[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 71.772 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:38
Von Henkel schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:44:
[...]
Wie weet wordt Orange toch nog onderdeel van Kpn, kunnen we weer zoeken naar een andere provider.
Word nu steeds moeilijker om dan bij Kpn weg te blijven... |:(
-opgelost-

[ Voor 76% gewijzigd door Bigfoot87 op 26-06-2008 23:33 ]

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330

Heerlijk,

Ik kom thuis van een dag hard werken en zet mijn pc aan.... geen connectie :( . De livebox maar eens resetten en we hebben weer leven....totdat ik iets wil downloaden en ik merk dat ik niet hoger kom dan 400kb/s. Ik check me livebox nog maar een keer en zie tot mijn schrik het volgende:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 4040 Kb
Afname Dichtbij : 26.4 (dB)
Ver weg : 8.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 30883
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10163
ES-teller van 1 dag 0

En dat met een 20 Mbit/s abbo....

Resetten haalt ook niet veel uit hij blijft opeens zo laag trainen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 81330 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:43:
Heerlijk,

Ik kom thuis van een dag hard werken en zet mijn pc aan.... geen connectie :( . De livebox maar eens resetten en we hebben weer leven....totdat ik iets wil downloaden en ik merk dat ik niet hoger kom dan 400kb/s. Ik check me livebox nog maar een keer en zie tot mijn schrik het volgende:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 4040 Kb
Afname Dichtbij : 26.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
HEC-teller 30883
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10163
ES-teller van 1 dag 0

En dat met een 20 Mbit/s abbo....

Resetten haalt ook niet veel uit hij blijft opeens zo laag trainen :(
Dat is inderdaad niet zo geweldig. Wat mij opvalt is dat je erg veel CRC fouten hebt voor die korte tijd (je zegt dat je net je modem hebt gereboot). Heb je niks veranderd ofzo?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na weer een reboot:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 2556 Kb
Afname Dichtbij : 26.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

@MensionXL: Ik heb niks veranderd. Grrrr... zelfs het posten op GoT gaat bijna niet meer :(

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 81330 op 26-06-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het werkt gelukkig weer...

Toen ik de stroom er af haalde voelde de adapter erg warm aan en na enig speurwerk kwam ik er achter dat er een aantal mensen dit probleem ook hadden.

Wanneer ik hem af had laten koelen en weer er in stopte trainde de lb weer normaal, maar na een kwartier kwamen de crc fouten weer en klapte de lb er weer uit.

Voor de gein maar eens mijn adapter van mijn linksys er in gestopt en WOW de lb trained weer op 16mbit/s :). Zo goed als geen crc fouten.

Toch maar binnenkort orange (online ;) ) bellen om een nieuwe lb aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik behoor tot de vroege Wanadoo klanten. Al jaren internet en telefonie via de livebox(zonder wifi). Abonnement heet tegenwoordig Orange ADSL Extra. Ik heb nog steeds een (belbudget)abonnement bij KPN voor de lijn. Nooit echte problemen gehad. Een tevreden klant eigenlijk. Maar dat is nu over. 3 weken geleden was er 's nachts een fel onweer. 's Morgens ontdekte ik dat we geen telefonie meer hadden. Ook internet was heel erg traag. Livebox diverse keren gereset. Toen Orange gebeld. Gaven geen oplossing. Internet was inmiddels weer gewoon snel, maar nog geen telefoon. Na 2 weken kreeg ik een nieuwe livebox, maar die krijg ik helemaal niet aan de praat. Geen internet en geen telefoon. Ook niet met de hulp van Orange(Online) Ik kan de nieuwe lb met IE benaderen, maar Internet en Telefoon zijn niet geactiveerd en dit is niet te wijzigen. Uiteraard het reg knopje ook geprobeerd, zoals hierboven beschreven. Heb de lb benaderd met een PC met Vista en met een laptop met XP.
De oude livebox geeft dus wel internet, maar geen telefoon.
De nieuwe livebox doet helemaal niks.
Als ik de lijn, vanaf het ISRA punt, direct in de telefoon prik, heb ik KPN kiestoon. We kunnen zodoende gebeld worden, maar zelf bellen is duur. En op dat moment hebben we natuurlijk geen internet. Orange/Online stelt een onderzoek in, maar ik ben het zachtjes beu. Wat zou ik zelf nog kunnen doen?

[ Voor 4% gewijzigd door hanhub op 28-06-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

hanhub schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:08:
Ik behoor tot de vroege Wanadoo klanten. Al jaren internet en telefonie via de livebox(zonder wifi). Abonnement heet tegenwoordig Orange ADSL Extra. Ik heb nog steeds een (belbudget)abonnement bij KPN voor de lijn. Nooit echte problemen gehad. Een tevreden klant eigenlijk. Maar dat is nu over. 3 weken geleden was er 's nachts een fel onweer. 's Morgens ontdekte ik dat we geen telefonie meer hadden. Ook internet was heel erg traag. Livebox diverse keren gereset. Toen Orange gebeld. Gaven geen oplossing. Internet was inmiddels weer gewoon snel, maar nog geen telefoon. Na 2 weken kreeg ik een nieuwe livebox, maar die krijg ik helemaal niet aan de praat. Geen internet en geen telefoon. Ook niet met de hulp van Orange(Online) Ik kan de nieuwe lb met IE benaderen, maar Internet en Telefoon zijn niet geactiveerd en dit is niet te wijzigen. Uiteraard het reg knopje ook geprobeerd, zoals hierboven beschreven. Heb de lb benaderd met een PC met Vista en met een laptop met XP.
De oude livebox geeft dus wel internet, maar geen telefoon.
De nieuwe livebox doet helemaal niks.
Als ik de lijn, vanaf het ISRA punt, direct in de telefoon prik, heb ik KPN kiestoon. We kunnen zodoende gebeld worden, maar zelf bellen is duur. En op dat moment hebben we natuurlijk geen internet. Orange/Online stelt een onderzoek in, maar ik ben het zachtjes beu. Wat zou ik zelf nog kunnen doen?
Klinkt mij allemaal heel bekend in de oren, zie mijn topic. Gelukkig werkt het nu wel weer, maar ik ben blij dat ik over 2 maanden weg ben bij Orange. :/

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 21:35

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Die CRC fouten had ik een half jaar geleden ook. M'n snelheid ging van 18Mbit naar +-2Mbit . Toen bleek het dat m'n adapter idd stuk was, deze is toen ook vervangen. Een kapotte adapter kan lijnstoring oid veroorzaken waardoor de snelheid aangetast werd.

Momenteel ben ik verhuisd en heb ik 580meter van de centrale een maximum snelheid van 8Mbit.

Ik ben ook al aan het rondkijken om die livebox te vervangen door een eigen modem. De LB valt er elke keer uit als je meer dan een dag met torrents en usenet bezig bent, dit is dus al jaren zo maar nu begint het me pas te irriteren. Iemand een goed wireless gigabit alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Mr.Nash schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:10:
Die CRC fouten had ik een half jaar geleden ook. M'n snelheid ging van 18Mbit naar +-2Mbit . Toen bleek het dat m'n adapter idd stuk was, deze is toen ook vervangen. Een kapotte adapter kan lijnstoring oid veroorzaken waardoor de snelheid aangetast werd.

Momenteel ben ik verhuisd en heb ik 580meter van de centrale een maximum snelheid van 8Mbit.

Ik ben ook al aan het rondkijken om die livebox te vervangen door een eigen modem. De LB valt er elke keer uit als je meer dan een dag met torrents en usenet bezig bent, dit is dus al jaren zo maar nu begint het me pas te irriteren. Iemand een goed wireless gigabit alternatief?
Zelf ben ik van plan om dalijk een DrayTek Vigor 2820Vn te halen. Kost wel iets, maar dan kan je ook gewoon blijven downloaden zonder dat je je zorgen hoeft te maken over VoIP of vastlopende apparatuur. :)
Van die Livebox word ik ook helemaal schijtziek, ik heb er nu 1 van Orange en die klapt er soms al uit bij 60 connecties. ;( Wat kan ik daar nou mee?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Laatst online: 02-06 21:35

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

MensionXL schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:23:
[...]

Zelf ben ik van plan om dalijk een DrayTek Vigor 2820Vn te halen. Kost wel iets, maar dan kan je ook gewoon blijven downloaden zonder dat je je zorgen hoeft te maken over VoIP of vastlopende apparatuur. :)
Van die Livebox word ik ook helemaal schijtziek, ik heb er nu 1 van Orange en die klapt er soms al uit bij 60 connecties. ;( Wat kan ik daar nou mee?
Ja, je kan er niks mee. Heb er al jaren last van. Mjah, die DrayTek ziet er goed uit. Had deze trouwens wel al op het oog en de kans dat ik deze zou halen was al groot. Het is alleen maar beter om hem ook hier aangeraden te krijgen.Er is alleen een probleem: Zo'n uitgave zal ik eind volgend maand kunnen doen aangezien ik nu al m'n geld moet besteden aan m'n motorrijlessen ;( .

Ik laat het weten als ik hem bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Mr.Nash schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:06:
[...]

Ja, je kan er niks mee. Heb er al jaren last van. Mjah, die DrayTek ziet er goed uit. Had deze trouwens wel al op het oog en de kans dat ik deze zou halen was al groot. Het is alleen maar beter om hem ook hier aangeraden te krijgen.Er is alleen een probleem: Zo'n uitgave zal ik eind volgend maand kunnen doen aangezien ik nu al m'n geld moet besteden aan m'n motorrijlessen ;( .

Ik laat het weten als ik hem bestel.
Great :) Misschien kunnen we via msn/email contact houden ofzo? Ik ben best wel benieuwd naar hoe dat ding presteert. :)

Ik ben trouwens van plan hem over precies 2 maanden te bestellen, als mijn Telfort verbinding wordt opgeleverd.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MensionXL schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:14:
[...]

Great :) Misschien kunnen we via msn/email contact houden ofzo? Ik ben best wel benieuwd naar hoe dat ding presteert. :)

Ik ben trouwens van plan hem over precies 2 maanden te bestellen, als mijn Telfort verbinding wordt opgeleverd.
Hou mij nook maar op de hoogte via dm aangezien ik er ook over na aan het denken ben om deze aan te schaffen. Ik heb de oude adsl2+ modem van mijn ouders ingepikt ( versatel davolink) en dacht dat deze misschien zou werken, is het niet dat versahel deze dicht getimmerd heeft en dus nu
alleen door gaat als simpel access point :(.

Ook ik heb adsl + telefonie, maar gebruik de telefoon nooit (stoord alleen maar en als men mij wil bereiken dan maar via mobiel). Het downgraden van mijn abbo naar alleen adsl2+ is bijna een onbegonnen zaak daar orange ( of online) mij houdt aan het feit dat ik te laat was met opzeggen/downgraden en dat ik het nu wederom een volledig jaar mag uitzitten.

By the way... de adapter van mijn linksys werkt nog steeds en zit nog steeds op een redelijke snelheid (minder dan aan het begin, maar ach met 13,6 mbit/s mag ik niet klagen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57478

:( Ben gisteravond er achter gekomen dat de livebox heel erg laag intraint, ben van (in het begin 17000) naar 12000 nu naar 5600 gegaan .Email gestuurd maar zal wel weer een standaard mail terug krijgen dat het aan mijn eigen instellingen en of verbinding lig.Word tijd dat we gaan veranderen ,want ik betaal voor een 20mb line maar krijg voor een basis 4 mb aan snelheid. :(

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 5756 Kb
Afname Dichtbij : 37.5 (dB)
Ver weg : 15.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 57478 op 29-06-2008 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57478 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 09:02:
:( Ben gisteravond er achter gekomen dat de livebox heel erg laag intraint, ben van (in het begin 17000) naar 12000 nu naar 5600 gegaan .Email gestuurd maar zal wel weer een standaard mail terug krijgen dat het aan mijn eigen instellingen en of verbinding lig.Word tijd dat we gaan veranderen ,want ik betaal voor een 20mb line maar krijg voor een basis 4 mb aan snelheid. :(

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 5756 Kb
Afname Dichtbij : 37.5 (dB)
Ver weg : 15.0 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0
Vervang je adapter van je lb eens zie mijn post hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 20:22

Ids

oZy schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:17:
Ik wil graag van mijn Orange contract af (betaal €29 p/maand voor 20mbit). Zou de naamswijziging en bijv. de afronding van de bedragen genoeg aanleiding zijn om het contract te laten ontbinden?
MensionXL schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:56:
[...]

Klinkt mij allemaal heel bekend in de oren, zie mijn topic. Gelukkig werkt het nu wel weer, maar ik ben blij dat ik over 2 maanden weg ben bij Orange. :/
Jullie kunnen nu je kans grijpen, staat zelfs in de mail die ze 17 juni verstuurd hebben:
Vanaf 1 juli 2008 ronden wij de prijzen die eindigen op
95 cent naar boven af op hele bedragen. Als u onoverkomelijke problemen heeft met deze prijsaanpassing kunt u uw contract kosteloos beëindigen via de klantenservice 0900 9515 (€ 0,20/min) tot 30 dagen na verzenddatum van deze e-mail.

bijvoorbeeld:
Als u ADSL Extra heeft en nu € 23,95 per maand betaalt, dan wordt
het maandtarief per 1 juli € 24. Het maandtarief voor Antispam gaat van € 0,95 naar € 1.
Dus nog even voor 17 juli bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ids schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:05:
[...]

[...]

Jullie kunnen nu je kans grijpen, staat zelfs in de mail die ze 17 juni verstuurd hebben:

[...]

Internet en Telefonie werken inmiddels weer, en heb reeds een migratie naar Telfort aangevraagd welke over 2 maanden precies ingaat. :) Dus ik kan nog wel 2 maanden wachten. ;)

Maar toch bedankt voor de tip. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 30-06-2008 18:25 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225107

2 vraagjes,

Ivm een ander aantesluiten adsl-modem en een server, verandert mijn ip dan bij het omwisselen?

Mijn orange webmail heeft een map met veel berichtjes die ik graag offline wil bewaren, hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:46

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 225107 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:27:
2 vraagjes,

Ivm een ander aantesluiten adsl-modem en een server, verandert mijn ip dan bij het omwisselen?

Mijn orange webmail heeft een map met veel berichtjes die ik graag offline wil bewaren, hoe kan ik dat het beste aanpakken?
1. In principe werkt je ip bij Orange (Online :P ) via dhcp, maar als je een ip hebt dan zal dat niet zo snel veranderen. In de dslam zal je altijd dat ip-adres krijgen tenzij net iemand anders een aansluiting doet en jij ff je modem offline hebt.

2. Installeren in outlook (of iets dergelijks) en dan binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb in maart orange internet en telefonie aangevraagd. Omdat ik bij speedlinq tot en met mei een contract had zou het per 2 juni in gaan. Tot op heden heb ik nog geen internet....
Na nu totaal een keer of 7 met de helpdesk gebeld te hebben, een kpn monteur die binnen 3 dagen in de wijkcentrale zou gaan kijken, (uiteindelijk 7 dagen) want het kon echt niet aan het modem liggen, vervolgens een dual bezoek aan de wijkcentrale van zowel orange als kpn (ook binnen 2 a 3 werkdagen die uiteindelijk 7 dagen werd) wat niets oplevert. Mijn oude modem krijgt gewoon nog adsl signaal maar de lb ziet niets.... uiteindelijk heb ik zondag de lb van mijn moeder geprobeerd en deze komt in één keer online (en omdat die al geconfigureerd is ook gelijk met telefonie) Weer gebeld met de helpdesk dat ze mij nu toch echt maar een nieuwe lb moeten sturen want dit moet er toch op duiden dat mijn lb gewoon stuk is toch? Hij moet toch zonder iets te configureren het @-lampje gewoon niet-knipperend laten branden?

Vandaag wordt het nieuwe modem verstuurd dus ik ben benieuwd... voorlopig moet Orange ik bedoel ON(Off)line zich bij mij nog bewijzen....

PS(Oude modem, speedtouch, kreeg ik met de instellingen uit de startpost niet aan de gang)

[ Voor 3% gewijzigd door Pin0 op 01-07-2008 09:45 ]

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-06 22:49
Ids schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:05:
[...]

[...]

[...]

huh. In mijn mail van 27 mei staat niks over het contract opzeggen. Ik geloof zelfs dat iemand hier het zelfs nog gecheckt heeft bij Orange...

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:32
Je mag gewoon opzeggen. Het is een wijziging.
Voor mij maakt het niet uit aangezien ik toch wel op zou gaan zeggen rond deze periode.
Ik heb nu een brief voor nummerbehoud en heb een mail gestuurd naar Orange dat ik wil weten of ik ADSL al op kan gaan zeggen. Daarna KPN nog, maar die rekening heb ik deze maand betaald voor de komende 3 maanden, dus dat veranderd niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 20:22

Ids

jeroensteeman schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:12:
[...]

huh. In mijn mail van 27 mei staat niks over het contract opzeggen. Ik geloof zelfs dat iemand hier het zelfs nog gecheckt heeft bij Orange...
Er zijn verschillende mailtjes in de omloop ben ik achter gekomen (gelezen op diverse fora oa FTD en http://orange.gebruikers.eu/news.php) Er zijn idd mensen die geen mail hebben gekregen over de prijsverhoging, er zijn mensen die een mail hebben gekregen over de prijsverhoging maar waar in stond dat Orange dat kon maken gelet op artikel zoveel en zoveel. En er zijn mensen (zoals ik) die een mail gekregen hebben over de prijsverhoging met een vermelding dat je kosteloos kan opzeggen. Echter iedereen die met een prijsverhoging te maken krijgt, mail of geen mail, ook al is het maar een lullige 5 cent, kan nu kosteloos opzeggen. De Opta is erachteraan geweest en die zegt gewoon het is een wijziging in het contract in het nadeel van de gebruiker, dus contractbreuk.

Voorbeelden:

Mail 1:
prijsafronding

Geachte heer,

Vanaf 1 juli 2008 ronden wij de prijzen van onze abonnementen en extra services die eindigen op 95 cent naar boven af op hele bedragen. Dat doen we met inachtneming van artikelen 2.2 en 2.3 uit de Algemene Voorwaarden.

bijvoorbeeld:
U betaalt nu € 23,95 voor ADSL. Per 1 juli wordt dat € 24. Het maandtarief voor Antispam gaat van € 0,95 naar € 1.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband B.V.
Mail 2:
Vanaf 1 juli 2008 ronden wij de prijzen die eindigen op
95 cent naar boven af op hele bedragen. Als u onoverkomelijke problemen heeft met deze prijsaanpassing kunt u uw contract kosteloos beëindigen via de klantenservice 0900 9515 (€ 0,20/min) tot 30 dagen na verzenddatum van deze e-mail.

bijvoorbeeld:
Als u ADSL Extra heeft en nu € 23,95 per maand betaalt, dan wordt
het maandtarief per 1 juli € 24. Het maandtarief voor Antispam gaat van € 0,95 naar € 1.

[ Voor 108% gewijzigd door Ids op 01-07-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:51
Hierbij een bevestiging dat ik op grond van de 5 cent prijsverhoging per 1 juli 2008 succesvol mijn Wanadoo/Orange/Online ADSL Family aansluiting (20 Mbit) heb kunnen opzeggen.

Opzeggen is een kwestie van even bellen met 0900-9515 en alles wordt telefonisch geregeld (uiteraard krijg je wel een schriftelijke bevestiging van je opzegging). Men probeert wel op verschillende manieren om je toch als klant van Wanadoo/Orange/Online te behouden:

- Eenmalig 5 Euro om voor meer dan 8 jaar ;-) de 5 cent prijsverhoging te compenseren
- 25 Euro/maand voor 20 Mbit + bellen voor 1 jaar inclusief kosten voor KPN

Als je hier niet op in gaat wordt je opzegging verwerkt en heb je je handen vrij om ergens anders digitaal onderdak te zoeken. Ik heb me zojuist aangemeld als klant bij Telfort.

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Mijn broer kreeg gister een ander modem geleverd voor telefonie en internet. Een SPEEDTOUCH!!! Hij de helpdesk bellen. Het zou om een pilot gaan om te testen. Ook lekker... Word je van tevoren niet even gemeld. Tis een speedtouch 706. Vage shit, zitten maar 2 ethernetpoorten op.

Livebox RIP :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 13-06 16:02

Sebazzz

3dp

maniacshouse schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:54:
Mijn broer kreeg gister een ander modem geleverd voor telefonie en internet. Een SPEEDTOUCH!!! Hij de helpdesk bellen. Het zou om een pilot gaan om te testen. Ook lekker... Word je van tevoren niet even gemeld. Tis een speedtouch 706. Vage shit, zitten maar 2 ethernetpoorten op.

Livebox RIP :9
Had hij erom gevraagt of kreeg hij het zomaar?

Één ding is zeker: Alles is beter dan de Livebox, waar trouwens ook maar twee ethernetpoorten opzitten ;) (je moet er een switch achter hangen)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-05 11:53
Ow! Voor internet én telefonie! Da's interessant!

Zou me er ook wel voor willen aanmelden als dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Binnen hoeveel tijd na opzegging ontvang je doorgaans de retourbox om je Livebox terug te sturen? Mijn einde contractsdatum was 30-6. Geen zin in een factuur voor een modem die ik nooit gebruikt heb.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

The Legend schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:22:
Binnen hoeveel tijd na opzegging ontvang je doorgaans de retourbox om je Livebox terug te sturen? Mijn einde contractsdatum was 30-6. Geen zin in een factuur voor een modem die ik nooit gebruikt heb.
Binnen een paar (2) weken dacht ik, maar als het een week later komt is het ook geen probleem.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:06
Net even met de orange helpdesk aan de lijn gehangen over mijn wegvallende HTTP..

Poeh, wat was dat moeilijk zeg..

Ik moest en zou alles ombouwen zodat het uitgesloten kon worden dat het aan mijn belkin router zou liggen.. 8)7

Hoe leg je iemand uit dat ie er naast zit.
VPN/pop3 telnet werkt nog allemaal alleen http niet..

Nee mijn router zou het veroorzaken, hij kon zich niet voorstellen dan een http(service/deamon) om het modem overbelast zou kunnen raken door het aantal open connections.. Want dan zouden alle protocollen niet meer werken. Het is immers dezelfde verbinding.

Na een kwartier bellen heb ik het maar opgegeven... Heb vandaag al 4x de stekker eruit getrokken, baal wel zeg..

Ik lees voor de rest niet echt super veel mensen die hier last van hebben in de posts..
Mochten er mensen zijn die mij wel kunnen helpen, dus hoe ik bijvoorbeeld die http kan herstarten zonder dat ik de stekker eruit moet trekken, graag.

Wat trouwens wel apart is, als ik zo'n situatie heb, ga telnetten naar de livebox en zeg 'reboot' blijft het probleem zich voordoen. De stroom moet eraf zijn geweest om het op te lossen. :?

groeten uit het zonnige zuiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionios
  • Laatst online: 21:04
Beste mensen,

Ik heb een vraagje over mn livebox. Ik probeer de laatste dagen mijn Wireless lan zo in te stellen dat hij niet zijn naam broadcast, alleen lukt het mij niet om dit in te stellen.

Weet iemand hier hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:57

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Heeft iemand al ervaring met de FRITZ!Box 7170 icm Orange ADSL?
Hoe bevalt het? Makkelijk in te stellen?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
oNNoZeLe schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:35:
Net even met de orange helpdesk aan de lijn gehangen over mijn wegvallende HTTP..

Poeh, wat was dat moeilijk zeg..

Ik moest en zou alles ombouwen zodat het uitgesloten kon worden dat het aan mijn belkin router zou liggen.. 8)7

Hoe leg je iemand uit dat ie er naast zit.
VPN/pop3 telnet werkt nog allemaal alleen http niet..

Nee mijn router zou het veroorzaken, hij kon zich niet voorstellen dan een http(service/deamon) om het modem overbelast zou kunnen raken door het aantal open connections.. Want dan zouden alle protocollen niet meer werken. Het is immers dezelfde verbinding.

Na een kwartier bellen heb ik het maar opgegeven... Heb vandaag al 4x de stekker eruit getrokken, baal wel zeg..

Ik lees voor de rest niet echt super veel mensen die hier last van hebben in de posts..
Mochten er mensen zijn die mij wel kunnen helpen, dus hoe ik bijvoorbeeld die http kan herstarten zonder dat ik de stekker eruit moet trekken, graag.

Wat trouwens wel apart is, als ik zo'n situatie heb, ga telnetten naar de livebox en zeg 'reboot' blijft het probleem zich voordoen. De stroom moet eraf zijn geweest om het op te lossen. :?

groeten uit het zonnige zuiden.
En je belkin router zit in de zelfde stekkerdoos?

Vroeger had ik ook een belkin router, ook al zat ik op een 300 kB/s-lijn, bij meer dan 40 connecties vanaf Bittorrent had de router al een overflow. Deze routers zijn er gevoellig voor dus. Bij mij was het ook zo dat alles werkte behalve de HTTP.

Nu met de livebox heb ik het gevoel dat ik meer connecties open kan zetten, maar daar zit hij ook al redelijk snel tegen zijn dak aan met meer dan 50....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210680

Twee weken geleden hoorde ik opeens een klik vanuit de Livebox komen. Bij een nadere controle bleek hij ineens in te trainen op 5,5 Mbit. :? terwijl ik nu al ruim drie jaar netjes op 17 Mbit zit. Ik heb toen de helpdesk maar eens gemailed en kreeg zoals te verwachten was het standaard antwoord terug (kabeltje vervangen, ISRA-punt schoonmaken etc.). Dit heb ik allemaal netjes gedaan (want stel dat) maar het hielp niets. Daarna heb nog gecontroleerd of de adapter niet te heet was, ook nog even de livebox een harde reset gegeven en de livebox vevangen door een oud adsl-modem maar ook deze zaken zorgde niet voor een hogere snelheid.

Ten einde raad gistermiddag toch maar eens gebeld met de helpdesk. Na de vriendelijke meneer het bovenstaande verhaal te hebben verteld was ook zijn conclusie dat de 2e-lijns maar eens aan de slag moest. Ik moest daarbij volgens hem wel rekenen op een dag of 8 voordat er naar gekeken kon worden. |:( En ik dacht nog; wat gaat dit gesprek van 2€ mij opleveren...

Zojuist check ik maar eens m'n snelheid en wat zie ik:

Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17056 Kb
Afname Dichtbij : 22.5 (dB)
Ver weg : 5.9 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 133
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 15
ES-teller van 1 dag 0

De oude snelheid is weer terug... :) Ik ben weer blij met Orange en ik raad mensen die hetzelfde probleem hebben aan om Orange toch ook maar eens hun kant in de centrale te laten controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 20:43
Anoniem: 210680 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:14:
[...]
De oude snelheid is weer terug... :) Ik ben weer blij met Orange en ik raad mensen die hetzelfde probleem hebben aan om Orange toch ook maar eens hun kant in de centrale te laten controleren.
Dan hoop ik dat ze dat ook doen als je wéér hebt lopen klagen over de nogsteeds niet doorgevoerde verhoging naar 8mbit.
Heb er vanmiddag maar weer een mailtje uit gedaan, waarbij ik ook maar vermeld heb dat ik niks heb aan 'tips' die gaan over het resetten of bekijken van intrainwaardes, maar wil hebben dat hun die snelheid maar in orde maken. :9

Ben benieuwd of men dit keer wél met een fatsoenlijk antwoord komt, want de vorige keer (mei) kreeg ik enkel en alleen een mail terug dat 'het probleem' pas nét bij hun bekend was. We wachten met smart de reactie af... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 02:33
Ik betichtte hun laatst van tijdrekkerij met hun mailverkeer, ik moest toch maar heel de riedel opnieuw invullen (isra, kabels, virusscan) voor de 87x keer. En dit was geen tijdrekkerij volgens hun.

Nu wacht ik al 2 weken op antwoord, maar niets. Zelfs niet na een mail waarin ik mijn gelijk wilde aantonen, dus toch tijdrekken. Ik heb nu in mijn bui een zeer onbehoorlijke mail gestuurd...

Ik verwacht geen antwoord of verhoging meer. Zeker niet zoals op andere forums te lezen is na een KPN centrale update. Ik ken mensen met verscheidene isp's en die hebben wel volle snelheid (8Mbit).

Dus dan zou KPN speciaal de problemen oplossen voor Online. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hai ik heb iets vreemds wat alleen Tweakers kunnen begrijpen denk ik. Als ik mijn LB in bridgemode zet gaat het een tijdje goed totdat ik de melding van WinXp krijg dat er een ip-conflict is. En dan heb ik gen verbinding meer. Wie weet waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 225107 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:01:
Hai ik heb iets vreemds wat alleen Tweakers kunnen begrijpen denk ik. Als ik mijn LB in bridgemode zet gaat het een tijdje goed totdat ik de melding van WinXp krijg dat er een ip-conflict is. En dan heb ik gen verbinding meer. Wie weet waar dit aan kan liggen?
Je hebt zeker meer dan 1 pc aangesloten? Dan moet je alsnog een router ertussen zetten. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

MensionXL schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:45:
[...]

Binnen een paar (2) weken dacht ik, maar als het een week later komt is het ook geen probleem.
Kreeg net een bevestigingsbrief, opzegging per 30-6-2008. Er wordt ergens nergens gesproken over het retourneren van de Livebox :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

The Legend schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:13:
[...]

Kreeg net een bevestigingsbrief, opzegging per 30-6-2008. Er wordt ergens nergens gesproken over het retourneren van de Livebox :?
Geen retourbox gekregen? Gewoon ff de helpdesk mailen dan. Je hebt verder toch niks aan dat barrelding :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225107 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:01:
Wat verzorgd bij jou op dit moment het dhcp gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In bridgemode verzorgt de LB het dhcp ? (weet nieteens wat dhcp is). De LB staat nu weer in zn normaal zeg maar. Weet nu niet wat mijn dhcp zou moeten regelen. Ik wil graag meer informatie verschaffen maar weet niet wat precies

Als ik nu (LB in normaal modus) ipconfig intiep krijg ik:
Windows IP Configuration
Ethernet adapter Local Area Connection 1:

Connection-specific DNS Suffix . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.10
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 225107 op 04-07-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 225107 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:45:
In bridgemode verzorgt de LB het dhcp ? (weet nieteens wat dhcp is). De LB staat nu weer in zn normaal zeg maar. Weet niet wat nu mijn dhcp zou moeten regelen.
Een DHCP-server deelt lokale IP-adressen uit in je LAN. Dus adressen die beginnen met 192.168.xxx.xxx of 10.0.xxx.xxx (dat zijn de meest gebruikelijke).

Ik zou zeggen dat als jij je Livebox in bridge-mode hebt staan, je pc je gewone WAN IP krijgt, je Livebox routert immers niet. En aangezien je maar 1 IP krijgt, krijg jij dus IP-adres conflicten. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MensionXL schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:51:
[...]
Ik zou zeggen dat als jij je Livebox in bridge-mode hebt staan, je pc je gewone WAN IP krijgt, je Livebox routert immers niet. En aangezien je maar 1 IP krijgt, krijg jij dus IP-adres conflicten. ;)
Dat snap ik niet. Ik zette mijn livebox al een paar jaar jaar aan en af in bridgemode. En voorheen had ik deze "ip-conflict" meldingen niet in Bridgemode. Dus waarom nu wel :?

[ Voor 125% gewijzigd door Anoniem: 225107 op 04-07-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 14:13
Heeft iemand misschien al een keer wat meer informatie kunnen vinden over het h323 protocol i.c.m. de Orange / Online Livebox?
Ik wil toch nog een poging gaan wagen om mijn livebox als bridge te zetten en zodoende me asterix aan te slingeren en via deze te gaan bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 225107 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:57:
[...]

Dat snap ik niet. Ik zette mijn livebox al een paar jaar jaar aan en af in bridgemode. En voorheen had ik deze "ip-conflict" meldingen niet in Bridgemode. Dus waarom nu wel :?
Hoe moeten wij dat nou weten? Je geeft bar weinig informatie.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MensionXL schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:51:
[...]

Een DHCP-server deelt lokale IP-adressen uit in je LAN. Dus adressen die beginnen met 192.168.xxx.xxx of 10.0.xxx.xxx (dat zijn de meest gebruikelijke).

Dat laatste moet je even uitleggen, en niet zo kinderachtig flauw ajb. Je bent toch een volwassen kerol. Of heeft dat spelletjes spelen vanachter je pc en dure vc's kopen je ontwikkeling belemmert?
1 Ip en geen router zou toch juist heel simpel moeten zijn, hoe kan je dan nou weer conflicten krijgen?

[ Voor 127% gewijzigd door Anoniem: 225107 op 05-07-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

Anoniem: 210680 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:14:

KNIP

Zojuist check ik maar eens m'n snelheid en wat zie ik:

Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17056 Kb
Afname Dichtbij : 22.5 (dB)
HEC-teller 133
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 15
ES-teller van 1 dag 0

Zie mijn info. Ongeveer het zelfde, maar toch dik 2Mbit verschil.
Volgens de verschillende website in de TS zit ik op 800 a 1000 meter van de centrale af.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14804 Kb
Afname Dichtbij : 22.7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 170
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 34
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 225107 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:41:
[...]

Dat laatste moet je even uitleggen, en niet zo kinderachtig flauw ajb. Je bent toch een volwassen kerol. Of heeft dat spelletjes spelen vanachter je pc en dure vc's kopen je ontwikkeling belemmert?
1 Ip en geen router zou toch juist heel simpel moeten zijn, hoe kan je dan nou weer conflicten krijgen?
Jij moet mij toch echt even uitleggen wat flauw is aan mijn reactie? En of ik ontwikkeld ben mag je zelf bepalen, maar aan jouw spelfouten te merken ben jij dat zeker niet. :X

Trouwens, wat is vc?

En om tot de kern te komen; ik doelde erop dat je waarschijnlijk meerdere pc's had aangesloten op je Livebox, hierdoor krijg je normaliter IP-conflicten omdat je simpelweg niet 2x hetzelfde IP-adres kan gebruiken. En bij de Livebox is dit goed mogelijk omdat er 2 ethernet porten zijn, dus zo'n gekke gedachte was dat niet van mij.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

vr6-only

Blub Blub

The Legend schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:13:
[...]

Ook mijn abonnement is per 30 juni opgeheven en ook geen retourbox ontvangen.
Ik wacht nog tot woensdag en dan bel ik erachteraan.

Livebox ligt al dik 1 jaar op zolder te rotten. Heb toch geen telefonie van Orange gehad en mijn speedtouch was veel stabieler.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MensionXL schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:43:
[...]

Jij moet mij toch echt even uitleggen wat flauw is aan mijn reactie? En of ik ontwikkeld ben mag je zelf bepalen, maar aan jouw spelfouten te merken ben jij dat zeker niet. :X

Trouwens, wat is vc?

En om tot de kern te komen; ik doelde erop dat je waarschijnlijk meerdere pc's had aangesloten op je Livebox, hierdoor krijg je normaliter IP-conflicten omdat je simpelweg niet 2x hetzelfde IP-adres kan gebruiken. En bij de Livebox is dit goed mogelijk omdat er 2 ethernet porten zijn, dus zo'n gekke gedachte was dat niet van mij.
Kijk nu geef je weer een betere reactie. Ik heb maar 1 pc aangesloten op de Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

vr6-only schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:34:
[...]

Ook mijn abonnement is per 30 juni opgeheven en ook geen retourbox ontvangen.
Ik wacht nog tot woensdag en dan bel ik erachteraan.

Livebox ligt al dik 1 jaar op zolder te rotten. Heb toch geen telefonie van Orange gehad en mijn speedtouch was veel stabieler.
Kijk maar uit, krijg je na een maand ineens een rekening van 100 euro. Sterker nog ze halen het automatisch van je rekening af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 19:33
Wat doet Orange ("Online" nu) eigenlijk met een Livebox die ze terugkrijgen bij einde abo?
Zal zo'n ding weer opgeknapt worden en bij een ander geplaatst worden?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Snowwie schreef op zondag 06 juli 2008 @ 01:15:
Wat doet Orange ("Online" nu) eigenlijk met een Livebox die ze terugkrijgen bij einde abo?
Zal zo'n ding weer opgeknapt worden en bij een ander geplaatst worden?
Volgens mij wel. Die van mij (ben inmiddels al bij ze weg) zag er niet supernieuw uit. En een helpdeskmedewerker liet eens ontvallen dat je eigenlijk nooit een nieuwe krijgt maar een gerepareerde mocht die van jou stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Nu online

vr6-only

Blub Blub

Net contact opgenomen met Online over de retourbox.

Die gast sliep volgens mij nog half achter zijn pc, want de zinnen die uit zijn mond kwamen, sloegen werkelijk nergens op!

"Ik zie hier dat u al de Livebox heeft terug gestuurd"
"ik zie dat er een retourbox op 22 april is verstuurd"
"Stuur de Livebox maar terug en dan komt het wel goed" <<< Denkt ie dat ik echt zo achterlijk ben?

Ik neem maandag weer contact op met Online en dan de afdeling opzeggingen. Die lui kunnen zien of er al een retourbox is opgestuurd of niet en kunnen zo ook eentje opsturen en blijkbaar de afdeling die ik aan de lijn had, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 11:16
Luitjes,

Zijn er meerdere mensen die geen IP meer krijgen van Orange(Online)? ik lig er al van 02.00 am uit.... dat word een duur telefoontje straks met me mobiel....

[EDIT]

Zo dat was weer duur telefoontje. Ze wilde me wijs gaan maken dat ik me Livebox die ik al jaren op de 1e verdieping van ons huis heb staan naar de meterkast moest verhuizen naar het ISRA Punt.
Dat zou heel veel uitmaken.... Ja 4 jaar werkt het al zo, en dan ineens niet meer. Mij kan je veel wijs maken maar dat dus net niet.

Dus word binnen 48 uur (zeggen ze) door de technische dienst in behandeling genomen en zullen ze me terug bellen (zeggen ze volgensmij moeten ze me nog 4 keer terug bellen 8)7 ). Leuk geen telefoon en internet :( Ik word gek van die overnames. Sinds dat is begonnen alleen maar gezeur |:(

Greet,

Me

PS. Dank u buren voor het NIET beveiligen van je wifi O-)

[ Voor 65% gewijzigd door xppn op 06-07-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
Ja, ze maken je veel wijs.

Maar mij maak je niet wijs dat uit alleen een naamsverandering jouw verbinding het niet meer doet.
Dat heeft andere oorzaken, welke er natuurlijk vele kunnen zijn.

Maar allee, kl*te is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 11:16
Chazzo schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:29:

Maar mij maak je niet wijs dat uit alleen een naamsverandering jouw verbinding het niet meer doet.
Dat heeft andere oorzaken, welke er natuurlijk vele kunnen zijn.
Nee dat wil ik ook niet zeggen. Maar sinds de overgang naar T-mobile is in iedergeval het gezeur begonnen(bij mij in iedergeval). Het zou best wel kunnen dat het toevallig allemaal zo viel.

Maar goed tijd zal het leren....

Nu is het een kwestie van wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
Nee inderdaad, sinds die beloofde verhogingen is het bij een (groot) aantal mensen pet.
Waaronder ook hier. Men weet ook nog steeds niet wanneer alles is verholpen en wijst vaak met een vingertje handje naar KPN.

Vreemd is dan wel dat een andere ISP wel de beloofde snelheid haalt (zoals Telfort). Alsof Online (Orange) met opzet achter gesteld word door KPN.

Overigens is hier ook maar 8Mbit het hoogst haalbaar in de buurt. Behalve met Ziggo... maar ik heb het met die provider ook niet hoog op hoewel een aantal collega's er totaal nog geen problemen mee hebben gehad.

Maar ook ik wacht geduldig, overstappen is eigenlijk het laatste (en de weg van minste weerstand) dat ik in gedachte heb. Daarentegen kan ik wel lekker openbaar mijn ei kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@"MensionXL" geen repliek meer?

Achja tweakers zijn mensen die graag geilen op de stats van hun DSL-aansluiting en hoge framerates bij spelletjes. Waar maakte ik me eigenlijk druk om.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 225107 op 07-07-2008 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 225107 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:07:
@"MensionXL" geen repliek meer?

Achja tweakers zijn mensen die graag geilen op de stats van hun DSL-aansluiting en hoge framerates bij spelletjes. Waar maakte ik me eigenlijk druk om.
Nja, denk je dat ik jou zo wil helpen? :P Zoek het zelf maar lekker uit als je toch alleen maar kansloos kan doen en niet eens zelf moeite wilt doen. :')

Achja non-tweakers zijn mensen die graag praten over hun internet terwijl ze er de ballen verstand van hebben. :) Tevens doen ze tegen anderen alsof ze goed met computers zijn, maar ze weten zelf gewoon dat ze keihard zuigen. Waar maakte ík me druk om. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Waar kan je zien of dat afronden naar hele euro's ook op jou van toepassing is? Ik heb ADSL Extra (oorspronkelijk Wanadoo Family) en telefonie, maar als ik op de factuur kijk dan zie ik nergens iets dat op ,95 eindigt... :?

Abonnement: ADSL Extra 19,33 (23,00 inc)
Huur: modem 0,84 (1,00 inc)
Abonnement: Telefonie Totaal 5,04 (6,00 inc)

Ook bij elkaar opgeteld geen ,95...

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Laatst online: 20:57

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

XTREEMRaGE schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:19:
Heeft iemand al ervaring met de FRITZ!Box 7170 icm Orange ADSL?
Hoe bevalt het? Makkelijk in te stellen?
iemand?!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 23:02
Heeft iemand hier problemen met de verbinding/dns sinds gisteren?
Ik krijg wel torrentverkeer door maar helemaal geen webdata.
Mijn livebox hangt aan een wrtl 54gl met tomato firmware die al een jaar stabiel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 09:07

cdl

Crashcat schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:06:
Heeft iemand hier problemen met de verbinding/dns sinds gisteren?
Ik krijg wel torrentverkeer door maar helemaal geen webdata.
Mijn livebox hangt aan een wrtl 54gl met tomato firmware die al een jaar stabiel draait.
Ja ik heb ook sinds een paar dagen problemen. Livebox herstarten en het doet het weer voor 5min, ook telefoon ligt er dan uit.
Hangt aan een WRT54G met DD-WRT voor heel lang. Draaide altijd goed. Morgen maar ff bellen denk ik.

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 20:33
Heb de 5124 (eigenlijk hetzelfde modem, maar dan zonder WiFi), werkt prima. Overigens heb ik het abonnement van 4 Mbit/s, traint in op 5,5 Mbit/s.

[ Voor 14% gewijzigd door rclahsen op 11-07-2008 05:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252543

Nou mijn ervaring met Orange (Online) was tot 2 juli j.l. goed, geen problemen met de snelheid en stabiliteit van de verbinding. Maar dat alles veranderde 2 juli, na mijn werk kom ik thuis en wil mijn e-mail checken... dit mislukte.

Ik dus de router en modem gereset maar nog steeds werkte het internet niet. Het @-lampje op het modem knippert snel (aka 2x per seconde), dit betekend volgens de manual geen ADSL signaal op de lijn.

Ik dus de helpdesk gebeld..... toen begon de nachtmerrie....

Nu zit ik al 10 dagen zonder internet (dit na regelmatig bellen met de helpdesk). Eerst kreeg ik te horen dat er tijdens de lijn meeting rare waardes naar voren kwamen.

Nu bel ik vandaag maar weer eens.... krijg ik doodleuk te horen dat de case was gesloten met de status opgelost.... ik had de boel verkeerd aangesloten ?!?!... dus 1,5 jaar heeft het goed gewerkt maar in 1 keer is het verkeerd aangesloten.. ?!?

Dit is echt absurd !! wat een *piep* *piep* *piep* provider... ! :(

Ik ga kijken of ik ze in gebreken kan stellen en het abo kan opzeggen heb er nu schoon genoeg van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33

peer

oeps

Bedankt voor de tip ivm opzeggen.

Ze zouden per direct het abo stopzetten.
Iemand enig idee hoelang het duurt tot het signaal echt weg is?
En hoelang het duurt voordat ze de lijn vrijgeven voor een andere provider.
Net tele2 gold besteld, benieuwd tegen welke problemen ik aan ga lopen.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Apie! schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:01:
Waar kan je zien of dat afronden naar hele euro's ook op jou van toepassing is? Ik heb ADSL Extra (oorspronkelijk Wanadoo Family) en telefonie, maar als ik op de factuur kijk dan zie ik nergens iets dat op ,95 eindigt... :?

Abonnement: ADSL Extra 19,33 (23,00 inc)
Huur: modem 0,84 (1,00 inc)
Abonnement: Telefonie Totaal 5,04 (6,00 inc)

Ook bij elkaar opgeteld geen ,95...
Blijkbaar tellen ze overal 5 cent bij op. Je abonnement was eerst 19,28 en dat is nu 19,33 geworden.
En als je nu alles opteld... voila.. 30 euro ipv 29,94.

Stelletje smeerlappen zijn het daaro..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 23:02
cdl schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:09:
[...]

Ja ik heb ook sinds een paar dagen problemen. Livebox herstarten en het doet het weer voor 5min, ook telefoon ligt er dan uit.
Hangt aan een WRT54G met DD-WRT voor heel lang. Draaide altijd goed. Morgen maar ff bellen denk ik.
Werkt inmiddels weer op volle snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:55
Sinds begin december 2007 hebben wij ADSL van Orange. Orange was toen erg in opspraak(Kassa? Radar??), maar wij ondervonden geen problemen en de verbinding was snel rond.
Begin juni was er heftig onweer waarna de problemen begonnen. De volgende ochtend bleek dat het internet (en dus ook de telefoon) niet meer werkte. Uiteraard direct contact opgenomen met de klantenservice en een melding gemaakt. Met de dagtekening op 6 juni ontvingen we een brief van Orange dat we gebruik konden maken van hun inbelverbinding zolang ons internet niet werkte, handig.. aangezien onze telefoon ook niet werkte. In de brief stond ook dat het internet binnen twee weken weer zou werken.

We hebben vaak achter Orange aan moeten bellen met iedere keer loze beloften en steeds de mededeling dat er nog een x-aantal dagen wachttijd op stond. Uiteindelijk kregen we te horen dat ze iemand langs zouden sturen van KPN die de lijn kwam doormeten. Man was er prima op tijd en ook met de lijn was niets mis. We kunnen hier zelfs ruim 9 MB halen. Voor de zekerheid en omdat hij er toch was heeft de vriendelijke man een stukje kabel vervangen. Volgens hem lag het dan waarschijnlijk aan het modem, waarna wij zelf een nieuw modem (linksys w**160N) hebben aangeschaft om dat even uit te proberen. De instellingen van dat modem hebben we samen met een medewerker van de klantenservice doorlopen (poepoe… deden ze wel erg moeilijk over)
Een week later kwam er ook iemand van Orange langs. En wat schetste onze verbazing… op wondere wijze was daar ineens weer internet! Niet de 20 Mb waar we voor betalen, maar een 500 Kb verbinding. We hebben dus maar weer contact met Orange opgenomen om te vragen waar de rest van de snelheid gebleven was. Orange nam daarna zowaar uit zichzelf contact met ons op, omdat zij niet snapten waar de verbinding vandaan kwam. Misschien was het wel van een andere provider, aldus Orange??? Maar de telefoon werkte ook weer gewoon…
Na een kleine week was deze verbinding weer net zo snel verdwenen als dat hij gekomen was. Dus weer braaf contact opgenomen met Orange. Dit keer was de melding op het modem niet dat hij geen verbinding kon krijgen, maar het snel knipperende @-lampje zei dat de kabel moest worden aangesloten. Maar aan de kabel is niets veranderd, dus was er gewoon geen ADSL verbinding.
Hierop begon Orange opnieuw een standaard vragenlijst af te werken waaruit volgens de medewerker aan de telefoon zou blijken dat het modem toch echt kapot was. Er zou dus een nieuw modem worden opgestuurd. Hierop hebben wij weer zelf een modem gekocht en de instellingen doorgelopen met iemand van de klantenservice, maar ook dit modem bleef dezelfde melding geven. Namelijk, dat er geen ADSL verbinding was.

Dus maar weeeeer contact opgenomen met Orange, dat het niet aan het modem ligt en dat het misschien handig zou zijn dat er nogmaals iemand van KPN langs zou komen omdat er nu blijkbaar wel een fout lag bij KPN. Hier kwam geen echte reactie op. Dat was 2 juli.
4 juli nogmaals contact opgenomen in de hoop een slimmer persoon aan de lijn te krijgen die wel naar onze bevindingen zou luisteren en ze serieus zou nemen. Deze heeft alle informatie over de maand samengevat in 1 verhaal en doorgestuurd naar de technische dienst dat ze nog maar eens beter moesten zoeken.

Gister (10 juli) weer contact opgenomen met Orange. De technische dienst heeft 5 werkdagen om terug te koppelen aan de klantenservice, dus zouden we toch wel vandaag voor 18.00 uur iets horen over hoe het nu zit met onze verbinding.

Net was het 18.30 uur en nog niets gehoord, dus wederom (zucht) contact opgenomen met Orange. De technische dienst had nog niets teruggekoppeld dus vandaar dat we niet gebeld werden. Volgens de medewerker aan de telefoon kregen cases waar het gaat om het ontbreken van de verbinding voorrang op cases over de snelheid ed maar daar is dus niets van te merken. Een maand!!!!! Weer kregen we de mededeling dat we nog maar ‘even’ moesten wachten, want hij kon zich toch niet voorstellen dat deze case nog een week zou openstaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Meer mensen die problemen hebben met Orange 6372 regio hier.

Gisteren stond 's ochtends mijn torrentje nog lekker te draaien tot ik de modem gereset heb en sindsdien intrainen op 3000 tot 7000 waar het normaal 12000 is en hoe hoger de trainingswaarde des te minder stabiel de verbinding is. Soms ligt hij er na 1 seconden alweer uit.

Vanmorgen ingetraind op 1800Kb, dat was de hele dag stabiel, maar na een reset weer dezelfde problemen en soms uren geen internet of telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Lordsauron schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:48:
Net was het 18.30 uur en nog niets gehoord, dus wederom (zucht) contact opgenomen met Orange. De technische dienst had nog niets teruggekoppeld dus vandaar dat we niet gebeld werden. Volgens de medewerker aan de telefoon kregen cases waar het gaat om het ontbreken van de verbinding voorrang op cases over de snelheid ed maar daar is dus niets van te merken. Een maand!!!!! Weer kregen we de mededeling dat we nog maar ‘even’ moesten wachten, want hij kon zich toch niet voorstellen dat deze case nog een week zou openstaan…
Je moet voor de grap een vragen waar hun call-center zit. Als ze zeggen Ede (SNT-callcenter) ofzoiets dan ben je gezegend. Daar zit een stelletje knurften eerste klas... Kun je nog wel een paar weken wachten, als ze je case niet dichtgooien hun target te halen...
Vriendelijk vragen of ze je doorverbinden met Nijmegen. Daar zit tenminste mensen die er iets van af weten en ook proberen je te helpen. Bij Nijmegen meteen vragen naar de 2de-lijns helpdesk.

Houd bij zo'n 'case' rekening met als je pech hebt minimaal 2 weken voordat je wat hoort. Als je eerder dan die 2 weken gaat zeuren zeggen ze gewoon jammer helaas pech. Niet dat zij er wat aan kunnen doen, maar de 3de-lijn en TD heeft het gewoon achterlijk druk. Je moest eens weten hoe k.u.t. wij het zelf vonden als iemand al 2-3 weken aan het wachten was en je niks voor zo iemand kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Vandaag in ieder geval bellen om op te zeggen. Na 2 jaar vind ik het wel best geweest. Telfort wordt het. Dit is nu 6 weken voor het aflopen van het contract, lijkt me dat dit geen problemen moet geven.

Internet is nog steeds helemaal niks van te maken. Misschien is ergens een blikseminslag geweest met dat noodweer de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vandaag gaat voor mij de brief eruit om op te zeggen. Ik heb niet echt klachten over Orange afgezien van de telefonie die raar doet. Ik ga het opzeggen ivm de prijsverhoging, maar veel verschil zal het niet maken aangezien ik toch wel per augustus over kan stappen. Het is dus wel of geen kosten betalen voor de laatste maand.
Het scheelt voor mij uiteindelijk gewoon 20 euro per maand met hetzelfde pakket wanneer ik naar UPC ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Krypt schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:48:
[...]

Blijkbaar tellen ze overal 5 cent bij op. Je abonnement was eerst 19,28 en dat is nu 19,33 geworden.
En als je nu alles opteld... voila.. 30 euro ipv 29,94.

Stelletje smeerlappen zijn het daaro..
hmmm dat was me niet eens opgevallen en heb de oude rekeningen eens gechecked en inderdaad...t/m juni was het 19,28.... wat een smerige lapjes...wat een boefjes!

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
anthonycd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:40:
....Mja, dat vastlopen van de livebox heb ik ook. Gebeurd 1x per 30-50 dagen. Script voor geschreven op me server en die checkt elk uur of ie verbinding heeft met internet, zo niet, logt ie in op het modem via telnet en reboot ie em. Dan werkt alles weer...
anthonycd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:32:
[...]
Is koel, zal het van de week ffe online zetten... tis een combinatie van een PHP script en een CMD die het PHP script aanroept via de dosprompt, niet zo mooi, maar werkt wel perfect...
Kreeg net een DM met de vraag of ik het scriptje online wilde zetten... Het is me ontgaan in de drukke periode (bachelor scriptie en nu werken).

Ik draai het zelf op een (web)server met PHP. Het werkt voor mij prima, misschien wel quick and dirty, maar het doet wat het moet doen. Het script heb ik geupload naar: http://rapidshare.com/fil...ipt_reboot_modem.rar.html

Ik had het script draaiende in de e:\script_reboot_modem en PHP in de C:\PHP

Ik heb de reboot.bat als 'geplande taak' ingesteld in windows 2003 en die draait em elke 2 uur. Dus max. 2 uur downtime bij mij. Kan het ook sneller instellen, moet je zelf weten.

Reboot.bat roept PHP aan en de reboot.php pagina. Die reboot.php haalt een pagina van internet op, in mijn geval google.nl aangezien die een goede uptime heeft. Mocht die pagina niet op te halen zijn. Dan gaat hij een Telnet sessie opzetten naar het modem met een username/pass en stuurt hij het reboot commando. Vervolgens schrijft hij in een log de datum waarop hij een reboot heeft aangevraagd.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel. Neem wel aan dat je iets van het script kan aanpassen aan je eigen situatie...

Ohja, en mijn log zit er ook nog in ;) toen hij zo vaak aan het rebooten was, was mijn livebox kapot ;) Sindsdien geen reboot meer te zien..

[ Voor 3% gewijzigd door anthonycd op 24-07-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil naar Duitsland bellen en andcode is +49,
wat toets je dan in? #49 en 0049 werken niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Nu online

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 225107 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:38:
Ik wil naar Duitsland bellen en andcode is +49,
wat toets je dan in? #49 en 0049 werken niet??
Laat je wel de nul weg van het regionale nummer?

Zoals in Nederland, geldt in Duitsland ook dat je de nul moet weglaten. Dus niet 00310612334567, maar 00316xxxxx

Anders even kijken of je bellen naar het buitenland niet hebt geblokkeerd (via de site aan te passen)

[ Voor 13% gewijzigd door vr6-only op 25-07-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Misschien interessant, sprak een oud-collega. Ze gaan de helpdesk vanaf 1 augustus opengooien van 8.00 tot 22.00 en het tarief verlagen naar 15 cent per minuut. Ze leren het nog wel een keertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

maniacshouse schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:28:
Misschien interessant, sprak een oud-collega. Ze gaan de helpdesk vanaf 1 augustus opengooien van 8.00 tot 22.00 en het tarief verlagen naar 15 cent per minuut. Ze leren het nog wel een keertje.
Twee opties, dan gaan ze de bezetting halveren of er gaan 2X zoveel mensen bellen voor die prijs. Ergo lood om oud ijzer.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57478

Ook opgezegt (was het gewoon zat ) ga nu naar Tele2 .
We zien wel wat het gaat worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Anoniem: 57478 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 10:50:
Ook opgezegt (was het gewoon zat ) ga nu naar Tele2 .
We zien wel wat het gaat worden. ;)
En dan maar hopen dat je niet dezelfde router als de buurtjes hier krijgt
Die kopieert het mac adres van de eerst aangesloten pc en dat is de enige die daar dan mee werkt !

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 20:33
maniacshouse schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:28:
Dat het tarief wordt verlaagd naar 15 cent heeft volgens mij te maken met het feit dat ze daartoe 'gedwongen' worden.

nieuws: Heemskerk: maximale gesprekskosten 0900-nummer vooraf melden

Nu blijven ze onder de uitzondering vallen en hoeven ze geen maximumtarief in te stellen. Dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

rclahsen schreef op zondag 27 juli 2008 @ 21:06:
[...]

Dat het tarief wordt verlaagd naar 15 cent heeft volgens mij te maken met het feit dat ze daartoe 'gedwongen' worden.

nieuws: Heemskerk: maximale gesprekskosten 0900-nummer vooraf melden

Nu blijven ze onder de uitzondering vallen en hoeven ze geen maximumtarief in te stellen. Dat scheelt weer.
Mmm... Kende het artikel wel maar had de koppeling niet gemaakt... Wat een rukkers... Blij dat ik er niet meer werk. Had al een beetje de kots van de verhalen van het management dat alles bla bla vanwege klantvriendelijkheid moest, maar ondertussen.....
Tis daar echt alleen een kwestie van centen binnenhalen. Kan er nog wel meer over vertellen... (eerst eens checken of ik daar geen gedoe mee krijg >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 22:12
Vreemd! Alle hoorns liggen op de haak, ik krijg gewoon de Orange/Online kiestoon maar toch kan ik niet bellen of gebeld worden op mijn Orange/Online nummer. Ik krijg constant in gesprek toon!

Iemand die dit kent of een oplossing heeft? Mijn KPN nummer doet het wel gewoon

EDIT: Blijkbaar storing op het netwerk storingspagina

[ Voor 34% gewijzigd door alex3305 op 28-07-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Bij mij kan ik ineens geen enkele torrent site meer bezoeken, toeval?

Het probleem met internet lag trouwens aan de adapter van de modem. Die was kapot, hij werd gloeiend heet. Ik heb er toen tijdelijk actieve koeling op gezet en toen was alles weer stabiel. Nu dus nieuwe modem + adapter en werkt weer toppie. Ik had vroeger ook al eerder uitval met de livebox, moest steeds vaker gaan resetten, dat lag dus aan de hardware die het aan het begeven was.

[ Voor 73% gewijzigd door REDFISH op 29-07-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
alex3305 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:51:
Vreemd! Alle hoorns liggen op de haak, ik krijg gewoon de Orange/Online kiestoon maar toch kan ik niet bellen of gebeld worden op mijn Orange/Online nummer. Ik krijg constant in gesprek toon!

Iemand die dit kent of een oplossing heeft? Mijn KPN nummer doet het wel gewoon

EDIT: Blijkbaar storing op het netwerk storingspagina
Had ik gister ook heel de dag, geen idee of het al bij mij is opgelost.
Was wel vervelend!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ghe ghe ghe ghe. Bel ik om abonnement op te zeggen. Waarom wilt U opzeggen? Ik heb een betere aanbieding ergens anders. Ik kijk wat ik voor u kan doen meneer. Ik kan uw abonnement hetzelfde houden, maar nu betaalt U slechts 20 euro per maand ipv 30 euro. Oh ok, klinkt goed, en het is geen onzin met eerste 6 maanden iets. Nee, gewoon elke maand 20 euro. Oh doet U mij die maar dan :)

Ik zit nog even bij Orange dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

REDFISH schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:40:
Ghe ghe ghe ghe. Bel ik om abonnement op te zeggen. Waarom wilt U opzeggen? Ik heb een betere aanbieding ergens anders. Ik kijk wat ik voor u kan doen meneer. Ik kan uw abonnement hetzelfde houden, maar nu betaalt U slechts 20 euro per maand ipv 30 euro. Oh ok, klinkt goed, en het is geen onzin met eerste 6 maanden iets. Nee, gewoon elke maand 20 euro. Oh doet U mij die maar dan :)

Orange blijft duurder door de lijnhuur. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik moet Online opnieuw bellen om mijn internet op te zeggen. Schijnbaar is dat dus nog steeds niet gebeurd. KPN daarentegen heeft wel al een brief gestuurd.

Ik had trouwens gisteren met UPC dat ik niet kon bellen. Hetzelfde euvel als hierboven. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

MensionXL schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:46:
[...]

Orange blijft duurder door de lijnhuur. ;)
Ja het kost inderdaad 1.20 per maand extra en vanwege het starttarief scheelt dat bij ons ook zo'n 1.50 per maand. Maar om voor die 3 euro per maand het risico te lopen dat het fout gaat, en de hele hussel weer doen.

Sowieso heb je 15 euro administratiekosten en overzetten van je kpn telefoonnummer kost vaak ook nog een tientje, dus dan heb je al 8 maanden terugverdientijd. Tel je daar nog bij op dat je 12 euro portokosten betaalt om het modem terug te sturen naar orange, dan kom je op luttele centen uit. Dat was het mij niet waard, en handig dat de email adressen hetzelfde blijven.

Verder altijd tevreden over Orange, dus lekker zo laten.

[ Voor 9% gewijzigd door REDFISH op 29-07-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Gisteren ook gebeld, ik zou per 01/10/2008, €35,= gaan betalen voor family+telefonie. Ik mag nu voor een jaar € 25,= p/m gaan betalen inclusief de lijnhuur. Zegt die lieve dame aan de andere kant ook nog: " U kunt ook het contract voor 2 jaar verlengen voor die prijs, maar ik zou gewoon elk jaar even opnieuw een contact-verlenging aanvragen. Dan doen we weer een aanbieding.."!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 22:12

Dat hebben wij ook gehad en nu zeggen ze tegen ons "Tja meneer, kan ik weinig van terugvinden in het systeem..." of "Oh, is dat nog niet doorgevoerd dan? Dat ga ik zo snel mogelijk voor u doen!". Tja één maand het voor die prijs gehad, paar keer nog gebeld en uiteindelijk toch maar lichtelijk opgegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36141

Sinds we zijn overgestapt naar een ander (ADSL2) abonnement ligt de verbinding er regelmatig uit(meerdere keren per dag).

Mijn huidige statistieken zijn als volgt (Speedtouch 516i):

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.999

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]: 0,00 / 0,00

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 13,0 / 16,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,0 / 10,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 18,5 / 11,0

Nu begrijp ik uit allerlei internetsites dat SN-marge zo hoog mogelijk moet zijn, maar de Orange-helpdesk mailde mij dat deze tussen de 9 en 11 moet zijn, en dat hoger of lager kan duiden op bekabelingsproblemen.

Eerst zat er een lange kabel tussen aansluitpunt en modem, maar nu staan ze naast elkaar in de meterkast met hooguit een halve meter kabel er tussen.

Zijn deze getallen inderdaad een symptoom van een bepaald soort probleem? Kan het dat kabeltje tussen aansluitpunt en modem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168688

het kan ook aan je router liggen(speedtouch)
ik heb hier van de week 3 liveboxen gehad die alle 3 vreemd genoeg andere waardes aan gaven.
(heb natuurlijk de beste gehouden)

mijn waardes:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 16616 Kb
Afname Dichtbij : 21.4 (dB)
Ver weg : 5.1 (dB)
HEC-teller 2453
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 272
ES-teller van 1 dag 0

snr-marge: 9 db

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 168688 op 30-07-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36141

Dit valt me nu pas op: enorm veel CRC en vooral HEC fouten en dan alleen met verzenden.

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 290.736 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.559.261 / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248725

ik heb een pc en een laptop en voor de laptop wil ik draadloos internet.
kan ik dan beter een router of een access point kopen?

pricewatch: Linksys WRT54GL
pricewatch: Linksys WAP54G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingdings
  • Laatst online: 03-02-2023
Moet je perse de Livebox gebruiken om te internetten en bellen?

Ik heb nog een Thomson 706 staan die me goed beviel bij mijn oude provider. Op de site van Online zie ik de instellingen voor internet wel staan, maar wat zijn de instellingen die ik dan voor telefonie moet hanteren?

Of kan het gewoon niet en ben ik aan die lelijke livebox gebonden :(

[ Voor 5% gewijzigd door wingdings op 03-08-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Helaas bellen kan alleen via de livebox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42

FikkieHo

Wokmaster

Anoniem: 248725 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:18:
ik heb een pc en een laptop en voor de laptop wil ik draadloos internet.
kan ik dan beter een router of een access point kopen?

pricewatch: Linksys WRT54GL
pricewatch: Linksys WAP54G
Neem een router :D

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.