[Online.nl] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.630 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21
Nee, zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
ReytingHamdi schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:12:
Heb sinds 16-04-2009 Online ADSL Extra 20Mbit met de nieuwe speedtouch 706, mijn modem traint maar op 10Mbit terwijl een vriend van me die 100 meter verder woont zijn livebox modem traint op 16Mbit weliswaar met telefonie, maar dat zou niet moeten uitmaken. We hebben beiden het modem zo kort mogelijk op de ISRA max 1,5m.

Waar zou dit aan kunnen liggen ? Ben overgestapt van 10mbit tele2 naar 20mbit Online, maar ja dit schiet natuurlijk niet op.
je weet dat online adviseert om het kabeltje niet langer te hebben dan 30cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-05 14:19

Sebazzz

3dp

Oppie schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:30:
Denk niet dat ze je livebox gaan vervangen voor een ander modem. Als er een probleem is dan zullen ze dat proberen te verhelpen maar je zult geen 706 krijgen maar dus gewoon de livebox behouden.
En helaas heb je gelijk. We kregen een brief over dat ons abbo verlengt werd! Dus toen gebeld naar een nummer in die brief, en het bleek dat de callcenter medewerker helemaal die dingen niet had mogen zeggen. Geadviseerd werd om een formele klachtenbrief te sturen. Bij deze doen we dat ook.

We al aan het kijken voor een andere provider. Bijvoorbeeld UPC Internet + Telefonie 25MBit over kabel. Wel 50 in plaats van 35 euro, maar hopelijk biedt dit wat beters en meer de beloofde snelheid want wij halen op onze 20MBit ADSL nog niet eens de helft terwijl het in theorie wel moet kunnen (volgens de ADSL afstand-snelheid grafiek). Ik weet dat er eerst met UPC ook veel problemen waren, maar erger dan deze oplichterij kan het niet zijn. :(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Waar heb je je modem staan en hoe is het aangesloten dan? Heb je een enkele of dubbele wandcontactdoos in je woonkamer of zit er een wit langwerpig kastje in je meterkast? Misschien een kelder of kruipruimte waar je telefoonlijn binnenkomt? Best is als je livebox maximaal 1 meter van dat punt staat en dat er dus geen draden vertakt zijn voor je modem. Als ik jou was zou ik even contact met ze opnemen om je te kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44718

Hoe is bij Online het dataverkeer geregeld? Fair use of ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:19
Anoniem: 44718 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 21:26:
Misschien even op de site van Online kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44718

Kan aan mij liggen, maar ik kan het niet achterhalen, ook niet bij de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als het gebruik van de Dienst leidt tot een naar het oordeel van Online bovengemiddeld hoog factuurbedrag, dan heeft Online het recht om een tussentijdse factuur naar de Klant te sturen. Tevens heeft Online het recht om, in de omstandigheid als bedoeld in de eerste zin, een limitering aan te brengen op het verbruik van de Klant.
Heb zelfs met een verbruik van 1.5TB in een maand nooit gezeur gehad.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Anoniem: 44718 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 21:51:
Kan aan mij liggen, maar ik kan het niet achterhalen, ook niet bij de klantenservice.
zal best staan in de voorwaarde van online.Die staan op de site.Maar ik heb eerst ook wanadoo/orange gehad.en met 250 Gb per maand geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Oppie schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 15:13:
Waar heb je je modem staan en hoe is het aangesloten dan? Heb je een enkele of dubbele wandcontactdoos in je woonkamer of zit er een wit langwerpig kastje in je meterkast? Misschien een kelder of kruipruimte waar je telefoonlijn binnenkomt? Best is als je livebox maximaal 1 meter van dat punt staat en dat er dus geen draden vertakt zijn voor je modem. Als ik jou was zou ik even contact met ze opnemen om je te kunnen helpen.
Dubbele wandcontactdoos (één ding voor de stekker en erboven een cirkelvormig plaatje dat je eraf kan schroeven) in de woonkamer. Hier zal vermoedelijk het het ISRA punt in zitten? Livebox hangt er recht boven, met het bijgeleverde kabeltje van 15 centimeter. De snelheid is altijd een probleem geweest, maar waar we eerst nog met 1,7 MB/s konden downloaden is dat nu 1,5 MB/s of lager geworden.
Anoniem: 44718 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 21:26:
Fair Use

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:58
Ik ben vanaf morgen klant bij Online, ik hoop alleen dat mijn lijn morgen kan worden opgeleverd. Omdat de installateur er voor moeten komen omdat ze iets moeten veranderen in de telefonie doos van KPN (heeft te maken dat ik op een reserve lijn kom?)

Heeft iemand anders dit ook misschien gehad?

(KPN lijn is hier niet actief.)

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Heeft waarschijnlijk te maken met het aderpaar waarop het signaal geleverd wordt. Je hebt er namelijk 2 en het kan wel eens voorkomen dat het signaal op het 2e ipv het doorgaans gebruikte 1e geleverd wordt. Dan moet je dus de oranje en witte aansluiten in het telefoniedoosje ipv de rode en blauwe.

Is er een mogelijkheid om een 30 cm kabeltje beetje cheap op de kop te tikken? Wil het wel eens testen, de kortste die ik nu gebruik is 1,50. Denk niet dat het veel verschil maakt ivm ruis op lijn, ik gebruik het al jaren met een telefoonlijn van 7 meter. Mijn vraag dus: is die afstand puur voor ruis, of gaat je snelheid waarop je modem intraint ook omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
Mili schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:43:
[...]

je weet dat online adviseert om het kabeltje niet langer te hebben dan 30cm
Heb nu een kabeltje van 15cm er tussen en met een andere modem geteset een e-tech wireless modem, deze traint op 8Mbit. Heb mijn modem niet kunnen testen bij m'n vriend zal het eind deze week doen. Hopelijk traint ie dan wel hoger dan 10Mbit, want ik weet het allemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:52
ReytingHamdi schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:58:
[...]

Heb nu een kabeltje van 15cm er tussen en met een andere modem geteset een e-tech wireless modem, deze traint op 8Mbit. Heb mijn modem niet kunnen testen bij m'n vriend zal het eind deze week doen. Hopelijk traint ie dan wel hoger dan 10Mbit, want ik weet het allemaal niet meer.
Wat ook mogelijk is dat jullie beiden op een andere centrale zitten en dus beiden een andere afstand tot de centrale hebben. Ook kan het zijn dat de telefoonkabel van jou een keer gerepareerd is (cq een extra las) heeft ten opzichtje van die overbuurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
ReytingHamdi schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:58:
[...]

Kan die etech wel meer dan 8 Mbit aan?wat is het voor een type?zoek eerst even op google op of ie wel hoger dan 8 Mbit intraint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:15
Ik krijg net een telefoontje van Online. Dat ik nu € 25 betaal voor mijn 20Mbps ADSL abbo incl lijnhuur, en of ik wil verlengen met een jaar zodat ik maar €20 hoef te betalen. Nu zit ik nog in mijn eerste jaar, dus betaal ik maar €20 tot augustus. Daarna ga ik overstappen op Ziggo (als dat allemaal werkt) omdat ik bij Online max op 11 Mbps intrain.

Op zich wel een nette aanbieding, maar natuurlijk ingegeven door de nieuwe wet dat ze niet meer stilzwijgend met een jaar mogen verlengen. Zit je zelf bijna aan het eind van je abbo: bel Online en vraag om die korting als je blijft!

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Wij willen via bellen.com ook een Online-abbo afsluiten, maar daar staat bij dat we dan een Livebox krijgen en geen Speedtouch 706. Kan iemand hier helderheid over geven, want ik zou graag een Livebox willen ivm de optie om die draadloos te kunnen maken :)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:26

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Tsjonge jonge, wij (studentenhuis) zijn al sinds het Wanadoo tijdperk abonnee bij Online. Probleem is dat ons huis in juli gesloopt gaat worden. Ik dus bellen om per 1 juli op te zeggen, maar dat kan niet ivm jaarcontract tot november. Op zich logisch, maar ik vraag of er een uitzondering gemaakt kan worden omdat we de dienst gewoonweg niet meer kunnen afnemen. Dat kan, even brief met uitleg sturen en een bewijs omtrent het slopen. Ik dat netjes doen, aangetekend verstuurd. Ontvangen bij Online. Krijg ik zaterdag een pakketje om het modem terug te sturen, binnen 2 weken graag! Ik vandaag maar eens bellen waarom, blijkt een of andere pipo ons abo per direct stop gezet te hebben! Of je ook kan _lezen_! Jemig.
Nou, abo kan niet zomaar weer geactiveerd :') "Je kan beter even naar een provider die een maand opzeg termijn heeft". Ja goed idee, maar dat duurt ook een maand voor je het hebt.
Dus medewerker ging het eens uitzoeken. Dat ik nu nog internet heb kon volgens hem ook niet. Ik heb gezegd dat ik dat nou niet echt een probleem vond. Leuk detail is ook dat de brief met verzoek om het modem terug te sturen niet gedateerd is, dus binnen 2 weken is een vaag begrip. En of ik even 12,50 wil af tikken voor verzendkosten. Geen probleem, als zij hun service op niveau hebben...
Zo ik moest dat ff kwijt :) KPN opzeggen ging nog makkelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Lau26 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 19:48:
Kan iemand hier helderheid over geven, want ik zou graag een Livebox willen ivm de optie om die draadloos te kunnen maken :)
Een speedtouch biedt ook deze functionaliteit, en zelfs als zou deze geen draadloze functionaliteit bieden: Geloof me, een speedtouch is tien keer beter. Om te beginnen loopt een Livebox makkelijk vast, en ondersteunt hij geen UPnP. Daarnaast is het een "Orange Livebox" en alle links in de webinterface verwijzen naar de Orange site, die dan naar de homepage van Online verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:58
-JeeDee- schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:41:
Heeft waarschijnlijk te maken met het aderpaar waarop het signaal geleverd wordt. Je hebt er namelijk 2 en het kan wel eens voorkomen dat het signaal op het 2e ipv het doorgaans gebruikte 1e geleverd wordt. Dan moet je dus de oranje en witte aansluiten in het telefoniedoosje ipv de rode en blauwe.
Dat zou best kunnen wat je zegt daar had een medewerker van de klantenservice van Online ook over. Maar dat komen ze a.s maandag doen en als goed is werkt het internet dan. :)

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
RichieB schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:55:
Ik krijg net een telefoontje van Online. Dat ik nu € 25 betaal voor mijn 20Mbps ADSL abbo incl lijnhuur, en of ik wil verlengen met een jaar zodat ik maar €20 hoef te betalen. Nu zit ik nog in mijn eerste jaar, dus betaal ik maar €20 tot augustus. Daarna ga ik overstappen op Ziggo (als dat allemaal werkt) omdat ik bij Online max op 11 Mbps intrain.

Op zich wel een nette aanbieding, maar natuurlijk ingegeven door de nieuwe wet dat ze niet meer stilzwijgend met een jaar mogen verlengen. Zit je zelf bijna aan het eind van je abbo: bel Online en vraag om die korting als je blijft!
ik ben bang dat jij flink de boot in bent gegaan. wat online jouw heeft aangeboden is een contractverlenging met 1 jaar. dit kan je op 2 manieren interpreteren.
1. per 1 mei 2009 ga jij een contract aan voor 1 jaar voor 20 euro per maand.
2. per direct betaal je 20 euro maar je contract dat tot 31 juli 2009 liep is nu verlengt tot 31 juli 2010.

die nieuwe wet gaat jouw daar echt niet tegen beschermen.
ik zou dus als ik jouw was maar om een schriftelijke bevestiging gaan vragen van hoe de situatie nou gaat zijn. want zoals ik jouw verhaal lees ben je te enthousiast geweest en zit je nu voor bijna 1,5 jaar aan online vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Als je een contract afsluit vóór 1 juli 2009 dan zijn die contracten nog steeds jaarcontracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Sebazzz schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:22:
[...]
Een speedtouch biedt ook deze functionaliteit, en zelfs als zou deze geen draadloze functionaliteit bieden: Geloof me, een speedtouch is tien keer beter. Om te beginnen loopt een Livebox makkelijk vast, en ondersteunt hij geen UPnP. Daarnaast is het een "Orange Livebox" en alle links in de webinterface verwijzen naar de Orange site, die dan naar de homepage van Online verwijst.
Heeft het ''standaard'' modem dan ook standaard wifi ingebouwd zitten want in de handleidingen staat hij overal afgebeeld met een antenne erop. Of kun je wifi later nog inbouwen ofzo net als bij de Livebox, en hoe moet dat dan? :?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
De speedtouch 706 en 706 wifi zijn 2 aparte modems. Als je wifi wilt zul je hem moeten omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-04 10:35

WebHawk

Klaphark

Oppie schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:15:
Als je een contract afsluit vóór 1 juli 2009 dan zijn die contracten nog steeds jaarcontracten.
Ook na 1 Juli: Er blijven wel jaarcontracten bestaan, zelfs 2-jaar contracten, ze mogen alleen niet meer stilzwijgend verlengd worden zonder toezegging van de klant. Ze worden dan steeds met een periode van 1 maand verlengd, net als bij de meeste mobiele telefoonproviders.

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-04 21:38
Ik heb gister een SpeedTouch(ST) 706 op te kop getikt van een andere online gebruiker, aangezien ik de Livebox een beetje zat werd... Na netjes alles aangesloten te hebben had ik meteen verbinding met internet, alleen telefonie deed het niet. Dit was uitgeschakeld in het ST menu, en het was niet mogelijk dit zelf in te schakelen.

Met de vraag hoe telefonie alsnog werkend te krijgen heb ik gister eind van de middag een mail naar Online gestuurd. Net werd ik opgebeld door ze en vertelde ze me dat telefonie gekoppeld wordt aan het MAC adres, ofwel mijn telefonie in gekoppeld aan het MAC adres van mijn Livebox. Zou telefonie wel gewerkt hebben met de ST706 die ik van een mede online gebruiker overgenomen heb, dan zouden alleen de telefoongesprekken doorkomen vanaf zijn nummer.

Dus een ST706 van een andere Online gebruiker overnemen om vervolgens ook mee te gaan telefoneren werkt niet.

Tevens vertelde hij mij dat de ST706 evenals de Livebox in bruikleen is, ofwel ik ga maar even contact opnemen met degene van wie ik de ST706 overgenomen heb ;)

Wellicht was dit bij sommigen van jullie al bekend, maar mij iig niet na dit topic doorgelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:26

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hmm, mijn eerder genoemde probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen. Het stond in het ene systeem fout maar nog wel goed in het andere. Jaja... Nou ja, heb de man in ieder geval bedankt voor het snelle oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
allard_070 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:54:
Ik heb gister een SpeedTouch(ST) 706 op te kop getikt van een andere online gebruiker, aangezien ik de Livebox een beetje zat werd... Na netjes alles aangesloten te hebben had ik meteen verbinding met internet, alleen telefonie deed het niet. Dit was uitgeschakeld in het ST menu, en het was niet mogelijk dit zelf in te schakelen.

Met de vraag hoe telefonie alsnog werkend te krijgen heb ik gister eind van de middag een mail naar Online gestuurd. Net werd ik opgebeld door ze en vertelde ze me dat telefonie gekoppeld wordt aan het MAC adres, ofwel mijn telefonie in gekoppeld aan het MAC adres van mijn Livebox. Zou telefonie wel gewerkt hebben met de ST706 die ik van een mede online gebruiker overgenomen heb, dan zouden alleen de telefoongesprekken doorkomen vanaf zijn nummer.

Dus een ST706 van een andere Online gebruiker overnemen om vervolgens ook mee te gaan telefoneren werkt niet.

Tevens vertelde hij mij dat de ST706 evenals de Livebox in bruikleen is, ofwel ik ga maar even contact opnemen met degene van wie ik de ST706 overgenomen heb ;)

Wellicht was dit bij sommigen van jullie al bekend, maar mij iig niet na dit topic doorgelezen te hebben.
Betekent dit nou ook dat als ik een losse Speedtouch 706WL ergens online koop dat die niet zal gaan werken met mijn abonnement? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-04 21:24
Je internet wel maar je telefonie zal never nooit gaan werken nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Even en lichtelijk offtopic vraagje.

Ik wil mijn menu van mijn speedtouch 546 v6 benaderen, maar ik krijg het niet voor elkaar met de standaard adressen die worden genoemd in de handleiding.

Weet iemand hoe ik achter dat adres kom (ik gebruik overigens osx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Laatst online: 28-04 21:38
Lau26 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:13:
[...]

Betekent dit nou ook dat als ik een losse Speedtouch 706WL ergens online koop dat die niet zal gaan werken met mijn abonnement? :?
Zoals TCP_IP al zei; telefonie gaat inderdaad niet werken. Dit omdat het MAC adres van de gekochte 706WL niet gekoppeld is aan je telefonie abonnement bij Online. Misschien als je hem hetzelfde MAC adres (vraag me niet hoe, ik heb geen idee hoe dit werkt) kan geven als je eigen Livebox zou het wel kunnen, maar dat is ook nog maar de vraag aangezien je ook bepaalde instellingen van je telefonie dient te weten, die niet bekent zijn. Maar dit is al eerder dit topic besproken.
De Livebox en ST706 van Online hebben al bepaalde firmware in zich waarbij deze instellingen zijn meegegeven en waarbij afhankelijk van het abonnement telefonie in de modem “aangezet” wordt. Maar dit is al eerder dit topic besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Laatst online: 23:51
ronwiel schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:25:

Ik wil mijn menu van mijn speedtouch 546 v6 benaderen, maar ik krijg het niet voor elkaar met de standaard adressen die worden genoemd in de handleiding.

Kijk na welk adres je gateway heeft en je weet het ip adres van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
cornfed99111 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:54:
[...]

Kijk na welk adres je gateway heeft en je weet het ip adres van de router.
Probleem is dat ik dat dus nergens kan terugvinden. M'n Xbox geeft ook geen gateway ip nummer aan :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
ronwiel schreef op donderdag 30 april 2009 @ 10:45:
[...]

Probleem is dat ik dat dus nergens kan terugvinden. M'n Xbox geeft ook geen gateway ip nummer aan :(.
als je naar je netwerksettings in windows gaat(vista en windows xp zijn allebei net even anders, maar het is niet zo lastig te vinden. als je met de rechtermuisknop op je netwerkadapter klikt en dan klikt op status. en dan bij details.
en dan zou er iets moeten staan als default gateway.
dat is het ip adres van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Voor iedereen die graag een andere modem wil gebruiken voor zijn adsl only abo: http://online.gebruikers....thread.php?thread_id=2345, een fantastische link met allerlei how-to's.

Special thanks voor TNW, want dankzij heb is er na 4 uur een einde gekomen aan het netwerk geklooi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Mili schreef op woensdag 29 april 2009 @ 04:52:
[...]
ik ben bang dat jij flink de boot in bent gegaan. wat online jouw heeft aangeboden is een contractverlenging met 1 jaar. dit kan je op 2 manieren interpreteren.
1. per 1 mei 2009 ga jij een contract aan voor 1 jaar voor 20 euro per maand.
2. per direct betaal je 20 euro maar je contract dat tot 31 juli 2009 liep is nu verlengt tot 31 juli 2010.
Dat zou zo geweest zijn als ik op het verleningsaanbod was ingegaan. Dat heb ik natuurlijk niet gedaan omdat ik over wil stappen op Ziggo. Die 20 euro per maand betaal ik nu omdat het een aanbieding was voor het eerste jaar, wat dus in augustus 2009 afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:31

KL643

beeldaandemuur

Werd net ook gebeld door Online met een aanbieding want mijn contract loopt binnenkort af (zei de medewerker) 30 Eurie voor 20MB incl telefonie totaal.....dat betaal ik nu ook dus wat schiet ik ermee op??? Trouwens..mijn contract loopt nog 6 maanden t/m November...dat zou betekenen dat ik per November NOG een jaar vast zit....dacht het niet 8)7 Na November per maand opzegbaar lijkt mij een veel beter id en tegen die tijd kijk ik wel wat de betere aanbiedingen zijn.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:02
Zit hier al een tijdje met een probleem met mn livebox.
Ik heb het online 20mb abonnement maar in mn router staat bij downstream 8136 Kb en up 1004 Kb.
Update te livebox al en heb nog een keer het bolletje voor: Orange ADSL/Orange ADSL Extra (Starter/Family) aangevinkt maar hij blijft op 8mb staan.
Heb online gebelt en die beginnen over slechte bedrading etc, maar als mn livebox gecapt is kan ik uberhaubt niet meer halen. Mn downloads lopen allemaal tot een strakke piek lijn dus er moet zeker nog meer te halen zijn anders had hij wel raren pieken vertoont ipv van mooi constant.

Zijn er telnet comandos om je livebox van 8mb naar 20mb te zetten? of iets dergelijks, voel me genaait.
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Asprine schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:40:
Zit hier al een tijdje met een probleem met mn livebox.
Ik heb het online 20mb abonnement maar in mn router staat bij downstream 8136 Kb en up 1004 Kb.
Update te livebox al en heb nog een keer het bolletje voor: Orange ADSL/Orange ADSL Extra (Starter/Family) aangevinkt maar hij blijft op 8mb staan.
Heb online gebelt en die beginnen over slechte bedrading etc, maar als mn livebox gecapt is kan ik uberhaubt niet meer halen. Mn downloads lopen allemaal tot een strakke piek lijn dus er moet zeker nog meer te halen zijn anders had hij wel raren pieken vertoont ipv van mooi constant.

Zijn er telnet comandos om je livebox van 8mb naar 20mb te zetten? of iets dergelijks, voel me genaait.
Greetz
Check eerst eens je DSL waardes voor je claimt opgelicht te worden.

Goede kans dat je hoge attenuation waardes hebt (wat aan bedrading kan liggen) en/of lage SNR waardes, wat kan duiden op een storingsbron in huis (telefoon tussen ISRA en modem bijv.) of hoge overspraak op de lijn vanwege hoge bezetting ADSL2+ lijnen in de centrale.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:41
Het kan allemaal nog wel erger hoor :S.

Ik betaal momenteel 28 euro per maand voor een 4Mbit abbo :O. Ik betaalde het eerste jaar volgens mij 14 euro en nu het tweede jaar dus 28 euro (let voor een 4Mbit abbo). Abbo loopt tot oktober 2009.

Ik dus Online bellen dat ik het niet rechtvaardig vindt dat ik 28 euro betaal voor een 4Mbit abbo terwijl er 20Mbit abbo's zijn voor 20 euro bij Online. Nadat de situatie eindelijk doordrong bij de tele medewerkers snapten ze mijn probleem/ situatie en gingen ze kijken wat er mogelijk was. Mij werd verteld dat het mogelijk was om mijn contract met 1 jaar te verlengen naar een 20Mbit abbo en dat die 20Mbit al mogelijk was vanaf juni 2009. Opzich zag ik hier wel redelijkheid in en vroeg ze mij over 2 dagen terug te bellen om het voorstel nogmaals te brengen.

2 dagen later werd ik dus opgebeld. De tele medewerker wist niks van het aanbod en vertelde vervolgens dat het wel mogelijk was de verlenging, maar dat ik pas gebruik kon maken van de 20Mbit vanaf Augustus 2009 :S.

Toen brak mijn klomp :P. Dat had natuurlijk geen nut. Oktober loopt mijn abbo af en dan zijn er veel betere abbo's te krijgen wss.....

Het hele idee gaat er gewoon om dat dit totaal niet maatschappelijk verantwoord ondernemen is van Online en totaal niet klantvriendelijk. Ze maken je eerst warm met mooie aanbiedingen die vervolgens niet bestaan.

Ik heb het dus helemaal gehad met Online en kan niet wachten tot Oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 06:28
Het is allemaal heel vervelend dat nieuwe klanten een beter aanbod krijgen, maar je had ook de algemene voorwaarden kunnen doornemen. Daar staat in hoe lang je contract loopt en hoe het verlengd wordt als je geen stappen onderneemt om het abonnement op te zeggen. Daarin had je kunnen lezen dat als je niet opzegt, het contract voor dezelfde periode wordt verlengd, tegen de reguliere tarieven (zoals ze golden toen je het abonnement aanging).

Dat Online halverwege het tweede jaar nieuwe (voordeliger) abonnementen in de markt zet is leuk voor nieuwe klanten, maar helaas minder leuk voor jou. Dat is het risico dat je neemt als je niet tijdig opzegt.

Dat kun je Online moeilijk gaan verwijten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
ronwiel schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:25:

Standaard 10.0.0.138

Bij Mac Os X kun je via terminal 'ifconfig' invoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
allard_070 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:14:
[...]

Zoals TCP_IP al zei; telefonie gaat inderdaad niet werken. Dit omdat het MAC adres van de gekochte 706WL niet gekoppeld is aan je telefonie abonnement bij Online. Misschien als je hem hetzelfde MAC adres (vraag me niet hoe, ik heb geen idee hoe dit werkt) kan geven als je eigen Livebox zou het wel kunnen, maar dat is ook nog maar de vraag aangezien je ook bepaalde instellingen van je telefonie dient te weten, die niet bekent zijn. Maar dit is al eerder dit topic besproken.
De Livebox en ST706 van Online hebben al bepaalde firmware in zich waarbij deze instellingen zijn meegegeven en waarbij afhankelijk van het abonnement telefonie in de modem “aangezet” wordt. Maar dit is al eerder dit topic besproken.
Als ST706 die mogelijkheid al heeft zit je nog met het probleem voor je SIP gegevens, die zijn namelijk niet bekend. Dus als je MAC gaat klonen van je originele livebox of st706 ben je nog geen stap verder eigenlijk.
Ben het dus met je eens, dit gaat niet werken. Zijn nog wat uitgebreide discussies geweest op online.gebruikers.eu maar er is (nog) geen oplossing / hack hiervoor .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:41
rclahsen schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:10:
Het is allemaal heel vervelend dat nieuwe klanten een beter aanbod krijgen, maar je had ook de algemene voorwaarden kunnen doornemen. Daar staat in hoe lang je contract loopt en hoe het verlengd wordt als je geen stappen onderneemt om het abonnement op te zeggen. Daarin had je kunnen lezen dat als je niet opzegt, het contract voor dezelfde periode wordt verlengd, tegen de reguliere tarieven (zoals ze golden toen je het abonnement aanging).

Dat Online halverwege het tweede jaar nieuwe (voordeliger) abonnementen in de markt zet is leuk voor nieuwe klanten, maar helaas minder leuk voor jou. Dat is het risico dat je neemt als je niet tijdig opzegt.

Dat kun je Online moeilijk gaan verwijten...
Dit was dus precies de reactie waar ik geen behoefte aan heb :P. Tuurlijk snap ik dat, maar dat neemt niet weg dat ik het er niet mee eens ben (met vele anderen) en dat het de kosten van nu niet in verhouding staan met wat ik betaal.

Nee ff zonder gein. Tuurlijk mag je vinden wat je ervan vindt. Ik ben het er niet mee eens en ben blij dat ik mijn abbo al heb opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 06:28
aaaido schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:27:
[...]

Dit was dus precies de reactie waar ik geen behoefte aan heb :P. Tuurlijk snap ik dat, maar dat neemt niet weg dat ik het er niet mee eens ben (met vele anderen) en dat het de kosten van nu niet in verhouding staan met wat ik betaal.

Nee ff zonder gein. Tuurlijk mag je vinden wat je ervan vindt. Ik ben het er niet mee eens en ben blij dat ik mijn abbo al heb opgezegd.
Ik begrijp wel dat dit geen reactie is waar je behoefte aan hebt, maar: wat doet Online fout? Ze leveren waar jij/jullie voor getekend hebben. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je tegenstrijdige berichten krijgt aan de telefoon (wel/niet mogelijk om per juni gebruik te maken van 20 Mbit/s), maar Online levert gewoon waarvoor je krijgt.

Ach ja, hopelijk vind je straks een aanbieding die beter bij je past! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Goed, de de klachtenbrief had effect. En we werden geholpen met een splinternieuwe Orange Livebox :( Online belt ons morgen op om te vragen of de nieuwe Livebox alles verbeterd. Wat overigens niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Bewaar jullie verzendbewijsjes op een goede plaats van de retourzending van de oude Livebox. Ik had hem persoonlijk op het postkantoor afgegeven en krijg na 2 weken opeens een brief dat ik mijn oude livebox nog niet heb teruggestuurd. Volgens track & trace is ie 10 dagen geleden al afgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Executor16 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:24:
Bewaar jullie verzendbewijsjes op een goede plaats van de retourzending van de oude Livebox. Ik had hem persoonlijk op het postkantoor afgegeven en krijg na 2 weken opeens een brief dat ik mijn oude livebox nog niet heb teruggestuurd. Volgens track & trace is ie 10 dagen geleden al afgeleverd :)
ik had ook ooit zoiets ik had in het begin draadloos er op de gok erbij genomen
op zolder kon ik amper connecten en als hij dan wat vond was het maximaal 2mbit terwijl ik met een geleend modem 8 a 9 mbit haalde. gebeld met online en gezegt ik wil die hele livebox en wifi kit niet omdat het gewoon niet werkt. nee meneer dat kan niet. nou dan starten we toch de ingebreken stellen periode. meneer u wordt vanavond terug gebeld. gebeurde tot me grote verbazing echt. en na veel gezeur mocht ik hem terug sturen.
krijg eerst een brief uw abbonement wordt ontbonden wegens contract breuk vanaf aanstaande vrijdag heeft u geen internet meer. dus ik weer bellen. ik wil helemaal niet me contract ontbinden ik wil alleen niet voor een wireless kit betalen die ik niet eens meer heb. ja dat staat hier inderdaad in uw dossier raar dat deze brief is verstuurd. ik los het voor u op en u mag de brief als niet verzonden beschouwen.
2 weken later weer een brief welkom bij wanadoo(toen was het nog wanadoo) ik denk wat is dit nou weer. ik weer bellen ja meneer uw oude abbonnement was niet meer te activeren, u zult dus een nieuw contract moeten nemen(aansluitkosten voor het nieuwe abbo waren 100 euro) ik zeg en hoe verklaart u dan dat mijn vorige abbonement per die vrijdag 2 weken geleden beeindigt zou worden en ik heb nog wel gewoon internet. ja meneer dat kan ik zo niet zeggen daar zijn wij niet verandwoordelijk voor dat is de technisch dienst. laat de technische dienst mij dan maar terugbellen ofzo. is goed u wordt komende week gebeld. volgende dag weer een brief op de mat. u heeft nog een openstaande rekening van 75 euro als afsluitkosten voor uw vorige abbonement, ik weer bellen ik zeg ik wil geen standaard klantenservice riedeltjes ik wil vanavond gebeld worden door iemand. die mij kan vertellen wat er nou allemaal aan de hand is want ik wordt gek van al die brieven met aan- en afsluitkosten. uiteindelijk is het allemaal goedgekomen dacht ik wat 3 maanden later krijg ik een brief. uw heeft de wireless kit nog niet terug gestuurd. of ik dat alsnog wil doen. brief opgeborgen in me dossiermap en nooit meer wat van gehoord.

grappig om te zien dat er in 4 jaar niks veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik heb sinds net een Online 20Mb abbo. Zit op ~1,6km van de centrale (zowel volgens de postcodecheck als signaalverzwakking-berekening). Toch haal ik nog geen 7Mb downstream, waar ik volgens de grafiekjes toch zeker wel zo'n 12-16Mb zou moeten halen. Dit zijn mijn waarden (speedtouch):

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 9.231
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,0 / 22,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,5 / 10,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Afstand kabeltje hoofdaansluiting -> modem is nog geen 30cm.

Iemand enig idee hoe dit te fixen?
Het lijkt erop dat het modem intraint op slechts net iets meer dan 9Mb trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheetah op 04-05-2009 08:16 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 08:02
Volgens internetten.nl zijn er na het 1e jaar bij Online Extra (zonder telefonie) kpn lijnkosten. Echter op de site van Online vind ik hierover niets.

http://www.internetten.nl...nline-ADSL-Extra-20Mb.htm

Opmerking
Genoemde abonnementskosten zijn inclusief het actietarief voor de vaste lijn van € 5,- p/mnd! Een apart KPN-abonnement is dus niet meer nodig. Na 12 maanden kost de vaste lijn € 10,- p/mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Wij zijn dus net ook gebeld door Online voor contractsverlenging (of vernieuwing zou het eigenlijk wel zijn).

Huidige situatie:
Type abbo: Online internet + telefonie totaal voor ~40 euro per maand (abonnement afgesloten in de wanadoo tijd)
Contract loopt af op: 29 oktober 2009

Nu worden wij binnenkort teruggebeld of wij dus ons contract willen omzetten naar 30 euro per maand.
Ik neem dan aan dat het nieuwe contract ingaat op 1 juni, en dat we dus na een jaar (1 juni 2010) maandelijks mogen opzeggen. Als we niet op deze aanbieding ingaan zou dat betekenen dat we na 29 oktober 2009 al maandelijks mogen opzeggen (maar dus wel 10 euro meer per maand betalen).

Op zich wel een goede aanbieding, aangezien ik niet echt een beter aanbod in mijn omgeving kan vinden. Als deze aanbieding een eerste contractsperiode van 1 jaar heeft, lijkt me het enige verschil, dat ik dus 10 euro minder per maand ga betalen, maar pas 1 juni 2010 maandelijks op kan zeggen in plaats van 29 oktober 2009.

Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 04-05-2009 19:17 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:31

KL643

beeldaandemuur

Ik zou niet aannemen dat het nieuwe contract ingaat op 1 juni...het zou zomaar kunnen zijn dat het pas ingaat op 29 oktober. Ik zou als ik jou was de voorwaarden eerst zwart op wit willen hebben voordat je ergens mee instemt..

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:39

knakworst

Get more sats!

RichieB schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:50:
[...]

Dat zou zo geweest zijn als ik op het verleningsaanbod was ingegaan. Dat heb ik natuurlijk niet gedaan omdat ik over wil stappen op Ziggo. Die 20 euro per maand betaal ik nu omdat het een aanbieding was voor het eerste jaar, wat dus in augustus 2009 afloopt.
Ik zou nog maar nabellen want ik geloof er helemaal niets van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
KL643 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:44:
Ik zou niet aannemen dat het nieuwe contract ingaat op 1 juni...het zou zomaar kunnen zijn dat het pas ingaat op 29 oktober. Ik zou als ik jou was de voorwaarden eerst zwart op wit willen hebben voordat je ergens mee instemt..
Ze belde mij ook, 10euro korting op abbo, maar gaat idd pas in als je contract afloopt.
Ik wil ook overstappen naar 3-1 van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Tito129 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:23:
[...]

Ze belde mij ook, 10euro korting op abbo, maar gaat idd pas in als je contract afloopt.
Ik wil ook overstappen naar 3-1 van ziggo.
Aha.. dus tot die tijd betaal je gewoon door op het tarief wat je op dit moment hebt (bij mij dus ~40 euro).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik snap jullie 30,- niet (na de korting). Ik betaalde normaal al 30,- en na de verlengingskorting juist 20,- (adsl family 20mbit + telefonie totaal) Als je dan al de tijd 40,- p/m hebt betaald is dit wel erg veel.

[ Voor 18% gewijzigd door Executor16 op 05-05-2009 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Cheetah schreef op maandag 04 mei 2009 @ 07:40:
Ik heb sinds net een Online 20Mb abbo. Zit op ~1,6km van de centrale (zowel volgens de postcodecheck als signaalverzwakking-berekening). Toch haal ik nog geen 7Mb downstream, waar ik volgens de grafiekjes toch zeker wel zo'n 12-16Mb zou moeten halen. Dit zijn mijn waarden (speedtouch):

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 9.231
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,0 / 22,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,5 / 10,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Afstand kabeltje hoofdaansluiting -> modem is nog geen 30cm.

Iemand enig idee hoe dit te fixen?
Het lijkt erop dat het modem intraint op slechts net iets meer dan 9Mb trouwens.
De Speedtouch traint lager in dan de Livebox (houd ruimere SNR waardes aan). Ook zit je met 9.2Mbit al tegen de limieten van je lijn aan, kan komen door een volle centrale met veel ADSL2+ aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Kanarie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:30:
De Speedtouch traint lager in dan de Livebox (houd ruimere SNR waardes aan). Ook zit je met 9.2Mbit al tegen de limieten van je lijn aan, kan komen door een volle centrale met veel ADSL2+ aansluitingen.
Is het zinvol om met Online te bellen hierover? Krap ~6,5 Mbit is wel heel erg ver onder de 15-16 Mbit bandbreedte die ik zou moeten kunnen halen met m'n 1,6km van de centrale...

Wat zijn de ervaringen met bellen? Richt het wat uit?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Net even gebeld met de helpdesk, 6 minuten wachten. Mijn vraag was simpel:
- Heeft online 20 Mbit een datalimiet of fair use policy en hoeveel is deze?

Toen volgde er een wazig verhaal van iemand die mij vertelde dat ik toch niet te vaak (elke dag) dvd's moest binnenhalen. Uiteindelijk zei de meneer dat elke dag een dvd binnenhalen toch geen probleem was... Of 100GB fair use was, wist deze meneer ook niet.

Kortom, ik heb nog geen online abo maar de helpdesk wekt niet echt vertrouwen. Iemand praktijkervaring met dataverbruik en evt. waarschuwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 146875 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:53:

Toen volgde er een wazig verhaal van iemand die mij vertelde dat ik toch niet te vaak (elke dag) dvd's moest binnenhalen. Uiteindelijk zei de meneer dat elke dag een dvd binnenhalen toch geen probleem was... Of 100GB fair use was, wist deze meneer ook niet.

Kortom, ik heb nog geen online abo maar de helpdesk wekt niet echt vertrouwen. Iemand praktijkervaring met dataverbruik en evt. waarschuwingen?
Officieel hanteren ze een FUP. Maar in de praktijk wordt daar niet naar gekeken. Zou ik me niet druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 19:10

Iemand praktijkervaring met dataverbruik en evt. waarschuwingen?
daar doet bijna iedere isp wazig over. ik zou gewoon doen wat je altijd doet. en kijk krijg je een waarschuwing weet je dus dat je wat rustiger aan moet doen.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Ok bedankt voor jullie ervaringen! Ik ga er dus vanuit dan 100GB per maand geen probleem op zal leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:35
Executor16 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:05:
Ik snap jullie 30,- niet (na de korting). Ik betaalde normaal al 30,- en na de verlengingskorting juist 20,- (adsl family 20mbit + telefonie totaal) Als je dan al de tijd 40,- p/m hebt betaald is dit wel erg veel.
Wellicht hebben ze dan een fout gemaakt ofzo. Waarom zouden ze je een aanbieding doen die nog lager is dan de prijzen op de website? ADSL + telefonie totaal = 30 euro.

Jammer dat de telefonie basis "duurder" is geworden. Ik betaal nu 1 euro voor de telefonie, maar als dat bij contractsverlenging 5 euro kost dan zeg ik dat deel op. Voor die 5 telefoontjes per maand is mobiel bellen dan goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
weet iemand hoe de kabels van het ISRA punt moeten zitten. of heeft iemand de uitgebreide handleiding.
ik heb 3 rood en 3 blauw, alleen hoe weet ik welke naar het telefoonstopcontact en welke naar de aansluitdoos voor internet moeten.

Ik heb wel een CD maar hier staat niet in welke draadjes waar naar toe moeten.
In de handleiding staat wel: instructies voor de aansluiting via het ISRA punt vindt u in de uitgebreide handleiding. Deze vindt u met de verkenner in de hoofdmap van de meegeleverde CD-rom.

De CD heeft echter deze folders:
installs (hier staat niks bijzonders in)
autorun.inf
McciInitializer.ini
start.exe

[ Voor 3% gewijzigd door fespen op 05-05-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 02:17

nAffie

...

Ik heb van de week maar eens mijn abonnement opgezegd. Mijn contract loopt wel pas in oktober af, maar ik dacht: "laat ik het maar op tijd regelen".
Netjes vandaag m'n opzegbrief ontvangen...

Heb bijna 3 jaar echt kunnen genieten van 15mbit voor 24 euro, ook na m'n verhuizing (100m verder in de straat) bleef de snelheid prima in orde.
Bijna nooit problemen gehad, hooguit 1 keer in de maand een vastgelopen Livebox, meer niet.
Altijd een stabiele verbinding gehad, nooit downtime of traagheid.

Waarom opzeggen dan?

De snelheid went gewoon heel erg (3 jaar geleden sprong ik een gat in de lucht toen ik erachter kwam dat ik die 15mbit haalde), maar ik wil nu gewoon echt iets snellers.
Voorheen waren er geen andere betaalbare alternatieven, maar sinds Ziggo nu steeds sneller wordt, en ik ook wat meer te besteden heb, was voor mij de knoop doorgehakt.

Ik ben nu wel klaar voor 30+ mbit...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
nAffie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:28:
Ik heb van de week maar eens mijn abonnement opgezegd. Mijn contract loopt wel pas in oktober af, maar ik dacht: "laat ik het maar op tijd regelen".
Netjes vandaag m'n opzegbrief ontvangen...

Heb bijna 3 jaar echt kunnen genieten van 15mbit voor 24 euro, ook na m'n verhuizing (100m verder in de straat) bleef de snelheid prima in orde.
Bijna nooit problemen gehad, hooguit 1 keer in de maand een vastgelopen Livebox, meer niet.
Altijd een stabiele verbinding gehad, nooit downtime of traagheid.

Waarom opzeggen dan?

De snelheid went gewoon heel erg (3 jaar geleden sprong ik een gat in de lucht toen ik erachter kwam dat ik die 15mbit haalde), maar ik wil nu gewoon echt iets snellers.
Voorheen waren er geen andere betaalbare alternatieven, maar sinds Ziggo nu steeds sneller wordt, en ik ook wat meer te besteden heb, was voor mij de knoop doorgehakt.

Ik ben nu wel klaar voor 30+ mbit...
Haha, dat heb ik dus ook. In het begin was het echt vet om 20mbit te hebben. Maar nu ik steeds meer HD ga downloaden (ook 1080p etc) heb je echt zoiets van pfff. Het wordt zo normaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
ADSL is inderdaad redelijk achterhaald, en KPN (en andere telco's) hebben te lang gewacht om VDSL/VHDSL uit te rollen. Maar als je (zoals ik) nu maximaal 10 Mbps haalt met ADSL gaat VDSL ook niet veel helpen. Dus wil je sneller internet, dan is de kabel de goedkoopste oplossing. Ik heb nog gekeken naar het aanleggen van glasvezel naar mijn huis, maar dat is nog wat te duur. Ik stap dus ook over op Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113180

Hmmm, ik heb een vraagje... ik wil een Davolink DV-2020 modem van Tele2 gaan gebruiken omdat er 4 UTP aansluitingen en een WIFI functie op zit. Tevens ondersteunt dit modem ook ADSL2+

Maar nu moet ik deze dus goed instellen. En daar komt ie:

Probleem: Ik kan nergens de software vinden om deze met USB op de computer aan te sluiten. Iets dat volgens mij wel moet, want ik kan in het menu dat ik raadpleeg in het modem niet zulke wijzigingen doen zoals in de openingspost vermeld staan.
VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen
Als ik deze software te pakken heb, kan ik het dan werkend krijgen? Iemand met ervaringen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 113180 op 06-05-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Laatst online: 23:51
@ fespen

Normaal gaat de verbinding over de rode en blauwe draad.
Als je er drie rode en drie blauwe hebt, vermoed ik dat je niet bij je ISRA punt zit.
Weet je zeker dat er niet ergens anders nog een kastje zit? (meterkast, kruipruimte of onderburen).

@ RichieB

VDSL zal je wel degelijk helpen. Bij ADSL stopt de glasvezel in de telefooncentrale.
Bij VDSL2 wordt de glasvezel doorgetrokken naar de wijk/straatkasten.
Dan wordt de koperdraad zo kort dat je veel meer data door kan duwen.

@ Tommmiii
Als je van plan bent om een Tele2 Davolink router voor je Online verbinding te gebruiken, dan zal dat niet gaan.
Die dingen zijn alleen bruikbaar voor Tele2 lijnen. Daar kan niets aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
RichieB schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:09:
ADSL is inderdaad redelijk achterhaald, en KPN (en andere telco's) hebben te lang gewacht om VDSL/VHDSL uit te rollen.
helemaal mee eens
Maar als je (zoals ik) nu maximaal 10 Mbps haalt met ADSL gaat VDSL ook niet veel helpen. Dus wil je sneller internet, dan is de kabel de goedkoopste oplossing.
dat fiber internet trager is dan kabel is natuurlijk onzin. er zijn al kleinschalige test geweest waarbij 250mbit werd gehaald. over een afstand van 500meter.
de vraag is alleen hoeveel fiber internet gaat kosten als het over een jaar of 2 landelijk is(75% dekking)
met name in het begin zal het vrij duur zijn om de initiële kosten eruit te halen,
Ik heb nog gekeken naar het aanleggen van glasvezel naar mijn huis, maar dat is nog wat te duur. Ik stap dus ook over op Ziggo.
ik heb zelf ook door afstand maar 8mbit en met de aankomende snelheidsverhoging. en de aanschaf van een 1 meter grote platte tv is Online geen optie meer.
als je namelijk voor 60 euro 20/3mbit met telefonie met altijd gratis bellen naar vast en digitale tv krijgt.
en bij een Online 8mbit met telefonie en altijd gratis bellen naar vast(telefonie totaal) + ziggo combi zou ik 56 euro kwijt zijn dus dat lijkt me een no-brainer)

en als je dan ook nogeens bedenkt dat de livebox het slechtste modem ooit is, de klantenservice van online al jaren de slechtste is van nederland. tja dan snap je niet dat mensen die in het ziggo gebied wonen nog online kunnen verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Mili schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 03:26:
[...]
[...]
[...]

...

en als je dan ook nog eens bedenkt dat de livebox het slechtste modem ooit is, de klantenservice van online al jaren de slechtste is van nederland. tja dan snap je niet dat mensen die in het ziggo gebied wonen nog online kunnen verdedigen.
Ach de mensen die er uitermate tevreden over zijn, zul je hier niet echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
210667 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:26:
[...]

Ach de mensen die er uitermate tevreden over zijn, zul je hier niet echt vinden.
nouja jaren lang was het ondanks al die ellende de beste prijs/snelheid verhouding.
metname als je die livebox niet nodig had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Ik ben al zown 3 jaar bij wanadoo / orange / online en heb 2 weken geleden in 1,5 week tijd ruim 500GB binnen gehaald. Nu was dit wel een uitzondering maar toch, heb er nooit klachten over gehad ook in het verleden niet. Ik zou me maar niet zo druk maken over FUP, doet Online ook niet :)

Ik ben trouwens ook gebeld en het verhaal was heel duidelijk voor mijn situatie :

Nieuw contract ( ik denk omdat ze de voorwaarden gaan wijzigen binnekort ) ingaande op 1 Juli voor 20 euro p/m ipv 24 euro en na 1 juli 2010 kan ik per maand opzeggen. Waarom zou ik dat niet doen, weer 48 euro in me zak steken. Ik was anders toch wel bij Online gebleven omdat er nog geen beter alternatief is.

Ziggo ... leuk maar veel storing , slechte tot zeer slechte service en hoge prijzen voor een beetje redelijke snelheid.

Ben trouwens erg tevreden over Online, Ik haal 15 Mbit en de lijn is erg stabiel.
De livebox staat al 3 jaar in de gangkast want dat is echt een ONding.
Ik heb zelf meteen een Draytek Vigor 2700VG neergezet en die werkt perfect. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sumuhtsop op 08-05-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224682

Postjuh schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:06:
[...]

Ben trouwens erg tevreden over Online, Ik haal 15 Mbit en de lijn is erg stabiel.
Ik heb zelf meteen een Draytek Vigor 2700VG neergezet en die werkt perfect. :)
Bij mij gaat online eruit. Zou rond de 12Mbit moeten halen dat was ook zo in de beginperiode. Nu mag ik blij zijn met 6Mbit. Er zijn goedkopere alternatieven beschikbaar dan Online. Onder andere via Ziggo, 1 juli ben ik vertrokken is toevallig ook nog eens de einddatum voor mijn contract.

De telefoonlijn is erg slecht niet dat ik er veel gebruik van maak, gebruik voornamelijk mijn Mobiel. Zal daarbij geen last hebben dat als Ziggo eruit ligt ik niet kan internetten Mijn N82 met flat free abonnement is uitwijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 224682 op 08-05-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mu-sick
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07-2024
Anoniem: 146875 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:33:
Ok bedankt voor jullie ervaringen! Ik ga er dus vanuit dan 100GB per maand geen probleem op zal leveren.
Ik zit gemiddeld op de 150gb dataverkeer per maand met uitschieters naar de 200gb. Wanado/Orange/Online (zo lang ben ik al abbonee) heeft nog nooit iets van zich laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili

ik zit op rond de 3TB aan downloads per jaar denk ik. (250GB per maand) nog nooit wat gehoord.
Postjuh schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:06:
[...]

Ziggo ... leuk maar veel storing , slechte tot zeer slechte service en hoge prijzen voor een beetje redelijke snelheid.
was een half jaar geleden misschien zo maar is met de nieuwe modems absoluut geen probleem meer.
same here.

[ Voor 22% gewijzigd door Mili op 09-05-2009 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik ben nu al 3 keer gebeld door Online met de vraag of ik wilde verlengen. 8)7 (Ga ik dus niet doen.) Bij de 3e keer ben ik pissig gaan doen, en bleek dat er een terugbelafspraak in het systeem te staan. Hopelijk hebben ze die er nu uit gehaald. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Laatst online: 29-04 22:41
Ik zal de aanbieding van ONLINE nog maar eens onder de aandacht brengen, voor de mensen die door ONLINE benaderd worden etc.
Bij een 2 jarig contract krijgt met 150 euro terug gestort.

http://www.internetinruilweken.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Helaas geldt die aanbieding alleen voor nieuwe klanten. Maar je kan altijd proberen om als bestaande klant ook deze korting te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 10:58
Sinds ik achter mijn livebox draadloos internet heb aangesloten, valt mijn internet elke dag steeds vaker uit. (overdag werkt het prima, maar 's avonds tot wel 10x uitval per uur).
Iemand hier een oplossing voor ik voor niets naar Online ga bellen? Heb niet bepaald zin om voortaan altijd maar die livebox te moeten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:20

GVR

Weet je zeker dat het aan de livebox ligt, of wellicht aan de draadloze router? Stel je netwerk eens op een ander kanaal in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 10:58
Ik heb inmiddels gebeld, en ze hebben de lijn vanaf de hoofdcentrale gereset (zeggen ze).
Verder zou het volgens hun aan de stekker/voeding kunnen liggen, dus ze sturen een nieuwe op.
Het word een makkelijke beslissing om te verlengen als dit een blijvend probleem is.

De vaste pc zit trouwens niet op draadloos, dus weet niet of het veel verschil maakt als ik het kanaal verander, wat ik overigens wel gedaan heb. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Ik ben aan het overwegen een overstap te maken naar Online, voornamelijk vanwege de prijs. Maar ja, goedkoop kan ook duurkoop zijn natuurlijk, daarom een aantal vragen voordat ik me weer ergens voor een jaar vast ga leggen.

Weet iemand of de centrale in Nieuwegein-noord (nwg-n) een beetje lief is tegen haar gebruikers?
Klopt het dat ik de ST607 (die je erbij krijgt) niet zomaar in bridged mode kan krijgen? (tenzij ik die user.ini hack?)
Ik zie veel mensen met snelheidsklachten, is dat inherent aan dit topic, of zijn er gewoon relatief veel problemen met deze provider?

Ik had vanavond al even een belletje gepleegd naar de helpdesk, ik kreeg meteen (na 6 keuzemenu's :(), iemand aan de lijn die mij wist te vertellen dan Online haar eigen adsl-netwerk heeft. Ik heb dat nog nergens tegengesproken gezien, maar van wie is dit netwerk van origine? France Telecom/Euronet soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ebia schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:43:
...
Weet iemand of de centrale in Nieuwegein-noord (nwg-n) een beetje lief is tegen haar gebruikers?
Klopt het dat ik de ST607 (die je erbij krijgt) niet zomaar in bridged mode kan krijgen? (tenzij ik die user.ini hack?)
Klopt
Ik zie veel mensen met snelheidsklachten, is dat inherent aan dit topic, of zijn er gewoon relatief veel problemen met deze provider?
Relatief veel problemen met ADSL de laatste tijd. Volle centrales met 'snelle' abonnementen zorgen voor meer storing op de lijn en daardoor lagere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Laatst online: 19-03 23:40
Dit waarschijnlijk ook het probleem waar ik tegenaan loop, mijn speedtouch eindelijk getest bij vriend van me met livebox en scheelde ca. 3mbit t.o.v. de live waar deze mee intrainde.
Een andere modem gebruiken is misschien toch een manier om je mbit op te schroeven.
Kanarie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:30:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Ik heb sinds een paar weken een gehalveerde snelheid van 12.000 naar 6.000 Kbps (volgens de browserpagina van de Livebox en www.speedtest.net). Twee weken geleden had ik ook een paar dagen veel uitval van de verbinding.

Hier in huis is niets veranderd, en ik heb geen 'stoorbron' aangeschaft. Ik heb alle kabels al eens gewisseld of extra stevig aangedrukt, en de livebox al een paar keer gereset (incl. stekker eruit), alles zonder verbetering.

Heeft het zin om de helpdesk te bellen? Of zeggen die gewoon dat er niets aan te doen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:02

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb sinds eergisteren Online adsl (Telefonie Totaal), en heb nu al een hekel aan het standaard Speedtouch 706 modem. Juist omdat die helemaal dicht gespijkerd is ook, maar helemaal omdat die na een vage reboot (op afstand door online?) niet meer de sip gegevens (tr64 config) binnen krijgt lijkt het. In de standaard user.ini stond tr64=disabled, maar zelfs dat enablen heeft geen effect. Ik weet niet of dat komt vanwege het migreren van mijn ouwe Telfort voip nummer, maar dat lijkt me sterk omdat het eergister middag wel even goed gewerkt heeft.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Augustus & Bull: Ik zou contact opnemen met Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302260

SayWhatAgain! schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:07:
Tsjonge jonge, wij (studentenhuis) zijn al sinds het Wanadoo tijdperk abonnee bij Online. Probleem is dat ons huis in juli gesloopt gaat worden. Ik dus bellen om per 1 juli op te zeggen, maar dat kan niet ivm jaarcontract tot november. Op zich logisch, maar ik vraag of er een uitzondering gemaakt kan worden omdat we de dienst gewoonweg niet meer kunnen afnemen. Dat kan, even brief met uitleg sturen en een bewijs omtrent het slopen. Ik dat netjes doen, aangetekend verstuurd. Ontvangen bij Online. Krijg ik zaterdag een pakketje om het modem terug te sturen, binnen 2 weken graag! Ik vandaag maar eens bellen waarom, blijkt een of andere pipo ons abo per direct stop gezet te hebben! Of je ook kan _lezen_! Jemig.
Nou, abo kan niet zomaar weer geactiveerd :') "Je kan beter even naar een provider die een maand opzeg termijn heeft". Ja goed idee, maar dat duurt ook een maand voor je het hebt.
Dus medewerker ging het eens uitzoeken. Dat ik nu nog internet heb kon volgens hem ook niet. Ik heb gezegd dat ik dat nou niet echt een probleem vond. Leuk detail is ook dat de brief met verzoek om het modem terug te sturen niet gedateerd is, dus binnen 2 weken is een vaag begrip. En of ik even 12,50 wil af tikken voor verzendkosten. Geen probleem, als zij hun service op niveau hebben...
Zo ik moest dat ff kwijt :) KPN opzeggen ging nog makkelijker...
Beste klant,

Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw klantnummer via een persoonlijk bericht kenbaar te maken, zodat we op korte termijn contact met u kunnen opnemen?

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302264

Ik heb ook Online. Maar wel het Nederlands bespaar instituut. Voor mij was dat gewoon een uitstekende aanbieding en geen klachten of problemen gehad.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 302264 op 14-05-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sinds vandaag heb ik ook internet via online :) Volgens de brief die ik had gekregen zou het nog een aantal dagen duren voordat de verbinding gereed zou zijn, vandaag echter het installatie pakket al ontvangen. Zojuist aangesloten en het werkt! Installatie poster ed. spreek voor zich en is allemaal erg eenvoudig, echt plug&play.

Ik hoop alleen wel dat de snelheid nog iets omhoog gaat. Ik haal nu +- 10Mb/s, modem traint in op 11.516 kbps.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/473736767.png

Volgens de postcodechecker zit ik echter op +-700 meter van de centrale, volgens de grafiek kan de snelheid dan nog flink omhoog. Het modem zegt overigens dit:

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,5 / 23,5

Moet ik nu 10,5 / 13,81 doen (= 0,760, wat overeenkomt met de postcodecheck) of moet ik 23,5 / 13,82 doen? Dit laatste levert mij dan een uitkomst op van 1,701 wat mij dan niet lijkt te kloppen? Is het mogelijk om ergens de naam van de centrale te zien waar je op aangesloten zit? Via een reverse trace route wil dit niet lukken, na +-10/15 hops wordt geen info meer gegeven maar enkel sterretjes om vervolgens te zeggen: "Max. aantal niet-reagerende hops bereikt" Reverse trace geeft nu wel iets zinnigs: V806.ar1-Gn-Sw.nl.euro.net. Dat lijkt dus Groningen-Selwerd te zijn.

Ik ben verder opzich erg tevreden over de gang van zaken tot nu toe, hoop alleen wel dat de snelheid nog iets omhoog gaat. Misschien dat dit komt omdat de verbinding eigenlijk nog niet 'klaar' is?

[ Voor 7% gewijzigd door Dick op 14-05-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:02

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Postcode check is niet accuraat. Die meet hemelsbreed, meen ik. Bij mij geeft die 1300 meter aan. Maar als ik de waardes in het modem omreken, kom ik op 2100 meter uit, wat goed te zien is aan de linesync welke ±1200kbit is.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Nou ik weet niet wat ze bij Online aan het doen zijn hoor... In de eerste maand van de contractsperiode haalde ik echt 2,2mb/ps. Het lijkt wel of het steeds minder wordt. Ik kom nu niet meer boven mijn max download van 1,4mb/ps. Terwijl er hier helemaal niks veranderd is!!

Binnenkort maar is bellen om te vragen of ze de bandbreedte is weer vrij kunnen geven in plaats maar steeds meer te knijpen. In het begin moet je natuurlijk tevreden zijn, maar als je dan eenmaal aan een contract zit kan de snelheid wel een stukje omlaag ofzo. Ik zit ook echt dichtbij de centrale (400 meter ofzo).

Als ze er niks aan gaan doen ga ik lekker naar de kabel (UPC Fiber is hier inmiddel ook) of naar Alice.

Beetje lomp eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Executor16 op 15-05-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had ook besloten om over te stappen naar Online, maar ik heb er nu al weer spijt van als haren op mijn hoofd. Wat is dat toch met die internetproviders? Als je eenmaal een werkende verbinding hebt moet je er ook echt niet meer aankomen want een wijziging correct doorvoeren moet gewoon mis gaan.

Ik heb jaren zeer tevreden met internet en telefonie bij Speedlinq gezeten. Dat werkte prima. Ik weet dat sommigen er anders over denken door de dure helpdesk etc. Maar als je zelf wat verstand hebt van modems VOIP en telefoonlijnen kon je daar zeer voordelig een snelle stabiele verbinding hebben. Helaas werd het toen Telfort en daar is het mis gegaan bij mij. Vooral de telefonie was vreselijk qua storingen. Bovendien besloten ze ineens de koperkosten door te belasten waardoor ik een tientje meer per maand moest betalen wat niet was afgesproken met Speedlinq.

Nou ja, dat samen met het feit dat de telefonie zo slecht was deed mij besluiten om het met Online te proberen. Op zich ook een goeie aanbieding vind ik voor 25 euro incl. telefonie. Ik heb helemaal geen behoefte aan toeters, bellen, webruimte of uitgebreide service, dus ik wil gewoon zo goedkoop mogelijk basic adsl plus telefoon, dus dat leek wel OK. Ik gewoon een aanvraag gedaan, die laten ze dan 7 dagen liggen omdat je dan nog kan annuleren en daarna gaan ze er iets mee doen. Blijkbaar ging er iets niet goed want ik kreeg ineens een mailtje dat mijn antivirus, antispam en mijn telefonie was opgezegd. Verder hoorde ik niets, dus ik maar eens bellen wat dat precies te betekenen had. Bleek dat mijn hele aanvraag was geannuleerd omdat er iets met de KPN niet goed gegaan was. Ik moest maar een nieuwe aanvraag indienen en dan zou het wel goed gaan als ik erbij vertelde dat ik de enige bewoner was hier. Die nieuwe aanvraag lieten ze dus weer 7 dagen liggen volgens de normale procedure om er direct daarna achter te komen dat het weer niet goed ging. Inmiddels had ik van Telfort al lang een overgangsdatum voor Internet en telefonie gekregen en werd er door Online wel 14 cent van mijn rekening afgeschreven.

Nu zie ik weer dat de 2e aanvraag ook weer geannuleerd is, dus ik weer bellen, maar de vriendelijke jongen aan de helpdesk kon er ook niets mee, dus ze gaan het weer uitzoeken en ik wordt tussen de 2 en 8 werkdagen teruggebeld. Tegen die tijd zit ik al bijna tegen de portatiedatum, dus ik heb er een heel slecht gevoel bij op dit moment. Alles annuleren lijkt mij nog een groter risico, dus ik kan niet veel anders dan afwachten en hopen dat ik straks nog kan internetten en bellen. |:(

Maar zoals gezegd, volgens mij moet je er gewoon afblijven als het werkt want gewoon een recht op en neer portatie is al teveel gevraagd voor de heren.

[ Voor 3% gewijzigd door he3763 op 15-05-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik zie zoveel reacties dat de snelheid gedaald is.
nog veel meer te vinden op http://online.gebruikers.eu
ik ben nu al weken bezig met vragen te beantwoorden als 'hoelang is de kabel tussen de livebox en ISRA punt' maar er komen geen oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Dat het rommelt bij de ADSL verbindingen van Online is wel te zien uit dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/~richard/speedtouch_adsl_uptime-year.png

Bleef de verbinding in september 2008 nog 2 maanden lang up, nu ben ik blij als ik een week haal. In april was het helemaal feest: elke 2 dagen klapte hij eruit.

Dit is waarschijnlijk te verklaren door het teruglopen van Signal-to-Noise margin:

Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/~richard/speedtouch_adsl_snmargin-year.png

Die uitschieter begin april telt niet mee; toen trainde mijn modem opeens in op 1 Mbps (ipv 10 Mbps), dus toen was de s/n margin opeens erg hoog (maar m'n download snelheid erg laag). Waarom de s/n margin inzakt kan verschillende oorzaken hebben zoals het vol raken van de ADSL centrale.

Wat wel opvalt is dat als de s/n margin omlaag gaat, ook de ADSL errors flink afnemen:

Afbeeldingslocatie: http://www.vdberg.org/~richard/speedtouch_adsl_errors-year.png

Dan denk ik toch dat er bij Online iemand wat aan het veranderen is. Alsof ze aan aan een soort grote knop draaien waarbij rechtsom de download snelheid omhoog gaat, en linksom de stabiliteit. Het is dan zoeken naar de juiste stand waarbij de meeste klanten tevreden zijn (lees: waarop de minste klachten binnenkomen want klachten behandelen kost geld).

De oplossing is volgens mij om over te stappen op een snellere en betrouwbaardere techniek zoals DOCSIS3.

[ Voor 22% gewijzigd door RichieB op 16-05-2009 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
RichieB schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 08:01:

De oplossing is volgens mij om over te stappen op een snellere en betrouwbaardere techniek zoals DOCSIS3.
vereist docsis3 niet een ander modem. oftewel zal online dan de modem van alle 500.000 klanten moeten vervangen?(ik heb ooit gelezen dat ziggo bij de invoering het grootste deel van de klanten nieuwe modems moest sturen)

en in het huidige modem zit trouwens ook gewoon een groot pijn punt. die livebox en speedtouch dingen zijn gewoon niet geschikt voor zulke hoge snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Mili schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:33:
[...]

vereist docsis3 niet een ander modem. oftewel zal online dan de modem van alle 500.000 klanten moeten vervangen?(ik heb ooit gelezen dat ziggo bij de invoering het grootste deel van de klanten nieuwe modems moest sturen)

en in het huidige modem zit trouwens ook gewoon een groot pijn punt. die livebox en speedtouch dingen zijn gewoon niet geschikt voor zulke hoge snelheden.
Docis 3 is voor een kabelmodem,we hebben het hier over dsl.RichieB bedoeld dat ie dan gaat overstappen op de kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 09-05 08:15
Op 30-06-2009 loopt het ADSL abbo bij Wanadoo/Online af.
Op 31-01-2010 loopt het telefonie abbo af bij Wanadoo/Online.

Kan ik nu opzeggen per 30-06-2009 ?

Dat probeerde ik bij de klantenservice na te vragen maar toen kreeg ik deze email :

Naar aanleiding van uw email, reageren wij als volgt:
Uw ADSL abonnement is leidend. Wanneer dit wordt opgezegd zal ook uw
telefonie abonnement komen te vervallen.
U kunt dit per brief aangeven of telefonisch via 0900-9515. Indien u dit
per brief doet is het verstandig om na ongeveer een week of twee even op
te bellen om te kijken of de opzegging goed is verwerkt.

--------------------

Klinkt dus alsof dat klopt ?

Nieuwe DSL lijn op 2e aderpaar is al geleverd dus wil zo snel mogelijk van Online af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
kevertje1977 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:53:
Op 30-06-2009 loopt het ADSL abbo bij Wanadoo/Online af.
Op 31-01-2010 loopt het telefonie abbo af bij Wanadoo/Online.

Kan ik nu opzeggen per 30-06-2009 ?

Dat probeerde ik bij de klantenservice na te vragen maar toen kreeg ik deze email :

Naar aanleiding van uw email, reageren wij als volgt:
Uw ADSL abonnement is leidend. Wanneer dit wordt opgezegd zal ook uw
telefonie abonnement komen te vervallen.
U kunt dit per brief aangeven of telefonisch via 0900-9515. Indien u dit
per brief doet is het verstandig om na ongeveer een week of twee even op
te bellen om te kijken of de opzegging goed is verwerkt.

--------------------

Klinkt dus alsof dat klopt ?

Nieuwe DSL lijn op 2e aderpaar is al geleverd dus wil zo snel mogelijk van Online af.
Lijkt me vrij duidelijk. Welk gedeelte snap je niet? :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.