[Online.nl] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.057 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09 09:51

Praetextatus

the dutch_paki

Heb nu bijna 3 weken al geen internet. Iets teveel false beloften betreft oplossingen. Ik wacht nog tot de 3 weken om zijn. Als t niet is opgelost dan is t vaarwel online. Jammer dat ze zulke erge service leveren

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Online biedt ADSL Extra aan voor 15,-/maand. ADSL Extra + Basis Telefonie is 20,-/maand.
Ik zelf heb ADSL Extra besteld en nu kan ik via Mijn Online Telefonie Basis voor 1 euro/maand bestellen, oftewel dan betaal ik 16,-/maand. Wat klopt er niet aan mijn verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:18
ElementriX schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:37:
Online biedt ADSL Extra aan voor 15,-/maand. ADSL Extra + Basis Telefonie is 20,-/maand.
Ik zelf heb ADSL Extra besteld en nu kan ik via Mijn Online Telefonie Basis voor 1 euro/maand bestellen, oftewel dan betaal ik 16,-/maand. Wat klopt er niet aan mijn verhaal?
was het niet zo dat ADSL-extra + telefonie 20 euro was (dus het volledige telefonie pakket langer gratis bellen dan het basispakket? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand hoe dit kan.

ik wil mijn abonnement ADSL + familie opzeggen.
vanaf 2006 heb ik deze.

op 'mijn online' staat Automatische verlenging: Nee.

Einddatum abonnement 31 - 10 - 2009
Afkoopvrij: Nee

Staat er 'Nee' in de kolom Afkoopvrij, dan betaalt u (bij voortijdige opzegging) uw huidige abonnement nog af tot het einde van de lopende abonnementsperiode.

je zou toch denken dat Automatische verlenging: Nee. betekend dat je gewoon kan opzeggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
nee, automatische verlenging houd in dat hij na 31-10-2009 niet automatisch verlengd word met nog een jaar bjivoorbeeld. De kolom Afkoopvrij houd in dat als je nu je verbinding opzegt je de abbo kosten tot 31-10 gewoon moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik heb het abo al sinds 2006 en ik heb nooit iets moeten verlengen, waarom zal dat ik 2009 dan niet zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Weet het niet helemaal zeker maar denk dat ze gewoon iets gewijzigd hebben in hun beleid, misschien door de naams verandering of iets dergelijks. Maar weet wel dat het is wat ik in bericht hiervoor aangaf. Het blijft er op neer komen dat als je het nu opzegt je zoiezo je abbo moet betalen omdat het dus niet afkoop vrij is.

@hieronder

Jups, daar zal het inderdaad wel mee te maken hebben

[ Voor 9% gewijzigd door WeAreLegion op 24-01-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
ik denk dat ze gewoon een voorschot nemen op die wetswijziging van 1 juli 2009 waarin het verboden wordt om automatische stilzwijgende verleningen op te leggen van 1 jaar.
als iemand voorheen een internet of telefonieabbonement afsloot werd vaak na 1 jaar automatisch weer een vol jaar vast aan je providers als je niet optijd opzegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02
Mja wilde dus ook opzeggen omdat ik digitale tv wilde van ziggo en alles in 1 goedkoper is. Dan wat ik nu betaal aan online en ziggo straks.

Maar kan op 1-11-2009 opzeggen..
Hopelijk gaan ze de algemenevoorwaarden nog wijzigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
er zijn nogsteeds een beetje mixed feelings over ziggo maar ik hoop van harte dat ze dat straks in juli hebben opgelost want dat alles-in-1 plus gaat straks met die nieuwe snelheid zo'n stuk aantrekkelijker worden dan Online door mijn afstand tot de centrale.(Online zal ik hier nooit meer dan 8 Mbit halen)
zelfs het Internet Z2 abbo wordt sneller er kost bijna net zo veel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tito129 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:41:
Mja wilde dus ook opzeggen omdat ik digitale tv wilde van ziggo en alles in 1 goedkoper is. Dan wat ik nu betaal aan online en ziggo straks.

Maar kan op 1-11-2009 opzeggen..
Hopelijk gaan ze de algemenevoorwaarden nog wijzigen..
ik ga ze wel even bellen.
als ik geen stil zwijgend contract heb dan kunnen ze het ook niet verlengen met een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:31:
[...]

ik ga ze wel even bellen.
als ik geen stil zwijgend contract heb dan kunnen ze het ook niet verlengen met een jaar.
Dat konden ze wel want die wet gelde toen jou contract verlengt wet nog niet. Dus dat bellen heeft weinig nut hoor. Het is vervelend maar ze staan in dit geval wel in hun recht hoe krom die ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb online net eens gemaild. Ik vind het namelijk wel grappig dat ze adverteren met allerlei veiligheidsdiensten, en dat ze veiligheid belangrijk vinden.
Maar ondertussen.. 'webmail', 'mijn online' etc gaat gewoon keihard over een standaard niet-versleuteld http-lijntje. Ben benieuwd of ze dit binnenkort eens over https gaan doen. Ik zal het antwoord met jullie delen :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mili schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 04:30:
ik denk dat ze gewoon een voorschot nemen op die wetswijziging van 1 juli 2009 waarin het verboden wordt om automatische stilzwijgende verleningen op te leggen van 1 jaar.
als iemand voorheen een internet of telefonieabbonement afsloot werd vaak na 1 jaar automatisch weer een vol jaar vast aan je providers als je niet optijd opzegt
Dit is dan ook de reden achter de recente kortingsactie waarbij je zogenaamd korting kreeg als je klant was van zowel orange als online. Acceptatie van de korting betekende automatisch dat je abonnement werd verlengd. En Online wist natuurlijk al op voorhand dat deze wetsvoorstel binnenkort behandeld zou worden. Ze hebben op deze manier nog even snel een paar duizend klanten langer aan zich verbonden.

Bij de eerste de beste wijziging in de alg. voorwaarden waardoor ik mijn contract kan ontbinden, ben ik pleite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:38
Meeting 10 oktober 2008
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/334978349.png

Meeting 28 oktober 2008
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/346085186.png

Meeting 02 december 2008
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/365928624.png

Meeting 26 januari 2009
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/398215511.png

Sinds augustus heb ik ADSL van online en haal altijd 17mbit via speedtest.net en 18mbit via onze werkserver (in een datacenter in amfsterdam) via FTP.

Maar sinds enkele dagen lijkt het erop dat online een harde limiet heeft gezet van 15Mbit. Ik kom NIET boven de 15mbit. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
Lisadr schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:01:

Sinds augustus heb ik ADSL van online en haal altijd 17mbit via speedtest.net en 18mbit via onze werkserver (in een datacenter in amfsterdam) via FTP.

Maar sinds enkele dagen lijkt het erop dat online een harde limiet heeft gezet van 15Mbit. Ik kom NIET boven de 15mbit. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Jep ik heb het zelfde al een tijdje. van ook van een intrain van 19555Kb naar 14700Kb gegaan
Alleen bij mij is het niet sinds enkele dagen, maar sinds een maandje ofzo, nadat de livebox gecrashed was naar een 1,5 jaar draaien zonder problemen..

Ik krijg hem ook niet meer hoger. Terwijl de marges best goed zijn..
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14700 Kb
Afname Dichtbij : 11.7 (dB)
Ver weg : 1.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:15
Voor wie interesse heeft: Online (zie www.online.nl) heeft haar prijsstructuur aangepast. In plaats van actietarieven in het eerste jaar en daarna (veel) hogere reguliere tarieven (plus toeslagen voor huur livebox, kaalkoper en telefonie), hanteert Online nu vaste tarieven voor 3 abonnementen.

ADSL Extra: € 20
ADSL Extra + Telefonie Basis: € 25
ADSL Extra + Telefonie Extra: € 30

Verzend- en administratiekosten voor een nieuwe aansluiting zijn € 25 geworden. Nummerbehoud wordt gratis uitgevoerd.

Ik denk dat dit goede prijzen zijn, waarmee Online wel potentiële klanten van Telfort af kan houden. Zeker nu Telfort € 50 vraagt voor een nieuwe aansluiting als er geen vaste telefoonaansluiting van KPN aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
rclahsen schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:30:
Voor wie interesse heeft: Online (zie www.online.nl) heeft haar prijsstructuur aangepast. In plaats van actietarieven in het eerste jaar en daarna (veel) hogere reguliere tarieven (plus toeslagen voor huur livebox, kaalkoper en telefonie), hanteert Online nu vaste tarieven voor 3 abonnementen.

Verzend- en administratiekosten voor een nieuwe aansluiting zijn € 25 geworden. Nummerbehoud wordt gratis uitgevoerd.

Ik denk dat dit goede prijzen zijn, waarmee Online wel potentiële klanten van Telfort af kan houden. Zeker nu Telfort € 50 vraagt voor een nieuwe aansluiting, waarbij geen KPN-aansluiting aanwezig is.
En hoe verhoudt zich dit tot de lopende abonnementen? Worden daar ook de prijzen aangepast? Heb me net alle moeite gedaan middels 3 klachtenbrieven om eens eindelijk in aanmerking te komen voor die T-mobile actie. Dit is me uiteindelijk wel gelukt en toen dacht ik: "mooi toch 14 euro verdient" (adsl extra was eerst 34,00) maar nu win ik er uiteindelijk niet zo veel mee...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Ik neem aan dat huidige abbonementen pas de nieuwe prijs krijgen nadat hun contract is verlopen, anders zou het reden kunnen zijn om je contract te kunnen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
rclahsen schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:30:

Ik denk dat dit goede prijzen zijn, waarmee Online wel potentiële klanten van Telfort af kan houden. Zeker nu Telfort € 50 vraagt voor een nieuwe aansluiting als er geen vaste telefoonaansluiting van KPN aanwezig is.
Ik had het vandaag ook gezien, maar Online rekent wel een startarief van 0,04 euro voor een gesprek. Telfort rekent dat niet. Echter, Telfort is weer duurder, daar kost ADSL "Extra" (20Mbit) + Telefonie 35 euro (na 6 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
loewie-643- schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:51:
[...]

En hoe verhoudt zich dit tot de lopende abonnementen? Worden daar ook de prijzen aangepast? Heb me net alle moeite gedaan middels 3 klachtenbrieven om eens eindelijk in aanmerking te komen voor die T-mobile actie. Dit is me uiteindelijk wel gelukt en toen dacht ik: "mooi toch 14 euro verdient" (adsl extra was eerst 34,00) maar nu win ik er uiteindelijk niet zo veel mee...
Ik verwacht eerlijk gezegd dat oude contracten doorlopen zoals ze zijn afgesproken. Ik denk niet dat Online uit eigen beweging contracten gaat aanpassen. Denk ook niet dat iedereen daar zomaar van gediend is...of bestaande klanten ook tussentijds kunnen overstappen weet ik niet.

Overigens is het mij uiteindelijk ook gelukt om over te stappen naar de T-Mobile actie. Daar heb ik overigens wel een brief voor moeten schrijven, maar daar heb ik meestal geen problemen mee. Meestal krijg je met een brief meer gedaan dan met een telefoontje :)
We Are Borg schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:45:
[...]

Ik had het vandaag ook gezien, maar Online rekent wel een startarief van 0,04 euro voor een gesprek. Telfort rekent dat niet. Echter, Telfort is weer duurder, daar kost ADSL "Extra" (20Mbit) + Telefonie 35 euro (na 6 maanden)
Dat is waar. Het hangt er maar net vanaf hoe vaak je belt en hoe vaak je dus 4 cent moet gaan afrekenen. Op jaarbasis bespaar je hiermee 30 aan abonnementsgeld (750 starttarieven). Plus het feit dat je bij Telfort 64,90 moet afrekenen aan startkosten (aansluitkosten en verzendkosten modem) wanneer je geen vaste lijn van KPN hebt (toch redelijk wat mensen), bij Online is dat € 25. Verschil: € 49,90. Ook daar kun je redelijk wat starttikken van betalen ;)

Na het eerste jaar is de besparing € 60 per jaar in het voordeel van Online, zonder rekening te houden van starttarieven.

[ Voor 43% gewijzigd door rclahsen op 27-01-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Weet iemand meer informatie over de firmware update voor de Livebox?

Sinds november lees ik dat er een firmware update is en telefonisch gaf online in november aan dat er vanaf januari 2009 een nieuwe firmware zou zijn ivm het vastlopen van de modem. Nu zeggen ze dat ze niet weten wanneer er een nieuwe firmware is.

Ik moet nog steeds 1x a 2x per week mijn livebox een reset geven om het (telefonie) vastloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rclahsen schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:29:
[...]

Ik verwacht eerlijk gezegd dat oude contracten doorlopen zoals ze zijn afgesproken. Ik denk niet dat Online uit eigen beweging contracten gaat aanpassen. Denk ook niet dat iedereen daar zomaar van gediend is...of bestaande klanten ook tussentijds kunnen overstappen weet ik niet.

Overigens is het mij uiteindelijk ook gelukt om over te stappen naar de T-Mobile actie. Daar heb ik overigens wel een brief voor moeten schrijven, maar daar heb ik meestal geen problemen mee. Meestal krijg je met een brief meer gedaan dan met een telefoontje :)
Is je contracttermijn dan ook verlengd met een aantal maanden? Hoeveel precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:11:
[...]

Is je contracttermijn dan ook verlengd met een aantal maanden? Hoeveel precies?
Nu ik die T-Mobile actie afgesloten heb is mijn contractdatum ook weer verschoven van 30-06-2009 naar februari 2010. En geld het kortingstarief van 20 euro per maand tot wederopzegging contract.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

rclahsen schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:29:
Dat is waar. Het hangt er maar net vanaf hoe vaak je belt en hoe vaak je dus 4 cent moet gaan afrekenen. Op jaarbasis bespaar je hiermee 30 aan abonnementsgeld (750 starttarieven). Plus het feit dat je bij Telfort 64,90 moet afrekenen aan startkosten (aansluitkosten en verzendkosten modem) wanneer je geen vaste lijn van KPN hebt (toch redelijk wat mensen), bij Online is dat € 25. Verschil: € 49,90. Ook daar kun je redelijk wat starttikken van betalen ;)

Na het eerste jaar is de besparing € 60 per jaar in het voordeel van Online, zonder rekening te houden van starttarieven.
Mee eens met je berekening. Ik denk ook dat het nog steeds een erg mooie aanbieding is. Ik heb lang gezocht de afgelopen week naar een beetje behoorlijke verbinding + telefonie en denk dat dit tot nu toe wel de beste is voor het geld. Nu woon ik wel 3200 meter van de centrale af (:X) dus als ik mag hopen dat ik ergens tussen de 4 en 6 Mbit haal qua verbinding, maar daar gaan we achter komen.

Voordeel van huidige deal bij online is geen kosten voor het modem. Ik gooi dat ding namelijk gelijk in de kast omdat ik mijn eigen modem wil gebruiken. En bij Online kan dat als ik alles goed heb doorgenomen, terwijl dat bij Alice weer absoluut niet zou kunnen. Hoef geen ondersteuning, maar het moet wel gewoon kunnen werken met een eigen modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53
Met je eigen modem kan je geen gebruik maken van telefonie van online.
Verder betaal je 1 EUR/maand huur voor het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Modem is in bruikleen en inbegrepen in het abo geld als ik de website goed lees.

Wat ik dan weer niet kon vinden is dat je geen gebruik kan maken van telefonie met een eigen modem, dat is wel weer erg jammer. Waarom ADSL wel via eigen modem maar niet telefonie als VOIP gewoon onderdeel is van je eigen modem vraag ik me dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:18
We Are Borg schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:45:
Modem is in bruikleen en inbegrepen in het abo geld als ik de website goed lees.

Wat ik dan weer niet kon vinden is dat je geen gebruik kan maken van telefonie met een eigen modem, dat is wel weer erg jammer. Waarom ADSL wel via eigen modem maar niet telefonie als VOIP gewoon onderdeel is van je eigen modem vraag ik me dan af.
omdat je telefoonnummer is gelocked aan het MAC-adres+serienummer van een LB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
maarud schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:58:
[...]

omdat je telefoonnummer is gelocked aan het MAC-adres+serienummer van een LB...
Maar je kan toch wel met je eigen modem of het modem van Online gebruik maken van Voipbuster en budgetphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:55
hakuin schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:23:
[...]

Maar je kan toch wel met je eigen modem of het modem van Online gebruik maken van Voipbuster en budgetphone?
Ja, natuurlijk. Bovenstaande verhaal geldt alleen voor VOIP telefonie van Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
cornfed99111 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:29:
[...]

Ja, natuurlijk. Bovenstaande verhaal geldt alleen voor VOIP telefonie van Online.
Bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
We Are Borg schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:14:
[...]

Voordeel van huidige deal bij online is geen kosten voor het modem. Ik gooi dat ding namelijk gelijk in de kast omdat ik mijn eigen modem wil gebruiken. En bij Online kan dat als ik alles goed heb doorgenomen, terwijl dat bij Alice weer absoluut niet zou kunnen. Hoef geen ondersteuning, maar het moet wel gewoon kunnen werken met een eigen modem :)
Als je een eigen modem wil gaan gebruiken dan moet je gewoon ADSL Extra bestellen: voor telefonie heb je echt het meegeleverde modem nodig, want anders werkt telefonie van Online niet.

Da's opzich geen probleem want met een eigen modem kun je wel gebruik maken van bijvoorbeeld Budgetphone en Voipbuster. Daarmee kun je wellicht nog meer besparen t.o.v. Telfort dan met Online. In ieder geval gebruik ik de combi Online (ADSL) + Budgetphone/Voipbuster (telefonie) al bijna een jaar met alle tevredenheid. Qua stabiliteit en kosten kan het eigenlijk niet goedkoper!

:)

edit: Ik gebruik een eigen Fritz!Box 5124 voor ADSL en VOIP.

[ Voor 4% gewijzigd door rclahsen op 28-01-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Tutti-frutti schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:23:
Ik heb online net eens gemaild. Ik vind het namelijk wel grappig dat ze adverteren met allerlei veiligheidsdiensten, en dat ze veiligheid belangrijk vinden.
Maar ondertussen.. 'webmail', 'mijn online' etc gaat gewoon keihard over een standaard niet-versleuteld http-lijntje. Ben benieuwd of ze dit binnenkort eens over https gaan doen. Ik zal het antwoord met jullie delen :)
En zoals ik eigenlijk al verwachtte:

"Geachte heer, mevrouw *****,

Online heeft ervoor gekozen geen https verbinding te gebruiken bij het inloggen ook voor de toekomst staat hiervoor niets gepland."

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 22:19
Een vriend van mij heeft op dit moment Online. In November 2007 zou zijn verbinding van 4 Mbit naar 8 Mbit worden overgezet. Naar meermalen contact te hebben gehad tussen hem en Online (toen nog Orange) is daar nooit iets mee gebeurd. Dit schijnt ook een bekend probleem te zijn bij Online.. Echter, zijn internetabbo is dus weer stilzwijgend verlengd en ditmaal tot Oktober 2009. Echter, Online is dus zijn afspraken niet nagekomen.

http://www.veoh.com/videos/v6444657d27cNEFh

Hier wordt het nog eens bevestigd door die meneer van Orange. Én zegt men dat de problemen met één maand opgelost zijn. Dit is nooit gebeurd.

Is het mogelijk op basis daarvan het internetabonnement per direct op te zeggen? Daarbij, staat hier dat bij een stilzwijgende verlenging langer dan 3 maanden het sowieso mogelijk moet zijn om op te zeggen met een maand:

http://www.consumentenbond.nl/forum/showthread.php?p=22041

Is er iemand die hier meer ervaring mee heeft?

[ Voor 66% gewijzigd door Steephh op 30-01-2009 01:25 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Tutti-frutti schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:52:
[...]

En zoals ik eigenlijk al verwachtte:

"Geachte heer, mevrouw *****,

Online heeft ervoor gekozen geen https verbinding te gebruiken bij het inloggen ook voor de toekomst staat hiervoor niets gepland."
Echt een antwoord waar je wat aan hebt dus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Online is hier sinds een paar dagen niet meer in gebruik ik heb nu zo'n mooie livebox staan die werkeloos is. Krijg ik van Online nog bericht hoe ik deze terug moet sturen of kan ik hem in de hoek stof laten happen?

Alice draait hier nu prima. De snelheid is iets lager (van 20mbit naar 17mbit) maar de kosten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Heineken schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:59:
Online is hier sinds een paar dagen niet meer in gebruik ik heb nu zo'n mooie livebox staan die werkeloos is. Krijg ik van Online nog bericht hoe ik deze terug moet sturen of kan ik hem in de hoek stof laten happen?

Alice draait hier nu prima. De snelheid is iets lager (van 20mbit naar 17mbit) maar de kosten ook.
ik zou gewoon wachten op een retourbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[b][message=31430309,noline]Alice draait hier nu prima. De snelheid is iets lager (van 20mbit naar 17mbit) maar de kosten ook.
Wat betaal je nu dan bij Alice? Ik ben op een aanbieding van Online ingegaan omdat ze niet wilden dat ik het op zou zeggen :D Nu betaal ik 20,- Inclusief btw voor 20mbit en Telefonie Totaal, normaal was dat 30,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

20 euro, incl lijnhuur
Bellen doe ik niet met een vaste lijn dus die heb ik niet nodig.

@Mili: Dank, daar wacht ik nog even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 20:07
Hou het anders even ontopic?

[ Voor 82% gewijzigd door IEF op 01-02-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Achmedd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:07:
Vraagje

Ik wil een aantal poorten openen in mijn Speedtouch ST706, alleen kan dat nergens vinden in de instellingen.... :?
- Log in op je modem (speedtouch.lan in je browser)
- ga naar Toolbox
- Delen van spellen en toepassingen
- Scroll naar beneden: dan kan je een nieuwe toepassing definieren. Of: als het een bekende toepassing is (zoals een bekend spel zoals Warcraft 3 of counterstrike) ga je direct naar:
- Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen

Vervolgens kies je een toepassing, en dan koppel je die aan een netwerkapparaat (je eigen pc ;-) )

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik baal ervan dat mijn verbinding niet optimaal is. Ik zou volgens Online zelf zo'n 8 tot 12 mbit moeten halen, maar ik haal zoals men ziet maar rond de 5. Volgens speedtest.nl/adsl zie ik ook dat ik minstends 8 mbit moet hebben, maar helaas :/

Heb de bekabeling (behalve de kabel tussen het ISRA punt en de router) vervangen, maar betwijfel als het in de bedrading zit. Het werkte een 3tal maanden geleden nog als een tierelier. Nou hopen dat Online wat doet, want over de helpdesk ben ik niet echt super tevreden.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 944 Kb
DownStream 5420 Kb
Afname Dichtbij : 41.8 (dB)
Ver weg : 16.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 12 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 14723
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3468
ES-teller van 1 dag 0

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Outerspace schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:50:
Heb de bekabeling (behalve de kabel tussen het ISRA punt en de router) vervangen, maar betwijfel als het in de bedrading zit. Het werkte een 3tal maanden geleden nog als een tierelier. Nou hopen dat Online wat doet, want over de helpdesk ben ik niet echt super tevreden.

[...]
Zelfde hier, begon ooit op 18000 kb, zit nu op 8000kb, en online beweert dat het mijn probleem is ;)
ik zeg me contract op daar

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Ik heb nu een kleine week internet van Online. Volgens de website van Online zou er op mijn postcode 18-20MB haalbaar moeten zijn. Volgens die bbned site zit ik op 1020m van de centrale. Mijn modem traint nu in op ongeveer 15-16MB. Ik ben niet ontevreden.

Daarnaast ben ik ook blij met het algehele niveau van verzorging dat Online biedt. De webmail, de FAQ's, de how-to's, de abbonnementsinformatie.. het is allemaal even grondig en duidelijk, geschreven in goed Nederlands, en voorzien van een gelijke stijl en heldere layout. Dat vind ik persoonlijk een groot pluspunt: goed verzorgde informatie. De brieven die ik van Online kreeg zijn ook helder en informatief, internet is keurig op tijd opgeleverd. In dit 'ervaringen-deel' topic leek mij dit wel iets om te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Blijkbaar is hemelsbreed 2km van de centrale, het probleem is dat er 4km aan draad is geplaatst.
Hierdoor is mijn verbinding niet optimaal en haal ik dus slechte 'pings' met Counterstrike: Source :/ Ik heb wel een hele behulpzame meneer aan de telefoon gehad van de TD d:)b

Ik moet even kijken wat ik ga doen met mijn abonnement aangezien ik in oktober ga verhuizen terwijl mijn abo afloopt in april...

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 03-02-2009 14:04 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Znorkus schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:58:
Ik heb nu een kleine week internet van Online. Volgens de website van Online zou er op mijn postcode 18-20MB haalbaar moeten zijn. Volgens die bbned site zit ik op 1020m van de centrale. Mijn modem traint nu in op ongeveer 15-16MB. Ik ben niet ontevreden.

Daarnaast ben ik ook blij met het algehele niveau van verzorging dat Online biedt. De webmail, de FAQ's, de how-to's, de abbonnementsinformatie.. het is allemaal even grondig en duidelijk, geschreven in goed Nederlands, en voorzien van een gelijke stijl en heldere layout. Dat vind ik persoonlijk een groot pluspunt: goed verzorgde informatie. De brieven die ik van Online kreeg zijn ook helder en informatief, internet is keurig op tijd opgeleverd. In dit 'ervaringen-deel' topic leek mij dit wel iets om te noemen.
15-16mbit bij een afstand van 1Km is uitstekend!! Het zou normaal tussen de 12 en 14mbit moeten zijn.

Hier is een overzicht en indicatie van wat je kan halen.

<100m ---- 18Mbit
100-500m ---- 16Mbit
500-1000m ---- 14Mbit
1000-1500m ---- 12Mbit
1500-2000m ---- 10Mbit
2000-2500m ---- 8Mbit
2500-3000m ---- 6Mbit
3000-3500m ---- 4Mbit

Controleer afstand tot centrale
http://pcdb.bbned.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Lisadr schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:02:
[...]

15-16mbit bij een afstand van 1Km is uitstekend!! Het zou normaal tussen de 12 en 14mbit moeten zijn.

Hier is een overzicht en indicatie van wat je kan halen.

<100m ---- 18Mbit
100-500m ---- 16Mbit
500-1000m ---- 14Mbit
1000-1500m ---- 12Mbit
1500-2000m ---- 10Mbit
2000-2500m ---- 8Mbit
2500-3000m ---- 6Mbit
3000-3500m ---- 4Mbit

Controleer afstand tot centrale
http://pcdb.bbned.nl/
Zoals ik al eerder gezegt heb in dit topic, Die postcode checks van bbned en al die andere providers zijn alles behalve nauwkeurig. En de waardes die je aangeeft in dat lijstje klopen ook niet met wat je zou moeten kunnen halen, op 1km afstand is 19mbit bijvoorbeeld prima mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

WeAreLegion schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:03:
[...]

Zoals ik al eerder gezegt heb in dit topic, Die postcode checks van bbned en al die andere providers zijn alles behalve nauwkeurig. En de waardes die je aangeeft in dat lijstje klopen ook niet met wat je zou moeten kunnen halen, op 1km afstand is 19mbit bijvoorbeeld prima mogelijk.
\
De meeste lijstjes zijn dan ook hemelsbreed, dan hebben we niet wat er onder de vloer ligt :) Zo ligt er 1 km teveel draad voor mij, waardoor mijn verbinding eigenlijk bagger is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou er ligt niet 1 km te veel draad. er ligt gewoon 1km meer draad ;) er is blijkbaar meer voor nodig omdie draad bij je huis te krijgen. Nadeel van netwerk is dat de koperdraden er lang lang geleden in gelegd zijn en dat is soms beetje met de franse slag gedaan. Maar goed je moet er inderdaad 500 tot 1km bij optellen soms nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Ondertussen ruim 4 weken verder en nog steeds geen internet of telefonie :p Afgelopen vrijdag is er een monteur langs (voor de 3e keer) geweest die heeft aangegeven dat t probleem bij de centrale van kpn moet liggen. Woensdag (vandaag) zou t wel gefixed worden. Gister even gebeld ter bevestiging hebben ze nog helemaal geen feedback gekregen en wilden ze NOG een monteur inplannen! Ik heb alles uitgelegd en nu geven ze weer aan dat er een kpn monteur naar de centrale gaat volgende week om een kabel switch uit te voeren.

Als t probleem bij kpn ligt betekent dat dan dat als ik overstap op een andere adsl ISP nog steeds geen internet zal kunnen ontvangen? Volgens mij kan ik dus alleen naar kabel?
Kan iemand dat bevestigen danwel ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
zijn er meer mensen die niet op hun mail kunnen komen?
zowel outlook als webmail zijn onbereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:34

Speedmaster

Make my day...

Mili schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 02:07:
Is je rekening betaald...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Misschien nachtelijk onderhoud omdat de meeste mensen dan slapen :Z
Hier geen problemen gehad vandaag :) Mail werkte prima vanmorgen en vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 11:26
Hallo, is het mogelijk de livebox te vervangen door een andere modem? als bijvoorbeeld de Linksys WAG200G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
GranCanaria schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:13:
Hallo, is het mogelijk de livebox te vervangen door een andere modem? als bijvoorbeeld de Linksys WAG200G?
Als je telefonie hebt niet, anders wel :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
DennusB schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:15:
[...]

Als je telefonie hebt niet, anders wel :)
Ik heb geen telefonie, maar weet je zeker dat het te vervangen is door die specifieke linksys modem? of maakt dat uiteindelijk niets uit welke modem je neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Online is bezig met de gefaseerde migratie van klanten naar het nieuwe email platform, kan voor wat vertragingen en storingen in de mail/webmail zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Hopelijk heeft het als bijkomstig voordeel dat de webmail wat sneller wordt, dat inloggen is zo verschrikkelijk traag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:55
GranCanaria schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:16:
[...]

Ik heb geen telefonie, maar weet je zeker dat het te vervangen is door die specifieke linksys modem? of maakt dat uiteindelijk niets uit welke modem je neemt.
Zolang je geen telefonie (voip) afneemt van Online, kan bijna ieder ander modem/router inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
cornfed99111 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:24:
[...]

Zolang je geen telefonie (voip) afneemt van Online, kan bijna ieder ander modem/router inzetten.
Ok bedankt, ik wil nog wel even zien wat ik precies ga doen daar ik heb gelezen dat als je je modem bridged het na een update weer verandert kan zijn en dat je het dan weer helemaal opnieuw moet doen etc.

weet iemand ook of dat je je modem kan inleveren bij Online als je zelf een andere modem gaat gebruiken? wat ik bedoel is dat je dan geen huur meer betaald voor de modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Oppie schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:46:
[...]

Online is bezig met de gefaseerde migratie van klanten naar het nieuwe email platform, kan voor wat vertragingen en storingen in de mail/webmail zorgen.
owk zal dat het wel geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:13
In maart kan ik mijn abonnement opzeggen, en waag de overstap naar Ziggo.
Hier pak ik het alles in een pakket, maar laat de telefoon niet activeren :)
Wil ja weinig problemen krijgen....dan zit ik einde van het jaar op 80 mb download.
Maar wat eigenlijk nog belangrijker is 10 mb upload >:)

Zou het niet uitpakken zoals ik denk dan ben ik hier weer terug.
Alles is meteen maandelijks opzegbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Von Henkel schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:47:
Wil ja weinig problemen krijgen....dan zit ik einde van het jaar op 80 mb download.

ik zou voor de zekerheid een week of 2 overlapping nemen stel nou dat er problemen zijn met ziggo dan heb je met een beetje pech 3 weken geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
is het mogelijk om de standaard IP (momenteel 192.168.1.1) van de livebox te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Von Henkel schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:47:

Ik heb een beetje hetzelfde idee als jij. :)

Maar let me tell you all a story first..
Ik ga binnenkort verhuizen en alle providers staan op naam van degene die achterblijft dus het is een nieuwe start voor mij.
Nu heb ik natuurlijk flink zitten vergelijken de laatste dagen wat nu het verstandigst is. Momenteel maak ik nog gebruik van Ziggo met een miserabele internet snelheid van +/- 1,5Mbit. Je kan dus stellen dat welke stap ik nu ook ga nemen, het sowieso een stuk beter zal zijn. :P
Maar goed, ik wil wel iets wat betrouwbaar is natuurlijk.

Nu heb ik mezelf tweetal opties aangemeten.

De eerste optie is ADSL extra ('tot' 20Mbit) van Online zonder telefonie (geen behoefde aan). €20,- in de maand dus + eenmalig €25,- administratie kosten. En dit gecombineerd met Digitale televisie van Ziggo (Caiway was blijkbaar niet mogelijk in Zoetermeer :'( ) waar ik dan €16,25 p/m voor zal betalen + eenmalig €30,- voor de decoder en smart card. In totaal dus €36,25 in de maand voor internet en televisie, even ruw weg.
Dat leek me wel mooi zo.
Echter, de kanttekening is natuurlijk dat ik een jaar contract dien te tekenen voor ADSL bij Online , waar ik niet al te dol op ben, en daarbij ook niet de garantie heb of ik ook daadwerkelijk de snelheid kan verwachten die de Speed Test mij weergeeft. Heb zelf ook altijd een beetje dubbele gevoelens bij dit soort tests. Ik zou in ieder geval qua snelheid uit moeten komen tussen de 15 en de 20Mbit. Lijkt me netjes, maar of het ook zo is is dus een tweede.
Daarnaast zou de afstand van de locatie tot aan de centrale circa 977 meter bedragen. Ook dit geeft lichtelijk goede hoop.

Dan optie nummer twee, het alles-in-1 pakket bij Ziggo, (Almost) the whole shebang. Voor €49,95 p/m heb ik digitale televisie + gratis ontvanger + gratis monteur (wat ik beide te verwaarlozen vind), gegarandeerd(?) 10Mbit download, en telefonie, waar ik dan geen gebruik van zou maken.
Dit klinkt ondanks het hogere bedrag p/m ook niet slecht naar mijn idee. Het is geen contract waar je aan vast zit voor een lange tijd en je hebt alles overzichtelijk bij een enkele provider lopen. Nadeel is dan wel de matige prijs/kwaliteit verhouding ten opzichte van optie een, even er vanuit gaande dat Online mij meer dan 10Mbit kan leveren.

Dus eigenlijk klinkt de eerste optie veel interessanter, omdat ik en minder betaal p/m en een hogere verbindings snelheid zou kunnen verwachten. Maar dat is dan ook wel meteen de teenstoot , zou KUNNEN verwachten. Met andere woorden, helemaal niet zeker. Ik zou net zo goed op 4 of 8Mbit uit kunnen komen zover ik verschillende berichten hier mag geloven.
Nu is mijn vraag, wat raden jullie mij aan afgaande op mijn verhaal. Waar doe ik verstandig aan?

Verder is het misschien nog handig om aan te geven dat ik zelf gebruik maak van een prima wireless routertje, dus een simpel modem is meer dan genoeg. Heb het ook niet zo op alles in een kastjes. Het is leuk dat het kan maar het kan zeer onpraktisch zijn bij het upgraden. Ik weet dan niet hoe het precies zit met het modem van Online. Heb al wel opgevangen dat deze prima te vervangen valt met een ander modem in mijn situatie, maar als dit niet nodig is dan is het niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
ik zou tot tot 1 juli (of waarneer ook die nieuwe wet van kracht wordt bij ziggo gaan zitten. omdat ziggo wel gewoon maandelijks opzegbaar is.
wat je ook vergeet in je berekening is de vaste telefonie aansluiting van kpn die je bij de optie online + ziggo vergeet. als je alles in 1 neemt van ziggo ben je die kosten kwijt

wat je ook niet mag vergeten is de nieuwe snelheid van ziggo per Q2-2009
nieuws: Ziggo plant nieuwe snelheidsverhogingen
kan zijn dat dit pas vanaf 30-06-09 gaat gebeuren.

maar ik zou persoonlijk nu geen jaarcontract meer ergens tekenen. wat voor snelheid ik ook zou krijgen en hoeveel meer het me ook zou kosten.
je hebt maximaal 4 maanden die iets duurdere optie. en daarna ben je vrij om te gaan en te staan waar je wil.
of je vergeet. online en gaat naar Alice. ook die hebben "Supersnel internetten tot 20 Mbit/s, zonder vast contract." Alice Easy €19.90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
Forummers,

Ik heb net een probleem gemeld bij online (werd snel te woord gestaan) wat al een paar maanden loopt(vanaf me contract). Als wij gebelt worden of opeens plotseling. Traint ons modem (speedtouch 607) opeens stukke lager. En dan ook stukke lager in he. 8,5 mb en dan halen wij 2,3 mb als we gebelt worden of het modem opeens kuuren heeft.

De beste meneer gaf aan dat die eerst een lijnreset moest uitvoeren voordat die een case kon aanmaken. Daarbij heb ik die beste meneer uitgelegd dat die dat best mag doen maar dat dat het probleem niet is. Ja maar als ik dit gedaan hebt en het werkt niet kunt u altijd bellen. Ik tegen die beste meneer. Als u hem reset doet die het wel, maar dan naar een tijd stort onze verbinding compleet in.
Die beste meneer gaf aan dan zal ik wel een case voor u aanmaken en doorsturen naar een andere afdeling,. Dus nu is het weer afwachten wat ze gaan doen. Gaan ze wel wat doen?haha.

Het zit zo aangesloten: ISRA->Speedtouch 706-> vaste computers + switch.

Misschien weten jullie een oplossing?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Mili schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:18:
ik zou tot tot 1 juli (of waarneer ook die nieuwe wet van kracht wordt bij ziggo gaan zitten. omdat ziggo wel gewoon maandelijks opzegbaar is.
wat je ook vergeet in je berekening is de vaste telefonie aansluiting van kpn die je bij de optie online + ziggo vergeet. als je alles in 1 neemt van ziggo ben je die kosten kwijt

wat je ook niet mag vergeten is de nieuwe snelheid van ziggo per Q2-2009
nieuws: Ziggo plant nieuwe snelheidsverhogingen
kan zijn dat dit pas vanaf 30-06-09 gaat gebeuren.

maar ik zou persoonlijk nu geen jaarcontract meer ergens tekenen. wat voor snelheid ik ook zou krijgen en hoeveel meer het me ook zou kosten.
je hebt maximaal 4 maanden die iets duurdere optie. en daarna ben je vrij om te gaan en te staan waar je wil.
of je vergeet. online en gaat naar Alice. ook die hebben "Supersnel internetten tot 20 Mbit/s, zonder vast contract." Alice Easy €19.90
Bedankt voor je reactie. Ik vernam die verhoging zojuist ook van een collega en daardoor neig ik toch het meeste naar een alles-in-1 pakket van Ziggo inderdaad. Het geeft je meer vrijheid ondanks de wat hogere prijs en je zit ook niet vast aan een bepaalde snelheid voor een jaar.
Echter moet ik wel zeggen dat die KPN aansluitkosten waar jij het over hebt bij Online niet van toepassing zijn, dit schijnt volgens hen verwerkt te zitten in de €20,- p/m. Ik kon het in ieder geval nergens terug vinden op hun site en andere sites. Bij Telfort moet je bijv. weer wel activerings kosten betalen zo las ik, wat voor mij een goede tweede was.
Alice heb ik overigens net een Training van gehad en dat spreekt mij niet zo aan. Een provider die misbruikt maakt van het zwakste punt van mannen om te kunnen verkopen, een sexy dame gebruiken.

Ik denk dat ik voorlopig maar voor de €50,- per maand ga bij Ziggo, maar dan ben ik vanaf nu in het verkeerde topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
johnnyb20 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:10:

John
Je bent er zelf dus niet van overtuigd dat het niet bij je thuis zit? Harde reset van het modem, stroomaansluiting en bekabeling kan je zelf allemaal nalopen. Is dit het niet dan zal Online waarschijnlijk wel iets vinden wat er buitenshuis mogelijk mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
johnnyb20 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:10:

John
het kan zoals hiervoor gezegd buitenshuis zitten.
maar het kan ook een defect in het modem zijn. het kan een slechte kabel zijn. het kan zijn dat er een toch een aftakking zit ergens voor het modem waar je niets van weet of niet van wil vertellen. een adapter die te warm wordt.
ik denk dat we alleen maar kunnen speculeren over mogelijke problemen tot online heeft vast gesteld of het wel of niet buitenshuis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 20:28
Grappig ik heb sinds vandaag weer internet na mijn verhuizing (verhuizing Online ADSL) en mijn upload is momenteel hoger dan mijn download.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/408175934.png

De afstand tot de centrale is behoorlijk toegenomen waardoor het logisch is dat ik geen 20 mbit meer haal (woonde pal naast centrale op vorige adres) maar dit vind ik toch wel redelijk dubieus.

De afstand is nu tussen de 3200 - 3800 meter tot de centrale.

Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/speed.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door markiew op 10-02-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
Beste Mensen,

Het lijkt mij dat alles goed moet zitten. hebn een installateur alles laten installeren voor €90,- en als er wat mis zou zijn binnen kan ik dat verhalen lijkt mij tog?
Ja ik zal eens gaan voelen hoe warm de adapter word. Ik ben er in ieder geval niet blij mee. Als ik nu constant 8,7mb zal halen. Wat in de praktijk 7mb is. Dan ben ik er nog wel blij mee. Maar als ze mij beloven tot 16mb te halen en haal maar de helft.

Maja we wachten af. Jullie horen nog van me.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Laatst online: 22-09 10:58

djac1

Computer freak

Hoi,
Ik heb al Online sinds het Wanadoo was. Ik heb een Livebox toendertijd zonder draadloze kaart(en) genomen. Nu merkt ook dat het telefonie iets ruist. Maar ok...
Ook ontstaat steeds meer de behoefte om draadloos te willen/kunnen internetten. Ik heb er eens een routertje achter gehad. Maar geen resultaat. (Dit is ook niet mijn vraag over een router er achter zetten)

Als ik de helpdesk van Online bel en zeg dat mijn telefonie ruist en dat ik een draadloze livebox wil, geeft Online dan een nieuwe? Of krijg ik dan alleen een draadloze kaart toegestuurd? En kost een draadloze livebox extra of is dat nu dezelfde prijs voor als je een nieuw abonnement neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GranCanaria schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:16:
[...]

Je had al antwoord, maar nog even voor de zekerheid. Dit werkt, ik heb dit in de praktijk maanden lang gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
djac1 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:49:
Hoi,
Ik heb al Online sinds het Wanadoo was. Ik heb een Livebox toendertijd zonder draadloze kaart(en) genomen. Nu merkt ook dat het telefonie iets ruist. Maar ok...
Ook ontstaat steeds meer de behoefte om draadloos te willen/kunnen internetten. Ik heb er eens een routertje achter gehad. Maar geen resultaat. (Dit is ook niet mijn vraag over een router er achter zetten)

Als ik de helpdesk van Online bel en zeg dat mijn telefonie ruist en dat ik een draadloze livebox wil, geeft Online dan een nieuwe? Of krijg ik dan alleen een draadloze kaart toegestuurd? En kost een draadloze livebox extra of is dat nu dezelfde prijs voor als je een nieuw abonnement neemt?
als je draadloos internet wil via de livebox dan krijg je gewoon een pcmia kaartje voor in de livebox en een usb stick
kost je 1 euro extra per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Mili schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 01:12:
[...]

als je draadloos internet wil via de livebox dan krijg je gewoon een pcmia kaartje voor in de livebox en een usb stick
kost je 1 euro extra per maand.
3 euro. Totaal betaal je dus 4e voor livebox + wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38
Er is een vergelijking geweest van de kwaliteit van VoIP:http://tweakers.net/nieuws/58361/aanbieders-hebben-voip-nog-lang-niet-allemaal-op-orde.html

In de bron zijn ook de resultaten van Online te zien. Komt er nog wel aardig goed uit.

Zelf heb ik nog nooit mee gemaakt dat een verbinding niet tot stand kwam, al heb ik ook nog geen >1000 telefoontjes gepleegd, maar wel eens dat naar iets van 20 minuten de lijn weg viel. Maar ja, je weet natuurlijk nooit zeker of dat bij Online of bij de andere partij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Ik heb dus vandaag na bijna 4 jaar online maar opgezegd :D. Kort overzichtje:
-op 2 februari geen internet. Gebeld en ticket aangemaakt.
-Midden februari gebeld n.a.v tmobile actie. Terug bel afspraak voor de volgende dag, niet gebeld naar mij
-Hierna nog 2 maal gebeld. 1x verbinding verbroken en 1x terugbel afspraak voor tmobile actie
-2x monteur langs geweest, probleem ligt bij de centrale
-eergister nog een keer gebeld en afspraak gemaakt voor 3e keer monteur + terug bel afspraak n.a.v. tmobile actie
- In totaal heb ik een kleine 35 keer gebeld naar hen

ben ik vandaag gebeld en wordt mij doodleuk verteld dat de actie is afgelopen ondertussen. Ik heb gevraagd waarom ze niet hebben gebeld maar volgens de dame hebben ze welgeteld 6x gebeld :) Dat kan kloppen alleen wel naar huis terwijl ik beide keren heb gevraagd of ze zoals altijd naar mijn mobiel willen bellen. Net zoals ze daarnet hebben gedaan :D .
Helaas kunnen ze niets meer voor mij doen en heb ik gewoon pech. Jammer iig, heb jaren lang goed en zonder problemen online gehad. Jammer dat de service zo erbarmelijk laag is. Ze hadden uit coulance wel iets kunnen regelend denk ik temeer omdat ik gewoon vriendelijk en beleefd ben geweest alle 6 weken zonder internet.
Wel petje af voor 4e line support die afgelopen week contact opnam n.a.v. een post.

ik zal iig online niet meer aanraden aan kennissen en vrienden :(

[ Voor 7% gewijzigd door Praetextatus op 11-02-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 10:16
Hoi, heeft iemand voor mij het adres om een Online-modem terug te sturen? Er is geen retourdoos aanwezig waar een adres op voorgedrukt staat, of een label o.i.d. waar het adres op staat. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Heb zelf wel een "afscheidsbrief" van Online gehad eind januari, maar geen retourdoos tot nu toe. Voor zover ik weet zou die wel verstuurd moeten worden door Online, dus óf ze zijn hier laat mee, óf ze hoeven de modem niet meer terug..

Ik ga er in ieder geval geen extra moeite voor doen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--Niels-- schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:51:
Er is een vergelijking geweest van de kwaliteit van VoIP:http://tweakers.net/nieuws/58361/aanbieders-hebben-voip-nog-lang-niet-allemaal-op-orde.html

In de bron zijn ook de resultaten van Online te zien. Komt er nog wel aardig goed uit.

Zelf heb ik nog nooit mee gemaakt dat een verbinding niet tot stand kwam, al heb ik ook nog geen >1000 telefoontjes gepleegd, maar wel eens dat naar iets van 20 minuten de lijn weg viel. Maar ja, je weet natuurlijk nooit zeker of dat bij Online of bij de andere partij ligt.
Nou bij mij is de voip letterlijk bagger. Vaak komt een verbinding helemaal niet tot stand. Als ik gebruik maak van goedkoop internationale belnummers krijg ik een verkeerde persoon aan de lijn, of er kan helemaal geen verbinding worden gemaakt. Als ik m'n ouders bijvoorbeeld bel, dan krijg ik "u belt met een niet bestaand nummer".... bagger dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Laatst online: 22-09 10:58

djac1

Computer freak

Oppie schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:03:
[...]

3 euro. Totaal betaal je dus 4e voor livebox + wifi
En hoe zit het met het omwisselen voor een andere livebox want er word gespeculeerd dat een nieuwe livebox beter is op de telefonie , is dat waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
djac1 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:41:
[...]

En hoe zit het met het omwisselen voor een andere livebox want er word gespeculeerd dat een nieuwe livebox beter is op de telefonie , is dat waar?
Er bestaat al 2 jaar een nieuwe livebox, maar daar maakt Online geen gebruik van. Omruilen = een nieuw oude model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Ze kunnen je een retourdoos sturen als je deze nooit hebt ontvangen en het retouradres is er ook bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markiew schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:46:
Grappig ik heb sinds vandaag weer internet na mijn verhuizing (verhuizing Online ADSL) en mijn upload is momenteel hoger dan mijn download.

[afbeelding]

De afstand tot de centrale is behoorlijk toegenomen waardoor het logisch is dat ik geen 20 mbit meer haal (woonde pal naast centrale op vorige adres) maar dit vind ik toch wel redelijk dubieus.

[afbeelding]
Dan moet je die snelheidscheck wel doen direct nadat je de livebox gereboot hebt en niet pas minuten later...zou mij niets verbazen als de trained download speed tijdens je test inmiddels behoorlijk ingezakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 01:46
Heeft er iemand anders het probleem dat de laatste 2 dagen de livebox z'n verbinding verliest?

Heb de livebox al een paar jaar en eigenlijk nooit problemen gehad, maar nu moet ik hem om de 30-60 minuten resetten.

Shuttle st20g5

• markiew
  • Laatst online: 24-09 20:28
De snelheidscheck vond een fractie na het rebooten plaats.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:27
markiew schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:46:
[afbeelding]

[afbeelding]
3808 Mtr uitgerekend

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 18:24
Argh, mijn tweede livebox is overleden. Deze loopt gewoon elk kwartier vast. Alle lampjes branden, geen internet, geen telefonie, geen webinterface, geen telnet, niks.

Wel al een nieuw modem onderweg, maar dat kan een week duren. Kan ik gewoon een willekeurig ADSL2 modem gebruiken? Al dan niet met telefonie?

*edit* ha, ik zie het net in de startpost staan. Blijft mijn vraag, worden er nog specifieke modems aangeraden?

[ Voor 15% gewijzigd door Slurpgeit op 12-02-2009 21:42 ]

• Nexz
  • Laatst online: 21-09 15:08
Okee, dit is erg raar. Ik heb normaal 1,8 MiB per seconde down, nu maar 400 KBps? Heb volgens de router "maar" 31 GB verstookt deze maand, kan me niet voorstellen dat ze me cappen?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nexz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:54:
Okee, dit is erg raar. Ik heb normaal 1,8 MiB per seconde down, nu maar 400 KBps? Heb volgens de router "maar" 31 GB verstookt deze maand, kan me niet voorstellen dat ze me cappen?
Nee, daar cappen ze niet op.

Als ze dat überhaupt al doen... Tenzij je 24/7 max'ed natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 12-02-2009 22:02 ]

• Nexz
  • Laatst online: 21-09 15:08
O relaxed, ik zeg net dat ik ZELF mijn modem reset tegen die klantenservice-pop.... BAM weg verbinding... en geen verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
Een kennis van mij heeft een 20 Mbit Online abonnement met telefonie. Hij betaald maandelijks 9 euro lijnhuur en betaald apart voor de anti-virus en anti-spam op drie mailadressen. Als je nu een abonnement afsluit is dit alles inclusief. Nu heb ik gekeken of zijn abonnement omgezet kan worden.

Via Mijn online kan je klikken op Wijzig uw huidige abonnement. Je krijgt dan dezelfde aanbiedingen te zien die nieuwe abonnees te zien krijgen. Als je echter vervolgens op Tarieven klikt dan staat daar

"De huidige acties zijn geldig tot en met 31 maart 2009 voor:

* nieuwe Online internet abonnees
* Online abonnees met een inbel abonnement"

En dus niet Online abonnees met ADSL. Enig idee welke acties dan gelden? Vind het een beetje onduidelijk met die links...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Meestal geeneen actie, tenzij ze coulant zijn. Je hebt in principe een contract met ze voor een jaar, en dus moet je dat bedrag elke maand betalen. Dan gaan ze je geen goedkoper iets aanbieden.

Is eigenlijk standaard bij dit soort producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hrm, ik heb wat probleempjes met het verbinden met de servers van world of warcraft via Online. Nu kan dat natuurlijk ook aan WoW liggen, dus is het zaak eerst uit te zoeken waar het probleem ligt. De volgende tracert heb ik gemaakt naar de wow servers:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Traceren van de route naar eu.logon.worldofwarcraft.com [80.239.178.109]
via maximaal 30 hops:

1     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  2     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  3    36 ms    39 ms    39 ms  s5592d001.adsl.wanadoo.nl [85.146.208.1]
  4    39 ms    38 ms    37 ms  V662.dr4-asd6.nl.euro.net [194.134.154.45]
  5    38 ms     *        *     PC27.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.61]
  6    38 ms     *       38 ms  PC17.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.162]
  7    38 ms    38 ms    38 ms  193.251.247.209
  8    39 ms    38 ms    38 ms  adm-b3-link.telia.net [213.248.82.129]
  9    38 ms    37 ms    38 ms  adm-bb1-link.telia.net [80.91.254.126]
 10    51 ms    50 ms    51 ms  prs-bb1-link.telia.net [80.91.254.213]
 11    50 ms    51 ms    50 ms  prs-b1-link.telia.net [80.91.250.249]
 12    51 ms    51 ms    51 ms  prs-tc-i1-link-telia.net [80.91.250.30]
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.

De laatste hops geven niets terug, dat is normaal. Wel vraag ik me af of de problemen bij hops 5 en 6 niet mijn loginprobleem kunnen veroorzaken.

Iemand een idee?

Update: heb het op een compleet ander netwerk nog eens geprobeerd en daar werkte het ook niet. Dat wordt dus even Blizzard bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 16-02-2009 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zelf wil ik ook mischien bij deze provider gaan. Maar ik heb een vraagje over het modem. Op hun website staat dat je een Alcatel Speedtouch 706 krijgt. Is het met die modem ook mogelijk om buitenlandse gesprekken bijvoorbeeld via VoipBuster te laten gaan. Of kun je niet zelf alle SIP-instellingen regelen, of heeft de 706 die mogelijkheden sowieso niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
El Cid schreef op zondag 15 februari 2009 @ 14:27:
Zelf wil ik ook mischien bij deze provider gaan. Maar ik heb een vraagje over het modem. Op hun website staat dat je een Alcatel Speedtouch 706 krijgt. Is het met die modem ook mogelijk om buitenlandse gesprekken bijvoorbeeld via VoipBuster te laten gaan. Of kun je niet zelf alle SIP-instellingen regelen, of heeft de 706 die mogelijkheden sowieso niet?
Online gebruikt voor bellen geloof ik het H.323 protocol,waarbij je de instellingen niet kan veranderen.Het is als je dit zelf wilt regelen beter gewoon adsl te nemen zonder bellen en dan een eigen modem met sip functionaliteit te nemen.Zoiezo vind ik het bellen van Online erg slecht.Eigen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 22:02
vincedd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:14:
[...]

Online gebruikt voor bellen geloof ik het H.323 protocol,waarbij je de instellingen niet kan veranderen.Het is als je dit zelf wilt regelen beter gewoon adsl te nemen zonder bellen en dan een eigen modem met sip functionaliteit te nemen.Zoiezo vind ik het bellen van Online erg slecht.Eigen ervaring)
Waarschijnlijk heb je het niet goed aangesloten dan. De grootscheepse test van het AD wijst hele andere dingen uit:) Btw wordt er volgens mij sinds enige tijd al gebruik gemaakt van het sip protocol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsander
  • Niet online
Ik kan nu al een aantal dagen verschillende sites (zoals http://www.theskepticsguide.org/ ) niet meer bereiken. Als ik dan bij http://downforeveryoneorjustme.com/ kijk zie ik dat het gewoon up is (en ik zie nu net dat als ik 't met m'n mobiel probeer dat inderdaad het geval is).
Ook heb ik het idee dat Youtube een stuk trager is dan voorheen, hij moet nu regelmatig bufferen tijdens het afspelen. Met de DNS lijkt het wel goed te zitten en op de livebox zie ik ook geen problemen.
Hebben meer mensen bij Online hier last van? Anders iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Mgear schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:10:
[...]

Waarschijnlijk heb je het niet goed aangesloten dan. De grootscheepse test van het AD wijst hele andere dingen uit:) Btw wordt er volgens mij sinds enige tijd al gebruik gemaakt van het sip protocol..
In de livebox word niet gebruik gemaakt van het sip protocol,maar van het h.323 protocol.btw ik ben data,telefonie en beveiligingsmonteur van beroep,dus verkeerd aansluiten zit er voor mij niet bij.En ik gebruikte online/orange al voordat de AD een test deed,en voordat online de speedtouch voor het bellen ging gebruiken

[ Voor 21% gewijzigd door vincedd op 16-02-2009 22:41 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.