[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.872 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniacshouse schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:28:
Welke abbo's heb je? Adsl Extra? En wat bedoel je met 5Mbit? Hebben de aansluitingen maar 5Mbit of is dat het 'verschil' tussen de 2?
Ik heb de 20 Mbit variant op beide adressen.
Op adres 1 haal ik ongeveer 9 tot 10 Mbit.
Op adres 2 ( 200 meter verderop ) haal ik 5 Mbit.

Ik vind het nog al een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Rye schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:37:
Toch maar een reset geprobeerd en zit nu op de 2.8Mbit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn    Verbonden
ADSL standaard  G992_3_A
Upstream    568 Kb
DownStream  2896 Kb
Afname  Dichtbij : 52.7 (dB)
Ver weg : 33.9 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 5 (dB)
HEC-teller  88849
Firmware    0xe15080a
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  6498
ES-teller van 1 dag     0
Dit haalde dus niks uit. Zodra de modem intraint met 1mbit heb haast geen HEC fouten en geen CRC fouten. Zodra hij boven de 2mbit intraint dan komen er zoveeeeeel fouten, zoveel dat hij binnen een halfuurtje boven de 100k staat (HEC).

Ze waren vanmiddag bezig van KPN (en een ander busje) zo'n 200meter verderop, maar of dat er mee te maken heeft? Ik heb er nu dus al last van sinds vrijdag middag ;(

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:56
koen schreef op zondag 23 maart 2008 @ 11:43:
[...]

benieuwd waar het straks terecht komt...
Als het maar geen KPN wordt.
Kijk wat er toen met Demon gebeurt is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:35

Sebazzz

3dp

Weet iemand of de USB A aansluiting op de Livebox al te gebruiken is?
Zou mooi zijn voor een externe harddisk of een printer ofzo :)

Draait de Livebox trouwens een Unix variant ofzo, want aanduidingen van netwerkkaarten als eth0, mer0 etc komen zo ver ik weet alleen voor in Unix systemen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een usb device, geen host als ik het niet verkeerd heb..

oftewel 'gewoon een usb modem' waar je verder geen andere apparaten aan kan hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend met nieuwsgroepen bezig geweest alleen een echt stabiele connectie was er niet flinke drops. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? aan Orange of aan de Payserver die ik gebruikte (in dit geval hitnews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:38
Iemand enig idee wat ik kan doen om mijn ping naar diverse Duitse servers te verbeteren. Als ik TRACERT "IP" doe dan zit er een hop van Amsterdam naar dusseldorf waar mijn ping van 30 naar 80 verspringt. 's Morgens is de ping vaak wel normaal maar 's avonds komt er dus 50 ms bij. Moet ik Orange hier over bellen of mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:39:
Van het weekend met nieuwsgroepen bezig geweest alleen een echt stabiele connectie was er niet flinke drops. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? aan Orange of aan de Payserver die ik gebruikte (in dit geval hitnews).
Ik heb het afgelopen weekend wanneer de pc aanstond continu gedownload van nieuwsgroepen, en op fullspeed via Orange. Dit was via XLNed, een payserver dus ik gok dat het misschien aan Hitnews heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:19

The Legend

*Plop*

Meer mensen last van een ingekakte verbinding? Ik gebruik al tijden een ST546 icm DMT om de SNR te tweaken. Had hier een stabiele 10,5mbit lijn mee. Nu krijg ik ineens maar max 3mbit met een upload van rond de 600? Ik heb ook een ST780 (nieuw uit de doos) en die doet hetzelfde. Het vreemde is dat als ik in DMT de modem op ADSL2 ipv ADSL2+ zet dat ik dan rond de 8mbit haal.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Net weer een vreemde telefonie ervaring. Probeerde mijn mobiel te bellen maar hoor hem in de huistelefoon niet overgaan, terwijl m'n mobiel toch echt ligt te rinkelen. Als ik opneem dan hoor ik ook niks aan de Orange kant.

Dit naar aanleiding van een 1:1 gesprek met een andere Orange abonnee. Die opeens afgekapt werd en daarna geen verbinding meer mee kon krijgen. Hopelijk zijn dit problemen die door de werkzaamheden veroorzaakt werden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:22
DaFrenk schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:53:
Net weer een vreemde telefonie ervaring. Probeerde mijn mobiel te bellen maar hoor hem in de huistelefoon niet overgaan, terwijl m'n mobiel toch echt ligt te rinkelen. Als ik opneem dan hoor ik ook niks aan de Orange kant.

Dit naar aanleiding van een 1:1 gesprek met een andere Orange abonnee. Die opeens afgekapt werd en daarna geen verbinding meer mee kon krijgen. Hopelijk zijn dit problemen die door de werkzaamheden veroorzaakt werden :/
Livebox aan en uit en probleem is opgelost. Komt hier ook wel eens voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hmm.. lekker dan :/ Maar oké, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:27
Sinds vandaag is eindelijk de snelheid weer redelijk stabiel! *O*

Nu nog ff wachten op de snelheidsverhoging -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Spurlie op 25-03-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Ik merkte het gisteravond ook al ja, usenet was eindelijk weer de hele avond stabiel i.p.v. zo'n 150kB/s trager. :) Heel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:16:
}:O
[...]

Dit laatste doe ik ook, maar telkens komt de account gewoon weer terug...en aangezien daar een enorme hoeveelheid spam op binnekomt.
Een Orange cd heb ik nooit gehad.
Als niets helpt kan je bij de Orange-account in Outlook de optie uitzetten dat je er mail mee ophaalt. hij blijft dan bestaan, maar je hebt er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
DaFrenk schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:06:
Ik merkte het gisteravond ook al ja, usenet was eindelijk weer de hele avond stabiel i.p.v. zo'n 150kB/s trager. :) Heel fijn!
Same here!

Eindelijk Youtube filmpjes kijken zonder een halfuur te wachten *O*
En ook weer telefoontje plegen zonder gestotter aan de andere kant *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:54
Ik gebruikte de Livebox al een tijdje icm met een wireless Belkin router (ipv de kaart in de LB) als access point (en dus met de routerfunctionaliteit van de LB). Dit werkte in principe prima maar de wilde graag met UPNP aan de slag en met langere lease, dus heb ik de Belkin router een vast IP in de range van de LB gegeven en DHCP in de Belkin aangezet (andere IP range). Dit werkt ook prima maar nu lijkt het erop dat data niet goed van het netwerk richting het internet gaat en er ergens wat wordt tegengehouden. Dit viel mij op doordat data van de Last.FM tool, welke via de lokaal geinstalleerde tool muziekgegevens doorstuurd naar de Last.FM site, niet meer bij de site terecht komen. Verder lijkt alles prima te werken, en heb overigens verder geen speciale 'diensten', behalve misschien nieuwsgroepen, maar die werken ook prima.

Wat houdt de data van de Last.FM app tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
VinceVega schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:53:
Ik gebruikte de Livebox al een tijdje icm met een wireless Belkin router (ipv de kaart in de LB) als access point (en dus met de routerfunctionaliteit van de LB). Dit werkte in principe prima maar de wilde graag met UPNP aan de slag en met langere lease, dus heb ik de Belkin router een vast IP in de range van de LB gegeven en DHCP in de Belkin aangezet (andere IP range). Dit werkt ook prima maar nu lijkt het erop dat data niet goed van het netwerk richting het internet gaat en er ergens wat wordt tegengehouden. Dit viel mij op doordat data van de Last.FM tool, welke via de lokaal geinstalleerde tool muziekgegevens doorstuurd naar de Last.FM site, niet meer bij de site terecht komen. Verder lijkt alles prima te werken, en heb overigens verder geen speciale 'diensten', behalve misschien nieuwsgroepen, maar die werken ook prima.

Mischien je Firwall van de livebox die geen UPNP heeft?

ik heb ook een vraag.
Welke Snelheid zou ik kunnen behalen met deze gegevens.
(uptime 24 uur)
ADSL statistieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 9848 Kb
Afname Dichtbij : 36.5 (dB)
Ver weg : 13.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 28703
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1166
ES-teller van 1 dag 0

Want soms merk ik nog wel eens dat mijn verbinding terug springt naar bijvoorbeeld 512/256.
Nooit eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:02

boesOne

meuh

Spurlie schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:37:
Sinds vandaag is eindelijk de snelheid weer redelijk stabiel! *O*

Nu nog ff wachten op de snelheidsverhoging -O-
Same here. Kan weer uitzendinggemist kijken.. about time.. (niet vaker doen orange, foei.. ;) )

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
_avalanche_ schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:45:
Iemand enig idee wat ik kan doen om mijn ping naar diverse Duitse servers te verbeteren. Als ik TRACERT "IP" doe dan zit er een hop van Amsterdam naar dusseldorf waar mijn ping van 30 naar 80 verspringt. 's Morgens is de ping vaak wel normaal maar 's avonds komt er dus 50 ms bij. Moet ik Orange hier over bellen of mailen?
De Amsterdam hop heb je in ieder geval nodig.
Daar is vrij weinig aan te doen.
Het netwerk is dan gewoon vrij druk.

Het kan aan voornamelijk 3 kanten liggen.

1. Iemand in jou netwerk is aan het uploaden
2. De verbinding wordt slecht verstuurt/ontvangen in Nederland
3.De verbinding wordt slecht verstuurt/ontvangen in Duitsland

EDIT Typo

[ Voor 4% gewijzigd door LuckY op 26-03-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:21
@LuckyY, dit had je natuurlijk makkelijk zelf kunnen opzoeken, maar je zit 2,65KM van de centrale en haald daarom ongeveer 6 a 7 Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
thriller schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:18:
@LuckyY, dit had je natuurlijk makkelijk zelf kunnen opzoeken, maar je zit 2,65KM van de centrale en haald daarom ongeveer 6 a 7 Mb/s
Had het zelf ook al nagekeken.
Het rare is ik haal 10 mbit en heb voorheen altijd 14 gehaald.
En me upload is ook achteruit gegaan.
Zonder verhuizing van mij of de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
ik heb ook een vraag.
Welke Snelheid zou ik kunnen behalen met deze gegevens.
(uptime 24 uur)
ADSL statistieken

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 9848 Kb
Afname Dichtbij : 36.5 (dB)
Ver weg : 13.8 (dB)
HEC-teller 28703
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1166
ES-teller van 1 dag 0

Want soms merk ik nog wel eens dat mijn verbinding terug springt naar bijvoorbeeld 512/256.
Nooit eerder gehad.
Dat is nog een best mooi snelheid dacht ik zo, beter dan die van mij terwijl je Afname dichtbij verder weg is.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7760 Kb
Afname Dichtbij : 35.3 (dB)
Ver weg : 14.7 (dB)
HEC-teller 5315
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1236
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuckyY schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:21:
[...]

Had het zelf ook al nagekeken.
Het rare is ik haal 10 mbit en heb voorheen altijd 14 gehaald.
En me upload is ook achteruit gegaan.
Zonder verhuizing van mij of de centrale.
Die ervaring heb ik dus ook sinds een dag of tien. Het lijkt wel over erg véél ondercapaciteit is sinds men bezig is met het verdubbelen van snelheid bij de oudere abonnees. Mijn snelheid is zo n 25% teruggelopen. Zal de verhoging ten koste van anderen gaan met een snelle verbinding? 8)

Maar zo als iemand al schreef, men schijnt druk bezig te zijn met bijplaatsen van apparatuur. Ik hoop dat daarna de snelheid weer wat omhoog gaat...

ondanks bovenstaande toch een tevreden Orange-user. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:32:
[...]

Die ervaring heb ik dus ook sinds een dag of tien. Het lijkt wel over erg véél ondercapaciteit is sinds men bezig is met het verdubbelen van snelheid bij de oudere abonnees. Mijn snelheid is zo n 25% teruggelopen. Zal de verhoging ten koste van anderen gaan met een snelle verbinding? 8)

Maar zo als iemand al schreef, men schijnt druk bezig te zijn met bijplaatsen van apparatuur. Ik hoop dat daarna de snelheid weer wat omhoog gaat...

ondanks bovenstaande toch een tevreden Orange-user. O-)
Ik heb dit al sinds november ofzo.

Ik ben vandaag is gaan kijken naar UPC extreme is danwel kabel maar is 24mbit.
Lijkt me ook wel leuk heb een gesprek gehad met een medewerker (ze belden mij <3)
En je mag wel een server hosten en de FUP is als je onder de 400 GB in de maand blijft heb je geen problemen

extra kosten maken niet uit

Nog maar even aanzien dus of de snelheid verbeterd ofniet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:25

PoweRoy

funky!

LuckyY schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:50:
[...]

Ik heb dit al sinds november ofzo.

Ik ben vandaag is gaan kijken naar UPC extreme is danwel kabel maar is 24mbit.
Lijkt me ook wel leuk heb een gesprek gehad met een medewerker (ze belden mij <3)
En je mag wel een server hosten en de FUP is als je onder de 400 GB in de maand blijft heb je geen problemen

extra kosten maken niet uit

Nog maar even aanzien dus of de snelheid verbeterd ofniet!
van 26 euro naar 60 euro ;(

Benzelf ook opzoek naar een abbo (orange of telfort) voor mijn nieuwe huis. Zit er nog niet in en heb nog geen sleutels etc dus denk dat ik daar eerst op moet wachten

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was dus de rede voor mij om naar Orange te gaan 28euro internet+telefonie. Makkelijk beide in 1. UPC zijn flikkers want je moet ook nog maar gelijk een kabel abo erbij afsluiten wat nog eens 17 euro boven op de 70euro (extreme) was... dus 87euro per maand wat ik te duur vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
VinceVega schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:53:

Firewall lijkt logischerwijs het euvel maar moet zeggen dat de LB settings hiervoor mij niet geheel duidelijk zijn. Uitgaand verkeer zou overigens sowieso altijd erdoor moeten kunnen? Maar goed, wie kan mij vertellen hoe ik de LB firewall moet instellen als ik een andere router het DHCP werk e.d. laat doen?

[ Voor 0% gewijzigd door hendriku op 26-03-2008 19:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
VinceVega schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:09:
[...]

Firewall lijkt logischerwijs het euvel maar moet zeggen dat de LB settings hiervoor mij niet geheel duidelijk zijn. Uitgaand verkeer zou overigens sowieso altijd erdoor moeten kunnen? Maar goed, wie kan mij vertellen hoe ik de LB firewall moet instellen als ik een andere router het DHCP werk e.d. laat doen?
LB firewall uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:25:
Dat was dus de rede voor mij om naar Orange te gaan 28euro internet+telefonie. Makkelijk beide in 1. UPC zijn flikkers want je moet ook nog maar gelijk een kabel abo erbij afsluiten wat nog eens 17 euro boven op de 70euro (extreme) was... dus 87euro per maand wat ik te duur vind.
Dat tv abbo hadden we sowieso al en thuiswonend is soms toch leuk ^^. als het me ouders niet uitmaakt ik maak ze er duidelijk op attent dat de kosten hoger zijn voor mijn gewin , maar vertel natuurlijk ook dat hun email sneller gaat ^_^.

Moet alleen nog uitzoeken met de kabel hoe het zit.

Is de verbinding constant 24 mbit of neemt het af bij drukte ?
Worden nieuwsgroepen nou wel of niet geknepen?

ben er gelukkig wel uit dat de FUP 400 GB is en je wel servers mag gebruiken onder upc zolang je maar onder de FUP blijft.

Dus even afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
LuckyY schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:53:
[...]

Dat tv abbo hadden we sowieso al en thuiswonend is soms toch leuk ^^. als het me ouders niet uitmaakt ik maak ze er duidelijk op attent dat de kosten hoger zijn voor mijn gewin , maar vertel natuurlijk ook dat hun email sneller gaat ^_^.

Moet alleen nog uitzoeken met de kabel hoe het zit.

Is de verbinding constant 24 mbit of neemt het af bij drukte ?
Worden nieuwsgroepen nou wel of niet geknepen?

ben er gelukkig wel uit dat de FUP 400 GB is en je wel servers mag gebruiken onder upc zolang je maar onder de FUP blijft.

Dus even afwachten
voor zover ik merk worden nieuwsgroepen niet geknepen hoor ;)
ga kneiterhard hier, meestal constant rond de 2100 kilobyte per seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Ik zit met een probleem en weet niet wat ik ermee aan moet. Zal het hele verhaal vertellen.

Komende vrijdag ga ik verhuizen. In verband daarmee heb ik ongeveer zes weken geleden contact gehad met orange of ik in het nieuwe huis met ISDN van KPN (aangevraagd) wel mijn ADSL Extra kon houden. Dit kon volgens de medewerker en heb ook uitgelegd dat ik nu analoog heb op het oude adres.

Anderhalve week geleden contact opgenomen met de vraag of ze een andere modem zouden opsturen (omruilen met de LB). De medewerker vertelde mij dat de aangevraagde verhuizing niet zou gaan lukken, omdat Orange de verhuizing in het systeem had staan dat op het nieuwe adres een analoog signaal zou komen. Dit klopt dus niet want ik krijg daar ISDN.
Ik moest een brief naar hen sturen met als bijlage een kopie van het opleveringsbewijs van ISDN door KPN. Deze brief heb ik keurig verstuurd en is gister in hun systeem verwerkt. Vandaag belde ik met de helpdesk en zij legde mij uit dat zij halverwege het contract de lijn niet van analoog naar ISDN mogen/kunnen omzetten. Is dit wel zo?

Het kwam er op neer dat ik maar tot en met november voor dit contract moest betalen en daarbij een tweede ADSL abonnement moest aanvragen voor het nieuwe adres en dan konden ze wel op een ISDN lijn leveren. Hier werd ik dus een beetje pissig van, want ik heb mij goed laten voorlichten door Orange en volgens hun medewerken kon het wel en nu blijkt van niet en moet ik dubbele abonnementen nemen.

Dit is toch te gek voor woorden? :(

Als ik Orange bel dan wordt ik niet verder geholpen en de medewerkers daar houden hun poot stijf. Ik dacht zelf om de OPTA te bellen. Zou dit nut hebben? Misschien hebben jullie nog tips voor mij?

Ik heb voor ISDN gekozen, omdat ik twee telefoonlijnen nodig heb voor mijn bedrijf. Internetbellen is voor mij niet zeker genoeg. Achteraf gezien had ik beter een tweede analoge lijn kunnen aanvragen. Helaas heb ik KPN al betaald voor het ISDN pakket.

[ Voor 8% gewijzigd door Me_Again op 26-03-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb Family + telefonie van Orange. Sinds het begin valt mijn telefonie verbinding zonder aanleiding zomaar weg. Zonder dat ik het weet op verschillende momenten. Zodoende kan ik niet gebeld worden, en merk ik van het wegvallen pas na dat ik de hoorn zelf opneem en geen kiestoon meer hoor. Ik heb Orange hierover aangesproken, en kreeg een vragenlijst. De bekabeling etc. voldoet prima aan hun criteria, dus ik alles invullen, krijg ik min of meer dezlfde vragenlijst terug! Ik weer invullen en daarna nog een keer. En daarna hoor je niets meer van ze. Deze procedure heb ik in totaal al 3 x doorlopen.
Mijn telefoon+bedrading deden het fijn zonder de livebox ertussen. Nu de telefoon op de livebox zit aangesloten, ga ik ervanuit dat het iets te maken moet hebben met de livebox, maar over een livebox ruil deden ze laatst moeilijk aan de telefoon. Ze zeiden dat ze dat niet zomaar deden, dat ruilen. Wat kan ik hier allemaal aan doen? Moet ik nog maar een keer bellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 03:33:
Hallo, ik heb Family + telefonie van Orange. Sinds het begin valt mijn telefonie verbinding zonder aanleiding zomaar weg. Zonder dat ik het weet op verschillende momenten. Zodoende kan ik niet gebeld worden, en merk ik van het wegvallen pas na dat ik de hoorn zelf opneem en geen kiestoon meer hoor. Ik heb Orange hierover aangesproken, en kreeg een vragenlijst. De bekabeling etc. voldoet prima aan hun criteria, dus ik alles invullen, krijg ik min of meer dezlfde vragenlijst terug! Ik weer invullen en daarna nog een keer. En daarna hoor je niets meer van ze. Deze procedure heb ik in totaal al 3 x doorlopen.
Mijn telefoon+bedrading deden het fijn zonder de livebox ertussen. Nu de telefoon op de livebox zit aangesloten, ga ik ervanuit dat het iets te maken moet hebben met de livebox, maar over een livebox ruil deden ze laatst moeilijk aan de telefoon. Ze zeiden dat ze dat niet zomaar deden, dat ruilen. Wat kan ik hier allemaal aan doen? Moet ik nog maar een keer bellen?
De LB ruilen ze inderdaad niet snel waarschijnlijk krijg je eerst nog een spelletje met Het Wijsvingertje Kpn<-> Orange.
Dan moet je van orange een KPN monteur laten komen die dus niks kan vinden aan de lijn :+ (wat iedere idioot 8/10 keer zelf ook weet)
Dan geeft KPN de Schuld aan Orange dus moet er een Cable One monteur komen .
Die dan Eindelijk detecteert dat je Livebox dood is (in mijn geval dan) .
En met geluk heb je 2 weken later een nieuwe Livebox

Heeft mij veel tijd+geld gekost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Dit was in mijn Situatie Ongeveer een jaar geleden (interne splitter (adsl/Telfonie) kapot.

Kan zijn dat het veranderd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Nou mensen, de snelheidsverdubbeling is hier (in Rheden) vandaag opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Sayko schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:38:
Nou mensen, de snelheidsverdubbeling is hier (in Rheden) vandaag opgeleverd.
En kan je er ook gebruik van maken? D.w.z. kan je met je nieuwe snelheid downloaden? En belangrijker: ook stabiel?

[ Voor 5% gewijzigd door DaFrenk op 27-03-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Ja download is nu van 2mbit naar 4mbit gegaan. Download snelheid is nu rond de 450kbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Sayko schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:23:
Ja download is nu van 2mbit naar 4mbit gegaan. Download snelheid is nu rond de 450kbs.
gers! wel dik 3 maanden te laat maar toch. hopelijk doen ze het hier nu ook snel (vlissingen). Moest je je modem nog uitzetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

thejoker80 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:00:
[...]

gers! wel dik 3 maanden te laat maar toch. hopelijk doen ze het hier nu ook snel (vlissingen). Moest je je modem nog uitzetten ofzo?
Nee dat was niet eens nodig. Ik merkte het ineens met usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Opeens zie ik hier mijn verbinding uitschieters hebben tot 500kB/s en de Livebox geeft opeens 6mbit aan i.p.v. 4mbit. Zie dat dat zo'n 13 minuten geleden gebeurd is.

Helaas bijzonder onstabiel. 6mbit kon ik voorheen met Planet altijd probleemloos halen in ieder geval. Maar nu gaat het van 350 ~ 500kB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Sayko schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:26:
[...]

Nee dat was niet eens nodig. Ik merkte het ineens met usenet.
Nou ik zie nu wel dat hte verhoogd is in mijn modem maar ik heb geen internet. (nu via onbeveiligd netwerk) nog meer mensen last van?

Ik heb van de orange helpdesk begrepen dat ze nu een re-use cd naar me opsturen die de verbinding zou moeten herstellen Echter komt die pas maandag of dinsdag. Weet iemand of de inhoud van het cd-tje online staat? en waar natuurlijk :)

[ Voor 27% gewijzigd door thejoker80 op 30-03-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:27
Sinds vanmiddag is mijn internet snelheid weer omlaag gegaan en helemaal niet stabiel meer...
Dat ze eens opschiten met een snelle verhoging van 4mbit naar 8mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklink
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05-2019

Darklink

XBL: DLDarklink

op het moment heb ik GEEN internet via de Livebox
volgens windows wel en volgens de livebox ook wel :S
maar ik krijg niks binnen
pingen (naar bijvoorbeeld tweakers.net) kan wel met af en toe een time-out.

iemand hiervoor een verklaring? :S ik heb de stekker er al een keer uitgehaald en er weer in.
Ook heb ik mn livebox al een keer gereset.

help :P

Kupo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

thejoker80 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:02:
[...]

Nou ik zie nu wel dat hte verhoogd is in mijn modem maar ik heb geen internet. (nu via onbeveiligd netwerk) nog meer mensen last van?

Ik heb van de orange helpdesk begrepen dat ze nu een re-use cd naar me opsturen die de verbinding zou moeten herstellen Echter komt die pas maandag of dinsdag. Weet iemand of de inhoud van het cd-tje online staat? en waar natuurlijk :)
Hier staat het een en ander. http://kms.orange.nl/SRVS...660,Sxi=10,Case=obj(2168)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 20:47

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Werkelijk ongelooflijk hoeveel mensen er problemen hebben met de Livebox. Hetzij een niet werkende verbinding, hetzij een instabiele verbinding. Ik kan er niet met m'n hoofd bij dat ze zoiets durven te leveren. Zelf heb ik een speedtouch modem, en heb nog NOOIT een niet werkende/instabiele verbinding gehad, en nog NOOIT problemen gehad.
Als het eenmaal werkt, werkt het goed, maar schaf van te voren wel even een ander modem aan. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Darklink schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:51:
op het moment heb ik GEEN internet via de Livebox
volgens windows wel en volgens de livebox ook wel :S
maar ik krijg niks binnen
pingen (naar bijvoorbeeld tweakers.net) kan wel met af en toe een time-out.

iemand hiervoor een verklaring? :S ik heb de stekker er al een keer uitgehaald en er weer in.
Ook heb ik mn livebox al een keer gereset.

help :P
Jij zou gewoon die Livebox een moeten resetten via opslaan/resetten/opnieuw,,,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hier is sinds gisteren het usenetverkeer sterk gezakt weer. In het weekend kon ik nog spreken van een verhoging (tussen de 500 en 600kB/s) nu haal ik niet meer dan 4mbit (dus +/- 430kB/s).

Las op het Orange gebruikersforum dat iemand anders dit ook had. Ze zijn toch niet dat usenet verkeer aan het knijpen zoals Chello? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

tnx voor de link. Heb de cd echter inmiddels ontvangen maar mijn eigen internet werkt nog steeds niet. Cd heeft naar eigen zeggen zijn werk prima gedaan. Volgens de helpdesk ligt het probleem ook niet aan mij kant maar ergens bij Orange. Ik wordt er nu over teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklink

Darklink

Gisteren contact gehad met Orange. Zij konden mij niet verder helpen met mijn probleem en ze leggen het voor aan de Technische Dienst. Er wordt dus een Case aangemaakt. Dit gaat dus extreem lang duren :( Nu ben ik dat hele gezeur van Orange zat en ben ik van plan om over te stappen naar concurrent Telfort. Alleen is dit contract pas in september afgelopen.

Ik was al van plan om een mooie aangetekende brief te sturen met mijn klachten. Maar heeft iemand nog tips die ik kan vermelden in mijn brief zodat mijn contract per direct opgezegt kan worden?

(overigens hielp resetten op alle 100 manieren niet :P)

Kupo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Ligt eraan wat de problemen zijn en hoelang denk ik. Als je al vaker zit te kutten en het nog steeds niet normaal werkt dan data opschrijven en doorgeven wanneer je contact hebt gehad en wat de uitkomst was (ik vermoed 0,0 :P). Dan Orange in gebreke stellen en ze max 2 weken de tijd geven om het totaal werkend op te leveren. Anders lekker eenzijdig contract opzeggen wegens niet nakomen etc en je incasso stopzetten. Maar stuur ze die brieven wel aangetekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zijn er meer mensen die niet naar Yahoo kunnen?
Vanaf hop PC11.er1-asd4.nl.euro.net in de traceroute timed alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
dolby schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:16:
Zijn er meer mensen die niet naar Yahoo kunnen?
Vanaf hop PC11.er1-asd4.nl.euro.net in de traceroute timed alles uit.
Ik kan op de site, maar Yahoo Messenger vertikt het om in te loggen:(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklink

Darklink

maniacshouse schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:03:
Ligt eraan wat de problemen zijn en hoelang denk ik. Als je al vaker zit te kutten en het nog steeds niet normaal werkt dan data opschrijven en doorgeven wanneer je contact hebt gehad en wat de uitkomst was (ik vermoed 0,0 :P). Dan Orange in gebreke stellen en ze max 2 weken de tijd geven om het totaal werkend op te leveren. Anders lekker eenzijdig contract opzeggen wegens niet nakomen etc en je incasso stopzetten. Maar stuur ze die brieven wel aangetekend.
Probleem 1:
Dubbele facturering dankzij een foutje aan de kant van orange, hiervan zou ik alles vergoed krijgen.
Uitkomst: 0,0 ;)

Probleem 2:
Meerdere beloftes dat ik teruggebeld zou worden.
Uitkomst: 0,0 :P

Probleem 3: Inmiddels al 6 dagen geen internet.
Oplossing: Nog niks gezien ik de case moet afwachten -_-'

Als ik Orange in gebreke wil stellen en mijn contract wil laten beëindigen kan ik dat allemaal in 1 brief vermelden? Alle problemen en klachten in in gebreke stellen dus... :P

Kupo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Neus ff rond op google. Staat zat over in gebreke stellen. Je moet ze wel een redelijke kans geven het op te lossen. Dat met bijvoorbeeld die dubbele facturering heeft niet direct met het product dat slecht word geleverd te maken, maar is wel een extraatje om aan te geven wat voor zooitje ze er van maken. Maar alles kan denk ik wel in 1 brief. Opsomming van de problemen (wacht nog ff een weekje dan zit je ruim 14 dagen zonder, en bel voor de vorm nog een keertje) en een redelijke termijn (dacht 2 weken) om ze de kans te geven het op te lossen. Aangetekend opsturen. Laten ze niks horen of word het niet binnen de door jou gestelde (redelijke) termijn opgelost dan ga je gewoon lekker opzeggen. Let er wel even op dat ze dan zo flauw zijn om meteen alles maar af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk2005
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-10 23:33
Ik heb een tijdje terug ADSL Extra aangevraagt bij orange, het is inmiddelds omgezet enzo, maar ik haal de 8Mbit/sec nog niet. ik haal nu hooguit 4 tot 5Mbit. Mij router geeft wel aan dat de nieuwe snelheid er is, ligt het aan orange dat ik die 8Mbit nog niet haal (door die problemen waar ze het in kassa over hadden) of heb ik iets verkeerd ingesteld?

Screentje van de routerpagina:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hansdobber/Knipselklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediah
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 13:02
Ik heb ook een snelheidsprobleem
Wij hebben snelheid tot 20mbit
Ik vind die term TOT een beetje vaag.
Dan kunnen ze alles wel aanbieden
Ik haal dan ook alles behalve 20 mbit
Ik kom niet eens in de buurt
Op speedtest.nl wel wat ik niet begrijp.....
Als ik van een willekeurige internetsite in nederland iets download kom ik niet eens aan de 8 mbit
En dat terwijl speedtest.nl zegt dat ik ruim 20 mbit haal.
Zal wel iets in de configuratie van mijn PC of zo zijn?
Of heeft iemand een ander idee

@luuk2005
je bent niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Kreeg net telefoon van Orange naar aanleiding van mijn klachten bij Kassa. Blijkbaar wist hij niet dat ik inmiddels de verhoging gehad heb, maar hij heeft wel mijn ervaringen ermee genoteerd (onstabiel en usenet komt niet boven 4mbit uit via Eweka terwijl het in het weekend tot 600kB/s ging). Hij belt mij vrijdag terug zodat ik met regelmaat wat speedtests kan doen.

Over compensatie neemt hij contact op met de administratie en daar belt hij me nog mogelijk eerder over terug.

Toch netjes in ieder geval. Had het ook totaal niet verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
thom_van_unen schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:19:
Ik heb ook een snelheidsprobleem
Wij hebben snelheid tot 20mbit
Ik vind die term TOT een beetje vaag.
Dan kunnen ze alles wel aanbieden
Ik haal dan ook alles behalve 20 mbit
Ik kom niet eens in de buurt
Op speedtest.nl wel wat ik niet begrijp.....
Als ik van een willekeurige internetsite in nederland iets download kom ik niet eens aan de 8 mbit
En dat terwijl speedtest.nl zegt dat ik ruim 20 mbit haal.
Zal wel iets in de configuratie van mijn PC of zo zijn?
Of heeft iemand een ander idee

@luuk2005
je bent niet de enige :)
Speedtest.nl is dan ook niet echt superbetrouwbaar. Probeer het eens op www.speedtest.net en kijk wat je daar haalt.

Tot 20mbit is inderdaad een vaag begrip. En maar weinig mensen kunnen dat halen, want dan moet je dichtbij de centrale wonen en al je bekabeling moet 100% in orde zijn. Thuis maar ook in de centrale enz.

Als je een stabiele 8mbit haalt dan zou ik met Orange sowieso maar blij zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 11:10

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Sinds de laatste update van mijn Livebox, vindt utorrent ineens dat de juiste port niet meer openstaat. Als ik kijk naar de instellingen van de livebox staat er bij policies wel een regel voor die poort (Mer0, Mer0, sequentie 5, protocol tcp, filter toestaan, nat 1, tc na, de rest is een *). Geen idee wat al die dingen voorstellen. De laatste keer dat ik een poort heb opengezet hoefde je enkel een poort, een ipadres en een interface aan te geven....

Met welke instellingen kan ik zorgen dat poort 12618 openstaat voor ip 192.168.1.12? Moet er naast een firewall policy ook een Nat actie aangemaakt worden? Ik begrijp er helemaal niets meer van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
Deze ochtend krijg ineens een aantal emails van Orange binnen, ondermeer aangaande het opzeggen van PC Firewall en PC Antivirus (prima). Daarnaast komt er ook een mail binnen met als onderwerp "Abonnementsgegevens PC Veiligheidspakket" met de volgende inhoud;

"Dank u voor uw aanvraag van een abonnement voor het PC veiligheidspakket.

Uw computer is pas beveiligd nadat u de software heeft gedownload en geïnstalleerd. Hoe u dat doet, leest u verderop in deze e-mail. Hieronder hebben wij de abonnementsgegevens voor u op een rij gezet.

abonnement: PC Veiligheidspakket
abonnementskosten: € 3,95 per maand
promotie: PC veiligheidspakket, tot het einde van uw huidige contractsperiode gratis

ingangsdatum: 02/04/2008
uw abonnement loopt minimaal tot: 30/09/2008
uw klantnummer: xxxxxxxxxxx
rekeningnummer: xxxxxxxxxxx

downloaden van de software is noodzakelijk
Om het PC veiligheidspakket te kunnen gebruiken, download u eerst de software. Ga hiervoor naar http://wasp.orange.nl/xxxxxxxxxxxxx. Hier vindt u ook de instructies voor een succesvolle installatie.

Als u Mozilla Firefox als browser gebruikt heeft u tijdens het installeren heeft u ook onderstaande logingegevens nodig.

gebruikersnaam: xxxxxxxxxxxxxxx
wachtwoord: xxxxxxxxxxxxxx

uw factuur
De eerste elf dagen kunt u gratis van uw abonnement gebruikmaken. Vanaf dag twaalf gaan wij (indien van toepassing) kosten voor het abonnement in rekening brengen. Deze kosten schrijven wij maandelijks samen met uw abonnementsgeld af.

mijn account
Omdat niet iedereen hetzelfde is kunt u uw abonnement afstemmen op uw persoonlijke voorkeuren. U kunt bijvoorbeeld uw wachtwoord veranderen, extra e-mailadressen aanmaken, uw adresgegevens wijzigen, een van uw Orange e-mailadressen aanmelden voor E-mail Antivirus, of overstappen op een van de andere abonnementen van Orange. Ga hiervoor naar mijn account en log in.
"

Ik weet niets van het aanvragen van een dergelijk pakket. Het gaat ook om een promotie waardoor het gratis is maar ik ga er toch geen gebruik van maken. Via de website kan ik niets vinden om het stop te zetten oid. Hebben meer mensen iets dergelijks aangeboden gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Ja, hier ook. Ik keek ook erg vreemd op. Maar volgens mij meende ik in een nieuwsbrief gelezen te hebben dat die 2 losse pakketten vervangen zouden worden door één nieuw pakket. Dat zal dit wel zijn.

Ik hoorde trouwens dat ze dit gewoon stilzwijgend verlengen aan het einde van het 1e jaar. Dus het is wel zaak dat je ze zelf opzegt als je er geen behoefte aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Gewoon ff bellen dat je die meuk niet wilt en zeggen dat je er niet om gevraagd hebt en dat het per 30/09/2008 niet verlengd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:41
Right, ware het niet dat dat bellen KLAUWEN met geld kost...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Laatst online: 01-10 20:47

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

DaFrenk schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:10:
Ja, hier ook. Ik keek ook erg vreemd op. Maar volgens mij meende ik in een nieuwsbrief gelezen te hebben dat die 2 losse pakketten vervangen zouden worden door één nieuw pakket. Dat zal dit wel zijn.

Ik hoorde trouwens dat ze dit gewoon stilzwijgend verlengen aan het einde van het 1e jaar. Dus het is wel zaak dat je ze zelf opzegt als je er geen behoefte aan hebt.
Hier nog een. Ik heb ze al gemaild, ben erg benieuwd wat ze nu weer verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 11:40

Scrummie

Think different

Ik heb sinds vandaag een Orange aansluiting.. Althans, ik denk dat ik een aansluiting heb :P

Ik heb alleen moeite met het aansluiten van het hele riedeltje. Ik heb het IS/RA punt in de kelder gevonden, en dat is geloof ik een lasdop ISRA. Het is een dunne penis tegen de muur geplakt, waar 1 dikke kabel in gaat, en waar dan weer een iets dunner kabeltje uitkomt.. Nu beginnen de moeilijkheden al weer waar ik van in de war raak. De dunne kabel uit de penis, gaat naar een vierkant doosje waar de bekende benamening op staan als "EB". Daar gaat de rode ader in, samen met een blauwe. Ik begon toen al te twijfelen of *dat* niet juist mijn ISRA is. Vanuit dat doosje, komen ook weer een blauwe en rode ader, en die loopt met een lange kabel naar een wandcontact doos ergens in het huis. Ik heb die kabel dus door geknipt, en de rode en blauwe ader op het aansluitdoosje geschroeft.. en daar raak ik ook alweer van in de war. Dat aansluitdoosje bevat zon RJ11 ingang, waaruit 4 adertjes komen, zwart, geel, groen, en rood. Op al deze adertjes zitten schroefjes, je kent het misschien wel.. wat ik heb gedaan, is van de doorgeknipte kabel, de ader blauw op de ader groen gelegd, en daar het schroefje opgedraaid. Hetzelfde voor de rode ader van de doorgeknipte kabel: op de rode ader in het doosje gelegt, en de schroef aangedraaid. Dit *leek* mij goed. Tot ik geen @ lampje constant zag gaan branden op de Livebox. Ik weet ongeveer zeker dat er wel signaal is geleverd, aangezien wij van geen telefonie lijn van KPN naar Orange gaan, en ik een meting kan doen waar ik werk (KPN) of er een Service ID is geleverd op ons adres. Dat is sinds vandaag zo, dus lijkt me dat er wel een signaal op moet staan. Tevens is het geleverd op aderpaar 1, dus rood en blauw, dus dat lijkt ook goed.

Ik hoop dat het jullie bekend voor komt en dat er iets van hulp komt :P Ik kan evt morgen avond wat foto's posten van de dunne penis aan de muur/aansluitdoosje etc.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklink

Darklink

Diezelfde mail heb ik ook gehad. Maar dat negeer ik maar :P Eerst maar eens zorgen dat Orange mijn verbinding weet te maken ;)

Overigens vroeg ik mij het volgende af.
Als ik naar de livebox ga in mn browser. Dan krijg je gewoon netjes Livebox menutje e.d.
Maar dan staat er bij configuratie: Livebox
En om de een of andere reden bedenk ik mezelf. Moest het niet zijn: Livebox-[Letters en getallen] ?

Overigens kan ik wel via mn email client mailtjes versturen (smtp) maar niet ontvangen (pop3)
Pingen naar websites kan wel. Maar de site daadwerkelijk benaderen is nog steeds no-go
Ook niet via het IP-adres van de website.

Misschien dat iemand een logische verklaring heeft ^^

Kupo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Scrummie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:36:
Ik heb sinds vandaag een Orange aansluiting.. Althans, ik denk dat ik een aansluiting heb :P

Ik heb alleen moeite met het aansluiten van het hele riedeltje. Ik heb het IS/RA punt in de kelder gevonden, en dat is geloof ik een lasdop ISRA. Het is een dunne penis tegen de muur geplakt, waar 1 dikke kabel in gaat, en waar dan weer een iets dunner kabeltje uitkomt.. Nu beginnen de moeilijkheden al weer waar ik van in de war raak. De dunne kabel uit de penis, gaat naar een vierkant doosje waar de bekende benamening op staan als "EB". Daar gaat de rode ader in, samen met een blauwe. Ik begon toen al te twijfelen of *dat* niet juist mijn ISRA is. Vanuit dat doosje, komen ook weer een blauwe en rode ader, en die loopt met een lange kabel naar een wandcontact doos ergens in het huis. Ik heb die kabel dus door geknipt, en de rode en blauwe ader op het aansluitdoosje geschroeft.. en daar raak ik ook alweer van in de war. Dat aansluitdoosje bevat zon RJ11 ingang, waaruit 4 adertjes komen, zwart, geel, groen, en rood. Op al deze adertjes zitten schroefjes, je kent het misschien wel.. wat ik heb gedaan, is van de doorgeknipte kabel, de ader blauw op de ader groen gelegd, en daar het schroefje opgedraaid. Hetzelfde voor de rode ader van de doorgeknipte kabel: op de rode ader in het doosje gelegt, en de schroef aangedraaid. Dit *leek* mij goed. Tot ik geen @ lampje constant zag gaan branden op de Livebox. Ik weet ongeveer zeker dat er wel signaal is geleverd, aangezien wij van geen telefonie lijn van KPN naar Orange gaan, en ik een meting kan doen waar ik werk (KPN) of er een Service ID is geleverd op ons adres. Dat is sinds vandaag zo, dus lijkt me dat er wel een signaal op moet staan. Tevens is het geleverd op aderpaar 1, dus rood en blauw, dus dat lijkt ook goed.

Ik hoop dat het jullie bekend voor komt en dat er iets van hulp komt :P Ik kan evt morgen avond wat foto's posten van de dunne penis aan de muur/aansluitdoosje etc.
Kabel die uit de lasdop komt doorknippen, RJ11 stekkertje opknijpen (op het rood/blauwe aderpaar) en die in je Livebox stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

The Legend schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:41:
[...]

Kabel die uit de lasdop komt doorknippen, RJ11 stekkertje opknijpen (op het rood/blauwe aderpaar) en die in je Livebox stoppen.
Dat is nu gebeurd, nog steeds een knipperend @ lampje..

Even foto's van mijn lasdop, als dat een lasdop is..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/scrummie/SP_A0022.jpg

Ik zat tussen dat ding te twijfelen (het langwerpige ding waar 2 kabels onderuit komen, 1tje vanuit de muur, 1 dunnere die eerst naar dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/scrummie/SP_A0021.jpg

ding liep met een rode en blauwe ader, waar aan de bovenkant dan weer een kabel vast zat met rode en blauwe ader, die door de rest van het huis gaat.

Wat ik dus nu heb: Lasdop (ding op foto 1) kabel gestript, rode en blauwe ader wat daaruit komen in een RJ11 stekker gepropt, geknepen, en die in de Livebox gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 14:56
Hallo,
ik ben nu bezig met het instellen van mijn internet maar ik kom er niet uit.
Eerder was mijn situatie zo: Sitecom modem/ router WL-174 + splitter met orange go internet.
Maar nu heb ik orange ADSL Starter/family gekregen.
Maar ik wil nog steeds mijn eigen modem gebruiken en geen livebox.
Wie kan mij hieruit helpen, want het begint zo wel te vervelen om met die internet bezig te gaan

--Edit: Ik heb nu op de computer wel internet, maar met mijn laptop kan ik nog geen draadloos verbinding maken

Edit2: Ik heb nu de modem gereset, en ik kan nu ook verbinding maken met mij laptop, maar ik kreeg wel deze melding eerst: Er is een IP-adres conflict gedetecteerd, een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP adres als deze computer. Als deze probleem niet wordt opgelost kunnen er netwertk problemen ontstaan

Dus ik heb nu wel internet, maar is er nog iets wat ik moet doen, om die 'netwerkprobleem' tegen te gaan?

[ Voor 42% gewijzigd door shorty_ op 04-04-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik een andere modem dan de livebox aansluiten/mag dat zomaar?
Ik hoor dat de Livebox een mac-adres heeft zoals ieder apparaat en dat mij adsl acount bij orange
gekoppeld is aan die mac-adres van mijn specifieke livebox. Dus als ik een ander modem zou gebruiken dan de Livebox...Ik weet niet wat er dan zou gebeuren, iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil van die Orange af. En na 2 maanden hebben ze mij dan ook niet meer als klant.
Ik zoek dus een andere ISP, maar.. Wat zijn nou wel ISP's met een betere reputatie dan Orange?
Larie word ik ervan/of iig tips die mij op weg helpen bij een ISP te komen die wel beter is dan Orange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 01:31:
Ik wil van die Orange af. En na 2 maanden hebben ze mij dan ook niet meer als klant.
Ik zoek dus een andere ISP, maar.. Wat zijn nou wel ISP's met een betere reputatie dan Orange?
Larie word ik ervan/of iig tips die mij op weg helpen bij een ISP te komen die wel beter is dan Orange?
Ik ben sinds afgelopen dinsdag weg bij Orange en klant van Telfort. Bevalt zeer goed tot nu toe. Dubbele snelheid (zoals beloofd en ook waargemaakt ;) ) 8mbit. 19,95 euro ipv 34,95 euro. Goede ping, Voip zelf instelbaar met bijv. Voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 01:24:
Kan ik een andere modem dan de livebox aansluiten/mag dat zomaar?
Ik hoor dat de Livebox een mac-adres heeft zoals ieder apparaat en dat mij adsl acount bij orange
gekoppeld is aan die mac-adres van mijn specifieke livebox. Dus als ik een ander modem zou gebruiken dan de Livebox...Ik weet niet wat er dan zou gebeuren, iemand een idee?
Ligt eraan. Als je telefonie erbij hebt moet je die livebox gebruiken. Telefonie gaat namelijk op basis van het mac-adres. Als je alleen adsl hebt is een kwestie van de juiste instellingen in je modem kloppen al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Weet iemand de exacte gegevens om te kunnen verbinden met Orange/ bbnet?

VPC/ PPOA etc etc

Ik heb geprobeerd om een 3com office connect adsl 2 modem aan te sluiten bij een klant maar krijg hem maar niet aan de praat.

Orange helpdesk heb je ook niets aan.

Ik heb de volgende gegevens toch kunnen vinden via internet :

Orange adsl Extra

Orange ADSL Extra en Orange ADSL:
VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)

Helaas heb ik met de 3com office connect adsl geen EthoA, wel een ATM optie maar daar zit weer geen DHCP mogelijk in, moet hierbij de gegevens/ip's statisch invoeren :S

Iemand een idee of ervaring met de 3com office connect adsl hier toch mee aan de praat te krijgen is ?

[ Voor 50% gewijzigd door Workaholic op 05-04-2008 17:55 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Orange over bbned? Is dat niet een Lite of Go variant? Daar moet je niet de Extra gegevens voor gebruiken. Maar deze:

Orange ADSL Go, Lite, Basic, Plus:

*
VPI/VCI: 8/48
*
Protocol: PPPoA
*
Encapsulation: VC (null) (VCMUX)
*
Formaat loginnaam: loginnaam@orange.nl

Hier gevonden: http://kms.orange.nl/SRVS...1977,Sxi=4,Case=obj(1064)

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 05-04-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:20
maniacshouse schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:20:
Orange over bbned? Is dat niet een Lite of Go variant? Daar moet je niet de Extra gegevens voor gebruiken. Maar deze:

Orange ADSL Go, Lite, Basic, Plus:

*
VPI/VCI: 8/48
*
*
*

Hier gevonden: http://kms.orange.nl/SRVS...1977,Sxi=4,Case=obj(1064)
Go, Lite, Basic en Plus zijn connected by KPN. BBned is volgens mij gebruikt voor ADSL Direct. Daarvan zijn de instellingen:

VPI/VCI: 0/35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Hehe die vergat ik. En eigenlijk zou ik het horen te weten... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.internetten.nl zit ook een snelheidstest. De resultaten zijn totaal anders dan via andere metingen. Leuk is wel dat als je na de test wat doorklikt en je postcode invult, je de resultaten in jouw wijk/buurt/dorp te zien krijgt. Vraag is of de resultaten onderling vergelijkbaar zijn.

Directe link (wel postcode invullen, dus eerst copy-pasten):
http://www.internetten.nl...cht.asp?o=p&postcode=0000

En wat ik dan niet snap is dat iemand met hetzelfde abonnement, die echter twee kilometer verder van de centrale afzit, de dubbele snelheid haalt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
rclahsen schreef op zondag 06 april 2008 @ 08:59:
[...]

Go, Lite, Basic en Plus zijn connected by KPN. BBned is volgens mij gebruikt voor ADSL Direct. Daarvan zijn de instellingen:

VPI/VCI: 0/35
Hehe thanks. Alles werkt nu met de laatste firmware voor de 3com office connect modem.

Scheelt weer + - 80 euro voor zo'n livebox geval.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnend
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-04-2022
hebben hier meer mensen last van dat bij het verzenden van e-mail er het volgende mailtje terug komt.

The server was not able to deliver your mail message

Subject: RE
Date: Sun, 06 Apr 2008 20:05:57 +0200

to the following addresses:

<***> (smtp.orange.nl: Cannot connect to remote host)

This is just a temporary error. The server will continue to attempt to deliver
the message. If the message cannot be delivered in the defined time limit you will
be informed again.

[ Voor 11% gewijzigd door Burnend op 06-04-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geotoxiz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-08 20:15
ik heb zelf ook een pcmcia kaart gebruikt van sagem en die werkt er ook gewoon mee
Sagem WL5021-F Cardbus 802.11g
mischien wil je die er bij zetten, mischien niet xP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Burnend schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:10:
hebben hier meer mensen last van dat bij het verzenden van e-mail er het volgende mailtje terug komt.

The server was not able to deliver your mail message

Subject: RE
Date: Sun, 06 Apr 2008 20:05:57 +0200

to the following addresses:

<***> (smtp.orange.nl: Cannot connect to remote host)

This is just a temporary error. The server will continue to attempt to deliver
the message. If the message cannot be delivered in the defined time limit you will
be informed again.
Hier geen problemen, Postcode 3131

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Scrummie schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:44:
[...]

[afbeelding]

Ik zat tussen dat ding te twijfelen (het langwerpige ding waar 2 kabels onderuit komen, 1tje vanuit de muur, 1 dunnere die eerst naar dit:

[afbeelding]

ding liep met een rode en blauwe ader, waar aan de bovenkant dan weer een kabel vast zat met rode en blauwe ader, die door de rest van het huis gaat.

Wat ik dus nu heb: Lasdop (ding op foto 1) kabel gestript, rode en blauwe ader wat daaruit komen in een RJ11 stekker gepropt, geknepen, en die in de Livebox gezet.
*kickje* :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk me livebox vervangen door een andere Wireless Router, hehe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geotoxiz
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:45:
Eindelijk me livebox vervangen door een andere Wireless Router, hehe..
kan dat :o met een router :o of bedoel je toch modem met een wireless router ingebouwd (met een d of een t ik weet het niet :d), als je echt dat voorelkaar hebt gekregen zonder modem moet je me dat toch is leren( klinkt mogelijk erg sarcastisch, zo bedoel ik het niet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
Hey,

Binnenkort ga ik verhuizen en ga ik Orange ADSL + Bellen nemen, nu vroeg ik mij het volgende af:

Is het mogelijk om via de PC gebruikmakend van het de "Orange-bel-lijn" te bellen?
- of via de PC en een headset
- of via de PC -> modem -> analoog toestel

Ik heb namelijk geen zin om een kabel naar boven te leggen en ik ga dus gebruik maken van wireless internet, alleen wil ik wel boven kunnen bellen. Nu snap ik dat je dat kan doen met een draadloze DECT telefoon, alleen wil ik liever een vaste telefoon.

Iemand een idee wat voor mij de beste oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Simpel gezegd. Dat gaat niet lukken. Word of een draadloze telefoon of een kabel trekken.

[ Voor 42% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-04-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geotoxiz
huur iemand in hoef je het niet zelf te doen dat lijkt me de beste oplossing :P minste werk wat betreft kabel trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geotoxiz schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:31:
[...]

kan dat :o met een router :o of bedoel je toch modem met een wireless router ingebouwd (met een d of een t ik weet het niet :d), als je echt dat voorelkaar hebt gekregen zonder modem moet je me dat toch is leren( klinkt mogelijk erg sarcastisch, zo bedoel ik het niet :P)
Door een andere draadloze router. Een Linksys wel te verstaan. 1 kleine aanpassing in je router en je hebt een draadloze router en geen Livebox meer nodig. Die deed ook raar hier, vandaar dat ik iets anders ben gaan proberen. Maar als je telefonie hebt is het geen optie. Die kun je er niet op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Blegh ineens is mijn download gezakt tot 9260kb terwijl dit eerst ruim boven de 12000 was. Ik snap er niks van. Heb niks veranderd aan de kabel oid.

Kan ook mijn oude SNR waarden niet meer vinden op Got

Afname Dichtbij : 32.5 (dB)
Ver weg : 11.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 10 (dB)

Maar ik meen dat vooral de dichtbij eerst lager was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Scrummie schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:44:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Die lasdop van jou is geen lasdop.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/koffiemok/GoT/stekkerdoos.jpg

Het meest rechtse ISRA op de foto is een lasdop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:06
Ik hoop dat de volgende simtonen komen doordat orange bezig is met het upgraden van mijn verbinding:
ca. 15:30 - livebox loopt vast
ca. 15:40 - livebox loopt weer vast
ca. 16:30 - livebox loopt nogmaals vast
ca. 18:00 - 3 keer achter elkaar valt mijn internet weg, met steeds een paar min. wel internet ertussen. Maar de livebox liep niet vast.
ca. 18:10 - livebox loopt weer vast.

Beging er een beetje moedeloos van te worden. Normaal loopt mijn livebox hoogstens 1 x in de 4 maanden vast. Hebben meer mensen hier last van?

Ben trouwens niet eens wat aan het downloaden ofzo, ik luister alleen naar een internet-radiostation.

En nu 18:17, loopt mijn livebox weer vast. (ff resetten, dan kan ik dit posten :'()

Edit:
23:37 - livebox loopt weer vast, ging net zo lang goed :|

[ Voor 4% gewijzigd door --Niels-- op 08-04-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internet heeft ook serieuze problemen vandaag,

Vastlopers, hoge ping 100ms minimaal... Normaal is dit rond de 35ms, vindt ik erg hoog, voorheen had ik planet internet en had ik 7 ms, zit orange op het kpn netwerk of ?

Ik heb Orange Extra 20 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:47
Hier ook problemen, (ik heb nog een 'oud' abbonement (niet van de updrade-actie gebruik gemaakt)) m'n internet is echt super traag: ik kan niet normaal YouTube kijken, hij stottert om de 2 seconden! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Same here, usenet is echt stront door een trechter :x

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbiker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 08:01
Nhaixatael schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:40:
Same here, usenet is echt stront door een trechter :x
Internet is erg traag, sommige sites laden niet of nauwelijks.
postcode 6431

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkMatt
  • Laatst online: 22-05 14:41
Ik heb het vandaag ook. Lage snelheden, gemeten met diverse speedtests en met downloaden van bestanden. Snelheid ligt normaal rond 8Mbit, nu al de hele avond onder de 2Mbit. :'(

Mijn postcode: 5623 (Eindhoven-Noord)

[ Voor 10% gewijzigd door DonkMatt op 08-04-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 19:43
Internet is nu al maanden stabiel met een Orange Family abonnement. We gebruiken geen telefoon. We zijn er tevreden mee.
De stabiliteit is te danken aan de ZyXEL P-2602HW-D1A. Helaas is de doorvoer wel een stuk lager. Vroeger werd er een 19000/1016-verbinding gerealiseerd, nu komen we niet verder dan 15853 kbps / 951 kbps
Vroeger:
20060912 21:42
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19848 Kb
Afname Dichtbij : 14.2 (dB)
Ver weg : 2.9 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Vandaag:
DSL Line Status:
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 4 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 89 aa ab bb bc cc cc cc cc cb ba 98
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 11 db
tone 32- 63: 04 57 89 99 9a ab bb bb bb cb bb bc cd cd dd dd
tone 64- 95: cc cc cc cc cc cc cc cc cc bc cc cc bc bc bc cc
tone 96-127: cb bb bb cb bb bb bb 0b bb bb bb bb bb bb bb b0
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb aa ab bb bb bb ab ba ba ba 0a a0
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa aa 99 9a
tone 224-255: aa 99 aa aa 9a 2a 99 99 99 90 99 99 99 99 99 99
tone 256-287: 7a aa aa 99 aa aa 99 a9 99 99 a9 a9 99 99 99 99
tone 288-319: 99 90 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 320-351: 99 99 99 99 99 98 99 88 88 88 88 88 99 99 08 99
tone 352-383: 99 99 98 98 88 88 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 384-415: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 448-479: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 66 76 66 67
tone 480-511: 67 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77

Waar nu die aa'tjes staan hebben wel eens dd en ee gestaan... Mooi was die tijd.
Weet iemand waar dit aan kan liggen en of de verbinding nog te verbeteren is?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.