[Online.nl] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 82.925 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:46
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX)
Sinds 26 juni:

[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX)

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/h.hassenmuller/logo.gif

Inhoudsopgave
ADSL

ADSL door Online kan op de volgende manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van Online zelf (ADSL Extra, was Family)
  • Over het eigen netwerk van Online zelf (ADSL Basis, was Starter)Hierbij kan je GEEN telefonie aankopen.
Modem

De standaard modem die Online levert is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de Sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:
  • De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
  • De Inventel Livebox
  • En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat
De Livebox fungeert zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de Livebox is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de Sagem Livebox, dan is deze hier te vinden.

Installatie handleiding en laatste firmware (versie 22204E) informatie

Globale specs van de livebox in Nederland:
MerkSagem
Typef@st 3202
Met de volgende Connecties
1x line-inSplitter zit erin verwerkt ivm Telefonie
2x USBUSB A voor ....ACC :|
USB B, voor connectie met PC (USB 1.1 standaard, 12Mbit max!)
1x PCMCIAVoor een 54Mbit wireless kaart merk X. Klik HIER voor een aantal werkende kaarten.
1x telefoon uitOm je telefoon op aan te sluiten natuurlijk :Y)
2x Ethernet1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)
Bluetooth1 bluetooth interface om met bv PDA's te kunnen surfen op internet In recentere versies lijkt bluetooth niet meer aanwezig te zijn.

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Online. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Online, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Telefonie
Met dank aan mjl voor deze mooie aanvulling!

Dit is op 17 Oktober 2007, prijzen kunnen veranderen !

Optie 1:
1 Bellen en gebeld worden met KPN: belbasis is € 18,16 of belbudget € 10,50 (dure belminuten!)
2 Je internet met Online (Online ADSL Extra): € 23,95 (huidige actie: eerste jaar € 19,95 pm)

Optie 2
1 Bellen, gebeld worden & Internetten met Online geen KPN lijn meer (ADSL Extra & Telefonie Basis): €
24,95/€ 29,95 (telefonie basis/totaal) + doorbelasting lijnhuur € 9,95 (huidige actie: eerste jaar € 19,95/€ 24,95 pm + € 5 pm lijnhuur)

Optie 3
1 gebeld worden op KPN lijn: € 10,50 (Belbudget met dure belminuten)
2 Bellen en Internetten met Online (ADSL Family & Telefonie Basis): € 24,95/€ 29,95 (huidige actie: €19,95/€ 24,95 pm)

Of anders verwoord:
Meerprijzen op je huidige Online ADSL abbo voor telefonie:

€ 1,00 per maand Telefonie Basis (huidige actie: eerste jaar gratis)
€ 6,00 per maand Telefonie Totaal (huidige actie: eerste jaar € 5 pm)

Wil je je KPN lijn opzeggen en je nummer overzetten naar Online:
€ 9,95 per maand voor de doorbelasting lijnhuur (in de actie: eerste jaar voor € 5,00 per maand)
€ 9,95 eenmalige kosten beëindigen KPN abonnement met nummerbehoud

Mocht je je KPN terug willen (na het eerste jaar bijv.) betaal je aansluitings kosten + nummer
portatie: € 47,55 + € 10 = € 57,55
Overigens kreeg ik een brief van KPN dan ik kosteloos terug zou kunnen zonder enige kosten.... zat geen houdbaarheids datum aan.

Kortom is het niet meer zo dat het voordeliger is om ADSL met telefonie te nemen zonder dat online je lijnhuur overneemt!

Voordelen om KPN te behouden:
-altijd bereikbaar via KPN op je huidige nummer (KPN
lijn blijft actief, inkomende gesprekken worden door
de Livebox gecombineerd naar 1 telefoonaansluiting)
-goedkoop bellen met Online via een nieuw nummer
-als Online problemen geeft kun je ze altijd nog
bellen met je (dure belminuten!) KPN lijn
-effectief 2 lijnen

Voordeel om Online te nemen en nummer te porteren:
-goedkoop bellen met Online via je huidige (oude) nummer
-goedkopere maandlast: € 10,50- € 9.95 = € 0,55 per maand

Gezien de huidige acties is Online dus behoorlijk
voordeliger, na het eerste jaar zijn het vooral de
kosten voor de belminuten die het voordeel geven.
Let wel dat je bij Online per jaar een contract
aangaat: eventueel op tijd opzeggen dus! anders betaal
je gewoon voor een vol jaar abonnement.

Hier de Telefonie handleiding.

Sinds 21 februari 2006 geldt er een starttarief van € 0,04 per gesprek.
Acties
Op het moment zijn er geen speciale aanbiedingen bij Online.
Algemene vragen :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij Online?
  • Ja dat kan:
    Ga naar http://www.online.nl/mijn-online/
    Kies in het linker scherm voor 'internet & vaste telefonie', 'telefonie', 'instellingen' en 'blokkeer gesprek'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Wat gebeurt er als ik in gesprek ben op mijn telefoonlijn van Online?

Heeft er geloof ik ook mee te maken dat Online de KPN lijn niet mag blokkeren. Er is ergens wel een keer een linkje naar een bouwpakket langsgekomen die dit wel kan regelen.

Ah, gevonden: [rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van Online zelf.

Ja nou, leuk script hoor :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor welk programma :S
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (Lizard) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken. Er zijn wat probleempjes bij sommige mensen, ik laat deze dus even in het midden :Y)
• 2) Meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me Lizard zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
/me Update Aangepast voor de nieuwste firmware 22204E (en hoger).
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me Lizard even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me Lizard

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de Livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op Deze site, deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb toch hele lage snelheden en haal bij lange na niet wat ik behoor te kunnen halen volgens het grafiekje. Nu vraagt iedereen naar mijn SN/DN Ratio's, maar wat houden ze precies in?
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Maar, kan je hier dan niet uit herleiden hoe lang de koperdraad is waar ik op zit? Natuurlijk onder voorbehoud dat er niet ergens een KNIK/beschadiging in de kabel zit.
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus in de volgende situatie is de afstand:
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter (ongeveer natuurlijk)

Met dit antwoord kan je dan vervolgens weer op de grafiek kijken, naar de snelheden die je kan behalen. In dit voorbeeld ziet het er naar uit dat /me LinuX-TUX de volledige 24Mbit kan gaan behalen.
Als je er zelf echt HEEL zeker van bent dat de afstand gewoon veel groter is dan de uitkomsten en je kampt met snelheidsproblemen, is dit misschien de moeite waard om het aan te kaarten bij Online.
  • Hoe kan ik deze ADSL statistieken zelf vinden?
Lizard schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:33:
[...]

Livebox pagina openen, Geavanceerd -> Statistieken -> ADSL Statistieken

Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar Online, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Online middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via Online ... betekent dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • Dat is mogelijk!
    Zie ook de Online site: Kan ik mijn telefoonabonnement bij KPN opzeggen als ik Telefonie neem?
    Online brengt hiervoor € 9,95/maand voor in rekening en er wordt éénmalig een bedrag van € 9,95 administratiekosten in rekening gebracht.
  • Wil je kunnen bellen tijdens een Online telefonie/internet storing, heb je nog steeds KPN nodig. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand.

Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van DSL go/light/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
OF
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:
...
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt. :)
...

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Online Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Online Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je onlinenummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.

Is het mogelijk om VPN te forwarden over de Livebox?
  • Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.
Ja, maar ik ben goed in consoles, kzal dat kr*ng eens uitpluizen op console commando's totdat hij het gre protocol WEL forward })
LinuX-TUX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:01:
Om jullie maar uit de brand te helpen:
VPN over GRE protocol gaat niet werken. Telnet naar de livebox leidt tot de volgende conclusie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[root @ home]$ ipqos
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto gre nat 12
Invalid protocol
policy set     <RxIfName> <TxIfName> <Sequence> {Allow|Deny}
                       [srcip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [dstip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [sport <p1> [<p2>]]
                       [dport <p1> [<p2>]]
                       [proto <Protocol>]
                       [tc    <TC-Action-ID>]

[nat   <NAT-Action-ID>] {HET REFREIN}
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto icmp nat 12
Policy protocol should be tcp/udp
{knip: en de rest van het refrein}

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto ah nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto esp nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$
Zou zeggen, doe je best be my guest :Y)
Let vooral op regel 14 ;)

Open vragen
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Online? (Zie de 2e post voor een aantal werkende kaarten)
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Online?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Interessante Links
  • Online helpdesk Nederland.
  • Frans Orange forumTIP voor tweakers/hackers/enthousiastelingen over van alles en nog wat!!!
  • Franse Orange site zelf. Misschien een sneakpreview voor wat ons te wachten staat kwa mogelijke services ;) ? *hint hint*
  • Forum Online is een onafhankelijk forum waar mensen ook nuttige informatie kunnen vinden.
Vorige delen

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en stuur een DM.
Dit omdat de topics met zo'n rap tempo zich vermenigvuldigen dat ik zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zie.
:+ Spam Konijnen :+

Met dank aan:
bjckvr6-onlyn00bs
BirdieFicoF Aanleiding voor deel 2, 3 & 4Anoniem: 103367
nitpickerLinuX-TUX Aanleiding voor deel 5KBDE
Tekn0zstimeywilko2
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Algemene vragen

Index

Kan ik de settings/configuratie van de Livebox backuppen?
  • Nee, dit is (nog) niet mogelijk
Betekent dat dus dat ik na elke firmware upgrade en reset alles handmatig 1 voor 1 weer moet invoeren bij de Livebox? mooi is dat :(
  • Nee, het is wel mogelijk een config bestand zelf aan te maken en bij te houden:
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:00:
ik heb een test versie online, voor mij werkt het uit de kunst
heb hem een paar keer getest (livebox reset, script, test, livebox reset, etc..)
naar mijn weten doet ie het goed :7
test het script hier
Dank je wel stimey :Y)

Is er ook een overzicht van alle commando's die via telnet te gebruiken zijn?
  • Linux-TUX kan zijn kindje nog niet loslaten (Lees: heeft te veel vrije tijd ;)) en heeft HIER een begin gemaakt van een overzicht.
En als je liever een pdfje hebt, dan biedt stimey uitkomst:
Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
[...]

had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist? :9

Ik wil m'n livebox als bridge gebruiken omdat ik al een of andere router heb. Wat nu?

In een ander topic zijn ze daar al flink mee bezig geweest, daarom ga ik dat hier niet herhalen.

Wanadoo Livebox als bridge

Maar deze oplossing lijkt alleen te werken als je geen wanadoo telefonie hebt.
Ook worden niet alle instellingen opgeslagen zodat je na een reboot de livebox (gedeeltelijk) opnieuw moet configureren.

Upgrades

Er is geupgrade sinds 17 november, is mijn centrale al geupgrade?
  • Op deze site kan je kijken of je centrale al de upgrade al gehad heeft.
  • Is je centrale al geupgrade maar staat hij er nog niet tussen? Voeg hem dan hier toe.

Je mede-tweakers zullen je dankbaar zijn. :)
  • Als je een ruwe indicatie wilt hebben van je snelheid na de upgrade kan je hier en hier terecht.

Leuk die upgrades maar ik haal de hogere snelheid nog niet?
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:22:
Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten :? dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie:

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03:
[...]

Zorg dat je alles knipt na deze entry:

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces]
"MTU"=dword:000005dc

Er zitten nog wat andere veranderingen in dat scriptje die niets met je netwerk verbinding te maken hebben, dus die heb ik ook weggelaten.
XXfrankieXX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:38:
Of, voor de hele luie tweakers (nauwjah ;)) download dit bestand.
Verder is het handig om je netwerk kaart instellingen te controleren of die misschien niet op 10 mbit staat ingesteld.

Tenslotte kan ook de server waarvan je download de beperkende factor zijn. In dat geval zou een download accelerator een uitkomst kunnen bieden. Zodat je met meerdere threads kan downloaden.

Als laatste oplossing zou je ook TCP Optimizer kunnen proberen.

Gebruik op eigen risico!

Hoe kan ik andere draadloze apparaten behalve de meegeleverde usb-stick met de livebox laten verbinden? (PDA, PSP, etc)

Voor de PSP staat hier een uitleg op de site van Online.
(Waar wij tweakers natuurlijk ook mee overweg kunnen :Y) )
en anders probeer je onderstaande uitleg:
danda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:28:
[...]
ik heb het inmiddels voor elkaar dankzij support Online helpdesk (op privebasis, want officieel heb je geen support bij gebruik pocketpc), lees:

Het gebruik van niet door Wanadoo geleverde hardware wordt niet door ons ondersteund, zoals mijn collega u eerder al schreef. Om der Pocket PC op het draadloze netwerk te installeren zou u het volgende moeten doen:

- de draadloze netwerkkaart laten zoeken naar de beschikbare verbinding
- de Wanadoo verbinding uitkiezen (op het Wanadoo SSID nummer)
- de websleutel invullen
- voor u op 'toepassen' klikt moet u het 'REG' knopje van de Livebox indrukken om het draadloze netwerk opnieuw op te starten. (VOORAL DEZE STAP IS BELANGRIJK)

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?

Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:
  • De ASUS WL-100g
  • De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
  • Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
  • Belkin F5D7011 802.11g
  • Sitecom de WL-100 B PCMCIA
(Met dank aan xerxes3600, wsiev2, kfaessen, ranzige_pad en vr6-only)

[rml]xerxes3600 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]wsiev2 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]kfaessen in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]ranzige_pad in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]
[rml]Tuut-Tuut in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Dit heb ik nog niet zelf kunnen testen maar de reacties spreken voor zich.

/me Let op!
De Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) en
de Cisco Aironet 802.11A/B/G CB21AG werken niet
Met dank aan:
[rml]OnTheJazz in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Anoniem: 185882 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Verder nog wat hints om te kijken of je wireless kaartje kan werken:

falcon1 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."
falcon1 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:04:
[...]

Zoals ik ook schreef is het idd een broadcom chip. Maar dan wel de 4306 chip van Broadcom.

De bovenstaande site. http://broadcom.rapla.net/ Geeft helaas niet aan welke BCM chip er in zit.

De "Belkin F5D7011df" (801.11g+ 125Mbps) PCMCIA kaart heb ik ook aan de praat gekregen. Alleen moest ik de [801.11b+g] om zetten naar [801.11g] op de Livebox, anders werkte het bij mij niet.

Mijn lijst met mogelijkheden staat op bladzijde 6. dmv quote kun je volgens mij de code eruit halen. De code wil ik ook wel ergens heen mailen.

De lijst:

VENDORPRODUCT IDPRICEWATCHVRAAG EN AANBODCOMMENT
DellTrueMobile 1300priceV&A
AsusWL-100GpriceV&A
MotorolaWN825GpriceV&A
TRENDnetTEW-401PCpriceV&A
LinksysWMP54GpriceV&AAlleen v1.2
LinksysWMP54GSpriceV&A
LinksysWPC54GpriceV&A
BelkinF5D7010priceV&A
BelkinF5D7011priceV&A F5D7011df werkt ook, misschien moet je de wireless-b mode uitzetten op de livebox

Ik heb last van 'spook' gesprekken, is hier een oplossing voor?

Er schijnt een oplossing voor te zijn, verwissel de rode en blauwe draad in het isra punt.

Met dank aan:
Laryx in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Kan ik ook gebruik maken van een eigen mailserver?

Je kan wel een eigen mailserver gebruiken, mits je deze instelt dat deze relayed via smtp.orange.nl of smtp.wanadoo.nl. Indien je geen lokale mailserver draait, dien je via een andere poort dan 25 met je mailserver verbinding te maken. (Bv. via SSL.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
In grote lijnen is het topic aangepast aan de naamsverandering, details zal ik in de komende paar dagen nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:04

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Mooie TS van het nieuwe Online ;).
Ik hoop btw weer eens op snelheid verhoging of is het apparatuur daar (nog) niet voor geschikt.

[ Voor 58% gewijzigd door XTREEMRaGE op 04-08-2008 09:19 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00
Hey allemaal

ik heb een tijd lang gewerkt met alleen de livebox met daarna mijn pc's en dergelijke toen kon ik perfect poorten forwarden waar nodig.
Nu is de situatie gewijzigd in het volgende : livebox met daaraan alleen een Linksys Router de WRT45G2 daaraan zitten nu de pc's en dergelijke (laptops draadloos) , werkt allemaal prima alleen lukt het port forwarden niet meer , is dat niet mogelijk of doe ik iets fout ?

De livebox heeft als intern IP 192.168.1.1 , De Linksys heeft als intern ip 192.168.0.1 de apparatuur daarachter zit dus allemaal in de 192.168.0.1xx range

Ik heb het volgende geprobeerd : in de livebox de poorten die geforward moeten worden open gezet naar het ip van de Linksys en daarna in de Linksys de poorten weer geopend naar de desbetreffende (bijvoorbeeld) pc..

Dit heeft dus totaal geen effect , hoe moet ik het wel doen (indien mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:23
cardwizard schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:02:
De livebox heeft als intern IP 192.168.1.1 , De Linksys heeft als intern ip 192.168.0.1 de apparatuur daarachter zit dus allemaal in de 192.168.0.1xx range
Wat bij mij werkt, is, livebox 192.168.1.1, router er achter (jouw Linksys) op 192.168.1.2 en de apparatuur daarachter ook weer in de 192.168.1.xx range. In je livebox regel je dan de portforwarding naar je pc's en je Linksys gebruik je puur als router.

Als je het op jouw manier werkend wil krijgen, dan moet jouw Linksys volgens mij sowieso een switch zijn en dan moet je de netwerkkabel vanaf je livebox ook in deze poort stoppen (en in 'mijn' bovenstaande manier, moet hij dus niet in de switch-port zitten, maar in een 'gewone' poort). Maar ik weet niet zeker of en hoe dat werkend te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-05 11:53
Abonnee sinds oktober 2007, uiteraard vanwege de snelheidsverhoging lid geworden, die uiteindelijk gekregen maar kan er geen optimaal gebruik van maken. Snelheid via usenet is dramatisch, Online is ermee bezig. Hoop dat ze er uit komen, anders proberen we nog voor oktober dit jaar op te zeggen. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
@ DaFrenk
De meeste (goedkope) internet providers leveren geen hoge snelheden op usenet via eigen abonnement.
Dit is volgens mij om kostenplaatje van de internet abonnementen concurerend laag te houden.

Zelf heb ik er een Eweka usenet abo bijgenomen van €7,50 p/m en haal daar 1750KB/s mee.
Dus hoge usenet snelheid is WEL mogelijk, zij het met een extra (prepay) abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 02:33
Dat heeft DaFrenk ook, een betaalde usenet abo. Ook ik heb twee verschillende providers (Eweka en Hitnews) en haal dramatische snelheden. Ook met internet downloads kan 't beter al gaan die vele malen sneller.

Ze zijn het inderdaad aan het uitvogelen, maar dit duurt en duurt. Vandaar: gewoon blijven mailen naar Online. Wil (nog) niet de rompslomp van overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
--Niels-- schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:09:
[...]

Wat bij mij werkt, is, livebox 192.168.1.1, router er achter (jouw Linksys) op 192.168.1.2 en de apparatuur daarachter ook weer in de 192.168.1.xx range. In je livebox regel je dan de portforwarding naar je pc's en je Linksys gebruik je puur als router.
Dit heb ik net geprobeerd maar dan krijg ik geen internet meer ? , ook kan ik dan de livebox niet meer benaderen , wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
cardwizard schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:40:
[...]

Dit heb ik net geprobeerd maar dan krijg ik geen internet meer ? , ook kan ik dan de livebox niet meer benaderen , wat doe ik fout ?
Als het goed is heb je je pc's in de 192.168.1.xx range gezet, maar heb je de gateway wel veranderd naar 192.168.1.1 (de livebox)?
Daarnaast kan het ook nog wel eens helpen om de dhcp server op beide apparaten (livebox + router) uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-05 11:53
Chazzo schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:25:
Dat heeft DaFrenk ook, een betaalde usenet abo. Ook ik heb twee verschillende providers (Eweka en Hitnews) en haal dramatische snelheden. Ook met internet downloads kan 't beter al gaan die vele malen sneller.

Ze zijn het inderdaad aan het uitvogelen, maar dit duurt en duurt. Vandaar: gewoon blijven mailen naar Online. Wil (nog) niet de rompslomp van overstappen.
Ah hey Chazzo, volgens mij mailde ik met jou via het gebruikersforum? ;)

Maar inderdaad, werk inderdaad via Eweka en 4Usenet, geen verschil. Ze hebben enkele keren al gebeld met vragen over dit of dat, een enkele keer hadden ze iets veranderd ergens en belden ze om te vragen of het opgelost was. Doet me goed dat ze er wat aan proberen te doen, maar volgens mij is het hopeloos, wel is het opvallend dat Chazzo en ik op dezelfde IP range zitten en precies dezelfde problemen hebben. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb nu al op 2 adressen gezien dat de beloofde snelheid van 4 Mbit in de praktijk uitkomt op 5 Mbit! Vreemd dat ze daar niet mee adverteren :)

Momenteel ben ik op zoek naar een pcmcia-kaart voor in de Livebox, het wordt er eentje uit de lijst in de startpost, en ik zal uiteraard laten weten of dat nog steeds goedgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:57
Afbeeldingslocatie: http://idisk.me.com/robertclahsen/Public/GoT/online.jpg

Nu 3 adressen dus. Ik zal echter niet klagen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248947

REZ 1987 zei in het vorige Orange topic:
De Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) werkt perfect in combinatie met de Livebox. Zelf getest en mijn beide computers kunnen er makkelijk verbinding mee maken :).
Ik ben het vriendinnetje van RemcoDelft, en stiekem zoek ik het PCMCIA kaartje ;) Ik las dit bericht in het vorige topic, klopt het? Ik merk namelijk dat de genoemde werkende kaartjes vrij lastig te krijgen zijn. Ik heb een Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1) gezien bij Azerty, maar iemand attendeerde mij erop (ondanks dat het linkje in de TS daar naar verwijst) dat dit de verkeerde versie zou zijn. Iemand enig idee hoe het zit? Ik zou namelijk toch wel weer graag met m'n laptopje op de bank willen zitten internetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Anoniem: 248947 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:38:
[...]

Ik ben het vriendinnetje van RemcoDelft, en stiekem zoek ik het PCMCIA kaartje ;) Ik las dit bericht in het vorige topic, klopt het? Ik merk namelijk dat de genoemde werkende kaartjes vrij lastig te krijgen zijn. Ik heb een Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1) gezien bij Azerty, maar iemand attendeerde mij erop (ondanks dat het linkje in de TS daar naar verwijst) dat dit de verkeerde versie zou zijn. Iemand enig idee hoe het zit? Ik zou namelijk toch wel weer graag met m'n laptopje op de bank willen zitten internetten ;)
Misschien is het een beter idee om een draadloze router aan je livebox te hangen ?
Beter bereik en nauwelijks duurder , ik heb zelf een Linksys WRT54G2 er aan hangen en dat werkt perfect (die heb je voor 4 tientjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
ik ben sinds kort verhuist en moest Online meenemen omdat je een contract hebt. Nu vind ik dat geen probleem en het werkt ook weer probleemloos en alles is vlekkeloos omgezet dus daar geen slechte dingen over alleen heb ik wel zo mijn twijfels over de snelheid hier..

voorheen kon ik makkelijk 1100 a 1200 kb per sec downloaden via nieuwsgroepen. Nu is dat nog net de helft.. Ik ben overigens maar 500meter verderop gaan wonen dus zit nog steeds bij dezelfde centrale lijkt mij.

mijn statistieken zijn als volgt

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 700 Kb
DownStream 6488 Kb
Afname Dichtbij : 39.3 (dB)
Ver weg : 16.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 50837
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 7301
ES-teller van 1 dag 0

ik heb mijn xbox ook aangesloten zitten en heb tegenwoordig ook een slechte ping..ik vroeg mij toch af hoe dit ineens kan...

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167335

Wij halen hier al tijden niet meer dan 200 kb down, met adsl extra van online, paar keer achterna gebeld. En nu zeiden ze dat ik een "combi" bezoek krijg, iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik zit hier de laatste tijd ook ineens op maar 200 - 300 kb/s in plaats van de 1250 die ik eerst altijd haalde.. Belachelijk.. :(

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168688

voel eens of de adapter van de livebox niet te heet wordt,daar ligt het vaak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167335

Anoniem: 168688 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:22:
voel eens of de adapter van de livebox niet te heet wordt,daar ligt het vaak aan.
Mocht deze opmerking op mij gericht zijn, ik heb een linksys kastje met wifi erin.... En daar voelt alles verder normaal, resetten heeft ook geen effect. Had het euvel al bij mijn oude trouwe 510i.

Maar verder niemand bekend met een zogenaamd combi bezoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 16:37

Matis

Rubber Rocket

Ik heb sinds gister SHIT met mn LiveBox, de aangekondigde onderhouds-werkzaamheden die maar enkele minuten moesten duren zijn nu officieel een storing geworden.

http://www4.online.nl/netwerkmeldingen/index.html

Ik heb nog steeds geen internet sinds 16:30 gistermiddag.

Ik heb de LB al meerdere malen van de prik gehaald en na een aantal minuten weer erin geprikt. Beide diensten (Internet & Telefonie) zijn niet geactiveerd. Verder heb ik niets aan de config veranderd.

Hebben meer mensen problemen met hun Internet en/of Telefonie en hebben jullie een oplossing (nieuwe firmware oid.)?

mijn statistieken:
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 16.5 (dB)
Ver weg : 2.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 23 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 2
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 13
ES-teller van 1 dag 0
edit: typo's

[ Voor 23% gewijzigd door Matis op 11-08-2008 12:26 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

same here. Ik heb ook al enkele maanden last van storingen en zeer traag internet. Gister ook al helemaal geen internet. Ik ben een geduldig persoon maar ik ga ook maar eens bellen morgen :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Praetextatus schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:41:
same here. Ik heb ook al enkele maanden last van storingen en zeer traag internet. Gister ook al helemaal geen internet. Ik ben een geduldig persoon maar ik ga ook maar eens bellen morgen :)
Precies, begin van dit jaar was het ook drama, toen de snelheidsverdubbeling zoveel klanten trok dat ook van bestaande klanten t internet plat ging.
Dat is gelukkig voorbij, maar nu is het internet dus sinds gister echt helemaal weg. Ik zal straks maar eens een boos belletje naar de online plegen.

Godzijdank hebben we nog een KPN-lijn en internet via mn telefoon ;)

EDIT 16:26 (precies 24 uur na het wegvallen van de verbinding COMPLOT :P) hij doet het weer!

[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 11-08-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:33
party42 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:43:
want?

Moet zeggen dat de begeleidende brief van hun overgang prima in orde was.
Het komt allemaal zo "leeg" over. Ook als je kijkt naar http://www.online.nl/ Ik zie hier een enorme witte ruimte navigatiebalk en een zoekbalk. Geen nieuws, geen meldingen etc. Gewoon kaal.

Verder is de verbinding bij mij nog steeds goed. Alleen klaag mn vriendin regelmatig dat er geen telefoonverbinding gelegd kan worden. Er blijft een " hij gaat over toon ", maar bij de ander gaat de telefoon niet over. Zelf bel ik zelden dus heb er niet zoveel last van ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Online doet het weer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Kzyto schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:43:
ik ben sinds kort verhuist en moest Online meenemen omdat je een contract hebt. Nu vind ik dat geen probleem en het werkt ook weer probleemloos en alles is vlekkeloos omgezet dus daar geen slechte dingen over alleen heb ik wel zo mijn twijfels over de snelheid hier..

voorheen kon ik makkelijk 1100 a 1200 kb per sec downloaden via nieuwsgroepen. Nu is dat nog net de helft.. Ik ben overigens maar 500meter verderop gaan wonen dus zit nog steeds bij dezelfde centrale lijkt mij.

mijn statistieken zijn als volgt

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 700 Kb
DownStream 6488 Kb
Afname Dichtbij : 39.3 (dB)
Ver weg : 16.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
HEC-teller 50837
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 7301
ES-teller van 1 dag 0

ik heb mijn xbox ook aangesloten zitten en heb tegenwoordig ook een slechte ping..ik vroeg mij toch af hoe dit ineens kan...
500 meter hemelsbreed wil niet gelijk zeggen 500 meter verder van de centrale
kan best zijn dat door een ongustige wijkkast(dus niet de centrale) je misschien wel 800 tot 1000 meter verder woont
en als je dus al op 1700-1800 woonde(dat schat ik zo in aangezien je 1100 a 1200 kb per sec haalde, dan zit je nu rond de 2500 meter van de centrale en daarmee kom je in de probleemzone want vanaf 2500 meter kom je niet meer boven de 800 kb per sec plus dat online over het algemeen weinig kan doen om je te helpen.

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 21:57
Heeft er iemand ervaring met een Externe harddisk als netwerk storage via USB aan de livebox?

Ik wil graag een NAS (Lan-aansluiting dus) externe harddisk in het netwerk opnemen als backup schijf. Maar de externe schijven met alleen USB (2.0) aansluiting zijn véél voordeliger dan die met een Lan aansluiting. Nou heeft de livebox alleen USB 1.1 (toch?), dus traag. KUN je daar een externe harddisk werkend op aansluiten? En zo ja, is het dan ook snel genoeg om dagelijks/wekelijks zo'n 400 GB op te backuppen?

Alvast bedankt!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Zijn er ook andere VOIP modems te gebruiken dus bv. een Cisco of Linksys iets in die richting. Ik heb nu ook Online en ga straks verhuizen naar een andere stad en wil daar weer online nemen want opzich ben ik tevreden zolang je de helpdesk maar niet nodig hebt :) alleen het modem is wel wat brak bij veel verbinding wil die nog wel eens crashen. De zyxel is niet echt een optie heeft niet een line share zodat de KPN lijn ook blijft werken.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• --Niels--
teake schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 08:17:
Heeft er iemand ervaring met een Externe harddisk als netwerk storage via USB aan de livebox?

(knip)
Volgens mij is de usb poort in de Livebox er alleen om verbinding met je pc te maken indien je geen netwerkkaart in je pc hebt. In de software van de Livebox is ook geen optie om een hd in te stellen, dus het lijkt mij sterk dat het mogelijk is. Maar als je het zeker wilt weten kun je er eens een usb stick in stoppen kijken of je deze kunt benaderen.
cool0 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:37:
Zijn er ook andere VOIP modems te gebruiken dus bv. een Cisco of Linksys iets in die richting.

(knip)
Nee, voip-gegevens zijn niet bekend, dus je kunt niet om de livebox heen.

• teake
  • Laatst online: 31-05 21:57
--Niels-- schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:53:

Volgens mij is de usb poort in de Livebox er alleen om verbinding met je pc te maken indien je geen netwerkkaart in je pc hebt. In de software van de Livebox is ook geen optie om een hd in te stellen, dus het lijkt mij sterk dat het mogelijk is. Maar als je het zeker wilt weten kun je er eens een usb stick in stoppen kijken of je deze kunt benaderen.
Goeie tip! Ga ik ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 14:51
Sinds de update 2 dagen geleden valt mijn livebox zkr 3x per dag uit. Trained daarna in op snelheden onder de 3 mbit. terwijl ik 20 mbit had. Voorheen haalde ik minstens 9 mbit. Daarnaast is mijn ping in games toegenomen. En voel ik ook dat ik lag heb, of dat zelfs mijn kogels niet geregistreerd worden. Wij hebben thuis ons internet net met een jaar verlengd, maar ik heb er nu al spijt van.

Orange was altijd al bagger, maar de laatste 3 maanden was het goed. Nu is het online en hoppelakee het is weer bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
ow heeft online zonder aankondiging weer een update er doorheen gejaagd ik vond het al zo gek dat mijn linksys modem ineens geen internet meer had omdat alle settings eruit waren. maandag maar een boos telefoontje plegen naar online dat ik hier echt niet van gediend ben iedere keer de halve meterkast overhoop halen omdat ik denk dat er per ongeluk een draad is los geraakt en dan er achter komen dat me modem alle settings kwijt is door hun livebox update :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 14:51
ja denk dat ze een update hebben ofzo, m'n livebox viel uit. Voor een half uurtje. Daarna is m'n internet slechter dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
@Mili:

Sorry, maar ik vind het heel knap dat een Livebox update je Linksys overhoop haalt.
De livebox checked zelf ieder 7 dagen op een firmware update. Hoe zou je linksys die update ooit moeten binnenkrijgen? Verder heeft mijn Livebox nog steeds de 04E firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Downstream 10696 Kbps hier... nog nooit zo laag geweest (in beginperiode Wanadoo/Orange 14000 Kbps, daarna lange tijd op 12500 Kbps) + internettelefonie is nu haperend, degene aan de niet "Online"-kant kan mij wel horen maar ik de ander bijna niet/intermittent
Firmware: 0xe15080a

Ik hield mijn hart al vast toen de naam gewijzigd werd van Orange in "Online" Eigenlijk weet je het dan al...

Heel slecht ook zo'n onaangekondigde firmware update. Hier ligt een schone taak voor de overheid tot meldingsplicht bij onderhoud/verandering/potentiële overlast voor de klant. Een simpel mailtje kan er blijkbaar niet eens meer af. :(

Van de online klantenservice word je trouwens ook niet veel wijzer.

[ Voor 36% gewijzigd door Compunologist op 16-08-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
  • Laatst online: 28-05 02:33
Ik hield mijn hart al vast toen de naam gewijzigd werd van Orange in "Online" Eigenlijk weet je het dan al...

Offtopic: Vandaar dat ze ook de naam noline.nl hebben geregistreerd zelf. Je weet maar nooit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Lizard schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:29:
@Mili:

Sorry, maar ik vind het heel knap dat een Livebox update je Linksys overhoop haalt.
De livebox checked zelf ieder 7 dagen op een firmware update. Hoe zou je linksys die update ooit moeten binnenkrijgen? Verder heeft mijn Livebox nog steeds de 04E firmware.
nou ik vind het dan erg apart dat iedere keer waarneer orange/online een firmware update doet aan zijn livebox mij internet lampje van mijn linksys op rood springt en als ik dan inlog op mijn linksys dan staan alle instellingen weer verkeerd staan waardoor ik weer de archiefkast kan induiken om de juiste settings te vinden en als je dan net online aan het gamen bent dan is het mega irritant
laat ik het dan op HEEL!!!! toevallig houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Mili schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:59:
[...]

nou ik vind het dan erg apart dat iedere keer waarneer orange/online een firmware update doet aan zijn livebox mij internet lampje van mijn linksys op rood springt en ....
Volgens mij is het al meer dan een jaar geleden dat er voor het laatst een update voor de livebox is gekomen, en de update daarvoor kan ik mij niet eens meer herinneren. Je bericht geeft mij het gevoel dat het probleem zich bij jouw vaker voordoet, en daarnaast wat Lizard zegt, het is eigenlijk onmogelijk dat jouw router daar last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
--Niels-- schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:55:
[...]

Volgens mij is het al meer dan een jaar geleden dat er voor het laatst een update voor de livebox is gekomen, en de update daarvoor kan ik mij niet eens meer herinneren. Je bericht geeft mij het gevoel dat het probleem zich bij jouw vaker voordoet, en daarnaast wat Lizard zegt, het is eigenlijk onmogelijk dat jouw router daar last van heeft.
nee hoor dit was voor het eerst in bijna een jaar tijd dat ik weer problemen had met mijn modem.
waarom denk je dat het me 2 uur gekost heeft om er achter te komen dat dat het was en dat ik de instelling uit een stoffige archiefkast moest halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:49
Onlangs(juli) ben ik verhuisd en bij het aansluiten zag ik een download snelheid van ±12mb( linksys wag200G router, geen livebox) Terug van vakantie(half augustus) was mijn download snelheid gedaald naar 4 à 5 mb. Iemand anders ook die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Beste Online gebruikers, ik zit zelf te twijfelen tussen Online en Telfort voor adsl. De hogere snelheid van telfort heb ik niet echt nodig. Wie levert betere service en betrouwbaarder?

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 20-08-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:54
Grappig, ik heb juist gekozen voor Online omdat Telfort maar 8 mbit aanbiedt hier (terwijl ik eerst 12 mbit Speedlinq had). Online schat mijn snelheid 12-15 mbit. Het wordt volgende week aangesloten, maar ik heb nog geen livebox ontvangen. Moet ik me al zorgen maken?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Anoniem: 139860

<<Knip>>

Maar even een apart topic voor geopend aangezien het los staat van algemene vragen/ervaringen mbt tot online.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1308570

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 139860 op 21-08-2008 13:10 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@

Geen zorgen, bij mij ook 3 dagen ervoor geleverd, stekker erin, direct internet!

Grappig genoeg nog voor de aansluitdatum....

[ Voor 4% gewijzigd door Humma Kavula op 21-08-2008 16:18 ]

Wear Sunscreen!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb inmiddels voor 4MB Online gekozen. Tarieven voor telefonisch contact zijn toch wat aangenamer dan bij Telfort. Kan iemand mij vertellen of de beloofde vier weken ook echt worden gehaald in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Laatst online: 29-05 20:08
Sinds vandaag eindelijk weer vooruitgang bij Online/Orange.

De beloofde update van 4mbit naar 8mbit komt er eindelijk aan! Dit is aangekondigd door een brief die we hebben mogen ontvangen vandaag. Regio Horst (5961). Een exacte datum is nog niet gegeven, echter melden ze wel dat er 2 dagen voor de upgrade een mail wordt verstuurd naar de betreffende abonnees.

Dat men nu eindelijk met de grote stap bezig is, getuige ook het bericht op de Online site bij netwerkmeldingen:
2008-08-19 16:30:14 - Werkzaamheden ADSL-netwerk
Van 23-08-2008 t/m 14-09-2008 vinden er landelijk onderhoudswerkzaamheden plaats. Hierdoor is het mogelijk dat uw ADSL verbinding en vaste Telefonie tijdelijk niet werken.
Soms kan het nodig zijn om de stroomstekker van het modem even uit het stopcontact te halen en er weer in te doen, om zo de verbinding te herstellen. Onze excuses voor het ongemak.
Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Geld dat voor iedere 4mbit abonnee? Ik had eerst 2mbit van Orange en toen hadden ze me naar 4mbit geupgrade en gelijk daarna werden ze Online.. maar heb geen brief ontvangen :/

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 9704 Kb
Afname Dichtbij : 32.4 (dB)
Ver weg : 12.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 11 (dB)
HEC-teller 11816
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1083
ES-teller van 1 dag
Beetje weinig voor een 20Mbit lijn, werkt verder wel prima, nooit uitval :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Tyr3ll schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:33:
Geld dat voor iedere 4mbit abonnee? Ik had eerst 2mbit van Orange en toen hadden ze me naar 4mbit geupgrade en gelijk daarna werden ze Online.. maar heb geen brief ontvangen :/
Die upgrade van 4 Mbit/s naar 8 Mbit/s geldt voor Online ADSL Extra, wat buiten het eigen verzorgingsgebied wordt geleverd. Deze mensen betalen dus meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Laatst online: 23:06
Ik heb dezelfde brief gekregen over een snelheidsverhoging van 4 mb naar 8 mb, toch vreemd omdat ik afgelopen week naar de servicedesk heb gebeld om te vragen of mijn snelheid nog om hoog ging en ik daar het antwoord kreeg dat ik wel op 8 mb gebied zat maar dat de bekabeling niet tot aan mijn huis van online was dus dat het niet mogelijk was om de snelheid te verhogen bij online :?

2 dagen later krijg ik dus de brief over snelheid verhoging, vind ik verder niet erg _/-\o_ hoop alleen wel dat ik daadwerkelijk 8 mb krijg. Wordt nogal gek van dat een vriend van me met het zelfde eweka abbonement 1800 kb/s haalt en ik maar 400.

Had verder nog een vraagje:
Bij de faq staat er of de livebox als bridge te gebruiken is maar niet of je een router erachter kan hangen. Dat is tog wel gewoon mogelijk? (gewoon even voor de zekerheid)

*wachtend op snelheidsverhoging :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272193

Je kan een router erachter hangen, maar alleen te gebruiken als accesspoint.
Livebox heeft zelf routerfunctie, dus DHCP moet je uitschakelen bij de router erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
Anoniem: 272193 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:40:
Je kan een router erachter hangen, maar alleen te gebruiken als accesspoint.
Livebox heeft zelf routerfunctie, dus DHCP moet je uitschakelen bij de router erachter.
Je hoeft DHCP niet persé uit te schakelen op de aangesloten router hoor, al is het wel vele malen handiger als je poorten wilt forwarden. Heb hier al vanaf het begin aan UTP poort #1 van de LiveBox een Linksys WRT54GL hangen, en deze laatste draait ook gewoon zelf een DHCP server. Kwa internetten en downloaden levert dit geen problemen op. Het is dus net wat je zelf wil.

Enkele nadelen zijn dan wel:
- Poortforwardings zul je dubbel moeten opzetten (Zowel in de router als in de LiveBox)
- Je kunt vanaf de 2e UTP aansluiting op de LiveBox niet naar een pc die achter de router hangt op UTP aansluiting 1. Andersom gaat wel.

Kortom: Het is niet moeten, maar als je het uitschakelt is het wel handiger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
Oke, dan port forward ik wel 2 x maakt me niet zo veel uit

Dat andere is niet van toepassing dus dat scheelt:)

Zit er bij routers veel kwalitetisverschil met de prijzen? Het liefst heb ik er gewoon 1tje van 30 a 40 euro die dezelfde snelheid behoud. Volgens mij maakt het niet echt veel uit.

Dankje voor jullie antwoorden_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

rclahsen schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:33:
[...]

Die upgrade van 4 Mbit/s naar 8 Mbit/s geldt voor Online ADSL Extra, wat buiten het eigen verzorgingsgebied wordt geleverd. Deze mensen betalen dus meer ;)
Maar ADSL Extra heeft toch 20mbits :)?

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Ik ontdek net dat mijn telefoonlijn dood is. Ik kan internetten, en de telefoon doet het als ik hem direct op de muurdoos aansluit. Met een ander snoertje/aansluitdoosje op de livebox doet 'ie het ook niet.
Tijdens het opstarten hoor ik het lijnsignaal, maar als de livebox klaar is, is de lijn dood. Blijkbaar schakelt de livebox het relais af!

Zijn er meer mensen met deze klacht?

Zal het met die softwareupdate te maken hebben?

Ik lees ook over landelijke onderhoudswerkzaamheden waar de vaste telefonie niet werkt, maar ik heb een KPN-lijn.
2008-08-19 16:30:14 - Werkzaamheden ADSL-netwerk
Van 23-08-2008 t/m 14-09-2008 vinden er landelijk onderhoudswerkzaamheden plaats. Hierdoor is het mogelijk dat uw ADSL verbinding en vaste Telefonie tijdelijk niet werken.
Soms kan het nodig zijn om de stroomstekker van het modem even uit het stopcontact te halen en er weer in te doen, om zo de verbinding te herstellen. Onze excuses voor het ongemak.

Wat is het online helpdesk-emailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feico.de.boer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 15:21
cheiron schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:09:
[...]
Verder is de verbinding bij mij nog steeds goed. Alleen klaag mn vriendin regelmatig dat er geen telefoonverbinding gelegd kan worden. Er blijft een " hij gaat over toon ", maar bij de ander gaat de telefoon niet over. Zelf bel ik zelden dus heb er niet zoveel last van ;)
Sinds het gebeuren 'Online' heet (tenminste zo lijkt het) lijken de problemen te zijn toegenomen. ADSL lijkt er afgelopen jaar niet sneller op geworden te zijn, wederom een gevoel want goede meetwaarden heb ik niet. Met telefonie heb ik laatste 2 maanden geregeld dat gesprekken niet of niet goed tot stand worden gebracht. Bijvoorbeeld dat de verbinding wel wordt gemaakt maar de telefoon niet over gaat of dat het gesprek helemaal niet tot stand komt. Daarnaast de laatste tijd naar Online abonnees geregeld het probleem dat tijdens het gesprek het geluid wegvalt.

Ben ik de enige met deze verschijnselen of gebeurd dit elders (dan 038) ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Tyr3ll schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:59:
[...]

Maar ADSL Extra heeft toch 20mbits :)?
Als het via het eigen netwerk wordt geleverd wel, niet als de verbinding wordt geleverd via KPN Wholesale. Dan is de maximum snelheid voor ADSL Extra 8 Mbit/s. Kijk maar naar deze aanbieding (zodra je een postcode invoert waar Online niet zelf kan leveren):

Afbeeldingslocatie: http://idisk.me.com/robertclahsen/Public/GoT/online2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door rclahsen op 25-08-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
daaan_1992 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:58:
[...]

Zit er bij routers veel kwalitetisverschil met de prijzen? Het liefst heb ik er gewoon 1tje van 30 a 40 euro die dezelfde snelheid behoud. Volgens mij maakt het niet echt veel uit.

[...]
Dat ligt eraan wat je wilt hé. Ben zelf wel tevreden over Linksys, ook stabiel kwa wireless verbinding en doordat ie op Linux draait kun je er zelf ook nog wat in flashen. :) De keuze is echter persoonlijk en mocht je een router niet echt nodig hebben kun je net zo handig voor een switch gaan.
Anoniem: 787 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:45:
[...]

[...]

Wat is het online helpdesk-emailadres?
Die klachten die jij noemt heb ik zelf totaal geen last van. Moet zeggen dat het hier op 4mbit gewoon rete-stabiel is. De keer dat hij uit is geweest kwam dat ivm een korte stroomonderbreking. :)

Orange heeft daarnaast geen helpdesk-emailadres. Je kunt wel met je hoofdaccount inloggen op de site en zo de meest gestelde vragen stellen. Eventueel kun je dan zelf een vraag invoeren. Je ontvangt dan meestal binnen 24uur (eigen ervaring) wel een mail terug. En op die mail kun je indien je aan dat antwoord niks hebt natuurlijk gewoon op 'beantwoorden' klikken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Kleus schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:23:
[...]

Je hoeft DHCP niet persé uit te schakelen op de aangesloten router hoor, al is het wel vele malen handiger als je poorten wilt forwarden. Heb hier al vanaf het begin aan UTP poort #1 van de LiveBox een Linksys WRT54GL hangen, en deze laatste draait ook gewoon zelf een DHCP server. Kwa internetten en downloaden levert dit geen problemen op. Het is dus net wat je zelf wil.

Enkele nadelen zijn dan wel:
- Poortforwardings zul je dubbel moeten opzetten (Zowel in de router als in de LiveBox)
- Je kunt vanaf de 2e UTP aansluiting op de LiveBox niet naar een pc die achter de router hangt op UTP aansluiting 1. Andersom gaat wel.

Kortom: Het is niet moeten, maar als je het uitschakelt is het wel handiger. :)
ik heb dus DCHP op de livebox en de router daar achter aan staan , werkt allemaal goed
maar poorten forwarden lukt me niet hoe moet ik dat doen ?

de livebox heeft ip 192.168.1.1 en de router daarachter 192.168.0.1 alle pc's en dergelijke zitten op de router aangesloten in de range 192.168.0.100 en hoger hoe moet ik de livebox en de router nu instellen als ik bijvoorbeeld poort 555 naar ip 192.168.0.100 wil forwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26353

Anoniem: 787 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:45:
Ik ontdek net dat mijn telefoonlijn dood is. Ik kan internetten, en de telefoon doet het als ik hem direct op de muurdoos aansluit. Met een ander snoertje/aansluitdoosje op de livebox doet 'ie het ook niet.
Tijdens het opstarten hoor ik het lijnsignaal, maar als de livebox klaar is, is de lijn dood. Blijkbaar schakelt de livebox het relais af!

Dit gebeurd bij mij ook minstens 1 keer per maand en dit al ongeveer 2 jaar lang. Geen telefonie wel kunnen internetten.

Zal het met die softwareupdate te maken hebben?
Zoiets denk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
cardwizard schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:18:
[...]

de livebox heeft ip 192.168.1.1 en de router daarachter 192.168.0.1 alle pc's en dergelijke zitten op de router aangesloten in de range 192.168.0.100 en hoger hoe moet ik de livebox en de router nu instellen als ik bijvoorbeeld poort 555 naar ip 192.168.0.100 wil forwarden
Oké, dit zijn dingen die je op kunt zoeken, maar ik zal t voor t gemak even 1x neertypen:
- Je gaat naar de LiveBox, deze zit op 192.168.1.1
- Bovenste menu, en bij Firewall moet je zijn
- Je klikt op toevoegen, geeft het beestje een naam, toegang op 'Ja', protocol pak maar 'TCP', van poort & tot poort beiden op '555', en bij ipadres geef je '192.168.0.1' op.
- Klik op 'Toepassen', dan op 'Nu' en vervolgens op 'Opslaan'.

Nu zou je een bericht moeten krijgen dat het gelukt is.
Tot zover de LiveBox. 8)
Nu is het de beurt aan de router. Dit is afhankelijk van welke router je hebt, dus hierbij kan ik ook enkel een duw in de goede richting geven.

- Ga naar de router, zit op 192.168.0.1
- Zoek daar de juiste pagina op om de poorten open te zetten. Staat per router gewoon in het boekje vermeldt.
- De gegevens zijn wederom hetzelfde, je zult een naam in moeten geven, poort van & tot wederom op '555', protocol op 'TCP' en ipadres wordt dan '192.168.0.100'.

Sommige routers moet je herstarten wil het werken, maar zelf heb ik hier nog nooit last van gehad. Ook de LiveBox hoef je niet opnieuw op te starten.

Mocht je met torrents willen gaan spelen, zet dan meerdere poorten open. Dit kan gemakkelijk door 'van & tot' niet allebei op hetzelfde getal te zetten. Het protocol kan ook 'UDP' zijn, hangt van de applicatie/toepassing af.

Succes!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 18-05 18:14
klopt het dat de algemene voorwaarden zijn veranderd waadoor ik nu kan opzeggen?

ben die troep namelijk meer dan zat.
en naar mijn telefoontje van vanavond naar de helpdesk is de maat voor mij vol :(

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Ik denk dat je daar iets te laat voor bent. De algemene voorwaarden zijn per 1 juli veranderd. Nu is het bijna 2 maanden later.

Je kan het proberen of het lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Kleus schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:00:
[...]

Oké, dit zijn dingen die je op kunt zoeken, maar ik zal t voor t gemak even 1x neertypen:
- Je gaat naar de LiveBox, deze zit op 192.168.1.1
- Bovenste menu, en bij Firewall moet je zijn
- Je klikt op toevoegen, geeft het beestje een naam, toegang op 'Ja', protocol pak maar 'TCP', van poort & tot poort beiden op '555', en bij ipadres geef je '192.168.0.1' op.
- Klik op 'Toepassen', dan op 'Nu' en vervolgens op 'Opslaan'.

Nu zou je een bericht moeten krijgen dat het gelukt is.
Tot zover de LiveBox. 8)
Nu is het de beurt aan de router. Dit is afhankelijk van welke router je hebt, dus hierbij kan ik ook enkel een duw in de goede richting geven.

- Ga naar de router, zit op 192.168.0.1
- Zoek daar de juiste pagina op om de poorten open te zetten. Staat per router gewoon in het boekje vermeldt.
- De gegevens zijn wederom hetzelfde, je zult een naam in moeten geven, poort van & tot wederom op '555', protocol op 'TCP' en ipadres wordt dan '192.168.0.100'.

Sommige routers moet je herstarten wil het werken, maar zelf heb ik hier nog nooit last van gehad. Ook de LiveBox hoef je niet opnieuw op te starten.

Mocht je met torrents willen gaan spelen, zet dan meerdere poorten open. Dit kan gemakkelijk door 'van & tot' niet allebei op hetzelfde getal te zetten. Het protocol kan ook 'UDP' zijn, hangt van de applicatie/toepassing af.

Succes!
:)
ok dan heb ik het toch een paar keer goed geprobeerd , maar dit wil me niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:40
Ik heb ook Online ADSL aangevraagd en volgende week (4 september) moet het gebeuren. Alleen heb ik tot op heden nog geen pakket met daarin de Livebox ontvangen. Moet ik me daar nu al zorgen over maken en de klantenservice gaan bellen of nog even afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:56

Speedmaster

Make my day...

aryan schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:12:
Ik heb ook Online ADSL aangevraagd en volgende week (4 september) moet het gebeuren. Alleen heb ik tot op heden nog geen pakket met daarin de Livebox ontvangen. Moet ik me daar nu al zorgen over maken en de klantenservice gaan bellen of nog even afwachten?
Meegemaakt dat op de dag van oplevering het pakket pas binnen kwam, dus don't worry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik ben over naar Telfort na 4 jaar Wanadoo/Orange/Online. :)

Opzich werkte het internet prima, en over telefonie had ik ook niks te klagen, maar we mogen de Livebox (wat een rampending) ook niet vergeten, en de kosten ook niet. ;) (Internet 25EUR + telefonie 10 EUR + KPN 12 EUR = 47 EUR p/m)

Ik ben nu even mooi 25 euro per maand goedkoper uit met Telfort voor internet (geen KPN meer nodig) en Budgetphone voor SIP. :) En het werkt nog beter ook! :D

Oja, en als klap op de vuurpijl train ik nu 2Mbit hoger in dan bij Online. Das altijd mooi meegenomen. :9

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 16:05

Elwood Blues

87167191

Zijn er meer mensen gebeld door een firma die namens Online/Orange vraagt of men de stekker van de livebox er 15 minuten uit wil halen 'ter optimalisatie van het netwerk'? Dit hadden mijn ouders net, die vonden het maar raar en hebben mij dus even gebeld. Ik vind het ook maar vreemd, dus dacht "laat ik de GoTters eens vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:19

vr6-only

Blub Blub

Wellicht dat je een naam kunt noemen? Hoe heet de firma?

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 31-05 16:05

Elwood Blues

87167191

Nope, is helaas niet bekend.... Ik kan me niet voorstellen dat een of andere lolbroek hier iets mee kan bereiken, maar ik zie ook niet in waarom Online ik-weet-niet-hoeveel klanten laat bellen (?!) of ze hun modem willen resetten. Dat kan Online toch op afstand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb sinds een paar dagen ADSL van Online. Die livebox ziet er echt niet uit (zowel fysiek als de web interface). Ik heb er nu even een Zyxel P-2602H aan gehangen voor VOIP, maar die traint toch 1 mbps lager in (8626 kbps ipv 9800 kbps). Als ik die livebox in bridge mode zet (als m'n VOIP DECT telefoon binnen is), heb je er dan verder nog last van? Of kan ik beter een andere modem scoren, bijv. een Speedtouch? (Daar ben ik ook geen fan van, maar trainen meestal hoog in.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 18:09

zAb

Net

bridged livebox = no voip

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Uiteraard. Daarom zei ik ook "als m'n VOIP DECT telefoon binnen is". Die Gigaset VOIP spullen werken echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westrtp
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08-2020
Aangezien mijn harde schijf kapot was, heb ik een nieuwe erin gezet, alles ok..
Tot ik de usb stick van orange erin stopte en mijn livebox hem hier herkende, ik had de drivers gedownload maar daar gaf die een foutmelding op.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Heeft iemand de goede drivers voor de usb stick om draadloos te kunnen internetten, de ethernet aansluiting is helaas kapot op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik zal de 15 minuten adapter eruit halen eens proberen. Heb ineens vandaag problemen met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Zo dan, mijn buurman kwam om hulp gister:

ADSL van Orange (nu dus online) opgezegt, en toen mocht ie nog vrolijk 10 maanden lid blijven (net te laat).

Nu dus (eind augustus) was het einde nabij: prima!

Nu de "uitdagingen":

Hij had alleen ADSL (dus geen telefonie via Orange!) maar zijn telefoon is niet meer bereikbaar met zijn nummer. Bellen kan wel en de caller ID is dan een ander nummer dan hij eerst had.... terugbellen met het "nieuwe" nummer en de telefoon gaat wel gewoon over (maar dus een verkeerd nummer gekoppeld aan de lijn).

Daarnaast zou er een gratis e-mail/inbel abbo blijven bestaan om (orange free ofzo) de mail adressen te behouden maar mail ophalen van de server is onmogelijk.... afgesloten dus ....

Wat is hier fout gegaan: nummer portering doorgegeven door Orange/Online ??? of iets heel anders vaag ???

En maar hopen dat de e-mail weer aangesloten kan worden zonder mail-verlies ..... iemand nog tips voor mijn buurman ??

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
mjl schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:32:
Zo dan, mijn buurman kwam om hulp gister:

ADSL van Orange (nu dus online) opgezegt, en toen mocht ie nog vrolijk 10 maanden lid blijven (net te laat).

Nu dus (eind augustus) was het einde nabij: prima!

Nu de "uitdagingen":

Hij had alleen ADSL (dus geen telefonie via Orange!) maar zijn telefoon is niet meer bereikbaar met zijn nummer. Bellen kan wel en de caller ID is dan een ander nummer dan hij eerst had.... terugbellen met het "nieuwe" nummer en de telefoon gaat wel gewoon over (maar dus een verkeerd nummer gekoppeld aan de lijn).

Daarnaast zou er een gratis e-mail/inbel abbo blijven bestaan om (orange free ofzo) de mail adressen te behouden maar mail ophalen van de server is onmogelijk.... afgesloten dus ....

Wat is hier fout gegaan: nummer portering doorgegeven door Orange/Online ??? of iets heel anders vaag ???

En maar hopen dat de e-mail weer aangesloten kan worden zonder mail-verlies ..... iemand nog tips voor mijn buurman ??
Het verhaal is niet geheel duidelijk, maar volgens mij:
Zijn email adressen blijven inderdaad gewoon behouden, maar, via POP (dus wat je buurman waarschijnlijk altijd heeft gedaan via Outlook en dergelijke) gaat niet via een andere provider (welke, en wat voor soort internet verbinding gebruikt je buurman nu?)
Je buurman heeft nu dus Online Free, en zijn email kan hij alleen benaderen als hij inbelt via 0676022212, of gebruik maakt van webmail: www.online.nl/webmail

Wat zijn telefoonnummer betreft, moet je wel weten wat voor abonnement je buurman nu heeft, het klinkt mij nu alsof hij een internet+bellen pakket heeft afgesloten, en het modem verkeerd (niet volledig) is aangesloten, waardoor hij nu alleen maar tijdelijk, via zijn tijdelijke nummer belt, en de 'normale' KPN lijn niet is doorgelust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

ReBr schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:13:
[...]

Het verhaal is niet geheel duidelijk, maar volgens mij:
Zijn email adressen blijven inderdaad gewoon behouden, maar, via POP (dus wat je buurman waarschijnlijk altijd heeft gedaan via Outlook en dergelijke) gaat niet via een andere provider (welke, en wat voor soort internet verbinding gebruikt je buurman nu?)
Je buurman heeft nu dus Online Free, en zijn email kan hij alleen benaderen als hij inbelt via 0676022212, of gebruik maakt van webmail: www.online.nl/webmail

Wat zijn telefoonnummer betreft, moet je wel weten wat voor abonnement je buurman nu heeft, het klinkt mij nu alsof hij een internet+bellen pakket heeft afgesloten, en het modem verkeerd (niet volledig) is aangesloten, waardoor hij nu alleen maar tijdelijk, via zijn tijdelijke nummer belt, en de 'normale' KPN lijn niet is doorgelust.
Om de e-mail te lezen zat hij ff op mijn wireless, maar dat kan dus alleen via inbellen, en via webmail? webmail werkt nl. niet....

Hij heeft nu geen ADSL/internet, dus gewoon dezelfde KPN bel-basis als daarvoor. Daar is niks aan verandert. Alleen zijn wanadoo is opgezegt.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
2 weken geleden "de" brief gekregen met de langverwachte snelheidsverhoging van 4 --> 8Mbit.
Nu net in de mail een datum... tussen 6 & 7 sept. gaat het gebeuren.
Ben benieuwd dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
the_nowhereman schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:31:
2 weken geleden "de" brief gekregen met de langverwachte snelheidsverhoging van 4 --> 8Mbit.
Ben benieuwd dus...
Ik heb dezelfde 2 berichten gehad, ben benieuwd!

Heb al jaren een stabiele snelheid, hoop niet dat dat opeens onstabiel wordt :(

Zal het hier melden al is het succesvol geupgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Daar ik bij Online weg ben, moet ik het hele zooitje terugsturen.

In de brief staat vermeld:

- Modem
- Voedingskabel met stekker (Denken ze soms dat ik het afknip ofzo? :'))
- Diverse meegeleverde kabels

Maar wat valt nou eigenlijk onder "- Diverse meegeleverde kabels"?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hier in Groningen hebben we in een studentenhuis Orange ADSL/Orange ADSL Extra (Starter/Family) maar nu haal ik (verder niemand op het netwerk) maar 240kb's...

//edit. Ho,
Maar goed, de router en verbinding zijn nu al een paar keer gereset heeft er iemand anders nog een tip om te zorgen dat het hier weer wat sneller gaat?

[ Voor 34% gewijzigd door MrVegeta op 03-09-2008 19:28 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

MrVegeta schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:14:
Hier in Groningen hebben we in een studentenhuis Orange ADSL/Orange ADSL Extra (Starter/Family) maar nu haal ik (verder niemand op het netwerk) maar 240kb's...
Bedankt voor het melden. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
the_nowhereman schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:31:
Ben benieuwd dus...
Ik heb vandaag dezelfde mail ontvangen. (regio 5961) :)

Nu hopen dat het én hoger en net zo stabiel blijft.

Laat t tzt wel horen. Wel minder overigens dat dat dus net in het weekend zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Die snelheidsverhoging van 4 mbps naar 8 mbps is dat voor ADSL Basis van € 11,50 per maand? Ik heb nu ADSL Extra maar door de afstand naar de centrale haal ik maar 9 a 10 mbps (voor € 15 per maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Laatst online: 20-03 14:29
Afgelopen week een brief gekregen dat nu toch eindelijk de snelheidsverhoging doorgevoerd zal worden!!! :D

• daaan_1992
RichieB schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:27:
Die snelheidsverhoging van 4 mbps naar 8 mbps is dat voor ADSL Basis van € 11,50 per maand? Ik heb nu ADSL Extra maar door de afstand naar de centrale haal ik maar 9 a 10 mbps (voor € 15 per maand).
Nee dat geldt voor de ADSL Extra klanten

• RichieB
Dus ADSL Extra was voor jullie eerst 4 mbps en wordt nu 8 mpbs? Wat betalen jullie daarvoor per maand?

• daaan_1992
Er kan met adsl extra 20 mb gehaald worden maar dat ligt eraan op welk adres je woont. Voor de mensen die maar 4 mb konden halen is nu gezorgd dat dat naar 8 mb kan.

Ik betaal geloof ik 25 euro.

www.online.nl
is misschien slim om zelf te kijken voor het te vragen :+

[ Voor 16% gewijzigd door daaan_1992 op 04-09-2008 13:15 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

daaan_1992 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:14:
Er kan met adsl extra 20 mb gehaald worden maar dat ligt eraan op welk adres je woont. Voor de mensen die maar 4 mb konden halen is nu gezorgd dat dat naar 8 mb kan.

Ik betaal geloof ik 25 euro.

www.online.nl
is misschien slim om zelf te kijken voor het te vragen :+
Dat ligt niet aan welk adres je hebt, dat ligt eraan hoever je van de wijkcentrale af woont en hoe de kwaliteit van het gebruikte koper is. Daarnaast spelen nog veel meer externe factoren een rol die uiteindelijk jouw snelheid bepalen.

Het is trouwens tot 20Mbit/s. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:22
MensionXL schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:48:
[...]

Dat ligt niet aan welk adres je hebt, dat ligt eraan hoever je van de wijkcentrale af woont en hoe de kwaliteit van het gebruikte koper is. Daarnaast spelen nog veel meer externe factoren een rol die uiteindelijk jouw snelheid bepalen.

Het is trouwens tot 20Mbit/s. :)
Het klopt wél wat daaan_1992 zegt, als je in een stad/dorp woont waar Online geen apparatuur heeft staan in de centrale maken ze gebruik van het KPN Wholesale netwerk :) .
Voor ADSL Basis is dat dus 4Mbit, en voor ADSL Extra 8Mbit.

Ik woon bijvoorbeeld in zo'n plaats waar alleen KPN z'n zooi in de centrale heeft gezet. Als ik een postcode check doe komt er ook tegenwoordig dit bij te staan:
Omdat uw adres buiten het dekkinggebied van ons eigen netwerk valt brengen wij u eenmalige aansluitkosten voor ADSL in rekening. U ontvangt wel een korting van € 20 (normaal € 75). De aansluitkosten voor Telefonie zijn wel gratis.
Maar dan nog even een vraagje, ik heb tegenwoordig al een tijdje Telfort ADSL (en telefonie)
Nu heb ik pas geleden m'n abonnement vervroegd kunnnen opzeggen omdat ze alle prijzen gingen verhogen met 5 cent (contractbreuk). Maar ik zit nu nog steeds met dat Livebox geval, ik dacht altijd dat je zo'n retourbox kreeg? Ik bewaar hem nog wel gewoon ff, nu maar hopen dat ik niet opeens onverwachts een rekening krijg (administratie is altijd al een zooitje geweest daaro ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand die wat weet van de proxy van orange?(proxy.orange.nl:8080)
Kreeg net een melding van "uw provider stopt met deze service", nu is ie heeeel langzaam :(

Edit : Daar gaat ie weer even ? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door DennusB op 05-09-2008 10:58 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de telefoon ? Sinds gisteren is de telefoon hier dood, modem heb ik al diverse keren uit en aan gedaan maar het helpt niet.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272193

Prolution schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:54:
Maar dan nog even een vraagje, ik heb tegenwoordig al een tijdje Telfort ADSL (en telefonie)
Nu heb ik pas geleden m'n abonnement vervroegd kunnnen opzeggen omdat ze alle prijzen gingen verhogen met 5 cent (contractbreuk). Maar ik zit nu nog steeds met dat Livebox geval, ik dacht altijd dat je zo'n retourbox kreeg? Ik bewaar hem nog wel gewoon ff, nu maar hopen dat ik niet opeens onverwachts een rekening krijg (administratie is altijd al een zooitje geweest daaro ;) )
Als ik jou was zou ik mailtje sturen naar online, gegarandeerd dat je een rekening krijgt.
Heb trouwens ook op basis van die verhoging opgezegd.
Omdat ik geen internet meer had na downgrade en ik zogenaamd 42 dagen moest wachten tot ik hun in gebreke kon stellen.Toen maar als laatste redmiddel die mooie 5 cent opzegmogelijkeid , haleluja.
Succes met teruggooien van die livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik kreeg mijn retourbox 1 dag nadat het contract was verlopen.

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 06-09-2008 19:31 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
Iemand al een snelheidsverhoging gehad?

Er stond tussen 6 en 7 september :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
daaan_1992 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:46:
Iemand al een snelheidsverhoging gehad?

Er stond tussen 6 en 7 september :9~
Hier (regio 5961) nog niet. :)

Maar goed, als ze het 's nachts doen maak ik er geen probleem van.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
MensionXL schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:10:
Daar ik bij Online weg ben, moet ik het hele zooitje terugsturen.

In de brief staat vermeld:

- Modem
- Voedingskabel met stekker (Denken ze soms dat ik het afknip ofzo? :'))
- Diverse meegeleverde kabels

Maar wat valt nou eigenlijk onder "- Diverse meegeleverde kabels"?
uit me hoofd zeg ik dat je ooit erbij hebt gekregen
- een netwerkkabel van een meter of anderhalf
- een usb verlengkabel van een centimeter of 30
- een telefoonkabel die je hoort te gebruiken van je isra naar de livebox van zo'n 30 cm

kan zijn dat ik er 1 vergeet maar bovengenoemde die willen ze uiteraard terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
ik zou graag horen van mensen die al 8 mbit hebben wat hun intrain snelheid is in Kbps graag
want ik heb op dit moment een 20mbit verbinding maar omdat ik ver van de centrale zit haal ik die bij langer na niet en ik wil graag vergelijken hoeveel die 8 mbit nou werkelijk is. want die is wel goedkoper dan mijn 20mbit en als je bijna dezelfde snelheid haalt ga ik toch even bij online aan de bel trekken
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.