[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.872 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is er iemand die ervaring heeft met het opzeggen van Orange ADSL Family? (Jaja, ik weet dat voor deze mensen dit topic dan niet meer interessant is, maar ik gok er toch op ;) )

Mijn aansluiting wordt vrijdag gemigreerd naar Telfort, maar heb nog geen retourbox ontvangen voor de livebox. Nu is mijn vraag dus: wanneer kan ik dit verwachten? (Dus hoeveel tijd voor of na de einddatum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Helsie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:07:
Is er iemand die ervaring heeft met het opzeggen van Orange ADSL Family? (Jaja, ik weet dat voor deze mensen dit topic dan niet meer interessant is, maar ik gok er toch op ;) )

Mijn aansluiting wordt vrijdag gemigreerd naar Telfort, maar heb nog geen retourbox ontvangen voor de livebox. Nu is mijn vraag dus: wanneer kan ik dit verwachten? (Dus hoeveel tijd voor of na de einddatum)
Moet je dat ding niet gewoon zelf retour zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
RemcoDelft schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:13:
[...]

Moet je dat ding niet gewoon zelf retour zenden?
Ja, dat moet je wel zelf doen, maar volgens de opzeg-bevestiging krijg ik wel een box om het zelf in te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 21:14
Spurlie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:14:
[...]

Dit is natuurlijk de grootste onzin!! In het contract staat dit NERGENS vermeld. Als ik een contract met een snelheid van 4mbit had gewild had ik wel het goedkopere abonnement van 'Orange ADSL' genomen en niet het 'Orange ADSL extra' abonnement... Ik ben juist van het standaard abonnement overgestapt naar extra omdat deze een hogere snelheid zou hebben.

Ronduit onbeschoft dat ze dit op deze manier zo tegen jou durven te zeggen. Bangmakerij is het! :(

Op de site van telfort staat dat zij hier ook een snelheid van 8mbit kunnen leveren. Ik ga daar eens informeren of ze die snelheid kunnen garanderen, zo ja stap ik over (Orange in gebreke stellen). Is nog goedkoper ook...
Tja tja, bangmakerij of niet.... ik heb er maar niet op gereageerd. Al ben ik er tot op heden nogsteeds sterk over aan t denken om hier wél op te reageren. 't Is idd onzin, contract van 4mbit stond ook nergens, ook toen was het al max. 20mbit. Dat je zelf maar 4mbit kon halen 'konden hun toen niks aan doen', heb je dus NIET zelf voor gekozen. Eigenlijk zou ik hier inderdaad nog eens over terug moeten mailen... :9

Ik heb zojuist nog eens gechecked, volgens Telfort haal ik hier 20mbit en Alice komt uit op 16~20mbit. De overstap van het Wanadoo ADSL Lite naar Orange Family ging hier ook om de verbeterde snelheid, en de telefonie erbij. Als echter de snelheid niet omhoog gaat heeft t inderdaad weinig zin gehad...
Ik kan me hier opzich ook wel in vinden, maar....
Bij Kassa heeft men toen t een en ander beloofd, dus eigenlijk zou een massale actie richting Kassa wel een strak plan zijn. 2x negatief in de media doet t zeker goed. Al las ik ergens dat ook de Opta er nu naar ging kijken... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Een neef van mij heeft een probleem met Orange. Hij heeft de spullen binnen gehad en op 29 april zou het moeten draaien, helaas was dit niet het geval. Naar de helpdesk gebeld en die zeiden dat het iets langer zou duren, ze hebben toen gewacht tot 1 mei maar toen ook weer niets. Ze hebben vanaf 1 mei bijna elke dag gebeld met Orange maar nog steeds geen signaal op de lijn. We hebben andere modems geprobeerd maar deze laten geen signaal zien, modems op mijn lijn geprobeerd en deze zien dsl signaal dus dat is wel goed. Tot heden is het nog steeds niet opgelost en ze komen nergens met Orange, ze krijgen tegen strijdige verhalen te horen maar iets concreets gebeurd er niet. Zelfs een simple meeting wordt niet eens gedaan. Hier voor hadden ze KPN en dit werkte gewoon goed, wat er dus mis is gegaan weten we op heden niet, wie heeft er een idee en waar kunnen we naar toe om het op te lossen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:36

The Legend

*Plop*

Helsie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:24:
[...]

Ja, dat moet je wel zelf doen, maar volgens de opzeg-bevestiging krijg ik wel een box om het zelf in te doen. ;)
Ik word rond 19 mei gemigreegd naar Telfort en heb ook nog geen retourdoos ontvangen. Mijn einddatum is wel pas 30 juni.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Volgens mij zijn alle knikken die door de snelheidsverhoging waren ontstaan inmiddels uit de kabels. Ik zit weer op de oude vertrouwde 12Mbit/s en internet is ook veel sneller en alles reageert vrijwel direct. Inmiddels weer tevreden met uitzondering van de Livebox die er gewoon af en toe uit ligt en een reset nodig heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:06

ManiacsHouse

Scheisse!

we_are_borg schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 01:04:
Een neef van mij heeft een probleem met Orange. ....................
Hier voor hadden ze KPN en dit werkte gewoon goed, wat er dus mis is gegaan weten we op heden niet, wie heeft er een idee en waar kunnen we naar toe om het op te lossen.
Ik denk dat je alleen bij Orange terecht kunt... Wat zegt die helpdesk dan? Als er blijkbaar gewoon geen signaal op de lijn staat heeft een ander modem ook geen nut. Lijnmeting kunnen ze bij de 1ste-lijns helpdesk volgens mij niet. Is die lijn al wel opgeleverd? Misschien ander aderpaar? (lijkt me stug maar je weet nooit)
REDFISH schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:04:
Volgens mij zijn alle knikken die door de snelheidsverhoging waren ontstaan inmiddels uit de kabels. Ik zit weer op de oude vertrouwde 12Mbit/s en internet is ook veel sneller en alles reageert vrijwel direct. Inmiddels weer tevreden met uitzondering van de Livebox die er gewoon af en toe uit ligt en een reset nodig heeft. :)
Die Livebox heb je toch niet nodig? Of heb je ook telefonie? Er schijnt dat ding wat ze in Frankrijk hebben aan te komen. Babylive? Babybox? Whatever... Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/orange-collection,Y-O-27168-15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Deze 'box' komt me qua uiterlijk bekend voor. Het is namelijk dezelfde box als die Telfort zijn abonnees in bruikleen verstrekt, de Zyxel 2602 maar dan met een wit kleurtje en Orange-logo. Het al jaren voorspelde tv-kijken via Orange kan hiermee in ieder geval niet. Maar wel Voip-bellen met sipaccounts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

REDFISH schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:04:
Ik heb behoorlijke problemen. Mijn modem is ondertussen wel weer iets beter ingetraind, maar ik heb regelmatig problemen met webvideo's. Het kan toch niet de bedoeling zijn van een 20Mbit lijn dat je tijdens youtube filmpjes regelmatig naar de melding "Buffering" zit te kijken?

Ik merk trouwens ook dat het overdag vaak beter gaat dan 's avonds. Ik ben nu rond aan het kijken naar andere aanbieders, maar ik ben er nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:44
mr_obb schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:42:
[...]

Ik heb behoorlijke problemen. Mijn modem is ondertussen wel weer iets beter ingetraind, maar ik heb regelmatig problemen met webvideo's. Het kan toch niet de bedoeling zijn van een 20Mbit lijn dat je tijdens youtube filmpjes regelmatig naar de melding "Buffering" zit te kijken?

Ik merk trouwens ook dat het overdag vaak beter gaat dan 's avonds. Ik ben nu rond aan het kijken naar andere aanbieders, maar ik ben er nog niet uit.
Youtube was hier even geleden ook erg traag terwijl bijv. Google Video wel weer snel was... waarschijnlijk dus een probleem bij Youtube en niet bij Orange. ;)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 15:41
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:38:

[...]

Schakel je browser in om te surfen via de proxy
proxy.orange.nl poort 8080
MMh geprobeerd en geen succes. Zal van het weekend eens kijken of ik het systeem eens kan rebooten. Wil ook eens kijken of ik wat mede gebruikers kan kicken. Want sommige hebben inmiddels een aardige betalings achterstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

maniacshouse schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:19:
[...]

Ik denk dat je alleen bij Orange terecht kunt... Wat zegt die helpdesk dan? Als er blijkbaar gewoon geen signaal op de lijn staat heeft een ander modem ook geen nut. Lijnmeting kunnen ze bij de 1ste-lijns helpdesk volgens mij niet. Is die lijn al wel opgeleverd? Misschien ander aderpaar? (lijkt me stug maar je weet nooit)

[....]
Orange zegt dat ze de lijn hebben opgeleverd en dat er dsl signaal is ook zien hun de modem wat erg leuk is aangezien deze er al meer dan een week niet achter staat. Me neef heeft 2 dagen terug een brief de deur uit gedaan dat ze al vanaf 29 april zitten te wachten op een werkend internet en dat na zoveel telefonische contacten nog steeds niet is opgelost, en dat hij ze nog 1 week de tijd geeft om het op te lossen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

mr_obb schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:42:
[...]

Natuurlijk ligt dat niet aan Orange, maar eerder aan YouTube. En het is ook logisch dat het overdag sneller zal gaan dan 's avonds, want het is in teh USA immers dan nog nacht als jij net in de middag zit te YouTuben, en als het avond is, draaien de rollen om. :) (Tenzij je op YouTube UK zit)

Beetje nadenken hoor. :P En niet gelijk domweg iets de schuld ervan geven terwijl dat geheel onterecht is.

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 09-05-2008 15:13 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjePuk007
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-09 16:33
Ik heb een livebox en probeer een wifi-kaart te installeren. Na wat googlen e.d. blijkt dat ik een Belkin Wireless G notebook card F5D7010 met Ralink chipset heb. Is het nog steeds zo dat alleen Realtek chipsets met de livebox samenwerken of zijn er inmiddels updates hierover :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 21:46

vr6-only

Blub Blub

Die Livebox heb je toch niet nodig? Of heb je ook telefonie? Er schijnt dat ding wat ze in Frankrijk hebben aan te komen. Babylive? Babybox? Whatever... [afbeelding]
Zie hier

Daar staan alle versies van de Livebox op.
Wat Orange in Nederland gebruikt is versie 1.
Daarnaast heb je versie 2 en daaruit bestaan weer 3 onderlinge versies.
Babybox (Zyxel 2602 via SIP protocol bellen)
Livebox (Sagem via H.323 protocol bellen)
Livebox premium (Sagem via H.323 protocol bellen) (speciaal voor IPTV)

Heb een kennis wonen in Frankrijk wonen en hij heeft Orange ADSL met de Livebox (versie 2). Hij is daar heel goed over te spreken. Hij zegt dat zijn Livebox alleen 1 keer vast liep tijdens een firmware update, na 5 maanden probleemloos te hebben gedraaid. Ook komen daar veel vaker firmware updates, dan wat we hier gewend zijn. Dat ding van hem draait in feite zoals het hoort, probleemloos.
Tevens ondersteund de Franse Livebox veel meer dingen, zoals UPnP en NAT loopback.
Daarbovenop is het modem kleiner in omvang en is het steviger (niet van dat knetter plastic).

[ Voor 25% gewijzigd door vr6-only op 10-05-2008 01:44 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Lijkt er dus zwaar op dat wij met de oude rotzooi worden afgescheept..... Verplicht...
Ik zat me laatst te bedenken in hoeverre Orange aan koppelverkoop doet. Vriend van mij deed mee aan die upgrade van een Lite naar een Extra abbonement. Hierbij kon hij zijn oude modem blijven gebruiken was er verteld. Mooi niet dus blijkt achteraf.
Meneer u moet maar een Livebox nemen.
Jullie leveren toch ook de Speedtouch 516?
Ja meneer maar niet bij het Extra-abbonement, u moet maar een LiveBox nemen anders krijgt u geen ondersteuning.
Maar dat ding kost een euro per maand? En die speedtouch is gratis.
Helaas meneer, maar dan kunnen wij u niet helpen.....

Dit lijk mij toch niet te kunnen? Je word verplicht om een livebox te nemen, als je die niet neemt kunnen/willen ze je niet helpen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

maniacshouse schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 08:29:
Lijkt er dus zwaar op dat wij met de oude rotzooi worden afgescheept..... Verplicht...
Ik zat me laatst te bedenken in hoeverre Orange aan koppelverkoop doet. Vriend van mij deed mee aan die upgrade van een Lite naar een Extra abbonement. Hierbij kon hij zijn oude modem blijven gebruiken was er verteld. Mooi niet dus blijkt achteraf.
Meneer u moet maar een Livebox nemen.
Jullie leveren toch ook de Speedtouch 516?
Ja meneer maar niet bij het Extra-abbonement, u moet maar een LiveBox nemen anders krijgt u geen ondersteuning.
Maar dat ding kost een euro per maand? En die speedtouch is gratis.
Helaas meneer, maar dan kunnen wij u niet helpen.....

Dit lijk mij toch niet te kunnen? Je word verplicht om een livebox te nemen, als je die niet neemt kunnen/willen ze je niet helpen... 8)7
Logisch toch :P Het werkt wel, maar ze supporten het simpelweg niet. En een Livebox is niet verplicht.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ja maar de lijn was al wel helemaal opgeleverd. Zijn oude modem gaf totaal geen signaal of tekenen dat er signaal op de lijn stond. Andere modems doen ook niks... Beetje bullshit dat je dan maar verplicht een livebox moet nemen omdat ze anders niks kunnen doen... Schaf dus eerst ons modem maar aan dan helpen we u verder en gaan we daadwerkelijk eens kijken of er wel internet op uw lijn zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Volgens mij staat het er ook bij dat je die Livebox moet gebruiken. En dat je het eerste jaar gratis hem mag gebruiken en daarna gaat betalen.

Maar als ik lees wat ze in frankrijk allemaal hebben, Nat Loopback en Upnp, dan zit ik toch wel te balen. Dat zijn nu net twee dingen die ik best goed kan gebruiken.

Maar dat IPTV gaat toch helemaal niet goed werken. Ik bedoel, ik haal hier 12Mbit/s max en dan heb je net 3 kanalen ofzo die daarin passen en zeg dan maar bye bye tegen browsen/downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
REDFISH schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:22:
Volgens mij staat het er ook bij dat je die Livebox moet gebruiken. En dat je het eerste jaar gratis hem mag gebruiken en daarna gaat betalen.

Maar als ik lees wat ze in frankrijk allemaal hebben, Nat Loopback en Upnp, dan zit ik toch wel te balen. Dat zijn nu net twee dingen die ik best goed kan gebruiken.

Maar dat IPTV gaat toch helemaal niet goed werken. Ik bedoel, ik haal hier 12Mbit/s max en dan heb je net 3 kanalen ofzo die daarin passen en zeg dan maar bye bye tegen browsen/downloaden.
IPTV zullen ze nooit met ADSL2+ als onderliggende techniek gaan inzetten. Het kan de data gewoonweg niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 00:10
Ben al 3 jaar ofzo tevreden gebruiken van Orange ADSL Family. Ben begonnen met Wannado (staat ook nog op mijn Livebox). Op 24 april is het ding in storing gegaan, en daarna heeft de Livebox minimaal een week niet gewerkt. Daarna doet hij het af en toe. Nu werkt ie weer (doh!) maar de snelheid is dramatisch.. Voor de test een NZB ingeladen in Newsleecher, en waar ik normaal 1,5MB/s haal, is het nu 150kB/s.

Helpdesk meerdere malen gesproken. Alle noob testjes netjes doorlopen, medewerker had geen oplossing, dus is er een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Dat was op de 4e. Tot op heden nog geen reactie gehad. Vanochtend gebeld.. "ze zijn ermee bezig." was het antwoord. Ze konden niet aangeven hoelang het duurt, en wat er aan de hand is. Ook gevraagd naar een andere livebox, maar dat ging niet.. :( Ben nu wel teleurgesteld tbh. Probleem zou in de wijkcentrale kunnen liggen... Ben bang dat het dan een lang verhaal gaat worden.

Ik wacht geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word helemaal gek van Orange....

Ik ben vorig jaar twee keer verhuidsd, waarbij er twee keer 50,- euro in rekening gebracht werd. Op 01-12-2007 ben ik mijn woning ingetrokken. De verhuizing was geregeld en ik had internet, niks aan de hand. Pas op 07-02-2008 werden de 50,- euro verhuiskosten in rekening gebracht. Ik dacht toen dat ik die al lang had betaald... dus ik liet de 50,- euro terug storten.

In maart 2008 kreeg ik een brief waarin stond dat ik afgesloten zou worden i.v.m. wanbetaling!! Geen waarschuwing, geen herinnering niets! Ik heb meteen gebeld naar hun klanten'service'. Ondanks dat ik nog gewoon internet had, en ik het bedrag meteen overgemaakt had kon er niks aan gedaan worden, 'ik was al afgesloten', zo vertelde de medewerkster mij. Een week heeft het nog geduurd, voordat ik afgesloten werd. Pas 30 maart 2008 zou het signaal compleet van de lijn zijn, waardoor ik vanaf DIE datum pas nieuw internet kon aanvragen....

Na rondvraag bleek dat Orange mij wederom het snelst zou kunnen aansluiten, per 22 april 2008.
Zo gezegd zo gedaan. Na de verhuiskosten betaald te hebben, moest ik 50,- euro afsluitkosten betalen én nog eens 12,50 euro voor het retour zenden van de oude livebox. Bovendien kreeg ik vorige week een brief van Intrum Justitia, of ik even 112,50 over wilde maken. Onduidelijk blijft waarvoor dát is. Er is nooit achterstand in betalingen ontstaan (behoudens de 50,- euro genoemd). Tel. contact met Orange daarover heeft geen zin, 'het dossier is naar Intrum'. Intrum Justitia weet ook niet precies waar het van is...

Ondertussen is het dus al bijna half mei en heb ik nog steeds geen internet. Ik zit nu dus al vanaf 20 maart '08 zonder internet thuis en wordt aardig gek.

Voordat een technische dienst het probleem in behandeling neemt ben je minimaal 8 werkdagen verder, ongelofelijk. En die klantenservice van ze kan niets anders dan steeds hetzelfde vertellen, namelijk dat ik moet afwachten. Geen brief, geen mails over dat het langer duurt, helemaal NIETS!

Ik heb al een brief van 2 A4-tjes klaar liggen, maar ik verwacht nog een lange strijd tegemoet te gaan.
Ik eis compensatie van de gemaakte kosten en een vergoeding voor elke dag dat ik geen internet had. Geen idee hoe ze daar mee omgaan, mogelijk dat er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Een bijna-afscheidspost: ben nu gemigreerd naar Telfort, nu wachten op de retourbox. Tot nu toe loopt het soepel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Helsie schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:24:
Een bijna-afscheidspost: ben nu gemigreerd naar Telfort, nu wachten op de retourbox. Tot nu toe loopt het soepel. :P
Bijna-weer-thuis post. Ging na twee jaar van Orange naar Telfort. Nu na drie maanden Telfort weer gauw terug aan het migreren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Lekkere Loempia schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:32:
[...]

Bijna-weer-thuis post. Ging na twee jaar van Orange naar Telfort. Nu na drie maanden Telfort weer gauw terug aan het migreren ;)
Naar Orange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Ja, terug naar Orange. Heeft voorheen altijd vlekkeloos gewerkt. Ik zat eerst naar Alice te kijken, maar daar werd ik al helemaal niet vrolijk van. Dus dan maar weer terug naar het oude vertrouwde werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Laatst online: 12:27
En wat was de reden om weer bij Telfort te vertrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

@ _mcintosh_ : Ik vraag me af of je wel zo sterk staat, aangezien je zelf het probleem hebt veroorzaakt door die € 50 te laten storneren. Dat de administratie van Orange daardoor in de war raakt is wel te verwachten, dat soort geintjes zijn ze totaal niet aan gewend natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Spurlie schreef op zondag 11 mei 2008 @ 01:34:
En wat was de reden om weer bij Telfort te vertrekken?
- Mijn Linksys modem werkte niet goed. Bleek dat veel modems van andere partijen niet goed op hun netwerk werkten. Contact gehad met de technische dienst en die hebben er echt een potje van gemaakt.
- Transits zijn via voornamelijk goedkope partijen. Als je bepaalde connecties echt nodig hebt en het gaat traag of hikt de hele tijd, dan ga je er al snel aan ergeren.
- Snelheid is wel iets beter als Orange, maar komt ook omdat sommige waarden niet verhoogd zijn. Bij Orange is er 1 express verhoogd (weet even niet meer welke), om stabiliteit te waarborgen. Daar zie je dus, dat de stabiliteit toch minder is. Ik heb vaak genoeg even zonder internet gezeten of dat het netwerk plots en paar sec wegviel (geen linesync probleem).

Je kan de poging wagen, omdat ook Orange er soms een potje van maakt. Maar mijn ervaringen sloeg echt alles. Vooral de service is echt belabberd en wachttijden, waar je echt niet vrolijk van wordt.

We ik het sterk wil afraden is de wat meer eisende gebruiker, die nu wel een goeie lijn hier heeft. Het is de besparing dan niet echt waard. Ik zou wachten, tot ze de boel wat meer op orde hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Lekkere Loempia op 11-05-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Mijn reden om juist bij Orange weg te gaan is vooral de prijs. Tevens is Telfort vooralsnog 10% sneller. Verder is het standaard modem van Telfort stukken aangenamer dan die vreemde plastic bak. Tot slot begon de verlenging met steeds een jaar me enigszins de kriebels te geven... Er worden geen nieuwe diensten geïntroduceerd en het is niet duidelijk wat de toekomstplannen zijn. Hierdoor vind ik een vol jaar verlengen een risico. Snelheid was altijd vrij redelijk, en stabiel. Maar ik zeg altijd maar zo: hoe goedkoper het is, hoe minder je ervan hoeft te verwachten. Nu maar hopen dat ik dat niet zal gaan ondervinden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Helsie schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:51:
Mijn reden om juist bij Orange weg te gaan is vooral de prijs. Tevens is Telfort vooralsnog 10% sneller. Verder is het standaard modem van Telfort stukken aangenamer dan die vreemde plastic bak. Tot slot begon de verlenging met steeds een jaar me enigszins de kriebels te geven... Er worden geen nieuwe diensten geïntroduceerd en het is niet duidelijk wat de toekomstplannen zijn. Hierdoor vind ik een vol jaar verlengen een risico. Snelheid was altijd vrij redelijk, en stabiel. Maar ik zeg altijd maar zo: hoe goedkoper het is, hoe minder je ervan hoeft te verwachten. Nu maar hopen dat ik dat niet zal gaan ondervinden... ;)
Terecht ook, zijn meer genoeg goede ervaringen in het andere topic van Telfort. Al ben ik meer een type, waarbij de lijn gewoon goed moet werken en meer vraag ik ook niet. Het interesseert mij echt geen donder watvoor extra services ze hebben, waar ik niet op zit te wachten. Ik wil gewoon een betrouwbare lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 15:41
Vandaag was de router vast gelopen. Kreeg wel signaal maar kon em niet benaderen via LAN. En internet zat er al helemaal niet in. Harde reboot, en alles draaid weer als vanouds. Ping is stukken beter, en ik kan de router weer benaderen.

Iemand tips hoe je de router automatisch wekelijks kan laten rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Ik zit nu al bijna 3 maanden met een vreemd probleem. Op compleet willekeurige momenten valt de lijn compleet weg en reset mijn livebox zichzelf. Er klinkt een klik, de lampjes knipperen, enz. Na ongeveer 30 seconden is er weer verbinding. Men voert een lijnmeting uit en ziet signaal staan. Daar is het voor hen mee afgedaan.

Dit kan 1 keer in de week voorkomen of 10 keer in 10 minuten. Het is een aantal weken goedgegaan maar is nu terug met een vengeance. Ik word er knettergek van. Tijdens het surfen of online gamen is het erg frustrerend. Nu heb ik al 3 verschillende modems van Orange ontvangen en blijven ze mijn tickets sluiten. De eerste lijn zijn onnozelaars die niet luisteren en ik moet mijn verhaal continu blijven herhalen. Terugbel afspraken worden niet nagekomen.

Kortom: Ik ben Orange spuugzat. Ik vermoed echter dat het oorspronkelijke probleem in de lijn van KPN ligt. Zou overstappen naar een andere (duurdere) provider daar invloed op kunnen hebben? Persoonlijk vermoed ik van niet.

Edit: Omdat ik nieuwsgierig was naar Alice heb ik dat topic even bekeken. Wat ik ondervind wordt daar consistent 'klapperlijn' genoemd. Wordt veroorzaakt door te veel aansluitingen op dezelfde lijn.

Nog even googlen en zo en ik weet het zeker. Vanmiddag na het werk maar eens bellen naar Orange zodat ik hen kan gaan uitleggen wat het probleem nu is. :') En hoe ze het kunnen oplossen. (snelheid downgraden)

[ Voor 17% gewijzigd door harlekein op 12-05-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

MensionXL schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:12:
[...]

Natuurlijk ligt dat niet aan Orange, maar eerder aan YouTube. En het is ook logisch dat het overdag sneller zal gaan dan 's avonds, want het is in teh USA immers dan nog nacht als jij net in de middag zit te YouTuben, en als het avond is, draaien de rollen om. :) (Tenzij je op YouTube UK zit)

Beetje nadenken hoor. :P En niet gelijk domweg iets de schuld ervan geven terwijl dat geheel onterecht is.
Een beetje vertraagde reactie, maar ik had over je post heen gelezen.

Ik snap niet wat er zo natuurlijk is aan jouw stelling dat het aan Youtube ligt. Ik denk heel goed na en ik zie geen enkele reden om Youtube de schuld te geven. Youtube is slechts een voorbeeld, en ik heb die problemen op meer sites. Zelfs Tweakers.net is regelmatig niet vooruit te branden en dat is toch een prima snelle site zou ik zeggen. Ik merk gewoon dat het netwerk van Orange de laatste maanden flink achteruit is gegaan. Een paar maanden geleden kon ik nog met meer dan 1Mbyte/s Torrents binnenhalen, nu ben ik blij als ik een keer de 700 kbyte haal, maar schommel ik meestal veel lager, rond de 400.

De upload is perfect en stabiel, maar downloaden gaat tegenwoordig echt flut. Aangezien T-Mobile ook geen idee heeft wat ze met Orange Breedband aanmoeten, denk ik dat het eens tijd wordt om over te stappen naar een betere en waarschijnlijk een wat duurdere provider (dus geen Telfort/Alice of andere budgetproviders). Ik wil gewoon kwaliteit en altijd een stabiele verbinding en Orange levert dat niet de laatste maanden. Ik ben ruim anderhalf jaar tevreden gebruiker geweest, maar het gaat nu echt een stuk slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Noxa schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:07:
Vandaag was de router vast gelopen. Kreeg wel signaal maar kon em niet benaderen via LAN. En internet zat er al helemaal niet in. Harde reboot, en alles draaid weer als vanouds. Ping is stukken beter, en ik kan de router weer benaderen.

Iemand tips hoe je de router automatisch wekelijks kan laten rebooten?
Waarom niet een exemplaar die je helemaal niet hoeft te rebooten ;) Een reden waarom ik geen Livebox zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elwood Blues schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:26:
@ _mcintosh_ : Ik vraag me af of je wel zo sterk staat, aangezien je zelf het probleem hebt veroorzaakt door die € 50 te laten storneren. Dat de administratie van Orange daardoor in de war raakt is wel te verwachten, dat soort geintjes zijn ze totaal niet aan gewend natuurlijk.
Persoonlijk vind ik het vreemd dat verhuiskosten 3 maanden daarna pas worden afgeschreven, maar op zich heb je een punt.

Maar de gang van zaken daarna, meteen een afsluiting en het feit dat ik meteen bel en geld overmaak terwijl ik nog internet heb en ze niets doen om afsluiting te voorkomen... gaat me allemaal net iets te snel...

Morgen zou ik (na ruim 3 weken over de aangegeven datum) aangesloten moeten worden, maar ik heb er een hard hoofd in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw, ik kan in de voorwaarden helemaal niets vinden over afsluitkosten...
Kan het zo zijn dat Orange afsluitkosten in rekening brengt zonder dat dat in de algemene voorwaarden staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:58
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 05:59:
Btw, ik kan in de voorwaarden helemaal niets vinden over afsluitkosten...
Kan het zo zijn dat Orange afsluitkosten in rekening brengt zonder dat dat in de algemene voorwaarden staat?
Ik wel, artikel 11.8 (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orange zuigt echt bigtime.

had ik eerst al gepost over de stilzwijgende verlenging van orange (zat bij wanadoo), heb ik nu weer een leuk probleem erbij.

Altijd trainde mijn modem in op 16 mbit. Dat is na een jaar gezakt naar ongeveer 15mbit(gedaan door orange om problemen met telefonie op te lossen), maar sinds een aantal maanden traint ie maar in op 11 mbit.

Gebeld met orange, en moest eerst alle kabels checken, vervangen etc. Nog steeds intrainen op 11 mbit. Toen weer gebeld, en de technische dienst zou het e.e.a. onderzoeken.

Uit het onderzoek kwam het volgende naar voren:er zit een probleem in mijn koperlijn omdat ze een hele hoge weerstand meten.(27 Kohm,whatever that maybe). Ze konden een monteur langs laten komen, maar (en dit herhaalde ze letterlijk 4 keer), als de fout bij mij lag, dan moest ik betalen voor monteurkosten. Ik heb de monteur langs laten komen, en die constateerde geen hoge weerstand, hij heeft de modem vervangen, en ook deze trainde in op 11 mbit. Ik vertelde het verhaal aan de monteur, van de hoge weerstand, en dat kon het volgens hem niet zijn, omdat mijn upload nog steeds 1 mbit was, en mijn download 11. Vervolgens moest hij van Orange naar de wijkcentrale. Een week later wordt ik door orange gebeld met de mededeling:"meneer, we hebben niets kunnen vinden, we hebben nieuwe modem opgestuurd, en een installateur laten kijken, het ligt aan uw oude kpn lijn".Bekijk het maar en tot ziens.

Wat kan ik nu doen... heb het gevoel dat ik wordt genaaid. Kan ik ze in gebreke stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ik leefde in de heilige veronderstelling dat de Orange Technische Dienst een groot zwart gat was waarin alle klachten en problemen verdwenen. Maar vandaag werd ik dan eindeljk gebeld, met de vraag hoe het ervoor stond met mijn telefonieproblemen. Precies vandaag ben ik echter overgezet naar XS4ALL. Werd een grappig gesprek :+

O: Hoe staat het ervoor met uw telefonieproblemen?
Ik: Goed! Ben namelijk per ingang van vandaag overgestapt naar XS4ALL!
O: Oh... Dus de telefonie is ook opgezegd?
Ik: Ja.
O: Dus de problemen zijn opgelost?
8)7 _/-\o_

Zo kan ik ook een hoog succespercentage realiseren, als dit soort calls als 'opgelost' de boeken in gaan :D

[ Voor 4% gewijzigd door Elwood Blues op 13-05-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 09:09

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:58:
...............met de mededeling:"meneer, we hebben niets kunnen vinden, we hebben nieuwe modem opgestuurd, en een installateur laten kijken, het ligt aan uw oude kpn lijn".Bekijk het maar en tot ziens.

Wat kan ik nu doen... heb het gevoel dat ik wordt genaaid. Kan ik ze in gebreke stellen?
Heb ook een paar weken geleden zo'n gesprek met de helpdesk gehad, na een klacht van mij bij Kassa, jammer voor u zoek het maar uit......... prutswerk met een hele grote P, service NULL

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

In mijn laatste gesprek met de Orange helpdesk werd mij verteld dat ze geen oplossing konden vinden en kreeg ik het advies naar een andere provider op te stappen.

Dat is het eerste advies van de Orange helpdesk waar ik iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier weer een zeer ontevreden klant van orange. (amsterdam)

Zat voorheen bij Wanadoo..nooit problemen gehad totdat er meer dan een maand geleden opeens geen internetverbinding meer was (@ knipperde), vreemd!

Ik alle kabels gechecked.. was allemaal prima, telefoon deed het nog gewoon (kpn)

Toen orange gebeld... het bekende verhaaltje, kabels gechecked + vervangen, op alle mogelijke manieren gereset, nieuwe modem gekocht om te testen of de livebox niet stuk was.
Dit heeft allemaal niet geholpen.

Toen had ik de livebox een tijdje uitgezet en toen na een paar uurtjes weer aangezet...en opeens stopte het @ lampje met knipperen en ja hoor er was weer internet. _/-\o_ :D

Dolle pret natuurlijk, totdat ik er achter kwam dat het retetraag was (2 mbit/1mbit) 8)7 (en dat het na 12 minuten weer uitviel)

Toen de helpdesk maar weer eens gebeld, bleek dat de technische dienst net een meting had gedaan in die 12 minuten dat ik even internet had en mijn case mooi op 'OPGELOST' hadden gezet.

Ik heb de helpdesk medewerker verteld dat het internet het eventjes doet als ik mijn livebox een tijdje uitzet en dan weer aan..hij zou het doorgeven aan de technische dienst.

Tot vandaag heb ik eigenlijk nog niks van de TD gehoord..wel heel vaak met de helpdesk gebeld, maar die kunnen je alleen maar aan het lijntje houden door te vertellen dat ze er mee bezig zijn.. maar doorverbinden ho maar.

ik kan van mijn contract af en overstappen(langer dan 21 dagen geen inet) maar voor ik dan weer ben aangesloten ben ik weer een maand verder..

Iemand een idee wat ik nog kan doen? ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:17:
Klinkt een beetje als mijn verhaal van een paar posts terug. Overstappen nu het kan. Ik heb ook geen zin in de administratieve rompslomp en de kans dat het gras elders ook niet groener is, maar de klapperlijn, zoals dat heet, is nog frustrerender.

Ik zit te denken aan TweakDSL. Of misschien moet ik maar gewoon de portomonnaie opentrekken en voor XS4ALL gaan. Duur, maar in ieder geval minder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 00:10
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:17:
Hier weer een zeer ontevreden klant van orange. (amsterdam)

Zat voorheen bij Wanadoo..nooit problemen gehad totdat er meer dan een maand geleden opeens geen internetverbinding meer was (@ knipperde), vreemd!

Ik alle kabels gechecked.. was allemaal prima, telefoon deed het nog gewoon (kpn)

Toen orange gebeld... het bekende verhaaltje, kabels gechecked + vervangen, op alle mogelijke manieren gereset, nieuwe modem gekocht om te testen of de livebox niet stuk was.
Dit heeft allemaal niet geholpen.

Toen had ik de livebox een tijdje uitgezet en toen na een paar uurtjes weer aangezet...en opeens stopte het @ lampje met knipperen en ja hoor er was weer internet. _/-\o_ :D

Dolle pret natuurlijk, totdat ik er achter kwam dat het retetraag was (2 mbit/1mbit) 8)7 (en dat het na 12 minuten weer uitviel)

Toen de helpdesk maar weer eens gebeld, bleek dat de technische dienst net een meting had gedaan in die 12 minuten dat ik even internet had en mijn case mooi op 'OPGELOST' hadden gezet.

Ik heb de helpdesk medewerker verteld dat het internet het eventjes doet als ik mijn livebox een tijdje uitzet en dan weer aan..hij zou het doorgeven aan de technische dienst.

Tot vandaag heb ik eigenlijk nog niks van de TD gehoord..wel heel vaak met de helpdesk gebeld, maar die kunnen je alleen maar aan het lijntje houden door te vertellen dat ze er mee bezig zijn.. maar doorverbinden ho maar.

ik kan van mijn contract af en overstappen(langer dan 21 dagen geen inet) maar voor ik dan weer ben aangesloten ben ik weer een maand verder..

Precies mijn klacht!!! Ik wacht sinds 28 april op een oplossing. Gister helemaal geen verbinding. Volgens de TD zit het in de wijkcentrale, en de Helpdesk kan niet inzien hoever de TD ermee bezig is. Helpdesk gaf expliciet aan dat zij geen contact opnemen. Je moet dus afwachten, en als je verbinding het een paar dagen weer optimaal doet, dan kan je ervan uitgaan dat het weer werkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Wel, ik heb inmiddels al een ruime maand de snelheidsverhoging. Helaas valt het hier uit op 6mbit vanwege de afstand tot de centrale. Maar goed, daar had ik al rekening mee gehouden.

In het begin ging het eigenlijk prima. Usenet snelheid viel beduidend hoger uit (was nog wel wat onstabiel, maar haalde toch met regelmaat meer dan 600kB/s). Ook downloaden via websites (HTTP verkeer) was gewoon sneller.

Maar het is duidelijk bergafwaarts gegaan. Vooral het usenetverkeer. Nu kom ik nooit meer boven de 500kB/s en hangt het meer rond de 450kB/s. Amper een verbetering. En terwijl ik voorheen via Planet ook met Eweka gewoon de 640kB/s haal die ik maximaal kan halen.

Dankzij de Kassa actie heb ik wel vaak contact gehad met Orange, zo ook belde net iemand me op. Even de waardes in de livebox gecontroleerd waar uit bleek dat de SNR marge van ver weg té hoog was (13 dB), middels een nieuwe telefoonkabel (die bij de Livebox zat) is deze nu 10dB wat normaal is. Echter merk ik totaal geen verschil in snelheid.

Ook verzekerde hij me dat Orange het usenet verkeerd NIET kneep in tegenstelling tot andere providers. Wel zou het mogelijk zijn dat KPN het doet in de centrale ofzo. Kan dat?

Of zijn er andere oplossingen waardoor ik het usenet verkeer sneller kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik stap per eind mei over op Telfort, duurt mij te lang met die snelheidverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hier ligt Orange eruit. Lijkt een landelijke storing te zijn van gisteren, maar ik weet nu niet zeker of m'n telefoonkabel kapot is (want hij deed wel vaker raar :P) of dat het gewoon die storing is :P Zijn er meer mensen zonder ADSL (op het Orange netwerk) nu?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Hier werkt hij "gewoon" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:15:
[...]

Heb ook een paar weken geleden zo'n gesprek met de helpdesk gehad, na een klacht van mij bij Kassa, jammer voor u zoek het maar uit......... prutswerk met een hele grote P, service NULL
gelukkig ben ik per 1 november pleitos.. stelletje amateurs daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

WTF, ik sloot net m'n Livebox direct op m'n ISRA-punt aan, en hij kon geen verbinding maken. Dus ik probeerde m'n oude Speedtouch 510 en daar heb ik nu ineens internet mee? :? Terwijl m'n Livebox al 2 dagen nu niet kan connecten.

WTF? 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:58
MensionXL schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:49:
WTF, ik sloot net m'n Livebox direct op m'n ISRA-punt aan, en hij kon geen verbinding maken. Dus ik probeerde m'n oude Speedtouch 510 en daar heb ik nu ineens internet mee? :? Terwijl m'n Livebox al 2 dagen nu niet kan connecten.

WTF? 8)7
Als ik deze verhalen zo hoor dan ben ik blij dat ik juist voor het ADSL-abonnement ben gegaan waar géén Livebox bij wordt geleverd (Orange ADSL, zonder telefonie). Want na de aanloopproblemen met de aansluiting heb ik verder een prima verbinding! Mijn 4 Mbit/s-verbinding traint in op 5,5 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:49:

WTF? 8)7
typisch geval van kapotte Livebox, lijkt me. had dat een paar weken terug ook. van het ene op andere moment (gedurende de nacht) geen verbinding meer. na een eerste fluttelefoontje met de helpdesk (verbind de Livebox maar direct aan het ISRA-punt) werd later toch een call aangemaakt. uit metingen in de centrale kwam niks. bij het huisbezoek van de monteur bleek binnen een paar minuten dat het modem kapot was (het webinterface werkte overigens nog wel). al met al toch ruim 3 weken zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:59:
[...]

typisch geval van kapotte Livebox, lijkt me. had dat een paar weken terug ook. van het ene op andere moment (gedurende de nacht) geen verbinding meer. na een eerste fluttelefoontje met de helpdesk (verbind de Livebox maar direct aan het ISRA-punt) werd later toch een call aangemaakt. uit metingen in de centrale kwam niks. bij het huisbezoek van de monteur bleek binnen een paar minuten dat het modem kapot was (het webinterface werkte overigens nog wel). al met al toch ruim 3 weken zonder internet.
Hmm vreselijk, totaal geen zin in nu. Heb ook VoIP dus dat gaat op dit moment dus mooi ff verloren. :/ Zit er eigenlijk over te denken om maar gelijk over te stappen naar een andere ISP ofzo, heb eigenlijk ook niet meer zo'n zin in die shitbox :| en VoIP wil ik toch wel omdat het voor ons voordeliger is.

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 16-05-2008 17:03 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:02:
[...]

Hmm vreselijk, totaal geen zin in nu. Heb ook VoIP dus dat gaat op dit moment dus mooi ff verloren. :/ Zit er eigenlijk over te denken om maar gelijk over te stappen naar een andere ISP ofzo, heb eigenlijk ook niet meer zo'n zin in die shitbox :| en VoIP wil ik toch wel omdat het voor ons voordeliger is.
Als het je lukt om het gesprek met de helpdesk een beetje te sturen (er erg de nadruk op leggen dat er iets mis is met de livebox), zouden ze je zomaar direct een nieuwe kunnen toesturen. Dan ben je binnen een paar dagen weer up and running.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:56:
[...]

Als het je lukt om het gesprek met de helpdesk een beetje te sturen (er erg de nadruk op leggen dat er iets mis is met de livebox), zouden ze je zomaar direct een nieuwe kunnen toesturen. Dan ben je binnen een paar dagen weer up and running.
Dat was bij dus wel zo (wel eerst twee mislukte telefoontjes). Hadden ze direct dezelfde dag een nieuwe opgestuurd zonder tussenkomst van de technische dienst, wat iets meer tijd zou vergen. Het blijven een stel amateurs daar en ik denk er dan ook aan om over te stappen op de kabel (Ziggo tegenwoordig bij ons).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:56:
[...]

Ja ben ik zoieso al van plan om te doen, ik heb gewoon als bewijs dat m'n oude modem wel werkt, dus waarom zou de LB dan niet werken? Er zijn ook geen storingen bekend, dus daar kunnen ze ook al niet op afgaan.

En ik ben al bijna 2 jaar klant dus hopelijk zullen ze ook niet zo moelijk doen, want anders zullen ze ook van mij de wind van voren krijgen, in hun tijdvergende praktijkjes heb ik 0,0 zin.
Amiet01 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:00:
[...]

Dat was bij dus wel zo (wel eerst twee mislukte telefoontjes). Hadden ze direct dezelfde dag een nieuwe opgestuurd zonder tussenkomst van de technische dienst, wat iets meer tijd zou vergen. Het blijven een stel amateurs daar en ik denk er dan ook aan om over te stappen op de kabel (Ziggo tegenwoordig bij ons).
Tjah maargoed, als het goed werkt, heb ik die crapdesk niet nodig. Ik bel alleen maar naar een helpdesk als de fout bij hun ligt. (en als ik hier 100% zeker van ben, zoals in dit geval de Livebox)

Dat die 'behulpzame' helpdesk 0,20EUR per minuut moet kosten vind ik ook dwaas, dat is toch geen service? :? En zeker niet als het gaat om een iets dat aan hun te danken is, zij leveren de Livebox en bieden hier ook 'support' op, maar het kost je wel klauwen met geld. :/

Trouwens, toen ik gisteren belde was het erg druk en zouden ze mij vandaag terugbellen. (nog steeds geen telefoontje gehad) Kan ik hierop vertrouwen of houden ze mij aan het lijntje?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Wat ik wel erg grappig en absurd vind is het volgende. De snelheid van mijn verbinding was voorheen rond de 12 Mbits/s. Die was een aantal maanden gedaald naar 7 Mbits/s met een instabiele verbinding. Instabiele verbinding lag aan Livebox dus kreeg ik een nieuwe. De snelheid is nu wel iets omhoog gegaan (9 Mbits/s), maar is nog steeds geen 12 Mbits, terwijl de medewerker zelfs zei dat ik wel 13-16 zou moeten kunnen halen gezien de afstand tot de centrale. Sluit ik de Livebox direct aan op het IRSA-punt is de verbinding nog langzamer!!! Dat wordt dan namelijk 2 Mbits/s ipv 9 Mbits/s met een telefoonkabel van 20 m lang. Zij raden zo'n lange kabel echter ten zeerste af gezien de kwaliteitsverlies, maar heb hier verder in 5 jaar ADSL nog nooit last van gehad.

Weet iemand nou hoe de snelheidsdaling kan ontstaan als ik de Livebox nou dichterbij het ISRA punt aansluit?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
Amiet01 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:03:
Wat ik wel erg grappig en absurd vind is het volgende. De snelheid van mijn verbinding was voorheen rond de 12 Mbits/s. Die was een aantal maanden gedaald naar 7 Mbits/s met een instabiele verbinding. Instabiele verbinding lag aan Livebox dus kreeg ik een nieuwe. De snelheid is nu wel iets omhoog gegaan (9 Mbits/s), maar is nog steeds geen 12 Mbits, terwijl de medewerker zelfs zei dat ik wel 13-16 zou moeten kunnen halen gezien de afstand tot de centrale. Sluit ik de Livebox direct aan op het IRSA-punt is de verbinding nog langzamer!!! Dat wordt dan namelijk 2 Mbits/s ipv 9 Mbits/s met een telefoonkabel van 20 m lang. Zij raden zo'n lange kabel echter ten zeerste af gezien de kwaliteitsverlies, maar heb hier verder in 5 jaar ADSL nog nooit last van gehad.

Weet iemand nou hoe de snelheidsdaling kan ontstaan als ik de Livebox nou dichterbij het ISRA punt aansluit?
Volgens mij is je bekabeling kapot. Of binnen huis, of vanaf IRSA tot de kast buiten of zelfs tot server. Had namelijk hetzelfde toen ik orange adsl bestelde en de snelheden waren 8Mbit i.p.v. 14-16Mbit en up was maar 500Kbit. Na veel bellen enzo kwam een monteur en checkte de kabels en er bleek dat er eentje kapot was waardoor alles over 1 draadje moest. Monteurs hebben andere kabeltje aangesloten(buiten kast). Probleem verholpen: 14-15Mbit down, 1Mbit Up

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje: de download snelheid voor gebruikers ligt tegenwoordig wel erg hoog. 2-3 meg per seconde als je geluk hebt. Maar waarom is de upload-snelheid dan altijd gelimiteerd tot hoogstens 1 mbit (een achtste van een megabyte)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:52:
vraagje: de download snelheid voor gebruikers ligt tegenwoordig wel erg hoog. 2-3 meg per seconde als je geluk hebt. Maar waarom is de upload-snelheid dan altijd gelimiteerd tot hoogstens 1 mbit (een achtste van een megabyte)?
met de adsl versie die we hier in nederland gebruiken kan het simpelweg niet hoger dan 1 komma nogwat mbit per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn probleem hebben ze nu bij KPN neer gelegd.

Snap er geen ene reet van. Maanden lang doet mijn Orange verbinding het prima, vervolgens sluiten ze me af en kunnen ze me niet terug aansluiten, terwijl er aan de bekabeling helemaal niets veranderd is. Enige wat gebeurd is, is dat er een andere Livebox tussen gezet is (zonder gaaf lichtje :( )

Hoe kan het dan toch zijn dat er ineens geen verbinding gemaakt kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:36

The Legend

*Plop*

Vandaag van Orange naar Telfort gemigreert. Van net 10mbit met de Livebox naar 13,8Mbit met de Zyxel. Voor de mensen die nog twijfelen :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 19:06

FikkieHo

Wokmaster

Hallo, heeft iemand al 8mbit in plaats van 4mbit.. Maandje terug hadden veel mensen een mail gestuurd. Bij mij is het nog steeds 4mbit, misschien hebben andere nu wel eindelijk 8?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birkoff
  • Laatst online: 21-07 16:45

Birkoff

Pim

Begin vh jaar kwam ik er dus ook achter dat mijn abo stilzwijgend was verlengd :-( glad vergeten op te zeggen..
ik betaal voor de 20 Mbit Orange family incl bellen gemiddeld 42 euro per maand best duur zeker als ik eigenlijk niet vaak met die vaste telefoon bel..

nu gaan we dus eind mei verhuizen dus heb geprobeerd onder het abonnement uit te komen maar moesten dus het abo meenemen naar de nieuwe woonplaats volgens de helpdesk destijds, de postcode was toen alleen nog niet bekend (nieuwbouw huis)..

paar maanden geleden de postcode check gedaan voor de postcode die nu wel bekend was en wonder boven wonder was adsl van orange niet beschikbaar :D
meteen bij de gemeente van de nieuwe woonplaats een bewijs van inschrijving gehaald dat ik eind mei ga verhuizen en deze samen met een aangetekende brief verstuurd dat ik van mijn abo af wil sluiten omdat ze niet kunnen leveren op de nieuwe postcode..

toen gebeurde het..kregen een e-mail 3 dagen later met de melding dat het abo werd afgesloten op 3-2-2009 conform het opzegtermijn blablabla.. ik zo WHAT! :(

toch maar weer een telefoontje naar de helpdesk, want volgens de voorwaarden mag je gewoon ontbinden wanneer niet leverbaar op het nieuwe adres. Gelukkig een vrouw aan de lijn die de brief nogmaals heeft opgezocht en concludeerde dat er een fout was gemaakt, ze ging het direct in orde maken en we kregen gelukkig 3 dagen later een brief met wel de juiste afsluitdatum (eind mei). _/-\o_
Als ik dus niet had gebeld hadden ze me nog ff mooi 9 maarnden x40 euro aan me verdiend..

Meteen Telfort aangevraagd op de nieuwe postcode want die was wel beschikbaar wwoohooo gaan we mooi van 42 nar 20 euro in de maand :9

dus advies: wil je je Orange abonnement opzeggen: koop een nieuwbouw huis 8)

Mendix expert www.appronto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik download nu van iemand die 10mbit up heeft kan dat, kabel perhaps?

trouwens een kennis van mij heeft toen orange proberen aante vragen. na mijn slechte oordeel heeft ie nogeens zitten bellen met orange en kwam tot de conclusie dat ie gelijk telefonisch de aanvraag maar moest opzeggen (modem had ie nog niet gekregen), zo gezegd. paar dagen later toch die modem ontvangen! mocht ie het gewoon houden van de orange helpdesk! ik zeur al tijden om een nieuwe livebox, krijgt hij er gewoon 1!!
hij zit nu ook bij (tromgeroffel) telfort. en gebruikt de modem van orange met telfort ipv die van telfort.

zou ik die telfort modem kunnen proberen, of krijg ik dan geen IP meer toegewezen van orange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:23
Orange stopt m.i.v. vandaag om Adsl via het KPN netwerk te leveren voor nieuwe klanten, ook de tarieven zijn veranderd :
Per vandaag stopt Orange met de verkoop van abonnementen via het KPN netwerk. Orange gaat zich volledig focussen op hun eigen netwerk.

Tevens wijzigt Orange per vandaag de actieprijzen voor nieuwe klanten.

Orange ADSL € 11,50 per maand
Orange ADSL Extra € 14,00 per maand
Orange ADSL + Telefonie € 17,50 per maand
Orange ADSL Extra + Telefonie € 20,00 per maand

Na 12 maanden betaalt de klant het normale tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
tvdoc schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:00:
Orange stopt m.i.v. vandaag om Adsl via het KPN netwerk te leveren voor nieuwe klanten, ook de tarieven zijn veranderd :
Per vandaag stopt Orange met de verkoop van abonnementen via het KPN netwerk. Orange gaat zich volledig focussen op hun eigen netwerk.

Tevens wijzigt Orange per vandaag de actieprijzen voor nieuwe klanten.

Orange ADSL € 11,50 per maand
Orange ADSL Extra € 14,00 per maand
Orange ADSL + Telefonie € 17,50 per maand
Orange ADSL Extra + Telefonie € 20,00 per maand

Na 12 maanden betaalt de klant het normale tarief.
Wat ik op de site zie: "Heb je al geen vast KPN telefoonabonnement meer? Ook dan kun je Orange ADSL bestellen. Het eerste jaar betaal je nu geen € 9,95 maar slechts € 5 per maand extra. Stap eenvoudig over van je kabel- of internetten en bellen abonnement."

Daarnaast bij ADSL Extra € 15,- : "na 12 maanden € 23,95"

Nu betaal ik iets van €35,- zonder tel te gebruiken...denk om naar telfort te migreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32
Maar die € 23,95 is zonder € 9,95 lijnhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 00:05
Zou iemand mij feedback kunnen geven over deze getallen. Ik zit vanaf de aanvang in december op 2 Mb (zou 4 Mb moeten zijn, Livebox hangt zowat op het ISRA punt), terwijl ik daarvoor met Orange lite op 3 Mb zat (met Speedtouch modem met 5 meter kabel ertussen).

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 512 Kb
DownStream 2048 Kb
Afname Dichtbij : 16.0 (dB)
Ver weg : 8.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 31 (dB)
Ver weg : 24 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Ik ken de uitleg van de omschrijvingen, maar ik zou graag willen weten of de kwaliteit van de getallen de ideale situatie benadert. Ik denk namelijk van niet als ik de verschillende reacties zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

BlondMM schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:02:
Zou iemand mij feedback kunnen geven over deze getallen. Ik zit vanaf de aanvang in december op 2 Mb (zou 4 Mb moeten zijn, Livebox hangt zowat op het ISRA punt), terwijl ik daarvoor met Orange lite op 3 Mb zat (met Speedtouch modem met 5 meter kabel ertussen).

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 512 Kb
DownStream 2048 Kb
Afname Dichtbij : 16.0 (dB)
Ver weg : 8.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 31 (dB)
Ver weg : 24 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Ik ken de uitleg van de omschrijvingen, maar ik zou graag willen weten of de kwaliteit van de getallen de ideale situatie benadert. Ik denk namelijk van niet als ik de verschillende reacties zo lees.
Lijkt met duidelijk... Je download is te laag. Heb je ze al gebeld? Want dit klopt niet. Je zegt het zelf al. Ik had eerst 3Mb en nu nog maar 2... Compensatie vragen want je krijgt niet waarvoor je betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Laatst online: 02-10 17:29
Ik heb nu sinds een paar maanden orange met telefonie, maar wordt er echt gek van. Het gebeurt nog regelmatig dat ik geen goede snelheid heb en nu knalt de livebox er ook nog is 5x per dag (sinds deze week). Wat baal ik dat ik xs4all heb opgezegt zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 08:02

dfr0st

Geel is mooier

nou bij mij zijn de problemen eindelijk ook begonnen, nou eigenlijk bij mijn huisbaas. Die kreeg een telefoontje of we kosteloos overgezet konden worden naar een abbo zonder lijnhuur van de kpn.
Maar dat wist ik dus niet, dus opeens deed internet het niet, heeft een week geduurd. Niet leuk als je webdesigner bent.
Komt nog eens bij dat we hier in huis ISDN hebben en de download snelheid niet eens echt omhoog is gegaan omdat 8mit de max is.
Toen kregen we opeens een nieuwe modem binnen, na het aansluiten doet gelukkig internet het weer maar de uptime valt te wensen over. Hij verliest constant de DSL verbinding, en dat laat de speedtouch modem dan ook gelijk weten gelukkig.
Nu ben ik vooral overdag blij als ik een uptime heb van 30 min meestal klapt hij bij een beetje internetten er al na 5 min ermee. Vanavond even de inlog/persoons gegeven van mijn huisbaas vragen en de klantenservice maar eens bellen.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
dfr0st schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:29:
nou bij mij zijn de problemen eindelijk ook begonnen, nou eigenlijk bij mijn huisbaas. Die kreeg een telefoontje of we kosteloos overgezet konden worden naar een abbo zonder lijnhuur van de kpn.
Maar dat wist ik dus niet, dus opeens deed internet het niet, heeft een week geduurd. Niet leuk als je webdesigner bent.
Komt nog eens bij dat we hier in huis ISDN hebben en de download snelheid niet eens echt omhoog is gegaan omdat 8mit de max is.
Toen kregen we opeens een nieuwe modem binnen, na het aansluiten doet gelukkig internet het weer maar de uptime valt te wensen over. Hij verliest constant de DSL verbinding, en dat laat de speedtouch modem dan ook gelijk weten gelukkig.
Nu ben ik vooral overdag blij als ik een uptime heb van 30 min meestal klapt hij bij een beetje internetten er al na 5 min ermee. Vanavond even de inlog/persoons gegeven van mijn huisbaas vragen en de klantenservice maar eens bellen.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
De laatste nieuws waren dat Orange op eigen netwerk zou overstappen, misschien heeft het daar iets mee te maken. Ik heb hier gemerkt dat er overdag iets van 3-4 uur geen internet was, 3 keer zelfs in 1 week! Ben echt niet blij...heb mijn Livebox bijna kapotgeslagen, dacht dat er daar aan lag!!! Misschien lag het daar wel aan :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat zijn eigenlijk je rechten bij dit soort drama verhalen? Ik word morgen aangesloten (als het goed is), hopelijk gaat alles goed maar kun je nog onder je jaarcontract uit bij dit soort wanprestaties? Je kunt Orange toch in gebreke stellen oid? Niet dat ik gelijk het ergste verwacht hoor, maar het is handig om te weten wat je rechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Laatst online: 02-10 17:29
Ik wordt echt gek, heb gisteren gebeld met orange en ik moest een harde reset uitvoeren op mijn modem, dat zou het probleem oplossen. Dit werkt natuurlijk niet. Net weer gebeld en nu gaan ze een port reset doen in de wijkcentrale. Ben benieuwd of dat wat helpt.

Ik denk zelf gewoon dat mijn livebox kapot is, maar bij orange is dat alleen het geval als het waarschuwingslampje gaat branden.

Mijn probleem is dat zeer regelmatig (6x per dag ofzo) mijn internet en telefonie uit valt. De livebox is dan ook niet meer te benaderen via mijn pc. Na de stekker eruit te hebben gehaalt en terug erin te stoppen werkt alles weer even.

Mijn vraag is nu, hebben hun gelijk en ligt het niet aan mijn livebox of is het wel gewoon die gare livebox die het niet doet.

Oja, Omdat ik geen verbinding met de livebox kan maken heb ik ergens storing volgens orange, wat de storing is weten ze niet, maar dat kan de enige reden zijn waarom ik geen verbinding meer kan maken :? (het kan zelfs aan een kapote lantaarnpaal liggen zeggen ze :9 )

Nouja, om dat uit te sluiten gooi ik er straks wel even een draadje tussen. Ik wil gewoon een nieuwe livebox hebben van ze :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Sidekick schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 08:32:
Precies mijn klacht!!! Ik wacht sinds 28 april op een oplossing. Gister helemaal geen verbinding. Volgens de TD zit het in de wijkcentrale, en de Helpdesk kan niet inzien hoever de TD ermee bezig is. Helpdesk gaf expliciet aan dat zij geen contact opnemen. Je moet dus afwachten, en als je verbinding het een paar dagen weer optimaal doet, dan kan je ervan uitgaan dat het weer werkt. :(
Ik kan Nokiatonez en jou de hand schudden, want ik heb dit probleem ook. Werkt bij jullie de zaak ook pas weer als je de livebox een half uur van de spanning haalt en dan weer terugplaatst? Met een beetje mazzel heb ik dan weer 5-15 minuten internet. Mijn klachten zijn midden april begonnen. Ik krijg de indruk dat jullie ook rond deze tijd de problemen hebben gekregen.

Ik woon trouwens in het centrum van Enschede. Meer info kan eventueel even via de mail (tweaker at ramondeklein.nl). Bij mij kan de helpdesk ook niets doen. De TD schijnt er al 2 weken mee bezig te zijn, maar daar heb ik geen statusupdate van gekregen.

Ik ga er vanuit dat als het in de wijkcentrale zit dan overstappen ook geen zin heeft. Klopt dat?

[ Voor 4% gewijzigd door BugBoy op 22-05-2008 12:46 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BugBoy schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:45:
[...]

Ik kan Nokiatonez en jou de hand schudden, want ik heb dit probleem ook. Werkt bij jullie de zaak ook pas weer als je de livebox een half uur van de spanning haalt en dan weer terugplaatst? Met een beetje mazzel heb ik dan weer 5-15 minuten internet. Mijn klachten zijn midden april begonnen. Ik krijg de indruk dat jullie ook rond deze tijd de problemen hebben gekregen.

Ik woon trouwens in het centrum van Enschede. Meer info kan eventueel even via de mail (tweaker at ramondeklein.nl). Bij mij kan de helpdesk ook niets doen. De TD schijnt er al 2 weken mee bezig te zijn, maar daar heb ik geen statusupdate van gekregen.

Ik ga er vanuit dat als het in de wijkcentrale zit dan overstappen ook geen zin heeft. Klopt dat?
Ja, ik herken mijn probleem totaal in dat van jou. Ik heb totaal meer dan een maand gewacht op de TD.

16 april begon de ellende, ze zouden het 20 mei opgelost hebben. 20 Mei kreeg ik mooi te horen dat het aan mij lag en dat ze een monteur langs zullen sturen -over 3 weken want dat wordt allemaal uitbesteed-.

ik heb in totaal iets van 16x naar de HD gebeld.. schandalig gewoon.

Ik heb gisteren mijn abonnement maar opgezegd, dit wordt duidelijk niks. (ze deden trouwens nog erg moeilijk "ja maar ze zijn er mee bezig!, "ik kan u een maand gratis internet aanbieden!") Ja daar heb ik wat aan.. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe bel je naar het buiteland (met orange telefonie)?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 21:41

GVR

zoals altijd met 00 en dan het landnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Vandaag geprobeerd bij Orange op te zeggen, omdat ik al ruim 5 weken met een internetverbinding zit die het 5-10 minuten per dag doet. Dat kan niet, want ik heb wel internet volgens Orange. Als die het drie weken aaneengesloten niet doet, dan kun je pas opzeggen. Schandalig natuurlijk. Als ik mijn livebox niet dagelijks had gereset, dan had ik al 5 weken helemaal geen verbinding en had ik wel kunnen opzeggen :(

Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld en voordat er iets gedaan kan worden moet je ze eerst aangetekend en schriftelijk in gebreke stellen. Mocht je dus een dergelijk probleem hebben dan is het zinnig om tijdig een brief te sturen. Zonder ze schriftelijk in gebreke te stellen kun je namelijk weinig doen. De redenering van Orange dat je af en toe eventjes internet hebt is niet rechtsgeldig.

Ik stuur nu een aangetekende brief en geef ze nog een week om het probleem op te lossen en daarna zal ik de overeenkomst opzeggen. Pas daarna kan ik gaan overstappen naar een andere provider, dus ik zit waarschijnlijk nog wel 3 weken zonder :(

Mocht het allemaal wel lukken dan ga ik nog aan het einde van mijn contract weg bij Orange, want de reactie van de helpdesk ("Sorry meneer, het ligt bij de TD en daar heb ik nog geen reactie van") en de contractafdeling ("Maar meneer, u hebt toch af en toe internet, dus dan kunt u uw contract niet opzeggen. Dat zijn de regels") vind ik niet normaal.

Ik ga naar Alice, want daar kan ik i.i.g. per maand weg.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja hoor, vrienden van mij gingen ook orange bestellen, om mijn aanraden.
Alles ingevult, en het zou gelevert worden over 5 daagjes.
Bellen ze vandaag naar orange:
H = Vrienden
O = Orange

H="Hallo, ik bel even om te vragen of het pakket met de livebox al onderweg is?"
O="Uw naam was?"
H="****"
O="Uhm we hebben een klein probleempje.."
H="Wat dan?"
O="De internetverbinding wordt helemaal niet opgelevert, we zijn vergeten u daarover te bellen!"
H=" :| "

Wtf joh :S Raar gedrag,erg slecht

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennus2006 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:48:
H = Vrienden
O = Orange

H="Hallo, ik bel even om te vragen of het pakket met de livebox al onderweg is?"
O="Uw naam was?"
H="****"
H="Wat dan?"
O="De internetverbinding wordt helemaal niet opgelevert, we zijn vergeten u daarover te bellen!"

Je moet je schamen om zo'n product je vrienden mee aan te smeren.

Of is het alleen selectief blind zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:58:
[...]
Je moet je schamen om zo'n product je vrienden mee aan te smeren.

Of is het alleen selectief blind zijn?
Het werkt bij mij al 2 jaar super;) Daarom deed ik dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennus2006 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:59:
[...]

Het werkt bij mij al 2 jaar super;) Daarom deed ik dat
Jij bent een uitzonderlijk geval, maar om dan meteen er vanuit te gaan dat het net zo zal werken als bij jouw dat noem ik behoorlijk ''tricky'' en al helemaal bij deze provider met meer ontevrede klanten dan tevreden, dit product is verre van stabiel en zal het ook nooit worden.

2 jaar geleden toen het nog de naam Wanadoo had een Family abbonnement gehad met ook een livebox voor een 4mbit lijn. Je moest eens weten hoeveel energy het mij gekost heeft om daar vanaf te komen. Alle problemen die zowel bij kassa/radar/hier/ en andere forums beschreven worden. Had ik ook.

Om maar niet over de juridische procedure gesproken te hebben om er vanaf te komen.

Die vrienden van jouw mogen echt "Orange'' dankbaar zijn dat het niet leverbaar is op hun adres. Want geloof mij jij zou als aansprakelijke gezien worden voor de nachtmerrie die Orange heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:14:
[...]

Jij bent een uitzonderlijk geval, maar om dan meteen er vanuit te gaan dat het net zo zal werken als bij jouw dat noem ik behoorlijk ''tricky'' en al helemaal bij deze provider met meer ontevrede klanten dan tevreden, dit product is verre van stabiel en zal het ook nooit worden.

2 jaar geleden toen het nog de naam Wanadoo had een Family abbonnement gehad met ook een livebox voor een 4mbit lijn. Je moest eens weten hoeveel energy het mij gekost heeft om daar vanaf te komen. Alle problemen die zowel bij kassa/radar/hier/ en andere forums beschreven worden. Had ik ook.

Om maar niet over de juridische procedure gesproken te hebben om er vanaf te komen.

Die vrienden van jouw mogen echt "Orange'' dankbaar zijn dat het niet leverbaar is op hun adres. Want geloof mij jij zou als aansprakelijke gezien worden voor de nachtmerrie die Orange heet.
Ja maar het rare is, bij mijn tante, opa & oma 1 & opa & oma 2 werkt het ook gewoon goed |:(
Ik ben dus niet de enige:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennus2006 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:27:
[...]

Ja maar het rare is, bij mijn tante, opa & oma 1 & opa & oma 2 werkt het ook gewoon goed |:(
Ik ben dus niet de enige:(
Beter lezen knul ;) niemand die dat ontkent dat er ook een x aantal tevreden klanten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

dennus2006 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:48:
H = Vrienden
O = Orange

O="Uw naam was?"
H="****"
H="Wat dan?"

Het beleid is heel simpel bij Orange. Als je niet word opgeleverd wachten ze gewoon tot je zelf een keer belt. Kost hun geen tijd en mankracht en ze verdienen aan de 20c per minuut. Totaal niet klantgericht. Puur op een makkelijke manier (dachten ze >:) ) geld binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Laatst online: 02-10 21:14
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:50:
[...]

Beter lezen knul ;) niemand die dat ontkent dat er ook een x aantal tevreden klanten zijn.
En daarnaast reageren ook alleen de ontevreden klanten in dit soort topics en op andere sites, en de tevreden klanten c.q. waar het gewoon fatsoenlijk bij werkt (wat er vást wel meer zullen zijn) zul je dus niet zo vaak horen.

Momenteel draait hier op de *nogsteeds* 4mbit/1mbit lijn ook alles prima. Livebox draait alweer een maandje zónder problemen, geen last meer van trage lijn (ook niet in de avonduren) en in totaal pas 1 CRC error. Heb dus weinig reden van klagen, op de nogsteeds niet verschenen upgrade na. :)

Hier gaat er de volgende week weer een mail uit mbt de upgrade. Wil wel eens weten waar het blijft. Na een maand moet er toch wel íets verbeterd zijn.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 19:06

FikkieHo

Wokmaster

haha, dit is leuk, ik had ze dus gemailt over weer dat 4mbit lijn. En ik wil dus geld terug, dat ik zeg maar de helft van de snelheid heb, dus ook een kwart van mijn gled terug

Geachte heer, mevrouw,

Zodra de snelheidsproblemen zijn opgelost zal er worden gekeken naar de
financieele kant.

Wat een baklap, zo te zien worden de snelheidsproblemen nooit opgelost en dus krijg ik nooit mijn geld :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zo, vandaag volgens afspraak 'aangesloten' + mijn oude nummer geporteerd. Alles werkt in 1 x, ik moet toegeven, na alle berichten hier had ik dat niet verwacht. Snelheid is ook heel behoorlijk (ik heb het 4mbit abbo en dat haal ik ook gewoon), bellen gaat prima dus tot nu toe geen klachten. Ben benieuwd hoe dit zich op de lange termijn gaat houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Even een update voor mijn situatie:

Ben vorige week vrijdag begonnen met mijn probleem en heb donderdag de week erna pas antwoord gehad op mijn e-mail. (Telefonisch waren ze onbenaderbaar)
Ik zit nu al een week zonder telefonie en zonder Livebox. Ze hebben mijn probleem naar de technische dienst gestuurd, heeft iemand hier ervaring mee? Livebox lijkt defect te zijn.

Ik zit er echt aan te denken om naar een andere ISP te gaan, dit gaat gewoon helemaal nergens over.

Leuk zo'n groot bedrijf, en ook leuk dat je meer geld na het eerste jaar dan anderen (ISP's) rekent, maar doe dan ook beter je best voor de probleemgevallen... Vreselijk. :/

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:50:
[...]

Jij moet juist niet aannemen dat het bij iedereen verkeerd gaat!

Ben Wanadoo klant sinds 2002 en sinds 2005 een Livebox.
Nooit geen problemen (Livebox is niet top, dat klopt!).

Bellen en Internetten gaat perfect. Ik zit wel op het Orange netwerk en niet KPN!
3x tot nu toe naar de helpdesk gebeld en alle 3 de keren vriendelijk te woord gestaan en hun beloftes nagekomen! Ik was echter ook vriendelijk! 1x om op te zeggen. 1x om aan te geven dat ik telefonie wou en 1x om een kapotte livebox (die pas na 2 jaar mee kapte).

Ik heb het alleen opgezegd, omdat ik bij Telfort geen lijntoeslag moet betalen bovenop het abonnement.

Telfort heb ik al (op dikader 2)
en Orange wordt per 30 juni 2008 opgezegd.

3 vrienden
2 ooms
2 buren
1 leraar

Allen op advies van mij aangevraagd (wel ruim 1.5 jaar geleden) en ik heb nog geen klachten gehoord!

[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 23-05-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

vr6-only schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:26:
[...]
Nooit geen problemen (Livebox is niet top, dat klopt!).
Dat is ook klote voor je dat je altijd problemen hebt. :X

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Laatst online: 17-06 10:37
Heb ook al op het orange forum gepost maar tot dusverre weinig feedback daar. Hoe blokkeer ik bijvoorbeeld de poorten van kazaa en limewire? De geavanceerde livebox firewall interface heeft een groot aantal opties waar ikzelf vrij weinig wijs uit wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb tot op heden geen problemen met de helpdesk van Orange. De jongeheer in kwestie heeft mij netjes geholpen. Hij wou mij ook eventueel terugbellen omdat ik mobiel belde.

Nu heb ik het aangesloten en ook de snelheid is naar behoren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn    Verbonden
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1016 Kb
DownStream  12672 Kb
Afname  Dichtbij : 28.2 (dB)
Ver weg : 8.4 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller  119
Firmware    0xe15080a
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  23
ES-teller van 1 dag     0

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29
Om niet het idee te geven dat het bij Orange één en al ellende is kan ik melden dat ik hier nu al een paar maand zonder probleem gebruik maak van m'n Orange verbinding. Op een kleine 2 km van de centrale trek ik ongeveer 12MB, en de upload is zo rond de 95kb/s. Geen klachten dus.

De Livebox is wel wat gevoeliger voor storingen dan een reguliere modem/router, zo heb ik het aantal connecties in uTorrent teruggebracht tot max. 100 en heb ik al opgemerkt dat je de router niet kunt benaderen als je een ad-blocker actief hebt (in mijn geval Ad-Muncher). 100 connecties lijkt misschien niet veel, maar als je 20 connecties per torrent hebt en 5 torrents dan wil alles prima zat.
Download is goed, upload is goed. Mijn vader heeft ook Orange, die zit op zo'n 1,2 km van de centrale en trekt 17MB, ook niet slecht. Mijn moeder heeft Orange, haar vriend heeft Orange, ik hoor niemand ooit klagen over die internetverbinding.

Dus in totaal 4 tevreden gebruikers van Orange. :)
Het mag ook wel een keer gezegd worden

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Inderdaad!

Orange via het eigen netwerk draait prima! De Livebox is een zeer gebruiksvriendelijk apparaat en voldoet prima voor de huis tuin en keuken gebruiker!

Overigens vind ik het wel handig dat je dmv PCMCIA kaart de Livebox kunt uitbereiden met WIFI.
Ontvangst is niet geweldig, maar goed! Scheelt ruimte en stroom (geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik heb 4 jaar tevreden gebruik gemaakt van het Orange netwerk en dat is netjes. Nu is er stront aan de knikker en dan geven ze niet thuis. Dat is niet netjes. Overigens lijkt het erop dat mijn livebox aan het overlijden is. Ik heb nu de livebox van m'n zwager aangesloten en ineens heb ik weer een prima verbinding en die van hem is nu bagger. Nu alleen Orange zover krijgen dat ze een nieuwe sturen.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.