[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.872 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:59:
[...]

Zeg, weet je toevallig een specifieke winkel waar ze dit verkopen? Ik ben nu 3 winkelcentra afgegaan, de primafoon had het niet, een onderdelen winkel (Europarts) had het niet, diverse bouwmarkten niet, Conrad niet.. Ik kan het nergens vinden :?
Gewoon een elektro & elektronica winkeltje, zit op de rol en ze knippen gewoon een stukje af!
Ik zit in R'dam, haal mijn elektronica spulletjes altijd bij DIL-Elektronica, zie HIER en evene zoeken op STP kabel en dan met 2 aders.

Succes.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DUS- schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:27:
Ik heb inmiddels iets gevonden over gegevens die je in de livebox kan vinden.

Dit zijn de mijne:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7992 Kb
Afname Dichtbij : 11.8 (dB)
Ver weg : 4.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 13 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 64
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 29
ES-teller van 1 dag 0
Jouw centrale/aansluiting gebruikt dus ADSL standaard (G992_3_A), dan moet je natuurlijk geen wonderen verwachten ;)

Misschien heb je er wat aan, dus ter vergelijking:

Status ADSL-lijn: Verbonden
ADSL standaard: G992_5_A
Upstream: 1016 Kb
DownStream: 7216 Kb
Afname Dichtbij: 41.4 (dB)
Ver weg: 17.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 13 (dB)
Ver weg: 10 (dB)
HEC-teller 34758
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten: 401
ES-teller van 1 dag 0 ,

Hier in R'dam (G992_5_A), maar de snelheid is ook bagger :'(, dus of je er wat aan hebt :?

Resultaten (hemelsbreed):
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
Afstand tot centrale ca. 1869 meter

http://pcdb.bbned.nl/
Afstand tot centrale ca. 1829 meter

http://www.speedtest.nl/ADSL
Afstand tot centrale ca. 1990 meter

Volgens berekening: 41.4 / 13.81 = 2,998 KM

En voor de duidelijkheid::
G992_1_A ---> G.dmt ADSL1 synchro Download Max : 8Mb/s Upload Max : 1Mb/s
G992_1_B
G992_1_C

G992_2_A ---> G.lite ADSL1 synchro Download Max : 8Mb/s Upload Max : 1Mb/s
G992_2_C

G992_3_A ---> G.dmt.bis ADSL2 synchro Download Max : 12Mb/s Upload Max : 1,5Mb/s
G992_3_B
G992_3_I
G992_3_J
G992_3_L ---> ADSL2 en fait ReADSL2 (Reach extended)

G992_5_A ---> ADSL2+ synchro Download Max : 24Mb/s Upload Max : 3Mb/s

En kijk HIER of je centrale al is geupdated enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DUS- schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:05:
Heeft iemand ervaring hoe je onder een contract uit kan komen als je niet tevreden bent?

Mijn lijn is nu drie dagen geactiveerd maar wil er nu al vanaf.

Waarom?

Ik heb alle info over het abonnement verkregen van de verkoopafdeling via de telefoon, deze hebben mij het volgende verteld:

Een orange adsl extra + telefonie (wel 8 Mbit ipv 20 Mbit) voor 22.50 per maand (eerste 12 maanden 19.50) met een gratis siemens telefoon. Expres nog een keer bevestigd wat de maandelijkse kosten zijn, ik vind het gewoon belangrijk te weten wat je kwijt bent, er werd bevestigd dat dit 22.50 was en niet meer!

Nu zit ik het contract nog eens een keer door te kijken en zie ik nu pas staan (stom, weet ik) dat er nog eens 9,95 per maand bij komt als doorbelasting lijnhuur... Maar dat hebben ze niet verteld aan de telefoon!

Nu blijkt dan dat ik maar 3.5 Mbit haal en dat ze dit bij de helpdesk "heel redelijk" vinden, en dat de extra kosten er nou eenmaal bij komen....!!! Hoe moet ik dat nou weten als adsl leek!

Ik betaal straks bijna 35 euro voor 3.5 Mbit, terwijl het eigenlijk 22.50 voor 20 Mbit zou moeten zijn :(

DAT DACHT IK DUS NIET!!!

Als ik uitrekent hoeveel downstream ik krijg in verhouding tot de totaalprijs blijkt dat ik maar 12%
over hou in verhouding to iemand die wel 20 Mbit krijgt voor 22.50

En die siemens telefoon is ook nog niet geleverd, al kunnen ze die nu in hun reet stoppen want ik wil 'm niet eens meer, ik wil gewoon van dit abonnement af!

Maar ja, bij de opzeglijn kunnen ze me niet helpen, ik moet maar een brief schrijven naar de klachten afdeling, en dat ze me op dit moment alleen kunnen overzetten naar het goedkopere abonnement, die zou ook al 4 Mbit moeten zijn....

Dus als iemand tips heeft wat ik in die brief met vermelden dan hoor ik ze graag want dit kan toch gewoon niet zo?
Je rechtsbijstandsverzekering misschien :? kan handig zijn... zo niet moet je toch echt in de pen klimmen en de uitdaging aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
-DUS- schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:05:
Heeft iemand ervaring hoe je onder een contract uit kan komen als je niet tevreden bent?

Mijn lijn is nu drie dagen geactiveerd maar wil er nu al vanaf.

Waarom?

Ik heb alle info over het abonnement verkregen van de verkoopafdeling via de telefoon, deze hebben mij het volgende verteld:

Een orange adsl extra + telefonie (wel 8 Mbit ipv 20 Mbit) voor 22.50 per maand (eerste 12 maanden 19.50) met een gratis siemens telefoon. Expres nog een keer bevestigd wat de maandelijkse kosten zijn, ik vind het gewoon belangrijk te weten wat je kwijt bent, er werd bevestigd dat dit 22.50 was en niet meer!

Nu zit ik het contract nog eens een keer door te kijken en zie ik nu pas staan (stom, weet ik) dat er nog eens 9,95 per maand bij komt als doorbelasting lijnhuur... Maar dat hebben ze niet verteld aan de telefoon!

Nu blijkt dan dat ik maar 3.5 Mbit haal en dat ze dit bij de helpdesk "heel redelijk" vinden, en dat de extra kosten er nou eenmaal bij komen....!!! Hoe moet ik dat nou weten als adsl leek!

Ik betaal straks bijna 35 euro voor 3.5 Mbit, terwijl het eigenlijk 22.50 voor 20 Mbit zou moeten zijn :(

DAT DACHT IK DUS NIET!!!

Als ik uitrekent hoeveel downstream ik krijg in verhouding tot de totaalprijs blijkt dat ik maar 12%
over hou in verhouding to iemand die wel 20 Mbit krijgt voor 22.50

En die siemens telefoon is ook nog niet geleverd, al kunnen ze die nu in hun reet stoppen want ik wil 'm niet eens meer, ik wil gewoon van dit abonnement af!

Maar ja, bij de opzeglijn kunnen ze me niet helpen, ik moet maar een brief schrijven naar de klachten afdeling, en dat ze me op dit moment alleen kunnen overzetten naar het goedkopere abonnement, die zou ook al 4 Mbit moeten zijn....

Dus als iemand tips heeft wat ik in die brief met vermelden dan hoor ik ze graag want dit kan toch gewoon niet zo?
Gewoon niks meer betalen, dan krijg je vanzelf een brief dat als je niet gaat betalen dat ze je abbo afsluiten ( wat je dus eigenlijk gewoon wil ! )

Ik kreeg ook zo'n brief terwijl ik al ruim 2 maanden geen orange abbo meer heb en toch ook al afgesloten ben.

Die kneusjes proberen nog wel iedere maand 40 eurie af te schrijven voor internet wat ze niet eens meer leven, oftewel, iedere keer terug vorderen, sukkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Jouw centrale/aansluiting gebruikt dus ADSL standaard ([b]G992_3_A[p]), dan moet je natuurlijk geen wonderen verwachten ;)
Als leek kan ik dat soort technische info toch niet weten, en mag ik er toch "verwachten" dat hetgene wat ze me beloven hetgene is wat ik krijg ;(
En kijk HIER of je centrale al is geupdated enz.
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend :'(

Maakt het er ook niet echt duidelijker op.

Bij speedtest.nl::

Afstand (m) Centrale Postcode Plaats Netnummer
220 Zaltbommel-Centrum 5301GN ZALTBOMMEL 0418

Zou zelfs nog dichterbij moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DUS- schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:20:
[...]

Als leek kan ik dat soort technische info toch niet weten, en mag ik er toch "verwachten" dat hetgene wat ze me beloven hetgene is wat ik krijg ;(

Bij speedtest.nl:

Afstand (m) Centrale Postcode Plaats Netnummer
220 Zaltbommel-Centrum 5301GN ZALTBOMMEL 0418

Zou zelfs nog dichterbij moeten zijn...
Als leek :? , we zitten op Tweakers ;)
Maar zonder gekheid, gewoon die gasten van Orange met je bevindingen/problemen blijven bestoken, eens moet er iemand wakker worden.
Probeer dus een beetje vergelijkingsmateriaal bij elkaar te schrapen en legt ze dit voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Zou het kunnen dat door het hele snelheidsverhoginggedoe van de 'tragere' abonnees het netwerk overbelast is geworden? Het moet toch bijna wel. Het is hier bar en boos. Nauwelijks bruikbaar. Ja als ik om 1 uur 's nachts zit te internetten loopt het als een trein en 's ochtends ook nog, maar naarmate het middag en avond wordt gaat het zo traag dat ik er niet meer naar kan kijken. Laat ik 4 torrentjes erbij lopen dan kan ik het browsen op mijn buik schrijven, om nog maar niet te spreken van een extra webstream zoals rtlz of een Shoutcast Internet radio station. Browsen via de orange proxy gaat dan nog redelijk, maar zonder proxy duurt alleen google soms al 10 seconden.

Ik had toch graag gezien dat er iets van duidelijkheid komt en je in ieder geval weet: er is iets aan de hand en ze (zeggen dat ze) er iets aan doen.

Ik heb 3 uur na een reset al 15813 CRC errors. Belooft niet veel goeds.

Ik ben in augustus sowieso weg, maar op deze manier worden het wel erg lange maanden.

Bij uitgaande octets staat 700miljoen, en bij genegeerd 760000. Wil dat zeggen dat 760pakketten niet goed uitgestuurd zijn? Bij ingaand staat iets vergelijkbaars 400 M en 685000 genegeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door REDFISH op 18-04-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:59:
Bij uitgaande octets staat 700miljoen, en bij genegeerd 760000. Wil dat zeggen dat 760pakketten niet goed uitgestuurd zijn? Bij ingaand staat iets vergelijkbaars 400 M en 685000 genegeerd.
octet = 8 bits = byte
Mijne staat overigens op 974 MB (ontvangen).

Gewoon je totale status van je Livebox lijkt mij!
Het is tevens een Router en die houden alle gegevens bij ;) zoals: ontvangen,verzonden en gewijgerd inzake FireWall optie enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:08:
[...]

Gewoon een elektro & elektronica winkeltje, zit op de rol en ze knippen gewoon een stukje af!
Ik zit in R'dam, haal mijn elektronica spulletjes altijd bij DIL-Elektronica, zie HIER en evene zoeken op STP kabel en dan met 2 aders.

Succes.
Je maakt een geintje :| Dat is dus op loopafstand van waar ik zaterdag altijd ben :9 Daar ga ik morgen dus even langs!
REDFISH schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:59:
Ik heb 3 uur na een reset al 15813 CRC errors. Belooft niet veel goeds.
Nou, ik had dat ook.. en ik weet nu hoeveel dat stomme telefoonkabeltje uitmaakt. Maar dat hoeft het bij jou niet te zijn natuurlijk .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:42:
[...]

Als leek :? , we zitten op Tweakers ;)
Ja ergens heb je gelijk, ik zal niet zeggen dat ik helemaal geen verstand van zaken heb, maar als het om de echte technische details gaat wordt het voor mij ook moeilijk.

Al moet ik zeggen dat op dit forum de laatste twee dagen weer een hoop wijzer ben geworden ;)
Gewoon niks meer betalen, dan krijg je vanzelf een brief dat als je niet gaat betalen dat ze je abbo afsluiten ( wat je dus eigenlijk gewoon wil ! )
Sturen ze dan niet gewoon een aanmaning en uiteindelijk een deurwaarder op je dak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DUS- schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:39:

[...]

Sturen ze dan niet gewoon een aanmaning en uiteindelijk een deurwaarder op je dak?
Wat denk je zelf :? natuurlijk sturen die oplichters aanmaningen en dan na een tijdje zo'n aasgier (alias deurwaarder) op je dak en kan je die weer alles uitleggen.

Voorkom een hoop gezeik en stel Orange gewoon schriftelijk in gebreke en zeg op om de hun welbekende redenen (jouw geregistreerde klachten dus!)
Tevens kan Orange geen datum aangeven wanneer de problemen wel worden opgelost... (zou in april opgelost worden/voorbij zijn... geloof jij het :?
En laat dan die eventuele deurwaarder maar komen ;)

Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb net Orange aangevraagd inclusief telefonie. Nu hopen dat alles een beetje vlot wordt aangesloten, want ik sta er op te springen.. Heb het namelijk nodig voor mijn werk :/

Iemand die ongeveer concreet kan vertellen hoe lang het duurt voordat het allemaal is aangesloten? Dit zowel voor ADSL als voor de telefoon, want die lijn ligt er ook nog niet :P

Ik lees hier wel veel ranten trouwens...
Ik vraag me af als ik me hier wel goed mee doe...... :D

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 18-04-2008 14:49 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Outerspace schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:37:
Tjah, als het eenmaal goed werkt, ga je niet elke dag posten dat het goed werkt. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik ga de kabels nog maar es controleren. Upload is in principe in orde, gaat okay met zo'n 80kb/s maar download is 40kb/s. Belachelijk dit!

Vanavond nog maar es een speedtouch aansluiten. Ik heb deze hier nu niet liggen.

Heb nu de kabels gecheckt en het voltage op de kabel is gewoon goed. Ook op het dunnen telefoonstekkerkabeltje. Heb het geheel nu zonder torrents draaien en dat loopt goed. Ik blijf het gek vinden. Ik heb de torrents nu al dusver teruggeschroefd tot 80 verbindingen max en sowieso maar 25 kb upload en blijkbaar is dat toch teveel en verneukt dat mijn hele verbinding.

Sowieso is download slechts 500KB/s terwijl modem 9600 intraint.

[ Voor 73% gewijzigd door REDFISH op 18-04-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 19:17

vleesjus

echte vleesjus!

vleesjus schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:04:
Ik heb hier ook sinds november (probleemvolle overzetting) maar 4 mbit van de livebox ipv de in november beloofde 8mbit :(
Iets te vroeg geklaagd, keek nu net in mn modem en zowaar is er 29 uur geleden een reset geweest in mn modem en heb ik nu volgens de livebox 78xx kbit dus hier is het eindelijk normaal na ~5 maanden wachten :P

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:36

IkWilbert

Het is mij!

Outerspace schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:37:
Ik heb net Orange aangevraagd inclusief telefonie. Nu hopen dat alles een beetje vlot wordt aangesloten, want ik sta er op te springen.. Heb het namelijk nodig voor mijn werk :/

Iemand die ongeveer concreet kan vertellen hoe lang het duurt voordat het allemaal is aangesloten? Dit zowel voor ADSL als voor de telefoon, want die lijn ligt er ook nog niet :P

Ik vraag me af als ik me hier wel goed mee doe...... :D
Je hebt het voor je werk nodig? Niet echt handig... neem dan een betrouwbare provider ;)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

IkWilbert schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:51:
[...]

Je hebt het voor je werk nodig? Niet echt handig... neem dan een betrouwbare provider ;)
Mja, iets met kosten etc :)
Ik kan het altijd nog annuleren (binnen 7 dagen) en overschakelen op een ander.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Eerder werd me aangeraden om te kijken bij adslcentrale.nl of mijn centrale al is geupdate, toe n kreeg ik dit met de postcode check.

alleen nu zie ik op die site onder "geupdate centrales" mijn centrale wel staan:

Zaltbommel-Centrum ( Zbm-C )

Dus daar kan het ook al niet aan liggen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Outerspace schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:59:
[...]

Mja, iets met kosten etc :)
Ik kan het altijd nog annuleren (binnen 7 dagen) en overschakelen op een ander.
7 dagen na het bestellen he, niet 7 dagen na het opleveren van de verbinding, hou daar rekening mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DUS- schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:09:
Eerder werd me aangeraden om te kijken bij adslcentrale.nl of mijn centrale al is geupdate, toe n kreeg ik dit met de postcode check.

[...]

alleen nu zie ik op die site onder "geupdate centrales" mijn centrale wel staan:

Zaltbommel-Centrum ( Zbm-C )

Dus daar kan het ook al niet aan liggen lijkt me.
Volgens mij kan iedereen gewoon wat invullen op die site, dus echt betrouwbaar is het ook niet :?
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:08:
[...]

Succes.
Nou, laat dat kabeltje maar zitten.

Ik heb die zaak even gebeld, met de vraag of ze er een stekkertje voor me aan kunnen zetten. Maar hij zegt dat ze dat niet doen, en dat je bij dat soort kabels moet solderen of zoiets, dus in beide gevallen (solderen, of gewoon met een tang) kan ik dat zelf niet, want die gereedschappen heb ik niet. :/ Bovendien zegt hij dat het niet uitmaakt voor een adsl verbinding. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 19:06

FikkieHo

Wokmaster

Ja, jammer genoeg geeft mijn modem zelfs 4096 aan.. Ik gebruik weliswaar geen livebox, maar met de livebox hetzelfde resultaat. Dus de "lijn" wordt niet eens herkend.. Nou ja, ik mail ze wel weer in mei..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:32:

Nou, laat dat kabeltje maar zitten.

Ik heb die zaak even gebeld, met de vraag of ze er een stekkertje voor me aan kunnen zetten. Maar hij zegt dat ze dat niet doen, en dat je bij dat soort kabels moet solderen of zoiets, dus in beide gevallen (solderen, of gewoon met een tang) kan ik dat zelf niet, want die gereedschappen heb ik niet. :/ Bovendien zegt hij dat het niet uitmaakt voor een adsl verbinding. :?
Je moet niet alles geloven wat ze zeggen :? Toch wel gevraagd naar STP-kabeltje 2aderig met massieve kern :? (Je hebt ook met flexibele kern, die moet je dus NIET hebben!)
Als hij zegt dat dat voor ADSL niet uitmaakt..., vermoed ik dat hij je niet goed heeft begrepen...of 't zal wel een stagair geweest zijn, in iedergeval lult hij uit zijn nek ;) en kan hij beter in het circus gaan werken :+
Als er één signaal is wat gevoelig is voor storingen en/of afhankelijk is v/d kwaliteit v/d kabel dan is het ADSL wel 8)7

Pffff... gewoon met een netwerk-krimp-tangetje de twee RJ-11 Connectors vastklikken op het kabeltje (middelste aansluitingen gebruiken) of desnoods schroef je één kant v/d kabel meteen vast in je aansluitdoos dat is nog beter, want elke connector geeft verlies en dempt het signaal!

Maar tja als je zo'n tangetje niet hebt....dan kan je het vergeten.
Bouwmarkten verkopen overigens ook goedkope tangetjes (paar eurie's) voor af-en-toe-gebruik!
Daar hebben ze ook meteen van die zakjes hangen met RJ-11 connectors, genoeg om mee te oefenen ;)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 21:14
vleesjus schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:45:
[...]

Iets te vroeg geklaagd, keek nu net in mn modem en zowaar is er 29 uur geleden een reset geweest in mn modem en heb ik nu volgens de livebox 78xx kbit dus hier is het eindelijk normaal na ~5 maanden wachten :P
Zo, dat ziet er in ieders geval hoopvol uit :)
Haal je deze snelheid in de praktijk ook, of nogsteeds gecapped op 4mbit?
Daarnaast: welke postcode zit je?

Mijn huidige statistieken:
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
HEC-teller 116
CRC-fouten 27
U bent verbonden gedurende : 1757:09 uur
8)

Hier is het overigens verder wel stabiel 4mbit tegenwoordig, postcode 5961.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:59:
[...]

Zeg, weet je toevallig een specifieke winkel waar ze dit verkopen? Ik ben nu 3 winkelcentra afgegaan, de primafoon had het niet, een onderdelen winkel (Europarts) had het niet, diverse bouwmarkten niet, Conrad niet.. Ik kan het nergens vinden :?
Google eens op Patchkabels CAT5E, Cat6 kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:35:
[...]

Je moet niet alles geloven wat ze zeggen :? Toch wel gevraagd naar STP-kabeltje 2aderig met massieve kern :? (Je hebt ook met flexibele kern, die moet je dus NIET hebben!)
Ik had dit kabeltje:

http://www.dil.nl/PartDetails.aspx?ProductID=05.25.604
En ik heb hem het precieze artikelnummer gegeven, dus dat moet toch goed zitten..
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:35:
[...]
Als hij zegt dat dat voor ADSL niet uitmaakt..., vermoed ik dat hij je niet goed heeft begrepen...of 't zal wel een stagair geweest zijn, in iedergeval lult hij uit zijn nek ;) en kan hij beter in het circus gaan werken :+
Als er één signaal is wat gevoelig is voor storingen en/of afhankelijk is v/d kwaliteit v/d kabel dan is het ADSL wel 8)7

Pffff... gewoon met een netwerk-krimp-tangetje de twee RJ-11 Connectors vastklikken op het kabeltje (middelste aansluitingen gebruiken) of desnoods schroef je één kant v/d kabel meteen vast in je aansluitdoos dat is nog beter, want elke connector geeft verlies en dempt het signaal!

Maar tja als je zo'n tangetje niet hebt....dan kan je het vergeten.
Bouwmarkten verkopen overigens ook goedkope tangetjes (paar eurie's) voor af-en-toe-gebruik!
Daar hebben ze ook meteen van die zakjes hangen met RJ-11 connectors, genoeg om mee te oefenen ;)

Succes
Hij zei het volgende (of iets van gelijke strekking): een kabel kan het niet óf wel óf niet doen, het is net een lamp, die is ook aan of uit.

Dus ja, ik vond het ook een vreemd verhaal.

Maar wat hij zei over solderen. Hoe komt die daarbij dan :? , ik bedoel, weet je echt zeker dat dat niet hoeft?

Ik zal morgen eens een stukje halen, en een paar van die stekkertjes en een tang, en dan ga ik het wel proberen :)

Nouja, het zal wel een misverstand zijn geweest

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:17:
[...]

Ik had dit kabeltje:

http://www.dil.nl/PartDetails.aspx?ProductID=05.25.604
En ik heb hem het precieze artikelnummer gegeven, dus dat moet toch goed zitten..
Die is het niet... zo te zien heeft deze een flexibele kern (allemaal dunne draadjes per ader) i.p.v. een massieve draad per ader.
[...]
Hij zei het volgende (of iets van gelijke strekking): een kabel kan het niet óf wel óf niet doen, het is net een lamp, die is ook aan of uit.

Dus ja, ik vond het ook een vreemd verhaal.

Maar wat hij zei over solderen. Hoe komt die daarbij dan :? , ik bedoel, weet je echt zeker dat dat niet hoeft?
Ja zoals ik al zei dat was een mafkees, blijkt wel uit zijn antwoorden 8)7
En nee natuurlijk moet je niet solderen, daar heb je tenslotte die connectors voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. ik zie verder geen andere STP kabel met 2 aders op hun website. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ofwel de modem is gewoon gaar en geeft de geest na een tijdje en downloadt nog maar met 20-40kb/s ofwel ik word geknepen. Straks testen met Speedtouch.

Ik gebruik al encryptie voor mijn torrents. Ga nu eens een andere poort gebruiken maar er is zeker iets aan de hand hier.

[ Voor 9% gewijzigd door REDFISH op 18-04-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

thejoker80 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:18:
Heb nu al vanaf 29 maart geen internet meer, volgens mijn modem wel eens snelheidverhoging. Na 38724168x (6x) met de helpdesk gebeld te hebben nog geen oplossing. "De technische dienst ha dnog niks teruggekoppeld"

Hij gaf aan dat je 21 dagen (geen werkdagen) na het bekend zijn van je probleem. (bij mij 1 april, toen is er een case voor de technische dienst aangemaakt) het contract onbonden kan worden indein er geen oplossing is. Dat gaan we dan maar doen, op naar telfort!
Mijn ouders hebben sinds 1-2 weken voor pasen al geen verbinding meer nadat ze zijn ingegaan op een aanbod om van Wanadoo Lite naar een nieuwe Orange abo te gaan. Dik een maand geen internet meer dus...

Vraag me echter af hoe het zit met contract ontbinden en een andere ADSL provider nemen. Hoeft niet eerst het signaal eraf gehaald te worden door de laatste provider?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
toch nog een poging gewaagd en gebeld naar orange (weinig hoop maar toch) om de feiten eens op tafel te leggen dat het niet aan mijn verbinding kan liggen maar dat het probleem bij hun ligt.

Afijn, ik werd natuurlijk meteen weer afgewimpeld...helemaal toen ik eiste dat ik een derde lijn wou.. :P

"U kunt zeuren wat u wil, ik verbind u gewoon niet door"

Ik heb de naam niet meegekregen maar echt klantvriendelijk was ie niet...

Heb net mijn chello modem nog maar ff uitgeprobeerd omdat dat abbo het einde van de maand afloopt, en daar zit ik met elke speedtest die ik maar kan vinden strak op de 4 Mbit.... die leveren gewoon wel wat ze beloven, alleen heeft die lijn een hoge latency waardoor ik niet fatsoenlijk kan gamen.

Maar ja, met orange zit ik nu inmddels nog maar op de 2 Mbit van de 8, dus het word elke dag spannender... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:42

ManiacsHouse

Scheisse!

jules schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 00:36:
[...]

Mijn ouders hebben sinds 1-2 weken voor pasen al geen verbinding meer nadat ze zijn ingegaan op een aanbod om van Wanadoo Lite naar een nieuwe Orange abo te gaan. Dik een maand geen internet meer dus...

Vraag me echter af hoe het zit met contract ontbinden en een andere ADSL provider nemen. Hoeft niet eerst het signaal eraf gehaald te worden door de laatste provider?
Als je bij de andere provider aangeeft dat er een andere lijn is kun je die over laten nemen. Als je al 4 weken zonder Orange zit kun je je beroepen op de 21 dagen die al eerder zijn genoemd en je contract ontbinden. Let er wel even op dat als de lijn word afgesloten je geen zogenaamde migratie kunt laten doen door een andere provider. Je moet dan eerst wachten tot Orange van de lijn is en dan een nieuwe lijn aanvragen bij bijvoorbeeld Telfort. Anders gaat allles lekker vastlopen en zie dan nog maar eens aan adsl te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:33:
hmm.. ik zie verder geen andere STP kabel met 2 aders op hun website. :/
Kijk eens naar de bovenste 3 opties. Volgens mij is dat wat je zoekt. Gewoon een CAT5E patchkabel. Zelf gebruik ik m ook, maar gewoon gekocht bij Dynabite. Succes.

http://www.ciao-shopping....els_20074_3-telefoonkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 19:17

vleesjus

echte vleesjus!

Kleus schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:18:
[...]

Zo, dat ziet er in ieders geval hoopvol uit :)
Haal je deze snelheid in de praktijk ook, of nogsteeds gecapped op 4mbit?
Daarnaast: welke postcode zit je?

-stats-

Hier is het overigens verder wel stabiel 4mbit tegenwoordig, postcode 5961.
Hier haal ik wel de goede snelheid, 770-780kb/s. Geen volle 8mibt, maar dat kan ook neit anders als die iets lager intraint. Postcode is 7038 hier

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBanga1976
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-08-2023
sinds eind januari heb ik problemen met de verbinding met Orange. Telefonie/Internet valt uit, internet is zeer traag. Dit gebeurt voornamelijk in de namiddag en avond. De snelheid is dan vaak < 100 KB/s. 'Sochtendsvroeg is de snelheid zeer goed: => 1MB/s. Dit valt dus terug in de loop van de dag. Volgens mij komt dit doordat er teveel mensen op dezelfde lijn zitten.

Wie herkent dit gedrag bij zijn eigen orange-verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Komt omdat er dan teveel mensen op de lijn zitten. Je zit zeker op het KPN-netwerk? Daar is al het gezeik mee mbt snelheidsverhoging en capaciteitsproblemen. Maar eens de helpdesk bellen en simpel een limiet stellen dat je gebruik wilt kunnen maken van de beloofde diensten. Weet niet wat voor abbo je hebt? Maar 1Mbit is zwaar bagger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBanga1976
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-08-2023
maniacshouse schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:52:
Komt omdat er dan teveel mensen op de lijn zitten. Je zit zeker op het KPN-netwerk? Daar is al het gezeik mee mbt snelheidsverhoging en capaciteitsproblemen. Maar eens de helpdesk bellen en simpel een limiet stellen dat je gebruik wilt kunnen maken van de beloofde diensten. Weet niet wat voor abbo je hebt? Maar 1Mbit is zwaar bagger...
Op dit moment heb ik een KPN-verbinding tbv de ADSL-verbinding. Ben nog niet ingegaan op het aanbod van Orange om de lijn over te nemen.
Ik heb een ADSL Extra (voorheen Wanadoo Family) abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Zou op zijn minst 4Mbit moeten zijn en na de verhoging 8... Met die 1Mbit zou ik nooit akkoord gaan als ik jou was. Mooie gelegenheid om een andere provider te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Laatst online: 01-10 22:29
REDFISH schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:45:
[.....]

Ik gebruik al encryptie voor mijn torrents. Ga nu eens een andere poort gebruiken maar er is zeker iets aan de hand hier.
andere poort zal niet helpen, de livebox kapt er na zo'n 6 uur mee als je torrents aan het binnenhalen bent.
ga eens proberen wat minder actieve verbindingen in te stellen bij je download programma. misschien dat dat helpt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dit topique even door te scrollen en kom eigenlijk nog geen klachten tegen over de Livebox. Ik heb Orange ADSL 8Mb/1Mb zonder telefonie. En ik heb een probleem!

Regelmatig (2x per dag) valt mijn livebox dood. Stroom eraf, stroom erop, opstarten, en hij gaat weer door.
Op het moment dat hij uitgaat, kan ik hem niet meer pingen en zn GUI kan ik ook niet meer laden. Er zijn diverse gebruikers aangesloten. Allemaal via een switch. Op de switch heb ik nog een accespoint met draadloze gebruikers. Vervelend is dat er behoorlijk wat computers via dit netwerk verbinding maken met internet. Het moet bij voorkeur dus gewoon stabiel draaien. :Y)

Het probleem doet zich niet alleen voor bij draadloze gebruikers, maar ook gewoon via de UTP/switch. Orange Helpdesk heeft een 'case' gestart, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat ze iets vinden. Ze nemen contact met me op, mits ze iets vinden... Uh uh.... :?

Nu is mijn vraag: zijn er meer mensen met deze problemen?
En: los ik het probleem op als ik zelf een modem koop? Welke modems zouden werken op deze verbinding? Ik vind het wel fijn als het modem routeert.
(Ik heb mn trouwe Speedtouch 510 v4 nog liggen, die mag er van mij ook wel op. Als het maar stabiel is! Meer dan 8Mbit gaan we hier voorlopig toch niet scoren. Alleen, als je de 510 aansluit, routeert die dan wel? }:O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ander modem kopen kan al heel veel schelen. Check even de startpost en neus door dit forum. Dan kom je er genoeg tegen. Die bagger livebox heb je niet nodig. Die 510? Is dat zo'n multi-pc geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bij te veel actieve pc's op de modem krijg je hetzelfde effect als p2p clients. Door de te veel opgebouwde hoeveelheid connecties gaan veel routers over hun nek. Dat is of een goede router aanschaffen die daar minder problemen mee heeft, of wel een modem aan een pc aansluiten en de pc laten routeren. Althans, zo is mijn theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:47
maniacshouse schreef op maandag 21 april 2008 @ 00:03:
Ander modem kopen kan al heel veel schelen. Check even de startpost en neus door dit forum. Dan kom je er genoeg tegen. Die bagger livebox heb je niet nodig. Die 510? Is dat zo'n multi-pc geval?
De 510 is in zowel 1-poorts als 4-poorts uitvoering op de markt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Precies hetzelfde probleem hier. Ook wat meer PC's op aangesloten wat dus blijkbaar problemen veroorzaakt. Enige oplossing is het aanschaffen van een ander / degelijk modem begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oppie schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:52:
[...]

Precies hetzelfde probleem hier. Ook wat meer PC's op aangesloten wat dus blijkbaar problemen veroorzaakt. Enige oplossing is het aanschaffen van een ander / degelijk modem begrijp ik?
Het zijn er in totaal een stuk of 10. Maar die zijn echt niet allemaal tegelijk online. Zojuist verloor de Livebox weer verbinding en kon ik wél op de GUI komen. Stekker eruit/erin: klaar weer. Een check leverde mij daarnet op dat er nu slechts 2 pc's online zijn!

Het Speedtouch 510 v4 modem heeft bij mij geen ingebouwde switch, maar dat maakt niets uit.

Heeft iemand een concreet voorstel voor een goed modem? Mn enige criterium is eigenlijk 'stabiliteit'... Voor een degelijk WLAN zorg ik zelf wel :D
Ik wierp een blik op het prijshorloge en zag een geweldige hoeveelheid ADSL2 modems, vandaer dat ik het vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Misschien dat ik mn oude demon zyxel modem wel uit de kast trek. Zal eens kijken of dat adsl2+ is. Heb je al contact met orange over dit probleem trouwens? Misschien kunnen zij ons wel tippen over een bepaalde instelling die via telnet te veranderen is om dit op te lossen. Die GUI is wel vrij beperkt natuurlijk, wel monkey proof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Die 510 is geen adsl2+ modem, daarnaast ook geen hoogstaand geval. Mijn fritzbox doet het wat dat betreft beter, maar is helaas ook geen super modem dat niet onderuit te halen is. Wat je wel kunt proberen is te achterhalen of er mensen p2p downloads doen. Mijn 510 heeft ook in een studentenhuis gestaan en dat ging op zich prima, al kon ik hem zelfs met 1 pc laten crashen, hij bleef aardig stabiel met 4-6 pc's. 1 centrale download pc installeren waarbij je zelf de hoeveelheid connecties beperkt is wellicht ook een mogelijkheid. eMule kun je bijv via een webinterface aansturen. Wat dat betreft zijn er ook torrent clients die die optie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Oké, Orange heeft zijn krediet verspeeld. Ze blijven me niet terugbellen, laat staan dat ze mijn problemen oplossen. En ik blijf niet bezig met het bellen van de klantenservice, het aanhoren van "ja uw klachten staan inderdaad in het systeem" en vervolgens steeds alsnog opnieuw het hele verhaal moeten doen :X

Dus: ik wil weg bij Orange. Heeft er iemand ervaring met een overstap naar XS4ALL? Volgens de sales-afdeling van XS4ALL zit ik straks met drie weken downtime, aangezien zij mijn aanvraag pas in behandeling kunnen nemen als bij Orange alles is afgesloten. Het resultaat is dus de reguliere drie weken verwerkingstijd bij XS4ALL, en dus drie weken downtime.Dit zou komen doordat Orange en XS4ALL op dezelfde lijn leveren. Waarom kunnen ze niet gewoon een 'naadloze' overstap realiseren? Een paar dagen down is nog tot daar aan toe (liever ook niet maar ja) maar drie weken is echt niet leuk meer. Ik heb geen analoge telefonie van KPN erbij, alleen ADSL+telefonie bij Orange. Ik heb 0,0 ervaring met ADSL-overstappen, weet iemand meer? Ik heb echt geen zin om drie weken zonder internet te zitten, ik betaal nog liever een maand dubbel maar zelfs die optie lijkt er dus niet te zijn? :|

[ Voor 23% gewijzigd door Elwood Blues op 21-04-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
jules schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:38:
Die 510 is geen adsl2+ modem, daarnaast ook geen hoogstaand geval. Mijn fritzbox doet het wat dat betreft beter, maar is helaas ook geen super modem dat niet onderuit te halen is. Wat je wel kunt proberen is te achterhalen of er mensen p2p downloads doen. Mijn 510 heeft ook in een studentenhuis gestaan en dat ging op zich prima, al kon ik hem zelfs met 1 pc laten crashen, hij bleef aardig stabiel met 4-6 pc's. 1 centrale download pc installeren waarbij je zelf de hoeveelheid connecties beperkt is wellicht ook een mogelijkheid. eMule kun je bijv via een webinterface aansturen. Wat dat betreft zijn er ook torrent clients die die optie hebben.
Ik zit hier met ongeveer 15 man. Niet te doen om dit allemaal te organiseren. Reden van onze overstap naar orange was omdat xs4all een stuk mindere prijs/kwaliteit verhouding had en ons meerdere malen had afgesloten ivm trojans/virussen. Zie dit bij 15 studenten pcs maar eens te traceren. Overstap is overigens wel vlekkeloos verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Tsja over de kwaliteit van Orange valt ook nogal te discussiëren, en eigenlijk vind ik het niet meer dan terecht dat XS4ALL een klant afsluit als ie trojans/virussen verspreidt. Dat zou iedere provider moeten doen, en dat ben ik ook van andere providers zo gewend. Als providers dat niét doen, komen ze vanzelf op zwarte lijsten van andere providers en dan krijg je heel erg vervelende mailproblemen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Ik snap het idee erachter ook wel, elke gebruiker moet verantwoordelijk zijn voor zn eigen systeem. In ons geval is het alleen super irritant en waren er weinig ander opties dan het maken van een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elwood Blues schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:17:
Oké, Orange heeft zijn krediet verspeeld. Ze blijven me niet terugbellen, laat staan dat ze mijn problemen oplossen. En ik blijf niet bezig met het bellen van de klantenservice, het aanhoren van "ja uw klachten staan inderdaad in het systeem" en vervolgens steeds alsnog opnieuw het hele verhaal moeten doen :X

Dus: ik wil weg bij Orange. Heeft er iemand ervaring met een overstap naar XS4ALL? Volgens de sales-afdeling van XS4ALL zit ik straks met drie weken downtime, aangezien zij mijn aanvraag pas in behandeling kunnen nemen als bij Orange alles is afgesloten. Het resultaat is dus de reguliere drie weken verwerkingstijd bij XS4ALL, en dus drie weken downtime.Dit zou komen doordat Orange en XS4ALL op dezelfde lijn leveren. Waarom kunnen ze niet gewoon een 'naadloze' overstap realiseren? Een paar dagen down is nog tot daar aan toe (liever ook niet maar ja) maar drie weken is echt niet leuk meer. Ik heb geen analoge telefonie van KPN erbij, alleen ADSL+telefonie bij Orange. Ik heb 0,0 ervaring met ADSL-overstappen, weet iemand meer? Ik heb echt geen zin om drie weken zonder internet te zitten, ik betaal nog liever een maand dubbel maar zelfs die optie lijkt er dus niet te zijn? :|
Kijk eens op www.adslwinkel.nl. En waarom XS4all? In mijn optiek veel te duur. Tot je over bent, zou je het met Orange moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
2008-04-21 16:52:59 - aankondiging onderhoudswerkzaamheden
In de nacht van maandag 21 op dinsdag 22 tussen 04:00 en 07:00 uur vinden er onderhoudswerkzaamheden plaats aan ons netwerk. Klanten in heel Nederland kunnen gedurende maximaal 3 maal 5 minuten geen verbinding maken of kunnen problemen ondervinden met hun ADSL (& Telefonie) verbinding.
Onze excuses voor het ongemak.
Het wordt tijd dat die upgrades nu eens gedaan worden. :)
Het loopt nu weer tegen eind April aan, en hier (5961) is tot op heden nog niks verandert. Intrainwaarde nogsteeds 4mbit ipv de beloofde 8mbit. Al moet ik er wel bij zeggen dat de Livebox hier nog niet gereset is geweest sinds de laatste storing. (Uptime: 1831:50 uur)

Wat ik wel zeker weet, is dat er komend weekend of gedurende de volgende week een mail uit gaat om te vragen waar die snelheidsverhoging blijft als ie dan nog niet geweest is. (Moet zeggen dat alle mails naar hun nog binnen 36uur zijn beantwoord met een fatsoenlijke reactie en geen standaard helpdesk reply lijstje.) Beloftes moet men nakomen en tijd hebben ze onderhand wel genoeg gehad. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklink
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05-2019

Darklink

XBL: DLDarklink

Ik heb de brief al wel gehad maar nog geen resultaat blijft 4mbit :(
maar nog steeds geen internet hier :O ik al 22 dagen down :@
maar meneer @ klantenservice zei: ik zie wat de TD niet ziet en dat is dat pingen boven de 371 bytes lukt niet :P DUS nu wil ik weten kan ik via telnet/gui bij de livebox de packetsize cappen naar 370? :P

Kupo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (postcode 6063, midden limburg) is ook nog steeds de oorspronkelijke snelheid.
Ong 5 klachten per mail ingediend, iedere keer antwoord dat het binnekort wordt opgelost.
Heb al deze antwoorden ook doorgespeeld naar kassa.
Intrainwaardes van livebox zijn wel al sinds december verhoogd, maar de effectieve snelheid blijft gelijk, maar gelukkig wel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Heeft iemand van jullie ervaring met de snelheid van de 'technische dienst'? Ik zou vanaf afgelopen vrijdag ADSL hebben van Orange. Volgens een mailtje wat ik van hen heb ontvangen ook, maar het is er niet. Dus ik heb contact opgenomen met de HD en die medewerker heeft zondag een ticket aangemaakt om het te laten onderzoeken.

Ondanks dat ik gister weer heb lopen priegelen in de hoofdaansluiting (volgens het gesprek gister zou ADSL geleverd worden op het rood/blauwe aderpaar: na wat gesleep en het demonteren van een boekenkast blijkt dat er alleen een rood/blauw aderpaar aanwezig te zijn), moet ik nu volgens de HD toch wachten op antwoord van de TD. En dat duurt "als het echt tegenzit hooguit 8 dagen, maar met een beetje geluk heeft u eerder internet" :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:58:
[...]

Lang genoeg toch, bijna een maand :'(

Na opzeggen ontvang je een brief en mail van die kneuzen, goed bewaren!
Kan je een hoop ellende besparen, mochten ze toevallig per ongeluk >:) je opzegging niet ontvangen/doorvoeren
En je bankrekening regelmatig blijven checken, soms blijven ze incasseren }) , je krijgt het dan wel weer gestorneerd, maar pas nadat je weer zelf aan de bel hebt getrokken en wanneer het hun uitkomt natuurlijk :X

Succes met de keuze van een andere provider, veel slechter dan dit kan het niet worden ;)
Zojuist opgezegd! JEEJ! was geen probleem en meteen telfort aangevraagd, duurt nog 21 dagen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Las net hier dat Orange nog wel eens wat speelt met torrent verkeer. Niet getreurd, jullie zijn even hard de pineut als Chello gebruikers lijkt het ;)
Je kan het ook zelf testen op http://loki04.mpi-sws.mpg.de/bb/bt.php

[ Voor 13% gewijzigd door Lekkere Loempia op 22-04-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

rclahsen schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:39:
Heeft iemand van jullie ervaring met de snelheid van de 'technische dienst'? Ik zou vanaf afgelopen vrijdag ADSL hebben van Orange. Volgens een mailtje wat ik van hen heb ontvangen ook, maar het is er niet. Dus ik heb contact opgenomen met de HD en die medewerker heeft zondag een ticket aangemaakt om het te laten onderzoeken.

Ondanks dat ik gister weer heb lopen priegelen in de hoofdaansluiting (volgens het gesprek gister zou ADSL geleverd worden op het rood/blauwe aderpaar: na wat gesleep en het demonteren van een boekenkast blijkt dat er alleen een rood/blauw aderpaar aanwezig te zijn), moet ik nu volgens de HD toch wachten op antwoord van de TD. En dat duurt "als het echt tegenzit hooguit 8 dagen, maar met een beetje geluk heeft u eerder internet" :{
Mijn ervaring is dat je kunt wachten tot je een ons weegt als je moet wachten op de Technische Dienst. Mijn klachten werden teruggekoppeld naar de TD, maar daar verdwenen ze blijkbaar in een zwart gat, of ze hebben zelf ook telefonieproblemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:06
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:52:
Las net hier dat Orange nog wel eens wat speelt met torrent verkeer. Niet getreurd, jullie zijn even hard de pineut als Chello gebruikers lijkt het ;)
Je kan het ook zelf testen op http://loki04.mpi-sws.mpg.de/bb/bt.php
Heb even die test uitgevoerd, maar daaruit blijkt niet dat het wordt geknepen. Zowel de upload als de download scheelt steeds maar een paar kb/s met de TCP verbinden over dezelfde poort (soms iets hoger en soms iets lager).

Daarnaast staat Orange ook onderaan en in het lijstje met de goede ISP. Weet alleen niet of ze dus onderaan in het lijstje staan me de ISP's die mogelijk de verbinding knijpen, of gewoon in het lijstje van alle ISP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe de lijn verdeeld wordt over een straat :?
Ik zit dus in een flat, met verschillende kamers. 2K700, 2K701 etc. Herbij hebben 2 kamers allebei Orange internet, en ongeveer intrainen op 16000kb.
Maar als 1 kamer gaat downloaden van usenet, haalt ie ongeveer 1.5mb/s.
Maar als kamer 2 ook gaat downloaden zakt de verbinding in bij kamer 1. En dus haalt kamer 1+2 gezamelijk 1,5mb/s. 8)7

Erg vreemd dus, ik vraag me dus af hoe de lijn verdeeld wordt in de flat. Elke kamer heeft zijn eigen ISRA verbinding, dus eigenlijk kun je het gewoon zien als een huis, toch :?

Iemand een idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:24
Ik ga binnenkort eens kijken of ik het probleem wat we al een tijd hebben op kan lossen.
Vaak gebeurt het dat we gebeld worden en dat wij niemand horen, maar de ander ons glashelder.

We hebben van het ISRA punt onze kabel onder de vloer naar de meterkast lopen, de Orange box en daar vandaan weer terug voor de telefoon. We gaan binnenkort dat gedeelte maar eens even weghalen om te kijken of het dan niet meer terug komt. Is het probleem er dan nog steeds, dan ligt het niet aan ons. Er bestaat een grote kans dat we ingaan op de actie van UPC aangezien we dan veel goedkoper uit gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Laatst online: 18-08 20:39
Net even m'n livebox herstart en ik merk opeens dat mijn usenetsnelheid een stuk hoger uitvalt! Het schommelt nog steeds een beetje, en het is nog steeds geen 640kB/s, maar tussen de 500 en 570kB/s is toch ook al een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:51
Ik zit nu al een tijdje met dalende download snelheden. En stijgen ping tijden. Waar ik voorheen met een ping rond de 80/90 speelde zit ik ruim boven de 100 soms tot wel 200. Kan dit aan mede gebruik andere users liggen, of aan het wifi. Of ligt het aan de livebox.

Want ook de Livebox kan ik niet meer via mijn pc benaderen... heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

jules schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 00:36:
[...]

Het schijnt dat m'n ouders weer internet hebben, na dik een maand zonder gezeten te hebben. Eigenlijk baal ik hiervan, dikke kans dat ze alsnog bij de Orange maffia blijven :(.

[edit]
snelheden die ze met Orange ADSL Extra halen op speedtest.net zijn ook nog eens bedroevend;
3500kbps tops. Ik haal met mijn XS4ALL ADSL Lite al die waarden. (jammer dat ik bijna het dubbele betaal, maar dat terzijde ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door jules op 24-04-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:15:

Schakel je browser in om te surfen via de proxy
proxy.orange.nl poort 8080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56
Ik zit nu al een tijdje met dalende download snelheden. En stijgen ping tijden. Waar ik voorheen met een ping rond de 80/90 speelde zit ik ruim boven de 100 soms tot wel 200. Kan dit aan mede gebruik andere users liggen, of aan het wifi. Of ligt het aan de livebox.

Same here, soms haal ik op Google.nl pings tot en met 80ms, wat ik toch wel erg hoog vind. Daarnaast zat ik eerst op theoretisch 13000kbps en tegenwoordig nog maar op 9000kbps. In de praktijk houd dat voor mij in dat ik download (in de praktijk dus) met een maximum snelheid van zo'n 600 - 800kBps waar het voorheen 1000 - 1200kBps was! Dat vind ik toch best wel veel...

Daarnaast merk ik overigens ook dat de livebox instabieler is geworden de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Pingen waarheen?

Ping tijdens test op www.speedtest.net doet bij mij 37ms.
Een ping via de prompt naar tweakers.net doet 7-8ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:51
jules schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:56:
[...]

Pingen waarheen?

Ping tijdens test op www.speedtest.net doet bij mij 37ms.
Een ping via de prompt naar tweakers.net doet 7-8ms.
Speedtest heb ik ene ping tijd van 47 ms.
en tweakers in prompt 56 ms
Maar ingame (COD4) zit ik op een ping van 167...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:22:
Ik ga binnenkort eens kijken of ik het probleem wat we al een tijd hebben op kan lossen.
Vaak gebeurt het dat we gebeld worden en dat wij niemand horen, maar de ander ons glashelder.
Heb ik ook lastvan, en velen met ons. Als zoveel mensen hetzelfde probleem hebben, dan moet het toch wel aan die livebox/orange liggen? Ik heb ook vaak dat de telefoon verbinding op verschillende momenten zonder medeweten wegvalt. zodeonde kan ik worden bereikt. Erg vervelend. En Orange blijft de schuld maar op mij afschuiven. Dit terwijl mijn bedrading en aansluiting gewoon keurig aan hun eisen voldoet. Moe word ik van ze. Of vinden ze dat stiekem leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je bij Orange webmail ergens de "extra header informatie" bij het ontvangen en verzenden van email toevoegen/aanzetten. Hoop dat iemand weet waar ik het over heb. Sites als bv. Ebay eissen dat geforwarde emails aan hun (emails tussen koper/verkoper) deze extra header informatie bezitten zodat ze kunnen nagaan (?) dat die emails niet nep zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Noxa schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:00:
[...]

Speedtest heb ik ene ping tijd van 47 ms.
en tweakers in prompt 56 ms
Maar ingame (COD4) zit ik op een ping van 167...
hmz, behoorlijk prehistorisch! Denk dat dat mijn ouders bedoelden met dat het internet traag aanvoelde.
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:43:
kun je bij Orange webmail ergens de "extra header informatie" bij het ontvangen en verzenden van email toevoegen/aanzetten. Hoop dat iemand weet waar ik het over heb. Sites als bv. Ebay eissen dat geforwarde emails aan hun (emails tussen koper/verkoper) deze extra header informatie bezitten zodat ze kunnen nagaan (?) dat die emails niet nep zijn.
Rechts boven; "Header weergeven", naast de onderwerpregel. Verbaasd me dat ze dat geïmplementeerd hebben. Anders een pop client gebruiken als bijv Thunderbird; ctrl-u. Makkelijker kan niet!

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 24-04-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:/ thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:30:
[...]

Heb ik ook lastvan, en velen met ons. Als zoveel mensen hetzelfde probleem hebben, dan moet het toch wel aan die livebox/orange liggen? Ik heb ook vaak dat de telefoon verbinding op verschillende momenten zonder medeweten wegvalt. zodeonde kan ik worden bereikt. Erg vervelend. En Orange blijft de schuld maar op mij afschuiven. Dit terwijl mijn bedrading en aansluiting gewoon keurig aan hun eisen voldoet. Moe word ik van ze. Of vinden ze dat stiekem leuk?
Thanks for the info Terrorbabs.
Ik ga dit dan doorgeven aan mijn vrouw. Dan hoef ik er dus bij Orange niet achteraan te gaan. Orange is op het moment ook niet goedkoper meer en UPC heeft een mooie aanbieding. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om de kabels om te leggen, dus dat scheelt. Dan maar op onderzoek naar in iedergeval andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s010706
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06-2024

s010706

By

Ik heb sinds kort Orange ADSL (4096/1024). Bij de speedtest van BBned krijg ik als resultaat: Your current bandwidth reading is: 4.27 Mbps which means you can download at 546.35 KB/sec. from our servers.

Maar als ik met het bijgeleverde speedtouch modem download (bijv. op usnet) haal ik maar 250 KB/s terwijl ik met mijn oude zyxel 2602HW wel de 500 KB/s haal. Iemand een idee waardoor dit kan komen?

Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:20

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De ene is een adsl2 modem en het andere een adsl modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56
Even ter info voor mensen die hun voicemail van KPN willen uitschakelen. Dit gaat niet via het Orange netwerk en moet per se via de KPN lijn. Op de website van KPN staat precies hoe overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Pff, uiteindelijk weer online, maar dan nu via Orange. Er was iets verkeerd aangesloten in de telefooncentrale, maar uiteindelijk werkt het nu prima. Mijn Fritz!Box traint in op 5,5 Mbit (heb het gewone ADSL-abonnement van 4 Mbit/s), dus ik ben tevreden tot nu toe. Al vind ik het wel jammer dat het een ruime 1,5 week heeft geduurd voordat er een monteur in de telefooncentrale kon komen kijken.

Hopen dat de volgende overstap iets soepeler loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb een reactie van Orange op mijn klacht over het crashen van mijn Livebox (bij BitTorrent-verkeer), waarmee ook mijn telefoonverbinding weg is tot ik de Livebox even uitschakel. Hierbij een quote van de reactie, waarbij ik alle irrelevante standaard-suggesties heb verwijderd:
Dit probleem is bij ons inderdaad bekend. Om dergelijke problemen te verminderen hebben we voor u een aantal suggesties: U kunt bij uw downloadprogramma's instellen hoeveel verbindingen
deze maximaal aan kunnen gaan. Bij gebruik van maximaal twee programma's tegelijk raden we u aan om deze per programma in te stellen op maximaal 40 verbindingen.
[...]
We raden u aan om de totale downloadsnelheid van alle programma's tezamen zó in te stellen dat deze maximaal 80% van uw maximaal haalbare snelheid is. Ook de upload limiteert u, maar dan tot maximaal 60%
Hierna heb ik laten weten dat ik niet tevreden ben met dit antwoord, mijn Azureus heeft standaard 800 threads, 40 is een limiet die ik alleen ken als Windows 95 beperking, en dat ik dus eigenlijk gewoon verwacht dat ze mij een deugdelijk apparaat leveren welke niet crasht bij normaal (en dat is het voor een router!) gebruik. Reactie hierop:
Wij moeten u helaas mededelen dat het probleem niet op te lossen valt de Livebox kan maar een maximum aantal connecties aan. Indien dit aantal overschreden word zal de Livebox uitvallen. Wij adviseren u dan ook het aantal connecties te limiteren zoals in de voorgaande email vermeld.
Oftewel Orange zegt simpelweg "bekijk het maar"! Mijn abonnement loopt nog tot eind dit jaar, ik troost me maar met de gedachte dat ze aan die 15 euro per maand incl. KPN-kosten niet veel zullen verdienen... Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 19:06

FikkieHo

Wokmaster

Hmm. niet dat ik weet, ik heb de limiet uitgaande connecties standaard op 50 staan.. Ik gebruik weliswaar geen livebox meer, maar daar had ik dat probleem ook niet..

[ Voor 32% gewijzigd door FikkieHo op 29-04-2008 20:58 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 17:59

OgWok

U.N.C.L.E.

RemcoDelft schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:38:
Ik heb een reactie van Orange op mijn klacht over het crashen van mijn Livebox (bij BitTorrent-verkeer), waarmee ook mijn telefoonverbinding weg is tot ik de Livebox even uitschakel. Hierbij een quote van de reactie, waarbij ik alle irrelevante standaard-suggesties heb verwijderd:

[...]

Hierna heb ik laten weten dat ik niet tevreden ben met dit antwoord, mijn Azureus heeft standaard 800 threads, 40 is een limiet die ik alleen ken als Windows 95 beperking, en dat ik dus eigenlijk gewoon verwacht dat ze mij een deugdelijk apparaat leveren welke niet crasht bij normaal (en dat is het voor een router!) gebruik. Reactie hierop:

[...]

Oftewel Orange zegt simpelweg "bekijk het maar"! Mijn abonnement loopt nog tot eind dit jaar, ik troost me maar met de gedachte dat ze aan die 15 euro per maand incl. KPN-kosten niet veel zullen verdienen... Meer mensen met dit probleem?
Ja, maar dan met Emule plus. Dus half juni zeg ik Orange op..... wegwezen bij die cowboys.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai ik heb een probleem met mijn family-dsl verbinding. Na een dagje queensday te hebben gevierd afgelopen woensdag, kwam ik thuis en in ene wile mijn pctje geen verbinding meer maken :/
Niemand kon met mn pc klooien, en de avond ervoor deed ie het nog feiloos.

al geprobeerd:
-pc uit, harde reset livebox, pc aan> limited or no connection
-alle kabels nagegaan, reset> niks, en netwerk kabel getest elders.
-netwerk kaart staat gewoon onder hardware als "device working properly" als ie verbinding maakt, maar hij kan geen internet verbinding tot stand brengen lijkt wel.
-lampjes zijn op livebox en netwerkkaart wel aan.
-@ en tel-lampjes branden op livebox
-restore naar 28mei ipv 1mei > nogsteeds "limited or no connectivity", toen maar voor de zekerheid weer ongedaan gemaakt terug naar 1 mei.
-windows firewall staat altijd uit, sygate firewall en kaspersky houden denk' geen netwerk verkeer tegen (alle instellingen nagegaan)
-s&d scan > niks
-virus-scan> niks
-lan-instellingen onder iexporer, alles stond uitgevinkt
-lan-instellingen onder iexporer, detect settings aangevinkt> niks
-netwerk-verbinding van "orange" (onder network connections)/advanced options/default gwateway ingevuld: 192.168.1.1 > niks
-telnet 192.168.1.1 > could not reach host
-ping www.google.nl > could not reach host
-telnet 169.254.nogiets (dit Ip adres stond in ene aangegeven onder "netwrok connections" ipv 192.168.1.1
-de repair helpt ook niet > limited no connectivity
-toen lsp-fix geprobeerd, ook niks
-nog te doen: kaspersky+sygate firewall uit en dan lsp-fix, herstart..

Ten einde raad, please help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:59
factory reset van de livebox?

Kan je (vanaf een andere locatie) wel je wan ip pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, bedankt voor het reageren. Met factory reset bedoel je: "verzonken knop indrukken, stekker eruit, stekker erin en dan ingerdukt houden tot alle lampjes teglijk branden?"> yes...
mijn wan pingen moet je even uitleggen als je het niet errug vindt.bedoel je pingen naar mijn livebox?
-ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Ik heb de laatste twee weken ook spontaan last van een uitvallende LiveBox. De LiveBox is vanuit het LAN nog wel bereikbaar, maar verkeer naar buiten toe wil niet of ontzetten traag. Pas als de Livebox langdurig uitgeschakeld wordt (ca. 15 minuten) dan kan ik weer het netwerk op. Heel irritant. Is er een firmware upgrade geweest of kan het zijn dat mijn Livebox kapot is (ca. 3 jaar oud).

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz.. Een uitvallende LiveBox.Mijn livebox lampjes brandden nog wel tijdens de storing,
netwerk kaart deed het okay, maar kon niet telnetten naar livebox of pingen naar bv. www.google.nl
pc gaf ook aan dat het een IP had van 169.254.nogiets ipv 192.168.1.1 voor de livebox,dat snap ik niet.

Nu ik weer een dag weg ben geweest en thuis kom, pc aan en hupsakee! Dubbeklik op verbinding en er is verbinding zegt dat pop-upje! Maar kon nogsteedsniet browsen pf pingen. En nu na 10 minuten en verder niks speciaals te hebben gedaan, heb ik weer internet! wtf?

Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan, en was het dan toch een fout dat lag bij orange zelf? Helpdesk medewerker zei dat het aan mijn software moest liggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
RemcoDelft schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:38:

[...]

[...]

Ben eigenlijk tevreden met orange nou. Na veel bellen, mailen enz. werd mijn lijntje gerepareerd en heb nu ~14Mbit, 1Mbit redelijk stabiel. Waar ik nog steeds heel erg pissig van word is dat ik mijn LiveBox 1-3x per dag moet resetten... heb wel uiteraard torrent 24/7 staan(op een NAS:ch3snas, waar mldonkey op draait) Heb wel iets van 260 connecties open staan, maar heb het nooit vol(nu ~20 connecties) en up is overdag tot 65kb gelimiteerd, toch moet ik dat schijtBox elk dag resetten. De lampjes brandenb alsof er niets aan de hand is |:(
BTW: en mijn reset knop werkt al lang niet meer, moet steeds stekker uittrekken.
Heeft het wel zin om naar een ander provider te gaan, of een ander modem te gaan gebruiken? Ik gebruik nog wel een te. nummer van orange :| !?

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
K.P.A.X. schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:13:
[...]

Ben eigenlijk tevreden met orange nou. Na veel bellen, mailen enz. werd mijn lijntje gerepareerd en heb nu ~14Mbit, 1Mbit redelijk stabiel. Waar ik nog steeds heel erg pissig van word is dat ik mijn LiveBox 1-3x per dag moet resetten...
Hoe kan je deze 2 dingen nou tegelijk zeggen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
RemcoDelft schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:35:
[...]

Hoe kan je deze 2 dingen nou tegelijk zeggen?!
Tja...daarvoor had ik steeds probleem met een snelheid...toen werd het verholpen en deed alles prima, torrent ook(niet 24/7) Nu heb ik torrent 24/7 aan staan en dat schijnt een probleem te zijn bij orange en de livebox...helaas...

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik zomaar een ander dsl-modem aansluiten om te kijken of mijn verbinding het dan wel stabieler doet? Zoja zijn er nog speciale stappen die ik moet volgen zodat alles weer werkt? Bij voorbaat dank.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

De specificaties in je modem invoeren die voor Orange gelden. Hier te vinden:
http://kms.orange.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=34,E=0000000000044406274,K=2107,Sxi=1,Case=obj(1064)

[ Voor 28% gewijzigd door ManiacsHouse op 05-05-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had al jaren een wanadoo en dus later orange abonnement via het netwerk van KPN.
Paar weken geleden toch maar gezwicht voor het aanbod van orange adsl extra 8 Mbit/s / 1024 Kbit/s.
Wat wel ff shit was dat ze er niet bij vertelden dat als je aangesloten wil worden op de maandag dat dan de vrijdag ervoor het signaal door KPN al afgesneden wordt. Heel weekend zonder internet.
Was ff spannend maar maandagmiddag de installatie CD rom erin en 3 minuten had ik weer internet nu op het Orange netwerk.
En netjes de beloofde snelheid van 8 Mbit/s / 1024 Kbit/s waar ook mijn speedtouch 510 op intraint.

Dus het kan wel en dat mag gezegd worden, probleemloze overstap met als minpuntje een weekend geen internet. Wellicht dat het scheelt dat ik de speedtoch heb gehouden en alleen internet via Orange heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Laatst online: 12:27
Nou tijdens de uitzending van kassa beloofde orange dat de snelheidsverhogingen voor midde april doorgevoerd zouden zijn... Het is inmiddels al mei en ik heb nog steeds geen snelheidsverhoging!!

Nog meer mensen hier die nog steeds aan het wachten zijn en zich (wederom) bedrogen voelen? Misschien een idee om alle mensen bij elkaar te rapen en nogmaals de kwestie bij kassa te behandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Laatst online: 12-05-2024
Dit alles hier lezende prijs ik mezelf gelukkig dat ik tegenwoordig voor €19,95 per maand een 20Mb verbinding bij Telfort heb zonder vastelijnstoeslag.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:02

boesOne

meuh

Spurlie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 00:20:
Nou tijdens de uitzending van kassa beloofde orange dat de snelheidsverhogingen voor midde april doorgevoerd zouden zijn... Het is inmiddels al mei en ik heb nog steeds geen snelheidsverhoging!!

Nog meer mensen hier die nog steeds aan het wachten zijn en zich (wederom) bedrogen voelen? Misschien een idee om alle mensen bij elkaar te rapen en nogmaals de kwestie bij kassa te behandelen?
Present. Ik heb alleen geen tijd/zin om er veel aan te doen. Heb al half en half besloten om te vertrekken naar telfort.. ben ik ook van die livebox af..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12-2024

Ook ik zit nog steeds te wachten op de snelheidsverhoging.
Ben overigens wel tevreden over de upload, welke al wel is doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Ook ik heb nog altijd geen verhoging. Opta blijkt op de hoogte van de wanprestatie van Orange.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Vanmiddag maar eens via mail een klacht gestuurd (hiervoor ook al telefonisch en via post).

Mijn mail:
Geachte heer/mevrouw,

Sinds november 2007 ben ik al aan het wachten op de snelheidsverhoging van 4mbit naar 8mbit op mijn adres. Tijdens de tv uitzending van Kassa zijn er richting de klanten toe een aantal harde beloftes gedaan vanuit Orange. Waaronder de belofte dat álle snelheidsverhogingen vóór medio april 2008 doorgevoerd zouden zijn.

Inmiddels is het al mei en ik heb nog altijd de oude snelheid van 4mbit.
Ik hoop dan ook dat ik deze keer wel een antwoord krijg waar ik iets aan heb (en geen loze beloftes), anders overweeg ik een overstap naar één van de concurrenten. Overigens heb ik nooit een antwoord gehad op mijn klachtenbrief die ik per post naar Orange gestuurd heb, waarin ik een vergoeding vraag van de gemaakte kosten nadat een helpdesk medewerker mij dit aanbevolen heeft.

Met vriendelijke groet,
Het antwoord van Orange:
Geachte **********,

Wij zijn al geruime tijd bezig met het versnellen van verbindingen.
Vanwege het feit dat onze technische dienst maar honderden tot duizend klanten per dag kunnen versnellen zijn wij niet in staat om iedereen snel op te leverenl.Als de snelheid bij u nog niet is verhoogd, raden wij u aan de livebox te resetten.Om te controleren of u snelheid is verhoogd, kunt u dat controleren in de configuratie van de livebox.

U kunt dit via de koppeling configureren van de Livebox op uw bureaublad of door de internet browser op te starten en in de adresbalk '192.168.1.1' in te vullen en dan op enter te drukken.
- Selecteer nu aan de linkerkant informatie
- Selecteer de optie 'ADSL Verbinding'
- Hier kunt u de statistieken van uw ADSL verbinding terug vinden

Onze excuses voor het ongemak

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
Dit is natuurlijk weer een antwoord waar je helemaal niets aan hebt... Tijdens de uitzending van Kassa is duidelijk gezegd geworden dat medio april álle snelheidsverhogingen doorgevoerd zouden zijn, nu komen ze wéér aan met het verhaal dat de technische dienst het te druk heeft en met het standaard Livebox verhaaltje wat volgens mij standaard in het script van de Orange medewerkers staat beschreven.

Ik denk dat ik ze nog een redelijke termijn van 2 weken geef en als het dan nog niet is opgelost ga ik op zoek naar een andere aanbieder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
Spurlie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:41:
Vanmiddag maar eens via mail een klacht gestuurd (hiervoor ook al telefonisch en via post).

Mijn mail:

[...]

Het antwoord van Orange:

[...]

Dit is natuurlijk weer een antwoord waar je helemaal niets aan hebt... Tijdens de uitzending van Kassa is duidelijk gezegd geworden dat medio april álle snelheidsverhogingen doorgevoerd zouden zijn, nu komen ze wéér aan met het verhaal dat de technische dienst het te druk heeft en met het standaard Livebox verhaaltje wat volgens mij standaard in het script van de Orange medewerkers staat beschreven.

Ik denk dat ik ze nog een redelijke termijn van 2 weken geef en als het dan nog niet is opgelost ga ik op zoek naar een andere aanbieder...
Toevallig ben ik je van het weekend al voor geweest met éxact dezelfde vraag 8)
Het zal je wsl ook niet verbazen dat ik precies hetzelfde antwoord terug kreeg, waarna ik ze natuurlijk nog eens een mail heb gestuurd die nóg duidelijker bevat dat ik níet blij ben met de huidige gang van zaken.
Zowel over het wachten op de verhoging, de berichten naar klanten toe omtrent de upgrade en over de enorme baggerreactie van de helpdesk die je krijgt. (Hiermee doel ik dus op van 'zo zoek je je huidige snelheid op' en 'reset om te controleren op snelheidsupgrade'.)

Ik kreeg daar het volgende op terug:
Geachte ********,

Wij moeten u helaas mededelen dat er bij verschillende klanten meer
problemen zijn ontstaan met de snelheidsverhoging dan verwacht.
De exacte datum waarop de snelheid verhoogd zal worden voor u is dan ook
onbekend.
Wij zijn echter pas vanaf deze week hier van op de hoogte en kunnen
hierin helaas niks voor u betekenen.
Wij begrijpen zeer zeker dat dit een zeer vervelende situatie is.
Wanneer uw snelheid dan ook verhoogd word is onbekend.
Onze excuses voor het ongemak.
Tevens was de verhoging die in november zou plaatst vinden voor de
klanten waarbij dit was medegedeeld bij het aangaan van hun abonnement.
U bent destijds een contract met ons aangegaan voor 4mbit/s.
Deze snelheid behaald u ook wanneer uw snelheid verhoogd zal worden is
nog onbekend.

Wij verwachten u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
Misschien moeten ze ook eens een keer een cursus ABN gaan volgen, want foutloze Nederlandse zinnen zitten er niet tussen. :9
Maar is weinig aan te doen, ik kijk het nog even aan. (Al heb ik ze in dezelfde mail er ook op gewezen dat zowel Telfort als Alice hier gewoon ~20mbit kunnen leveren, en die vást niet zo'n zooi ervan maken als Orange.) Kunt er weinig anders aan doen denk ik.....contract is immers verlengt sinds februari...
Wij zijn echter pas vanaf deze week hier van op de hoogte en kunnen
hierin helaas niks voor u betekenen.
Dat is overigens hetgene waar ik me nog het meeste over verbaas, blijkbaar weten ze er zelf pas deze week wat vanaf. Maar de problemen zijn er al maanden! Heb op hun laatste reactie maar niet gereageerd..... :(

[ Voor 5% gewijzigd door Kleus op 06-05-2008 19:04 . Reden: quote erbij ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Tevens was de verhoging die in november zou plaatst vinden voor de
klanten waarbij dit was medegedeeld bij het aangaan van hun abonnement.
U bent destijds een contract met ons aangegaan voor 4mbit/s
Dit is natuurlijk de grootste onzin!! In het contract staat dit NERGENS vermeld. Als ik een contract met een snelheid van 4mbit had gewild had ik wel het goedkopere abonnement van 'Orange ADSL' genomen en niet het 'Orange ADSL extra' abonnement... Ik ben juist van het standaard abonnement overgestapt naar extra omdat deze een hogere snelheid zou hebben.

Ronduit onbeschoft dat ze dit op deze manier zo tegen jou durven te zeggen. Bangmakerij is het! :(

Op de site van telfort staat dat zij hier ook een snelheid van 8mbit kunnen leveren. Ik ga daar eens informeren of ze die snelheid kunnen garanderen, zo ja stap ik over (Orange in gebreke stellen). Is nog goedkoper ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:44
Nog meer mensen hier die nog steeds aan het wachten zijn en zich (wederom) bedrogen voelen?
Meldt zich!

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.