@JohnnyB20: Mijn snelheid is nu weer normaal en constant, zullen wel wat probleempjes zijn geweest.
Ben nu weer een stapje verder.
Ik heb nu ook alle instellingen vrij in de webpage van de router. (via de Firebug methode). Bedankt Kanarie!
Dit zijn de gebruikers in Gebruikersbeheer:
Eerst Gebruikersnaam, dan Privileges
orange, SuperUser <- verandert door mij, was OrangeUser
HELPuser, TechHelp
STupgrade706ONL, upgrade
Zoals ik al vermoede is HELPUser nodig om de boel te configureren via de install cd.
En STupgrade706ONL moet dan een firmwareupdate mogelijk maken voor de technische boys van Online.
Zo kunnen ze een nieuwe firmware pushen op 706. Precies zoals de Experiabox van KPN.
Maar we gaan verder puzzelen....
Ik heb nu ook alle instellingen vrij in de webpage van de router. (via de Firebug methode). Bedankt Kanarie!
Dit zijn de gebruikers in Gebruikersbeheer:
Eerst Gebruikersnaam, dan Privileges
orange, SuperUser <- verandert door mij, was OrangeUser
HELPuser, TechHelp
STupgrade706ONL, upgrade
Zoals ik al vermoede is HELPUser nodig om de boel te configureren via de install cd.
En STupgrade706ONL moet dan een firmwareupdate mogelijk maken voor de technische boys van Online.
Zo kunnen ze een nieuwe firmware pushen op 706. Precies zoals de Experiabox van KPN.
Maar we gaan verder puzzelen....
[ Voor 11% gewijzigd door cornfed99111 op 19-11-2008 01:53 ]
Ik zag dat online de prijs heeft verlaagd naar 15 euro voor 20MB/sec. Kun je hier ook gebruik van maken als je je abo met een jaar verlengd?
Waarschijnlijk niet, doorgaans geldt dit alleen voor nieuwe abonnees. Overigens betaal je het eerste jaar 15 euro en daarna 24 euro per maand. Tegen een meerprijs van 9 euro is je contract per maand opzegbaar en kom je dus alsnog uit op meer dan 30 euro.Philflow schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:42:
Ik zag dat online de prijs heeft verlaagd naar 15 euro voor 20MB/sec. Kun je hier ook gebruik van maken als je je abo met een jaar verlengd?
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Wanneer je jaarcontract bijna afloopt en je belt op, om het op te zeggen, heb je kans dat ze je een aanbod doen. Althans, ik kreeg gisteren een voorstel om iets van €17/mnd te betalen ipv 24 wanneer ik mijn jaarcontract zou aanhouden.IT-Pro schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:33:
[...]
Waarschijnlijk niet, doorgaans geldt dit alleen voor nieuwe abonnees. Overigens betaal je het eerste jaar 15 euro en daarna 24 euro per maand. Tegen een meerprijs van 9 euro is je contract per maand opzegbaar en kom je dus alsnog uit op meer dan 30 euro.
Niet gedaan, want ik zit er aan te denken naar kabel over te stappen.
_██_
(ಠ_ృ)
Vandaag gebelt naar de Helpdesk. Goed te woord gestaan.
Ik gaf dus aan dat me modem spontaan restart en als er gebelt word of als we gaan bellen dat de verbinding naar beneden ging. De medewerker gaf aan dat dat niet zo hoort te zijn en ging een andere routing aanpassen in me Modem. Die zei tegen mij ik ga je verbinding scannen en als er problemen zijn bel ik u even op meneer. Hij zou me modem inlaten trainen op 8,5mbit maar ik download nu nog steeds tegen de 7mbits aan. Die beste meneer zei dat als er nog steeds problemen waren dat ik gewoon moest bellen en dat er dan een monteur langs kwam en in de wijkcentrale want dan ligt het daar aan gaf die beste man aan.
We zullen wel even afwachten straks met testen van de verbinding en als het niet stabiel is dan ga ik morgen weer even bellen en moeten ze maar een monteur sturen.
john
Ik gaf dus aan dat me modem spontaan restart en als er gebelt word of als we gaan bellen dat de verbinding naar beneden ging. De medewerker gaf aan dat dat niet zo hoort te zijn en ging een andere routing aanpassen in me Modem. Die zei tegen mij ik ga je verbinding scannen en als er problemen zijn bel ik u even op meneer. Hij zou me modem inlaten trainen op 8,5mbit maar ik download nu nog steeds tegen de 7mbits aan. Die beste meneer zei dat als er nog steeds problemen waren dat ik gewoon moest bellen en dat er dan een monteur langs kwam en in de wijkcentrale want dan ligt het daar aan gaf die beste man aan.
We zullen wel even afwachten straks met testen van de verbinding en als het niet stabiel is dan ga ik morgen weer even bellen en moeten ze maar een monteur sturen.
john
Bij mij staat af en toe de modem opeens op 6 of 7 mb ingestreamd maar na een restart is het dan weer goed op 8.
@ john
Ik heb een soortgelijk probleem, heb geen internet & bellen maar alleen internet en mijn verbinding gaat aan en uit(dus er valt niet te internetten) na ongeveer een kwartier bellen tot er opgehangen is.
@ john
Ik heb een soortgelijk probleem, heb geen internet & bellen maar alleen internet en mijn verbinding gaat aan en uit(dus er valt niet te internetten) na ongeveer een kwartier bellen tot er opgehangen is.
[ Voor 3% gewijzigd door daaan_1992 op 19-11-2008 22:02 ]
@Daaan_1992
Ik heb helemaal geen telefonie van Online. Maar als we worden gebelt of gaan bellen daalt het internet in..
Wat voor een modem heb jij dan? Ook een speedtouch? Hoeveel zou jij kunnen halen met de speedtesT?
Uhm dan nog 1 vraagje als jij download hoeveel kb/ps heb jij dan?
Tnx
Ik heb helemaal geen telefonie van Online. Maar als we worden gebelt of gaan bellen daalt het internet in..
Wat voor een modem heb jij dan? Ook een speedtouch? Hoeveel zou jij kunnen halen met de speedtesT?
Uhm dan nog 1 vraagje als jij download hoeveel kb/ps heb jij dan?
Tnx
Jullie hebben wel allebei de telefoon aangesloten op de speedtouch?
In de speedtouch zit nl. een ingebouwde splitter.
In de speedtouch zit nl. een ingebouwde splitter.
Ik heb nog de ouderwetse livebox van wanadoo. Het is toendertijd aangesloten door een monteur. Het heeft ook een tijd gewoon goed gewerkt, dus gewoon een defeect van het modem?
Ik ga vanmiddag nog even kijken hoe het precies zit aangesloten, moe tnu naar school
Ik haal nu op de nieuwsservers zoon 820kb/s en in het modem staat hij ingetraind op 7992/1020, daar ben ik wel tevreden mee.
Ik ga vanmiddag nog even kijken hoe het precies zit aangesloten, moe tnu naar school

Ik haal nu op de nieuwsservers zoon 820kb/s en in het modem staat hij ingetraind op 7992/1020, daar ben ik wel tevreden mee.
Lizard,
Inderdaad ik heb de telefoon gewoon in de speedtouch zitten.
Mijn modem traint in met 8,5 mbit en ik haal op usenet tussen de 880/890 kb/s.
Op het moment ben ik ook tevreden. Al wil altijd iedereen sneller internet..
Inderdaad ik heb de telefoon gewoon in de speedtouch zitten.
Mijn modem traint in met 8,5 mbit en ik haal op usenet tussen de 880/890 kb/s.
Op het moment ben ik ook tevreden. Al wil altijd iedereen sneller internet..
Hoi,
Enige tijd geleden heeft mijn broer ADSL Extra en telefonie van Online besteld en ook binnen gekregen. Alles aangesloten en al. Alles was prima in orde. Wat ik mij dus nu afvraag: Tijdens het leechen (eweka) bereikt hij een snelheid van 940kb/s en dat terwijl hij een 20Mbit verbinding heeft. De afstand tot de centrale bedraagt 1255 meter. Is de leechsnelheid normaal, 940kb/s? Of moet hij een veel hogere snelheid kunnen halen? Als dat zo is wat moet hij dan doen? Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen.
Gr illy
Enige tijd geleden heeft mijn broer ADSL Extra en telefonie van Online besteld en ook binnen gekregen. Alles aangesloten en al. Alles was prima in orde. Wat ik mij dus nu afvraag: Tijdens het leechen (eweka) bereikt hij een snelheid van 940kb/s en dat terwijl hij een 20Mbit verbinding heeft. De afstand tot de centrale bedraagt 1255 meter. Is de leechsnelheid normaal, 940kb/s? Of moet hij een veel hogere snelheid kunnen halen? Als dat zo is wat moet hij dan doen? Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen.
Gr illy
Dat heeft met bepaalde dingen te maken. Het is inderdaad een snelheid tot 20 Mbit. Het kan zo zijn dat de wijkcentrale geen ondersteuning biedt voor ADSL2+, dan kan je maximaal 8 Mbit halen. 8000/8 = 1 mB/s maximaal, dat ligt in lijn met de 940 kB/s, want je haalt nooit de volle pond.illy1982 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 18:20:
Hoi,
Gr illy
Heeft de wijkcentrale wel ADSL2+ dan moet je op 1,2 km hemelsbreed wel meer dan 8 Mbit kunnen halen in theorie. Je kan eenvoudig zien of je wijkcentrale wel of geen ADSL2+ heeft door je postcode even hier in te kloppen.
[ Voor 6% gewijzigd door IT-Pro op 20-11-2008 19:04 ]
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
@ IT-Pro
Ten eerste bedankt voor je reactie. Ik heb net even gekeken bij postcodecheck en daar staat dat ADSL2+ beschikbaar is. Ik heb zelf ook even de "Test mijn snelheid" op de site van Online gedaan en daar kwam uit dat hij 8-15 Mbit/s kan halen. Nou moet ik zeggen dat het best een lage snelheid is om te leechen zo'n 8Mbit/s terwijl de wijkcentrale ADSL2+ beschikbaar is. Moet hij dan Online even bellen om te vragen hoe dat nou zit waarom hij niet tegen de 15Mbit kan leechen? Heb/Hebben je/jullie misschien enig idee wat te doen?
Gr illy
Ten eerste bedankt voor je reactie. Ik heb net even gekeken bij postcodecheck en daar staat dat ADSL2+ beschikbaar is. Ik heb zelf ook even de "Test mijn snelheid" op de site van Online gedaan en daar kwam uit dat hij 8-15 Mbit/s kan halen. Nou moet ik zeggen dat het best een lage snelheid is om te leechen zo'n 8Mbit/s terwijl de wijkcentrale ADSL2+ beschikbaar is. Moet hij dan Online even bellen om te vragen hoe dat nou zit waarom hij niet tegen de 15Mbit kan leechen? Heb/Hebben je/jullie misschien enig idee wat te doen?
Gr illy
[ Voor 1% gewijzigd door illy1982 op 21-11-2008 00:26 . Reden: Updated ]
AAARGGGHH!
Ik haat Online! Ik word gek van die livebox, helpdesk, wurgcontract. Online is echt de slechtste adsl provider.
Een week geleden kreeg ik een nieuwe adapter voor mijn livebox, omdat dat ding om de paar minuten uitvalt. Dat heeft een week geholpen, totdat ik even flink wat bestanden moest donwloaden (linux installatie). En jahoor, die livebox kapt er weer mee.
Vanmorgen weer een gesprek gehad met de helpdesk. Nu krijg ik weer een nieuwe livebox. Maar die wil ik niet, ik wil een andere modem. De medewerker geeft aan dat dat niet kan, want de nieuwe modems zijn ook niet goed genoeg. De nieuwe speedtouch schijnt ook al van erbarmelijke kwaliteit te zijn en de uitlevering wordt uitgesteld, zegt hij.
JAJA..... ik geloof er niks van!
En nu zit ik dan nog met dat wurgcontract. Ik raad iedereen aan om per Juli 2009 op te zeggen als de nieuwe telecomwet ingaat.....
Ik haat Online! Ik word gek van die livebox, helpdesk, wurgcontract. Online is echt de slechtste adsl provider.
Een week geleden kreeg ik een nieuwe adapter voor mijn livebox, omdat dat ding om de paar minuten uitvalt. Dat heeft een week geholpen, totdat ik even flink wat bestanden moest donwloaden (linux installatie). En jahoor, die livebox kapt er weer mee.
Vanmorgen weer een gesprek gehad met de helpdesk. Nu krijg ik weer een nieuwe livebox. Maar die wil ik niet, ik wil een andere modem. De medewerker geeft aan dat dat niet kan, want de nieuwe modems zijn ook niet goed genoeg. De nieuwe speedtouch schijnt ook al van erbarmelijke kwaliteit te zijn en de uitlevering wordt uitgesteld, zegt hij.
JAJA..... ik geloof er niks van!
En nu zit ik dan nog met dat wurgcontract. Ik raad iedereen aan om per Juli 2009 op te zeggen als de nieuwe telecomwet ingaat.....
Het enige wat je kunt doen is controleren of de downloadsnelheid die je haalt (bijv bij usenet binaries binnenhalen) overeenkomt met de intrainwaarde van het adslmodem. Wanneer je modem op 15Mbit zit, dan moet je zo'n 1,5 Megabyte/sec kunnen halen bij het leechen. Bij 8Mbit 800kbyte/sec, etc.illy1982 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 00:21:
@ IT-Pro
Gr illy
Om voor een goede intrainwaarde te zorgen, moet je de adslmodem zo dicht mogelijk bij het ISRApunt aansluiten. Geen telefoonkabel van 20m ertussen dus. Heb je dan nog maar 8Mbit, dan kun je maar 1 ding doen en dat is verhuizen...
_██_
(ಠ_ృ)
Hoe weet ik wat de intrainwaarde is? Waar zie ik dat staan? En hoe train ik zo'n ding in?Atomsk schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:45:
[...]
Het enige wat je kunt doen is controleren of de downloadsnelheid die je haalt (bijv bij usenet binaries binnenhalen) overeenkomt met de intrainwaarde van het adslmodem. Wanneer je modem op 15Mbit zit, dan moet je zo'n 1,5 Megabyte/sec kunnen halen bij het leechen. Bij 8Mbit 800kbyte/sec, etc.
Om voor een goede intrainwaarde te zorgen, moet je de adslmodem zo dicht mogelijk bij het ISRApunt aansluiten. Geen telefoonkabel van 20m ertussen dus. Heb je dan nog maar 8Mbit, dan kun je maar 1 ding doen en dat is verhuizen...
De modem is gelijk aangesloten op de ISRA punt. niet eens 30cm kabel en hooguit 1 meter CAT5 kabel dacht ik. Dus daar is niets mis mee denk ik.
Verhuizen zit er niet in, hij is net verhuist
Er zit een leuk boekje bij de livebox, genaamd handleiding. Wanneer je dat eerst even doorbladerd weet je zo waar je dat soort statusoverzichten e.d. kunt vinden in het webinterface. Ik kan dat allemaal wel hier gaan overtypen, maar dat lijkt me ook niet erg nuttig..illy1982 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:52:
[...]
Hoe weet ik wat de intrainwaarde is? Waar zie ik dat staan? En hoe train ik zo'n ding in?
De modem is gelijk aangesloten op de ISRA punt. niet eens 30cm kabel en hooguit 1 meter CAT5 kabel dacht ik. Dus daar is niets mis mee denk ik.
Verhuizen zit er niet in, hij is net verhuist
Intrainen (de verbinding instellen) doet de modem vanzelf, daar kun je niks aan doen, behalve een reset geven.
_██_
(ಠ_ృ)
Verhuizen zou ik ook niet doen, dat kan Online namelijk ook niet. Het zijn echt ongelofelijke prutsers.
Ik ben nu bijna drie weken verder en nog steeds weten ze niet wanneer het probleem opgelost is en wanneer mijn ADSL-verbinding nu eens een keer opgeleverd wordt. De technische dienst heeft al sinds 14 november geen status meer gegeven en de medewerkers liegen dat ze barsten dat het probleem bij de 3e lijn ligt.
Het duurt niet lang meer en dan is hun eigen deadline verstreken en ontbind ik het contract gewoon. Zo ga je blijkbaar met je trouwe klanten om, ze zijn nog te incompetent om een verhuizing goed te laten verlopen, ook al geef je het ruim van tevoren door en die helpdesk-medewerkers weten zelfs niet eens hoe ze informatie van hun scherm af moeten lezen. Een drama die ISP.
N.a.v. mijn ervaringen raad ik dan ook niemand meer aan om nog voor Online te kiezen. Ze maken hun beloftes niet waar en het motto dat je in de reclame hoort is al helemaal niet van toepassing. Het gaat puur om geld en het gros interesseert zich totaal niet voor de klant. Wat een prutsbedrijf...
Volgens mij was het nog sneller gegaan als die pipo's gewoon een nieuwe lijn hadden aangevraagd bij KPN.
Ik ben nu bijna drie weken verder en nog steeds weten ze niet wanneer het probleem opgelost is en wanneer mijn ADSL-verbinding nu eens een keer opgeleverd wordt. De technische dienst heeft al sinds 14 november geen status meer gegeven en de medewerkers liegen dat ze barsten dat het probleem bij de 3e lijn ligt.
Het duurt niet lang meer en dan is hun eigen deadline verstreken en ontbind ik het contract gewoon. Zo ga je blijkbaar met je trouwe klanten om, ze zijn nog te incompetent om een verhuizing goed te laten verlopen, ook al geef je het ruim van tevoren door en die helpdesk-medewerkers weten zelfs niet eens hoe ze informatie van hun scherm af moeten lezen. Een drama die ISP.
N.a.v. mijn ervaringen raad ik dan ook niemand meer aan om nog voor Online te kiezen. Ze maken hun beloftes niet waar en het motto dat je in de reclame hoort is al helemaal niet van toepassing. Het gaat puur om geld en het gros interesseert zich totaal niet voor de klant. Wat een prutsbedrijf...
Volgens mij was het nog sneller gegaan als die pipo's gewoon een nieuwe lijn hadden aangevraagd bij KPN.
[ Voor 4% gewijzigd door IT-Pro op 21-11-2008 14:43 ]
Toch nette service van orange..
Mijn intrainwaardes vlogen omlaag, en zaten nu rond de 9000/1000.
Veeel te laag dus.
Ik bellen, moest serie nummer enzo doorgeven, en krijg nieuwe adapter toegestuurd
Hopen dat het dan is opgelost
Mijn intrainwaardes vlogen omlaag, en zaten nu rond de 9000/1000.
Veeel te laag dus.
Ik bellen, moest serie nummer enzo doorgeven, en krijg nieuwe adapter toegestuurd
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Wat is dan wel een goede ISP? Want ik zelf dacht eraan om Online te nemen in februari 2009. Dus ik heb nog genoeg tyd eigenlijk om het een beetje uit te zoeken. Maar wat is volgens jullie een redelijke ISP?
Dat ligt eraan wat je criteria zijn. Online kan best een goede ISP zijn, maar dan moet ook alles goed gaan, dan heb je er geen kind aan. En nou heb ik ruim op tijd een verhuizing aangevraagd en werkelijk alles wat maar mis kan gaan is ook misgegaan.
't Schijnt dat Telfort wel goed is nu het door KPN is overgenomen. KPN heeft sowieso een van de stabielste ADSL-netwerken. Mocht Online het a.s. maandag niet opgelost hebben dan ontbind ik het contract en vraag ik denk ik internet bij Telfort aan.
't Schijnt dat Telfort wel goed is nu het door KPN is overgenomen. KPN heeft sowieso een van de stabielste ADSL-netwerken. Mocht Online het a.s. maandag niet opgelost hebben dan ontbind ik het contract en vraag ik denk ik internet bij Telfort aan.
Ik ben nu weer iets verder en tegelijk op een eindpunt aangekomen in mijn odyssee om de Speedtouch 706
te unlocken cq te flashen.
Het probleem van het wachtwoord vragen om te kunnen flashen of om de configuratietool te gebruiken is
te omzeilen door een nieuwe gebruiker met root rechten toe te voegen aan de .ini file.
Onder [mlpuser.ini] moet de volgende regel bijzetten via copy/paste:
add name=rootuser password=_CYP_0b180078d994cb2b5ed89d7ce8e7eea2 role=root hash2=4ff65b68acecea198d63378b4313e1a9
De naam is rootuser wachtwoord is su.
Helaas accepteert de router alleen specifieke firmware van Online. Zoals Kanarie al meldde.
Ik heb via Tftpd32 geprobeerd hem te flashen. De firmware wordt wel geladen in de router, maar hij accepteert
de nieuwe generieke firmware niet. Hij blijft in bootstrap modus 'hangen'.
Als je hem weer uit- en aanzet laadt hij weer de Online firmware in en alles is weer bij het oude.
Ik heb helaas geen firmware van Online tot mijn beschikking, dus daar houdt het op.
te unlocken cq te flashen.
Het probleem van het wachtwoord vragen om te kunnen flashen of om de configuratietool te gebruiken is
te omzeilen door een nieuwe gebruiker met root rechten toe te voegen aan de .ini file.
Onder [mlpuser.ini] moet de volgende regel bijzetten via copy/paste:
add name=rootuser password=_CYP_0b180078d994cb2b5ed89d7ce8e7eea2 role=root hash2=4ff65b68acecea198d63378b4313e1a9
De naam is rootuser wachtwoord is su.
Helaas accepteert de router alleen specifieke firmware van Online. Zoals Kanarie al meldde.
Ik heb via Tftpd32 geprobeerd hem te flashen. De firmware wordt wel geladen in de router, maar hij accepteert
de nieuwe generieke firmware niet. Hij blijft in bootstrap modus 'hangen'.
Als je hem weer uit- en aanzet laadt hij weer de Online firmware in en alles is weer bij het oude.
Ik heb helaas geen firmware van Online tot mijn beschikking, dus daar houdt het op.
Ik heb toen ik nog bij Online zat - volgens de Online helpdesk - een defecte Livebox gehad.
Ze stuurden mij vervolgens een nieuwe op, maar mijn oude bleek helemaal niet kapot te zijn, het was een fout in de wijkcentrale, want mijn nieuwe Livebox kon ook geen verbinding maken!
Nu is het zo dat er 12,95 is gefactureerd voor het retoursturen van de niet-defecte Livebox. Is dit eigenlijk wel terecht? Ik dacht dat dat ding onder garantie viel omdat het in bruikleen is en Online dus alle kosten op zich zou moeten nemen. Of is dit niet zo?
Ze stuurden mij vervolgens een nieuwe op, maar mijn oude bleek helemaal niet kapot te zijn, het was een fout in de wijkcentrale, want mijn nieuwe Livebox kon ook geen verbinding maken!
Nu is het zo dat er 12,95 is gefactureerd voor het retoursturen van de niet-defecte Livebox. Is dit eigenlijk wel terecht? Ik dacht dat dat ding onder garantie viel omdat het in bruikleen is en Online dus alle kosten op zich zou moeten nemen. Of is dit niet zo?
Ben onlangs verhuisd, dus dit aan KPN van tevoren doorgegeven. Vervolgens een paar dagen later een brief van Online gehad waaruit bleek dat 17 november ADSL verhuisd zou worden. Dus niet. Gebeld, bleek dat ze in de laatste fase van het verhuizen zaten en er "alleen nog maar een knop" omgezet hoefde te worden. Dit zou 20 november (afgelopen donderdag) gebeuren. Zoals verwacht donderdag geen internet. Wederom gebeld, wachten tot vrijdag. Vrijdag ook geen internet, weer gebeld: kan geen IP-adres toegewezen worden, helpdeskmedewerker moest een testrapport (o.i.d) invullen en dan zou het probleem binnen 8 werkdagen opgelost worden.
Ik snap er geen hol van. Hoe moeilijk kan het zijn om een ADSL-lijn te verhuizen? Dat is toch hun werk? ADSL-lijntjes aansluiten, verhuizen, opzeggen. Waarom kan dat dan nooit goed gaan?
Ik snap er geen hol van. Hoe moeilijk kan het zijn om een ADSL-lijn te verhuizen? Dat is toch hun werk? ADSL-lijntjes aansluiten, verhuizen, opzeggen. Waarom kan dat dan nooit goed gaan?
Ik heb ook de 20mbit + basis telefonie.
De uiteindelijke snelheid die ik haal is nog geen 8 mbit
De uiteindelijke snelheid die ik haal is nog geen 8 mbit

Kan geen IP-adres toegewezen worden, klinkt heel bekend. Dat zelfde grapje speelt bij mij ook en daarom zit ik al 3 weken te wachten op een oplevering. Zoals TMC al aangeeft kunnen ISP's hun eigen core business niet eens meer uitvoeren.MarcoC schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 14:52:
Ben onlangs verhuisd, dus dit aan KPN van tevoren doorgegeven. Vervolgens een paar dagen later een brief van Online gehad waaruit bleek dat 17 november ADSL verhuisd zou worden. Dus niet. Gebeld, bleek dat ze in de laatste fase van het verhuizen zaten en er "alleen nog maar een knop" omgezet hoefde te worden. Dit zou 20 november (afgelopen donderdag) gebeuren. Zoals verwacht donderdag geen internet. Wederom gebeld, wachten tot vrijdag. Vrijdag ook geen internet, weer gebeld: kan geen IP-adres toegewezen worden, helpdeskmedewerker moest een testrapport (o.i.d) invullen en dan zou het probleem binnen 8 werkdagen opgelost worden.
Ik vermoed zelf dat het niet zozeer om het toewijzen gaat, maar dat zij extreme overselling toepassen. M.a.w. ze hebben eigenlijk te weinig IP's om uit te geven en dan beland je dus in de situatie dat een klant moet wachten op het toewijzen van zijn IP-adres omdat er geen IP beschikbaar is.
Scherpe analyse, dat zou zomaar kunnen. Mijn oude IP-adres wordt dan gegeven aan een nieuwe klant zodat ze die tevreden kunnen stellen en ondertussen vaste klanten kunnen laten wegrotten? Belachelijk. Maarja, wat doe je eraan. Bij andere providers gaat het er niet anders aan toe lijkt mij. Vijf jaar geleden ben ik ook verhuisd, en toen waren er ook problemen met het IP-adres (toen nog Planet).
Beste mensen,
Ik had op een ander forum begrepen als je veel fec fouten hebt dat er problemen zijn met de kabel? Is dat zo.
Dit zijn waardes waarvan de speedtouch 7,5 uur aan staat. Mijn vraag is zouden jullie je visie hierop kunnen geven?
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 57.679
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 27
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 21
Alvast bedankt.
Johnny
Ik had op een ander forum begrepen als je veel fec fouten hebt dat er problemen zijn met de kabel? Is dat zo.
Dit zijn waardes waarvan de speedtouch 7,5 uur aan staat. Mijn vraag is zouden jullie je visie hierop kunnen geven?
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 57.679
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 27
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 21
Alvast bedankt.
Johnny
Bij het ruilen van Liveboxes worden geen kosten in rekening gebracht. Die brief kan je dus negeren.MensionXL schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:56:
Ik heb toen ik nog bij Online zat - volgens de Online helpdesk - een defecte Livebox gehad.
Livebox of nieuwe speedtouch? Waarom maak je geen test opstelling dicht bij het isra punt om te kijken of het dan beter werkt. Sluit je een hoop uit.johnnyb20 schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:59:
Beste mensen,
Alvast bedankt.
Johnny
Nieuwe speedtouch.
Er zit een kabeltje vanaf het isra naaar het modem (ong 30 cm)
Dan gaat er een utp kabel naar een pc en naar de vaste telefoons(hebben telefoon van kpn)
Opeens valt het internet weg en dan krijg je het scherm van de speedtouch te zien en dan moet de speedtouch restart worden en dan traint die weer in op 8,5 mbit.
Er zit een kabeltje vanaf het isra naaar het modem (ong 30 cm)
Dan gaat er een utp kabel naar een pc en naar de vaste telefoons(hebben telefoon van kpn)
Opeens valt het internet weg en dan krijg je het scherm van de speedtouch te zien en dan moet de speedtouch restart worden en dan traint die weer in op 8,5 mbit.
Doe eens een harde reset en kijk eens in je isra punt of daar geen zaken loszitten. Ander telefoonkabeltje ertussen. Niet opgelost dan moet je bellen met de helpdesk.
welke snelheden worden gehaald bij het downloaden van websites(sites die uiteraard voldoende bandbreedte hebben om meer dan 1000 kb/s kunnen leveren)? test het bijvoorbeeld eens door tegelijkertijd een bestandje van een paar 100mb van 2 sites tegelijk te downloaden.illy1982 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 18:20:
Hoi,
Gr illy
heeft hij ook al geprobeerd eweka via SSL te draaien?
bij een aantal providers is usenet download capped SSL zou dit probleem kunnen oplossen
Ik heb met grote tevredenheid zo'n 3 jaar bij Wanadoo/Orange/Online gezeten. Lage prijs, goede snelheden en zo goed als geen storingen gehad.illy1982 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:11:
Wat is dan wel een goede ISP? Want ik zelf dacht eraan om Online te nemen in februari 2009. Dus ik heb nog genoeg tyd eigenlijk om het een beetje uit te zoeken. Maar wat is volgens jullie een redelijke ISP?
Nog even over de snelheid bij je broer. Check eerst eens de modem statistieken. Bij een livebox zou dit te zien moeten zijn op http://192.168.1.1 . In de geavanceerde opties kun je ook de demping (attenuation) en signaal/ruis-verhouding zien (SNR)
Per ISP kan er soms een aardig verschil in maximale snelheid zijn die je kunt halen, belangrijkste factoren die je modem-snelheid bepalen zijn:
- Afstand tot de centrale
- Kwaliteit van de kabels (zowel binnen je huis als de kabels die door de grond lopen)
- Overspraak op de lijn (meer ADSL verbindingen in de centrale en de kabels die naar je huis lopen = meer overspraak = lagere snelheid)
- Compatibiliteit van de chipset in de modem icm de chipset in de centrale. Online gebruikt bijv. Infineon in de centrale en die matcht goed met de Livebox, maar minder met de Speedtouch modems.
- Marge die provider afdwingt qua SNR
Toen ik Wanadoo nam en 20Mbit kreeg had ik aanvankelijk de volle 20Mbit met een redelijke SNR marge. Over de jaren zijn er meer ADSL verbindingen in de centrale gekomen en namen de bovenburen ook ADSL. Als gevolg hiervan is de intrainsnelheid van het modem lager geworden.
SNR-Marge
Een provider die een SNR marge van 9dB aanhoudt kan (op dezelfde lijn) wel 3Mbit trager zijn dan een provider die 6dB aanhoudt. maar een marge van 6dB geeft wel weer meer kans op een klapperende lijn.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ik heb nieuwe adsl aangevraagd bij online, maar lees wel erg veel ongerief over online hier......
Kan iemand hier ook een testje bij speednet doen voor de vergelijking.

Dit is die van mij (ziggo) opgezegt naar groningen.
Wat kan ik voor snelheden verwachten bij online, er werd verteld 15mbit met deze postcode.
Kan der even iemand zelfde testje doen naar gronigen
voor de vergelijk.
http://www.speedtest.net/

Dit is die van mij (ziggo) opgezegt naar groningen.
Wat kan ik voor snelheden verwachten bij online, er werd verteld 15mbit met deze postcode.
Kan der even iemand zelfde testje doen naar gronigen
http://www.speedtest.net/
Wat wil je dan vergelijken? Appels met peren? Snelheid van ADSL hangt af van de afstand tot de centrale en nog wat factoren. Die is voor iedereen anders en dus heeft iedereen bij Online andere resultaten bij de speedtest.hetnet schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:21:
Ik heb nieuwe adsl aangevraagd bij online, maar lees wel erg veel ongerief over online hier......
_██_
(ಠ_ృ)
Nou ik heb zelf even gekeken en er kwam dit uitKanarie schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:27:
[...]
Overspraak
Toen ik Wanadoo nam en 20Mbit kreeg had ik aanvankelijk de volle 20Mbit met een redelijke SNR marge. Over de jaren zijn er meer ADSL verbindingen in de centrale gekomen en namen de bovenburen ook ADSL. Als gevolg hiervan is de intrainsnelheid van het modem lager geworden.
SNR-Marge
Een provider die een SNR marge van 9dB aanhoudt kan (op dezelfde lijn) wel 3Mbit trager zijn dan een provider die 6dB aanhoudt. maar een marge van 6dB geeft wel weer meer kans op een klapperende lijn.
Upstream 544Kb
Downstream 8944Kb
Afname Dichtbij 32.4(dB) Ver weg 23.3(dB)
SNR-marge Dichtbij 7(dB) Ver weg 10(dB)
Wat ik hieruit maak is alleen dat m'n Downstream 8MBit is getraint terwijl het 15MBit moet zijn (postcodecheck van online zelf) Upstream spreekt wel voorzich maar wat alle andere waardes betekend heb ik echt geen idee.
Kan Online niet even een firmware update er op gooien zodat de modem zich intraint op 15Mbit? Of moet ik ze bellen en even aangeven dat m'n modem ingetraint is op 8Mbit en dat ik wil dat ze het op 15Mbt intrainen?
Die upstream is wel bedroevend laag, vaak duidt dat erop dat er iets mis is. Is je bekabeling wel in orde?
Wou ik ook zeggen. Alhoewel: jouw bekabeling...NNF schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:13:
Die upstream is wel bedroevend laag, vaak duidt dat erop dat er iets mis is. Is je bekabeling wel in orde?
Ikzelf heb tijden lang ogenschijnlijk hetzelfde probleem gehad als jij nu hebt.
Mijn verbinding bleek over één ader te lopen i.p.v. twee!!! Online-monteur (van de firma Baas) had bij mij thuis alles gecheckt concludeerde geen fouten en ging voor de zekerheid nog even in de wijkcentrale kijken: Daar was dus slechts één van de twee aders fysiek aangesloten! Hier kwamen we na ruim een half jaar achter, na talloze nieuwe live-boxen, mutlitple-adapter-verwisseltrucs en oeverloos heen-en-weer-gemail.
Om een lang verhaal kort te maken: Mijn waardes waren destijds identiek als de jouwe en na "reparatie" grofweg het dubbele.
Dan weet je 't vast.
[ Voor 0% gewijzigd door flark op 25-11-2008 03:49 . Reden: typ00s ]
@NNF en @ Flark
Bedankt voor de info. Ik zal even Online bellen en het aankaarten dat ze maar eens een kijkje moeten nemen in de wijkcentrale of de kabels daar wel goed zijn aangesloten. Nou hopen dat ze dit probleem maar eens snel oppakken. Maar ik blijf het vreemd vinden hoor. Je hoort toch eerst ff te kijken in de wijkcentrale of alles goed bekabeld is......
Bedankt voor de info. Ik zal even Online bellen en het aankaarten dat ze maar eens een kijkje moeten nemen in de wijkcentrale of de kabels daar wel goed zijn aangesloten. Nou hopen dat ze dit probleem maar eens snel oppakken. Maar ik blijf het vreemd vinden hoor. Je hoort toch eerst ff te kijken in de wijkcentrale of alles goed bekabeld is......
Proefondervindelijk kan ik je zeggen dat de meeste problemen voorkomen aan het niet op korte afstand (lees. max 1.5 meter) aansluiten van het isra-punt.
[ Voor 84% gewijzigd door Mgear op 27-11-2008 22:21 ]
Appels, Peren........... dus snel internet dan heb je AppelAtomsk schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:51:
[...]
Wat wil je dan vergelijken? Appels met peren? Snelheid van ADSL hangt af van de afstand tot de centrale en nog wat factoren. Die is voor iedereen anders en dus heeft iedereen bij Online andere resultaten bij de speedtest.
Er werdt gezegt: dat op deze postcode met adsl verbinding ongeveer 15mbit zou halen, dat is met abbo 20 mbit. vind 25% verlies wel erug veel .... Dan krijg ik dus waarschijnlijk 3/4 Appel 1/4 Peer
Medio Januarie 2009 meld ik me wel weer.
Verwijderd
kan iemand mijn kore vragen beantworden? alvast bedankt.
1. is online ong. net zo stabiel als een dure xs4all lijn? en is de kwaliteit te vergelijken met een kpn/planet, xs4all?
2. Hoelang is de levertijd gemiddeld?
3. kun je het al bestellen als je nog niet in je huis woont (zodat je redelijk snel aansluiten hebt)
danku
1. is online ong. net zo stabiel als een dure xs4all lijn? en is de kwaliteit te vergelijken met een kpn/planet, xs4all?
3. kun je het al bestellen als je nog niet in je huis woont (zodat je redelijk snel aansluiten hebt)
danku
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:03:
kan iemand mijn kore vragen beantworden? alvast bedankt.
1. is online ong. net zo stabiel als een dure xs4all lijn? en is de kwaliteit te vergelijken met een kpn/planet, xs4all? Ja, het is namelijk een en hetzelfde product. Het enige wat wel een rol kan spelen is dat als je
woont in een gebied waarbij alleen via kpn geleverd kan worden de snelheid lager ligt dan 20 mbit.
Wat is je postcode?
3 a 4 weken afhankelijk weer van welk gebied je woont en valt
Ja dat kan maar dan zijn er enkele zaken waar je mee moet oppassen:
A:) Heeft de huidige bewoner adsl? Zoja via wie
B:) Heet de huidige bewoner telefonie van kpn dan wel via een zgn. carrier (via bv tele2 bellen of via pretium)
C:) Wonen er meer mensen op het nieuwe adres die eventueel ook adsl hebben of een telefoonaansluiting
Afhankelijk van bovenstaande antwoorden is het al dan niet raadzaam dit te doen.
Als een van bovenstaande dingen het geval is
danku
Beste mensen,
Ik heb een speedtest gedaan bij speedtest.net en daar kwam het volgende uit.

Nu traint mijn modem in op 8,7 mbit en up 1, mbit. Maar mijn modem heeft ook allemaal FEC Fouten,
Na 3 dagen het modem aan hebben staan: FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 45 / 392.695
En dan denk ik dat me pa aan het bellen was. Ik had begrepen dat FEC Fouten te maken heeft met je lijn?
Desondanks heb ik geen Livebox maar een speedtouch 706(de nieuwe van online) Maar ik denk dat ze daarin de verbinding knijpen ofzo. Want in de vorige pagina's staat iemand met 32,4db dichtbij en ik heb 30,0db dichtbij, en ik haal mindere intrainwaardes dan hem.. Hij kan dat?
Wat kan ik het beste doen?
Alvast bedankt.

Nu traint mijn modem in op 8,7 mbit en up 1, mbit. Maar mijn modem heeft ook allemaal FEC Fouten,
Na 3 dagen het modem aan hebben staan: FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 45 / 392.695
En dan denk ik dat me pa aan het bellen was. Ik had begrepen dat FEC Fouten te maken heeft met je lijn?
Desondanks heb ik geen Livebox maar een speedtouch 706(de nieuwe van online) Maar ik denk dat ze daarin de verbinding knijpen ofzo. Want in de vorige pagina's staat iemand met 32,4db dichtbij en ik heb 30,0db dichtbij, en ik haal mindere intrainwaardes dan hem.. Hij kan dat?
Alvast bedankt.
Die FEC fouten zijn 'normaal' met die speedtouches.johnnyb20 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:53:
Beste mensen,
[afbeelding]
Alvast bedankt.
Dat iemand anders hoger intraint met hogere attenuation kan meerdere oorzaken hebben.
- Er kan meer overspraak zijn op jouw lijn, waardoor je eerder tegen de SNR limiet aanloopt. (vollere centrale)
- Meer storingsbronnen op jouw lijn.
- Jouw Speedtouch 706 is een slechtere match met de Infineon apparatuur van Online in de centrale.
[ Voor 3% gewijzigd door Kanarie op 27-11-2008 10:29 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Heb je het modem aangesloten op het isra-punt(hoofdaansluitingspunt)? Vaak is dit woonkamer of meterkast.
Hoe lang is de kabel tussen dit punt en je modem? Zit er een eventuele splitter tussen?
De kabel het liefst max 1.5 meter tussen isra-punt en je modem?
Hoe betere kwaliteit kabel je gebruikt des te beter je verbinding, wellicht iets om in overweging te nemen.
Hoe lang is de kabel tussen dit punt en je modem? Zit er een eventuele splitter tussen?
De kabel het liefst max 1.5 meter tussen isra-punt en je modem?
Hoe betere kwaliteit kabel je gebruikt des te beter je verbinding, wellicht iets om in overweging te nemen.
Verwijderd
Ik had dit zelfde probleem, alleen had ik dit met de livebox. Bij mij was het de adapter die aan de livebox hing. Ik heb deze zelf vervangen en weg waren de fouten en trainde hij weer maximaal.johnnyb20 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:53:
Beste mensen,
[afbeelding]
Alvast bedankt.
Dit is de volgorde hoe het aangelosten is:
Isra punt -> Kabeltje van 30cm naar speedtouch -> vanuit speedtouch naar telefoon + computers.
Er zit geen splitter tussen want die hadden ze bij online er niet bijgeleverd.
Dat is mijn situatie thuis.
Daarbij is het aangesloten door een erkend bedrijf van Online.
Maar ik hoor ook vaker als je er een andere modem aansluit dat de intrainwaarde veel hoger komen te liggen?
Isra punt -> Kabeltje van 30cm naar speedtouch -> vanuit speedtouch naar telefoon + computers.
Maar ik hoor ook vaker als je er een andere modem aansluit dat de intrainwaarde veel hoger komen te liggen?
De speedtouch 706 heeft een ingebouwde splitter.johnnyb20 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:02:
Dit is de volgorde hoe het aangelosten is:
Met een Livebox haalde ik zo'n 2Mbit hoger dan de Speedtouch 706.
Hoe kom je eigenlijk aan die Speedtouch? Gewoon bellen en vragen ?
De speedtouch 706 wordt alleen uitgeleverd aan nieuwe abonees. De speedtouch traint wellig wat lager inDennusB schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:20:
Hoe kom je eigenlijk aan die Speedtouch? Gewoon bellen en vragen ?
maar heeft over het algemeen een stabielere verbinding. Je kan eventueel altijd kijken naar een ander type of merk. Elk merk en type heeft zijn voor en nadelen.
[ Voor 29% gewijzigd door Mgear op 27-11-2008 16:13 ]
Sinds vandaag ook bij de club die zich af vraagt of Online nu wel zo'n goede keus is. Mail ontvangen dat mijn aansluiting is afgelverd. Op GOT natuurlijk alle verhalen gelezen over afstanden tussen isra e.d. Heb ook even gekekn naar de afstand tot de wijkcentrale, deze is een dikke 1200 mtr. Mag geen beperkende factor zijn lijkt mij.
Heb nu een verbindingen met +/- 25 cm tussen isra en st706 en heb hiermee de volgende intrainwaardes: Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 687 / 9.224
Ik quote maar een paar van mijn voorgangers: "2 keer dikke snee". Een test op speetest geeft het volgende resultaat:

Wat moet ik ermee. Kan ik hiermee Online lastigvallen dat het poep is of dit een geval van jammer maar helaas!
Heb nu een verbindingen met +/- 25 cm tussen isra en st706 en heb hiermee de volgende intrainwaardes: Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 687 / 9.224
Ik quote maar een paar van mijn voorgangers: "2 keer dikke snee". Een test op speetest geeft het volgende resultaat:

Wat moet ik ermee. Kan ik hiermee Online lastigvallen dat het poep is of dit een geval van jammer maar helaas!
Met zo'n lage upload op die afstand is er iets mis.Frozenberg schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:19:
Sinds vandaag ook bij de club die zich af vraagt of Online nu wel zo'n goede keus is. Mail ontvangen dat mijn aansluiting is afgelverd. Op GOT natuurlijk alle verhalen gelezen over afstanden tussen isra e.d. Heb ook even gekekn naar de afstand tot de wijkcentrale, deze is een dikke 1200 mtr. Mag geen beperkende factor zijn lijkt mij.
[afbeelding]
Post je attenuation en SNR waardes eens.
Het modem geeft de volgende waardes:
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,0 / 29,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 10,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 1 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 15.354
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 15
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 14
Mij zegt het niets maar misschien dat iemand hier iets van kan maken?
Je signaalverzwakking(ontvangen) is hoger dan je zou verwachten op 1.2km.Frozenberg schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 01:49:
Het modem geeft de volgende waardes:
@Frozenberg.
Zo te zien heb jij het nieuwe modem ook van Online. en je FEC fouten zijn ook al behoorlijk hoog. Ik kan ook veel hoger intrainen ik zit 1,5 km van de centrale. Mijn lijnverzwakking is 30,0. Dus als jij iets hoger intrain dat kan dan wel. Maar probeer eens te bellen en dan je internet in de gaten houden of je internet niet langzamer is op dat moment?
Bij mij is dat wel het geval en komen er natuurlijk veel FEC fouten bij kijken.
Misschien moeten we een ander modem proberen?
Zo te zien heb jij het nieuwe modem ook van Online. en je FEC fouten zijn ook al behoorlijk hoog. Ik kan ook veel hoger intrainen ik zit 1,5 km van de centrale. Mijn lijnverzwakking is 30,0. Dus als jij iets hoger intrain dat kan dan wel. Maar probeer eens te bellen en dan je internet in de gaten houden of je internet niet langzamer is op dat moment?
Bij mij is dat wel het geval en komen er natuurlijk veel FEC fouten bij kijken.
Misschien moeten we een ander modem proberen?
Vraagje, hebben Online klanten een homepage? Ik herinner mij zo iets te hebben gelezen bij de aanvraag. Alleen kan het nu nergens meer vinden....
Zie de klantenservice pagina van Online: Ik wil een homepage makenAchmedd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 18:40:
Vraagje, hebben Online klanten een homepage? Ik herinner mij zo iets te hebben gelezen bij de aanvraag. Alleen kan het nu nergens meer vinden....
[ Voor 0% gewijzigd door Lizard op 29-11-2008 21:51 . Reden: Edit: Link gefixed ]
doet nietLizard schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:17:
[...]
Zie de klantenservice pagina van Online: Ik wil een homepage maken
Ok, ik was vergeten om aanhalingstekens om de url te doen. daardoor snapte de forumsoftware de url niet.
Nu werkt de link wel.
Nu werkt de link wel.
Netwerk ligt grotendeels plat
(hier kom je uiteraard alleen telefonisch achter) waarom hebben ze voor netwerkstatus nog de internetsite en rtl4 teletekst pagina?

[ Voor 6% gewijzigd door Von Henkel op 01-12-2008 22:31 ]
Ik wil telefonie bestellen en heb nog geen nummer. In het formulier kies ik dan ook voor een nieuw nummer van online. Het formulier geeft dan een melding dat ik toch het oude nummer in moet vullen.
Weet iemand een mailadres van online-sales. Ik heb geen zin om ze te bellen a 0,15 euro per minuut om iets te kopen.
Weet iemand een mailadres van online-sales. Ik heb geen zin om ze te bellen a 0,15 euro per minuut om iets te kopen.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Verwijderd
Dit klinkt dus heel bekend. Maand geleden opgebeld dat de lijn de 28ste verhuisd moest zijn. Was geen probleem. 28ste uiteraard geen adsl. zou op 2 december actief zijn. vandaag weer gebeld. Ze snappen niet dat er 2 december is gezegd. nergens is 2 december terug te vinden in hun systeem. wel ziet deze helpdesk 4 december staan. Maar ik ben bang dat ik het antwoord op 4 december alweer weet....MarcoC schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 14:52:
Zou ook een tijdelijke hick-up kunnen zijn. Vaak werkt het wel als je het nog een keer probeert.Jogai schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:04:
Ik wil telefonie bestellen en heb nog geen nummer. In het formulier kies ik dan ook voor een nieuw nummer van online. Het formulier geeft dan een melding dat ik toch het oude nummer in moet vullen.![]()
Hier idem ditto... gisteravond gebeld en er wordt aan gewerkt zei men...Von Henkel schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:30:
Netwerk ligt grotendeels plat(hier kom je uiteraard alleen telefonisch achter) waarom hebben ze voor netwerkstatus nog de internetsite en rtl4 teletekst pagina?
gelukkig werkt telefonie nog wel maar vanaf maandagochtend geen verbinding met het internet ;-(
Hoop dat men het snel weer voor elkaar heeft.
Maar gisteren stond er ook geen bericht op teletekst en/of de online internetsite.
Zappa Rulez :-)
Verwijderd
Sinds een uur problemen met het binnenhalen van e-mail doormiddel van outlook. Normaliter wordt bij het opstarten alles per direct binnengehaald (wachtwoord onthouden), echter nu moet ik m'n wachtwoord elke keer invullen, als ik dan op annuleren druk krijg ik de volgende foutmelding:
Web-based via online.nl lukt wel gewoon.
Iemand enig idee of er ook last van?
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'pop.orange.nl', Server: 'pop.orange.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR unknown command', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92 |
Web-based via online.nl lukt wel gewoon.
Iemand enig idee of er ook last van?
Probeer pop.online.nl, dat kán verschil uit maken.
Op het moment dat Outlook begin te bokken herstart ik mijn pc altijd.
Rond 11 November gebeld met de Online helpdesk om een verhuizing door te geven. Aangezien ik al in de nieuwe woning zit zouden ze 't zo snel mogelijk doen, mischien op 17 November al. In de week daarop kreeg ik een brief van Online, met een bevestiging van de verhuizing en mededeling dat iemand van de KPN zou langskomen om het ISRA punt te identificeren. (Op het nieuwe adres heb ik geen KPN abonnement, maar in dit flatje zit maar 1 telefoonaansluiting dus leek het mij dat dit identificeren niet zo moeilijk ging worden ;p). De KPN zou mij bellen voor een afspraak. Helaas stond in de brief het telefoonnummer vermeld van mijn oude adres...
Een week later kreeg ik een brief van Online met de melding dat ze het verhuizen niet konden regelen voor de 25e, maar dat dit de 27e zou worden. Nou, prima. Ik zit al 3 maanden zonder Internet (ik zat tijdelijk ergens anders, totdat ik een eigen flatje had), dus die extra 2 dagen maakte ook niets uit. En mijn Livebox stond bij mijn ouders, samen met veel van m'n spulletjes.
Via mijn werk een modem geregeld en aangesloten en verhip, ik had verbinding! En afgelopen weekend m'n Livebox opgehaald en aangesloten. Verhip, ik heb nu ook weer telefoon.
Al met al een redelijk probleemloze verhuizing, gelukkig. (Mag ook wel een keer gezegd worden).
Wel merk ik dat ik nu veel verder van de centrale afzit. Als ik de dinges deel door 13.81 dan kom ik uit op een afstand tot de centrale van 2.2 km. Het modem traint nu in op 9000. Voorheen zat ik op 1.1 km, en trainde het modem in op 16000 of zo. Balen.
PS. Zoals verwacht heb ik verder van de KPN niks gezien of gehoord.
Een week later kreeg ik een brief van Online met de melding dat ze het verhuizen niet konden regelen voor de 25e, maar dat dit de 27e zou worden. Nou, prima. Ik zit al 3 maanden zonder Internet (ik zat tijdelijk ergens anders, totdat ik een eigen flatje had), dus die extra 2 dagen maakte ook niets uit. En mijn Livebox stond bij mijn ouders, samen met veel van m'n spulletjes.
Via mijn werk een modem geregeld en aangesloten en verhip, ik had verbinding! En afgelopen weekend m'n Livebox opgehaald en aangesloten. Verhip, ik heb nu ook weer telefoon.
Al met al een redelijk probleemloze verhuizing, gelukkig. (Mag ook wel een keer gezegd worden).
Wel merk ik dat ik nu veel verder van de centrale afzit. Als ik de dinges deel door 13.81 dan kom ik uit op een afstand tot de centrale van 2.2 km. Het modem traint nu in op 9000. Voorheen zat ik op 1.1 km, en trainde het modem in op 16000 of zo. Balen.
PS. Zoals verwacht heb ik verder van de KPN niks gezien of gehoord.
Dit komt omdat orange en wanadoo e-mail adressen van france telecom zijn, ze worden nuHeineken schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:25:
Probeer pop.online.nl, dat kán verschil uit maken.
uit coulance nog doorgezet en ondersteund. Het is raadzaam om inderdaad de server-gegevens
te veranderen naar pop.online.nl en voor uitgaande mail smtp.online.nl . Verder kun je beter ook je e-mail adres aanpassen door dit te veranderen naar het achtervoegsel @online.nl. De login en het ww zijn indentiek. Je ontvangt op je @online e-mailadres alle mails die worden gestuurd naar @orange en @wanadoo.nl.
Meeting 10 oktober 2008

Meeting 28 oktober 2008

Meeting 02 december 2008

Zo als jullie kunnen zien heeft online in de afgelopen 7 weken geen limiet gesteld op de snelheid. Ik haal 17Mbit down en 800Kbit up. Internet is snel en stabiel. Telefonie valt vaak weg en minimaal 1x per week moet de router gereset worden zodat ik weer kan bellen.

Meeting 28 oktober 2008

Meeting 02 december 2008

Zo als jullie kunnen zien heeft online in de afgelopen 7 weken geen limiet gesteld op de snelheid. Ik haal 17Mbit down en 800Kbit up. Internet is snel en stabiel. Telefonie valt vaak weg en minimaal 1x per week moet de router gereset worden zodat ik weer kan bellen.
GoT, You have to love it!
Mooije waardesLisadr schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:08:
Meeting 10 oktober 2008
[afbeelding]
Meeting 28 oktober 2008
[afbeelding]
Meeting 02 december 2008
[afbeelding]
Hmm vreemd hoor, ik heb een 20Mbit verbinding, zit volgens Speedtest nog geen 300 meter van de centrale af, en toch zijn dit mijn statistieken:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 8464 Kb
Afname Dichtbij : 10.9 (dB)
Ver weg : 1.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
In Almere (nu woon ik in lelystad) had ik 19mbit, en zat ik verder van de centrale!
Ik heb nog wel een livebox gekregen (van orange, wegens voorraad tekorten).
Waar kan dit aan liggen? Ik heb bij het verhuizen wel aan de telefoonaansluiting in de muur gezeten, kan het daaraan liggen, of zou ik dan gewoon helemaal geen verbinding moeten hebben, mocht ik de kabeltjes in de muur verkeerd aangesloten hebben ofzo ?
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 8464 Kb
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
In Almere (nu woon ik in lelystad) had ik 19mbit, en zat ik verder van de centrale!
Waar kan dit aan liggen? Ik heb bij het verhuizen wel aan de telefoonaansluiting in de muur gezeten, kan het daaraan liggen, of zou ik dan gewoon helemaal geen verbinding moeten hebben, mocht ik de kabeltjes in de muur verkeerd aangesloten hebben ofzo ?
Manual pagina 5: http://www.online.nl/imag...dingen/livebox_manual.pdfMensionXL schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:10:
Daar ik bij Online weg ben, moet ik het hele zooitje terugsturen.
In de brief staat vermeld:
- Modem
- Voedingskabel met stekker (Denken ze soms dat ik het afknip ofzo?)
- Diverse meegeleverde kabels
Maar wat valt nou eigenlijk onder "- Diverse meegeleverde kabels"?
Quick: http://kms.online.nl/Docs/THD/Manual_QGuide_Livebox.pdf
Maar wat heb je nu uiteindelijk terug gestuurd?
En waren ze daar tevreden mee?
Wil niet te veel en niet te weinig terug sturen....
Wanneer stuur ik de Livebox terug naar Online?
Aangezien u de Livebox van ons huurt, vragen wij u deze aan ons te retourneren als u heeft besloten uw contract te beëindigen. U krijgt van ons een retourdoos met daarin de instructies voor het terugsturen.
Er zijn twee situaties waarin u een retourdoos voor de Livebox toegestuurd krijgt:
Als u een Livebox heeft en uw contract met online heeft beëindigd. U ontvangt de retourdoos vlak na de afsluiting van uw ADSL verbinding
Als we constateren dat uw Livebox defect is. Vermoedt u dat uw Livebox defect is, neem dan contact op met de onze klantenservice: 0900 9515 (€ 0,15/min). Onze medewerkers controleren of dit inderdaad zo is en zorgen er eventueel voor dat u een nieuwe krijgt toegestuurd. De defecte Livebox stuurt u dan terug in de retourdoos
Zodra u de retourdoos heeft ontvangen, stuurt u de Livebox met toebehoren naar het adres zoals vermeld op die retourdoos. Graag willen we u dan wel wijzen op het volgende:
De Livebox is ons eigendom
Als u de Livebox met toebehoren en eventueel gehuurde verbindingsset(s) niet, niet tijdig, gedeeltelijk, of beschadigd terugstuurt, kunnen wij niet anders dan u de vervangingskosten van de Livebox (€ 129,-) en de eventueel gehuurde verbindingsset(s) (€ 69,95 per set) in rekening brengen
Alleen als de Livebox geretourneerd wordt in de door online verstrekte retourdoos, kunnen we deze in ontvangst nemen. Voor het terugsturen maakt u gebruik van het gratis antwoordnummer dat staat aangegeven op de retourdoos
Als het een contractbeëindiging betreft, brengen we u eenmalig € 12,50 portokosten in rekening. Als de Livebox wordt geretourneerd, omdat een medewerker van de klantenservice heeft geconstateerd dat deze defect is, betaalt u geen portokosten
Mocht u 2 weken na beëindiging van u contract of na de defectmelding nog geen retourdoos hebben ontvangen, neem dan contact op met onze ADSL klantenservice via 0900 9515 (€ 0,15/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen
[ Voor 64% gewijzigd door Psychostase op 02-12-2008 22:23 ]
Mijn afstand tot de centrale is 60 meter, daarom haal ik 17Mbit.hetnet schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:35:
[...]
Mooije waardesnog paar weken dan heb ik ook internet via Online, en geen Telefoon dus dat zal hier geen probleem geven.
Hier is een overzicht en indicatie van wat je kan halen.
<100m ---- 18Mbit
100-500m ---- 16Mbit
500-1000m ---- 14Mbit
1000-1500m ---- 12Mbit
1500-2000m ---- 10Mbit
2000-2500m ---- 8Mbit
2500-3000m ---- 6Mbit
3000-3500m ---- 4Mbit
Controleer afstand tot centrale
http://pcdb.bbned.nl/
GoT, You have to love it!
Kan de centrale wel ADSL2 aan, of alleen ADSL?mdj84nl schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:46:
Hmm vreemd hoor, ik heb een 20Mbit verbinding, zit volgens Speedtest nog geen 300 meter van de centrale af, en toch zijn dit mijn statistieken:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 8464 Kb
Zijn er toevallig meer mensen die problemen hebben met het uitgaande mail van Online ?
Het lukt me al 1 dag niet meer via Outlook of Thunderbird mail te versturen.
Ontvangen gaat welk goed, maar de server wil mijn wachtwoord niet meer accepteren.
smtp.online.nl
Gebruikersnaam: je email adres.
Wachtwoord: gewoon zelfde als ingaand.
Ontvangen gaat welk goed, maar de server wil mijn wachtwoord niet meer accepteren.
smtp.online.nl
[ Voor 3% gewijzigd door danplo op 03-12-2008 02:36 ]
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Een mail naar mezelf en gmail komt gewoon aan. Maar had (gisteravond) wel het idee dat enkele mails niet aankwamen, maar kon wel gewoon verbinden.danplo schreef op woensdag 03 december 2008 @ 02:36:
Zijn er toevallig meer mensen die problemen hebben met het uitgaande mail van Online ?
smtp.online.nl
Hier nu de 3e dag met geen internet, volgens helpdesk een KPN probleem. Maar men weet niet wat aan de hand is en hoe lang het nog kan duren...word vervolgd
Hier wil het ook niet meer, maar krijg mijn mail terug met de melding:danplo schreef op woensdag 03 december 2008 @ 02:36:
smtp.online.nl
Had mijn mail instellingen nog op Wanadoo staan, heb deze veranderd in Online, maar dit heeft niet geholpen.Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
Onderwerp: <het onderwerp>
Verzonden: 3-12-2008 10:47
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
<naam van de geadresseerde> op 3-12-2008 10:47
550 message content rejected. If you think that the system is mistaken, please report details to abuse@online.nl
<naam van de geadresseerde> op 3-12-2008 10:47
550 message content rejected. If you think that the system is mistaken, please report details to abuse@online.nl
Je mail wordt dus wel verstuurd, aangezien je dit bericht terug krijgt van de mail-server. Dus het probleem ligt niet aan het adres dat je gebruikt voor de server.
"message content rejected" doet vermoeden dat een filter op de mail-server je mail niet doorstuurd naar de geadresseerde vanwege de inhoud. Staat er iets in de mail dat op spam kan lijken, of op een andere manier ongewenst?
Je mail wordt dus wel verstuurd, aangezien je dit bericht terug krijgt van de mail-server. Dus het probleem ligt niet aan het adres dat je gebruikt voor de server.
"message content rejected" doet vermoeden dat een filter op de mail-server je mail niet doorstuurd naar de geadresseerde vanwege de inhoud. Staat er iets in de mail dat op spam kan lijken, of op een andere manier ongewenst?
Het enige wat je terug hoeft te sturen is het modem+voeding/adapter en een eventueel los besteld wifi-setje (het kaartje voor in de livebox en een usb-stick).Psychostase schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:15:
[...]
Manual pagina 5: http://www.online.nl/imag...dingen/livebox_manual.pdf
Quick: http://kms.online.nl/Docs/THD/Manual_QGuide_Livebox.pdf
Maar wat heb je nu uiteindelijk terug gestuurd?
En waren ze daar tevreden mee?
Wil niet te veel en niet te weinig terug sturen....
Wanneer stuur ik de Livebox terug naar Online?
Aangezien u de Livebox van ons huurt, vragen wij u deze aan ons te retourneren als u heeft besloten uw contract te beëindigen. U krijgt van ons een retourdoos met daarin de instructies voor het terugsturen.
Er zijn twee situaties waarin u een retourdoos voor de Livebox toegestuurd krijgt:
Als u een Livebox heeft en uw contract met online heeft beëindigd. U ontvangt de retourdoos vlak na de afsluiting van uw ADSL verbinding
Als we constateren dat uw Livebox defect is. Vermoedt u dat uw Livebox defect is, neem dan contact op met de onze klantenservice: 0900 9515 (€ 0,15/min). Onze medewerkers controleren of dit inderdaad zo is en zorgen er eventueel voor dat u een nieuwe krijgt toegestuurd. De defecte Livebox stuurt u dan terug in de retourdoos
Zodra u de retourdoos heeft ontvangen, stuurt u de Livebox met toebehoren naar het adres zoals vermeld op die retourdoos. Graag willen we u dan wel wijzen op het volgende:
De Livebox is ons eigendom
Als u de Livebox met toebehoren en eventueel gehuurde verbindingsset(s) niet, niet tijdig, gedeeltelijk, of beschadigd terugstuurt, kunnen wij niet anders dan u de vervangingskosten van de Livebox (€ 129,-) en de eventueel gehuurde verbindingsset(s) (€ 69,95 per set) in rekening brengen
Alleen als de Livebox geretourneerd wordt in de door online verstrekte retourdoos, kunnen we deze in ontvangst nemen. Voor het terugsturen maakt u gebruik van het gratis antwoordnummer dat staat aangegeven op de retourdoos
Als het een contractbeëindiging betreft, brengen we u eenmalig € 12,50 portokosten in rekening. Als de Livebox wordt geretourneerd, omdat een medewerker van de klantenservice heeft geconstateerd dat deze defect is, betaalt u geen portokosten
Mocht u 2 weken na beëindiging van u contract of na de defectmelding nog geen retourdoos hebben ontvangen, neem dan contact op met onze ADSL klantenservice via 0900 9515 (€ 0,15/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen
Waar zit het hoofdaansluitingspunt in je woning? Ik vermoed in lelystad standaard allemaal in de meterkast, heb je hier al goed naar gekeken? Een livebox mag max 1.5 meter van het hoofdaansluitingspunt zijn aangesloten voor optimale snelheden.mdj84nl schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:46:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 8464 Kb
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Ik heb precies hetzelfde.danplo schreef op woensdag 03 december 2008 @ 02:36:
smtp.online.nl
Nu al 2 dagen kan ik niks via Outlook versturen (wel ontvangen).
Ook zijn er bepaalde websites die ik niet kan bezoeken.
Vrienden van me, die ook Online internet hebben, hebben geen problemen.
Voor de duidelijkheid voor uitgaande mail is het niet nodig om je gebruikersnaam en wachtwoord op te geven.Jasikevicius3 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:11:
[...]
Ik heb precies hetzelfde.
Nu al 2 dagen kan ik niks via Outlook versturen (wel ontvangen).
Ook zijn er bepaalde websites die ik niet kan bezoeken.
Vrienden van me, die ook Online internet hebben, hebben geen problemen.
Op www.online.nl kopje klantenservice kan je alle informatie vinden hoe alles CORRECT in te stellen, vaak zijn het kleine futiliteiten die wellicht over het hoofd gezien zijn.
We zijn niet dom hoor.Mgear schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:26:
[...]
Voor de duidelijkheid voor uitgaande mail is het niet nodig om je gebruikersnaam en wachtwoord op te geven.
Op www.online.nl kopje klantenservice kan je alle informatie vinden hoe alles CORRECT in te stellen, vaak zijn het kleine futiliteiten die wellicht over het hoofd gezien zijn.

Als het hiervoor wel altijd gewoon goed heeft gewerkt en nu niet meer dan ligt het niet aan ons geloof ik.
En zoals je kan lezen zijn er meer mensen met het zelfde probleem.
Maar ik zie dat het bij mij gewoon weer werkt, dus hopelijk ook voor de andere GOT gebruikers
[ Voor 7% gewijzigd door danplo op 03-12-2008 16:51 ]
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Dat iets heeft gewerkt wil niet meteen zeggen dat het ook goed ingesteld staat... Dat is toch hezelfde als veel problemen die achteraf blijken te worden veroorzaakt door al vanaf het begin af aan toegepaste instellingen en of zaken. Dat heeft niks met dom te maken maar wel met de standaard gedachte owh t heeft altijd gewerkt dus ja ik kan t nie verkeerd doen... Dat vind ik eerlijk gezegd wel een niet erg handige en wellicht wat arrogante houding.. Dat een persoon dit niet goed heeft of meedere maakt daaraan toch geen verschil?danplo schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:47:
[...]
We zijn niet dom hoor.![]()
Als het hiervoor wel altijd gewoon goed heeft gewerkt en nu niet meer dan ligt het niet aan ons geloof ik.
En zoals je kan lezen zijn er meer mensen met het zelfde probleem.
Maar ik zie dat het bij mij gewoon weer werkt, dus hopelijk ook voor de andere GOT gebruikers
[ Voor 17% gewijzigd door Mgear op 03-12-2008 17:04 ]
Helaas, hier werkt de Uitgaande Mail nog steeds niet (en nee; ik heb ook niks veranderd aan instellingen en al maandenlang de servers ingesteld op Online dus alles is goed ingesteld).
Vraag me af of ik Online Helpdesk zal bellen of gewoon paar daagjes zal wachten tot ie het misschien vanzelf weer doet?
Vraag me af of ik Online Helpdesk zal bellen of gewoon paar daagjes zal wachten tot ie het misschien vanzelf weer doet?
Ik heb hem aan de telefoonaansluiting in de muur aangesloten, maar nu je het zegt, ik ga eens in de meterkast kijken (hoop het niet, want me xbox is niet draadloosMgear schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:02:
[...]
Waar zit het hoofdaansluitingspunt in je woning? Ik vermoed in lelystad standaard allemaal in de meterkast, heb je hier al goed naar gekeken? Een livebox mag max 1.5 meter van het hoofdaansluitingspunt zijn aangesloten voor optimale snelheden.

-edit-
Heb gekeken maar in de meterkast zit helemaal niets, en op de vraag of de centrale ADSL2 ondersteunt:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar
Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Lls-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 349 meter.
krijg ik van http://pcdb.bbned.nl/
[ Voor 33% gewijzigd door mdj84nl op 03-12-2008 18:48 ]
Centrale: HhwLisadr schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:48:
[...]
Mijn afstand tot de centrale is 60 meter, daarom haal ik 17Mbit.
Hier is een overzicht en indicatie van wat je kan halen.
<100m ---- 18Mbit
100-500m ---- 16Mbit
500-1000m ---- 14Mbit
1000-1500m ---- 12Mbit
1500-2000m ---- 10Mbit
2000-2500m ---- 8Mbit
2500-3000m ---- 6Mbit
3000-3500m ---- 4Mbit
Controleer afstand tot centrale
http://pcdb.bbned.nl/
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1887 meter.
Dat wil zeggen max 10Mbit .... mijn benieuwe wat ik zal halen
Hier in Ede ook vanaf maandagmorgen geen i-net meer... weet niet wat jou woonplaats is. heb je nog wel gewoon telefonie van wanadoo/orange/online ??? (what's in a name... ;-)...)Von Henkel schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:14:
Hier nu de 3e dag met geen internet, volgens helpdesk een KPN probleem. Maar men weet niet wat aan de hand is en hoe lang het nog kan duren...word vervolgd
Zappa Rulez :-)
Ik had gisteren ook problemen met uitgaande mail. Ik heb de smtp veranderd van wanadoo naar online en mijn gebruikersnaam verwijderd. Voor de rest niets veranderd en alles werkt weer.
Verwijderd
Maandagmorgen geen internet meer, na meerdere resets van de livebox mis ik toch echt 3mbit op de lijn
Bij mij blijft last.fm maar haperen ?
Komt dit door orange, of zijn er meer met last hiervan en heeft last.fm een server-probleempje?
Komt dit door orange, of zijn er meer met last hiervan en heeft last.fm een server-probleempje?
Alles sinds vanmorgen opgelost, internet is weer als vanouds
Maar de download snelheid van de live box is nog steeds software matig gekapt.
Vanavond mijn eigen modem er weer achter en de oude snelheid is weer terug..
Vanavond mijn eigen modem er weer achter en de oude snelheid is weer terug..
[ Voor 30% gewijzigd door Von Henkel op 04-12-2008 12:40 ]
Ik ben overgestapt naar ALICE, maar nu heb ik vandaag een doos van Online ontvangen om de modem terug te sturen, nou ja prima, alleen willen ze mij 12,50 verzendkosten in rekening brengen
Dit kan toch niet waar zijn, probeerde daarnet te bellen maar na 10 minuten in de wacht te staan heb ik het opgegeven.
Wat is je postcode en huisnr?mdj84nl schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:41:
[...]
Ik heb hem aan de telefoonaansluiting in de muur aangesloten, maar nu je het zegt, ik ga eens in de meterkast kijken (hoop het niet, want me xbox is niet draadloos
-edit-
Heb gekeken maar in de meterkast zit helemaal niets, en op de vraag of de centrale ADSL2 ondersteunt:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar
Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Lls-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 349 meter.
krijg ik van http://pcdb.bbned.nl/
Zie Algemene Voorwaarden Online Breedband B.V.B0MBACI schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:47:
Ik ben overgestapt naar ALICE, maar nu heb ik vandaag een doos van Online ontvangen om de modem terug te sturen, nou ja prima, alleen willen ze mij 12,50 verzendkosten in rekening brengenDit kan toch niet waar zijn, probeerde daarnet te bellen maar na 10 minuten in de wacht te staan heb ik het opgegeven.
(8.6) Aan het einde van de Overeenkomst, of in alle andere gevallen zoals in deze Algemene Voorwaarden bepaald, moet de Klant het Modem inclusief bijbehorende materialen in ongeschonden staat binnen 2 weken retourneren op de door Online aangegeven wijze. Hierbij brengt Online een bedrag van € 12,50 (twaalf euro en vijftig cent) in rekening voor de porto kosten.
Dit topic is gesloten.