[Online.nl] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 83.449 views

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:08
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX)
Sinds 26 juni:

[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX)

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/h.hassenmuller/logo.gif

Inhoudsopgave
ADSL

ADSL door Online kan op de volgende manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van Online zelf (ADSL Extra, was Family)
  • Over het eigen netwerk van Online zelf (ADSL Basis, was Starter)Hierbij kan je GEEN telefonie aankopen.
Modem

De standaard modem die Online levert is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de Sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:
  • De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
  • De Inventel Livebox
  • En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat
De Livebox fungeert zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de Livebox is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de Sagem Livebox, dan is deze hier te vinden.

Installatie handleiding en laatste firmware (versie 22204E) informatie

Globale specs van de livebox in Nederland:
MerkSagem
Typef@st 3202
Met de volgende Connecties
1x line-inSplitter zit erin verwerkt ivm Telefonie
2x USBUSB A voor ....ACC :|
USB B, voor connectie met PC (USB 1.1 standaard, 12Mbit max!)
1x PCMCIAVoor een 54Mbit wireless kaart merk X. Klik HIER voor een aantal werkende kaarten.
1x telefoon uitOm je telefoon op aan te sluiten natuurlijk :Y)
2x Ethernet1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)
Bluetooth1 bluetooth interface om met bv PDA's te kunnen surfen op internet In recentere versies lijkt bluetooth niet meer aanwezig te zijn.

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Online. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Online, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Telefonie
Met dank aan mjl voor deze mooie aanvulling!

Dit is op 17 Oktober 2007, prijzen kunnen veranderen !

Optie 1:
1 Bellen en gebeld worden met KPN: belbasis is € 18,16 of belbudget € 10,50 (dure belminuten!)
2 Je internet met Online (Online ADSL Extra): € 23,95 (huidige actie: eerste jaar € 19,95 pm)

Optie 2
1 Bellen, gebeld worden & Internetten met Online geen KPN lijn meer (ADSL Extra & Telefonie Basis): €
24,95/€ 29,95 (telefonie basis/totaal) + doorbelasting lijnhuur € 9,95 (huidige actie: eerste jaar € 19,95/€ 24,95 pm + € 5 pm lijnhuur)

Optie 3
1 gebeld worden op KPN lijn: € 10,50 (Belbudget met dure belminuten)
2 Bellen en Internetten met Online (ADSL Family & Telefonie Basis): € 24,95/€ 29,95 (huidige actie: €19,95/€ 24,95 pm)

Of anders verwoord:
Meerprijzen op je huidige Online ADSL abbo voor telefonie:

€ 1,00 per maand Telefonie Basis (huidige actie: eerste jaar gratis)
€ 6,00 per maand Telefonie Totaal (huidige actie: eerste jaar € 5 pm)

Wil je je KPN lijn opzeggen en je nummer overzetten naar Online:
€ 9,95 per maand voor de doorbelasting lijnhuur (in de actie: eerste jaar voor € 5,00 per maand)
€ 9,95 eenmalige kosten beëindigen KPN abonnement met nummerbehoud

Mocht je je KPN terug willen (na het eerste jaar bijv.) betaal je aansluitings kosten + nummer
portatie: € 47,55 + € 10 = € 57,55
Overigens kreeg ik een brief van KPN dan ik kosteloos terug zou kunnen zonder enige kosten.... zat geen houdbaarheids datum aan.

Kortom is het niet meer zo dat het voordeliger is om ADSL met telefonie te nemen zonder dat online je lijnhuur overneemt!

Voordelen om KPN te behouden:
-altijd bereikbaar via KPN op je huidige nummer (KPN
lijn blijft actief, inkomende gesprekken worden door
de Livebox gecombineerd naar 1 telefoonaansluiting)
-goedkoop bellen met Online via een nieuw nummer
-als Online problemen geeft kun je ze altijd nog
bellen met je (dure belminuten!) KPN lijn
-effectief 2 lijnen

Voordeel om Online te nemen en nummer te porteren:
-goedkoop bellen met Online via je huidige (oude) nummer
-goedkopere maandlast: € 10,50- € 9.95 = € 0,55 per maand

Gezien de huidige acties is Online dus behoorlijk
voordeliger, na het eerste jaar zijn het vooral de
kosten voor de belminuten die het voordeel geven.
Let wel dat je bij Online per jaar een contract
aangaat: eventueel op tijd opzeggen dus! anders betaal
je gewoon voor een vol jaar abonnement.

Hier de Telefonie handleiding.

Sinds 21 februari 2006 geldt er een starttarief van € 0,04 per gesprek.
Acties
Op het moment zijn er geen speciale aanbiedingen bij Online.
Algemene vragen :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij Online?
  • Ja dat kan:
    Ga naar http://www.online.nl/mijn-online/
    Kies in het linker scherm voor 'internet & vaste telefonie', 'telefonie', 'instellingen' en 'blokkeer gesprek'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Wat gebeurt er als ik in gesprek ben op mijn telefoonlijn van Online?

Heeft er geloof ik ook mee te maken dat Online de KPN lijn niet mag blokkeren. Er is ergens wel een keer een linkje naar een bouwpakket langsgekomen die dit wel kan regelen.

Ah, gevonden: [rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van Online zelf.

Ja nou, leuk script hoor :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor welk programma :S
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (Lizard) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken. Er zijn wat probleempjes bij sommige mensen, ik laat deze dus even in het midden :Y)
• 2) Meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me Lizard zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
/me Update Aangepast voor de nieuwste firmware 22204E (en hoger).
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me Lizard even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me Lizard

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de Livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op Deze site, deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb toch hele lage snelheden en haal bij lange na niet wat ik behoor te kunnen halen volgens het grafiekje. Nu vraagt iedereen naar mijn SN/DN Ratio's, maar wat houden ze precies in?
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Maar, kan je hier dan niet uit herleiden hoe lang de koperdraad is waar ik op zit? Natuurlijk onder voorbehoud dat er niet ergens een KNIK/beschadiging in de kabel zit.
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus in de volgende situatie is de afstand:
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter (ongeveer natuurlijk)

Met dit antwoord kan je dan vervolgens weer op de grafiek kijken, naar de snelheden die je kan behalen. In dit voorbeeld ziet het er naar uit dat /me LinuX-TUX de volledige 24Mbit kan gaan behalen.
Als je er zelf echt HEEL zeker van bent dat de afstand gewoon veel groter is dan de uitkomsten en je kampt met snelheidsproblemen, is dit misschien de moeite waard om het aan te kaarten bij Online.
  • Hoe kan ik deze ADSL statistieken zelf vinden?
Lizard schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:33:
[...]

Livebox pagina openen, Geavanceerd -> Statistieken -> ADSL Statistieken

Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar Online, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Online middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via Online ... betekent dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • Dat is mogelijk!
    Zie ook de Online site: Kan ik mijn telefoonabonnement bij KPN opzeggen als ik Telefonie neem?
    Online brengt hiervoor € 9,95/maand voor in rekening en er wordt éénmalig een bedrag van € 9,95 administratiekosten in rekening gebracht.
  • Wil je kunnen bellen tijdens een Online telefonie/internet storing, heb je nog steeds KPN nodig. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand.

Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van DSL go/light/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
OF
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:
...
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt. :)
...

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Online Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Online Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je onlinenummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.

Is het mogelijk om VPN te forwarden over de Livebox?
  • Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.
Ja, maar ik ben goed in consoles, kzal dat kr*ng eens uitpluizen op console commando's totdat hij het gre protocol WEL forward })
LinuX-TUX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:01:
Om jullie maar uit de brand te helpen:
VPN over GRE protocol gaat niet werken. Telnet naar de livebox leidt tot de volgende conclusie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[root @ home]$ ipqos
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto gre nat 12
Invalid protocol
policy set     <RxIfName> <TxIfName> <Sequence> {Allow|Deny}
                       [srcip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [dstip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [sport <p1> [<p2>]]
                       [dport <p1> [<p2>]]
                       [proto <Protocol>]
                       [tc    <TC-Action-ID>]

[nat   <NAT-Action-ID>] {HET REFREIN}
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto icmp nat 12
Policy protocol should be tcp/udp
{knip: en de rest van het refrein}

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto ah nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto esp nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$
Zou zeggen, doe je best be my guest :Y)
Let vooral op regel 14 ;)

Open vragen
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Online? (Zie de 2e post voor een aantal werkende kaarten)
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Online?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Interessante Links
  • Online helpdesk Nederland.
  • Frans Orange forumTIP voor tweakers/hackers/enthousiastelingen over van alles en nog wat!!!
  • Franse Orange site zelf. Misschien een sneakpreview voor wat ons te wachten staat kwa mogelijke services ;) ? *hint hint*
  • Forum Online is een onafhankelijk forum waar mensen ook nuttige informatie kunnen vinden.
Vorige delen

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en stuur een DM.
Dit omdat de topics met zo'n rap tempo zich vermenigvuldigen dat ik zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zie.
:+ Spam Konijnen :+

Met dank aan:
bjckvr6-onlyn00bs
BirdieFicoF Aanleiding voor deel 2, 3 & 4[Verwijderde gebruiker]
nitpickerLinuX-TUX Aanleiding voor deel 5KBDE
Tekn0zstimeywilko2
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:02
Afbeeldingslocatie: http://idisk.me.com/robertclahsen/Public/GoT/online.jpg

Nu 3 adressen dus. Ik zal echter niet klagen! ;)

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:02
Tyr3ll schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:59:
[...]

Maar ADSL Extra heeft toch 20mbits :)?
Als het via het eigen netwerk wordt geleverd wel, niet als de verbinding wordt geleverd via KPN Wholesale. Dan is de maximum snelheid voor ADSL Extra 8 Mbit/s. Kijk maar naar deze aanbieding (zodra je een postcode invoert waar Online niet zelf kan leveren):

Afbeeldingslocatie: http://idisk.me.com/robertclahsen/Public/GoT/online2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door rclahsen op 25-08-2008 09:52 ]

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 19:38
Ik ben ook zo achteruit gegaan op 7 sept.

In de brief van online stond dat ik tussen 6 en 7 september verhoogd zou worden.
Om 07/09 - 13:30 merkte ik dat de verbinding ineens sneller werd tot 510kB/s met nieuwsgroepen.
Het downloaden van een 100mb.bin van bbned ging met 480 kB/s.

De volgende dag goede hoop dat het sneller zou zijn maar helaas.
Nu nog maar ~290kB/s met nieuwsgroepen en ~400kB/s met de 100mb.bin van online zelf.
Het was 430kB/s voor allebij en gewoon stabiel.

Heb het aan online gemeld en die vertellen dat het ze spijt dat ik nog niet verhoogd ben?

Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa14/Hendrik83/gehost/th_liveboxintrain.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa14/Hendrik83/gehost/grabitspeed-1.jpg

edit:

Kreeg vanavond een mailtje.
Klopt dit verhaal?
Geachte heer/mevrouw,

De technische afdeling vraagt om een snelheidstest zodat uw probleem duidelijker wordt.
U kunt de bestanden van 32 MB en 100 MB tegelijkertijd downloaden van http://speedtest.bbned.nl/.
De downloadsnelheid van de lijn is de som van de snelheden van deze twee downloads.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Mijn snelheid is als ik ze allebij optel 582kB/s.
Als ik de 100mb van bbned alleen download kom ik niet boven de 424kB/s.

Wat moet ik trouwens met bbned? Ik denk dat ze er zo onderuit proberen te komen want bbned kan hier wel de juiste snelheden halen. (buren)

[ Voor 29% gewijzigd door Hendrik op 12-09-2008 21:33 ]

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 19:38
Die ftp van online is idd niks.
Het begint bij 100kB/s en valt snel terug tot 88kB/s.
Was ook maar 1.04mb maar dat hij in het begin al traag is zegt genoeg voor mij.
Normaal begint hij met 700kB/s en zakte dan terug naar de 430kB/s voor een 4mb verbinding.
Dit was dan ook een goede verbinding.
Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa14/Hendrik83/orange/ftporange.jpg

Ik heb al aangegeven dat als er niks veranderd ik mijn oude verbinding terug wil en anders word er opgezegd. Moet anders nog 7 maanden wachten en we hebben hier te horen gekregen dat upc kabel internet gaat leveren. Daar hoor je ook niet altijd goede dingen over maar dan kan ik wel tot de 20 mb komen. Het is erg vervelend als je buren lekker snel lopen te downloaden met de max 8mb voor adsl hiero en ik kom niet eens boven de 300kB/s uit met nieuwsgroepen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hendrik op 13-09-2008 18:39 ]

• flark
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-02 18:06
Chazzo schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:41:
Zou dus, als het probleem zich in de centrale voordoet met packets te maken kunnen hebben. En het is sinds kort en alleen in die regio.

Ik wacht even de reactie af van Online. In de tussentijd zou je als je XP draait kunnen proberen de MTU te verlagen naar 576 of 800 en kijken wat dit doet.

Dan is dit zeker het probleem. En bekend... alleen met een ander abovorm.
Even verschillende MTU's getest. (niet onder Windows XP maar onder OpenSUSE 11.0)

ifconfig eth0 MTU 576
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/334781023.png

ifconfig eth0 MTU 800
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/334781745.png

ifconfig eth0 MTU 1500
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/334782455.png

Deze traagheid is vanaf 25 september 2008 een feit. :(

[ Voor 3% gewijzigd door flark op 07-10-2008 11:53 . Reden: Heb [u] en [/u] toegevoegd en overbodige zin verwijderd ]

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03 09:50
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/334978349.png

Mijn resultaten met een hoop programma's open. Via een FTP account haal ik zelf 2.2 mbit (17600 kb/s) down.

Helaas is de upload van ADSL zeer beperkt en kom ik niet veel hoger dan 800 kb/s.

Ben heel tevreden met Online, maar niet met hun modems die weekelijks gereset moeten worden.

GoT, You have to love it!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:19
Lisadr schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:00:
@flark

Ik woon wel 65 meter van een wijkcentrale ;) Hoe ver zit jij er vanaf? http://pcdb.bbned.nl/
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/335666213.png
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 993 meter.
het kan dus ook snel op afstand.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• flark
party42 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:42:
[...]

[afbeelding]

[...]

het kan dus ook snel op afstand.
Het kan dus ook langzaam op afstand...
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/335724149.png
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 819 meter.

• flark
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3216/2927046642_e6f6318537.jpg
(klik voor grotere afbeelding)

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 19:44
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/336890709.png
Centrale: Gn-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1086 meter.
Normaal haal ik bij het downloaden toch makkelijk 13000-15000kb/s, maar de laatste weken blijf ik maar tussen de 500-800kb/s schommelen.
Het schijnt dus niet alleen bij de Selwerd centrale slechter te gaan, maar ook de Centrum presteert onder de maat. Ik hoop echt dat het snel beter wordt.

• flark
Nog geen reactie van online ontvangen.
Nog geen verbetering in snelheid, dit is echt dramatisch!
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/338073253.png

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
flark schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:52:
Bedankt.
Overigens hier nog geen reply op gehad. Bovendien is er aan de situatie nog niets veranderd.
Intrainsnelheden blijven pover en downloadsnelheid immer nog grienwaardig.
Ben reuze benieuwd. Mijn Orange/Online vertrouwen is vandaag tot het grootste dieptepunt gezakt sinds mijn "relatie" met Orange/Online.

Werd gebeld door Online, m.b.t. mijn openstaande probleem. Dus ik denk: "Zal tijd worden, maar ben benieuwd" (altijd positief blijven hè).

Nou nee, één klein onderdeelte uit mijn incident (m'n verbinding was tijdelijk even helemaal verdwenen) belde hij over... Dat dit allang was opgelost & keurig door mij gemeld was (zowel telefonisch als via de mail) is men blijkbaar even vergeten...

Owja, de rest van mijn probleem (zelfde verhaal als Flark qua snelheid, maar dan nog trager) is men voor het gemak ook even vergeten... Of ik even de laptop weer op 't modem wil aansluiten voor wat snelheidstests...
Daar moet even een melding van gemaakt worden... pardon? Wie heeft er nu 2,5 week liggen slapen?

Ik word er in iedergeval al aardig moe van.

Laat me even weten wanneer je ze in gebreke stelt Flark, dan doe ik wel gezellig met je mee.

edit:

net op speedtest.net even een testje uitgevoerd ...
Het modem is ingetraind op 7,2 Mbit down en een kleine 1Mbit up

Daar blijft dit van over:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/343455958.png

Ander meetpunt
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/343457043.png

[ Voor 12% gewijzigd door Harry op 23-10-2008 08:14 ]

BMW 535D

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Blijkbaar hebben ze bij Online toch iets uitgespookt (of zijn ze wat aan het uitspoken).

De waardes bij speedtest.net zijn nu wel ontzettend wisselend, maar er zit nu in iedergeval wel weer wat meer snelheid in en af en toe zelfs de waardes die ik graag zie.

Een paar voorbeelden (van nieuwste, naar oudste... alleen in de afgelopen 1 tot 1,5 uur):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/345242175.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/345241835.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/345239533.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/344404780.png

BMW 535D

• Lisadr
Meting 10 oktober 2008

Meting 28 oktober 2008
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/346085186.png

Ik heb nergens last van gehad. Telefonie van Online is wel een ramp.

• flark
Snelheden zijn momenteel weer draaglijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/346102782.png

Nog niet optimaal maar er wordt blijkbaar aan gewerkt.... Nu nog de intrainwaardes....

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Tsja, maar voor de rechter komen en hopelijk een exemplaar treffen dat niet te digibeet is om te begrijpen dat 0.5 mbit iets anders is dan 20 mbit is niet echt een risico dat ik zomaar even zou willen nemen voor de 300 euro aan abonnementsgeld.

Maar goed, ik ben weer tevreden:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/346125121.png

• flark
m-m schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:07:
Werd net gebeld door Online, dat ze wat dingen hadden geprobeerd maar dat het probleem nog niet opgelost was. Ik zei dat dat het wel was, en meteen voor de zekerheid nog maar even een speedtest gedaan :P. Niets aan de hand.

Maar die gast begon weer over de bekabeling bij mij in huis... Zucht.
Die bekabeling loopt nog steeds maar via 1 ader bij mij.
Snelheid is wel weer gelijk aan mijn intrainwaardes, dat overigens sinds vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/346914216.png

Natuurlijk nog geen mail van de online klantenservice dat het probleem verholpen is. :(

• flark
Zou het trouwens toeval zijn dat mijn 1-ader verbinding grofweg de helft van jouw waardes haalt?
(Upload/Download en Ping)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/346914216.png

• flark
WTF????
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/348200568.png

Het heeft heel lang geduurd maar eindelijk wordt het wachten beloond! Na al dat gedoe ga ik iets geruster slapen. Waarom dit zo lang heeft moeten duren is me een raadsel. Daarom ga ik zeker nog proberen te achterhalen waarom dit zolang heeft geduurd.

• flark
m-m schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:41:
[...]

Gefeliciteerd in ieder geval :P Het werd wel tijd dat het je mee ging zitten.
Inderdaad :9
Ben er wel blij mee.... heeft 14 maanden geduurd!
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/349422806.png

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Ik heb nieuwe adsl aangevraagd bij online, maar lees wel erg veel ongerief over online hier......
Kan iemand hier ook een testje bij speednet doen voor de vergelijking.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/361520894.png
Dit is die van mij (ziggo) opgezegt naar groningen.

Wat kan ik voor snelheden verwachten bij online, er werd verteld 15mbit met deze postcode.
Kan der even iemand zelfde testje doen naar gronigen :) voor de vergelijk.
http://www.speedtest.net/

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
Beste mensen,

Ik heb een speedtest gedaan bij speedtest.net en daar kwam het volgende uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/363001361.png

Nu traint mijn modem in op 8,7 mbit en up 1, mbit. Maar mijn modem heeft ook allemaal FEC Fouten,
Na 3 dagen het modem aan hebben staan: FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 45 / 392.695
En dan denk ik dat me pa aan het bellen was. Ik had begrepen dat FEC Fouten te maken heeft met je lijn?

Desondanks heb ik geen Livebox maar een speedtouch 706(de nieuwe van online) Maar ik denk dat ze daarin de verbinding knijpen ofzo. Want in de vorige pagina's staat iemand met 32,4db dichtbij en ik heb 30,0db dichtbij, en ik haal mindere intrainwaardes dan hem.. Hij kan dat?
Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt.

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-04 11:23
Sinds vandaag ook bij de club die zich af vraagt of Online nu wel zo'n goede keus is. Mail ontvangen dat mijn aansluiting is afgelverd. Op GOT natuurlijk alle verhalen gelezen over afstanden tussen isra e.d. Heb ook even gekekn naar de afstand tot de wijkcentrale, deze is een dikke 1200 mtr. Mag geen beperkende factor zijn lijkt mij.

Heb nu een verbindingen met +/- 25 cm tussen isra en st706 en heb hiermee de volgende intrainwaardes: Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 687 / 9.224

Ik quote maar een paar van mijn voorgangers: "2 keer dikke snee". Een test op speetest geeft het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/363380908.png

Wat moet ik ermee. Kan ik hiermee Online lastigvallen dat het poep is of dit een geval van jammer maar helaas!

• Lisadr
Meeting 10 oktober 2008

Meeting 28 oktober 2008

Meeting 02 december 2008
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/365928624.png

Zo als jullie kunnen zien heeft online in de afgelopen 7 weken geen limiet gesteld op de snelheid. Ik haal 17Mbit down en 800Kbit up. Internet is snel en stabiel. Telefonie valt vaak weg en minimaal 1x per week moet de router gereset worden zodat ik weer kan bellen.

Verwijderd

Mili schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:09:
en even heel wat anders weet iemand of er misschien vannacht weer een firmware update is geweest?
ik zag namelijk in mijn newsleecher log dat ik van 3.00 tot 3.15 geen internet had en voor die uitval haalde ik 850 kb/s en daarna moet het een stuk lager zijn geworden want ipv van de 4 dvd's die ik had klaar gezet heb ik er maar iets meer dan 2 kunnen binnen halen dus 10 GB in 12 uur
en ook als ik nu nu world of warcraft probeer te spelen heb ik nu 1500-2000ms ipv 100-150 ms normaal, oftewel onspeelbaar(starfire cast 10 sec ipv 3sec 8)7 )
Nee, geen update geweest, snelheid is als vanouds.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/368289568.png

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
johnnyb20 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:38:
Mili..::
Ik ben wel benieuwd wat jou intrain waardes nu zijn met je linksys, Kun je mij daar wat van laten zien? En welk modem had online jou gestuurd?
John
Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/7535/intrainwaardeonlinefw4.th.jpg

wist zo snel even niet een andere site voor screenshots
en om je vraag te beantwoorden ik ben nu ruim 3 of 4 jaar bij online(toen nog wanadoo) dus wij kregen gewoon een livebox die inmiddels net zo vol is met stof als een volle stofzuiger zak >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Mili op 13-12-2008 00:12 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:32
-Thunder- schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:06:
Ik was het draadlooze gebeuren van de orange livebox zo beu dat ik vandaag in de stad een sitecom draadloze router heb gekocht maar nu heb ik het probleem dat ik de verbinding nog niet krijg met internet via de router ?

Ik heb veel gelezen in dit topic en het vorige topic maar ik kom er nog niet uit, het zal waarschijnlijk iets simpels zijn maar ik heb te lang niets met dit soort spullen gespeeld...

...
Check ff of je settings overeenkomen:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/got/linksyssettings.JPG
MensionXL schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:15:
[...]

Sluit hem eens aan? Grote kans dat het dan wel werkt. :)
Grappig, cabaretier zeker

discogs

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Afbeeldingslocatie: http://www.kletskrakers.nl/got/router.jpg

Zo ziet het scherm van mijn router er uit. De instellingen die ik hier boven te zien krijg, zie ik nergens in mijn router ?

Ps : Mijn excuus dat ik niet veel informatie kan geven maar ik ben de termen e.d. even kwijt, moet het allemaal even weer zien op te pakke :/

[ Voor 28% gewijzigd door -Thunder- op 22-12-2008 10:27 ]

Blij Met Wilco

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Mili schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 03:25:
[...]

hmm ik hoop dat jij meer geluk hebt dan ik
ik moest een eigen modem aanschaffen om een knappe snelheid in hhw te halen. het online modem haalde 6 mbit max en mijn eigen modem haalt 8 mbit (afstand tot de centrale is ongeveer 2300 meter)
Zo ben ik weer :) en nu online met online, en de snelheid valt me niet tegen 8mbit met standaard modem
Alleen de upload valt tegen :( ... maar is mee te leven.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/377886511.png

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 08:03
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/377961688.png
Volgens mij ben in niet optimaal verbonden met mn wanadoo livebox.
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_3_A
Upstream1020 Kb
DownStream7992 Kb
AfnameDichtbij : 14.5 (dB)
Ver weg : 6.9 (dB)
SNR-margeDichtbij : 13 (dB)
Ver weg : 15 (dB)

Terwijl ik zou verwachten dat ik wel goed zit hier, een kilometer van de centrale. Zal het topic eens doorstruinen voor de benodigde tweaks.

[ Voor 74% gewijzigd door Jogai op 23-12-2008 22:04 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:01
Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/1235_button.gif

Ooh, ik ben nu al uren bezig mijn ADSL aan de praat te krijgen op de E-tech ADWG03 router/modem annex a. Laatste firmware erop gezet en keurig deze instellingen ingevoerd:
VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)
Bij ADSL status is te zien dat dat alles connected is. Ik krijg ook mijn ip adres...

Hebben jullie nog tips?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Verwijderd

Haha nee nu is het mijn schuld. Nee dacht het niet, ze hebben verdorie niet eens een abonnement van 48 euro. Hoe verklaar je dat? Je kan gewoon niet op precies 48 euro per maand uitkomen. Nu kan het aan mijn gezond verstand liggen, maar dat is toch ietwat vreemd? Zelfs niet met bellen omdat je altijd minimaal een minuut afrekent en er geen mogelijkheid bestaat om precies op 48 euro uit te komen. Dan moet er bij die gasten toch een belletje gaan rinkelen? Ik heb geen starttarief en ik betaal per minuut (niet per seconde) naar mobiele telefoons. Bedrag per minuut bedraagt 0.165 euro en 13 euro gedeeld door dit is 78.78 minuten. Maar je kan niet op decimalen uitkomen omdat je per minuut afrekent. Snapt u?

Natuurlijk het is slordig van mij, maar om dan te zeggen dat de schuld bij mij ligt, daar ben ik het absoluut mee oneens, ik ben driekwart van het jaar niet aanwezig en ik heb alles op automatische incasso staan omdat ik geen tijd heb om alle rekeningen handmatig in te voeren en/of te controleren.

En ja ik noem die mensen weldegelijk oplichters. Met een 20Mbit abonnement gemiddeld uitkomen op een 6.6 mbps is wel ietwat zielig he. En dan 48 euro per maand te vragen voor een ernstig haperende verbinding. Het is dat het ontzettend goedkoop is en ik er toch vrijwel nooit gebruik van maak. Anders zou ik wel elke dag aan de klantenservice hangen. Ik heb als ik thuis ben bijvoorbeeld WoW ga spelen latencies van 1200+ terwijl de buurman niet boven 80 a 100 uitkomt.

Weet je wat helemaal grappig is, als ik de Online website bezoek en voor de grap een snelheidsmeting doe, staat dat ik tussen de 18 en 20 mb uit zal komen. En mijn huidige snelheid schatten ze op een 2mbit haha.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3355/3205723505_40be581ea3.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 15:01 ]

• Lisadr
Meeting 10 oktober 2008

Meeting 28 oktober 2008

Meeting 02 december 2008
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/365928624.png

Meeting 26 januari 2009
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/398215511.png

Sinds augustus heb ik ADSL van online en haal altijd 17mbit via speedtest.net en 18mbit via onze werkserver (in een datacenter in amfsterdam) via FTP.

Maar sinds enkele dagen lijkt het erop dat online een harde limiet heeft gezet van 15Mbit. Ik kom NIET boven de 15mbit. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025
Grappig ik heb sinds vandaag weer internet na mijn verhuizing (verhuizing Online ADSL) en mijn upload is momenteel hoger dan mijn download.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/408175934.png

De afstand tot de centrale is behoorlijk toegenomen waardoor het logisch is dat ik geen 20 mbit meer haal (woonde pal naast centrale op vorige adres) maar dit vind ik toch wel redelijk dubieus.

De afstand is nu tussen de 3200 - 3800 meter tot de centrale.

Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/speed.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door markiew op 10-02-2009 15:49 ]

Verwijderd

Ik ben bezig ADSL van online aan te sluiten (dus zonder telefonie), de aansluiting ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/4186/afb000tz1.jpg
(Deze foto heb ik niet zelf genomen, heb op dit moment namelijk geen internet thuis en kan hier mijn telefoon niet op aansluiten voor de foto ;)

Alleen wordt de aansluiting zoals hierboven niet meer gebruikt, maar zaten alle kabels los. Ik heb de volgende kabels eruit hangen:

2x rood
2x blauw
2x geel
2x groen
1x zwart
1x doorzichtig

De laatste 2 zitten apart gebundeld.

Gisteren had ik een verzamelpunt aangesloten met daaraan de rode, blauw, groene en gele. Internet werkte gewoon. Nadat ik even geinternet had, wilde ik de kabels terug in de muur duwen en weer dicht schroeven. Daarna werkte internet niet meer. :?

De aansluiting heb ik gecheck, de kabeltjes opnieuw vastgemaakt, het verzamelpunt doorgemeten maar ik kreeg het niet meer aan de praat.

Daarna heb ik alles los gedraait en ben ik opnieuw begonnen met alleen de blauwe en rode kabel (inmiddels wat gelezen en met de helpdesk gebeld). Ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat.

Het dsl lampje op het bodem brand niet meer en knippert ook niet meer (knipperen = zoeken naar signaal)

Weet iemand wat ik fout doe? Kan ik kortsluiting hebben veroorzaakt? Er staat overigens geen stroom op de kabels, heb ze geprobeert door te meten maar dat lukt niet.

edit:
http://img9.imageshack.us/my.php?image=snc00048.jpg

inmiddels een foto geregeld van de situatie zoals hij nu is..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 14:53 ]

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 07:56

ForrestX

a click away from satisfaction

Ik heb via de search gezocht, maar kwam er niet uit...overigens kwam ik ook weing oplosisngen tegen die werkzaam waren..

Op het gebeid van IP adresen etc ben ik echt een n00b (schrijf je dat zo?)

Ik heb dus het volgende. Sionds gisteren heb ik een Linksys WRT54G2 en wil deze op mijn Livebox aansluiten. Ik zal 2 pc's via de kabel aan de Linksys hangen en 1 of 2 laptops via wireless gebruiken.

Zoals gezegd ben ik een n00b op het gebeid van IP en wat daarmee te maken heeft, en kwam derhalve ook niet geheel uit de oplossingen die in bestaande topics genoemd werden.

Kan iemand mij op basis van onderstaande afbeelding vertellen wat ik waarion moet wijzigen en hoe...

Ik heb de Linksys via de bijgeleverde cd-rom geinstalleerd, zonder reslutaat. Nu heb ik mijn oude routertje van Sweex er weer tussen om toch het web op te kunnen...

Als de Linksys er tussen staat kom ik niet bij de Livebox...

Gewenste situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i614.photobucket.com/albums/tt230/Forrestx_/situatie.jpg

Instellingen Livebox:
Afbeeldingslocatie: http://i614.photobucket.com/albums/tt230/Forrestx_/InstellingenLivebox.jpg

Instellingen Firewall Livebox
Afbeeldingslocatie: http://i614.photobucket.com/albums/tt230/Forrestx_/InstellingenLiveboxfirewall.jpg

Huidige instellingen Linksys WRT54G2:
Afbeeldingslocatie: http://i614.photobucket.com/albums/tt230/Forrestx_/InstellingenLinksys.jpg

Thank!!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.