[Online.nl] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 82.952 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-05 11:53
Mili schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 23:00:
ik zou graag horen van mensen die al 8 mbit hebben wat hun intrain snelheid is in Kbps graag
want ik heb op dit moment een 20mbit verbinding maar omdat ik ver van de centrale zit haal ik die bij langer na niet en ik wil graag vergelijken hoeveel die 8 mbit nou werkelijk is. want die is wel goedkoper dan mijn 20mbit en als je bijna dezelfde snelheid haalt ga ik toch even bij online aan de bel trekken
Ik train momenteel zo in:
Upstream 1020 Kb
DownStream 7360 Kb

Halen doe ik het echter niet, onstabiele 300~400kB/s helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:58
daaan_1992 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:14:
Er kan met adsl extra 20 mb gehaald worden maar dat ligt eraan op welk adres je woont. Voor de mensen die maar 4 mb konden halen is nu gezorgd dat dat naar 8 mb kan.

Ik betaal geloof ik 25 euro.

www.online.nl
is misschien slim om zelf te kijken voor het te vragen :+
Daar staat dus alleen ADSL Basis met 4 mbps en ADSL Extra met 20 mbps. Er staat niets over 8 mbps. 25 euro is dan dus ADSL Extra (staat op de site dat dit 24 euro kost na het eerste jaar)?
Mili schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 23:00:
ik zou graag horen van mensen die al 8 mbit hebben wat hun intrain snelheid is in Kbps graag
want ik heb op dit moment een 20mbit verbinding maar omdat ik ver van de centrale zit haal ik die bij langer na niet en ik wil graag vergelijken hoeveel die 8 mbit nou werkelijk is. want die is wel goedkoper dan mijn 20mbit en als je bijna dezelfde snelheid haalt ga ik toch even bij online aan de bel trekken
Wat kost 8 mbps dan in vergelijking met 20 mbps? Ik zie daar dus niets over op de online.nl site.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 20:43
Kleus schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 21:54:
[...]

Hier (regio 5961) nog niet. :)

Maar goed, als ze het 's nachts doen maak ik er geen probleem van.
Ben benieuwd!
Zo, de upgrade (4mbit naar 8mbit) is hier inmiddels een feit! :9

Intrainwaardes zijn:
Downstream: 7992 Kb
Upstream: 1020 Kb

Echter deze waardes haal ik momenteel dus niet, geen stabiele rechte lijn, en schommeling tussen de 350 en 400. Maar goed, 't is weekend. De komende dagen eens goed monitoren.

Edit:
Zojuist nog eens alles getest, en het draait nu ook stabiel op 630. De komende dagen nog eens wat meer testen of het ook richting de 8mbit stabiel kan blijven draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door Kleus op 07-09-2008 19:15 . Reden: Nieuwe meetwaardes :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Mili schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 22:51:
[...]

uit me hoofd zeg ik dat je ooit erbij hebt gekregen
- een netwerkkabel van een meter of anderhalf
- een usb verlengkabel van een centimeter of 30
- een telefoonkabel die je hoort te gebruiken van je isra naar de livebox van zo'n 30 cm

kan zijn dat ik er 1 vergeet maar bovengenoemde die willen ze uiteraard terug
Ok, thanks. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-06 18:28
@ richie B
Je betaalt altijd dezelfde prijs, en er wordt aan gewerkt om zo dicht mogelijk bij de 20 te komen.

@ Kleus

Hier (regio 2803) nog geen verhoging. Internet werkte vanmorgen nog gewoon, voor zekerheid stekker minuutje eruit gehaald maar er staat nog steeds bij adsl statistieken:
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Hoop dat het vandaag nog komt, anders de zoveelste fout bij Wanadoo/orange/online

Edit:
Heb net even gebeld naar helpdesk omdat mijn snelheid nog niet verhoogd is, kreeg ikte horen dat mijn wijkcentrale dit weekend is klaargemaakt voor 8 mb maar dat mijn profiel nog niet is aangepast en dat tot 14 september kan gebeuren..

[ Voor 22% gewijzigd door daaan_1992 op 07-09-2008 18:59 . Reden: Aanvullig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
op de site staat de 4 mbit verbinding voor 18 euro en de 20mbit verbinding voor 24 euro
en aangezien iedereen die 4 mbit heeft wordt geupgrade naar 8 mbit lijkt het me dus dat 8 mbit 18 euro kost en (max)20 mbit kost 24 euro

mijn 20 mbit verbinding is op dit moment ingetrained op 7534 Kbps wat goed is voor snelheden rond de 750 kBps(op een payserver op de nieuwsgroepen. speedtest meet vaak rond de 700 kBps)

het lijkt er dus op omdat ik een hogere basis snelheid heb dat ik voorlopig nog qua snelheid iets hoger zit
alleen de prijs/snelheid verhouding is zo goed als verdampt

[ Voor 17% gewijzigd door Mili op 08-09-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Mili schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:22:
op de site staat de 4 mbit verbinding voor 18 euro en de 20mbit verbinding voor 24 euro
en aangezien iedereen die 4 mbit heeft wordt geupgrade naar 8 mbit lijkt het me dus dat 8 mbit 18 euro kost en (max)20 mbit kost 24 euro

mijn 20 mbit verbinding is op dit moment ingetrained op 7534 Kbps wat goed is voor snelheden rond de 750 kBps(op een payserver op de nieuwsgroepen. speedtest meet vaak rond de 700 kBps)

het lijkt er dus op omdat ik een hogere basis snelheid heb dat ik voorlopig nog qua snelheid iets hoger zit
alleen de prijs/snelheid verhouding is zo goed als verdampt
Dan heb je erg veel geluk!

Volgens mij zijn er weinig mensen die écht van hun 8mbit gebruik kunnen maken.

Edit: Ohw, ik zie dat je eigenlijk een 20mbit verbinding hebt? Hm, dan zit je dus op Orange apparatuur. Volgens mij zijn de meeste problemen bij de mensen die van 4 naar 8 zijn gegaan en dus op KPN apparatuur zitten aangesloten.

Hier ben ik in ieder geval geen steek verder. Enkele malen aangegeven dat de snelheid diep en diep triest is. Haal amper 400kB/s via de nieuwsgroepen en ook de HTTP download is zienderogen achteruit gegaan. Volgens Orange/Online is er niks mis aan hun zijde en heb ik pech dat ik niet de volle snelheid kan gebruiken.

Maar als ik zo de verhalen van anderen hoor hebben vele mensen last van ditzelfde probleem. Wel 8mbit intrainen maar de daadwerkelijke snelheid is onstabiel en zelfs nog onder de 4mbit.

Opzeggen is geen optie, dat wil de rest van de familie niet. Dus dan blijven we maar klagen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DaFrenk op 09-09-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 02:33
Nee, dat wilden ze hier ook niet, maar zoals je al las misschien elders is met die laatste aktie van hun de maat echt vol.

Dat het hun fout was van korting te geven en dat dit wellicht te veel is geweest, en dit daarna doodleuk extra terug in rekening te brengen is niet te verkroppen. Ik heb ook nog steeds dit probleem.

Overigens dacht ik gisteravond dat het nog goed kwam daar er ineens een strakke 5Mbit uit de lijn kwam. Helaas was dit van korte duur, na 2 uurtjes was het weer ver onder de 4.

Ik voel aan mijn water dat dit een nog slepend gevecht gaat worden, daar ben je dan al 5 jaar klant voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Upstream 952 Kb
DownStream 704 Kb
Afname Dichtbij : 18.4 (dB)
Ver weg : 4.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 11 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

700kb downstream... gaat ook nergens meer over met die lui. Helpdesk bellen heeft ook geen nut. Iemand nog wel goede tips?

Router net via de router gereset en hebben nu wel even,

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1012 Kb
DownStream 1832 Kb
Afname Dichtbij : 21.2 (dB)
Ver weg : 4.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 32% gewijzigd door MrVegeta op 09-09-2008 13:06 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-06 18:28
Ja hoor de upgrade is bij mij voltooid, ben officieel van 4 naar 8 mb gegaan:
Upstream 1020 Kb
DownStream 7992 Kb
En welke snelheid haal ik opeens op nieuwsgroepen:
Download speed: 291.51 KB/s

Hier wordt je toch schijtziek van :?
Haalde voor de 'snelheidsverhoging' nog 420kb/s

Zo maar even bellen ..

Edit:
Men verbinding is heel onstabiel, variert van 200-600 kb/s

[ Voor 9% gewijzigd door daaan_1992 op 09-09-2008 19:41 ]

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Nou ik ben volgens mij gedowngraded.... Ik heb een 20 mbit lijn maar de livebox gaf 15 mbit aan, sinds vorig week staat hij op 12 mbit...

Dus dacht ik hey ik ga ze mailen, maar ze vragen om mijn orange mail (die ik niet meer weet), dus heeft een van jullie voor mij de email adres van online?

[ Voor 0% gewijzigd door B0MBACI op 10-09-2008 05:30 . Reden: woon 400 meter van de centrale ]

• RichieB
MrVegeta schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:51:
700kb downstream... gaat ook nergens meer over met die lui. Helpdesk bellen heeft ook geen nut. Iemand nog wel goede tips?
Ik heb ook een paar keer 200kb down gehad, en ook een paar dagen geen sync op de lijn. Daarna werd het spontaan weer 9700kb (20 mbps abbo). Nu is het al weer een aantal dagen stabiel.

• DaFrenk
Toch maar eens de MTU waarde aangepast, haal nu 200kB/s meer dan voorheen. Nog steeds niet heel stabiel, maar toch wel beter als voorheen. Stabiliteit is wellicht nog te verbeteren door de waarde wat te finetunen.

Lapmiddeltje, maar haal zo in ieder geval wel wat meer uit de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:49
Ik ben ook zo achteruit gegaan op 7 sept.

In de brief van online stond dat ik tussen 6 en 7 september verhoogd zou worden.
Om 07/09 - 13:30 merkte ik dat de verbinding ineens sneller werd tot 510kB/s met nieuwsgroepen.
Het downloaden van een 100mb.bin van bbned ging met 480 kB/s.

De volgende dag goede hoop dat het sneller zou zijn maar helaas.
Nu nog maar ~290kB/s met nieuwsgroepen en ~400kB/s met de 100mb.bin van online zelf.
Het was 430kB/s voor allebij en gewoon stabiel.

Heb het aan online gemeld en die vertellen dat het ze spijt dat ik nog niet verhoogd ben?

Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa14/Hendrik83/gehost/th_liveboxintrain.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa14/Hendrik83/gehost/grabitspeed-1.jpg

edit:

Kreeg vanavond een mailtje.
Klopt dit verhaal?
Geachte heer/mevrouw,

De technische afdeling vraagt om een snelheidstest zodat uw probleem duidelijker wordt.
U kunt de bestanden van 32 MB en 100 MB tegelijkertijd downloaden van http://speedtest.bbned.nl/.
De downloadsnelheid van de lijn is de som van de snelheden van deze twee downloads.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Mijn snelheid is als ik ze allebij optel 582kB/s.
Als ik de 100mb van bbned alleen download kom ik niet boven de 424kB/s.

Wat moet ik trouwens met bbned? Ik denk dat ze er zo onderuit proberen te komen want bbned kan hier wel de juiste snelheden halen. (buren)

[ Voor 29% gewijzigd door Hendrik op 12-09-2008 21:33 ]

Anoniem: 274174

Hendrik83 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:14:

Klopt dit verhaal?

[...]

Wat moet ik trouwens met bbned? Ik denk dat ze er zo onderuit proberen te komen want bbned kan hier wel de juiste snelheden halen. (buren)
Ik heb dezelfde problemen als de meesten hier. Na de snelheidsverhoging is mijn snelheid zo goed als gehalveerd. Inmiddels twee keer gebeld met Online. Er is een case aangemaakt, maar dat zou nog weleens heel lang kunnen duren, als ik dit allemaal zo eens lees.

Hendrik83, ik kreeg het volgende adres om een snelheidstest te runnen:
ftp://ftp.online.nl/pub/test/

Zoals verwacht was de uitslag treurig: met mijn nu zogenaamde 8Mbit/s verbinding kwam ik niet eens boven de 100kB/s uit.

• Hendrik
Die ftp van online is idd niks.
Het begint bij 100kB/s en valt snel terug tot 88kB/s.
Was ook maar 1.04mb maar dat hij in het begin al traag is zegt genoeg voor mij.
Normaal begint hij met 700kB/s en zakte dan terug naar de 430kB/s voor een 4mb verbinding.
Dit was dan ook een goede verbinding.
Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa14/Hendrik83/orange/ftporange.jpg

Ik heb al aangegeven dat als er niks veranderd ik mijn oude verbinding terug wil en anders word er opgezegd. Moet anders nog 7 maanden wachten en we hebben hier te horen gekregen dat upc kabel internet gaat leveren. Daar hoor je ook niet altijd goede dingen over maar dan kan ik wel tot de 20 mb komen. Het is erg vervelend als je buren lekker snel lopen te downloaden met de max 8mb voor adsl hiero en ik kom niet eens boven de 300kB/s uit met nieuwsgroepen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hendrik op 13-09-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:24
http://www.nu.nl/news/174...jd_aan_met_glasvezel.html

Als Online nou eens mee ging doen met dit soort acties... :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:46
Dat wordt lastig, ADSL 2(+) ondersteunt maximaal 24 mbit, en dat afhankelijk van de afstand van de telefooncentrale. Totdat er overgestapt wordt naar een nieuwere techniek (VDSL(2) zal er denk ik weinig kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274416

Hendrik83 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:14:
Ik ben ook zo achteruit gegaan op 7 sept.

In de brief van online stond dat ik tussen 6 en 7 september verhoogd zou worden.
Om 07/09 - 13:30 merkte ik dat de verbinding ineens sneller werd tot 510kB/s met nieuwsgroepen.
Het downloaden van een 100mb.bin van bbned ging met 480 kB/s.

De volgende dag goede hoop dat het sneller zou zijn maar helaas.
Nu nog maar ~290kB/s met nieuwsgroepen en ~400kB/s met de 100mb.bin van online zelf.
Het was 430kB/s voor allebij en gewoon stabiel.

Heb het aan online gemeld en die vertellen dat het ze spijt dat ik nog niet verhoogd ben?

[afbeelding]

[afbeelding]

edit:

Klopt dit verhaal?

[...]

Ok... Even aangemeld omdat ik benieuwd ben of dit je iets gaat helpen. Heb de info gevonden op een ander forum (het online-gebruikersforum) en denk dat je in een categorie klanten valt die volgens mij een probleem heeft met de online-verbinding die ze zelf niet weten op te lossen, maar die jij al aardig kan overkomen door wat instellingen op je pc te wijzigen.

Download TCP optimizer en verlaag via de custom settings je MTU eens naar 576. Rebooten en dan nog eens speedtesten. Ben benieuwd wat er dan uitkomt. Ik lees het hier wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
Ik ben bekend met het online gebruikers forum.

Als ik dat doe dan gaat de snelheid naar 630kB/s toe.
En voor nieuwsgroepen werkt het niet veel beter.
Het is sneller maar vind dat ik zulke programma's niet moet gebruiken voor een snellere verbinding.
Wat doet het met de stabiliteit enzovoort?

Maar toch bedankt voor het speciaal aanmelden om een oplossing te geven. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Hendrik op 15-09-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4300

Hello,

Ben sinds 2006 een Orange klant met 20 mb internet en onbeperkt telefonie (bagger trouwens).
Weet iemand wat er gebeurd met mijn internet connectie op het moment dat ik de telefonie opzeg? Ik betaal namelijk via telefonie voor de koperlijn. (oid)

Ik heb namelijk nog 15 dagen de tijd om mijn telefonie op te zeggen, internet kan ik helaas niet opzeggen omdat die 15 dagen terug stilzwijgend is verlengd. Kwam er te laat achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 21:46
Het telefonie gedeelte kan je opzeggen.
Echter blijf je de vergoeding voor het koper doorbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Anoniem: 4300 schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:16:
Hello,

Ben sinds 2006 een Orange klant met 20 mb internet en onbeperkt telefonie (bagger trouwens).
Weet iemand wat er gebeurd met mijn internet connectie op het moment dat ik de telefonie opzeg? Ik betaal namelijk via telefonie voor de koperlijn. (oid)

Ik heb namelijk nog 15 dagen de tijd om mijn telefonie op te zeggen, internet kan ik helaas niet opzeggen omdat die 15 dagen terug stilzwijgend is verlengd. Kwam er te laat achter.
ze mogen je trouwens, ondanks dat ze het op papier wel doen, niet meer een nieuw jaarcontract stilzwijgend aansmeren.
vorige jaar is dat in de wet opgenomen dat je na een jaar contract iedere maand kan opzeggen tenzij je zelf ervoor tekent.
tenzij er een opzeg termijn is (die max. 3 maanden mag zijn) dan moet je die uiteraard naleven

[ Voor 7% gewijzigd door Mili op 16-09-2008 17:46 ]

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb zojuist mijn Online pakket binnen gekregen en aangesloten. Nu heb ik in mijn huis een draad van de KPN binnen komen met een blauwe en een witte draad. Het kastje van online heeft een groene en een rode draad. Nu heb ik blauw op groen en wit op rood aangesloten. Klopt dit?
In het boekje staat het niet.

• RichieB
Mili schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:44:
[...]

ze mogen je trouwens, ondanks dat ze het op papier wel doen, niet meer een nieuw jaarcontract stilzwijgend aansmeren.
vorige jaar is dat in de wet opgenomen dat je na een jaar contract iedere maand kan opzeggen tenzij je zelf ervoor tekent.
tenzij er een opzeg termijn is (die max. 3 maanden mag zijn) dan moet je die uiteraard naleven
Interessant. Welke wet is dat? Of heb je een link naar meer informatie?

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:41
Philflow schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:22:
Ik heb zojuist mijn Online pakket binnen gekregen en aangesloten. Nu heb ik in mijn huis een draad van de KPN binnen komen met een blauwe en een witte draad. Het kastje van online heeft een groene en een rode draad. Nu heb ik blauw op groen en wit op rood aangesloten. Klopt dit?
In het boekje staat het niet.
In principe maakt het niks uit.
Kan mij wel vaag herinneren dat mensen die last hadden van spook telefoontjes er baat bij hadden om de draadjes om te draaien. Dus als je ook telefonie er bij hebt en je krijgt las van spook telefoontjes, kun je een keer proberen om de draadjes anders om aan te sluiten.

• Hendrik
Ik las dit ergens.
Dat maandelijks opzegbaar zijn is een voorstel van het kabinet, maar geen wet. In principe mag het bedrijf na een jaar weer verlengen met een jaar, en daar kun je niet zomaar onderuit.
Maar goed wanneer volgende maand upc beschikbaar word gaan we overstappen.
Helaas zit ik nog 7 maanden aan online vast maar heb besloten dat maar als backup internet te houden.

• Mili
Hendrik83 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:16:
Ik las dit ergens.

[...]

Maar goed wanneer volgende maand upc beschikbaar word gaan we overstappen.
Helaas zit ik nog 7 maanden aan online vast maar heb besloten dat maar als backup internet te houden.
je hebt blijkbaar gelijk
mijn docent op school heeft het er zovaak over gehad in het verleden het laatste wat hij erover zei was dat er in nov. 2007 het bij de 2e kamer was ingediend en dat hij verwachten dat het nog voor het eind van het jaar zou zijn aangenomen. maar de wet die toen is ingediend is blijkbaar toch afgewezen afgewezen.

hmm ik zit me net terwijl ik me reactie aan het schrijven was te bedenken dat je het volgende kan proberen.: probeer het abonnement om te zetten naar een ander abonnement(met telefonie?, zonder telefonie?, upgrade naar 20mbit?) en geef aan dat je geen jaar contract wil maar gewoon een maandelijks opzegbaar. kijken of ze daar bij online ook intrappen. zo is me buurman ook van tele2 afgekomen namelijk. hij had 4mbit met voetbal en telefonie heeft dat geupgrade naar 20 mbit telefonie en voetbal en kon 3 maanden later gewoon opzeggen.

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Iemand hier toevallig problemen met het ontvangen van telefoongesprekken? Bij mij werkt bellen en internetten wel maar kan geen gesprekken ontvangen...

[ Voor 3% gewijzigd door Jamaicaman op 17-09-2008 19:20 ]

Anoniem: 102051

Jamaicaman schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:20:
Iemand hier toevallig problemen met het ontvangen van telefoongesprekken? Bij mij werkt bellen en internetten wel maar kan geen gesprekken ontvangen...
Ja sinds gisterochtend, maar na een reset van het modem was het weer verholpen, wel kan ik mijn remote desktop niet meer bereiken van buiten. Server staat gewoon aan en telefoon en inet werken gewoon.

Hmmm jammer van dat afgeschoten wetsvoorstel, het is ook van de zotte dat je bij een ADSL abbonnement gelijk een jaar stilzwijgend verlengd kan worden. Stel dat het nou een autoverzekering is, of een woonverzekering, waarbij het stilzwijgend verlengen in het voordeel is van de consument, zodat de consument niet onverzekerd is bij een eventuele gebeurtenis, dan snap ik het. Maar bij een ADSL lijntje, of een gsm abbo, is het flauwekul en zou het verboden moeten worden.

De medewerker van Online vertelde me ook nog doodleuk dat als ik eerder gebeld had, ze me in eerste instantie een korting zouden aanbieden om mij alsnog te behouden als klant. Maar als de klant er niet naar kraait dan krijgt ie ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
online heeft hier nu ook toegeslagen
Downstream Rate: 2053 Kbps
Upstream Rate: 664 Kbps
terwijl ik een 20 mbit verbinding heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Compunologist schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:38:
Downstream 10696 Kbps hier... nog nooit zo laag geweest (in beginperiode Wanadoo/Orange 14000 Kbps, daarna lange tijd op 12500 Kbps) + internettelefonie is nu haperend, degene aan de niet "Online"-kant kan mij wel horen maar ik de ander bijna niet/intermittent
Firmware: 0xe15080a

Ik hield mijn hart al vast toen de naam gewijzigd werd van Orange in "Online" Eigenlijk weet je het dan al...

Heel slecht ook zo'n onaangekondigde firmware update. Hier ligt een schone taak voor de overheid tot meldingsplicht bij onderhoud/verandering/potentiële overlast voor de klant. Een simpel mailtje kan er blijkbaar niet eens meer af. :(

Van de online klantenservice word je trouwens ook niet veel wijzer.
Anoniem: 168688 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:22:
voel eens of de adapter van de livebox niet te heet wordt,daar ligt het vaak aan.
Dit was bij mij dus de oorzaak. Nadat ik het verhaal bij Online had neergelegd kreeg ik het verzoek om het serienummer achter op de adapter te noteren en terug te melden aan Online. Er is blijkbaar een slechte batch in omloop. Vervolgens hebben ze me een nieuwe adapter gestuurd en alles is voorlopig weer zoals pre-Online. :)

Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_5_A
Upstream1016 Kb
DownStream12468 Kb
AfnameDichtbij : 31.7 (dB)
Ver weg : 10.9 (dB)
SNR-margeDichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller21358
Firmware0xe15080a
ES-teller van 15 min0
CRC-fouten2706
ES-teller van 1 dag0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even over het stilzwijgende verlengen van contracten door Online. Er schijnt een rechtszaak aan de gang te zijn, en de kans is zeer groot dat de rechter dergelijke verlengingen zal verbieden. Althans, dat is wat een medewerker van online tegen me zei. Men verwacht dat er rond de jaarwisseling een uitspraak zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Monkie

Same probs bij mij.

zouden 6/7 september snelheid verhogen maar het is juist langzamer geworden. Kom niet eens boven de 3Mb/s terwijl het vroeger tegen de 4Mb/s was. Heb maar een klacht ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Monkie schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:32:
Same probs bij mij.

zouden 6/7 september snelheid verhogen maar het is juist langzamer geworden. Kom niet eens boven de 3Mb/s terwijl het vroeger tegen de 4Mb/s was. Heb maar een klacht ingediend.
Heb je toevallig een IP adres uit de 83.119 range? Op het Orange gebruikersforum zijn er inmiddels een aantal mensen die na de 'snelheidsverhoging' van 4 naar 8mbit een zeer onstabiele verbinding hebben gekregen. Ik hoorde daar ook bij tot mijn 83.119.*.* veranderde naar een IP uit een andere range. Nu haal ik gewoon 8mbit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275062

Anoniem: 274416 schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:46:
[...]
Ok... Even aangemeld omdat ik benieuwd ben of dit je iets gaat helpen. Heb de info gevonden op een ander forum (het online-gebruikersforum) en denk dat je in een categorie klanten valt die volgens mij een probleem heeft met de online-verbinding die ze zelf niet weten op te lossen, maar die jij al aardig kan overkomen door wat instellingen op je pc te wijzigen.

Download TCP optimizer en verlaag via de custom settings je MTU eens naar 576. Rebooten en dan nog eens speedtesten. Ben benieuwd wat er dan uitkomt. Ik lees het hier wel!
Ik wil jou even bedanken voor je opmerking, ik heb het programma even gedownload en even de optimale MTU standaard uitgezocht. Nu is mijn verbinding veel stabieler (draadloos WIFI).
Tnx m8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
Goed nieuws voor zover!

Net doorgegeven dat er een behoorlijk aantal mensen met 83.119 IP adressen problemen hebben met snelheid na verhoging in de Livebox en daling in de snelheid.

Het aanpassen van IP nummers is niet iets vanzelfsprekend helaas.

Vandaar dat de vraag van Online was dat degene die er last van hebben hun IP adres (compleet) door willen geven.

Ik stuur deze IP adressen dan direct door naar de betreffende persoon die deze -in ieder geval een aantal- onmiddellijk in een testcase zet.
Ikzelf kan met jullie IP adressen in ieder geval niets uithalen dus.

Maar zet het volledige adres niet open en bloot hier maar stuur mij een PM. Ik ga uit van een adres of 10-15.
Er zitten op deze range 100en mensen dus allemaal hetzelfde probleem maar ze weten niet waar de fout zit.

Tevens gevraagd of Online net als bij Ziggo en UPC niet actiever op forums willen meewerken, dit zou vanmiddag al bij de teammeeting onderwerp van aandacht worden!

Pm-en of mailen hoeft niet meer: ik heb 35 adressen bij elkaar en die gaan nu naar Online. Iedereen bedankt alvast!

Ik hou jullie zeker op de hoogte hieromtrent.

[ Voor 18% gewijzigd door Chazzo op 23-09-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Chazzo schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:31:
Net doorgegeven dat er een behoorlijk aantal mensen met 83.119 IP adressen problemen hebben met snelheid na verhoging in de Livebox en daling in de snelheid.
...
Er zitten op deze range 100en mensen dus allemaal hetzelfde probleem maar ze weten niet waar de fout zit.
Online hanteert 17 mask bits, waardoor er in deze range 512 subnets van 32766 hosts passen.
Dat zijn dus ongeveer 16 miljoen hosts ipv de 100en, zoals je beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
Ja... en Online heeft ook zoveel klanten he.

Nee snap je wel, maar in ieder geval doen de problemen zich in deze range voor.

[ Voor 48% gewijzigd door Chazzo op 22-09-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Hoe komen jullie aan die hoge snelheden allemaal? Ik heb een Extra abonnement bij Online (orange) en kom bij speedtest niet hoger uit dan 550. Via nieuwsgroepen haal ik dan wel weer 1200, maar dit is via een betaalde server. Die downloadsnelheden die jullie posten van de nieuwsgroepen, zijn die ook gewoon via een betaalde server?

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 22-09-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
Het gaat vooral om de verhogingen van 4Mbit naar 8Mbit. Ikzelf haal dus met bijvoorbeeld Eweka, Hitnews of 4usenet niet meer dan 350-400 . Een aardig aantal van de gebruikers met dit soort Extra abonnement heeft problemen nadat de snelheid is verhoogd. In werkelijkheid is deze gedaald.

In feite staat dit los van de abonnees die max. 20 Mbit kunnen halen. Raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Laatst online: 21:31

CdD

Zelf heb ik Online ADSL Extra + Telefonie. Heb ik hierbij een datalimiet of fair use policy? Kan dit zo snel even niet vinden in dit topic, maar deze vraag zal vast al meerdere keren zijn langs gekomen. O-)

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Midden in Groningen hebben we hier nog steeds een downstream van 1700kb ipv ~20.000 waar we voor betalen. Al 2 weken met die lui gebeld en het wordt er niet beter op. Morgen bel ik weer en wil ik deze week resultaat anders stoppen we met betalen en laten we het voorkomen.

We betalen voor een service die niet wordt geleverd.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chazzo schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:53:
Het gaat vooral om de verhogingen van 4Mbit naar 8Mbit. Ikzelf haal dus met bijvoorbeeld Eweka, Hitnews of 4usenet niet meer dan 350-400 . Een aardig aantal van de gebruikers met dit soort Extra abonnement heeft problemen nadat de snelheid is verhoogd. In werkelijkheid is deze gedaald.

In feite staat dit los van de abonnees die max. 20 Mbit kunnen halen. Raar maar waar.
Blijft raar dan, bij eweka haal ik de 1200. Maar er is hier dus niemand die download met 4000 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik down hier vanaf eweka met gemiddeld 1800 kb/ps

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275062

CdD schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:05:
Zelf heb ik Online ADSL Extra + Telefonie. Heb ik hierbij een datalimiet of fair use policy? Kan dit zo snel even niet vinden in dit topic, maar deze vraag zal vast al meerdere keren zijn langs gekomen. O-)
Ze hanteren fair use policy, althans ze hebben nog nooit geklaagd bij mij over het download gebruik.
En dat loopt toch al snel richting de 100-den GB.

Greetz Davidoff006.

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Zijn er intussen al ontwikkelingen om deze problemen te verhelpen?

Wij hebben ook last van het probleem, eerst een strakke 4mbit lijn, nu een brakke 8mbit (effectief max. 1mbit).
Heeft het bellen van de helpdesk echt zin, of staan we machteloos?

Signature

• Chazzo
Het bellen naar de helpdesk levert nagenoeg géén positieve reacties op.

Ik heb maandag en dinsdag IP adressen (35) bijeen verzameld van gebruikers met problemen en deze doorgezet naar een afdeling binnen Online.
Hierover ben ik wel positief gestemd, maar zal het probleem natuurlijk niet in een paar uur oplossen, maar hopelijk wel binnen een zeer redelijke termijn.

Als je wilt kun je je IP adres nog PM-en, als ik er weer een aantal heb geef ik deze dan ook weer door, die van de afgelopen dagen waren er al zoveel dat de persoon binnen Online er geen moeite mee heeft er nog meer te ontvangen.

Check altijd wel of je bekabeling in orde is, draadloos of bedraad netwerk hebt en daar verschil in ziet en je de Livebox wel 's gereset hebt.

Overigens is doorgeven van je IP via de helpdesk absoluut geen oplossing, er zal weinig mee aangevangen worden. Als het probleem echt IP gerelateerd is zal dit vast veranderen!

Nogmaals: heb je alles correct aangesloten en geen brakke componenten in gebruik, mail dan je IP.
Ben benieuwd in welke range de jouwe valt.

[ Voor 3% gewijzigd door Chazzo op 24-09-2008 00:28 ]

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

De bekabeling is prima in orde. De livebox staat welgeteld 10 cm van het ISRA punt af.
We hebben bedraad internet, en als ik hem rechtstreeks aansluit via mijn laptop (10 cm) heb ik nog steeds dezelfde (lage) snelheid.

Overigens zitten we zo dicht bij de centrale als maar kan, maximaal 50 meter (30 ongeveer).
Ook hebben we een perfecte 4mbit lijn gehad.

Ik zou je overigens graag mijn i.p. adres door willen geven, maar je hebt geen D.M. aan staan, ik kon eventueel wel via je site het doorsturen, maar ik wist niet of dat de bedoeling was.

Signature

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat is dit een drama zeg. Vanmorgen een downstream van 700kb! Ik haal de de livebox van het stroom, 20 sec later er weer in en opeens downstream van 9700kb nog steed ~10.000 te weinig maar okay. Dit heeft ongeveer 5 seconden geduurd.

Daarna knalde de verbinding tot 11kb en klapte die er uit met ongeveer 33.000 CRC-Fouten. Er gaat dus ergens heel wat mis. En nu hebben we weer een heerlijke stabiele verbinding van 2300kb.

Gister met online gebeld en gezegd dat ze het moeten fixxen want wij weigeren er nog voor te betalen. "Ja maar de technische dienst duurt zo een 8 werkdagen." prima, hebben ze tot eind deze week want ik had vorige week maandag gebeld.

Wat een klote zooi.

//edit. Ook nu krijg ik CRC fouten, niet zoveel maar okay elke 2 sec 1 fout.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 24-09-2008 08:32 ]

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
Beste Forummers,

Ik ben aan het denken van me ZIGGO Cable te gaan verhuizen naar Online adsl 20 mb.
Daar heb ik een paar vragen over.
Ik lees in dit topic weleens problemen met online. Is dat echt het geval,

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1504 meter. Maar dat is natuurlijk hemelsbreed. Maar wat voor een snelheid zou ik kunnen halen?

Het aanvragen van een adsl abbonement bij Online gaat dat redelijk snel totdat ik internet hebt?

Het aansluiten van je adsl(wat ik nog nooit gedaan hebt) is dat makkelijk? of moet ik iemand langs laten komen om het aan te komen sluiten?

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt,
john

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

je zult alleen maar problemen tegenkomen hier, niemand die hier om de zoveel tijd ff een berichtje plaatst dat zn verbinding super is :)

ik heb nu bijna 2 jaar orange/wanadoo/online, en tot heden erg weinig downtijden gehad. kan me niet eens herrineren wanneer het voor het laatst was. wel vaak problemen met de telefoon itt het internet.

toch ga ik op zoek naar een ander abo vanwege 2 redenen

- je zit een jaar vast aan, vergeet je op te zeggen hup weer 12 maanden vast
- in begin had ik downloads van 1,9mb. vervolgens werd dit 1,7mb. en nu zit ik op 1,49mb. wie zegt dat ik over paar maanden niet op 1,2mb zit???

ben alleen nog aan het twijfelen of ik voor alice moet gaan of voor telfort

• Mili
johnnyb20 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:47:
Beste Forummers,

Ik ben aan het denken van me ZIGGO Cable te gaan verhuizen naar Online adsl 20 mb.
Daar heb ik een paar vragen over.
Ik lees in dit topic weleens problemen met online. Is dat echt het geval,

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1504 meter. Maar dat is natuurlijk hemelsbreed. Maar wat voor een snelheid zou ik kunnen halen?

Het aanvragen van een adsl abbonement bij Online gaat dat redelijk snel totdat ik internet hebt?

Het aansluiten van je adsl(wat ik nog nooit gedaan hebt) is dat makkelijk? of moet ik iemand langs laten komen om het aan te komen sluiten?

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt,
john
-tja problemen zijn vaak afstands gerelateerd en kunnen zeer plaatselijk zijn voor 20mbit klanten.
als alles goed is aangesloten heb je 90% van de problemen onderdrukt. de overige 10% komt van de 2 eerder genoemde punten.
alle berichten die je de afgelopen weken leest zijn ontstaan door de upgrade van 4mbit naar 8mbit die niet goed verlopen is. en hebben dus niks te maken met wat jij wilt

-ik schat de snelheid op 10mbit. mensen die zowat in de centrale wonen halen tegenwoordig nog maar maximaal van 15mibt. ik zit zelf hemels breed 2.1km van de centrale en haal 7,5mbit, dit ter onderbouwing van mijn schatting. en als je uitgaat van 10mbit kan het alleen nog maar meevallen

-aansluiten duurt gemiddeld 3 weken

-het zelf aansluiten is in de meeste gevallen goed te doen. maar is heel erg afhankelijk van hoe de situatie is. heel simpel gezegd haal je de telefoonstekker uit het isra-punt, je steekt de de livebox erin. je steekt je telefoonstekker in de livebox en daarna eventueel je router in de livebox. maar helaas blijkt het in de praktijk niet zo makelijk door dat iedere meterkast er anders uitziet. een handige buurjongen of neefje zal geen problemen hebben met het aansluiten. maar de gemiddelde Nederlander komt helaas vaak problemen tegen die ze zelf niet kunnen oplossen en dan moeten ze alsnog een monteur of kennis inschakelen

hoop dat dit je keuze een stuk duidelijker maakt.

• Mili
SYQ schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:36:

je kan tegenwoordig ook een per maand opzegbaar abbonement nemen dus ik denk dat 1 telefoontje naar online voldoende moet zijn om dit te regelen.
ik hoor zelfs van mensen dat ze korting krijgen als ze bellen en zeggen dat ze of een maandelijk opzegbaar abbo willen of weg gaan.

misschien iets om mee te nemen in je beslissing

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Aankomende vrijdag komt er een reparateur langs voor onze verbinding, ben benieuwd.

• Chazzo
Inmiddels heeft Online contact met me opgenomen.
Het is voorlopig niet nodig om IP adressen meer te sturen.

Ik krijg nog een mail met instructies wat het vervolg gaat zijn, in ieder geval zijn ze bezig met een IP database schoonmaak en heeft (bijna) iedereen met een 4Mbit naar 8Mbit een adres met 83.119 gekregen.

Heb wel te horen gekregen dat Wireshark een programma is waarmee de verbinding uitgelezen kan worden, maar heb niet het minste idee hoe dit programma werkt.
Ik zou dit nog per mail ontvangen zodat de log-files hiervan opgestuurd kunnen worden.

Middels dit programma kan nagegaan worden waar de fouten kunnen zitten, in ieder geval is het niet per definitie dus een IP probleem.

Zodra ik meer weet post ik het.

Anoniem: 228916

Mili schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:28:
[...]

je kan tegenwoordig ook een per maand opzegbaar abbonement nemen dus ik denk dat 1 telefoontje naar online voldoende moet zijn om dit te regelen.
ik hoor zelfs van mensen dat ze korting krijgen als ze bellen en zeggen dat ze of een maandelijk opzegbaar abbo willen of weg gaan.

Kan je dat zomaar laten aanpassen?

Niet dat ik verwacht weg te gaan, aangezien problemen met een slechte verbinding hoog uit 1 keer per maand zich voordoet, dan heb ik een downstream van 9000 ipv 20.000. Helemaal geen verbinding heb ik de afgelopen 2 jaar eigen niet gehad, terwijl ik gebruik maakte van internet uiteraard. Eigenlijk best wel tevreden met Orange/Online. Maar goed een stok achter de deur is nooit verkeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 228916 op 25-09-2008 08:13 ]

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Mili schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:28:
[...]

wist ik dus niet, vanavond maar eens bellen en anders alsnog opzeggen. bedankt!

grrr, voor helpdesk heb je je klantnummer nodig en laat ik nou net dit niet kunnen opvragen via de site van online :(

[ Voor 10% gewijzigd door SYQ op 25-09-2008 15:31 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15
hmm de laatste tijd heb ik het probleem, dat als ik word gebeld (of zelf met mijn mobiel naar mijn huistelefoon bel) dat ik direct, of na 1 keer overgaan de (irritante keuzemenu) voicemail krijg. Terwijl de telefoon niet bezet/ leeg/whatever is. Ik heb gewoon een kiestoon, ik kan gewoon bellen. Het gekke is, een uur later probeerde ik het weer en toen deed hij het perfect.... rara hoe kan dat?

• Hendrik
Op het moment had ik me neergelegd bij de oplossing met tcpo maar zelfs nu gaat het nog maar met 200kB/s.
Ik had tcpo weer even naar orgineel gezet en geen verschil.

Tis gewoon erg vervelend allemaal.
Hoop dat in oktober UPC het beter gaat brengen.

Anoniem: 270190

Chazzo schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:47:
"in ieder geval is het niet per definitie dus een IP probleem.

Zodra ik meer weet post ik het."
Als t zoiets simpels was hadden ze dit allang aangepast lijkt me, nieuw ip-adres uitgeven duurt max een paar uur afaik ;-)

Keep us posted tho :)

SYQ schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:24:
[...]

wist ik dus niet, vanavond maar eens bellen en anders alsnog opzeggen. bedankt!

grrr, voor helpdesk heb je je klantnummer nodig en laat ik nou net dit niet kunnen opvragen via de site van online :(
Geef je toch 1234567 op als klantnummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

en ik zit weer 1 jaar vast aan online, zoals eerder gezegd ben ik dik tevreden over hun internetverbinding. vd week maar eens een nieuwe setje dect telefoon kopen, en kijken of dat helpt

vanochtend gebeld om op te zeggen, en ik kreeg doodleuk een korting van 10 euro per maand op onze maandelijkse abo kosten van 30 euries :P

omzetten naar maandelijks opzeggen was trouwens niet mogelijk voor bestaande klanten volgens de helpdesk

[ Voor 14% gewijzigd door SYQ op 26-09-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MrVegeta schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:31:
Aankomende vrijdag komt er een reparateur langs voor onze verbinding, ben benieuwd.
Blijkbaar was de adapter niet meer goed wat zorgde voor rare spanningen in de livebox. Dat hebben ze nu gefixed en nu zit ik op 1mb download :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26353

SYQ schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:36:
je zult alleen maar problemen tegenkomen hier, niemand die hier om de zoveel tijd ff een berichtje plaatst dat zn verbinding super is :)

ik heb nu bijna 2 jaar orange/wanadoo/online, en tot heden erg weinig downtijden gehad. kan me niet eens herrineren wanneer het voor het laatst was. wel vaak problemen met de telefoon itt het internet.

toch ga ik op zoek naar een ander abo vanwege 2 redenen

- in begin had ik downloads van 1,9mb. vervolgens werd dit 1,7mb. en nu zit ik op 1,49mb. wie zegt dat ik over paar maanden niet op 1,2mb zit???

ben alleen nog aan het twijfelen of ik voor alice moet gaan of voor telfort
Precies hetzelfde ervaar ik ook zo. Ik zit aan Online vast tot volgend jaar maart, en daarna ga ik denk ik naar Ziggo alles in één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Anoniem: 26353 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:16:
[...]

Precies hetzelfde ervaar ik ook zo. Ik zit aan Online vast tot volgend jaar maart, en daarna ga ik denk ik naar Ziggo alles in één.
Volgens mij is het bij Ziggo ook zo'n zooitje als bij Online? Of is dat inmiddels al een beetje opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:44

vr6-only

Blub Blub

Ziggo heeft inmiddels alle klanten omgezet naar hun nieuwe admin systeem, is echt enorm verbeterd (kan het weten en nee ik werk niet bij Ziggo, wel voor).

Dit weekend zijn ze bezig om hun systemen te upgraden (alle systemen in dienst nemen).

=================================================

Voor de mensen die twijfelen. Dit zijn algemene verhalen over Online en Telfort en mijn eigen ervaring erbij (Via eigen netwerken en niet via het KPN netwerk!!!!!!!!!!!!)

Wat Online betreft:

Heel lang klant geweest en nooit noemenswaardige problemen gehad. In 5 jaar tijd niet eens 1 dag eruit gelegen (bij elkaar opgeteld). Ik had echter alleen ADSL en geen telefonie.

Wat Telfort betreft:

ADSL werkt prima, maar je moet geen telefonie nemen! Kies dan voor Optibel of Budgetphone (Zyxel werkt niet goed met Budgetphone!!!). Andere optie is voipplanet. Ik heb zelf geen ervaring met Voipplanet en ken ook niemand die het heeft!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
vr6-only schreef op zondag 28 september 2008 @ 01:38:
Ziggo heeft inmiddels alle klanten omgezet naar hun nieuwe admin systeem, is echt enorm verbeterd (kan het weten en nee ik werk niet bij Ziggo, wel voor).

Dit weekend zijn ze bezig om hun systemen te upgraden (alle systemen in dienst nemen).

=================================================
nieuw systeem of niet een kennis van mij is al 3 maanden lang aan het ruziën met ziggo dus het is niet allemaal zo goed en ik denk dat er nogsteeds genoeg mensen te vinden zijn die er hetzelfde over denken maar laten we die discussie maar niet hier gaan voeren
waar ik metname persoonlijk bang voor ben bij ziggo alles-in-een is de snelheid die je haalt als je de volgende situatie zou hebben: 3 tv's (waarvan 1 verplicht digitaal. je kan kiezen voor de ik dacht op dit moment gratis box twv. 99 euro of 200 euro bijleggen voor een HD-box waar je in mijn ogen niet zonder kan aangezien je digitale tv neemt omdat je een plasma of lcd-tv hebt of binnenkort gaat kopen) 1 telefoon en 2 vaste pc's en een laptop volgens mij blijft er zelfs als je het duurste abbo neemt en een splitter koopt van 150 euro nogsteeds weinig over. plus dat waarneer ziggo een storing hebt je gelijk kompleet van de buiten wereld bent afgesloten

ik zeg niet dat online de beste optie is, ik wil ook niet zeggen dat ziggo er ten alle tijden niks van bakt maar voorlopig hou ik internet, telefonie en tv gescheiden. dan maar 10 euro meer per maand betalen. ik zit nu tenminste niet vast aan de livebox of de ziggo box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:44

vr6-only

Blub Blub

offtopic:
Ik kan het bevestigen.

Toen het nog @Home was heb ik een 20 Mbit abonnement besteld. Binnen mijn bedenktijd heb ik mijn abonnement geannuleerd en per direct (zelfde dag nog) het pakket terug gestuurd.

Het heeft mij 5 maanden gekost om van @home af te komen! Alles ging langs elkaar heen en dat kan niet meer met het nieuwe systeem! één systeem voor alles. Voorheen had je diverse afdelingen met elk een eigen systeem en nu gebruiken alle afdelingen hetzelfde systeem.

Als ik dus mijn abonnement annuleer, dan hoef ik niet meer op te zeggen. Voorheen moest dat wel, want dat was een apart systeem. Facturering? Ook weer een ander systeem en ik kan zo uren doorgaan.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westrtp
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08-2020
Ik heb een probleem mbt usb dongle, zodra ik deze in mn laptop steek vind hij wel alle netwerken maar ( tevens tijdens de instalatie kan hij geen verbinding maken met de livebox) als ik dan mijn netwerk aanklik, kan hij daar geen verbinding mee maken aangezien deze beveiligd is.

Weet iemand hoe ik nu dmv de key verbinding kan maken met mijn eigen livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
westrtp schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:30:
Ik heb een probleem mbt usb dongle, zodra ik deze in mn laptop steek vind hij wel alle netwerken maar ( tevens tijdens de instalatie kan hij geen verbinding maken met de livebox) als ik dan mijn netwerk aanklik, kan hij daar geen verbinding mee maken aangezien deze beveiligd is.

Weet iemand hoe ik nu dmv de key verbinding kan maken met mijn eigen livebox?
Hoe je dit moet doen kun je in het bijgeleverde boekje vinden.
Even kort door de bocht:
- Je hebt een sticker/papiertje bij je Livebox gekregen waarop het serienummer van de Livebox staat. Hier staat ook de WEP/WPA key op die je in dient te voeren.
- Voordat je het netwerk aanklikt, druk dan op het knopje op de Livebox die je in staat stelt om ermee verbinding te maken.

Beide stappen zijn nodig om de 1e keer succesvol verbinding te maken met de Livebox.
Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik ga binnenkort verhuizen, ADSL-verbinding mee natuurlijk. Allemaal leuk en aardig.

Nou heb ik even gekeken wat ik dan op het nieuwe adres met ADSL Extra zou moeten kunnen halen. Dit bleek volgens de snelheidsmeter op Online tussen de 4-8 Mbit/s te zijn. Oke, dacht ik, dan zal de afstand wel behoorlijk groot zijn.

Niets was minder waar, de afstand tussen adres en wijkcentrale bedraagt pak 'm beet 163 meter. De oorzaak dat 8 Mbit de max is ligt 'm in het feit dat de wijkcentrale geen ADSL2+-ondersteuning heeft.

Nou vraag ik mij af wat ik kan doen, want ik vind 't een beetje oneerlijk dat ik nu op 163 meter afstand nog altijd niet boven de 8 Mbit uitkom, wat dus op het huidige adres - al zat ik daar op een te grote afstand, logisch dus - ook al het geval was. Ik begrijp dat KPN hierin de eindverantwoordelijkheid heeft, maar die zal wel niet de centrale ADSL2+-ready gaan maken omdat ik dat graag wil, lijkt me.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
@ IT-Pro, het kan ook zijn dat Online gewoonweg geen apparatuur heeft staan in de centrale en ze daarom moeten huren bij KPN. Ook dan komt de snelheid nooit hoger dan 8mbit uit.

Heb je ook bij andere providers gecheckt? Familie van me heeft precies hetzelfde, via Online krijgt hij nu maximaal 8mbit maar bijvoorbeeld bij Alice 15-20mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westrtp
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08-2020
Kleus schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:05:
[...]

Hoe je dit moet doen kun je in het bijgeleverde boekje vinden.
Even kort door de bocht:
- Je hebt een sticker/papiertje bij je Livebox gekregen waarop het serienummer van de Livebox staat. Hier staat ook de WEP/WPA key op die je in dient te voeren.
- Voordat je het netwerk aanklikt, druk dan op het knopje op de Livebox die je in staat stelt om ermee verbinding te maken.

Beide stappen zijn nodig om de 1e keer succesvol verbinding te maken met de Livebox.
Succes! :)
bedankt het werkt weer, was helemaal die reg knop vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
DaFrenk schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:23:
@ IT-Pro, het kan ook zijn dat Online gewoonweg geen apparatuur heeft staan in de centrale en ze daarom moeten huren bij KPN. Ook dan komt de snelheid nooit hoger dan 8mbit uit.

Heb je ook bij andere providers gecheckt? Familie van me heeft precies hetzelfde, via Online krijgt hij nu maximaal 8mbit maar bijvoorbeeld bij Alice 15-20mbit.
Bij Alice krijg ik de melding dat er geen Alice op mijn adres geleverd kan worden. De constatering dat er op de centrale geen ADSL2+-ondersteuning is, kwam eigenlijk al nadat de BBned-check aangaf dat er geen ADSL2+ beschikbaar is.

Ik vermoed dus dat er inderdaad geen ADSL2+ door de centrale ondersteund wordt. Ik kan misschien nog contact opnemen met Online, maar ik betwijfel of ze hier iets aan kunnen doen.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
IT-Pro schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:48:
[...]

Bij Alice krijg ik de melding dat er geen Alice op mijn adres geleverd kan worden. De constatering dat er op de centrale geen ADSL2+-ondersteuning is, kwam eigenlijk al nadat de BBned-check aangaf dat er geen ADSL2+ beschikbaar is.

Ik vermoed dus dat er inderdaad geen ADSL2+ door de centrale ondersteund wordt. Ik kan misschien nog contact opnemen met Online, maar ik betwijfel of ze hier iets aan kunnen doen.
Dat lijkt me inderdaad dan ook niet. Meende gehoord te hebben dat er sowieso geen centrales meer worden geupgrade voor ADSL2+ ivm met nieuwe technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
Hier ook sinds vannacht de upgrade uitgevoerd. Had namelijk een streampje opstaan die even verbroken was zag ik vanmorgen.

Nu hoop ik dat het inmiddels bij iedereen prima werkt en anders kan ik zeggen: je bent zo aan de beurt!

Hier hadden 41.000 abonnees last van.
Dit heb ik van de Online medewerker vernomen.

Dankzij jullie hulp is alles grondig onderzocht, en is het zo nog snel opgelost na al die ellende.

Nogmaals: BEDANKT!

PS: Ik hoop wel dat dus iedereen die mij hun IP hebben gegeven al verhoogd zijn, plus degenen die dit niet hebben gedaan. :)

Nog een tip voor iedereen die met de MTU heeft gespeeld en een verhoging ondervind, zet de MTU terug op 1500!!!

[ Voor 15% gewijzigd door Chazzo op 02-10-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
41.000 abonnees, da's niet mis dus! Fijn dat het probleem ogenschijnlijk is opgelost! Laten we hopen dat het zo blijft en we eindelijk stabiel Online kunnen blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chazzo schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:40:
Wat was nu het probleem: de accounts van Online waren ingesteld op 8192Kb, echter de centrales van KPN op 8000Kb. (niet die in de Livebox)
Dit zorgde voor een zeer onstabiele lijn met de bekende problemen.
Hier hadden 41.000 abonnees last van.

Dit heb ik van de Online medewerker vernomen.

Nog een tip voor iedereen die met de MTU heeft gespeeld en een verhoging ondervind, zet de MTU terug op 1500!!!
Als dat inderdaad de oorzaak is en dit voor iedereen zsm opgelost is/wordt dan gaan een heleboel mensen blij zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
DaFrenk schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:59:
[...]

Dat lijkt me inderdaad dan ook niet. Meende gehoord te hebben dat er sowieso geen centrales meer worden geupgrade voor ADSL2+ ivm met nieuwe technieken.
Ik heb even met Online gebeld en na overleg met een collega werd mij gemeld dat ik sowieso boven de 8 Mbit moet kunnen halen. Mocht dat niet zo zijn dan kon ik eenvoudig een abonnement downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
Anoniem: 270190 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:21:
[...]

Als dat inderdaad de oorzaak is en dit voor iedereen zsm opgelost is/wordt dan gaan een heleboel mensen blij zijn _/-\o_
Ik wil hier even op reageren! :9

Sinds dat de Livebox 8mbit aangaf bleven we hier steken op een stotterende 350kbps.
Ik heb zojuist de 'Usenet-kraan' eens even van de limiter af gezet om datgene te testen wat je zei, en het resultaat: 850 kbps stabiel!

Toppie toppie! 8)

*Edit: Ik had je mijn IP overigens niet opgestuurd O+

[ Voor 5% gewijzigd door Kleus op 01-10-2008 19:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IT-Pro schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:23:
[...]

Ik heb even met Online gebeld en na overleg met een collega werd mij gemeld dat ik sowieso boven de 8 Mbit moet kunnen halen. Mocht dat niet zo zijn dan kon ik eenvoudig een abonnement downgraden.
ik zou hier toch nog wel even een nachtje over slapen: je gaf aan dat je binnen 500 meter v/d centrale woont, online zou je dan ongeveer 12-20mb moeten bieden. Als hun snelheidscheck 4-8mb aangeeft dan lijkt het er wel verdacht veel op dat je op het eerder genoemde kpn wholesale net komt waar ze dus idd maar die 4-8 mb garanderen.

Het lijkt er dan ook erg op dat je voorlopig genoegen moet nemen met een max van 8mb over adsl, kabel kan een ander verhaal zijn tho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Anoniem: 270190 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:29:
[...]

ik zou hier toch nog wel even een nachtje over slapen: je gaf aan dat je binnen 500 meter v/d centrale woont, online zou je dan ongeveer 12-20mb moeten bieden. Als hun snelheidscheck 4-8mb aangeeft dan lijkt het er wel verdacht veel op dat je op het eerder genoemde kpn wholesale net komt waar ze dus idd maar die 4-8 mb garanderen.

Het lijkt er dan ook erg op dat je voorlopig genoegen moet nemen met een max van 8mb over adsl, kabel kan een ander verhaal zijn tho...
Kloppend of niet, er is mij wel degelijk een toezegging gedaan. Ik snap ook niet hoe het mogelijk zou kunnen zijn, aangezien de centrale in kwestie dus geen ADSL2+ heeft, maar dat was geen enkel probleem, aldus de medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Het halve internet is vandaag onbereikbaar. Het ziet er naar uit dat het een probleem is bij euro.net (onderdeel van France Telecom). Grrr waarom kan Online niet gewoon op de AMS-IX peeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 11:55
Hier het zelfde probleem, kan bepaalde buitenlandse sites niet bereiken, oa
www.fudzilla.com
www.microsoft.com
www.hotmail.com

maar ook mijn outlook connecter en msn doen het niet.

Iets met dns misschien?
nslookup geeft wel gewoon ip adressen

edit
Het is niet dns, nslookup werkt wel maar ik kan de ip adressen niet pingen
Verder werkt een site als gmx.de wel, misschien dan iets met kabel naar de overkant van de oceaan

[ Voor 85% gewijzigd door mbuts op 02-10-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hier ook inderdaad, kan lang niet alle sites openen die ik normaal wel open.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Ah, hier vooral problemen met de pop.orange.nl en smtp.orange.nl, die werkt niet meer en de Online site zelf ligt er ook uit. Andere sites heb ik nog niks bij gemerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door DaFrenk op 02-10-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 16:40
Hier in Groningen hetzelfde:
Kan mijn mail niet trekken... vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262300

Hier zelfde problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210680

Veel sites openen inderdaad niet. Binnen 'nederland' lijkt alles wel te werken maar daarbuiten is er geen verbinding te krijgen (zelfs de storingpagina van Online opent niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 19:56
Ik heb Online ADSL + Telefonie.

Bij <10mb bestanden is de snelheid ruim 12Mbit en bij 100mb bestanden loopt de snelheid op tot 18Mbit. Maar ik woon 70 meter van een wijkcentrale af.

De klantenservice is snel, vriendelijk, maar heeft vaak te weinig kennis van zaken. Het grootste nadeel val Online is hun low-budget en outdated Sagem modem. Gemiddeld 1x per 2 weken valt de (telefoon) verbinding weg. Oplossing is dan een reset en dan doet alles het weer.

Mij is verteld dat voo zomer 2009 er nieuwe modems komen die wel gewoon wifi hebben en telefonie aankunnen. In andere landen hebben ze al ruim 1 jaar de Livebox 1.2 met minder problemen.

p.s op dit moment doen veel buitenlandse sites het niet :(

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 11:55
Ik heb een tracert gedaan en er gaat iets mis met www.opentransit.net.
Een vriend van me gaat ook niet via die weg.

Kent iemand www.opentransit.net, schijft van frans telecom te zijn

francetelecom.com doet het ook niet

[ Voor 9% gewijzigd door mbuts op 02-10-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb net even gebeld met Euronet en volgens hun helpdesk ligt het aan de AMS-IX omdat andere providers er ook last van hebben. Hmmm. In ieder geval is het bekend en wordt er aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 09-06 12:38
Speelde dit gisteren ook al? Had vanochtend bij het opstarten helemaal geen internetverbinding. Na het verbreken en weer verbinden in de livebox setup waren Nederlandse sites wel bereikbaar, maar veel daarbuiten niet (amazon.com, Japanse sites).

Gisteren had ik echter precies hetzelfde: heb toen zelfs m'n livebox moeten resetten. Irritant.. :X

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Op de site van Online zelf:
2008-10-02 09:48:12 - Landelijke internetstoring
Door een landelijke netwerk storing zijn momenteel veel websites niet bereikbaar.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook het probleem. Hopelijk het eerste en laatste probleem met Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is dit nou een DNS probleem?Of een echte storing?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 08:24
echte storing... heb meerdere DNS'en geprobeerd maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier ook storing... :(

Ik had trouwens de laatste paar maanden opeens een max download snelheid van 1,50 mb/ps constant, terwijl dit eerst altijd 1,7~1,8 was. Lijkt wel of het opeens gecapped is. Je ziet dat ie wel harder wil, maar bij het starten van de download hangt ie gelijk op die 1,5 mb/ps...

Iemand die dit herkent?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.