Exact hetzelfde probleem hier, al 2 á 3 jaar klant en nu er iets is, belazeren ze me door me niet terug te bellen, en me dik een week al zonder internet+telefonie te laten zitten.BugBoy schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:15:
Ik heb 4 jaar tevreden gebruik gemaakt van het Orange netwerk en dat is netjes. Nu is er stront aan de knikker en dan geven ze niet thuis. Dat is niet netjes. Overigens lijkt het erop dat mijn livebox aan het overlijden is. Ik heb nu de livebox van m'n zwager aangesloten en ineens heb ik weer een prima verbinding en die van hem is nu bagger. Nu alleen Orange zover krijgen dat ze een nieuwe sturen.
Als zij het niet willen geven, heb ik anders nog een Livebox extra liggen
Als je een livebox uit het wanadoo-tijdperk hebt dan kan dat best zijn, helpdesk bellen en duidelijk melden dat het een ouwe is en dat degene van je zwager zonder problemen werkt (voor mijn part pis je er een keer inBugBoy schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:15:
Ik heb 4 jaar tevreden gebruik gemaakt van het Orange netwerk en dat is netjes. Nu is er stront aan de knikker en dan geven ze niet thuis. Dat is niet netjes. Overigens lijkt het erop dat mijn livebox aan het overlijden is. Ik heb nu de livebox van m'n zwager aangesloten en ineens heb ik weer een prima verbinding en die van hem is nu bagger. Nu alleen Orange zover krijgen dat ze een nieuwe sturen.

[ Voor 13% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-05-2008 23:07 ]
Verwijderd
Nou mijn probleem is eindelijk na 4 weken opgelost. Orange had eindelijk de moed om KPN in te schakelen, en wat blijkt?
Ik had mijn ADSL van Orange en telefoonlijn van KPN verhuist naar mijn nieuwe adres, niks aan de hand. Kennelijk lopen adsl en telefonie over hetzelfde koperdraadje.
Orange sluit mij af, maar mijn KPN abbo loopt door.
Orange wil mij aansluiten, maar kennelijk kan dat nu niet meer over hetzelfde koperdraadje
Dus KPN meneer heeft wat met draadjes geneuzeld en in de centrale een knopje omgezet of iets dergelijks. Vijftien minuten werk en de boel loopt weer.
Ik vraag mij nu 2 dingen af. Waarom moest het in hemelsnaam zó lang duren voor KPN er bij gehaald werd. Wiens schuld is het nu dat ik niet goed aangesloten werd, Orange of KPN?
M.a.w. op wie ga ik kosten verhalen...
Ik had mijn ADSL van Orange en telefoonlijn van KPN verhuist naar mijn nieuwe adres, niks aan de hand. Kennelijk lopen adsl en telefonie over hetzelfde koperdraadje.
Orange wil mij aansluiten, maar kennelijk kan dat nu niet meer over hetzelfde koperdraadje
Dus KPN meneer heeft wat met draadjes geneuzeld en in de centrale een knopje omgezet of iets dergelijks. Vijftien minuten werk en de boel loopt weer.
Ik vraag mij nu 2 dingen af. Waarom moest het in hemelsnaam zó lang duren voor KPN er bij gehaald werd. Wiens schuld is het nu dat ik niet goed aangesloten werd, Orange of KPN?
Euhm ik volg je niet helemaal. Je hebt analoge lijn van kpn? En adsl van orange? Als het goed is heeft kpn je lijn verhuis en kan orange daarna op diezelfde lijn adsl aansluiten/verhuizen. Tenminste zo zou het in de praktijk moeten gaan. Wat is er precies mis gegaan nu?Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:31:
Nou mijn probleem is eindelijk na 4 weken opgelost. Orange had eindelijk de moed om KPN in te schakelen, en wat blijkt?
Orange wil mij aansluiten, maar kennelijk kan dat nu niet meer over hetzelfde koperdraadje![]()
Verwijderd
Wat er mis is gegaan volgens de KPN is dat eerst de ADSL en de telefoon via de blauw/rode draadjes gingen. Toen Orange mij afsloot en daarna mij weer wilde aansluiten is het ADSL signaal op de oranje witte draadjes gaan zitten kennelijk, en zijn die signalen dus gescheiden. Waarom en hoe dat zit weet ik niet, maar dat is wat ik er van begrijp. Ik had dus inderdaad een analoge telefoonlijn van KPN en ADSL van Orange.maniacshouse schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:44:
[...]
Euhm ik volg je niet helemaal. Je hebt analoge lijn van kpn? En adsl van orange? Als het goed is heeft kpn je lijn verhuis en kan orange daarna op diezelfde lijn adsl aansluiten/verhuizen. Tenminste zo zou het in de praktijk moeten gaan. Wat is er precies mis gegaan nu?
Net uitgerekend dat ik ruim 80 minuten met de helpdesk van Orange heb gebeld t.w.v. 51,- euro.
Nu maar eens kijken of ze over de brug willen komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 13:18 ]
Voor zover ik weet geef je een verhuizing aan kpn door en die geeft dat weer aan orange door. Kpn verhuist de lijn voor telefonie en dan sluit orange daar zijn signaal weer op aan. Als je het op die manier hebt gedaan ligt de fout in ieder geval niet bij jou lijkt mij. Dat desnoods kpn het adslsignaal van orange op het verkeerde aderpaar heeft gezet is simpel de fout van orange. Zij zijn jouw provider en geven kpn de opdracht.Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:16:
[...]
Wat er mis is gegaan volgens de KPN is dat eerst de ADSL en de telefoon via de blauw/rode draadjes gingen. Toen Orange mij afsloot en daarna mij weer wilde aansluiten is het ADSL signaal op de oranje witte draadjes gaan zitten kennelijk, en zijn die signalen dus gescheiden. Waarom en hoe dat zit weet ik niet, maar dat is wat ik er van begrijp. Ik had dus inderdaad een analoge telefoonlijn van KPN en ADSL van Orange.
Net uitgerekend dat ik ruim 80 minuten met de helpdesk van Orange heb gebeld t.w.v. 51,- euro.
Nu maar eens kijken of ze over de brug willen komen.
Orange vergoed de belkosten naar de helpdesk niet (iets met algemene voorwaarden, de ratten). Pas als je het via Kassa speelt (mijn buurman wist dat te vertellen) dan krijg je de belkosten vergoed. Dat is toen in die uitzending beloofd. Ook weer zo'n sneaky iets. Iedereen dacht dat zijn kosten vergoed zouden worden. 'Nee' zegt Orange dan 'alleen de zaken die te maken hebben met of aangemeld zijn via Kassa'. Loze beloftes voor de overige klanten dus....... Maar het is voor die 51 euro wel de moeite waard om eens uit te zoeken hoe je het via Kassa kunt regelen.
Schijnt ook een prijsverhoging aan te komen... Dat zou perfect zijn. Lekker opzeggen voor degene die er vanaf willen
Maar dan gaan ze qua prijs toch richting XS4ALL. XS4ALL biedt voor 4 tientjes ook een 8 Mbit/s-verbinding aan. Met Orange kom je nu al op:maniacshouse schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:50:
[...]
Schijnt ook een prijsverhoging aan te komen... Dat zou perfect zijn. Lekker opzeggen voor degene die er vanaf willen
Orange ADSL Extra: € 22,95
Huur LB: + € 1,-
Toeslag lijnhuur: € 9,95
= € 33,90
En XS4ALL staat niet bepaald bekend als een prijsvechter.
Zo goedkoop zijn ze eigenlijk ook niet zonder aanbieding. Geen idee wat ze gaan doen. Hoorde dat het ook alleen die oude abbo's betreft Go en Light enzo. Zal wel zijn om de mensen te pushen naar de Extra-abbo's.rclahsen schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:45:
[...]
Maar dan gaan ze qua prijs toch richting XS4ALL. XS4ALL biedt voor 4 tientjes ook een 8 Mbit/s-verbinding aan. Met Orange kom je nu al op:
Orange ADSL Extra: € 22,95
Huur LB: + € 1,-
Toeslag lijnhuur: € 9,95
= € 33,90
En XS4ALL staat niet bepaald bekend als een prijsvechter.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe ook aardig tevreden ben: alles werkte in 1x, snelheid is prima en geen problemen met bellen. Zelfs torrents downloaden ging aardig, daar las ik ook nogal wat gedoe over.
Tot nu toe een tevreden klant dus.
Tot nu toe een tevreden klant dus.
euuh?!?!?!?! en dit is gewoon toegestaan???Geachte heer XXXXXXX,
Vanaf 1 juli 2008 ronden wij de prijzen van onze abonnementen en extra
services die eindigen op 95 cent naar boven af op hele bedragen. Dat
doen we met inachtneming van artikelen 2.2 en 2.3 uit de
Algemene Voorwaarden.
http://www.orange.nl/over...net/algemene_voorwaarden/
bijvoorbeeld:
U betaalt nu E 23,95 voor ADSL. Per 1 juli wordt dat E 24. Het
maandtarief voor Antispam gaat van E 0,95 naar E 1.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband B.V.
Ja, maar dat is wel een reden om per direct op te kunnen zeggen. Dat is overigens wat in artikel 2.3 staat.
Ik ben ook bezig om over te stappen op het UPC pakket. Eigenlijk moet ik van te voren al op zeggen. Maar bovenstaande biedt dan wel de mogelijkheid om per juli al over te gaan op UPC.
Ik moet zeggen dat ik overigens altijd een tevreden klant van Orange ben geweest. Mobiel en Internet/vast telefoon. Het is uiteindelijk gewoon goedkoper om naar UPC te gaan.
Ik ben ook bezig om over te stappen op het UPC pakket. Eigenlijk moet ik van te voren al op zeggen. Maar bovenstaande biedt dan wel de mogelijkheid om per juli al over te gaan op UPC.
Ik moet zeggen dat ik overigens altijd een tevreden klant van Orange ben geweest. Mobiel en Internet/vast telefoon. Het is uiteindelijk gewoon goedkoper om naar UPC te gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 27-05-2008 14:22 ]
ik ook dik tevreden, maar telfort scheelt mij plus minus 20 euro per maand in kosten. plus het feit dat ik 1 jaar vast zit aan hen
Dat probleem heb ik dus ook. UPC scheelt me met alles bij elkaar (telefoon, internet en televisie) zo'n 20 euro ook. Waarom zou ik dan blijven hangen? Ik ga er 2Mbit op achteruit, maar dat merk ik echt niet.
mailtje gestuurd, ben benieuwd wat voor reactie ik terug krijg en anders ga ik vanavond sowiezo bellen. reactie van orange dump ik wel hier
Waar heb je dat vandaan? Ik heb dat nergens in mijn mail te zien gekregen.
Maar dan ben ik ook van plan om Orange op te zeggen.
Ik heb de mail wel ontvangen, dus het is gewoon verstuurd door Orange.
Zou het kunnen dat ik 'm niet heb gekregen omdat ik €23,94 betaal voor mijn abonnement 
nieuw saldo mei 2008 (te betalen) 23,94
[ Voor 10% gewijzigd door Krypt op 27-05-2008 15:19 ]
Hmm uit 2.3Arunia schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:18:
Ja, maar dat is wel een reden om per direct op te kunnen zeggen. Dat is overigens wat in artikel 2.3 staat.
Hebben we het hier over een aanmerkelijke verzwaring?(2.3) De Klant heeft uitsluitend het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen dertig dagen na de hiervoor in artikel 2.2 vermelde bekendmaking, indien de hiervoor bedoelde wijzigingen voor de Klant leiden tot een aanmerkelijke verzwaring van zijn verplichtingen, dan wel tot een dienstverlening die wezenlijk afwijkt van de dienstverlening zoals die gold voordat de wijzigingen van kracht werden.
Hou ons op de hoogte SYQ.
Niks
Was die van de wijzigingen voor tarieven naar Amerika voor heel veel mensen ook aanmerkelijk? Lijkt me niet. Ik denk ook niet dat die opmerking wettelijk echt stand gaat houden.
dussss....Geachte XXXXX,
In paragraaf 2.3 van onze algemene voorwaarden staat juist uitgelegd dat u het abonnement alléén kunt beëindigen indien de tariefwijziging een aanzienlijke verzwaring van maandlasten met zich meebrengt. Een verhoging van 0,05 euro per produkt kan hier nooit aan voldoen.
Helaas is het dus niet mogelijk om n.a.v. deze tariefwijziging uw abonnement vervroegd te beëindigen.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Orange Nederland Breedband BV
Verwijderd
Flauwe kul het gaat erom dat Orange de arbeidsvoorwaarden dus ook de overeenkomst eenzijdig heeft gewijzigd zonder overleg met de klanten.
Dat alleen al geeft jou of iemand anders het recht om het contract direct te ontbinden.
Dat alleen al geeft jou of iemand anders het recht om het contract direct te ontbinden.
Jep Orange ziet het niet als een aanmerkelijke bezwaring. Vraag is of dat aanmerkelijk er wel in mag staan. Wat vind men wel aanmerkelijk en wat niet... Alleen de mensen die een Go en Light etc hebben of die op bbned zitten krijgen een dusdanige verhoging dat ze wel mogen opzeggen. Het is maar 5 cent, maar toch zou Orange voor de bestaande klanten de prijs hetzelfde laten en voor nieuwe abbo's die 5 cent er bij zetten.
Deze is helemaal lachen. Als je de aanbieding hebt van 14,95 voor het eerste jaar dan komt daar dus ook gewoon 5 cent bij. Ook als je nog moet worden aangesloten... Ze bieden dus iets aan voor 14,95 en komen prompt op die aanbieding terug en zeggen u moet meer gaan betalen. Maar, al bent u weliswaar nog niet aangesloten, u mag niet opzeggen. Ondanks dat wij ons voorstel eenzijdig wijzigen... Wat een hoerestreek.
Erg klantonvriendelijk actie dit. Het gaat niet eens om die 5 cent, maar gewoon de manier waarop. Wij zijn Orange en wij naaien u net op de randjes van wat toegestaan is. Maar we zijn niets anders van ze gewend... Ook erg knap om dit te doen vlak na dat hele gedoe bij Kassa. Aan de andere kant geeft dit wel duidelijk weer met wat voor zeer arrogant bedrijf/zakenmannetjes we te doen hebben. Heb nu al medelijden met die helpdesk-studentjes...
Zie op de website nog niks staan trouwens.
Deze is helemaal lachen. Als je de aanbieding hebt van 14,95 voor het eerste jaar dan komt daar dus ook gewoon 5 cent bij. Ook als je nog moet worden aangesloten... Ze bieden dus iets aan voor 14,95 en komen prompt op die aanbieding terug en zeggen u moet meer gaan betalen. Maar, al bent u weliswaar nog niet aangesloten, u mag niet opzeggen. Ondanks dat wij ons voorstel eenzijdig wijzigen... Wat een hoerestreek.
Erg klantonvriendelijk actie dit. Het gaat niet eens om die 5 cent, maar gewoon de manier waarop. Wij zijn Orange en wij naaien u net op de randjes van wat toegestaan is. Maar we zijn niets anders van ze gewend... Ook erg knap om dit te doen vlak na dat hele gedoe bij Kassa. Aan de andere kant geeft dit wel duidelijk weer met wat voor zeer arrogant bedrijf/zakenmannetjes we te doen hebben. Heb nu al medelijden met die helpdesk-studentjes...
Zie op de website nog niks staan trouwens.
[ Voor 9% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-05-2008 21:53 ]
Idd erg schandalig allemaal.
Heb na bijna 2 weken eindelijk een nieuwe Livebox mogen ontvangen, gisteren kwam de postbode langs maar was ik niet thuis, vandaag een nieuwe poging.
Ook trouwens niks meer gehoord van mijn klachten m.b.t. de helpdesk (Het niet terugbellen, een week later pas op mijn mails reageren, etc). Gaat lekker daar.
Heb na bijna 2 weken eindelijk een nieuwe Livebox mogen ontvangen, gisteren kwam de postbode langs maar was ik niet thuis, vandaag een nieuwe poging.
Ook trouwens niks meer gehoord van mijn klachten m.b.t. de helpdesk (Het niet terugbellen, een week later pas op mijn mails reageren, etc). Gaat lekker daar.

In 2.2 staat ook "Orange zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen"
Een tariefsverhoging lijkt mij niet "een redelijk belang voor de klant"
En waarom niet een afronding naar beneden?
Heb Orange net gemailt hoe het mogelijk is dat ze in een uitzending van Kassa (midden maart) plechtig beloven om alle aansluitingen (van na november 2007) uiterlijk begin mei geupgrade te hebben, terwijl ik nu eind mei nog altijd op 4 Mbit zit. Ik ga er van uit Ik weet dat ik geen bevredigend antwoord krijg, maar toch...
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Hier ook nog steeds hetzelfde liedje:Bigfoot87 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:50:
Heb Orange net gemailt hoe het mogelijk is dat ze in een uitzending van Kassa (midden maart) plechtig beloven om alle aansluitingen (van na november 2007) uiterlijk begin mei geupgrade te hebben, terwijl ik nu eind mei nog altijd op 4 Mbit zit. Ik ga er van uit Ik weet dat ik geen bevredigend antwoord krijg, maar toch...
intrainsnelheid 8mbit, werkelijk 4mbit.
Meerdere mailtjes gestuurd en geen antwoord terug gehad.
Vanaf gisteren Orange af... Nu tijdelijk op Alice. De overgang ging super... gister alice modem aangesloten en internetten maar.
I intend to live forever. So far, so good.
Orange af omdat je je abo heb kunnen opzeggen nav de wijzigingen in de AV of omdat deze is verlopen???IkWilbert schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:46:
Vanaf gisteren Orange af... Nu tijdelijk op Alice. De overgang ging super... gister alice modem aangesloten en internetten maar.
[ Voor 4% gewijzigd door SYQ op 28-05-2008 12:19 ]
Vandaag een nieuwe Livebox ontvangen, en deze kan ook al niet verbinden
Het @-lampje blijft gewoon knipperen alsof er geen kabel inzit. De Livebox klikt wel en dat >>-lampje (internet-activiteit) flikkert ook wel hevig, maar geen internet.
Het staat gewoon op ADSL Extra ingesteld (wat ik heb) en op het ISRA punt exact hetzelfde probleem.
Wat ik er wel bij moet vertellen is dat ik nu 2 weken mijn Speedtouch heb aangesloten, ik heb gehoord dat je dan 24 uur moet wachten ofzo voor een release van een 1 of ander adres? (Weet het niet exact, heb zoiets vaag ooit gelezen ofzo.) Is dit zo?
Het staat gewoon op ADSL Extra ingesteld (wat ik heb) en op het ISRA punt exact hetzelfde probleem.
Wat ik er wel bij moet vertellen is dat ik nu 2 weken mijn Speedtouch heb aangesloten, ik heb gehoord dat je dan 24 uur moet wachten ofzo voor een release van een 1 of ander adres? (Weet het niet exact, heb zoiets vaag ooit gelezen ofzo.) Is dit zo?
Arbeidsvoorwaarden lijkt mij een zaak tussen Orange en haar werknemers en heeft niets met de dienstverlening te maken. ;-)Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:17:
Flauwe kul het gaat erom dat Orange de arbeidsvoorwaarden dus ook de overeenkomst eenzijdig heeft gewijzigd zonder overleg met de klanten.
Grtz, jeroen
Ja dat is natuurlijk ook een manier om met lastige vragen om te gaan...lochtejans schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:11:
[...]
Hier ook nog steeds hetzelfde liedje:
intrainsnelheid 8mbit, werkelijk 4mbit.
Meerdere mailtjes gestuurd en geen antwoord terug gehad.
gewoon negeren en doen alsof er geen problemen bestaan.
De klantenservice lijkt onbereikbaar te zijn, nadat ik m'n klantnummer heb ingetoetst en aangeef dat ik tóch een medewerker wil spreken, krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is en ik 1802 (wtf?) moet bellen voor verdere informatie.
Weet iemand misschien een nummer om ze te bereiken? En het liefst ook zo goedkoop mogelijk, heb al meer dan genoeg beltegoed eraan verspild.
Weet iemand misschien een nummer om ze te bereiken? En het liefst ook zo goedkoop mogelijk, heb al meer dan genoeg beltegoed eraan verspild.

Nog even een vraagje over die aanpassingen. Deze hebben volgens mij geen invloed op mijn abonnement (en misschien meerdere)
Mijn rekening:
Huur livebox is incl btw: €1,-
ADSL abonnement is incl btw: €22,94
Ben benieuwd of mijn rekening gewijzigd gaat worden. En anders klop ik toch wel even bij Orange aan.
Mijn rekening:
Bij mij eindigt het bedrag (en ook onderlinge services) niet op 95 cent.01-05-08 Livebox (standaard) huur 01-05-08 01-06-08 1.00 0,84
01-05-08 Orange ADSL Extra abonnement 01-05-08 01-06-08 1.00 19,28
Totaal exclusief BTW 20,12
BTW 19.00 % 3,82
totaal maandelijkse rekening nr. B-xxxxxxxx 23,94
Huur livebox is incl btw: €1,-
ADSL abonnement is incl btw: €22,94
Ben benieuwd of mijn rekening gewijzigd gaat worden. En anders klop ik toch wel even bij Orange aan.
Verwijderd
Algemene voorwaarden moest het zijnSlash schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:21:
[...]
Arbeidsvoorwaarden lijkt mij een zaak tussen Orange en haar werknemers en heeft niets met de dienstverlening te maken. ;-)
Grtz, jeroen
Ja, maar ook al antwoorden ze, ze zeggen altijd dit:Bigfoot87 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:01:
[...]
Ja dat is natuurlijk ook een manier om met lastige vragen om te gaan...
gewoon negeren en doen alsof er geen problemen bestaan.
De snelheidsproblemen van deze abonnementen zullen zo spoedig mogelijk
worden opgelost.
Voor veel van onze klanten is de snelheid al aangepast, voor een aantal
zal dat zo spoedig mogelijk gaan gebeuren.
of dit:
De snelheids en stabilteitsproblemen van deze abonnementen zullen medio
April/mei/juni worden opgelost.
en als je om compensatie vraagt krijg je dit:
Zodra de snelheidsproblemen zijn opgelost zal er worden gekeken naar de
financieele kant.
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
ik gebruik al orange adsl familie en telefonie sinds de dag dat het uitkwam.
nooit problemen gehad op 2x storing na.
vanmiddag viel me internet 2 seconden weg erna deed die het weer.
wou erna iets gaan downloaden vis usenet maar kwam niet hoger dan 22 kb/sec.
download normaal 1,40 mb per sec.
na ingelogt te zijn op de livebox zei die dat ik een 1,2 mbit verbinding had inplaats van de normale 16 mbit me upload was ook 200 inplaats van 1020.
modem aantal keren opnieuw opgestart en gereset.
maar probleem blijft nog meer mensen met deze storing?
stad utrecht gemeente ijsselstein
na ingelogt te zijn op de livebox zei die dat ik een 1,2 mbit verbinding had inplaats van de normale 16 mbit me upload was ook 200 inplaats van 1020.
Hoe goed werkt VOIP eigenlijk via Orange? Ik vraag me af of het nog intervereerd met je internet. Dus dat telefonie bandbreedte van je download afsnoept. Is dit zo? En hoe werkt de livebox met torrents? Ik heb zelf wel eens dat mijn router door bittorent crashed, heb je met VOIP dan ook geen telefonie meer? Of is dat ding robuster?
Wat je aangeeft klopt allemaal. Livebox snoept bandbreedte. En ja met torrents crashed hij ook.Mr_gadget schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:41:
Hoe goed werkt VOIP eigenlijk via Orange? Ik vraag me af of het nog intervereerd met je internet. Dus dat telefonie bandbreedte van je download afsnoept. Is dit zo? En hoe werkt de livebox met torrents? Ik heb zelf wel eens dat mijn router door bittorent crashed, heb je met VOIP dan ook geen telefonie meer? Of is dat ding robuster?
kreeg net een mailtje dat er op 8 juni onderhoud plaatsvindt, iemand enig idee wat voor onderhoud?
ik zou dan geen telefonie meer kunnen hebben volgens hun...
(regio assen)
(regio assen)
Verwijderd
Controleer of je voedingsadapter toevallig warm is, zoals ik het begrijp heb je al een wat oudere livebox en de voedingsadapter is dan vaak een bekend kwaaltje.BugBoy schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:15:
Verwijderd
Het betreft alle adsl direct abonnementen, tevens kunnen mensen die niet overwillen stappen pas opzeggen per einde contractsdatum. De reden is dat Orange de samenwerking met BBNed stopt.maniacshouse schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:17:
[...]
Zo goedkoop zijn ze eigenlijk ook niet zonder aanbieding. Geen idee wat ze gaan doen. Hoorde dat het ook alleen die oude abbo's betreft Go en Light enzo. Zal wel zijn om de mensen te pushen naar de Extra-abbo's.
Verwijderd
Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met de klantenservice en ze vragen om een port reset uit te voeren, daarna zou je livebox weer goed moeten intrainen.jorisw86 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:31:
ik gebruik al orange adsl familie en telefonie sinds de dag dat het uitkwam.
Verwijderd
Als je een klik hoort in je livebox dan kan het nog weleens zijn dat je de kabels voor line en phone omgekeerd in de livebox hebt aangesloten. Dat wat je vermeld over de 24 uur wachten is van toepassing voor het wijzigen van het MAC-adres, dit geldt alleen voor Telefonie.MensionXL schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:24:
Vandaag een nieuwe Livebox ontvangen, en deze kan ook al niet verbindenHet @-lampje blijft gewoon knipperen alsof er geen kabel inzit. De Livebox klikt wel en dat >>-lampje (internet-activiteit) flikkert ook wel hevig, maar geen internet.
Dat de livebox bandbreedte snoept voor VOIP, bedoel je dat hij dat altijd doet (dat hij de benodigde bandbreedte reserveert?). Bij mij gaat er namelijk niet zichtbaar wat van mijn download snelheid af als ik ga bellen.maniacshouse schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:19:
[...]
Wat je aangeeft klopt allemaal. Livebox snoept bandbreedte. En ja met torrents crashed hij ook.
Het lijkt me trouwens wel interessant om te weten om hoeveel het gaat. Ik heb namelijk het idee dat het maar om een paar kb/s gaat.
En dat de livebox met torrents crashed, hoor je idd wel vaker. Als je Orange mailt over bijv. problemen met je snelheid, geeft ze in hun mails ook aan als een van de mogelijke oorzaken dat je te veel verbindingen met in je torrent-client open hebt staan. Al heb ik er zelf nooit last van, heb meestal wel max 4 torrents te gelijk aan staan met meen max. 50 verbindingen per torrent.
Verwijderd
Ditto hier. {amsterdam]maarud schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:45:
kreeg net een mailtje dat er op 8 juni onderhoud plaatsvindt, iemand enig idee wat voor onderhoud?
(regio assen)
Geen flauw idee wat ze gaan doen. ook niet op hun site te vinden.
Ook hier het mailtje ontvangen (Regio Alkmaar). Tevens vandaag een nieuwe Livebox ontvangen. Na 1 maand offline te zijn geweest. Uiteindelijk heeft mijn onaardige brief geholpen.
Ben benieuwd wat de werkzaamheden voorstellen. Als het landelijk is, dan moet het wel iets belangrijks zijn. Ik heb in de 3 jaar dat ik abonnee ben nog nooit een dergelijk mailtje gehad.. We wachten af.
Ben benieuwd wat de werkzaamheden voorstellen. Als het landelijk is, dan moet het wel iets belangrijks zijn. Ik heb in de 3 jaar dat ik abonnee ben nog nooit een dergelijk mailtje gehad.. We wachten af.
Heb zojuist m'n IS/RA punt opnieuw georganiseerd omdat m'n Livebox het hier niet deed, en bij andere mensen wel. Dus dacht dat er misschien een draadje niet lekker zat.
Nu heb ik het dus zo:

Kan iemand bevestigen of alles goed zit? De Livebox werkt namelijk nog niet, maar m'n Speedtouch én KPN Belbudget wel.
Nu heb ik het dus zo:
Kan iemand bevestigen of alles goed zit? De Livebox werkt namelijk nog niet, maar m'n Speedtouch én KPN Belbudget wel.
Ziet er nog uit als een zooitje...MensionXL schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:40:
Heb zojuist m'n IS/RA punt opnieuw georganiseerd omdat m'n Livebox het hier niet deed, en bij andere mensen wel. Dus dacht dat er misschien een draadje niet lekker zat.
Nu heb ik het dus zo:
[afbeelding]
Begin eerst maar eens met de rode en de blauwe aan te sluiten en de rest niet. Daar komt als het goed is je signaal op binnen. De rest heb je niet nodig. Als rood en blauw niet werkt is meestal wit en oranje het 2de aderpaar. Dan die testen. Als dat nog niet werkt... Dan alle combi's proberen. En als dat nog niet werkt gezellig de helpdesk bellen.
Het lijkt mij goed te zitten, want ik zit nu gezellig over deze draadjes te internettenmaniacshouse schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:15:
[...]
Ziet er nog uit als een zooitje...![]()
Begin eerst maar eens met de rode en de blauwe aan te sluiten en de rest niet. Daar komt als het goed is je signaal op binnen. De rest heb je niet nodig. Als rood en blauw niet werkt is meestal wit en oranje het 2de aderpaar. Dan die testen. Als dat nog niet werkt... Dan alle combi's proberen. En als dat nog niet werkt gezellig de helpdesk bellen.
Hier ook (omgeving Amersfoort)Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:52:
[...]
Ditto hier. {amsterdam]
Geen flauw idee wat ze gaan doen. ook niet op hun site te vinden.
Kreeg nog een mailtje... of ik mee wilde werken aan een klant-tevredenheidsonderzoek...
En of ik dat wil....

Vrijdag ook zo'n mailtje gehad. Ben benieuwd. LB traint op 8 mbit maar geeft maar 4
I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800
Het lijkt met niet dat als de Speedtouch wel werkt het een ISRA probleem kan zijn. Dat je Livebox wel werkt op een andere aansluiting is wel weer wazigMensionXL schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:20:
[...]
Het lijkt mij goed te zitten, want ik zit nu gezellig over deze draadjes te internettenOf denk ik nou vreselijk verkeerd?
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik kreeg zaterdag 2 retourdozen van Orange, beter teveel dan te weinig zullen ze wel denken
Is het voldoende als ik alleen de hardware met de kabeltjes e.d. in de doos doe of moet ik er nog even een briefje bij tikken.
Is het voldoende als ik alleen de hardware met de kabeltjes e.d. in de doos doe of moet ik er nog even een briefje bij tikken.
I intend to live forever. So far, so good.
Sinds kort zit ik op het Orange ADSL netwerk van mijn huisgenoot en ik krijg aantal VNC en FTP services niet aan de praat.
Simpelweg poort 21 voor ftp en 5900 voor VNC (udp + tcp) forwarden werkt niet!
Het rare is dat andere port forwards wel is gelukt; Warcraft (6112), Emule (4662)
Ik zit wel in een ongebruikelijk netwerk topologie vanwege de korte lengte van de kabels.
Livebox <---> Zijn switch <---> mijn Linksys WRT54G router <---> PC
Ik weet dat een router na een switch niet handig is vanwege de dubbel NAT vertaling, maar het is even niet anders. Ik moet nog een customer firmware vinden waarmee mijn Linksys als dumb switch kan functioneren. (werkt dat uberhaupt wel, switch achter switch?)
Ik map elke poort dubbel op zowel zijn livebox als op mijn linksys. Tot zover heeft het gewerkt voor Warcraft en Emule, maar waarom niet voor FTP en VNC? iemand enig idee?
Simpelweg poort 21 voor ftp en 5900 voor VNC (udp + tcp) forwarden werkt niet!
Het rare is dat andere port forwards wel is gelukt; Warcraft (6112), Emule (4662)
Ik zit wel in een ongebruikelijk netwerk topologie vanwege de korte lengte van de kabels.
Livebox <---> Zijn switch <---> mijn Linksys WRT54G router <---> PC
Ik weet dat een router na een switch niet handig is vanwege de dubbel NAT vertaling, maar het is even niet anders. Ik moet nog een customer firmware vinden waarmee mijn Linksys als dumb switch kan functioneren. (werkt dat uberhaupt wel, switch achter switch?)
Ik map elke poort dubbel op zowel zijn livebox als op mijn linksys. Tot zover heeft het gewerkt voor Warcraft en Emule, maar waarom niet voor FTP en VNC? iemand enig idee?
Is het ook mogelijk een specifiek telefoonnummer te blokkeren dat geen 0900 of 06 nummer betreft?
Ik heb een wanadoo livebox, waar de adapter van is gejat door 1 van mijn huisgenoten. Wil iemand voor mij opzoeken wat het voltage en amperage van zijn adapter is voor de witte wanadoo livebox? Er hangt nu een nieuwe laptop adapter in van 12 volt, maar het amperage daarvan zal wel riskant hoog zijn. Of is er iemand die nog zo'n adapter heeft liggen die hem wil verkopen?
edit: opzoeken als in; thuis kijken
[ Voor 5% gewijzigd door MoiZie op 02-06-2008 20:07 ]
Hier de gegevens van de Sagem-adapter die bij de Wanadoo-box hoort:
Input: 100-240V~50/60Hz 0.4A
Output: +12V---1.5A
Nog een tip: gewoon teruglenen van die huisdief
Input: 100-240V~50/60Hz 0.4A
Output: +12V---1.5A
Nog een tip: gewoon teruglenen van die huisdief
Na 3/4 jaar telefonie-klachten wil Orange wel KPN vragen de lijn na te kijken
Wel mag ik de kosten betalen....... (kan tot € 300,-- oplopen.)
Nou Orange ik dacht het niet, wil eerst als teken van goede wil van Orange alle helpdesk kosten terughebben. Heb nu voor de 2e keer Kassa een bericht gestuurd. (Kan ik ieder die problemen met ze heeft aanraden; dan worden ze wakker en gaan aktie ondernemen)

Nou Orange ik dacht het niet, wil eerst als teken van goede wil van Orange alle helpdesk kosten terughebben. Heb nu voor de 2e keer Kassa een bericht gestuurd. (Kan ik ieder die problemen met ze heeft aanraden; dan worden ze wakker en gaan aktie ondernemen)
offtopic:
Zag gister dat de Orange winkel in Hilversum tot nader order is gesloten. Voor mijn part gaan ze falliet die cowbows
Zag gister dat de Orange winkel in Hilversum tot nader order is gesloten. Voor mijn part gaan ze falliet die cowbows
[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 03-06-2008 10:20 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
OgWok schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:47:
offtopic:
offtopic:
Dat komt omdat ze alles naar de T-Mobile Shops overhevelen. Ik kreeg als Orange (GSM) abonnee een sms dat dit per nu is doorgevoerd.
Dat komt omdat ze alles naar de T-Mobile Shops overhevelen. Ik kreeg als Orange (GSM) abonnee een sms dat dit per nu is doorgevoerd.
Te hoge stroom maakt niet uit. Het gaat er namelijk om hoeveel je adapter kan leveren. Als het te laag zou zijn, is het een probleem voor je adapter, maar te hoog is geen probleem voor je livebox.MoiZie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:07:
Ik heb een wanadoo livebox, waar de adapter van is gejat door 1 van mijn huisgenoten. Wil iemand voor mij opzoeken wat het voltage en amperage van zijn adapter is voor de witte wanadoo livebox? Er hangt nu een nieuwe laptop adapter in van 12 volt, maar het amperage daarvan zal wel riskant hoog zijn. Of is er iemand die nog zo'n adapter heeft liggen die hem wil verkopen?
Mijn schoonvader gaf dit aan toen ik een adapter zocht voor een keyboard.
Je adapter kan dat leveren als er om gevraagd wordt, that's all.
Heeft iemand een FTP en/of VNC server werkend gekregen achter de Orange/Wanadoo Livebox?
Ik heb google afgestruind en geen oplossingen kunnen vinden.
Ah ok, dat wist ik nietArunia schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:23:
[...]
Te hoge stroom maakt niet uit. Het gaat er namelijk om hoeveel je adapter kan leveren. Als het te laag zou zijn, is het een probleem voor je adapter, maar te hoog is geen probleem voor je livebox.
Mijn schoonvader gaf dit aan toen ik een adapter zocht voor een keyboard.
Je adapter kan dat leveren als er om gevraagd wordt, that's all.
Wat werkt niet? Ik heb een pc achter de livebox staan met meerdere dingen, oa ftp, remote troep (3 soorten zelfs) en teamspeak server..goodfella schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:34:
Heeft iemand een FTP en/of VNC server werkend gekregen achter de Orange/Wanadoo Livebox?
ik hoop dat ze niets aan mijn snelheid veranderen, ik betaal voor 4 mbps maar ik heb 6mbpsFanaat schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:04:
Vrijdag ook zo'n mailtje gehad. Ben benieuwd. LB traint op 8 mbit maar geeft maar 4
hier in goirle ook we zouden makkelijk 8mbit moeten halen en dat geeft mijn router ook aan echter haal ik max 4 mbit terwijl ik maar 540m van de centrale afzit (of 4,5 km vanaf de centrale in tilburg)Fanaat schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:04:
[ Voor 11% gewijzigd door icecreamfarmer op 03-06-2008 15:17 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Kosten worden door Orange betaald. Ik heb het zelfs een paar keer gehad en nooit wat van gezien.OgWok schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:47:
Na 3/4 jaar telefonie-klachten wil Orange wel KPN vragen de lijn na te kijken![]()
offtopic:
Sinds vandaag is het niet meer mogelijk om gebeld te worden. We kunnen nog wel zelf bellen, maar als we naar ons Orange nummer bellen krijgen we een raar hakkelend geluidje en als we naar ons kpn nummer bellen, krijgt de beller het gewone ik ga over toontje te horen. In beide gevallen gaat bij ons de telefoon niet over.
Herkent iemand dit probleem?
Hoi,
Ik heb Orange ADSL family en wil nu een eigen POP3 server instellen met mijn domeinnaam, voor SMTP maak ik wel gebruik van smtp.orange.nl.
Ik maak gebruik van de standaard POP3 van Windows 2003.
Firewall poort 25 en 110 staan open (aangezien ik alleen POP3 wil, zal ik poort 25 waarschijnlijk dicht zetten). De poorten van Orange Livebox verwijzen verder naar mijn server.
Het MX record gaat naar mijn domeinnaam en de domeinnaam verwijst naar mijn IP-adres.
Ik heb ook een website draaien en dat gaat allemaal prima.
Als ik nu een mail stuur naar mijn domein krijg ik het volgende:
all relevant MX records point to non-existent hosts
Ik heb al geprobeerd om met een PC vanaf het Internet, dus buiten Orange, een telnet sessie naar poort 110 te maken en ik kan een connectie maken.

Verder via NSlookup (set q=mx) gekeken of het IP-adres wel goed staat => ook goed .

Alles doorgestreept, maar neem maar van mij aan dat alles goed staat.
Wat doe ik verkeerd ?
Ik heb Orange ADSL family en wil nu een eigen POP3 server instellen met mijn domeinnaam, voor SMTP maak ik wel gebruik van smtp.orange.nl.
Firewall poort 25 en 110 staan open (aangezien ik alleen POP3 wil, zal ik poort 25 waarschijnlijk dicht zetten). De poorten van Orange Livebox verwijzen verder naar mijn server.
Het MX record gaat naar mijn domeinnaam en de domeinnaam verwijst naar mijn IP-adres.
Ik heb al geprobeerd om met een PC vanaf het Internet, dus buiten Orange, een telnet sessie naar poort 110 te maken en ik kan een connectie maken.

Verder via NSlookup (set q=mx) gekeken of het IP-adres wel goed staat => ook goed .

Wat doe ik verkeerd ?
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Wanneer heb je die dns records aangemaakt? kan een dag duren voordat het goed doorgevoerd is.
Verder moet je poort 25 natuurlijk open laten staan; je wilt immers email ontvangen op die bak.
Het je verder ook de een Virtual SMTP server aangemaakt?
Geen SMTP = niets ontvangen = ook niets in je POP box.
Nog een tip; als je je eigen mail wilt ontvangen en je wilt alleen pop. Ga dan eens kijken naar Google Apps. Daar kun je gratis Mailhosting doen voor je domein op het GMail platform. Ideaal, en je hebt gelijk een hele goede spamfilter, en Web/POP & IMAP support.
Verder moet je poort 25 natuurlijk open laten staan; je wilt immers email ontvangen op die bak.
Het je verder ook de een Virtual SMTP server aangemaakt?
Geen SMTP = niets ontvangen = ook niets in je POP box.
Nog een tip; als je je eigen mail wilt ontvangen en je wilt alleen pop. Ga dan eens kijken naar Google Apps. Daar kun je gratis Mailhosting doen voor je domein op het GMail platform. Ideaal, en je hebt gelijk een hele goede spamfilter, en Web/POP & IMAP support.
Records zijn vorige week aangemaakt, ik heb ook mbv nslookup gekeken gebruikmakend van een ander provider DNS.
Ook via IIS een virtual SMTP aangemaakt en ook extern met telnet poort 25 connectie proberen te maken en dat werkt allemaal.
Maar voor SMTP maak ik wel gebruik van mail.orange.nl, het gaat mij met name om POP3. Ik heb daarom ook verder niet getest of het versturen zelf wel lukt.
tnx fot the tip, maar ik wil een eigen POP3 om mee te prutsen
Het is verder niet serieus, meer een hobby/interresse.
Ook via IIS een virtual SMTP aangemaakt en ook extern met telnet poort 25 connectie proberen te maken en dat werkt allemaal.
Maar voor SMTP maak ik wel gebruik van mail.orange.nl, het gaat mij met name om POP3. Ik heb daarom ook verder niet getest of het versturen zelf wel lukt.
tnx fot the tip, maar ik wil een eigen POP3 om mee te prutsen
Het is verder niet serieus, meer een hobby/interresse.
Sinds kort zit ik op de Orange Livebox van mijn huisgenoot, hij heeft daarop een switch aangesloten en dat sluit weer aan op mijn Linksys WRT54G in SWITCH mode. Dus:MoiZie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:01:
[...]
Wat werkt niet? Ik heb een pc achter de livebox staan met meerdere dingen, oa ftp, remote troep (3 soorten zelfs) en teamspeak server..
192.168.1.1 (LIVEBOX) (deelt dhcp uit tot 192.168.1.50)
|
|
SWITCH
|
|
WRT54G SWITCH (heeft 192.168.1.51 als adres)
|
|
SERVER (192.168.1.12)
Ik heb de porten 2121 TCP/UDP voor ftp en 5900 TCP voor VNC opengezet en geforward naar de server. Om een of andere reden kan ik ervan buitenaf niet op komen! Nu heb ik gegoogled en kwam diverse zaken tegen dat de Livebox niet aan "NAT loopback" doet. Zou dat de reden kunnen zijn dat buitenaf connecties niet mogelijk zijn. Warcraft geforward port 6112 doet het wel goed! Maf he.
Was er niet sprake van het feit dat Orange verkeer naar poort 25 tegenhoudt, om prive mailservers tegen te houden ??GoT schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:34:
Hoi,
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat doe ik verkeerd ?
Verwijderd
je linksys is een router en die stuurt ook een DHCP uit 
Ik heb ook een LB + Linksys WRT54G Radmin werkt prima van buiten af (poort: 4899)
LB: 192.168.1.1
LS: 192.168.1.2
probleem opgelost (wireless werkt prima
)
Ik heb ook een LB + Linksys WRT54G Radmin werkt prima van buiten af (poort: 4899)
probleem opgelost (wireless werkt prima
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 10:50 ]
Nope, DHCP was al uitgeschakeld, het is een domme switch nu.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:49:
je linksys is een router en die stuurt ook een DHCP uit
probleem opgelost (wireless werkt prima)
Het werkt! eindelijk. Op poort 4899 werkt hij prima, ff via ssh terug op mijn FTP bak ingelogd.
Echter intern het ftp adres benaderen via een verkregen dyndns.org adres lukt niet. Stom maar geen ramp. kan er mee leven
[ Voor 22% gewijzigd door goodfella op 04-06-2008 12:17 ]
Tip aan mezelf:
Niet aan mijn server prutsen om 12 uur 's nachts als je al de hele dag hebt gewerkt + overgewerkt en toch al helemaal geen zin in had.
Het werkt nu!
Niet aan mijn server prutsen om 12 uur 's nachts als je al de hele dag hebt gewerkt + overgewerkt en toch al helemaal geen zin in had.

Het werkt nu!
Na 3 keer vandaag gebeld te hebben, heeft er eindelijk één een ticket aangemaakt. En tot mijn grote verbazing kreeg ik een paar uur later een mail dat ze denken dat mijn livebox kapot is en of ik alleen nog even wil testen of ik zonder de livebox wel gebeld kan worden.--Niels-- schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:41:
Sinds vandaag is het niet meer mogelijk om gebeld te worden. We kunnen nog wel zelf bellen, maar als we naar ons Orange nummer bellen krijgen we een raar hakkelend geluidje en als we naar ons kpn nummer bellen, krijgt de beller het gewone ik ga over toontje te horen. In beide gevallen gaat bij ons de telefoon niet over.
Nu hopen dat de verdere afhandeling ook zo snel gaat. De 'persoon' van Orange had het over 5 tot 8 dagen voordat het ticket überhaupt in behandeling zou worden genomen.
grmbl, nog meer mensen in het centrum van breda last van slechte verbinding vanaf vandaag?
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 8592 Kb
Afname Dichtbij : 11.7 (dB)
Ver weg : 1.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 61816
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 25831
ES-teller van 1 dag 0
En dat is van paar minuten na reboot. Kan nu nog net paar pagina's bekijken, maar knalt er voor de rest hard uit. Net stond de HEC teller op 80.000+ na 5 minuten en kwamen er per sec. 500 bij. Same for CRC errors. Kan het ook zijn dat mijn lijn hier in huis ineens zeer slecht is geworden, ik noem iemand die stofzuigt en de lijn beschadigd maar niets zegt?
Morgen nog anders ffe afwachten en anders maar eens rondvragen, hier en bij Orange, dit kan zo niet. Eerst altijd 16mbit, nooit problemen en nu dit... merkwaardig. Iemand nog tips die ik kan proberen? Telefoneren gaat prima, geen Voip maar gewoon analoog. Snapt et echt nie
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 8592 Kb
HEC-teller 61816
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 25831
ES-teller van 1 dag 0
En dat is van paar minuten na reboot. Kan nu nog net paar pagina's bekijken, maar knalt er voor de rest hard uit. Net stond de HEC teller op 80.000+ na 5 minuten en kwamen er per sec. 500 bij. Same for CRC errors. Kan het ook zijn dat mijn lijn hier in huis ineens zeer slecht is geworden, ik noem iemand die stofzuigt en de lijn beschadigd maar niets zegt?

Morgen nog anders ffe afwachten en anders maar eens rondvragen, hier en bij Orange, dit kan zo niet. Eerst altijd 16mbit, nooit problemen en nu dit... merkwaardig. Iemand nog tips die ik kan proberen? Telefoneren gaat prima, geen Voip maar gewoon analoog. Snapt et echt nie
Toevallig woon ik ook in het Bredase maar ik heb andersoortige problemen.
Namelijk dat de verbinding regelmatig wegvalt en ik de Livebox moet resetten.
Het vreemde is dat de Livebox zelf aangeeft dat de ADSL-verbinding actief zou zijn maar de telefonieverbinding niet.
Eerst dacht ik dat dat kwam doordat er vanaf verleden week vrijdag tot en met het weekend werkzaamheden aan het ADSL-netwerk waren. En dat dit de naweeen waren oid.
Toen het dinsdag nog steeds huilen met de pet op was heb ik ze ge-emailed en kreeg het volgende berichtje terug (erg snel, binnen 2 dagen):
Maar toen ben ik eerst zelf terug gaan denken wat ikzelf aangepast zou hebben voor die betreffende vrijdag.
En ja hoor, ik wist het! Ik had ergens een artikeltje gelezen over 'veilig draadloos internetten' en was tot de conclusie gekomen dat de standaard 128-bits WEP-encryptie nogal achterhaald was en redelijk gemakkelijk te kraken. Dus ik heb van WEP een WPA-encryptie geconfigureerd. En dat werkte feilloos. De draadloze WiFi verbinding haperde niet en mijn andere computers waren moeiteloos bereikbaar. In 1e instantie dacht ik: "Dat kan toch nooit iets te maken hebben met mijn ADSL-verbinding?"
Maar dus wel. Ik heb de encryptie terug gezet naar WEP en nu werkt alles weer feilloos.
Maar logisch? Echt niet!
Ik zal ze strax nog wel ff een mailtje terugsturen en ze vertellen dat ze een of andere bug hebben in die Livebox
Wat dat 'veilig internetten' betreft, zo een configuratie waar je continu de verbinding verliest naar de grote boze Internetwereld en waarop je dan eerst je Livebox moet gaan resetten is wel erg veilig natuurlijk...
Namelijk dat de verbinding regelmatig wegvalt en ik de Livebox moet resetten.
Het vreemde is dat de Livebox zelf aangeeft dat de ADSL-verbinding actief zou zijn maar de telefonieverbinding niet.
Eerst dacht ik dat dat kwam doordat er vanaf verleden week vrijdag tot en met het weekend werkzaamheden aan het ADSL-netwerk waren. En dat dit de naweeen waren oid.
Toen het dinsdag nog steeds huilen met de pet op was heb ik ze ge-emailed en kreeg het volgende berichtje terug (erg snel, binnen 2 dagen):
Goh, wat vragen ze veel, dacht ik eerst.Wij begrijpen van u dat geregeld uw ADSL verbinding wegvalt.
Met betrekking tot het probleem met uw ADSL verbinding willen wij u het
volgende vragen:
• hoe is het modem aangesloten op de computer, via ethernet, via USB of
via WiFi?
* in geval van WiFi: Valt de WiFi verbinding met het modem weg? Dit is
het geval als het WiFi lampje niet meer brandt. Het linesync lampje
(@lampje) op de Livebox blijft dan branden
* in geval van ethernet: Als de verbinding wegvalt, brandt het lampje
bij de netwerkkabel dan nog?
* wat is de status van het linesync lampje (@ lampje) op de Livebox als
de verbinding wegvalt?
* welke programma's gebruikt u als de verbinding wegvalt (MSN, P2P
programma, anders)?
* Waar komt het ISRA punt (hoofdtelefoonaansluiting) werkelijk binnen?
* Type ISRA? (raadpleeg hiervoor de handleiding op bladzijde 17)
* Zijn er meer wandcontactdozen? (Zo ja, sluit uw telefoon rechtstreeks
aan op de 'phone' ingang)
* Waar staat de Livebox?
* Lengte kabel ISRA <> Livebox?
* Waarop en hoe zijn de telefoons aangesloten?
* Heeft u een fax / alarmcentrale / splitter voor de Livebox?
Kunt u voor ons op de Livebox de volgende informatie doorgeven.
*Wat zijn de snr-marges?
*Wat is de upstream en de downstream?
U kunt dit via de koppeling configureren van de Livebox op uw bureaublad
of door de internet browser op te starten en in de adresbalk
'192.168.1.1' in te vullen en dan op enter te drukken.
- Selecteer nu aan de rechter kant de optie 'Geavanceerd' (admin, admin)
- Selecteer de optie 'Statistieken'
- Selecteer nu 'ADSL Statistieken'
- Hier kunt u de statistieken van uw ADSL verbinding terug vinden
Wij adviseren u echter om alvast uw bekabeling te vervangen en het ISRA
punt te controleren op oxidatie.
Door dit bericht te beantwoorden kunt u ons inlichten over de
verbindingssituatie waardoor wij u gericht kunnen helpen.
Wij verwachten u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Maar toen ben ik eerst zelf terug gaan denken wat ikzelf aangepast zou hebben voor die betreffende vrijdag.
En ja hoor, ik wist het! Ik had ergens een artikeltje gelezen over 'veilig draadloos internetten' en was tot de conclusie gekomen dat de standaard 128-bits WEP-encryptie nogal achterhaald was en redelijk gemakkelijk te kraken. Dus ik heb van WEP een WPA-encryptie geconfigureerd. En dat werkte feilloos. De draadloze WiFi verbinding haperde niet en mijn andere computers waren moeiteloos bereikbaar. In 1e instantie dacht ik: "Dat kan toch nooit iets te maken hebben met mijn ADSL-verbinding?"
Maar dus wel. Ik heb de encryptie terug gezet naar WEP en nu werkt alles weer feilloos.
Maar logisch? Echt niet!
Ik zal ze strax nog wel ff een mailtje terugsturen en ze vertellen dat ze een of andere bug hebben in die Livebox
Wat dat 'veilig internetten' betreft, zo een configuratie waar je continu de verbinding verliest naar de grote boze Internetwereld en waarop je dan eerst je Livebox moet gaan resetten is wel erg veilig natuurlijk...
[ Voor 3% gewijzigd door RoyalFlusher op 05-06-2008 09:01 ]
Division BrabanderT
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 9744 Kb
Afname Dichtbij : 11.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 613300
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 33786
ES-teller van 1 dag 0
U bent verbonden gedurende : 00:09 uur
Mja, dat vastlopen van de livebox heb ik ook. Gebeurd 1x per 30-50 dagen. Script voor geschreven op me server en die checkt elk uur of ie verbinding heeft met internet, zo niet, logt ie in op het modem via telnet en reboot ie em. Dan werkt alles weer. Maar goed, die tellers met fouten zijn best hoog. HEC teller ken ik nie, maar CRC is nog nooit zo veel geweest... toch maar eens een call aanmaken dan.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 9744 Kb
Afname Dichtbij : 11.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 613300
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 33786
ES-teller van 1 dag 0
U bent verbonden gedurende : 00:09 uur
Mja, dat vastlopen van de livebox heb ik ook. Gebeurd 1x per 30-50 dagen. Script voor geschreven op me server en die checkt elk uur of ie verbinding heeft met internet, zo niet, logt ie in op het modem via telnet en reboot ie em. Dan werkt alles weer. Maar goed, die tellers met fouten zijn best hoog. HEC teller ken ik nie, maar CRC is nog nooit zo veel geweest... toch maar eens een call aanmaken dan.
Momenteel een landelijke storing.. ligt er hier al een uur of 2 uit vermoed ik. 
Edit: 7 minuten geleden kreeg ik weer verbinding.Aankondigingen van Orange:
2008-06-05 12:57:15 > Landelijke storing ADSL
Klanten met Orange ADSL of Orange ADSL Extra kunnen op dit moment geen verbinding maken of kunnen problemen ondervinden met hun ADSL verbinding. Wij werken eraan om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
[ Voor 72% gewijzigd door DaFrenk op 05-06-2008 13:53 ]
Wat kunnen ze daar bij Orange toch goed lezen (NOT!):
Mijn mailing van en naar Orange:
Eerst even vragen of ik heb abonnement mag opzeggen door de aankomende tariefswijziging:
(Niet dat ik er vanaf moet hoor; ga toch va. oktober vertrekken, maar gewoon om te kijken of ik ook de verhoging krijg)
Mijn mailing van en naar Orange:
Eerst even vragen of ik heb abonnement mag opzeggen door de aankomende tariefswijziging:
(Niet dat ik er vanaf moet hoor; ga toch va. oktober vertrekken, maar gewoon om te kijken of ik ook de verhoging krijg)
Vervolgens krijg je de melding dat het geen aanmerkelijke verzwaring betreft:Beste klantenservice,
Ik heb gelezen dat Orange haar tarieven gaat aanpassen in het nadeel van de klanten. Volgens de Algemene Voorwaarden is het mogelijk om kostenloos op te zeggen en het contract
vroegtijdig te laten ontbinden door het eenzijdig aanpassen van de tarieven en voorwaarden door Orange, zonder wederzijds goedkeuren van mij. Bij deze wil ik dan ook vragen per wanneer mijn verbinding kostenloos
opgezegd kan worden? Ik hoop spoedig van u te horen,
Met vriendelijke groet, Jeroen de Jong
Nou; dat is duidelijk, maar toch eens even vragen of ik inderdaad die verhoging krijg omdat geen enkele service van Orange bij mij eindigt op 95 centConform de algemene voorwaarden heeft U het recht de overeenkomst te ontbinden als de prijsverhoging leidt tot een 'aanmerkelijke verzwaring van zijn verplichtingen'. Dit is vastgelegd in artikel 2.2 en 2.3 van de Algemene Voorwaarden van Orange. Deze zijn te vinden op http://www.orange.nl/voorwaarden
In het geval van een prijsverhoging van 5 cent is er echter geen sprake van een aanmerkelijke verzwaring. U heeft daarom niet het recht om de overeenkomst tussentijds te ontbinden op basis van deze prijsverhoging.
Krijg je hier een kort maar duidelijk(?) antwoord op terug:Beste Orange Breedband Helpdesk,
Bedankt voor uw antwoord.
Ik heb even mijn rekening informatie bekeken. Het volgende overzicht is van toepassing op mij:
01-05-08 Livebox (standaard) huur 01-05-08 01-06-08 1.00 0,84
01-05-08 Orange ADSL Extra abonnement 01-05-08 01-06-08 1.00 19,28
Totaal exclusief BTW 20,12
BTW 19.00 % 3,82
totaal maandelijkse rekening nr. B-582249027 23,94
Hierbij zijn de totale kosten €23,94, waarbij de kosten van onderlinge services ook niet eindigen op 95 cent. Ik mag aannemen dat voor mij, met ingang van 1 juli, geen aanpassingen in de kosten zullen plaatsvinden?
Waarop ik er weer op in ga met de melding:Er zal 5 cent bijkomen voor de ADSL Extra.
Krijg je een nog blôter antwoord op terug:Mag ik vragen WAAROM er bij mij 5 cent bij de ADSL Extra services zullen
komen?
Dit is de mail die Orange heeft uitgestuurd tbv tariefswijziging:
---------------------------------
Geachte heer XXXXXXX,
Vanaf 1 juli 2008 ronden wij de prijzen van onze abonnementen en extra
services die eindigen op 95 cent naar boven af op hele bedragen. Dat
doen we met inachtneming van artikelen 2.2 en 2.3 uit de
Algemene Voorwaarden.
http://www.orange.nl/over...net/algemene_voorwaarden/
bijvoorbeeld:
U betaalt nu E 23,95 voor ADSL. Per 1 juli wordt dat E 24. Het
maandtarief voor Antispam gaat van E 0,95 naar E 1.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geinformeerd.
Orange Nederland Breedband B.V.
---------------------------------
Mijn services eindigen niet op 95 cent. (livebox €0,84 & ADSL Extra
€19,28)
Ook als er BTW bijgeteld wordt niet (livebox €1,-, ADSL Extra €22,94)
Ik trek hieruit de conclusie dat er voor mij géén tariefswijziging wordt
doorgevoerd.
Dan vraag je je toch eerlijk af of ze überhaupt de mail wel lezen cq snappen?Dit is doorgevoerd om de prijzen overzichterlijker en duidelijker te
maken.
Waarschijnlijk heb je last van het volgende:anthonycd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:11:
grmbl, nog meer mensen in het centrum van breda last van slechte verbinding vanaf vandaag?
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 8592 Kb
HEC-teller 61816
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 25831
ES-teller van 1 dag 0
En dat is van paar minuten na reboot. Kan nu nog net paar pagina's bekijken, maar knalt er voor de rest hard uit. Net stond de HEC teller op 80.000+ na 5 minuten en kwamen er per sec. 500 bij. Same for CRC errors. Kan het ook zijn dat mijn lijn hier in huis ineens zeer slecht is geworden, ik noem iemand die stofzuigt en de lijn beschadigd maar niets zegt?![]()
Aankondigingen van Orange:
2008-06-05 12:57:15 > Landelijke storing ADSL
2008-06-05 12:57:15 - Landelijke storing ADSL
Klanten met Orange ADSL of Orange ADSL Extra kunnen op dit moment geen verbinding maken of kunnen problemen ondervinden met hun ADSL verbinding. Wij werken eraan om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
Hehe, laat ze maar eens naar deze link kijken.Krypt schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:56:
Wat kunnen ze daar bij Orange toch goed lezen (NOT!):
Dan vraag je je toch eerlijk af of ze überhaupt de mail wel lezen cq snappen?
Staat duidelijk de wettelijke bepaling.
Hoe zouden we dan snel van Orange af kunnen komen? Ik zou er namelijk z.s.m. vanaf willen zijn, maar zelf heb ik het idee dat de consument zoals gewoonlijk weer geen poot heeft om op te staan.dolby schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:01:
[...]
Hehe, laat ze maar eens naar deze link kijken.
heb by myn vriend in schiedam zyn nieuwe laptop proberen aan te sluiten op het internet orange adsl basic. dit werkte voorgeen meter .dit is al maanden zo. inmiddels abonnement opgezegd. loop op 1 januar 2009 af. kryg via ip config dat media ontkoppeld is.de helpdesk kwam er ook niet uit . zei dat de net wrkkaart niet goed werkte. echter nieuwe laptop . en by my thuis via upc werkt alles prima. ra ra
Die aanmerkelijke verzwaring zie je overal opdoemen als je er op googled. Geen idee of hier jurisprudentie over is. Zal vast wel. Maar wanneer is iets een aanmerkelijke verzwaring? Wie bepaald dat?dolby schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:01:
[...]
Hehe, laat ze maar eens naar deze link kijken.
Wat ook wel een leuke is...
(2.2) ..... In geval van elektronische bekendmaking worden de berichten verzonden aan het Emailadres van de Klant. Het behoort tot de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig van de aan hem op dat E-mailadres verzonden berichten kennis te nemen.
Wat als de klant al tig weken verstoken is van internet omdat Orange er een zooitje van maakt en zodoende de klant zijn mail niet kan lezen?
Nu lees ik net dit http://www.consuwijzer.nl...ar_tussentijds_veranderen
Kan mijn telefoonaanbieder de tarieven voor vaste telefonie binnen het jaar tussentijds veranderen?
Dat hangt af van welke aanbieder u gebruikt maakt.
KPN stelt de tarieven vast en mag in principe de prijs van een mandje met vaste telefoondiensten ieder jaar met de inflatie verhogen.
Bij andere aanbieders (CPS- en VoIP-aanbieders anders dan KPN) hangt het af van uw contractvoorwaarden. Een aanbieder moet de abonnee op de hoogte stellen van de inhoud van de voorgenomen wijziging. Als een wijziging voor u als consument -op welk punt dan ook - nadelig is, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen.
Dit geld blijkbaar voor telefonie. Kan niets vinden over internet/adsl.
[ Voor 29% gewijzigd door ManiacsHouse op 05-06-2008 20:31 ]
Interessant, zou je dat hier willen posten? Erg nuttig, omdat ik in een studentenhuis zit en ik er niet altijd ben. Zo krijg ik geen gezeik aan mijn kopanthonycd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:40:
Sinds 13 mei tijdens de storing van KPN al verstoten van Internet. Diverse malen met de Orange helpdesk aan de lijn gehangen dit allemaal voor mijn ouders die er ook niet meer uitkomen.
Alles is inmiddels vervangen gewenst maar een juiste verbinding ho maar. Huidige modem is een speedtouch 510 maar ook de nieuwste 546 voor ADSL2+ geeft hetzelfde resultaat. Alle lampjes branden op het modem maar ik krijg GEEN IP adres op de WAN interface. En daardoor loopt de routering mis.
Heeft iemand van jullie nog tips, mijn hoofd is leeg. En zo ook de portomonee waain de kwartjes zaten voor het bellen van de helpdesk. GEK wordt je van die gasten.
Alles is inmiddels vervangen gewenst maar een juiste verbinding ho maar. Huidige modem is een speedtouch 510 maar ook de nieuwste 546 voor ADSL2+ geeft hetzelfde resultaat. Alle lampjes branden op het modem maar ik krijg GEEN IP adres op de WAN interface. En daardoor loopt de routering mis.
Heeft iemand van jullie nog tips, mijn hoofd is leeg. En zo ook de portomonee waain de kwartjes zaten voor het bellen van de helpdesk. GEK wordt je van die gasten.

If you see me collapse, pause my Garmin!🚶🏃
Het probleem zit bij Orange, dus zelf thuis eindeloos sleutelen helpt niets. Ze bellen help niet, mailen ook niet.ovdberg schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:43:
Sinds 13 mei tijdens de storing van KPN al verstoten van Internet. Diverse malen met de Orange helpdesk aan de lijn gehangen dit allemaal voor mijn ouders die er ook niet meer uitkomen.![]()
Oplossing: andere provider.
In ieder geval de betalingen storneren, na bijna een maand geen internet (zij zijn in gebreke), dat werkt nog het beste bij Orange. Mail naar Radar/Kassa helpt ook nog wel eens.
Kreeg net post van Orange, ze gaan per 26 juni hun naam veranderen van Orange naar Online.
Voor meer info: www.orange.nl/online
Nou ja wat kan je zeggen, echt origineel is het natuurlijk niet
. Het is wel weer de zoveelste naams verandering. (Wanadoo -> Orange -> Online)
Nou ja wat kan je zeggen, echt origineel is het natuurlijk niet
IddProlution schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:47:
Kreeg net post van Orange, ze gaan per 26 juni hun naam veranderen van Orange naar Online.
Nou ja wat kan je zeggen, echt origineel is het natuurlijk niet. Het is wel weer de zoveelste naams verandering. (Wanadoo -> Orange -> Online)
wij hebben ook geen internet meer, sinds gisteravond al volgens mij, was laat/vroeg (licht eraan hoe je het bekijkt) en ik denk ik ga wel naar bed, dacht dat modem gewoon rebooten omdat die een update had ofzo
wel grappig van die brief.. gaan ze net offline online heten, ben ik offline haha
[ Voor 21% gewijzigd door LeVortex op 07-06-2008 20:06 ]
Bij ook sinds afgelopen nacht geen internet meer sinds 00:30 uur...
Ook ik dacht, laat ik maar gaan slapen en er het beste van hopen...
Maar helaas, nog steeds niks. (zit nu op mijn oude chello lijntje die van de week afloopt)
Vanochtend gebeld natuurlijk:
- Ik wou melden dat ik z..
- jameneereriseenstoringophetKPNnetwerk,daarkunnenwijniksaandoen,
KPNisermeebezig,
erstaateenberichtopteletekstpagina566!!!!
Ik kreeg de kans niet eens om te zeggen dat ik zonder internet zit, en zoals ik het hierboven typ, zo werd het me ook verteld... Volgens mij had ie haast... Ik denk dat ie moest schijten of zo... en dat bericht op teletekst staat er volgens mij altijd...
Dus ik KPN even gebeld:
Euh, nee hoor... er zijn geen storingen in uw gebied... (...WAT?!?!)
ik weer naar orange gebeld
- Ja meneer, er is een storing in het KPN netwerk in uw gebied, ze zijn er mee bezig..
- Goh, KPN verteld me net dat er in mijn gebied niks aan de hand is...
- Euh.. ja-ha... euh... (
) ja er is toch echt een storing hoor meneer!
- Ja dat zie ik ook wel op mijn livebox, maar KPN weet van niks dus leg dat maar eens uit...
- Euh.. meneer ik kan u niet verder ondersteunen... U moet maar wachten tot de verbinding hersteld wordt!!
Altijd lachen met die jongens van Orange... (
)
Afijn, we zien wel weer waneer we verbinding hebben......
Ook ik dacht, laat ik maar gaan slapen en er het beste van hopen...
Maar helaas, nog steeds niks. (zit nu op mijn oude chello lijntje die van de week afloopt)
Vanochtend gebeld natuurlijk:
- Ik wou melden dat ik z..
- jameneereriseenstoringophetKPNnetwerk,daarkunnenwijniksaandoen,
KPNisermeebezig,
erstaateenberichtopteletekstpagina566!!!!
Ik kreeg de kans niet eens om te zeggen dat ik zonder internet zit, en zoals ik het hierboven typ, zo werd het me ook verteld... Volgens mij had ie haast... Ik denk dat ie moest schijten of zo... en dat bericht op teletekst staat er volgens mij altijd...
Dus ik KPN even gebeld:
Euh, nee hoor... er zijn geen storingen in uw gebied... (...WAT?!?!)
ik weer naar orange gebeld
- Ja meneer, er is een storing in het KPN netwerk in uw gebied, ze zijn er mee bezig..
- Goh, KPN verteld me net dat er in mijn gebied niks aan de hand is...
- Euh.. ja-ha... euh... (
- Ja dat zie ik ook wel op mijn livebox, maar KPN weet van niks dus leg dat maar eens uit...
- Euh.. meneer ik kan u niet verder ondersteunen... U moet maar wachten tot de verbinding hersteld wordt!!
Altijd lachen met die jongens van Orange... (
Afijn, we zien wel weer waneer we verbinding hebben......
[ Voor 3% gewijzigd door -DUS- op 07-06-2008 22:14 ]
Vandaag was er toch overal onderhoud aan het orange netwerk?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
http://www4.orange.nl/netwerkmeldingen/index.htmldennus2006 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 10:30:
Ik neem aan dat orange toch niet zo slecht is dat ze zonder enige melding zomaar overal het internet eraf van gaan trekken. Sowieso is onderhoud iets wat geen anderhalve dag duurt...dennus2006 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 10:30:
Hier hadden we last van hetzelfde probleem, maar ondertussen werkt de verbinding weer normaal...
Verwijderd
Hallo, mijn verbinding wilde niet werken na opstarten want ik kreeg dus steeds "aquiring network address" en dan op een gegeven moment niets. Geen internet, geen contact met mijn livebox, en ipconfig gaf een raar adres aan (iets van 169.254.nogiets ipv 192.168.1.1) Herstarten van de LB werkte ook maar niet. Wie weet hoe dit zo kan komen en wat je ertegen kan doen?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 17:45 ]
Inderdaad, die mail heb ik wel gekregen ja:dennus2006 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 10:30:
De werkzaamheden vinden plaats rond:
periode: 8 juni 2008
tijdstip: tussen 07:00 tot 17:00 uur
mogelijke uitval: enige tijd gedurende bovenstaande periode
De werkzaamheden worden gefaseerd uitgevoerd om de overlast tot een minimum te beperken.
Zet je virusscanner/firewall eens uit. Een 169-ip wil zeggen totaal geen verbinding... Kan een firewall of virusscanner zijn die in de weg zit. Of je kabeltje eens nakijken.Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:35:
Hallo, mijn verbinding wilde niet werken na opstarten want ik kreeg dus steeds "aquiring network address" en dan op een gegeven moment niets. Geen internet, geen contact met mijn livebox, en ipconfig gaf een raar adres aan (iets van 169.254.nogiets ipv 192.168.1.1) Herstarten van de LB werkte ook maar niet. Wie weet hoe dit zo kan komen en wat je ertegen kan doen?
Dit topic is gesloten.