[Online.nl] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.058 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ik dacht ook al dat de dns stuk was. meerdere andere geprobeert, die van sidn, enkele root-servers, dns van mijn colo-boer, niets werkte.
inderdaad iets met de peering. word tijd voor wat redundantie wat peering betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:38
@Executor16

Nee, ik haal 2.2 mb/ps

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 22:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:34
De helpdesk van euro.net zegt nog steeds dat het een landelijke storing is bij de AMS-IX. Prutsers, en nog liegen tegen je klanten ook.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
hier doet ie het weer. problemen lijken opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 19:46
RichieB schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:38:
De helpdesk van euro.net zegt nog steeds dat het een landelijke storing is bij de AMS-IX. Prutsers, en nog liegen tegen je klanten ook.
Je moest eens weten hoeveel er gelogen wordt in de ICT-wereld tegen gebruikers. ;)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een week of zo last dat ik maximaal zo'n 50KB/s down haal op een enkele verbinding (bijvoorbeeld van http://speedtest.bbned.nl/). Als ik meerdere connecties open (bijvoorbeeld met Axel) dan kan ik wel mijn maximum halen (zo'n 1,5MB/s), maar per connectie dus maar zo'n 50KB/s. Erg vervelend op bijvoorbeeld flckr, omdat foto's erg traag binnen komen.

Ik heb al verschillende kabels en mac's geprobeerd, ook een ubuntu livecd, maar overal heb ik het probleem. Het lijkt dus aan de livebox of ergens in de adsl te liggen.

Ik heb met Orange gebeld maar zij zijn er van overtuigd dat het probleem aan mijn kant ligt. Hun laatste suggestie was dat ik de telefoondraadjes in de hoofdconnectie opnieuw moet strippen, en dat daarna alles gefixt zou zijn. Dit heeft niet gewerkt. Leek me erg onwaarschijnlijk dat dat zou werken, aangezien mijn upload wel gewoon goed is (>100KB/s).

Zijn er meer mensen die zulke problemen hebben, of misschien zelfs een oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
defusion schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:55:
hier doet ie het weer. problemen lijken opgelost.
Inderdaad, lijkt hier ook allemaal weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
frim schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:04:

Zijn er meer mensen die zulke problemen hebben, of misschien zelfs een oplossing? :)
Misschien dat een complete factory reset van je live box helpt: resetknop indrukken en een seconde of 10 ingedrukt houden tot alle lampjes gaan knipperen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Atomsk schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:25:
[...]

Misschien dat een complete factory reset van je live box helpt: resetknop indrukken en een seconde of 10 ingedrukt houden tot alle lampjes gaan knipperen.
Dat heeft helaas ook niet geholpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 16:47
frim schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:04:
Ik heb sinds een week of zo last dat ik maximaal zo'n 50KB/s down haal op een enkele verbinding (bijvoorbeeld van http://speedtest.bbned.nl/). Als ik meerdere connecties open (bijvoorbeeld met Axel) dan kan ik wel mijn maximum halen (zo'n 1,5MB/s), maar per connectie dus maar zo'n 50KB/s. Erg vervelend op bijvoorbeeld flckr, omdat foto's erg traag binnen komen.

Ik heb al verschillende kabels en mac's geprobeerd, ook een ubuntu livecd, maar overal heb ik het probleem. Het lijkt dus aan de livebox of ergens in de adsl te liggen.

Ik heb met Orange gebeld maar zij zijn er van overtuigd dat het probleem aan mijn kant ligt. Hun laatste suggestie was dat ik de telefoondraadjes in de hoofdconnectie opnieuw moet strippen, en dat daarna alles gefixt zou zijn. Dit heeft niet gewerkt. Leek me erg onwaarschijnlijk dat dat zou werken, aangezien mijn upload wel gewoon goed is (>100KB/s).

Hallo!
Hier heb ik precies hetzelfde sinds 25 september! Dacht al dat ik gek aan 't worden was. Per download-"thread" (Firefox) haal ik maximaal 50 kilobyte/sec, als ik van usenet download met 8 "threads" dan haal ik maximaal 400 kilobyte/sec. (8x50 kbyte/sec)
Dat was voorheen minimaal het dubbele! (ook niet geweldig, maar dit is echt knudde!)

Vraagje: Woon jij misschien in (de buurt van) Groningen?

[ Voor 9% gewijzigd door flark op 02-10-2008 15:48 . Reden: Datum ingang van vertraging opgezocht en bijgeplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
flark schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:39:
[...]

Hallo!
Hier heb ik precies hetzelfde sinds 25 september! Dacht al dat ik gek aan 't worden was. Per download-"thread" (Firefox) haal ik maximaal 50 kilobyte/sec, als ik van usenet download met 8 "threads" dan haal ik maximaal 400 kilobyte/sec. (8x50 kbyte/sec)
Dat was voorheen minimaal het dubbele! (ook niet geweldig, maar dit is echt knudde!)

Ja (Paddepoel)! Maar mijn vriendin die ook in Groningen woont heeft er dan weer geen last van..

@flark: kun jij misschien privé (frimmirf@gmail.com) je adres / klantennummer / whatever opsturen? Ik ben net van plan om Orange nog een keer te bellen, dan kan ik zeggen dat ik niet de enige ben.

[ Voor 12% gewijzigd door frim op 02-10-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
frim schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:49:
[...]

Ja (Paddepoel)! Maar mijn vriendin die ook in Groningen woont heeft er dan weer geen last van..

@flark: kun jij misschien privé (frimmirf@gmail.com) je adres / klantennummer / whatever opsturen? Ik ben net van plan om Orange nog een keer te bellen, dan kan ik zeggen dat ik niet de enige ben.
Frappant.
Je hebt mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:56
Yippie,

Eindelijk een fatsoenlijke snelheid na de upgrade naar 8 Mbit.
Nu een fatsoenlijke 760 KB.........

Online wordt dus nog even niet Offline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

flark schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:39:
[...]

Hallo!

Ik heb het ook en ik woon ook in Groningen (en inderdaad.. ook in Paddepoel)... Ben het wel redelijk zat inmiddels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
m-m schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:34:
[...]

Ik heb het ook en ik woon ook in Groningen (en inderdaad.. ook in Paddepoel)... Ben het wel redelijk zat inmiddels :(
Same here.... :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 23:00
Als er nu al 3 mensen uit dezelfde plaats hetzelfde probleem hebben ga ik er niet meer van uit dat dit aan Online ligt.

Maar dit is zomaar ff een gedachte...

De overige problemen, die overigens goeddeels zijn opgelost, lagen ook niet alleen aan de ISP.
Nu wil de centrale eigenaar dit ons wel laten geloven.

Oeps. Ik denk dat ik weer teveel zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Chazzo schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:10:
Als er nu al 3 mensen uit dezelfde plaats hetzelfde probleem hebben ga ik er niet meer van uit dat dit aan Online ligt.

Want de apparatuur in de centrale is niet van online? Dacht het dus ff wel... En ik heb geen reet te maken met KPN, dus al ligt het aan hen: Online heeft het met ze op te lossen, ik betaal tenslotte een tientje in de maand aan lijnhuur aan Online.

Maar brak koper zou ook een gare upload moeten geven, dat is niet het geval, ik kan sneller uploaden dan downloaden momenteel. Het probleem ligt dus wel degelijk binnen het netwerk van Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Feit is dat twee van deze drie (bevestigd) op dezelfde wijkcentrale* aangesloten zijn. Toeval zeker?!

*Centrale: Gn-Sw

Misschien ligt 't niet direct aan Online maar ze kunnen KPN zeker wel even bellen vind ik...

Ook zomaar even een gedachte... :P

[Neem aan dit als on-topic wordt aangemerkt tenzij tegendeel bewezen? ;) ]

[ Voor 6% gewijzigd door flark op 02-10-2008 23:29 . Reden: poging om on-topicness te behouden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Reken je mij ook tot die 2? Zo niet, daar zit ik inderdaad ook op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
m-m schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:25:
Reken je mij ook tot die 2? Zo niet, daar zit ik inderdaad ook op aangesloten.
Wat zijn de snelheden die jij haalt dan? Zijn die anders dan "normaal"?

(na edit: Ik kan ook sneller uppen dan downen...)

[ Voor 9% gewijzigd door flark op 02-10-2008 23:32 . Reden: te snel gelezen, vorige post van m-m gemist... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Ik was de tweede op die centrale ;)

Heb ondertussen mail gehad van iemand die ook op die centrale zit, maar geen problemen heeft.. blijft dus beetje vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
frim schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:33:
Ik was de tweede op die centrale ;)

Heb ondertussen mail gehad van iemand die ook op die centrale zit, maar geen problemen heeft.. blijft dus beetje vaag
m-m heeft er wel last van...

Mijn IP is in de 85.145.147.xx-range (laatste even privé gehouden), die van jullie ook?

[ Voor 0% gewijzigd door flark op 03-10-2008 00:21 . Reden: ip-range aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Hier 85.145.147.xx, dus inderdaad. Maar dat zegt op zich nog niet zoveel, dat geldt voor een wel heel grote groep mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Ik zit ook in 85.145.147.xx. Ben benieuwd of ze mij nog gaan bellen, hoop dat het snel opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
frim schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:44:
Ik zit ook in 85.145.147.xx. Ben benieuwd of ze mij nog gaan bellen, hoop dat het snel opgelost wordt.
Misschien moet er iemand daar even een zombie dhcp-server/router herstarten of zoiets...
Wel puik dat ik hier "lotgenoten" tref. Ga nu iets geruster slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:34
De overige problemen, die overigens goeddeels zijn opgelost, lagen ook niet alleen aan de ISP.
Nu wil de centrale eigenaar dit ons wel laten geloven.

Oeps. Ik denk dat ik weer teveel zeg.
Het zal wel een menselijke fout geweest zijn van een van de netwerk engineers van online/euronet/opentransit zo rond 9 uur.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
Want de apparatuur in de centrale is niet van online? Dacht het dus ff wel... En ik heb geen reet te maken met KPN, dus al ligt het aan hen: Online heeft het met ze op te lossen, ik betaal tenslotte een tientje in de maand aan lijnhuur aan Online.
Of tie van Online is laat ik in het midden. En als jij geen reet te maken hebt met KPN dan zou je op een volwaardig Online netwerk zitten.
Tuurlijk moeten ze het oplossen, maar: KPN schuift de schuld dan toch weer af. Nogmaals: het lijkt erop dat dit probleem zich alleen daar voordoet. En dat laatste is het laatste wat ik over KPN schrijf.

En die lijnhuur gaat ook weer naar KPN.

Stuur me ff een mail via PM of onlineforum@chazzo.com met daarin je volledige IP nummer. Laten we zeggen iedereen uit Paddepoel met dit probleem.
Ik zal kijken of dit niet hetzelfde probleem is als wat wij ervaren hebben middels deze door te zetten.

En als je toch bezig bent: post eens de statistieken van de Livebox.

Nee ik werk niet bij of voor Online. :) En voor de rest van de forumgangers: je mail wordt niet gelezen of beantwoord als ik niet gevraagd heb om iets door te sturen. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Chazzo op 03-10-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
[Neem aan dit als on-topic wordt aangemerkt tenzij tegendeel bewezen? ;) ]
Uiteraard, je hebt een probleem en maakt dit kenbaar. En ik stel voor om hierin te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
Het zou ook de mensen sieren die, nadat ze hier terecht gesproken hadden over een onjuiste snelheid, dit ook even schrijven op het forum dat de problemen inderdaad voorbij zijn.

Ik doe dit in mijn vrije tijd, belangeloos en niet voor Jan Lul :o .
Ik ga zeker niet beweren roomser dan de paus te zijn dat alles dankzij mij opgelost is: dat is niet zo!

Anderen hebben al langer geroepen dat er iets mis was, met wat nu ongeveer ook de oorzaak bleek.
Het heeft geholpen er met zijn allen, samen, een punt van te maken.

[ Voor 0% gewijzigd door Chazzo op 03-10-2008 16:57 . Reden: Jan Lul kwam nogal hard over, verzacht met icoon, kan ook Jan Lol zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Chazzo, ben nu op mijn werk maar als ik thuis ben zal ik je mijn IP en liveboxdata sturen, thnx voor de behulpzaamheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
m-m schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:46:
Chazzo, ben nu op mijn werk maar als ik thuis ben zal ik je mijn IP en liveboxdata sturen, thnx voor de behulpzaamheid :)
Heb dit zojuist gedaan. Nog steeds geen verandering in de situatie overigens; hou voor de zekerheid maar logjes bij...
Nog wat nieuws hieromtrent, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 18:36
Ik heb er in de wijk Vinkhuizen ook last van, mijn ip is 85.145.146.xxx
Maximaal 60kB/sec down ongeveer... :( Ik baal er flink van!

edit: ook een mailtje van mij Chazzo! :)

[ Voor 14% gewijzigd door RedPixel op 03-10-2008 20:20 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Valt me op dat downloads op dit moment niet lekker gaan. Blijft steken rond de 1MB/sec
downloaden van XLned newsserver 600-700KB sec.

Verbinding is nu al een paar dagen niet optimaal en mijn line sync (download) loopt sinds het begin dat ik bij Wanadoo zat en het nu ondertussen online heet steeds verder terug. Zit nu op 14428 Kb

[ Voor 28% gewijzigd door n00bs op 05-10-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit al maanden op 17316 Kb down.
Veranderd niks:)
Ook downloaden uit nieuwsgroepen gaat vrolijk met 1900 kb p/s.
Ik vindt het best :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
speedtest.bbned.nl
speedtest in uitvoering
conducting bandwidth tests
...
Your current bandwidth reading is: 391.10kbps which means you can download at 48.89 KB/sec. from our servers.
Nog steeds bagger dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
flark schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:24:
[...]

...

[...]

Nog steeds bagger dus...
Your current bandwidth reading is: 8.71 Mbps which means you can download at 1.09 MB/sec. from our servers.

Beter hier, vreemd dat dat zo kan verschillen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Your current bandwidth reading is: 374.70kbps which means you can download at 46.84 KB/sec. from our servers. \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:47
Ik zat al 3 a 4 jaar bij orange nu online dan.

Het is nog wel online... bijna offline..

Ik haal altijd max 1500 kb/s met usenet en andere downloads
Nu haal ik maar 100 kb/s max. Al op andere pc's geprobeerd. De buurman heeft er ook last van.
85.146.248.xxx range zit ik.

Ik woon in Oosterhout.

Krijgt er iemand nog voip werkend (poort 5060) sinds het in online is veranderd krijg ik budgetphone niet meer werkend. Heeft altijd gewerkt. (poorten staan open)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
m-m schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:36:
Your current bandwidth reading is: 374.70kbps which means you can download at 46.84 KB/sec. from our servers. \o/
Die automatische testjes zijn niks waard.. Dan kun je beter een groot bestand met ftp downloaden van een snelle host, of je installeert iets als DU-meter en download dan die 100Mb file van bbned. Het duurt vaak even voordat een download op volle snelheid gaat en zo'n testje is meestal maar 4 seconden en dan heb je nog niet het maximum gemeten.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Atomsk schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:34:
[...]

Die automatische testjes zijn niks waard.. Dan kun je beter een groot bestand met ftp downloaden van een snelle host, of je installeert iets als DU-meter en download dan die 100Mb file van bbned. Het duurt vaak even voordat een download op volle snelheid gaat en zo'n testje is meestal maar 4 seconden en dan heb je nog niet het maximum gemeten.
Oh geloof me, dat geeft hetzelfde resultaat. Ook de testbestanden rechtstreeks vanaf de eigen FTP server van Online.

Edit: Het vloog er hier net helemaal uit. Mijn livebox claimde nog keurig verbinding te hebben, maar het internet was nogal dood. Na een restart van het apparaat werkt het weer, weliswaar nog steeds met de snelheidsbeperkingen... En frappant: op het moment dat hij eruit gevlogen is ongeveer een mailtje van de Online helpdesk binnengekomen, ik gok dat diegene remote iets met mijn livebox heeft geprobeerd ofzo :?

Edit2: even weer gebeld, na het hele "als uw modem zegt 12 mbit en u haalt het niet dan ligt het aan uw PC hoor"-verhaal hebben ze nu de unit in de centrale gereset. Over een uurtje mag ik mn livebox weer inprikken (tot die tijd is er UMTS ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door m-m op 05-10-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 23:38
Ik overweeg over te stappen van KPN Internet plus bellen GO naar Online. I.v.m. de afstand tot centrale (>2.6 km) wordt het de 4MB variant. Wat zijn de aandachtspunten en adders onder het gras bij online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Poecillia schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:08:
Ik overweeg over te stappen van KPN Internet plus bellen GO naar Online. I.v.m. de afstand tot centrale (>2.6 km) wordt het de 4MB variant. Wat zijn de aandachtspunten en adders onder het gras bij online?
toen hier thuis nog het internetbellen van hen hadden werkte het niet optimaal. vaak ging de telefoon over, en kregen we geen gehoor. ook konden we regelmatig niet de caller id zien bij nummers waar dit normaal wel het geval was.

misschien is het nu gefixed, maar we hebben al een tijdje de telefonie binnenkomend weer via kpn lopen. uitgaand via eigen voip provider.

wat internet betreft trouwens geen klachten. storingen komen zelden voor. toevallig paar dagen geleden een peering verbinding van online stuk waardoor buitenlandse sites niet te bereiken waren, maar dit was binnen enkele uren gefixed.

wat wel problemen geeft is die irritante livebox van ze. die heeft hier regelmatig een reset nodig.
ik ga binnenkort informeren of ik ook een normaal modem van ze kan krijgen. zo'n speedtouch ding ofzo. met isdn verbindingen zijn die wel standaard.

[ Voor 26% gewijzigd door defusion op 05-10-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
m-m schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:44:
[...]
Oh geloof me, dat geeft hetzelfde resultaat. Ook de testbestanden rechtstreeks vanaf de eigen FTP server van Online.
Nog steeds idem hiero. Als ik beide downloads start op speedtest.bbned.nl (dus 32 mb en 100 mb) kom ik bij beide niet boven de 60 kb/s... :(

[ Voor 1% gewijzigd door flark op 05-10-2008 23:14 . Reden: [/quote] tag per ongeluk verwijderd: teruggezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Zoals te verwachten viel heeft de reset niets uitgehaald. Morgen hopelijk de tijd om weer te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Heb wat overleg gehad met echte "TPC/Netwerk-nerds" en die hebben het gevoel dat de ellende hier iets met traffic-shaping te maken heeft en wel niet bij mij thuis of bij anderen die met supertrage downloads van 50-60 kbytes/sec per thread te maken hebben. Maar, waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Nou, dat was een hele zware bevalling. De helpdeskmedewerker was aanvankelijk zeer onbehulpzaam maar kon uiteindelijk toch een probleem constateren: met grote packets is er sprake van packetloss. Er is nu een 2elijnsticket en ik hoor er over een weekje ongeveer waarschijnlijk weer van.
Dat was 25 minuten lang telefoneren....

Wat dus een quick fix zou kunnen zijn is om je packet size wat te verlagen.

[ Voor 10% gewijzigd door m-m op 06-10-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
m-m schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:07:
Nou, dat was een hele zware bevalling. De helpdeskmedewerker was aanvankelijk zeer onbehulpzaam maar kon uiteindelijk toch een probleem constateren: met grote packets is er sprake van packetloss. Er is nu een 2elijnsticket en ik hoor er over een weekje ongeveer waarschijnlijk weer van.
Dat was 25 minuten lang telefoneren....

Wat dus een quick fix zou kunnen zijn is om je packet size wat te verlagen.
Ze houden ons voor de gek. Vóór 25 september kon ik downloaden met zo'n 800 kbytes/sec. Sinds die tijd kom ik niet boven 50 kbytes/sec. Er is iets goed mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
flark schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:26:
[...]

Ze houden ons voor de gek. Vóór 25 september kon ik downloaden met zo'n 800 kbytes/sec. Sinds die tijd kom ik niet boven 50 kbytes/sec. Er is iets goed mis.
Ja je packet-size dus misschien?
Doe niet zo paranoia |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
DennusB schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:32:
[...]

Ja je packet-size dus misschien?
Doe niet zo paranoia |:(
Het is je doet paranoïde.
Er is niets veranderd aan míjn packet-size. Paranoia heb ik geenszins.
Ben wel ontevreden over de dienst die ik afneem van online. Heb je niets beters bij te dragen, DennusB? Laat anders maar, :+ .

Zal die packet-sizes eens een tijdje in de gaten houden met IPTraf...

[ Voor 17% gewijzigd door flark op 06-10-2008 20:12 . Reden: typ00s en toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
Zou dus, als het probleem zich in de centrale voordoet met packets te maken kunnen hebben. En het is sinds kort en alleen in die regio.

Ik wacht even de reactie af van Online. In de tussentijd zou je als je XP draait kunnen proberen de MTU te verlagen naar 576 of 800 en kijken wat dit doet.

Dan is dit zeker het probleem. En bekend... alleen met een ander abovorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Chazzo schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:41:
Zou dus, als het probleem zich in de centrale voordoet met packets te maken kunnen hebben. En het is sinds kort en alleen in die regio.

Ik wacht even de reactie af van Online. In de tussentijd zou je als je XP draait kunnen proberen de MTU te verlagen naar 576 of 800 en kijken wat dit doet.

Dan is dit zeker het probleem. En bekend... alleen met een ander abovorm.
Even verschillende MTU's getest. (niet onder Windows XP maar onder OpenSUSE 11.0)

ifconfig eth0 MTU 576
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/334781023.png

ifconfig eth0 MTU 800
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/334781745.png

ifconfig eth0 MTU 1500
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/334782455.png

Deze traagheid is vanaf 25 september 2008 een feit. :(

[ Voor 3% gewijzigd door flark op 07-10-2008 11:53 . Reden: Heb [u] en [/u] toegevoegd en overbodige zin verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/334978349.png

Mijn resultaten met een hoop programma's open. Via een FTP account haal ik zelf 2.2 mbit (17600 kb/s) down.

Helaas is de upload van ADSL zeer beperkt en kom ik niet veel hoger dan 800 kb/s.

Ben heel tevreden met Online, maar niet met hun modems die weekelijks gereset moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Lisadr schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:14:
[afbeelding]

Mijn resultaten met een hoop programma's open. Via een FTP account haal ik zelf 2.2 mbit (17600 kb/s) down.

Helaas is de upload van ADSL zeer beperkt en kom ik niet veel hoger dan 800 kb/s.

Ben heel tevreden met Online, maar niet met hun modems die weekelijks gereset moeten worden.
Wát een verschil.
Dat zou ik ook moeten kunnen halen! (òf in ieder geval de helft, zoals voorheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@flark

Ik woon wel 65 meter van een wijkcentrale ;) Hoe ver zit jij er vanaf? http://pcdb.bbned.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Lisadr schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:00:
@flark

Ik woon wel 65 meter van een wijkcentrale ;) Hoe ver zit jij er vanaf? http://pcdb.bbned.nl/
Resultaat pcdb.bbned.nl (postcodecheck bbned)
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Gn-Sw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 819 meter.
Word ik net gebeld door een Online medewerker die vraagt of ik de (inmiddels 4e) voedingsadapter voor de livebox wel ontvangen heb en of dat ook een oplossing geboden heeft; Nou, nee dus! (Wat is het toch moeilijk om dan je ingehouden woede beleefd weg te slikken)

Het blijft hopeloos daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@flark

18Mbit zal niet lukken, maar 10 a 12mbit moet toch echt haalbaar zijn. hoop dat je probleem snel over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Lisadr schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:39:
@flark

18Mbit zal niet lukken, maar 10 a 12mbit moet toch echt haalbaar zijn. hoop dat je probleem snel over is.
Bedankt, dat hoop ik ook. Was "normaal" altijd zo rond de 7 mbit. Nu is het hooguit wat ik al eerder al gepost heb... en dat alweer 2 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
Mail is nu vast in behandeling. En niet door een medewerker die vraagt of je je voeding aangepast danwel vervangen hebt.

Het is geen dieet.. 8)7

Nog geduld ajb.

[ Voor 1% gewijzigd door Chazzo op 07-10-2008 16:09 . Reden: tiepvouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Toen ik op mijn werk was zag ik remote dat mn verbinding weer een keer gereset werd door Online. Alleen had ik m'n torrentclient aan op dat moment... Ik hoop dat ze dat niet gezien hebben, want dan is het ticket weer gesloten (wanneer je p2p software geinstalleerd hebt staan mag je niet klagen over snelheid volgens de helpdesk).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilfish
  • Laatst online: 17-09 13:34
hier in Vinkhuizen komt er morgen ochtend iemand langs... maar als ik jullie berichten zo lees kan ik die al snel door gaan sturen naar de wijkcentrale. (wwwhizz gebruikt de zelfde verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Graftakke online ook.

Hier is die Livebox ineens kapot. Via de kabel werkt (nog) goed.
Draadloos internet werkt niet. Hij ziet het netwerk wel. Verbinding maken lukt niet (verschillende pc's geprobeerd)

Ook een ander pcmcia kaartje geprobeerd (ook van online) werkt ook niet.

Conclusie: Livebox kaduk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Devilfish schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:16:
hier in Vinkhuizen komt er morgen ochtend iemand langs... maar als ik jullie berichten zo lees kan ik die al snel door gaan sturen naar de wijkcentrale. (wwwhizz gebruikt de zelfde verbinding)
Laten we hopen dat hij het weet op te lossen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
Beste medeforummers.

Ik ben toch van plan om online adsl 20 mbit aan te gaan vragen. Maar daarbij heb ik een vraag. Is het gemakkelijk om zelf de adsl aan te sluiten(ben een it'er)dus eigenlijk zou het moeten gaan.
Ik heb het isra punt wel gevonden maar ziet er niet echt bijzonder uit. Ik zal eeen foto maken en het aan jullie tonen.
Heeft er iemand soms een handleiding hoe ik de adsl verbinding kan aansluiten vanaf het isra punt? daar zouden jullie mij echt een plezier mee doen.

john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

johnnyb20 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:32:
Beste medeforummers.

Ik ben toch van plan om online adsl 20 mbit aan te gaan vragen. Maar daarbij heb ik een vraag. Is het gemakkelijk om zelf de adsl aan te sluiten(ben een it'er)dus eigenlijk zou het moeten gaan.
Ik heb het isra punt wel gevonden maar ziet er niet echt bijzonder uit. Ik zal eeen foto maken en het aan jullie tonen.
Heeft er iemand soms een handleiding hoe ik de adsl verbinding kan aansluiten vanaf het isra punt? daar zouden jullie mij echt een plezier mee doen.

john
Als je een "IT'er" bent, kan je ook even met google zoeken en de handleiding lezen ipv naar de bekende weg vragen. Voor de rest zijn het maar 4 kabeltjes waarvan je 2 nodig hebt. Hoe moeilijk kan het dus zijn?

Ik ken zat meiden die totaal niet technisch onderlegd zijn en dit zelfs niet posten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
Ja ok, maar er komen 2 kabeltjes uit het isra punt, En waarschijnlijk zijn ze allebij voor de telefonie. Maar is er een splitter te krijgen zodat je 1 telefoonkabeltje in de splitter plaats en er 2 kabeltjes uit komen? En dan zelf rj11 connectors eraan prikken. Want mijn 1a1b2a2b allebij bezet en heb geen adsl op mijn adres opt moment. Alleen kabel internet.

Ik snap jou (noobs) belediging naar mij toe(nee geintje) ik snap je standpunt.

Zijn er nog mensen trouwens die last hebben van online?
John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilfish
  • Laatst online: 17-09 13:34
monteur is naar de centrale geweest en de problemen zijn nu doorgegeven aan KPN. Ze hebben de kaart in de centrale gerest, maar dat hielp ook niet. Wel staat er blijkbaar een hoogvoltage op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
johnnyb20 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:16:
Ja ok, maar er komen 2 kabeltjes uit het isra punt, En waarschijnlijk zijn ze allebij voor de telefonie. Maar is er een splitter te krijgen zodat je 1 telefoonkabeltje in de splitter plaats en er 2 kabeltjes uit komen? En dan zelf rj11 connectors eraan prikken. Want mijn 1a1b2a2b allebij bezet en heb geen adsl op mijn adres opt moment. Alleen kabel internet.
Ik neem aan dat er nu gewoon een telefoonstekker-contact zit bij je ISRA? Daar plug je gewoon een telefoonstekker in met rj11 plugje aan het andere eind. Dat steek je in de livebox & klaar.

Je moet niet moeilijker gaan doen dan nodig met ISRA kabeltjes uitelkaar halen. Wacht maar tot je de livebox krijgt toegestuurd, daar zit hoogst waarschijnlijk alles wel in wat je nodig hebt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Devilfish schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:15:
monteur is naar de centrale geweest en de problemen zijn nu doorgegeven aan KPN. Ze hebben de kaart in de centrale gerest, maar dat hielp ook niet. Wel staat er blijkbaar een hoogvoltage op de lijn.
Zou nog wel even kunnen duren dus, tot het opgelost is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
m-m schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:09:
[...]

Zou nog wel even kunnen duren dus, tot het opgelost is..
Ben al sinds januari hiermee bezig. Je ontwikkelt vanzelf geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 15:40
Lisadr schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:00:
@flark

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/335666213.png
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 993 meter.
het kan dus ook snel op afstand.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
party42 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:42:
[...]

[afbeelding]

[...]

het kan dus ook snel op afstand.
Het kan dus ook langzaam op afstand...
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/335724149.png
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 819 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Iemand die een oplossing weet om toch voip te draaien achter de Livebox?
I.c.m. budgetphone.

Is een VPN verbinding een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 15:40
flark schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:36:
[...]

Het kan dus ook langzaam op afstand...
[afbeelding]

[...]
bizar joh :(

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3216/2927046642_e6f6318537.jpg
(klik voor grotere afbeelding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 18:36
Zelfde hier dus, ik kan er echt niet tegen :( Zit overdag lang op de uni tegenwoordig :P

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

ik begin er aan te wennen dat dingen als youtube gewoon echt niet gaan momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
m-m: op dit moment gebruik ik een bookmarklet om een .mp4 link van youtube te krijgen, en die download ik dan met Axel.. dan heb je een filmpje iig binnen een minuut binnen, ook al is het flink onhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
mijn buren bij tele 2 zijn niet beter af
na een bliksem inslag hier in de straat zijn 50% van de modems en routers stuk gegaan alleen tele 2 wil hem geen nieuw modem geven ondanks dat het zo duidelijk is.
iemand anders in de straat heeft ook tele 2(ik zie vanaf mijn pc een onbeveiligde draadloze verbinding) en die heeft wel gewoon internet dus het is eigenlijk gewoon een uitgemaakte zaak alleen tele 2 sturen ze je gewoon door naar de technisch dienst die een doorloop tijd heeft van 14 dagen. morgen komt me buurman thuis uit het ziekenhuis en hij heeft me vandaag al even gebelt en hij was woedend dat ze de vrouw van iemand die in het ziekenhuis zo behandelen en Tele 2 kan dus hun modem opkomen halen en opsodemieteren :(
en als ze dat niet doen dan gooit hij hem gewoon in de vuilnisbak 8)
zo pissig is die

en misschien dat mensen met problemen met online ook gewoon even flink boos worden op online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Laatst online: 27-08 08:52
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/336890709.png
Centrale: Gn-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1086 meter.
Normaal haal ik bij het downloaden toch makkelijk 13000-15000kb/s, maar de laatste weken blijf ik maar tussen de 500-800kb/s schommelen.
Het schijnt dus niet alleen bij de Selwerd centrale slechter te gaan, maar ook de Centrum presteert onder de maat. Ik hoop echt dat het snel beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
weazle schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:25:
[afbeelding]

[...]

Normaal haal ik bij het downloaden toch makkelijk 13000-15000kb/s, maar de laatste weken blijf ik maar tussen de 500-800kb/s schommelen.
Het schijnt dus niet alleen bij de Selwerd centrale slechter te gaan, maar ook de Centrum presteert onder de maat. Ik hoop echt dat het snel beter wordt.
Er wordt bijzonder veel gegraven in stáááád, wellicht dat 't er iets mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

De straat langs Gn-sw ligt dan ook open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:19
Ben op dit moment 1,5 jaar bij Online(Orange) Mijn snelheden lagen altijd tussen de 17000-18000 kb/s.
Sinds een paar weken is die blijkbaar terug gedraaid naar 13500kb/s.
Dus vandaag maar eens mijn reserve E-tech modem gepakt en aangesloten.
Op dit moment draai ik weer 16500kb/s, en ik merk dat de pagina's weer sneller openen in explorer.
Zie op dit moment even niet het voordeel van hun modem updates |:(
En dit is nog netjes uitgedrukt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Von Henkel schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:50:
Ben op dit moment 1,5 jaar bij Online(Orange) Mijn snelheden lagen altijd tussen de 17000-18000 kb/s.
Sinds een paar weken is die blijkbaar terug gedraaid naar 13500kb/s.
Dus vandaag maar eens mijn reserve E-tech modem gepakt en aangesloten.
Op dit moment draai ik weer 16500kb/s, en ik merk dat de pagina's weer sneller openen in explorer.
Zie op dit moment even niet het voordeel van hun modem updates |:(
En dit is nog netjes uitgedrukt :X
modem updates worden vaak gedaan voor stabiliteit en vaak moet de snelheid dan omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Ik heb nu bij Online:

ADSL extra + telefonie (totaal)
Nu wil ik van telefonie af omdat het van geen meter werkt en ik een ander modem wil gaan gebruiken.

ADSL wil ik wel gewoon behouden.

Het contract is 2 maanden geleden verlengt.
Is het mogelijk om toch op te zeggen omdat telefonie van geen meter (millimeter) werkt?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
xares schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:12:
Ik heb nu bij Online:

ADSL extra + telefonie (totaal)
Nu wil ik van telefonie af omdat het van geen meter werkt en ik een ander modem wil gaan gebruiken.

ADSL wil ik wel gewoon behouden.

Het contract is 2 maanden geleden verlengt.
Is het mogelijk om toch op te zeggen omdat telefonie van geen meter (millimeter) werkt?

:)
niet gelijk denk ik omdat je eigenlijk downgrade maar als ze gewoon zegt telefonie werkt niet
maak het binnen een maand en ze kunnen daar niet aan voldoen dan kan je zowieso opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Nog geen reactie van online ontvangen.
Nog geen verbetering in snelheid, dit is echt dramatisch!
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/338073253.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoeveel halen jullie de laatste dagen met 1 lijntje over news bij online?
Ik gebruik zelf XLned, maar kom nu maar rond de 300K per lijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
n00bs schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:29:
Hoeveel halen jullie de laatste dagen met 1 lijntje over news bij online?
Ik gebruik zelf XLned, maar kom nu maar rond de 300K per lijn :?
50K per lijn, dus via 8 threads max. 400 KB/sec. (4Usenet)

[ Voor 3% gewijzigd door flark op 13-10-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:07

GVR

Ondanks het verhaal dat de modem altijd op het eerste aansluitpunt moet, heb ik het gisteren doorgelust naar het 2e punt welke niet in het zicht zit, en zonder problemen, want snelheid is nog steeds even hoog, nl 1,75 MB/sec bij nieuwsgroepen

[ Voor 4% gewijzigd door GVR op 13-10-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Freaky Gabbur schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:17:
Ondanks het verhaal dat de modem altijd op het eerste aansluitpunt moet, heb ik het gisteren doorgelust naar het 2e punt welke niet in het zicht zit, en zonder problemen, want snelheid is nog steeds even hoog, nl 1,75 MB/sec bij nieuwsgroepen
Dit werkt ook gewoon todat er gebeld wordt op die eerste lijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:07

GVR

Op de 1e lijn zit niks aangesloten, das het handige tegenwoordig met de draadloze handsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
Nou ik heb afgelopen vrijdag online adsl extra aangevraagd. Nu hopen dat ze het snel kunnen leveren, en ik er veel plezier van mag krijgen.
Ik ben wel benieuwd wat ik op mijn adres kan behalen. 1,5km van de centrale word er gesuggereert. Wat zou ik ongeveer kunnen halen?
Beschikbaar
adsl
adsl +2
sdsl.

john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
johnnyb20 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:09:
Nou ik heb afgelopen vrijdag online adsl extra aangevraagd. Nu hopen dat ze het snel kunnen leveren, en ik er veel plezier van mag krijgen.
Ik ben wel benieuwd wat ik op mijn adres kan behalen. 1,5km van de centrale word er gesuggereert. Wat zou ik ongeveer kunnen halen?
Beschikbaar
adsl
adsl +2
sdsl.

john
Dat is afhankelijk hoe Online je aansluit in de centrale. Hebben ze zelf apparatuur in je centrale + plek, dan krijg je 'tot 20mbit', is er geen plek meer in de kast van Online of is die er dus niet dan ga je internetten via KPN Wholesale en krijg je maximaal 8mbit. Als het goed is zit het zo in elkaar, dus correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Geachte heer, mevrouw,

Metingen wijzen uit dat ADSL mogelijk bij u maar over 1 aderpaar loopt
en er dus 1 defect of niet goed aangesloten zit.
Wij kunnen een monteur sturen onder de voorwaarde dat als deze iets
aantreft wat verkeerd is aangesloten de kosten voor uw rekening zijn, in
alle andere gevallen zijn de monteurskosten voor rekening van Online.

Met vriendelijke groeten,

Original Message Follows: ------------------------
Geachte Online Helpdesk,

Ik neem nogmaals contact met u op omtrent de situatie vanaf september
2007 speelt maar sinds 25 september dramatisch verslechterd is.
Ik haal al ruim twee weken hooguit nog 300 kbit/sec down als ik surf. De
upload is onveranderd, zo'n 400 kbit/sec.

Modem traint wel "gewoon" in. (Deze -niet optimale- waarden heb ik
eigenlijk sind het begin van mijn abo, september 2007.)

Modem gegevens:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 500 Kb
DownStream 6872 Kb
Afname Dichtbij : 31.6 dB
Ver weg : 19.8 dB
SNR-marge Dichtbij : 10 dB
Ver weg : 10 dB
HEC-teller 16
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 9
ES-teller van 1 dag 0

Snelheidstesten:
speedtest.bbned.nl:

Your current bandwidth reading is: 372.00kbps which means you can
download at 46.5 KB/sec. from our servers.
Als ik de testbestanden van resp. 32 mb en 100 mb download kom ik per
thread tot max 50 kB/sec.

Dit lijkt verdomd veel op traffic-shaping!

Op een forum ben ik nog drie anderen tegengekomen die dezelfde problemen
hebben. We zitten allemaal op dezelfde centrale (Centrale: Gn-Sw.
Locatie: Groningen-Selwerd) en in dezelfde IP-range. (85.145.147.xxx)

We zijn inmiddels vier adapters, één livebox a € 12,50 en een jaar
verder en er is inmiddels nog geen oplossing.
Mijn verzoek om een monteur te sturen is nog steeds niet ingewilligd.
Moet in jullie in gebreke stellen of geduldig blijven?

Met vriendelijke groeten,
aka flark
Eén aderpaar lijkt me werkelijk voldoende. Wat een smoesjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

flark schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:51:
[...]

Eén aderpaar lijkt me werkelijk voldoende. Wat een smoesjes...
Sinds wanneer gebruik je meer dan 1 aderpaar dan bij ADSL 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Wat een belachelijke onzin, laat ze idd lekker een monteur sturen, met een eigen laptop(!). Anders komt ie en constateert ie dat je PC vol spyware zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
m-m schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:40:
Wat een belachelijke onzin, laat ze idd lekker een monteur sturen, met een eigen laptop(!). Anders komt ie en constateert ie dat je PC vol spyware zit.
Inderdaad, de zoveelste smoes. Wèl weer een nieuwe trouwens ;)

Ik vraag al sinds januari 2008 een monteur... nog voordat ik een nieuwe livebox en 4 (!) nieuwe livebox-voedings-adapters ontvangen had, heb er nu voor de zoveelste keer om verzocht.

Houd jullie op de hoogte, dat moge duidelijk zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door flark op 13-10-2008 18:50 . Reden: Nog even wat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Bij mij was het advies zelfs om, als er meer dan een aderpaar was aangesloten, de tweede te ontkoppelen. Wat een prutsers.

Ondertussen ben ik zeer boos. Ik heb net weer met de helpdesk gebeld, waar ik een beetje mijn geduld ben verloren. Ik heb gezegd dat ik meer wilde dan een storingsmelding, omdat dat de vorige keer niet heeft geholpen (er is schijnbaar iemand heengegaan die geen problemen heeft geconstateerd). Dit wilde de man niet doen.

Ik heb gezegd dat er gerust iemand bij mij langs mag komen, om hier thuis een meting te doen. Hier wilde hij niet aan voldoen, en weigert zo'n ticket te openen. Ook wilde hij me niet doorverbinden met iemand die dat wel kan doen.

Hierna vroeg ik om mijn abonnement op te zeggen. Dit kon volgens hem niet, omdat ik tot juni 2009 (!) nog een contract heb, deze wordt elk jaar stilzwijgend met een jaar verlengd. Het argument dat dit contract inhoudt dat ik ook daadwerkelijk een verbinding krijg wilde hij niet op ingaan.

Ik ga nu een brief een schrijven naar de klantenservice, hopend dat zij meer begrip hebben op de situatie. Morgen ga ik met de afdeling opzeggingen bellen om nogmaals te proberen het contract op te zeggen.

Zijn er mensen die mijn brief mede willen ondertekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
frim schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:48:
Zijn er mensen die mijn brief mede willen ondertekenen?
Met alle plezier. Ik ben het ook meer dan zat. :(
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.