Deze ochtend krijg ineens een aantal emails van Orange binnen, ondermeer aangaande het opzeggen van PC Firewall en PC Antivirus (prima). Daarnaast komt er ook een mail binnen met als onderwerp "Abonnementsgegevens PC Veiligheidspakket" met de volgende inhoud;
"Dank u voor uw aanvraag van een abonnement voor het PC veiligheidspakket.
Uw computer is pas beveiligd nadat u de software heeft gedownload en geïnstalleerd. Hoe u dat doet, leest u verderop in deze e-mail. Hieronder hebben wij de abonnementsgegevens voor u op een rij gezet.
abonnement: PC Veiligheidspakket
abonnementskosten: € 3,95 per maand
promotie: PC veiligheidspakket, tot het einde van uw huidige contractsperiode gratis
ingangsdatum: 02/04/2008
uw abonnement loopt minimaal tot: 30/09/2008
uw klantnummer: xxxxxxxxxxx
rekeningnummer: xxxxxxxxxxx
downloaden van de software is noodzakelijk
Om het PC veiligheidspakket te kunnen gebruiken, download u eerst de software. Ga hiervoor naar
http://wasp.orange.nl/xxxxxxxxxxxxx. Hier vindt u ook de instructies voor een succesvolle installatie.
Als u Mozilla Firefox als browser gebruikt heeft u tijdens het installeren heeft u ook onderstaande logingegevens nodig.
gebruikersnaam: xxxxxxxxxxxxxxx
wachtwoord: xxxxxxxxxxxxxx
uw factuur
De eerste elf dagen kunt u gratis van uw abonnement gebruikmaken. Vanaf dag twaalf gaan wij (indien van toepassing) kosten voor het abonnement in rekening brengen. Deze kosten schrijven wij maandelijks samen met uw abonnementsgeld af.
mijn account
Omdat niet iedereen hetzelfde is kunt u uw abonnement afstemmen op uw persoonlijke voorkeuren. U kunt bijvoorbeeld uw wachtwoord veranderen, extra e-mailadressen aanmaken, uw adresgegevens wijzigen, een van uw Orange e-mailadressen aanmelden voor E-mail Antivirus, of overstappen op een van de andere abonnementen van Orange. Ga hiervoor naar mijn account en log in.
"
Ik weet niets van het aanvragen van een dergelijk pakket. Het gaat ook om een promotie waardoor het gratis is maar ik ga er toch geen gebruik van maken. Via de website kan ik niets vinden om het stop te zetten oid. Hebben meer mensen iets dergelijks aangeboden gekregen?