[Online.nl] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.826 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/475729150.png
Afstand tot centrale hemelsbreed is 1834 meter.

Zucht... 2 weken geleden gebeld dat me snelheid elke keer zo laag bleef terwijl dat vroeger (een of twee maanden geleden) wel anders was.. En dat me livebox elke dag zo een 3 tot 4 keer gereset moet worden.. ook geeft de livebox aan dat die op 8Mbit zit terwijl ik toch echt een 20mbit abo heb. Dus hebben ze een nieuwe voeding opgestuurd nou dat helpt natuurlijk ook niks... morgen maar weer is bellen..
Iemand een idee hoe ze dit en of ze dit kunnen oplossen...

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 12:56
Deze URL stond in een brief van Online: online.nl/1jaarsamen

Kan je als huidige klant overstappen naar een ander abo :)

Alleen staat er bij het 20 euro abo niet dat je je KPN lijn kan opzeggen :?

[ Voor 8% gewijzigd door Sir_Killalot op 17-05-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:22
Omdat daar geen telefonie bij zit. Dus ze gaan er van uit dat je je KPN lijnt wilt houden zodat je kan blijven bellen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 15:04
Ik heb het even in de gaten gehouden en zie hier die s/n schema'tjes voorbij komen.
Ik heb sinds mijn adsl oplevering +/- 2 jaar geleden constant rond de 1500 kilobyte/s downstream gezeten, en nu is dat nog maar 1250 max... Dus ik mis ergens 1 of 2 mbit op mijn 20 mbit abo (waar ik effectief maar 16 mbit haal -> dus nu 14/13 mbit).

Kan ik Online daarover contacteren, en krijg ik dan een fatsoenlijk antwoord of zullen ze me afschepen met nonsens verhaaltjes. Bedoel heb ik wat te eisen?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 19:10
Ik heb ADSL Extra 20Mbit + telefonie Basis van Online...ik heb dit eind december besteld met de speciale actie van 50 euro retour die je later kon claimen via www.claimuwvoordeel.nl

Dit claimen heb ik uiteraard direct gedaan en ik verwachte dus zoals in de actievoorwaarden stond dat het bedrag van €50 retour werd gestort op mijn rekening na 2 succesvolle incasso's, wat dus in mijn geval in februari zou zijn.

Toen ik echter eind maart nog niets op mijn rekening had gezien, en überhaupt niets meer van deze actie te hebben gehoord kreeg ik enigszins argwaan. Ik heb toen contact opgenomen met de klantenservice van Online, welke mij berichte dat zij niet zo'n actie hadden ingesteld en dat ik contact op moest nemen met breedbandwinkel.nl waar ik het pakket ook besteld had.

Zo gezegd zo gedaan, van hun kreeg ik echter te horen dat het een actie van online zelf was en dat ik met hun contact op moest nemen (kastje muur verhaal?) Na nog enkele ontkenningen van de kant van Online had ik dan eindelijk iemand daar te pakken die wel wist dat het om een actie van hun gaat, maar de dat de retour actie pas inging bij 3 geslaagde automatische incasso's.

Ik heb natuurlijk de voorwaarden erbij gehaad, en inderdaad nu stond er dat het na 3 maanden was, de actievoorwaarden waren dus overduidelijk aangepast, gezien ik gelukkig een afdruk had gemaakt van de voorwaarden destijds!

Erg blij was ik hiermee niet, maar zolang de actie maar bestond vond ik het prima.

Enkele dagen na de incasso van 7 April kreeg ik een brief van Online dat ik mij had aangemeld voor de claimuwvoordeel actie en dat het geld zo snelmogelijk, doch binnen 4 weken werd overgemaakt naar mijn rekening.

Het is inmiddels 18 mei en ik heb nog steeds geen geld ontvangen van Online. Ze hebben hiermee dus meerdere malen hun eigen (actie)voorwaarden geschonden...

Nu is mijn vraag, zijn er mensen die het geld wel al hebben ontvangen? En wat zijn de mogelijkheden die ik kan ondernemen...Een aanpassing in de Algemene voorwaarden geeft het recht op een directe eenzijdige opzegging van het contract.

Ik vraag mij echter af hoe dit zit bij het schenden en aanpassen van de genoemde actievoorwaarden.

Ik zal niet zeggen dat ik ontevreden ben over online's prestaties als het gaat om mijn internetverbinding, maar ik vind deze 'schendingen' wel bijzonder ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie-643- schreef op maandag 18 mei 2009 @ 09:08:
Ik heb het even in de gaten gehouden en zie hier die s/n schema'tjes voorbij komen.
Ik heb sinds mijn adsl oplevering +/- 2 jaar geleden constant rond de 1500 kilobyte/s downstream gezeten, en nu is dat nog maar 1250 max... Dus ik mis ergens 1 of 2 mbit op mijn 20 mbit abo (waar ik effectief maar 16 mbit haal -> dus nu 14/13 mbit).

Kan ik Online daarover contacteren, en krijg ik dan een fatsoenlijk antwoord of zullen ze me afschepen met nonsens verhaaltjes. Bedoel heb ik wat te eisen?
Ik heb nu twee keer gebeld met de online helpdesk maar het niveau is daar (zo als bij een hoop providers) heel diep triest. Waarschijnlijk krijg je een wazig antwoord over je firewall o.i.d. Het beste wat je kunt controleren is je afstand tot de centrale (misschien is er een centrale verplaatst in je buurt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@StraightOn.NL: Ik zou ze een aangetekende brief sturen waarin je binnen 2 weken het geld eist. Heb je het daarna nog niet stuur je een duurwaarder op ze af.

[ Voor 5% gewijzigd door RichieB op 18-05-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 15-09 12:56
RichieB schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:13:
Omdat daar geen telefonie bij zit. Dus ze gaan er van uit dat je je KPN lijnt wilt houden zodat je kan blijven bellen.
Maar het is niet meer nodig toch? In die 20 euro zit ook de lijnhuur dacht ik?

Scheelt toch weer 10 eu p/m want ik bel toch alleen mobiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:27:
Nou ik weet niet wat ze bij Online aan het doen zijn hoor... In de eerste maand van de contractsperiode haalde ik echt 2,2mb/ps. Het lijkt wel of het steeds minder wordt. Ik kom nu niet meer boven mijn max download van 1,4mb/ps. Terwijl er hier helemaal niks veranderd is!!

Binnenkort maar is bellen om te vragen of ze de bandbreedte is weer vrij kunnen geven in plaats maar steeds meer te knijpen. In het begin moet je natuurlijk tevreden zijn, maar als je dan eenmaal aan een contract zit kan de snelheid wel een stukje omlaag ofzo. Ik zit ook echt dichtbij de centrale (400 meter ofzo).

Als ze er niks aan gaan doen ga ik lekker naar de kabel (UPC Fiber is hier inmiddel ook) of naar Alice.

Beetje lomp eigenlijk.
Beste Klant,

Wij hebben u klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact me u kunnen opnemen?

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he3763 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:14:
Ik had ook besloten om over te stappen naar Online, maar ik heb er nu al weer spijt van als haren op mijn hoofd. Wat is dat toch met die internetproviders? Als je eenmaal een werkende verbinding hebt moet je er ook echt niet meer aankomen want een wijziging correct doorvoeren moet gewoon mis gaan.

Ik heb jaren zeer tevreden met internet en telefonie bij Speedlinq gezeten. Dat werkte prima. Ik weet dat sommigen er anders over denken door de dure helpdesk etc. Maar als je zelf wat verstand hebt van modems VOIP en telefoonlijnen kon je daar zeer voordelig een snelle stabiele verbinding hebben. Helaas werd het toen Telfort en daar is het mis gegaan bij mij. Vooral de telefonie was vreselijk qua storingen. Bovendien besloten ze ineens de koperkosten door te belasten waardoor ik een tientje meer per maand moest betalen wat niet was afgesproken met Speedlinq.

Nou ja, dat samen met het feit dat de telefonie zo slecht was deed mij besluiten om het met Online te proberen. Op zich ook een goeie aanbieding vind ik voor 25 euro incl. telefonie. Ik heb helemaal geen behoefte aan toeters, bellen, webruimte of uitgebreide service, dus ik wil gewoon zo goedkoop mogelijk basic adsl plus telefoon, dus dat leek wel OK. Ik gewoon een aanvraag gedaan, die laten ze dan 7 dagen liggen omdat je dan nog kan annuleren en daarna gaan ze er iets mee doen. Blijkbaar ging er iets niet goed want ik kreeg ineens een mailtje dat mijn antivirus, antispam en mijn telefonie was opgezegd. Verder hoorde ik niets, dus ik maar eens bellen wat dat precies te betekenen had. Bleek dat mijn hele aanvraag was geannuleerd omdat er iets met de KPN niet goed gegaan was. Ik moest maar een nieuwe aanvraag indienen en dan zou het wel goed gaan als ik erbij vertelde dat ik de enige bewoner was hier. Die nieuwe aanvraag lieten ze dus weer 7 dagen liggen volgens de normale procedure om er direct daarna achter te komen dat het weer niet goed ging. Inmiddels had ik van Telfort al lang een overgangsdatum voor Internet en telefonie gekregen en werd er door Online wel 14 cent van mijn rekening afgeschreven.

Nu zie ik weer dat de 2e aanvraag ook weer geannuleerd is, dus ik weer bellen, maar de vriendelijke jongen aan de helpdesk kon er ook niets mee, dus ze gaan het weer uitzoeken en ik wordt tussen de 2 en 8 werkdagen teruggebeld. Tegen die tijd zit ik al bijna tegen de portatiedatum, dus ik heb er een heel slecht gevoel bij op dit moment. Alles annuleren lijkt mij nog een groter risico, dus ik kan niet veel anders dan afwachten en hopen dat ik straks nog kan internetten en bellen. |:(

Maar zoals gezegd, volgens mij moet je er gewoon afblijven als het werkt want gewoon een recht op en neer portatie is al teveel gevraagd voor de heren.
Beste Klant,

Wij hebben u klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact me u kunnen opnemen?

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 08:01:
Dat het rommelt bij de ADSL verbindingen van Online is wel te zien uit dit plaatje:

[afbeelding]

Bleef de verbinding in september 2008 nog 2 maanden lang up, nu ben ik blij als ik een week haal. In april was het helemaal feest: elke 2 dagen klapte hij eruit.

Dit is waarschijnlijk te verklaren door het teruglopen van Signal-to-Noise margin:

[afbeelding]

Die uitschieter begin april telt niet mee; toen trainde mijn modem opeens in op 1 Mbps (ipv 10 Mbps), dus toen was de s/n margin opeens erg hoog (maar m'n download snelheid erg laag). Waarom de s/n margin inzakt kan verschillende oorzaken hebben zoals het vol raken van de ADSL centrale.

Wat wel opvalt is dat als de s/n margin omlaag gaat, ook de ADSL errors flink afnemen:

[afbeelding]

Dan denk ik toch dat er bij Online iemand wat aan het veranderen is. Alsof ze aan aan een soort grote knop draaien waarbij rechtsom de download snelheid omhoog gaat, en linksom de stabiliteit. Het is dan zoeken naar de juiste stand waarbij de meeste klanten tevreden zijn (lees: waarop de minste klachten binnenkomen want klachten behandelen kost geld).

De oplossing is volgens mij om over te stappen op een snellere en betrouwbaardere techniek zoals DOCSIS3.
Beste Klant,

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Zijn jullie niet in staat zelf een pm te sturen naar degene die jullie willen helpen?
Jullie o zo vriendelijke standaard reactie is wat saai.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevertje1977 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:53:
Op 30-06-2009 loopt het ADSL abbo bij Wanadoo/Online af.
Op 31-01-2010 loopt het telefonie abbo af bij Wanadoo/Online.

Kan ik nu opzeggen per 30-06-2009 ?

Dat probeerde ik bij de klantenservice na te vragen maar toen kreeg ik deze email :

Naar aanleiding van uw email, reageren wij als volgt:
Uw ADSL abonnement is leidend. Wanneer dit wordt opgezegd zal ook uw
telefonie abonnement komen te vervallen.
U kunt dit per brief aangeven of telefonisch via 0900-9515. Indien u dit
per brief doet is het verstandig om na ongeveer een week of twee even op
te bellen om te kijken of de opzegging goed is verwerkt.

--------------------

Klinkt dus alsof dat klopt ?
Beste klant,

Bovenstaande is correct. Als u per 30-06-2009 uw contract wil opzeggen, houdt u er dan rekening mee dat uw opzegging voor 30-05-2009 binnen moet zijn.

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 15:04
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:55:
[...]
Het beste wat je kunt controleren is je afstand tot de centrale (misschien is er een centrale verplaatst in je buurt?)
De afstand tot mijn centrale = 8) tromgeroffel, en trompetten....

best kortbij

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:45
ZandBak schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:28:
[afbeelding]
Afstand tot centrale hemelsbreed is 1834 meter.

Zucht... 2 weken geleden gebeld dat me snelheid elke keer zo laag bleef terwijl dat vroeger (een of twee maanden geleden) wel anders was.. En dat me livebox elke dag zo een 3 tot 4 keer gereset moet worden.. ook geeft de livebox aan dat die op 8Mbit zit terwijl ik toch echt een 20mbit abo heb. Dus hebben ze een nieuwe voeding opgestuurd nou dat helpt natuurlijk ook niks... morgen maar weer is bellen..
Iemand een idee hoe ze dit en of ze dit kunnen oplossen...
Als de centrale waarop je zit geen eigen apparatuur (DSLAM) van Orange/Online bevat, kom je automatisch bij het KPN Wholesale terecht. En deze levert maar maximaal 8mbit. Dan kun je dus een 20mbit abonnement hebben, maar zul je nooit meer dan 8mbit eruit halen. Heb zelf ook een 20mbit abonnement, maar geen apparatuur in centrale -> 8mbit max.

Daarnaast vind ik het nogsteeds opvallend dat er zoveel mensen zijn met Livebox problemen. Heb zelf ook gewoon telefonie erbij en het apparaat valt sporadisch uit (klopt af). Natuurlijk hoor je over mensen waar het goed werkt vrij weinig, maar dan nog.
Huidige uptime: 114 dagen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:09
Ik heb nu anderhalf jaar internet van Online, altijd tegen de 9 mbit aan. Net slinger ik een download aan, en ik knetter zowat met een hartaanval van mn stoel. 1500kb/s, zomaar uit het niets. Dit is wat het modem zegt:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14900 Kb
Afname Dichtbij : 26.8 (dB)
Ver weg : 8.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 2611
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 60
ES-teller van 1 dag 0
Op de DownStream snelheid na is er eigenlijk niks veranderd. Iemand enige verklaring? Hebben ze bij de centrale wat veranderd of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
als je de livebox reset is het dan weer normaal? (tijdelijk)
dat heb ik al een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig, ik lees ineens dat ik mijn ADSL abbo per 30-06-2009 kan opzeggen. En dat terwijl mijn abbo voorheen tot 30-10-2009 liep. Volgens mij heb ik het een en ander gemist. :)
En dus wilde ik mijn abbo opzeggen en naar Fibre power van upc overstappen.

Maar nu lees ik dat Online zelf ook via glasvezel internet gaat aanbieden, maar voorlopig alleen in Almere levert. Denk niet dat Online ruimte gaat inkopen op het netwerk van UPC. En glasvezel in Amsterdam is vooralsnog alleen in zeeburg en osdorp beschikbaar, en niet bij mij in de wijk.

Twijfel twijfel twijfel dus. Enig idee wanneer ze in heel Amsterdam kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:09
fespen schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:33:
als je de livebox reset is het dan weer normaal? (tijdelijk)
dat heb ik al een paar maanden.
Ik denk dat je me verkeerd snapt. Mn snelheid is juist uit het niets OMHOOG gegaan, van 8 naar 15mbit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De helpdesk bevestigt mijn gehalveerde snelheid, maar heeft geen verklaring. De technische dienst gaat het nog eens nakijken. Ik vrees dat ik voortaan op 7.000 Kbps zit i.p.v. op 13.000.

Ik neem aan dat overstappen naar een andere provider geen verbetering zal opleveren? Die zit toch ook met die KPN-lijn?

De helpdeskdoorschakelaar geeft bij mij geen wachtstand-muziekje - dus zit je twee minuten naar geruis op de lijn te luisteren, niet wetende of je afgesloten bent, of doorverbonden wordt.

Edit:
Nog iets geheel anders:
Als ik mijn Livebox 'vroeger' resette met het knopje op de Livebox zelf, trainde 'ie hoog in, maar liep de verbinding na enkele uren vast. Ook als ik resette door de stekkervoeding er even uit te trekken. Alleen als ik reset vanuit de browser ("opnieuw starten") blijft mijn verbinding stabiel. Wel is de snelheid dan 1000~2000 lager.
Zijn er meer met dit verschijnsel?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Kleus schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:26:
[...]

Als de centrale waarop je zit geen eigen apparatuur (DSLAM) van Orange/Online bevat, kom je automatisch bij het KPN Wholesale terecht. En deze levert maar maximaal 8mbit.
Waar kun je zien/vinden of je eigen centrale aparatuur van Online bevat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:45
Checkeys schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:22:
[...]

Waar kun je zien/vinden of je eigen centrale aparatuur van Online bevat??
Dat zou je terug kunnen zoeken met de zoekfunctie van dit forum :P
Misschien dat iemand het ergens neer heeft gezet.
Zelf trek ik deze conclusie nadat ik m'n postcode & huisnummer hier heb ingevuld.
Deze blijft in mijn geval (onderste balkje) strak op 4-8Mbit staan.
Naar mijn idee genoeg informatie om te concluderen dat Orange/Online hier dus geen apparatuur heeft. 8)

(Alice geeft bv. wel 16-20Mbit aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Laatst online: 29-04 22:41
Kleus schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:36:
[...]
Zelf trek ik deze conclusie nadat ik m'n postcode & huisnummer hier heb ingevuld.
Deze blijft in mijn geval (onderste balkje) strak op 4-8Mbit staan.
Naar mijn idee genoeg informatie om te concluderen dat Orange/Online hier dus geen apparatuur heeft. 8)

(Alice geeft bv. wel 16-20Mbit aan)
Thanks, normaal hou ik alle posts in de gaten van de topics die ik bekijk.
Bij Online geeft hij aan 8-15 Mbits/sec (dus wel apparatuur)
en bij alice 16-20Mbits/sec.
Is de Online waarde misschien een rëele waarde en die van Alice niet ??
Begin nu toch wel te twijfelen over mijn overstap van Telfort naar Online en ik ben nog niet eens overgezet (datum 2 juni).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Checkeys schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 00:08:
[...]

Thanks, normaal hou ik alle posts in de gaten van de topics die ik bekijk.
Bij Online geeft hij aan 8-15 Mbits/sec (dus wel apparatuur)
en bij alice 16-20Mbits/sec.
Is de Online waarde misschien een rëele waarde en die van Alice niet ??
Begin nu toch wel te twijfelen over mijn overstap van Telfort naar Online en ik ben nog niet eens overgezet (datum 2 juni).
Dergelijke metingen zijn een indicatie, het is heel lastig om op de Mbit af een schatting te maken op basis van de afstand. Zon postcode check geeft de afstand meestal hemelsbreed weer en kan geen rekening houden met de kwaliteit van de kabels. Je kan maar beter wat minder verwachten, dan valt het altijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Ik heb gistere even contact gehad met de helpdesk van Online, Gevraagt of het mogelijk is, om een (extra) e-mail adres van Account A naar Account B over te zetten (allebei online klant, Account A is mijn moeder en account B ben ik zelf). Volgens de helpdeskmedewerker, zou ik bij Account A het extra mail adres kunnen deactiveren en daarna direct weer kunnen activeren bij Account B. Ik heb dit geprobeerd, maar tot op dit moment is het niet mogelijk. Deactiveren gaat wel, maar het opnieuw activeren gaat niet. Iemand enig idee hoe lang dit duurt ?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Een Online monteur kwam hier net langs om te meten. Hij zegt dat het ISRA punt het toppie is, maar dat de lijn tussen ons huis en de centrale niet goed is, en dat dat de reden is dat de Livebox vast loopt. Hij zegt dat ie KPN erop af gaat sturen. Iemand een idee wat KPN zou kunnen doen? Ze kunnen moeilijk een bus koperpoets door de lijn heen sturen :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:28
Een poosje geleden heb ik Online ADSL Extra & Telefonie Basis besteld. Vandaag zou de verbinding omgeschakeld worden dus toen op een gegeven moment de verbinding wegviel heb ik netjes alles omgeprikt. Ik hoorde meteen al op diverse plekken in het huis inloggeluiden van MSN en dergelijke dus ik wist dat dat wel snor zat. Daarna heb ik op de m0n0wall en de huisserver wat DNS dingetjes ingesteld verder niets bijzonders. Een super fijne overstap dus.

Maar, er is wel een probleem waar ik niet uit kom. Elke keer als er een nieuwe verbinding opgezet moet worden dan duurt dat enkele tot tientallen seconden. Browse je naar een website waar je nog niet eerder geweest bent dan zit je dus een poos naar een wit scherm te staren voordat er wat gebeurt.

Ik weet dat dit niet aan de DNS ligt, omdat bij een ping het ip-adres wel meteen teruggegeven wordt door de DNS server. Een voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\wouter>ping www.tvgids.nl

Pinging www.tvgids.nl [195.144.10.130] with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Reply from 195.144.10.130: bytes=32 time=48ms TTL=55
Reply from 195.144.10.130: bytes=32 time=49ms TTL=55

Ping statistics for 195.144.10.130:
    Packets: Sent = 4, Received = 2, Lost = 2 (50% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 48ms, Maximum = 49ms, Average = 48ms

Ik heb het Thompson/Speedtouch ST706 modem (niet wireless). De instellingen zijn zoals het apparaat uit de doos kwam, plus een port forward die alle poorten naar de m0n0wall doorverbindt.

Waar wordt dit door veroorzaakt? Is het ook op te lossen?

[ Voor 6% gewijzigd door Triggy op 22-05-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Op je monowall OpenDNS instellen?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ha.211
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-07-2019
Ik zie dat de Online ADSL Extra 20 euro kost, alleen ik betaal 24 euro per maand en dat al een lange tijd, want ik zit bij hun toen ze nog Wanadoo heetten. Is dat normaal of moet ik contact met Online opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Triggy schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:30:
Een poosje geleden heb ik Online ADSL Extra & Telefonie Basis besteld. Vandaag zou de verbinding omgeschakeld worden dus toen op een gegeven moment de verbinding wegviel heb ik netjes alles omgeprikt. Ik hoorde meteen al op diverse plekken in het huis inloggeluiden van MSN en dergelijke dus ik wist dat dat wel snor zat. Daarna heb ik op de m0n0wall en de huisserver wat DNS dingetjes ingesteld verder niets bijzonders. Een super fijne overstap dus.

Maar, er is wel een probleem waar ik niet uit kom. Elke keer als er een nieuwe verbinding opgezet moet worden dan duurt dat enkele tot tientallen seconden. Browse je naar een website waar je nog niet eerder geweest bent dan zit je dus een poos naar een wit scherm te staren voordat er wat gebeurt.

Ik weet dat dit niet aan de DNS ligt, omdat bij een ping het ip-adres wel meteen teruggegeven wordt door de DNS server. Een voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\wouter>ping www.tvgids.nl

Pinging www.tvgids.nl [195.144.10.130] with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Reply from 195.144.10.130: bytes=32 time=48ms TTL=55
Reply from 195.144.10.130: bytes=32 time=49ms TTL=55

Ping statistics for 195.144.10.130:
    Packets: Sent = 4, Received = 2, Lost = 2 (50% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 48ms, Maximum = 49ms, Average = 48ms

Ik heb het Thompson/Speedtouch ST706 modem (niet wireless). De instellingen zijn zoals het apparaat uit de doos kwam, plus een port forward die alle poorten naar de m0n0wall doorverbindt.

Waar wordt dit door veroorzaakt? Is het ook op te lossen?
Probeer het eens zonder de server die je noemt. Kwestie van uitsluiten dat daar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
ha.211 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:16:
Ik zie dat de Online ADSL Extra 20 euro kost, alleen ik betaal 24 euro per maand en dat al een lange tijd, want ik zit bij hun toen ze nog Wanadoo heetten. Is dat normaal of moet ik contact met Online opnemen?
Je kunt altijd contact opnemen en vragen wat de mogelijkheden zijn. Scheelt je misschien wel een paar euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Laatst online: 27-05-2024
ha.211 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:16:
20 euro is alleen voor nieuwe contracten. als jij dus nog een keer een jaar contract online wil is het goed mogelijk om die 20 euro gedaan te krijgen anders lukt het niet.
ik heb van de week ook maar eens gebeld maar het feit dat ik al 9 jaar abbonee ben maakt geen donder uit. ik heb ze gelijk verteld dat ze mijn contract zodra deze afloopt ontbonden als niet verlengt kunnen beschouwen en dat ze binnen een week een brief krijgen waarin ik dit bevestigd en de hoorn op de verbinding verbroken.
4 jaar lang betaal je de hoofdprijs. 5 jaar lang blijf je ze ondanks het feit dat ze je iets onbruikbaars in rekening brengen trouw en dan kan er niet een onvoorwaardelijke gelijkstelling aan nieuwe abonnees vanaf dan ga ik liever naar een andere provider waar ik meer korting krijg. onvoorwaardelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nou in navolging van...
Sebazzz schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:22:
Een Online monteur kwam hier net langs om te meten. Hij zegt dat het ISRA punt het toppie is, maar dat de lijn tussen ons huis en de centrale niet goed is, en dat dat de reden is dat de Livebox vast loopt. Hij zegt dat ie KPN erop af gaat sturen. Iemand een idee wat KPN zou kunnen doen? Ze kunnen moeilijk een bus koperpoets door de lijn heen sturen :P
KPN kwam dus langs, twee monteurs, en deze zagen een aardig geoxideerd ISRA punt wat de Online monteur ook had moeten zien. Ze hebben een paar stukjes draad vervangen, en een nieuwe 'stekkerdoos' geplaatst. De verbinding ging inderdaad omhoog, van 7Mbit naar 9Mbit, maar nog steeds niet de 15Mbit die we zouden moeten halen... :(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
Mooie service leveren die mensen, maar de DNS van mijn provider is ook wel goed genoeg en die werkt prima.
Oppie schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 01:54:
[...]

Probeer het eens zonder de server die je noemt. Kwestie van uitsluiten dat daar het probleem zit.
Voor de grap even geprobeerd direct op het modem aan te sluiten, kwestie van een paar kabels omprikken in het serverhok. Geeft ook geen oplossing.

Wat wel werkt is de port forwards uit zetten, maar dan kan ik de server ook wel gelijk lostrekken. Dus wat ik probeerde was om niet alle poorten (1 t/m 65534) te forwarden maar slechts 1 t/m 10000 en dat werkt wel goed. 8)7 Zometeen maar ff kijken waar de pijngrens ligt voor het modem :D

-edit-
32k+1 doet geen pijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Laatst online: 08:37

GmR

Mili schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 03:07:
[...]

20 euro is alleen voor nieuwe contracten. als jij dus nog een keer een jaar contract online wil is het goed mogelijk om die 20 euro gedaan te krijgen anders lukt het niet.
ik heb van de week ook maar eens gebeld maar het feit dat ik al 9 jaar abbonee ben maakt geen donder uit. ik heb ze gelijk verteld dat ze mijn contract zodra deze afloopt ontbonden als niet verlengt kunnen beschouwen en dat ze binnen een week een brief krijgen waarin ik dit bevestigd en de hoorn op de verbinding verbroken.
4 jaar lang betaal je de hoofdprijs. 5 jaar lang blijf je ze ondanks het feit dat ze je iets onbruikbaars in rekening brengen trouw en dan kan er niet een onvoorwaardelijke gelijkstelling aan nieuwe abonnees vanaf dan ga ik liever naar een andere provider waar ik meer korting krijg. onvoorwaardelijk.
Idd niet erg netjes van Online. Hier hebben ze het ook geprobeerd.... het contract loopt eind juni af, en dus werd er begin vorige maand gebeld. Dan krijg je een "gewaardeerde klant" en "speciale aanbieding" verhaal, waarna dus die 20 euro per maand genoemd wordt. Nu wist ik dus ook dat dat inmiddels de gangbare prijs is, maar bij het callcenter denken ze daar dus anders over (wordt doodleuk ontkend :X).
Op dat moment heb ik dus maar besloten om over te stappen naar de kabel. Bel ik Online om op te zeggen, wil die callcenter Miep ook weer een speciale prijs aanbieden: maar 20 euro per maand (en ook hier werd weer ontkend dat dat gewoon de normale prijs is :X).
Enigszins vreemde praktijken imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Triggy schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:22:
Wat wel werkt is de port forwards uit zetten, maar dan kan ik de server ook wel gelijk lostrekken. Dus wat ik probeerde was om niet alle poorten (1 t/m 65534) te forwarden maar slechts 1 t/m 10000 en dat werkt wel goed. 8)7 Zometeen maar ff kijken waar de pijngrens ligt voor het modem :D
Het probleem is dat als je alle poorten forward (dus 1-65534) dan heeft de modem geen poorten meer over om zelf een ip-verbinding op te zetten omdat alle uitgaande poorten ergens anders naartoe verwijzen ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ha.211
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-07-2019
Mili schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 03:07:
[...]

Ik heb gisteren een mailtje aan hun gestuurd. Ze verwijzen mij naar http://www.online.nl/blijvendlaag . Maarja, ik ga toch overstappen, iets anders proberen, even kijken of die 20Mb/s bij Tele2 sneller is dan 20MB/s bij Online (down/up 450kbps/110kbps) .

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
spone schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:27:
[...]

Het probleem is dat als je alle poorten forward (dus 1-65534) dan heeft de modem geen poorten meer over om zelf een ip-verbinding op te zetten omdat alle uitgaande poorten ergens anders naartoe verwijzen ;)
Zeker? Port forwards zijn toch voor inkomende verbindingen?

[ Voor 192% gewijzigd door Triggy op 23-05-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ha.211 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:31:
[...]

Ik heb gisteren een mailtje aan hun gestuurd. Ze verwijzen mij naar http://www.online.nl/blijvendlaag . Maarja, ik ga toch overstappen, iets anders proberen, even kijken of die 20Mb/s bij Tele2 sneller is dan 20MB/s bij Online (down/up 450kbps/110kbps) .

:P
Lijkt mij niet, uiteindelijk blijft je afstand tot de telefoon centrale toch te ver?

Weet er misschien iemand of je bij Online ook je verbinding kunt downgraden? Ik wil eigenlijk van 20mb (€25) naar de 4mb (€18), maar kan bij het wijzigen van m'n abo alleen aangeven dat ik telefonie wil.

En zijn trouwens alle jaarcontracten omgezet naar maandcontracten, ik had altijd naar mijn idee een contract tot september, wat nu juni is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
ronwiel schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:30:
[...]

Lijkt mij niet, uiteindelijk blijft je afstand tot de telefoon centrale toch te ver?

Weet er misschien iemand of je bij Online ook je verbinding kunt downgraden? Ik wil eigenlijk van 20mb (€25) naar de 4mb (€18), maar kan bij het wijzigen van m'n abo alleen aangeven dat ik telefonie wil.

En zijn trouwens alle jaarcontracten omgezet naar maandcontracten, ik had altijd naar mijn idee een contract tot september, wat nu juni is :).
mijn abonnement loopt gewoon nog tot 31 aug 2009
downgraden kan alleen als je contract afloopt en/of verlengt als je tussen door wil downgraden kost het vaak rond de 75 euro of zoiets belachelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn snelheid is dus gehalveerd. Ik ben Online-klant, en probeer hun snelheidstest.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/w1v3h4.jpg
Is dit een serieuze test, of proberen ze je te lokken met optimistische cijfers, en een lage huidige snelheid?

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/nbve5k.jpg
Monteur is net langs geweest. Grappig dat je even later je modem hoort schakelen, omdat hij de draadjes in de centrale loshaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:47:
[...]

Beste Klant,

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team
Krijg ik nog wat te horen over de PM die ik gestuurd heb? Heeft iemand anders al wat gehoord na deze standaard reactie hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 08:20
Executor16 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:33:
[...]

Krijg ik nog wat te horen over de PM die ik gestuurd heb? Heeft iemand anders al wat gehoord na deze standaard reactie hierboven?
Denk dat de helpdeskmedewerker uitgecommuniceerd is door de moeilijke vragen die worden gesteld.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Je kunt hier wel een reactie gaan eisen maar het is puur service hier wat ze bieden. Als je op korte termijn een antwoord verwacht zul je toch via de normale wegen contact met online moeten zoeken lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Oppie schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:05:
Je kunt hier wel een reactie gaan eisen maar het is puur service hier wat ze bieden. Als je op korte termijn een antwoord verwacht zul je toch via de normale wegen contact met online moeten zoeken lijkt me..
Weet je wel niet hoe vaak ik aan de telefoon heb gehangen en e-mails heb gestuurd. Elke keer wordt er gezegd door die simpele helpdeskmedewerkers: "We zullen er een case van maken en het doorgeven aan de technische dienst. Daarna zullen zij weer contact met u opnemen."

En denk je dat je er dan ooit nog wat van hoort? Not. Ik heb van alle telefoontjes en mailtjes maar 1 keer een reactie gehad per e-mail. En dat was dit:
ADSL Extra wordt geleverd met een snelheid van 8 tot 20Mb, afhankelijk van de afstand van uw woning naar de telefoon centrale. Momenteel is uw modem verbonden met een snelheid van 14138.676Kbps, oftewel 14.1Mb. Deze snelheid ligt binnen de marge voor het ADSL Extra abonnement. Gezien de afstand vanuit uw woning naar de centrale is het niet mogelijk om een snelheid van 20Mb te halen, een downloadsnelheid van 2MB/s is dan ook technisch niet haalbaar.

Met vriendelijke groeten,
En dan maar denken dat ik een leek ben. Ik woon zo 500meter van de centrale en had in het begin dus echt rond de 2mb/ps download. Dus dat het technisch niet haalbaar is, is natuurlijk bullshit.

[ Voor 7% gewijzigd door Executor16 op 26-05-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Mili schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:31:
[...]

mijn abonnement loopt gewoon nog tot 31 aug 2009
downgraden kan alleen als je contract afloopt en/of verlengt als je tussen door wil downgraden kost het vaak rond de 75 euro of zoiets belachelijks.
Damnit, m'n abo loopt 30 juni af. Ik hoop niet dat ik dat 3 maanden van te voren had moeten door geven :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 16-09 12:59
minimaal 1 maand van te voren, indien je dus wil opzeggen heb je t/m 30 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 21:45

GVR

Mijn einddatum staat nu ook op 1 juli, maar daar stond hij niet op! 1 juli is erop gezet door Online omdat per die datum de algemene voorwaarden wijzigen. Ik ga zo maar even bellen, dadelijk zeggen ze na 1 juni ineens dat ik te laat ben voor de opzegtermijn, terwijl de einddatum eerst op 31 oktober lag.

Vreemde is ook nog dat telefonie nog wel op 31 oktober staat, kan ik dan die niet per 1 juli opzeggen of wijzigen naar t nieuwe tarief? Vreemde boel bij Online!

*edit* net een kwartier in de wacht en nog niemand aan de lijn.

[ Voor 6% gewijzigd door GVR op 27-05-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Freaky Gabbur schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:26:
Mijn einddatum staat nu ook op 1 juli, maar daar stond hij niet op! 1 juli is erop gezet door Online omdat per die datum de algemene voorwaarden wijzigen. Ik ga zo maar even bellen, dadelijk zeggen ze na 1 juni ineens dat ik te laat ben voor de opzegtermijn, terwijl de einddatum eerst op 31 oktober lag.

Vreemde is ook nog dat telefonie nog wel op 31 oktober staat, kan ik dan die niet per 1 juli opzeggen of wijzigen naar t nieuwe tarief? Vreemde boel bij Online!

*edit* net een kwartier in de wacht en nog niemand aan de lijn.
raar hoor
product----------abbonementsperiode----einddatum-----automatische verlenging.
ADSL Extra---12 kalendermaanden----31-08-2009------------Nee---------------------

terwijl ik denk ik het langst abbonee ben van iedereen hiero.
ga zowieso toch weg of het nou 31 juni is of 31 aug.
ziggo is toch de eerste 2 maanden gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49
Hee ik zie ineens ook mij datum van31-10 naar 30-juni is verzet...Telefonie idd niet.

Waarom is het trouwens gewijzigd. ga nu namelijk direct opzeggen. Wil namelijk graag naar @home.
Ben namelijk helemaal flauw van de dalende snelheid met een te hoog bedrag..

Product Minimale abonnementsperiode Einddatum abonnement Automatische verlenging
ADSL Extra 30 - 06 - 2009 Nee
Telefonie Basis 12 kalendermaanden 30 - 11 - 2009 Nee
Antispam 12 kalendermaanden 31 - 10 - 2009 Ja
E-mail Antivirus 12 kalendermaanden 31 - 10 - 2009 Ja
PC Veiligheidspakket 12 kalendermaanden 31 - 10 - 2009 Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Hier staat misschien wat interessants voor bestaande klanten:
www.online.nl/1jaarsamen
Dan kun je dus bijvoorbeeld naar de aanbieding van 20 euro overstappen.

Ik moet ook nog een keer met ze bellen, mijn snelheid was altijd 1,2 Mb/ s.
Maar nu kom ik niet verder als 600k.

Als ik ook in de livebox kijk, zegt hij het volgende bij de adsl statistieken:
Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 5792 Kb 1016 Kb

Ik had hier al 1x over gebeld, maar toen werd de router de schuld gegeven.
Maar dat kan helemaal niet, want de livebox hangt direct aan de telefoonlijn, en erachter hangt pas de router?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Livebox al eens een herstart gegeven door stroom eraf en er weer op? Dat wil nog wel eens helpen bij snelheidsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Nou ik heb net gebeld met online. De situatie:

Door wijziging in de algemene voorwaarden heeft online mijn contractsvervaldatum voor internet vervroegd naar 01-07-09. Telefonie basis is blijven staat op 01-11-09.

Een medewerker vertelde mij dat als ik adsl wilde opzeggen per 01-07, telefonie ook per die datum opgezegd kon worden omdat het een onderliggend contract is. Maar ik wil verlengen voor de nieuwe prijs, niet opzeggen, dus werd ik doorverbonden.

Ik vertel dat ik mijn adsl per 01-07 wil omzetten naar het lage tarief, maar dat ik van telefonie afwil.
Helpdeskmedewerker: Dat gaat niet meneer, telefonie loopt tot 01-11.
Ik zeg ik heb 2 jaar geleden een abonnement afgesloten met daarin telefonie en adsl, en jullie gaan moeilijk doen door maar voor één de datum te veranderen. Telefonie is een onderliggend contract, en aangezien ik een nieuw contract aanga per 01-07 vervalt telefonie dan ook.

De online-medewerker begon volgens mij te snappen dat ze hier zelf raar bezig zijn en ging overleggen, en kwam daarna terug met het bericht dat internet per 01-07 naar 20 euro gaat, en telefonie doorloopt en per 01-11 opgezegd wordt.

Hoeveel gaat me dat kosten vroeg ik? 21 euro meneer, telefonie is 1 euro in het oude contract. Ben nu nog 4 euro goedkoper uit ook!

Voor de einddatum van telefonie ga ik een klacht indienen, want ik wil er gewoon per 01-07 vanaf, of het nu 1 euro is of 5 euro.

Hoe maken ze het zichzelf moeilijk daar!

*edit* de prijsverlaging gaat wel gepaard met een nieuw jaarcontract. Niet klantvriendelijk, maar daar valt weinig aan te doen denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door GVR op 28-05-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 06:36
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:57:
[...]

Beste klant,

Bovenstaande is correct. Als u per 30-06-2009 uw contract wil opzeggen, houdt u er dan rekening mee dat uw opzegging voor 30-05-2009 binnen moet zijn.

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team.
Bedankt, brief per fax en per post verstuurd en gisteren bevestiging per telefoon gehad dat alles per 30-06-2009 eruit gaat. dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik wil eigenlijk van KPN vaste lijn overstappen naar bellen en internet van Online. Nu heb ik hier vanaf de Wanadoo periode nog een Livebox met bluetooth staan en ik vraag me af of je een nieuwe modem krijgt als je telefonie er bij neemt.

Het punt is namelijk dat bluetooth heel de dag aanstaat en niet uit te zetten is. Ik had namelijk begrepen dat de nieuwe modem's zonder bluetooth en wifi worden geleverd :). (Ik ben anti draadloos).

En hoe is eigenlijk de kwaliteit van VOIP bij Online? In de AD test van februari zaten ze in de middenmoot.

[ Voor 13% gewijzigd door Ronwiel op 28-05-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mu-sick
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07-2024
Heeft iemand anders de laatste dagen (ongeveer week) last aan een instabiele en vooral langzame verbinding? Ik kom nog zelden boven de 450kb/sec uit terwijl normaal ik gemakkelijk 800+kb/sec haal. Zelfs van verschillende 100mbits servers uit Nederland kom ik niet boven de 450kb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ppl schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:59:
Livebox al eens een herstart gegeven door stroom eraf en er weer op? Dat wil nog wel eens helpen bij snelheidsproblemen.
Bedankt voor de tip, maar dat al een paar keer geprobeerd.
Ook nog even de telefoonlijn eruit, en weer erin geprikt, di maar weer even bellen

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:30:
Mijn snelheid is dus gehalveerd. Ik ben Online-klant, en probeer hun snelheidstest.
[afbeelding]
Is dit een serieuze test, of proberen ze je te lokken met optimistische cijfers, en een lage huidige snelheid?

[afbeelding]
Monteur is net langs geweest. Grappig dat je even later je modem hoort schakelen, omdat hij de draadjes in de centrale loshaalt.
Góh zo'n situatie doet zich nu ook hier voor!
Wij hebben sinds 3 maart 2006 internet van Online ( toen nog Wanadoo en daarna Orange, u welbekend).
In die tijd kregen wij, na een hoop bellen en emailen, eindelijk de beloofde snelheid tussen 15 - 20mbps die de ''postcodecheck'' destijds aangaf. De snelheid lag toen zo rond de 16780 en 17000kbps download en 1024 upload. De downloadsnelheid wisselde nog wel eens na een modemreset, maar ondanks dat was het een lekkere snelheid.

Nu hebben wij sinds een aantal dagen/weken (heb er niet echt op gelet) het probleem dat de snelheid die de livebox aangeeft een stuk lager geworden is, namelijk 15260 kbps download en 1004 kbps upload. Dit was dus, zoals hierboven beschreven, wel anders. Ook geeft de ''snelheidstest'' van online nu zo'n beetje hetzelfde beeld als dat van augustus, bij ''snelheid online internet'' 8 - 15mbps. Verder geeft deze snelheidstest aan dat de ''huidige snelheid'' 6mbps is, terwijl dit met speedtest.net ongeveer 15000kbps is.
Het zal inderdaad wel een lokkertje zijn voor mensen die een andere aanbieder hebben, maar zo te zien is Online aan het afknijpen o.i.d!
Hebben meerdere mensen toevallig zo'n soortgelijk voorval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:16:
[...]

Wij hebben sinds 3 maart 2006 internet van Online ( toen nog Wanadoo en daarna Orange, u welbekend).
In die tijd kregen wij, na een hoop bellen en emailen, eindelijk de beloofde snelheid tussen 15 - 20mbps die de ''postcodecheck'' destijds aangaf. De snelheid lag toen zo rond de 16780 en 17000kbps download en 1024 upload. De downloadsnelheid wisselde nog wel eens na een modemreset, maar ondanks dat was het een lekkere snelheid.

Nu hebben wij sinds een aantal dagen/weken (heb er niet echt op gelet) het probleem dat de snelheid die de livebox aangeeft een stuk lager geworden is, namelijk 15260 kbps download en 1004 kbps upload. Dit was dus, zoals hierboven beschreven, wel anders. Ook geeft de ''snelheidstest'' van online nu zo'n beetje hetzelfde beeld als dat van augustus, bij ''snelheid online internet'' 8 - 15mbps. Verder geeft deze snelheidstest aan dat de ''huidige snelheid'' 6mbps is, terwijl dit met speedtest.net ongeveer 15000kbps is.
Het zal inderdaad wel een lokkertje zijn voor mensen die een andere aanbieder hebben, maar zo te zien is Online aan het afknijpen o.i.d!
Jep ik heb ook dat probleem en ga daarom ook weg bij online. In het begin haalde ik rond de 2mb/ps download. Inmiddels zit ik op 1,3mb/ps. Na bellen en mailen krijg ik gewoon te horen dat het acceptabel is en dat ik het er maar mee moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nou, Online kwam langs met één online monteur en één KPN monteur, en het bleek dat we een Speedtouch konden krijgen. We zijn super tevreden, de verbinding is nog steeds niet wat het moet zijn (10 van de 20 Mbit op 1 kilometer van de centrale) maar toch al wat sneller, en duidelijk stabieler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn snelheid is sinds drie weken dus zo'n beetje gehalveerd, van ~13.000 naar ~6000. (Ik woon op c. 1500 meter van de centrale).

Monteur is langsgeweest. Krijg ik een telefoontje dat de metingen goed zijn, en dat de lijn goed is, en dat het een acceptabele snelheid is...

Ik denk dat er toch iets mis is met de lijn. In de buurt van de centrale is gebouwd, en de flats zijn drie weken geleden betrokken, dus 100 nieuwe telefoonaansluitingen en internetgebruikers. Zal dat het zijn? Ik heb toevallig ook sinds drie weken een nieuwe buurvrouw (absoluut geen downloadertype).

Zelf ben ik sinds een maand een zware downloader (~3 Gig per dag), vanaf nieuwsservers. Zal Online meteen al afknijpen? Nee toch?

Ik ga denk ik maar twee jaar overstappen naar TweakDSL. Prijs is gelijk (inclusief nieuwsgroepen). Alleen vrees ik dat de snelheid niet zal verbeteren.

@ melvin_pc. Mijn snelheid is gehalveerd; die van jou is 10% lager - en nog altijd sneller dan die van mij ooit geweest is. Niet te vergelijken, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:34:
Mijn snelheid is sinds drie weken dus zo'n beetje gehalveerd, van ~13.000 naar ~6000. (Ik woon op c. 1500 meter van de centrale).

Monteur is langsgeweest. Krijg ik een telefoontje dat de metingen goed zijn, en dat de lijn goed is, en dat het een acceptabele snelheid is...

Ik denk dat er toch iets mis is met de lijn. In de buurt van de centrale is gebouwd, en de flats zijn drie weken geleden betrokken, dus 100 nieuwe telefoonaansluitingen en internetgebruikers. Zal dat het zijn? Ik heb toevallig ook sinds drie weken een nieuwe buurvrouw (absoluut geen downloadertype).

Zelf ben ik sinds een maand een zware downloader (~3 Gig per dag), vanaf nieuwsservers. Zal Online meteen al afknijpen? Nee toch?

Ik ga denk ik maar twee jaar overstappen naar TweakDSL. Prijs is gelijk (inclusief nieuwsgroepen). Alleen vrees ik dat de snelheid niet zal verbeteren.

@ melvin_pc. Mijn snelheid is gehalveerd; die van jou is 10% lager - en nog altijd sneller dan die van mij ooit geweest is. Niet te vergelijken, dus.
kans is groot dat je een brakke adapter hebt.
en 6000 is absoluut geen acceptabele snelheid.
als je overstapt naar tweak zal je snelheid zeker weer toenemen.
online is lui mbt tot snelheden in orde maken. tweak is een stuk gebruikersvriendelijk als je alle verhalen moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bye bye Online. Na 3 jaar Orange en vervolgens dus Online, ben ik het een beetje zat geworden dat ik ga overstappen. Onze klachten mbt Telefonie zijn nooit opgelost en ook de max. snelheid werd naarmate de tijd verstreek steeds lager.
Maar de klachten ivm Telefonie spanden toch wel de kroon:
- geen verbinding kunnen krijgen met andere nummers
- bezet toon als anderen mij belden
- verbindingen via internationaal goedkoop bellen was dramatisch, soms helemaal geen verbinding, spontane uitval. Hierdoor was ik genoodzaakt om via Online direct naar het buitenland te bellen. Lekker meer inkomsten voor Online, maar meer kosten voor mij, per maand 40 euro meer.

Ik ga het nu een jaar bij een andere internetprovider proberen, die is op jaarbasis 140 euro duurder maar uit ervaring van bekenden, weet ik dat de kwaliteit beter is.

Adieu Online, welkom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Nou ik ben gister avond maar eens aan het rekenen gegaan en ben tot de conclusie gekomen dat de verschillen tussen alle providers zo gigantisch klein zijn.

Ik heb nu bij Online voor een jaar bij getekend voor €20 per maand (blijft de goedkoopste), Ziggo hou ik voor de tv en vaste lijn KPN kost me nu met avond en weekend vrij per maand €17 het komende jaar (aanbieding).

Waar veel mensen zich namelijk op verkijken is dat de grootste kosten post vaak mobiel is en dat scheelt per provider maximaal 2 cent per minuut. Daarnaast rekent online bij hun 'all-in' pakket wel startkosten per gesprek wat met ons bel gedrag hier ook ongunstig uitpakt. Verder was Ziggo helemaal duur met €60 all-in exlusief startkosten per gesprek.

Ik heb nu dus lekker de vollebak snelheid van Online, kwalitatief goede tv van Ziggo (Digitenne was het alternatief) en de kwaleits telefoonlijn van KPN. Ik raad iedereen daarom ook aan om alles kosten eens goed op een rijtje zetten in excel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:47

KL643

beeldaandemuur

Heb ik geen excel voor nodig...gemiddeld 42 Eurie voor internet+bellen p/maand + 7,95 voor digitenne maakt dus 50 Eurie p/maand :+

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Tja, maar als je binnen en buiten de regio serieus naast elkaar wilt leggen ;). Het is alleen balen dat Digitenne but kwaliteit is, anders was het perfect gewees voor die prijs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:34:

Dat klopt augustus, je hebt gelijk.
Zelf doelde ik er meer op dat bij jou de uitkomst van de postcodecheck hetzelfde is als de uitkomst van onze check, namelijk 8 - 15 mbps, terwijl dit eerder ook anders was. Gaf deze bij jou voorheen wel 15-20mbps aan, of dat niet?. Gelukkig, maar wel flink balen voor jou, is de snelheid hier vooralsnog niet gehalveerd.

Toch vreemd dat ze dan tegen je zeggen dat het wel acceptabel is, terwijl de snelheden voorheen veel hoger lagen! En natuurlijk dat de ''postcodecheck'' bij jou ook hogere snelheden weergeeft dan dat je nu eigenlijk werkelijk haalt, dat is erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
ronwiel schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:30:
Nou ik ben gister avond maar eens aan het rekenen gegaan en ben tot de conclusie gekomen dat de verschillen tussen alle providers zo gigantisch klein zijn.

Ik heb nu bij Online voor een jaar bij getekend voor €20 per maand (blijft de goedkoopste), Ziggo hou ik voor de tv en vaste lijn KPN kost me nu met avond en weekend vrij per maand €17 het komende jaar (aanbieding).

Waar veel mensen zich namelijk op verkijken is dat de grootste kosten post vaak mobiel is en dat scheelt per provider maximaal 2 cent per minuut. Daarnaast rekent online bij hun 'all-in' pakket wel startkosten per gesprek wat met ons bel gedrag hier ook ongunstig uitpakt. Verder was Ziggo helemaal duur met €60 all-in exlusief startkosten per gesprek.

Ik heb nu dus lekker de vollebak snelheid van Online, kwalitatief goede tv van Ziggo (Digitenne was het alternatief) en de kwaleits telefoonlijn van KPN. Ik raad iedereen daarom ook aan om alles kosten eens goed op een rijtje zetten in excel!!!
dan moet je alleen wel die vollebak aan snelheid halen. en veel mensen halen die dus niet. plus dat jouw rekensom erg krom is.(regio gebondenheid even niet in ogenschouw nemend) dit zou de rekensom zijn in mijn geval
situatie 1
Online Extra 24 euro (7Mbit hier)
KPN altijd gratis naar vast 32 euro
Ziggo digitale TV 16 euro
totaal = 62
(ik hou geen rekening met acties en kortingen op 1 jaar contracten e.d. omdat je dat ook niet hebt bij ziggo)
situatie 2
Ziggo Alles-in-1 plus 49.95
telefonie altijd gratis naar vast 10 euro
starttarief gesprekken(50 gesprekken per maand lijkt me meer dan genoeg) 2,45 euro
totaal = 62,40

voor 0,40 euro per maand krijg ik 3x zo veel download snelheid.
lijkt me toch een wereld deal
sorry maar zie ik geen reden om bij online te blijven.
per 1 juli is het Online + KPN OUT en ziggo IN

wat een armoedig mailtje trouwens over de nieuwe algemene voorwaarden.
die is echt last-minute gemaakt.
en is ook op het randje van rechtsgeldigheid in mijn ogen. omdat ik nu nooit meer Online voor 1 juni op de hoogte kan stellen van het opzeggen van mijn contract.(de 1 maandstermijn in ogenschouw nemend)
morgen maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Mili schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 03:15:
[...]

wat een armoedig mailtje trouwens over de nieuwe algemene voorwaarden.
die is echt last-minute gemaakt.
en is ook op het randje van rechtsgeldigheid in mijn ogen. omdat ik nu nooit meer Online voor 1 juni op de hoogte kan stellen van het opzeggen van mijn contract.(de 1 maandstermijn in ogenschouw nemend)
morgen maar even bellen.
Ik heb net gebeld en kon het inderdaad niet meer telefonisch opzeggen, ook niet na vriendelijk aandringen :+
Maar gelukkig kan je nog wel faxen natuurlijk! Dus ik heb mijn vader even aan het werk gezet en dan moet dat goedkomen. Zigo all-in-one here i come! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Best veel crc fouten de laaste tijd..kan dit eventueel ook aan het modem liggen? Hij is namelijk al redelijk oud..onderstaand zijn de fouten na een half uur..
CRC Up:4956
CRC Dn:1012

DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: GDMT
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 3392 Kbps
Upstream Rate: 256 Kbps
Downstream Margin: 5 db
Upstream Margin: 6 db
Downstream Line Attenuation: 27
Upstream Line Attenuation: 15
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

PVC Connection

Encapsulation: RFC1483 Bridged
Multiplexing: LLC
QoS: UBR
PCR Rate: 0
SCR Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Applied -- OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Als geen telefonie hebt, gewoon even een Speedtouch 546 op de kop tikken. Je kunt dan lekker alles zelf instellen en er hangt geen grote witte doos in je kast met een Wanadoo logo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freaky Gabbur schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:51:

Door wijziging in de algemene voorwaarden heeft online mijn contractsvervaldatum voor internet vervroegd naar 01-07-09. Telefonie basis is blijven staat op 01-11-09.

Een medewerker vertelde mij dat als ik adsl wilde opzeggen per 01-07, telefonie ook per die datum opgezegd kon worden omdat het een onderliggend contract is. Maar ik wil verlengen voor de nieuwe prijs, niet opzeggen, dus werd ik doorverbonden.

Ik vertel dat ik mijn adsl per 01-07 wil omzetten naar het lage tarief, maar dat ik van telefonie afwil.
Ik zeg ik heb 2 jaar geleden een abonnement afgesloten met daarin telefonie en adsl, en jullie gaan moeilijk doen door maar voor één de datum te veranderen. Telefonie is een onderliggend contract, en aangezien ik een nieuw contract aanga per 01-07 vervalt telefonie dan ook.

De online-medewerker begon volgens mij te snappen dat ze hier zelf raar bezig zijn en ging overleggen, en kwam daarna terug met het bericht dat internet per 01-07 naar 20 euro gaat, en telefonie doorloopt en per 01-11 opgezegd wordt.

Hoeveel gaat me dat kosten vroeg ik? 21 euro meneer, telefonie is 1 euro in het oude contract. Ben nu nog 4 euro goedkoper uit ook!

Voor de einddatum van telefonie ga ik een klacht indienen, want ik wil er gewoon per 01-07 vanaf, of het nu 1 euro is of 5 euro.

*edit* de prijsverlaging gaat wel gepaard met een nieuw jaarcontract. Niet klantvriendelijk, maar daar valt weinig aan te doen denk ik.
Beste Klant,

Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen?

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:16:
[...]

Beste Klant,

Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen?

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 04:37
Ik zal mijn ervaring met online ook maar is plaatsen.

Het is wel lekker zo goedkoop mogenlijk maar ow wee als er wat veranderd moet worden.

Zeg half maart was voor mij bekend dat ik van Rotterdam naar Hoek van Holland zou gaan verhuizen.
Het eerste wat ik deed was mijn KPN telefoon abbo opzeggendit zou per per 3-4 worden afgesloten.
Dan aan online mijn verhuizing doorgeven en gelijk een mijn abbo om laten zetten naar een abbo met lijn huur.
Dit kon volgens de medewerker van online niet ze konden alleen mijn abbo overzetten naar mijn nieuwe adres in HvH, ook moest ik zelf KPN bellen om door te geven dat KPN aan online door moest geven dat het om een belbudget abbo ging om adsl over te laten gaan.
Ik KPN maar weer gebeld en een belbudget abbo aangevraagd voor mijn nieuwe woning in HVH, toen online maar weer gebeld met de aansluit datum van mijn KPN abbo.
Komt in orde meneer, maar wat schetst mijn verbazing in begin april KPN had mijn aanvraag niet in de computer ingevoerd dus moest ik opnieuw doen en er zou spoed achter worden gezet.
Dus half april heb ik eindelijk telefoon, ik gelijk bellen met online dat ik mijn KPN lijntje heb.
Wat bleek er was nog niks bekend van een verhuizing en moest dus alles weer duidelijk maken, en er zou spoed achter worden gezet.
Er werd mij verteld dat het in +- 2 weken in orde zou zijn en dat ik gebeld zou worden.
Eind april nog geen i-net ik maar weer is bellen naar online en wat bleek de verhuizing was nog niet doorgevoerd, sterker nog er was niks over bekend, maar nu zouden ze er echt spoed achter zetten.
Ik half mei nog maar is gebeld of er iets bekend was, en tot mijn verbazing was er wel iets bekend over een verhuizing maar alles stond nog op het oude adres.
Ik zou volgens de medewerker op 20-5 i-net hebben, maar na een controle van hem bleek dit pas op de 25-5 te wezen en het zou een abbo wezen met lijnshare.
Maar er was mij duidelijk gemaakt dat dit niet kon aan het begin van het traject, ook kreeg ik nog steeds hun post op het oude adres.
Maar toch ik probeerde rustig te blijven, en sloot op 25-5 de livebox aan en raad is geen i-net natuurlijk.
Ik weer gebeld en kreeg toen te horen dat de fout waarschijnlijk bij mij lag dat ik het niet goed had aangesloten, en dat ik toch maar geen lijnshare abbo had maar een gewoon.
Toen begon er bij mij al een lichtje te branden, en na een paar keer nogmaals geprobeerd te hebben het isra punt open geschroefd en alleen blauw en rood waren aangesloten, helaas was het ook maar een 2 adrig kabeltje van de hoofd kabel naar het isra punt.
Dus weer gebeld aangezien ik geen meet apratuur heb of de adsl mischien over het 2e paar binnenkwam, gelukkig werd er toen een case van gemaakt en kreeg ik op mijn oude adres een brief dat ze het na zouden kijken.
Een dag later werd ik door KPN gebeld dat ze er een monteur zouden langs sturen.
Nu zitten we dus al eind mei
Op 29-5 komt de KPN monteur langs en had in de centrale al mijn lijn nagemeten en uitgevonden dat de adsl op het 2e paar was gezet.
Hij heeft me toen een 4 adrig kabeltje gegeven en ik heb deze toen zelf aangesloten op het isra punt en YAHOO na 2 maanden volop bellen en uitleggen had ik eindelijk weer i-net.
Ik gelijk het i-net op en een speedtestje aangzien ik van de KPN monteur had gehoord dat de centrale om de hoek was zou ik dus de volle 20mb moeten gaan haalen.
Niet dus max 835kb
Ik weer bellen met online, en wat bleek 1. alle admin stond nog steeds op het oude adres 2. HvH is een KPN gebied ze kunnen me max 8mb geven.
Dit was me dus niet van te voren gemeld aangezien ik er dan nog over na had kunnen denken of ik het nog wel gewild had.
Gelukkig was de dame die ik aan de lijn had zo vriendelijk om me mee te delen dat ik mijn abbo gelijk op kon zeggen.
Drie maal raden wat ik gelijk gedaan heb, eerst wou diegene die daar over ging mij nog afschepen, maar na overleg met zijn chef kon het toch gelijk worden opgezegd.
Er zou mij een brief worden gestuurd met de afsluit datum, maar ik denk dat die weer naar mijn oude adres is gestuurd.
Het vreemde nou ja vreemd ik loop inmiddels 2 maanden achter met mijn abbo kosten (van internet dat ik nooit gehad heb) dat wordt wel naar mijn nieuwe adres gestuurd.
Het is wel duidelijk wat ze bij online belangrijk vinden, ik hoop alleen dat mijn abbo ook werkelijk zo snel mogenlijk afgesloten wordt en dan mogen ze me voor de laatste paar dagen dat ik dan nog via online i-net heb gehad een rekening sturen, maar die 2 maanden achterstand waarin ik geen i-net heb gehad alleen torenhoge belkosten naar online ga ik op zeker niet betalen.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Jij zult waarschijnlijk verhuisd zijn naar een nieuwbouw wijk waar nog geen koperkabel lag en daarom er niet geleverd kon worden. Een verhuizing met KPN lijn duurt ongeveer 5 weken. Jij hebt je KPN abbo op het oude adres opgezegd om eea te versnellen. Toen moest je dus bij KPN een nieuwe lijn aanvragen om de levering mogelijk te maken. Dat nieuwe KPN abbo stond los van het oude en kon daarna pas de verhuizing in gang gezet worden. Dat je vervolgens maar 1 aderpaar hebt en het op het 2e zit is pure pech. Wanneer je verhuist en er niet de oude snelheid geleverd kon worden is het inderdaad een reden om je abonnement op te kunnen zeggen. In jouw geval had er wellicht beter gecommuniceerd kunnen worden vanuit Online maar als ik het zo lees was het ook een samenloop van omstandigheden en factoren die ook niet mee hebben gewerkt. Dat heb je misschien niet zo ervaren maar dat heeft natuurlijk ook meegespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Laatst online: 27-08 12:17

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Freaky Gabbur schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:51:

Fijn, dat ga ik dus ook nog krijgen.
Ik betaal 35 euro per maand en kreeg eind vorig jaar een telefoontje van Online: of ik voortaan 25euro/maand wilde betalen. Ach wel ja, altijd leuk. Tot nu toe wordt er nog steeds 35e afgeboekt elke maand, dus ik maar eens gaan mailen. Blijkt dat pas in te gaan als mijn huidige contract afloopt. Daar was mij helemaal niks over verteld.
Maar nog vager: op hun eigen site staat dat ik op dit moment helemaal geen vast contract heb, dus dat kan dan ook niet echt aflopen he? Nieuwe contract staat al wel klaar voor 1 augustus. Ze hebben me telefonisch ook helemaal niet de optie geboden telefonie er uit te gooien. De enige reden dat ik telefonie er toen bij heb genomen was omdat het goedkoper was dan ADSL + KPN lijn.

En ondertussen zag ik elke keer de reclames voor 25e/mnd voorbij komen en nu dus ondertussen voor 20e/mnd. Ik voel me aardig genaaid. Heb via email niks dan "nee, wij kunnen niks voor u doen" en "belt u eens met dit 0900 nummer". Waarom heten ze 'Online' als je niks online kunt regelen. Moet nog met het 0900nummer bellen, maar ja da's alleen tijdens kantooruren en waar zit ik dan... jawel op kantoor, duh.
Een collega heeft overigens flink korting gekregen door te dreigen met opzeggen, maar blijkbaar dreig ik niet hard genoeg ofzo, want ik word maar afgepoeierd.

De pagina die hierboven wordt genoemd, die www.online.nl/1jaarsamen daar moet je je klantnummer en postcode invullen om over te stappen: "De door u ingevulde gegevens zijn niet bekend bij ons."
Op de normale 'Mijn Online' kun je overigens niet overstappen naar het 20E/mnd abo, alleen dat van 25. Tot zover hun dankbaarheid dat je al klant bent.
Wat ik overigens zo zie is dat ik nog aardig de tijd heb om de huidige op te zeggen en zo'n nieuw 20e/mnd abo af te sluiten :?
Ik ga in ieder geval de telefonische route nog maar een keer proberen en ze die opzeg-opnieuw-aanmelden-route voor te leggen, 't is toch van de zotte.

Nou ja, iig even kwijt hier in dit topic, ben in ieder geval niet de enige die niet echt te spreken is over dit alles.

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 04:37
@Oppie

IK ben verhuisd naar een oude woning geen nieuwbouw+ daarbij eerst wordt er gezegd dat ik mijn telefoon niet kan laten overnmen door online dan weer wel en uiteindelijk kan het niet.
Dit had allemaal voorkomen kunnen worden

@LEiPiE succes :|

[ Voor 4% gewijzigd door Spockies op 04-06-2009 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:14
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:13:

Ik ga het nu een jaar bij een andere internetprovider proberen, die is op jaarbasis 140 euro duurder maar uit ervaring van bekenden, weet ik dat de kwaliteit beter is.

Adieu Online, welkom ...
Mag ik vragen welke provider? XS$all?
Ik ben zeer enthousiast over Tele2 (2 jaar bij gezeten met internet en bel) en nu Alice half jaar ook zeer tevreden over beide. Bij Alice zelfs gratis vast-vast hele week en geen starttarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Kan dat OnlineServiceTM niet in de ban? Bij elke reactie hier krijg ik een PM met Beste Klant. Na 3 keer een reactie met mijn klantnummer begin ik het onderhand wel irritant te vinden aangezien je toch nooit wat terug krijgt. Is het een bot ofzo? :/

edit: Er wordt dus wel gelezen aangezien ik net opeens wel gebeld ben. Na een lang gesprek zag de medewerker ook dat er iets te hoge waardes doorkomen op het signaal van mijn lijntje en dat dit niet klopt. Aangezien de halve buurt hier op Online zit (ook alle buren om ons heen) is het denk ik in de loop van der tijd overbelast ofzo. Hopelijk gaan ze er nu wel wat aan doen, want het is echt een klein beetje laatste kans. Ik zat namelijk al te kijken naar fiber of upc.

[ Voor 48% gewijzigd door Executor16 op 04-06-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LEiPiE schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:11:
[...]

Fijn, dat ga ik dus ook nog krijgen.
Ik betaal 35 euro per maand en kreeg eind vorig jaar een telefoontje van Online: of ik voortaan 25euro/maand wilde betalen. Ach wel ja, altijd leuk. Tot nu toe wordt er nog steeds 35e afgeboekt elke maand, dus ik maar eens gaan mailen. Blijkt dat pas in te gaan als mijn huidige contract afloopt. Daar was mij helemaal niks over verteld.
Maar nog vager: op hun eigen site staat dat ik op dit moment helemaal geen vast contract heb, dus dat kan dan ook niet echt aflopen he? Nieuwe contract staat al wel klaar voor 1 augustus. Ze hebben me telefonisch ook helemaal niet de optie geboden telefonie er uit te gooien. De enige reden dat ik telefonie er toen bij heb genomen was omdat het goedkoper was dan ADSL + KPN lijn.

En ondertussen zag ik elke keer de reclames voor 25e/mnd voorbij komen en nu dus ondertussen voor 20e/mnd. Ik voel me aardig genaaid. Heb via email niks dan "nee, wij kunnen niks voor u doen" en "belt u eens met dit 0900 nummer". Waarom heten ze 'Online' als je niks online kunt regelen. Moet nog met het 0900nummer bellen, maar ja da's alleen tijdens kantooruren en waar zit ik dan... jawel op kantoor, duh.
Een collega heeft overigens flink korting gekregen door te dreigen met opzeggen, maar blijkbaar dreig ik niet hard genoeg ofzo, want ik word maar afgepoeierd.

De pagina die hierboven wordt genoemd, die www.online.nl/1jaarsamen daar moet je je klantnummer en postcode invullen om over te stappen: "De door u ingevulde gegevens zijn niet bekend bij ons."
Op de normale 'Mijn Online' kun je overigens niet overstappen naar het 20E/mnd abo, alleen dat van 25. Tot zover hun dankbaarheid dat je al klant bent.
Wat ik overigens zo zie is dat ik nog aardig de tijd heb om de huidige op te zeggen en zo'n nieuw 20e/mnd abo af te sluiten :?
Ik ga in ieder geval de telefonische route nog maar een keer proberen en ze die opzeg-opnieuw-aanmelden-route voor te leggen, 't is toch van de zotte.

Nou ja, iig even kwijt hier in dit topic, ben in ieder geval niet de enige die niet echt te spreken is over dit alles.
Beste LEiPiE,

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Nou moe!

Eens voor de "grap" in "Bekijk uw overstapgegevens" gekeken omdat ik nieuwschierig was wat er staat. Staat er nota bene dat ik apparatuur in bruikleen heb van Online.

Is namelijk niet zo. Bij het overstappen naar ADSL Family toentertijd is ons de Livebox "aangesmeerd" terwijl we hadden aangegeven dat we een eigen modem hadden wat we wilden en gingen gebruiken (mooie SpeedTouch 546). In de bevestigingsmail stond toen tot onze verbazing dat we een Livebox kregen.

Direct gebeld toen, en het zou opgelost zijn. Dat was het schijnbaar ook want we hebben nooit een Livebox gekregen.

Ben al jaren tevreden klant, en heb niet de intentie om over te stappen of op te zeggen, maar alsnog wil ik die problemen - mocht het toch moeten - voorkomen. Ik kan moeilijk iets terugsturen wat ik niet heb ;)

Net even een bericht gestuurd naar de klantenservice, hopelijk kunnen ze het nakijken.

edit:

Edit - 1 dag later was het al opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Op Mijn Online staat het volgende:

Minimale abonnementsperiode geen vast contract
Einddatum abonnement nog niet bekend

Zou dat betekenen dat ik direct kan opzeggen?
Een paar maanden geleden stond hier iets van september.

[ Voor 42% gewijzigd door fespen op 07-06-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
fespen schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:33:
Op Mijn Online staat het volgende:

Minimale abonnementsperiode geen vast contract
Einddatum abonnement nog niet bekend

Zou dat betekenen dat ik direct kan opzeggen?
Een paar maanden geleden stond hier iets van september.
klopt online heeft die nieuwe wet voor iedereen toegepast per vrijdag 29 mei 17.00(zo laat kwam het mailtjes bij mij binnen dus daar is het laatste woord nog niet over gesproken)
iedereen die al langer dan een jaar klant is kan of zijn contract verlengen of met een maand opzeg termijn in ogenschouw nemend zijn abonnement beëindigen.

[ Voor 13% gewijzigd door Mili op 08-06-2009 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Mili schreef op maandag 08 juni 2009 @ 03:57:
[...]

klopt online heeft die nieuwe wet voor iedereen toegepast per vrijdag 29 mei 17.00(zo laat kwam het mailtjes bij mij binnen dus daar is het laatste woord nog niet over gesproken)
iedereen die al langer dan een jaar klant is kan of zijn contract verlengen of met een maand opzeg termijn in ogenschouw nemend zijn abonnement beëindigen.
Als je het laatste woord wilt zeggen moet je wel op de hoogte zijn ;). Contracten die stilzwijgend zijn verlengd en dus actief zijn verlengd met een jaar zijn per 01-07 opzegbaar wat betekent dat je per 01-08 zou kunnen opzeggen. Als je bent benaderd en je hebt je contract verlengd of hebt hier zelf actie ondernomen dan blijft je jaarcontract gewoon geldig. Misschien goed om dit in de TS te plaatsen? Komen toch beheurlijk wat vragen over voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
Mili schreef op maandag 08 juni 2009 @ 03:57:
[...]

Dat is wel goed nieuws, want ik had dus een jaarcontract met nog een losse kpn lijn er naast. maar ik zit te overwegen om een alles in 1 pakket te nemen (weet nog niet waar).

ik vond het ook al gedateerd dat je klanten stilzwijgend het contract voor weer een jaar laat verlengen, dit zie je volgens mij nergens meer bij internet/telecom aanbieders. ik kan me natuurlijk vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik krijg gisteren een mailtje dat mijn lijn was opgeleverd, maar heb nog geen modem ontvangen. Het gaat om alleen een internet verbinding van 20MBIT. Nou heb ik het geprobeerd met een Speedtouch 546 V6 om de instellingen te gebruiken die hier zijn gepost, maar helaas nog geen verbinding. Iemand die weet waar het aan kan liggen?

Ik kan natuurlijk ook wachten totdat ik de modem krijg, maar had gehoopt dat is als met de instellingen en de ST aan de slag kon.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Download de configuratietool van Speedtouch eens, wil ook weleens helpen:

http://www.speedtouch.nl/software.html#516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

TCP_IP schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:35:
Download de configuratietool van Speedtouch eens, wil ook weleens helpen:

http://www.speedtouch.nl/software.html#516
Heb ik al gedaan, maar die zegt dat de ie de router niet kanvinden. en dat terwijl ik zelf er gewoon naar kan connecten met ip 192.168.1.254

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Heb je de ST rechtstreeks op de computer aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb op 30 mei per fax mijn ADSL abbo opgezet ivm de voorwaarden wijziging. Ik krijg vandaag een brief van Online met daarin de mededeling dat mijn abbo nog tot 31-08-2009 loopt, en per die datum is opgezegd. Hebben meer mensen zo'n brief gehad? Nu moet ik weer uit gaan zoeken waar ik recht op heb. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
FrankGuthrie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:39:
[...]

Heb ik al gedaan, maar die zegt dat de ie de router niet kanvinden. en dat terwijl ik zelf er gewoon naar kan connecten met ip 192.168.1.254
http://www.online.nl/imag...gen/speedtouch_manual.pdf
Misschien vind je daar wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Thanks Maar dat is hoe ik de boel moet aansluiten en dat is niet het probleem. Het heeft gewerkt met Speedlinq. Alleen lijken de instelligen niet te werken. Het is wel vreemd dat ik een mailtje krijg dat de lijn is opgeleverd, maar online staat ales nog op fase 2. En sowieso heb ik geen pakketje van de TNT aangeboden. Ik hoop dat het snel gaat komen, want ik wacht nu sinds de 28ste, en dat vind ik toch erg lang voor een lijn. Overzetten kan met 1 dag. Dus het begin maakt voorlopig nog geen indruk.

Zit nu een beetje illigaal via open/non-secured netwerken te internetten, maar dat is niet de bedoeling.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 16-09 12:59
Voor zover ik weet gebeurt er de eerste 7 dagen niets. Dit ivm de wet koop op afstand ofzo.
Daarna zal je aanvraag pas in behandeling genomen worden.
Standaard is iets van 2 weken voor een overstap dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Lizard schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:07:
Voor zover ik weet gebeurt er de eerste 7 dagen niets. Dit ivm de wet koop op afstand ofzo.
Daarna zal je aanvraag pas in behandeling genomen worden.
Standaard is iets van 2 weken voor een overstap dus.
Ik ben nu aan het kijken door mijn administratie, en de aanvraag is dus de 23ste gedaan. Moet eerlijk zeggen dat het wel heel lang duurt. Dat gaat nu richting de 3 weken.

Volgens mij lopen ze een beetje te kutten, want het DSL lampje brand niet op de modem. Vraag me dan ook af waarom ze een mailtje sturen dat de lijn is opgeleverd 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door FrankGuthrie op 10-06-2009 22:53 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50
blaat, laat maar niet relevant

[ Voor 92% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 10-06-2009 23:47 . Reden: policy van online qua outbound bellen ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
RichieB schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:29:
Ik heb op 30 mei per fax mijn ADSL abbo opgezet ivm de voorwaarden wijziging. Ik krijg vandaag een brief van Online met daarin de mededeling dat mijn abbo nog tot 31-08-2009 loopt, en per die datum is opgezegd. Hebben meer mensen zo'n brief gehad? Nu moet ik weer uit gaan zoeken waar ik recht op heb. :?
wat staat er op de site. over je huidige abonnement als je doorklikt naar bekijk uw overstapgegevens.
bij mij staat er afkoopvrij een JA. als dat er bij jouw ook staat hebben ze geen recht jouw vast te houden. het faxen van een opzeggen op 30 mei kan voor de kantonrechter als laat worden bestempeld plus dat 30 mei een zaterdag was en daarmee geen werkdag voor de kantoor mensen van Online en daarmee zou je opzeggen pas 1 juni ontvangen zijn. en daarmee te laat voor een opzeggen per 30 juni(wat jij waarschijnlijk wilde.
een opzegging per 31 juli is haalbaar als er bij afkoopvrij een ja staat. 30 juni is lastig te zeggen. na veel telefoontjes zou je geluk kunnen hebben. ik heb nog geen tijd gehad om er werk van te maken. (volgens mij heb je 2 weken na een algemene voorwaarde wijziging recht je contract te laten ontbinden maar dat durf ik je op dit moment niet te garanderen. je zou in de online topic van 1 jaar (of 2 soms gaat de tijd zo snel dat je de tijd vergeet) geleden kunnen kijken toen ze net na de zomer als ik het goed zeg ook de algemene voorwaarde veranderde. en hoe mensen het toen hebben opgelost/uitgevochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
heb gisteren opgezegd. ik kon pas vanaf 1 juli opzeggen volgens de klantenservice + 1 maand opzegtermijn. dus miv 1aug. ik zou zeggen bel eens om verhaal te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Mili schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 02:54:
[...]

wat staat er op de site. over je huidige abonnement als je doorklikt naar bekijk uw overstapgegevens.
bij mij staat er afkoopvrij een JA. als dat er bij jouw ook staat hebben ze geen recht jouw vast te houden. het faxen van een opzeggen op 30 mei kan voor de kantonrechter als laat worden bestempeld plus dat 30 mei een zaterdag was en daarmee geen werkdag voor de kantoor mensen van Online en daarmee zou je opzeggen pas 1 juni ontvangen zijn. en daarmee te laat voor een opzeggen per 30 juni(wat jij waarschijnlijk wilde.
een opzegging per 31 juli is haalbaar als er bij afkoopvrij een ja staat. 30 juni is lastig te zeggen. na veel telefoontjes zou je geluk kunnen hebben. ik heb nog geen tijd gehad om er werk van te maken. (volgens mij heb je 2 weken na een algemene voorwaarde wijziging recht je contract te laten ontbinden maar dat durf ik je op dit moment niet te garanderen. je zou in de online topic van 1 jaar (of 2 soms gaat de tijd zo snel dat je de tijd vergeet) geleden kunnen kijken toen ze net na de zomer als ik het goed zeg ook de algemene voorwaarde veranderde. en hoe mensen het toen hebben opgelost/uitgevochten.
30 mei een zaterdag of niet, de fax is 30 mei bij Online ontvangen, dus zou het contract per 30 juni beeindigd moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaumaturgus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-02 05:05
De wijziging van de algemene voorwaarden zal geen reden zijn om op te kunnen zeggen aangezien de wijziging niet negatief uitvalt voor de klant. Daarnaast gaat de wijziging pas op 1 juli in. Het contract zal voor die tijd waarschijnlijk nog niet maandelijks opzegbaar zijn. 31-08-2009 lijkt dan wel logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen maandag is mijn Online ADSL aansluiting opgeleverd. Ik had aangegeven mijn nummer van mijn vorige ADSL-aanbieder (Telfort) mee te willen nemen naar Online. Hiervan kreeg ik netjes een brief, waarin stond dat het nummer afgelopen maandag geporteerd zou worden.

Het is nu donderdag (4 dagen later) en mijn telefoon via Online doet het nog steeds niet. Als ik mijn nummer bel, krijg ik: "Dit nummer bestaat niet".

Online reageert steeds op mijn mails met de strekking "gewoon geduldig wachten"... :(
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.