andere kant van de lijn dat ik maar een nieuwe aanvraag moest indienen....de aanvraag die nu nog uit staat blijkt 'vast' te staan en hij verwacht dat hier niets meer mee gebeurd... :( :( :(
dit is echt uniek.....nog nooit meegemaakt....maar erg triest!! Nu kan ik dus weer van voor af aan beginnen en dan duurt het zeker weer 3 weken voordat de boel is opgeleverd....als dat goed gaat....
ik ben nu echt ten einde raad en wil heel orangei niet meer zien of horen....wie heeft er een goede tip??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:55

IkWilbert

Het is mij!

Anoniem: 110475 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:56:
Ik geef het op.....zojuist nog maar eens een keertje gebeld...weer aangegeven dat ik al vanaf 28 januari zit te wachten op mn oplevering....nu vertelde de beste man aan de andere kant van de lijn dat ik maar een nieuwe aanvraag moest indienen....de aanvraag die nu nog uit staat blijkt 'vast' te staan en hij verwacht dat hier niets meer mee gebeurd... :( :( :(
dit is echt uniek.....nog nooit meegemaakt....maar erg triest!! Nu kan ik dus weer van voor af aan beginnen en dan duurt het zeker weer 3 weken voordat de boel is opgeleverd....als dat goed gaat....
ik ben nu echt ten einde raad en wil heel orangei niet meer zien of horen....wie heeft er een goede tip??
Als je aanvraag niet goed is gegaan en je moet deze overnieuw doen... dan vraag je toch gewoon bij een andere provider je verbinding aan?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik zit nu een week zonder internet en men lijkt het niet te kunnen maken.
Wanneer kan ik opzeggen (abbo sinds 13 dec. 2007) Ik kan eerder opzeggen dan pas na een jaar toch?
Zij leveren niet de beloofde dienst. Wie kan me het duidelijk uitleggen en heeft de juiste adressen waar ik mijn brief aan moet richten en wellicht een voorbeeld broef?

Dank voor jullie hulp

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-07 11:43
Fanaat schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:37:
Heb 3 weken zonder internet gezeten en haal met de beloofde tot 8mbit verbinding nog geen 400kB.
Na heen en weer mailen met de helpdesk kwam uiteindelijk de mededeling dat er infrastructurele problemen zijn en dat ze verwachten dat de snelheidsverhoging rond 25 maart 2008 een feit zo zijn.
Wat moet ik hier nu weer van geloven???? Ze hebben al zoveel crap uitgekraamd.
ik haal hier nog geen 250 kb en heel veel hick ups. soms schiet die ff naar de 500 kb en dan meteen weer terug. Mijn verbinding voor de livebox was veel stabieler (gewoon analoog thompson modem).

ik heb gister maar 20mbit @home aangevraagd. ga proberen bij orange onder mijn contract uit te komen, 2mbit ipv beloofde 4-8mbit, en als dat niet lukt maar gewoon dubbel betalen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31014

Dit zijn mijn modem waardes.
De afstand is ongeveer 1 km.
Donwload zit gemiddeld op 4500 kbps
Upload zit gemiddeld op 700 kbps
Het lijkt me een beetje weinig?????

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14172 Kb
Afname Dichtbij : 22.4 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 294
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 36
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:09

The Legend

*Plop*

Je modem traint goed in (1016 up en 14172 down), het traag downloaden zit dus op je PC of tussen je modem en de pc en ligt niet aan Orange.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
The Legend schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:58:
Je modem traint goed in (1016 up en 14172 down), het traag downloaden zit dus op je PC of tussen je modem en de pc en ligt niet aan Orange.
klopt dit altijd?

mijn modem traint in op 1025 up & 7999 down.

heb een pc rechtstreeks op modem aangesloten (geen router / switch), op pc XP sp2 en geen firewall / virusscanner en haal nog geen downloads van 250kb+

dus ik snap niet waar dit aan kan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:27
Pff, de technische dienst belt me ALWEER niet... Dat is de 3e keer dat ze binnen een week zouden bellen en dat ze het gewoon niet doen...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110475

IkWilbert schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:20:
[...]

Als je aanvraag niet goed is gegaan en je moet deze overnieuw doen... dan vraag je toch gewoon bij een andere provider je verbinding aan?
Ik ben er inderdaad klaar mee...vanochtend mn aanvraag in zijn geheel laten annuleren...het was in een minuut gepiept!!! _/-\o_

dat wordt dus zoeken naar een andere provider en voorlopig meeliften op de buren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

The Legend schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:58:
Volgens de TD van Orange zegt dat trainen niet alles.
Mijn livebox traint ook behoorlijk (dicht bij 8 mbit account)
Download is echter om te huilen.
Volgens hen ligt dat aan de infrastructuur die nog niet ge-updated is

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Naar mijn weten is dat redelijk onmogelijk, de modem haalt die snelheid gewoon. Waar zou het dan nog geknepen kunnen worden? Enkel op de modem zelf en op de pc van de gebruiker -> klant domein dus. Wat bedoelen ze met "infrastructuur" dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
The Legend schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:19:
Naar mijn weten is dat redelijk onmogelijk, de modem haalt die snelheid gewoon. Waar zou het dan nog geknepen kunnen worden? Enkel op de modem zelf en op de pc van de gebruiker -> klant domein dus. Wat bedoelen ze met "infrastructuur" dan? :?
kan volgens mij toch echt.

dit zegt mijn modem:

Upstream 1020 Kb
DownStream 7992 Kb

en op mijn schone pc / geen firewall / geen AV / XP SP2 haal ik de helft van de tijd een miezerige 2,5mbit bij speedtest.nl, bij downloaden van iso / grote test bestanden ook meestal maar rond de 200kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Testen met meerdere pc's, telkens maar 1 tegelijk direct op de modem aangesloten en kijken of je dan nog steeds een trage verbinding ervaart. Indien mogelijk kun je ook een andere modem proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door The Legend op 04-03-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-06 21:48

Matis

Rubber Rocket

Ik heb sinds november problemen met orange:

Statistieken
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 15.5 (dB)
Ver weg : 2.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 23 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Welnu, met usenet is mijn snelheid met ups en downs maximaal 280 kb/s, wat voorheen (maandje terug), in exact dezelfde condities, 420 kb/s was, dat was toendertijd mijn max, want 4000kbit gedeeld door 10 is idd 420 kb/s (ongeveer althans).

Ik heb al een aantal malen naar orange gemaild, allereerst eind november, omdat ze prominent op de site vermelden dan in november de snelheid verdubbeld zou worden van 4 naar 8 mbit.

Dit is tot op heden niet gebeurt, wel had orange aangekondigd in een brief dat tussen eind jan en begin feb onderhoud gepleegd zou worden ivm de verdubbeling. Sindsdien is mn internetsnelheid k*t en ben ik pissedoff!

Orange houdt zich angsvallig stil en het is wachten totdat (@ Fanaat ) dat het 25 maart verholpen is, anders ga ik mijn ouders bevelen een andere ISP te gebruiken!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43249

Hoi,

Ik heb al vrij lang Orange extra 20Mbit + telefonie en daarvoor betaal ik € 29,95 aan Orange. Daarnaast nog het belbudget van KPN a € 10,50 per maand. Ik wil nu helemaal af van mijn vaste telefoon, dus alleen nog adsl via Orange voor internet. Schiet ik hier financieel iets mee op (rekening houden met opzegkosten)? Moet ik mijn belbudget opzeggen bij KPN of via Orange? Het telefoonabonnement van Orange is aan te passen op de Orange site. Dat houdt echter alleen in dat je extra diensten kunt afnemen, er staat niets over opzeggen.
Als ik alleen ADSL neem, betaal ik dan € 23,50 per maand of ook nog die € 9,95 om de lijn te huren?
!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02-2022
rawhide, even de startpost lezen daarin staan de meeste antwoorden op je vragen.

met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177841

In Januari verhuizing doorgegeven, 6 Februari heeft KPN mijn telefoon netjes (belbudget) verhuisd.

Helaas was orange was echter vergeten te registreren dat ik zou verhuizen. Dus op dat moment hebben ze dat alsnog gedaan. Netjes briefje thuis gekregen met de mededeling dat ik 25 feb weer aangesloten zou worden. Uiteraard is er nog helemaal niets gebeurd, nix geen internet.
Helpdesk doet het af als 'technische storing' zonder dat ze een nieuwe datum kunnen noemen.

Heb ze gisteren een aangetekend schrijven stuur waarin ik ze nog 2 weken geef.
Daarna eenzijdige ontbinding wegens wanprestatie en ga ik lekker op zoek naar wat anders.
Gelukkig is orange in ieder geval niet eigenaar van de lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254514

iemand ervaring met Orange ADSL extra icm speedtouch 510 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Kan prima werken alleen de ST510 is naar mijn weten enkel geschikt voor ADSL1 en kan dus maar tot 8mbit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Legend schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:49:
Kan prima werken alleen de ST510 is naar mijn weten enkel geschikt voor ADSL1 en kan dus maar tot 8mbit halen.
ik heb op mijn adsl st510 ook alle lampjes groen branden en zie dat mijn verbinding netjes 4 mbit is, maar ik kan verder niet het internet op, ook pingen etc niet..ik heb hierover contact gehad met Orange HlpDsk, echter zij snappen er zelf volgens mij helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254514 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:52:
[...]

ik heb op mijn adsl st510 ook alle lampjes groen branden en zie dat mijn verbinding netjes 4 mbit is, maar ik kan verder niet het internet op, ook pingen etc niet..ik heb hierover contact gehad met Orange HlpDsk, echter zij snappen er zelf volgens mij helemaal niks van.
ik heb de modem een reset gegeven, de installatie opnieuw uitgevoerd, en eindelijk (er was weer internet) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zoals bekend gaat de LiveBox snel over z'n nek wanneer er sprake is van teveel connecties. Het aantal toegestane connecties in download programma's naar beneden halen is dan wel een optie maar dit heeft nog weinig nut wanneer je met meerdere mensen achter dezelfde LiveBox hangt. Je zit dan zo weer te hoog.

Best kans dat het probleem verholpen word door de LiveBox in bridge mode te zetten maar na het helemaal lezen van die topic ben ik tot de conclusie gekomen dat dit voor de LiveBox instabiel en te veel behelpen is.

Het probleem ligt hem in het feit dat connection table volloopt. Voor zover ik weet is het te lang vasthouden van de connecties hier de oorzaak van. Nu zat ik te denken, is er:
a) geen mogelijkheid om via telnet de timeout te verlagen naar een 15min. i.p.v. de vaak standaard 15 dagen? Of
b) geen mogelijkheid om via telnet op commando een cleanup te forceren?

Aangezien ik achter de LiveBox nog een Linksys router heb hangen met een alternatieve firmware zou je in het laatste geval in de router om de zoveel tijd een script uit kunnen laten voeren.

Mijn kennis van Telnet is echter niet toereikend. Weet iemand van jullie of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:19
De onderlinge relatie van de orange collega's is ook niet al te best las ik net :X :

Een medewerker van telecombedrijf Orange is vandaag door een collega doodgestoken. Het incident vond plaats in een kantoor van het bedrijf aan de Groenhovenstraat in Den Haag. Dat heeft de politie laten weten.

De twee hadden ruzie, maar het is onduidelijk waarover. De dader, een 37-jarige Rotterdammer, is aangehouden. De identiteit van het slachtoffer wilde de politie nog niet vrijgeven. De steekpartij vond plaats op de werkvloer, waar collega's getuige waren van het incident. Orange heeft voor hen slachtofferhulp geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 23:04
En het heeft niets met het breedband gedeelte van Orange te maken. Die zitten nl. in Amsterdam.
In Den Haag zit de mobiele afdeling van Orange..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Oh ja, dacht laat het nog ff weten

Ben eindelijk van die hoeren af, me pa had ze boze brief gestuurd en 2 dagen daarna gebeld, en we konden opeens van ze af, nu weet ik niet of dit toevallig met die 21 dagen te maken had, maar hoe dan ook, ben van ze af...

Grappige is dan ook, een dag later belde ze me pa op z'n mobiele nummer, met de ultiem lompe vraag waarom we van ze af waren gestapt... ook konden ze het niet snappen dat upc zoveel sneller een verbinding kon opleven ( naar upc shop gegaan en uur later thuis aangekomen en het deed het )

Hoe dan ook, mij zal je hier niet meer in dit topic zien :P ik ga lekker chillen in het upc topicje :P woei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Laatst online: 02-06 16:19
Ik heb nu een paar maandjes mijn Livebox draadloos gemaakt met behulp van een wireless router.
Nu heb ik sindskort (1 a 2 weken) een erg lage downloadsnelheid als ik iets van een site download of via nieuwsgroepen. Als ik op speedtest.nl een download check doe dan is dit wel de normale +400kb.

Hebben meerdere mensen hier last van of zal dit aan mijn router liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 14:35

lordsnow

I know nothing

Spurlie schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:24:
Test je lijn eens zonder router, en dan weet je of het daar aan ligt... Lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:18

ManiacsHouse

Scheisse!

Wou ik net ook gaan zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70103

Wat zijn bij jullie eigenlijk de gemiddelde pingtijden ?

Ik vind dat deze erg hoog liggen, rond de 35ms, naar transip.nl, hebben jullie dit ook ?

Komt dit door de livebox of zit orange niet op het "echte" kpn netwerk, met planet internet had ik toch netjes 7ms naar transip.nl of dergelijke servers in amsterdam.

Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Anoniem: 70103 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:04:
Wat zijn bij jullie eigenlijk de gemiddelde pingtijden ?
Ik vind dat deze erg hoog liggen, rond de 35ms, naar transip.nl, hebben jullie dit ook ?
Ik ping transip.nl in 23ms (Orange ADSL Extra & Telefonie).

Sinds een paar weken moet ik veel reloads doen om webpagina's geopend te krijgen. Ben er nog niet achter waar dat aan ligt...

[ Voor 17% gewijzigd door fmb op 09-03-2008 20:09 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187361

Pingen naar transip duurt hier ook zo'n 20~25Ms. Downloaden via usenet gaat hier met zo'n 425Kb/s maar toch moet ik (net als fmb) websites soms een paar keer F5'en voordat ze reageren. Op dat moment word er niet gedownload oid. Wanneer de website echt te voorschijn komt gebeurt dat ook snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Anoniem: 187361 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:18:
maar toch moet ik (net als fmb) websites soms een paar keer F5'en voordat ze reageren.
Dat is interessant, blijkbaar ben ik niet de enige. Dat stemt hoopvol, alhoewel, maakt ons wsch. afhankelijk van Orange om het op te lossen...
Downloadsnelheid bij mij met usenet is 15 Mbit/s (van de 20 Mbit/s), daar ben ik prima over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70103

Oke, en hoever zitten jullie van de centrale af ?

Ik zo een 1500m, lijkt me niet de oorzaak dus, en zit Orange dus wel op het "echte" kpn netwerk (zelfde als planet e.d.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 26-06 15:42

spanx

_Sp[A]nX_

ik wil mijn livebox aanpassen met een port forward.... standaard lukt dat wel maar ...

hardware dreambox 7020 sat ontvanger met linux

nu

internet 80 naar 80 intern en dat is mijn web-tv
internet 8047 naar 8047 intern naar little apache

Maar ik wil .....

internet 80 naar 8047 verwijzen (dus niet intern! ik wil intern 80 gebruiken voor webtv)
internet 81 naar 80 verwijzen naar webtv, als ik ooit toch nog van thuis iets klaar moet zetten om op te nemen op mijn dreambox

is hier een manier voor en niet de poort 1 op 1

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Volgens deze site zit ik op ongeveer 350 meter van de telefooncentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Spurlie schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:24:
Ik heb nu een paar maandjes mijn Livebox draadloos gemaakt met behulp van een wireless router.
Nu heb ik sindskort (1 a 2 weken) een erg lage downloadsnelheid als ik iets van een site download of via nieuwsgroepen. Als ik op speedtest.nl een download check doe dan is dit wel de normale +400kb.

Ik heb nu de Livebox direct aan de pc gehangen en internet is nog steeds zeer traag.....
Ligt dus puur aan Orange zelf! Morgen (weer eens) contact opnemen met de helpdesk!!...

Jarenlang tevreden klant van wanadoo/orange geweest en de laatste maanden behoorlijk wat problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 23:04
Kan nog steeds een verrotte tcp-stack zijn.

Paar dingen die je kan proberen:

- Booten van een livecd
- Testen of TCP-Optimizer helpt
- Factory reset van de livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:50
[kraak bij telefoongesprek - één van de oplossingen?]
Ik lees op de vorige pagina's dat er wat mensen zijn met een kraak op de telefoongesprekken. Zelf ook regelmatig last gehad totdat ik merkte dat het alleen gebeurde als ik met mn computer de volle bandbreedte gebruikte. De download stoppen en de kraak was weg.
Nu heb ik mn download altijd iets geknepen (in Sabnzbd bv een bandwidth limit van 0.02). Nu komt het nooit meer voor dat ik een kraak op de lijn heb.
Kennelijk werkt de priorisering van VOIP niet zo goed....

[download stort in na chat]
Anderzijds heb ik wel een probleem dat na (het lijkt er althans op) een MSN chat de downloadsnelheid van 1101.67KB/s naar ongeveer 720KB/s zakt. Een reset van de livebox corrigeert dit weer.
Ik weet niet 100% zeker dat dit met MSN te maken heeft, maar vroegûh wel, en sinds de laatste firmware heb ik dus last van dit verschijnsel.
Heeft iemand er een oplossing voor? Anders kan ik elke nacht resetten. Die kids van me chatten wat af :/
Overigens heb ik op GOT wat searches gedaan, maar het aantal hits is enorm, en mn antwoorden staan er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Heeft iemand ervaring met het opzeggen van enkel het internetbellen-gedeelte van orange? Ik merk dat ik deze nauwelijks gebruikt en voordeliger ben met enkel een belbudget abbo. (ik bel maandelijks minder dan 10 euro)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Laatst online: 30-06 21:27
Ik moet vandaag of morgen nieuw internet bestellen. Nu is er zoveel keuze, waaronder ook Orange.
Het gaat mij echter alleen om het internet, dus zonder telefonie.

Ik wil dan graag een 20 MBIT abonnement, maar nu wil ik graag van jullie weten wat in de praktijk die 20 Mbits betekent. Er staat niet voor niks TOT 20 Mbits. Ik zit trouwens zo'n 1250 meter van de centrale.

Een andere vraag gaat over de livebox. Ik hoor dat deze nog wel eens voor problemen kan zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

Haaguit

HBZNPLT!

Is er eergisteren een nieuwe firmware of zo uitgerold??!! Kan elke f*cking dag mijn livebox rebooten omdat alles uitgevallen is...

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Lizard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:08:
Kan nog steeds een verrotte tcp-stack zijn.

Paar dingen die je kan proberen:

- Booten van een livecd
- Testen of TCP-Optimizer helpt
- Factory reset van de livebox.
Allemaal geprobeerd, maar helaas zonder succes.
Ik heb net een downloadtest gedaan op speedtest.nl en ik kom zelfs op een gemiddelde van 39.4 KByte/sec uit! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:07
Haaguit schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:52:
Is er eergisteren een nieuwe firmware of zo uitgerold??!! Kan elke f*cking dag mijn livebox rebooten omdat alles uitgevallen is...
Ik heb nog steeds 3202WNLB_22204E, volgens mij is deze niet nieuw. Maar mijn livebox valt ook niet uit (de livebox is bij mij een van de weinige dingen die het nog steeds goed doet).
Wel werden bij mij de afgelopen dagen pagina's erg traag geladen. Het ging volgens mij ergens mis bij het opbouwen van een connectie. Downloaden ging namelijk wel op zijn max. (max. betekend dus 220 kb/s omdat Orange nog steeds geen snelheidsverhoging heeft doorgevoerd (ze zijn het niet eens waard om van deze zin een flame richting Orange te maken)).
Maar als ik bijv. www.google.com pingde, dan mislukte meestal 1 of 2 van de 4 pogingen.
Maar gelukkig is dat weer over.

Nu Orange maar weer eens een mailtje sturen hoe het met de snelheidsverhoging staat (ben benieuwd welke smoes en / of vooruitschuifmededeling ze nu weer hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:50
Doe eens een reset vanaf het menu. Gaat het daarna sneller?
(zoals ik in mn post, hierboven ook geschetst heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
ArnieNFW schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:34:
Doe eens een reset vanaf het menu. Gaat het daarna sneller?
(zoals ik in mn post, hierboven ook geschetst heb)
Nope, werkt ook niet. Nu een gemiddelde van 35.7 KByte/sec...

Dit komt mij heel bekend voor:
--Niels-- schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:18:
[...]

Wel werden bij mij de afgelopen dagen pagina's erg traag geladen. Het ging volgens mij ergens mis bij het opbouwen van een connectie.

[ Voor 57% gewijzigd door Spurlie op 11-03-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Haaguit schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:52:
ha, ik heb dat rotding maar aan een schakelklok gehangen. Elke nacht om 6 uur en om 12 uur gaat ie een kwartier uit. Dan ben ik wel wat langer van een verbinding verzekerd.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170251

Spurlie schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:42:
[...]

Nope, werkt ook niet. Nu een gemiddelde van 35.7 KByte/sec...

Dit komt mij heel bekend voor:

[...]
Heb ik ook! Ik heb zo nu en dan dat de snelheid wel eens omhoog schiet, maar vaak inderdaad rond de 50 kbit. Dus dat was reden voor mij om vandaag te bellen naar Orange. Deze callcenterboy schoot na een paar tests direct in de lach, dit kwam omdat hij dat soort resultaten nog nooit gezien had. Hij zei, "De verbinding hoor normaal 10 decibel te zijn, bij u is het 31 decibel." Dus ik moest blij zijn dàt ik nog internet had. Dus hij gaat er een call voor aanmaken en zei dat het binnen 2 weken zeker geregeld moest zijn. Ik heb ongeveer een uur na dat telefoon gesprek een aantal behoorlijke pieken gehad. Maar nu is dat niet meer. Ik woon 1,5 km vanaf de telefooncentrale, dus zou een behoorlijke verbinding moeten hebben.
Het zou ook kunnen liggen aan de bekabeling in huis he, de verbinding vanaf het ISRA punt mag niet al te lang zijn.

Edit: Ik vond het callcenter wat beter dit keer als de vorige keer. Een tijdje was het echt een drama, toen bleek het ooit eens zo te zijn dat we niet doorgevoerd zijn toen we ons abboneerden omdat er niet op OK was geklikt. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 170251 op 11-03-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Net gebeld met Orange en hij heeft allerlei gegevens genoteerd. Hij dacht in ieder geval niet dat het probleem bij mij in huis was, maar dat het dus waarschijnlijk aan Orange zelf ligt. Het wordt doorgegeven aan de technische dienst en als zij vragen hebben of wanneer het probleem opgelost is dan nemen zij telefonish contact met mij op.

Deze keer wel een persoon aan de lijn die iets nuttigs doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
Weet iemand ook of er al iets meer bekend is over de snelheidsverhoging. ik zit nu nog steeds op mijn oude snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Ik heb nu sinds 6 maart ook internet een livebox. Hiervoor zat ik nog zo'n goede ouwe trouwe Speedtouch 546, welke super stabiel was. Maar nu met die livebox Afbeeldingslocatie: http://www.kvdeckmasters.nl/Forum/Smileys/Magic/kots.gif

Een ramp om de boel goed in te stellen met een Linksys router erachter en nog een veel grotere ramp om dat ding stabiel te houden. Het eerste wat me opviel was wat hierboven ook staat. Internetsnelheid gewoon op z'n max (van waar hij op intraint, 5.8mbit, terwijl ik max 8mbit moet hebben), dus ik download met +- 600 a 610kb/s. Maar pagina's laden het ene moment gewoon snel zoals het hoort, vooral 's middags, maar 's avonds en andere willekeurige momenten gaat het super traag. Ik moet soms wel 10seconden wachten voordat hij ook maar begint met laden van tweakers.net, net als alle andere sites. Echt bagger dit.

Ook was inees telefonie weggevallen, terwijl hij het eerst wel deed :| Dus ff op internet gezocht in de FAQ en daar stond zelfs de oplossing :o Een hard reset, dus alle poorten die ik geforward had en de rest van de settings, allemaal weg :'(

Ik ga morgen maar eens even bellen met die sjappen van Orange, want dit kan zo niet. Wel een leuke snelheid, maar het internetten gaat nog lastiger dan met een 56k modem als het op laden van pagina's aankomt.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

9778.2 KByte/sec
(=78226 kbps)
Speedtest resultaat

Ze zijn er zeker mee bezig :P

Edit:
21186.1 KByte/sec
(=169489 kbps)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 170251 op 11-03-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 508 Kb
DownStream 2040 Kb
Afname Dichtbij : 29.0 (dB)
Ver weg : 14.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 27 (dB)
Ver weg : 26 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

kan iemand mij vertellen welke maximale snelheid ik kan halen, wanneer mijn snelheid wordt verhoogd naar 4mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

philip oving schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:56:
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 508 Kb
DownStream 2040 Kb
Afname Dichtbij : 29.0 (dB)
Ver weg : 14.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 27 (dB)
Ver weg : 26 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

kan iemand mij vertellen welke maximale snelheid ik kan halen, wanneer mijn snelheid wordt verhoogd naar 4mb.
Nou, nu is jouw snelheid 2 Mbit. Het word meen ik verdubbelt, dus dan zou het 4 Mbit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5836 Kb
Afname Dichtbij : 38.5 (dB)
Ver weg : 19.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 55
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 15
ES-teller van 1 dag 0

Ik weet niet of dit goed of slecht is, maar het lijkt dat het SNR-marge erg laag is? En waar staat die HEC-teller eigenlijk voor, want ik zie dat ie hierboven op 0 staat.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Rye schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:17:
Ik heb nu sinds 6 maart ook internet een livebox. Hiervoor zat ik nog zo'n goede ouwe trouwe Speedtouch 546, welke super stabiel was. Maar nu met die livebox [afbeelding]
Dat je internetverbinding niet stabiel is, ligt waarschijnlijk niet aan je livebox. Mijn Livebox heb ik al meer dan een jaar en dat het lang duurt voordat de pagina's er zijn, is iets van de laatste paar dagen bij mij (zoals ik eerder zij, gaat het bij mij nu wel weer normaal).

Voor de mensen boven mij met vragen m.b.t. hun afname dichtbij enz. en hun te behalen snelheid, in de TS staat hier een mooi stukje over:
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Daar staat ook uitgelegd hoe je met deze waarden je afstand tot de centrale kunt berekenen. Vervolgens kun je dan in het grafiekje kijken wat ongeveer je max. snelheid is die je zou kunnen halen. (Van zelf je conclusies trekken leer je altijd meer dan wanneer iemand alleen het antwoord voorkauwt en als je er niet uit komt, kun je het altijd nog vragen :))

@Rye
HEC staat denk ik voor Header Error Checksum. Deze telt dus dit type fouten. Ik heb geen idee over wat voor tijdspan deze teller dit telt, maar als je bedenkt dat er heel veel pakketjes worden verstuurd en ontvangen, dan lijkt mij 55 niet zo'n groot probleem. (al is het natuurlijk wel interessant om te weten waardoor deze worden veroorzaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 30.0 (dB)
Ver weg : 18.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 22 (dB)
Ver weg : 7 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Niet echt goed bij mij dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

Haaguit

HBZNPLT!

Mja, livebox reageert gewoon niet, tot na een reset. Snelheid is wel iets minder als eerst (14000 ipv 15200), maar baal ervan. Kreng was retestabiel bij me, en nu twee maal daags de stekker eruit!

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:07

boesOne

meuh

Spurlie schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:24:
Net gebeld met Orange en hij heeft allerlei gegevens genoteerd. Hij dacht in ieder geval niet dat het probleem bij mij in huis was, maar dat het dus waarschijnlijk aan Orange zelf ligt. Het wordt doorgegeven aan de technische dienst en als zij vragen hebben of wanneer het probleem opgelost is dan nemen zij telefonish contact met mij op.

Deze keer wel een persoon aan de lijn die iets nuttigs doet!
Ik heb sinds een dag of 3, 4 hetzelfde probleem. Max download meestal tussen de 40~50KB/s. Echter is dit met http downloads. Torrent haalt wel >100KB/s. (getest op 3 verschillende computers).
Ik heb geen tv abbo en ben fervent bezoeker van uitzendinggemist, maar de verbinding is te traag voor een goeie stream! Als dit snel gefixxed wordt dan ben ik weg..

Ik heb de livebox ff gewisseld met een ouwe speedtouch (direct op ISRA punt) en die doet hetzelfde. Ergo: probleem zit in de infrastructuur van Orange..

Speculatie: Zouden ze aan het prutsen zijn met trafficshaping?

[ Voor 8% gewijzigd door boesOne op 12-03-2008 09:39 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-07 17:14
Same, trage verbinding de laatste paar dagen waarbij regelmatig sites niet willen openen (soms met veel geluk naar veel refreshen dan wel). Geen idee waar het vandaan komt, hiervoor eigenlijk nooit problemen gehad met orange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Nou ik zou zeggen dat iedereen die dit probleem heeft het even bij de helpdesk van Orange moet melden. Hoe meer gevallen bekend zijn hoe beter ze het kunnen oplossen en hoe sneller ze er werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Spurlie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:18:
Nou ik zou zeggen dat iedereen die dit probleem heeft het even bij de helpdesk van Orange moet melden. Hoe meer gevallen bekend zijn hoe beter ze het kunnen oplossen en hoe sneller ze er werk van maken.
Ik heb even gemaild naar mijn contact op de escalatiedesk van Orange.. (geen zin om met de reguliere HD te gaan bellen :P)

K'hou jullie op de hoogte..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17948 Kb
Afname Dichtbij : 8.3 (dB)
Ver weg : 0.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 189
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10
ES-teller van 1 dag 0
Ik zat eerst op 19000kbit, toen op ongeveer 18500, nu op 17948 @200meter van de plaatselijke hoofdcentrale af. Mij hoor je niet klagen maar ik vind dit wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
boesOne schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:46:
[...]

Ik heb even gemaild naar mijn contact op de escalatiedesk van Orange.. (geen zin om met de reguliere HD te gaan bellen :P)

K'hou jullie op de hoogte..
Pfff, ik probeer ze wel te mailen maar dat formulier 'stel een vraag' timed steeds out. (Ik kan alles wel invullen maar als ik op verstuur klik krijg ik die timeout.) Dit is trouwens vanaf mn werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Spurlie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 00:24:

Afname Dichtbij : 30.0 (dB)
Ver weg : 18.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 22 (dB)
Ver weg : 7 (dB)

Niet echt goed bij mij dus?
Voor je huidige snelheden zullen deze waarden geen probleem zijn, maar indien je sneller wilt, dan zal je SNR-marge dichtbij een probleem gaan worden.

Nog even wat extra info over de betekenis van de 'afnamen' en de 'SNR-marge' opgezocht.
SNR staat voor Signal-to-Noise-Ratio en die bedoelde ik. Die SNR wil je zo hoog mogelijk hebben op je lijn, want dan kun je lekker veel bandbreedte krijgen. SNR is ook de waarde die negatief beinvloed wordt door slechte bedrading, of eigenlijk; de Noise wordt hoger, dus de SNR wordt dan lager. De waarde die echter genoemd wordt in de livebox is de SNR-margin. Die SNR-margin blijkt een bedachte waarde die de veiligheidsmarge aangeeft tussen de voor je bandbreedte benodigde SNR en de daadwerkelijke SNR op je lijn. 10dB is de algemeen geaccepteerde en ook door Orange gehanteerde waarde hiervoor.
Afname (attenuation) is hoeveel het signaal verzwakt onderweg (van jou naar de centrale), hoe lager de afname, hoe beter (bij lage afnames is een hogere snelheid haalbaar).

SNR is Signal to Noise Ratio, hoeveel ruis er in het signaal zit. Hoe hoger deze waarde hoe beter (hoe sterker het signaal t.o.v. de ruis is).
En nog een uitgebreider artikel over How to interpret your adsl Line Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadebaja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06-2022
heb een 20 mb verbinding, kom niet verder dan 4 mb, reactie van Orange helpdesk "dit ligt aan de afstand tot de wijkcentrale" kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Wat voor modem gebruik je?

@ Niels
Bedankt voor de informatie, is nu een stuk duidelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
ik heb probleem met de 20mbit lijn ik haal maar 600kbps met nieuwsgroepen met torrent haal ik 1mb? hoe kan dit is het een instelling ofzo eerst haalde ik wel 1500kbps ik wil graag weer snel downloaden :(

gebruik gewoon live box
en heb 20mbit van orange
newsserver smsusenet

[ Voor 15% gewijzigd door Baazie op 12-03-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Had gisteren maar weer een mailtje naar Orange gestuurd m.b.t. het uitblijven van de snelheidsverhoging. Kreeg net deze reactie:
Tot onze spijt hebben wij een vertraging opgelopen met betrekking tot de snelheidsverhoging van abonnementen. De technische dienst is er op dit moment druk mee bezig om de snelheidsverhogingen doorgevoerd te hebben voor eind april 2008. Vandaag hebben de eerste klanten een snelheidsverhoging gekregen. Een dezer dagen zal dus ook uw snelheid verhoogt worden.
Wij zullen op de hoogte brengen zodra uw snelheid verhoogd gaat worden.
Dus ze gaan er nu van uit dat ze over 1,5 maand de snelheid van iedereen hebben verhoogt. Of het moet natuurlijk weer een smoes zijn om ons 1,5 maand rustig te houden :/, hoop het niet.

Toevallig dat ze vandaag net de eerste klanten van een snelheidsverhoging hebben voorzien (of is dit de standaardreactie van deze maand?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Wordt toch eens langzaam tijd om een klachtenbrief te sturen. Ik heb speciaal voor de snelheidsverhoging de Livebox aangevraagd. Toendertijd werd immers tegen mij beweerd dat de hogere snelheid van 8Mb al beschikbaar was bij mij, maar niet dus.
Ook al is het maar 1 euro per maand, toch zou ik hier graag een vergoeding van willen zien. Omdat ik nu iets gebruik dat ik eigenlijk niet nodig had en heb aangevraagd doordat Orange de verkeerde informatie heeft verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hadebaja schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:40:
heb een 20 mb verbinding, kom niet verder dan 4 mb, reactie van Orange helpdesk "dit ligt aan de afstand tot de wijkcentrale" kan dit?
Dat kan inderdaad kloppen. Doe bijvoorbeeld hier https://secure.dds.nl/aanmelden/adsl_check.php een psotcodecheck om te checken welke snelheid je kunt verwchten. Neem van mij aan dat je die 20 mb met moeite kunt halen ;) .Verder moet je ook erop letten dat de afstand tussen je ISRA punt en je livebox zo kort mogelijk is. Indien mogelijk hou dit maar iets van een meter ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadebaja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06-2022
Anoniem: 170251 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:21:
[...]

Dat kan inderdaad kloppen. Doe bijvoorbeeld hier https://secure.dds.nl/aanmelden/adsl_check.php een psotcodecheck om te checken welke snelheid je kunt verwchten. Neem van mij aan dat je die 20 mb met moeite kunt halen ;) .Verder moet je ook erop letten dat de afstand tussen je ISRA punt en je livebox zo kort mogelijk is. Indien mogelijk hou dit maar iets van een meter ofzo.
Heb zojuist orange aan de lijn gehad, doordat ik op het KPN netwerk zit kan ik niet hoger komen dan 8MB, de 4MB nu was inderdaad aan wel laag en hij raadde me aan de kabel tussen de livebox en de wand te vervangen zodat er minder ruis zou zijn... gaan we maar eens proberen vanavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 13:20
hadebaja schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:44:
[...]

Heb zojuist orange aan de lijn gehad, doordat ik op het KPN netwerk zit kan ik niet hoger komen dan 8MB, de 4MB nu was inderdaad aan wel laag en hij raadde me aan de kabel tussen de livebox en de wand te vervangen zodat er minder ruis zou zijn... gaan we maar eens proberen vanavond...
Je kunt wel zien dat je pas nieuw bent bij orange en dit topic :)

Het ligt ALTIJD aan de klant, en nooit aan orange.
Dat verhaaltje van die kabel tussen LB en isra, vertellen ze altijd en aan iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
m0ridin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 09:58:
Same, trage verbinding de laatste paar dagen waarbij regelmatig sites niet willen openen (soms met veel geluk naar veel refreshen dan wel). Geen idee waar het vandaan komt, hiervoor eigenlijk nooit problemen gehad met orange...
Hetzelfde hier (locatie Utrecht). Heb nog nooit problemen met de verbinding gehad maar nu sinds een paar dagen zijn sommige sites niet of nauwelijks te bereiken. Resetten van Livebox heeft geen resultaat. Up- en download snelheid is gewoon goed, speedtest.nl geeft wel maar 20 - 35 connecties per minuut aan. Er staan verder geen torrents of andere p2p programma open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:05
Zelfde probleem hier. Ineens hele hoge pings van tegen de 200 in multiplayer games waar ik daarvoor gewoon tussen de 30 en 50ms had. Vijf tabs tegelijk openen in Firefox lukt ook niet meer en als de LB gereset wordt werkt het even goed dus het ligt aan Orange |:( Over drie weken zit ik bij Telfort gelukkig, en dit geeft maar weer aan dat dat een goede keus is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
In WOW krijg ik gewoon ping tegen de 900:| Was dat de server of die gekke livebox? Ik mag hopen die server!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:05
dennus2006 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:26:
In WOW krijg ik gewoon ping tegen de 900:| Was dat de server of die gekke livebox? Ik mag hopen die server!
Ik denk geen van beide ;) Ik hou het op het netwerk van Orange :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
objectief2 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:28:
[...]

Ik denk geen van beide ;) Ik hou het op het netwerk van Orange :)
Als het zo blijft ben ik er snel weg :|
Dit kan niet, graforange :X

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Laatst online: 16-06 11:38
Hier is het sinds 2 dagen ook niet al te best, vanaf een uur of 6 's avonds zie ik dat m'n usenet download snelheid terug zakt naar zo'n 300kB/s gemiddeld i.p.v. 430kB/s. Gelukkig is het *nog* niet zo dramatisch als wat ik lees van anderen die nog maar 20kB/s halen en gewoon 5 minuten een pagina zien laden. Maar het is toch echt diep triest dit.

En ze blijven beloven dat alles goed komt, maar die beloftes kennen we, de snelheidsverhoging kwam in november, toen december, toen maart en nu weer april. Tss..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 16:54
Ik heb na een aantal maanden afwachtend te zijn geweest nu Orange aansprakelijk gesteld. Ze blijven in gebreke met een ondeugdelijk product. Bovendien eis ik mijn abonnementsgeld terug. Ik heb daarover met iemand van opzeggingen over gesproken.

Ondanks het feit dat mijn abbo nog tot november loopt, ben ik van mening dat ik lang genoeg gewacht heb en hef ik de overeenkomst op. Ik ga er niets eens een brief voor schrijven; dit is een pure wanprestatie.

Alle argumenten zijn natuurlijk al eens voorbij gekomen vanuit Orange: kabels, afstand centrale, KPN wachtlijst, blabla. Voorheen had ik ADSL lite van Wanadoo/Orange met een snellere verbinding dan nu. Kom dan niet met een verhaal aanzetten dat ik geen 4 Mb kàn krijgen. Orange belooft het op meerdere fronten en dan zal zo'n foonmiep mij vertellen dat het niet gegarandeerd is.

Ik heb ze tot april gegeven en wil binnen een week weten of dat haalbaar is. Anders gaat deze jongen met behoud van telefoonnummer en teruggave van betaalde kosten gewoon over. Kwestie van doorzeuren, heb ik gemerkt. Elk argument van hun kant veeg je simpelweg van tafel. Orange: maak eens waar wat je belooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 11:16
Zo te zien ben ik niet de enigste. Ze hebben echt problemen met HTTP... als ik newsservers bereik heb ik bijna me volledige snelheid en als ik via http download dan kom ik max aan 50 kb. Terwijl ik een ADSL lijn van 4Mbit heb! Dan komt er nog bij dat me telefoonverbinding echt super slecht is. Soort knipper licht je kent het wel... iemand horen stotteren aan de lijn. Nu baal ik dat ik KPN heb opgezegt..... 8)7

Argg oftewel dit is allemaal de oorzaak van die onderhoud dus ben flink pissed.... Heb weer gemaild. Ze wilde dat ik van BBned ff 100MB downloade en mijn ADSL statistieken zou mailen met de resultaten heb ik maar gedaan....

Tevens heb ik te horen gekregen bekende dat orange in oudbeijerland helemaal er uit lag van de week! Heel de verbinding daar weg.... Gaat echt niet goed.

Ik zie nu deze mail in mijn mail box
Geachte *xppn*,

Binnenkort worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de apparatuur waarop uw ADSL verbinding is aangesloten. Het kan zijn dat tijdens het onderhoud uw ADSL (& Telefonie) verbinding enige tijd niet beschikbaar is. Wij doen er alles aan om de dienstverlening zonder onderbreking voort te zetten.

De werkzaamheden vinden plaats rond:

periode: 13 t/m 18 maart 2008
tijdstip: tussen 11:00-17:00 uur
mogelijke uitval: enige tijd gedurende bovenstaande periode

herstarten van uw modem (Livebox of ander modem) is noodzakelijk
Indien u merkt dat uw ADSL (& Telefonie) verbinding van Orange niet meer werkt is het noodzakelijk uw modem opnieuw op te starten. Haal de stroomkabel van de modem uit het stopcontact of uit de modem. Wacht *** minuut en sluit de stroomkabel weer aan. Hou er rekening mee dat uw modem enige tijd nodig heeft om op te starten voordat u weer kunt internetten.

heeft u nog vragen?
Ga naar onze online klantenservice. Of bel onze ADSL klantenservice via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
to BlondMM:
Ben zelf ook maar aan het rondkijken gegaan voor nieuwe abonomenten. Zal Alice wat zijn? Ik wacht even deze onderhoudsbeurd af en anders ga ik ook me contract proberen te ontbinden.... Heb nog steeds me 8Mbit niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

Geweldig dit. 'S nachts nog gedownload, pc automatisch uit. Kijk ik vanochtend naar de modem, zie ik dat die lampjes spastisch aan het doen zijn. Internet knipperde en de dataled knipperde, wat vreemd was omdat niemand achter de pc zat :S

Ik modem gereset omdat er geen internet, maar ook geen telefoon meer was. Nu komt het mooie, telefoon gaat wel 1 of 2x over als er gebeld wordt, maar de livebox geeft aan dat er geen TELEFONIE mogelijk is, alsof het staat uitgeschakeld in mijn abbonement. Als ik vanmiddag weer telefoon heb, dan ga ik wéér orange bellen en maar eens verhaal halen.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
sasquatch schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:32:
[...]

Hetzelfde hier (locatie Utrecht). Heb nog nooit problemen met de verbinding gehad maar nu sinds een paar dagen zijn sommige sites niet of nauwelijks te bereiken. Resetten van Livebox heeft geen resultaat. Up- en download snelheid is gewoon goed, speedtest.nl geeft wel maar 20 - 35 connecties per minuut aan. Er staan verder geen torrents of andere p2p programma open.
Hier ook Utrecht. Verder is ook hier de snelheid verder prima...connecties per minuut heb ik nog niet gechecked, zal ik vanavond eens bekijken. Gisteren leek het even goed te werken maar vandaag weer gepruts (hoorde ik van mn vriendin die nu thuis zit).

Bah, als dit maar geen gewoonte gaat worden. Staat ook niets van werkzaamheden vermeld op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Aug 13 2008 om 17:30:48 UTC+0200)

Download : 336.3 KByte/sec
Upload : 92.9 KByte/sec
Connection : 599.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

Dit zijn mijn resultaten. Best dramatisch, terwijl ik een 20 mbit verbinding heb. En ik woon 1,5 km van telefooncentrale af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 13:20
Anoniem: 170251 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:32:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Aug 13 2008 om 17:30:48 UTC+0200)

Download : 336.3 KByte/sec
Upload : 92.9 KByte/sec
Connection : 599.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

Dit zijn mijn resultaten. Best dramatisch, terwijl ik een 20 mbit verbinding heb. En ik woon 1,5 km van telefooncentrale af.
Die site is niet representatief voor je download, maar alleen voor je conn/min en je pingtijden.
Voor je downloadsnelheid kun je beter op http://speedtest.bbned.nl even de 100 mb download proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Mm raar, die bbned test van 100 MB gaat op fullspeed, maar als ik iets willekeurig van een site download (bij XP SP3 RC2 ofzo van de microsoftsite) dan is het wel steeds maar 30 a 40 KB/s, en je gaat me niet vertellen dat MS al 4 dagen niet meer kan leveren dan precies die snelheid!

bah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

boesOne schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:13:
Mm raar, die bbned test van 100 MB gaat op fullspeed, maar als ik iets willekeurig van een site download (bij XP SP3 RC2 ofzo van de microsoftsite) dan is het wel steeds maar 30 a 40 KB/s, en je gaat me niet vertellen dat MS al 4 dagen niet meer kan leveren dan precies die snelheid!

bah...
Alles is afhankelijk van verbindingen en servers. Als de servers van microsoft druk zijn, kan het gebeuren dat je lage snelheden haalt. Als je op bbned je fullspeed haalt moet je er gewoon van overtuigd zijn dat het wel snor zit met je verbinding en snelheid.

Verder zou je hier nog eens kunnen testen op
http://www.speedtest.net/

een tevreden orange abonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Nee hoor, ik download bij bbned met ca 100 kb (op speedtest.nl met ca 40kb). Maar netzoals boesboes download ik van vrijwel iedere site (op uitzonderingen na) met maar ca 30-40 kb...

Orange gaf zelf ook al toe dat de fout bij hun ligt, dus is absoluut niet de server van MS of een andere willekeurige site...

Tevens zie ik steeds meer mensen hier die hetzelfde probleem hebben.

Ben nu DIKO aan het downloaden van www.vmesquita.com en dat gaat maar met 26kb/s...

[ Voor 8% gewijzigd door Spurlie op 13-03-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182253

Ik heb 20mbit family van orange, heb nog de wannadoo livebox. Mare dat gaat al jaren prima ik haal een download snelheid van 1,5 mb/sec.

Nu Wil ik van mijn dure KPN huistelefoon af en overweeg ik Orange telefonie. Wat zijn hierbij de voordelen of de valkuilen die jullie tegen zijn gekomen??

Ik ben erg huiverig over het veranderen van mijn telefoon want ik zit dan wel weer een jaar aan orange vast, en ik weet nie tof er straks een goede provider komt die internet+Telefonie+digitale tv komt aanbieden, vooral digitale tv vind ik interessant, op dit moment heb ik gewoon nog oude 'gratis' kabel tv :p

Wat raden jullie mij aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
eergisteren waren ze me toch aan het kloten bij orange. hele tijd online offline online offline echt super irritant.

zat met me iphone hele tijd speedtest te draaien. en kreeg heel af en toe een download van 870kbs ipv 420 wat ik normaal heb. maar zat gisteren nog steeds aan de 420 echt irri, zit graag te wachten op die 8mbit :D

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:27
Bij KPN blijven, Telefonie van Orange levert je alleen een hoop gezeik en problemen op. Je betaalt weliswaar minder, maar de service en de dienst zelf is om te janken.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182253

RobertJ schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:33:
Bij KPN blijven, Telefonie van Orange levert je alleen een hoop gezeik en problemen op. Je betaalt weliswaar minder, maar de service en de dienst zelf is om te janken.
umm ok.. ik heb nu zon belvrijaltijd abbo bij kpn, ik moet alleen iets anders vindne om naar mobiele nummers te bellen, zit te dneken aan een Ben simonly abbo.

Mare is er een ander telefonie alternatief dan orange? dat wel goekdoper is dan kpn maar goed werkt?

en zijn de mensne hier met problemen allemaal met 4mbit of 8mbit? Lijtkwel of ik de enige ben met 20mbit en zonder problemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:18

ManiacsHouse

Scheisse!

Tsja marktwerking noem(d)en ze dat. Er zijn maar een paar spelers.KPN, Orange ennuh denk denk...
Okay Telfort enzo maar dat is powered bij KPN en een beetje de low-budget-tegenhanger van Orange. Alice is dezelfde zut als Orange wat betreft problemen. Xs4all, HetNet enz loopt allemaal over KPN dus weinig snelheid voor veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 15:13
Rye schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:36:
Geweldig dit. 'S nachts nog gedownload, pc automatisch uit. Kijk ik vanochtend naar de modem, zie ik dat die lampjes spastisch aan het doen zijn. Internet knipperde en de dataled knipperde, wat vreemd was omdat niemand achter de pc zat :S

Ik modem gereset omdat er geen internet, maar ook geen telefoon meer was. Nu komt het mooie, telefoon gaat wel 1 of 2x over als er gebeld wordt, maar de livebox geeft aan dat er geen TELEFONIE mogelijk is, alsof het staat uitgeschakeld in mijn abbonement. Als ik vanmiddag weer telefoon heb, dan ga ik wéér orange bellen en maar eens verhaal halen.
Misschien was je livebox aan het updaten?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 14:14

HellBeast

Oh My GoT!

Mijn welgemeende excuses als deze vraag al een keer voorbij is geweest. Ik heb al flink zitten zoeken, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Ik heb de livebox zo ingesteld dat WOL werkt via internet (UDP poort 7 naar 192.168.1.255 ge-NAT). Nu werkt dit voor een minuutje of 15/20, en daarna werkt het niet meer. Ik ben erachter dat het heeft te maken met de ARP tables van de Livebox. Die worden denk ik om het kwartier geflushed.

Is er een manier om een statisch ARP adres in te geven? Of een andere work-around misschien?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

HellBeast schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:24:
Mijn welgemeende excuses als deze vraag al een keer voorbij is geweest. Ik heb al flink zitten zoeken, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Ik heb de livebox zo ingesteld dat WOL werkt via internet (UDP poort 7 naar 192.168.1.255 ge-NAT). Nu werkt dit voor een minuutje of 15/20, en daarna werkt het niet meer. Ik ben erachter dat het heeft te maken met de ARP tables van de Livebox. Die worden denk ik om het kwartier geflushed.

Is er een manier om een statisch ARP adres in te geven? Of een andere work-around misschien?
Heb geen verstand van WOL; maar alle adressen eindigend op 255 zijn broadcast adressen en het lijkt me niet slim om daar naar toe te NAT'en. Denk dat je beter je PC een statisch IP kan geven (bijv. 192.168.1.10) en daar naar toe kan laten forwarden. Hoe dan ook zou ik nooit .0 of .255 adressen aan hosts toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 14:14

HellBeast

Oh My GoT!

Anoniem: 42142 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:35:
[...]

Heb geen verstand van WOL; maar alle adressen eindigend op 255 zijn broadcast adressen en het lijkt me niet slim om daar naar toe te NAT'en. Denk dat je beter je PC een statisch IP kan geven (bijv. 192.168.1.10) en daar naar toe kan laten forwarden. Hoe dan ook zou ik nooit .0 of .255 adressen aan hosts toewijzen.
WOL werkt juist op een broadcast adres. Hij verzend een magic packet naar het broadcast adres waar het MAC adres inzit van je netwerkkaart.

Beauty is in the eye of the beerholder

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.