[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
MoiZie schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:26:
[...]

Interessant, zou je dat hier willen posten? Erg nuttig, omdat ik in een studentenhuis zit en ik er niet altijd ben. Zo krijg ik geen gezeik aan mijn kop ;).
Is koel, zal het van de week ffe online zetten... tis een combinatie van een PHP script en een CMD die het PHP script aanroept via de dosprompt, niet zo mooi, maar werkt wel perfect.

Na mijn mailtje naar orange te hebben gestuurd met mijn waardes van het modem, kreeg ik mailtje terug dat mijn livebox kapot is en dat ze een nieuwe sturen. Nu maar oude Zyxel aangesloten en die doet z'n werk nog op 1-2 mbit terwijl ie intraint op 5696 kbps, maar goed, alles beter dan de 0 mbit van de livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniacshouse schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:06:
[...]

Zet je virusscanner/firewall eens uit. Een 169-ip wil zeggen totaal geen verbinding... Kan een firewall of virusscanner zijn die in de weg zit. Of je kabeltje eens nakijken.
Hai Bedankt. Kabels waren Ok. lampjes op de netwerkkaart deden het ook goed, dat is het eerste wat ik nakeek nadat ik de LB had gereset. Het volgende heb ik niet vermeld in mijn laatste bericht. Het probleem is dus al opgelost met wat gestuntel, anders had ik geen internet. Het bleek namelijk dat de dhcp-server in de LB uit stond. Zodoende kreeg mijn PC geen ip van de LB en vandaar die 169-ip. dat Xp aangaf. Maar mijn vraag is eigenlijk, zelfs na een herstart of reset van de livebox staat de dhcp-server dus uit. Hoe kan dat, is mijn LB dan stuk?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:55:
[...]

Hai Bedankt. Kabels waren Ok. lampjes op de netwerkkaart deden het ook goed, dat is het eerste wat ik nakeek nadat ik de LB had gereset. Het volgende heb ik niet vermeld in mijn laatste bericht. Het probleem is dus al opgelost met wat gestuntel, anders had ik geen internet. Het bleek namelijk dat de dhcp-server in de LB uit stond. Zodoende kreeg mijn PC geen ip van de LB en vandaar die 169-ip. dat Xp aangaf. Maar mijn vraag is eigenlijk, zelfs na een herstart of reset van de livebox staat de dhcp-server dus uit. Hoe kan dat, is mijn LB dan stuk?
Hehe slecht dat ik dat er niet bij had gezegd. Als je de dhcp-server aanzet doetie het wel? Of helemaal niet? Ander istie eigenlijk naar zijn grootje. Nu een vast ip erin geramd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu doet ie het wel nadat ik via telnet de dhc-perver op 'start' heb gezet. hij stond dus uit. zelfs na meermalen reset van de LB bleef de dhcp op uit. Dat klopt toch niet (dat de dhcp server in de LB ut staat zelfs na resetten)?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:47:
Nu doet ie het wel nadat ik via telnet de dhc-perver op 'start' heb gezet. hij stond dus uit. zelfs na meermalen reset van de LB bleef de dhcp op uit. Dat klopt toch niet (dat de dhcp server in de LB ut staat zelfs na resetten)?
Je kunt de LB op 2 manieren resetten.

1) Even de stekker eruit, of kort onderop het reset knopje duwen (Gewone reset, alle instellingen blijven behouden.)

2) Reset knopje net zolang vast houden, totdat alle lampjes op de LB beginnen te knipperen.(Alle instellngen zijn eruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Sinds 20 mei zou ik internet via Orange moeten hebben. Inderdaad zou, maar tot nu toe werkt het hele zooitje nog steeds niet. Al meerdere keren gebeld naar de helpdesk maar volgens heb moet ik gebeld worden door de KPN omdat er een fout op hun lijn zit. Maar ik ben nog steeds niet gebeld en ik word er een beetje moedeloos van.
Dat ik nu geen WoW kan spelen, downloaden of wat dan ook maakt me niet uit maar ik kan nu ook niet internetbankieren en dat soort dingen.
Zou ik nu mijn contract op kunnen zeggen omdat ze niet doen wat ze beloven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
TifKag schreef op maandag 09 juni 2008 @ 08:32:
[...]

1) Even de stekker eruit, of kort onderop het reset knopje duwen (Gewone reset, alle instellingen blijven behouden.)

2) Reset knopje net zolang vast houden, totdat alle lampjes op de LB beginnen te knipperen.(Alle instellngen zijn eruit)
Of 3) Inloggen via telnet met username root/1234 (default settings) en dan tikken 'reboot'. Wel zo makkelijk en hoef je niet naar je livebox te lopen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Storing hier is weer verholpen:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 16232 Kb
Afname Dichtbij : 11.6 (dB)
Ver weg : 1.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 16 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Beter dan me oude zyxel / speedtouch die maar op 5 mbit intrainde en internet leek alsof het weer 56K tijdper was... ben benieuwd of ik nu toch nog nieuwe livebox krijg :/

Bagger.... weer / nog steeds kaduudk

[ Voor 4% gewijzigd door anthonycd op 09-06-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op maandag 09 juni 2008 @ 08:32:
[...]

Yes, nummer twee heb ik dus een paar keer gedaan. DHCP bleek toen gewoon uit te staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
Orange wordt Online

Verstandige keuze aangezien ze een niet al te beste naam meer hebben. :P
Als ze nu behalve de naam ook meteen de snelheid even veranderen...

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Bigfoot87 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:15:
Orange wordt Online

Verstandige keuze aangezien ze een niet al te beste naam meer hebben. :P
Als ze nu behalve de naam ook meteen de snelheid even veranderen...
Ik vraag me af of Orange überhaupt afweet van forums als deze, hier wordt nauwelijks meer positief over Orange gesproken. :D (En terecht)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:27
anthonycd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:48:
[...]

Of 3) Inloggen via telnet met username root/1234 (default settings) en dan tikken 'reboot'. Wel zo makkelijk en hoef je niet naar je livebox te lopen... ;)
Met het reboot commando start je de Livebox toch alleen opnieuw op? Terwijl met het resetknopje, je ook al je instellingen kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie door de bomen het bos niet meer. kan dit?

code:
1
2
3
4
Aansluiting---(extra)Splitter----->Livebox------->Telefoon 2 (VOIP)
                           |          \---------->PC
                           |
                   Telefoon 1 (Analoog KPN)

Theoretisch lijkt het alsof het zou moeten kunnen, maar ik heb geen idee hoe de livebox hier mee omgaat

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/282184022.png

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:51:

code:
1
2
3
4
                           |
                   Telefoon 1 (Analoog KPN)
Zou mogelijk moeten zijn....

Leuk orange word online dus nieuwe firmware/interface.....
Gaan ze daar ook nog wat aan doen met de livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Laatst online: 18-08 20:39
Hm, leuk.. een @online.nl e-mail adres :) Weer een erbij voor de verzameling.

Maar neem aan dat de interface update voor de Livebox niet zo'n haast zal hebben. Alhoewel, als ze eenmaal draaien als "Online" zullen ze natuurlijk nieuwe Liveboxen uit moeten geven met nieuw logo erop, dan is de interface wel weer belangrijk. We zullen het wel merken op een dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ben vandaag van Telfort weer terug naar Orange gaan. Bagger bij Telfort. Overzet ging vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik wilde naar Telfort. naja, ze denken dat oranje naar groen een beter produckt zou moeten geven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:51:

code:
1
2
3
4
                           |
                   Telefoon 1 (Analoog KPN)
Aangezien mijn livebox half kapot is en ik alleen nog maar uit kan bellen via VOIP (zie ergens hierboven), heb ik dit toevallig geprobeerd (had alleen niet 2 telefoons tegelijk aangesloten). Het werkt echter niet helemaal. Je kunt dan niet meer via VOIP bellen of gebeld worden. (Alleen dat gebeld worden kan ik dus niet testen.)

Twee uitgangspunten:
  1. Die extra splitter waar je op doelt, daar bedoel ik de KPN splitter die ik nog had, van voordat ik een livebox had (Uit het Wanadoo ADSL Lite tijdperk). Als misschien werkt het wel als je de draad gewoon verdubbeld in twee draden!.
  2. Mijn livebox is dus gaar, het zou daar aan kunnen liggen, maar ik ben er vrij zeker van dat die splitter de frequentie split. Hierdoor krijgt je livebox alleen het internet gedeelte en ik gok dat hij toch door heeft dat er een telefoonaansluiting voor zit en daardoor geen telefonie meer doet.
Maar als het bij jou wel lukt, ben ik daar erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:00

oZy

Ik wil graag van mijn Orange contract af (betaal €29 p/maand voor 20mbit). Zou de naamswijziging en bijv. de afronding van de bedragen genoeg aanleiding zijn om het contract te laten ontbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Volgens mij was er al iemand in dit topic die het contract probeerde te ontbinden vanwege die afronding? Maar meen dat Orange dat niet accepteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Orange accepteert dat niet. Dat doen ze op een vrij simpele manier. Er zijn een aantal basisteksten die je terug krijgt gestuurd als je vragen daarover hebt, en er word simpel op andere argumenten niet ingegaan. Ze negeren je gewoon.

Iemand maakte hier ook al een opmerking dat zijn maandbedrag eindigt op 4 cent i.p.v. 5 cent. Mail
van Orange was een standaard mailtje met het bla bla verhaal over die 5 cent.

Denk dat Orange (Online? Hahahahaha) vaart op arrogantie en verwacht dat niemand er echt een zaak van gaat maken (ach meneer voor die 5 cent??? Wat denkt u wel?).
Vreemde is dat er op diverse consumenten-sites word gezegd dat als er iets ten nadele veranderd (maakt niet uit wat) je mag opzeggen. Maar ze zullen het wel juridisch hebben uitgezocht. En daarom is het inmiddels mijn provider niet meer. Elke keer als je iets vraagt of aanmerkingen hebt word je om je oren geslagen met algemene voorwaarden en dat ze zus en zo mogen. Een kut-product leveren en je dan ook nog een beetje als melkkoe behandelen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Ik dacht laat ik ook eens wat positiefs melden hier.
Ben begin februari over gegaan van Planet naar Orange. Perfecte overgang. Internet was actief 3 dagen voor oplevering volgens de brief. Aansluiten een fluitje van een cent. Snelheid dik tevreden. Heb een 20 Mbit verbinding met telefonie. Download snelheid rond de 1,5mb per seconde. Zit namelijk wel een eindje van m'n tel.centrale af. 2x helpdesk gebeld, 2x snel aan de beurt en perfect geholpen. Ook de telefonie is zeer stabiel, heb nu 1x de livebox moeten herstarten.

Ook de livebox vind ik een fijn apparaat als is het soms lastig dat deze geen nat-t ondersteunt. Maar ja webmail intern bekijken is gewoon ff een dns recordje aanmaken naar interne ip en het werkt uitstekend.

Heb ook met wat tooltjes de livebox gescand van buitenaf bijvoorbeeld. Weinig routers die out of the box zo een goede firewall hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door SneezyThunder91 op 10-06-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
Als je Orange telefonisch opzegt, krijg je dan een email met een bevestiging ervan of niet? En hoe snel?

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hoe zat het ook al weer met de afronding van de tarieven?
Alle tarieven eindigend op 95 cent worden vanaf 1 juli afgerond naar boven op hele bedragen. Een maandtarief voor ADSL van € 23,95 wordt dus € 24.
bron: http://www.orange.nl/online/#1

Eenzijdige tariefswijziging is een reden voor contractbreuk, dus mochten er mensen ontevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Orange zegt dus dat dat niet zo is. Niet zwaar genoeg om op te zeggen ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:34
5 cent is anders wel een lollie per maand, onzin als je niet zo mogen opzeggen, ze kunnen toch niet zomaar de prijzen verhogen (en daarmee dus eigenlijk ook de algemene voorwaarden)

edit: bedoel dus de voorwaarden waarvoor je het contract bent aangegaan, niet echt de algemene voorwaarden

[ Voor 23% gewijzigd door LeVortex op 10-06-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
K.P.A.X. schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:43:
Als je Orange telefonisch opzegt, krijg je dan een email met een bevestiging ervan of niet? En hoe snel?
Je krijgt 2 a 3 werkdagen erna een brief met de bevestiging. Ik heb ook al opgezegd.

Wel grappig; toen ik meldde dat ik wilde vertrekken, werd mij meteen een aanbod gedaan voor €17,50 per maand om maar te blijven. Maarja. Ik wil mijn KPN lijn ook kwijt (en bij Orange betaal ik daar €5 voor lijnhuur), dus ik ga naar Telfort en migreer mijn kpn lijn naar VOIP. Scheelt me weer 9 euro per maand.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:00

oZy

Of het nou 5 cent of 5 euro is, het tarief is toch veranderd? Anders doen ze er over een maand weer 5ct bij en daarna weer 5ct...

Wat ook vervelend is: mijn contract ben ik op 15 september 2006 aangegaan. Helaas had de KPN mijn telefoon op een verkeerd adres aangesloten dus kreeg ik een nieuw telefoonnummer waardoor ik mijn Orange pakket moest verhuizen naar het nieuwe telefoonnummer (puur administratief dus), dit is per 1 november 2006 ingegaan. Nu staat er in mijn documentatie dus dat mijn contract met Orange tot 31-10-2008 loopt. Klopt het dat je bij een verhuizing een nieuw contract aangaat??

edit:

Even de (huidige!!) algemene voorwaarden bekeken op de site, hierin staat:
(2.2) Orange heeft het recht de Algemene Voorwaarden, eventuele Aanvullende Voorwaarden, tarieven en/of de specificaties van de Dienst te wijzigen, welke wijzigingen ook gelden ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. Orange zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan door Orange, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking. In geval van elektronische bekendmaking worden de berichten verzonden aan het E-mailadres van de Klant. Het behoort tot de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig van de aan hem op dat E-mailadres verzonden berichten kennis te nemen.
(2.3) De Klant heeft uitsluitend het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen dertig dagen na de hiervoor in artikel 2.2 vermelde bekendmaking, indien de hiervoor bedoelde wijzigingen voor de Klant leiden tot een aanmerkelijke verzwaring van zijn verplichtingen, dan wel tot een dienstverlening die wezenlijk afwijkt van de dienstverlening zoals die gold voordat de wijzigingen van kracht werden.
Ze behouden dus het recht de tarieven te wijzigen. Zolang dit voor een klant geen aanmerkelijke verzwaring betekend kan het contract niet ontbonden worden.

[ Voor 53% gewijzigd door oZy op 11-06-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31

OgWok

U.N.C.L.E.

Lekkere Loempia schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:21:
Ben vandaag van Telfort weer terug naar Orange gaan. Bagger bij Telfort. Overzet ging vlekkeloos :)
Nou was ik net van plan naar Telfort te gaan. Wat was de bagger dan ?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
Ik heb vorige week het orange contract afgebeld. Nu kreeg ik een aanbieding ipv 29 euro, 19 euro voor internet en telefoon per maand. Alleen nu wordt orange ook weer online, maar eens kijken wat die voor aanbiedingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Laatst online: 26-04 13:02
Krypt schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 07:56:
[...]

Je krijgt 2 a 3 werkdagen erna een brief met de bevestiging. Ik heb ook al opgezegd.

Wel grappig; toen ik meldde dat ik wilde vertrekken, werd mij meteen een aanbod gedaan voor €17,50 per maand om maar te blijven. Maarja. Ik wil mijn KPN lijn ook kwijt (en bij Orange betaal ik daar €5 voor lijnhuur), dus ik ga naar Telfort en migreer mijn kpn lijn naar VOIP. Scheelt me weer 9 euro per maand.
Ja, heb hem net ontvangen. Dat aanbidding krijgt iedereen, geloof ik, bij mij was het 25 i.p.v. 35 per maand. Ik kijk hoe dat met de Telfort zit, er zijn genoeg mensen die ermee tevreden zijn. Er zijn ook genoeg mensen die veel problemen ondervinden, maar meestal is er iets mis met de telefonie... We will see...

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb ik ook gelezen ja, problemen met voip en Telfort. Maar zover ik zie zijn dat allemaal Zyxel modems, en daar heb ik ook problemen mee gehad bij Orange. Sinds ik een Speedtouch heb hangen heb ik geen problemen gehad (ook niet toen ik de zyxel als bridge voor de speedtouch had hangen)

Misschien iets met de QoS implementatie van Zyxel.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Kreeg ik onlangs twee dozen thuis gestuurd om mijn modem terug te sturen... ik dacht zal wel een foutje zijn.

één doos weggooid en de andere gebruikt om het modem terug te sturen. Krijg ik vandaag een afschrift van Orange hebben ze mij 2x 10,50 euro berekend voor twee dozen. :(

Meteen gebeld en ik zou 1x 10,50 terug krijgen... maar even goed in de gaten houden.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

oZy schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:54:
Of het nou 5 cent of 5 euro is, het tarief is toch veranderd? Anders doen ze er over een maand weer 5ct bij en daarna weer 5ct...

Wat ook vervelend is: mijn contract ben ik op 15 september 2006 aangegaan. Helaas had de KPN mijn telefoon op een verkeerd adres aangesloten dus kreeg ik een nieuw telefoonnummer waardoor ik mijn Orange pakket moest verhuizen naar het nieuwe telefoonnummer (puur administratief dus), dit is per 1 november 2006 ingegaan. Nu staat er in mijn documentatie dus dat mijn contract met Orange tot 31-10-2008 loopt. Klopt het dat je bij een verhuizing een nieuw contract aangaat??

edit:

Even de (huidige!!) algemene voorwaarden bekeken op de site, hierin staat:

[...]

Ze behouden dus het recht de tarieven te wijzigen. Zolang dit voor een klant geen aanmerkelijke verzwaring betekend kan het contract niet ontbonden worden.
Onzin, gaat totaal tegen de wet in :) Een jaar of wat terug hetzelfde gehad met mijn t-mobile gsm abo. Zij beriepen zich hier ook op, je mag raden welke partij aan het korste eind heeft getrokken ;)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hm, hier is er momenteel weer een storing. Soms werkt hij wel, soms niet.
2008-06-12 08:57:51 - Storing Orange ADSL en OrangeADSL Extra
Klanten met Orange ADSL of Orange ADSL Extra kunnen op dit moment problemen ondervinden met hun ADSL verbinding. Wij werken eraan om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:54
Hier (Almelo) ook. Ik heb wel storing, maat van me aan de andere kant van de stad niet. Vreemd.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
Vince22 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:24:
Hier (Almelo) ook. Ik heb wel storing, maat van me aan de andere kant van de stad niet. Vreemd.
Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 05:39
Ik heb op het ogenblik het volgende probleem.
Mijn verbinding Orange 20mb + telefonie is op het ogenblik hopeloos.
Ik heb al gebeld met de helpdesk en die zijn tot de conclusie gekomen dat de Livebox niet meer helemaal in orde is.
Ik krijg dus na het weekeinde een nieuwe LB opgestuurd
Heb eens gevraagd aan de TD op mijn werk hoe dat allemaal zit, na 2 jaar bijna nooit een probleem zomaar van de ene dag op de andere zo goed als geen telefoon meer en een internet verbinding van 10 jaar terug.
Er werd geadviseerd om eens te meten of er wel 48 Volt op rood en blauw staat en inderdaad 0 volt.
Ik weet dus nu al zeker dat die nieuwe LB mijn verbinding niet zal verbeteren, er moet waarschijnlijk iemand van de KPN komen om de lijn te repareren.
Wat is de snelste manier om dit probleem op te lossen?
N.B. Ik heb dus telefonie ook van Orange dus geen contract meer met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mu-sick
  • Laatst online: 04-07-2024
Hier nog steeds geen snelheidsverhoging, maar dat is niet het ergste. De afgelopen paar week ligt internet+telefonie er geregeld uren lang achter elkaar eruit. Rond een uur of 7 tot 12 's morgens/'s middags begint het tot ongeveer 16 uur. Zelfs op de dag dat mijn broertje gebeld kon worden over zijn examen uitslag lag alles hier eruit. Alles behalve fijn. Heeft iemand anders ook last van dergelijke storingen? Regio Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Purmerend: mijn livebox deed net om klokslag 23:00 even raar. Hij klikte en mij verbinding lag eruit. De DHCP server in de LB stond weer op magische wijze uit en heb maar een reset gedaan. Nu doet ie ht weer. Zal ik orange om een nieuwe LB vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn    Verbonden
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1016 Kb
DownStream  13936 Kb
Afname  Dichtbij : 27.8 (dB)
Ver weg : 8.8 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller  1329072
Firmware    0xe15080a
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  2471
ES-teller van 1 dag     0

Reden genoeg om maar eens over te stappen denk ik zo.. Stinkerds zakken steeds meer in snelheid, ik zat ooit zelfs op 18mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
blup schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 02:10:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1016 Kb
DownStream  13936 Kb
HEC-teller  1329072
Firmware    0xe15080a
CRC-fouten  2471

Reden genoeg om maar eens over te stappen denk ik zo.. Stinkerds zakken steeds meer in snelheid, ik zat ooit zelfs op 18mbit.
Het het idee dat er "gewoon" wat mis is met je lijn en/of je livebox als je eerst wel een hogere snelheid haalde. Je Afname dichtbij is volgens mij wel goed, maar je snr-marge zit op 8 dB. Je livebox past volgens mij je snelheid zo aan dat deze niet beneden de 8 dB komt (als hij lager komt, dan gaan er teveel fouten optreden).
Daarnaast heb je ook een enorm nummer achter je HEC-teller staan, geen idee wat het betekend, maar lijkt me ook niet helemaal gezond.
Zou zeggen, stuur eens een mailtje naar Orange met je conclusie dat je downloadsnelheid is afgenomen en dat je de waarden in je livebox niet helemaal vertrouwd. Moet je er wel even bij vermelden dat je je livebox al een keer een harde reset hebt gegeven en de kabels ook al vernieuwt en ca. 10 cm, anders laten ze je dit eerst doen. En vraag ze om een oplossing.
Die harde reset (geloof ik niet in, maar kun je proberen) en die kabels, dat zou je sowieso even kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

blup schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 02:10:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1016 Kb
DownStream  13936 Kb
HEC-teller  1329072
Firmware    0xe15080a
CRC-fouten  2471

Hier precies hetzelfde, maar het wordt nog leuker! Ik heb namelijk een nieuwe Livebox ontvangen (waar Orange opstaat) en die traint zomaar even mooi 1,5 tot 2 mbit lager in dan m'n Wanadoo Livebox! En nu traint m'n Wanadoo Livebox óók al 1 tot 2 mbit lager in dan toen ik net Orange Extra had, dus het is er zeker niet op vooruit gegaan. :'(

Hier twee plaatjes als bewijs:

Orange Livebox (kun je controleren doordat er geen Bluetooth tab meer aanwezig is)
Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/31662/got/ORANGELB.PNG

Wanadoo Livebox
(Bluetooth tab is wel aanwezig)
Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/31662/got/WANADOOLB.PNG

Eigenaardig, niet? ;)

Ook vind ik m'n afname dichtbij érg hoog, of mag je dit bij ADSL2+ niet door 13,8 delen? Het voorspelt namelijk dat ik 1,6KM van de centrale af zou zitten, terwijl m'n Speedtouch 510 netjes weergeeft dat ik er 1.08KM vanaf zit (wat dus ook redelijk klopt, zit volgens metingen ongeveer 1.0KM van de centrale af)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
Sinds kort een probleem met het internet hier.. Weet niet of het aan de livebox ligt maar misschien kunnen jullie mij helpen..

Als ik mijn computer opnieuw opstart heb ik geen internet meer, dan moet ik de livebox opnieuw opstarten, nadat de livebox is opgestart moet ik de computer weer opnieuw opstarten en dan werkt het weer. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Dit geldt voor alle (4) computers binnen het netwerk. Dit is iets van de laatste 3 dagen, hiervoor werkte het allemaal vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
JordiFcu schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:11:
Sinds kort een probleem met het internet hier.. Weet niet of het aan de livebox ligt maar misschien kunnen jullie mij helpen..

Als ik mijn computer opnieuw opstart heb ik geen internet meer, dan moet ik de livebox opnieuw opstarten, nadat de livebox is opgestart moet ik de computer weer opnieuw opstarten en dan werkt het weer. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Dit geldt voor alle (4) computers binnen het netwerk. Dit is iets van de laatste 3 dagen, hiervoor werkte het allemaal vlekkeloos.
Dit heb ik ook wel eens gehad. Ik heb het idee dat het aan de dhcp server van de livebox ligt, terwijl je een vast ip-adres gebruikt (of iets in die richting). Volgens mij was het bij mij namelijk begonnen nadat ik mijn livebox had gereset en vergeten de dhcp server weer uit te zetten. Nu heb ik die weer uitgezet en doet het probleem zich niet meer voor.
Maar op zich is het geen fout van de livebox heb ik het idee, aangezien ik het ook op kon lossen door:
  • mijn router opnieuw op te starten
  • mijn computer helemaal af te sluiten (even stroom er af) en dan weer opstarten.
dus mijn conclusie is dat het ergens in het opbouwen van de verbinding fout gaat. Gebruik jij ook Vista, anders kan het misschien een nieuwe beveiliging/bug daarin zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
check net me bank afschrift even om te kijken of orange er nou 23,95 of 24 euro had afgehaald en wat denk je
ze hebben er 28,45 afgehaald
zijn ze wel helemaal goed bij hun hoofd daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Laatst online: 22-12-2022
--Niels-- schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:37:
[...]

Dit heb ik ook wel eens gehad. Ik heb het idee dat het aan de dhcp server van de livebox ligt, terwijl je een vast ip-adres gebruikt (of iets in die richting). Volgens mij was het bij mij namelijk begonnen nadat ik mijn livebox had gereset en vergeten de dhcp server weer uit te zetten. Nu heb ik die weer uitgezet en doet het probleem zich niet meer voor.
Maar op zich is het geen fout van de livebox heb ik het idee, aangezien ik het ook op kon lossen door:
  • mijn router opnieuw op te starten
  • mijn computer helemaal af te sluiten (even stroom er af) en dan weer opstarten.
dus mijn conclusie is dat het ergens in het opbouwen van de verbinding fout gaat. Gebruik jij ook Vista, anders kan het misschien een nieuwe beveiliging/bug daarin zijn?
Ja, 2 van de 4 computers binnen het netwerk draaien op Vista. De andere 2 op XP maar die hebben er ook last van.. Lijkt mij niet dat het aan Vista ligt dan.

Je hebt het over dhcp server uitzetten, doe je dit binnen de livebox? Of in je router? Ik maak gebruik van een switch btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Ik gebruik mijn router trouwens ook alleen maar als switch, maar dat moet verder niet veel uitmaken. Ik heb op beide apparaten de dhcp server uitgeschakeld en heb alle pc's en de router/switch een vast ip-adres gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Volgens mijn buurman kon hij opzeggen vanwege die 5 cent verhoging... Heb hem gewaarschuwd eerst maar eens een bevestiging af te wachten. Geloof er geen drol van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Orange internet doet hier echt dramatisch.
Sommige site's openen niet, of debiel langzaam.
Hyves kon ik heel de dag niet op, na een reboot van de livebox doet die het weer wel.
Lijkt wel een probleem met de DNS ofzo?

Meer mensen last?
Omgeving Rotterdam ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DennusB op 16-06-2008 21:53 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hier geen problemen met browsen :)

Edit: hm, sommige dingen beginnen hier nu ook wel raar te doen ja. Zo kan ik niet inloggen op MSN momenteel. Sommige sites moet ik 2 keer refreshen voordat ze laden.

[ Voor 71% gewijzigd door DaFrenk op 16-06-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DaFrenk schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:31:
Hier geen problemen met browsen :)

Edit: hm, sommige dingen beginnen hier nu ook wel raar te doen ja. Zo kan ik niet inloggen op MSN momenteel. Sommige sites moet ik 2 keer refreshen voordat ze laden.
Juist dat heb ik ook, een probleem bij orange dus.
Fijn, hell starts here :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
dennus2006 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 07:59:
[...]

Juist dat heb ik ook, een probleem bij orange dus.
Fijn, hell starts here :'(
Hmm, ik hoorde van meer mensen dat ze problemen hadden met MSN en Hyves, die volgens mij geen Orange hebben. Dus kon ook wat anders zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaFrenk schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:37:
[...]

Hmm, ik hoorde van meer mensen dat ze problemen hadden met MSN en Hyves, die volgens mij geen Orange hebben. Dus kon ook wat anders zijn...
Hier [1018] hetzelfde gisteravond. Livemail en sommige buitenlandse servers niet te bereiken. Denk niet dat het een Orange probleem was/is. Je kan Orange/Online wel meteen overal de schuld van geven, maar mijn ervaring leert dat het meestal kortstondig is en buiten Orange haar schuld is.

Een tevreden Orange-gebruiker sinds oktober 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Klopt, msn had gisteravond storing, hoorde ik ook van meerdere mensen.

@MensionXL: had precies hetzelfde, maar dan inmiddels bijna 2 jaar geleden. Haalde bij Wannadoo nog snelheiden van 900-1000 kb/s, soms zelfs richting de 1Mb/s, op een afstand van 2300 meter van het tappunt (gemeten via tu-delftwebsite). NU is dat max 700kb/s. Op de een of andere manier hebben ze de lijnen anders in gebruik.

Laatste maanden ben ik weer op snelheden gaan letten, is echt achteruit gegaan hoor. Denk dat ze hier in Groningen beetje aan de max zitten?Blijf ongeveer deze waarden houden na enkele keren reset en opnieuw opstarten:

Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 6728 Kb 1016 Kb

Erg matig.

Mijn vermoeden:
Snelheden zijn naar beneden gedraaid om stabiliteit te verbeteren, moet zeggen dat ik de laatste 6 maanden echt amper problemen heb gehad, hooguit een keertje opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:25
Kan iemand me vertellen of je bij Orange van IMAP mail server gebruik kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Laatst online: 07:20
Nee :)
Orange bied alleen smtp mail aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ruim een jaar probleemloos internetten loopt nu geregeld de Livebox vast, hij is niet meer te bereiken vanaf de computer en dus moet ff de stekker er uit, daarna doet ie 't weer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 06:55
anthonycd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:32:
[...]

Is koel, zal het van de week ffe online zetten... tis een combinatie van een PHP script en een CMD die het PHP script aanroept via de dosprompt, niet zo mooi, maar werkt wel perfect.

Na mijn mailtje naar orange te hebben gestuurd met mijn waardes van het modem, kreeg ik mailtje terug dat mijn livebox kapot is en dat ze een nieuwe sturen. Nu maar oude Zyxel aangesloten en die doet z'n werk nog op 1-2 mbit terwijl ie intraint op 5696 kbps, maar goed, alles beter dan de 0 mbit van de livebox.
En? :P Wil je het script nog online zetten ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Seriously dude! Waar maak jij je in hemelsnaam druk om? 5 of 6 cent erbij? Daar ga je echt niet dood van. Je geeft zelfs aan dat je niet eens per se af hoeft van orange! Waar maak je je dan druk om? Wat wil je hier eigenlijk mee bereiken? De tijd die zij hebben gestoken in het beantwoorden kost al veel meer dan die 5/6 cent die jij in een heel jaar gaat betalen!

Edit:
Hier verzamelen zich vooral mensen die problemen hebben met orange internet. Ik wil die lijn even doorbreken: Ik heb sinds februari 2006 internet van orange. Nog nooit heeft mijn livebox mij in de steek gelaten. Slechts 1x had orange een grote storing. Ik had er alleen in de avond last van, maar gelukkig zijn hier genoeg onbeveiligde draadloze beschikbare netwerken in de buurt waar ik dan stiekem even gebruik van kan maken. Verder vind ik het verwonderlijk hoe ongeduldig en pietlullig mensen kunnen zijn als ze problemen hebben. Ook nu heb ik nergens last van al beweren sommigen hier last te hebben van een 'storing'. Die storing zal waarschijnlijk in het hoofd zijn. 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Younes op 18-06-2008 00:22 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Het gaat me geheel om het principe. Ze kunnen dus telkens een verhoging doen van 5 cent, zonder dat je daar vanaf komt.

Verder eindigt mij rekening niet op 5 cent maar op 4 cent, en ik ben gewoon benieuwd wat ze gingen doen. Ik had dus echt verwacht van Orange dat ze mij ook zouden verhogen, terwijl dat nog niet eens mag. Ik maak me dus nergens druk om, ik wil alleen weten wat er gebeurd.

Daarom zeg ik ook dat ik niet direct van Orange af wil, want mijn abonnement stopt toch eind oktober.

[ Voor 7% gewijzigd door Krypt op 18-06-2008 09:18 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hm, heb al tijden een probleem met usenet na de snelheidverhoging. Die komt maar niet tot mijn maximale snelheid. SSL maakt geen enkel verschil, 3 usenetproviders geprobeerd, verschillende readers. Blijft hetzelfde.

Maar laatst na die storing ben ik aan het leechen en zie ik tot mijn verbazing dat de snelheid boven de 480kB/s uit komt tot een gemiddelde van 500. (Nog altijd niet de 700+kB/s die het moet zijn.)

Maar klapt net die Livebox er weer eens uit (volgens mij door het torrentverkeer), en kakt usenet weer in tot de 350kB/s.

Datzelfde had ik toen net de snelheidsverhoging erdoor was. In het begin was hij 'snel', maar na de eerste Livebox herstart kakt het in en komt hij nooit meer hoger uit. Dus elke keer als de verbinding aan de kant van Orange eruit ligt en hij vanzelf weer verbinding maakt. Haal ik een hogere snelheid met usenet, tót ik de Livebox herstart.

Hoe kan dat toch? :/

Edit:

Orange maar even hierover gebeld, ik hoorde maar niks meer van ze. Is een case aangemaakt, en ze zullen er naar kijken. :Z

Wel gelijk even die extra diensten als Anti-Spam en PC Veiligheidspakket opgezegd.. en waarempel, krijg er gelijk mail van! d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door DaFrenk op 18-06-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik heb een probleem. Ik deel mijn wifi internet verbinding met m'n beneden buurvrouw. Maar die heeft inmiddels een betalingsachterstand van 5 maanden. Kortom ik wil haar van mijn netwerk af hebben tot dat ze weer betaald heeft.

Hoe kan ik nou het eenvoudigst iemand weren van mijn netwerk. Ip's zijn niet gefixed per pc. Ik heb al zitten kijken of ik de wep code kan veranderen. Maar ik weet niet of dat verstandig is. Kan iemand me heldere tips geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob16
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-04 13:57
Kan je niet gewoon het mac adres verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Noxa schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:59:
Ik heb een probleem. Ik deel mijn wifi internet verbinding met m'n beneden buurvrouw. Maar die heeft inmiddels een betalingsachterstand van 5 maanden. Kortom ik wil haar van mijn netwerk af hebben tot dat ze weer betaald heeft.

Hoe kan ik nou het eenvoudigst iemand weren van mijn netwerk. Ip's zijn niet gefixed per pc. Ik heb al zitten kijken of ik de wep code kan veranderen. Maar ik weet niet of dat verstandig is. Kan iemand me heldere tips geven?
Waarom zou dat niet verstandig zijn? Zijn er trouwens geen andere beveiligingsmogelijkheden dan WEP?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Noxa schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:59:

Gewoon andere code invoeren. Zou volgens mij geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrr... denk je net even fijn thuis te gaan werken "geen verbinding"

Dan maar even de open verbinding van mijn buren lenen om op de orange site te kijken..

Aankondigingen van Orange:
2008-06-20 11:28:17 > Storing Orange ADSL/OrangeADSL Extra in Zoetermeer

2008-06-20 11:28:17 - Storing Orange ADSL/OrangeADSL Extra in Zoetermeer
Klanten met Orange ADSL of Orange ADSL extra in Zoetermeer kunnen op dit moment geen verbinding maken of kunnen problemen ondervinden met hun ADSL verbinding. Wij werken eraan om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Dan maar wat vroeger aan het weekend beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:50:
Na ruim een jaar probleemloos internetten loopt nu geregeld de Livebox vast, hij is niet meer te bereiken vanaf de computer en dus moet ff de stekker er uit, daarna doet ie 't weer. :/
Hier hetzelfde verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Laatst online: 11-09 21:50
Ik ben mijn livebox helemaal zat, omdat hij constant weg valt als ik online aan het spelen ben op mijn playstation. Ik heb net met wat moeite mijn speedtouch V716v5 WL aangesloten en ik heb internet. Alleen telefonie werkt niet. Nu heb ik gelezen dat dit alleen werkt met de livebox, maar ik vroeg me af of er echt niet iets aan te doen is?

Ik heb 3 opties:
1. Sluit alleen de livebox aan (nadeel is dat ik amper kan gamen)
2. Sluit alleen de speedtouch aan (geen telefonie, totdat er een oplossing is)
3. Sluit beide aan en gebruik de speedtouch voor internet en de livebox voor telefonie (is dit überhaupt mogelijk?)

Als ik voor optie 3 ga, moet wel de speedtouch eerst, anders blijf ik natuurlijk het probleem houden van een brakke livebox die ertussen zit.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Telefonie zonder Livebox is niet mogelijk. Orange heeft die protocollen (?) nooit vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
thriller schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 20:07:
Ik ben mijn livebox helemaal zat, omdat hij constant weg valt als ik online aan het spelen ben op mijn playstation. Ik heb net met wat moeite mijn speedtouch V716v5 WL aangesloten en ik heb internet. Alleen telefonie werkt niet. Nu heb ik gelezen dat dit alleen werkt met de livebox, maar ik vroeg me af of er echt niet iets aan te doen is?

Ik heb 3 opties:
3. Sluit beide aan en gebruik de speedtouch voor internet en de livebox voor telefonie (is dit überhaupt mogelijk?)

Als ik voor optie 3 ga, moet wel de speedtouch eerst, anders blijf ik natuurlijk het probleem houden van een brakke livebox die ertussen zit.

Helaas voor jou is het leven wat simpeler, je hebt namelijk de volgende 2 opties:
  1. Alleen livebox (heb geen playstation, dus ook geen idee waarom dat niet werkt)
  2. Alleen speedtouch (geen telefonie, ga er maar niet van uit dat er een oplossing komt!)
Optie 3 ga je niet werkend krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
ondanks dat er waarschijnlijk geen Nederlander achter zijn pc had toch maar een gemiddelde downloadsnelheid van rond de 225 kbps hier, ben geen expert op het gebied van grote B, kleine b, maar ik bedoel hier dus eigenlijk dat ik rond de 2 mbit al de hele dag zit waar 8 mbit mijn max is.
dit is trouwens eigenlijk al een beetje de hele week en misschien zelf wel langer aan de gang. sinds t-mobile de baas is lijkt het over te zijn met de betrouwbaarheid.
ik denk dat ik maar even tele2, alice en de andere 20mibt providers van nederland maandag maar even moet gaan bellen. wat zij voor snelheid denken te kunnen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili

Ik heb 3 opties:

je kan een router kopen en die achter de livebox hangen. vaak werken dingen als een playstation, xbox of wii slecht tot niet met de livebox een 3rd party router(van welk merk dan ook) kan een oplossing zijn

probeer er anders eerst eentje te lenen van een kennis of haal hem in een winkel waar je hem zonder vragen terig mag brengen en je geld terug krijgt

[ Voor 6% gewijzigd door Mili op 22-06-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Jaa!!!! eindelijk mn 8 mbit!! =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Bigfoot87 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:46:
Jaa!!!! eindelijk mn 8 mbit!! =D
Sinds vandaag? Ben benieuwd hoe lang dat duurt :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Haha, inderdaad. Voor 1 dag 8mbit en dan morgen poef terug naar 4.

Ik kauw nog steeds mijn 4mbit af. En op mijn mailtjes reageren ze niet meer :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
maniacshouse schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:59:
[...]

Sinds vandaag? Ben benieuwd hoe lang dat duurt :P ;)
Sinds vandaag ja..
Wel te hopen dat het zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-12-2024

Ik heb 3 opties:

Je kan tijdelijk je telefoon verkeer via Orange website naar je mobiel laten doorschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

HoaHong schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:49:
[...]

Je kan tijdelijk je telefoon verkeer via Orange website naar je mobiel laten doorschakelen?
Ja erg leuk maar dat kost je wel de kosten naar je mobiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Hmm, net zit mijn zusje hier (beneden) met der laptop (normaal boven) en als ze tussen mijn computer en de router in gaat zitten met der laptop dan gaat WLAN op de Livebox voor mijn computer dus never nooit meer fatsoenlijk werken. Constant time-outs en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Laatst online: 27-12-2024
maniacshouse schreef op maandag 23 juni 2008 @ 01:01:
[...]

Ja erg leuk maar dat kost je wel de kosten naar je mobiel...
tja.. als je bereikbaar wilt blijven, moet je dit voor lief hebben toch?

Of wat je ook kan doen is bij Orange/online helpdesk blijven bellen om een nieuwe en zeggen dat je alle handelingen, zoals hard-reset etc hebt gedaan.

Zo heb ik het gedaan. Binnen 2 maanden heb ik een nieuwe gekregen.

Anders zet je gewoon je firewall van je livebox uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Doorschakelen naar een mobiel nummer klinkt wel leuk, maar wat zijn hier dan precies de extra kosten van? Betaald de beller dan gewoon iets meer of heb ik ook extra kosten.

EDIT: Oja en hoe schakel je de firewall van de livebox uit? Deze optie zie ik niet.

PS. Bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 25% gewijzigd door thriller op 24-06-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Jij betaald de kosten min of meer vanaf jouw aansluiting naar de mobiele telefoon. Dus je ziet op je rekening de kosten voor mobiel bellen. Tarief zal hetzelfde zijn als je normaal naar een mobiel belt (duur dus :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
Ik hier hier thuis een weird probleem. Orange is zo brak als maar kan op 1 of andere manier.

Gisteren heb ik even de diagnotics opgeslagen van 1 dag:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1016 Kb
DownStream  2000 Kb
Afname  Dichtbij : 17.1 (dB)
Ver weg : 3.7 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller  1066627
Firmware    0xe15080a
CRC-fouten  38879

Wij hebben hier het extra abbonement dus met 20Mbit dus ik snap niet dat de downstream is getraind op maar 2000Kb :/ De afname dichtbij lijkt me ook wat aan de hoge kant. Met die Tudelft database is het 680 meter en met het sommetje kom je uit op 1,2 kilometer ongeveer. Ik kon in dit topic niet echt iets vinden over CRC fouten. Maar het feit dat het fouten zijn lijkt me dus niet goed om hier veel van te hebben. Bijna 39000 in één dag lijkt me wel veel.

Het rare is dat als ik een andere livebox aansluit; de snelheid niet omhoog gaat. Dan wordt hij getraind op 1016/2508 Scheelt niet echt veel. Maar nog lang niet de 16/17.000 die je toch wel moet kunnen halen met het 20mbit abbo... Ligt het probleem dan aan de binnekomende tlefoondraad?

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Evilernie933 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:53:
Ik hier hier thuis een weird probleem. Orange is zo brak als maar kan op 1 of andere manier.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1016 Kb
DownStream  2000 Kb
HEC-teller  1066627
Firmware    0xe15080a
CRC-fouten  38879

Wij hebben hier het extra abbonement dus met 20Mbit dus ik snap niet dat de downstream is getraind op maar 2000Kb :/ De afname dichtbij lijkt me ook wat aan de hoge kant. Met die Tudelft database is het 680 meter en met het sommetje kom je uit op 1,2 kilometer ongeveer. Ik kon in dit topic niet echt iets vinden over CRC fouten. Maar het feit dat het fouten zijn lijkt me dus niet goed om hier veel van te hebben. Bijna 39000 in één dag lijkt me wel veel.

Het rare is dat als ik een andere livebox aansluit; de snelheid niet omhoog gaat. Dan wordt hij getraind op 1016/2508 Scheelt niet echt veel. Maar nog lang niet de 16/17.000 die je toch wel moet kunnen halen met het 20mbit abbo... Ligt het probleem dan aan de binnekomende tlefoondraad?
Kortweg: Ja, aangezien je al meerdere Liveboxen hebt geprobeerd, heb je dat dus uitgesloten en blijft er maar 1 ding over.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik probeer via een nieuwe Laptop (vista) toegang te krijgen op de Livebox. maar op een of andere manier vreet ie de code niet ofzo. Want ik kom er gewoon niet op. Die cd is zoek, maar mijns inziens heb je die software toch niet nodig?

Help wat doen ik verkeerd. Vul in de het een open verificatie is met wep code, vervolgens vul ik de code in. En druk op verbinding maken. Maar dan zegt ie dat het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:27
ook op de reg knop onderop de livebox gedrukt? Anders laat het mac-filter je niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Noxa schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:18:
Ik probeer via een nieuwe Laptop (vista) toegang te krijgen op de Livebox. maar op een of andere manier vreet ie de code niet ofzo. Want ik kom er gewoon niet op. Die cd is zoek, maar mijns inziens heb je die software toch niet nodig?

Help wat doen ik verkeerd. Vul in de het een open verificatie is met wep code, vervolgens vul ik de code in. En druk op verbinding maken. Maar dan zegt ie dat het niet lukt.
Druk het reg-knopje aan de onderkant van de livebox eens in. ;)
(scheisse!! Lizard was me voor :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Lizard schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:44:
ook op de reg knop onderop de livebox gedrukt? Anders laat het mac-filter je niet toe.
Ah goede tip. Maar dat gaat em nu niet worden. Livebox staat bij de onderbuurvrouw. Die ligt vast al te pitten.

edit:// Remote ff mac filter uit gezet. Nu werkt het. Thnx

[ Voor 9% gewijzigd door Noxa op 24-06-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

Grappig, er zijn veel slechte reacties te lezen over orange(online).
Wij hebben Adsl Family 20Mbt (ik haal maar 12Mbit) vanag 9-10-2005, ja één van de eerste gebruikers dus.

Nu is het zo dat wij eigenlijk vrij weinig problemen hebben (gehad).

Livebox is kapot één keer kapot geweest, zodra je die pcimia kaart erin duwde werkte het hele ding niet meer, terug sturen? €12.50 werd niet vergoed!

Nouja, vanaf dat punt geen problemen meer gehad, hij loopt af en toe vast maarja, een stekker in eruit actie lost dit probleem ook weer op.

De afgelopen 2 jaar hebben wij geen enkele merkbare downtime ondervonden op het orange netwerk.
Wel vind ik de orange helpdesk bagger, als je ergens voor belt beginnen ze meteen over firewalls en virusscanners.

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in de snelheden, kijkt u eens hier: http://85.144.104.166/cac...preview&host_id=4&filter=

[ Voor 1% gewijzigd door DJVG op 25-06-2008 14:12 . Reden: typo ]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DJVG schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:53:
Grappig, er zijn veel slechte reacties te lezen over orange(online).
Wij hebben Adsl Family 20Mbt (ik haal maar 12Mbit) vanag 9-10-2005, ja één van de eerste gebruikers dus.

Nu is het zo dat wij eigenlijk vrij weinig problemen hebben (gehad).

Livebox is kapot één keer kapot geweest, zodra je die pcimia kaart erin duwde werkte het hele ding niet meer, terug sturen? €12.50 werd niet vergoed!

Nouja, vanaf dat punt geen problemen meer gehad, hij loopt af en toe vast maarja, een stekker in eruit actie lost dit probleem ook weer op.

De afgelopen 2 jaar hebben wij geen enkele merkbare downtime ondervonden op het orange netwerk.
Wel vind ik de orange helpdesk bagger, als je ergens voor belt beginnen ze meteen over firewalls en virusscanners.

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in de snelheden, kijkt u eens hier: http://85.144.104.166:818...tree&tree_id=1&leaf_id=11
While trying to retrieve the URL: http://85.144.104.166:8181/cacti/graph_view.php?

The following error was encountered:

* Connection Failed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

dennus2006 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:54:
[...]

While trying to retrieve the URL: http://85.144.104.166:8181/cacti/graph_view.php?

The following error was encountered:

* Connection Failed
Sorry typo, was vergeten dat ik de route had aangepast (A)

Goede is: http://85.144.104.166/cac...preview&host_id=4&filter=

[ Voor 20% gewijzigd door DJVG op 25-06-2008 14:12 ]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Evilernie933 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:53:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1016 Kb
DownStream  2000 Kb
HEC-teller  1066627
Firmware    0xe15080a
CRC-fouten  38879

het zal tegenwoordig wel niet meer voorkomen maar in het verleden wilde mensen nog wel eens de livebox vrij ver van het isra punt zetten. bij die mensen zag je ook vaak veel CRC fouten
en ik durf het bijna dus niet te vragen maar waar staat je livebox? en hoeveel cm van het aansluit punt in de meterkast is dat?

ik ben ook zeer ontevreden over orange hier de laatste tijd maar als ik dan een line check aan vraag dan komen hun toch tot een knappe snelheid

ik download de laatste tijd met 4 mbit max terwijl ik 20 mbit lijn heb
terwijl 3 jaar geleden(ja ook ik was er zeer vroeg bij) 9mbit had
en tot een maand geleden 8 mbit had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Aangezien ik denk dat mijn livebox kapot is wil ik een nieuwe hebben, als ik ga bellen doen ze heel erg moeilijk hierover, omdat het altijd alles is behalve de livebox. Dus hebben jullie tips om een nieuwe te krijgen?

Ik kan tegenwoordig gewoon niet meer online gamen vanwege de lag en dit gebeurt pas na 2 potjes. Als ik daarna de livebox reset is het weer voor 2 potjes opgelost en dan gaan we weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Waarom lukt het mij niet om een poort open te zetten in de Livebox? Ik heb op mijn PC een webapp draaien op poort 8888, die wil ik ook vanaf het internet kunnen benaderen, dat regel ik toch gewoon in de standaard interface onder 'Firewall'? Wat ik ook doe, ik kom er niet bij. :{ . Ik heb ervaring met Drayteks, Linksyssen, SpeedTouches, etc, dus ik heb wel een idee van waar ik mee bezig ben (hoop ik). Poort nummertje invullen, lokaal ip adresje kiezen, de boel op enabled zetten en gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Zo, zo te zien is de overzetting van Orange naar Online in volle gang.

De website(s) zijn al aangepast, al waren er net nog wel enkele 404's.

Maar het viel me dus ook op dat we nu dus een @online.nl e-mail adres erbij hebben gekregen :) Ik kon er net succesvol mee inloggen en ook er naar toe mailen werkte.

Geinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wat een gedrocht zeg die nieuwe website, echt op een maandagmiddag in elkaar geflanst. Ik denk niet dat T-mobile er nog geld in wil steken en zo ziet het er allemaal ook uit :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
koen schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:44:
Wat een gedrocht zeg die nieuwe website, echt op een maandagmiddag in elkaar geflanst. Ik denk niet dat T-mobile er nog geld in wil steken en zo ziet het er allemaal ook uit :{
Ik vind em een stuk beter als die van Orange.
Daar verdwaalde je door alle dubbele links, buttons en andere meuk er om heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Laatst online: 05-09 13:05
Ja de migratie is idd in gang gezet, dat is ook de reden waarom ik de hele morgen niet meer bij mijn mailboxen kan.

Wel jammer dat nergens wordt aangegeven hoe lang het nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Laatst online: 11-09 17:25
koen schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:44:
OR blokkeert verkoop Orange Breedband
03 JUN 2008

De verkoop van internetaanbieder Orange Breedband is mislukt. KPN is afgehaakt, omdat de ondernemingsraad van Orange niets ziet in een verkoop.

Orange Breedband is een zusterbedrijf van de gelijknamige aanbieder van mobiele telefonie. De provider heeft in Nederland 500.000 klanten.
France Télécom, dat Orange in oktober 2007 verkocht aan de Nederlandse dochter van T-Mobile, staat niet toe dat zijn merknaam Orange nog langer wordt gebruikt. T-Mobile wil alleen mobiele telefonie en mobiel internet verkopen, geen adsl-internet via vaste lijnen zoals Orange Breedband doet.

T-Mobile heeft Orange Breedband, het vroegere Wanadoo, voor 113 miljoen euro in de boeken staan. KPN zou bereid zijn geweest 'tussen tien en twintig procent' meer te betalen. Maar omdat de ondernemingsraad niets zag in een verkoop van de internettak, haakte KPN af.

Orange Breedband moet nu zelfstandig verder onder een nieuwe merknaam en onder de vleugels van moeder T-Mobile. Deze maand lanceert Orange Breedband zijn nieuwe naam.

Wie weet wordt Orange toch nog onderdeel van Kpn, kunnen we weer zoeken naar een andere provider.
Word nu steeds moeilijker om dan bij Kpn weg te blijven... |:(
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.