[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.872 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your current bandwidth reading is: 2.67 Mbps which means you can download at 341.34 KB/sec. from our servers.

Dit is nu van BBNed, dit heb ik met de speedtest gedaan, gaf hetzelfde resultaat bij die 100mb downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk2005
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-10 23:33
Het is eindelijk zover, de nieuwe verbinding (ADSL Extra) is er :)
Hij haalt bij speedtest.net nog maar de 4 mbit/s ipv 8 maar ik ben al lang blij dat ik verbinding heb. (volgens mij heeft bijna iedereen die overstapt bij orange problemen :P)

Nu heb ik alleen een ander probleempje. We hebben hier thuis 2 pc's, 2 laptops, een wii en een DS. Met ADSL Lite konden die gewoon tegelijk op internet, maar nu de router (S.T. 585) op Bridged staat ipv Routed kan er maar 1 apparaat tegelijk op internet :|
Kan ik dit op de een of andere manier in de router instellingen oplossen of moet ik nu toch de livebox of een extra router nemen?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 17:29
Ik ben bezig met overstappen van xs4all naar orange, omdat mijn ouders xs4all te duur vinden. Dus heb orange adsl extra + telefonie aangevraagt. Maar zelfs voordat het opgeleverd hoort te zijn heb ik al veel problemen.

Opleverdatum is 19 maart, maar gisteren ging mijn xs4all verbinding er al uit, na lang bellen kwam ik er achter dat orange al bezig was met de voorbereidingen. Vandaag kreeg ik mijn livebox binnen dus ik ben alles gaan aansluiten om te kijken wat ik al kon doen. Nu blijkt dat alles al gewoon werkt.

Opzich niet zo heel erg, maar nu werkt niets goed. De telefoon happert constant en internet is heel erg traag. Ik kom niet boven de 350KB/s uit als ik ga downloaden terwijl ik bij xs4all altijd 850KB/s haalde. De afstand kan geen probleem zijn (zit nog geen kilometer van de centrale en de kabels zijn allemaal hetzelfde), maar toch werkt het niet lekker.

Ik denk dat ik maandag maar is goed ga klagen en ga kijken of ze er iets aan kunnen doen (desnoods door een installeur gratis langs te sturen).

Ik heb nu dus al spijt dat ik ben overgestapt, nu maar hopen dat het snel goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

check eens op de website van Orange wat voor abbo je kunt krijgen op jouw adres. Extra wil niet meteen zeggen dat je ook 20Mbit krijgt. Als je 8Mbit hebt dan zul je nooit de snelheid van xs4all halen. Dan zit je op het kpn netwerk en dan heb je pech, want daar hebben ze de laatste weken continu gekloot mee... :(

[ Voor 9% gewijzigd door ManiacsHouse op 15-03-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Ben benieuwd met wat voor beloftes Orange gaat komen vanavond in Kassa. Neem aan dat het o.a. gaat om de uitblijvende snelheidsverhoging en de stabiliteitsproblemen. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
maniacshouse schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:43:
check eens op de website van Orange wat voor abbo je kunt krijgen op jouw adres. Extra wil niet meteen zeggen dat je ook 20Mbit krijgt. Als je 8Mbit hebt dan zul je nooit de snelheid van xs4all halen. Dan zit je op het kpn netwerk en dan heb je pech, want daar hebben ze de laatste weken continu gekloot mee... :(
Ik kan 8Mbit halen volgens de website, dus ik neem aan dat ik dat ook gewoon haal. Ik ben net alle kabels gaan vervangen en ik geloof dat de telefoon het al beter doet (weet het niet zeker omdat ie steeds wisseld tussen kpn en orange)

Maar de snelheid is nu bij http 50KB/s en met usenet 250KB/s max en ze gaven zelf aan dat ik 8Mbit kon halen dus dat klopt gewoon niet.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7992 Kb
Afname Dichtbij : 13.7 (dB)
Ver weg : 5.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 13 (dB)
Ver weg : 11 (dB)

Maar nog een vraagje, kan het echt zo zijn dat er een verschil zit tussen de xs4all lijn en de orange lijn? Ik dacht dat dit vanaf de centrale gewoon dezelfde lijn was die naar mijn huis liep. Of komt het doordat orange adsl2 gebruikt en xs4all niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:06
DaFrenk schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:06:
Ben benieuwd met wat voor beloftes Orange gaat komen vanavond in Kassa. Neem aan dat het o.a. gaat om de uitblijvende snelheidsverhoging en de stabiliteitsproblemen. Ben erg benieuwd.
Op de website van kassa staan de beloften samengevat. Mijn interesse gaan voornamelijk uit naar de reactie m.b.t. de snelheidsverhoging. Hier wordt weer april als datum genoemd, laten we hopen dat het ze nu dan eindelijk wel lukt. Nu nog afwachten wat de extra vergoeding in gaat houden...
De klachten over Orange zijn grofweg in drie hoofdmoten te verdelen: problemen bij het aansluiten van internet/ telefonie, het niet geleverd krijgen van de beloofde snelheid en de ervaringen van klagers met de klantenservice van Orange.

Aansluitingsproblemen
Mensen die zich de afgelopen maanden hebben aangemeld voor een Orangepakket zijn soms nu nog steeds aan het wachten op de aansluiting.
Zo vertelt Geertje Visser dat ze ruim 3 maanden heeft moeten wachten op de internet/ telefonie aansluiting van Orange. Ze is de beloftes van Orange inmiddels meer dan beu en wil van het abonnement af.

Paul Lempers trekt het boetekleed aan en vindt het allemaal erg vervelend. Volgens Orange hebben ze in het laatste kwartaal van vorig jaar zoveel nieuwe aanvragen gekregen dat ze achterstand opgelopen hebben met het aansluiten ervan. Om de mensen die langer dan 21 dagen moeten wachten op hun aansluiting tegemoet te komen biedt Orange aan dat ze kosteloos mogen opzeggen. En natuurlijk hoeven ze niet te betalen voor de periode dat ze geen verbinding hebben. Ook krijgt iedereen die moest wachten een extra maand gecompenseerd door Orange.

Maar hoelang moeten mensen nog wachten voor ze een aansluiting hebben? Orange belooft dat binnen een maand alle aansluitingen op orde zijn. Ze hebben extra mensen aan het werk gezet om dit voor elkaar te krijgen.

Snelheidsproblemen
Vorig jaar adverteerde Orange groots met de mogelijkheid om de internetsnelheid te verdubbelen van 2Mb naar 4Mb, of van 4Mb naar 8Mb. Deze beloftes worden niet nagekomen, want mensen klagen over de te lage snelheid.

De Orange directeur geeft toe dat het een bekend probleem is, met een technische oorzaak. Er is geprobeerd om iedereen per brief op de hoogte te houden, maar Lempers erkent dat Orange onduidelijk is geweest over de termijn waarbinnen het probleem opgelost zou zijn. Want ze wisten het zelf niet. Ook voor deze mensen is er goed nieuws: medio april is de beloofde snelheid op peil en gedupeerden krijgen een extra vergoeding.
Voor mensen met klachten over de verbinding, zoals storing of uitval, wordt per klacht gekeken of er een vergoeding uitgekeerd wordt.

Klantenserviceproblemen
Alle mensen die problemen hebben met hun Orangeverbinding worden verwezen naar de klantenservice. Het nummer kost 20 ct/ minuut maar, wanneer mensen bellen met hun klacht, voelen de meesten zich niet gehoord en zeker niet geholpen. Geertje Visser noemt de service een ‘gezellige babbelbox’ maar voor Angelique Tuijthof is het meer Kafka.

Paul Lempers geeft aan dat toen de problemen ontstonden in januari, de campagne voor nieuwe aansluitingen tijdelijk is stilgelegd. Inmiddels zijn er extra mensen in dienst genomen om alle problemen met de klantenservice binnen een maand op te lossen.
Alle klachten die bij kassa zijn binnengekomen over Orange, zijn in behandeling genomen door Orange, met de garantie dat ze binnen een maand allemaal zijn opgelost. Per geval wordt gekeken of er compensatie wordt geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Thanks, hm ja. Ben ook benieuw wat die vergoeding zal inhouden. "Een extra vergoeding" doet vermoeden dat het dus gaat om één maand ofzo en niet per maand de helft vergoed. :/

Helaas geen beloftes over de stabiliteit, al hangen die ook samen met de verhoging vermoed ik. Maar "medio april" vind ik geen "goed nieuws" eigenlijk, maar beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat een graf livebox is het toch ook:S Ik download draadloos ff 1 gig, en weg is die livebox!
Moet ik hem herstarten, ik wil van dat ding af!!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:05
zet er dan een draadloze router achter.
Mijn livebox staat al een half jaar aan zonder reboot, heb er nog geen enkele problemen mee gehad.
Ding werkt als een trein. Verbinding is eigenlijk altijd top.
Down met 2Mb/s via usernet.
Telefonie werkt ook uitstekend.
Heb eigenlijk geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tito129 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:54:
zet er dan een draadloze router achter.
Mijn livebox staat al een half jaar aan zonder reboot, heb er nog geen enkele problemen mee gehad.
Ding werkt als een trein. Verbinding is eigenlijk altijd top.
Down met 2Mb/s via usernet.
Telefonie werkt ook uitstekend.
Heb eigenlijk geen klachten.
Het moet toch gewoon werken?
Rare livebox dingen, ze moeten die telefonie instellingen vrijgeven! Dan kan heel die livebox de deur uit;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Had een tijd geleden ook iets dergelijks met de Livebox. Een paar nachten lang druk geleeched via een stuk of 12 torrents en usenet. Maar elke ochtend bleek dat de livebox weer gecrashed was. Alsof hij het gewoon niet aan kon. Toch wel jammer zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 21:14
thriller schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:16:
[...]

Maar de snelheid is nu bij http 50KB/s en met usenet 250KB/s max en ze gaven zelf aan dat ik 8Mbit kon halen dus dat klopt gewoon niet.

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7992 Kb
Afname Dichtbij : 13.7 (dB)
Ver weg : 5.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 13 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
Test je verbinding ook eens een keer doordeweeks, en dan t liefst tussen 8.00 en 17.00. De ervaring met mijn eigen verbinding (momenteel nog 4/1mbit, wacht nog op de upgrade naar 8mbit) is dat vooral 's avonds en in het weekend het lijkt alsof je verbinding flink geknepen wordt door wsl teveel gebruikers. Dit zowel via http als usenet verkeer.

Test het morgen overdag nog eens, grote kans dat je dan gewoon je 8mbit kunt halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:02

boesOne

meuh

dennus2006 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:29:
Wat een graf livebox is het toch ook:S Ik download draadloos ff 1 gig, en weg is die livebox!
Moet ik hem herstarten, ik wil van dat ding af!!
Die livebox kan maar weinig connections aan. Als je die omlaag brengt in <inser leechtool> dan gaat het een stuk beter.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele stomme vraag, sorry daarvoor, maar ik krijg geen stabiele (snelle) download bij usenet via news.orange.nl. Ik heb gehoord dat dit downloaden via news.orange.nl door orange wordt afgeknepen. Ik ga namelijk maar 50 kb/s, terwijl ik een 20 mbit verbinding heb.

Enige oplossing een payserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:50:
Misschien een hele stomme vraag, sorry daarvoor, maar ik krijg geen stabiele (snelle) download bij usenet via news.orange.nl. Ik heb gehoord dat dit downloaden via news.orange.nl door orange wordt afgeknepen. Ik ga namelijk maar 50 kb/s, terwijl ik een 20 mbit verbinding heb.

Antwoord op je vraag: JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

payserver is de!!!!! oplossing. Maar als je perse orange wilt blijven gebruiken kun je al je alias emailadressen gebruiken als inlog op news.orange.nl. Eerst starten met origineel. Als die loopt de andere van pause afhalen....
lees dan ook dit even, en je hebt een redelijke downloadsnelheid met een Zeeeeer korte retentie. http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=192240

Ik leg dit allemaal een beetje slecht uit, maar als je zoekt, vindt je je oplossingen wel.... Maar ga maar gewoon voor www.eweka.nl . Deel dit met een paar vrienden, om de kosten te drukken. en je hebt de ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

boesOne schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:09:
[...]

Die livebox kan maar weinig connections aan. Als je die omlaag brengt in <inser leechtool> dan gaat het een stuk beter.
Lijkt me meer dat de livebox geen connections kan vrijgeven. Als je de livebox om de zoveel tijd restart zodat ie alle connecties vrijgeeft, blijft het werken.
Tijdschakelklok tussen zetten dus.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dit is overigens bij het grootste deel van de internet providers, voordat je boos op Orange word. Hier is een overzichtje per provider wat voor retentie er is: http://binaries4all.nl/nieuwsservers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ik hiermee geen boze tongen op de hals haal door een vraag te stellen die al (meerdere malen) hier is beantwoord. Ik kon het in ieder geval niet zo 1 2 3 vinden en begin zo langzamerhand gek te worden van alle informatie.

Mijn vraag: Mijn ouders hebben tot nog toe geen ADSL gehad. Is het nu zeker dat ze geen ADSL-lijn hebben? Ze hebben een vast telefoon-abo van KPN waarop 2 telefoons staan aangesloten. Op de website van Orange blijkt dat het adres geschikt is voor ADSL Extra, doch dat hoeft toch niet te betekenen dat dan ook de snelheid van 20mbit wordt gehaald en/of er niet in ieder geval een nieuwe lijn moet worden aangelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Als ze nooit wat hebben aangevraagd dan lijkt mij dat ze geen adsl hebben. Maximaal 20mbit ligt er een beetje aan, check de site van orange wat die aangeven op je ouders postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ maniacshouse

Had ik gechecked en daar kwam 8 tot 15 mbit uit. Ik vraag me alleen af of er in die test rekening wordt gehouden met het wel of niet beschikbaar zijn van een ADSL-lijn. Ik dacht dat een ISDN-lijn nooit meer dan 8Mbit kon verwerken?

EDIT: Ik heb nog even verder gekeken en kwam er al snel achter (het is s'ochtends en dan ben ik heel wat helderder en kan ik alles veel beter doorlezen ;) ), dat ADSL gewoon via een analoge dan wel een ISDN-kabel gaat.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben verhuisd van etten-leur naar eindhoven.
Na veel afwegingen naar Orange gegaan. Livebox 1,5week geleden binnen gehad de oplevering was 13maart. 14maart kwam ik thuis en ging ik gretig van start. Na 2dagen nog geen signaal.
Ik Orange bellen wat me opviel was dat ik elke keer binnen 2 minuten geholpen werd, waarbij ik toen ik back in the day MXstream had wel dik 20/30minuten moest wachten.

Bleek achteraf dat de vorige bewoner van het huis nogal een klusser was en de boven en beneden verbinding van de telefoon kabel aan elkaar had gesloten en de orginele echte telefoon kabel gewoon los had hangen.... (handig). Na 2dagen eindelijk achter het probleem gekomen bijna een monteur besteld.

Het loopt nu 3dagen stabiel 1,7mb download (adsl extra + telefonie) enige minpuntje nu is dat de telefoon heel zacht klinkt of dit nu aan Orange ligt of aan mijn toestel heb geen idee. Maak geen gebruik van een KPN lijn laat alles gaan door Orange.

Maar goed met internet ben ik dik te vreden beter dan mijn 650kb verbinding die ik hiervoor had. Erg benieuwd of Orange de snelheid vast blijft houden. Zit zelf 900m van de centrale af. Kan de snelheid nog flink gaan inkakken? of de eerste 2weken dat het zo snel blijft en daarna minder wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MaNiAc E

1,7 mb download? ADSL Extra is toch 20mbit? Dat is nog altijd zo'n 5 mb per seconde of ben ik nu gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag over het modem, de Livebox. Heeft deze nu de mogelijkheid er direct twee pc's op aan te sluiten (ethernet, geen usb)? Ik heb momenteel een simpel routertje, maar er zit dus al een router in de Livebox geplaatst. In de starterspost van dit topic werd gesproken van een switch, doch wel over 2 ethernetaansluitingen. Moet ik nu wel of niet nog een switch hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:04:
@ MaNiAc E

1,7 mb download? ADSL Extra is toch 20mbit? Dat is nog altijd zo'n 5 mb per seconde of ben ik nu gek?
Ja maar met 20mbit van Orange is het maximale volgens mijn 2,2mb ofzo. En aangezien ik geen volledige 20mbit ontvang (wat bijna bij geen enkele goedkopere provider zo is) is de download snelheid ook minder.
Nog een vraag over het modem, de Livebox. Heeft deze nu de mogelijkheid er direct twee pc's op aan te sluiten (ethernet, geen usb)? Ik heb momenteel een simpel routertje, maar er zit dus al een router in de Livebox geplaatst. In de starterspost van dit topic werd gesproken van een switch, doch wel over 2 ethernetaansluitingen. Moet ik nu wel of niet nog een switch hebben?
En ja je kan 2 pcs direct erop aansluiten met UTP.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:10:
[...]

Ja maar met 20mbit van Orange is het maximale volgens mijn 2,2mb ofzo. En aangezien ik geen volledige 20mbit ontvang (wat bijna bij geen enkele goedkopere provider zo is) is de download snelheid ook minder.
Volgens is het altijd max 2,2 mb download. mijn 4Mbit van speedlinq was ongeveer 440KB download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja 2,2mb download max voor 20mbit lijnen.
Maar bij de goedkopere providers wordt die 20mbit nog gegarandeerd dus vandaar dat die meestal al minder zijn. UPC is stukken duurder maar heb je wel altijd de volle 20mbit (zover ik weet) maar die is dan ook even 2x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. No hebben mijn ouders 4mbit van Casema cable (EUR 29,95 p/m) en daarmee werd er wel 'gewoon' ruim 1mb download gehaald op speedtest.nl en speedtest.net. Toch maar even heroverwegen dat Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheid heeft met veel verschillende aspecten te maken, afstand wijkcentrale, bekabeling in huis, aantal gebruikers in de wijk. Kabel heeft veel minder last van dat soort dingen dan met ADSL. ADSL in kleinere dorpen is daarom vaak ook zwakker dan in steden (meer wijkcentrales dus zit je dichterbij en is het signaal sterker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Kleus schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:21:
[...]

Test je verbinding ook eens een keer doordeweeks, en dan t liefst tussen 8.00 en 17.00. De ervaring met mijn eigen verbinding (momenteel nog 4/1mbit, wacht nog op de upgrade naar 8mbit) is dat vooral 's avonds en in het weekend het lijkt alsof je verbinding flink geknepen wordt door wsl teveel gebruikers. Dit zowel via http als usenet verkeer.

Test het morgen overdag nog eens, grote kans dat je dan gewoon je 8mbit kunt halen. :)
Je hebt helemaal gelijk, ik download nu gewoon met 8mbit en alles gaat perfect. Straks even kijken of het vanavond weer inzakt dan ga ik is kijken of ze daar iets aan kunnen doen. Maar ben iig al blij dat ik het overdag dan wel gewoon haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het kost om een ADSL lijn (alleen ADSL abo) te verhuizen? Is het ook mogelijk om ADSL te verhuizen naar een andere telefoonaansluiting? Bedoel, telefonie is van KPN en gaat naar een ander adres dan waar de Orange ADSL lijn heen moet. (inwonende zoon, ouders en zoon gaan beide verhuizen naar andere adressen en ouders behouden hun telefoonnummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je daar beter gewoon contact kan opnemen met Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boesOne schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:09:
[...]

klopt als een bus, boesboes!

uPnP vind de LB ook niet zo leuk, dus dat kan je maar beter ook niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Is er nou echt geen ander modem wat die livebox kan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Als je geen telefonie van Orange hebt dan kan je ook een ander modem gebruiken. Maar als je ook telefonie hebt, helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is Orange toch een onredelijk bedrijf. Na 10 weken geen internet en telefonie uiteindelijk mondeling op kunnen zeggen en dan achteraf komen dat ik mijn contract uit moet dienen tot april geheel niet volgens afspraak. Gelukkig heb ik ze aangetekend in gebreke gesteld, ze een redelijke termijn gegeven voor een oplossing en het laten ontbinden waardoor er rechtshalve geen contract meer is wegens wanprestatie. Ik hoor het de mevrouw van de orange helpdesk nog zeggen: "nee hoor nummerbehoud naar een andere provider is geen probleem want zelfs indien het abonnement is opgezegd houden wij de nummers nog een aantal maanden in de database, maar ik zal een aanttekening maken. Niet dus :( . De nieuwe aanvraag bij telfort leverde ook al problemen op omdat orange de lijn bezet hield. Vandaag een kpn monteur langsgeweest die de boel heeft gefixt.. Nu alleen nog telefonie maar helaas niet meer met ons oude vertrouwde kpn nummer :( . Uiteindelijk gewoon 3 maanden zonder Internet en telefonie gezeten dankzij Orange. Nooit meer Orange voor mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Woord van mijn kennis @ escalatie desk: problemen met http downloads hebben *waarschijnljik* te maken met onderhoud wegens upgrades aan netwerk ivm 4Mb -> 8Mb upgrade.. Die wordt dus niet voor niks steeds uitgesteld. Orange heeft dus capaciteits problemen..

doet me denken aan het gedonder met Demon vroeger..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadebaja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06-2022
Wat gaat er niet goed, livebox staat halve meter van ISRA punt af, ADSL Extra, welliswaar over KPN waardoor ik max 8MB zou moeten halen, maar 4 is geen 8 bij mij 8)7

p.s. afstand tot centrale 1123 meter.
downloadsnelheid 430kb max.

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
:(
Afname Dichtbij : 15.9 (dB)
Ver weg : 7.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 22 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 7% gewijzigd door hadebaja op 17-03-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
hadebaja schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:39:
Wat gaat er niet goed, livebox staat halve meter van ISRA punt af, ADSL Extra, welliswaar over KPN waardoor ik max 8MB zou moeten halen, maar 4 is geen 8 bij mij 8)7

p.s. afstand tot centrale 1123 meter.
downloadsnelheid 430kb max.

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
:(
Afname Dichtbij : 15.9 (dB)
Ver weg : 7.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 22 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Als je de moeite had gedaan om de rest van het topic te lezen, dan had je kunnen weten dat er nog geen snelheidsverhogingen zijn geweest. Daarom zit jij dus, nét als zo'n beetje de rest nog te wachten op zijn 8mbit.

De volgende keer gewoon even teruglezen. Dubbele vragen stellen wordt je niet slimmer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
thriller schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:21:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik download nu gewoon met 8mbit en alles gaat perfect. Straks even kijken of het vanavond weer inzakt dan ga ik is kijken of ze daar iets aan kunnen doen. Maar ben iig al blij dat ik het overdag dan wel gewoon haal.
Dat dacht ik wel. :)
Ik zit hier zelf met exact hetzelfde probleem. Overdag de volle 4mbit (komt die upgrade nog óóit...), maar 's avonds en in het weekend zakt de hele toko in.

Mocht jij naar Orange mailen, dan gooi die vraag daar eens op en post je antwoord hier maar. Is immers iedereen mee gebaat. Al verwacht ik overigens dat ze er niet al teveel aan kunnen doen, heeft te maken met de overgang van 4->8mbit. (Het hele euvel doet zich ook pas voor sinds ze bezig zijn met die upgrade) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Bij deze het te verwachten antwoord van Orange

Uw modem geeft een snelheid van 8 Mbit. Alle waarden zijn prima in orde.
Desondanks ervaart u een trage verbinding. Dit is een bekend probleem
waarmee Orange momenteel hard bezig is. Wij zijn servers aan het
bijplaatsen. Naar verwachting zal uiterlijk medio april alles zijn
opgelost.

Dus ik wacht maar even af, zolang ik overdag normaal kan downloaden trek ik het nog wel een maand (al zal het wel langer worden als ik dit topic zo is lees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
Onderhoud... ff modem uitzetten 1 minuutje wachten en weer aanzetten.... NIET DUS.

Men ik ben gefrustreed nu zit maar op het netwerk van de buren maar zit al 1.5 uur zonder internet en telefoon. Erg vervelend als ik dan maar op deze manier me schoolwerk moet afmaken....

Ben ik de enigste?

[ Voor 15% gewijzigd door xppn op 17-03-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Hmmm, onderhoud?

Ik ben net bij een vriendin haar nieuwe Orange internet aan de praat proberen te krijgen. In de handleiding stond dat het een kwestie van aansluiten was. Ethernet en DSL kregen een groen lampje... alles zou moeten werken. Maar toen ik een website probeerde kreeg ik "Host niet beschikbaar" oid.

In de config van de router zag ik dat DSL een vinkje had, maar Internet een kruis. Ligt dit aan orange? Ik hoop dat het onderhoud is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Ligt aan Orange. Bekent probleem volgens mij. Wel een dsl-signaal maar je ip komt niet door ofzoiets. Helpdesk bellen en die het laten uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
maniacshouse schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:02:
Ligt aan Orange. Bekent probleem volgens mij. Wel een dsl-signaal maar je ip komt niet door ofzoiets. Helpdesk bellen en die het laten uitzoeken.
Ah ok. Kan ik dat zomaar doen voor haar of heb ik dan ook al haar gegevens nodig? Ik ga morgen iig wel even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Een klantnummer zou handig zijn ja. Postcode en huisnummer wil ook wel eens gevraagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadebaja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06-2022
Kleus schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:46:
[...]

Als je de moeite had gedaan om de rest van het topic te lezen, dan had je kunnen weten dat er nog geen snelheidsverhogingen zijn geweest. Daarom zit jij dus, nét als zo'n beetje de rest nog te wachten op zijn 8mbit.

De volgende keer gewoon even teruglezen. Dubbele vragen stellen wordt je niet slimmer van :)
Nou ik zit sinds 1 mei 2007 op Orange ADSL Extra tot 20MB, nu kan ik die 20MB niet halen maar het is dus normaal dat ik al 11 maanden zit te wachten op een hogere snelheid? Bij Orange erkennen ze dat de snelheid hoger zou moeten zijn en ze de technische dienst inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Dat hangt er van af Hadebaja. Heb je een contract afgesloten "tot 20mbit" of een contract voor "4mbit, wordt in november 2007 8mbit"?

Als je dat eerste hebt, dan is je maximum snelheid vooral afhankelijk van de afstand tot je centrale. Goed, en van je bekabeling enzo. Als je van mening bent dat vanwege de afstand je een hogere snelheid zou moeten halen dan kan er misschien ergens iets mis zijn bij jouw bekabeling of andere factoren.

Als je nu 4mbit hebt en je wacht op de verhoging tot 8mbit, ja, dat verloopt allemaal niet zo soepeltjes helaas. Sowieso zouden de nieuwe klanten eerst aan de beurt zijn, aangezien jij al een jaar abo bent van Orange behoor jij daar niet toe. Maar heb geen idee of Orange nog steeds hier onderscheid in maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
DaFrenk schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:59:
Een klantnummer zou handig zijn ja. Postcode en huisnummer wil ook wel eens gevraagd worden.
Klopt. Maar ben netjes geholpen, en ze gaan het uitzoeken. Laatste stap van de oplevering was nog niet voltooid, hoop dat het binnen een paar dagen ok is en opeens werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe abo's krijgen per direct de goede instellingen mee dat is het verschil. Het probleem zit hem puur in de overzetting van huidige gebruikers naar de nieuwe server onderdelen. Orange heeft dit onderdeel gewoon zeer slecht aangepakt en dachten iedereen maar in 1 klap over te zetten naar 8mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:09

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Mijn orange modem doet het tot nu toe goed, deze modem staat bij mij op de zolder. Maar....als ik gebruik wil maken van de draadlose optie(die ik heb:P) als ik beneden zit met m'n laptop, krijg ik gewoon geen contact met mijn moden.
Dus ik wilde graag een ander aanschaffen en ik had de linksys WRT150N op het oog, wie heeft hier ervaring mee icm orange? Of is deze helemaan niet geschikt?

Of iemand die een hele andere draadlose N modem (moet wel min 4 ethernet poortjes, 17 dBm bereik hebben) adviseert?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Geen contact? Hoe bedoel je? Geen ontvangst of zie je het netwerk totaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XTREEMRaGE schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:46:
Mijn orange modem doet het tot nu toe goed, deze modem staat bij mij op de zolder. Maar....als ik gebruik wil maken van de draadlose optie(die ik heb:P) als ik beneden zit met m'n laptop, krijg ik gewoon geen contact met mijn moden.
Dus ik wilde graag een ander aanschaffen en ik had de linksys WRT150N op het oog, wie heeft hier ervaring mee icm orange? Of is deze helemaan niet geschikt?

Of iemand die een hele andere draadlose N modem (moet wel min 4 ethernet poortjes, 17 dBm bereik hebben) adviseert?
Welk modem heb je nu dan? En het kan zeer zeker zo zijn dat je geen bereik hebt, ik heb ook niet altijd goed bereik. Ik heb de livebox hier voor een kast staan, als iemand hem onder die kast legt merk ik dat direct, dan heb ik gewoon geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:02
Hallo,

Ik heb gisteren een bestelling gedaan maar wil echter dit annuleren,

Hoe kan ik dit doen bellen of een brief schrijven naar ORANGE

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Zasa schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:31:
Hallo,

alvast bedankt
Ik hoop dat de link werkt, maar hier vind je uitleg over het annuleren:

Anders moet je even bij de helpdesk zelf zoeken op "annuleren", dan vind je het ook.

[ Voor 15% gewijzigd door DaFrenk op 18-03-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zasa schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:31:
Hallo,

alvast bedankt
Veiligste methode is toch een aangetekende brief met bericht van ontvangst, anders heb je een
grote kans dat je niet gemakkelijk van ze afkomt.
Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:09

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:44:
[...]

Welk modem heb je nu dan? En het kan zeer zeker zo zijn dat je geen bereik hebt, ik heb ook niet altijd goed bereik. Ik heb de livebox hier voor een kast staan, als iemand hem onder die kast legt merk ik dat direct, dan heb ik gewoon geen bereik.
Ik heb nu ook de livebox en deze staat op de 2e verdieping (zolder). Als ik beneden ben (begane grond :P) dan heb ik geen bereik, dus dan kan m'n laptop geen verbinding tot stand brengen met de modem. Maar op de 1e verdieping lukt dit weer wel, maar als je eentje lager gaat dan is de fun afgelopen :'(
maniacshouse schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:08:
Geen contact? Hoe bedoel je? Geen ontvangst of zie je het netwerk totaal niet?
M'n laptop ziet dan heel de modem niet eens :/, dus dat betekend dat het signaal al te zwak is... :/

[ Voor 18% gewijzigd door XTREEMRaGE op 18-03-2008 20:28 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:04
Sinds gisteren overgestapt van Orange adsl-lite (heel oud kpn/wanadoo abonnement) naar Orange Adsl 4mb / 1mb. Ik had er een ST516 modem bijgekregen omdat mijn oude ST510 niet met adsl2 zou kunnen omgaan. Omdat ik 4 computers aan de ST510 had hangen wilde ik weer een modem met 4 LAN aansluitingen, en heb ik dus uit de vraag en aanbod een ST546 gekocht.
Als eerste vanochtend maar begonnen met de ST516 om te proberen of de verbinding al opgeleverd was. Dit was het geval en een korte test met speedtest leverde keurig de beloofde snelheden. Toen de 546 eraan gehangen en de firmware ge-update naar 6.1.0.5. Na wat gezoek kwam ik erachter dat de modem als RFC1483 verbinding met router ingesteld moest worden ipv het oude PPPoA. Daarna werkte de verbinding. Bij controle met speedtest.nl blijkt echter dat ik bij lange na mijn snelheden niet haal. De download komt niet veel verder als 50kb/s en de upload varieert heel erg van 20 tot de wel beloofde 100 kb/s. Online materiaal als afleveringen op uitzendinggemist kijken wil ook niet, het beeld stottert erg en de buffer moet constant bijgevuld worden. Het gekke is dat als ik een willekeurig bestand ergens download van een snelle server dat de snelheid wel 400 kb/s is. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit probleem kan verhelpen?

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

@Dijkstra: Dit probleem ligt niet aan jouw kant. Dit is exact wat ik en anderen ook meemaken.
Waarschijnlijk is orange aan het knijpen ivm upgrades / problematische uitrol van de upgrade.

Uitzending gemist gaat hier ook niet. Zelfde gestotter en bufferen als jij beschrijft..

Trouwens: als je de ST516 eraan hangt: werkt uitzending gemist dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
boesOne schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:47:
@Dijkstra: Dit probleem ligt niet aan jouw kant. Dit is exact wat ik en anderen ook meemaken.
Waarschijnlijk is orange aan het knijpen ivm upgrades / problematische uitrol van de upgrade.

Uitzending gemist gaat hier ook niet. Zelfde gestotter en bufferen als jij beschrijft..

Trouwens: als je de ST516 eraan hangt: werkt uitzending gemist dan wel?
Zonet even geprobeerd en nu werkt het met de ST516 ook niet meer goed. Bij speedtest.nl ook dezelfde slechte resultaten. Uitzending gemist ook slecht. Toch vreemd dat vanochtend de speedtest wel goed ging met de ST516. Begrijp er ook niets meer van 8)7 Toch raar dat een groot bestand downloaden wel perfect gaat en uitzendinggemist en speedtest.nl bijvoorbeeld een factor 10x langzamer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Zelfde probleem hier ook (weer). Bij tijd en wijle vanavond vroeg stotterend surfen, maar gek genoeg lukt het downloaden van een bestand dan wel weer met 400KB. Vandaag overdag en afgelopen weekend ging het trouwens soepel dus ze knijpen kennelijk de verbinding zodat het netwerk niet uitvalt oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
objectief2 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:30:
Zelfde probleem hier ook (weer). Bij tijd en wijle vanavond vroeg stotterend surfen, maar gek genoeg lukt het downloaden van een bestand dan wel weer met 400KB. Vandaag overdag en afgelopen weekend ging het trouwens soepel dus ze knijpen kennelijk de verbinding zodat het netwerk niet uitvalt oid
Doen ze dat sinds kort of is dit standaard bij Orange? Dit is wel echt verschrikkelijk slecht, ik heb iets van 5 jaar al een adsl-lite abbo van KPN en wanadoo gehad en dit nog nooit meegemaakt.

Edit:@ DaFrenk.
Bedankt voor de reactie. Ik weet nu in ieder geval dat het niet aan mijn installatie ligt. Ik voel me wel zwaar genaaid door die Orange lui. Ik was al jaren abonnee bij hun na hun overname van Wanadoo en had een duurder abonnement dan ik nu heb. Ze hebben me wel tig keer gebeld om me dit abonnement aan te smeren, dan hadden ze me hiervoor ook wel even kunnen waarschuwen. :( Hopelijk is het half april opgelost.

[ Voor 26% gewijzigd door Dijkstra30 op 18-03-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Dat is sinds ze begonnen zijn met het verhogen van de snelheid Dijkstra, blijkbaar konden hun servers en apparatuur het niet meer aan. Heb begrepen dat ze dus nu servers aan het bij plaatsen zijn. Maar dat moet dus medio april allemaal opgelost zijn aldus hun beloftes in Kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dijkstra30 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:29:
[...]

Zonet even geprobeerd en nu werkt het met de ST516 ook niet meer goed. Bij speedtest.nl ook dezelfde slechte resultaten. Uitzending gemist ook slecht. Toch vreemd dat vanochtend de speedtest wel goed ging met de ST516. Begrijp er ook niets meer van 8)7 Toch raar dat een groot bestand downloaden wel perfect gaat en uitzendinggemist en speedtest.nl bijvoorbeeld een factor 10x langzamer gaan.
Speedtest.nl is geen god :P het is een leuke tool om snel even te kijken wat voor snelheid je kan halen.Maar wat je binnen haald is een bestand van 200kb ofzo dan kan de verbinding nooit opdreef raken. Beste om te doen is in te loggen op een FTP en daar wat van downloaden dat iets van 100mb is.
Er zijn andere speedtesten waarbij je wel de download size kan aanpassen.

Bij www.speedtest.net kan je al een betere indicatie krijgen dan bij speedtest.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:10
Meh, gister weer aan de helpdesk gehangen, dit keer over lage snelheden en uitvallende telefoonverbinding. Even voor de duidelijkheid, ons huis heeft alleen een wandcontactdoos voor telefonie, dus geen ISRA punt in de meterkast (huis uit de jaren '60). En vanaf daar zit een kabel van 20cm naar de livebox (wat volgens de helpdesk toch wel aan de lange kant is 8)7).

Maar na de zoveelste helpdeskmedewerker die zegt dat er niks aan de hand is, zouden jullie eens naar mijn waardes willen kijken en zeggen of ik gewoon een zeikerd ben, of dat er echt iets mis is? Ik zit volgens de postcodecheck EN de helpdesk op 780 meter van de centrale.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn  Verbonden 
ADSL standaard  G992_5_A 
Upstream  1016 Kb 
DownStream  9384 Kb 
Afname  Dichtbij : 26.3 (dB) 
Ver weg : 7.8 (dB) 
SNR-marge  Dichtbij : 10 (dB) 
Ver weg : 10 (dB) 
HEC-teller 10 
Firmware  0xe15080a 
ES-teller van 15 min  0 
CRC-fouten  4 
ES-teller van 1 dag  0

Dit zijn de waardes sinds een restart vanmorgen. De SNR marges schommelen zo rond de 8 ~ 11 dB. Meestal staat hij op 8, nu toevallig even op 10.

Wat ik opzich ook vreemd is, is dat de helpdesk helemaal geen diagnostische gegevens van mijn modem binnenkrijgt. Alleen schijnt dat voor hun geen probleem te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Slurpgeit op 19-03-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

huh, sinds wanneer levert Orange zélf Speedtouch modems bij een ADSL-abo ???

http://www.orange.nl/adsl/orange_adsl/

Bij ADSL Extra krijg je zo te zien nog wel de Livebox..

Niet dat ik van plan ben te verlengen overigens, ben steeds minder tevreden:
- Klantenservice is duur en belt niet terug ondanks gemaakte beloften
- Telefoonlijn kraakt en stottert en daar wordt niks aan gedaan
- Verhuiskosten zijn hoog
- Als ik na een jaar contract wil overstappen van ADSL Extra naar ADSL 'normaal' kost dat €29,95.

Orange doet welz'n best om je aan te houden als klant, overstappen naar een andere aanbieder is goedkoper, je bent dan van de Livebox af en de telefoonkwaliteit kan bijna niet slechter worden bij een andere aanbieder dan nu 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door Elwood Blues op 19-03-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch raar ik was netjes terug gebeld door de helpdesk toen ik met mijn aansluiting zat te klote.
Ik heb nog helemaal geen problemen ondervonden met slechte telefonie lijn die kraakt niet. En ja de livebox krijg je nog steeds als ADSL Extra gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
@Slurpgeit, volgens het sommetje uit de begin post zit je 1,9 kilometer van de centrale.
16,3 : 13,81 = 1,9 kilometer

En op die afstand behoor je 10mbit te halen volgens het schema

[ Voor 0% gewijzigd door thriller op 19-03-2008 15:45 . Reden: klein foutje verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:10
Ja, dat weet ik. Maar ik neem aan dat de helpdesk meer gegevens heeft over mijn afstand tot de centrale dan de postcodecheck. En zoniet, dan is een extra 1.2km nog erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Laatst online: 12:27
pff vanavond is het internet echt extreem langzaam...

Dat ze maar op schieten met die servers, want hier wordt ik gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:28
Laat KPN Orange maar overnemen , als de maandelijkse kosten maar het zelfde blijven maar wel met KPN kwaliteit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
cardwizard schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:37:
Laat KPN Orange maar overnemen , als de maandelijkse kosten maar het zelfde blijven maar wel met KPN kwaliteit :-)
Dan ben ik helemaal weg, dat ruk KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN en kwaliteit? mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:28
Dat denk ik wel

Want ik heb voor Orange jaren KPN gehad zonder wat voor probleem dan ook !

Xs4all stak met kop en schouders er boven uit natuurlijk , daar zou ik graag naar terug gaan alleen jammer dat ze zo verrekte duur zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 orange verbindingen. 1 bij mijn huis dat ik verhuur en 1 bij mijn vriendin. Deze huizen liggen 200 meter bij elkaar vandaan. Het scheeld alleen een kleine 5 Mbit in snelheid.
Nu wil ik mijn abbo aanpassen (downgraden) op het "trage" adres

Nu mijn vraag. Gaan er nog veranderingen plaats vinden bij orange om de snelheid op te schroeven of is dit niet te verhelpen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Als het goed is zijn ze nu bezig met die veranderingen. Ze hebben gewoon last van ondercapaciteit door de snelheidsverhoging. Ze zijn nu apparatuur aan het bijplaatsen en hopelijk loopt alles in april weer als een zonnetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Welke abbo's heb je? Adsl Extra? En wat bedoel je met 5Mbit? Hebben de aansluitingen maar 5Mbit of is dat het 'verschil' tussen de 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
-edit

Al opgelost. Range veranderd in de Icidu config

[ Voor 88% gewijzigd door El_Bandito op 21-03-2008 13:38 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Ik wordt er nu stront ziek van :'(

Die klote livebox knalde er net weer zo maar ff een uur uit, geen inet en geen telefoon. Meerdere malen gereset, stekkers erin, eruit, stroom eraf, hard reset, niks mocht baten.

Nu weer inet, maar natuurlijk: traint in op 1920kb/s en 768kb/s en dat terwijl hij eerst op 6500kb/s intrainde. Ik wordt mesjogge van Orange. Internet pagina's die langzaam laden, http downloads die niet vooruit te branden zijn (verschilt per dag) (ligt niet aan de server), maar wel volle snelheid met usenet.

Helaas kan ik dinsdag pas bellen om de boel eens flink uit te schelden daar!

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:20

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Welke snelheid zou ik met deze waarden kunnen halen? Hij traint constant te laag in... :/
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    DSL Status:      Up          
            DSL Modulation Mode:             GDMT        
            DSL Path Mode:                      FAST         
            Downstream Rate:                 3424 Kbps       
            Upstream Rate:                     256 Kbps          
            Downstream Margin:                  6 db         
            Upstream Margin:                   7 db          
            Downstream Line Attenuation:      26         
            Upstream Line Attenuation:          14       
            Downstream Transmit Power:           0       
            Upstream Transmit Power:           0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hier ook storing (denk ik). Tot 20 minuten geleden had ik gewoon internet, toen plots niet meer. Na reboot van Livebox alleen nog @-teken dat brandt, geen telefonie meer :'( Internet lijkt dan wel te werken aangezien ik de Livebox kan benaderen, maar andere webpagina's oproepen is zinloos |:( Vreemd genoeg heeft mijn buurman wel internet nog (ook van Orange), mogelijk zit die op een andere server want hij heeft wel de volle 8mbit/1mbit.

Edit: ik word trouwens over 10 dagen overgezet naar Telfort. Ik hoop niet dat het een Orange-vergeldingsactie is om me nu alvast af te sluiten van internet aangezien mijn buurman wel gewoon alles werkend heeft :|

[ Voor 19% gewijzigd door objectief2 op 21-03-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Zou zomaar kunnen... Helpdesk bellen die kunnen lijkt mij wel zien wanneer je precies overgaat.

[ Voor 41% gewijzigd door ManiacsHouse op 23-03-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Rye schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:49:
Ik wordt word er nu stront ziek van :'(

Helaas kan ik dinsdag pas bellen om de boel eens flink uit te schelden daar!
En je denkt dat ze dat zullen waarderen? :')
Mr_gadget schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:55:
Welke snelheid zou ik met deze waarden kunnen halen? Hij traint constant te laag in... :/
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    DSL Status:      Up          
            DSL Modulation Mode:             GDMT        
            DSL Path Mode:                      FAST         
            Downstream Rate:                 3424 Kbps       
            Upstream Rate:                     256 Kbps          
            Downstream Margin:                  6 db         
            Upstream Margin:                   7 db          
            Downstream Line Attenuation:      26         
            Upstream Line Attenuation:          14       
            Downstream Transmit Power:           0       
            Upstream Transmit Power:           0
Kan je toch zelf uitrekenen? :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
maniacshouse schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:23:
Zou zomaar kunnen... Helpdesk bellen die kunnen meteen zien wanneer je overgaat. Kan best dat er in het orange-systeem staat dat je vandaag een disconnectie krijgt.
Edit: gebeld, mijn postcode blijkt te vallen in een gebied met een 'algemene storing'. Zou vanavond opgelost kunnen zijn volgens de beste man van de helpdesk :) Vooruit maar dan.

[ Voor 32% gewijzigd door objectief2 op 21-03-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
objectief2 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:32:
[...]

Edit: gebeld, mijn postcode blijkt te vallen in een gebied met een 'algemene storing'. Zou vanavond opgelost kunnen zijn volgens de beste man van de helpdesk :) Vooruit maar dan.
Als je hier had gekeken dan had je dat kunnen zien, namelijk:
2008-03-21 17:24:32 - Technische problemen ADSL en ADSL Extra
Klanten met Orange ADSL of ADSL Extra in heel Nederland kunnen op dit moment problemen ondervinden met hun ADSL verbinding en Orange vaste Telefonie.
Wij werken eraan om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.
Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
No offence, maar ik had daar gekeken en om 16.32 stond er nog niks he ;) Om 17.24 wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
objectief2 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:12:
No offence, maar ik had daar gekeken en om 16.32 stond er nog niks he ;) Om 17.24 wel dus.
Is oké hoor :) , ik zei het alleen maar even....
Overigens wordt het wel tijd dat die upgrade komt. Al is de trage verbinding 's avonds en in t weekend misschien nog wel erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:59
Ok, voor de mensen die het interessant vinden, ik heb net het firewall script van LinuX-TUX in de startpost geupgrade, zodat deze ook met de 22204E firmware goed werkt.

Net getest en alles werkt weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Als dat laatste:
Tweede kandidaat is Belgacom, dat met de overname van Scarlet de Nederlandse markt op wil. In Nederland in Scarlet vooralsnog een zeer bescheiden speler met 60.000 abonnees.
overneemt ben ik weg bij Orange.

Hier in Rotterdam heb ik nooit storingen. Laatste was een jaar geleden en dat duurde maar 30 minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door MrJames op 21-03-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Een kennis van mij vroeg mij om hulp omdat hij ook een email kreeg voor een upgrade van zijn ADSL verbinding.

Sneller en ook nog minder betalen.

Dat heeft hij gedaan en op 3 maart was zijn verbinding weg (KPN er uit) en tot op heden heeft hij nog steeds geen signaal op de lijn.

Orange bellen heeft geen zin want ze blijven maar volhouden dat ze enige vertragingen hebben met de orders.

Dit kan toch niet!!!! Ben blij dat ik zoiets niet heb, want dik een maand zonder internet is natuurlijk geen doen!

Iemand een idee of we op kunnen zeggen en alsnog een xs4all lijn kunnen pakken?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Je kan, zoals ik ergens las hier in dit topic, pas opzeggen als de lijn 21 dagen na de officiële opleverdatum nog niet geleverd is. Als hij inmiddels al wel geleverd is maar nog niet werkt zal het wel een storing zijn of een verkeerd stekkertje ergens. Dan moet je ze simpelweg in gebreke stellen en flink gaan klagen.

[ Voor 29% gewijzigd door ManiacsHouse op 23-03-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

Het is te gek voor woorden. Internet lag er vrijdag al een uur uit, uiteindelijk had ik het eindelijk aan de praat. Zaterdag hele dag gewerkt, kom ik 's avonds thuis, even de stekker eruit om te stofzuigen, weer erin en tadaaa..... weg internet. De verbinding had zaterdag een verbazingwekkende snelheid van 2.8Mbit, zaterdag avond totaal geen internet meer gehad. Ik had de stekker de hele nacht eruit gehad en nu eindelijk weer internet, met de super snelheid van 1.2Mbit per seconde.

Dit is gewoon onzin, volgens de orange website (lekker overzichtelijk, kuch, kuch) zijn er geen storingen, vreemd waarom heb ik hier dan wel last van? Ik kon eerst 6.5Mbit halen, maar toen zat er een delay in, nu na de problemen en ik haal veel minder, maar geen delay met laden van pagina's.
Lekker Orange, net in het paasweekend.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Onderwerp: Stoot T-Mobile Orange Breedband af?
door Redactie op 20 maart 2008, 15:52

Uit jaarcijfers van Deutsche Telekom blijkt dat de Nederlandse internet tak van T-Mobile dit jaar nog zal worden afgestoten. T-Mobile zelf spreekt de verwachting uit dat Orange Breedband binnenkort wordt verkocht.

Uit de jaarcijfers (pdf) die Deutsche Telekom heeft geopenbaard worden de activiteiten van Orange Breedband aangeduid als IFRS 5, wat staat voor wordt binnenkort af te stoten. T-Mobile zelf spreekt in het jaarverslag over de "verwachting dat Orange Breedband binnenkort wordt verkocht".

Een woordvoerder van Orange Nederland ontkent dat laatste niet, zelfs niet dat Orange in de etalage staat. "Maar we hebben voor onszelf nog niet besloten wat er gaat gebeuren, binnen een half jaar moet daar meer duidelijkheid over komen."

Deutsche Telekom nam Orange Nederland over van France Télécom in oktober 2007 voor 1,2 miljard euro. Daarmee kreeg het bedrijf er in een klap 2,2 miljoen mobiele bellers bij. Toen al liet T-Mobile Nederland doorschemeren dat men vooral in de mobiele klanten was geïnteresseerd.

Orange Breedband BV, het vroegere Wanadoo, hangt nu als een aparte vennootschap onder de T-Mobile Netherlands Holding BV. De waarde van het bedrijf met een half miljoen internetklanten wordt door T-Mobile geschat op 113 miljoen euro.

Orange is in Nederland actief als ADSL aanbieder, maar levert ook diensten aan de Zesko Holding via Casema.

Opvallend is dat rivaal Vodafone nu juist in de markt voor vast internet is gestapt, ongetwijfeld met het oog op toekomstige ontwikkelingen als femtocellen, waarbij mobiel spraakverkeer via DSL kan worden omgeleid.

Meest voor de hand liggende koper van Orange is KPN, dat de laatste tijd veel kleinere internetpartijen heeft opgekocht. Tweede kandidaat is Belgacom, dat met de overname van Scarlet de Nederlandse markt op wil. In Nederland in Scarlet vooralsnog een zeer bescheiden speler met 60.000 abonnees. Ook Telecom Italia, in Nederland bekend van internet prijzenstunter Alice, heeft wellicht interesse in overname van Orange.
benieuwd waar het straks terecht komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

Toch maar een reset geprobeerd en zit nu op de 2.8Mbit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn    Verbonden
ADSL standaard  G992_3_A
Upstream    568 Kb
DownStream  2896 Kb
Afname  Dichtbij : 52.7 (dB)
Ver weg : 33.9 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 5 (dB)
HEC-teller  88849
Firmware    0xe15080a
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  6498
ES-teller van 1 dag     0

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje:
Ik ben overgestapt naar een andere provider en nu wil ik mijn Orange account in outlook express verwijderen.
Maar dit lukt niet, telkens als ik 'm verwijderd heb dan komt hij gewoon weer terug...outlook opnieuw installeren heb ik nog niet geprobeerd.
Op en ander forum heb ik gelezen dat Orange een scirpt inbouwd en dat het daarom telkens weer terug komt.

Iemand een idee om dit probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:06
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:41:
Een vraagje:
Ik ben overgestapt naar een andere provider en nu wil ik mijn Orange account in outlook express verwijderen.
Maar dit lukt niet, telkens als ik 'm verwijderd heb dan komt hij gewoon weer terug...outlook opnieuw installeren heb ik nog niet geprobeerd.
Op en ander forum heb ik gelezen dat Orange een scirpt inbouwd en dat het daarom telkens weer terug komt.

Iemand een idee om dit probleem te verhelpen?
Het lijkt mij sterk dat orange een of ander script heeft die je instellingen terug zet. Als dat al zo is, dan kan dat alleen als je ooit die orange cd hebt gebruikt en dan kan je eens proberen om deze een uninstall te geven. Maar de kans dat dit het is gok ik op ca. 0,001% (stel dat ze iets aan hun instellingen zouden wijzigen, dan wijzigen de mensen dit en dan wordt het door dat scripje weer verkeerd gezet).

Het verwijderen in Outlook Express doe je gewoon door naar Extra, accounts, tabblad e-mail te gaan. En daar je orange adres te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

}:O
--Niels-- schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:56:
[...]

Het lijkt mij sterk dat orange een of ander script heeft die je instellingen terug zet. Als dat al zo is, dan kan dat alleen als je ooit die orange cd hebt gebruikt en dan kan je eens proberen om deze een uninstall te geven. Maar de kans dat dit het is gok ik op ca. 0,001% (stel dat ze iets aan hun instellingen zouden wijzigen, dan wijzigen de mensen dit en dan wordt het door dat scripje weer verkeerd gezet).

Het verwijderen in Outlook Express doe je gewoon door naar Extra, accounts, tabblad e-mail te gaan. En daar je orange adres te verwijderen?
Dit laatste doe ik ook, maar telkens komt de account gewoon weer terug...en aangezien daar een enorme hoeveelheid spam op binnekomt.
Een Orange cd heb ik nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Laatst online: 19-05 08:18
Twee maanden geleden een verhuisbericht naar KPN en Orange gestuurd. Op ons nieuwe adres is geen ADSL2 beschikbaar en beschikken we over twee telefoonlijnen door middel van ISDN2 (via KPN).

Maand geleden de helpdesk gebeld dat op het nieuwe adres ISDN aanwezig zal zijn en de livebox omgeruild moet worden voor een modem die daar voor geschikt is.
Afgelopen week maar eens gebeld met Orange, waarom ik nog steeds geen modem heb ontvangen, samen met een retourbox voor de oude livebox. Nu blijkt dat ADSL Extra op het nieuwe adres door Orange geleverd gaat worden op een analoge lijn :X De medewerker adviseerde mij om een brief te sturen met het opleveringsbewijs van ISDN door KPN. Eerder kunnen zij geen actie ondernemen. Tot op vandaag, dus een week later, hebben ze mijn brief niet ontvangen (lees verwerkt, hoop ik) en komende vrijdag verhuis ik. Ook nog geen modem ontvangen.

Lekkere zooi daar. Dat de vierde helpdeskmedewerker er pas achter komt dat de aangevraagde verhuizing niet zal gaan lukken, terwijl ik echt doorgegeven heb dat op het nieuwe adres een ISDN lijn aanwezig zal zijn en niet een analoge.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.