10ge-online.xmr16-1.ams5.as5580.net is geen hop in het Online netwerk maar in het netwerk van de peeringpartner ( het datacentre dus). Je kan Online niet de schuld geven voor het minder presteren van hops die niet niet in hun beheer vallen.
Het datacenter als in? Het datacenter van waar mijn server staat (ICT-Almere) of van Online?
Het datacentre waar je server staat.
Ik val niet zo snel uit maar in dit geval. Wat zit je nou te zeuren. Uit meerdere antwoorden die je hier gekregen hebt blijkt duidelijk dat het aan je hosting ligt..Manueltje22 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:19:
De trace is voltooid.
C:\Users\Manuel>
[/cmd]
Edit: Zojuist weer met Online gebeld, support mist daar ter plekke laat ik het daar op houden. Ik kreeg een antwoord van: Zoek het maar uit. Dus ik stap nu linea direct over..
Dan vraag ik mij af waarom ze nog steeds de vingers naar elkaar toewijzen en waarom dat alleen bij Online klanten zo is, net als of er een filter tussen zit van:Oppie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:13:
[...]
Ik val niet zo snel uit maar in dit geval. Wat zit je nou te zeuren. Uit meerdere antwoorden die je hier gekregen hebt blijkt duidelijk dat het aan je hosting ligt..
[sarcasm]
if isp == Online
set ping = slow;
else
set ping = fast;
[/sarcasm]
Nee maar goed, ik laat het hier ook bij zitten..
Als ik (als caiw klant) een tracert uitvoer naar jouw serveradres kom ik 10ge-online.xmr16-1.ams5.as5580.net niet tegen maar een andere node. Dataverkeer wordt, zo lijkt het, per peeringpartner door een aparte node afgehandeld. Door een wat minder presterende node die het dataverkeer afkomend van Online verwerkt kan dit probleem dus ontstaan. Om dit op te lossen zal je dus bij je hoster moeten zijn.Manueltje22 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 02:27:
[...]
Dan vraag ik mij af waarom ze nog steeds de vingers naar elkaar toewijzen en waarom dat alleen bij Online klanten zo is, net als of er een filter tussen zit van:
[sarcasm]
if isp == Online
set ping = slow;
else
set ping = fast;
[/sarcasm]
Nee maar goed, ik laat het hier ook bij zitten..
SN Margin moet rond de 10/10 dB liggen.Barleone schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:18:
Tnx hetnet, dat werkt had ik inmiddels gemerkt. Zag je reply nu pas
Correctie: reset indrukken totdat de powerLED rood is. Dan loslaten, de ST706 doet nu zijn reset.
Echter ik zit nog met het volgende: ik kom niet in http://192.168.1.254/cgi/b/ras/ov/
Dat moet de pagina zijn voor remote access. Daar vraagt de ST706 weer netjes om een user/pass
En geen idee wat dat mag zijn. De standaard thomson administrator/blanco werkt iig niet.
Nu mijn meest belangrijke probleem:
Ik download maar met +/- 90kB/s Dat zou volgens onderstaande 5184kbps rond de 648kB/s moeten liggen.
Wat zie ik over het hoofd, of wat is er mis?
Ik heb een 50mb bin gedownload van http://speedtest.tweakdsl.nl
Ik heb ook www.speedtest.nl geprobeerd. Allemaal rond de 90 kB/s.
Eergisteren 30juni (de dag van oplevering en aansluiting) haalde ik nog 512kB/s. Dat is ook niet alles, maar toch een heel stuk beter.
Hier een status tabelletje uit mijn ST706 beheerinterface, misschien lezen kenners hier iets bijzonders aan af? Want ik heb er de ballen verstand van, en daarmee kom ik dus niet verder.
Uptime: 0 days, 1:16:42 Modulation: G.992.1 annex A Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 864 / 5.184 Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 1,44 / 12,88 Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5 Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 18,0 / 33,0 SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 6,5 Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0 Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0 Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0 Loss of Link (Remote): 0 Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0 FEC Errors (Up/Down): 0 / 0 CRC Errors (Up/Down): 0 / 4 HEC Errors (Up/Down): 0 / 1
Betekent dat je bekabeling voor het modem moet nakijken/vervangen/aansluiting beter aandraaien
De snr target van 10 db geldt alleen voor aansluitingen op het eigen dsl netwerk van Online. Dit geval betreft een aansluiting via het bitstream (kpn wholesale) netwerk waar een snr target van 6 db geldt. Die snrwaardes zijn gewoon in orde.
Bedankt, ik geloof dat ik de online medewerker ook zoiets hoorde brabbelen, en dat hij het vreemd vond.synthesix schreef op maandag 06 juli 2009 @ 08:32:
[...]
SN Margin moet rond de 10/10 dB liggen.
Betekent dat je bekabeling voor het modem moet nakijken/vervangen/aansluiting beter aandraaien
Ook bedankt, het zal wel goed zijn dan en dan laat ik het maar zo.thaumaturgus schreef op maandag 06 juli 2009 @ 08:41:
De snr target van 10 db geldt alleen voor aansluitingen op het eigen dsl netwerk van Online. Dit geval betreft een aansluiting via het bitstream (kpn wholesale) netwerk waar een snr target van 6 db geldt. Die snrwaardes zijn gewoon in orde.
Verder heb ik nog een vaag probleem:
http://192.168.1.254 meld: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 864 / 5.152
Echter op http://www.speedtest.nl en met http://speedtest.tweakdsl.nl kom ik niet hoger als 4mbit
1mbit verschil tussen mijn modem en mijn pc lijkt me erg veel, of zijn daar logische verklaringen voor?
Ik heb 54mbit wlan met wpa2 encryptie.
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Draadloos kan nooit de volle bumps eruit halen tenzij je een N-router hebt die ook op volle snelheid werkt (135mbps) verder heb ik er ook last van, volgens de livebox heb ik 12mbit maar ondertussen heb ik hier op mijn eigen pc 11,4mbit tot me beschikking (kabel).
Ik dacht ergens te lezen des ter langer je kabel is, des ter slomer is je verbinding..
Ik dacht ergens te lezen des ter langer je kabel is, des ter slomer is je verbinding..
Verwijderd
Beste Manueltje22,Manueltje22 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:19:
Ondertussen met Online gebeldt en ik denk maar dat ik ga overstappen naar een andere ISP, dit is namelijk niet te doen. Bij de buren is de ping gewoon 23ms naar de server toe en hier is het nu al een record geworden van 290ms. Dit is dus echt niet meer te doen voor mij..
Elke keer is hier de fout bij 10ge-online*** en niet bij ict-alphen aangezien anderen er ook geen last van hebben. Hieronder nog eens een tracelog waar duidelijk is in te zien dat het toch echt aan Online ligt:
Microsoft Windows [versie 6.1.7100] Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. C:\Users\Manuel>tracert 195.190.146.66 Traceren van de route naar 195.190.146.66 via maximaal 30 hops 1 * * * Time-out bij opdracht. 2 * * * Time-out bij opdracht. 3 20 ms 20 ms 20 ms sd5112801.adsl.wanadoo.nl [213.17.40.1] 4 41 ms 24 ms 31 ms V826.dr4-asd4.nl.euro.net [194.134.156.117] 5 * * * Time-out bij opdracht. 6 24 ms 24 ms 25 ms PC17.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.161] 7 111 ms 206 ms 207 ms PC16.er1-asd4.nl.euro.net [194.134.161.100] 8 99 ms 81 ms 96 ms 10ge-online.xmr16-1.ams5.as5580.net [80.94.64.133] 9 108 ms * 98 ms datacenter.cr-2.gigabit-1-1.alphen.ict-alphen.nl [80.94.66.2] 10 102 ms 87 ms 88 ms customer.dwc-gig-1.gigabit-v780.ict-alphen.nl [194.110.221.83] 11 113 ms 97 ms 153 ms 195.190.146.66 De trace is voltooid. C:\Users\Manuel>
Edit: Zojuist weer met Online gebeld, support mist daar ter plekke laat ik het daar op houden. Ik kreeg een antwoord van: Zoek het maar uit. Dus ik stap nu linea direct over..
Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen?
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Verwijderd
Beste ThaOdie,ThaOdie schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:24:
[...]
Ik heb al meerdere malen mail gestuurd, na restetten had ik ineens meer snelheid maar dat blijft soms van 840 kb tot net 1.0MB (zonder splitter) als ik geluk hebt even zo en dan gaat het weer omlaag.. Terwijl ik dezelfde kabeltjes gebruikte die ik ook bij Telfort had en daar had ik constante stroom (met splitter) van 1.3MB RARA HOE KAN DAT??
Het enigste wat ze teruggemaild hebben is de standaard het kan kabels huis etc. En dat mijn snelheid op de zelfde hoogte is van andere abonnees in mijn wijk. Maar het hele telefonie hebben ze nog geen van de 3x dat ik ze benaderd heb wat aan gedaan. Zo staat er dat hij niet op de modem zit, terwijl ik er al meerdere keren met het internetnummer heb gebeld.. zo raaaaaar, maar hij staat volgens hun is hij echt niet op de modem aangesloten... Verder hebben ze nog steeds niet mijn KPN huisnummer overgezet. Als deze word gebeld gaat hij bij mij over maaaaaaaaaar..... Ik hoor niet wat de andere kant zegt en de andere kant hoort niet wat ik zeg....???????? Tevens krijg ik als er op mijn KPN nummer gebeld word tezien op het scherm 1000000000.. erg vreemd..
Maar goed ik had mondeling afgesproken dat ze mijn KPN zouden overzetten en het internetnummer weer vrijgeven, maar daar is nog niks van gebleken.
Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen?
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Het bericht is reeds verzonden, zie pushberichten voor het bericht.Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:14:
[...]
Beste Manueltje22,
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Ja, je mist altijd een stukje van je bandbreedte, maar ik vind 4mbit op mijn pc toch wel erg weinig als mijn modem een verbindingstatus van meer dan 5mbit meldt. En met 54mbit wireless trek je echt wel meer dan 4mbit hehManueltje22 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:39:
Draadloos kan nooit de volle bumps eruit halen tenzij je een N-router hebt die ook op volle snelheid werkt (135mbps) verder heb ik er ook last van, volgens de livebox heb ik 12mbit maar ondertussen heb ik hier op mijn eigen pc 11,4mbit tot me beschikking (kabel).

Blijft mijn vraag dus staan: waarom heb ik op mijn PC maar 4 mbit, terwijl mijn modem 5.152kbps meldt?
[ Voor 7% gewijzigd door Barleone op 06-07-2009 16:46 ]
Hoe doe ik dat dan ik ben hier al een hele tijd niet meer op geweest en kan het ook niet terugvinden in de balken..Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:18:
[...]
Beste ThaOdie,
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Zeg wat of zeg niks..
hi thaodie, klik op het blauwe mannetje (
) onder de naam van OnlineServiceTM in de post van hen hierboven.

Vandaag teruggebeld door online in verband met een reactie hier, en het is uiteindelijk opgelost!
Nou ik ben 2 keer gebeld na wat reacties hier en elke keer zou het opgelost worden, maar heb er zoals altijd bij Online, nooit meer wat van gehoord.robinmos schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:20:
Vandaag teruggebeld door online in verband met een reactie hier, en het is uiteindelijk opgelost!
Het boeit nu ook niet echt meer aangezien de opzegbrief al klaar ligt
Ik heb inmiddels zelf weer met de Online klantenservice gebeld, dit keer bleek het aan mijn adapter te liggen, dus krijg binnen 3 werkdagen een nieuwe thuisgestuurd. Alleen vind ik het raar waarom ze dan van dat rommel bij de livebox gooien als ze toch blijven vervangen? Wij hadden hiervoor ook nog een oude Wanadoo livebox, nooit problemen mee, deed het altijd tot op een poos dat Orange naar Online veranderde.
Maar goed, ik kijk er nog even tegenaan, indien het me niet bevalt stappen we hier als nog over naar een andere ISP.
Maar goed, ik kijk er nog even tegenaan, indien het me niet bevalt stappen we hier als nog over naar een andere ISP.
Manueltje22 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:16:
Ik heb inmiddels zelf weer met de Online klantenservice gebeld, dit keer bleek het aan mijn adapter te liggen,

Twee keer toch een nieuwe adapter gekregen, maar dat hielp niets.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Een adapter vervangen zal latency problemen niet oplossen... Geen slimme aktie van die medewerker.
Daar heb ik dan 7 minuten voor in de wacht gestaan, het gesprek zelf duurde maximaal 2 minuten..thaumaturgus schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:32:
Een adapter vervangen zal latency problemen niet oplossen... Geen slimme aktie van die medewerker.
Ik weet ook niet waarom ze dat dan steeds maar blijven herhalen, ik neem aan dat het hier dan precies hetzelfde gaat worden. Kan je nagaan dat ik weer €1,35 aan ze heb uitgegeven door alleen maar dat 0900 nummer te bellen..Matis schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:19:
[...]
Die kutsmoes krijg ik altijd, dan vragen ze is de adapter warm
Waarop ik antwoord: Nee, maar de log messages zeggen wel dat de tracert naar Google niet voltooid kunnen worden en de DynDNS-deamon is ook gestopt.
Twee keer toch een nieuwe adapter gekregen, maar dat hielp niets.
Ik weet niet of dit policy proof is, maar je zou kunnen [google=alternatief nummer online breedband]Manueltje22 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:50:
Ik weet ook niet waarom ze dat dan steeds maar blijven herhalen, ik neem aan dat het hier dan precies hetzelfde gaat worden. Kan je nagaan dat ik weer €1,35 aan ze heb uitgegeven door alleen maar dat 0900 nummer te bellen..
Dat heeft mij al behoorlijk veel geld bespaard bij diverse telefoontjes naar veel *betaalde* nummers!
Goed gevonden inderdaad! Ik zat er eerst ook naar te zoeken maar kon er geen nummer van vinden, dus heb maar weer met hun 0900 lijn gebeld. Dankje voor deze tip!Matis schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:56:
[...]
Ik weet niet of dit policy proof is, maar je zou kunnen [google=alternatief nummer online breedband]
Dat heeft mij al behoorlijk veel geld bespaard bij diverse telefoontjes naar veel *betaalde* nummers!
Manueltje22 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:13:
Goed gevonden inderdaad! Ik zat er eerst ook naar te zoeken maar kon er geen nummer van vinden, dus heb maar weer met hun 0900 lijn gebeld. Dankje voor deze tip!
tnx Matis 
Ik heb weer een 'vers' probleem:
- Mijn voip lag er sinds gisteravond tot vanmorgen half 10 uit.
- Ik werd mobiel gebeld omdat ik via voip niet bereikbaar was, ik loop naar de modem, en voila, spontaan gaan alle lampjes één voor één aan
Hoe kan het dat mijn voip zomaar er uit knalt? Iemand oplossingen?
Ik heb weer een 'vers' probleem:
- Mijn voip lag er sinds gisteravond tot vanmorgen half 10 uit.
- Ik werd mobiel gebeld omdat ik via voip niet bereikbaar was, ik loop naar de modem, en voila, spontaan gaan alle lampjes één voor één aan
Ik heb geen idee waarom dat gebeurt, bij ons moet ik meerdere malen per week de modem resetten omdat we een dode lijn krijgen op het moment dat we gebeld worden. De andere kant hoort ons wel praten, maar wij die kant niet. Daarbij komt ook dat we soms niet bereikbaar zijn op ons Online nummer, gelukkig kunnen mensen ons dan nog wel bereiken via ons KPN nummer.Barleone schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:15:
Het is gewoon brakke firmware. De nieuwe 3rd-party modem/routers van Speedtouch schijnen beter te zijn, alleen die zijn voor nieuwe klanten. Oude trouwe klanten komen niet in aanmerking voor een nieuw modem. Het enige wat de klanten*service* kan bieden is een nieuwe adapter.
[ Voor 33% gewijzigd door Matis op 07-07-2009 11:52 ]
Op http://www.internetten.nl staat het volgende:
Iemand meer info?
Is dit zo? Heb telefonisch geïnformeerd bij online. Zij vertellen me dat na het eerste jaar het tarief van EUR 20,- incl. lijnhuur p/m gewoon gehanteerd blijft.Opmerking
Genoemde abonnementskosten zijn inclusief het actietarief voor de vaste lijn van € 5,- p/mnd! Een apart KPN-abonnement is dus niet meer nodig. Na 12 maanden kost de vaste lijn € 10,- p/mnd.
Iemand meer info?
Bovenaan de pagina: "blijvend lage prijs aanbiedingen" http://www.online.nl/aanbiedingen/
Pak ook eens de voorwaarden van online er bij en lees die door, voor zover ik dat gedaan heb: Ja na 1 jaar blijft het tarief hetzelfde.
En hee, na 1 jaar krijg je geen nieuw jaarabo aan je broek(nieuwe regeltjes van de NLD wetgever), maar een onbeperkt contract met een opzegtermijn van 1 maand. Dus mocht het stiekem duurder worden, dan kun je er na een maand vanaf.
Pak ook eens de voorwaarden van online er bij en lees die door, voor zover ik dat gedaan heb: Ja na 1 jaar blijft het tarief hetzelfde.
En hee, na 1 jaar krijg je geen nieuw jaarabo aan je broek(nieuwe regeltjes van de NLD wetgever), maar een onbeperkt contract met een opzegtermijn van 1 maand. Dus mocht het stiekem duurder worden, dan kun je er na een maand vanaf.
Die krijg ik helemaal niet te zien het enigste wat ik zie is:
Forumreactie
Dus vandaar dat ik vraag hoe doen jullie dat.. ik ben wel ingelogd
Forumreactie
[ Voor 8% gewijzigd door ThaOdie op 08-07-2009 22:49 ]
Zeg wat of zeg niks..
ga naar myReact ->voorkeuren en dan het vinkje bij direct message aanzetten.ThaOdie schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:33:
Die krijg ik helemaal niet te zien het enigste wat ik zie is:
[afbeelding]
Ik heb al sinds eind 2005 ADSL Family. Nooit noemenswaardige problemen gehad, afgezien van een enkele storing in al die jaren.
Nu heb ik sinds een aantal dagen een probleem. Wanneer ik uit mijn werk kom en mijn PC aanzet, dan is het browsen op internet in eerste instantie echt tergend traag. Het resetten van de Livebox wil dan meestal helpen. Sinds vandaag merk ik dat ook mijn download snelheid enorm is afgenomen. Zelfs na de reset.
www.speedtest.nl wijst uit dat mijn download snelheid momenteel 49 KByte/sec is. Normaal ligt mijn downloadsnelheid om en nabij de 15 mbit.
Nu heb ik met Online gebeld en de beste kerel aan de lijn heeft mijn lijn doorgemeten. Resultaat lag zo rond de 11 mbit. Volgens hem was dat vrij laag aangezien ik binnen de 350 meter van de wijkcentrale woon.
Maar goed... nu moest ik aan de adapter van mijn Livebox voelen. Ding was vrij heet. Niet zo dat hij niet vast te pakken was, maar hij was wel warmer dan de andere adapters in huis. Ik schat zo'n 40 a 50 graden. Het serienummer van de apdapter wees uit dat ik met een oud type te maken heb. Klopt, want ik heb nooit problemen gehad. Nu gaat hij een nieuwe op laten sturen, maar ik vraag me werkelijk af of dit wel de oplossing is.
Komt iemand dit bekend voor?
EDIT: Excuses! Had even een search door dit topic moeten gooien. Er zijn dus meerdere mensen met soortgelijke problemen geweest. Adapter schijnt vaak de boosdoener te zijn. Apart, maar ok... als dat het dan is, valt het me reuze mee. Complimenten voor die helpdesk dan maar
Nu heb ik sinds een aantal dagen een probleem. Wanneer ik uit mijn werk kom en mijn PC aanzet, dan is het browsen op internet in eerste instantie echt tergend traag. Het resetten van de Livebox wil dan meestal helpen. Sinds vandaag merk ik dat ook mijn download snelheid enorm is afgenomen. Zelfs na de reset.
www.speedtest.nl wijst uit dat mijn download snelheid momenteel 49 KByte/sec is. Normaal ligt mijn downloadsnelheid om en nabij de 15 mbit.
Nu heb ik met Online gebeld en de beste kerel aan de lijn heeft mijn lijn doorgemeten. Resultaat lag zo rond de 11 mbit. Volgens hem was dat vrij laag aangezien ik binnen de 350 meter van de wijkcentrale woon.
Maar goed... nu moest ik aan de adapter van mijn Livebox voelen. Ding was vrij heet. Niet zo dat hij niet vast te pakken was, maar hij was wel warmer dan de andere adapters in huis. Ik schat zo'n 40 a 50 graden. Het serienummer van de apdapter wees uit dat ik met een oud type te maken heb. Klopt, want ik heb nooit problemen gehad. Nu gaat hij een nieuwe op laten sturen, maar ik vraag me werkelijk af of dit wel de oplossing is.
EDIT: Excuses! Had even een search door dit topic moeten gooien. Er zijn dus meerdere mensen met soortgelijke problemen geweest. Adapter schijnt vaak de boosdoener te zijn. Apart, maar ok... als dat het dan is, valt het me reuze mee. Complimenten voor die helpdesk dan maar
[ Voor 9% gewijzigd door jagermeister op 08-07-2009 22:31 ]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Welkom bij de club zeg ik maar, hetzelfde is hier nu het geval 'geweest'. Ben ondertussen overgestapt naar Ziggo aangezien het daar goedkoper is (voor mij) en omdat ik dan toch Digitale TV erbij in heb zitten.jagermeister schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:24:
Ik heb al sinds eind 2005 ADSL Family. Nooit noemenswaardige problemen gehad, afgezien van een enkele storing in al die jaren.
@jagermeister
dat is inderdaad een bekend probleem. De nieuwe voeding zorgt voor instabiliteit van de livebox.
Met de nieuwe voeding zullen je problemen hopelijk opgelost zijn.
dat is inderdaad een bekend probleem. De nieuwe voeding zorgt voor instabiliteit van de livebox.
Bedankt voor je reactie. Ik had inderdaad al gevonden dat er een 'clubje' van mensen is met hetzelfde probleem. Ach.. ik wacht die adapter gewoon geduldig af.Manueltje22 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:28:
[...]
Welkom bij de club zeg ik maar, hetzelfde is hier nu het geval 'geweest'. Ben ondertussen overgestapt naar Ziggo aangezien het daar goedkoper is (voor mij) en omdat ik dan toch Digitale TV erbij in heb zitten.
We shall see. Klinkt hoopvol. Het laatste waar ik op zit te wachten is gedonder met een helpdesk.Lizard schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:32:
@jagermeister
[ Voor 28% gewijzigd door jagermeister op 08-07-2009 22:35 ]
Tnx de instellingen zijn gewijzigd en het bericht is gemaaktBarleone schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:09:
hi thaodie, klik op het blauwe mannetje ([afbeelding]) onder de naam van OnlineServiceTM in de post van hen hierboven.
Zeg wat of zeg niks..
Update: Vandaag zou ik om 16:00 gebeld worden door Online, blijkbaar is er niet gebeld... En verder is de adapter gearrivieerd en ook meteen vervangen, zoals eerder gedacht, geen verschil at all...
Ik zie wel wanneer ik telefoon van ze krijg.
Ik zie wel wanneer ik telefoon van ze krijg.
Nou nog geen reactie of telefoon van hun gehad..
Ik vraag me af hoe snel ze zijn..
Het laatste mailcontact is van 4 juli.. en daarin zou online ook nog contact opnemen met mij..

Ik vraag me af hoe snel ze zijn..
Het laatste mailcontact is van 4 juli.. en daarin zou online ook nog contact opnemen met mij..
[ Voor 33% gewijzigd door ThaOdie op 10-07-2009 11:01 ]
Zeg wat of zeg niks..
Hey mensen, ik heb sinds een paar dagen ook ADSL via Online. Helaas valt de snelheid een beetje tegen, er was ongeveer 15Mbit beloofd, maar in werkelijkheid hebben we ongeveer 7-8Mbit. Waar zou het aan kunnen liggen? Ik heb de router direct bij het ingangssignaal gehangen en nu hangt hij met een kabel daar ongeveer 10 meter telefoonkabel vandaan, maar beide geven hetzelfde resultaat.
Dit zijn de gegevens van de modem, is er iets raars aan de hand? Mijn router is op dit moment de (meegeleverde) Speedtouch 706. Ik moet toch nog een nieuwe wireless accesspoint kopen, dus zou het helpen als ik bijvoorbeeld de Linksys WAG160N koop met ingebouwde ADSL-modem (scheelt weinig in prijs, en je hebt meteen alles in 1).
Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 1:36:05
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 8.346
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 114,51 / 1,05
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 17,5 / 37,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 10,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 4 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 10.597
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 21
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 16
Dit zijn de gegevens van de modem, is er iets raars aan de hand? Mijn router is op dit moment de (meegeleverde) Speedtouch 706. Ik moet toch nog een nieuwe wireless accesspoint kopen, dus zou het helpen als ik bijvoorbeeld de Linksys WAG160N koop met ingebouwde ADSL-modem (scheelt weinig in prijs, en je hebt meteen alles in 1).
Koppelingsinformatie
[ Voor 10% gewijzigd door M_V op 10-07-2009 16:12 ]
Welkom bij de club dat is standaard dat hij sloom is bij eerst gebruik je moet hem een paar keer hard resetten met een tandenstoker oid, daarna zie je gelijk een stijging in snelheid.. ikzelf had eerst ook maar 500 nu heb is max 1.1MB nog (maar daar zijn ze hopelijk nog aan het onderzoeken) van de standaard 1.3MB/sec bij Telfort..
Zeg wat of zeg niks..
ik heb 4 jaar lang een linksys WAG54GS gehad en daarmee haalde ik gemiddeld 25% meer snelheid dan ik met de livebox haalde, dus ja als je zeker weet dat je geen telefonie gaat nemen via online dan kan je heel goed een eigen modem eraan hangen.Rudy_V schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:10:
Hey mensen, ik heb sinds een paar dagen ook ADSL via Online. Helaas valt de snelheid een beetje tegen, er was ongeveer 15Mbit beloofd, maar in werkelijkheid hebben we ongeveer 7-8Mbit. Waar zou het aan kunnen liggen? Ik heb de router direct bij het ingangssignaal gehangen en nu hangt hij met een kabel daar ongeveer 10 meter telefoonkabel vandaan, maar beide geven hetzelfde resultaat.
Koppelingsinformatie
Zojuist de adapter binnen gehad en zo te zien werkt alles weer prima!jagermeister schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:24:
Verwijderd
Ik heb een vraagje over Online. Heb het namelijk al enkele jaren (Wanadoo destijds met 20 mb) en ik moest destijds een kpn nummer hebben om te kunnen internetten met adsl. Is KPN nog steeds nodig bij een adsl abonnement?
Betaal wel wat extra's elke maand voor het kpn verhaal, maar heb geen vast nummer nodig. Zit ook te denken aan UPC Fiber namelijk.
Betaal wel wat extra's elke maand voor het kpn verhaal, maar heb geen vast nummer nodig. Zit ook te denken aan UPC Fiber namelijk.
Nee dat is al een tijdje niet meer zo. Als je je KPN opzegt dan neemt Online de lijn over en moet Online lijnhuur betalen aan KPN om via die lijn te mogen leveren. Dat is voor Online natuurlijk niet rendabel dus berekenen ze dit door aan de klant. Kort gezegd: KPN opzeggen en dan moet je direct betalen aan Online. Qua kosten verschilt het niet veel.
Verwijderd
Was een lekker gedoe om mijn eigen modem (speedtouch 716) met Online aan de praat te krijgen; je moet een installatieprogramma van de Speedtouch site downloaden omdat ETHoA standaard niet een van de keuzemogelijkheden voor een verbinding is.
Verwijderd
Hmm, ik denk er dan maar aan op KPN + Online in 1x op te zeggen en UPC fiber te nemen. Ik kom op de site van online echter niks tegen van opzeggen van je abonnement. Dat kan nu toch maandelijks?TCP_IP schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:41:
Nee dat is al een tijdje niet meer zo. Als je je KPN opzegt dan neemt Online de lijn over en moet Online lijnhuur betalen aan KPN om via die lijn te mogen leveren. Dat is voor Online natuurlijk niet rendabel dus berekenen ze dit door aan de klant. Kort gezegd: KPN opzeggen en dan moet je direct betalen aan Online. Qua kosten verschilt het niet veel.
Inderdaad, wij hebben het gewoon via de provider laten doen, dat scheelt ons heel veel (zoek)werk.. Misschien handig om dat door UPC te laten doenVerwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:00:
[...]
Hmm, ik denk er dan maar aan op KPN + Online in 1x op te zeggen en UPC fiber te nemen. Ik kom op de site van online echter niks tegen van opzeggen van je abonnement. Dat kan nu toch maandelijks?
De lijnhuur zit bij de prijs inbegrepen, daar adverteren ze juist mee, zie: http://www.online.nl/aanbiedingen/adsl-extra/. Dat is de reden dat ik vandaag heb besloten m'n Tele2 abonnement te verruilen voor Online 20 Mbit. Als het een woordenspel blijkt en ik tòch die lijnhuur extra moet bijlappen dan annuleer ik m'n abonnementsaanvraag alsnog binnen 7 dagen.TCP_IP schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:41:
ja dat kan maandelijks en ik heb gewoon een zeer standaard brief gestuurd. met de mededeling dat ik met de opzeg termijn van een maand respecterend, mijn abonnement opzeg per ..-..-....Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:00:
[...]
Hmm, ik denk er dan maar aan op KPN + Online in 1x op te zeggen en UPC fiber te nemen. Ik kom op de site van online echter niks tegen van opzeggen van je abonnement. Dat kan nu toch maandelijks?
binnen 2 dagen een standaard mailtje dat ze me binnen 5 dagen terugbelde om te vragen waarom.
ik zei dat ik wilde kijken of het gras groener aan de overkant was.
maar je kan het ook gewoon door upc laten doen.
de reden dat ik heb zelf heb gedaan is omdat ik dan per direct via de kabel kon internet en dus niet hoefde te wachten tot ik weg mocht bij online(die maand die ik dubbel betaald maakte me weinig uit)
[ Voor 15% gewijzigd door Mili op 12-07-2009 15:25 ]
Het is niet aan te raden om je telefonie via online te laten lopen.Je kan het beste alleen adsl bij online afnemen en de telefonie via KPN te laten lopen.
Graag een waarom reden?vincedd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:23:
Het is niet aan te raden om je telefonie via online te laten lopen.Je kan het beste alleen adsl bij online afnemen en de telefonie via KPN te laten lopen.

Verwijderd
Thnx voor de tipMili schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:22:
[...]
ja dat kan maandelijks en ik heb gewoon een zeer standaard brief gestuurd. met de mededeling dat ik met de opzeg termijn van een maand respecterend, mijn abonnement opzeg per ..-..-....
binnen 2 dagen een standaard mailtje dat ze me binnen 5 dagen terugbelde om te vragen waarom.
ik zei dat ik wilde kijken of het gras groener aan de overkant was.
maar je kan het ook gewoon door upc laten doen.
de reden dat ik heb zelf heb gedaan is omdat ik dan per direct via de kabel kon internet en dus niet hoefde te wachten tot ik weg mocht bij online(die maand die ik dubbel betaald maakte me weinig uit)
kwaliteit is bereikbaarheid is niet altijd in orde. dat is mijn ervaring met de livebox.
hopelijk is dat niet meer het geval met de nieuwe modems.
Ik heb iets vaags: ik woon in het o zo fantastische Bleskensgraaf (
) en daar heb ik Orange 20Mbit pakket + telefonie ding.
Nu had ik eerst mijn modem helemaal op de zolder staan met zo'n 20 meter verlengkabel op haspel. Hier haalde ik zo'n 7Mbit met wat geluk en volgens de Orange helpdesk ligt de limiet op 7.5Mbit en zit ik op 'een ring van KPN die door KPN geknepen wordt dus daar kunnen ze ook niks aan doen'. Naja het zal wel, maar omdat ik het idee was dat ik meer moest kunnen halen en ook eens van de kabels door het huis af wilde, heb ik 'm netjes in de meterkast gehangen met dezelfde kabels, behalve dat de 20 meter verlengkabel er niet meer tussen zit.
Nu is het prachtige resultaat dat ik niet meer boven de 5Mbit uit kom en dat m'n modem een keer of 6 per dag uitvalt
(of naja, vastloopt. Geen knipperende ledjes meer en geeft geen DHCP meer, ook telefoonlijn dood).
Nu had ik daarvoor ook wel eens uitval hoor, maar dat bleef beperkt tot een keer of 3 in de week (wat ook al vrij veel is, zeker met telefonie).
Volgens de Online helpdesk komt het omdat ik een 'oude' electriciteitsmeter heb die stoort op het modem zelf aangezien dit een hoogfrequent apparaat is en zo'n draaischijf een magnetisch veld creert, een vrij wazig verhaal. Ik werdt aangeraden om de kabel die uit de KPN-knot (dat stukje PVC buis waar een dikke kabel in gaat en een dunne uit komt) door de knippen en hier rechtstreeks een RJ11 aan te zetten en die in de modem te steken, daar ben ik echter nog niet zo weg van
want dat kabeltje is al vrij kort, en volgens mij mag je dat officieel ook niet zelf doen dacht ik, al kan ik me daar in vergissen.
Verder had 'ie te melden dat "het werkt of het werkt niet" dus het had niet zoveel zin om een monteur langs te sturen.
Ik heb het modem met een verlengsnoer in ieder geval weer een paar meter verderop gezet, maar dat heeft de situatie niet merkbaar verbeterd en de snelheid ook niet laten toenemen.
Heeft iemand nog tips voor mij? Ik heb ook al gekeken naar paketten van bijv. UPC om maar van het brakke ADSL signaal af te zijn, maar die geven aan dat ze helemaal niets kunnen leveren in mijn straat behalve analoge televisie. Da's dus ook niet alles.
Ohja, m'n speedtest:

Edit: De vraag was uiteraard, what to do
heeft iemand nog tips? 
Daarnaast heb ik gevraagd of ik over kon stappen op een ander modem, bijv. een Draytek Vigor 2400V en volgens die man was dat geen probleem. Ik vertelde de beste man dat de Livebox h.323 gebruikt voor z'n VOIP en de Draytek alleen SIP ondersteund, maar de man vertelde mij dat dat allemaal niks uit maakte en het enige belangrijke was dat de Draytek het MAC-address van de Livebox moest clonen naar buiten toe.
Als dat hetzelfde was zou VOIP vlekkeloos gaan werken, nou, ik ben benieuwd
Nu had ik eerst mijn modem helemaal op de zolder staan met zo'n 20 meter verlengkabel op haspel. Hier haalde ik zo'n 7Mbit met wat geluk en volgens de Orange helpdesk ligt de limiet op 7.5Mbit en zit ik op 'een ring van KPN die door KPN geknepen wordt dus daar kunnen ze ook niks aan doen'. Naja het zal wel, maar omdat ik het idee was dat ik meer moest kunnen halen en ook eens van de kabels door het huis af wilde, heb ik 'm netjes in de meterkast gehangen met dezelfde kabels, behalve dat de 20 meter verlengkabel er niet meer tussen zit.
Nu is het prachtige resultaat dat ik niet meer boven de 5Mbit uit kom en dat m'n modem een keer of 6 per dag uitvalt

Nu had ik daarvoor ook wel eens uitval hoor, maar dat bleef beperkt tot een keer of 3 in de week (wat ook al vrij veel is, zeker met telefonie).
Volgens de Online helpdesk komt het omdat ik een 'oude' electriciteitsmeter heb die stoort op het modem zelf aangezien dit een hoogfrequent apparaat is en zo'n draaischijf een magnetisch veld creert, een vrij wazig verhaal. Ik werdt aangeraden om de kabel die uit de KPN-knot (dat stukje PVC buis waar een dikke kabel in gaat en een dunne uit komt) door de knippen en hier rechtstreeks een RJ11 aan te zetten en die in de modem te steken, daar ben ik echter nog niet zo weg van

Verder had 'ie te melden dat "het werkt of het werkt niet" dus het had niet zoveel zin om een monteur langs te sturen.
Ik heb het modem met een verlengsnoer in ieder geval weer een paar meter verderop gezet, maar dat heeft de situatie niet merkbaar verbeterd en de snelheid ook niet laten toenemen.
Heeft iemand nog tips voor mij? Ik heb ook al gekeken naar paketten van bijv. UPC om maar van het brakke ADSL signaal af te zijn, maar die geven aan dat ze helemaal niets kunnen leveren in mijn straat behalve analoge televisie. Da's dus ook niet alles.
Ohja, m'n speedtest:

Edit: De vraag was uiteraard, what to do
Daarnaast heb ik gevraagd of ik over kon stappen op een ander modem, bijv. een Draytek Vigor 2400V en volgens die man was dat geen probleem. Ik vertelde de beste man dat de Livebox h.323 gebruikt voor z'n VOIP en de Draytek alleen SIP ondersteund, maar de man vertelde mij dat dat allemaal niks uit maakte en het enige belangrijke was dat de Draytek het MAC-address van de Livebox moest clonen naar buiten toe.
[ Voor 10% gewijzigd door Noxious op 13-07-2009 17:02 ]
Dat laatste lijkt me echt niet mogelijk. Verder lijkt het erop dat er toch eea is misgegaan met het bevestigen van je nieuwe aansluiting. Heb je de vertakking die vroeger naar zolder liep wel verwijderd? Zou eea thuis opnieuw nalopen en bevestigen.Noxious schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:55:
Ik heb iets vaags: ik woon in het o zo fantastische Bleskensgraaf () en daar heb ik Orange 20Mbit pakket + telefonie ding.
Nu is het prachtige resultaat dat ik niet meer boven de 5Mbit uit kom en dat m'n modem een keer of 6 per dag uitvalt(of naja, vastloopt. Geen knipperende ledjes meer en geeft geen DHCP meer, ook telefoonlijn dood).
Volgens de Online helpdesk komt het omdat ik een 'oude' electriciteitsmeter heb die stoort op het modem zelf aangezien dit een hoogfrequent apparaat is en zo'n draaischijf een magnetisch veld creert, een vrij wazig verhaal. Ik werdt aangeraden om de kabel die uit de KPN-knot (dat stukje PVC buis waar een dikke kabel in gaat en een dunne uit komt) door de knippen en hier rechtstreeks een RJ11 aan te zetten en die in de modem te steken, daar ben ik echter nog niet zo weg vanwant dat kabeltje is al vrij kort, en volgens mij mag je dat officieel ook niet zelf doen dacht ik, al kan ik me daar in vergissen.
Ohja, m'n speedtest:
[afbeelding]
Edit: De vraag was uiteraard, what to doheeft iemand nog tips?
Heb dus dezelfde ervaring.telefonie deed het meer niet dan wel.Kostte me na 2,5 maand bijna nier bereikbaar weer 50 euries voor een nieuwe KPN lijn.En moeten zeuren om mijn eigen telefoonummer binnen een maand terug te krijgen ipv 3 maanden dat online er over doet om terug te migreren.murata schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:19:
[...]
kwaliteit is bereikbaarheid is niet altijd in orde. dat is mijn ervaring met de livebox.
hopelijk is dat niet meer het geval met de nieuwe modems.
als je inderdaad de inkomende telefoondraad doorknipt voor het isra-punt dan kost het 75 euro om te herstellen(als de draad nog lang genoeg is. als er een nieuwe kabel getrokken moet worden vanaf het straat/wijkpunt dan kost het je 500 euro) plus dat je boete krijgt van 250 euro.Noxious schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:55:
Ik heb iets vaags: ik woon in het o zo fantastische Bleskensgraaf () en daar heb ik Orange 20Mbit pakket + telefonie ding.
Nu is het prachtige resultaat dat ik niet meer boven de 5Mbit uit kom en dat m'n modem een keer of 6 per dag uitvalt(of naja, vastloopt. Geen knipperende ledjes meer en geeft geen DHCP meer, ook telefoonlijn dood).
Volgens de Online helpdesk komt het omdat ik een 'oude' electriciteitsmeter heb die stoort op het modem zelf aangezien dit een hoogfrequent apparaat is en zo'n draaischijf een magnetisch veld creert, een vrij wazig verhaal. Ik werdt aangeraden om de kabel die uit de KPN-knot (dat stukje PVC buis waar een dikke kabel in gaat en een dunne uit komt) door de knippen en hier rechtstreeks een RJ11 aan te zetten en die in de modem te steken, daar ben ik echter nog niet zo weg vanwant dat kabeltje is al vrij kort, en volgens mij mag je dat officieel ook niet zelf doen dacht ik, al kan ik me daar in vergissen.
Ohja, m'n speedtest:
[afbeelding]
Even een update over mijn problemen:
Ik heb de nieuwe Thomson SpeedTouch ST706
- Ik ben met mijn TelefonieTotaal regelmatig/altijd onbereikbaar voor KPN IPB bellers.
- Er is sowieso 1 specifiek nummer waar ik niet naartoe kan bellen. Ik krijg dan een bandje van Online aan de lijn met de tekst: "Helaas kan dit gesprek nu niet plaatsvinden..."
Aantal voorbeelden + tijden noteren en eventuele patronen die je hierin ziet, dan doorgeven aan Online.Barleone schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:31:
Even een update over mijn problemen:Iemand een idee waar de oorzaak van de problemen kan liggen en hoe ik het kan oplossen? Vriendelijk bedankt voor jullie replies alvast.
- Ik ben met mijn TelefonieTotaal regelmatig/altijd onbereikbaar voor KPN IPB bellers.
- Er is sowieso 1 specifiek nummer waar ik niet naartoe kan bellen. Ik krijg dan een bandje van Online aan de lijn met de tekst: "Helaas kan dit gesprek nu niet plaatsvinden..."
Hm, das lastig te doen, dan moet ik iemand met IPB gaan lastigvallen om mij elk uur te gaan bellen..Oppie schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:43:
Aantal voorbeelden + tijden noteren en eventuele patronen die je hierin ziet, dan doorgeven aan Online.
[ Voor 51% gewijzigd door Barleone op 13-07-2009 22:29 ]
Als je er drie hebt is het wel voldoende. Lijkt op een routing probleem.
Tnx, maar 3 wat?Oppie schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:56:
Als je er drie hebt is het wel voldoende. Lijkt op een routing probleem.
Ik weet van 3 mensen met IPB die mij niet kunnen bereiken. Ik weet alleen niet of ze mij 24/7 niet kunnen bereiken, of alleen op bepaalde tijden.
Wat bedoel jij dus met 3?
Vandaag even met de helpdesk gebeld ivm wegvallende verbindingen in het draadloos netwerk.
Eigenlijk altijd al problemen gehad met de draadloze verbinding van de livebox die gewoon slecht werkt.
Dit heb ik met meerdere laptops van verschillende merken.
Ze vertelde me dat er echt niks aan de hand was omdat er wel 200 pakketjes met succes verstuurd waren. Als het lampje van de draadloze verbinding zou branden zou alles perfect moeten zijn en ze konden geen andere modem sturen.
Dus hier zit ik dan met een *****livebox met een *****draadloze verbinding.
Ik heb van een vriend tijdelijk een speedtouch geleend en aangesloten. Deze werkt perfect ook draadloos.
Volgens de online helpdesk moest mijn livebox errors vertonen voordat ze de modem mogelijk gaan vervangen. Erg vervelend dit. Zit eraan te denken me livebox mee in bad te nemen
Livebox gedoe is echt beetje belachelijk, zit al 5 jaar met wegvallende draadloze verbindinge ben het nu eindelijk zat maar te lui geweest om er eerder wat aan te doen
Te prachtig iig dat ze op afstand maar even bepalen dat alles perfect zou moeten zijn maar goed...
Ik zit tijdelijk goed met een geleende speedtouch maar hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat ik een vervanging krijg voor de livebox?
Eigenlijk altijd al problemen gehad met de draadloze verbinding van de livebox die gewoon slecht werkt.
Dit heb ik met meerdere laptops van verschillende merken.
Ze vertelde me dat er echt niks aan de hand was omdat er wel 200 pakketjes met succes verstuurd waren. Als het lampje van de draadloze verbinding zou branden zou alles perfect moeten zijn en ze konden geen andere modem sturen.
Dus hier zit ik dan met een *****livebox met een *****draadloze verbinding.
Ik heb van een vriend tijdelijk een speedtouch geleend en aangesloten. Deze werkt perfect ook draadloos.
Volgens de online helpdesk moest mijn livebox errors vertonen voordat ze de modem mogelijk gaan vervangen. Erg vervelend dit. Zit eraan te denken me livebox mee in bad te nemen
Livebox gedoe is echt beetje belachelijk, zit al 5 jaar met wegvallende draadloze verbindinge ben het nu eindelijk zat maar te lui geweest om er eerder wat aan te doen
Ik zit tijdelijk goed met een geleende speedtouch maar hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat ik een vervanging krijg voor de livebox?
3 mensenBarleone schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:59:
[...]
Tnx, maar 3 wat?
Ik weet van 3 mensen met IPB die mij niet kunnen bereiken. Ik weet alleen niet of ze mij 24/7 niet kunnen bereiken, of alleen op bepaalde tijden.
Wat bedoel jij dus met 3?
Het leek me ook al zo'n enorm sterk verhaal. Overigens is alle oude bekabeling weg ja. Het enige stukje kabel is de 2 meter tussen ISRA en Modem, meer niet.Oppie schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:00:
[...]
Dat laatste lijkt me echt niet mogelijk. Verder lijkt het erop dat er toch eea is misgegaan met het bevestigen van je nieuwe aansluiting. Heb je de vertakking die vroeger naar zolder liep wel verwijderd? Zou eea thuis opnieuw nalopen en bevestigen.
Zie je welMili schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:30:
[...]
als je inderdaad de inkomende telefoondraad doorknipt voor het isra-punt dan kost het 75 euro om te herstellen(als de draad nog lang genoeg is. als er een nieuwe kabel getrokken moet worden vanaf het straat/wijkpunt dan kost het je 500 euro) plus dat je boete krijgt van 250 euro.

Iemand nog tips wat ik kan doen? Ik wordt er een beetje moe van. Ik heb die man alles duidelijk uitgelegd en had continue het idee dat ik er meer van wist dan hijzelf (ik heb ook ruim een jaar bij een ISP gewerkt).
Daarnaast krijg ik adviezen van niks, en willen ze geen monteur langssturen of e.e.a. nakijken / doormeten voor me. Ook een vervangend modem zat er niet in.
Daarnaast is het nog geen gratis nummer ook

Het lijkt erop dat je een zogeheten type 3 israpunt hebt. De inkomende dikke kabel gaat de lasdop in en uit de lasdop komt een standaard telefoonkabel die meestal naar een wcd gaat. De kabel die uit de lasdop komt en naar de wcd gaat kan je gewoon doorknippen, strippen en een rj11-plug op knijpen. Dat mag ook gewoon en daar ga je ook geen problemen mee krijgen met KPN. Was de modem op zolder aangesloten op een wcd? Zoja, dan zou ik je eerst aanraden alle wcd's, behalve diegene die je in gebruik hebt, te ontkoppelen aangezien dat voor signaalverlies kan zorgen. Mocht dat geen gewenste resulaten halen kun je nog altijd de kabel tussen de lasdop en de wcd doorknippen, strippen en een rj11 plug op knijpen om dat vervolgens direct op het modem aan te sluiten. Laat anders ook even de intrain en snr waardes zien wat de modem aangeeft.Noxious schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:55:
Ohja, m'n speedtest:
[afbeelding]
telefonie van Online werkende krijgen op een Draytek kun je vergeten. Dat gaat niet lukken.
Update:Barleone schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:31:
Gebeld met de helpdesk, en het probleem zit waarschijnlijk bij KPN. Die hebben ons huisnummer waarschijnlijk niet goed weggemigreerd naar online, waardoor mensen die vanaf kpn ipb naar ons bellen, binnen de systemen van kpn blijven hangen en ons dus niet kunnen bereiken.
Waar kan ik de intrain en snr waardes vinden? Ik ben iedere keer de weg kwijt in die irri livebox software, kan ook niet eens fatsoenlijk m'n lan instellingen doen enzo (dhcp scope, dns servers, enz), in normale mode kun je ze alleen zien, in advanced mode kun je ze helemaal niet zien of aanpassen dus use ik nu de DHCP van m'n livebox maar niet meerthaumaturgus schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:08:
[...]
Het lijkt erop dat je een zogeheten type 3 israpunt hebt. De inkomende dikke kabel gaat de lasdop in en uit de lasdop komt een standaard telefoonkabel die meestal naar een wcd gaat. De kabel die uit de lasdop komt en naar de wcd gaat kan je gewoon doorknippen, strippen en een rj11-plug op knijpen. Dat mag ook gewoon en daar ga je ook geen problemen mee krijgen met KPN. Was de modem op zolder aangesloten op een wcd? Zoja, dan zou ik je eerst aanraden alle wcd's, behalve diegene die je in gebruik hebt, te ontkoppelen aangezien dat voor signaalverlies kan zorgen. Mocht dat geen gewenste resulaten halen kun je nog altijd de kabel tussen de lasdop en de wcd doorknippen, strippen en een rj11 plug op knijpen om dat vervolgens direct op het modem aan te sluiten. Laat anders ook even de intrain en snr waardes zien wat de modem aangeeft.
telefonie van Online werkende krijgen op een Draytek kun je vergeten. Dat gaat niet lukken.

Ik heb van deze serie de meest rechtse:

Naja het zat dus zo:
[Lasdop] (in meterkast) -> kroonsteentje

Nu zit het zo:
[Lasdop] (in meterkast) -> nieuwe WCD iv kroonsteentje, netjes bedraad (in meterkast) -> standaard telefoonsnoer naar modem (in meterkast)
Meer is er dus niet
Via lb config pagina --->geavanceerd ------>statistieken ---> adsl statistieken zijn de waardes te bekijken.
De 2e aansluitsituatie ziet er beter uit dan de 1e. Je kan wellicht ook even controleren of de voedingsadapter heet wordt. Daar kan het wellicht ook nog aan liggen.
De 2e aansluitsituatie ziet er beter uit dan de 1e. Je kan wellicht ook even controleren of de voedingsadapter heet wordt. Daar kan het wellicht ook nog aan liggen.
Voedingsadapter wordt wel vrij warm ja, maar die haal ik er niet eens uit als ik 'm reset dus dat blijft hetzelfde.
Verder hier de waardes, zien er zo vrij goed uit, echter krijg ik er over LAN amper de helft van die snelheid uit, overigens heeft 'ie hier net een uurtje ervoor ofzo een reboot gehad:
Verder hier de waardes, zien er zo vrij goed uit, echter krijg ik er over LAN amper de helft van die snelheid uit, overigens heeft 'ie hier net een uurtje ervoor ofzo een reboot gehad:
Status ADSL-lijn | Verbonden |
ADSL standaard | G992_3_A |
Upstream | 1020 Kb |
Downstream | 7324 Kb |
Afname | Dichtbij : 34.4 (dB) |
Ver weg : 17.8 (dB) | |
SNR-marge | Dichtbij : 4 (dB) |
Ver weg : 12 (dB) | |
HEC-teller | 12437 |
Firmware | 0xe15080a |
ES-teller van 15 min | 0 |
CRC-fouten | 1502 |
ES-teller van 1 dag | 0 |
Als je zeker weet dat alles goed vast zit mbt je kroonsteentje en kabels zou ik toch eens bellen voor een nieuwe adapter.
Ik ben net verhuist en heb Online aangevraagd, maar het bleek dat er al een Online verbinding nog ligt op dit adres tot maart 2010 van de vorige bewoonster. Ik heb echter geen wachtwoord en login van deze persoon en daar kan ik ook niet achter komen.
Als ik een speedtouch 706 of een ander compatible modem (werkt de speedtouch 510 ook nog??
) ergens koop en deze aansluit..kan dit dan gewoon werken? Of heb je wel login credentials nodig om contact te krijgen met internet?
Als ik een speedtouch 706 of een ander compatible modem (werkt de speedtouch 510 ook nog??
Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter
Binnenkort ben ik lotgenoot van u allen want ik stap over van Tele2 2 MBit naar Online 20 MBit voor de hogere snelheid, maar ook om van m'n KPN-lijnhuur af te zijn. Bij een Tele2 20 MBit abonnement à € 20,- komt die KPN-lijnhuur daar namelijk nog eens bovenop, scheelt toch weer € 132,- elk jaar.
Bij VOIPBuster heb ik (lang geleden) een gratis VOIP-in nummer gekregen, heeft Online de mogelijk om je eigen SIP provider in te stellen op hun modems? Het zal wel niet dus maar meteen de volgende vraag, kan je een eigen modem plaatsen i.p.v. de Livebox of krijg je de nodige gegevens niet (net zoals bij Tele2) en ben je dus genoodzaakt om een eigen modem achter de Livebox te plaatsen? Daaruit volgt de laatste vraag, welk SIP/ADSL modem is goed genoeg maar goedkoper dan Fritzbox, of is laatsgenoemde de enig juiste?
Bij VOIPBuster heb ik (lang geleden) een gratis VOIP-in nummer gekregen, heeft Online de mogelijk om je eigen SIP provider in te stellen op hun modems? Het zal wel niet dus maar meteen de volgende vraag, kan je een eigen modem plaatsen i.p.v. de Livebox of krijg je de nodige gegevens niet (net zoals bij Tele2) en ben je dus genoodzaakt om een eigen modem achter de Livebox te plaatsen? Daaruit volgt de laatste vraag, welk SIP/ADSL modem is goed genoeg maar goedkoper dan Fritzbox, of is laatsgenoemde de enig juiste?
Verwijderd
Je krijgt alle (ADSL) gegevens. Zo heb ik mijn eigen Speedtouch 716 neergezet, hier kun je alles qua SIP op instellen. Het modem wat ik van online heb gekregen (Speedtouch 706, zonder WLan) heb ik het telnet administrator wachtwoord niet van, en de webinterface die er op zit is heel erg beperkt, dus hier kun je geen eigen SIP gegevens op instellen. Je kunt zelfs de DHCP range niet aanpassen...
Maar er zal vast wel iemand zijn die weet hoe je die speedtouch firmware hacked, of misschien weet iemand het wachtwoord wel? Bij de Experiabox van KPN (eigenlijk gewoon een Speedtouch 780) was dat ook een probleem, maar toen was sommigen het hier op het forum ook gelukt de inloggegevens van telnet etc. te achterhalen. Nouja ik had nog een eigen 716 liggen, dus ik ga niet moeilijk doen
Maar er zal vast wel iemand zijn die weet hoe je die speedtouch firmware hacked, of misschien weet iemand het wachtwoord wel? Bij de Experiabox van KPN (eigenlijk gewoon een Speedtouch 780) was dat ook een probleem, maar toen was sommigen het hier op het forum ook gelukt de inloggegevens van telnet etc. te achterhalen. Nouja ik had nog een eigen 716 liggen, dus ik ga niet moeilijk doen
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 23:15 ]
De verbinding (ADSL) is inderdaad open. Je kan elke router of modem inzetten die je wilt.
De enige uitzondering hierop is als je ook telefonie afneemt van Online. Dan ben je aan hun apparatuur gebonden.
En natuurlijk kan je ook je eigen VOIP provider gebruiken. Er is niets geblokkeerd of zoiets dergelijks.
Voor admin toegang voor de 706 moet je het vorige deel van dit topic eens nakijken.
Daar staat hoe en wat. Ik weet alleen niet of de workaround nog werkt.
De enige uitzondering hierop is als je ook telefonie afneemt van Online. Dan ben je aan hun apparatuur gebonden.
En natuurlijk kan je ook je eigen VOIP provider gebruiken. Er is niets geblokkeerd of zoiets dergelijks.
Voor admin toegang voor de 706 moet je het vorige deel van dit topic eens nakijken.
Daar staat hoe en wat. Ik weet alleen niet of de workaround nog werkt.
[ Voor 20% gewijzigd door cornfed99111 op 15-07-2009 12:22 ]
Lees nog eensOppie schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:52:
Als je zeker weet dat alles goed vast zit mbt je kroonsteentje en kabels zou ik toch eens bellen voor een nieuwe adapter.
Er zitten geen kroonsteentjes (meer) tussen de kabels, dat was de situatie die de vorige bewoner had achtergelaten.
Met de adapter is niets mis imo, deze laat ik er ook gewoon in zitten bij reset en dan doet ie het prima. Hij wordt wat warm maar niet extreem, gewoon normaal.
Juist, ze zeggen dat het geregeld is maar het is nu nog niet het geval..vincedd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:23:

[ Voor 40% gewijzigd door ThaOdie op 15-07-2009 14:55 ]
Zeg wat of zeg niks..
Verwijderd
Hier ook iemand die geen gelukkige keuze heeft gemaakt, m.b.t. het aanvragen van een internetverbinding bij Online. Ruime tijd geleden, spreek ik over Eind Maart, heb ik ADSL van Online aangevraagd met VOIP. Afgesproken was dat Online op het 2e aarde paar zou gaan leveren aangezien ik ISDN op de 1e aarde paar intact wilde houden totdat de verbinding via Online helemaal in orde zou zijn. Dat was geen enkel probleem volgens één van de helpdeskmedewerkers.
Ingangsdatum was vastgelegd voor 1 Juli, 30 Maart heb ik hier een bevestiging ontvangen. In de tussentijd is er flink wat mail en brief verkeer geweest. Dit waren in eerste instantie mailtjes met welkomst berichten en bedankt voor uw aanvraag etc. wat in eerste instantie te begrijpen is. Maar kort daarop (23 april) volgde er ook weer berichten waarin werd vermeld dat het technisch niet haalbaar was met opzeg bevestigingen van antivirus, antispam en mijn telefonie dienst. U kan begrijpen dat dit verwarring met zich meebrengt aan de consument kant. Hierdoor werden de eerste telefoon gesprekken een feit, die overigens niet goedkoop zijn als je gemiddeld 15 min tot 30 min aan de lijn moet hangen totdat je iemand krijgt te spreken. Medewerker aan de telefoon vermeld dat deze berichten genegeerd kunnen worden, en dat de aanvraag nog steeds in het systeem staat.
2 Juli begon het feest. Kieslijn op de 1e aarde paar (ISDN) was verdwenen en op 2e aarde paar geen signaal. Geen internet dus en ook geen telefonie. Hier begint het “van het kastje naar de muur theorie”. Online helpdesk gebeld, die me vervolgens gelijk verwees naar KPN zonder mij netjes te woord te staan (verbinding geweest van 45 minuten) KPN vervolgens gebeld, die had de lijn doorgemeten op de 1e aarde paar, alles was in orde en volgens hun zou het aan de quatro vox gelegen hebben. Alles gereset (NT1 / Quatrovox), maar helaas geen kieslijn op de telefoons. Ze wilden wel een monteur sturen, die het wel zou komen oplossen. Hiervoor hebben we uiteraard niet gekozen omdat ik juist op het punt stond om KPN op te zeggen zodra de “Online verbinding” zou werken op het 2e aarde paar. M.b.t. de verbinding op de 2e aarde paar wilde KPN mij niet mee helpen, daarmee verwezen ze mij weer door met Online. Nog maar een keer gebeld met Online en uitgelegd dat ik volgens KPN toch bij hun moet zijn met betrekking tot de oplevering van de ADSL verbinding op de 2e aarde paar. Helpdesk medewerker begon het verhaal enigszins te begrijpen en heeft op dat moment een case geopend.
Na een week (Woensdag 8 Juli) van de buitenwereld afgesloten te zijn geweest, was er opeens een verbinding merkbaar op de 2e aarde paar. Opgemerkt doordat het DSL lampje op de modem begon te branden. Echter niet vlekkeloos, wat mij overigens niet verbaasde, want VOIP werkte nog niet en ook was de snelheid ver beneden van wat het ongeveer moest zijn. (1/8 deel). De ISDN lijn was nog onveranderd gebleven, die werkte nog steeds niet. Vrijdag 10 Juli kreeg ik ’s avonds een telefoontje van een van medewerkers van Online, dat het probleem opgelost was omtrent de snelheid, en dat telefonie weer aangevraagd zou worden. Dit klopte, de snelheid was nog niet helemaal optimaal, maar in ieder geval beter dan voorheen en ook acceptabel.
Dinsdag 14 Juli heb ik een brief ontvangen waarin stond uitgelegd dat ik het modem moest herstarten door het eruit halen van de stekker uit het stopcontact, dit om de telefonie via hun (VOIP) tijdelijke in te schakelen met een tijdelijk telefoonnummer. Resultaat, snelheid weer naar beneden, voorgaande storing dus weer van toepassing waarbij de snelheid 1/8 was van wat het zou moeten zijn en sinds gisteren 15 Juli werkt de ISDN lijn ook weer, wat tegenstrijdig is met datgene wat KPN mij toen vertelde, dat er een defect quatro vox achter de NT1 zou hangen.
Zojuist weer gebeld, en aangegeven dat de herstart van het modem niet veel goeds heeft gedaan m.b.t. de verbinding. Helpdesk medewerker heeft nogmaals gevraagd het modem te resetten, waarna hij ook iets zou gaan resetten aan hun kant. Dit heeft niet geholpen en er is weer een case geopend……. Al met al, al ongeveer 200 euro uitgegeven voor het bellen met de helpdesk, en nog amper van hun dienst kunnen genieten. Dat is bijna het totale bedrag wat je normaal gesproken kwijt bent voor een heel jaar voor dergelijk abonnement. Pure diefstal in mijn ogen!
Bij deze het advies aan allen, denk goed na voordat je over gaat stappen naar een andere provider of met het in zee gaan met een provider zoals Online.
Ingangsdatum was vastgelegd voor 1 Juli, 30 Maart heb ik hier een bevestiging ontvangen. In de tussentijd is er flink wat mail en brief verkeer geweest. Dit waren in eerste instantie mailtjes met welkomst berichten en bedankt voor uw aanvraag etc. wat in eerste instantie te begrijpen is. Maar kort daarop (23 april) volgde er ook weer berichten waarin werd vermeld dat het technisch niet haalbaar was met opzeg bevestigingen van antivirus, antispam en mijn telefonie dienst. U kan begrijpen dat dit verwarring met zich meebrengt aan de consument kant. Hierdoor werden de eerste telefoon gesprekken een feit, die overigens niet goedkoop zijn als je gemiddeld 15 min tot 30 min aan de lijn moet hangen totdat je iemand krijgt te spreken. Medewerker aan de telefoon vermeld dat deze berichten genegeerd kunnen worden, en dat de aanvraag nog steeds in het systeem staat.
2 Juli begon het feest. Kieslijn op de 1e aarde paar (ISDN) was verdwenen en op 2e aarde paar geen signaal. Geen internet dus en ook geen telefonie. Hier begint het “van het kastje naar de muur theorie”. Online helpdesk gebeld, die me vervolgens gelijk verwees naar KPN zonder mij netjes te woord te staan (verbinding geweest van 45 minuten) KPN vervolgens gebeld, die had de lijn doorgemeten op de 1e aarde paar, alles was in orde en volgens hun zou het aan de quatro vox gelegen hebben. Alles gereset (NT1 / Quatrovox), maar helaas geen kieslijn op de telefoons. Ze wilden wel een monteur sturen, die het wel zou komen oplossen. Hiervoor hebben we uiteraard niet gekozen omdat ik juist op het punt stond om KPN op te zeggen zodra de “Online verbinding” zou werken op het 2e aarde paar. M.b.t. de verbinding op de 2e aarde paar wilde KPN mij niet mee helpen, daarmee verwezen ze mij weer door met Online. Nog maar een keer gebeld met Online en uitgelegd dat ik volgens KPN toch bij hun moet zijn met betrekking tot de oplevering van de ADSL verbinding op de 2e aarde paar. Helpdesk medewerker begon het verhaal enigszins te begrijpen en heeft op dat moment een case geopend.
Na een week (Woensdag 8 Juli) van de buitenwereld afgesloten te zijn geweest, was er opeens een verbinding merkbaar op de 2e aarde paar. Opgemerkt doordat het DSL lampje op de modem begon te branden. Echter niet vlekkeloos, wat mij overigens niet verbaasde, want VOIP werkte nog niet en ook was de snelheid ver beneden van wat het ongeveer moest zijn. (1/8 deel). De ISDN lijn was nog onveranderd gebleven, die werkte nog steeds niet. Vrijdag 10 Juli kreeg ik ’s avonds een telefoontje van een van medewerkers van Online, dat het probleem opgelost was omtrent de snelheid, en dat telefonie weer aangevraagd zou worden. Dit klopte, de snelheid was nog niet helemaal optimaal, maar in ieder geval beter dan voorheen en ook acceptabel.
Dinsdag 14 Juli heb ik een brief ontvangen waarin stond uitgelegd dat ik het modem moest herstarten door het eruit halen van de stekker uit het stopcontact, dit om de telefonie via hun (VOIP) tijdelijke in te schakelen met een tijdelijk telefoonnummer. Resultaat, snelheid weer naar beneden, voorgaande storing dus weer van toepassing waarbij de snelheid 1/8 was van wat het zou moeten zijn en sinds gisteren 15 Juli werkt de ISDN lijn ook weer, wat tegenstrijdig is met datgene wat KPN mij toen vertelde, dat er een defect quatro vox achter de NT1 zou hangen.
Zojuist weer gebeld, en aangegeven dat de herstart van het modem niet veel goeds heeft gedaan m.b.t. de verbinding. Helpdesk medewerker heeft nogmaals gevraagd het modem te resetten, waarna hij ook iets zou gaan resetten aan hun kant. Dit heeft niet geholpen en er is weer een case geopend……. Al met al, al ongeveer 200 euro uitgegeven voor het bellen met de helpdesk, en nog amper van hun dienst kunnen genieten. Dat is bijna het totale bedrag wat je normaal gesproken kwijt bent voor een heel jaar voor dergelijk abonnement. Pure diefstal in mijn ogen!
Bij deze het advies aan allen, denk goed na voordat je over gaat stappen naar een andere provider of met het in zee gaan met een provider zoals Online.
Verwijderd
Als ik het internet nodig zou hebben voor zakelijk gebruik, of als het absoluut niet down mag gaan zou ik ook zeker niet voor een budget ISP als online gaan, maar eerder voor XS4ALL ofzo. En helemaal als het blijkbaar zo kritisch is dat het niet eens 1 dag down mag zijn en je met dingen aankomt als 2e aderparen enzo...
Maar voor gewoon 'standaard' huis-tuin-en-keuken internet werkt online hier prima...
edit: Om misschien toch nog een beetje behulpzaam te zijn: In de aanmeldingsbrief die ik van online kreeg stond dat de eerste 4 weken na het aanvragen van het abonnement de kosten voor de helpdesk 'maar' de helft zijn. Geen idee hoe ze dit regelen maar misschien kun je de helft van de kosten terugvragen ofzo.
Maar voor gewoon 'standaard' huis-tuin-en-keuken internet werkt online hier prima...
edit: Om misschien toch nog een beetje behulpzaam te zijn: In de aanmeldingsbrief die ik van online kreeg stond dat de eerste 4 weken na het aanvragen van het abonnement de kosten voor de helpdesk 'maar' de helft zijn. Geen idee hoe ze dit regelen maar misschien kun je de helft van de kosten terugvragen ofzo.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 22:17 ]
Je belt dan een speciaal nummer wat goedkoper is dan het 0900 nummer.
Verwijderd
Klopt die brief met dat goedkope nummerOppie schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:57:
Je belt dan een speciaal nummer wat goedkoper is dan het 0900 nummer.
kreeg pas ik na klagen over de belkosten naar die "service-afdeling"
Online kan je nog e-mailen over je storing.
KPN wil kost wat kost alleen telefonische hulp door hun "service-afdeling"
ook als je meld dat juist het ontbreken van de telefoon mogelijkheid
het probleem is.(hoezo steeds maar verwijzen naar elkaar en maar
telefoontikken genereren)
Check je PM. Klik bovenin op direct messages.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:28:
[...]
Klopt die brief met dat goedkope nummer
kreeg pas ik na klagen over de belkosten naar die "service-afdeling"
Online kan je nog e-mailen over je storing.
KPN wil kost wat kost alleen telefonische hulp door hun "service-afdeling"
ook als je meld dat juist het ontbreken van de telefoon mogelijkheid
het probleem is.(hoezo steeds maar verwijzen naar elkaar en maar
telefoontikken genereren)
Verwijderd
Als ik niet had hoeven te kijken op de kleintjes.Verwijderd schreef op Thursday 16 July 2009 @ 22:14:
Als ik het internet nodig zou hebben voor zakelijk gebruik, of als het absoluut niet down mag gaan zou ik ook zeker niet voor een budget ISP als online gaan, maar eerder voor XS4ALL ofzo. En helemaal als het blijkbaar zo kritisch is dat het niet eens 1 dag down mag zijn en je met dingen aankomt als 2e aderparen enzo...
Had ik mijn ISDN gehouden met Xs4all maar het is onnodig en veel te duur.
Besparing is meer de 60 Euro/mnd en dat is enige ergernis wel waard.
HET IS 2 DAGEN VERDER DAT IK ZE WEER BERICHT HEB...
En nog STEEDS NIKS GEREGELD!
Alles is nog klote, KPN nummer word nog steeds 100000000000 weergegeven en ik heb nog steeds 2 nummers met 2 abonnementen en het was volgen hun Maandag allemaal goed gemaakt nu Vrijdag nog steeds niks wat erop wijst dat het goed is.
Dus ONLINE KOM JE BELOFTES NA!
En nog STEEDS NIKS GEREGELD!
Alles is nog klote, KPN nummer word nog steeds 100000000000 weergegeven en ik heb nog steeds 2 nummers met 2 abonnementen en het was volgen hun Maandag allemaal goed gemaakt nu Vrijdag nog steeds niks wat erop wijst dat het goed is.
Dus ONLINE KOM JE BELOFTES NA!

Zeg wat of zeg niks..
Verwijderd
IK zal maar voorlopig niet meerVerwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:36:
[...]
Als ik niet had hoeven te kijken op de kleintjes.
Had ik mijn ISDN gehouden met Xs4all maar het is onnodig en veel te duur.
Besparing is meer de 60 Euro/mnd en dat is enige ergernis wel waard.
de spanning van het modem halen.
Na elke reset lijkt het wel dat de snelheid daalt.
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 219 / 1.687
nog ff dan heb genoeg aan een goedkoop telefoonmodem
we gaan weer terug in de tijd.
Verwijderd
Lijkt me dat het 2e aderpaar gewoon brak is, dat de weerstand (nu door de regen) hoger wordt en dat het modem daarom lager intrained. Wat zijn de lijngegevens zoals de SNR-marge etc dan? Hoe ver woon je van de centrale?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 15:49 ]
Verwijderd
Hoera Online is toch instaat wat aan die storing te doen,Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:46:
Lijkt me dat het 2e aderpaar gewoon brak is, dat de weerstand (nu door de regen) hoger wordt en dat het modem daarom lager intrained. Wat zijn de lijngegevens zoals de SNR-marge etc dan? Hoe ver woon je van de centrale?
mijn Internet met een redelijke snelheid
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 8.982
IK heb 1.000 / 12.000 voor 10-07-09 gehad maar dit
is al heel wat beter dan 255 / 1600
Tevens werkt VoIP maandag zou
ook mijn oude telf-nummer weer aktief zijn.
Nu komt het leuke ik heb vandaag een brief van KPN ontvangen dat mijn contract word beëindigd. Zo staat er in dat mijn telefoonnummer weer beschikbaar word voor een volgende afnemer.
DIT IS NIET WAT IK HAD AFGESPROKEN!
Ik zou mijn internet telefoonnummer vrijgeven en mijn huidige KPN nummer als enige actieve nummer behouden. Dat is wat ik had aangegeven, en zo zou het dan ook gedaan worden. Dit vind ik niet netjes van Online.
Ik zou mijn internet telefoonnummer vrijgeven en mijn huidige KPN nummer als enige actieve nummer behouden. Dat is wat ik had aangegeven, en zo zou het dan ook gedaan worden. Dit vind ik niet netjes van Online.

Zeg wat of zeg niks..
Het KPN nummer behouden en worden overgezet naar Online neem ik aan.. Daarom moet het wel bij KPN worden opgezegd anders blijf je daar lijnhuur betalen. Naar alle waarschijnlijkheid is je NP voltooid en is dit nu gebeurd, anders krijg je ook geen brief van KPN.ThaOdie schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:04:
Nu komt het leuke ik heb vandaag een brief van KPN ontvangen dat mijn contract word beëindigd. Zo staat er in dat mijn telefoonnummer weer beschikbaar word voor een volgende afnemer.![]()
Verwijderd
Mijn ervaring is van wel; exact dezelfde dag als dat ze aangekondigd hadden.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:01:
Is Online redelijk strict met de ingangsdatum van het signaal?
Verwijderd
Chil. En ik stiekem maar steeds a1/a2 b1/b2 wisselen uit goede hoop 
Ik hoop hier niet weer te posten.
Ik hoop hier niet weer te posten.
Wij hebben zojuist weer een brief van ze ontvangen, dit keer ging het over het opzeggen zelf. Per telefoon is mij gezegd dat het op 16 augustus de deur uit kon en helemaal klaar was, dan lees je de brief en dan staat er 17 september, ligt het nou aan mij of wordt er weer een maandje bij gesmokkeld door hun?
Contract is namelijk in augustus (16e toevallig) afgelopen en het contract is opgezegd op 15 juli..
Dus precies 1 maand en 1 dag van te voren wat ook nader wordt beschreven in hun voorwaarden (of die van Wanadoo..).
Ik ga zo nog een keer contact met ze opnemen want dit vind ik niet kunnen.
Contract is namelijk in augustus (16e toevallig) afgelopen en het contract is opgezegd op 15 juli..
Dus precies 1 maand en 1 dag van te voren wat ook nader wordt beschreven in hun voorwaarden (of die van Wanadoo..).
Ik ga zo nog een keer contact met ze opnemen want dit vind ik niet kunnen.
Barleone schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:31:
Update 2:Barleone schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:47:
Update:
Gebeld met de helpdesk, en het probleem zit waarschijnlijk bij KPN. Die hebben ons huisnummer waarschijnlijk niet goed weggemigreerd naar online, waardoor mensen die vanaf kpn ipb naar ons bellen, binnen de systemen van kpn blijven hangen en ons dus niet kunnen bereiken.
Online heeft tijdens het voortraject van de overgang van KPN een goedkeuring ontvangen om mij naar Online te migreren. Helaas heeft KPN wel de goedkeuring naar online gestuurd, maar ze hebben mij administratief niet afgesloten. De KPN factureert mij dus nog vrolijk, en dat is niet leuk.
Misschien is dat ook de reden dat mijn telefoonnummer nog niet goed is weggemigreerd naar online en nog bij KPN hangt?
Dat denk ik wel,aangezien je maar 1 telefoonnummer hebt en die is op dit ogenblik bij KPN en niet bij Online.Maar als ik jou was zou ik lekker bij KPN blijven.Veel betere telefonie kwaliteit(geen echo`s,kraken,ruis,wegvallen van gesprekken).Barleone schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:11:
[...]
[...]
Update 2:
Online heeft tijdens het voortraject van de overgang van KPN een goedkeuring ontvangen om mij naar Online te migreren. Helaas heeft KPN wel de goedkeuring naar online gestuurd, maar ze hebben mij administratief niet afgesloten. De KPN factureert mij dus nog vrolijk, en dat is niet leuk.
Misschien is dat ook de reden dat mijn telefoonnummer nog niet goed is weggemigreerd naar online en nog bij KPN hangt?
[ Voor 6% gewijzigd door vincedd op 20-07-2009 16:17 ]
Je hebt een brief gehad met daarin de datum van je NP. Avond van die datum of dag erna voer je een succesvol telefoongesprek, er moet dus worden opgenomen aan de andere kant, vervolgens wordt je nummer overgezet. Je herstart je modem door het een paar minuten van t stroom te halen en het nummer is overgezet. Daarna kun je het testen door naar je mobiel te bellen en te kijken welk nummer je ziet. Heb je dit allemaal al gedaan dan zul je even contact op moeten nemen.Barleone schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:11:
[...]
[...]
Update 2:
Nou morgen moet het toch echt gebeuren anders ga ik een heel leuke brief naar ze toe sturen..
Dat van de echo heb ik ook af en toe, ik heb meer last dat de tegenpersoon erg ver weg klinkt en ik heb mijn telefoon al op hoogste volume staan, wat soms heel irritant is en je het op luidspreker moet gooien om het gesprek te kunnen voortzetten..
Dat van de echo heb ik ook af en toe, ik heb meer last dat de tegenpersoon erg ver weg klinkt en ik heb mijn telefoon al op hoogste volume staan, wat soms heel irritant is en je het op luidspreker moet gooien om het gesprek te kunnen voortzetten..
Zeg wat of zeg niks..
Verwijderd
Hoe lang duurt het tegenwoordig als je een Online abo aanvraagt voordat je aangeschakeld bent?
Verwijderd
3 weken ongeveer.
Maar bij mij dus niet
Het DSL led op mijn modem gaat niet eens knipperen. What am i doing wrong? Heb alles goed aangesloten.
Hoort toch wel te gaan knipperen sowieso om het signaal te zoeken?
Maar bij mij dus niet
Het DSL led op mijn modem gaat niet eens knipperen. What am i doing wrong? Heb alles goed aangesloten.
Als hij niet knippert of brandt heb je 4 mogelijkheden:Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:58:
3 weken ongeveer.
Maar bij mij dus niet
- Of je hebt de kabel vanuit je ISRA aangesloten op de phone poort (dan gaat je modem ook in sommige gevallen tikken)
- Of je hebt een aansluiting op een ander aderpaar (probeer bij je aansluiting eens de draadjes rood + blauw om te wisselen met wit + oranje)
- Of de lijn is niet opgeleverd
- Modem defect (meestal is het een van de eerste 3)
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Dit topic is gesloten.