[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.872 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Hm, had ook het idee dat het allemaal wat trager ging vandaag. Doch valt mijn usenet snelheid nu wat hoger uit dan de afgelopen dagen. Maar helaas nog lang niet de volledige snelheid die ik zou moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
ya hier ook al een vriend van me ook hele tijd 100 ping. laag download op usenet echt nooit gehad dit. ze moeten snel die shit fixen want dit is niet normaal.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:53
Hier ook.

Normaal dik 2.2 mb/s. Kom nu niet verder dan 1.1 mb/s.

Lijkt net alsof ik 10 mbit heb gekregen.

Had mijn eweka al de schuld gegeven, omdat het leek alsof het alleen aan de nieuwsgroepen lag. Na wat testjes blijft Orange dus over belast te zijn.

Fixen die handel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier, 190 kb, ipv 1,5 mb... Ik heb de helpdesk gebeld, die heeft mijn lijn gereset, hij vroeg ook of ik aan mijn voeding wou voelen........ Ik zat op de zaak, dus heb maar geantwoord dat mijn voeding normaal aanvoelde. Toen ging die lijn resetten, want daar scheen iets zichtbaar te zijn wat volgens de helpdesker vergelijkbaar was met een half verstopte waterleiding, die stroomde ook niet zo hard als dat die verstopt was, en hij ging hem wel even ontstoppen........ LOL, anyway, het hele gebeuren heeft niets geholpen, morgen maar weer bellen, maar dan vanaf thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:22:
Ook hier, 190 kb, ipv 1,5 mb... Ik heb de helpdesk gebeld, die heeft mijn lijn gereset, hij vroeg ook of ik aan mijn voeding wou voelen........ Ik zat op de zaak, dus heb maar geantwoord dat mijn voeding normaal aanvoelde. Toen ging die lijn resetten, want daar scheen iets zichtbaar te zijn wat volgens de helpdesker vergelijkbaar was met een half verstopte waterleiding, die stroomde ook niet zo hard als dat die verstopt was, en hij ging hem wel even ontstoppen........ LOL, anyway, het hele gebeuren heeft niets geholpen, morgen maar weer bellen, maar dan vanaf thuis.
ja zal logisch zijn he. iedereen heeft het dan zal die stakker bij orange wel zeggen ja je lijnt zit verstopt ff met de ontstopper erop en denkt dat die klaar is.
ik ga morgen maar is ff bellen of vrijdag want wil ook die verhoging wel is. betaal niet voor niets anders wil ik me geld terug.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gister avond was hier die 20Mbit niet vooruit te branden.
Elke pagina kwam langzaam op m'n scherm, bij msn was het zelfs zo:
"Contactpersoon X typt een bericht..."
Melding verdween, 5 seconden wachten en dan pas de tekst ontvangen!

Nu lijkt het over!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Toen ik vandeweek weer met 'klantenservice' (what's in a name, service my ass..) belde aangezien ze mij maar niet terugbellen over mijn telefonieproblemen gingen ze mijn lijn ook 'schoonvegen'. Whatever dat moge betekenen... Heeft niks uitgericht, behalve dan dat mijn internet er gisteren de hele dag af heeft gelegen en vandaag ook om de haverklap uitvalt. Maak m'n lijn dan maar weer vies 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02-2022
mijn sneheid is eindelijk verhoogd, beter laat dan nooit.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/257575965.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren pas mijn verbinding opgeleverd. 20mbit zou het moeten zijn, maar af en toe was de download maar 120kb/s 8)7

Nu ik de berichten hierboven lees heb ik toch nog (een beetje) hoop dat het goed gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:38
Ik zit erover te denken om over te stappen van Speedlinq naar Orange, maar als ik dit zo lees ga ik toch twijfelen. Ligt het Orange netwerk er zovaak uit? Speedlinq deed het bij mij namelik eigenlijk altijd, al was de snelheid beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniacshouse schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:10:
[...]

Ligt eraan. Als je telefonie erbij hebt moet je die livebox gebruiken. Telefonie gaat namelijk op basis van het mac-adres. Als je alleen adsl hebt is een kwestie van de juiste instellingen in je modem kloppen al voldoende.
Behoudt ik dan wel mijn abbonement en IP? Ik las dat het mac-adres van de livebox gekoppeld kan zijn aan mijn account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Er is iets aan de hand met Orange.

Mijn internet was vandaag ook NIET vooruit te branden! Ingetraind op 9600(normaal 12000+), maar sommige sites laden voor geen meter.

Regio 637x.

Hoop dat ik er nog iets over hoor, of dat het snel opgelost wordt, want dit is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn Livebox besloot het vandaag spontoon eens te gaan begeven. Ik irriteerde me al tijden aan het ding, vooral wireless, wat ik eigenlijk elke dag moest resetten. Dus.... een linksys WAG200G modem + wireless router gehaald, instellingen uit de TS overgenomen, snelle reboot van de modem en hoppa, online!

En what do you know, het ding traint ook nog sneller in dan de livebox. Haalde ik met de livebox nog 1600 kb/s, met de linksys haal ik gewoon 1750kb/s met Eweka. Das toch weer 150kb/s winst! Hoppa! Fuck de livebox, als je geen telefonie hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 09:25
slechte ping (100ms, normaal 20ms) naar nl servers sinds gister, iemand zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik werd vandaag van bepaalde Cod servers gekickt wegens slechte ping. Ik heb het idee dat het netwerk overbelast is oid, aangezien het nu 's nachts is en weer loopt als een trein.

Misschien problemen tijdens piekuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm eergisteren had ik ook rare perikelen met de livebox. Hij was constant aan het knipperen en updaten. Geen dhcp ofzo, en kon met verbinding niet meer in bridgemode. Maar dat duurde maar even. 1442

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:13:
Mn Livebox besloot het vandaag spontoon eens te gaan begeven. Ik irriteerde me al tijden aan het ding, vooral wireless, wat ik eigenlijk elke dag moest resetten. Dus.... een linksys WAG200G modem + wireless router gehaald, instellingen uit de TS overgenomen, snelle reboot van de modem en hoppa, online!

En what do you know, het ding traint ook nog sneller in dan de livebox. Haalde ik met de livebox nog 1600 kb/s, met de linksys haal ik gewoon 1750kb/s met Eweka. Das toch weer 150kb/s winst! Hoppa! Fuck de livebox, als je geen telefonie hebt....
behoudt je wel dezelfde IP bij orange als je van modem wisselt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geotoxiz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-08 20:15
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/257967248.png

schandalig mijn beloofde snelheid /4 (20mbit) mijn hoogst behaalde download snelheid was ooit 1.1mbytes/s
onder de beste omstandig heden, een tijdjje 800kb/s met utorrrent behaald, dat was ook snel over volgende dag lukte het niet meer, nu zit ik altijd op 300 kbytes/s ik kan wel huilen met een ping van 118ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gaat lekker met orange:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/257969760.png
Zie die ping!:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Wees blij dat je nog verbinding hebt. Sinds ik 2 weken geleden in mijn modem zag dat mijn snelheid verdubbeld was heb ik helemaal geen verbinding meer. Ondertussen is er 1,5 week geleden iets uitgezet bij Orange voor de technische dienst maar daar is de doorlooptijd ook zo'n 12! werkdagen... pfff.

Is je contract opzeggen(voortijdig) moeilijk.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier in Groningen ervaar ik ook problemen. Normaal haal ik ook iets van ~2050 kB/s (wat ik al te laag vind gezien de centrale letterlijk naast mijn huis staat).
Nu ong ~1100 kB/s down en 25kB/s up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:13:

Same here, LINKSYS! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/258143185.png

Hier niks aan de hand, gisteren wel m'n Livebox opnieuw moeten opstarten.

postcode 3353

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkMatt
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 14:41
Ik stoor me mateloos aan die totaal onrechtvaardige verschillen in snelheid. Bij iedereen wordt 20 Mbit beloofd. De ene haalt gewoon 15 Mbit en de ander - voor dezelfde prijs - maximaal 3 Mbit. Dat dit ook gewoon zomaar ongestraft kan en dat de waakhond niet ingrijpt, snap ik niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/256853541.png

Met andere Speedtest servers ongeveer hetzelfde resultaat. En dat terwijl sommigen gewoon 100 mijl van de Speedtest server af zitten en 4x zoveel halen.

[ Voor 30% gewijzigd door DonkMatt op 11-04-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 11:10

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Vandaag teruggebeld door de Orange helpdesk naar aanleiding van mijn brief. Ik had een klacht ingediend omdat ik maar 4mbit over mijn lijn krijg in plaats van 20mbit, terwijl ik hier zo'n 800m van de wijkcentrale zit in Rotterdam. Blijkt dat ik maar maximaal 4mbit kan krijgen omdat: "de wijkcentrale eigendom van KPN is en maar een bepaald aantal 20mbit lijnen heeft die op dit moment allemaal vol zitten. Pas zodra KPN meer 20mbit lijnen vrij geeft aan Orange bestaat de mogelijkheid dat ik toch 20mbit kan krijgen"

Nou, lekker dan.... Dus omdat Orange zijn zaakjes niet op orde heeft, zit ik met de gebakken peren...

En dat terwijl het meneertje van Orange bij Kassa nog beloofd had dat in april alle snelheidsproblemen opgelost zouden zijn :(

[ Voor 9% gewijzigd door Bintmeister op 12-04-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:07

ManiacsHouse

Scheisse!

Kijk je papieren eens na en kijk of ze daar 20mbit beloofden. Als dat op moment van aanvraag zo was dan zit niet jij maar Orange met de gebakken peren. Kun je simpel opzeggen wegens niet nakomen van afspraken. En die beloftes van meneertje Orange geloof ik al niet zo meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:06
Bintmeister schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:28:
Vandaag teruggebeld door de Orange helpdesk naar aanleiding van mijn brief. Ik had een klacht ingediend omdat ik maar 4mbit over mijn lijn krijg in plaats van 20mbit, terwijl ik hier zo'n 800m van de wijkcentrale zit in Rotterdam. Blijkt dat ik maar maximaal 4mbit kan krijgen omdat: "de wijkcentrale eigendom van KPN is en maar een bepaald aantal 20mbit lijnen heeft die op dit moment allemaal vol zitten. Pas zodra KPN meer 20mbit lijnen vrij geeft aan Orange bestaat de mogelijkheid dat ik toch 20mbit kan krijgen"

Nou, lekker dan.... Dus omdat Orange zijn zaakjes niet op orde heeft, zit ik met de gebakken peren...

En dat terwijl het meneertje van Orange bij Kassa nog beloofd had dat in april alle snelheidsproblemen opgelost zouden zijn :(
Dan zou je alsnog 8mbit moeten halen i.p.v. 4mbit! Dus er klopt ook iets anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Ik heb hier geen last hoor,

op mijn draadloos netwerkje (niet via de livebox), haal ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/258468163.png

Ik zal zo even vanaf het vaste lijntje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bintmeister schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:28:
Blijkt dat ik maar maximaal 4mbit kan krijgen omdat: "de wijkcentrale eigendom van KPN is en maar een bepaald aantal 20mbit lijnen heeft die op dit moment allemaal vol zitten. Pas zodra KPN meer 20mbit lijnen vrij geeft aan Orange bestaat de mogelijkheid dat ik toch 20mbit kan krijgen"
Vraag of je dit zwart op wit kunt krijgen of neem je telefoongesprek op, dit is een reden om per direct op te zeggen, je hebt immers dat on-line testje van je postcode gedaan en daaruit bleek dat er wel 20mbit mogelijk was.
Check anders nog even of het wèl beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
heb sinds een weekje een hele slechte telefoon verbinding, zoveel ruis, niet normaal

nu is sinds een aantal dagen de download helemaal naar de sodemieter
ik heb een kwartier zitten wachten op deze pagina....
ik kan 100kb is een minuutje downloaden, heel veel packet loss... mogelijk is die verbinding al slecht geweest sinds de slechte telefoonlijn maar dat het na een herstart v/d modem erger is geworden

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 4940 Kb (normaal 13000kb)
Afname Dichtbij : 23.5 (dB)
Ver weg : 6.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 315959
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 37636 (normaal onder de 100 in een week)
ES-teller van 1 dag 0

postcode 3353

nog andere mensen in papendrecht problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 11:10

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:24:
[...]

Vraag of je dit zwart op wit kunt krijgen of neem je telefoongesprek op, dit is een reden om per direct op te zeggen, je hebt immers dat on-line testje van je postcode gedaan en daaruit bleek dat er wel 20mbit mogelijk was.
Check anders nog even of het wèl beschikbaar is.
Het punt is dat ik vorig jaar verhuisd ben en dus ook naar een nieuwe wijkcentrale ben gegaan (rotterdam-schiebroek). En omdat dit een nieuwbouwwijk is, herkent de postcodecheck wel de postcode (ruim 20mbit) maar geeft hij een foutmelding (niet bestaand adres) bij ieder huisnummer. Adresgegevens van mijn achterbuurman pakt hij wel en geeft hij ook ruim 20mbit aan.

Opties die ze mij gegeven heeft zijn of abonnement terug zetten naar 4mbit, of een korting van 4 euro op mijn abonnementsgeld. Vind het eigenlijk beide geen optie; ze gaan maar bij KPN zeiken om die 20bmit er door te krijgen, of ze draaien zelf op voor de kosten van het KW netwerk, maar ik wil gewoon die 20mbit waar ik recht op heb. Klaar.

Over de verbinding opzich valt weinig aan te merken. Weinig downtime, modem misschien 1/week resetten, ping van 20-60. Alleen de geknepen lijn is onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
richard_kraal schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:27:
heb sinds een weekje een hele slechte telefoon verbinding, zoveel ruis, niet normaal

nu is sinds een aantal dagen de download helemaal naar de sodemieter
ik heb een kwartier zitten wachten op deze pagina....
ik kan 100kb is een minuutje downloaden, heel veel packet loss... mogelijk is die verbinding al slecht geweest sinds de slechte telefoonlijn maar dat het na een herstart v/d modem erger is geworden

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 4940 Kb (normaal 13000kb)
Afname Dichtbij : 23.5 (dB)
Ver weg : 6.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 315959
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 37636 (normaal onder de 100 in een week)
ES-teller van 1 dag 0

postcode 3353

nog andere mensen in papendrecht problemen?
Hier wel gezeik, normaal 18000 intrain, nu 8000. Wat is er aan de gang daar bij orange? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geotoxiz schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 08:47:
[afbeelding]

schandalig mijn beloofde snelheid /4 (20mbit) mijn hoogst behaalde download snelheid was ooit 1.1mbytes/s
onder de beste omstandig heden, een tijdjje 800kb/s met utorrrent behaald, dat was ook snel over volgende dag lukte het niet meer, nu zit ik altijd op 300 kbytes/s ik kan wel huilen met een ping van 118ms
Mishcien moet je livebox en lijn na een orange update weer intrainen? Was bij mij ook zo.
In begin hooguit 5 mbit met een Family abbo. Nu haal ik 16 mbit. in bridge mode.
Weet me god niet waarom dat ding een router is als ik ook al een software firewall heb.

Twee vraagjes:
1. Als ik die livebox software niet geinstalleerd heb, met die menu dat je de waardes kan zien enzo.
Kan ik dan toch nog ergens mijn intrain waardes, ruis etc etc van de livebox bekijken?
2. Als ik een ander modem neem en aansluit, omdat ik mijn livebox verdenk van een rotte telfoonverbinding. Behoud ik dan wel mijn huidige externe IP?

Dank

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

DonkMatt schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:56:
Ik stoor me mateloos aan die totaal onrechtvaardige verschillen in snelheid. Bij iedereen wordt 20 Mbit beloofd. De ene haalt gewoon 15 Mbit en de ander - voor dezelfde prijs - maximaal 3 Mbit. Dat dit ook gewoon zomaar ongestraft kan en dat de waakhond niet ingrijpt, snap ik niet.
Bron? :P

Er wordt namelijk niet beloofd dat je 20mbit zal halen, maar het wordt als maximum snelheid gehanteerd. En dat het niet eerlijk is dat de ene 15mbit haalt en de ander 3mbit vind ik ook onzin, Orange is dan alsnog goedkoop met haar 20euro per maand.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:35

Sebazzz

3dp

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/258839600.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/258838965.png
Spijkenisse, in de buurt van Rotterdam.
Zou tenminste 17MBit moeten kunnen halen volgens Orange Snelheidsmeter.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn    Verbonden
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1016 Kb
DownStream  11988 Kb
Afname  Dichtbij : 12.8 (dB)
Ver weg : 4.1 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller  0
Firmware    0xe15080a
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  0
ES-teller van 1 dag     0

Draait de Livebox trouwens een soort Unix variant?

[ Voor 45% gewijzigd door Sebazzz op 13-04-2008 19:31 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 17:59

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja allemaal weg bij Orange........ maar waar dan heen ??

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/258929132.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/258929526.png

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn    Verbonden
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1016 Kb
DownStream  16560 Kb
Afname  Dichtbij : 22.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller  379
Firmware    0xe15080a
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  61
ES-teller van 1 dag     0

Rotterdam. Omgeving 307x.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:45:
[...]
Orange is dan alsnog goedkoop met haar 20euro per maand.
De eerste 12 maanden dan, en dat is nog ex btw. ex huur livebox

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:01:
Ja allemaal weg bij Orange........ maar waar dan heen ??
free-online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Telfort :)

Scheelt je weer sowieso 10 euro per maand, en geen starttarief, wat bij ons ongeveer op 2 euro uitkomst per maand.

Hier is de snelheid weer redelijk terug, maar ik heb het idee dat er rond 8 uur 's avonds nog wat problemen zijn. Af en toe vertragingen en ook nog maar intrainen op +/-10Mbit helaas. Heb de kabels voor de zekerheid nog eens gecontroleerd maar geen effect.

Wie heeft ervaring met opzeggen bij Orange? Irritante is dat je alweer moet bellen, ze kloppen die laatste centen altijd uit de zak!

[ Voor 14% gewijzigd door REDFISH op 14-04-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

Ik weet niet of iemand er iets aan heeft, maar ik kwam het volgende tegen:

http://www.vraagalex.nl/V...ntact&view=contact&id=108

"Extra-info: Orange geeft in een email aan niet over een alternatief nummer te beschikken. Het bovenstaande nummer komt uit bij een receptie. Weet u een alternatief? Mail ons via alex@vraagalex.nl of bel 030 655 1979.
Het nummer van Orange Retail Support is: 0800 2810038. Dit nummer hebben wij via een anonieme tipgever ontvangen. Via optie 1 komt u bij de consumentendesk terecht. Van Orange hebben wij het verzoek gekregen dit nummer te verwijderen omdat het niet bedoelt is voor de consument.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:35

Sebazzz

3dp

Wat voor opties krijg je qua hardware als je Internet en Telefonie neemt?
Kan je een eigen router gebruiken en/of eigen VoIP en internet modem?
Ik zou niet weer zulke brakke prut als een Livebox willen :N Dan nog liever Speedtouch.

edit: Je krijgt een ZyXEL modem zie ik. Is dat brakke troep? Waarschijnlik kan je achter de 'modem voor één pc' gewoon een switch hangen zodat het een modem voor meerdere pc's wordt?

[ Voor 20% gewijzigd door Sebazzz op 14-04-2008 19:07 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

REDFISH schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:16:
Telfort :)

Wie heeft ervaring met opzeggen bij Orange? Irritante is dat je alweer moet bellen, ze kloppen die laatste centen altijd uit de zak!
Ruim op tijd een brief sturen? Kost 1 postzegel ;)
Of bellen op een tijdstip dat het rustig is en meteen je door laten verbinden met de afdeling opzeggingen. Ik wil opzeggen en ik wil geen aanbieding! Moet je in 5 minuten kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
maniacshouse schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:10:
[...]

Ruim op tijd een brief sturen? Kost 1 postzegel ;)
Of bellen op een tijdstip dat het rustig is en meteen je door laten verbinden met de afdeling opzeggingen. Ik wil opzeggen en ik wil geen aanbieding! Moet je in 5 minuten kunnen redden.
Opzeggen is een keuze optie in het menu. Ik had wel het idee dat ik daar langer in de wacht stond dan als ik de klantenservice voor iets anders nodig had.... Dit vertelde ik tegen het vrouwtje aan de telefoon, zei ze 'sorry meneer, maar het is erg druk hier'. Ik zei 'oh, willen zoveel mensen opzeggen dan?'... ;) 'Uh uh uh uh uh neeeheee, het is gewoon overal druk, en er zijn veel zieken.' 'Oh, ik maakte ook maar een grapje hoor'. 'Uh uh, oh, hehe, ok'.
Maar goed, ik kreeg wel een bevestigingsmail met een bevestigingsnummer enzo. Dus ik hoop maar dat alles goed gaat. :)

(En inderdaad, ze proberen je met een flut aanbieding nog te overtuigen om niet op te zeggen, maar de mededeling dat je al een ander hebt, waar je al contractueel aan vast zit, doet wonderen. :P )

[ Voor 9% gewijzigd door Helsie op 14-04-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Haha voor de gein nog eens bellen, durf een wedje te maken dat je dezelfde aan de lijn krijgt... Volgens mij zitten er daar maar 2 tutjes... Ze verwachten natuurlijk maar weing opzeggingen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklink
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05-2019

Darklink

XBL: DLDarklink

Inmiddels zit ik nu zo'n 3 weken zonder internet :(
Orange vorige week nog gebeld nadat zo beloofd hadden op dinsdag de boel gefixed te hebben.
Meneer wist mij te vertellen dat zijn collega een vreemd figuur was gezien hij precies kon vertellen wanneer het klaar was, de case moest nog behandeld worden... Deze zou dan afgelopen woensdag/donderdag in behandeling genomen zijn en ik moest vrijdag/zaterdag maar ff kijken of het allemaal weer werkte.

Big surprise: het werkt niet :P
Vandaag gaat mijn überchaggerijnige pa ff bellen want die vind het niet zo grappig meer gezien zijn centjes naar Orange gaan voor een *kugh* goeie *kugh* verbinding.

Een ding scheelt, volgens de meneer ligt het aan hun en niet aan mij :) De livebox zou volgens meneer ook prima zijn dus dat was het probleem ook niet. Het is dus gewoon ALWEER wachten. Het wordt toch maar eensch tijd om te beginnen aan een brief om Orange in gebreke te stellen :@

Ik had trouwens een nederlander aan de telefoon en niet een ingeburgerde allochtoon (niet racistisch bedoeld tegenover mijn mede-landers ;)) maar die kunnen mij altijd prima te woord staan en die zijn op technisch gebied ook een stuk slimmer :D Dit heeft me in het verleden ook goed gedaan, zowel bij Orange als @hond :P

Kupo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:28
Ik ben nu geupgrade van 4Mb naar 8Mb alleen is mijn maximale download snel heid nu rond de 300kb terwijl dit altijd 420 was , lekkere upgrade dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 16:52

MaxxRide

Surf's up

Gisteren een zogenaamde "snelheidsverhoging" gekregen aldus het bandje van de helpdesk. Ik moest mijn modem restarten als e.e.a niet werkt. Dat gedaan, werkt nog niet :( Maw de snelheidsverhoging is -4MBit :S

Gebeld; ze verwachten dat het met 1 1/2 week is opgelost. grrrrr

Livebox geeft wel sync, lijn is online maar ADSL en telefonie zijn "niet geactiveerd"... Iemand nog tips? (Heb ze al gebeld/ gemaild dat indien niet binnen 48 uur opgelost ik ze in gebreke ga stellen).

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Vandaag een brief gekregen van Orange, soort van excuusbrief met de mededeling dat de snelheid verhoogd is en ik één maand compensatie krijg. Dat is niet wat ik afgesproken heb. Even afwachten of ze het afgesproken bedrag compenseren op de volgende factuur, anders dan gaan we maar eens actie ondernemen.

Nog meer mensen deze brief ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je bij een Orange 20Mb nu een VAST ip of een 'zeer on-dynamisch' ip??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:15:
Heb je bij een Orange 20Mb nu een VAST ip of een 'zeer on-dynamisch' ip??
Dynamisch volgens hun, maar de mijne is in 2 jaar tijd nog nooit veranderd.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K.L.O.T.E :r Orange, wat is dat toch een waardeloze toko...

Postcode 3077 (ca. 1800m van centrale) , snelheid was 't afgelopen jaar al retetraag (7.4 Mbits) maar nu slechts 6.4Mbits !!! 8)7
Mijn abo loopt gelukkig eind v/d maand af :9

Weet niemand toevallig het woonadres van de directeur van Orange ?
Die leugenachtige drol die toen op TV is geweest (Radar dacht ik), waar hij beloofde om de problemen op te lossen!

Wordt eens tijd dat er iemand die leugenaar gaat trakteren op een huisbezoekje met daaropvolgend een speciale behandeling met een stuk tropisch hardhout, eens kijken of dat helpt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:27:
[...]

Dynamisch volgens hun, maar de mijne is in 2 jaar tijd nog nooit veranderd.
Redelijk Dynamisch ;)
De mijne is het afgelopen jaar slechts 3x veranderd. De laatste wijziging was ca. 2 mnd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/259716821.png

regio A'dam, via WiFi.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Laatst online: 06-02 19:51
Ik heb sinds vandaag ook orange extra.

Bij ons in zaltbommel echter is er geen 20 Mbit lijn beschikbaar, maar alleen 8Mbit.

Dit was geen probleem aangezien ik met mijn chello niet boven de 4 Mbit uit kwam. ;)

Vandaag is de lijn opgeleverd en nu blijkt dat ik niet boven de 3,5 Mbit uit kom.... :(

Ik gebeld naar orange, die vertelden dat dit heel redelijk was...

In mijn livebox staat onder Informatie -> ADSL-verbinding dat de downstream 7992 kb is, en de kerel aan de telefoon beweerde dat de livebox dit controleerd en daar om deze waarde aangeeft... :?

Weet iemand of dit klopt of lult die vent uit zijn nek en is dat gewoon een standaard waarde die elke livebox weergeeft?

Het lijkt me namelijk sterk dat er tussen die 1 meter netwerkkabel 4 Mbit verloren gaat.............

Ik zit nu in ieder geval met een dure abbo terwijl de goedkope abbo van orange sneller zou moeten zijn dan wat ik nu heb.... :'(

[ Voor 5% gewijzigd door -DUS- op 15-04-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Laatst online: 07:28
-DUS- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:01:
Ik heb sinds vandaag ook orange extra.

Bij ons in zaltbommel echter is er geen 20 Mbit lijn beschikbaar, maar alleen 8Mbit.

Dit was geen probleem aangezien ik met mijn chello niet boven de 4 Mbit uit kwam. ;)

Vandaag is de lijn opgeleverd en nu blijkt dat ik niet boven de 3,5 Mbit uit kom.... :(

Ik gebeld naar orange, die vertelden dat dit heel redelijk was...

In mijn livebox staat onder Informatie -> ADSL-verbinding dat de downstream 7992 kb is, en de kerel aan de telefoon beweerde dat de livebox dit controleerd en daar om deze waarde aangeeft... :?

Weet iemand of dit klopt of lult die vent uit zijn nek en is dat gewoon een standaard waarde die elke livebox weergeeft?

Het lijkt me namelijk sterk dat er tussen die 1 meter netwerkkabel 4 Mbit verloren gaat.............

Ik zit nu in ieder geval met een dure abbo terwijl de goedkope abbo van orange sneller zou moeten zijn dan wat ik nu heb.... :'(
Klopt helemaal. Als je werkelijk 3,5 MB lijn had, zag je dit terug in de livebox precies op de plek waar nu 7992 staat. Check eens of je kabels en aansluitpunten goed zijn. Heb je toevallig een laptop, sluit je laptop eens aan (met een ander kort kabeltje) direkt op de livebox aan. Je kan natuurlijk ook je pc naar je modem slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kielkiel schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:54:
[...]

Heb je toevallig een laptop, sluit je laptop eens aan (met een ander kort kabeltje) direkt op de livebox aan. Je kan natuurlijk ook je pc naar je modem slepen.
Livebox <-> laptop = UTP/Netwerk kabel, dus je lijkt de HelpDesk van Orange wel met hun standaard (onzin) geleuter over kabellengte.
De lengte v/d UTP/Netwerk kabel heeft daar nagenoeg niks mee te maken ;)

Enigste kabeltje wat zo kort mogelijk moet zijn is de kabel vanaf je KPN/aansluitpunt naar de Livebox verder niks!
En wil je kwaliteit... (wie niet ;) ) dan moet je een rond-afgeschermd-telefoonkabeltje kopen en die laten lopen van af je aansluitpunt naar je livebox. Die houdt de storingen beperkt en dus traint je livebox hoger in met als gevolg iets meer snelheid!
Dus NIET die amateurtroep gebruiken die elke provider dus ook Orange er bij levert (plat kabeltje v/d bouwmarkt).
Alle platte kabeltjes zijn troep (totaal niet afgeschermd en niet getwist!) dus foutgevoelig.

Maar feit blijft, Orange is de laatste maanden gewoon retetraaaaaaaaag.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn Orange Livebox crasht regelmatig, voornamelijk bij veel data-threads, zoals Azureus die een aantal torrent-files binnenhaalt.
Ik heb vandaag (tijdens 9 GB download) 3 keer de stekker uit m'n Livebox kunnen trekken, omdat het ding niets meer deed... Als-ie crasht doet ook mijn vaste telefoon het niet meer...
Hebben meer mensen deze ervaring? Ik weet dat de (totaal andere) router van @home hetzelfde doet bij veel torrent-verkeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Dus even als bevestiging;

Als ik dit zie in mijn livebox:

Afbeeldingslocatie: http://www.noobsquad.nl/images/Screenshots/livebox2.jpg

Geeft hij dan een standaard waarde weer die gerelateerd is aan de abonnementsvorm die ingesteld staat, of doet de livebox een (periodieke?) snelheidstest en geeft hij daarvan het resultaat?

Dit is in ieder geval het resultaat die speedtest aangeeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.noobsquad.nl/images/Screenshots/test.jpg

En echt hoger dan dit komt ie niet, ook niet met virusscanner en firewall uitgeschakeld...

Ik heb ook de pc van mijn vriendin aangesloten en daar geeft ie de zelfde snelheden.

Wat betreft de aansluitingen, mijn telefoonaansluiting zit anderhalve meter van onze pc's vandaan, dus ik heb de orginele telefoonkabel en netwerkkabel die bij de livebox zaten gebruikt, en die zijn alle twee niet langer dan een meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die op het moment, (buiten de normale problemen om :9 ), nu ook last hebben van een zeer onstabiele en trage verbinding? Ik word er gewoon niet goed van... :(

In mijn livebox staat gewoon 11592 Kb bij downstream (waar ik normaal gesproken heel blij mee ben), maar nu haal ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/259794971.png

Oke, nu is het weer goed..

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/259800318.png

Dat zeg ik.. zeer onstabiel :?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 21:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DUS- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:12:
Dus even als bevestiging;

Als ik dit zie in mijn livebox:

[afbeelding]

Geeft hij dan een standaard waarde weer die gerelateerd is aan de abonnementsvorm die ingesteld staat, of doet de livebox een (periodieke?) snelheidstest en geeft hij daarvan het resultaat?
Iedereen heeft bijna een 20Mb abonnementje, dus dat zegt niet zo veel... kleine lettertjes zullen we maar zegggen... MAXIMAAL 20Mb (bijna niemand die dit heeft, of je moet in de centrale wonen ;) )

Wat jij bedoeld is de waarde waarmee je livebox is ingetraind, even resetten of stekker eruit/erin dan train hij weer opnieuw in en krijg/kan je zo weer een andere waarde krijgen.
Kijk ook eens of je veel CRC Fouten hebt (kijken bij ADSL Statistieken in je Router Menu) als je namelijk teveel CRC fouten hebt/klapperende lijn dan wordt je op een ander profiel gezet. Dus steeds lager en lager...

In de praktijk dus:
Abonnement betaald voor maximaal 20Mbit ;)
Door afstand tot centrale/storing/problemen wordt er ingetraint op 10Mb, is niet anders.
Maar als je desondanks nog veel CRC fouten hebt wordt je op een ander profiel gezet van ca. 8MBit.
Hierna nog steeds veel CRC fouten en wordt je dus weer op een lager profiel (ca 6Mbit)gezet, tel uit je winst :'(
Eind van het liedje zit half Nederland te betalen voor 20Mbit en in de praktijk zit je op een laag profiel met weinig bandbreedte. (ADSL Mafia ;) )
Dit is in ieder geval het resultaat die speedtest aangeeft:

[afbeelding]

En echt hoger dan dit komt ie niet, ook niet met virusscanner en firewall uitgeschakeld...

Ik heb ook de pc van mijn vriendin aangesloten en daar geeft ie de zelfde snelheden.

Wat betreft de aansluitingen, mijn telefoonaansluiting zit anderhalve meter van onze pc's vandaan, dus ik heb de orginele telefoonkabel en netwerkkabel die bij de livebox zaten gebruikt, en die zijn alle twee niet langer dan een meter.
En veel hoger zal je ook niet komen vrees ik.
Over de kabellengte (telefoon & computer) moet je je niet druk maken, is ok.

Je zou alleen eventueel de platte telefoonkabel kunnen vervangen voor een rond (afgeschermd/getwist) exemplaar om echt optimaal bezig te zijn (maar in de praktijk doet ook bijna niemand dat ;) ).

En de Netwerkkabel kan je zo lang maken als nodig (ca 100meter), die heeft geen invloed op het ADSL signaal.

De rest is gewoon de schuld van de Orange ADSL Mafia })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er wat te doen aan die CRC fouten?

Bij mij staat er CRC-fouten 57116 in de livebox. Dit is wel na een periode waarin de verbinding extreem langzaam was. Maar bij elke refresh van de pagina is de teller wel een paar cijfers verhoogt...

Na het typen van dit bericht staat de teller bij mij bv op 57128 (na een minuut dus)

Is daar iets aan te doen? :?

Edit: nu komen er na elke refresh ongeveer 100 crc fouten bij (wat het betekend? al sla je me dood :/ )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:58:
Is er wat te doen aan die CRC fouten?

Bij mij staat er CRC-fouten 57116 in de livebox. Dit is wel na een periode waarin de verbinding extreem langzaam was. Maar bij elke refresh van de pagina is de teller wel een paar cijfers verhoogt...

Na het typen van dit bericht staat de teller bij mij bv op 57128 (na een minuut dus)

Is daar iets aan te doen? :?
(De mijne staat ter info op 365 na weken surfen en zonder te resetten)

Vragen aan Orange om je op een lager intrain-profiel te zetten, gaat veelal via de HelpDesk na veel heen en weer gezeik ;)
En sla de 1e/2e lijns HelpDesk dan maar meteen over die kunnen alleen maar voorlezen uit een vraag/antwoord lijstje :'(
Is dan welliswaar langzamer maar wel stabieler.

Zo te verder je v/d centrale af zit zo te groter de kans op fouten natuurlijk!
Dus wellicht gewoon een slechte/beschadigde KPN kabel.
Je kan dan proberen om via KPN/Orange te regelen dat ze je op het 2e aderpaar aansluiten, maar ook daar gaan ze heel moeilijk over doen ;), als ze het al snappen :'(

Wat je zelf wel kunt doen is:
Zorg dat het ADSL-kabeltje niet in de buurt ligt van andere stroombronnen/kabels, zeker als je gebruik maakt v/h standaard bijgeleverde platte (onbeschermde) kabeltje. En afstand zo kort mogelijk houden.
Dit standaard kabeltje kan je eventueel vervangen voor een rond (afgeschermd/gedraaid) exemplaar, deze is kwalitatief tig keer beter dus minder storingsgevoelig!

Wellicht eventueel een vochtprobleem / door het slechte weer, veel vocht in de buurt v/d (grondkabel) & centrale en/of je eigen binnenhuis-kabeltje.

En zo rond nieuwjaar..., lieden die de kast v/d wijkcentrale opblazen met vuurwerk en daarna komt de hond v/d buurman die nog weken lang (tja KPN werkt niet zo snel :? ) elke dag tegen de ontzette deur staat te pissen. En als dan toevallig jouw aderpaartje hier en daar is beschadigd/aangetast heb je een groot probleem en kan je beter verhuizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:58:

Edit: nu komen er na elke refresh ongeveer 100 crc fouten bij (wat het betekend? al sla je me dood :/ )
Slechte lijn ;)
En CRC= Cyclic Redundancy Check
Dat is een controlemethode waarbij van een stuk data een controlewaarde wordt gegenereerd.
Bij het begin v/h inpakken/versturen wordt deze waarde toegevoegd aan de bestaande data.

Bij het uitpakken/ontvangen van de data zal er opnieuw een controlewaarde worden gegenereerd en vergeleken met de 'oude' waarde.
Indien deze van elkaar verschillen is de data veranderd en heb je een CRC-error.
Dus kan/moet dat stukje opnieuw worden verzonden...

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:24:
Zijn er nog meer mensen die op het moment, (buiten de normale problemen om :9 ), nu ook last hebben van een zeer onstabiele en trage verbinding? Ik word er gewoon niet goed van... :(

In mijn livebox staat gewoon 11592 Kb bij downstream (waar ik normaal gesproken heel blij mee ben), maar nu haal ik dit:

[afbeelding]

Oke, nu is het weer goed..

[afbeelding]

Dat zeg ik.. zeer onstabiel :?
hier ook een zwaar onstabiele lijn na de verhoging , had ik liever de 4Mb lijn gehouden die was altijd rete stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:47:
[...]

(De mijne staat ter info op 365 na weken surfen en zonder te resetten)

Vragen aan Orange om je op een lager intrain-profiel te zetten, gaat veelal via de HelpDesk na veel heen en weer gezeik ;)
En sla de 1e/2e lijns HelpDesk dan maar meteen over die kunnen alleen maar voorlezen uit een vraag/antwoord lijstje :'(
Is dan welliswaar langzamer maar wel stabieler.
Kun je dat aanvragen dan bij orange? Verder, kan je om een 3e lijns helpdesk vragen of hoe noem je zoiets? Zo van "kunt u mij doorverbinden met een derde-lijns helpdesk?" of hoe kan ik dat aangeven..
Zo te verder je v/d centrale af zit zo te groter de kans op fouten natuurlijk!
Dus wellicht gewoon een slechte/beschadigde KPN kabel.
Je kan dan proberen om via KPN/Orange te regelen dat ze je op het 2e aderpaar aansluiten, maar ook daar gaan ze heel moeilijk over doen ;), als ze het al snappen :'(
Dat kan ik, neem ik aan, aanvragen bij KPN? Ik woon in een flat, dus het lijkt me dat ze dan heel die flat zo ongeveer moeten afbreken om een andere kabel te maken. Of om een extra aderpaar te maken.. Misschien dat die er al ligt?
Wat je zelf wel kunt doen is:
Zorg dat het ADSL-kabeltje niet in de buurt ligt van andere stroombronnen/kabels, zeker als je gebruik maakt v/h standaard bijgeleverde platte (onbeschermde) kabeltje. En afstand zo kort mogelijk houden.
Dit standaard kabeltje kan je eventueel vervangen voor een rond (afgeschermd/gedraaid) exemplaar, deze is kwalitatief tig keer beter dus minder storingsgevoelig!
Oke, ik ga morgen gelijk even langs de bouwmarkt om zo'n kabeltje te zoeken..!
En zo rond nieuwjaar..., lieden die de kast v/d wijkcentrale opblazen met vuurwerk en daarna komt de hond v/d buurman die nog weken lang (tja KPN werkt niet zo snel :? ) elke dag tegen de ontzette deur staat te pissen. En als dan toevallig jouw aderpaartje hier en daar is beschadigd/aangetast heb je een groot probleem en kan je beter verhuizen ;)
Nou er staan iets van drie van die kastjes rond de flat (die ik weet, wellicht zijn het er nog meer), waar er, nou je het zegt, inderdaad eentje een hele tijd van open heeft gestaan... :| :N maar daar kan ik zowiezo niks aan doen :(

Ik hoop dat je nog meer tips hebt O+

Ik zit in ieder geval nog tot oktober vast aan orange, dus tot die tijd wil ik wel even een zo normaal mogelijke verbinding hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 17:59

OgWok

U.N.C.L.E.

Er komt maar geen eind aan de Orange ellende, zo te lezen......... In juni ben ik ook weg, je wordt gewoon niet serieus genomen. Meer dan 3/4 jaar telefoon problemen; oplossen homaar.

Verder sturen ze een of andere stoman naar Kassa, die nog komplimenten krijgt dat hij duft te komen.
Trieste bende, wel elke maand afschrijven.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:24:
Er komt maar geen eind aan de Orange ellende, zo te lezen......... In juni ben ik ook weg, je wordt gewoon niet serieus genomen. Meer dan 3/4 jaar telefoon problemen; oplossen homaar.

Verder sturen ze een of andere stoman naar Kassa, die nog komplimenten krijgt dat hij duft te komen.
Trieste bende, wel elke maand afschrijven.
Nouja, op zich heb ik niet veel klachten, behalve dat eens in de zoveel tijd die verbinding er half uit ligt. Het komt elke dag voor ofzo, maar toch is het irritant. :X

edit: Oke, dat neem ik dus terug. Vandaag is het weer feest... niet dus. :( |:(

edit: zelfs het laden van dat speedtest.net flash gebeuren duurt lang :/

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/260013201.png

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:12:
[...]

Kun je dat aanvragen dan bij orange? Verder, kan je om een 3e lijns helpdesk vragen of hoe noem je zoiets? Zo van "kunt u mij doorverbinden met een derde-lijns helpdesk?" of hoe kan ik dat aangeven..
Nee zo gemakkelijk gaat dat niet, je moet eerst door de molen heen.
De 1e lijns maakt een ticket aan voor de 2e lijns enz.
De één kan/mag/wil niks doen zonder opdracht v/d ander ;)
Daarom wordt je eerst (tot frustratie toe) aan het lijntje gehouden zodat ze geld uit je zak kunnen kloppen, met deze strategie financiëren ze mede hun eigen HelpDesk >:)
En in het begin natuurlijk altijd de schuld geven aan de klant zelf, en de welbekende waslijst met de klant doornemen...
Ik wens je veel succes ;)
[...]

Dat kan ik, neem ik aan, aanvragen bij KPN? Ik woon in een flat, dus het lijkt me dat ze dan heel die flat zo ongeveer moeten afbreken om een andere kabel te maken. Of om een extra aderpaar te maken.. Misschien dat die er al ligt?
Ligt eraan (zelf KPN geregeld & Orange) of alleen (Orange en Orange heeft ADSL geregeld)
Als je zeker weet dat het aan de kabel ligt, dan kan je vragen om een lijnmeting, dus begin met klagen bij Orange, die zetten de molen in werking...maar dat doen ze niet graag, dat begrijp je ;)
Maar voor je zover bent moet ook hier door de molen... (je begrijpt het al ;) )
Ze spelen elkaar en jou zeker het balletje toe, maar de volhouder wint :) dus gewoon niet buigen voor een hoop onzin geleuter!
Bij een foute lijn zetten ze je bijvoorbeeld op het andere aderpaar!

Tevens komt er bij een lijnmeting ook vaak aan het ligt dat je vaak helemaal niet op de centrale zit waar jij (via internet) op dacht te zitten, maar bijvoorbeeld juist die ene heel ver weg, daarom haal je ook nooit de geschatte snelheid, maar veelal 1/2 of 1/3 v/d geschatte snelheid ;)
Zo worden tegenwoordig de capaciteitsproblemen opgelost.
Als er capaciteit is voor 100 aansluitingen en er moeten er 120 door, worden er 20 zeg maar aangepast, maar een ieder betaald voor maximaal 20MBit verbinding, handige marketing jongens daar >:)
Dit alles gebeurt vaak vanwege capaciteitsproblemen :? en/of de centrale is niet eens aangepast voor hoge snelheden!
Maar als je eenmaal zit aangelsoten op zo'n oude kast dan heb je een probleem... eenmaal aangesloten... gaat dat maar eens laten veranderen :'( En de mensen maar betalen voor hun maximaal 20MBit lijntje >:)
[...]

Oke, ik ga morgen gelijk even langs de bouwmarkt om zo'n kabeltje te zoeken..!
Als ze die daar hebben :? Anders naar een elektro winkeltje.
Wel de juiste nemen. Ronde Shielded Twisted Pair (ca. 1.5 meter)

Ter informatie:
In de C'T Magazine (tijdschrif over computertechniek ;) )van mei 2008 staat eveneens een ingezonden stukje over ADSL/kabellengte. Zie HIER
Dus ga eens naar een kiosk/sigarenboer en lees het stukje even door.

Volgende maand wordne hierin de internet providers weer aan de testen onderworpen, kijken waar de providers nu weer door de mand vallen :)
[/quote]
[...]

Nou er staan iets van drie van die kastjes rond de flat (die ik weet, wellicht zijn het er nog meer), waar er, nou je het zegt, inderdaad eentje een hele tijd van open heeft gestaan... :| :N maar daar kan ik zowiezo niks aan doen :(
Dat zijn veelal verdeelkastjes daar van daan lopen de kabels naar boven in je flat en dat andere kastje is v/d Centrale Antenne Inrichting, CAI voor de TV & Kabelmodem).
Dus als je de laatste tijd slecht TV-beeld en/of je buren hebben kabelInternet problemen dan weet je hoe dat komt ;)
Ik hoop dat je nog meer tips hebt O+
Ach wat heb je aan tips :? je staat veelal machteloos tegenover de ADSL mafia >:)
De meeste problemen komen door KPN & Orange zelf... die kunnen wij helaas niet oplossen :'(
Ik zit in ieder geval nog tot oktober vast aan orange, dus tot die tijd wil ik wel even een zo normaal mogelijke verbinding hebben..
Ja begrijpelijk, wie niet ;)
Maar de perfecte provider bestaat niet, al hadden ze hun zaakjes op orde ze zijn/blijven altijd nog afhankelijk van de breedbandaanbieders in NL dus v/d KPN of als je Alice neemt van BBNED.

Beste is dus iets te zoeken met korte opzegtermijn en weinig klachten, veel googlen dus ;)

Maar ook al heb je de perfekte verbinding, het kan in één keer over zijn als als een of andere marketing mafkees (zonder technische knobbel) zonodig met één of andere aktie moet komen... Hiermee beginnen dan de problemen zoals capaciteitsproblemen/HelpDesk ontoereikend/KPN niet voorbereid.
Eind v/h liedje eenhoop gefrusteerde bedrijven/mensen en dat voor een handjevol klanten die na de contractperiode meteen hun abonnementje opzeggen.
Dit spelletje (bij elke provider }) ) wordt steeds om de zoveel tijd herhaald, daarom investeren ze niet echt..., hoeven ze natuurlijk ook niet. Tot de klagers hun abo opzeggen, worden dat er te veel, dan volgt er weer zo'n aktie!

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:24:

Ja het is triest tegenwoordig... een grotere flapdrol konden ze niet sturen, totaal geen verstand van de problematiek. Wordt ook maar gestuurd zulen we maar zeggen ;)

Maar durft hij het aan om nog een keertje voor lul te staan :?
Dan gaan we eens kijken waar die mafkees woont, eens moet hij toch naar huis :X
Je mag helaas geen eigen rechter spelen O-) , maar iemand moet de zonde-bok zijn voor al het leed wat ze ons aandoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Heb nu al vanaf 29 maart geen internet meer, volgens mijn modem wel eens snelheidverhoging. Na 38724168x (6x) met de helpdesk gebeld te hebben nog geen oplossing. "De technische dienst ha dnog niks teruggekoppeld"

Hij gaf aan dat je 21 dagen (geen werkdagen) na het bekend zijn van je probleem. (bij mij 1 april, toen is er een case voor de technische dienst aangemaakt) het contract onbonden kan worden indein er geen oplossing is. Dat gaan we dan maar doen, op naar telfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thejoker80 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:18:
Heb nu al vanaf 29 maart geen internet meer, volgens mijn modem wel eens snelheidverhoging. Na 38724168x (6x) met de helpdesk gebeld te hebben nog geen oplossing. "De technische dienst ha dnog niks teruggekoppeld"

Hij gaf aan dat je 21 dagen (geen werkdagen) na het bekend zijn van je probleem. (bij mij 1 april, toen is er een case voor de technische dienst aangemaakt) het contract onbonden kan worden indein er geen oplossing is. Dat gaan we dan maar doen, op naar telfort!
Moet niet veel gekker worden bij Orange, dat je pas na 21 dagen met problemen het contract kan ontbinden... 8)7
Je hebt ze tijd/kans genoeg gegeven, bovendien ben je aantoonbaar niet de enigste met problemen...
Indien je een rechtsbijstandverzekeringetje hebt, laat die gasten het maar regelen voor je, dat werkt in de praktijk een stuk sneller en betrouwbaarder! En vergeet niet om restitutie te vragen van de dagen dat je zonder internet hebt gezeten maar wel hebt betaald!
:r Orange

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:56:
[...]

Nee zo gemakkelijk gaat dat niet, je moet eerst door de molen heen.
De 1e lijns maakt een ticket aan voor de 2e lijns enz.
De één kan/mag/wil niks doen zonder opdracht v/d ander ;)
Daarom wordt je eerst (tot frustratie toe) aan het lijntje gehouden zodat ze geld uit je zak kunnen kloppen, met deze strategie financiëren ze mede hun eigen HelpDesk >:)
En in het begin natuurlijk altijd de schuld geven aan de klant zelf, en de welbekende waslijst met de klant doornemen...
Ik wens je veel succes ;)
Nou, het loopt voorlopig weer. Dus ik hoop dat het even zo blijft, ik ga wel in ieder geval dat kabeltje vervangen.. :)
[...]
Ter informatie:
In de C'T Magazine (tijdschrif over computertechniek ;) )van deze maand (april) staat eveneens een ingezonden stukje over ADSL/kabellengte. Zie HIER
Dus ga eens naar een kiosk/sigarenboer en lees het stukje even door.

Volgende maand wordne hierin de internet providers weer aan de testen onderworpen, kijken waar de providers nu weer door de mand vallen :)
Die heb ik toevallig gisteren in de brievenbus gehad, dus ik ga gelijk even kijken :9

Edit: oh dat was die van mei, even de oude zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:15:
[...]

Nou, het loopt voorlopig weer. Dus ik hoop dat het even zo blijft, ik ga wel in ieder geval dat kabeltje vervangen.. :)

[...]

Die heb ik toevallig gisteren in de brievenbus gehad, dus ik ga gelijk even kijken :9

Edit: oh dat was die van mei, even de oude zoeken..
Sorry mijn fout,
het is het mei nummer (dus de nieuwe die we v/d week in de bus hebben gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:29:
[...]

Sorry mijn fout,
het is het mei nummer (dus de nieuwe die we v/d week in de bus hebben gekregen)
Ja ik heb het gevonden,.. maarja, dat is wat jij al zei, dat je moet uitkijken met kabels die er vlakbij lopen, en dat je beter zo'n rond kabeltje kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:47:
[...]

Ja ik heb het gevonden,.. maarja, dat is wat jij al zei, dat je moet uitkijken met kabels die er vlakbij lopen, en dat je beter zo'n rond kabeltje kunt nemen.
Daarom had ik het ook meer als bevestiging neergezet...
Maar dit is dan ook het enigste wat je thuis zelf kunt doen, de rest v/d problemen (al dan niet regelmatig) liggen bij Orange & KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Oop zich vind ik 21 dagen nog niet zo gek lang (ware het niet dat ik nog nooit de beloofde snelheidsverhoging heb gehad). Ik ben nu al lang blij dat ik hopelijk vanaf volgende week dinsdag kan opzeggen en een ander abbo kan gaan aanvragen. (iemand ideeen?)
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:48:
[...]

Moet niet veel gekker worden bij Orange, dat je pas na 21 dagen met problemen het contract kan ontbinden... 8)7
Je hebt ze tijd/kans genoeg gegeven, bovendien ben je aantoonbaar niet de enigste met problemen...
Indien je een rechtsbijstandverzekeringetje hebt, laat die gasten het maar regelen voor je, dat werkt in de praktijk een stuk sneller en betrouwbaarder! En vergeet niet om restitutie te vragen van de dagen dat je zonder internet hebt gezeten maar wel hebt betaald!
:r Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thejoker80 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:46:
Oop zich vind ik 21 dagen nog niet zo gek lang (ware het niet dat ik nog nooit de beloofde snelheidsverhoging heb gehad). Ik ben nu al lang blij dat ik hopelijk vanaf volgende week dinsdag kan opzeggen en een ander abbo kan gaan aanvragen. (iemand ideeen?)

[...]
Lang genoeg toch, bijna een maand :'(

Na opzeggen ontvang je een brief en mail van die kneuzen, goed bewaren!
Kan je een hoop ellende besparen, mochten ze toevallig per ongeluk >:) je opzegging niet ontvangen/doorvoeren
En je bankrekening regelmatig blijven checken, soms blijven ze incasseren }) , je krijgt het dan wel weer gestorneerd, maar pas nadat je weer zelf aan de bel hebt getrokken en wanneer het hun uitkomt natuurlijk :X

Succes met de keuze van een andere provider, veel slechter dan dit kan het niet worden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
net weer zo'n klojo van de helpdesk aan de lijn gehad.

"Ja meneer, de downstream en downloadsnelheid zijn twee hele verschillende dingen. 3.5 Mbit is toch heel netjes hoor..."

Dus ik zeg dat ik wel betaal voor een 20 Mbit lijn waar ik er zoiezo al 16 van op mijn buik kan schrijven, en van die overige 8 haal ik er maar 3.5, dat is maar 17.5%.... je dacht toch niet dat ik daar akkoord mee ga!

Toen kreeg ik de belofte dat hier na gekeken wordt en dat het wel 7 werkdagen ( :? ) kon gaan duren voor ze contact op zouden nemen.

Ze hopen zeker dat je het tegen die tijd al vergeten bent of zo... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.vraagalex.nl/V...w=article&id=54&Itemid=64 Leuk cadeautje voor Orange. :( Maargoed, wel zonde van de baksteen als je het mij vraagt.

De verbinding is weer aan het kloten bij mij, verbinding komt niet boven de 130 kb/s. Ik ga zo orange maar eens bellen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We janken hier allemaal wat af over Orange, we kunnen beter de Tros Radar Site bestoken met onze klachten. Komt het weer eens in de openbaarheid en dan eisen dat ze het nu wel serieus aanpakken want op deze manier lossen we het nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien de consumentenbond, of de OPTA. >:) :9

Nee, zonder gekheid.

Ik heb net even mijn kabels nagekeken, en de telefoonkabel vervangen (nog niet door zo´n STP kabel, want die kon ik nergens vinden), en nu (de eerste minuten dan) loopt het weer soepel, ik haal nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/260195299.png

Nu is het nog de vraag voor hoe lang dit zo blijft (aangezien ik gisteren ook perioden had waarop mijn snelheid normaal was). Ik zal morgen (of eerder, als dat nodig is 8)7 ) nog eens posten of het goed is gebleven..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:06

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Het ligt niet aan jullie..... (ik ben zelf gelukkig geen klant meer)

Alle mensen die ik spreek met orange hebben problemen

[ Voor 108% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-04-2008 21:35 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:39:
Het ligt niet aan jullie..... (ik ben zelf gelukkig geen klant meer)

Alle mensen die ik spreek met orange hebben problemen
net zei je toch iets over AMS IX? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:06

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

jah er is een probleem met KPN <-> amsix, echter weet ik dus niet of dit ook voor orange opgaat vandaar de edit ;)

Ik weet nu niet meer zeker of het de amsix wel is ......
Ik heb de route laten verleggen zodat KPN direct op ons DC binnenkomt ipv via AMSIX
Echter lijkt het alsof mijn klanten nog steeds problemen hebben, maar ik wacht even af tot morgen.

[ Voor 53% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-04-2008 22:14 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN zit inderdaad (al een tijdje) te klootviolen, intrainen van de (nieuwe) routers ( (moeten weer leren, nieuwe ip-reeksen enz..., gaat iets duidelijk niet goed daar!)

Dus als je zonder de proxy werkt en je kan bepaalde sites opeens niet (meer) bereiken, probeer ze dan even via de proxy van Orange te benaderen (proxy.orange.nl:8080)

Bijvoorbeeld www.simyo.nl en de site v/d belastingdienst (toeslagen gedeelte) (na de DiGi-ID identificatie, server niet gevonden ;) ) geven nog wel eens problemen... en zo zijn er wel meer die het niet goed doen... (bepaalde IP-reeksen dus)

Sterkte.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 19:06

FikkieHo

Wokmaster

Ik heb dus toch maar Orange gemaild over de snelheids verhoging. Ik heb 4096 down, maar hoor dus 8bit te hebben..

Krijg ik een mail terug dat de snelheid en stabiliteitsproblemen medio April worden opgelost.. Dus blijkbaar zijn er meerdere problemen..

Fijn is dat, dat je een abonnement betaalt en maar de helft terugkrijgt.. Iemand die ook 4096 draait ipv 8bit?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk2005
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-10 23:33
FikkieHo schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:33:
(...)
Fijn is dat, dat je een abonnement betaalt en maar de helft terugkrijgt.. Iemand die ook 4096 draait ipv 8bit?
ja, ik het zelfde probleem. de snelheid ligt hier meestal tussen de 3 en de 5 mbit (volgens speedtest.net)
wat geeft jou modem aan als snelheid? bij mij geeft de speedtouch namelijk wel 8mbit aan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 19:17

vleesjus

echte vleesjus!

Ik heb hier ook sinds november (probleemvolle overzetting) maar 4 mbit van de livebox ipv de in november beloofde 8mbit :(

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Heeft iemand ervaring hoe je onder een contract uit kan komen als je niet tevreden bent?

Mijn lijn is nu drie dagen geactiveerd maar wil er nu al vanaf.

Waarom?

Ik heb alle info over het abonnement verkregen van de verkoopafdeling via de telefoon, deze hebben mij het volgende verteld:

Een orange adsl extra + telefonie (wel 8 Mbit ipv 20 Mbit) voor 22.50 per maand (eerste 12 maanden 19.50) met een gratis siemens telefoon. Expres nog een keer bevestigd wat de maandelijkse kosten zijn, ik vind het gewoon belangrijk te weten wat je kwijt bent, er werd bevestigd dat dit 22.50 was en niet meer!

Nu zit ik het contract nog eens een keer door te kijken en zie ik nu pas staan (stom, weet ik) dat er nog eens 9,95 per maand bij komt als doorbelasting lijnhuur... Maar dat hebben ze niet verteld aan de telefoon!

Nu blijkt dan dat ik maar 3.5 Mbit haal en dat ze dit bij de helpdesk "heel redelijk" vinden, en dat de extra kosten er nou eenmaal bij komen....!!! Hoe moet ik dat nou weten als adsl leek!

Ik betaal straks bijna 35 euro voor 3.5 Mbit, terwijl het eigenlijk 22.50 voor 20 Mbit zou moeten zijn :(

DAT DACHT IK DUS NIET!!!

Als ik uitrekent hoeveel downstream ik krijg in verhouding tot de totaalprijs blijkt dat ik maar 12%
over hou in verhouding to iemand die wel 20 Mbit krijgt voor 22.50

En die siemens telefoon is ook nog niet geleverd, al kunnen ze die nu in hun reet stoppen want ik wil 'm niet eens meer, ik wil gewoon van dit abonnement af!

Maar ja, bij de opzeglijn kunnen ze me niet helpen, ik moet maar een brief schrijven naar de klachten afdeling, en dat ze me op dit moment alleen kunnen overzetten naar het goedkopere abonnement, die zou ook al 4 Mbit moeten zijn....

Dus als iemand tips heeft wat ik in die brief met vermelden dan hoor ik ze graag want dit kan toch gewoon niet zo?

[ Voor 3% gewijzigd door -DUS- op 17-04-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook adsl extra met speedtouch 510, staat 8mbit in modem maar haal maar iets van 4mbit ;(
upload is trouwens wel 1 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Tja, in principe kan je binnen 7 dagen af van het abonnement via de wet koop op afstand, weet alleen even niet hoe dat zit via de telefoon. Maar geloof dat dat daar ook zo is.

Verder dat van het 20mbit verhaal. Dat heb je bij élke provider gewoon nu eenmaal. 20mbit haalt bijna niemand, dan moet je praktisch in de centrale wonen en je bekabeling moet 100% in orde zijn. Dat is gewoon sterk afhankelijk van de afstand tot de centrale. Ik woon op 3km afstand en kan door die beperkingen maar 6mbit halen. Bij welke ADSL provider dan ook. Wil je hogere snelheid, zal je naar alternatieven als kabel moeten kijken.

Je hebt dus ook gewoon een contract afgesloten voor 8mbit. Dus je weet dat je ook niet hoger zal komen. Wat is je intrainwaarde (te vinden via de Livebox pagina), het kan zijn dat het wat hoger zal uitvallen als Orange klaar is met alle snelheidsverhogingen en capaciteitsvergroting.

Voor de rest zie ik eigenlijk geen mogelijkheden om het contract te laten ontbinden. De abonnementskosten had je via internet (al dan niet bij een vriend) kunnen nachecken. Die 10 euro van de lijnhuur betaal je toch, want als je Orange de lijn niet laat overnemen moet je een basis abonnement van KPN nemen ook van 10 euro per maand.

[ Voor 48% gewijzigd door DaFrenk op 17-04-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
DaFrenk schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:30:
[...]

Tja, in principe kan je binnen 7 dagen af van het abonnement via de wet koop op afstand, weet alleen even niet hoe dat zit via de telefoon. Maar geloof dat dat daar ook zo is.
Zeven dagen vanaf dat je het abonnement hebt afgesloten of vanaf het moment dat de lijn wordt opgeleverd?
Verder dat van het 20mbit verhaal. Dat heb je bij élke provider gewoon nu eenmaal. 20mbit haalt bijna niemand, dan moet je praktisch in de centrale wonen en je bekabeling moet 100% in orde zijn. Dat is gewoon sterk afhankelijk van de afstand tot de centrale. Ik woon op 3km afstand en kan door die beperkingen maar 6mbit halen. Bij welke ADSL provider dan ook. Wil je hogere snelheid, zal je naar alternatieven als kabel moeten kijken.
Ik heb juist altijd kabel van chello gehad, Dat was een 4 Mbit abbo, en die had ik ook helemaal met downloaden, alleen viel die lijn veel weg en had ik een zeer hoge latency.

Is er een manier om er achter te komen hoe ver ik van de centrale af zit? kun je dat ergens terugvinden?
Je hebt dus ook gewoon een contract afgesloten voor 8mbit. Dus je weet dat je ook niet hoger zal komen. Wat is je intrainwaarde (te vinden via de Livebox pagina), het kan zijn dat het wat hoger zal uitvallen als Orange klaar is met alle snelheidsverhogingen en capaciteitsvergroting.
De intrainwaarde geeft 7992kb aan, maar die heb ik toch echt niet. maakt niet uit hoe vaak ik de livebox reset, die waarde is elke keer hetzelfde...
Voor de rest zie ik eigenlijk geen mogelijkheden om het contract te laten ontbinden. De abonnementskosten had je via internet (al dan niet bij een vriend) kunnen nachecken. Die 10 euro van de lijnhuur betaal je toch, want als je Orange de lijn niet laat overnemen moet je een basis abonnement van KPN nemen ook van 10 euro per maand.
Tja, ze hebben niks voor niks een verkoop afdeling, ik mag toch aannemen dat die mij alle info moeten geven die ook op internet staat? ze hebben gewoon glashard gezwegen terwijl ik gevraagd heb naar eventuele extra kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
-DUS- schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:32:
[...]

Zeven dagen vanaf dat je het abonnement hebt afgesloten of vanaf het moment dat de lijn wordt opgeleverd?
Ik geloof zeven dagen nadat je het abonnement hebt afgesloten ja.
Ik heb juist altijd kabel van chello gehad, Dat was een 4 Mbit abbo, en die had ik ook helemaal met downloaden, alleen viel die lijn veel weg en had ik een zeer hoge latency.

Is er een manier om er achter te komen hoe ver ik van de centrale af zit? kun je dat ergens terugvinden?
Ja, kijk even in de OP bij "algemene vragen" daar staat een snelheidsgrafiekje, in de tekst ervoor en erna staan mogelijkheden om de afstand te berekenen.
De intrainwaarde geeft 7992kb aan, maar die heb ik toch echt niet. maakt niet uit hoe vaak ik de livebox reset, die waarde is elke keer hetzelfde...
Aha! Dus dan vermoed ik dat je op een server zit met ondercapaciteit, datzelfde probleem heb ik ook. Modem traint in op 6mbit, ik haal via usenet maar 4mbit. Er is beloofd dat die problemen deze maand zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
[...]

Aha! Dus dan vermoed ik dat je op een server zit met ondercapaciteit, datzelfde probleem heb ik ook. Modem traint in op 6mbit, ik haal via usenet maar 4mbit. Er is beloofd dat die problemen deze maand zijn opgelost.
Same here ook 7992 in de livebox maar de werkelijke waarde is lager en zeer wissellend , toen het nog 4Mbit was waren er geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
DaFrenk schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:43:

Ja, kijk even in de OP bij "algemene vragen" daar staat een snelheidsgrafiekje, in de tekst ervoor en erna staan mogelijkheden om de afstand te berekenen.
Ja maar dan zou ik er van uit moeten gaan dat ik aan de hand van dat grafiekje zo'n 4 a 5 km van de centrale vandaan zit (ik neem aan dat ik geen adsl2 heb), maar ik bedoel eigenlijk of de locaties van de centrales zelf bekend zijn op internet?
Kun je hier iets meer over uitleggen mischien? dit klinkt intressant.

ik lees namelijk het een en ander over een snelheids verhoging van 4 naar 8 Mbit, maar geldt dit voor de mensen die maar 8 Mbit zouden kunnen krijgen? want orange biedt maar twee snelheden aan, 4 Mbit en "tot" 20 Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als ze die daar hebben :? Anders naar een elektro winkeltje.
Wel de juiste nemen. Ronde Shielded Twisted Pair (ca. 1.5 meter)
Zeg, weet je toevallig een specifieke winkel waar ze dit verkopen? Ik ben nu 3 winkelcentra afgegaan, de primafoon had het niet, een onderdelen winkel (Europarts) had het niet, diverse bouwmarkten niet, Conrad niet.. Ik kan het nergens vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Ik heb inmiddels iets gevonden over gegevens die je in de livebox kan vinden.

Dit zijn de mijne:

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7992 Kb
Afname Dichtbij : 11.8 (dB)
Ver weg : 4.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 13 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 64
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 29
ES-teller van 1 dag 0

als ik de berekening gebruik in de startpost krijg ik dit 11,8 / 13,81 = 0,854

Klopt het dan dat ik dan ong. 854 meter van de centrale vandaan zou moeten zitten?

Als dat zo is zou mijn snelheid dan niet veel hoger moeten zijn?

Wellicht dat iemand mee uitdeze gegevens kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
-DUS- schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:58:
[...]

Ja maar dan zou ik er van uit moeten gaan dat ik aan de hand van dat grafiekje zo'n 4 a 5 km van de centrale vandaan zit (ik neem aan dat ik geen adsl2 heb), maar ik bedoel eigenlijk of de locaties van de centrales zelf bekend zijn op internet?
Heb je de afstand berekend via bijv. http://pcdb.bbned.nl/ ? En kom je dan op 4 tot 5 km uit? Ja, dan kan je technisch gezien ook niet meer dan 3 tot 4mbit halen. Dan kan je beter downgraden naar het goedkopere abonnement.

Nee, als je een "tot 8mbit" abonnement hebt, dan heb je geen ADSL2+. Dan zou je een "tot 20mbit" abonnement hebben.
Kun je hier iets meer over uitleggen mischien? dit klinkt intressant.

ik lees namelijk het een en ander over een snelheids verhoging van 4 naar 8 Mbit, maar geldt dit voor de mensen die maar 8 Mbit zouden kunnen krijgen? want orange biedt maar twee snelheden aan, 4 Mbit en "tot" 20 Mbit?
Klopt, in november 2007 beloofde Orange een snelheidsverhoging voor de klanten die via ADSL of ADSL Extra respectievelijk 2 of 4mbit konden halen. Dit zou dus inderdaad verhoogd worden naar 4 en 8mbit. ADSL Extra is er eigenlijk in twee snelheden, 8mbit en tot 20mbit. Wat je kan halen is afhankelijk of je centrale voor Orange ADSL2+ geschikt is. Is je centrale dat niet, dan kan Orange je maximaal 8mbit aanbieden.

Echter zijn er een hoop problemen bij Orange blijkbaar, die snelheidsverhoging van november is pas eigenlijk deze maand effectief geworden voor veel klanten. Maar helaas merken de meeste mensen een hoop stabiliteitsproblemen (ik dus ook). Deze zou Orange deze maand nog hebben opgelost.

Edit:
-DUS- schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:27:
Ik heb inmiddels iets gevonden over gegevens die je in de livebox kan vinden.

Dit zijn de mijne:

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7992 Kb
Afname Dichtbij : 11.8 (dB)
Ver weg : 4.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 13 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 64
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 29
ES-teller van 1 dag 0

als ik de berekening gebruik in de startpost krijg ik dit 11,8 / 13,81 = 0,854

Klopt het dan dat ik dan ong. 854 meter van de centrale vandaan zou moeten zitten?

Als dat zo is zou mijn snelheid dan niet veel hoger moeten zijn?

Wellicht dat iemand mee uitdeze gegevens kan halen?
Ow, ik zie opeens dat dit bericht ook van jou was :X

Hmm, als je inderdaad op 800 meter afstand zit, dan zou je dus gemakkelijk die 8mbit moeten kunnen halen. Maar zoals ik net al zei, "tot 20mbit" krijg je alleen maar wanneer je centrale geschikt is voor ADSL2+ van Orange. Dat is hij dus blijkbaar niet.

Dus het is goed mogelijk dat wanneer Orange haar netwerk op orde heeft, je snelheid hoger zal uitvallen. Ik zou dus nog even geduld hebben! Maar sowieso Orange hiervan op de hoogte brengen, misschien ook een mailtje sturen naar Kassa. Dat heeft bij mij ook wonderen gedaan.

[ Voor 30% gewijzigd door DaFrenk op 18-04-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Heb je de afstand berekend via bijv. http://pcdb.bbned.nl/ ? En kom je dan op 4 tot 5 km uit? Ja, dan kan je technisch gezien ook niet meer dan 3 tot 4mbit halen. Dan kan je beter downgraden naar het goedkopere abonnement.
Site gechecked en deze geeft als resultaat:

Resultaat pcdb.bbned.nl (postcodecheck bbned)
ADSL is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een bitstream locatie. Dit betekent dat niet alle BBned producten op deze locatie leverbaar zijn.

Centrale: Zbm-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 481 meter.

Dus die geeft zelfs aan dat ik nog dichter bij de centrale zit... :?

Dus in principe kan orange mij nooit verwijten dat het aan mij ligt als ik deze feiten aankom.

Toch maar eens een brief schrijven dan...
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.