Welk modem is nu fijner/beter? De livebox of the Speedtouch 706?
Bel Telfort eens en vraag of ze je nummer wel hebben vrij gegeven.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:34:
Afgelopen maandag is mijn Online ADSL aansluiting opgeleverd. Ik had aangegeven mijn nummer van mijn vorige ADSL-aanbieder (Telfort) mee te willen nemen naar Online. Hiervan kreeg ik netjes een brief, waarin stond dat het nummer afgelopen maandag geporteerd zou worden.
Het is nu donderdag (4 dagen later) en mijn telefoon via Online doet het nog steeds niet. Als ik mijn nummer bel, krijg ik: "Dit nummer bestaat niet".
Online reageert steeds op mijn mails met de strekking "gewoon geduldig wachten"...
Verwijderd
Heb ik gedaan, die zeggen dat ze het nummer gewoon hebben vrijgegeven...ronwiel schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:15:
[...]
Bel Telfort eens en vraag of ze je nummer wel hebben vrij gegeven.
Online antwoordde gisteren met: "Volgens onze gegevens is de portering inmiddels afgerond." (citaat uit mailtje klantenservice). Maar daar heb ik weinig aan, als mijn telefoonnummer onbereikbaar is ("dit telefoonnummer is niet in gebruik"), en ik uitgaand ook niet bellen kan.
Ik baal hier erg van. 4 dagen telefonisch onbereikbaar zijn vind ik echt niet kunnen! Zeker omdat ik vermoed dat dit nog wel even gaat duren, aangezien Online het probleem niet echt serieus schijnt te nemen... Ik begin nu al spijt te krijgen van mn overstap...
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 11:35 ]
Je moet eerst via je online nummer op of na die datum naar buiten bellen naar een vast nr binnen nederland en daar moet worden opgenomen aka succesvol telefoongesprek. Na een herstart van je modem zou dan je nr overgezet moeten worden.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:34:
Afgelopen maandag is mijn Online ADSL aansluiting opgeleverd. Ik had aangegeven mijn nummer van mijn vorige ADSL-aanbieder (Telfort) mee te willen nemen naar Online. Hiervan kreeg ik netjes een brief, waarin stond dat het nummer afgelopen maandag geporteerd zou worden.
Het is nu donderdag (4 dagen later) en mijn telefoon via Online doet het nog steeds niet. Als ik mijn nummer bel, krijg ik: "Dit nummer bestaat niet".
Online reageert steeds op mijn mails met de strekking "gewoon geduldig wachten"...
Afgelopen vrijdag probleemloos overgestapt van XS4All Only naar Online. Verbinding lag er niet eens een uur uit. Even mijn Linksys WAGN160 instellen zoals in dit topic beschreven staat en ik was in no-time weer in de lucht. Ik denk, ik meld eens wat positiefs hier
Ik heb het DHZ pakket nog niet eens opengemaakt 
Wel is de snelheid nog hetzelfde als voorheen, die 20Mbit kom ik bij lange na niet in de buurt. Echter dat had ik vooraf ook wel verwacht. Het signaal wat bij mij binnenkomt is gewoon niet top.
Wel is de snelheid nog hetzelfde als voorheen, die 20Mbit kom ik bij lange na niet in de buurt. Echter dat had ik vooraf ook wel verwacht. Het signaal wat bij mij binnenkomt is gewoon niet top.
[ Voor 5% gewijzigd door kazuka op 11-06-2009 12:56 ]
Verwijderd
Heb ik ook gedaan. Het maken van het telefoongesprek met het tijdelijke nummer ging prima. Modem herstart, nummer niet geporteerd. 's Avonds nog een keer modem herstart, daarna kon ik niet meer bellen of gebeld worden (zowel het tijdelijke nummer, als mijn te porteren nummer is onbereikbaar).Oppie schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:35:
[...]
Je moet eerst via je online nummer op of na die datum naar buiten bellen naar een vast nr binnen nederland en daar moet worden opgenomen aka succesvol telefoongesprek. Na een herstart van je modem zou dan je nr overgezet moeten worden.
Net iemand van de Online helpdesk aan de lijn gehad, deze beweerd dat er al dagen lang een storing bij KPN is, waardoor dit komt, en dat ik als het morgen over overmorgen nog steeds zo is, nog maar eens moet bellen. Ik heb net gezocht op internet, maar kan hier niets over vinden over die zogenaamde storing bij KPN. Ik heb het idee een btje beduveld te worden
Ik ben blij dat ik ben weggegaan bij Telfort, maar misschien had ik voor een andere moetne keizen. ik zit nu al 11 dagen zonder internet. Ik dacht dat dat tegenwoordig sneller kon. De aanvraag is al de 23ste van vorig maand gedaan. Nog geen enkele modem aangebodenVerwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:26:
[...]
Ik begin nu al spijt te krijgen van mn overstap...
Net gebeld, de verbinding wordt de 19de opgeleverd. Niet happy mee, Goed we gaan kijken hoe het na de oplevering gaat lopen.
[ Voor 12% gewijzigd door FrankGuthrie op 11-06-2009 14:33 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Hier stond gisteren (misschien ook wel al langer) en vanochtend dat er een storing was met de telefonie van Online met bepaalde netnummers. Weet alleen niet meer welke het precies waren, maar volgens mij waren het in de 05 range.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:02:
[...]
Heb ik ook gedaan. Het maken van het telefoongesprek met het tijdelijke nummer ging prima. Modem herstart, nummer niet geporteerd. 's Avonds nog een keer modem herstart, daarna kon ik niet meer bellen of gebeld worden (zowel het tijdelijke nummer, als mijn te porteren nummer is onbereikbaar).
Net iemand van de Online helpdesk aan de lijn gehad, deze beweerd dat er al dagen lang een storing bij KPN is, waardoor dit komt, en dat ik als het morgen over overmorgen nog steeds zo is, nog maar eens moet bellen. Ik heb net gezocht op internet, maar kan hier niets over vinden over die zogenaamde storing bij KPN. Ik heb het idee een btje beduveld te worden
Misschien dat het daarmee te maken had?
Ik heb een Speedtouch 706 van Online gehad, omdat ik gebruik heb gemaakt van die 1 jaar samen verlengingsactie. (ik heb al bijna drie jaar Orange/Online)
De Livebox moet ik nu terug sturen.
Ik vraag me alleen nu af of ik beter af ben met de Speedtouch en hoe ik deze in bridge modus krijg. Ik heb flink zitten zoeken, hier en ook in de oude topics en ook elders op internet. Ik lees overal wel dat het zou moeten kunnen met het aanpassen van de user.ini ofzo, maar ik kan nergens vinden precies en duidelijk hoe. Ik heb mijn user.ini wel op mijn pc gekregen, maar terug in het modem lukt niet.
Ik zou dus graag of de bridge modus aan krijgen, of bijvoorbeeld de sip instellingen kunnen wijzigen zodat ik uitgaand met voipbuster kan bellen en inkomend gewoon mijn kpn lijn kan gebruiken.
De Livebox moet ik nu terug sturen.
Ik vraag me alleen nu af of ik beter af ben met de Speedtouch en hoe ik deze in bridge modus krijg. Ik heb flink zitten zoeken, hier en ook in de oude topics en ook elders op internet. Ik lees overal wel dat het zou moeten kunnen met het aanpassen van de user.ini ofzo, maar ik kan nergens vinden precies en duidelijk hoe. Ik heb mijn user.ini wel op mijn pc gekregen, maar terug in het modem lukt niet.
Ik zou dus graag of de bridge modus aan krijgen, of bijvoorbeeld de sip instellingen kunnen wijzigen zodat ik uitgaand met voipbuster kan bellen en inkomend gewoon mijn kpn lijn kan gebruiken.
Verwijderd
Er is een how-to over het verkrijgen van adminrights op de 780, hierbij zijn deze instellingen ook in te stellen.
De 706 lijkt qua software bijna identiek aan de 780, dus misschien dat dit helpt?
http://groups.google.nl/g...d/thread/db3b8057e5a2f4e2
De 706 lijkt qua software bijna identiek aan de 780, dus misschien dat dit helpt?
http://groups.google.nl/g...d/thread/db3b8057e5a2f4e2
Naar mijn weten kan het 10 werkdagen duren voordat het nummer geporteerd is naar OnlineVerwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:02:
[...]
Heb ik ook gedaan. Het maken van het telefoongesprek met het tijdelijke nummer ging prima. Modem herstart, nummer niet geporteerd. 's Avonds nog een keer modem herstart, daarna kon ik niet meer bellen of gebeld worden (zowel het tijdelijke nummer, als mijn te porteren nummer is onbereikbaar).
[ Voor 4% gewijzigd door Saven op 14-06-2009 18:36 ]
Als het goed is zit er nog een easy setup gedeelte op de configuratiepagina van de speedtouch, daarmee zou je hem in bridge mode kunnen zetten.KarlMarX schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:27:
Ik vraag me alleen nu af of ik beter af ben met de Speedtouch en hoe ik deze in bridge modus krijg.
Maar als je hem in bridge mode zet kun je niet meer bellen.
Als je geen telefonie van Online hebt zou je evt. de originele firmware van speedtouch erop kunnen zetten.
Beste Mensen,
Ik probeer al vanaf gisteren op mij speedtouch te komen. Maar dat wil me steeds niet lukken.
Wat is het probleem:
Sinds eergisteren als ik naar 192.168.1.254 ga krijg ik meestal de status pagina van de Speedtouch en kan ik hem restarten(als de verbinding weer is ingestort). Maar als ikdaar nu heen ga moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Maar die heb ik dus niet en kom ik er niet meer in.
- Ik heb het stroom er al een keer afgehaald.
En verder heb ik nog geen acties uitgevoerd. Zouden jullie mij kunnen helpen?
John
Ik probeer al vanaf gisteren op mij speedtouch te komen. Maar dat wil me steeds niet lukken.
Wat is het probleem:
Sinds eergisteren als ik naar 192.168.1.254 ga krijg ik meestal de status pagina van de Speedtouch en kan ik hem restarten(als de verbinding weer is ingestort). Maar als ikdaar nu heen ga moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Maar die heb ik dus niet en kom ik er niet meer in.
John
um, standaard instellingen als
admin
admin
?
of admin
0000
?
admin
admin
?
of admin
0000
?
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
UPC heeft de nieuwe abonnementsprijzen doorgevoerd! Mede dankzij dat ik van Online niks meer heb gehoord over mijn snelheidsprobleem waarover ik meer dan 5x contact met de helpdesk heb opgenomen, ben ik nu zeker over
Op naar de Fiber!
@FIkkeho.
Dat had ik al getest en dat lukte dus oook al niet.
Dat had ik al getest en dat lukte dus oook al niet.
Moeten ze nog wel reageren op dat persoonlijke berichtVerwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:06:
[...]
Beste Klant,
Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen?
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Haha, ik heb daar al 3 keer mijn klantnummer heen ge dm'ed. Toen ik daarna hier poste dat ik ging opzeggen werd ik opeens gebeld en was er een heeeeeel aardige meneer aan de telefoon. Maar heeeel aardig doen werkt niet als er daarna weer niets gedaan wordt en je niks meer hoortFreaky Gabbur schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:13:
[...]
Moeten ze nog wel reageren op dat persoonlijke bericht

Verwijderd
Daar zou best mee te leven zijn, als dit netjes gecommuniceerd zou worden. Dan kan je vooraf de mensen voor wie je bereikbaar moet zijn hiervan op de hoogte stellen. Nu kreeg ik een brief met de mededeling dat het telefoonnummer maximaal 2 uur onbereikbaar zou zijn.Saven schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:35:
[...]
Naar mijn weten kan het 10 werkdagen duren voordat het nummer geporteerd is naar Online
Ben nu al 8 dagen onbereikbaar. Dat is toch ietsjes meer dan 2 uur... Het vervelende is, dat op vragen over hoe lang het nog duren gaat, niet gereageerd wordt
@ johnnieb20
Welke Speedtouch? Er zijn zoveel modellen.
Bij standaard modellen is de login Administrator, wachtwoord blanco.
Welke Speedtouch? Er zijn zoveel modellen.
Bij standaard modellen is de login Administrator, wachtwoord blanco.
Verwijderd
Meestal is de inlog: met de hoofdletter Admin en het ww: adminFikkieHo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:32:
um, standaard instellingen als
admin
admin
?
of admin
0000
?
Jij ook aljohnnyb20 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:28:
Beste Mensen,
Wat is het probleem:
John
en niks werkt, admin admin niet, telnet: root 1234 niet, user user niet ?
erg raar .

Is er een modem-update gedaan vanuit online ??
Precies hetzelfde gebeurde vandaag ookExecutor16 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:19:
[...]
Haha, ik heb daar al 3 keer mijn klantnummer heen ge dm'ed. Toen ik daarna hier poste dat ik ging opzeggen werd ik opeens gebeld en was er een heeeeeel aardige meneer aan de telefoon. Maar heeeel aardig doen werkt niet als er daarna weer niets gedaan wordt en je niks meer hoort
@hetnet. Kijk jij hebt het zelfde probleem. Een speedtouch 706? Ik denk dat ze dit express doen zodat we niet meer kunnen kijken wat onze verbindings snelheid is..
Misschien kunnen jullie mij ook wel raad geven. Bij ons thuis is er steeds problemen met het netwerk. Opeens valt de netwerkverbinding uit en halen we nog maar 1,4/1,5 mb(Dit is de verbindinginstelling die in de speedtoch 706 komt te staan). Terwijl die meestal 8mb is. Maar het rare is ook dat dit gebeurt als wij gebelt worden op ons kpn nummer(we hebben alleen adsl van Online).
Situatie: Isra punt -> 30 cm isra kabel -> Modem -> Netwerk...
John
Misschien kunnen jullie mij ook wel raad geven. Bij ons thuis is er steeds problemen met het netwerk. Opeens valt de netwerkverbinding uit en halen we nog maar 1,4/1,5 mb(Dit is de verbindinginstelling die in de speedtoch 706 komt te staan). Terwijl die meestal 8mb is. Maar het rare is ook dat dit gebeurt als wij gebelt worden op ons kpn nummer(we hebben alleen adsl van Online).
Situatie: Isra punt -> 30 cm isra kabel -> Modem -> Netwerk...
John
Mijn ervaring leert dat je dan beter zelf ff kunt bellen ipv brief/mail sturen. dat werkt snellerVerwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:40:
[...]
Daar zou best mee te leven zijn, als dit netjes gecommuniceerd zou worden. Dan kan je vooraf de mensen voor wie je bereikbaar moet zijn hiervan op de hoogte stellen. Nu kreeg ik een brief met de mededeling dat het telefoonnummer maximaal 2 uur onbereikbaar zou zijn.
Ben nu al 8 dagen onbereikbaar. Dat is toch ietsjes meer dan 2 uur... Het vervelende is, dat op vragen over hoe lang het nog duren gaat, niet gereageerd wordt
Als dit waar is, zou het te bizar voor woorden zijn. Lijkt me dat elke klant bij de statuspagina van z'n modem moet kunnen komen.johnnyb20 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:11:
@hetnet. Kijk jij hebt het zelfde probleem. Een speedtouch 706? Ik denk dat ze dit express doen zodat we niet meer kunnen kijken wat onze verbindings snelheid is..
Edit: Je kan op dit moment dus niet eens zoiets simpels als een portforward regelen?
[ Voor 9% gewijzigd door Wouter Rebel op 17-06-2009 08:43 ]
Verwijderd
Ik heb al etterlijke keren gebeld, en dat kost kapitalen (gemiddeld duren zulke telefoontjes iets van 15 tot 20 minuten inclusief wachttijd, a 15 cent per minuut). Vervolgens krijg je iemand aan de lijn, die je geen enkele inhoudelijke informatie geeft, en je alleen maar aanraad om geduldig te wachten totdat het nummer het weer doet.Saven schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:56:
[...]
Mijn ervaring leert dat je dan beter zelf ff kunt bellen ipv brief/mail sturen. dat werkt snellerdan kunnen zij als het goed is zien hoelang het nog duurt, en of het al niet afgerond had moeten zijn
Door mails te sturen kan ik in ieder geval de benodigde bewijzen verzamelen, die ik kan gebruiken om ze aansprakelijk te stellen, als dit nog langer duurt. Tegen mijn verwachting in nam mijn rechtsbijstandverzekering dit serieus op, en wil hieraan meewerken als het nummer langer dan 2 weken onbereikbaar is.
Ter extra info: Volgens de gegevens van de OPTA (op de site kan je nummers zoeken en porteer-status zien, erg handig), is mijn nummer op 10-06-2009 geporteerd, en is de huidige aanbieder Orange Breedband. Ze kunnen dus niet de oude provider, Telfort, de schuld geven.
Nee Wouter Rebel.
Je kan op dit moment Helemaal NIETS met je modem.
Verwijderd
De helpdesk is inderdaad diep triest. Maar helaas is dat ook zo bij veel andere providersVerwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:39:
[...]
Ik heb al etterlijke keren gebeld, en dat kost kapitalen (gemiddeld duren zulke telefoontjes iets van 15 tot 20 minuten inclusief wachttijd, a 15 cent per minuut). Vervolgens krijg je iemand aan de lijn, die je geen enkele inhoudelijke informatie geeft, en je alleen maar aanraad om geduldig te wachten totdat het nummer het weer doet.
Vraagje: Ik heb een livebox en een computer buiten de DMZ gezet. Daar draait iets op poort 80 en op poort 8080. Echter lukt het niet om vanaf buiten op de server te komen via poort 8080, hoewel ik deze in de modem open heb gezet (op poort 80 kom ik wel zonder problemen).
Nu lees ik dat de proxy van Online op poort 8080 zit: http://kms.online.nl/SRVS...eradressen%A0van%20Online?
Kan dat er iets mee te maken hebben? Hoe kan ik mijn 8080 wellicht alsnog vanaf buiten bereikbaar maken?
Nu lees ik dat de proxy van Online op poort 8080 zit: http://kms.online.nl/SRVS...eradressen%A0van%20Online?
Kan dat er iets mee te maken hebben? Hoe kan ik mijn 8080 wellicht alsnog vanaf buiten bereikbaar maken?
Volgens mij wel. Kun je niet gewoon een andere poort pakken? 9090 ofzo ?
Even een kwestie: 1) Ik ben al sinds jaar en dag klant van Online, en na een rondgang bij de verschillende providers zie ik nu dat nieuwe klanten blijvend veel minder dan ik betalen bij hetzelfde abonnement. Een andere provider is eigenlijk geen optie, over de kwaliteit van Online ben ik goed te spreken.
Hoe krijg ik de klantenservice zover dat ik mijn abonnement voor een lagere prijs krijg? Simpelweg dreigen dat ik anders naar Tele2 overstap? En nee, opzeggen en een maand later weer aangesloten worden is ook geen optie.
2) Ik wil de Livebox zonder voorwaarden omruilen voor de Speedtouch, heeft iemand dat al gedaan c.q. kan dat?
Hoe krijg ik de klantenservice zover dat ik mijn abonnement voor een lagere prijs krijg? Simpelweg dreigen dat ik anders naar Tele2 overstap? En nee, opzeggen en een maand later weer aangesloten worden is ook geen optie.
2) Ik wil de Livebox zonder voorwaarden omruilen voor de Speedtouch, heeft iemand dat al gedaan c.q. kan dat?
1) Precies. Elke provider wil z'n klanten behouden.. dus als jij wilt opzeggen kunnen hun met een aanbod komen. Stel dat ze geen aanbod voor je hebben tja dan geef je gewoon aan dat je er nog even over na wilt denken voordat je opzegt of je hangt gewoon op
wie niet waagt wie niet wint gevalletje.
2) Nee
2) Nee
1) Om laten zetten per contractsvervaldatum, je hebt nu toch ook een vervaldatum van 1 juli en een maandelijkse opzegmogelijkeid?
Verwijderd
Helaas ik heb ook de ervaring dat ik nu al 4 weken onbereikbaar ben. Ik probeer meerdere keren per week meer informatie los te peuteren wat er nou aan de hand is. Een portering hoort naadloos over te gaan!!Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:40:
[...]
Daar zou best mee te leven zijn, als dit netjes gecommuniceerd zou worden. Dan kan je vooraf de mensen voor wie je bereikbaar moet zijn hiervan op de hoogte stellen. Nu kreeg ik een brief met de mededeling dat het telefoonnummer maximaal 2 uur onbereikbaar zou zijn.
Onderhand ben ik het spuugzat. Ook schijnen er bevestigingsbrieven verstuurd te worden. Helaas komen deze niet bij mij aan. Ook niet na herhaaldelijk vragen of ze deze nogmaals willen versturen!
Ik ben er helemaal klaar mee. Als ze dit niet voor volgende week niet hebben opgelost mogen ze heel de portering terugdraaien. Dan blijf ik wel bij KPN voor mijn telefonie.

Iemand ook problemen met de 706 router met het opslaan van portforwardings?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Zonet weer contact gehad met de helpdesk. Wat blijkt: afgelopen maandag 15-6 heeft de technische dienst een terugkoppeling gegegeven aan de helpdesk. Ik zou nog een gesprek moeten voeren naar een binnenlands nummer..... Ik bel elke week wel een paar keer...
Ik snap uberhaubt dan niet dat ik niet wordt teruggebeld. Ik had nog speciaal mijn mobiele nummer achtergelaten... Dus mijn dossier heeft weer 3 dagen stil gelegen, en daar moet je dan zelf achteraan bellen.
Ik snap uberhaubt dan niet dat ik niet wordt teruggebeld. Ik had nog speciaal mijn mobiele nummer achtergelaten... Dus mijn dossier heeft weer 3 dagen stil gelegen, en daar moet je dan zelf achteraan bellen.
delete
[ Voor 217% gewijzigd door Saven op 18-06-2009 16:19 ]
Ik werd vandaag netjes gebeld of ik mijn abo wilde verlengen met 1 jaar, en 10 euro per maand minder wilde gaan betalen. Ben tevreden over Online dus ben akkoord gegaanTiffanylampje schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:01:
Even een kwestie: 1) Ik ben al sinds jaar en dag klant van Online, en na een rondgang bij de verschillende providers zie ik nu dat nieuwe klanten blijvend veel minder dan ik betalen bij hetzelfde abonnement. Een andere provider is eigenlijk geen optie, over de kwaliteit van Online ben ik goed te spreken.
Verwijderd
Ik heb ook al een tijdje een groot probleem met online telefonie
Tijdje geleden al een nieuwe voeding gekregen omdat de verbinding tijdens het gesperek wegviel en er niet gebeld kon worden, wel na resetten.
Nu kan ik niet meer gebeld worden, dit begon gelijdelijk. Eerst kwam het zo nu en dan, maar nu is het eigenlijk konstant.
Bellen kan wel, maar als ik gebeld wordt krijg ik alleen ruis en de bellende persoon hoort mij wel.
Ook krijg ik bij zo'n verbinding geen nummer meer door.
De lengte tussen de LB en het ISA punt is 1,5 a 2 meter, en tussen de LB en de telefoon is ongeveer 6 meter.
Dit is altijd zo geweest en de problemen waren eerst sporadisch toen geregeld en nu constand.
Zit er aan te denken om een andere provider te nemen
Tijdje geleden al een nieuwe voeding gekregen omdat de verbinding tijdens het gesperek wegviel en er niet gebeld kon worden, wel na resetten.
Nu kan ik niet meer gebeld worden, dit begon gelijdelijk. Eerst kwam het zo nu en dan, maar nu is het eigenlijk konstant.
Bellen kan wel, maar als ik gebeld wordt krijg ik alleen ruis en de bellende persoon hoort mij wel.
De lengte tussen de LB en het ISA punt is 1,5 a 2 meter, en tussen de LB en de telefoon is ongeveer 6 meter.
Dit is altijd zo geweest en de problemen waren eerst sporadisch toen geregeld en nu constand.
Hier hetzelfde. Het aanbod was eigenlijk 24 maanden verlenging en dan een tientje per maand minder betalen. Ik zei dat ik twee jaar aan Online vast zitten te lang vond duren (zeker nu XMS hier in Veenendaal met glasvezel bezig is), en toen werd me 12 maanden verlenging en dan een tientje per maand minder aangeboden.Razer schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:38:
[...]
Ik werd vandaag netjes gebeld of ik mijn abo wilde verlengen met 1 jaar, en 10 euro per maand minder wilde gaan betalen. Ben tevreden over Online dus ben akkoord gegaan
Ik ben ook accoord gegaan.
Schande dat ze je eerst die 24 maanden aan proberen te smeren! 12 maanden is normaal.BBrunekreeft schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:01:
[...]
Hier hetzelfde. Het aanbod was eigenlijk 24 maanden verlenging en dan een tientje per maand minder betalen. Ik zei dat ik twee jaar aan Online vast zitten te lang vond duren (zeker nu XMS hier in Veenendaal met glasvezel bezig is), en toen werd me 12 maanden verlenging en dan een tientje per maand minder aangeboden.
Ik ben ook accoord gegaan.
Ik zal al een tijd bij online, maar had nog een oud abonnement, en heb het nu omgezet naar ADSL extra voor 20 euro per maan (+3 euro draadloze router). Op de site staan allemaal verhalen van blijvend lage prijs enz. dus ging er vanuit dat de prijs 23 euro per maand blijft.
Nu kreeg ik een brief waarin de prijzen enzo stonden, en daarin staat:
Eerste 12 maanden actieprijs van 23 euro per maand, daarna 24 euro per maand.
Ok, het is maar een euro, maar toch raar dat op de site gewoon vermeld staat dat het om een blijvend lage prijs gaat.
En ook nog deze regel: '...u betaalt ook na het eerste jaar dezelfde lage prijs.'
Beetje raar..
Ok, het is maar een euro, maar toch raar dat op de site gewoon vermeld staat dat het om een blijvend lage prijs gaat.
En ook nog deze regel: '...u betaalt ook na het eerste jaar dezelfde lage prijs.'
Beetje raar..
Lekker zelf een draadloze router erachter hangen ipv elke maand blijven betalen voor zon ding
De Livebox is al een router dus zelfs een accesspoint is al voldoende (of een goede PCMCIA kaart die in de livebox werkt).Freaky Gabbur schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:25:
Lekker zelf een draadloze router erachter hangen ipv elke maand blijven betalen voor zon ding
ik zit zelf weliswaar bij Alice en mijn ouders ook maar daar kwamen we erachter dat er bij draagbare telefoons (DECT) je soms een DECT filter ertussen moet plaatsen om je telefoon goed te laten werken. Probeer anders eerst eens een oude telefoon (met snoer) eraan te koppelen en te kijken of dan wel goed werkt als dat het geval is dan moet een DECT filter uitkomst bieden. Wij konden er gratis een krijgen van de provider Alice of dat bij Online ook zo is weet ik niet.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:05:
Ik heb ook al een tijdje een groot probleem met online telefonie![]()
Denk dat het in de modemhuur zit, kost een euro normaal. Misschien is het nu een actie en moet je volgend jaar wel voor je modem betalen. Het ADSL zelf zal dezelfde prijs blijven.robinmos schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:06:
Ik zal al een tijd bij online, maar had nog een oud abonnement, en heb het nu omgezet naar ADSL extra voor 20 euro per maan (+3 euro draadloze router). Op de site staan allemaal verhalen van blijvend lage prijs enz. dus ging er vanuit dat de prijs 23 euro per maand blijft.
Beetje raar..
Nope, dit staat in de voorwaarden:TCP_IP schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:29:
[...]
Denk dat het in de modemhuur zit, kost een euro normaal. Misschien is het nu een actie en moet je volgend jaar wel voor je modem betalen. Het ADSL zelf zal dezelfde prijs blijven.
'De normale abonnementsprijs voor ADSL Extra bedraagt € 20 per maand (€ 19 + € 1 modemhuur).'
Maar ik heb het vandaag maar even aan Online gevraagd, en die zeiden dat het na een jaar maandelijks opzegbaar wordt, en dat je daarom die 1 euro extra betaald. Aan het eind van het jaar bellen ze je op, om te vragen of je het nog een jaar ofzo wilt verlengen. Dan betaal je wel die 'blijvend lage prijs' zonder die ene euro extra dus.. Beetje raar dat je hier verder niets over terugvind op de site.
Gevonden Hardware reset doe wonderen.....johnnyb20 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:38:
Nee Wouter Rebel.
Uit de handleiding:
Hardware reset Proceed as follows:
1 Make sure the SpeedTouch™ is turned on.
2 Use a pen or an unfolded paperclip to push the recessed reset button on the
back panel. The reset button is marked with a red circle. Push it until the power
LED lights red - this will take about 7 seconds.
Kijk dat turn on wask ff vergeten.... jij waarschijnlijk ook
Ik heb de Speedtouch 706 en kwam er via de webinterface ook ineens niet meer in. Vanmiddag heb ik 'm hard gereset (met paperclip). Wat opvalt is dat de standaardgebruiker ineens geen "orange" meer heet maar "online". Blijkbaar hebben ze inderdaad van afstand de configuratie aangepast.
Op zich ben ik best tevreden over Online, maar dat ze de Speedtouch zo hebben dichtgetimmerd dat je niet eens Dynamic DNS kan gebruiken vind ik wel erg flauw. Na dit jaar gaat Online er bij mij dus weer uit, jammer.
Op zich ben ik best tevreden over Online, maar dat ze de Speedtouch zo hebben dichtgetimmerd dat je niet eens Dynamic DNS kan gebruiken vind ik wel erg flauw. Na dit jaar gaat Online er bij mij dus weer uit, jammer.
Ik kan nog wel bij m'n webinterface komen, maar op een of andere manier weigert de Speedtouch een UDP port (18239) te forwarden. Ik heb alles prima ingesteld (nog nagekeken via portforward.com), maar als ik later check met het programma van portforward.com blijkt de UDP forward niet te werken. Iemand een idee?
Een TCP port forward blijkt overigens wel te werken.
http://portforward.com/en...eedtouch780v6/default.htmWouter Rebel schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:21:
Ik kan nog wel bij m'n webinterface komen, maar op een of andere manier weigert de Speedtouch een UDP port (18239) te forwarden. Ik heb alles prima ingesteld (nog nagekeken via portforward.com), maar als ik later check met het programma van portforward.com blijkt de UDP forward niet te werken. Iemand een idee?
Gaat daar over een 780 misschien heb der wat aan.
Tomson 760 kan ik niet vinden.
Verwijderd
Kreeg vanochtend de volgende mail (let op: ik heb het probleem 08-06-2009 gemeld, 4 dagen eerder dan ze in de mail noemen):
Geachte heer ...,
Volgens onze gegevens heeft u op 12-6-2009 contact gehad met een van de
medewerkers van onze klantenservice. Deze medewerker heeft geconstateerd
dat u eentechnisch probleem heeft. Hiervoor is een zogenaamde case
aangemaakt. Een case is een opdracht voor de technische dienst om uw
probleem op te lossen.
Onze technische afdeling onderzoekt momenteel uw probleem. Hou er
rekening mee dat het oplossen van een dergelijk probleem gemiddelde
ongeveer 14 dagen in beslag neemt. Tot het moment dat wij een reactie
terugkrijgen van de technische afdeling kunnen wij u helaas geen andere
informatie verschaffen. Zodra het probleem is opgelost nemen wij direct
contact met u op.
Met vriendelijke groeten,
-----------
Ze laten je dus, zonder daar iets over te zeggen, bijna 3 weken zonder je telefoonnummer zitten!
Geachte heer ...,
probleem op te lossen.
contact met u op.
-----------
Ze laten je dus, zonder daar iets over te zeggen, bijna 3 weken zonder je telefoonnummer zitten!
Nadat ik m'n portforward had ingesteld, heb ik gisteren de settings voor de zekerheid nagelopen aan de hand van bovengenoemde instructie. Alles is correct ingesteld, alleen blijft de poort op een of ander manier gesloten. Heel vreemd.hetnet schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 08:53:
[...]
http://portforward.com/en...eedtouch780v6/default.htm
Gaat daar over een 780 misschien heb der wat aan.
Tomson 760 kan ik niet vinden.
M'n firewall (Eset Smart Security) is correct ingesteld. Heb gisteren de Livebox gewisseld voor de Speedtouch (met de Livebox werkte alles perfect). Vervolgens het nieuwe netwerk gedetecteerd en ik deze aangewezen heb als thuisnetwerk. De rules heb ik al tijden geleden gemaakt in Eset (en uiteraard gisteren even gecheckt). Je zou verwachten dat het probleem dus niet aan de Eset ligt.
Dit is dus gewoon een standaard mail van ze.Ik heb tig van die dingen in me mailbox gehad.En telkens gebeurde er niets.Dat was dus voor mij de rede om Orange(toen nog) via het gewone 020 nummer te benaderen en gewoon meerdere keren aangedrongen om iemand te spreken die niet van de eerste lijns helpdesk was.Dat lukte gelukkig en heb na ruim 2 maanden ellende van de zooi af kunnen komen.Kostte me wel weer 50 euro om een nieuwe lijn bij KPN aan te vragen,maar dat beter dan OnlineVerwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:06:
Kreeg vanochtend de volgende mail (let op: ik heb het probleem 08-06-2009 gemeld, 4 dagen eerder dan ze in de mail noemen):
Geachte heer ...,
probleem op te lossen.
contact met u op.
-----------
Kijk eens in je "Gebeurtenisregistratie" misschien dat je daar wat wijzer wordt.Wouter Rebel schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 11:18:
[...]
Nadat ik m'n portforward had ingesteld, heb ik gisteren de settings voor de zekerheid nagelopen aan de hand van bovengenoemde instructie. Alles is correct ingesteld, alleen blijft de poort op een of ander manier gesloten. Heel vreemd.
M'n firewall (Eset Smart Security) is correct ingesteld. Heb gisteren de Livebox gewisseld voor de Speedtouch (met de Livebox werkte alles perfect). Vervolgens het nieuwe netwerk gedetecteerd en ik deze aangewezen heb als thuisnetwerk. De rules heb ik al tijden geleden gemaakt in Eset (en uiteraard gisteren even gecheckt). Je zou verwachten dat het probleem dus niet aan de Eset ligt.
Onterechte facturatie PC Veiligheidspakket, want dat is gratis (voor nieuwe klanten in ieder geval).
Ik heb ook nog een akkefietje met online, net een nieuw abonnement afgesloten en nog vóór de portering al een factuur ontvangen over het PC Veiligheidspakket. (dat is in principe logisch want dat kun je vanaf dag 1 al downloaden en gebruiken) Volgens de voorwaarden is dat gratis, en dus direct gebeld. Gingen ze direct aanpassen. De medewerker zei wel dat er meer problemen met de facturering van dat pc veiligheidspakket waren. Kijk dus even in je 'mijn online' en let op of er niet onterecht een bedrag wordt afgeschreven.
Ik heb ook nog een akkefietje met online, net een nieuw abonnement afgesloten en nog vóór de portering al een factuur ontvangen over het PC Veiligheidspakket. (dat is in principe logisch want dat kun je vanaf dag 1 al downloaden en gebruiken) Volgens de voorwaarden is dat gratis, en dus direct gebeld. Gingen ze direct aanpassen. De medewerker zei wel dat er meer problemen met de facturering van dat pc veiligheidspakket waren. Kijk dus even in je 'mijn online' en let op of er niet onterecht een bedrag wordt afgeschreven.
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Verwijderd
Beste Tbelder,Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:08:
[...]
Helaas ik heb ook de ervaring dat ik nu al 4 weken onbereikbaar ben. Ik probeer meerdere keren per week meer informatie los te peuteren wat er nou aan de hand is. Een portering hoort naadloos over te gaan!!
Onderhand ben ik het spuugzat. Ook schijnen er bevestigingsbrieven verstuurd te worden. Helaas komen deze niet bij mij aan. Ook niet na herhaaldelijk vragen of ze deze nogmaals willen versturen!
Ik ben er helemaal klaar mee. Als ze dit niet voor volgende week niet hebben opgelost mogen ze heel de portering terugdraaien. Dan blijf ik wel bij KPN voor mijn telefonie.![]()
Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen?
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Verwijderd
2,5 week zonder telefoonnummer. Ik ga maar een klachtenbrief naar de OPTA sturen. Als iedereen die deze problemen ondervindt dit doet, dan worden ze misschien gedwongen om nummerportering voortaan beter te laten verlopen...
Mijn rechtsbijstandverzekering is momenteel de mogelijkheden voor het eisen van schadevergoeding aan het bekijken.
Ik wil gewoon mijn nummer!
Mijn rechtsbijstandverzekering is momenteel de mogelijkheden voor het eisen van schadevergoeding aan het bekijken.
Ik wil gewoon mijn nummer!
Ik heb sinds gisteren Online ADSL+Bellen en het is nu nog even wachten dat mijn nummer wordt overgezet. Ik heb wel gisteren even naar belgie gebeld en ik kreeg te horen dat er een behoorlijke echo op de lijn zat.
Nu hoorde ik de echo niet dus misschien is het iets tijdelijks geweest maar ik hoop niet dat er veel van dit soort problemen zijn met telefonie? Hoe zijn de ervaringen met het bellen naar het buitenland?
Ander vraagje, heeft er iemand een username/password voor de Speedtouch 706? Na een dag krijg ik meteen een inlog scherm als ik naar 192.168.1.254 surf, ik zou graag poorten willen forwarden en de status van het modem willen uitlezen.
Nu hoorde ik de echo niet dus misschien is het iets tijdelijks geweest maar ik hoop niet dat er veel van dit soort problemen zijn met telefonie? Hoe zijn de ervaringen met het bellen naar het buitenland?
Ander vraagje, heeft er iemand een username/password voor de Speedtouch 706? Na een dag krijg ik meteen een inlog scherm als ik naar 192.168.1.254 surf, ik zou graag poorten willen forwarden en de status van het modem willen uitlezen.
[ Voor 22% gewijzigd door Aalard99 op 25-06-2009 12:54 ]
Nee, bij mij iig niet. Ben 3 weken geleden overgestapt.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:48:
Maakt het wat uit als ik van telfort overstap naar online qua snelheid en ping?
Bij Telfort synct de Zyxel op 16Mbit en klapte er 3 keer per dag uit.
Bij Online synct de Speedtouch op 13Mbit en is stabiel. Enige wat irritant is dat je van Online geen admin rechten van je modem interface krijgt, en je geen eigen modem kan gebruiken als je ook VOIP van ze afneemt. Nu kan ik namelijk niet m'n FritzBox 7270 gebruiken als hoofdmodem, maar gebruik ik die als veredelde wifi switch xD
Bij Online synct de Speedtouch op 13Mbit en is stabiel. Enige wat irritant is dat je van Online geen admin rechten van je modem interface krijgt, en je geen eigen modem kan gebruiken als je ook VOIP van ze afneemt. Nu kan ik namelijk niet m'n FritzBox 7270 gebruiken als hoofdmodem, maar gebruik ik die als veredelde wifi switch xD
Kwam jij je webinterface niet meer in, doordat er ineens een login + ww gevraagd werd (zoals ik op dit moment heb) of was er iets anders aan de hand?Trema schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:35:
Ik heb de Speedtouch 706 en kwam er via de webinterface ook ineens niet meer in. Vanmiddag heb ik 'm hard gereset (met paperclip). Wat opvalt is dat de standaardgebruiker ineens geen "orange" meer heet maar "online". Blijkbaar hebben ze inderdaad van afstand de configuratie aangepast.
Als het eerste het geval was, dan ga ik de hard reset ook eens proberen. Ik wil nog een additionele poort forwarden en kom er met geen mogelijkheid in.
Ik heb de ST706 naar aanleiding van zijn bericht ook deze week even "restored naar factory defaults".
Ik kon na bootup en herconfiguratie door Online (kan je zien in logs "TR69 configuration file received" ofzo) er gewoon nog in, nu ook nog steeds...
Ik kon na bootup en herconfiguratie door Online (kan je zien in logs "TR69 configuration file received" ofzo) er gewoon nog in, nu ook nog steeds...
Ok, thanks voor de informatie. Vanmiddag ook maar even een hard reset doen dan.
Ik neem aan dat de Online herconfiguratie automatisch gaat? Gewoon een kwestie van je modem aanzetten en even geduld hebben?
Ik neem aan dat de Online herconfiguratie automatisch gaat? Gewoon een kwestie van je modem aanzetten en even geduld hebben?
Ja. Dat doet ie trouwens bij elke reset, ook een soft-reset vanuit de web-interface.
Ik heb sinds vandaag ook online.... 
Snelheid zou hoger liggen dan de ±1200-1280kb/s range (bytes, geen bits) die ik met Telfort haalde. Nee dus. Ik haal nu een haast constante 1006kb/s.
Knijpt Online af?! Ik bedoel, de koperdraad naar de centrale is niet veranderd of zo hoor.
Snelheid zou hoger liggen dan de ±1200-1280kb/s range (bytes, geen bits) die ik met Telfort haalde. Nee dus. Ik haal nu een haast constante 1006kb/s.
Knijpt Online af?! Ik bedoel, de koperdraad naar de centrale is niet veranderd of zo hoor.
Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com
de modems van online zijn gewoon van een superslechte kwaliteit zelfs mensen die maar 300m van de centrales wonen komen niet in de buurt van de 20 mbit.Ariejan schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:49:
Ik heb sinds vandaag ook online....
hoogste gemelde waardes op het forums zijn de laatste tijd rond de 12-13mbit.
online is niet voor niets de goedkoopste van nederland. leveren ook de minste snelheid en kwaliteit.
Hier wat hogerhoogste gemelde waardes op het forums zijn de laatste tijd rond de 12-13mbit.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17916 Kb
Afname Dichtbij : 15.4 (dB)
Ver weg : 3.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 16 (dB)
HEC-teller 471
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 50
ES-teller van 1 dag 0
Hi Ariejan, jij ook nieuw bij online? Jij ook tevreden over de makkelijke installatie?
Ik had hiervoor KPN IPB en qua bedrading had ik alles in orde. Voor Online dus een kwestie van kabeltjes overzetten en klaar.
Mijn Online installatie cd kapte er halverwege mee in mijn Windows 7 RC laptopje. Geen idee waar het fout ging. Anyway, zonder die cd kreeg ik internet ook werkend, ook op Windows XP. (volgens mij doet dat niks meer dan dhcp instellen op je pc/laptop)
Telefonie lijkt ook prima te zijn.
Zit nu in ieder geval op zo'n 530kB/s (20mbit abo, maar max 8mbit ivm kpn-koper in de straat). In verhouding tot mijn KPN IPB met 167kB/s is dat dus al een hele verbetering.
Ik had hiervoor KPN IPB en qua bedrading had ik alles in orde. Voor Online dus een kwestie van kabeltjes overzetten en klaar.
Mijn Online installatie cd kapte er halverwege mee in mijn Windows 7 RC laptopje. Geen idee waar het fout ging. Anyway, zonder die cd kreeg ik internet ook werkend, ook op Windows XP. (volgens mij doet dat niks meer dan dhcp instellen op je pc/laptop)
Telefonie lijkt ook prima te zijn.
Zit nu in ieder geval op zo'n 530kB/s (20mbit abo, maar max 8mbit ivm kpn-koper in de straat). In verhouding tot mijn KPN IPB met 167kB/s is dat dus al een hele verbetering.
Ik had in het verleden een wachtwoord ingesteld (zou iedereen moeten doen, imho). Ik kreeg dus altijd al een login/wachtwoord-window. Alleen werkte de combinatie orange/***** ineens niet meer.Wouter Rebel schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:16:
[...]
Kwam jij je webinterface niet meer in, doordat er ineens een login + ww gevraagd werd (zoals ik op dit moment heb) of was er iets anders aan de hand?
Als het eerste het geval was, dan ga ik de hard reset ook eens proberen. Ik wil nog een additionele poort forwarden en kom er met geen mogelijkheid in.
Even hier ook melden dat alles keurig netjes geregeld is, werd vandaag gebeld na gisteravond pas weer dit topic te hebben en gezien en m'n klantnummer te hebben door gePMd. Telefonie is uit het abonnement en ik betaal voortaan het nieuwe tarief.Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:05:
[...]
Beste LEiPiE,
Netjes afgehandeld (alleen jammer dat dat naar aanleiding van dit topic is, ik had er al eerder over gemaild, maar goed, opgelost
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Nog sterker... het doet niks meer als rare online logo's installeren op je pc.Barleone schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:59:
(volgens mij doet dat niks meer dan dhcp instellen op je pc/laptop)
DHCP wordt gedaan door het modem/livebox en je pc of laptop heeft daar niks mee te maken.
Je kan dus internet op zonder dat je die cd hebt gebruikt
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Beetje krom verwoord van mij (dhcp instellen), maar ik denk wel dat het de static-ip settings worden gewist door de cd.DennusB schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:46:
Nog sterker... het doet niks meer als rare online logo's installeren op je pc.
DHCP wordt gedaan door het modem/livebox en je pc of laptop heeft daar niks mee te maken.
Je kan dus internet op zonder dat je die cd hebt gebruikt
Verder wil ik even vermelden dat ik gisteren (nieuwe online aansluiting) nog wel op 192.168.1.254 kon komen, maar vandaag wordt mij ineens om een user/ww gevraagd. Zijn er mensen die inmiddels hebben uitgevogeld wat de credentials zijn?
[ Voor 20% gewijzigd door Barleone op 01-07-2009 22:01 . Reden: kan niet meer op de beheerinterface komen ]
ja..... met rechtgebogen paperclip je reset knopje 7sec ingedrukhouden, wel met de stroom erop, daarna wachten tot modem weer is opgestart en dan werkt 192.168.1.254 weerBarleone schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:55:
..]
Beetje krom verwoord van mij (dhcp instellen), maar ik denk wel dat het de static-ip settings worden gewist door de cd.
Verder wil ik even vermelden dat ik gisteren (nieuwe online aansluiting) nog wel op 192.168.1.254 kon komen, maar vandaag wordt mij ineens om een user/ww gevraagd. Zijn er mensen die inmiddels hebben uitgevogeld wat de credentials zijn?
Sinds vandaag kan ik opeens niet meer in mijn speedtouch; ik moet wachtwoord/gebruikersnaam invoeren? Veel mensen hebben dit probleem zie ik op het gebruikers.eu forum.... Is hier een workaround voor?
wtf... volgens mij moet ik beter lezen... even resetten dus
wtf... volgens mij moet ik beter lezen... even resetten dus
[ Voor 15% gewijzigd door maarud op 02-07-2009 00:34 ]
Tnx hetnet, dat werkt had ik inmiddels gemerkt. Zag je reply nu pas 
Correctie: reset indrukken totdat de powerLED rood is. Dan loslaten, de ST706 doet nu zijn reset.
Echter ik zit nog met het volgende: ik kom niet in http://192.168.1.254/cgi/b/ras/ov/
Dat moet de pagina zijn voor remote access. Daar vraagt de ST706 weer netjes om een user/pass
En geen idee wat dat mag zijn. De standaard thomson administrator/blanco werkt iig niet.
Nu mijn meest belangrijke probleem:
Ik download maar met +/- 90kB/s Dat zou volgens onderstaande 5184kbps rond de 648kB/s moeten liggen.
Wat zie ik over het hoofd, of wat is er mis?
Ik heb een 50mb bin gedownload van http://speedtest.tweakdsl.nl
Ik heb ook www.speedtest.nl geprobeerd. Allemaal rond de 90 kB/s.
Eergisteren 30juni (de dag van oplevering en aansluiting) haalde ik nog 512kB/s. Dat is ook niet alles, maar toch een heel stuk beter.
Hier een status tabelletje uit mijn ST706 beheerinterface, misschien lezen kenners hier iets bijzonders aan af? Want ik heb er de ballen verstand van, en daarmee kom ik dus niet verder.
Correctie: reset indrukken totdat de powerLED rood is. Dan loslaten, de ST706 doet nu zijn reset.
Echter ik zit nog met het volgende: ik kom niet in http://192.168.1.254/cgi/b/ras/ov/
Dat moet de pagina zijn voor remote access. Daar vraagt de ST706 weer netjes om een user/pass
En geen idee wat dat mag zijn. De standaard thomson administrator/blanco werkt iig niet.
Nu mijn meest belangrijke probleem:
Ik download maar met +/- 90kB/s Dat zou volgens onderstaande 5184kbps rond de 648kB/s moeten liggen.
Wat zie ik over het hoofd, of wat is er mis?
Ik heb een 50mb bin gedownload van http://speedtest.tweakdsl.nl
Ik heb ook www.speedtest.nl geprobeerd. Allemaal rond de 90 kB/s.
Eergisteren 30juni (de dag van oplevering en aansluiting) haalde ik nog 512kB/s. Dat is ook niet alles, maar toch een heel stuk beter.
Hier een status tabelletje uit mijn ST706 beheerinterface, misschien lezen kenners hier iets bijzonders aan af? Want ik heb er de ballen verstand van, en daarmee kom ik dus niet verder.
Uptime: | 0 days, 1:16:42 |
Modulation: | G.992.1 annex A |
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: | 864 / 5.184 |
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: | 1,44 / 12,88 |
Output Power (Up/Down) [dBm]: | 11,5 / 19,5 |
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: | 18,0 / 33,0 |
SN Margin (Up/Down) [dB]: | 6,0 / 6,5 |
Vendor ID (Local/Remote): | TMMB / ALCB |
Loss of Framing (Local/Remote): | 0 / 0 |
Loss of Signal (Local/Remote): | 0 / 0 |
Loss of Power (Local/Remote): | 0 / 0 |
Loss of Link (Remote): | 0 |
Error Seconds (Local/Remote): | 0 / 0 |
FEC Errors (Up/Down): | 0 / 0 |
CRC Errors (Up/Down): | 0 / 4 |
HEC Errors (Up/Down): | 0 / 1 |
[ Voor 82% gewijzigd door Barleone op 02-07-2009 16:51 ]
valt ook wel mee, ik woon 800 meter van de centrale af en ben ingetraind op 17986kbps (rond de 1990-2000KB/s bij downloaden).Mili schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:25:
[...]
de modems van online zijn gewoon van een superslechte kwaliteit zelfs mensen die maar 300m van de centrales wonen komen niet in de buurt van de 20 mbit.
hoogste gemelde waardes op het forums zijn de laatste tijd rond de 12-13mbit.
online is niet voor niets de goedkoopste van nederland. leveren ook de minste snelheid en kwaliteit.
Kan dus niet klagen
Mijn voip ligt er uit. Ik houdt hier even wat gebeurtenissen bij. Wellicht dat iemand anders daar zijn voordeel mee kan doen.
Gegevens:
- aansluiting sinds 30 juni 2009. 2 dagen prima kunnen bellen.
- Thomson ST706 (zonder wireless)
Time Message
01:30:30 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69
01:30:23 (since last boot) CONFIGURATION saved by user (/dl/user.ini)
01:30:04 (since last boot) VOIP: Recv 200 OK
01:30:04 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
01:30:04 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized
01:30:02 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): enabled rules
01:30:02 (since last boot) FIREWALL replay check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 81.xxx.xxx.xxx Dst ip: 129.192.112.23 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable
01:30:02 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
01:30:02 (since last boot) FIREWALL event (1 of 2): disabled rules
01:30:02 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69
01:30:00 (since last boot) [CWMP_DOWNLOAD] Config download: saving using filename '/dl/cwmp_tmp.sts'
01:29:28 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69
01:29:28 (since last boot) VOIP: Recv 200 OK
01:29:27 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
01:29:27 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized
01:29:18 (since last boot) VOIP: Recv 403 Forbidden
01:29:18 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
Gegevens:
- aansluiting sinds 30 juni 2009. 2 dagen prima kunnen bellen.
- Thomson ST706 (zonder wireless)
- Vanmorgen voip-lampje uit.
- 192.168.1.254 meld continue pogingen om voip te starten: en 2 tellen later
VOIP: Send REGISTER
VOIP: Recv 403 Forbidden
- Gebeld met Online. Tip: nieuwe kabel van isra-punt (lasdop) naar modem.
- Andere tip: reset: reset indrukken totdat powerlampje rood brand. Daarna los, modem gaat resetten en eventueel updaten vanaf internet.
- Helaas probleem nog niet opgelost.
- Weer gebeld met online. Probleem niet opgelost. Mijn lijntje schijnt veel ruis te hebben
Schommelende waarden. Binnen 3-8 werkdagen krijg ik meer info.
- Ik hang de telefoon op en zie mijn event-log ineens VOIP 200 OK geven. Die knar van online heeft stiekem toch iets geprobeerd, en het werkt. Hieronder mijn log (lees van onder naar boven) dus vanaf het moment dat die kerel simsalabim deed:
Time Message
01:30:30 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69
01:30:23 (since last boot) CONFIGURATION saved by user (/dl/user.ini)
01:30:04 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized
01:30:02 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): enabled rules
01:30:02 (since last boot) FIREWALL replay check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 81.xxx.xxx.xxx Dst ip: 129.192.112.23 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable
01:30:02 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
01:30:02 (since last boot) FIREWALL event (1 of 2): disabled rules
01:30:02 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69
01:30:00 (since last boot) [CWMP_DOWNLOAD] Config download: saving using filename '/dl/cwmp_tmp.sts'
01:29:28 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69
01:29:28 (since last boot) VOIP: Recv 200 OK
01:29:27 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized
01:29:18 (since last boot) VOIP: Recv 403 Forbidden
01:29:18 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
- Kan iemand mij vertellen wat die beste meneer van online heeft gedaan?
- PS: Tussen de regels door werd me verteld dat er speedtouch modems met fabrieksfouten zijn.
[ Voor 80% gewijzigd door Barleone op 02-07-2009 14:39 ]
1) Nee sorry dat kan ik niet, snap allereerst niet helemaal wat er gebeurd is, ten tweede ga ik geen dingen zeggen waar ik geen verstand van hebBarleone schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:33:
- Kan iemand mij vertellen wat die beste meneer van online heeft gedaan?
- PS: Tussen de regels door werd me verteld dat er speedtouch modems met fabrieksfouten zijn.
2) Dat wil ik ook wel eens weten. We hebben tegenwoordig steeds vaker last van "een dode lijn" wanneer we gebeld worden. Wil eik de vervanger van de Livebox eisen, anders stappen we over (dat kan vanaf nu).
Heeft iemand al een nieuwe "Livebox" ontvangen?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Zoals je kunt lezen heb ik een splinternieuwe thomson st706. dat is voor zover ik weet geen livebox. helaas heb ik hiermee dus ook een dode lijn, en schommelende snelheden. ik weet niet hoe erg het bij jou is, maar ik zou eerst de kat uit de boom kijken.
Wij hebben dat hier dus ook met die Livebox. Internet is wel stabiel, maar die telefoon knalt er de hele tijd uit. Uiteindelijk bleven ze bij Online volhouden dat ''het kabeltje naar het ISRA-punt defect was'' en stuurden ze een monteur. Dit hielp niet, totdat we een nieuwe Livebox kregen.Matis schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:47:
[...]
1) Nee sorry dat kan ik niet, snap allereerst niet helemaal wat er gebeurd is, ten tweede ga ik geen dingen zeggen waar ik geen verstand van heb
2) Dat wil ik ook wel eens weten. We hebben tegenwoordig steeds vaker last van "een dode lijn" wanneer we gebeld worden. Wil eik de vervanger van de Livebox eisen, anders stappen we over (dat kan vanaf nu).
Heeft iemand al een nieuwe "Livebox" ontvangen?
Sorry dat ik het hier zeg, maar die Liveboxes zijn echt troep..
BIJ MIJ ZEKER WEL!!Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:48:
Maakt het wat uit als ik van telfort overstap naar online qua snelheid en ping?
Ik ben vandaag over van telfort naar online en ik heb nu een verbinding van rond de 500KB terwijl ik bij telfort 1.3MB tot soms 1.4MB snelheid haalde, terwijl ik gewoon hier nog zit en de centrale is ook niet verplaatst..
DUS NIET DOEN!!
BTW ik heb ook telefonie met nummerbehoud, maar nummerbehoud is NIET DOORGEVOERD.. AAAAARRRG!!
Dus ik zit nu met 2 nummers die allebei een abonnement aan gekleefd zit..

Zeg wat of zeg niks..
Zijn er mensen die op dit moment problemen ondervinden met hun Online ADSL verbinding? Sinds ik thuis ben valt mijn internet echt om de paar minuten weg. Ik heb modem al gereset en noem maar op. Maar zou niet weten wat het is op moment. Heb nog een oude livebox. Het is hier binnen wel ontzettend warm maar daar zouden ze opzich wel tegen moeten kunnen. (lijn sync valt trouwens niet weg)
Mijn verbinding klapt er nu niet steeds uit in ieder geval.
Ik zou even contact opnemen, beide zaken zijn te verhelpen lijkt me.ThaOdie schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:23:
[...]
BIJ MIJ ZEKER WEL!!![]()
Ik ben vandaag over van telfort naar online en ik heb nu een verbinding van rond de 500KB terwijl ik bij telfort 1.3MB tot soms 1.4MB snelheid haalde, terwijl ik gewoon hier nog zit en de centrale is ook niet verplaatst..![]()
DUS NIET DOEN!!![]()
BTW ik heb ook telefonie met nummerbehoud, maar nummerbehoud is NIET DOORGEVOERD.. AAAAARRRG!!
Dus ik zit nu met 2 nummers die allebei een abonnement aan gekleefd zit..![]()
![]()
Bekabeld of via Wifi? Werkt het op een andere pc/laptop wel goed? Word je stroomadapter erg heet?WeAreLegion schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:55:
Zijn er mensen die op dit moment problemen ondervinden met hun Online ADSL verbinding? Sinds ik thuis ben valt mijn internet echt om de paar minuten weg. Ik heb modem al gereset en noem maar op. Maar zou niet weten wat het is op moment. Heb nog een oude livebox. Het is hier binnen wel ontzettend warm maar daar zouden ze opzich wel tegen moeten kunnen. (lijn sync valt trouwens niet weg)
Bekabeld, heb geen andere pc/laptop, maar me 360 heeft ook geen internet, stroomadapter valt wel mee en er staat nu een fan opgericht dus die is zoiezo vrij koel. Maar goed hij blijft het doen. Kijk morgen ochtend wel even of het dan nog zo is.Oppie schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:39:
[...]
Bekabeld of via Wifi? Werkt het op een andere pc/laptop wel goed? Word je stroomadapter erg heet?
Aangezien ik nog geen post ben tegengekomen over de snelheid van de routers die ze bij Online gebruiken wil ik hier mijn post eens aan besteden, het is dus zo dat ik hier alles behalve snelheid heb. Pingen naar mijn eigen server kost al 121ms terwijl de fout niet bij mij ligt.
Ik heb dus zoals gewoonlijk de klantenservice gebeld en daar even mijn beklaag gedaan, ik kreeg meteen een reactie terug dat het wel aan ons netwerk lag en dat de livebox op het IRSA punt moest worden aangesluiten (hoe kan je een livebox er op aansluiten als je niet zo'n punt hebt). Dus toen had ik daar alweer een discussie over gekregen, uiteindelijk mijn gelijk gekregen en toen kon de pret beginnen. De livebox moest worden vervangen.. Ja dan weet je het al wel weer, vervangen en kijken of die dan sneller / beter is. Ik dus alles hier aansluiten en ja hoor, mijn gedachten kwamen weer eens goed uit.
Voordat wij de livebox hebben vervangen hadden we nog 13498 Kb tot onze beschikking en nu nog maar 11988 Kb, na een poos wat te hebben gereset werd het alleen maar slechter en heb dus weer gebeld. Het lag dus toen echt aan onze bekabeling hier en toen kon het feest (weeral) opnieuw beginnen.
Ik dus alles in huis van het internet te hebben gehaald en ja hoor, ze hadden weer geen gelijk, alles bleef precies hetzelfde. Ik dus weer bellen en toen begon het weer opnieuw, het lag dus weer aan de livebox en die moest opnieuw worden vervangen. Ik kwam dus met de suggestie om met de speedtouch te gaan ruilen van hun (de nieuwe standaard modem) maar nee, het moest nog een livebox worden, dus weer hetzelfde verhaal steeds maar blijven herhalen totdat je in feite ophoudt te bellen met ze.
Na een tip van een goede vriend van me heb ik dus een tracert uitgevoerd naar mijn server, daar kon je dus duidelijk in zien dat het toch echt aan Online en haar routers lag in plaats van aan onze lijn. (Onze lijn mag wel heel oud zijn, maar het (is) was toch genoeg om er nog even 13000 Kb er uit te persen).
Dus hier zit ik nu met een verbinding die zo sloom verbinding maakt met m'n server, ik heb dus uit frustratie naar mijn hoster gebeld en daar heb ik ook eens mee gesproken en die zei dat dit een vaak voorkomend probleem van Online is, dat ze hun zaakjes niet voor elkaar hebben. Nou daar zit ik dan als teleurgestelde klant met een slome internetverbinding.. Ben inmiddels 5 jaar online klant en tot die tijd was me internet verbinding gewoon goed, lekker snel en ga maar door.
Ik weet dus niet wat er fout is gegaan met hun migratie maar het komt in mijn ogen niet goed over. Geef mij maar weer de oude Wanadoo waar de support wat beter naar je luisterde. Maar goed, dat is 'vroeger', hopelijk worden ze weer zoals toen, wie zal het zeggen
Verder om ook nog even mijn 'tracelog' te laten zien:
Zoals jullie hierboven kunnen zien begint de vertraing bij '10ge-online.xmr16-1.ams5.as5580.net' en daarna gaat het steeds verder totdat ik éénmaal bij de server ben zie je daar ongeveer mijn actule 'ping'. Als iemand tips / tricks / advies heeft hoor ik het graag!
Edit: Voordat ik het vergeet wat voor apparaten aan het internet hangen, we hebben hier een PS2 / Xbox / Xbox 360 / Wii / 2 computers / 1 server / router allemaal aan het internet hangen (mocht dat verschil uitmaken).
Bij voorbaat dank!
Ik heb dus zoals gewoonlijk de klantenservice gebeld en daar even mijn beklaag gedaan, ik kreeg meteen een reactie terug dat het wel aan ons netwerk lag en dat de livebox op het IRSA punt moest worden aangesluiten (hoe kan je een livebox er op aansluiten als je niet zo'n punt hebt). Dus toen had ik daar alweer een discussie over gekregen, uiteindelijk mijn gelijk gekregen en toen kon de pret beginnen. De livebox moest worden vervangen.. Ja dan weet je het al wel weer, vervangen en kijken of die dan sneller / beter is. Ik dus alles hier aansluiten en ja hoor, mijn gedachten kwamen weer eens goed uit.
Voordat wij de livebox hebben vervangen hadden we nog 13498 Kb tot onze beschikking en nu nog maar 11988 Kb, na een poos wat te hebben gereset werd het alleen maar slechter en heb dus weer gebeld. Het lag dus toen echt aan onze bekabeling hier en toen kon het feest (weeral) opnieuw beginnen.
Ik dus alles in huis van het internet te hebben gehaald en ja hoor, ze hadden weer geen gelijk, alles bleef precies hetzelfde. Ik dus weer bellen en toen begon het weer opnieuw, het lag dus weer aan de livebox en die moest opnieuw worden vervangen. Ik kwam dus met de suggestie om met de speedtouch te gaan ruilen van hun (de nieuwe standaard modem) maar nee, het moest nog een livebox worden, dus weer hetzelfde verhaal steeds maar blijven herhalen totdat je in feite ophoudt te bellen met ze.
Na een tip van een goede vriend van me heb ik dus een tracert uitgevoerd naar mijn server, daar kon je dus duidelijk in zien dat het toch echt aan Online en haar routers lag in plaats van aan onze lijn. (Onze lijn mag wel heel oud zijn, maar het (is) was toch genoeg om er nog even 13000 Kb er uit te persen).
Dus hier zit ik nu met een verbinding die zo sloom verbinding maakt met m'n server, ik heb dus uit frustratie naar mijn hoster gebeld en daar heb ik ook eens mee gesproken en die zei dat dit een vaak voorkomend probleem van Online is, dat ze hun zaakjes niet voor elkaar hebben. Nou daar zit ik dan als teleurgestelde klant met een slome internetverbinding.. Ben inmiddels 5 jaar online klant en tot die tijd was me internet verbinding gewoon goed, lekker snel en ga maar door.
Ik weet dus niet wat er fout is gegaan met hun migratie maar het komt in mijn ogen niet goed over. Geef mij maar weer de oude Wanadoo waar de support wat beter naar je luisterde. Maar goed, dat is 'vroeger', hopelijk worden ze weer zoals toen, wie zal het zeggen
Verder om ook nog even mijn 'tracelog' te laten zien:
C:\Users\Manuel>tracert 195.190.146.66 Traceren van de route naar 195.190.146.66 via maximaal 30 hops 1 * * * Time-out bij opdracht. 2 * * * Time-out bij opdracht. 3 21 ms 20 ms 20 ms sd5112801.adsl.wanadoo.nl [213.17.40.1] 4 24 ms 24 ms 24 ms V826.dr4-asd4.nl.euro.net [194.134.156.117] 5 24 ms * 24 ms PC18.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.21] 6 24 ms 24 ms 24 ms PC17.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.161] 7 24 ms 25 ms 24 ms PC16.er1-asd4.nl.euro.net [194.134.161.100] 8 * 104 ms 82 ms 10ge-online.xmr16-1.ams5.as5580.net [80.94.64.13 3] 9 102 ms 125 ms 102 ms datacenter.cr-2.gigabit-1-1.alphen.ict-alphen.nl [80.94.66.2] 10 * 89 ms 100 ms customer.dwc-gig-1.gigabit-v780.ict-alphen.nl [1 94.110.221.83] 11 103 ms 95 ms 98 ms 195.190.146.66 De trace is voltooid.
Zoals jullie hierboven kunnen zien begint de vertraing bij '10ge-online.xmr16-1.ams5.as5580.net' en daarna gaat het steeds verder totdat ik éénmaal bij de server ben zie je daar ongeveer mijn actule 'ping'. Als iemand tips / tricks / advies heeft hoor ik het graag!
Edit: Voordat ik het vergeet wat voor apparaten aan het internet hangen, we hebben hier een PS2 / Xbox / Xbox 360 / Wii / 2 computers / 1 server / router allemaal aan het internet hangen (mocht dat verschil uitmaken).
Bij voorbaat dank!
[ Voor 2% gewijzigd door Manuel op 03-07-2009 21:00 . Reden: Informatie toegevoegd ]
De hoge latency begint op de AMS-IX en gaat verder op de hops in de datacentre van je hostingprovider. Ik zie niet in waarom dit aan Online zou liggen.
Ik ga dus via hun router naar de server toe lijkt me, want bij de buren (Ziggo) die hebben hem gewoon gepingt op 22ms, dus dan kan het niet aan het datacenter liggen.thaumaturgus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:09:
De hoge latency begint op de AMS-IX en gaat verder op de hops in de datacentre van je hostingprovider. Ik zie niet in waarom dit aan Online zou liggen.
Je gaat eerst via de switches in de backbone van Online richting je server maar op de AMS-IX wordt het verkeer via peering overgedragen naar de switches/routers van het datacentre waar je server staat. Vanaf het moment dat dat gebeurt heeft Online er niets mee te maken. Uit je tracert blijkt de hoogste latency op de hops in het datacentre te zitten. Of het via een andere provider beter gaat maakt niet zoveel uit. Je zal bij je hoster moeten zijn hiervoor.Manueltje22 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:20:
[...]
Ik ga dus via hun router naar de server toe lijkt me, want bij de buren (Ziggo) die hebben hem gewoon gepingt op 22ms, dus dan kan het niet aan het datacenter liggen.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met de hoster, het is even wachten op zijn e-mail, maar dat verklaard nog steeds niet waarom die dan alleen op onze verbinding 'zo sloom' is. Zoals ik zojuist ook reeds aanhaalde hebben de buren Ziggo en daar is die mega-snel. Dus het lijkt me echt stug dat het daar in het data-center zit maar goed.thaumaturgus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:28:
[...]
Je gaat eerst via de switches in de backbone van Online richting je server maar op de AMS-IX wordt het verkeer via peering overgedragen naar de switches/routers van het datacentre waar je server staat. Vanaf het moment dat dat gebeurt heeft Online er niets mee te maken. Uit je tracert blijkt de hoogste latency op de hops in het datacentre te zitten. Of het via een andere provider beter gaat maakt niet zoveel uit. Je zal bij je hoster moeten zijn hiervoor.
Verder om het nog even te vermelden, ik had precies hetzelfde probleem toen die tijd met one.com, alle sites daar waren mega sloom, dat lag toen ook aan mijn 'ISP'. Ik vind het dus maar raar
Kan iemand anders misschien een ping (diegene die Online hebben) doen naar 195.190.146.66 ?
Zoiets:Manueltje22 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:48:
[...]
Kan iemand anders misschien een ping (diegene die Online hebben) doen naar 195.190.146.66 ?
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
C:\Documents and Settings\Administrator>tracert 195.190.146.66
Bezig met het traceren van de route naar 195.190.146.66 via maximaal 30 hops
1 16 ms 99 ms 99 ms speedtouch.lan [000.000.000]
2 34 ms 19 ms 19 ms DSLAM.lan [00.000.000.0]
3 36 ms 21 ms 22 ms V898.dr4-asd4.nl.euro.net [194.134.158.5]
4 * 36 ms * PC18.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.21]
5 23 ms 22 ms 22 ms PC17.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.161]
6 36 ms 21 ms 22 ms PC16.er1-asd4.nl.euro.net [194.134.161.100]
7 100 ms 97 ms 86 ms 10ge-online.xmr16-1.ams5.as5580.net [80.94.64.133]
8 112 ms * * datacenter.cr-2.gigabit-1-1.alphen.ict-alphen.nl [80.94.66.2]
9 86 ms * 329 ms customer.dwc-gig-1.gigabit-v780.ict-alphen.nl[194.110.221.83]
10 105 ms * * 195.190.146.66
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * 116 ms 195.190.146.66
De trace is voltooid.
[ Voor 11% gewijzigd door Speedmaster op 03-07-2009 23:25 ]
Dankje Tuut-Tuut, ik zal dit naar mijn hoster opsturen. Kijken wat hij kan doen!
Ik heb al meerdere malen mail gestuurd, na restetten had ik ineens meer snelheid maar dat blijft soms van 840 kb tot net 1.0MB (zonder splitter) als ik geluk hebt even zo en dan gaat het weer omlaag.. Terwijl ik dezelfde kabeltjes gebruikte die ik ook bij Telfort had en daar had ik constante stroom (met splitter) van 1.3MB RARA HOE KAN DAT??Oppie schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:39:
[...]
Ik zou even contact opnemen, beide zaken zijn te verhelpen lijkt me.
Het enigste wat ze teruggemaild hebben is de standaard het kan kabels huis etc. En dat mijn snelheid op de zelfde hoogte is van andere abonnees in mijn wijk. Maar het hele telefonie hebben ze nog geen van de 3x dat ik ze benaderd heb wat aan gedaan. Zo staat er dat hij niet op de modem zit, terwijl ik er al meerdere keren met het internetnummer heb gebeld.. zo raaaaaar, maar hij staat volgens hun is hij echt niet op de modem aangesloten... Verder hebben ze nog steeds niet mijn KPN huisnummer overgezet. Als deze word gebeld gaat hij bij mij over maaaaaaaaaar..... Ik hoor niet wat de andere kant zegt en de andere kant hoort niet wat ik zeg....???????? Tevens krijg ik als er op mijn KPN nummer gebeld word tezien op het scherm 1000000000.. erg vreemd..
Maar goed ik had mondeling afgesproken dat ze mijn KPN zouden overzetten en het internetnummer weer vrijgeven, maar daar is nog niks van gebleken.
Zeg wat of zeg niks..
Ik zit zelf via Online KPN-Wholesale verbinding en meet hier de volgende statistieken:Manueltje22 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:48:
[...]
Ping:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| C:\Documents and Settings\Kleus>ping 195.190.146.66 Pingen naar 195.190.146.66 met 32 byte gegevens: Antwoord van 195.190.146.66: bytes=32 tijd=67 ms TTL=56 Antwoord van 195.190.146.66: bytes=32 tijd=58 ms TTL=56 Antwoord van 195.190.146.66: bytes=32 tijd=80 ms TTL=56 Antwoord van 195.190.146.66: bytes=32 tijd=56 ms TTL=56 Ping-statistieken voor 195.190.146.66: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden: Minimum = 56ms, Maximum = 80ms, Gemiddelde = 65ms |
Trace:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| C:\Documents and Settings\Kleus>tracert 195.190.146.66 Bezig met het traceren van de route naar 195.190.146.66 via maximaal 30 hops 1 * * * Time-out bij opdracht. 2 * * * Time-out bij opdracht. 3 8 ms 8 ms 8 ms bras4-asd7.wadsl.wanadoo.nl [83.119.128.1] 4 8 ms 7 ms 8 ms G3-3.dr1-asd7.nl.euro.net [194.134.187.64] 5 9 ms * * 10GE2-3.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.12] 6 9 ms 9 ms 8 ms PC17.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.161] 7 9 ms 9 ms 9 ms PC16.er1-asd4.nl.euro.net [194.134.161.100] 8 63 ms 54 ms 66 ms 10ge-online.xmr16-1.ams5.as5580.net [80.94.64.133] 9 69 ms 70 ms 81 ms datacenter.cr-2.gigabit-1-1.alphen.ict-alphen.nl [80.94.66.2] 10 82 ms 50 ms 46 ms customer.dwc-gig-1.gigabit-v780.ict-alphen.nl [194.110.221.83] 11 68 ms 74 ms 81 ms 195.190.146.66 De trace is voltooid. |
Kan inderdaad wel sneller
Jij ook heel erg bedankt Kleus
! Het is nu wachten op mijn hoster's e-mail.
Ondertussen is het hier ook weer een klein beetje sneller, nu heb ik als piek 87ms in plaats van 125ms, dus eens zien wat de tijd gaat brengen.
Ondertussen is het hier ook weer een klein beetje sneller, nu heb ik als piek 87ms in plaats van 125ms, dus eens zien wat de tijd gaat brengen.
Ondertussen met Online gebeldt en ik denk maar dat ik ga overstappen naar een andere ISP, dit is namelijk niet te doen. Bij de buren is de ping gewoon 23ms naar de server toe en hier is het nu al een record geworden van 290ms. Dit is dus echt niet meer te doen voor mij..
Elke keer is hier de fout bij 10ge-online*** en niet bij ict-alphen aangezien anderen er ook geen last van hebben. Hieronder nog eens een tracelog waar duidelijk is in te zien dat het toch echt aan Online ligt:
Edit: Zojuist weer met Online gebeld, support mist daar ter plekke laat ik het daar op houden. Ik kreeg een antwoord van: Zoek het maar uit. Dus ik stap nu linea direct over..
Elke keer is hier de fout bij 10ge-online*** en niet bij ict-alphen aangezien anderen er ook geen last van hebben. Hieronder nog eens een tracelog waar duidelijk is in te zien dat het toch echt aan Online ligt:
Microsoft Windows [versie 6.1.7100] Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. C:\Users\Manuel>tracert 195.190.146.66 Traceren van de route naar 195.190.146.66 via maximaal 30 hops 1 * * * Time-out bij opdracht. 2 * * * Time-out bij opdracht. 3 20 ms 20 ms 20 ms sd5112801.adsl.wanadoo.nl [213.17.40.1] 4 41 ms 24 ms 31 ms V826.dr4-asd4.nl.euro.net [194.134.156.117] 5 * * * Time-out bij opdracht. 6 24 ms 24 ms 25 ms PC17.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.161] 7 111 ms 206 ms 207 ms PC16.er1-asd4.nl.euro.net [194.134.161.100] 8 99 ms 81 ms 96 ms 10ge-online.xmr16-1.ams5.as5580.net [80.94.64.133] 9 108 ms * 98 ms datacenter.cr-2.gigabit-1-1.alphen.ict-alphen.nl [80.94.66.2] 10 102 ms 87 ms 88 ms customer.dwc-gig-1.gigabit-v780.ict-alphen.nl [194.110.221.83] 11 113 ms 97 ms 153 ms 195.190.146.66 De trace is voltooid. C:\Users\Manuel>
Edit: Zojuist weer met Online gebeld, support mist daar ter plekke laat ik het daar op houden. Ik kreeg een antwoord van: Zoek het maar uit. Dus ik stap nu linea direct over..
[ Voor 5% gewijzigd door Manuel op 05-07-2009 16:19 . Reden: Added ]
Dit topic is gesloten.