Livebox direct resetten (vanaf bureaublad)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 21:35
Mijn moeder d'r Livebox doet soms wel eens vervelend met het bellen, dus moet deze af en toe even ge-reset worden.

Nu zoek ik een mogelijkheid om de Livebox te resetten rechtstreeks vanaf het bureaublad. Dus niet eerst naar 192.168.1.1 - Opstarten/herstarten - Herstarten, maar rechtstreeks herstarten via een icoon op het bureaublad.

Dit omdat mijn moeder de drie stappen niet goed kan onthouden en het liever rechtstreeks doet.
Iemand suggesties?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118713

Kan je die Livebox resetten via telnet of ssh? Dan kan je er redelijk makkelijk een scriptje voor schrijven.

Als dat niet zo is:
Reset je de Livebox via javascript of is het een gewone link?

Gewone link: maak een snelkoppeling naar http://user:ww@192.168.1.1/........

JavaScript: misschien is het mogelijk om lokaal een html pagina te maken die dat javascript aanroept, maar dat is afhankelijk van hoe complex dat javascript is.

Als de bovenstaande dingen niet mogelijk zijn kan je altijd nog AutoIT gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb geen verstand van het schrijven van scripten, en de link maken wordt ook lastig aangezien de 'herstarten' knop geen info geeft als je er met de rechtermuis op klikt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:22
Snowwie schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:34:
Ik heb geen verstand van het schrijven van scripten, en de link maken wordt ook lastig aangezien de 'herstarten' knop geen info geeft als je er met de rechtermuis op klikt.
ik ben even voor je aan het kijken in mijn livebox, en ik zie daar dat zo'n beetje alles wordt gedaan daar een .js. Die is lekker in het Frans dus ik ben aan het puzzelen hoe ze die knop hebben gelinkt...

ah, dankzij de Web Developer plugin kan ik zien wat het adres is van de pagina.

Dat is dus http://192.168.1.1/saveerasereboot.html
en volgens de bron doet de knop dit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<TR>
<TD align=middle>
<SCRIPT>
GenerateFormButton( "SMALL" , "button" , 'BUTTON_ERASE' , 'ACTION_ERASE' , msg06 , msg07 , 'ApplyErase()' );
</SCRIPT>
</TD>
</TR>

</FORM>
<TR><TD>&nbsp;</TD></TR>
<TR><TD><HR color=black ></TD></TR>
<FORM action="SubmitRebootInfo" method=post  name="SubmitRebootInfo" onkeypress="return func_BlockSubmitEnterKeyPress(event);">
<TR>
<TD align=middle>
<DIV class=SaveEraseRebootFrame>
<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=2 width=100% align=center>
<TR>
<TD align=middle class=QMsgError>
<SCRIPT>document.write(msg08);</SCRIPT>
</TD>
</TR>
</TABLE>
<DIV>
</TD>

</TR>
<TR><TD>&nbsp;</TD></TR>
<TR>
<TD align=middle>
<SCRIPT language=javascript>
GenerateFormButton( "SMALL" , "button", 'BUTTON_REBOOT' , 'ACTION_REBOOT' , msg09 , msg10 , 'ApplyReboot()' );
</SCRIPT>
</TD>
</TR>
</FORM>
</DIV>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>

oftewel een ApplyReboot() dus dat valt wel te maken

[ Voor 51% gewijzigd door maarud op 23-08-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een pdf gevonden met de telnet commando's van een Livebox. Je kan als het goed is dus via telnet de livebox rebooten. Kan je controleren of je kan telnetten naar de Livebox (start->uitvoeren->cmd->telnet 192.168.1.1)

De PDF: http://orange.gebruikers....0&thread_id=27&getfile=97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Anoniem: 118713 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:40:
Ik heb een pdf gevonden met de telnet commando's van een Livebox. Je kan als het goed is dus via telnet de livebox rebooten. Kan je controleren of je kan telnetten naar de Livebox (start->uitvoeren->cmd->telnet 192.168.1.1)

De PDF: http://orange.gebruikers....0&thread_id=27&getfile=97
tja zo kan het ook :P

commando is dus:
6) A <CMD> reboot
Syntaxe : reboot
Description : redémarre la LiveBOX, de façon moins violente qu’en éteignant/rallumant !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Kan dat ook in een snelkoppeling vanaf het bureaublad?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, lukt vast wel met netcat. Ik zal even wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je telnet naar je Livebox, moet je dan ook een wachtwoord en gebruikersnaam invoeren?

[ Voor 156% gewijzigd door Anoniem: 118713 op 24-08-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
voor restarten hoef je geen ww in de HTML te gebruiken maar in de telnet handleiding staat dat reboot een admin commando is dus ik denk het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het werkt in ieder geval zo:
Je maakt een bestand, bijvoorbeeld commands.txt waarin je alles zet wat naar je Livebox getelnet moet worden. Maar voor de "enters" moet je een CR (carriage-return) en een LF (line feed) achter elkaar sturen na elke regel. Onder linux kan dat gewoon met ctrl+v enter, maar ik weet niet hoe je zoiets onder Windows zou kunnen doen (misschien is een gewone enter in notepad al goed onder windows?).

Als je zo een commands.txt hebt kan je gewoon een snelkoppeling maken naar "C:\netcat.exe 192.168.1.1 23 < commands.txt".

Netcat voor Windows zit volgens mij in Cygwin, maar is vast ook wel ergens hier los te dowloaden.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 118713 op 24-08-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:58
als je dan een scriptje hebt kan je eventueel met de windows taakplanner (of cron in linux) dat laten automatiseren. Om de zoveel tijd (liefst 's nachts) het ding herstarte. Heb je gelijk nooit meer vodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 15:31

Neus

www.zenaconsult.com

En in het ergste geval gebruik je SecureCRT telnet/ssh client waarmee je ook standaard taken kan laten scripten; je maakt dan een snelkoppeling naar dat script op je moeders desktop.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
In elk geval bedankt voor het meedenken, maar wat jullie voorstellen is mij te gecompliceerd (ieder z'n niveau hè). Vanmiddag heb ik het m'n moeder er maar ingedrilled dat ze 3x moet klikken om d'r Livebox reset te krijgen. Het zij maar zo. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je niet even het volgende doen, dan maak ik wel een zipje met alle bestanden die je nodig hebt:
  • ga naar start
  • ga naar uitvoeren
  • typ in :cmd <enter>
  • typ in: telnet 192.168.1.1 <enter>
  • plak de uitvoer hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 23:45
Misschien heb je wat aan deze oplossing: anthonycd in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Dan wordt automatisch elke 2 uur gecontroleerd of de internetverbinding nog werkt en zo niet, wordt de modem gereset. Je hebt alleen wel een php servertje nodig. Maar met bijv. easyphp, kan iedereen dat makkelijk voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthiman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09-2018
Misschien heb je wat aan deze oplossing: anthonycd in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Dan wordt automatisch elke 2 uur gecontroleerd of de internetverbinding nog werkt en zo niet, wordt de modem gereset. Je hebt alleen wel een php servertje nodig. Maar met bijv. easyphp, kan iedereen dat makkelijk voor elkaar krijgen.
Dit is wel handig, maar het kan beter. Ik had laatst een Duitse site gevonden, die hiervoor software had geschreven, voor diverse modems. Helaas niet voor de Livebox.

Het moet toch simpel zijn voor een beetje programmeur. Laat het programma regelmatig checken of er nog verbinding is met internet (ping), zoniet verstuur het resetcommand.

Niet iemand hier die dit effe kan ritselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:57
Sorry hoor, maar resetten om een probleem op te lossen is natuurlijk geen echte oplossing ;)

de echte tweaker gaat toch opzoek naar de oorzaak van het probleem? Desnoods laat je een nieuwe livebox komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthiman
@MaCk: Goh, je hebt helemaal gelijk... Dat ik daar niet zelf op gekomen was.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthiman
Voor de meer serieuzen: hier is een link naar de software waar ik het over had:

http://dmt.mhilfe.de/

En het forum waar ik het vond: http://forum.mhilfe.de/viewtopic.php?t=1622

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

MaCk- schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:36:
Sorry hoor, maar resetten om een probleem op te lossen is natuurlijk geen echte oplossing ;)

de echte tweaker gaat toch opzoek naar de oorzaak van het probleem? Desnoods laat je een nieuwe livebox komen.
De Livebox is gewoon 1 van de meest brakke modems out there. Dat ding trained zichzelf in op de meest vage manieren en waardes en daarnaast wil het ook wel eens gebeuren dat er internet is maar het vervolgens niet het netwerk ingaat zonder dat je reset :P :S.

Maarja, beetje offtopic is het wel :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:57
Ik weet er alles van....
Heb zelf mn livebox vrij snel weggedaan en vervangen voor een speedtouch in bridge, met daarachter een WRT54GL icm tomato. Gebruik inderdaad ook DMT om de speedtouch op hogere snelheden in te laten trainen en het signaal op de lijn te monitoren. Maargoed dat is offtopic en lijkt me ook niet geschikt voor bij moeders thuis.

Vandaar mijn simpele advies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthiman
Even voor de duidelijkheid; DMT, het programma waar ik naar verwees, is niet alleen handig voor analyse, maar ook reset het je modem als het de verbinding kwijt is. Het kent autostart, dus even installeren en je hebt er geen omkijken meer naar.

Veel handiger dan een link op je desktop.

Inmiddels maar eens op hun forum verzocht om de Livebox ook te integreren.

Mocht er nog een ijverige programmeur zijn: een simplele versie van DMT, met alleen de reset is al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Standaard codes voor telnet naar de livebox zijn username root en password 1234
Lijst met commands :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
[root @ home]$ ls

A <CMD>  reboot
O <CMD>  date
O <CMD>  version
O <CMD>  show
A <CMD>  ucmdlist
A <LIST> ipqos
O <CMD>  list
O <CMD>  stats
A <CMD>  ifconfig
O <CMD>  route
A <CMD>  bitmap
O <LIST> sndcp
A <CMD>  save
A <CMD>  erase
A <CMD>  showparam
O <LIST> bridge
O <LIST> bt
A <LIST> ethernet
A <LIST> rarpd
O <LIST> arp
A <LIST> auth
A <LIST> logger
A <LIST> snmp
A <LIST> atm
O <LIST> adsl
O <LIST> usbhost
O <CMD>  usb
O <CMD>  rndis
A <CMD>  dhcp
O <LIST> sntp
O <LIST> dhcpserver
A <CMD>  dhcpr
A <LIST> dns
A <LIST> igmp
O <LIST> wlan
O <LIST> relayvoice
O <LIST> http
O <LIST> dyndns
A <LIST> rtp
O <LIST> vlan
O <LIST> fu
O <CMD>  memshow
O <CMD>  aread
O <CMD>  awrite
O <CMD>  apregdump
O <CMD>  mirgull

Wat er dus uitgevoert moet worden is :telnet 192.168.1.1--> user root--> pass 1234--> reboot

toen ik het commando testen via me rdp sessie weg |:( dus het werkt

[ Voor 3% gewijzigd door LuckY op 06-11-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthiman
@LuckyY Reuze bedankt, dit helpt.

Iemand van DMT heeft al gereageerd en vroeg of de Livebox via Telnet bendadert kan worden.
Bij mijn bevestiging maar meteen deze lijst vermeld.
Met een beetje mazzel komt er dus een versie voor de livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
LuckyY schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:08:
Wat er dus uitgevoert moet worden is :telnet 192.168.1.1--> user root--> pass 1234--> reboot
Waar voer je dit in? Start / Run ? Hoe moet ik dit zien?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Het volgende:
1. start --> run --> cmd
2. type: telnet 192.168.1.1
3. hij vraagt dan om je login: root
4. hij vraagt om je password: 1234 (je ziet op het scherm niet dat je wat intyped, maar het gebeurt wel)
5. nu kun je met je modem communiceren en het reboot commando laat hem opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
--Niels-- schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:23:
Het volgende:
1. start --> run --> cmd
2. type: telnet 192.168.1.1
3. hij vraagt dan om je login: root
4. hij vraagt om je password: 1234 (je ziet op het scherm niet dat je wat intyped, maar het gebeurt wel)
5. nu kun je met je modem communiceren en het reboot commando laat hem opnieuw opstarten.
Dat zijn meer stappen dan het aanklikken van een icoontje, het klikken op "opslaan/reset/opnieuw opstarten" en "opnieuw opstarten". :|

De bedoeling was dat het heel eenvoudig voor m'n moeder zou zijn, aangezien die een geheugen heeft als een zeef. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoiets dus? Livebox_autoreset_win.bat reset alleen als google niet te pingen is, Livebox_reset_win.bat reset gewoon (bijv. voor een snelkoppeling). De .bat bestanden moeten in dezelfde map staan als nc.exe en Livebox_commands.txt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Snowwie schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:28:
[...]

Dat zijn meer stappen dan het aanklikken van een icoontje, het klikken op "opslaan/reset/opnieuw opstarten" en "opnieuw opstarten". :|

De bedoeling was dat het heel eenvoudig voor m'n moeder zou zijn, aangezien die een geheugen heeft als een zeef. :)
Synthiman schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:59:
@LuckyY Reuze bedankt, dit helpt.

Iemand van DMT heeft al gereageerd en vroeg of de Livebox via Telnet bendadert kan worden.
Bij mijn bevestiging maar meteen deze lijst vermeld.
Met een beetje mazzel komt er dus een versie voor de livebox.
En tevens kan je zelf ook een VB/Bat maken die die stappen uitvoert

[ Voor 4% gewijzigd door LuckY op 07-11-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237491

Ik heb nog zon livebox waar Orange op staat, k zag laatst iemand die nieuwe firmware had gekregen, ik heb al jaaaaaren dezelfde, ook stom ik haalde altijd 18850kbps maar nu nog maar 16333, dus gaat wel een of andere manier achteruit, iemand misschien een slim tweakje waarmee ik me BPS (bits per sec xD) op kan voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Anoniem: 118713 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:32:
Zoiets dus? Livebox_autoreset_win.bat reset alleen als google niet te pingen is, Livebox_reset_win.bat reset gewoon (bijv. voor een snelkoppeling). De .bat bestanden moeten in dezelfde map staan als nc.exe en Livebox_commands.txt.
Na het openen van het tar bestand sloeg AVG hier op hol, met name op het nc.exe bestand.
Een scan via Jotti Online Malware scan toont nog meer resultaat.

File: GOT_Livebox.tar
Status:
INFECTED/MALWARE
MD5: dedd5dcfe220e08b773b348f747dbd0b
Packers detected:
-
Scanner results
Scan taken on 07 Nov 2008 11:09:58 (GMT)
A-Squared -Found nothing
AntiVir - Found SPR/RemoteAdmin.Net
ArcaVir - Found nothing
Avast - Found nothing
AVG Antivirus - Found nothing
BitDefender - Found Backdoor.Ncx.A
ClamAV - Found PUA.NetTool.Netcat-7
CPsecure - Found RemoteAdmin.W32.NetCat
Dr.Web - Found Tool.Netcat
F-Prot Antivirus - Found W32/Netcat
F-Secure Anti-Virus - Found not-a-virus:RemoteAdmin.Win32.NetCat.a (6, 2, 606)
G DATA - Found Backdoor.Ncx.A
Ikarus - Found nothing
Kaspersky Anti-Virus - Found not-a-virus:RemoteAdmin.Win32.NetCat.a
NOD32 - Found Win32/RemoteAdmin application
Norman Virus Control - Found nothing
Panda Antivirus - Found HackTool/NetCat.A
Sophos Antivirus - Found nothing
VirusBuster - Found nothing
VBA32 - Found nothing

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Dat is heel goed van die virusscanners, alleen deze keer is het niet erg.
De virusscanners vinden namelijk geen probleem, maar een hacktool/RemoteAdmin tool (nc.exe), dit programma kan dus misbruikt worden om allerlei code uit te voeren en verbinding naar buiten op te zetten. Alleen in dit geval wil je dat dus ook en is er dus niks aan de hand.

Ook als je de andere 4 bestanden opent met notepad, dan kun je precies zien wat er gebeurt en zie je dat hij keurig doet wat jij wilt.

Dus, dirk II heeft gewoon een mooie oplossing gemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-06 23:19

_PM

Anoniem: 118713 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:32:
Bij mij werkt dit niet... als ik zelf los nc.exe probeer (met zelfde parameters als in batch file) krijg ik de volgende prompt:
login:  ¹☺ ¹♥
Hier kan ik niet inloggen. Wel wanneer ik telnet gebruik, dan krijg ik een login prompt zonder rare tekens erachter.. weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Ok inmiddels wel de oplossing gevonden. Hiervoor is NC niet nodig. Het kan met een vbs script en gebruik van de standaard aanwezige telnet. Ik heb nu een batch file die ik in de windows scheduler heb staan. Elk half uur wordt deze gedraaid. Hij gaat dan controleren of hij verbinding heeft met internet (ping naar google.nl) en afhankelijk van het resultaat een reboot van het modem uitvoeren. De resultaten worden gelogd naar file.

Files kan je hier vinden

edit typo

[ Voor 13% gewijzigd door _PM op 09-11-2008 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthiman
Reuze bedankt _PM.
Helaas doet het niet wat ik verwacht had.
Het blijkt dat als ik verbinding verloren heb, ik de Livebox niet via Telnet bereiken kan.
Reset door spanning even van de LB te halen werkt dus alleen lijkt het.
Het bleek trouwens dat even de telefoonlijn uittrekken niet zorgt voor het verliezen van de verbinding. (ca 5 sec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Synthiman schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:23:
Helaas doet het niet wat ik verwacht had.
Het blijkt dat als ik verbinding verloren heb, ik de Livebox niet via Telnet bereiken kan.
Reset door spanning even van de LB te halen werkt dus alleen lijkt het.
...
Hmmm.. ik heb dit alleen getest terwijl mijn modem werkte... ik heb nog geen hanger gehad sinds het draait.
Ik blijf wel de logfiles in de gaten houden als de verbinding eruit ligt zal hij een reset proberen. Als ik dan hetzelfde gedrag als jou zie zal er in de logfile een reset staan en de verbinding toch niet werken...
In mijn situatie is het wel zo dat ik nog kon telnetten op het moment dat de verbinding weg was (is al even geleden, maar dacht toch wel dat het zo werkte)...

EDIT : HET WERKT DUS TOCH NIET.. zie volgende post

[ Voor 3% gewijzigd door _PM op 12-11-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Ik heb nu ook weer een 'hangend' modem gehad... en Synthiman zijn constatering was juist. Als het modem hangt kan je er niet meer via telnet bij (je kan hem niet eens meer pingen).
Het is dus niet zo op te lossen... de stroom moet er echt vanaf. Ik zit erover te denken om dit op te lossen met Marmitek X-10 spullen die ik nog heb liggen (simpele uitleg, X-10 interface aan mijn server die de internet beschikbaarheids checks uitvoert, deze stuurt via stroomnet commando naar stopcontact waar modem aan hangt en zorgt dat de stroom eraf gaat en weer terug op komt).

En nu....?? Het modem functioneert niet goed, er is geen workaround met telnet beschikbaar... met meerdere mensen klagen bij Online?
Het modem functioneert gewoon niet goed... (i.c.m. veel open verbingen van b.v. bittorent (welke ook voor legale activiteiten gebruikt kan worden))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284959

Ik heb zelf ook wat problemen af en toe met mijn Livebox, en het is inderdaad vervelend wanneer je aan het downloaden bent en je komt terug om vervolgens je Livebox terug te vinden in dode staat. Ik heb daarvoor een klein VB scriptje geschreven die pingt, en vervolgens een reboot commando stuurt indien er geen reactie komt. Werkt niet met telnet, maar met de ingebouwde configuratie schermen.

Slaat status elke keer dat het script draait op in Livebox_log.txt

Het script is op twee manieren te gebruiken:
- Als snelkoppeling (dus niet je browser in, gewoon direct op reboot klikken).
- Als taak script, draait elk half uur, checkt de status van de verbinding, en reboot indien nodig.

Het geheel is te downloaden vanaf mijn website:
http://www.dintillion.com/livebox
(Ja, eigen reclame, maar jullie hebben er ook echt wat aan).

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Groeten,
Dominique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Anoniem: 284959 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:15:
Ik heb zelf ook wat problemen af en toe met mijn Livebox, en het is inderdaad vervelend wanneer je aan het downloaden bent en je komt terug om vervolgens je Livebox terug te vinden in dode staat. Ik heb daarvoor een klein VB scriptje geschreven die pingt, en vervolgens een reboot commando stuurt indien er geen reactie komt. Werkt niet met telnet, maar met de ingebouwde configuratie schermen.

Slaat status elke keer dat het script draait op in Livebox_log.txt

Het script is op twee manieren te gebruiken:
- Als snelkoppeling (dus niet je browser in, gewoon direct op reboot klikken).
- Als taak script, draait elk half uur, checkt de status van de verbinding, en reboot indien nodig.

Het geheel is te downloaden vanaf mijn website:
http://www.dintillion.com/livebox
(Ja, eigen reclame, maar jullie hebben er ook echt wat aan).

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Groeten,
Dominique
ziet er goed uit, maar is het niet zo, dat als de LB niet meer werkt, dat je dan ook niet meer in zijn menu kan komen om op afstand te resetten? Dat zou wel makkelijk zijn, hoef ik neit steeds helemaal naar de LB toe om de stekker eruit te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Ik ben benieuwd naar ervaringen... kan je namelijk wel bij de webinterface als de LB hangt?? Je kan niet meer telnetten (dat gebeurd in het script wat ik gepost heb, en dus niet werkt)

[ Voor 6% gewijzigd door _PM op 28-12-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
heb laatst met online een gesprek gehad en ze zeggen dat het vastlopen komt door de weerstand van de telefoonlijn. Probeer dus de LB maximaal een meter van het eerste telefoonstopcontact te zetten, dat moet het probleem oplossen volgens hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284959

_PM schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:35:
Ik ben benieuwd naar ervaringen... kan je namelijk wel bij de webinterface als de LB hangt?? Je kan niet meer telnetten (dat gebeurd in het script wat ik gepost heb, en dus niet werkt)
Ik moet eerlijk bekennen dat ik telnet nog niet gebruikt heb om te herstarten. Bij mij is het vaak zo dat internet wegvalt door veel verbindingen. Ik kan dan nog wel bij de webinterface. Het is bij mij slechts heel af en toe dat ik ook het configuratiescherm niet meer in kan. Daar helpt dit script niet bij, want dat is gewoon een reboot waard. :/

Persoonlijk helpt het mij dus in de gevallen dat een volledige reboot nog niet aan de orde is, maar het internet niet meer functioneert.

Als iemand anders wel weet of het config scherm het nog doet wanneer telnet _niet_ meer reageert, dan hoor ik dat uiteraard graag!

Groeten,
Dominique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
maarud schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:32:
heb laatst met online een gesprek gehad en ze zeggen dat het vastlopen komt door de weerstand van de telefoonlijn. Probeer dus de LB maximaal een meter van het eerste telefoonstopcontact te zetten, dat moet het probleem oplossen volgens hun.
Mijn Livebox staat zo'n 6 meter [met 10 meter draad] van de telefoonaansluiting. Van vastlopers heb ik zelden last.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:42
Heb dit probleem al een paar keer 'opgelost' door een electronische schakelklok aan te schaffen, a 6 euro. Deze laat je 's nachts om 3 uur bijvoorbeeld even 1 minuut uitgaan.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthiman
Mijn probleem werd ineens veel erger. Uiteindelijk bleek na contact met "Online" dat bij de LiveBox een oude adapter zat. (2005). De oude adapters konden voor problemen zorgen. Ik heb inmiddels een nieuwe LiveBox ontvangen, met een adapter van 2007 en heb nergens meer last van.
De helpdeskmedewerker was trouwens best ok en e.e.a. was eigenlijk snel geregeld. (Inclusief online testen van mijn LiveBox).
Als je problemen hebt, kijk dan eens naar de datum die op de adapter vermeld staat. Is dit een oude, vraag dan om een recentere.
Het verhaal om de kabel naar de LiveBox kort te houden, is volgens mij trouwens meer fabel dan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264274

Ik heb zoals velen met mij, ook het probleem gehad van de vastlopende Livebox. Na heel veel gebel met Online, heb ik ze zo ver gekregen dat ik een nieuwe livebox kreeg. De modem is nu, na ruim een week in gebruik, nog geen enkele keer vastgelopen (Voorheen bijna dagelijks). Ik kan niet zeggen of het aan de nieuwe adapter ligt (zoals Synthiman zegt), of de nieuwe modem. Maar ik raad je dus aan ook Online te bellen en om een nieuwe modem/nieuwe adapter te vragen!
Pagina: 1