[Online.nl] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.058 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 16:47
Krijg net mail:
Geachte heer, mevrouw flark,

Wij zijn inderdaad bereid een moneur aan te sturen, echter onder de
volgende voorwaarde: Mocht het probleem in uw aansluiting liggen, dan
zult u zelf deze monteur betalen (a 90 euro). Mocht het probleem in het
door ons geleverde modem of in de ADSL lijn liggen, dan zullen wij deze
monteur betalen. Het IS/Ra punt valt onder uw eigen
verantwoordelijkheid, dus u dient ook hierbij ervoor te zorgen dat dit
in goede staat is.

Gaat u akkoord hiermee?

Met vriendelijke groeten,
Mijn antwoord:
Beste Online Helpdesk,

Ik vind alles best, zolang het probleem maar zo spoedig mogelijk wordt opgelost, ellende duurt al veel te lang!
Ik ben telefonisch te bereiken voor een afspraak op het volgende nummer: 06 - bladiebla
Mailen mag natuurlijk ook.

aka flark
Kom maar op met die moneur....

[ Voor 2% gewijzigd door flark op 13-10-2008 19:26 . Reden: [b][/b] vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 20:56
frim schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:48:
[..]

Hierna vroeg ik om mijn abonnement op te zeggen. Dit kon volgens hem niet, omdat ik tot juni 2009 (!) nog een contract heb, deze wordt elk jaar stilzwijgend met een jaar verlengd. Het argument dat dit contract inhoudt dat ik ook daadwerkelijk een verbinding krijg wilde hij niet op ingaan.

[..]
Volgens mij mag dit niet meer. Heb laatst ergens gelezen dat al dit soort abonnementen voortaan maandelijks opzegbaar zijn. Je zou even na moeten gaan of dit ook geldt voor abonnementen die reeds lopen voor een jaar, waarbij echter in de voorgaande jaren ook het product is afgenomen. (jouw situatie)

Ben benieuwd. 8)

Heb zelf sinds een tijdje weinig op en/of aan te merken. Haal nu de 8mbit zonder problemen, en weinig/geen klagen hier. Ook geen uitval door een instabiel modem etc. Wel véél spam via de mail, dus hier moet ik nog eens een oplossing voor gaan zoeken. (en nee, ik heb niet overal m'n emailadres neergedumpt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark

De monteur is aangestuurd, er wordt zo snel mogelijk contact met u
opgenomen.

Dat ging redelijk snel! Ben benieuwd hoe lang die aansturing gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
flark schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:08:

Kom maar op met die moneur....
inderdaad een spelling controle voordat je een mailtje eruit stuurt is geen overbodige luxe 8)7
Kleus schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:47:
[...]

Volgens mij mag dit niet meer. Heb laatst ergens gelezen dat al dit soort abonnementen voortaan maandelijks opzegbaar zijn. Je zou even na moeten gaan of dit ook geldt voor abonnementen die reeds lopen voor een jaar, waarbij echter in de voorgaande jaren ook het product is afgenomen. (jouw situatie)
dat was een mededeling van mij, maar ik heb die later herroepen omdat de wet door de 2e kamer in 1e instantie is afgekeurd de 2e versie is of zal binnenkort worden aangeboden in de 2e kamer. dan moet hij nog door de 1e kamer en dan is er volgens mij nog iets maar ik lette vroeger niet goed op bij maatschappijleer dus ik kan me vergissen. ik dacht ook dat de wet er al was maar helaas. wel hebben veel providers vooruitlopend op die wet voor nieuwe abbonees nu al de mogelijkheid om te kiezen tussen een jaar en een maandcontract en als je dan zo'n jaarcontract neemt krijg je wat korting (kijk maar op de site van online adsl extra 1-Jaarcontract: eerste jaar € 15 p/m, Geen vast contract: € 24 p/m)een nieuw contract wordt wel stilzwijgend per maand verlengt, maar de oude dus nog niet

[ Voor 71% gewijzigd door Mili op 14-10-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 23:00
Op dit moment nog geen antwoord op mijn mail. Dus morgen ben ik de eerste die met Online gaat bellen, overigens niet alleen over de problemen in Selwerd en Centrum...

Keep you updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 20:56
Mili schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:01:
[...]

dat was een mededeling van mij, maar ik heb die later herroepen omdat de wet door de 2e kamer in 1e instantie is afgekeurd de 2e versie is of zal binnenkort worden aangeboden in de 2e kamer. dan moet hij nog door de 1e kamer en dan is er volgens mij nog iets maar ik lette vroeger niet goed op bij maatschappijleer dus ik kan me vergissen. ik dacht ook dat de wet er al was maar helaas. wel hebben veel providers vooruitlopend op die wet voor nieuwe abbonees nu al de mogelijkheid om te kiezen tussen een jaar en een maandcontract en als je dan zo'n jaarcontract neemt krijg je wat korting (kijk maar op de site van online adsl extra 1-Jaarcontract: eerste jaar € 15 p/m, Geen vast contract: € 24 p/m)een nieuw contract wordt wel stilzwijgend per maand verlengt, maar de oude dus nog niet
Ah, oké. 8)
Had het dus toch hier gelezen.
Zou voor veel mensen met problemen een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Chazzo schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:56:
Op dit moment nog geen antwoord op mijn mail. Dus morgen ben ik de eerste die met Online gaat bellen, overigens niet alleen over de problemen in Selwerd en Centrum...

Keep you updated.
Succes Chazzo. Hou ons op de hoogte als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
Beste Forummers,

Ik heb vorige week vrijdag Online aangevraagd en gisteren lag er papier van Online op de deurmat. Daar kreeg ik de gegevens al wat ik besteld had plus de inloggegevens voor het modem.

Daar stond ook bij dat ik de volgende modem krijg: Alcatel ST706 Ethernet. Is dat een goed modem? of zeggen jullie dat het niets is.
Alvast bedankt.

p.s. per 10 nov krijg ik Adsl Extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:56
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met mijn internetverbinding van online. De snelheid is prima, na september zelfs een 840 kb/s na een wat moeizame snelheidsverhoging.

Ik heb al vanaf de wanadoo tijd een family abbonoment met een livebox. Dit abbonement is zonder telefonie maar de telefoon is wel via de livebox aangesloten. (door een monteur aangesloten dus ik ga ervan uit dat het goed is gedaan). Het probleem is nu alleen dat het internet uitvalt ( aan & uit) na 15 minuten bellen en tot het gesprek is afgelopen. Dit probleem was er niet aan het begn dat ik het internet had.. dus kan de livebox kapot zijn gegaan of kan het toch wel iets zijn wat verkeerd is aanegesloten?

Ik ga vanavond maar weer is de helpdesk bellen maar ik misschien weet een van jullie het probleem.

Nog even over de snelheid, na de verhoging was mijn snelheid ook opeens 300 kb/s, toen een zaak van gemaakt bij online en na een paar weken werd er gebeld dat het goed was en heb nu een stabiele 840 kb/s. ( in tussentijd mtu wat lager gezet en had ik een 600 kb/s)
Succes met de snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinigami
  • Laatst online: 28-04 12:15
johnnyb20 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:05:
Beste Forummers,

Ik heb vorige week vrijdag Online aangevraagd en gisteren lag er papier van Online op de deurmat. Daar kreeg ik de gegevens al wat ik besteld had plus de inloggegevens voor het modem.

Daar stond ook bij dat ik de volgende modem krijg: Alcatel ST706 Ethernet. Is dat een goed modem? of zeggen jullie dat het niets is.
Alvast bedankt.

p.s. per 10 nov krijg ik Adsl Extra.
Die Speedtouch 706 (of de wireless-versie: 706WL) is zeker geen troep. Thomson-Alcatel bewijst zich al enkele jaren om voldoende kwaliteit tegen een aardige prijs te bieden, ze zijn daarom ook populair bij providers. De 706 heeft VOIP i.c.m. ADSL2+ ondersteuning, is stabiel en makkelijk in het gebruik. Minpuntjes zijn de beperkte configuratieopties, tevens hoef je ook geen fantastisch WiFi-signaal te verwachten.
Ik gebruik deze router in combinatie met een Linksys WRT54GL WiFi-router (met custom firmware :Y)) en heb absoluut niet te klagen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:40
Ik overweeg om over te stappen naar Online.
Ik vond echter bij de voorwaarden iets wat ik liever wil proberen te omzeilen.

Je moet je Livebox terugsturen na afloop abonnement (logisch). Maar je moet de verzendkosten wel zelf
betalen (€12,50). Nu wil ik geen abonnement met telefonie van Online (VOIP regel ik wel zelf), dus ik kan
mijn eigen router inzetten als modem (Speedtouch 780WL).

Volgens de site van Online MOET je een Livebox ontvangen en je kan in je aanmeldprocedure niet aangeven
dat je geen modem wilt.

Is het mogelijk om geen Livebox te ontvangen? Of heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Ik weet niet of dat kan. Wat ik wèl weet is dat je ook €12,50 moet ophoesten voor het retourneren van een livebox als online "vermoedt" dat de livebox "misschien defect is" en de problemen die worden ondervonden "wellicht" daaraan ten grondslag liggen. (Staat natuurlijk allemaal in de Algemene Voorwaarden)

Als die nieuwe livebox echter geen soelaas biedt voor de problemen dan ben je gewoon dat geld kwijt.

De problemen echter nog niet.
flark schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:18:
[...]

Dat ging redelijk snel! Ben benieuwd hoe lang die aansturing gaat duren...
Vandaag belde online me (!): Of ik akkoord ga met het sturen van een monteur. (!!!)
"Ja." (Die aanvraag heeft maar 10 maanden geduurd. De menselijke procreatie gaat sneller.)

Nu nog afwachten wanneer deze contact met me gaat opnemen voor een consult dat me in het ergste geval €90,- gaat kosten. Geen geld als je bedenkt dat het de problemen* zou kunnen oplossen. 8)7

*Sinds september 2007 slechts 7 mbit down en 512 kbit up ipv 20 mbit/1mbit. Sinds eind september 2008 is het helemaal mis: 350 kbit (!) down en nog steeds (?) 512 kbit up... Modem traint wel in op 7 mbit/~500kbit....??? Getest met verschillende kabellengtes, -en kwaliteiten, computers en besturingssystemen: Geen verschil.

[ Voor 50% gewijzigd door flark op 15-10-2008 23:21 . Reden: informatie toegevoegd en typ00s verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
  • Laatst online: 11-02-2023
Beste Cirbfed99111
Ik heb vrijdag dus online aangevraagd zonder telefonie. En ik kreeg gisteren dus een brief
met erin dat ik een Alcatel 706 ethernet krijg. Dus je zit waarschijnlijk niet aan een livebox vast.

Shinigami
Ja ik heb de ethernet versie. Ik wil ook graag de WRT54GL aanschaffen en ook custom firware erop knallen. Want die hebben een betere bereik.hehe.. Nou hopen dat het 10 nov iopgeleverd word en ik lekker kan genieten van snelle internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ johnnyb20

Zolang je geen telefonie van Online afneemt, kan je elk modem inzetten die je wilt.
Dus daar ligt het probleem niet. Ik vind het het zonde van mijn geld om een Livebox te krijgen/terugsturen die
ik helemaal niet ga gebruiken. Ik wil graag een abonnement zonder modem.
Bij veel providers is dat zonder meer mogelijk. Helaas zie ik die optie nergens op de site.

@ flark

Moet je elke keer €12,50 betalen als ze een defect vermoeden en willen dat je hem opstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Moet je elke keer €12,50 betalen als ze een defect vermoeden en willen dat je hem opstuurt?
Ofschoon ik 't nog maar één keer gedaan heb lijkt me dat elke keer als er portokosten voor de firma online ontstaan door het verzenden van hun eigendom dat die verhaald kunnen worden op de consument. (Op mij, in dit geval)

Aangezien die consument (ik) toch wel graag wil dat zijn probleem wordt opgelost gaat die uiteraard akkoord met het toezenden van een nieuwe livebox. (Want wie weet, misschien is dat wel dé "eureka"-oplossing?!) Het gaat dus wel in ...eh, volledig rationeel "overleg".

Ik wist van tevoren overigens niet dat het me geld zou gaan kosten; in de mij toegezonden lege doos-voor-het-terugsturen-van-de-livebox zat een begeleidende brief die verhaalde over de portokosten van €12,50 die geheel automatisch van je bankrekening zullen worden afgeboekt...
(Dat staat vast ook in de Algemene Voorwaarden die ik overigens niet uit mijn hoofd ken)

Maar, ik had 't dus eigenlijk wel moeten weten. (Immers: Iedereen leest de Algemene Voorwaarden altijd vier keer goed door, behalve ik dan, blijkbaar. Dom |:( )

Overigens lostte die nieuwe livebox niets op, net zoals de vier (!) voedingsadapters. (zie evt. mijn berichten elders in dit topic)

Ik ga nu de Algemene Voorwaarden uit mijn hoofd leren want ik weet niet of die voedingsadapters ook à raison de €12,50 per stuk teruggestuurd zullen moeten gaan worden. >:)

[ Voor 12% gewijzigd door flark op 16-10-2008 00:25 . Reden: "(" verwijderd en later nog enige bedenkingen omtrent die -overigens puike- voedingsadapters toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik was je 'lijdensweg' al vaker tegengekomen hier. Sterkte, overigens!!

Helaas moet je inderdaad de voorwaarden heel goed lezen. Ik wist ook niet dat ze de verzendkosten
apart berekenden voor het terugsturen. Altijd die verborgen kosten.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 00:09
Iemand al eens geprobeerd om een IPv6 tunneltje via sixxs.net aan de praat te krijgen? Het lukt mij namelijk maar niet om een verbinding tot stand te brengen en nu las ik elders dat er meer mensen zijn waarbij dat niet lukt i.c.m. de provider Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:00
Eigenlijk zou ik graag thuis een n-netwerk willen aanleggen, echter is dat nogal lastig zoeken op GoT, met één karakter. Daarom rees bij mij de vraag of meer mensen dit al hadden gedaan? Toevallig zag ik namelijk de pricewatch: Zyxel NWA570N staan voor een IMHO goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Er is nieuws!

Werd vanochtend gebeld door de firma Baas, blijkbaar ingeroepen door online:
"Onze monteur kan binnen 15 minuten bij u zijn, schikt dat?". "Ik heb de koffie klaar", roep ik.

Monteur van Baas komt binnen 10 minuten bij me en checkt het ISRA-punt, checkt mijn aansluitingen, bekijkt de ADSL-statistieken van de livebox, doet snelheidstests, sluit eigen apparatuur aan.... constateert dat er was mis is met de intrainsnelheden up/down en helemáál met de downloadsnelheden.

Omdat ik de zoveelste hiermee ben die op dezelfde DSLAM-kaart zit aangesloten in de Selwerd-Centrale in Groningen besluit hij daar heen te gaan om onder meer even mijn koperlijn door te meten en dergelijke.

Een klein kwartier later belt hij me met de mededeling dat mijn aansluiting "op één pootje" loopt omdat ik zoals nu blijkt in de centrale FYSIEK MAAR MET ÉÉN DRAADJE ZIT AANGESLOTEN !!!. Vandaar de mukkige intrainwaarden van de livebox! Hij stelt KPN op de hoogte die hopelijk binnen drie dagen ervoor zullen gaan zorgen dat ik straks niet meer hoef te hinkelen op internet doordat er dan gewoon "twee pootjes" lopen!!! Onwaarschijnlijk toch? En slordig. Ik heb dit dus al vanaf het begin van mijn abo!!! En niemand is daar natuurlijk verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor. (?)

Maar...dit verklaart echter nog steeds niet de belachelijk lage downloadsnelheden van pakweg 50 kB/sec.

De monteur vertelde me dat hier meerdere mensen mee kampen; men sluit echter de DSLAM-kaart uit omdat ook anderen zijn op dezelfde kaart die nergens last van hebben. Hij vermoedt dat er in het online-netwerk iets mis is, online weet dat volgens hem ook maar hij noch online hebben een idee wat er precies aan de hand is.

Wordt dus zeker nog vervolgd...

[ Voor 0% gewijzigd door flark op 16-10-2008 16:00 . Reden: foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 23:00
Jawel, kan wel natuurlijk.

Maar vooralsnog is het zorg van KPN (en Online) om de zg. draad weer ff te fixen.
Daarna zal het vermoedelijk wel beter kunnen.

Er zitten meerdere abonnees op zo'n ding en die willen maar één ding ...die lijn leegzuigen...

Alvast wel een voortgangspuntje hier.

[ Voor 2% gewijzigd door Chazzo op 16-10-2008 16:50 . Reden: merknamen is niks maar namen merken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 26-09 18:36
Anderhalf week geleden ofzo is hier een mannetje van Online langsgeweest die beweerde dat het aan KPN lag. Mannetje van KPN is net weer weg, die heeft alleen maar gezien dat het idd <50kB/sec was en toen ie hoorde dat er meer mensen last van hadden ging hij meteen weer weg, en zei dat het de schuld van Online was. Hij ging nog naar de centrale om wat dingetjes door te meten en anders met Online communiceren. We zouden er nog van horen. Ik ben benieuwd :/

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

wwwhizz schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:01:
Anderhalf week geleden ofzo is hier een mannetje van Online langsgeweest die beweerde dat het aan KPN lag. Mannetje van KPN is net weer weg, die heeft alleen maar gezien dat het idd <50kB/sec was en toen ie hoorde dat er meer mensen last van hadden ging hij meteen weer weg, en zei dat het de schuld van Online was. Hij ging nog naar de centrale om wat dingetjes door te meten en anders met Online communiceren. We zouden er nog van horen. Ik ben benieuwd :/
En online gaat weer doorverwijzen naar KPN en KPN gaat weer.... kortom: t gaat nog wel maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

flark schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:46:
Er is nieuws!

Werd vanochtend gebeld door de firma Baas, blijkbaar ingeroepen door online:
"Onze monteur kan binnen 15 minuten bij u zijn, schikt dat?". "Ik heb de koffie klaar", roep ik.

Monteur van Baas komt binnen 10 minuten bij me en checkt het ISRA-punt, checkt mijn aansluitingen, bekijkt de ADSL-statistieken van de livebox, doet snelheidstests, sluit eigen apparatuur aan.... constateert dat er was mis is met de intrainsnelheden up/down en helemáál met de downloadsnelheden.

Omdat ik de zoveelste hiermee ben die op dezelfde DSLAM-kaart zit aangesloten in de Selwerd-Centrale in Groningen besluit hij daar heen te gaan om onder meer even mijn koperlijn door te meten en dergelijke.

Een klein kwartier later belt hij me met de mededeling dat mijn aansluiting "op één pootje" loopt omdat ik zoals nu blijkt in de centrale FYSIEK MAAR MET ÉÉN DRAADJE ZIT AANGESLOTEN !!!. Vandaar de mukkige intrainwaarden van de livebox! Hij stelt KPN op de hoogte die hopelijk binnen drie dagen ervoor zullen gaan zorgen dat ik straks niet meer hoef te hinkelen op internet doordat er dan gewoon "twee pootjes" lopen!!! Onwaarschijnlijk toch? En slordig. Ik heb dit dus al vanaf het begin van mijn abo!!! En niemand is daar natuurlijk verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor. (?)

Maar...dit verklaart echter nog steeds niet de belachelijk lage downloadsnelheden van pakweg 50 kB/sec.

De monteur vertelde me dat hier meerdere mensen mee kampen; men sluit echter de DSLAM-kaart uit omdat ook anderen zijn op dezelfde kaart die nergens last van hebben. Hij vermoedt dat er in het online-netwerk iets mis is, online weet dat volgens hem ook maar hij noch online hebben een idee wat er precies aan de hand is.

Wordt dus zeker nog vervolgd...
Is de lijn van de DSLAM naar jouw ISRA ook doorgemeten? mogelijk een brakke kabel in de grond (KPN's verantwoordelijkheid).

Aangezien meerdere mensen in jouw omgeving er last van hebben, maar niet iedereen op dezelfde DSLAM aannemend dat de monteur de waarheid spreekt, zou je denken dat er in de buurt werkzaamheden geweest zijn en daarmee kabels beschadigd zijn geraakt.

Wat is overigens jouw afstand tot de centrale? en post ook eens de dB waarden.

Of hebben ze een probleem met de NRP? misschien een keer een reboot geven 's nachts, al zullen ze dat denk ik niet snel doen.

Maar het lijkt mij sterk dat dit probleem de schuld is van Online. Mocht KPN de schuldige zijn dan kunnen de kosten van al die maanden brakke verbinding wel verhaald worden.

Hoe dan ook verloopt jouw overeenkomst via Online en niet van KPN! Het is dus niet aan jou om met KPN te communiceren, enkel als je dit zelf wilt en sneller alles opgelost wil hebben.

Echter kan je ook het contract met Online beeindigen wegens wanprestaties met volledige compensatie van al die maanden. Ik zou eens een aangetekende brief sturen waarbij jij hun in gebreken stelt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 16-10-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
n00bs schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:57:
[...]
Is de lijn van de DSLAM naar jouw ISRA ook doorgemeten? mogelijk een brakke kabel in de grond (KPN's verantwoordelijkheid).
Aangezien meerdere mensen in jouw omgeving er last van hebben, maar niet iedereen op dezelfde DSLAM aannemend dat de monteur de waarheid spreekt, zou je denken dat er in de buurt werkzaamheden geweest zijn en daarmee kabels beschadigd zijn geraakt.
Wat is overigens jouw afstand tot de centrale? en post ook eens de dB waarden.
Of hebben ze een probleem met de NRP? misschien een keer een reboot geven 's nachts, al zullen ze dat denk ik niet snel doen.
Maar het lijkt mij sterk dat dit probleem de schuld is van Online. Mocht KPN de schuldige zijn dan kunnen de kosten van al die maanden brakke verbinding wel verhaald worden.
Hoe dan ook verloopt jouw overeenkomst via Online en niet van KPN! Het is dus niet aan jou om met KPN te communiceren, enkel als je dit zelf wilt en sneller alles opgelost wil hebben.
Echter kan je ook het contract met Online beeindigen wegens wanprestaties met volledige compensatie van al die maanden. Ik zou eens een aangetekende brief sturen waarbij jij hun in gebreken stelt ;)
Lezen is blijkbaar moeilijk.
Nog een keer dan: Lijn van de DSLAM naar mijn ISRA ís doorgemeten en blijkt dus volgens monteur in de centrale maar via 1 van de aders verbonden te zijn ipv 2. Vandaar de brakke intrainwaarden:
ADSL statistieken:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 484 Kb
DownStream 6684 Kb

Afname Dichtbij : 31.6 dB
Ver weg : 19.9 dB
SNR-marge Dichtbij : 9 dB
Ver weg : 10 dB
HEC-teller 134
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 17
ES-teller van 1 dag 0
Resultaat pcdb.bbned.nl (postcodecheck bbned)
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Dit is een BBned locatie.

Centrale: Gn-Sw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 819 meter.
Er zitten meerdere mensen op die DSLAM, sommige hebben problemen maar anderen niet. Reset is volgens monteur van Baas al eens geweest maar bracht geen uitkomst.
Graafwerkzaamheden en beschadigingen? Denk 't niet; Lijn is wel stabiel (geen z.g. "klapperlijn") en kapot koper zou nog slechtere intrainwaarden laten zien of ervoor zorgen dat er helemaal geen connectie zou zijn. Lijkt uitgesloten. Waardes van intrainen worden echter bij lange na niet gehaald waardoor het probleem van de te lage downloadsnelheid van 50 kB/sec dus los lijkt te staan van mijn 1-aderige verbinding. Te meer omdat ik niet de enige ben die er last van heeft en ik mag aannemen dat zij wel goed zijn aangesloten in de centrale.

Punt 1: Aangezien ik een abo heb bij online zal ik proberen een gedeeltelijke restitutie van abo-geld proberen te krijgen gedurende de periode dat ik "op 1 ader" gedraaid heb. (Vanaf het begin van mijn abo, augustus 2007 tot en met nu.) Plus dat ik die € 12,50 terug wil die voor het overbodig terugsturen van mijn niet-defecte livebox heb moeten betalen.

Punt 2: Aangezien ik een abo heb bij online zal ik hen nogmaals op attenderen dat er sinds 25 september 2008 iets grondig mis is met de snelheid van mijn verbinding en dat ik graag wil dat dit binnen -laten we zeggen 10 dagen- moet zijn opgelost anders kan ik niets anders doen dan ze in gebreke stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:29:
Hoeveel halen jullie de laatste dagen met 1 lijntje over news bij online?
Ik gebruik zelf XLned, maar kom nu maar rond de 300K per lijn :?
Xlned is bezig om uit te zoeken waarom er vertraging zit in dat stuk lijn. Het probleem is op zich niet xlned gerelateerd aangezien het maar een beperkt stuk van de gebruikers betreft.

Des al niet te min doen ze er hier alles aan om het toch opgelost te krijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 15:40
We hebben hier sinds kort een onbetrouwbare telefoonlijn. Ik dacht eerst dat mijn telefoon gewoon kapot was maar na het aansluiten van een andere telefoon blijft het probleem bestaan. Internet connectie is prima, maar vanuit de Livebox naar de echte telefoon vinden regelmatig disconnects plaats. Of tijdens het bellen valt het geluid volledig weg. Ook horen we de telefoon soms piepen (een teken dat hij weer connectie heeft).

Nu sprak ik gisteren met een vriend en hij heeft precies hetzelfde (en dacht ook dat het aan zijn telefoon lag). Iemand hier soortgelijke ervaringen?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
flark schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:51:

Eén aderpaar lijkt me werkelijk voldoende. Wat een smoesjes...
Eén aderpaar werkt i.d.d. prima. (hier moet 't zelfs wel... aderpaar1 heeft een breuk, duurde 2 maand voordat ik ze eindelijk zover had (zowel Orange als KPN) om 't hoe dan ook aan te sluiten op aderpaar2 zodat ik tenminste weer telefonie had. (oude internet abo via kabel liep (gelukkig voor de afwisseling) nog).

Overigens... 3x raden op welke centrale ik zit.. GN_sw

Mijn scores:
12,8kB/sec down
38,4kB/sec up

En 't modem trained trouw in op een kleine 7mbit down & 1mbit up.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Soulfly schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:41:
[...]

Eén aderpaar werkt i.d.d. prima. (hier moet 't zelfs wel... aderpaar1 heeft een breuk, duurde 2 maand voordat ik ze eindelijk zover had (zowel Orange als KPN) om 't hoe dan ook aan te sluiten op aderpaar2 zodat ik tenminste weer telefonie had. (oude internet abo via kabel liep (gelukkig voor de afwisseling) nog).

Overigens... 3x raden op welke centrale ik zit.. GN_sw

Mijn scores:
12,8kB/sec down
38,4kB/sec up

En 't modem trained trouw in op een kleine 7mbit down & 1mbit up.
De snelheid is inderdaad al tijden (sinds 25 september, dus bijna 1 maand) beneden alle peil! Volgende week ga ik maar eens een aangetekende brief versturen. De eerste van twee. Online krijgt nog een weekje om de dingen te fixen zoniet dan stel ik ze in gebreke wegens wanprestatie...

[ Voor 2% gewijzigd door flark op 17-10-2008 20:19 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Kijk wel even of dergelijke zaken niet in de algemene voorwaarden (heb je ze weer) staat.
Meestal zijn ze wel zo snugger om zich te beroepen op het eenvoudige feit: "overmacht"

Waar dan weer bijzonder veel onder blijkt te kunnen vallen. Bijzonder irritant ook.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Soulfly schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:08:
Kijk wel even of dergelijke zaken niet in de algemene voorwaarden (heb je ze weer) staat.
Meestal zijn ze wel zo snugger om zich te beroepen op het eenvoudige feit: "overmacht"

Waar dan weer bijzonder veel onder blijkt te kunnen vallen. Bijzonder irritant ook.
Overmacht? Onzin!
Ze hadden eerst zeker moeten gaan of hun eigen verbindingen kloppen (gehuurd of niet) voordat ze de klant gaan naggen omtrent weet-ik-al-niet-wat.

Losse draadje verklaart slechte intrainwaardes van livebox maar niet de belachelijk lage snelheden die al vanaf 25 september 2008 een feit zijn.

Probleem met online dus nog niet opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
flark schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:44:

Overmacht? Onzin!
Ze hadden eerst zeker moeten gaan of hun eigen verbindingen kloppen (gehuurd of niet) voordat ze de klant gaan naggen omtrent weet-ik-al-niet-wat.

Losse draadje verklaart slechte intrainwaardes van livebox maar niet de belachelijk lage snelheden die al vanaf 25 september 2008 een feit zijn.

Probleem met online dus nog niet opgelost!
Of 't onzin is of niet, is een heel ander verhaal.
Punt is ook dat de lijn wel werkt... Niet goed, maar hij werkt wel... (ze dekken zich heerlijk in wat dat betreft, je hebt immers een lijn die max 20mbit is. Daar is geen minimum aan verbonden).

Ben zowaar trouwens teruggebeld vanavond (ze hadden toen ik gisteravond belde blijkbaar een piek-uurtje), had 't niet verwacht. Uiteraard nog geen fluit verder gekomen en wacht nog altijd braaf op actie vanuit "de 2e lijn". Wel aangegeven dat 't wel toevallig is dat meerdere mensen van Gn_Sw exact hetzelfde probleem hebben sinds dezelfde datum. Ben benieuwd wat daar uitkomt. Zal wel een kwestie van lange adem worden.

Waar mee traint jouw modem nu in trouwens & in welke wijk zit jij trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door Harry op 18-10-2008 20:24 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Soulfly schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:20:
[...]
Waar mee traint jouw modem nu in trouwens & in welke wijk zit jij trouwens?
ADSL statistieken
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 488 Kb
DownStream 7008 Kb
Afname Dichtbij : 31.6 dB
Ver weg : 19.8 dB
SNR-marge Dichtbij : 9 dB
Ver weg : 10 dB
HEC-teller 317
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 56
ES-teller van 1 dag 0
NB: Dit is nog steeds de intrainsnelheid via 1 ader!

Mijn postcode is overigens 9715 AH, ik woon aan de Korreweg... vlakbij het Bernouilleplein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
damn, dat zijn zeker brakke waardes.

Ik zit een knap stukje verder van de centrale af (2865meter), woon in De Held en dan ook nog zo goed als op 't uiterste puntje van.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 6424 Kb
Afname Dichtbij : 43.0 (dB)
Ver weg : 18.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 712
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 794
ES-teller van 1 dag 0
Normaliter zit de DownStream ergens rond de 7400 Kb overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Harry op 18-10-2008 21:07 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:51
Ik heb ook al een tijdje de Livebox, weinig problemen hier wel 2 vragen:
-Kan je op de een of andere manier voorkomen dat die lamp telkens aan gaat na een reset/update?
-Kan je bluetooth uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

party42 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:28:
We hebben hier sinds kort een onbetrouwbare telefoonlijn. Ik dacht eerst dat mijn telefoon gewoon kapot was maar na het aansluiten van een andere telefoon blijft het probleem bestaan. Internet connectie is prima, maar vanuit de Livebox naar de echte telefoon vinden regelmatig disconnects plaats. Of tijdens het bellen valt het geluid volledig weg. Ook horen we de telefoon soms piepen (een teken dat hij weer connectie heeft).

Nu sprak ik gisteren met een vriend en hij heeft precies hetzelfde (en dacht ook dat het aan zijn telefoon lag). Iemand hier soortgelijke ervaringen?
Precies hetzelfde probleem hier. De verbinding valt na +/- 2 minuten weg. Hoe verder het gesprek vordert hoe slechter de verbinding, totdat de verbinding helemaal wegvalt. Wel kan de persoon aan de andere kant van de lijn mij nog gewoon horen praten, maar andersom dus niet.

Sinds een week een nieuwe telefoon gekocht, maar het probleem blijft. Na contact te hebben opgenomen met online (via mail aangezien de telefoon nie werkt) kreeg ik het antwoord dat dit kwam door werkzaamheden. Het abonnement loopt nog tot maart 2009, daarna gaan wij waarschijnlijk opzeggen.

Vreemd is wel dat dit probleem reeds een half jaar bestaat, hiervoor waren er geen problemen met de telefonie van wanadoo of orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:38
party42 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:28:

Ik heb hetzelfde probleem! Sinds ik klant ben bij Online heb ik prachtige internet (15-18 Mbit down). Maar altijd problemen met telefonie. Ze hebben de modem vervangen (op mijn kosten!!!!!!), maar het probleem is nogsteeds hetzelfde.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Insert schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 03:12:
Ik heb ook al een tijdje de Livebox, weinig problemen hier wel 2 vragen:
-Kan je op de een of andere manier voorkomen dat die lamp telkens aan gaat na een reset/update?
-Kan je bluetooth uitschakelen?
Nee en nee. Het eerste is wel eens vervelend, maar ik zou niet weten hoe je last kan hebben van dat BT. Zolang je de connectknop aan de onderkant niet indrukt, kan niemand er wat mee.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Atomsk schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:24:
[...]

Nee en nee. Het eerste is wel eens vervelend, maar ik zou niet weten hoe je last kan hebben van dat BT. Zolang je de connectknop aan de onderkant niet indrukt, kan niemand er wat mee.
Heb verschillende liveboxen gehad maar geen één die licht gaf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:56
Heb verschillende liveboxen gehad maar geen één die licht gaf....
Dit is nog de wanadoo versie, die heeft een knipperende w. Die heb ik ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2112 meter.

Dus +- 12 mbps halen hier. Normaliter traint de Livebox in op 7000-8000 Kb, wat al niet bijster bijzonder is...

Laatste tijd steeds vaker op of rond de 6000 Kb.
Heeft Online er veel meer klanten bijgekregen afgelopen periode?
Best irritant dit..

Dat licht is trouwens best irritant, huisgenoot wordt er gek van (is nog oude Wanadoo-box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Je kunt het ding openschroeven en de ledjes afplakken met een paar stukjes zwarte tape. :)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:03
Atomsk schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:44:
Je kunt het ding openschroeven en de ledjes afplakken met een paar stukjes zwarte tape. :)
Je huurt dat ding natuurlijk wel van hun. Als hij wel kapot gaat, kan ik mij voorstellen dat ze moeilijk gaan doen en zeggen dat het jouw schuld is. (Ook bij een kapotte livebox, willen ze dat je hem terug stuurt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert
Jammer, dan maar elke keer op dat knopje blijven drukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Hier ook een Online "slachtoffer"

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1240 meter.

Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 13900 Kb
Afname Dichtbij : 24.7 (dB)
Ver weg : 7.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 4078
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 473
ES-teller van 1 dag 0

Nu weet ik dat dit allemaal zo slecht nog niet is.
Maar ik heb nu al meer als 3 jaar wanadoo/orange/online en mijn connectie is flink verslechtert toen online om de hoek kwam kijken.

Mijn download zat tot een aantal weken geleden op de 1,9MB/s, toen werd het na een avond van connectieuitval ineens 1,35MB/s en nu vanaf donderdag ofzo zit ik op de 1,2MB/s
En wanneer mijn pc teveel connecties maakt knalt hij er me er 30 sec vanaf!

Ik heb al aan de telefoon gehangen met online maar daar wordt je ook niet veel wijzer van.
"ja maar het is ook TOT 20mb meneer" etc etc.
Het lijkt me dat er iets niet helemaal in de haak is hier in de centrale, ik hoop dat ze er snel iets aan gaan doen hier anders moet er toch maar actie worden ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Simball schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:06:
Hier ook een Online "slachtoffer"

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1240 meter.

Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 13900 Kb
Afname Dichtbij : 24.7 (dB)
Ver weg : 7.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
HEC-teller 4078
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 473
ES-teller van 1 dag 0

Nu weet ik dat dit allemaal zo slecht nog niet is.
Maar ik heb nu al meer als 3 jaar wanadoo/orange/online en mijn connectie is flink verslechtert toen online om de hoek kwam kijken.

Mijn download zat tot een aantal weken geleden op de 1,9MB/s, toen werd het na een avond van connectieuitval ineens 1,35MB/s en nu vanaf donderdag ofzo zit ik op de 1,2MB/s
En wanneer mijn pc teveel connecties maakt knalt hij er me er 30 sec vanaf!

Ik heb al aan de telefoon gehangen met online maar daar wordt je ook niet veel wijzer van.
"ja maar het is ook TOT 20mb meneer" etc etc.
Het lijkt me dat er iets niet helemaal in de haak is hier in de centrale, ik hoop dat ze er snel iets aan gaan doen hier anders moet er toch maar actie worden ondernomen.
Dat er hier (Gn-Sw) iets mis is, lijkt me inmiddels wel duidelijk. Hopelijk denkt online daar ook zo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
--Niels-- schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 01:14:
[...]

Je huurt dat ding natuurlijk wel van hun. Als hij wel kapot gaat, kan ik mij voorstellen dat ze moeilijk gaan doen en zeggen dat het jouw schuld is. (Ook bij een kapotte livebox, willen ze dat je hem terug stuurt...).
Gewoon weer in originele toestand terugbrengen voordat je de livebox terugstuurt. Zo moeilijk is dat niet en ledjes kunnen wel tegen een stukje tape hoor. Een andere optie is een zwart stuk papier voor het "W" logo.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Atomsk schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:46:
[...]

Gewoon weer in originele toestand terugbrengen voordat je de livebox terugstuurt. Zo moeilijk is dat niet en ledjes kunnen wel tegen een stukje tape hoor. Een andere optie is een zwart stuk papier voor het "W" logo.
Een nog betere optie is een klacht indienen voor die oude livebox. Noem wat problemen waardoor die vaak gereset moet worden, slechte waarden, instabiliteit, telefonieproblemen en je kan hem gratis terugsturen wanneer je een gratis nieuwe thuis hebt ontvangen die niet meer die belachelijke oplichtende LED's heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Ik heb een probleem dat ik wekelijks mijn livebox een herstart moet geven (sinds het online is daarvoor 2 jaar geen problemen).
Ik kan dan nog wel in de livebox vanaf mijn pc en hij geeft aan verbinding te hebben met het internet, maar ik het net niet op.

Hebben daar nog meer mensen last van?

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert
n00bs schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:24:
[...]

Een nog betere optie is een klacht indienen voor die oude livebox. Noem wat problemen waardoor die vaak gereset moet worden, slechte waarden, instabiliteit, telefonieproblemen en je kan hem gratis terugsturen wanneer je een gratis nieuwe thuis hebt ontvangen die niet meer die belachelijke oplichtende LED's heeft.
Dat is natuurlijk ook een optie. Heeft de nieuwe livebox nog meer voordelen behalve geen W-logo?
Aan de andere kant is een paar dagen geen internet wel een zware beproeving :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Insert schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:20:
[...]

Dat is natuurlijk ook een optie. Heeft de nieuwe livebox nog meer voordelen behalve geen W-logo?
Aan de andere kant is een paar dagen geen internet wel een zware beproeving :X .
Als je een klacht indient (heb ik 2x eerder gedaan) dan krijg je binnen een paar dagen een nieuwe Box met een karton erbij om jouw oude livebox op te sturen. Je komt dus niet zonder internet te zitten.

Ik had 1 van die eerste Liveboxen die nogal vaak crashen. Aangezien dit een known problem was en ik hieraan refereerde, werd er totaal niet moeilijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Insert schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:20:
[...]

Je zit niet een paar dagen zonder internet, ze sturen namelijk eerst een nieuwe livebox op, een paar dagen later krijg je een doos opgestuurd waarin je je oude livebox + kabels enz. terug moet sturen. Tenminste zo ging dat bij mij. Als ik het mij goed herinner, zit er nog wel een brief bij dat er automatisch een x bedrag aan verzendkosten wordt gerekend, behalve als de livebox stuk is.

De nieuwe livebox heeft volgens mij geen bluetooth meer (en niet het lichtgevende logo), verder is hij exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert
In dat geval maar eens een nieuwe bestellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
n00bs schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:24:
[...]

Ja, dat is ook een idee. Misschien ook maar eens doen. Heb een DECT set die ook VOIP kan, maar wanneer ik deze op de livebox aansluit, is die na een paar uur dood.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
De technischedienst is momenteel met het technisch probleem bezig er is een monteur in de wijkcentrale geweest en heeft afspraken gemaakt omtrent oplossing.

Mooie samenvatting.
M.a.w. de monteur van Baas die online heeft ingehuurd heeft KPN verzocht beide aders van mijn aderpaar aan te sluiten en verder weten ze dus nog niks behalve dan dat ze het technisch probleem erkennen.
Mooi is dat!

[ Voor 34% gewijzigd door flark op 21-10-2008 00:05 . Reden: toevoeging... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert
Ik vandaag gebeld met Online in de hoop een nieuw modem te krijgen, zeggen ze dat mijn SNR-Marge te hoog is. Ik heb dichtbij 10 en ver weg 12, en dit moet allebei 10 zijn volgens Online. Dit zou liggen aan een slechte telefoonkabel. Is dit zo, moet ik nu mijn telefoonkabel gaan vervangen? Is dat niet de verantwoordelijkheid van KPN?
:/

EDIT:
Volledige statistieken:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15864 Kb
Afname Dichtbij : 22.1 (dB)
Ver weg : 5.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
HEC-teller 8
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 32% gewijzigd door Insert op 21-10-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Insert schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:23:
Ik vandaag gebeld met Online in de hoop een nieuw modem te krijgen, zeggen ze dat mijn SNR-Marge te hoog is. Ik heb dichtbij 10 en ver weg 12, en dit moet allebei 10 zijn volgens Online. Dit zou liggen aan een slechte telefoonkabel. Is dit zo, moet ik nu mijn telefoonkabel gaan vervangen? Is dat niet de verantwoordelijkheid van KPN?
:/

EDIT:
Volledige statistieken:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15864 Kb
Afname Dichtbij : 22.1 (dB)
Ver weg : 5.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
HEC-teller 8
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0
Heb je problemen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert
Ja telefonie is een ramp, in gesprek of helemaal geen toon bij nummers bellen, als mensen ons bellen krijgen ze in gesprek/ als we opnemen horen we niks etc.
Internet ligt er ook regelmatig uit, na een reset doet hij het dan meestal weer, soms ligt hij er dan na een paar minuten weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 17:05
Hee, heb ik netjes een maand van tevoren opgezegd en aangegeven dat ik naar Telfort wil overstappen, vertelt een mannetje van de klantenservice ineens dat ze voor een telco-telco migratie een opzegtermijn hanteren van twee maanden. En dat mijn contract vrolijk weer met een jaar verlengd is!

"Zal ik alvast uw contract opzeggen per november 2009, meneer?"
"Nee, ik ga het wel op een andere manier regelen."
"Dan wens ik u veel succes, meneer."
"Grrr!"

Heeft iemand van jullie ooit op de site van Online iets gelezen over die twee maanden?
Ikke niet:
  1. Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
  2. Wat is een telco-telco migratie?
(Was ook natuurlijk naïef om te verwachten dat een overstap wel even geruisloos zou gaan...)

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 15:40
Insert schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:44:
[...]

Ja telefonie is een ramp, in gesprek of helemaal geen toon bij nummers bellen, als mensen ons bellen krijgen ze in gesprek/ als we opnemen horen we niks etc.
Internet ligt er ook regelmatig uit, na een reset doet hij het dan meestal weer, soms ligt hij er dan na een paar minuten weer uit.
Internet problemen heb ik niet, maar telefonie is om te huilen. En ik maak niet eens gebruik van Online telefonie. Mijn waardes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn    Verbonden
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1016 Kb
DownStream  15860 Kb
Afname  Dichtbij : 23.7 (dB)
Ver weg : 7.2 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller  551
Firmware    0xe15080a
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  126
ES-teller van 1 dag     0

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Zucht:

(16/10/2008):
Geachte Online Helpdesk,
Graag uw aandacht voor het volgende.

Uw monteur is geweest en heeft het volgende geconcludeerd:

1. ISRA en interne aansluitingen zijn OK.
2. Intrainwaarden van livebox niet OK.
3. Downloadsnelheid bijzonder laag: 50 kb/sec.

Ad 1)
Monteur heeft alle interne bedrading/apparatuur nagekeken en geen problemen geconstateerd. Met eigen apparatuur kwam hij tot identie intrainwaarden

Ad 2)
Aangezien de de intrainsnelheden minder dan de helft van het maximale zijn -op mijn afstand van de centrale- is uw monteur gaan kijken in centrale van Selwerd Groningen en daar blijkt dat de verbinding slechts via 1 ader van het aderpaar te lopen!!! Er hangt dus al sinds de aansluiting van mijn lijn -in augustus 2007- een draad los!!!
Zoals gezegd verklaart dit volgens hem de slechte intrainwaarden en snelheden die nog niet de helft zijn/waren van het mogelijke!
Hij heeft KPN erover bericht en deze zal dit binnen 3 werkdagen proberen te repareren.

Ad 3)
Downloadsnelheid is bijzonder laag, punt 2 heeft daar wel mee te maken edoch worden de intrainwaarden van de livebox (momenteel 7 mbit) nimmer gehaald! Zoals gezegd is deze downloadsnelheid rond de 50 kilobyte/sec (400 kbit) en dus bijzonder pover. Uw monteur wist me te vertellen dat hij op meerdere adressen is geweest waar precies hetzelfde aan de hand was! Vooralsnog geen oplossing hiervoor.

Conclusies:

Ad 1)
De oorzaak ligt niet hier thuis maar ergens in uw netwerk! Wellicht is één van jullie DSLAM's kapot of nog iets anders?

Ad 2)
Aangezien u geen abonnementsgeld restitueert verwacht ik dat u mij redelijkerwijs een korting zult geven op mijn toekomstige abonnementsgelden, dit omdat ik een maar half-aangesloten verbinding heb met logischerwijs halve specificaties. Ook in het geval de aansluiting fysiek door KPN wordt verzorgd heeft u de verantwoordelijk u zich ervan te vergewissen dat zij dit juist doen. Zeker na mijn vele meldingen naar u toe , hetzij schriftelijk via de email, hetzij per telefoon, omtrent de slechte intrainwaarden, had u dit als eerste moeten controleren ipv de oorzaak direct bij de gebruiker te zoeken! Dit zou iedereen veel tijd en ergernis bespaard hebben.
Derhalve verwacht ik een restitutie van €12,50 voor het overbodig terugsturen van een niet-defecte livebox.

Ad 3)
Het is aan u om dit "max. 50 kB/sec- snelheidsprobleem" dat nu al vanaf 25 september 2008 loopt z.s.m. op te lossen aangezien ik u hiervoor anders in gebreke stel.

flark

(20/10/2008):
De technischedienst is momenteel met het technisch probleem bezig er is een monteur in de wijkcentrale geweest en heeft afspraken gemaakt omtrent oplossing.

(20/10/2008):
Beste Online Helpdesk,
Bedankt voor het samenvatten van mijn mail.
Ik neem aan dat de monteur de KPN zal hebben verzocht beide aders van mijn aderpaar aan te sluiten?!

Verder geeft u eindelijk toe dat er een technisch probleem is:
Mijn vraag is welk technisch probleem dit precies is en waarom duurt dit nu al bijna een maand?

Voorts heeft u niet inhoudelijk gereageerd op mijn mail. Graag zou ik zien dat u dit wel doet.
Concreet antwoorden a.u.b.

flark

(21/10/2008):
De technischedienst heeft inmiddels werkzaamheden in de wijkcentrale verricht en het probleem zal spoedig zijn opgelost.

(22/10/2008):
Geachte Online Helpdesk,

Op het moment van schrijven zijn de problemen nog niet opgelost:
- intrainsnelheden livebox zijn nog steeds niet in orde, m.a.w. ik zit nog steeds niet goed aangesloten in de centrale.
- downloadsnelheid is nog steeds max. 50 kB/sec.

Gaarne zou ik van u een termijn horen binnen welke de problemen zullen zijn opgelost, laat u dit na dan zal ik u een termijn stellen binnen welke de problemen moeten zijn opgelost. Kunt u hieraan niet voldoen dan zie ik mij helaas genoodzaakt u in gebreke te stellen.

flark

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Goede brief van jou, flark en een reply van een bedroevend laag niveau van online..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 16:23
xylonite schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:36:
Ik heb een probleem dat ik wekelijks mijn livebox een herstart moet geven (sinds het online is daarvoor 2 jaar geen problemen).
Ik kan dan nog wel in de livebox vanaf mijn pc en hij geeft aan verbinding te hebben met het internet, maar ik het net niet op.

Hebben daar nog meer mensen last van?
Yep, Same problem here...

Maar als het goed is, herstart de livebox automatisch? Tenminste dat ding van mij doet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
cornfed99111 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:47:
Ik overweeg om over te stappen naar Online.
Ik vond echter bij de voorwaarden iets wat ik liever wil proberen te omzeilen.

Je moet je Livebox terugsturen na afloop abonnement (logisch). Maar je moet de verzendkosten wel zelf
betalen (€12,50). Nu wil ik geen abonnement met telefonie van Online (VOIP regel ik wel zelf), dus ik kan
mijn eigen router inzetten als modem (Speedtouch 780WL).

Volgens de site van Online MOET je een Livebox ontvangen en je kan in je aanmeldprocedure niet aangeven
dat je geen modem wilt.

Is het mogelijk om geen Livebox te ontvangen? Of heeft iemand daar ervaring mee?
Ben nu een stap verder.
Ik heb een aanvraag lopen bij Online nu voor het Extra abonnement zonder telefonie.
Ik krijg nu een 'gratis' Speedtouch 706, omdat ik geen telefonie wil.
Die kan ik zelfs houden na afloop abonnement.

Maar nu mijn vraag/probleem:

In mijn aanvraag had ik aangegeven dat ik op 25 november aangesloten wilde worden.
Mijn oude provider sluit mij ook af op die datum.
Nu is de geplande aansluitdatum opeens 17 november geworden!
Volgens die gast van de helpdesk kan dat een probleem worden, omdat de lijn dan nog steeds bezet is.

Heeft iemand hiermee ervaring? Tot nu toe ging ik ervan uit dat het geen probleem was.

P.S.
Het betreft puur ADSL. De analoge lijn is nog steeds via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
n00bs schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:31:
Goede brief van jou, flark en een reply van een bedroevend laag niveau van online..
Bedankt.
Overigens hier nog geen reply op gehad. Bovendien is er aan de situatie nog niets veranderd.
Intrainsnelheden blijven pover en downloadsnelheid immer nog grienwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
flark schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:52:
Bedankt.
Overigens hier nog geen reply op gehad. Bovendien is er aan de situatie nog niets veranderd.
Ben reuze benieuwd. Mijn Orange/Online vertrouwen is vandaag tot het grootste dieptepunt gezakt sinds mijn "relatie" met Orange/Online.

Werd gebeld door Online, m.b.t. mijn openstaande probleem. Dus ik denk: "Zal tijd worden, maar ben benieuwd" (altijd positief blijven hè).

Nou nee, één klein onderdeelte uit mijn incident (m'n verbinding was tijdelijk even helemaal verdwenen) belde hij over... Dat dit allang was opgelost & keurig door mij gemeld was (zowel telefonisch als via de mail) is men blijkbaar even vergeten...

Owja, de rest van mijn probleem (zelfde verhaal als Flark qua snelheid, maar dan nog trager) is men voor het gemak ook even vergeten... Of ik even de laptop weer op 't modem wil aansluiten voor wat snelheidstests...
Daar moet even een melding van gemaakt worden... pardon? Wie heeft er nu 2,5 week liggen slapen?

Ik word er in iedergeval al aardig moe van.

Laat me even weten wanneer je ze in gebreke stelt Flark, dan doe ik wel gezellig met je mee.

edit:

net op speedtest.net even een testje uitgevoerd ...
Het modem is ingetraind op 7,2 Mbit down en een kleine 1Mbit up

Daar blijft dit van over:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/343455958.png

Ander meetpunt
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/343457043.png

[ Voor 12% gewijzigd door Harry op 23-10-2008 08:14 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Ik ga ze morgen nog maar eens bellen, als daar niets bevredigends uit komt, doe ik ook maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het al eerder langs gekomen, maar als ik utorrent aanzet. Dan kan ik niet meer internetten.
Nadat ik utorrent heb uitgezet, moet ik zeker 15 minuten wachten voordat ik kan internetten.

Dit probleem heb ik al zeker een paar maanden en daarvoor werkte het prima.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:17:
Misschien is het al eerder langs gekomen, maar als ik utorrent aanzet. Dan kan ik niet meer internetten.
Nadat ik utorrent heb uitgezet, moet ik zeker 15 minuten wachten voordat ik kan internetten.

Dit probleem heb ik al zeker een paar maanden en daarvoor werkte het prima.

Iemand een oplossing voor dit probleem?
Heb je toevallig Nod32 v3 geïnstalleerd, zo ja, dan moet je onder de geavanceerde instellingen de web access protection voor utorrent uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Ben net opgebeld door Online. Ze zijn er nu actief mee bezig (deze man was heel aardig en behulpzaam). Hij had iets gedaan en vroeg zich af of het had geholpen (helaas niet zo). Komende dagen gaat hij meer dingen proberen en mij daarover bellen. In ieder geval fijn dat er iemand aan werkt!

Schijnbaar zijn er nog meer plaatsen in Nederland die er ook last van hebben. Vaag allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
flark schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:52:
[...]

Bedankt.
Heb een mailtje van online gekregen:

Onze technische afdeling onderzoekt momenteel uw probleem. Tot het
moment dat wij een reactie terugkrijgen van de technische afdeling
kunnen wij u helaas geen andere informatie verschaffen. Zodra het
probleem is opgelost nemen wij direct contact met u op.

Lekker informatief weer... lijkt wel heel erg veel op een standaard-mailtje.
Na komend weekend moest er maar eens een aangetekende brief de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
mijn abonnement loopt nu bijna af, en ik moet vanaf dan 29,95 betalen per maand. Dat pik ik natuurlijk niet, want dan moet ik meer betalen voor 4mb dan dat 20mb voor nieuwe klanten kost. Iemand ervaring met Online, dat ze je toch dat goedkope abonnement geven als je wilt verlengen? Of laten ze je toch gewoon 29,95 betalen? Dan ga ik liever naar Telfort of iets dergelijks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 17:05
maarud schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:32:
mijn abonnement loopt nu bijna af, en ik moet vanaf dan 29,95 betalen per maand. Dat pik ik natuurlijk niet, want dan moet ik meer betalen voor 4mb dan dat 20mb voor nieuwe klanten kost. Iemand ervaring met Online, dat ze je toch dat goedkope abonnement geven als je wilt verlengen? Of laten ze je toch gewoon 29,95 betalen? Dan ga ik liever naar Telfort of iets dergelijks....
Wel opschieten, want tegen mij vertellen ze aan de telefoon dat ze voor een telco-telcomigratie ineens twee maanden nodig hebben. Niet dat ik daarmee akkoord ga natuurlijk.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
tss, het internet is wel goed, maar de service :'(
Bel ik net met de klantenservice:
Ik: Zijn er nog aantrekkelijke aanbiedingen voor bestaande klanten?
O: Ik kan u helaas niets anders bieden dan de reguliere aanbiedingen
Ik: Dat is prima, doe mij dan maar die van 14,00 per maand
O: U was al een bestaande klant?
Ik: Ja
O: Dan zult u toch gewoon de volledige prijs* moeten betalen.
Ik: Nou dan zal ik graag willen overstappen naar een andere provider, hoelang ben ik dan ongeveer mjn internet kwijt?
O: Dit kunnen wij u helaas niet vertellen
8)7 nou ja zeg, niet eens een leuke aanbieding voor bestaande klanten... Dan zoek ik maar een andere leuke aanbieder (die er niet zijn voor die lage prijs :'( )

(*: Die 30 per maand die geldt na één jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Let ook even op dat ze je contract automagisch verlengen met een jaar. Als je dus niet aan hun vast wilt zitten moet je snel aangeven geen contract meer te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

wat echt een kutstreek is trouwens, want ze hadden mij wijsgemaakt dat je alleen het eerste jaar eraan vast zat... niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
frim schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:18:
Let ook even op dat ze je contract automagisch verlengen met een jaar. Als je dus niet aan hun vast wilt zitten moet je snel aangeven geen contract meer te willen.
mijn huidige contract is tot 30-11. Ik heb nu zojuist bij een andere provider al een aanvraag gedaan voor een ADSL abo. Moet ik nu zelf nog handmatig opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
waarschijnlijk wel, tenzij die andere provider aangeeft dat ze je huidige contract opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
frim schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 01:01:
waarschijnlijk wel, tenzij die andere provider aangeeft dat ze je huidige contract opzeggen.
heb even een opzegbrief gemaakt, gaat de deur uit zodra ik een bevestiging van mijn nieuwe provider heb. Ik vind het jammer dat ik bij Online weg moet; altijd stabiel, sneller dan normaal (5-6Mbps ipv de 4Mbps) en goedkoop. Maar ja, als zij mij geen mooie aanbieding willen doen houd het op. Dan ga ik liever voor de laptop en 20Mbit van Tele2 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Laatst online: 20:00
Ben net verhuisd en overgestapt naar Online (extra, Speedtouch 706), zit hier wel bijna 2400meter(A'dam-Zuid) van een centrale :'( . wat voor snelheden moet ik verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Achmedd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 02:04:
Ben net verhuisd en overgestapt naar Online (extra, Speedtouch 706), zit hier wel bijna 2400meter(A'dam-Zuid) van een centrale :'( . wat voor snelheden moet ik verwachten?
8 mbit max.
zit zelf op een soortgelijke afstand en train in tussen de 7 en 8 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
m-m schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:38:
wat echt een kutstreek is trouwens, want ze hadden mij wijsgemaakt dat je alleen het eerste jaar eraan vast zat... niet dus.
Tot die conclusie zijn wij dus ook gekomen op de negatieve manier...
Heb overigens gisteren gebeld en 't contract i.i.g. per opzegdatum laten beeindigen (dat duurt alleen nog tot 30-6-09 helaas).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Inmiddels zijn we wéér een maand verder zonder enige verbetering in mijn 2 problemen:
  • Verbinding via 1 ader van het aderpaar
  • Traaaaaaaaaaage downloads van 50 kB/sec
Werkelijk: Ben nog nooit zo slecht geholpen en mijn humeur wordt er niet beter op. En dàt op je verjaardag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:32
Kan je er geen druk achter zetten door niet meer te betalen totdat je geholpen bent en je te beroepen op het in gebreke blijven van Online?

Ik zal de voorwaarden wel is doorspitten met m'n wetboeken ernaast. Zal maandag verder voor je kijken. Klein verjaardagscadeautje moet toch wel kunnen ;)

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Het is hier merkbaar verbeterd, dwz. de snelheid is verdubbeld, ik zit nu dus op 1 megabit. Sure, geen Nederlandse provider die nog 1 mbit abonnementen verkoopt, maar het is al een stukje beter dan het was :')

Zag vandaag dat ik inmiddels 20 euro heb verbeld naar de helpdesk deze maand. Zucht.

Verder begin ik te overwgen om maar gewoon een 2e telefoonlijn met Alice te nemen, kan 't immers zo opzeggen wanneer Online weer naar behoren werkt (als ooit..)

[ Voor 21% gewijzigd door m-m op 25-10-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
m-m schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:23:
Het is hier merkbaar verbeterd, dwz. de snelheid is verdubbeld, ik zit nu dus op 1 megabit. Sure, geen Nederlandse provider die nog 1 mbit abonnementen verkoopt, maar het is al een stukje beter dan het was :')

Zag vandaag dat ik inmiddels 20 euro heb verbeld naar de helpdesk deze maand. Zucht.

Verder begin ik te overwgen om maar gewoon een 2e telefoonlijn met Alice te nemen, kan 't immers zo opzeggen wanneer Online weer naar behoren werkt (als ooit..)
Your current bandwidth reading is: 1.09 Mbps which means you can download at 139.6 KB/sec. from our servers.
Merkbaar verbeterd? Zegmaar verdriedubbeld! Merkbaar sneller surfen is echter nog niet tevreden zijn met de verbinding: Komop zeg; 1 mbit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Laatst online: 20:00
Mili schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 05:49:
[...]

8 mbit max.
zit zelf op een soortgelijke afstand en train in tussen de 7 en 8 mbit
damnd zeg.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
als ik op me zelf ga wonen ga ik eerst inderdaad uitzoeken waar de centrale staat :D
als ik kan kiezen tussen 2 huizen die me allebei wel aanspreken en de eene staat op 2500m van de centrale en de andere op 1000 meter dan weet ik wel waar ik ga wonen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mili schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:53:
[...]

als ik op me zelf ga wonen ga ik eerst inderdaad uitzoeken waar de centrale staat :D
als ik kan kiezen tussen 2 huizen die me allebei wel aanspreken en de eene staat op 2500m van de centrale en de andere op 1000 meter dan weet ik wel waar ik ga wonen :D
Dat is wel heel erg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Ja, heel erg. Bovendien zegt 't niets; ikzelf woon binnen 1 kilometer van de centrale maar lees mijn posts in dit topic eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
flark schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 08:29:
[...]

Ja, heel erg. Bovendien zegt 't niets; ikzelf woon binnen 1 kilometer van de centrale maar lees mijn posts in dit topic eens....
ja maar ik laat online geen half jaar lang over me heen lopen. ik had 3,5 jaar geleden problemen toen het nog wanadoo was en die hadden ze binnen 3 weken opgelost. nou had ik een sterke troef achter de had hoor me neef werkt als journalist bij een grote nationale krant en die wilde best een stukje in de krant vrij houden om wanadoo of kpn met de grond gelijk te maken.

of dreigde ik daar nou alleen mee >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Mili op 26-10-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Mili schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:56:
[...]

ja maar ik laat online geen half jaar lang over me heen lopen. ik had 3,5 jaar geleden problemen toen het nog wanadoo was en die hadden ze binnen 3 weken opgelost. nou had ik een sterke troef achter de had hoor me neef werkt als journalist bij een grote nationale krant en die wilde best een stukje in de krant vrij houden om wanadoo of kpn met de grond gelijk te maken.

of dreigde ik daar nou alleen mee >:)
Stoer.
Maar nu is het niet meer wanadoo, het is nu online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Blijkbaar hebben ze bij Online toch iets uitgespookt (of zijn ze wat aan het uitspoken).

De waardes bij speedtest.net zijn nu wel ontzettend wisselend, maar er zit nu in iedergeval wel weer wat meer snelheid in en af en toe zelfs de waardes die ik graag zie.

Een paar voorbeelden (van nieuwste, naar oudste... alleen in de afgelopen 1 tot 1,5 uur):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/345242175.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/345241835.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/345239533.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/344404780.png

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Hier ook ineens weer goede scores :D

Your current bandwidth reading is: 8.57 Mbps which means you can download at 1.07 MB/sec. from our servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Al die drama verhalen hierboven; Waarom het abbonement aanhouden? zoals ik al eerder stelde, blijft Online in gebreke. Zij voldoen niet aan de verwachting noch aan de minimale voorwaarden.
Gewoon het abbonement ontbinden en bij een andere ISP gaan en eventuele lokaal Helpdesk nummer om dit soort problemen te voorkomen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
n00bs: Heb geprobeerd om mijn abonnement op te zeggen, maar ze weigeren dit te doen omdat er naar hun mening niets fout is. Ik heb ondertussen de vorige automatische incasso geweigerd, ben benieuwd of ik nog snel iets van hen hoor.

Ik haal nu trouwens rond de 100KB/s, dus bij mij is het nog niet gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

n00bs schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:45:
Al die drama verhalen hierboven; Waarom het abbonement aanhouden? zoals ik al eerder stelde, blijft Online in gebreke. Zij voldoen niet aan de verwachting noch aan de minimale voorwaarden.
Gewoon het abbonement ontbinden en bij een andere ISP gaan en eventuele lokaal Helpdesk nummer om dit soort problemen te voorkomen in de toekomst.
Het enige wat je dat oplevert is een deurwaarder die voor 10 maanden (in mijn geval) aan abonnementskosten langskomt. Daar bedank ik toch maar voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 26-09 18:36
Mijn internet is ook weer snel :D * RedPixel is weer blij!

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 16:23
Ik heb hier geen problemen ondervonden...... ( Alleen mijn modem die hing al 2,5 uur :S ) maar ik wens jullie allemaal wel veel sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Kan het zijn dat de helpdesk in de eerste fase van de problematiek mijn livebox (of aan de andere kant de dslam) heeft aangepast om lager in te trainen?

Ik had geklaagd, en toen ging er een medewerker inloggen op mijn livebox en heeft 'm toen ook remote opnieuw gestart en vanaf dat moment lagen de waarden ineens anders.

Lijkt me een logische zet als er verbindingsproblemen zijn, omdat dit een stabielere lijn op zou moeten leveren. Sinds ik voor het eerst geklaagd heb train ik namelijk in op 10mbit ipv 15. Dat was niet zo relevant omdat 10mbit ook prima is en ik zoals bekend op 0.5 mbit bleef steken in de praktijk... Nu het echter weer naar behoren werkt, zou het wel relaxt zijn als ik dit ongedaan kon maken. Iemand een idee hoe?

edit: alsof de duivel ermee speelt, even een powercycle en hij traint weer in op 14 mbit

[ Voor 5% gewijzigd door m-m op 27-10-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Mijn problemen zijn nog niet over:
Your current bandwidth reading is: 1.92 Mbps which means you can download at 245.4 KB/sec. from our servers.
Het is al vijf maal zo snel als het was edoch het is maar een fractie van wat het ooit was*. (*Hetgeen weer de helft was van het maximale).

Met andere woorden: Mijn intrainsnelheden zijn nog niet goed net zo min als mijn downloadsnelheid.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.