[Online.nl] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.058 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vind het maar vreemd, maar je staat hoe dan ook in jouw recht als consument op het contract te beeindigen. Neem eventueel een advocaat of ga naar zo een gratis juridsch hulp punt.

Overigens blijf ik de verbinding sinds de overgang naar Online (toevallig) maar instabiel vinden. De modem traint lager in, problemen met downloaden van nieuwsgroepen (rond de 300K per lijn), vaak DNS problemen.

En ik woon niet bij jullie in de buurt en anderen hier in de omgeving klagen ook. Volgens mij zijn er structurele netwerkproblemen bij online.

Zodra hier glasvezel ligt, ben ik weg bij Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Hier lijken de waardes te blijven zoals ze (min of meer) moeten zijn...
Haal gemiddeld met testen rond de 4 a 5 Mbit. Zou 7Mbit moeten kunnen halen, maar vindt dit eigenlijk al prima... Als het zo blijft zing ik m'n tijd (30-06-2009) wel uit met Online.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik haal nu weer 11mbit.. hopen dat het zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:38
Meting 10 oktober 2008
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/334978349.png

Meting 28 oktober 2008
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/346085186.png

Ik heb nergens last van gehad. Telefonie van Online is wel een ramp.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 16:47
Snelheden zijn momenteel weer draaglijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/346102782.png

Nog niet optimaal maar er wordt blijkbaar aan gewerkt.... Nu nog de intrainwaardes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23
m-m schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:14:
[...]

Het enige wat je dat oplevert is een deurwaarder die voor 10 maanden (in mijn geval) aan abonnementskosten langskomt. Daar bedank ik toch maar voor....
Als je de ingebrekestelling en opzegging goed hebt gedaan (aangetekende brieven, etc) kan je dat gewoon aan de deurwaarder laten zien. Is die dan nog van mening dat Online gelijk heeft laat je het voor de rechter komen. Gelijk hebben en ook gelijk krijgen is wel degelijk mogelijk in dit land.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Tsja, maar voor de rechter komen en hopelijk een exemplaar treffen dat niet te digibeet is om te begrijpen dat 0.5 mbit iets anders is dan 20 mbit is niet echt een risico dat ik zomaar even zou willen nemen voor de 300 euro aan abonnementsgeld.

Maar goed, ik ben weer tevreden:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/346125121.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Werd net gebeld door Online, dat ze wat dingen hadden geprobeerd maar dat het probleem nog niet opgelost was. Ik zei dat dat het wel was, en meteen voor de zekerheid nog maar even een speedtest gedaan :P. Niets aan de hand.

Maar die gast begon weer over de bekabeling bij mij in huis... Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
m-m schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:07:
Werd net gebeld door Online, dat ze wat dingen hadden geprobeerd maar dat het probleem nog niet opgelost was. Ik zei dat dat het wel was, en meteen voor de zekerheid nog maar even een speedtest gedaan :P. Niets aan de hand.

Maar die gast begon weer over de bekabeling bij mij in huis... Zucht.
Die bekabeling loopt nog steeds maar via 1 ader bij mij.
Snelheid is wel weer gelijk aan mijn intrainwaardes, dat overigens sinds vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/346914216.png

Natuurlijk nog geen mail van de online klantenservice dat het probleem verholpen is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:16
ha, wilde opzeggen, zeggen ze:
maar meneer, ik kan u wel een leuke aanbieding doen, dus ik zeg kom maar op,
krijg ik nu 20Mb + telefonie voor 25 per maand :)
* maarud blijft nog een jaartje langer klant :)
prima provider, niets mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
Zou het trouwens toeval zijn dat mijn 1-ader verbinding grofweg de helft van jouw waardes haalt?
(Upload/Download en Ping)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/346914216.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 18:36
Dat heeft denk ik meer te maken met de afstand tot de centrale.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
wwwhizz schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:26:
Dat heeft denk ik meer te maken met de afstand tot de centrale.
Denk je? Ik ben aangesloten op Centrale: Gn-Sw, locatie: Groningen-Selwerd
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 819 meter.

Ik denk eerder dat het "1-ader-verhaal" hiermee te maken heeft. Of woont m-m nog dichter bij die centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Mocht ik willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 18:36
Ok, blijkbaar niet, ik hou me stil :P

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
flark schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:24:

Zou het trouwens toeval zijn dat mijn 1-ader verbinding grofweg de helft van jouw waardes haalt?
(Upload/Download en Ping)

[afbeelding]
Jij haalt nu min of meer mijn waardes. En dat is 2,9km van Gn-Sw. Kleine 2,1km verschil dus bij jou moet dat echt wel veel sneller kunnen.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
WTF????
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/348200568.png

Het heeft heel lang geduurd maar eindelijk wordt het wachten beloond! Na al dat gedoe ga ik iets geruster slapen. Waarom dit zo lang heeft moeten duren is me een raadsel. Daarom ga ik zeker nog proberen te achterhalen waarom dit zolang heeft geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
Nou, hier is sinds "het"online heet de snelheid bijna gehalveerd. Laten we maar niet beginnen over de telefonie, die spook telefoontjes vertoond :?
Heb net even gekeken naar mijn abbo, zie ik staan dat er na het einde van mijn contract er geen verlenging aan zit te komen. En dus ik een nieuw contract met ze moet aangaan(of natuurlijk een andere provider zoeken). En dat wil zeggen dat er dus een keer zo veel betaald moet worden voor een zelfde verbinding bij online. Nu maar hopen dat er tegen die tijd een leuke aanbieding is bij een andere provider (zoals nu bij bv tele2) ;)
Wat ik mij wel afvraag, ik heb het contract afgesloten met destijds wanadoo, daar staat specifiek in dat het elk jaar verlengt wordt (stilzwijgend).
Is het niet zo dat Online nu dus contractbreuk doet, en ik recht heb om alla minuut te vertrekken bij online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
maarud schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:22:
ha, wilde opzeggen, zeggen ze:
maar meneer, ik kan u wel een leuke aanbieding doen, dus ik zeg kom maar op,
krijg ik nu 20Mb + telefonie voor 25 per maand :)
* maarud blijft nog een jaartje langer klant :)
prima provider, niets mis mee :)
Ik krijg nu datzelfde (20Mb + Telefonie Totaal) voor 20,- per maand (ipv 30,-) wilde ook 2 weken geleden opzeggen...

[ Voor 8% gewijzigd door Executor16 op 01-11-2008 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, gisteren weer knudde met de telefoon, vanaf 11.45 tot ongeveer 12.45 uur geen telefonie mogelijk. Gebeld (vanaf mij werk) naar de klantenservice, er was geen storing. Contract loopt tot maart volgend jaar. Ik ga denk over naar een andere provider en dan neem ik alleen internet met een sip account misschien wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:49
hiep hoi hier de hele avond al problemen... Net op een moment dat ik internet nodig heb. De hele dag ben ik zelf niet thuis en doet het internet het, vanaf 8 uur wil ik het gebuiken en het blijft maar disconnecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

flark schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 01:23:
WTF????
[afbeelding]

Het heeft heel lang geduurd maar eindelijk wordt het wachten beloond! Na al dat gedoe ga ik iets geruster slapen. Waarom dit zo lang heeft moeten duren is me een raadsel. Daarom ga ik zeker nog proberen te achterhalen waarom dit zolang heeft geduurd.
Gefeliciteerd in ieder geval :P Het werd wel tijd dat het je mee ging zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 15:40
party42 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:28:
We hebben hier sinds kort een onbetrouwbare telefoonlijn. Ik dacht eerst dat mijn telefoon gewoon kapot was maar na het aansluiten van een andere telefoon blijft het probleem bestaan. Internet connectie is prima, maar vanuit de Livebox naar de echte telefoon vinden regelmatig disconnects plaats. Of tijdens het bellen valt het geluid volledig weg. Ook horen we de telefoon soms piepen (een teken dat hij weer connectie heeft).

Nu sprak ik gisteren met een vriend en hij heeft precies hetzelfde (en dacht ook dat het aan zijn telefoon lag). Iemand hier soortgelijke ervaringen?
heb nu echt uren achter elkaar geen telefoon signaal. echt apart...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf december vorig jaar een 2 Mb abo bij Online/Orange, eerste week geen IP adres dus geen internet, daarna alleen maar ergernis, geen reactie op mail, helpdesk die de ballen verstand heeft van wat ze nou eigenlijk moeten doen. In mei eindelijk de verhoging naar 4 MB (modem traint in op 8 MB), vanaf half juni is dit weer voorbij; stabiele snelheid van 1600 kb/s, vorige week was er (4 maanden na melding van het probleem en zonder dat er een afspraak was) een KPN monteur aan de deur geweest, gelukkig kon er voor de volgende dag een nieuwe afspraak gemaakt worden; er bleken in het KPN deel geen problemen te zijn dus ook geen directe oplossing.
Vanwege alle narigheid ga ik overstappen (naar Telfort, ook niet probleemloos, afwachten dus), hoop maar dat het opzeggen bij Online een beetje wil lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Nou, vandaag wordt - als het goed is - mijn verbinding [ADSL Extra] n.a.v. de verhuizing opgeleverd. Dat kan dus blijkbaar de hele dag gaan duren, de helpdesk had geen flauw benul wanneer; Toch vreemd, KPN kan wel een tijdsindicatie geven van de migratie van KPN Telefonie en Online kan dat bij ADSL niet...

Hopen dat 't ergens vandaag werkt, helpdesk zei me namelijk dat 't ook goed kon zijn dat ze 't over 't andere aderpaar gooien, wat dus betekent dat ik alles ook nog eens om kan gaan bouwen vanavond, want pas na vijf uur kon ik er zeker van zijn dat ze 't opgeleverd hadden...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flark
m-m schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:41:
[...]

Gefeliciteerd in ieder geval :P Het werd wel tijd dat het je mee ging zitten.
Inderdaad :9
Ben er wel blij mee.... heeft 14 maanden geduurd!
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/349422806.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
Zo mensen,
Nog een week en ik ben een troste eigenaar van Adsl extra. Nu maar hopen dat ze het 10 nov leveren en dat ik deze week het modem mag ontvangen. Tevens had ik ook al een e mail ontvangen dat ik aangesloten was. Ik dacht ik bel er maar even achternaar. Ik kreeg toen de helpdesk aan de lijn en die persoon was uiterst aardig en legde me uit dat het niet zo was, en vond het niet geschikt dat ze mij al de hoop haddden gegeven dat me adsl al opgeleverd was. En gaf me aan dat ik dat straks moet aangeven aan het einde als alles opgeleverd is. De medewerker gaf mij aan dat ik rond 10/11 november Verbinding had. Nu maar hopen dat ze het de 10e opleveren.

john

john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Het is nu bijna vier uur en ik heb nog steeds geen ADSL-signaal. Het lijkt me niet dat ze dat in het laatste uurtje van de werkdag nog even in orde maken, of wel soms?

Edit:

De zaak is überhaupt niet opgeleverd vandaag aldus de helpdesk, ja dan kan je wachten tot je een ons weegt. Druk d'r maar weer een paar dagen bij op, want zo gaat het altijd en zo zal het ook altijd blijven gaan...

[ Voor 41% gewijzigd door IT-Pro op 03-11-2008 17:26 ]

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Hmm.. lekker bureaucratisch: ik heb nu nog een Orange ADSL extra abo dat per jaar verlengt wordt. Betaal ik 24eur/maand voor. Wanneer ik het per maand opzegbaar wil maken (dat kost evenveel tenslotte), moet ik echter mijn huidige abo opzeggen en daarna opnieuw een abonnement aanvragen. :|

Ga het denk ik wel doen, maar klantvriendelijk is anders.. :(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Klantvriendelijk behoort niet tot hun vocabulaire heb ik het idee; Als ze maar geld kunnen verdienen aan de klant, dat zie je al door voor een verhuizing 50 euro in rekening te brengen. Als je een beetje om je vaste klanten geeft doe je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Executor16 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 02:13:
[...]

Ik krijg nu datzelfde (20Mb + Telefonie Totaal) voor 20,- per maand (ipv 30,-) wilde ook 2 weken geleden opzeggen...
hmm, ik telefonie basis voor dus 25..... ach nou ja tis dat ik niet vaak bel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Iemand al bekend met de Firmware 3202_2601AE voor de livebox?

[ Voor 15% gewijzigd door Dephaezer op 03-11-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:49
Nadat ik gisteren nog een hele dag geen internet heb gehad en het ook vannacht niet langer dan 40 minuten online is geweest, heb ik gebeld. De jongen aan de telefoon zei meteen dat er iets mis was, want hij kon geen verbinding maken met het modem. Het was of een probleem met de livebox of met de bedrading. (Aan hun kant, niet aan de onze) Dus ik krijg een nieuwe livebox toegestuurd en hij ging nog een meting uitvoeren.

Hopelijk lost dit alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Dephaezer schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:53:
nieuwe versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Hmm, mijn hele oplevering is dus vastgelopen. Ligt nu bij de administratieve afdeling die daar over gaat, kon in het uiterste geval wel 2-3 weken gaan duren.

Kan je nog alles op tijd doorgeven gaat 't nog mis en blijven ze je voorafgaand tot drie maal toe verzekeren dat je op 3 november gewoon je verbinding opgeleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ik ben ook weer wat wijzer m.b.t. mijn situatie; net even opnieuw contact met de helpdesk gehad.

Dossier ligt bij de technische dienst, is bekeken en goedgekeurd en het probleem heeft te maken met het toewijzen van een IP-adres aan mij als klant. Ik ben verhuisd, dus in theorie zou ik hetzelfde IP-adres kunnen houden, maar dat blijkt niet helemaal op te gaan c.q. goed te zijn gegaan.

In ieder geval verwachtte hij dat dat IP-probleem deze week opgelost zou zijn. Dan moet er nog een mannetje naar de centrale, met een beetje geluk wordt dat vrijdag, anders zal 't aankomende maandag worden vermoed ik. Er zit in ieder geval progressie in, daar ben ik heel blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Dephaezer schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:53:
Nope... is blijkbaar ook nog niet (overal?) 'verkrijgbaar'.

In het kader 'whats in the name'

Heb nu 3202WNLB_2224E (van de laatste update, 09-2007). Valt nu in 't vervolg die WNLB d'r vanaf en wordt het een volledig nummerieke firmware (afgezien van de laatste 1 of 2 letters)?

Of heeft 't toevallig ook nog te maken met welk type Livebox je hebt. Aangezien de LB die in de image te zien is een 'oude' wanadoo LB is (bluetooth zit er vanuit Orange niet in meen ik).

[ Voor 46% gewijzigd door Harry op 05-11-2008 20:12 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trema
  • Niet online

Trema

Het kost wat

Gisteren is mijn Online-Extra-met-basistelefonie opgeleverd. Werkt tot nu toe goed.
Ik heb trouwens geen livebox gekregen maar een Speedtouch 706. De is helemaal voorgeconfigureerd en zit verder potdicht. Wel jammer.

(Tijdens de configuratie met de Online-CD heb ik Wireshark mee laten lopen. Het installatie-programma opent een telnetverbinding met het modem. Username: HELPuser en het password is het serienummer (zie onderkant modem). Ik krijg niet de indruk dat die HELPuser méér rechten heeft, maar daar ben ik nog niet verder ingedoken. Het leek me wel aardig om het hier even te melden.)

Achteraf had ik er beter geen telefonie bij kunnen nemen (maar gewoon een apart Voip abonnement ergens anders) want dan had ik nu een "normaal" ADSL modem kunnen gebruiken. Nou ja, een les voor de volgende keer.

Sowieso heb ik het telefoonnummer niet door Online laten overnemen. Omdat ik een eigen zaak heb, ben en blijf ik dus gewoon op het KPN-nummer bereikbaar. Als ik weer eens overstap naar een andere aanbieder, kunnen mijn klanten gewoon hetzelfde nummer blijven bellen. Het faillissement van Abel (ja, ja, daar zat ik hiervoor) laat dat ook nog eens zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Trema op 06-11-2008 09:34 . Reden: Aanvulling Telnet-sessie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Nog niet bekend mee, heb vaak geprobeert te updaten, maar krijg geen upgrade. Zit nog met 3202WNLB_2224E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Zijn er meer mensen die geen nummerweergave hebben via online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Soulfly schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:04:
[...]

Nope... is blijkbaar ook nog niet (overal?) 'verkrijgbaar'.

In het kader 'whats in the name'

Heb nu 3202WNLB_2224E (van de laatste update, 09-2007). Valt nu in 't vervolg die WNLB d'r vanaf en wordt het een volledig nummerieke firmware (afgezien van de laatste 1 of 2 letters)?

Of heeft 't toevallig ook nog te maken met welk type Livebox je hebt. Aangezien de LB die in de image te zien is een 'oude' wanadoo LB is (bluetooth zit er vanuit Orange niet in meen ik).
zit op dezelfde volgens mij (3202WNLB_22204E). Kan inderdaad misschien met versie te maken hebben. Mijn "orange" livebox heeft trouwens wel bluetooth.

Ik had overigens wat problemen met telefonie. Vanochtend toch maar even gebeld met online. Binnen 2 minuten iemand aan de telefoon en nog eens 2 minuten later zei die persoon: ok, dan sturen we een nieuwe livebox, daar zit waarschijnlijk het probleem.

Wel heel snel allemaal, ben wel onder de indruk... _/-\o_

(ps, hij had de lijnwaardes doorgerekend en dat was allemaal prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al ruim 1,5 jaar ADSL van Online (en zijn voorgangers) en ben eigenlijk altijd dik tevreden. Ik zit dicht bij de centrale en haal met speedtests over het algemeen 16 mbit upstream en 800kbps down, kortom: Dik in orde dus. Nu wil alleen het geval dat ik nu nog bel via KPN. Ik wil wat goedkoper uit zijn met bellen en internetten dus had bedacht om te gaan bellen via online, een rekensommetje:

Ik ben nu +-40 euro p/maand kwijt aan KPN en 24 euro aan online, samen dus 64 euro

Als ik overstap wil ik naar telefonie extra, voor 6 euro per maand, ik wil mn kpn nummer laten overzetten. Ik begrijp dat er dan nog 10 euro lijnhuur bijkomt(kan iemand dit bevestigen?). Dan kom ik dus op

24 euro online internet, 16 euro bellen = 40 euro

Zijn er meer mensen die een dergelijke overstap hebben gemaakt, dus die al internet hadden via Online en toen telefonie erbij namen. Hoe gaat die overstap? Ik ben zo bang dat ik nu alles superstabiel heb en dat door een wijziging de hele boel inelkaar stort (zoals je wel eens vaker hoort bij een Ziggo of Alice). Iemand ervaring? En klopt m'n berekeningetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:12
@RGN: jouw berekening klopt opzich wel, want het abonnement is dan als volgt opgebouwd:
- ADSL Extra: € 24
- Telefonie extra: € 6
- Toeslag NLS: € 10
Totaal: € 40

Houd er wel rekening mee dat je wel een starttarief moet betalen (€ 0,04/gesprek). Of je lijn meer of minder stabiel wordt dat weet ik eigenlijk niet.

Wat je ook zou kunnen overwegen is om telefonie niet via Online te betrekken, maar bij een externe partij. Bijvoorbeeld via Budgetphone en Voipbuster. De inkomende gesprekken lopen dan via Budgetphone (€ 10 per jaar), voor de uitgaande gesprekken kun je dan Voipbuster gebruiken (€ 10 beltegoed, waarbij een gesprek € 0,01 per minuut kost (naar vaste nummers) en je ook een aantal dagen krijgt waarbij deze gesprekken niet in rekening worden gebracht). Overigens heb je hier wel een ander modem voor nodig (iets anders dus dan een Livebox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trema
  • Niet online

Trema

Het kost wat

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:22:
Ik ben nu +-40 euro p/maand kwijt aan KPN en 24 euro aan online, samen dus 64 euro
Waarom laat je je KPN-abonnement niet omzetten in BelBudget, à €10,95 per maand? Dan blijf je bereikbaar onder je bestaande nummer dat iedereen kent. Voor de uitgaande gesprekken neem je dan Voipbuster of een andere aanbieder. Voor het prijsverschil 40 - 11 = 29 euro per maand(!) kan je behoorlijk veel bellen.

Als je huidige ADSL-modem Voip niet ondersteunt, kan je bijv. de Tiptel Cyberbox 22 gebruiken om de inkomende (KPN) en uitgaande (Voip) gesprekken te combineren op je bestaande telefoon(s).

(Op mijn privélijn heb ik een Zyxel 2602. Die ondersteunt wel Voip, maar niet de inkomende KPN lijn. Daar heb ik dus een Artech AX520 op gezet om hetzelfde effect te bereiken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@RGN

Neem geen telefonie van Online. Verbinding is niet stabiel, je bent vaak niet bereikbaar en nummerweergave werkt niet bij iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:03
Lisadr schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:58:
@RGN

Neem geen telefonie van Online. Verbinding is niet stabiel, je bent vaak niet bereikbaar en nummerweergave werkt niet bij iedereen.
Ik zou juist wel telefonie aanbevelen. Het is goedkoop, werkt bij mij altijd, is stabiel en je hebt gratis nummerweergave.
Moraal van het verhaal, je hoort altijd alleen de slechte dingen en haast nooit de goede. Naar mijn weten werkt de telefonie van Online gewoon goed en zijn daar veel minder problemen mee dan met slechte internet verbindingen en problemen met opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Ik ben ook erg tevreden met telefonie, helemaal na de laatste werkzaamheden van een paar maanden geleden.

Enige nadeel van telefonie is dat als Online er uit ligt, je dus niet bereikbaar bent en zelf ook niet meer kunt telefoneren. Dus je hebt dan wel een backup nodig, ofwel een mobiele telefoon of een KPN Belbudget abonnement voor die 10 euro lijnhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Mijn probleem lijkt op dit moment in de wacht te staan bij Online, al zeggen ze zelf dat er aan gewerkt wordt. Sinds het dinsdag is opgepakt is er in de status niets meer veranderd. Niemand weet hoe het zit, laat staan hoe lang het gaat duren.

Het is toch wel erg triest dat je je vaste klanten aan het lijntje blijft houden met leuzen als "Hebt u alstublieft geduld meneer", "Het spijt ons meneer", "Ik kan op dit moment niet zoveel voor u doen", "Wij bellen u als er een oplossing is". Ik heb ten eerste al het idee dat ze toch niet bellen, althans dat is mijn ervaring en ten tweede heb ik het idee dat er nou niet echt veel gebeurd.

Ik zal volgende week wel weer afwachten. Wat kan je ook anders doen dan wachten, je staat als consument volkomen machteloos in dergelijke situaties. Pas als ze een bepaalde termijn overschrijden kun je wat doen en dan is 't nog maar de vraag of ze daar gehoor aan geven. Het wordt een lange bevalling heb ik 't idee, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
Vandaag modem binnengekregen en even op de telefoon lijn gehangen kijken of ik al verbinding had, Dat was inderdaad het geval maar ik vond de snelheid dus 2x niets. Op mijn adres zou ik tussen de 10/15 mb halen. Maar dit zijn de intrainwaarde. Maar dan moet ik wel zeggen dat ik hem niet bij het isra punt hebt aangesloten maar boven op een slaapkamer waar dus een telefoonlijn heen ligt misschien ligt het ook daaraan.
Dit zijnde intrainwaarde's
Modulatie: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.007 / 2.557

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 1,90 / 19,85

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,5 / 30,5

Kunnen jullie mij vertellen of het aan de aansluiting ligt? Hoop dat jullie me kunnen helpen..

john

edit: Dan moet ik erbij zeggen dat me signaal eigenlijk 10 nov opgeleverd moet worden...

[ Voor 5% gewijzigd door johnnyb20 op 08-11-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
johnnyb20 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:58:
Vandaag modem binnengekregen en even op de telefoon lijn gehangen kijken of ik al verbinding had, Dat was inderdaad het geval maar ik vond de snelheid dus 2x niets. Op mijn adres zou ik tussen de 10/15 mb halen. Maar dit zijn de intrainwaarde. Maar dan moet ik wel zeggen dat ik hem niet bij het isra punt hebt aangesloten maar boven op een slaapkamer waar dus een telefoonlijn heen ligt misschien ligt het ook daaraan.
Dit zijnde intrainwaarde's

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.007 / 2.557

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 1,90 / 19,85

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,5 / 30,5

Kunnen jullie mij vertellen of het aan de aansluiting ligt? Hoop dat jullie me kunnen helpen..

john

edit: Dan moet ik erbij zeggen dat me signaal eigenlijk 10 nov opgeleverd moet worden...
en wat was de situatie hiervoor dan?
- zat je bij een andere provider?
- ben je verhuisd naar een bestaande woning?
- ben je verhuisd naar een nieuwe woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
De situatie hiervoor was
- Provider Ziggo(kabel internet) Nu overgestapt naar Adsl
- We wonen nog steeds op dezelfde adres
- Nvt

Ik heb het nog even getest beneden bij een telefoon aansluiting een daar haalde ik al 6,8 downloaden en intrain waarde stonden op 8 mb. Maar zou het nog winst opleveren als ik hem straks in de meterkast/Isra punt ophangt?

Tnx

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 17:51

michael21

Shrimp

Ik lees hier eigenlijk altijd dat iedereen zo'n stabiele telefoon lijn van Online heeft, maar bij mij ligt het er toch wel om de maand een paar uurtjes uit. Ben ik nu de enigste die dit probleem heeft of zijn er meer die dit probleem hebben? Ik zit in het postcode gebied 73xx.

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Net ook even een groot deel van dit topic doorgelezen en er zijn nogal wat problemen met de snelheden. Ikzelf heb een 20Mb ADSL Extra abonnement en ervaar ook een drastische verlaging.

Dit zijn mijn waardes. Ziet iemand hier iets geks aan? Voorheen lag mijn downloadsnelheid tussen de 1.500 en 1800 kb/s. Tegenwoordig zit ik rond de 600-700.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14828 Kb
Afname Dichtbij : 22.1 (dB)
Ver weg : 4.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 15
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

Nu een aantal maal contact gehad met de klantenservice en het hele rijtje samen afgewerkt. Dus meerdere PC's getest (Linux en Windows), kabels rechtstreeks in de Livebox... enz.enz.

De conclusie is nu dat mijn PC's waarschijnlijk vol zitten met spyware en dat Online verder niets voor me kan doen. Iemand nog tips? De snelheden zouden toch veel hoger moeten liggen?

Speedtest.net geeft de volgende waardes:
Download: 8572 kb/s
Upload: 846 kb/s

[ Voor 3% gewijzigd door BillSpaarbank op 09-11-2008 18:08 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
michael21 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:26:
Ik lees hier eigenlijk altijd dat iedereen zo'n stabiele telefoon lijn van Online heeft, maar bij mij ligt het er toch wel om de maand een paar uurtjes uit. Ben ik nu de enigste die dit probleem heeft of zijn er meer die dit probleem hebben? Ik zit in het postcode gebied 73xx.
Bij mij ligt het er ook steeds uit. Telefonie is niet stabile, en ik heb geen nummerweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Bij de netwerkmeldingen staat nog steeds dat ze bezig zijn met het verbeteren van de telefonie:
http://www4.orange.nl/netwerkmeldingen/index.html

Dus wie weet gaat het nog wat verbeteren binnenkort. Aan de andere kant staat het er al vanaf 26 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Laatst online: 27-05-2024
johnnyb20 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:17:
De situatie hiervoor was
- Provider Ziggo(kabel internet) Nu overgestapt naar Adsl
- We wonen nog steeds op dezelfde adres
- Nvt

Ik heb het nog even getest beneden bij een telefoon aansluiting een daar haalde ik al 6,8 downloaden en intrain waarde stonden op 8 mb. Maar zou het nog winst opleveren als ik hem straks in de meterkast/Isra punt ophangt?

Tnx

John
bij adsl2 is het inderdaad beter om je modem zo dicht mogelijk achter het isra punt te zetten.
omdat een stuk gevoeliger is voor knikken en bochten in de draad.

en het kan best zijn dat orange vrijdag de centrale alvast in orde heeft gemaakt waardoor je nu al op internet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
DaFrenk schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:18:
Bij de netwerkmeldingen staat nog steeds dat ze bezig zijn met het verbeteren van de telefonie:
http://www4.orange.nl/netwerkmeldingen/index.html

Dus wie weet gaat het nog wat verbeteren binnenkort. Aan de andere kant staat het er al vanaf 26 september.
Telefonisch hebben ze mij verteld dat rond maart 2009 een nieuwe firmware komt, waardoor telefonie stabieler gaat worden en ze verwachten dan ook nummerweergave te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 20:56
Lisadr schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:17:
[...]

Telefonisch hebben ze mij verteld dat rond maart 2009 een nieuwe firmware komt, waardoor telefonie stabieler gaat worden en ze verwachten dan ook nummerweergave te hebben.
Dat er zoveel mensen problemen hebben met de telefonie....
Hier is sinds de upgrade naar 8mbit en ook daarvoor toen ik nog op 4mbit zat, eigenlijk geen probleem geweest met zowel de stabiliteit alsmede de nummerweergave van de telefoon. Heeft voor zover ik weet altijd gewerkt. 8)

Ook internet loopt als een trein en daarnaast is de huidige modem-uptime: 1542:30 uur. :+
Kortom: niks te klagen hier atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
Beste Forummers,

Vandaag dus me Adsl aangesloten dormiddels een monteur. Wat ik van de week al melde dat mijn verbinding niet echt super snel is.
spec's in de Speedtouch 706:
Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 1:43:47

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 8.397

Ik haal bij de speedtest van bbned 6100kbps.. Waar zou het aan kunnen liggen? Ik woon 1,5 km vanaf de centrale? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb sinds kort een geweldige snelheidsverandering ontvangen van 11mbit naar 3.5mbit. Er is compleet niks aan de situatie hier thuis veranderd, en ik lees dat meer mensen hier last van hebben. Is dit een effect van de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
rippance schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:02:
Ik heb sinds kort een geweldige snelheidsverandering ontvangen van 11mbit naar 3.5mbit. Er is compleet niks aan de situatie hier thuis veranderd, en ik lees dat meer mensen hier last van hebben. Is dit een effect van de nieuwe firmware?
Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik de firmware van de livebox kan checken. Bij mij is het nu zo'n 1,5 maand aan de gang. Ik kom er met de klantenservice niet uit. Eerder op deze pagina staan mijn waardes van de livebox. De lijn schijnt goed te zijn en toch zowel met linux als Windows lage downloadsnelheden.

Helaas is mijn contract net een jaar verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
joepie! zonet een mailtje in de mailbox dat Orange Extra is opgeleverd. Ik een 100mb.bin downloaden, ja hoor!

1,2Mbps!!!

ingetraind op 18768 ofzoiets, zit allemaal wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Gefeliciteerd, ik zit nog steeds op een nieuwe opleverdatum te wachten. Wat gaat dat traag, ik wacht al sinds vorige week maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
IT-Pro schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:32:
Gefeliciteerd, ik zit nog steeds op een nieuwe opleverdatum te wachten. Wat gaat dat traag, ik wacht al sinds vorige week maandag.
had het belletje ook vorige week gedaan, dus het zal (als het net zo snel als bij mij is), bij jou deze week moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
maarud schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:43:
[...]

had het belletje ook vorige week gedaan, dus het zal (als het net zo snel als bij mij is), bij jou deze week moeten komen...
Ik weet niet of het bij jou een technische case betrof, maar bij mij waren er problemen met de toewijzing van het IP-adres waardoor KPN opnieuw naar de centrale gestuurd moet worden. Laten we hopen dat dat deze week gebeurt, want ik ben het wel een beetje zat al dat wachten en bellen. Gisteren konden ze me nog geen nieuwe datum geven in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
Maarud:
Hoeveel km zit jij dan bij de centrale vandaan? Heb jij er toevallig ook telefoon bij genomen? Want ik kan echt niet sneller downloaden dan met 875kb/ps. Terwijl ik zeker 10 mb/ps zou kunnen halen...

Kunnen jullie nog een keer naar mijn verhaal kijken. Alvast bedankt.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ik heb net opnieuw gebeld. Medewerker vertelt mij doodleuk dat het tot 20 dagen kan duren eer mijn ADSL-verbinding opgeleverd wordt. Dat betekent rond 24 november pas. Ik heb 'm goed laten weten dat ik dit ronduit belachelijk vind en hij stelde voor om een klacht in te dienen vanwege de belachelijk lange doorlooptijd en miscommunicatie -informatie. Dat heb ik dan ook gedaan.

Door een fout van hun moet ik gewoon nog tot 24 oktober op een werkende ADSL-verbinding wachten. Het kon sneller gaan, maar bij een bedrijf dat zo traag werkt, heb ik daar ook weinig vertrouwen in.

Ik moest trouwens net aan die propagerende reclame van ze denken, waarin ze zeggen dat ze pas tevreden zijn als de klant tevreden is. Ik heb niet het idee dat dat buiten het marketing-motto ook het motto van de medewerkers zelf is, want zelfs door hun eigen fouten laten ze je nog langer wachten. Dat noem ik geen tevreden houden, dat is gewoon de klant de dupe laten worden van je eigen fouten.

[ Voor 25% gewijzigd door IT-Pro op 11-11-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
johnnyb20 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:49:
Maarud:
Hoeveel km zit jij dan bij de centrale vandaan? Heb jij er toevallig ook telefoon bij genomen? Want ik kan echt niet sneller downloaden dan met 875kb/ps. Terwijl ik zeker 10 mb/ps zou kunnen halen...

Kunnen jullie nog een keer naar mijn verhaal kijken. Alvast bedankt.

John
735 meter. Telefonie Basis zit erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
oooh ok... ja dan snap ik de ernome snelheid wel. hahah.
Maaarja ik zit het dubbele van de centrale maar haal me modem traint in met 8 mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
ik heb ergens gelezen dat de derde lijn van (toen nog Wanadoo) het volgende zei:
Reboot Livebox.
Na de Reboot, klik 8x op verschillende 100mb.bin bestanden (hier staan er wel een lijst)
Stop ze na een tijdje als de snelheid stabiel is.
Herhaal dit na 10 minuten
Herhaal dit na een uur
Herhaal dit de volgende morgen

Dan schijnt hij beter ingetraint te zijn ofzo, ik weet er ook het fijne niet van, ik heb het alleen ergens gelezen, maar misschien helpt dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
johnnyb20 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:28:
oooh ok... ja dan snap ik de ernome snelheid wel. hahah.
Maaarja ik zit het dubbele van de centrale maar haal me modem traint in met 8 mbit...
Tja, niks aan te doen, behalve verhuizen vrees ik. De livebox connect op een bepaald snelheid en dat is het dan. Je haalt een normale download voor een 8Mbit intrainwaarde.

Wanneer je toch denkt dat het aan Online ligt, zou je je abo op kunnen zeggen en naar een andere aanbieder kunnen gaan, maar ik denk niet dat het bij Telfort of Alice veel beter zal zijn.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 07:02
Heb online al gemailt over onderstaande naar Online, maar misschien weet iemand het.

We hebben sinds 06-2005 een ADSL Lite abonnement, aangevraagd via Wanadoo destijds als jaarcontract. 16 Euro via Online, 20 Euro via KPN per maand. KPN belde 01-2007 dat we 1 maand gratis (20 Euro van KPN dus) zouden krijgen bij verlengen met een jaar. Die actie hebben we toen gebruik van gemaakt.

Nu stap ik over naar ADSL Basis (gisteren over gebeld met de verkoopafdeling). Deze mevrouw zei dat alles per 02-2009 omgezet kon worden, dus heb dit aangevraagd. Als ik nu echter op Mijn Online kijk zie ik daar dat mijn contact (via Online) loopt tot 06-2009. Zou dit betekenen dat ik straks tot die datum mijn Online gedeelte (16 Euro) nog tot die tijd door moet betalen? Hier is niets over te horen gekregen aan de telefoon.

Iemand ervaring mee? Alvast bedankt voor een eventuele reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
ksborg schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:01:
Heb online al gemailt over onderstaande naar Online, maar misschien weet iemand het.

We hebben sinds 06-2005 een ADSL Lite abonnement, aangevraagd via Wanadoo destijds als jaarcontract. 16 Euro via Online, 20 Euro via KPN per maand. KPN belde 01-2007 dat we 1 maand gratis (20 Euro van KPN dus) zouden krijgen bij verlengen met een jaar. Die actie hebben we toen gebruik van gemaakt.

Nu stap ik over naar ADSL Basis (gisteren over gebeld met de verkoopafdeling). Deze mevrouw zei dat alles per 02-2009 omgezet kon worden, dus heb dit aangevraagd. Als ik nu echter op Mijn Online kijk zie ik daar dat mijn contact (via Online) loopt tot 06-2009. Zou dit betekenen dat ik straks tot die datum mijn Online gedeelte (16 Euro) nog tot die tijd door moet betalen? Hier is niets over te horen gekregen aan de telefoon.

Iemand ervaring mee? Alvast bedankt voor een eventuele reactie! :)
geen ervaring mee, maar dit lijkt me een kwestie van nogmaals bellen en om opheldering vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Laatst online: 24-09 07:02
BillSpaarbank schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:20:
[...]

geen ervaring mee, maar dit lijkt me een kwestie van nogmaals bellen en om opheldering vragen.
Never mind. Ik heb al reactie via de mail. Het Online deel van de aansluiting kan per maand omgezet worden nadat het jaarcontract (eerste jaar) is uitgezeten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
Op dit moment is mijn adsl behoorlijk traag. Zijn ernog meer mensen die dit ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
johnnyb20 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:27:
Op dit moment is mijn adsl behoorlijk traag. Zijn ernog meer mensen die dit ondervinden?
Ik had het vroeger op de avond ook ja, alles kakte een beetje in tot zo'n 600kB/s. Nu draait het weer normaal overigens.

• BillSpaarbank
  • Niet online
johnnyb20 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:27:
Yups, hier ook. Het lijkt iets minder dramatisch de laatste tijd, maar het blijft traag. Mijn waardes staan op de vorige pagina.

• JiriB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09-2023
Ik heb een probleempje met mijn verbinding, en ik vroeg me af of iemand hier misschien een goed advies had.

Ik ben sinds eind april van dit jaar abonnee bij Orange geworden (nu dus Online), en heb toen een Speedtouch ST516 v6 gekregen. In principe werkte dit modem prima, en heb ik er een tijdlang prima mee kunnen internetten (ADSL Family (4mbit/800nogwatkbit)).

Laatst was ik echter in een nostalgische bui en wilde ik weer eens een potje counter-strike online spelen. In eerste instantie kon ik prima connecten met een server, maar ik werd steeds na 30sec/1min met connection problems van de server afgegooid. Heel irritant.

Ik heb zelf al een beetje zitten troubleshooten, maar kom eigenlijk tot de conclusie dat het mn modem is. Ik sluit mn laptop direct aan op het modem. Windows Firewall uit (lijkt me ook niet het probleem, want in eerste instantie kan ik wel gewoon connecten met de servers). En als ik mn laptop bij vrienden aansluit op het internet werkt ie 'out-of-the-box' wel gewoon meteen met counter-strike, dus volgens mij ligt het dan ook niet aan mn laptop.

Ik heb al gekeken of er nieuwere firmware voor mn modem is, maar die blijkt gewoon up-to-date te zijn. Verder heb ik het hele modem afgezocht naar relevante instellingen, maar kan niets vinden waarvan ik het idee heb dat het kan helpen.

Het gekke is ook dat ik het tot nu toe alleen bij counter-strike en counter-strike: source heb opgemerkt. Niet dat ik verder veel online games speel (alleen op de Wii af en toe), maar ik download wel redelijk veel (ook torrents), dus op zich wordt het modem ook wel behoorlijk belast.

Anyway, ik zit er dus aan te denken om Online even op te bellen en te vragen of ze me een Livebox modem willen sturen (zo'n Sagem geloof ik?), in de hoop dat die deze problemen niet heeft. Is dit volgens jullie een goed idee, of kan ik beter nog andere dingen proberen?

Alvast bedankt!

• Lizard
  • Laatst online: 22:28
Gebeurt het ook als je geen torrents download?
p2p verkeer is vrij vaak funest voor een modem.

De livebox zal hier niet veel verandering in brengen.

• IT-Pro
Zo, de maat is vol hier. Ik ga ze morgen een brief sturen waarin ik ze officieel in gebreke stel wegens wanprestatie. Vandaag werd mij namelijk doodleuk gemeld dat ze binnen 21 dagen na aanmelding van het probleem dit probleem opgelost moeten hebben, maar dat het verhuisproces vervolgens daarna gewoon opnieuw doorlopen wordt, wat dus betekent dat ik na die datum nog 1-2 weken moet wachten.

Dat vind ik niet acceptabel, dus ik sommeer ze om voor 24 november 2008 mijn ADSL-verbinding opgeleverd te hebben. Zo niet dan ontbind ik het contract. Ik ben lang genoeg coulant geweest en heb nu al 2 weken gewacht tot zij een keer een oplossing voor het probleem hebben en die is er nu nog steeds niet. Het is gewoon een kwestie van de klant aan het lijntje houden, schandalig is 't.

Zo moeilijk kan het toewijzen van een IP-adres toch niet zijn, of wel soms?

[ Voor 4% gewijzigd door IT-Pro op 13-11-2008 20:05 ]

• gassiepaart
  • Laatst online: 25-09 19:30
Lizard schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:52:
Gebeurt het ook als je geen torrents download?
p2p verkeer is vrij vaak funest voor een modem.

De livebox zal hier niet veel verandering in brengen.
Een goed modem moet makkelijk tegen p2p kunnen, alleen beginnen goede modems bij 200 € +

Ik heb sindskort ook weer eens een stormvloed aan connectie problemen. Ik kan tot de conclusie komen dat er twee problemen zijn:
1 de livebox
2 de verbinding

1. de livebox kan ongeveer 2 uur intensief gebruikt worden, dwz browsen... (geen p2p). Daarna ligt de connectie eruit, maar wonderbaarlijk kan ik de modem zelf intern nog bereiken....
2. de ping waarden komen sinds kort boven de 40 ms uit... terwijl dat eerst rond de 10 was HERSTEL: nu boven de 500 ms!

Ik heb al contact gehad met de helpdesk. Die gaan nu eerst een nieuwe adapter opsturen... ik geloof er niks van dat dat het probleem op gaat lossen. Dus dat wordt doorklagen totdat er eindelijk goede modems uitgeleverd gaan worden... Eind december zei een medewerker tussen neus en lippen door...

Ik dacht daarna wel makkelijk het abbo op te kunnen zeggen, maar blijkbaar wordt het stilzwijgend verlengd. Ik heb zitten slapen want ik kon het eond oktober (een week geleden) op zeggen maar moet nu weer een jaar wachten. Gelukkig is een nieuwe wet aangenomen die dit soort maffia praktijken tot het verleden maken: http://www.ez.nl/Actueel/...n_nieuwe_telecomwetgeving

Dus nu maar afwachten..... |:( |:( |:(

[ Voor 6% gewijzigd door gassiepaart op 13-11-2008 21:15 ]

• gassiepaart
  • Laatst online: 25-09 19:30
Weet iemand trouwens of de livebox geen problemen met p2p heeft als je het gebruikt in een bridge situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:17
Ziezo, heb gisteren de Speedtouch 706 gekregen voor mijn nieuwe abo.

Zoals al eerder gemeld is hij gelockt. (kan je vergelijken met een KPN Experiabox)
Voor zover ik kan zien is hij ook geschikt voor telefonie van Online zelf.
Je kan de SIP gegevens niet zien of wijzigen.

Je kan dus concluderen dat het een vervangend model voor de Livebox is en
die nu bij sommige(?) abo's wordt uitgeleverd.
Ik heb trouwens geen telefonie van Online in mijn abo.

Als normale user kan je alleen als ORANGEUser inloggen via web met beperkte rechten.
Zoals eerder gemeld werkt HELPUser ook voor Telnet toegang.
Pass is dan het serienummer van de router.
Helaas heeft die ook weinig rechten en is kan alleen een firmware upload forceren schijnbaar via WAN.
Het enige plus is dat hij beperkte toegang heeft via Telnet.

Ik heb ontdekt dat sommige dingetjes wel lukken, zoals de .ini file saven met alle instellingen.
Je moet dan direct surfen naar http://10.0.0.138/cgi/b/backup/user.ini// en dan saven naar je hd.
Je kan dan alle instellingen zien in je .ini file!
Helaas ben ik nog niet succesvol geweest om een aangepaste .ini terug te zetten.
Hij laadt hem wel, maar reageert vervolgens er niet op.

Dat waren tot nu toe mijn bevindingen.

Ik heb zelf een retail 780WL en zal daarom de 706 niet inzetten.
Volgende week zou ik omgaan en dan kan ik iets meer prutsen met dat ding, want dan moet ik ook de 780WL opnieuw configureren en dan kan ik diverse ideetjes uitproberen.

Deze post werd mede mogelijk gemaakt door Trema. Waarvoor dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
Ik heb dus zelf ook de speedtouch 706 maar ik ben er niet egt trots op @ the moment. Mijn modem traint zomaar ineens in op 2 mbit en blijft daar dus op staan. Moet ik een herstart uitvoeren dan geeft die weer 8 mbit aan. Wat in de praktijk niet zo is. En ik ging net voor me verbazing kijken heb vanacht gekeken of ik wat kon downloaden via usenet. De eeerste 9/10 minuten is die heel erg onstabiel met downloaden en daarnaar leek het erop dat het downloaden met 890 kb/ps downloadde. Dus ik net even kijken op me speedtouch zie ik dit: FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 11.368 . Weet iemand wat dat voor een waardes zijn.
Zou het ook kunnen komen dat de 706 niet echt een stabiele Modem is? En ik daarom maar 8mbit haal inplaats van dat ik over de 10 zou kunnen halen met een afstand van 1,5 km naar de wijkcentrale. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:19:
joepie! zonet een mailtje in de mailbox dat Orange Extra is opgeleverd. Ik een 100mb.bin downloaden, ja hoor!

1,2Mbps!!!

ingetraind op 18768 ofzoiets, zit allemaal wel goed :)
Ik haal 1,7 Mbytes/sec op mijn xs4all lijn. Zijn er hier overstappers ex-xs4all die een eigen (DSL)modem op de Online link hebben zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23
cornfed99111 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 00:57:
Ik heb ontdekt dat sommige dingetjes wel lukken, zoals de .ini file saven met alle instellingen.
Je moet dan direct surfen naar http://10.0.0.138/cgi/b/backup/user.ini// en dan saven naar je hd.
Je kan dan alle instellingen zien in je .ini file!
Kan je die .ini eens posten? Ik ben benieuwd of de VOIP instellingen daar ook in staan. Het zou wel cool zijn als je eindelijk via SIP Orange telefonie kan doen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-07 12:37
Weet iemand of je via online ook sms'jes met de vaste telefoon kan versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
hmm, de livebox tript als ik een tijdje aan het downloaden ben van nieuwsgroepen, had hem een nacht aanstaan, kijk ik 's morgens, heb ik gene internet. FF resetten en het werkt weer maar dat vind ik niet leuk :)
Volgens mij is de livebox gewoon vervangbaar met een ander modem zolang hij maar Annex A is, toch?

edit: hmm ik zit natuurlijk nog wel met mijn telefoon, dan moet er een SIP router komen.... wordt een beetje duur :P dan maar leven met een livebox ;)

[ Voor 19% gewijzigd door maarud op 16-11-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
maarud schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:38:
hmm, de livebox tript als ik een tijdje aan het downloaden ben van nieuwsgroepen, had hem een nacht aanstaan, kijk ik 's morgens, heb ik gene internet. FF resetten en het werkt weer maar dat vind ik niet leuk :)
Volgens mij is de livebox gewoon vervangbaar met een ander modem zolang hij maar Annex A is, toch?

edit: hmm ik zit natuurlijk nog wel met mijn telefoon, dan moet er een SIP router komen.... wordt een beetje duur :P dan maar leven met een livebox ;)
Met usenet heb ik dat probleem eigenlijk nog nooit gehad. Hier staat hij regelmatig (op de dag) heel wat uren te leechen op topsnelheid en 12 lijntjes. Neem aan dat dag of nacht niks uit zal maken.

Met torrents had ik dat probleem een tijd geleden wel, maar dat heeft schijnbaar te maken met het aantal connecties je torrentprogramma maakt, dat terugschroeven naar onder de 50 schijnt te helpen. Maar maak eigenlijk maar zeldzaam gebruik van torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
DaFrenk schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:18:
[...]

Met usenet heb ik dat probleem eigenlijk nog nooit gehad. Hier staat hij regelmatig (op de dag) heel wat uren te leechen op topsnelheid en 12 lijntjes. Neem aan dat dag of nacht niks uit zal maken.

Met torrents had ik dat probleem een tijd geleden wel, maar dat heeft schijnbaar te maken met het aantal connecties je torrentprogramma maakt, dat terugschroeven naar onder de 50 schijnt te helpen. Maar maak eigenlijk maar zeldzaam gebruik van torrents.
ik heb het juist andersom, nog nooit een probleem met torrents gehad, maar nu met usenet wel.... aantal connecties is maar 6....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
Beste mensen,

Ik heb dus ook de speedtouch 706. Maar bij mij is het probleem steeds dat die naar een paar uur opeens intraint op 2,2mbits inplaats van 8,5 mbits. Of mijn speedtouch 706 herstart opeens/vastlopper. Wat zou het kunnen zijn? Ik heb alles goed aangesloten zoals het hoort. en vanaf het isra punt naar het modem is 30 cm lang. Dus dat zou ook geen probleem moeten kunnen zijn.
tnx
John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vanaf vandaag is mijn internet opeens de helft trager... van 9800kbps naar 6800kbps, erg raar... hoop dat het snel over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ze hebben wel een zootje van mijn verhuizing gemaakt, de tweede lijn kwam er niet uit en sinds vrijdag 14 november ligt het probleem bij de derde lijn die er, volgens de medewerker waarmee ik sprak, druk mee bezig zijn.

We wachten het af, ze hebben tot volgende week maandag en dan is het einde oefening, dag Online. Ik zit nu al sinds 25 oktober zonder vaste internetaansluiting, dan zijn we nagenoeg een maand verder, vind ik toch wel een beetje te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
Hardcore_bass:

Ja ik heb dat al vanaf de oplevering, Maar wat het is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyb20 schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:30:
Hardcore_bass:

Ja ik heb dat al vanaf de oplevering, Maar wat het is weet ik niet.
Zijn weer lekker bezig daar bij Online, als dit zo lang blijft dan zal ik eens gaan bellen en opzoek gaan naar een nieuwe provider (Y) . Lees hier nu hoe online met klanten omgaat, lekker.... Heb zelf bijna nooit problemen gehad met Online, maar als ze andere klanten niet goed helpen zullen ze mij ook wel niet goed helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Ik wil graag Online Inet Extra met Telefonie Basis bestellen, en via de postcodecheck op de website van Online staat dat het beschikbaar is op mijn locatie (5944). Vind ik een site met leuke aanbieding van hetzelfde abo, wil ik bestellen, doe de postcodecheck op die site en die zegt "niet beschikbaar op uw locatie". :?

Wie heeft er gelijk?

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik zet nu even de sip gegevens in dit forum na een vraag van RichieB.
Die komen dus uit de Speedtouch 706 met de speciale Online firmware.

Helaas is de naam van de sip provider gecodeerd.
Heb nog geen oplossing gevonden om via de speciale firmware iets te veranderen aan de user rechten
of om functies vrij te schakelen. Maar we gaan gewoon verder fröbelen.
Ik vermoed wel dat je hem kan flashen naar een normale 706 via de bootstrap methode.
Ik zal dat later deze week nog eens doen. Ik gebruik toch geen telefonie van Online.

Als daar vraag naar is, kan ik de hele .ini file ergens parkeren op het web.

Veel plezier met puzzelen.

[ voice.ini ]
sip config primproxyaddr=_DEV_20C082A6D6DF1DD4 secproxyaddr=0.0.0.0 proxyport=sip primregaddr=_DEV_20C082A6D6DF1DD4 secregaddr=0.0.0.0 regport=sip notifier_addr=0.0.0.0
sip config regexpire=3600 regexpire_Tbefore=1 subscribe_expire=3600 CWreply=182 transport=UDP rtpmapstaticPT=disabled reinvite_stop_audio=disabled PRACK=disabled clirformat=standard DTMF*#inINFO=1011 clip_consider_displayname=yes sdp_ptime=20 replace#=enabled symmetriccodec=enabled reinvite_at_cgfax_detect=disabled SIPURI_port=enabled rport=disabled SDP_username=default ringtoneat183=disabled t38portincrement=0 ping=0 min-se=0 session-expires=0 expires=0
numbtransl config Globalnumbpostprocess=disabled
codec config type=g711u ptime=20 vad=disabled priority=1 status=enabled
codec config type=g711a ptime=20 vad=disabled priority=1 status=enabled
codec config type=g723.1 ptime_g723=30 vad=disabled priority=3 status=disabled
codec config type=g726_16 ptime=20 vad=disabled priority=7 status=disabled
codec config type=g726_24 ptime=20 vad=disabled priority=6 status=disabled
codec config type=g726_32 ptime=20 vad=disabled priority=5 status=disabled
codec config type=g726_40 ptime=20 vad=disabled priority=4 status=disabled
codec dynamic config type=rfc2833 payloadtype=97
codec dynamic config type=g726_16 payloadtype=98
codec dynamic config type=g726_24 payloadtype=99
codec dynamic config type=g726_32 payloadtype=100
codec dynamic config type=g726_40 payloadtype=101
services config mwi_phone=both mwi_network=unsollicited prefix_servcode=standard servcode_cmd=standard cfu_dest="" cfnr_timer=0 cfnr_dest="" cfbs_dest="" hfhf_feature=disabled
services withdraw type=transfer
services deactivate type=transfer
services assign type=transfer servicecode=96
services assign_pxsc type=transfer action=activate servicecode=*96
services assign_pxsc type=transfer action=deactivate servicecode=#96
services withdraw type=hold
services deactivate type=hold
services assign type=hold servicecode=94
services assign_pxsc type=hold action=activate servicecode=*94
services assign_pxsc type=hold action=deactivate servicecode=#94
services withdraw type=waiting
services deactivate type=waiting
services assign type=waiting servicecode=43
services assign_pxsc type=waiting action=activate servicecode=*43
services assign_pxsc type=waiting action=deactivate servicecode=#43
services provision type=mwi
services activate type=mwi
services assign type=mwi servicecode=98
services assign_pxsc type=mwi action=activate servicecode=*98
services assign_pxsc type=mwi action=deactivate servicecode=#98
services provision type=clip
services activate type=clip
services assign type=clip servicecode=30
services assign_pxsc type=clip action=activate servicecode=*30
services assign_pxsc type=clip action=deactivate servicecode=#30
services withdraw type=clir
services deactivate type=clir
services assign type=clir servicecode=31
services assign_pxsc type=clir action=activate servicecode=*31
services assign_pxsc type=clir action=deactivate servicecode=#31
services withdraw type=3pty
services deactivate type=3pty
services assign type=3pty servicecode=95
services assign_pxsc type=3pty action=activate servicecode=*95
services assign_pxsc type=3pty action=deactivate servicecode=#95
services withdraw type=forcedFXO
services deactivate type=forcedFXO
services assign type=forcedFXO servicecode=01
services assign_pxsc type=forcedFXO action_act=activate servicecode=*01*
services withdraw type=cfu
services deactivate type=cfu
services assign type=cfu servicecode=21
services assign_pxsc type=cfu action_cf=activate servicecode=*21
services assign_pxsc type=cfu action_cf=deactivate servicecode=#21
services assign_pxsc type=cfu action_cf=register servicecode=**21*
services withdraw type=cfnr
services deactivate type=cfnr
services assign type=cfnr servicecode=61
services assign_pxsc type=cfnr action_cf=activate servicecode=*61
services assign_pxsc type=cfnr action_cf=deactivate servicecode=#61
services assign_pxsc type=cfnr action_cf=register servicecode=**61*
services withdraw type=cfbs
services deactivate type=cfbs
services assign type=cfbs servicecode=67
services assign_pxsc type=cfbs action_cf=activate servicecode=*67
services assign_pxsc type=cfbs action_cf=deactivate servicecode=#67
services assign_pxsc type=cfbs action_cf=register servicecode=**67*
services withdraw type=callreturn
services assign type=callreturn servicecode=69
services assign_pxsc type=callreturn action_act=activate servicecode=*69
services withdraw type=ccbs
services assign type=ccbs servicecode=37
services assign_pxsc type=ccbs action=activate servicecode=*37
services assign_pxsc type=ccbs action=deactivate servicecode=#37
services assign_pxsc type=clironcall action=activate servicecode=*31*
services assign_pxsc type=clironcall action=deactivate servicecode=#31*
services assign_pxsc type=waitingoncall action=activate servicecode=*43*
services assign_pxsc type=waitingoncall action=deactivate servicecode=#43*
fxsport config interdigit=5000 interdigitOpen=5000
fxoport config incfxodest=all
qos config type=sign&control qosfield=dscp dscp=af42
qos config type=realtime qosfield=dscp dscp=ef
country config country=netherlands
dialplan add prefix=18 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=4 maximumdigits=4 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=12 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=4 maximumdigits=4 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=112 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=3 maximumdigits=3 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=09 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=8 maximumdigits=11 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=088 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=087 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=085 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=084 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=0800 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=8 maximumdigits=11 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=07 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=067 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=6 maximumdigits=10 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=06 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=05 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=04 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=03 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=02 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=01 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=00 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=4 maximumdigits=15 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
dialplan add prefix=** defaultport=FXO fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=2 maximumdigits=2 posofmodify=1 remnumdigits=2 insert="" rescan=no data=no action=ROUTE_excl_eon
profile add SIP_URI=_DEV_598568B0DA37F097 username=_DEV_0185C8AC1244DB4C00C9D80E7FD0DB2B password=\"\" displayname="" voiceport=FXS abbr=""
cac config max#portsperprofile=all
config autofxo=enabled digitrelay=rfc2833 click2dial_ports=all rtp_portrange=1024-49151 sign_internal=external static_intf=disabled endofnumber=# countrycode=31 delayeddisconnect=disabled delayeddisconnecttimer=60 ringmuteduration=0
fax config detect_timeout=60 early-detect-faxmodem=enabled transport=inband_reneg udptl_redun=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 20:40

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

cornfed99111 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:25:
Heb nog geen oplossing gevonden om via de speciale firmware iets te veranderen aan de user rechten
of om functies vrij te schakelen. Maar we gaan gewoon verder fröbelen.
Ik vermoed wel dat je hem kan flashen naar een normale 706 via de bootstrap methode.
Ik zal dat later deze week nog eens doen. Ik gebruik toch geen telefonie van Online.

Als daar vraag naar is, kan ik de hele .ini file ergens parkeren op het web.

Veel plezier met puzzelen.
...
Ik ben beta tester geweest van het nieuwe Speedtouch modem voor Online. Omdat de Online Speedtouch een andere bootloader gebruikt is het niet mogelijk dit modem te flashen met normale firmware. Niet met de normale tool en ook niet in bootstrap modus.
Wel is het dankzij een lek in de webinterface mogelijk de config file te downloaden (zoals je al gezien had) en weer te uploaden.
Uploaden kun je doen door met een tool als Firebug voor Firefox, de POST url aan te passen met een extra slash.
Nadat je de aangepaste user.ini geupload hebt kun je bijna weer alles doen met de Online Speedtouch 706. Bij mijn Speedtouch 706 is het gelukt om weer volle rechten in de webinterface te krijgen voor de standaard orange user.
De telnet interface blijft wel altijd een gecastreerde versie van de normale.

[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 18-11-2008 14:42 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Kanarie schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:39:
[...]

Ik ben beta tester geweest van het nieuwe Speedtouch modem voor Online. Omdat de Online Speedtouch een andere bootloader gebruikt is het niet mogelijk dit modem te flashen met normale firmware. Niet met de normale tool en ook niet in bootstrap modus.
Wel is het dankzij een lek in de webinterface mogelijk de config file te downloaden (zoals je al gezien had) en weer te uploaden.
Uploaden kun je doen door met een tool als Firebug voor Firefox, de POST url aan te passen met een extra slash.
Nadat je de aangepaste user.ini geupload hebt kun je bijna weer alles doen met de Online Speedtouch 706. Bij mijn Speedtouch 706 is het gelukt om weer volle rechten in de webinterface te krijgen voor de standaard orange user.
De telnet interface blijft wel altijd een gecastreerde versie van de normale.
Dat is interessant. Hoe heb je de .ini file aangepast om meer rechten te krijgen voor "Orange User"?
En klopt mijn vermoeden dat Online een nieuwe firmware kan pushen naar de router?
Als dat mogelijk is zal er wel een fix komen om het lek te dichten, vermoed ik.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.