Ik zal mijn ervaring met online ook maar is plaatsen.
Het is wel lekker zo goedkoop mogenlijk maar ow wee als er wat veranderd moet worden.
Zeg half maart was voor mij bekend dat ik van Rotterdam naar Hoek van Holland zou gaan verhuizen.
Het eerste wat ik deed was mijn KPN telefoon abbo opzeggendit zou per per 3-4 worden afgesloten.
Dan aan online mijn verhuizing doorgeven en gelijk een mijn abbo om laten zetten naar een abbo met lijn huur.
Dit kon volgens de medewerker van online niet ze konden alleen mijn abbo overzetten naar mijn nieuwe adres in HvH, ook moest ik zelf KPN bellen om door te geven dat KPN aan online door moest geven dat het om een belbudget abbo ging om adsl over te laten gaan.
Ik KPN maar weer gebeld en een belbudget abbo aangevraagd voor mijn nieuwe woning in HVH, toen online maar weer gebeld met de aansluit datum van mijn KPN abbo.
Komt in orde meneer, maar wat schetst mijn verbazing in begin april KPN had mijn aanvraag niet in de computer ingevoerd dus moest ik opnieuw doen en er zou spoed achter worden gezet.
Dus half april heb ik eindelijk telefoon, ik gelijk bellen met online dat ik mijn KPN lijntje heb.
Wat bleek er was nog niks bekend van een verhuizing en moest dus alles weer duidelijk maken, en er zou spoed achter worden gezet.
Er werd mij verteld dat het in +- 2 weken in orde zou zijn en dat ik gebeld zou worden.
Eind april nog geen i-net ik maar weer is bellen naar online en wat bleek de verhuizing was nog niet doorgevoerd, sterker nog er was niks over bekend, maar nu zouden ze er echt spoed achter zetten.
Ik half mei nog maar is gebeld of er iets bekend was, en tot mijn verbazing was er wel iets bekend over een verhuizing maar alles stond nog op het oude adres.
Ik zou volgens de medewerker op 20-5 i-net hebben, maar na een controle van hem bleek dit pas op de 25-5 te wezen en het zou een abbo wezen met lijnshare.
Maar er was mij duidelijk gemaakt dat dit niet kon aan het begin van het traject, ook kreeg ik nog steeds hun post op het oude adres.
Maar toch ik probeerde rustig te blijven, en sloot op 25-5 de livebox aan en raad is geen i-net natuurlijk.
Ik weer gebeld en kreeg toen te horen dat de fout waarschijnlijk bij mij lag dat ik het niet goed had aangesloten, en dat ik toch maar geen lijnshare abbo had maar een gewoon.
Toen begon er bij mij al een lichtje te branden, en na een paar keer nogmaals geprobeerd te hebben het isra punt open geschroefd en alleen blauw en rood waren aangesloten, helaas was het ook maar een 2 adrig kabeltje van de hoofd kabel naar het isra punt.
Dus weer gebeld aangezien ik geen meet apratuur heb of de adsl mischien over het 2e paar binnenkwam, gelukkig werd er toen een case van gemaakt en kreeg ik op mijn oude adres een brief dat ze het na zouden kijken.
Een dag later werd ik door KPN gebeld dat ze er een monteur zouden langs sturen.
Nu zitten we dus al eind mei
Op 29-5 komt de KPN monteur langs en had in de centrale al mijn lijn nagemeten en uitgevonden dat de adsl op het 2e paar was gezet.
Hij heeft me toen een 4 adrig kabeltje gegeven en ik heb deze toen zelf aangesloten op het isra punt en YAHOO na 2 maanden volop bellen en uitleggen had ik eindelijk weer i-net.
Ik gelijk het i-net op en een speedtestje aangzien ik van de KPN monteur had gehoord dat de centrale om de hoek was zou ik dus de volle 20mb moeten gaan haalen.
Niet dus max 835kb
Ik weer bellen met online, en wat bleek 1. alle admin stond nog steeds op het oude adres 2. HvH is een KPN gebied ze kunnen me max 8mb geven.
Dit was me dus niet van te voren gemeld aangezien ik er dan nog over na had kunnen denken of ik het nog wel gewild had.
Gelukkig was de dame die ik aan de lijn had zo vriendelijk om me mee te delen dat ik mijn abbo gelijk op kon zeggen.
Drie maal raden wat ik gelijk gedaan heb, eerst wou diegene die daar over ging mij nog afschepen, maar na overleg met zijn chef kon het toch gelijk worden opgezegd.
Er zou mij een brief worden gestuurd met de afsluit datum, maar ik denk dat die weer naar mijn oude adres is gestuurd.
Het vreemde nou ja vreemd ik loop inmiddels 2 maanden achter met mijn abbo kosten (van internet dat ik nooit gehad heb) dat wordt wel naar mijn nieuwe adres gestuurd.
Het is wel duidelijk wat ze bij online belangrijk vinden, ik hoop alleen dat mijn abbo ook werkelijk zo snel mogenlijk afgesloten wordt en dan mogen ze me voor de laatste paar dagen dat ik dan nog via online i-net heb gehad een rekening sturen, maar die 2 maanden achterstand waarin ik geen i-net heb gehad alleen torenhoge belkosten naar online ga ik op zeker niet betalen.