Hmm, kan de orange family algemene voorwaarden niet vinden vraag me wel af of dit daar ook in staat.
Maar thx voor het opzoeken.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hmm, kan de orange family algemene voorwaarden niet vinden vraag me wel af of dit daar ook in staat.
Dat maakt niet uit want je hebt nu adsl extra van online, dit is automatisch overgegaan.B0MBACI schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:25:
[...]
Maar thx voor het opzoeken.
Maar dit betekent niet dat ik die nieuwe voorwaarden moet accepterenMgear schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:29:
[...]
Dat maakt niet uit want je hebt nu adsl extra van online, dit is automatisch overgegaan.
hmm ik hoop dat jij meer geluk hebt dan ikhetnet schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:43:
[...]
Centrale: Hhw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1887 meter.
Dat wil zeggen max 10Mbit .... mijn benieuwe wat ik zal halenin 2009 met Online ..
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Voor een modem dat bij binnenkomst in de containter wordt geflikkerd
Verwijderd
aan het begin van de week had ik nog 11 mbit en nu nog maar 8, downloadsnelheid zakt helemaal in elkaar tot 50 KB/s en bij het surfen is de snelheid er ook helemaal uit.johnnyb20 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:16:
Mili:
Wat voor een modem had jij eerst dan? Ik heb dat nieuwe modem van online (speedtouch 706) maar ik kan maar 8,6 mbit halen en ik zit op een afstand van 1,5 km.
Dus ik ben benieuwd wat voor een modem jij eerst had en welke je nu hebt.
Als ik met nieuwsgroepen ga downloaden begint de download snelheid altijd bij mij bij ong 1280 kbit's en dat loopt langzaam naar beneden.
En daarbij heeft mijn speedtouch heel veel fec fouten.
ik had een livebox gekregen toen het nog wanadoo was. maar omdat ik geen telefonie erbij heb, heb ik een linksys WAG54GS gekocht toen der tijd een van de beste modems. vanwege de speedbooster functie.johnnyb20 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:16:
Mili:
Wat voor een modem had jij eerst dan? Ik heb dat nieuwe modem van online (speedtouch 706) maar ik kan maar 8,6 mbit halen en ik zit op een afstand van 1,5 km.
Dus ik ben benieuwd wat voor een modem jij eerst had en welke je nu hebt.
Als ik met nieuwsgroepen ga downloaden begint de download snelheid altijd bij mij bij ong 1280 kbit's en dat loopt langzaam naar beneden.
En daarbij heeft mijn speedtouch heel veel fec fouten.
Verwijderd
Nee, geen update geweest, snelheid is als vanouds.Mili schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:09:
en even heel wat anders weet iemand of er misschien vannacht weer een firmware update is geweest?
ik zag namelijk in mijn newsleecher log dat ik van 3.00 tot 3.15 geen internet had en voor die uitval haalde ik 850 kb/s en daarna moet het een stuk lager zijn geworden want ipv van de 4 dvd's die ik had klaar gezet heb ik er maar iets meer dan 2 kunnen binnen halen dus 10 GB in 12 uur
en ook als ik nu nu world of warcraft probeer te spelen heb ik nu 1500-2000ms ipv 100-150 ms normaal, oftewel onspeelbaar(starfire cast 10 sec ipv 3sec)
Kwestie van goed de algemene voorwaarden lezen, voordat je een abonnement afsluit. Dan weet je wat je moet doen:mkamonster schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:47:
Het is namelijk bijna onmogelijk om je abonnement op te zeggen. Een verlenging van een jaar iedere jaar opnieuw. En zelfs een verhuizing is geen reden om het abonnement eerder te beeindigen, schandalig vind ik zelf.
BMW 535D
Hangt natuurlijk af van de details van de problemen die je had. Is natuurlijk vrij matig dat je snelheid niet optimaal is. Ligt of aan de bekabeling bij je thuis waar je zelf iets aan kunt verhelpen of eventueel afstand tot de centrale of het feit dat daar iets mis is. Vaak wordt dit wel opgelost en wat aan gedaan. Nogmaals, ken de details niet.Soulfly schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:26:
Hier ook opgezegd... (duurt alleen nog een half jaar, maar vooruit).
Mede door de bijzonder beroerde afhandeling van onze snelheidsproblemen (modem trainde goed in, maar qua snelheid was er niets te halen) door de helpdesk & 2e lijn kom je op een zeker moment op het punt van "bekijk het maar".
Nu een half jaar de tijd nog om te kijken naar een interessant alternatief...
het vervelende is dat nieuwe klanten wel per maand mogen opzeggenrclahsen schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:01:
[...]
Kwestie van goed de algemene voorwaarden lezen, voordat je een abonnement afsluit. Dan weet je wat je moet doen:
1. Tijdig opzeggen, en dat in de gaten houden door de datum in je agenda te noteren.
2. Als je een jaarlijkse verlenging 'onethisch' vindt dan kun je ook bij een andere ISP een abonnement afsluiten. Genoeg aanbieders te vinden die niet per jaar verlengen en dan kun je zonder zorgen je abonnement laten doorlopen totdat je een betere aanbieder vindt.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door egemin op 10-12-2008 21:34 ]
ik denk dat in heel veel gevallen het modem het probleem is online slaagt er maar niet in om met een bedrijf in zee te gaan dat knappe modems maakt.egemin schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:31:
Las hier en daar dat er al meerdere mensen waren met snelheidsproblemen.
Heb een ADSL 20 Mb abbonement maar haal maar 1 Mb tot max. 3 Mb downloadsnelheid.
(de beloofde snelheid bij Online op mijn adres zou tussen de 8 Mb en 15 Mb liggen).
Vind snelheid van Online zo en zo maar erg slecht hoor...
Spijt dat ik ben overgestapt naar Online, veel storingen en een belachelijke lage download snelheid.
Het heeft een weekje converseren via de mail met de abuse afdeling van Online geduurd, maar het is nu opgelost. Ze hebben zelfs 3 keer gebeld om te vragen voor meer info en of het al opgelost was.lordsnow schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:05:
<naam van de geadresseerde> op 3-12-2008 10:47
550 message content rejected. If you think that the system is mistaken, please report details to abuse@online.nl
Je mail wordt dus wel verstuurd, aangezien je dit bericht terug krijgt van de mail-server. Dus het probleem ligt niet aan het adres dat je gebruikt voor de server.
"message content rejected" doet vermoeden dat een filter op de mail-server je mail niet doorstuurd naar de geadresseerde vanwege de inhoud. Staat er iets in de mail dat op spam kan lijken, of op een andere manier ongewenst?
[ Voor 38% gewijzigd door egemin op 11-12-2008 14:55 ]
Maar hoe krijg je het telefonie dan aan de praat?Mili schreef op donderdag 11 december 2008 @ 06:13:
[...]
ik denk dat in heel veel gevallen het modem het probleem is online slaagt er maar niet in om met een bedrijf in zee te gaan dat knappe modems maakt.
ik heb geen telefonie en heb dus zoals al eerder gemeld een eigen modem en ik download vandaag met 850kb/s(8.1mbit ingetraind)terwijl ik ruim 2300m van de centrale zit en volgens online moet mijn snelheid tussen de 4mbit en de 8 mbit liggen.
dus mocht je de keuze hebben koop een oude linksys WAG54GS
de speedbooster die deze modems hebben is echt geweldig je moet alleen wel het modem een keer per 1 of 2 weken resetten als je gebruik maakt van het draadloze gedeelte, omdat het signaal dan onvindbaar wordt.(of bedraad ook dit probleem heeft weet ik niet) maarja in mijn geval is het modem sneller opnieuw opgestart dan mijn pc als ik het tegelijk zou doen
ik heb denk ik al tig keer gezegt dat ik geen telefonie via online hebmdj84nl schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:08:
[...]
Maar hoe krijg je het telefonie dan aan de praat?
johnnyb20 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:38:
Mili..::
Ik ben wel benieuwd wat jou intrain waardes nu zijn met je linksys, Kun je mij daar wat van laten zien? En welk modem had online jou gestuurd?
John
[ Voor 22% gewijzigd door Mili op 13-12-2008 00:12 ]
[ Voor 32% gewijzigd door maarud op 14-12-2008 14:54 ]
GoT, You have to love it!
PPPoE is fout. Tevens klopt de Encapsulation niet.TorpedoX_88 schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:00:
Hallo allemaal,
Een vriend van mij heeft sinds kort zijn internet opgewardeerd, van een oude Online ADSL van 1Mb download naar de nieuwe Online ADSL Basis. Nu heeft hij nooit problemen gehad met internet of router. Zijn modem/router is een TP-Link TDW8910-G. Lan instellingen en draadloos werken prima, alleen WAN werkt niet. De instellingen op de site van Online hebben we opgevolgd en we hebben de volgende dingen ingevoerd.
VPI/VCI: 8/35
Type connection: PPPoE
Encapsulation: LLC/SNAP BRIDGING
Daarna username en password ingevoerd en de PPoE servicename op Online gezet (weet niet of dit invloed heeft). We hebben nu geen ADSL verbinding, het lampje op de router brand niet en de router geeft zelf de status: PPP DOWN. Weet iemand hoe we dit op kunnen lossen?
Verwijderd
En als je nu eens een Ctrl+F5 doet.....Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 01:40:
Volgens mij is m'n Livebox gaar. Ik probeerde de poorten van de firewall te verwijderen maar dit ging niet via de browser, de poorten werden wel verwijderd maar bleven zichtbaar, na fysiek uitschakelen van de Livebox en een druk op het reset knopje waren de poorten eindelijk niet meer zichtbaar maar nu zijn nieuw ingestelde poorten niet zichtbaar, als ik ze 2x invoer krijg ik wèl de melding dat de poorten al in gebruik zijn.
Verwijderd
ècht niet, vanmorgen stonden ze er ineens wel in, als ik nieuwe poorten toevoeg duurt 't gewoon heel lang voordat ze getoond worden. Snelheid is nog wel goed.
buiten de speedtouch (ook met veel problemen) kan je geen ander modem gebruiken vanwege het simpele feit dat orange de instellingen zo heeft staan dat telefonie alleen werkt op de livebox en hun speedtouch.Lisadr schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:52:
Ik word gek van de livebox en zoek en alternatief, bij voorkeur met 802.11n. Maar ik weet niet welke modem er allemaal geschikt zijn en ook een telefoonaansluiting hebben.
Heeft hier iemand goede ervaringen met het vervangen van de livebox?
Ik heb eens na zitten zoeken want ik heb ook een hekel aan die LB, en toen zag ik ergens dat telefonie over een bepaalde poort gaat. Kan je dan niet geowon het volgende doen:Mili schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 04:43:
[...]
buiten de speedtouch (ook met veel problemen) kan je geen ander modem gebruiken vanwege het simpele feit dat orange de instellingen zo heeft staan dat telefonie alleen werkt op de livebox en hun speedtouch.
dit heb ik trouwens al een paar keer eerder vermeld. misschien iets voor de start topic mocht het er niet in staan om mensen te waarschuwen dat voor mensen die ook telefonie nemen dat ze voor het modem gedeelte vast zitten aan wat online ze toestuurt.
[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 15-01-2009 09:57 ]
Het klinkt hard en ik snap je punt heel goed maar het blijft toch je eigen verantwoordelijkheid om je contractsperiode in de gaten te houden. Je bent tenslotte akkoord gegaan met de voorwaarden die hierin stonden vermeld. Ik lees ze zelf ook nooit maar ik verwacht dan ook niet dat Online elke klant gaat bellen om eens te vragen of zij het abonnement willen verlengen of opzeggen. Dit is toch echt jouw taak in dit geval. De Telecomwet die medio 2009 in werking treedt zal een einde maken aan dit soort situaties.[b]loewie-643- schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:27:[/bVerhaal
Ik heb geen mail gezien? Tevens heb ik minimaal een half jaar geleden mijn mail adres in de SP veranderd in DM.Oppie schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:55:
[...]
@Lizard: erg jammer dat je niet op je email reageert.
Waar wil je precies antwoord op? Op de internetaanbieding T-mobile/Online of op het feit dat ik nog een reactie verwacht waarom Online belangrijke post per e-mail verstuurd, en reclame per briefpost.rclahsen schreef op donderdag 18 december 2008 @ 07:29:
@loewie-643-: Zou je kunnen laten weten wat het antwoord is van Online? Ik ben ook klant van zowel Online als T-Mobile dus ik ben benieuwd naar de antwoorden die jij krijgt.
Niet waarschijnlijk. Je maakt gebruik van dezelfde kabels naar de centrale en zult evenveel last hebben van overspraak en andere ellende op de lijn.Viper® schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:20:
...
Online heeft zijn eigen netwerk. Zou het kunnen zijn dat ik met Tele2/Telfort een hogere snelheid zou kunnen krijgen ?
[ Voor 13% gewijzigd door Kanarie op 18-12-2008 11:39 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Of je ook eerder kunt overstappen naar die aanbieding, zonder de minimale contracttermijn af te wachten. Had begrepen dat jij daarop nog antwoord wilde hebben.loewie-643- schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:01:
[...]
Waar wil je precies antwoord op? Op de internetaanbieding T-mobile/Online of op het feit dat ik nog een reactie verwacht waarom Online belangrijke post per e-mail verstuurd, en reclame per briefpost.
[ Voor 29% gewijzigd door rclahsen op 18-12-2008 19:45 ]
Blij Met Wilco
[ Voor 19% gewijzigd door daaan_1992 op 21-12-2008 13:31 ]
Blij Met Wilco
Sluit hem eens aan? Grote kans dat het dan wel werkt.-Thunder- schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:06:
Ik was het draadlooze gebeuren van de orange livebox zo beu dat ik vandaag in de stad een sitecom draadloze router heb gekocht maar nu heb ik het probleem dat ik de verbinding nog niet krijg met internet via de router ?
Ik heb veel gelezen in dit topic en het vorige topic maar ik kom er nog niet uit, het zal waarschijnlijk iets simpels zijn maar ik heb te lang niets met dit soort spullen gespeeld...
...
Check ff of je settings overeenkomen:-Thunder- schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:06:
Ik was het draadlooze gebeuren van de orange livebox zo beu dat ik vandaag in de stad een sitecom draadloze router heb gekocht maar nu heb ik het probleem dat ik de verbinding nog niet krijg met internet via de router ?
Ik heb veel gelezen in dit topic en het vorige topic maar ik kom er nog niet uit, het zal waarschijnlijk iets simpels zijn maar ik heb te lang niets met dit soort spullen gespeeld...
...
Grappig, cabaretier zekerMensionXL schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:15:
[...]
Sluit hem eens aan? Grote kans dat het dan wel werkt.
Jij bent inderdaad grappig, de router achter z'n Livebox is slechts om te routeren, en niet om te verbinden met Orange.loewie-643- schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:33:
[...]
Check ff of je settings overeenkomen:
[afbeelding]
[...]
Grappig, cabaretier zeker
[ Voor 28% gewijzigd door -Thunder- op 22-12-2008 10:27 ]
Blij Met Wilco
Wat wil je nu precies? Wil je een router achter een router? Of wil je je Sitecom laten bridgen?-Thunder- schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:26:
[afbeelding]
Zo ziet het scherm van mijn router er uit. De instellingen die ik hier boven te zien krijg, zie ik nergens in mijn router ?
Ps : Mijn excuus dat ik niet veel informatie kan geven maar ik ben de termen e.d. even kwijt, moet het allemaal even weer zien op te pakke
[ Voor 36% gewijzigd door -Thunder- op 22-12-2008 11:38 ]
Blij Met Wilco
Verwijderd
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 12:32 ]
En heb je het geregeld gekregen? Mij werd verteld dat de actie pas daadwerkelijk in kan gaan, zodra mijn huidige Online contract afloopt, terwijl dit niet in de actievoorwaarden genoemd staat. Beet belachelijk imho, en ik ben er dus ook klaar mee, 30-06-2009 wordt het gewoon een andere provider.rclahsen schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:53:
[...]
Of je ook eerder kunt overstappen naar die aanbieding, zonder de minimale contracttermijn af te wachten. Had begrepen dat jij daarop nog antwoord wilde hebben.
Ik zat vanmiddag op het werk, maar ik heb even de actievoorwaarden bekeken, maar zolang je wisselt van abonnement kun je dus eerder overstappen op deze actie.Ik heb inmiddels besteld en ik word binnen 3 dagen teruggebeld. Voor die zes euro per maand wil ik wel ADSL Extra (had Basis)
als je zeker wilt zijn van een perfecte draadloze verbinding lijkt dat me een heel geschikte router. als ik ooit problemen krijg met mijn modem is de WRT610 mijn volgende aankoopVerwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:30:
Sinds paar dagen heb ik ook Online ik ben van plan om een nieuwe router aan te schaffen en bridgen. welke kunnen jullie me aanraden ? ik was van plan om de volgende aan te schaffen : Linksys WRT610
Mijn vraag is of dit wel geschikt is ?
Wanneer loopt je contract af, ben ik eens benieuwd of ze voor jou meer moeite gaan doen?rclahsen schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:50:
Ik heb nog geen telefoontje ontvangen...dus dat is nog even afwachten...
30 april. Ik ben benieuwd of dat uitmaakt. Want je kunt in de actievoorwaarden ook lezen dat de actie ook geldt voor bestaande klanten van Online die T-Mobile abonnee zijn. Er staat nergens in de actievoorwaarden vermeld dat je pas kunt wijzigen zodra je lopende contracttermijn is afgelopen. Sterker nog: er staat in dat je een nieuwe overeenkomst aangaat en dus 12 maanden langer geld blijft lappen.loewie-643- schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:36:
[...]
Wanneer loopt je contract af, ben ik eens benieuwd of ze voor jou meer moeite gaan doen?
[ Voor 51% gewijzigd door rclahsen op 22-12-2008 21:10 ]
Ja dat is een goede vraag, waar ik maar geen antwoord op krijg. Ik heb er schoon genoeg van, ik voel me tegengewerkt op alle fronten, zowel de eerste keer toen ik van mijn abo afwilde als nu, nu ik het goedkoper wil. Het lukt op geen enkele manier en het is klaar Online kan me de boom in.rclahsen schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:06:
[...]
30 april. Ik ben benieuwd of dat uitmaakt. Want je kunt in de actievoorwaarden ook lezen dat de actie ook geldt voor bestaande klanten van Online die T-Mobile abonnee zijn. Er staat nergens in de actievoorwaarden vermeld dat je pas kunt wijzigen zodra je lopende contracttermijn is afgelopen. Sterker nog: er staat in dat je een nieuwe overeenkomst aangaat en dus 12 maanden langer geld blijft lappen.
Wat heeft Online er op tegen om mensen langer aan zich te binden, zou je zeggen...?
Criticism is prejudice made plausible.
Zo ben ik weerMili schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 03:25:
[...]
hmm ik hoop dat jij meer geluk hebt dan ik
ik moest een eigen modem aanschaffen om een knappe snelheid in hhw te halen. het online modem haalde 6 mbit max en mijn eigen modem haalt 8 mbit (afstand tot de centrale is ongeveer 2300 meter)
|
[ Voor 74% gewijzigd door Jogai op 23-12-2008 22:04 ]
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Zo te zien zit je niet op een ADSL2+ profiel, maar op een ADSL2 profiel van KPN. Dit gebeurt als de centrale waar je op zit aangesloten niet een eigen 'Online-gedeelte' heeft.Jogai schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:23:
[afbeelding]
Volgens mij ben in niet optimaal verbonden met mn wanadoo livebox.
Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_3_A Upstream 1020 Kb DownStream 7992 Kb Afname Dichtbij : 14.5 (dB) Ver weg : 6.9 (dB) SNR-marge Dichtbij : 13 (dB) Ver weg : 15 (dB)
Terwijl ik zou verwachten dat ik wel goed zit hier, een kilometer van de centrale. Zal het topic eens doorstruinen voor de benodigde tweaks.
[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 23-12-2008 22:16 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Bedankt voor de verheldering. Zou het zin hebben om hierover te klagen bij online?Kanarie schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:13:
[...]
Zo te zien zit je niet op een ADSL2+ profiel, maar op een ADSL2 profiel van KPN. Dit gebeurt als de centrale waar je op zit aangesloten niet een eigen 'Online-gedeelte' heeft.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Niet als ze toch geen apparatuur hebben in jouw centrale, dan zijn ze afhankelijk van KPN en die hanteren vrij strakke limieten.Jogai schreef op woensdag 24 december 2008 @ 08:30:
[...]
Bedankt voor de verheldering. Zou het zin hebben om hierover te klagen bij online?
[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 24-12-2008 08:37 ]
Laat ook eens de SNR en attenuation stats zien.SYQ schreef op donderdag 25 december 2008 @ 23:57:
meer mensen met hetzelfde probleem?? mijn lijn traint nu wel heeel erg laag
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 2108 Kb
via speedtest.bbned.nl haal ik gemiddeld 150kb
Status ADSL-lijn VerbondenKanarie schreef op donderdag 25 december 2008 @ 23:59:
[...]
Laat ook eens de SNR en attenuation stats zien.
Zeer groot verschil tussen de upstream en downstream attenuation, dat is niet normaal. Bovendien is de snelheid ook voor die afname nog veel te laag.SYQ schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 00:04:
[...]
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 2108 Kb
Afname Dichtbij : 27.9 (dB)
Ver weg : 8.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 17536
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 13467
ES-teller van 1 dag 0
[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 26-12-2008 00:17 ]
[ Voor 65% gewijzigd door SYQ op 26-12-2008 01:37 ]
Bij mij was dit een geval van een defecte adapter, ff een belletje naar online en ze sturen gratis een nieuwe op.SYQ schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 00:23:
dus mogelijk een probleem met de livebox zelf??
ik kan morgen pas de livebox van kameraad lenen, en anders moet ik maar een adsl2 modem kopen. heb echt internet nodig ivm deadline die ik moet halen voor een website
ps. natuurlijk paar keer reset gedaan, adsl stats blijven nagenoeg hetzelfde waarbij CRC-fout als een gek omhoog klimt na elke refresh
//edit2
enige extra modem die ik thuis heb liggen is deze;
http://www.kieskeurig.nl/...band_starter_pack/141326/
kan ik hiermee online komen??
//edit3
lijkt me dus duidelijk een livebox probleem, ik kan een tijd lang internetten waarna alles lijkt vast te lopen. restart via webpanel, en ik heb weer internet. probeer morgen wel een modem op de kop te tikken via marktplaats, desnoods een Linksys WRT54G
Dit zijn wireless routers, geen DSL modems.SYQ schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 00:23:
//edit2
enige extra modem die ik thuis heb liggen is deze;
http://www.kieskeurig.nl/...band_starter_pack/141326/
kan ik hiermee online komen??
//edit3
... desnoods een Linksys WRT54G
ja zit niks anders op, alleen gaat dat volgens mij wel lang duren eer ik zon adapter thuis krijg. moet maar uitwijken naar een tijdelijke adsl2 modemkamphuis schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 02:03:
[...]
Bij mij was dit een geval van een defecte adapter, ff een belletje naar online en ze sturen gratis een nieuwe op.
ja weet ik, maar omdat jij schreef dat het niet persee een adsl2 modem hoefde te zijn dacht ik waarom ook nietKanarie schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 02:55:
[...]
Dit zijn wireless routers, geen DSL modems.
Verwijderd
als je geen telefonie hebt is het een fluitje van een cent om een eigen modem aan te sluiten. ik heb zelf nu als ruim 3 jaar een linksys WAG54GS. buiten het feit dat ik eens per week even de stekker uit het modem moet halen omdat ik om de een of andere reden geen verbinding meer krijg. met de mijn 2pc's(de laptop blijft wel gewoon zonder problemen werken. dus het ligt waarschijnlijk aan de pc's en de wireless netwerkenkaarten erin) maar dit was een van de eerste ADSL2+ modems dus ik neem dit voor lief aangezien ik met de livebox meer problemen had. wireless kwam hij niet boven de 2 mbit uit op zolder en de intrainwaardes waren gewoon om te huilen (5,5-6,5 mbit) en nu haal ik met mijn linksys 7,5-8mbitVerwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:27:
Beste Leden,
Ik heb een klein vraagje. Ik heb sindskort Internetprovider van Online (www.online.nl).
Volgens online is het mogelijk om je modem te vervangen door een andere modem. Dus mijn voorkeur gaat naar Linksys WRT350.
Voordat ik het ga aanschaffen wil graag weten of het wel simpel is om te instellen. Online geeft alle informatie vrij:
Wat zijn de standaard verbindingsinstellingen voor ADSL van online?
Als u een ADSL modem wilt installeren dat niet geleverd is door online of door KPN, gebruik dan onderstaande instellingen:
ADSL Extra en ADSL Basis:
VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)
ADSL Direct:
VPI/VCI: 0/35
Protocol: PPPoA
Encapsulation: VC (null) (VCMUX)
Formaat loginnaam: loginnaam@online.nl
ADSL Go, Lite, Basic, Plus:
VPI/VCI: 8/48
Protocol: PPPoA
Encapsulation: VC (null) (VCMUX)
Formaat loginnaam: loginnaam@online.nl
Is uw vraag niet beantwoord?
Stel deze dan aan een medewerker van onze klantenservice.
Wat ik heb is een ADSL extra. Zijn er leden die al ervaring hebben op dit gebied? En is het ook gelukt ?
Fijn dat je oorzaak en oplossing nog even postSYQ schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 17:11:
probleem ligt aan de adapter, uur terug adapter aangesloten van kennis en hiermee is mijn verbinding weer helemaal stabiel. helpdesk deelde trouwens mee dat het een veel voorkomend probleem was met livebox modems uit 2005
naja, ik is weer blij
Waarom zou dat niet kunnen?Reanimation schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:36:
Ik heb inmiddels wel wat topics doorgelezen (onder andere dat topic over livebox als bridge), daaruit is mijn conclusie gekomen dat Livebox + Router niet mogelijk is indien je telefonie wilt gebruiken, klopt dat?
"Ik wil m'n livebox als bridge gebruiken omdat ik al een of andere router heb. Wat nu?MensionXL schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:45:
[...]
Waarom zou dat niet kunnen?De vraag is alleen of je 2 routers achter elkaar wilt hebben.
Je zei in je vorige post niet dat je wilde bridgen, dus dan neem ik aan dat je dat ook niet wilt.Reanimation schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:50:
[...]
"Ik wil m'n livebox als bridge gebruiken omdat ik al een of andere router heb. Wat nu?
In een ander topic zijn ze daar al flink mee bezig geweest, daarom ga ik dat hier niet herhalen.
Wanadoo Livebox als bridge
Maar deze oplossing lijkt alleen te werken als je geen wanadoo telefonie hebt.
Ook worden niet alle instellingen opgeslagen zodat je na een reboot de livebox (gedeeltelijk) opnieuw moet configureren."
[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 30-12-2008 17:06 ]
Ik dacht dat dat hetzelfde wasMensionXL schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:06:
[...]
Je zei in je vorige post niet dat je wilde bridgen, dus dan neem ik aan dat je dat ook niet wilt.Je had het alleen over een router achter de Livebox.
Orange telefonie is inderdaad niet mogelijk als je de Livebox laat bridgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Reanimation op 30-12-2008 17:44 ]
Dat zou kunnen.Reanimation schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:43:
[...]
Ik dacht dat dat hetzelfde was![]()
Netwerken en Reanimation =![]()
Dus in principe is het gewoon mogelijk om:
Livebox -> (RJ45) WLan Router (die dus dan ook de DHCP-server is?)-> (Draadloos) Computers/Mediacenter
Doe ik datMensionXL schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:41:
[...]
Dat zou kunnen.Maar waarom laat je niet gewoon je WLAN router acces point spelen? (DHCP-server dus uitschakelen) Dan heb je ook geen gezeik verder.
Speedtest.nl wordt ook vreselijk afgeraden. Dat is gewoon een gare test.hetnet schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:18:
Weet je wat mij opvalt als ik bij speedtest.net test kom de verbinding op max 8mbit, dowload ik van een goede site b.v: microsoft, adobe, dirvers van hp site, komt het max net boven de 10mbit uit.
En het klopt ook 10mb in 10sec en 100 mb in 1min 40sec.
dan is er toch wat mis met speedtest website.
News.wanadoo.nlWelke news-server adressen heeft online.nl allemaal. ik zie euronet, wanadoo voorbij schieten als ik contact maak. welke news-server adressen gebruiken jullie buiten de betaalde om ?
er zit inderdaad een kleine verschil in de werkelijkheid en wat speedtest.NET meet ik haal op speedtest 718 kb/s en op tweaknews(betaalde newsgroup) 802 kb/s(ben met 7.6 mbit ingetrained)hetnet schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:18:
Weet je wat mij opvalt als ik bij speedtest.net test kom de verbinding op max 8mbit, dowload ik van een goede site b.v: microsoft, adobe, dirvers van hp site, komt het max net boven de 10mbit uit.
En het klopt ook 10mb in 10sec en 100 mb in 1min 40sec.
dan is er toch wat mis met speedtest website.
Dan moet je die linksys eens bij mij uit proberen, kijken of er echt zoveel verschil tussen de verschillende modems zit. Ik haal hier toch echt 10mbit bij een goede site en ruim 8mbit bij speedtest. je zit tenslote vlakbijMili schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 03:27:
[...]
er zit inderdaad een kleine verschil in de werkelijkheid en wat speedtest.NET meet ik haal op speedtest 718 kb/s en op tweaknews(betaalde newsgroup) 802 kb/s(ben met 7.6 mbit ingetrained)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq