ik heb geen idee mischien weet iemand dat hier?
dat zou ik niet weten. ligt er aan waar jij woont en hoe je vlakbij definieert.
(je exacte adres hoef je hier niet te posten maar de 4 cijfers van je postcode ter indicatie zou leuk zijn)
edit : ik gok 1703
[ Voor 22% gewijzigd door Mili op 04-01-2009 02:03 ]
smtp.online.nl moet veranderd worden in bv. smtp.eindelooshi.nl .je zit op het netwerk van een ander waardoor ie de smtp van orange niet slikt.jorisw86 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:47:
heb al jaren wanadoo adsl fam toen werd het orange en nu online.
alles werkt erg goed.
heb sinds gister een lg renoir met eindeloos online van hi.
en heb me online mail account ingesteld pop.online.nl smtp.online.nl
maar kan geen mails verzenden wel ontvangen mensen met tips of oplossing wat er niet goed kan zijn?
Maar die werken wel rete traag. 1kb/s bij mij of doe ik dan iets fout?MensionXL schreef op woensdag 31 december 2008 @ 20:04:
[...]
Speedtest.nl wordt ook vreselijk afgeraden. Dat is gewoon een gare test.
[...]
News.wanadoo.nl
News.orange.nl
News.online.nl
Die werken allemaal.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Omdat mijn Livebox eruitklapt als ik flink aan het downloaden ben, ben ik eens flink aan het mailen geslagen met Online. Na verloop van de conversatie hebben ze metingen gedaan op mijn lijn en hebben ze hun kant van de centrale gereset. Nu zeggen ze dat mijn SNR te hoog is (
) . Deze is namelijk 13dB (14-15dB met merkkabels) en dat moet volgens hun rond de 10dB zijn. Nu heb ik GoT doorgespit en iets zegt mij dat Online maar zwak zit te lullen. De SNR moet juist lekker hoog zijn. Nu blijven ze maar volhouden dat ik teveel connecties maak bij het downloaden ( heb er maar 8 ) en dat ze een monteur langs willen sturen om de verbinding te controleren (nonsens). Nu lees ik hier ook dat er heel veel mensen zijn met dit probleem. Als we nu eens met zijn allen gaan mailen, misschien krijgen we dan wel een beter modem ofzo 
het mailtje:

je moet trouwens een payserver nemen, want de online nieuwsgroepen kan je eigenlijk geen nieuwsgroep noemen
het mailtje:
wtfNaar aanleiding van uw bericht kunnen wij het volgende constateren;
Uw signaal:
Trained downstream snelheid: 17770.338 Kbps
Trained upstream snelheid: 1019.628 Kbps
Downstream signaal/ruisverhouding: 10.7 dB
Upstream signaal/ruisverhouding: 13.4 dB
Hierna hebben wij alle apparatuur aan onze kant vanuit de wijkcentrale gereset, zodat het signaalpad opnieuw ingeleid is. Nu staat uw modem er zo bij;
Trained downstream snelheid: 17920.918 Kbps
Trained upstream snelheid: 1019.628 Kbps
Downstream signaal/ruisverhouding: 10.3 dB
Upstream signaal/ruisverhouding: 13.6 dB
Op de downstream SNR zien wij geen afwijkingen, maar op de Upstream wel. Uw modem is gecalibreerd om een SNR van 10dBm aan te houden, hier is in uw eigen domein een afwijking in geconstateerd. Deze bijna 4dB afwijking is een logaritmische 117% extra ruis op de lijn. Deze extra ruis is erg waarschijnlijk de oorzaak van de problemen welke u ervaart.
Hieruit blijkt dat het er op lijkt dat uw Livebox niet direct aangesloten zit op het hoofdaansluitpunt voor telefonie, of dat de kabel waarmee de Livebox aangesloten zit op dit punt te lang is.
Als u de Livebox met een kabel van maximaal 1.5 meter kunt aansluiten op uw hoofdaansluitpunt en hierbij ook alle aftakkingen die zich voor de livebox bevinden los kunt koppelen, verwachten we dat uw verbinding weer naar behoren zal werken.
Indien u reeds een korte kabel gebruikt voor deze verbinding, kan het zijn dat de kabel die u gebruikt een elektronisch defect vertoont, het is namelijk slechts een elektrisch apparaat waar continu stroom op staat. U kunt dan proberen om deze kabel eens te vervangen, zodat er geen storing meer optreedt.

je moet trouwens een payserver nemen, want de online nieuwsgroepen kan je eigenlijk geen nieuwsgroep noemen
[ Voor 47% gewijzigd door maarud op 06-01-2009 00:14 ]
Iemand hier actuele ervaringen met het overstappen van een bestaand abbo bij KPN (oude planet) naar een online bellen + internet abbo?
Gaat hier dus om een telco-telco migratie.
Heb m'n huidig abbo bij kpn moeten opzeggen anders zou ik er weer 1 jaar aan vastzitten. Loopt op 7 februari af.
Wat is op dit moment ongeveer de migratie tijd bij een telco-telco migratie?
Heb m'n huidig abbo bij kpn moeten opzeggen anders zou ik er weer 1 jaar aan vastzitten. Loopt op 7 februari af.
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Ik heb dat afgelopen jaar gedaan, van kpn/planet naar online inclusief telefonie. Ik heb vrijwel geen problemen ondervonden. Op 4 september liep mijn internet abonnement af en in die week kon ik al via Online internetten. Telefonie deed het ook al, alleen het nummerbehoud duurde iets van 2 wekenmwoe schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 08:35:
Iemand hier actuele ervaringen met het overstappen van een bestaand abbo bij KPN (oude planet) naar een online bellen + internet abbo?
bedankt voor de info.aryan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:34:
[...]
Ik heb dat afgelopen jaar gedaan, van kpn/planet naar online inclusief telefonie. Ik heb vrijwel geen problemen ondervonden. Op 4 september liep mijn internet abonnement af en in die week kon ik al via Online internetten. Telefonie deed het ook al, alleen het nummerbehoud duurde iets van 2 weken
Hoe lang heeft er gezeten tussen het daadwerkelijk aanmelden bij online en het daadwerkelijk overzetten?
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Ik ben in 2007 van Planet naar Orange/Online gegaan inclusief telefonie (met nummerbehoud). Ik was op tijd met het aanvragen, achteraf misschien niet verstandig geweest. Want ik vroeg in september een Online abo aan om per 3 december in te gaan. Eind december zou contract met Planet namelijk aflopen.mwoe schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 08:35:
Maar of dat niet goed doorgekomen is, ik weet het niet. Maar een week later had ik ineens geen internet meer via Planet en na wat rondvragen bleek dus dat de verbinding al was vrij gegeven. 3 maanden te vroeg. Vervolgens heel vaak met Online aan de telefoon gehangen die de verbinding al aan het opleveren waren. Op een gegeven moment had ik wel line-sync maar geen verbinding, omdat het IP nog niet was toegewezen. Dat stond dus voor december in de planning

Ze hebben het naderhand wel netjes vergoed allemaal, oktober, november en december heb ik gratis kunnen internetten maar toch was het even een hoop stress en gebel. Zat ongeveer een week zonder internet, maar dat kwam dus voornamelijk vanwege dat uitblijvende IP adres.
Maar dat het ook goed gaat bewijst de reactie van hierboven wel
Ik heb zelf erg wazige dingen met Online. Kan bv helemaal niks meer op filefront.com allemaal time-outs, terwijl als ik een proxy gebruik ik er geen last van heb. hetzelfde met vele andere sites, of internet valt soms uit op die site en dan moet ik even 10mins wachten en dan werkt die site weer. Weer andere sites werken wel perfect.
Een tracert geeft niet echt een probleem weer zonder proxy, het is gewoon erg weird:
Tracing route to www.filefront.com [38.118.213.25]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms . [192.168.2.1]
2 9 ms 9 ms 9 ms bras5-asd7.wadsl.wanadoo.nl [81.71.128.1]
3 9 ms 8 ms 9 ms G3-7.dr1-asd7.nl.euro.net [194.134.187.66]
4 8 ms 9 ms * 10GE2-3.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.12]
5 58 ms 25 ms 11 ms PC11.er1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.11]
6 9 ms 9 ms 9 ms te4-3.mpd01.ams04.atlas.cogentco.com [130.117.14.249]
7 9 ms 9 ms 9 ms te4-4.ccr02.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.2.65]
8 18 ms 18 ms 18 ms te7-4.ccr01.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.225]
9 90 ms 89 ms 90 ms te3-2.ccr01.jfk02.atlas.cogentco.com [66.28.4.189]
10 100 ms 100 ms 101 ms te9-2.mpd02.dca01.atlas.cogentco.com [154.54.1.141]
11 191 ms 210 ms 202 ms te8-3.mpd02.iah01.atlas.cogentco.com [154.54.2.34]
12 133 ms 133 ms 133 ms te3-2.ccr01.iah03.atlas.cogentco.com [154.54.2.158]
13 133 ms 133 ms 133 ms ziff-davis-media-inc.demarc.cogentco.com [38.104.60.134]
14 133 ms 133 ms 133 ms 38.118.213.25
Trace complete.
Maargoed, ik heb er maar mee leren leven.
Een tracert geeft niet echt een probleem weer zonder proxy, het is gewoon erg weird:
Tracing route to www.filefront.com [38.118.213.25]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms . [192.168.2.1]
2 9 ms 9 ms 9 ms bras5-asd7.wadsl.wanadoo.nl [81.71.128.1]
3 9 ms 8 ms 9 ms G3-7.dr1-asd7.nl.euro.net [194.134.187.66]
4 8 ms 9 ms * 10GE2-3.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.12]
5 58 ms 25 ms 11 ms PC11.er1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.11]
6 9 ms 9 ms 9 ms te4-3.mpd01.ams04.atlas.cogentco.com [130.117.14.249]
7 9 ms 9 ms 9 ms te4-4.ccr02.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.2.65]
8 18 ms 18 ms 18 ms te7-4.ccr01.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.225]
9 90 ms 89 ms 90 ms te3-2.ccr01.jfk02.atlas.cogentco.com [66.28.4.189]
10 100 ms 100 ms 101 ms te9-2.mpd02.dca01.atlas.cogentco.com [154.54.1.141]
11 191 ms 210 ms 202 ms te8-3.mpd02.iah01.atlas.cogentco.com [154.54.2.34]
12 133 ms 133 ms 133 ms te3-2.ccr01.iah03.atlas.cogentco.com [154.54.2.158]
13 133 ms 133 ms 133 ms ziff-davis-media-inc.demarc.cogentco.com [38.104.60.134]
14 133 ms 133 ms 133 ms 38.118.213.25
Trace complete.
Maargoed, ik heb er maar mee leren leven.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik had me kort voor 4 augustus (deadline) mijn opzegging ingediend bij Planet en op 3 Augustus Online ADSL&Telefonie aangevraagd. Op 1 september kreeg ik mijn Livebox, 3 september had ik alles aangesloten en donderdag 4 september kon ik gewoon internetten (ik heb dus geen moment zonder internet gezeten).mwoe schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:02:
[...]
bedankt voor de info.
Hoe lang heeft er gezeten tussen het daadwerkelijk aanmelden bij online en het daadwerkelijk overzetten?
Misschien een domme vraag hoor, maar welk modem levert Online nu?
Volgens onderstaande site wordt er een ST706 gestuurd bij een adsl extra abo (zonder die telefonie troep dus)...
http://www.shopinternet.n...et/148_online-adsl-extra/
...maar bij mijn weten is dat altijd een livebox geweest zoals ook in de topicstart staat.
Hoe zit dat dan nu precies?
Overigens... Bij mijn ouders thuis hebben ze al 3 jaar een livebox met nog de W van Wanadoo die steeds oplicht (cool effect
) Amper hebben ze downtime. Als het wat was, dan was het een kwestie van modem uite en weer aan en gaan met die banaan...
Volgens onderstaande site wordt er een ST706 gestuurd bij een adsl extra abo (zonder die telefonie troep dus)...
http://www.shopinternet.n...et/148_online-adsl-extra/
...maar bij mijn weten is dat altijd een livebox geweest zoals ook in de topicstart staat.
Hoe zit dat dan nu precies?
Overigens... Bij mijn ouders thuis hebben ze al 3 jaar een livebox met nog de W van Wanadoo die steeds oplicht (cool effect
...en waarom?
[quote]maarud schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:11:
Omdat mijn Livebox eruitklapt als ik flink aan het downloaden ben, ben ik eens flink aan het mailen geslagen met Online. Na verloop van de conversatie hebben ze metingen gedaan op mijn lijn en hebben ze hun kant van de centrale gereset. Nu zeggen ze dat mijn SNR te hoog is (
) . Deze is namelijk 13dB (14-15dB met merkkabels) en dat moet volgens hun rond de 10dB zijn. Nu heb ik GoT doorgespit en iets zegt mij dat Online maar zwak zit te lullen. De SNR moet juist lekker hoog zijn. Nu blijven ze maar volhouden dat ik teveel connecties maak bij het downloaden ( heb er maar 8 ) en dat ze een monteur langs willen sturen om de verbinding te controleren (nonsens). Nu lees ik hier ook dat er heel veel mensen zijn met dit probleem. Als we nu eens met zijn allen gaan mailen, misschien krijgen we dan wel een beter modem ofzo 
Mijn ervaring is dat de livebox er alleen uitklapt bij veel gelijktijdige verbindingen als je torrents gebruikt, hier kan de livebox niet goed tegen en daar kan hij van over de zeik gaan. Begrens het max aantal connecties in je torrent-programma tot 30 ofzo en je zult zien dat er niks aan de hand is. Wat je zegt is btw echt onzin over zwak te lullen, de livebox moet gewoon op 10/10 staan anders komen er problemen van, vooral op het gebied van stabiliteit. Standaard namelijk probeerd de centrale en de livebox ervoor te zorgen dat de verbinding plaatsvind. Als je er langere kabels tussentrekt uit zich dit in bv een hoge snr. Hoe hoger de snr des te meer packetloss je zult hebben. Probeer zelf maar eens wat er gebeurd als je hem direct op je isra-punt aansluit. Ben ervan overtuigd dat dit geen problemen meer geeft en je netjes rond de 10 uit gaat komen. Als je echter modems van een ander merk neemt hebben deze uitzich zelf al enkele andere snr waarden. Afhankelijk van hoe goed de foutcorrectie is die het modem heeft geeft dit wel of geen problemen. De livebox heeft een wat minder goede foutcorrectie vandaar als je hem goed direct aansluit hij heel snel intraint, zit je verder weg van het isra-punt krijg je problemen. Dit is geen zwak gelul maar gewoon een kwestie van technische specificaties van de livebox..
Mijn ervaring is dat de livebox er alleen uitklapt bij veel gelijktijdige verbindingen als je torrents gebruikt, hier kan de livebox niet goed tegen en daar kan hij van over de zeik gaan. Begrens het max aantal connecties in je torrent-programma tot 30 ofzo en je zult zien dat er niks aan de hand is. Wat je zegt is btw echt onzin over zwak te lullen, de livebox moet gewoon op 10/10 staan anders komen er problemen van, vooral op het gebied van stabiliteit. Standaard namelijk probeerd de centrale en de livebox ervoor te zorgen dat de verbinding plaatsvind. Als je er langere kabels tussentrekt uit zich dit in bv een hoge snr. Hoe hoger de snr des te meer packetloss je zult hebben. Probeer zelf maar eens wat er gebeurd als je hem direct op je isra-punt aansluit. Ben ervan overtuigd dat dit geen problemen meer geeft en je netjes rond de 10 uit gaat komen. Als je echter modems van een ander merk neemt hebben deze uitzich zelf al enkele andere snr waarden. Afhankelijk van hoe goed de foutcorrectie is die het modem heeft geeft dit wel of geen problemen. De livebox heeft een wat minder goede foutcorrectie vandaar als je hem goed direct aansluit hij heel snel intraint, zit je verder weg van het isra-punt krijg je problemen. Dit is geen zwak gelul maar gewoon een kwestie van technische specificaties van de livebox..
[quote]Younes schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:36:
Dat klopt ook, dit geldt echter alleen voor nieuwe klanten, overigens heeft dit modem ook gewoon telefonie..
Bestaande klanten blijven gebruik maken van de livebox.
Dat klopt ook, dit geldt echter alleen voor nieuwe klanten, overigens heeft dit modem ook gewoon telefonie..
Bestaande klanten blijven gebruik maken van de livebox.
Ik ben gisteren overgestapt van KPN Internet plus bellen naar Online. Is in november aangevraagd en heb zelf datum op 7 januari vastgesteld. Dat kan veel sneller trouwens. Het overstappen ging zeer eenvoudig. Rond half elf -s-ochtends was ik de KPN-verbinding kwijt. Ik heb toen het Online modem geinstalleerd. De telefoon en internet (LAN) deden het direct. De eerste Wlan PC heb ik geinstalleerd met de CDrom, maar ik vond dat lang duren. Zonder CD-Rom gaat het veel sneller en werkt het ook. Uitgaand bellen lukte direct via een nieuw nummer, maar als ik inbelde via het oude nummer had ik een ingesprek toon. Een dag later had ik het oude nummer terug
Ik heb de 4MB variant omdat ik behoorlijk ver van de centrale zit. Getest via Mordax haal ik nu 416/103 KB/s.
Het enige waarin ik tot dusverre in teleurgesteld ben zijn de newsgroups. Gisteren haalde ik gewoon een dikke 400KB/s, maar vanaf vandaag lijken ze dat geknepen te hebben en blijf ik na een tijdje steken op 40 KB/s! Ik had Online mede gekozen omdat ze newsgroups ondersteunen, maar als dit de policy is valt dat vies tegen.
Ik heb de 4MB variant omdat ik behoorlijk ver van de centrale zit. Getest via Mordax haal ik nu 416/103 KB/s.
Het enige waarin ik tot dusverre in teleurgesteld ben zijn de newsgroups. Gisteren haalde ik gewoon een dikke 400KB/s, maar vanaf vandaag lijken ze dat geknepen te hebben en blijf ik na een tijdje steken op 40 KB/s! Ik had Online mede gekozen omdat ze newsgroups ondersteunen, maar als dit de policy is valt dat vies tegen.
wie heeft jouw dan wijs gemaakt dat online newsgroups ondersteund?Poecillia schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:55:
..knip..
online heeft ze wel maar daar is dan ook wel alles mee gezegd. Ouder dan 5 dagen en inderdaad met meer dan 40kb/s kan je vergeten dat had ik je ook wel van de voren kunnen vertellen. denk dat in nederland de usenet ondersteuning door zo goed als alle providers op een laag pitje staat. denk dat de meeste hun diensten tegenwoordig elders in kopen of in gaan kopen.(ziggo schijnt bezig te zijn. en tele2 koopt in bij tweaknews)
allemaal kosten besparingen om het abonnement zo goedkoop mogelijk te kunnen aanbieden

Ooh, ik ben nu al uren bezig mijn ADSL aan de praat te krijgen op de E-tech ADWG03 router/modem annex a. Laatste firmware erop gezet en keurig deze instellingen ingevoerd:
VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)
Bij ADSL status is te zien dat dat alles connected is. Ik krijg ook mijn ip adres...
Hebben jullie nog tips?
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Ping en/of tracert naar een extern adres uitvoeren-roberth- schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:38:
[afbeelding]
Ooh, ik ben nu al uren bezig mijn ADSL aan de praat te krijgen op de E-tech ADWG03 router/modem annex a. Laatste firmware erop gezet en keurig deze instellingen ingevoerd:
VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)
Bij ADSL status is te zien dat dat alles connected is. Ik krijg ook mijn ip adres...
Hebben jullie nog tips?
...en waarom?
Ik heb een ipv6 tunnel om te verbinden met eweka, werkt goed, alhoewel ik ook geen maximumsnelheid haal, maar dat ligt aan mijn verbinding.[b][message=31314837,noline]
...snap...
Wij hebben ADSL Basic maar ik wil iets snellers (nu download ik met 650kb/s). Maar als ik overstap op het 20mbit abbo ben ik dan een tijdje offline? En ik zal wel een nieuw modem krijgen gestuurd ivm 20mbit abbo?
Is er al meer informatie mbt VDSL? Nu dat Ziggo en UPC richting de 50Mbit tot 120Mbit leveren gaat ADSL achterlopen.
In 2007 las ik dat er vanaf begin 2009 VDSL aangeboden zou worden met snelheden van 30/3 en 50/5. Maar nooit meer iets van gelezen of gehoord.
In 2007 las ik dat er vanaf begin 2009 VDSL aangeboden zou worden met snelheden van 30/3 en 50/5. Maar nooit meer iets van gelezen of gehoord.
GoT, You have to love it!
Als je niet van netwerk wisselt zal het wel meevallen. Vorige week duurde de daadwerkelijke 'switch' ongeveer 20 seconden.timskiej schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:11:
Wij hebben ADSL Basic maar ik wil iets snellers (nu download ik met 650kb/s). Maar als ik overstap op het 20mbit abbo ben ik dan een tijdje offline? En ik zal wel een nieuw modem krijgen gestuurd ivm 20mbit abbo?
Het zijn gewoon de Online lijnen volgens hun website.
Een paar uurtjes/minuten maakt niet uit maar niet dat ik dadelijk een week zonder internet zit
ps: hoe kan het dat mijn internet download snelheid sneller is dan de 4Mbit (Adsl Basic). Ik haal namelijk rond de 650/680Kbps.
Een paar uurtjes/minuten maakt niet uit maar niet dat ik dadelijk een week zonder internet zit
ps: hoe kan het dat mijn internet download snelheid sneller is dan de 4Mbit (Adsl Basic). Ik haal namelijk rond de 650/680Kbps.
[ Voor 30% gewijzigd door timskiej op 12-01-2009 14:16 ]
Ik heb mijn lijn laten verhuizen, maar ze hebben me nu dubbel laten betalen. 1 keer voor de verhuizing (wat ik niet eens wist) en een keer voor een nieuwe aansluiting. Ze zouden het terugboeken, maar dat is niet gebeurt. Het staat wel keurig op de factuur. Weer gebeld, maar we moeten nu ineens de administratie hebben ipv de reguliere helpdesk...
Meer mensen ervaring dat ze af en toe teveel betalen en vervolgens veel moeite moeten doen om het terug te halen?
Meer mensen ervaring dat ze af en toe teveel betalen en vervolgens veel moeite moeten doen om het terug te halen?
Er is een achterstand bij de administratie van ongeveer 2 maanden heb ik gehoord, dat zal wel verklaren waarom je zolang moet wachten...Jogai schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:18:
Ik heb mijn lijn laten verhuizen, maar ze hebben me nu dubbel laten betalen. 1 keer voor de verhuizing (wat ik niet eens wist) en een keer voor een nieuwe aansluiting. Ze zouden het terugboeken, maar dat is niet gebeurt. Het staat wel keurig op de factuur. Weer gebeld, maar we moeten nu ineens de administratie hebben ipv de reguliere helpdesk...
Speedtouch 706. Had je ook kunnen lezen op de voorgaande pagina.
WTF, ik zou een nieuw modem krijgen vanwege mijn uitval-download-problemen, krijg ik vandaag 2 pakketjes, met 2x een LiveBox, en 2x een retourdoos... wat moet ik nu doen
Gewoon 1 terugsturen, en je oude terugsturen.
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
ik denk dat ik ze even ga bellen, want de hele zooi is gelocked aan het MAC-adres van de modem en als ik de verkeerde terugstuur, heb ik geen telefoon meer
Verwijderd
Hallo,
Wellicht is hier nog iemand met een soortgelijke ervaring of situatie als de mijne - ik ben op zoek naar een bevredigender antwoord dan Online mij geeft. Ik was vooraan in de thread begonnen met lezen en kwam tot pagina 21, wellicht heb ik een bericht over het hoofd gezien.
Vanaf oktober 2005 hebben we Wanadoo/Orange/Online Extra, een jaar later hebben we daar Telefonie Totaal bijgenomen. Omdat we in huis eigenlijk altijd mobiel bellen, hebben we per 1 december 2008 Telefonie beëindigd. Zo rond die tijd hebben we last van een downloadsnelheid die is gedaald tot een derde en de Livebox die nog steeds lijkt te denken dat we wel Telefonie gebruiken. Gisteren heb ik op aanraden van Online het abonnement laten downgraden, maar toen ik daarna deze forumthread vond, had ik daar al spijt van. Mijn probleem is dus enerzijds de lage downloadsnelheid en anderzijds het niet helemaal afgesloten zijn van Telefonie - ik weet niet of de problemen verbonden zijn en durf ook niet met zekerheid te zeggen dat de snelheid kelderde toen Telefonie werd afgesloten.
De huidige statistieken zijn:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 752 Kb
DownStream 2296 Kb
Afname Dichtbij : 47.0 (dB)
Ver weg : 20.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 13 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 1711
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 216
ES-teller van 1 dag 0
Tot een tijd geleden konden we downloaden met een (ingetrainde) snelheid van ruwweg 6 Mbps. Prima. Voor drie studenten blijkt de huidige snelheid van iets meer dan 2 Mbps te weinig. Daarom heb ik Orange gebeld, maar die konden het probleem niet direct vinden. Afgelopen donderdag vertelde de helpdeskmedewerker mij dat ik inderdaad 6 zou moeten kunnen halen ("U zit inderdaad in een gebied waar 6 Mbps mogelijk moet zijn"). De technische dienst zou er naar gaan kijken en zaterdag werden we al teruggebeld, maar door omstandigheden kon ik pas gisteren terugbellen. De persoon die ik toen aan de lijn kreeg vertelde me dat de lijn was doorgemeten en dat de meting uitwees dat ik op 4,7 km van de centrale woon en daarom 2 Mbps het maximale was wat ik kon halen. Hij bood me aan om het abonnement te downgraden naar Basis en een beetje beduusd heb ik daar toen maar mee ingestemd.
Mijn andere probleem is telefoneren. We hebben nadat we Telefonie hadden aangesloten ons KPN-abonnement omgezet naar BelBudget. Hoewel we mobiel bellen, had ik toch een keer de vaste lijn nodig. Echter, hoewel Telefonie was afgesloten, krijg ik tot op de dag van vandaag nog steeds de melodische kiestoon als ik de hoorn opneem. (Als ik dan een nummer draai, krijg ik wel de melding dat de lijn is afgesloten.) De Liveboxconfiguratie geeft ook aan dat Telefonie is geactiveerd. De helpdesk beweert dat het geen kwaad kan, maar intussen kan ik niet via KPN bellen. Een harde reset had geen effect, en het mailtje met instructies dat ik had gekregen leidt mij naar de Online homepage.
Dat is mijn ervaring. Ik ben benieuwd of iemand een soortgelijke ervaring heeft, welke acties hij/zij heeft ondernomen en wat het resultaat is. Mijn plan is om over het Telefonieprobleem nog eens te bellen/mailen en over de internetsnelheid eens met de buren te gaan praten, die als het goed is op dezelfde centrale zijn aangesloten.
Alvast bedankt voor het lezen en jullie reacties.
Ben
Wellicht is hier nog iemand met een soortgelijke ervaring of situatie als de mijne - ik ben op zoek naar een bevredigender antwoord dan Online mij geeft. Ik was vooraan in de thread begonnen met lezen en kwam tot pagina 21, wellicht heb ik een bericht over het hoofd gezien.
Vanaf oktober 2005 hebben we Wanadoo/Orange/Online Extra, een jaar later hebben we daar Telefonie Totaal bijgenomen. Omdat we in huis eigenlijk altijd mobiel bellen, hebben we per 1 december 2008 Telefonie beëindigd. Zo rond die tijd hebben we last van een downloadsnelheid die is gedaald tot een derde en de Livebox die nog steeds lijkt te denken dat we wel Telefonie gebruiken. Gisteren heb ik op aanraden van Online het abonnement laten downgraden, maar toen ik daarna deze forumthread vond, had ik daar al spijt van. Mijn probleem is dus enerzijds de lage downloadsnelheid en anderzijds het niet helemaal afgesloten zijn van Telefonie - ik weet niet of de problemen verbonden zijn en durf ook niet met zekerheid te zeggen dat de snelheid kelderde toen Telefonie werd afgesloten.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 752 Kb
DownStream 2296 Kb
HEC-teller 1711
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 216
ES-teller van 1 dag 0
Tot een tijd geleden konden we downloaden met een (ingetrainde) snelheid van ruwweg 6 Mbps. Prima. Voor drie studenten blijkt de huidige snelheid van iets meer dan 2 Mbps te weinig. Daarom heb ik Orange gebeld, maar die konden het probleem niet direct vinden. Afgelopen donderdag vertelde de helpdeskmedewerker mij dat ik inderdaad 6 zou moeten kunnen halen ("U zit inderdaad in een gebied waar 6 Mbps mogelijk moet zijn"). De technische dienst zou er naar gaan kijken en zaterdag werden we al teruggebeld, maar door omstandigheden kon ik pas gisteren terugbellen. De persoon die ik toen aan de lijn kreeg vertelde me dat de lijn was doorgemeten en dat de meting uitwees dat ik op 4,7 km van de centrale woon en daarom 2 Mbps het maximale was wat ik kon halen. Hij bood me aan om het abonnement te downgraden naar Basis en een beetje beduusd heb ik daar toen maar mee ingestemd.
Mijn andere probleem is telefoneren. We hebben nadat we Telefonie hadden aangesloten ons KPN-abonnement omgezet naar BelBudget. Hoewel we mobiel bellen, had ik toch een keer de vaste lijn nodig. Echter, hoewel Telefonie was afgesloten, krijg ik tot op de dag van vandaag nog steeds de melodische kiestoon als ik de hoorn opneem. (Als ik dan een nummer draai, krijg ik wel de melding dat de lijn is afgesloten.) De Liveboxconfiguratie geeft ook aan dat Telefonie is geactiveerd. De helpdesk beweert dat het geen kwaad kan, maar intussen kan ik niet via KPN bellen. Een harde reset had geen effect, en het mailtje met instructies dat ik had gekregen leidt mij naar de Online homepage.
In stap drie is er geen knop Toepassen (wel Aanpassen, maar die leidt via een redirect naar online.nl). In december heb ik al gebeld over dit probleem, en volgens mij zou ik hierover nog worden teruggebeld. Bij latere gesprekken zijn we hier niet echt op teruggekomen.Heeft u een Livebox? Dan dient u de volgende taken uit te voeren:
* dubbelklik op het 'Livebox configuration' of 'Livebox instellen' icoon op uw bureaublad
* selecteer 'diensten' en klik op 'Telefonie'
* klik vervolgens in de sectie 'Telefonie instellingen' op 'Toepassen'
* klik vervolgens op 'Ja' om telefonie instellingen te verwijderen
* als u wordt gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord vul dan 'admin' als gebruikersnaam en 'admin' als wachtwoord in
* klik vervolgens op 'Opslaan' / 'Reset' / 'Opnieuw' starten en daarna op 'Opslaan'
Dat is mijn ervaring. Ik ben benieuwd of iemand een soortgelijke ervaring heeft, welke acties hij/zij heeft ondernomen en wat het resultaat is. Mijn plan is om over het Telefonieprobleem nog eens te bellen/mailen en over de internetsnelheid eens met de buren te gaan praten, die als het goed is op dezelfde centrale zijn aangesloten.
Alvast bedankt voor het lezen en jullie reacties.
Ben
#@$%@%!%@ sturen ze me notabene 2 nieuwe modems toe, werkt dat nog slechter dan mijn oude modem
ik pleit voor een SpeedTouch

ik pleit voor een SpeedTouch
Dus, ik bel net met de Online technische helpdesk, of ze port 25 blokkeren ivm met mijn SMTP server die hier thuis draait. Begon de meneer mij te vertellen hoe ik mijn Outlook in kon stellen. Afijn, heb ik meneer uitgelegd wat port 25 is en waarom hij door de meeste internetproviders word geblokkeerd, ging hij even met zijn collega's babbelen. Kwam hij terug, vertelde dat port 25 _niet_ geblokkeerd word op het Online netwerk. Ben erg benieuwd! Kan iemand dit voor mij bevestigen want de meneer aan de andere kant van de lijn had duidelijk geen verstand van zaken...
Edit: Ja hoor! Hij doet het! Port 25 is open volgens de portscanner. Betekent dat ik ook verkeer kan binnenkrijgen?
Edit: Ja hoor! Hij doet het! Port 25 is open volgens de portscanner. Betekent dat ik ook verkeer kan binnenkrijgen?
[ Voor 9% gewijzigd door Nexz op 13-01-2009 21:42 ]
dat je 4,7 kilometern van de centrale afwoont is pure bullshit!Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:08:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 752 Kb
DownStream 2296 Kb
HEC-teller 1711
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 216
ES-teller van 1 dag 0

Zorg er ten eerste voor de je je livebox eens een harde reset geeft! (resetgaatje zit vlakbij voeding) en kijk dan eens of de waardes verbeterd zijn, ook kan je evt via de webinterface van de livebox de livebox resetten!
Succes!
Poort 25 wordt niet geblokt, maar wel het uitgaande verkeer beperktNexz schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:01:
Je kan alleen via de eigen smtp server van Online e-mails verzenden.
Ontvangen via POP3 is geen probleem.
[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 13-01-2009 22:01 ]
Het lijkt me eerder dat de voeding van je livebox kuren heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:08:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 752 Kb
DownStream 2296 Kb
HEC-teller 1711
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 216
ES-teller van 1 dag 0
Want je upstream van 1 Mbit moet je bijna altijd kunnen halen.
Je zou misschien een andere voeding kunnen testen?
Of laat je huidige voeding even afkoelen en kijk dan naar de waardes.
Indien dit helpt dit bij de helpdesk aangeven.
Verwijderd
Die berekening had ik ook gemaakt. Ik geloof niet dat mijn huis is verhuisd, de centrale zal ook wel niet verhuisd zijn. Ik zal nog eens kijken naar de aansluiting - de Livebox is in jaren niet van zijn plek geweest (heel af en toe is hij wel opgetild om bij de knopjes te kunnen) dus heb ik voor mezelf brakke contacten uitgesloten.wiebjuh16 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:52:
[...]
dat je 4,7 kilometern van de centrale afwoont is pure bullshit!deel afname dichtbij door 13,8 en dat is afstand tot de centrale (dus 47:13,8= 3,5 kilometer afgerond) Ik heb ook al zulke ervaringen gehad, terwijl het volgens de kpn een hele andere afstand was! Wat ik zou doen is je ISRA punt, waar de telefoonlijn in huis komt eens grondig na te kijken, tot aan het modem!
Mogelijk zit er ergens een brakke stekker of iets dergelijks, wat wel vreemd is dat nadat je Telefonie van hun had opgezegd dat je snelheid van 6mbit naar 2mbit is gezakt
. Ik zou dat ook nadat je je isra punt enzo heb gecontreleerd maar eens vragen aan hun helpdesk!
Ik heb één keer een harde reset gegeven om te kijken of hij zijn telefooninstellingen wilde vergeten, zonder succes. Misschien is het wel de oplossing... Doet me denken aan (teken)films waarin een tweede klap geheugen terugbrengen naar hun oude staat.Zorg er ten eerste voor de je je livebox eens een harde reset geeft! (resetgaatje zit vlakbij voeding) en kijk dan eens of de waardes verbeterd zijn, ook kan je evt via de webinterface van de livebox de livebox resetten!
Succes!
Verwijderd
Eén van de helpdeskmedewerkers vroeg mij inderdaad om de voeding te voelen. Deze was wel (lekker) warm, maar niet zo warm dat ik mijn vingers brandde. Volgens de medewerker was dat prima. Ik zal hem laten afkoelen en dan nog eens proberen.Lizard schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:23:
[...]
Het lijkt me eerder dat de voeding van je livebox kuren heeft.
Want je upstream van 1 Mbit moet je bijna altijd kunnen halen.
Je zou misschien een andere voeding kunnen testen?
Of laat je huidige voeding even afkoelen en kijk dan naar de waardes.
Indien dit helpt dit bij de helpdesk aangeven.
Heb het gemerkt. Ik kan wel e-mails ontvangen, maar geen e-mails uitsturen. Dan maar de Online servers als mail-relay instellen.cornfed99111 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:00:
[...]
Poort 25 wordt niet geblokt, maar wel het uitgaande verkeer beperkt
Je kan alleen via de eigen smtp server van Online e-mails verzenden.
Ontvangen via POP3 is geen probleem.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Sinds ruim twee weken is online hier ook plat. 2 keer belofte om terug te bellen voor een afspraak is men niet nagekomen. Ik heb ondertussen zelf 3 keer een andere adls2+ modem geprobeerd, maar zonder succes. 2 lampjes op de LB blijven knipperen overigens.
Volgens online is er iets ergens mis met een kruiskabel en er komt dus een monteur langs van kpn. Vreemde is dan wel dat gewoon telefonie van kpn wel nog werkt.
iemand nog andere suggesties?
Volgens online is er iets ergens mis met een kruiskabel en er komt dus een monteur langs van kpn. Vreemde is dan wel dat gewoon telefonie van kpn wel nog werkt.
iemand nog andere suggesties?
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
Bij deze geef ik een reactie op mijn eerder geposte bericht: loewie-643- in "[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringe...", betreft de T-mobile actie van Online, de administratieve problemen die ik met hun gehad heb en de nieuwe ontwikkelingen.
Want ik heb het er niet bij laten zitten en nog een derde klachtenbrief erachteraangestuurd over hoe misleidend en onduidelijk de actievoorwaarden zijn voor deze actie.
Toen ben ik teruggebeld geworden door een vrouwelijk persoon van de afdeling verkoop die alles wist betreft de t-mobile actie. En daar waar ik eerder "nee dat gaat niet eerder dan einde huidige contractdatum" hoorde, is voor mij vandaag geregeld dat ik vanaf volgende maand slechts 20 euro per maand ga betalen voor ADSL+Telefonie basis voor de rest voor mijn leven (mits ik niet meer wijzig van inet provider in de tussentijd)
Dus concreet voor de mensen die hier ook tegen aangelopen zijn, de actie is nog verlengd tot 27 januari, en kan dus direct per ingaande nieuwe maand geregeld worden.
Hoop dat jullie er nog wat aan hebben, en ben ook wel benieuwd of er nog andere mensen zijn die gebruik hebben willen maken van deze actie
Want ik heb het er niet bij laten zitten en nog een derde klachtenbrief erachteraangestuurd over hoe misleidend en onduidelijk de actievoorwaarden zijn voor deze actie.
Toen ben ik teruggebeld geworden door een vrouwelijk persoon van de afdeling verkoop die alles wist betreft de t-mobile actie. En daar waar ik eerder "nee dat gaat niet eerder dan einde huidige contractdatum" hoorde, is voor mij vandaag geregeld dat ik vanaf volgende maand slechts 20 euro per maand ga betalen voor ADSL+Telefonie basis voor de rest voor mijn leven (mits ik niet meer wijzig van inet provider in de tussentijd)
Dus concreet voor de mensen die hier ook tegen aangelopen zijn, de actie is nog verlengd tot 27 januari, en kan dus direct per ingaande nieuwe maand geregeld worden.
Hoop dat jullie er nog wat aan hebben, en ben ook wel benieuwd of er nog andere mensen zijn die gebruik hebben willen maken van deze actie
Toevallig een naam van de vrouwelijke persoon? Ik heb het ook geprobeerd om van de actie gebruik te maken maar niet gelukt. Ik had in september mijn Online abbo laten verlengen voor de prijs van 30 Eurie inclusief telefonie. Nu heb ik dus ook een T-mobile abonnement en dacht ik dat ik ook gebruik kon maken van deze actie maar de vrouwelijke persoon in mijn kwestie deelde mee dat voor mij pas na het uitzitten van het huidige contract kon

Je zou kunnen proberen te vragen naar iemand die wel bekend is met de actievoorwaarden. De shit is alleen je moet snel zijn en de mazzel hebben om er doorheen te prikken want na 27 januari gaat het niet meer...KL643 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:59:
Toevallig een naam van de vrouwelijke persoon? Ik heb het ook geprobeerd om van de actie gebruik te maken maar niet gelukt. Ik had in september mijn Online abbo laten verlengen voor de prijs van 30 Eurie inclusief telefonie. Nu heb ik dus ook een T-mobile abonnement en dacht ik dat ik ook gebruik kon maken van deze actie maar de vrouwelijke persoon in mijn kwestie deelde mee dat voor mij pas na het uitzitten van het huidige contract kon
Verwijderd
@loewie: tof dat je dit post, scheelt me al gauw € 100 tot einde contractperiode. Ze hadden me al genaaid door mn abbo stilzwijgend te verlengen, nadat ik 3 dagen te laat was met opzeggen. Maar dit verzacht de pijn enigzins. Thanks nogmaals.
Ik heb ook al vrij lang online nooit problemen gehad, maar merk wel dat ik de laatste tijd vrij veel problemen heb met de DNS van hun zal eens kijken of een andere instellen nut heeft. Ik kom nu bijvoorbeeld gewoon niet op nu.nl terwijl die het net nog gewoon deed.
Ah nou ja hij doet het weer. Zal verder wel. Ik moet alleen even mijn telefonie opzeggen gebruik het amper. En wil een normaal modem ipv van de livebox
. Heb trouwens DNS van kpn / planet gebruikt die werkt een stuk sneller dus mochten mensen er probs mee ondervinden. DNS is 195.121.1.34 pri en secu is zelfde maar op einde 66
Ah nou ja hij doet het weer. Zal verder wel. Ik moet alleen even mijn telefonie opzeggen gebruik het amper. En wil een normaal modem ipv van de livebox
[ Voor 39% gewijzigd door WeAreLegion op 15-01-2009 00:21 ]
Wil je zeggen dat je A: gebruik kan maken van de DNS van een andere inet provider, en B: dat het "sneller" werkt? Defïneer sneller..,is dat als in me ping in games is lager, en webpagina's worden sneller gevonden/geladen, of ik heb wat extra kb'tjes bovenop mijn verbinding.WeAreLegion schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:49:
Heb trouwens DNS van kpn / planet gebruikt die werkt een stuk sneller dus mochten mensen er probs mee ondervinden. DNS is 195.121.1.34 pri en secu is zelfde maar op einde 66
@ Enver, geen probleem daar zijn we toch voor, zo ben ik
Ik wens je succes en hoop dat je het nog op tijd kan regelen.
Antwoord op A: Ja dat kan gewoonloewie-643- schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:03:
[...]
Wil je zeggen dat je A: gebruik kan maken van de DNS van een andere inet provider, en B: dat het "sneller" werkt? Defïneer sneller..,is dat als in me ping in games is lager, en webpagina's worden sneller gevonden/geladen, of ik heb wat extra kb'tjes bovenop mijn verbinding.
Antwoord op B: Sneller als in dat pagina's sneller geladen worden en dat heeft dan weer te maken dat pagina's sneller gevonden worden. Extra kbtjes krijg je er niet van want dat regelt de DNS namelijk niet.
Maar als je het wil proberen moet je modempagina gaan da naar admin gedeelte wachtwoord invullen dan naar Netwerk dan naar DNS relay. En hier kan je alles veranderen. Mocht je niks in kunnen vullen of dat hij het niet accepteer zet dan de DNS-Relay eerst even op niet actief dan alles toepassen dan alles veranderen en alles weer terug zetten.
Net weer maar eens geprobeerd.....en weer nee meneer het kan pas na het uitzitten van uw huidige contract, in mijn geval 1 Decloewie-643- schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:43:
[...]
Je zou kunnen proberen te vragen naar iemand die wel bekend is met de actievoorwaarden. De shit is alleen je moet snel zijn en de mazzel hebben om er doorheen te prikken want na 27 januari gaat het niet meer...
Ik heb vermeld dat het niet klopt dat ze de actie alleen mogen aanbieden na aflopen contract aan de hand van jouw verhaal....maar daar was bij hun niets van bekend. De medewerker zou het nogmaals gaan uitzoeken.....dussss......
Spijtig, Ik zou zeggen stuur er een klachtenbrief achteraan per fax dat hun verhaal en informatie verspreid over de diverse afdelingen niet consistent is. Dat de indruk gewekt wordt op de website dat je meteen kan overstappen. dm me anders ff stuur ik je mijn klachtenbrief.
Tis gewoon belachelijk dat Online niet weet waar ze het over hebben...
Tis gewoon belachelijk dat Online niet weet waar ze het over hebben...
Wat is hun faxnummer?
Faxen doet u via nummer 020 535 59 99Jogai schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:15:
Wat is hun faxnummer?
Nadat Online hier even down is geweest vanavond heb ik nu opeens een ander IP adres toegewezen gekregen
Meer mensen die hier last van hebben?
nope...al 1 1/2 jaar hetzelfde IP adres
Ik zit met een dik probleem.
We hebben op kantoor ADSL(over isdn) Lite. Een of andere pipo heeft er een wachtwoord opgezet dus moest ik hem resetten om hem opnieuw in te stellen. Maar nu zijn alle settings verloren gegaan. Na een hele tijd aan de helpdesk van online gehangen te hebben ben ik doorverwezen naar Speedtouch die me een goede firmware heeft gegeven zodat ik de Quick Setup kon doen.
Dus PPPoA
VPI: 8.35
En dan mijn username en password invoeren.
(password wis ik niet en heb hem laten verniewen en toen opgevraagd)
Na dit alles ingesteld te hebben werkt mijn internet nog niet (wel alle lampjes groen op het modem)
Het enige wat ik kreeg was een bericht van KPN in mijn browser dat mijn ADSL verbinding werkte maar de verificatie bij mijn ISP niet. Had te maken met mijn username en password.
Ik heb dus net gekeken of ik in de webmail kom (wordt nooit gebruik van gemaakt) en daar kom ik gewoon in met het nieuwe wachtwoord en de username.
Ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken.
We hebben op kantoor ADSL(over isdn) Lite. Een of andere pipo heeft er een wachtwoord opgezet dus moest ik hem resetten om hem opnieuw in te stellen. Maar nu zijn alle settings verloren gegaan. Na een hele tijd aan de helpdesk van online gehangen te hebben ben ik doorverwezen naar Speedtouch die me een goede firmware heeft gegeven zodat ik de Quick Setup kon doen.
Dus PPPoA
VPI: 8.35
En dan mijn username en password invoeren.
(password wis ik niet en heb hem laten verniewen en toen opgevraagd)
Na dit alles ingesteld te hebben werkt mijn internet nog niet (wel alle lampjes groen op het modem)
Het enige wat ik kreeg was een bericht van KPN in mijn browser dat mijn ADSL verbinding werkte maar de verificatie bij mijn ISP niet. Had te maken met mijn username en password.
Ik heb dus net gekeken of ik in de webmail kom (wordt nooit gebruik van gemaakt) en daar kom ik gewoon in met het nieuwe wachtwoord en de username.
Ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken.
Je gebruikt de verkeerde gegevens.
Zie ook: Wat zijn de standaard verbindingsinstellingen voor ADSL van online?
Zie ook: Wat zijn de standaard verbindingsinstellingen voor ADSL van online?
ADSL Go, Lite, Basic, Plus:
- VPI/VCI: 8/48
- Protocol: PPPoA
- Encapsulation: VC (null) (VCMUX)
- Formaat loginnaam: loginnaam@online.nl
Hm..bedankt 
Ik ga het morgen eens proberen.
Ze hebben mij dan steeds het verkeerde gegeven.
Edit
Vanmorgen even vroeg naar kantoor gegaan. Dus ik start een PC op en heb direct internet
zonder wat in te stellen.
Ik ga het morgen eens proberen.
Ze hebben mij dan steeds het verkeerde gegeven.
Edit
Vanmorgen even vroeg naar kantoor gegaan. Dus ik start een PC op en heb direct internet
[ Voor 74% gewijzigd door timskiej op 16-01-2009 10:16 ]
Ik heb direct opnieuw opgestart toen ik dit las, en ik kreeg vlgs mij een ander ipadres. dat vindt ik niet erg..Razr schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:43:
Nadat Online hier even down is geweest vanavond heb ik nu opeens een ander IP adres toegewezen gekregenMeer mensen die hier last van hebben?
Internet wordt steeds trager bij mij thuis 
Download gaat nu met hooguit 700 Kb.
Wordt er doodziek van, heb ze al 6x gebeld.
Elke keer sturen ze nieuwe dingen op
Download gaat nu met hooguit 700 Kb.
Wordt er doodziek van, heb ze al 6x gebeld.
Elke keer sturen ze nieuwe dingen op
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Op http://www.bellen.com/vas.../bellen-via-0900-nummers/ en http://www.televergelijk.nl/ kan je 0900-nummers vergelijken waarmee je goedkoop naar het buitenland kan bellen.
Als je belt vanaf een analoge KPN gelden de tarieven op de website. Echter ik lees op internet veel verhalen van mensen die op een andere wijze bellen (mobiel, CPS of VOIP) en die een toeslag moeten betalen.
Hoe zit dit bij Online? Rekent Online een toeslag op deze 0900 nummers? En maakt het daarbij nog uit welke aanbieder je uitkiest?
Als je belt vanaf een analoge KPN gelden de tarieven op de website. Echter ik lees op internet veel verhalen van mensen die op een andere wijze bellen (mobiel, CPS of VOIP) en die een toeslag moeten betalen.
Hoe zit dit bij Online? Rekent Online een toeslag op deze 0900 nummers? En maakt het daarbij nog uit welke aanbieder je uitkiest?
mmm nvm , reageerde op een oud bericht volgens mij.
[ Voor 91% gewijzigd door WeAreLegion op 17-01-2009 16:48 ]
Verwijderd
Hey allemaal,
Nu ben ik niet iemand die om geld verlegen zit of echt op de centen kijkt, maar wat ik me nu meemaak? Ik heb al een hele tijd Orange ADSL Family ofwel Online... nogiets. En ik dacht dat de prijs van deze dienst een euro of 35 was met telefonie erbij, blijkt het dat ik mijn gehele abonnement's periode (al sinds 2006 geloof ik) al 48 euro per maand betaal. Beetje vreemd, en nee ik bel niet. Never. Nooit.
Nu heb ik geen zin om een halfuur met die oplichters aan de telefoon te gaan zitten en wil ik zsm mijn abonnement opzeggen, dus zal ik maandag bellen met die dodo's.
Nu vragen jullie je af: Dus, wat is je punt?
1. Misschien handig om even je afschriften na te kijken
2. Ontvangt iemand wel rekeningen van Online? Ik namelijk niet?
3. Ik kan jullie dan ook mededelen hoe mijn ervaring met de opzegging verloopt, misschien dat het allemaal supervlot verloopt maar misschien wel allemaal heel erg jammerlijk. En daar heb je misschien wel wat aan toch?
Nou tot Maandag dus he.
Nu ben ik niet iemand die om geld verlegen zit of echt op de centen kijkt, maar wat ik me nu meemaak? Ik heb al een hele tijd Orange ADSL Family ofwel Online... nogiets. En ik dacht dat de prijs van deze dienst een euro of 35 was met telefonie erbij, blijkt het dat ik mijn gehele abonnement's periode (al sinds 2006 geloof ik) al 48 euro per maand betaal. Beetje vreemd, en nee ik bel niet. Never. Nooit.
Nu heb ik geen zin om een halfuur met die oplichters aan de telefoon te gaan zitten en wil ik zsm mijn abonnement opzeggen, dus zal ik maandag bellen met die dodo's.
Nu vragen jullie je af: Dus, wat is je punt?
1. Misschien handig om even je afschriften na te kijken
2. Ontvangt iemand wel rekeningen van Online? Ik namelijk niet?
3. Ik kan jullie dan ook mededelen hoe mijn ervaring met de opzegging verloopt, misschien dat het allemaal supervlot verloopt maar misschien wel allemaal heel erg jammerlijk. En daar heb je misschien wel wat aan toch?
Nou tot Maandag dus he.
Ik vind het nogal raar dat je er pas na twee jaar achterkomt hoeveel je eigenlijk aan Orange/Online betaalt. Tevens vind ik het nogal vreemd dat je meteen je abonnement wilt opzeggen en over "oplichters" begint te praten, kennelijk is er een fout gemaakt. Kan gebeuren, maar als jij er pas twee jaar later achterkomt vind ik het ook wel een beetje je eigen schuld.
Verwijderd
Als ik de voorwaarden goed heb gelezen, komt er naast Asdl/telefonie ook nog kosten bij voor de lijnhuur KPN als je geen KPN-aansluiting hebt en gaan ze die automatisch aanvragen. Heb je wel een KPN-aansluiting dan moet je bij die 20 euro nog zo n 10 euro optellen en kom je dus in totaal op zo n 30 euro p/m uit. Zelf heb ik in october 2008 verlengd en kreeg als aanbieding te betalen 25 euro p/m inclusief lijnhuur.loewie-643- schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:43:
[...]
Je zou kunnen proberen te vragen naar iemand die wel bekend is met de actievoorwaarden. De shit is alleen je moet snel zijn en de mazzel hebben om er doorheen te prikken want na 27 januari gaat het niet meer...
7.Indien u niet beschikt over een KPN telefoonaansluiting op het moment van bestellen, geeft u Online toestemming een telefoonlijn zonder KPN abonnement op het aansluitadres te bestellen ten behoeve van de aansluiting voor ADSL van Online.
Ik ben even bezig met een onderzoek, zouden jullie even willen helpen?
Ik ben namelijk tot de conclusie gekomen dat 1 van mijn 3 modems, een dikke condensator op het moederbord heeft. Ook heeft deze een Bluetooth chip maar of dat met die elco te maken heeft weet ik niet.
De 2 modems zonder elco -> downloaden rond de 1850kbps, uitval na verloop van tijd
Het modem met elco -> downloaden rond de 1930kbps, nog geen uitval en ook geen CRC-fouten en de HEC-teller staat op 0 (bij die andere al op 148).
Zouden jullie willen kijken of jullie ook zo'n dikke condensator hebben (helemaal voorin, tegen het schot met de aansluitingen) en zo ja, valt hij bij jullie dan ook uit bij het downloaden of hebben jullie nergens last van? En hebben jullie telefonie erbij, of niet*?
Want misschien ligt het wel daaraan, dat hij door die elco een stabielere verbinding heeft....
*: Ik heb op het modem zonder elco de telefonie, ik heb nog geen mac-swap laten doen naar het modem met elco, omdat misschien het uitvallen ook wel alleen bij mensen mét telefonie is....
Dus mensen, post jullie bevindingen a.u.b.
edit: laat maar, na 3 uur downloaden viel ook dit modem uit...
Ik ben namelijk tot de conclusie gekomen dat 1 van mijn 3 modems, een dikke condensator op het moederbord heeft. Ook heeft deze een Bluetooth chip maar of dat met die elco te maken heeft weet ik niet.
De 2 modems zonder elco -> downloaden rond de 1850kbps, uitval na verloop van tijd
Het modem met elco -> downloaden rond de 1930kbps, nog geen uitval en ook geen CRC-fouten en de HEC-teller staat op 0 (bij die andere al op 148).
Zouden jullie willen kijken of jullie ook zo'n dikke condensator hebben (helemaal voorin, tegen het schot met de aansluitingen) en zo ja, valt hij bij jullie dan ook uit bij het downloaden of hebben jullie nergens last van? En hebben jullie telefonie erbij, of niet*?
Want misschien ligt het wel daaraan, dat hij door die elco een stabielere verbinding heeft....
*: Ik heb op het modem zonder elco de telefonie, ik heb nog geen mac-swap laten doen naar het modem met elco, omdat misschien het uitvallen ook wel alleen bij mensen mét telefonie is....
Dus mensen, post jullie bevindingen a.u.b.
edit: laat maar, na 3 uur downloaden viel ook dit modem uit...
[ Voor 17% gewijzigd door maarud op 18-01-2009 13:57 ]
Verwijderd
Haha nee nu is het mijn schuld. Nee dacht het niet, ze hebben verdorie niet eens een abonnement van 48 euro. Hoe verklaar je dat? Je kan gewoon niet op precies 48 euro per maand uitkomen. Nu kan het aan mijn gezond verstand liggen, maar dat is toch ietwat vreemd? Zelfs niet met bellen omdat je altijd minimaal een minuut afrekent en er geen mogelijkheid bestaat om precies op 48 euro uit te komen. Dan moet er bij die gasten toch een belletje gaan rinkelen? Ik heb geen starttarief en ik betaal per minuut (niet per seconde) naar mobiele telefoons. Bedrag per minuut bedraagt 0.165 euro en 13 euro gedeeld door dit is 78.78 minuten. Maar je kan niet op decimalen uitkomen omdat je per minuut afrekent. Snapt u?
Natuurlijk het is slordig van mij, maar om dan te zeggen dat de schuld bij mij ligt, daar ben ik het absoluut mee oneens, ik ben driekwart van het jaar niet aanwezig en ik heb alles op automatische incasso staan omdat ik geen tijd heb om alle rekeningen handmatig in te voeren en/of te controleren.
En ja ik noem die mensen weldegelijk oplichters. Met een 20Mbit abonnement gemiddeld uitkomen op een 6.6 mbps is wel ietwat zielig he. En dan 48 euro per maand te vragen voor een ernstig haperende verbinding. Het is dat het ontzettend goedkoop is en ik er toch vrijwel nooit gebruik van maak. Anders zou ik wel elke dag aan de klantenservice hangen. Ik heb als ik thuis ben bijvoorbeeld WoW ga spelen latencies van 1200+ terwijl de buurman niet boven 80 a 100 uitkomt.
Weet je wat helemaal grappig is, als ik de Online website bezoek en voor de grap een snelheidsmeting doe, staat dat ik tussen de 18 en 20 mb uit zal komen. En mijn huidige snelheid schatten ze op een 2mbit haha.
Natuurlijk het is slordig van mij, maar om dan te zeggen dat de schuld bij mij ligt, daar ben ik het absoluut mee oneens, ik ben driekwart van het jaar niet aanwezig en ik heb alles op automatische incasso staan omdat ik geen tijd heb om alle rekeningen handmatig in te voeren en/of te controleren.
En ja ik noem die mensen weldegelijk oplichters. Met een 20Mbit abonnement gemiddeld uitkomen op een 6.6 mbps is wel ietwat zielig he. En dan 48 euro per maand te vragen voor een ernstig haperende verbinding. Het is dat het ontzettend goedkoop is en ik er toch vrijwel nooit gebruik van maak. Anders zou ik wel elke dag aan de klantenservice hangen. Ik heb als ik thuis ben bijvoorbeeld WoW ga spelen latencies van 1200+ terwijl de buurman niet boven 80 a 100 uitkomt.
Weet je wat helemaal grappig is, als ik de Online website bezoek en voor de grap een snelheidsmeting doe, staat dat ik tussen de 18 en 20 mb uit zal komen. En mijn huidige snelheid schatten ze op een 2mbit haha.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 15:01 ]
Besten, ik weet niet of ik hier in het goede topic ben, maar ik ben ook al een tijdje online klant, en ik heb ADSL extra + telefonie. Ik ben alleen niet tevreden over het modem, is er ook de mogelijkheid om een ander modem te kopen en hiermee de livebox te vervangen?
bij het doorbladeren van dit topic had je kunnen lezen dat dit alleen kijken als je géén telefonie hebt. Als je dit wel hebt zit je net zoals ik met een livebox opgescheeptgerbenvandijk schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:50:
Besten, ik weet niet of ik hier in het goede topic ben, maar ik ben ook al een tijdje online klant, en ik heb ADSL extra + telefonie. Ik ben alleen niet tevreden over het modem, is er ook de mogelijkheid om een ander modem te kopen en hiermee de livebox te vervangen?
Verwijderd
@ Gerben
Je kan de Linksys WAG354G Wireless-G ADSL 2+ Modem Router gebruiken in combinatie met een splitter en een belbudget abbo van KPN nemen als je nooit belt maar wel bereikbaar wilt blijven. Maar anders kun je namelijk niet de voip mogelijkheden van Online gebruiken.
Of je moet de Livebox blijven gebruiken, kwalitatief niet een bizar slechte modem.
Je kan de Linksys WAG354G Wireless-G ADSL 2+ Modem Router gebruiken in combinatie met een splitter en een belbudget abbo van KPN nemen als je nooit belt maar wel bereikbaar wilt blijven. Maar anders kun je namelijk niet de voip mogelijkheden van Online gebruiken.
Of je moet de Livebox blijven gebruiken, kwalitatief niet een bizar slechte modem.
Verwijderd
I.p.v hier te komen zeuren, zou je misschien even beter je online-nota's erbij kunnen pakken. Op je persoonlijke pagina kan je precies tot op de cent uitgerekend zien wat ze je in rekening hebben gebracht. Mocht je het niet met ze eens zijn, dan kan je gewoon contact met de klantenservice opnemen. Als laatste optie zou je je advocaat vast aan Online zijn verhinderdata door kunnen laten geven.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:46:
Haha nee nu is het
[knip een lang ge-oreer]
haha.
[afbeelding]
Verwijderd
Ik deel mijn ervaring, daar is dit topic toch voor?
Maar op je suggestie, kan ik niet op inloggen, en inloggegevens sturen ze per post op. Misschien sturen ze dan ook alle nota's mee die ik nooit heb ontvangen.
Maar op je suggestie, kan ik niet op inloggen, en inloggegevens sturen ze per post op. Misschien sturen ze dan ook alle nota's mee die ik nooit heb ontvangen.
Ik ben sinds januari 2004 klant bij Wanadoo/Orange/Online met een ADSL Lite (deels via KPN) abonnement.
Online heeft mij gisteren gebeld over dat mijn abonnement verouderd is en dat ik teveel betaal (€36 per maand). De medewerker gaf me een aanbod mijn abonnement om te zetten naar ADSL Extra, omdat het volgens hun goedkoper is en sneller is (8 Mbit/s i.p.v. 3 Mbit/s) dan mijn huidige abonnement. Ik heb gezegd dat ik er even over wil nadenken. Nou is mijn vraag is dat echt zo? En dan krijg ik zeker een ander modem? Ik heb nou een SpeedTouch 510. Een draadloze router heb ik al.
Online heeft mij gisteren gebeld over dat mijn abonnement verouderd is en dat ik teveel betaal (€36 per maand). De medewerker gaf me een aanbod mijn abonnement om te zetten naar ADSL Extra, omdat het volgens hun goedkoper is en sneller is (8 Mbit/s i.p.v. 3 Mbit/s) dan mijn huidige abonnement. Ik heb gezegd dat ik er even over wil nadenken. Nou is mijn vraag is dat echt zo? En dan krijg ik zeker een ander modem? Ik heb nou een SpeedTouch 510. Een draadloze router heb ik al.
Verwijderd
Ik zou niet overstappen naar een Livebox. Kijk dan liever naar alternatieven. Over 1 punt had de medewerker wel gelijk, je betaalt inderdaad teveel. Maar die 24 euro per maan van ADSL Extra is ook onzin want waarschijnlijk gooien ze er huur voor de LB bij van 6 euro en 3 euro om dat ding wireless aan de praat te krijgen en wellicht zelfs nog KPN lijnhuur van 10 euro per maand.
Dus 24+6+3+10(?)= 43 euro per maand als het ff niet meezit. Kijk dan liever naar Alice of Vodafone die relatief normale aparatuur gebruiken zonder verborgen kosten. Bij Vodafone krijg je nu ook een leuke wireless modem/router van linksys geloof ik en 8 Mbit voor 29.95 per maand..
Of je houd je huidige abonnement.
Dus 24+6+3+10(?)= 43 euro per maand als het ff niet meezit. Kijk dan liever naar Alice of Vodafone die relatief normale aparatuur gebruiken zonder verborgen kosten. Bij Vodafone krijg je nu ook een leuke wireless modem/router van linksys geloof ik en 8 Mbit voor 29.95 per maand..
Het verschil tussen je downstream demping en upstream demping is erg groot.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:46:
...
[afbeelding]
Mogelijkheden:
Rotte Livebox adapter
Rotte splitter
Rotte bekabeling
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Och in 2006 was het nog veel erger hoor, toen had ik gemiddeld 4Mbit, toen heb ik KPN en een aannemer gebeld om alles na te checken en na de check heb ik alles voor de zekerheid nog laten vervangen. Ook de Livebox is 1x vervangen na aandringen, de bekabeling dus ook. De splitter zit ingebouwd in de Livebox dus dat moet geen probleem meer opleveren.
Hemelsbreed heb ik een afstand van 1127 meter van mijn centrale en als ik het uitreken is het 2070 meter. Nu kan het aan mij liggen maar is het verschil niet bijzonder groot?
Hemelsbreed heb ik een afstand van 1127 meter van mijn centrale en als ik het uitreken is het 2070 meter. Nu kan het aan mij liggen maar is het verschil niet bijzonder groot?
Nee dat is niet heel erg groot, want kabels liggen nooit hemelsbreed naar de wijkcentrale. De kabels liggen echt op de vreemdste manieren naar een wijkcentrale dus het kan inderdaad maar zo zijn dat er gewoon een heel stuk bij komt omdat het gewoone en andere route volgt, en dat kan dus bijvoorbeeld liggen aan het feit dat een kabelverdeler ergens uit de route staat of wat dan ook.
Verwijderd
Ah okay, natuurlijk.
Maar ik heb echt geen idee wat deze ongein veroorzaakt. Als Online het kan oplossen na 2 jaar zou ik dat erg wenselijk vinden, ik heb geen tijd om over te stappen met alle narigheid en procedurele fouten van dien.
Maar als het moet, tja.
Maar ik heb echt geen idee wat deze ongein veroorzaakt. Als Online het kan oplossen na 2 jaar zou ik dat erg wenselijk vinden, ik heb geen tijd om over te stappen met alle narigheid en procedurele fouten van dien.
Maar als het moet, tja.
als je nou gewoon op mijn online kijkt naar je factuur. http://www.online.nl/mijn-online/Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:46:
Haha nee nu is het mijn schuld. Nee dacht het niet, ze hebben verdorie niet eens een abonnement van 48 euro. Hoe verklaar je dat? Je kan gewoon niet op precies 48 euro per maand uitkomen. Nu kan het aan mijn gezond verstand liggen, maar dat is toch ietwat vreemd? Zelfs niet met bellen omdat je altijd minimaal een minuut afrekent en er geen mogelijkheid bestaat om precies op 48 euro uit te komen. Dan moet er bij die gasten toch een belletje gaan rinkelen? Ik heb geen starttarief en ik betaal per minuut (niet per seconde) naar mobiele telefoons. Bedrag per minuut bedraagt 0.165 euro en 13 euro gedeeld door dit is 78.78 minuten. Maar je kan niet op decimalen uitkomen omdat je per minuut afrekent. Snapt u?
[afbeelding]
en latency in wow hoort idd niet 1200+ te zijn maar je zou ook naar andere oorzaken kunnen gaan zoeken voordat je gelijk naar online wijst. ik had dat namelijk ook ooit een keer. bij nader onderzoek kwam ik er achter dat mijn latency zo slecht was geworden nadat ik Nokia PC suite had geinstalleerd.
en volgens mij heb jij met je volle verstand een contract getekend met orange of online voor een tot 20 mbit verbinding als je gegarandeerde snelheden wil moet je naar de kabel of naar fiber
[ Voor 4% gewijzigd door Mili op 18-01-2009 17:15 ]
Verwijderd
Daar kan ik niet op inloggen, ze sturen mij de inlogdata toe.
Ik heb inmiddels ook gebeld met de technische helpdesk (wel netjes dat die zondags geopend zijn) en die melden mij dat er niets mis is met mijn lijn en desgevraagd kunnen zij geen uitspraken doen over de snelheid.
Maargoed bel morgen wel. Over de contractkosten zeggen ze het volgende (als ik me het nog goed kan herinneren);
- 40 Euro maandelijks abonnement
- 3 Euro Wifi kosten
- 4 Euro PC veiligheid
- 1 Euro Antispam
Totaal 48.00 euro per maand inc. BTW.
Maar mijn contract zegt 29.95 per maand inclusief lijnhuur KPN, Huur LB en Wifi adapter.
Geen woord over andere additionele diensten. Toen ik het vroeg aan de medewerker, zuchtte hij en zei hij; "Meneer, ik wordt niet betaald om tegen u te liegen..."
Toen heb ik de man vriendelijk bedankt en tot 10 geteld en mezelf voorgenomen maandag dus terug te bellen. Misschien heb ik een depressieve medewerker getroffen ofzo.
Ik heb inmiddels ook gebeld met de technische helpdesk (wel netjes dat die zondags geopend zijn) en die melden mij dat er niets mis is met mijn lijn en desgevraagd kunnen zij geen uitspraken doen over de snelheid.
Maargoed bel morgen wel. Over de contractkosten zeggen ze het volgende (als ik me het nog goed kan herinneren);
- 3 Euro Wifi kosten
- 4 Euro PC veiligheid
- 1 Euro Antispam
Maar mijn contract zegt 29.95 per maand inclusief lijnhuur KPN, Huur LB en Wifi adapter.
Geen woord over andere additionele diensten. Toen ik het vroeg aan de medewerker, zuchtte hij en zei hij; "Meneer, ik wordt niet betaald om tegen u te liegen..."
Toen heb ik de man vriendelijk bedankt en tot 10 geteld en mezelf voorgenomen maandag dus terug te bellen. Misschien heb ik een depressieve medewerker getroffen ofzo.
Verwijderd
Oh en Mili, het is niet nodig om me te wijzen op mijn verstand. Ik denk dat in alle redelijkheid 6 Mbit niet bepaald netjes is als je een 12 tot 20 Mbit verbinding verwacht.
Dus je hoeft ook niet zo onvriendelijk te reageren, ik ben geen noob ofzo...als je nou gewoon op mijn online kijkt naar je factuur. http://www.online.nl/mijn-online/
en latency in wow hoort idd niet 1200+ te zijn maar je zou ook naar andere oorzaken kunnen gaan zoeken voordat je gelijk naar online wijst. ik had dat namelijk ook ooit een keer. bij nader onderzoek kwam ik er achter dat mijn latency zo slecht was geworden nadat ik Nokia PC suite had geinstalleerd.
en volgens mij heb jij met je volle verstand een contract getekend met orange of online voor een tot 20 mbit verbinding als je gegarandeerde snelheden wil moet je naar de kabel of naar fiber
Modemhuur is 1 euro per maand, hoe kom je aan 6? Lijkt me toch slim als je je eerst wat meer verdiept en bekijk inderdaad je facturen eens dan kom je er vanzelf achter. Denk je dat het niet klopt neem dan contact op met de helpdesk.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:49:
Ik zou niet overstappen naar een Livebox. Kijk dan liever naar alternatieven. Over 1 punt had de medewerker wel gelijk, je betaalt inderdaad teveel. Maar die 24 euro per maan van ADSL Extra is ook onzin want waarschijnlijk gooien ze er huur voor de LB bij van 6 euro en 3 euro om dat ding wireless aan de praat te krijgen en wellicht zelfs nog KPN lijnhuur van 10 euro per maand.
Ik wil ook geen livebox, maar gewoon liever mijn huidige modem behouden. Aangezien ik KPN heb, betaal ik als het goed is geen lijnhuur en zoals ik net heb gezegd heb ik al een draadloze router.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:49:
Alice is hier niet beschikbaar en Vodafone is geen optie, aangezien ik al KPN heb.
Verwijderd
Geen idee, doe ik dat? Ik stak alleen mijn metingen af tegen die van mijn buren die ook wowen op dezelfde server.ElementriX schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:41:
Waarom geef je een WoW server (ergens in the middle of no where?) dan aan als meetpunt.
Verwijderd
Ja dat is wat die meneer aan de telefoon mij mededeelt, en zoals hij zelf al zegt;Oppie schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:46:
[...]
Modemhuur is 1 euro per maand, hoe kom je aan 6? Lijkt me toch slim als je je eerst wat meer verdiept en bekijk inderdaad je facturen eens dan kom je er vanzelf achter. Denk je dat het niet klopt neem dan contact op met de helpdesk.
Meneer ik wordt niet betaald om tegen u te liegen.
Misschien moet jij je facturen leren lezen ofzo?
Verwijderd
Moet je ze even bellen en vragen of ze je het abonnement kunnen leveren zonder modem. En dan neem je gewoon die Linksys modem die ik ergens hierboven aangaf i.c.m. een splitter en je huidige KPN abonnement.Zidane007nl schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:01:
[...]
Ik wil ook geen livebox, maar gewoon liever mijn huidige modem behouden. Aangezien ik KPN heb, betaal ik als het goed is geen lijnhuur en zoals ik net heb gezegd heb ik al een draadloze router.
Alice is hier niet beschikbaar en Vodafone is geen optie, aangezien ik al KPN heb.
Verwijderd
En wat betreft vervolg van mijn avonturen met Online, ik zal ze maar niet delen met dit "Ervaringen Topic" want ik vind dat er wat negatief op mij gereageerd wordt. En ik moet telkens in herhaling vallen en daar heb ik geen zin in. Zijn comp.nerds dan echt sociaal gehandicapped? Later folks.
Als ik eerlijk ben vind ik jou eerder degene die sociaal gehandicapt overkomt hoor. Het is ongetwijfeld de fout van Orange dat ze een verkeerd bedrag in rekening brengen, maar ik vind het 100% jouw fout dat je twee jaar lang daadwerkelijk het verkeerde bedrag betaalt. Als je volgens je contract €30 per maand had moeten betalen had je dat moeten doen, je bent niet verplicht om ja en amen tegen Online te knikken. Maar goed, ik ga verder niet vertellen hoe jij je financiën moet regelen, maar ik vind het wel slordig dat je het nu pas opmerkt.
[ Voor 17% gewijzigd door MarcoC op 19-01-2009 03:39 ]
helaas is de livebox en de daarbij horende huur van 1 euro verplicht die van mij ligt ook al 3 jaar stof te hapen.Zidane007nl schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:01:
[...]
Ik wil ook geen livebox, maar gewoon liever mijn huidige modem behouden. Aangezien ik KPN heb, betaal ik als het goed is geen lijnhuur en zoals ik net heb gezegd heb ik al een draadloze router.
weet je zeker dat die 29.95 geen aanbieding was ooit. kan me namelijk nog wel zoiets herinneren van 2 jaar geleden en toen je stillzwijgend met een jaar verlengde ben je automatisch akkoord gegaan met het normale tarief van 39.95. en afgelopen zomer (exacte maand zo ik zo snel even niet weten maar denk aan mei-aug) heeft online de prijzen naar boven afgerond. daar is iedereen toen per email en per brief over op de hoogte gesteld.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:22:
Daar kan ik niet op inloggen, ze sturen mij de inlogdata toe.
- 3 Euro Wifi kosten
- 4 Euro PC veiligheid
- 1 Euro Antispam
het was niet kwaad bedoelt ofzo maar jij liep zo te "schreeuwen" en te doen dat ik gewoon wilde zeggen. probeer even reeel en eerlijk te blijven. je mening geven is best toe gestaan. maar jij liep online van alles ineens de schuld te geven. de factoren die bepalen hoeveel mbit je haalt zijn zo moeilijk te bepalen. als jij nou kan bewijzen dat bij de buurman die Tele2(of alice of telfort of een andere provider die ik vergeet) meer haalt dan de 6mbit die jij haalt dan heb je een case. anders is dat gewoon de beperking van in jouw geval aanwezige factoren(afstand, kwaliteit, enz, enz) en kan je online niet echt de schuld hiervan geven. ik woon op 2 km hemels breed en waarschijnlijk 2,5 km werkelijk en heb door gebruik te maken van een eigen modem me snelheid naar 7,5 tot 8 mbit weten te krijgen. maar toen ik net overstapte naar wanadoo family met livebox moest ik het ook doen met 2 tot 4 mbit terwijl 20mbit was "belooft". maarja boos worden heeft helaas totaal geen zin. mening geven is owk. maar overdrijf niet.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:25:
Oh en Mili, het is niet nodig om me te wijzen op mijn verstand. Ik denk dat in alle redelijkheid 6 Mbit niet bepaald netjes is als je een 12 tot 20 Mbit verbinding verwacht.
[...]
Dus je hoeft ook niet zo onvriendelijk te reageren, ik ben geen noob ofzo...
[ Voor 32% gewijzigd door Mili op 19-01-2009 04:53 ]
Verwijderd
Omtrent T-mobile/Online actieloewie-643- schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:03:
[...]
@ Enver, geen probleem daar zijn we toch voor, zo ben ikOnline heeft me ook stilzwijgend verlengd, via een e-mail destijds in de mailbox die ik nooit gebruikte. En de reclame kwam per post. Dat was ook de aanleiding voor mijn eerste en tweede klachtenbrief. De derde heb ik gestuurd over hoe misleidend hun actie voorwaarden wel niet zijn betreft deze T-mobile/Online actie, en dat ze al twee keer eerder "niets voor mij konden doen"
Ik wens je succes en hoop dat je het nog op tijd kan regelen.
Naaahhh wat denk je, donderdag 16:50 gebeld om van de actie gebruik te kunnen maken. "Sorry meneer, het is nu echt te laat. Belt u morgen even terug.
Vrijdag gebelt, "Meneer u wordt morgen of maandag teruggebeld door een collega".
Vandaag rond 13:45 weer gebeld en gevraagd of ze me wilden doorverbinden. "Nee meneer, u heeft toch een afspraak dat u teruggebeld wordt?" Ja, maar je kan me toch ook gewoon doorverbinden? "Maar ik lees hier dat u teruggebeld wordt". Ja, maar het is nu inmiddels al weer bijna 14:00 uur, dus ik wil graag doorverbonden worden met de juiste afdeling."Ja OK, ik kan u wel doorverbinden"........12 minuten later nog steeds niemand aan de lijn gehad", dus maar neergelegd.
Om 16:00 uur maar zelf gebelt: "Meneer u kunt gebruik maken, maar dan verandert uw opzegtermijn naar februari 2010. (Dat is dus 5 maanden langer vast aan Online.) Dus ik vroeg waar dat nou precies in de actievoorwaarden staat, mevrouw ging het opzoeken, maar kwam vervolgens terug met mededeling dat ze het niet kon vinden, en dat het wel een half uur kon duren maar dat ik van haar maar moest aannemen dat ze alles wist van de actie. Nou, had ik in de zelfde tijd dat zij (1 minuut) had gekeken in de voorwaarden ook gezocht en ik vond iets dergelijks in artikel 13, daarin staat letterlijk:
"Indien u van abonnementstype wisselt, gaat u een nieuwe overeenkomst aan waarop de algemene voorwaarden van Online Breedband BV van toepassing zijn. Dat betekent o.a. dat u een nieuw contract heeft dat 12 maanden geldig is. "
Dus ik las dat op en mevrouw zei, "ja dat is het". Maar ik wissel helemaal niet van abonnementstype, dus er gaat ook geen nieuwe overeenkomst in werking! Ik heb de duurste abbo die er is. Sorry, maar dit is echt je reinste misleiding van Online. Ik ga er gelijk een klachtbrief over versturen.
Tips anyone?
Ik betreur het ook dat Online zo omgaat met hun klanten, en dat de kennis van hun acties niet wijdverspreid is over hun service desk. Jij had net als ik op het laatste dan wel dus de juiste dame te pakken. En wat ik begrepen heb, is dat er wel een nieuwe overeenkomst gesloten wordt met je, een nieuw contract, want Online kan het administratief/technisch niet verwerken om je huidige abo om te zetten naar de T-Mobile actie.Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:26:
[...]
Omtrent T-mobile/Online actie
Naaahhh wat denk je, donderdag 16:50 gebeld om van de actie gebruik te kunnen maken. "Sorry meneer, het is nu echt te laat. Belt u morgen even terug.
Vrijdag gebelt, "Meneer u wordt morgen of maandag teruggebeld door een collega".
Vandaag rond 13:45 weer gebeld en gevraagd of ze me wilden doorverbinden. "Nee meneer, u heeft toch een afspraak dat u teruggebeld wordt?" Ja, maar je kan me toch ook gewoon doorverbinden? "Maar ik lees hier dat u teruggebeld wordt". Ja, maar het is nu inmiddels al weer bijna 14:00 uur, dus ik wil graag doorverbonden worden met de juiste afdeling."Ja OK, ik kan u wel doorverbinden"........12 minuten later nog steeds niemand aan de lijn gehad", dus maar neergelegd.
Om 16:00 uur maar zelf gebelt: "Meneer u kunt gebruik maken, maar dan verandert uw opzegtermijn naar februari 2010. (Dat is dus 5 maanden langer vast aan Online.) Dus ik vroeg waar dat nou precies in de actievoorwaarden staat, mevrouw ging het opzoeken, maar kwam vervolgens terug met mededeling dat ze het niet kon vinden, en dat het wel een half uur kon duren maar dat ik van haar maar moest aannemen dat ze alles wist van de actie. Nou, had ik in de zelfde tijd dat zij (1 minuut) had gekeken in de voorwaarden ook gezocht en ik vond iets dergelijks in artikel 13, daarin staat letterlijk:
"Indien u van abonnementstype wisselt, gaat u een nieuwe overeenkomst aan waarop de algemene voorwaarden van Online Breedband BV van toepassing zijn. Dat betekent o.a. dat u een nieuw contract heeft dat 12 maanden geldig is. "
Dus ik las dat op en mevrouw zei, "ja dat is het". Maar ik wissel helemaal niet van abonnementstype, dus er gaat ook geen nieuwe overeenkomst in werking! Ik heb de duurste abbo die er is. Sorry, maar dit is echt je reinste misleiding van Online. Ik ga er gelijk een klachtbrief over versturen.
Tips anyone?
In mijn geval was het belangrijk dat ik ipv 34,00 euro in de maand terugval naar 20,00 euro in de maand. En als ik zolang als ik dat wil gebruik maak van die actie is dat toch mooi meegenomen, hier in het zuiden van limburg duurt het nog wel een jaartje of 3, 4, eer er snel maar vooral betaalbaar glasvezel in de grond ligt. En dan is 20 euro per maand voor 16 mbit effectief geen cent te veel.
Succes
Vandaag had ik een positieve ervaring met de helpdesk.
De situatie: Ik ga per 1 februari verhuizen naar een adres waar al internet is. De aanstaande nieuwe bewoners gaven in eerste instantie aan interesse te hebben in het overnemen van mijn KPN Belbudget + Online ADSL Extra abonnement. Daar zagen ze gisteren ineens toch vanaf
.
Dus ik bel vandaag voor het eerst met Online over de situatie. Na nog geen minuutje wachten had ik al een medewerker aan de lijn. Die kon mij gelijk vertellen dat bij verhuizing naar een adres waar al internet is, het abonnement opgezegd kan worden per de verhuisdatum. De eis is wel dat ik een kopie van de factuur van dat internetabonnement + een kopie uittreksel van de gemeente ter bewijs dat ik daar dan woon opstuur en bij voorkeur aangetekend. Dat kan natuurlijk pas nadat ik verhuisd ben, maar afgeschreven abonnementsgelden van na de verhuizing worden na het opsturen van de bewijsstukken teruggestort.
Kortom, prima service van Online!
(onder voorbehoud dat dit ook echt zo gaat werken natuurlijk)
De situatie: Ik ga per 1 februari verhuizen naar een adres waar al internet is. De aanstaande nieuwe bewoners gaven in eerste instantie aan interesse te hebben in het overnemen van mijn KPN Belbudget + Online ADSL Extra abonnement. Daar zagen ze gisteren ineens toch vanaf
Dus ik bel vandaag voor het eerst met Online over de situatie. Na nog geen minuutje wachten had ik al een medewerker aan de lijn. Die kon mij gelijk vertellen dat bij verhuizing naar een adres waar al internet is, het abonnement opgezegd kan worden per de verhuisdatum. De eis is wel dat ik een kopie van de factuur van dat internetabonnement + een kopie uittreksel van de gemeente ter bewijs dat ik daar dan woon opstuur en bij voorkeur aangetekend. Dat kan natuurlijk pas nadat ik verhuisd ben, maar afgeschreven abonnementsgelden van na de verhuizing worden na het opsturen van de bewijsstukken teruggestort.
Kortom, prima service van Online!
Daar zit em meestal het probleem...colbrac schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:13:
onder voorbehoud dat dit ook echt zo gaat werken natuurlijk)
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Komt iemand het volgende bekend voor?
Regelmatig (ongeveer een keer in de twee dagen) heeft de livebox geen verbinding meer.
Reboot helpt niet, stroom er af en er op helpt niet.
Hij geeft zelfs aan bij het rebooten van de webinterface dat gecontroleerd moet worden of de bekabeling is aangesloten.
Het enige wat helpt is... een telefoontje plegen naar een willekeurig nummer. Dit gaat dan via de KPN lijn (dé reden waarom ik nog altijd een belbudget abonnement bij KPN heb: als fallback)
Een paar tellen later heb je dan weer verbinding.
Ik kwam daar achter toen ik toch maar eens de helpdesk wilde bellen.
Is dit nu iets in de livebox, of iets in de KPN centrale?
Regelmatig (ongeveer een keer in de twee dagen) heeft de livebox geen verbinding meer.
Hij geeft zelfs aan bij het rebooten van de webinterface dat gecontroleerd moet worden of de bekabeling is aangesloten.
Het enige wat helpt is... een telefoontje plegen naar een willekeurig nummer. Dit gaat dan via de KPN lijn (dé reden waarom ik nog altijd een belbudget abonnement bij KPN heb: als fallback)
Zou even gaan bellen als je verbinding eruit ligt dan kan dat wel vastgesteld worden.BBrunekreeft schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:25:
Komt iemand het volgende bekend voor?
Probleem is dan, zodra ik bel wordt de verbinding hersteld.Oppie schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:56:
[...]
Zou even gaan bellen als je verbinding eruit ligt dan kan dat wel vastgesteld worden.
Zal dus even mobiel moeten bellen
Dit topic is gesloten.