[Online.nl] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.815 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 06:14
Vanavond is mijn internet erg langzaam (bij speedtest.net een download van nog geen 1 Mbit).

Misschien dat er door het onweer wat apparatuur gesneuveld is en het daardoor wat langzaam gaat. Meer mensen hier last van?

Postcode 5991 GB (in de buurt van Venlo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:58:
3 weken ongeveer.

Maar bij mij dus niet :(

Het DSL led op mijn modem gaat niet eens knipperen. What am i doing wrong? Heb alles goed aangesloten.
Hoort toch wel te gaan knipperen sowieso om het signaal te zoeken?
Ik heb een niet actieve KPN lijn. Als ik Online wil, moet ik de telefoonlijn eerst actief maken of doen zij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 10:58
WouterHelm schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:53:
Vanavond is mijn internet erg langzaam (bij speedtest.net een download van nog geen 1 Mbit).

Misschien dat er door het onweer wat apparatuur gesneuveld is en het daardoor wat langzaam gaat. Meer mensen hier last van?

Hier op postcode 5961 (Horst) nergens last van 8)
Haal de gewone KPN Wholesale snelheid, 8/1.
Kan natuurlijk nogsteeds aan t eigen netwerk van Online liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Hoe snel traint je modem in dan?
Zo''n speedtest zegt namelijk bijna niks, kort geleden eens gekeken wat het precies inhield.
bij speedtest.net worden er 2x 1MB jpeg-bestand binnengehaald en 2x 256KB jpeg bestand, hiermee kun je geen goed beeld krijgen van hoe snel je nou echt download.
Als je nou eens vanaf speedtest.bbned.nl het 100 of 1000MB bestand download en daar het gemiddelde van neemt heb je een betrouwbaarder beeld van je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 00:10:
Ik heb een niet actieve KPN lijn. Als ik Online wil, moet ik de telefoonlijn eerst actief maken of doen zij dat?
Je hoeft geen actieve KPN lijn te hebben. Online neemt de lijn van KPN over (huren is een beter woord) en vervolgens zetten ze hun signaal erop, daar betaal je weer extra voor (lijnhuur á 10 p/m normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:33:
Hoe lang duurt het tegenwoordig als je een Online abo aanvraagt voordat je aangeschakeld bent?
Reken op 3 weken net zoals bij de gemiddelde ADSL ISP.
7 dagen bedenktijd, dan de administratie en daarna de oplevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 14:42

Mad_Demon

de dokter

Sinds vandaag zijn we hier in Leiden overgestapt vanaf KPN maar de snelheid is waardeloos. 2Mbit op z'n best... Eens zien of dit gaat verbeteren.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Mad_Demon schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:44:
Sinds vandaag zijn we hier in Leiden overgestapt vanaf KPN maar de snelheid is waardeloos. 2Mbit op z'n best... Eens zien of dit gaat verbeteren.
Bel maar even met de helpdesk. Klinkt als een probleem met je ADSL profiel, mits je niet erg ver van de wijkcentrale afwoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 12:15
Ik kan sinds kort geen ipv6 tunnel meer maken over mijn verbinding. Heeft dat met de laatste update te maken van de livebox?
Hoe kan ik oudere versies van de firmware laden?
ADSL family
Naam F@st3202
Software versie 3202_2601D8

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:19
Weet iemand wat er gewijzigd is in de nieuwste firmware voor de livebox? Ik zag dat opeens de lampjes gingen knipperen (en daarna het logo weer). Nu heb ik firmware 3202_2601D8, en groene tekst (en ik dacht dat orange erg was...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:04

Saven

Administrator

Alleen de layout is veranderd, en volgensmij gingen ze naar een ander soort 'protocol' voor de voip, waardoor de telefonieverbinding stabieler zou moeten worden. Alleen ik weet niet of dat nou met de ST706 was of met de Livebox, of beide :P

[ Voor 17% gewijzigd door Saven op 23-07-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meddow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 16:26
Mijn verbinding is plots een stuk sneller. Voorheen trainde de router in op net geen 8000, nu zit ie op ruim 8500 :D
Iemand een idee of er iets veranderd is?

You dream it, I live it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het weer, regen etc. kan behoorlijk wat invloed op een (slechte) telefoonlijn hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattttt schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:06:
[...]

Als hij niet knippert of brandt heb je 4 mogelijkheden:

- Of je hebt de kabel vanuit je ISRA aangesloten op de phone poort (dan gaat je modem ook in sommige gevallen tikken)
- Of je hebt een aansluiting op een ander aderpaar (probeer bij je aansluiting eens de draadjes rood + blauw om te wisselen met wit + oranje)
- Of de lijn is niet opgeleverd
- Modem defect (meestal is het een van de eerste 3)
- Heb de kabel direct op de ADL poort aangesloten.
- Alle combinaties geprobeerd qua aderdraden.
- Lijn moet opgeleverd zijn volgens Offline.
- Denk ook dat het modem defect is. De led gaat ook niet even branden om te laten zien dat de led uberhoupt werkt. Hij gaat ook niet zoeken naar signaal. Dat wordt maar een monteur bestellen.
Komen deze per dagdeel of hoe is dit geregeld bij hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaumaturgus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-02 05:05
Als er op beide aderparen geen dsl-signaal staat en de lijn volgens Online opgeleverd is zit het probleem ws in de centrale waar de kruisdraden voor jouw aansluiting niet (goed) zit aangesloten. Online zal hiervoor een ticket bij KPN moeten uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaumaturgus schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:01:
Als er op beide aderparen geen dsl-signaal staat en de lijn volgens Online opgeleverd is zit het probleem ws in de centrale waar de kruisdraden voor jouw aansluiting niet (goed) zit aangesloten. Online zal hiervoor een ticket bij KPN moeten uitzetten.
Kunnen ze dit op afstand controleren of zal er eerst een monteur aan te pas moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21

Hier ook (Zuid Oost Friesland), er is echt wat aan de hand, ik heb een vermoeden dat ze aan het throttlen zijn oid :( !!
Dit is de laatste paar weken al zo.
Gechecked door wat van hun eigen FTP te halen: ftp://ftp.online.nl/pub/test/
100-200kb/s op het moment dat ik ook met 90kb/s(gelimiteerd) aan het uploaden ben.
Als ik niks upload haal ik nog maar een magere 600-650kbps. (voor een extra abbo, dus een 8/1 verbinding voor mij)
Mooi klote, maar eens kijken voor een andere provider. Nog suggesties hiervoor?

Zo ff een mail naar Online gestuurd, kijken wat de reactie is.

[ Voor 5% gewijzigd door mdcobra op 25-07-2009 00:36 . Reden: Mail naar Online ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Goed..

ik heb eindelijk werkend telefoon whoot.. nu erger ik mij dood aan die %@# speedtouch, soms duurt het een halve minuut voordat een gewone pagina geladen word. :(

Nu had ik de instellingen overgenomen (via website online) naar mijn oude modem (met dezelfde kabels) en daar haal ik ineens 12MBits :o
Het irritante eraan is dat daar geen telefoonaansluiting op zit :X , dus ik werd weer genoodzaakt terug naar de speedtouch te gaan.

Mijn oude modem: 12.045 kbps / 955 kbps
De speedtouch: 10.982 / 1.019 kbps

De upload is dan wel wat minder maar dat gebruik ik bijna nooit. En een vervangend modem met telefoonaansluiting zijn er niet veel van en die zijn erg prijzig :X

En volgens zegt ONLINE dat ik met mijn speedtouch toch echt op het maximale zit, wat is daarop jullie antwoord ONLINE?

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:13:
[...]

- Heb de kabel direct op de ADL poort aangesloten.
- Alle combinaties geprobeerd qua aderdraden.
- Lijn moet opgeleverd zijn volgens Offline.
- Denk ook dat het modem defect is. De led gaat ook niet even branden om te laten zien dat de led uberhoupt werkt. Hij gaat ook niet zoeken naar signaal. Dat wordt maar een monteur bestellen.
Komen deze per dagdeel of hoe is dit geregeld bij hun?
:') je gelooft toch zelf niet dat je modem kapot is. iedereen zegt dat altijd ja maar da kastje is kapot!@!12``
Nee dat modem is echt niet kapot als je die net nieuw hebt.

Bel ze gewoon op en leg het uit dan gaan ze het voor je fixen :P
ThaOdie schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:25:
...
En volgens zegt ONLINE dat ik met mijn speedtouch toch echt op het maximale zit, wat is daarop jullie antwoord ONLINE?
De modems die Online levert zijn niet super idd, en je snelheids beperking komt waarschijnlijk ook wel door het modem.
Maar wat kan je er tegen doen? Als je ook telefonie hebt kun je niks :P
Of je moet opzoek naar een andere provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De modems die Online levert zijn gewoon standaard speedtouch modems, dus ik begrijp niet hoe de 'snelheidsbeperking' door het modem kan komen :?
Post eerst eens wat gegevens over de lijn, voordat we iets zinnigs kunnen zeggen
Mijn oude modem: 12.045 kbps / 955 kbps
De speedtouch: 10.982 / 1.019 kbps
Ik zie 11mbit vs 12mbit, nou niet echt een werelds verschil. Reboot je oude modem eens een paar keer, dan zul je zien dat de snelheid waarmee het modem intrained iedere keer wat verschild.
Dat pagina's een halve minuut laden hoort idd niet, doe eens een traceroute naar die pagina dan kun je zien op welk punt de lag zit.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdcobra schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:44:
[...]

Hier ook (Zuid Oost Friesland), er is echt wat aan de hand, ik heb een vermoeden dat ze aan het throttlen zijn oid :( !!
Dit is de laatste paar weken al zo.
Gechecked door wat van hun eigen FTP te halen: ftp://ftp.online.nl/pub/test/
100-200kb/s op het moment dat ik ook met 90kb/s(gelimiteerd) aan het uploaden ben.
Als ik niks upload haal ik nog maar een magere 600-650kbps. (voor een extra abbo, dus een 8/1 verbinding voor mij)
Mooi klote, maar eens kijken voor een andere provider. Nog suggesties hiervoor?

Zo ff een mail naar Online gestuurd, kijken wat de reactie is.
Zoals ik hierboven ook al heb gezegd, post eens wat gegevens over de telefoonlijn (S/N margin etc.). Als de telefoonlijn brak is gaat een andere provider ook niets helpen... Dat ze actief aan snelheidsbeperkingen zouden doen geloof ik echt niet in. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saven schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:36:
[...]

:') je gelooft toch zelf niet dat je modem kapot is. iedereen zegt dat altijd ja maar da kastje is kapot!@!12``
Nee dat modem is echt niet kapot als je die net nieuw hebt.

Bel ze gewoon op en leg het uit dan gaan ze het voor je fixen :P
Toevallig, bij mn ouders, van ziggo een defect nieuw modem gekregen 5 maanden terug, dus ahum...
Ik heb btw gebeld en er komt nu een installatie monteur. Denk alleen dat hij ook niks kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 20:32:
[...]

Zoals ik hierboven ook al heb gezegd, post eens wat gegevens over de telefoonlijn (S/N margin etc.). Als de telefoonlijn brak is gaat een andere provider ook niets helpen... Dat ze actief aan snelheidsbeperkingen zouden doen geloof ik echt niet in. :O
Prima, maar voor alle duidelijkheid dit probleem had ik eerder niet......

Up Speed:1021000
Down Speed: 7996000
SNR Margin: 9
Loop Att.: 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:09
mdcobra schreef op zondag 26 juli 2009 @ 00:17:
[...]

Prima, maar voor alle duidelijkheid dit probleem had ik eerder niet......

Up Speed:1021000
Down Speed: 7996000
SNR Margin: 9
Loop Att.: 18
copy paste eens je upstream en downstream noise ratio's, deze moeten voor een lijn die tot 20mb kan op ongeveer 10 zitten met een marge van maximaal 3db

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Dit is alle info die ik via telnet kan vinden:
Het is een Draytek Vigor 2710n.

--------------------------- ATU-R Info (hw: annex A, f/w: annex A) -----------
Running Mode : ADSL2(G.992.3) State : SHOWTIME
DS Actual Rate : 7996000 bps US Actual Rate : 1021000 bps
DS Attainable Rate : 9816000 bps US Attainable Rate : 1201000 bps
DS Path Mode : Interleave US Path Mode : Interleave
NE Current Attenuation : 18 dB Cur SNR Margin : 8 dB
DS actual PSD : 16. 9 dB US actual PSD : 12. 2 dB
ADSL Firmware Version : 211801_A
-------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
Far Current Attenuation : 10 dB Far SNR Margin : 11 dB
CO ITU Version[0] : 00004244 CO ITU Version[1] : 0000434d
DSLAM CHIPSET VENDOR : < BDCM >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 19:45

GforceNL

Out of memory....

Hier sinds vandaag ook problemen, modem traint netjes in op 14mbit, maar downloadsnelheid gaat niet over de 700kb.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

mdcobra schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:59:

--------------------------- ATU-R Info (hw: annex A, f/w: annex A) -----------
Running Mode : ADSL2(G.992.3) State : SHOWTIME
DS Actual Rate : 7996000 bps US Actual Rate : 1021000 bps
DS Attainable Rate : 9816000 bps US Attainable Rate : 1201000 bps
DS Path Mode : Interleave US Path Mode : Interleave

Je modem draait in ADSL2 modus, niet in ADSL2+ modus.

[ Voor 32% gewijzigd door Kanarie op 26-07-2009 12:13 . Reden: te laat gezien dat je maar 12mbit hoort te hebben. ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Correct, ik snap dit nog niet helemaal, er zou hier geen ADSL2(+) zijn, maargoed maar als ik de volle 8/1 haal ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
*O* de nieuwe firmware... verbeterde firewall rules... eindelijk logging alleen verslechterde telnet interface :+

Alleen jammer dat je _nog_ geen password op dat ding kan zetten :(

[ Voor 23% gewijzigd door LuckY op 26-07-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
LuckyY schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:49:
*O* de nieuwe firmware... verbeterde firewall rules... eindelijk logging alleen verslechterde telnet interface :+

Alleen jammer dat je _nog_ geen password op dat ding kan zetten :(
Heel leuk inderdaad een nieuwe firmware. Alleen op één pc is internet zo langzaam geworden, terwijl andere computers in het netwerk wel snel werken. Weet iemand wat er aan de hand is? Vooral het verbinden met een site is erg langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Kijk eens bij geavanceerd --> Firewall -->policy --> logboeken ?

* LuckY zat vanaf werk te rdpen naar mijn thuisbak en zat de webinterface te verkennen :+
* LuckY deed 4 pings naar tweakers.net

en nu werkt rdp niet meer :( en hij reageert ook niet meer op pings, dus of iemand anders dat ook kan testen... misschien is het wel een bug.
En nu werkt de telefoon niet meer :+ Handig KPN nummer werkt ook niet omdat die door de livebox gerouteerd wordt :+

Momenteel melding aan het maken... het lijkt inderdaad met de webinterface i.c.m. de ping te zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door LuckY op 27-07-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nu mucho problemo.
Als ik een beetje download reset de verbinding zich en krijg ik ander waardes te zien in de ADSL statistieken. De SNR marge is soms 6dB, dan weer 24dB en up en download intrain snelheden fluctueren ook.
Plaatje uit utorrent:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/utorrent.png

Online zal me een nieuwe voeding sturen, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

LuckyY schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:49:
Noem het maar "alleen". Kan even alle servers en custom netwerk configuratie gaan omgooien omdat je geen ifconfig / dhcpserver commands meer hebt. :(
Livebox was altijd al niet super je-van-het, maar met deze stap is het echt tijd voor een andere router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lekker kut zeg.
Komt zaterdag in de ochtend vroeg die update door, BAM helft van me firewall rules weg.
Server dus niet meer te bereiken, heel fijn Online....
En oja, verder waren de instellingen van mijn Wireless spontaan aangepast na de update?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:30:
Lekker kut zeg.
Komt zaterdag in de ochtend vroeg die update door, BAM helft van me firewall rules weg.
Server dus niet meer te bereiken, heel fijn Online....
En oja, verder waren de instellingen van mijn Wireless spontaan aangepast na de update?
Welke firewall rules ik had 2 port forwardings (via de default interface) en deze zijn niet verdwenen, tevens zijn mijn wireless settings hetzelfde :+ Echter was mijn statische route naar mijn private subnet verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
LuckyY schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:53:
[...]

Welke firewall rules ik had 2 port forwardings (via de default interface) en deze zijn niet verdwenen, tevens zijn mijn wireless settings hetzelfde :+ Echter was mijn statische route naar mijn private subnet verdwenen.
Oke dan. Dan had je meer geluk als mij denk ik :P
Ik had wel om en nabij de 15 port forwardings, waarvan dus de helft weg was.
Wireless snap ik nogsteeds niks van, dat dat aangepast is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Iemand misschien enige ervaring om een Fritzbox 7170 Annex A (Ja, dat ding van XS4All) aan de praat te krijgen met Online?

Ik vul de gegevens in zoals beschreven in de beginpost, maar krijg maar geen connectie... Vind het een beetje zonde om die Fritzbox in AP mode voor het WLAN te gaan zetten, heb ik twee apparaten die stroom vreten, ipv. eentje.

[update]
Uiteindelijk toch maar de Fritzbox in AP-mode achter de default SpeedTouch gezet. Vind het geen fraaie oplossing zelf, dus iedereen die me kan helpen is welkom.

[ Voor 21% gewijzigd door Keypunchie op 27-07-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De update maar handmatig gestart want hij kwam niet automatisch binnen. eindelijk uPnP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Wie kan der even iets voor mij testen op hun livebox model, het is mogelijk dat je tijdelijk de verbinding verliest... echter dan kan ik uitsluiten of het aan mijn livebox ligt ofdat het een firmware bug is, het gaat hier om de nieuwe firmware.
(Bij mij crashed de livebox en moet dan een power cycle krijgen voordat hij weer functioneert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuckyY schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:17:
Wie kan der even iets voor mij testen op hun livebox model, het is mogelijk dat je tijdelijk de verbinding verliest... echter dan kan ik uitsluiten of het aan mijn livebox ligt ofdat het een firmware bug is, het gaat hier om de nieuwe firmware.
(Bij mij crashed de livebox en moet dan een power cycle krijgen voordat hij weer functioneert)
Heb ik ook, eens per maand kan ik de Livebox niet meer bereiken en moet de stekker er uit, momenteel grotere problemen, m'n verbinding valt weg/herstart als de Livebox (te?) hoog intraint en blijft dit doen totdat ie lager intraint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Geen problemen mee .... echter is mijn bug met één handeling de complete livebox op commando te laten crashen :X

[ Voor 6% gewijzigd door LuckY op 28-07-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb onlangs na jaren voornamelijk Ubuntu te hebben gebruikt (met nog een tijd dual boot met Windows XP maar later niet meer), Windows 7 RC geinstalleerd. Nu blijkt mijn internet om een of andere reden daarop niet te werken.
Ik heb al 3 jaar een livebox van Orange (nu dus Online) en op Ubuntu werkte alles altijd perfect en hoefte ik niks in te stellen. Toen internet niet gelijk werkte op Windows 7 nam ik aan dat ik de installatie cd-rom moest gebruiken. Hiermee kan ik echter geen verbinding krijgen. Na het invullen van gebruikersnaam en wachtwoord probeerd hij connectie te zoeken met de livebox maar krijg bericht dat het niet lukt.
Heb ook gewoon bij internet instellingen van Windows 7 geprobeerd om een connectie toe te voegen. Ook hiermee kan geen connectie worden gevonden en hij geeft aan dat de modem een "Error 651" geeft (als jullie dat ook maar iets zegt :P).
Heb uiteraard geprobeerd te resetten en hard resetten en kabels in en uit te halen.
Hebben jullie nog ideeen hoe ik mijn internet werkende kan krijgen onder Windows 7? Op Ubuntu werkt het dus nog steeds perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Hoe maak je connectie met je livebox? via WiFi of UTP?
Heb je wel de juiste netwerkdrivers?
wat krijg je als je windowstoets+r en dan het volgende commando doet compmgmt.msc
En dan bij device manager/Apparaatbeheer zie je daar kruizen vraag of uitroeptekens? dan moet je de driver daarvan updaten.
En hoe staan je IP instellingen op Ubuntu ? statisch of DHCP? en hoe staan ze in windows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuckyY schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:10:
Hoe maak je connectie met je livebox? via WiFi of UTP?
Heb je wel de juiste netwerkdrivers?
wat krijg je als je windowstoets+r en dan het volgende commando doet compmgmt.msc
En dan bij device manager/Apparaatbeheer zie je daar kruizen vraag of uitroeptekens? dan moet je de driver daarvan updaten.
En hoe staan je IP instellingen op Ubuntu ? statisch of DHCP? en hoe staan ze in windows..
Bedankt voor je hulp! Het is me uiteindelijk gelukt om internet werkende te krijgen.
Ik maak connectie via UTP en mijn probleem was inderdaad dat er geen driver voor de netwerkkaart was geinstalleerd. Had niet verwacht dat de driver niet inbegrepen zat bij Windows 7.
Ik probeerde te zoeken naar Windows Vista/7 versies van de driver die ik nodig had voor mijn National Semiconductor DP83815 kaart, maar kon er geen vinden. Toen bedacht ik me dat mijn moederbord ook een ingebouwde netwerk-kaart heeft. Nog een heel gedoe om de goede drivers daarvoor te vinden. Gebruik namelijk Windows 7 64-bit en probeerde eerst gewoon de drivers vanaf de site van mijn moederbord fabrikant (Gigabyte), maar die werkte niet omdat ze niet digitaal ondertekent waren (dat moet in Windows 7 64 bit versie blijkbaar altijd nu). Dus downloadde ik de driver van de chipset vanaf de Nvidia site. Die werkte uiteindelijk wel. Nadat Windows 7 daarna ook nog DHCP had ingesteld (bij probleem oplossen) werkte het helemaal.
Nog bedankt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Great....

na die nieuwe firmware update werkt m'n wireless pcmia kaartje dus niet meer (MSI cb11b). Heeft het voor de update echter altijd prima gedaan. Heb al verschillende settings geprobeerd (modussen, kanalen en alle beveiliging uit), maar helaas :(

De livebox geeft overigens wel aan dat het draadloos netwerk geactiveerd is (hij ziet het kaartje). Op het kaartje zelf brand echter een blauw lampje (wat voorheen nooit brandde). Naast dit lampje staat een 'aan' logootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Misschien even een harde reset geven?

Het reset-knopje net zo lang ingedrukt houden tot de 2 buitenste en het middelste lampje tegelijk gaan branden.
Duurt ongeveer een halve minuut :P

[ Voor 3% gewijzigd door Saven op 01-08-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag woensdagochtend 26 juli dat de Livebox gereset was. Dacht meteen aan een update.
Weet niet of het juist is maar uit bovenstaande berichten begrijp ik dat er een update heeft plaatsgevonden?
Ook na een (harde) reset blijven de volgende problemen bestaan:
Ik heb nog een KPN nummer en een Online nummer.
Via de KPN lijn ben ik na een reset wel benaderbaar maar na 1 telefoontje werkt de nummerherkenning niet meer.
Vervolgens is dan, na dat ene telefoontje, de Online telefoonlijn niet bereikbaar en krijg je direct na bellen de voicemail.
Als ik uit wil bellen krijg ik in eerste instantie de KPN kiestoon. Als ik de hoorn er op leg en dan weer ga uit bellen heb ik de Onlinekiestoon.
Gebeld met de helpdesk doch daar beginnen ze de standaard zaken op te sommen: "Heeft u al gereset, ook een harde reset, vervang de kabels" etc. etc.
Op mijn opmerking omtrent een update en dat daarna de problemen ontstaan zijn wordt niet gereageerd.
Mijn vragen:
Heeft er inderdaad een update plaatsgevonden?
Wie ondervindt soortgelijke (of andere) problemen (na de update)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:50:
Heeft er inderdaad een update plaatsgevonden?
Wie ondervindt soortgelijke (of andere) problemen (na de update)?
Ja, van de week tijdens het internetten verscheen opeens in de browser dat de Livebox bezig was met updaten naar een nieuwe firmware. Sindsdien valt elke dag internet wel 3 of meer keren zomaar weg, zeer irritant. Daarvoor werkelijk (vrijwel) nooit last gehad van uitval/disconnects. Wellicht dat het dus aan de firmware kan liggen? Ik kijk nog even aan hoelang hij het de komende dagen volhoudt, maar als dit zo doorgaat dan is dat niet netjes natuurlijk.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geconstateerd dat Online mijn adsl modem heeft ge-updated:
oude versie:
D6843 Security Router Software3202WNLB_22204E
AD6489 Security Gateway Software: 200707061600
RTFirmwareVer : 0x0e15080a
nieuwe versie:
Version: 4.0.21.3.3.1.31.FAST3202_2601D8
RTFirmwareVer : 0x0e15080a

Deze update heeft plaatsgevonden tussen 29 juli 20:04 en 30 juli 20:04, vermoedelijk op 30 juli rond 03:00.

Nou had ik een aantal scripts draaien op mijn server om het adsl modem in de gaten te houden en waar nodig te resetten, omdat ik in het verleden slechte ervaring had met telefonie, de toegang tot internet en de toegang tot het modem.

De daaropvolgende nacht heb ik wederom uitval gehad om 03:00, maar sindsdien (afgelopen nacht dus) nog geen problemen geregistreerd.

Helaas werken nu niet alle scripts meer want de command line interface is behoorlijk veranderd: veel commandos bestaan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Weet iemand of je bij Online een vast IP-adres krijgt? Vreemd genoeg heb ik nergens uitsluitsel kunnen vinden. Niet op hun website en niet via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:42

KL643

beeldaandemuur

Officieel geloof ik niet maar die van mij heb ik al 2 jaar.(sinds ik orange heb)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
El Cid schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:06:
Weet iemand of je bij Online een vast IP-adres krijgt? Vreemd genoeg heb ik nergens uitsluitsel kunnen vinden. Niet op hun website en niet via Google.
Weet bijna zeker dat je een dynamisch ip-adres krijgt. Alleen de releasetijden liggen vaak hoog. Zodat je bij een reset vaak wel hetzelfde ip-adres terugkrijgt, omdat het in de tussentijd nog niet gereleased is en aan iemand anders zijn router toegekend is.

Ligt je modem er een uur uit, dan ben je waarschijnlijk je ip-adres wel kwijt, maar je kan mazzel hebben en je eigen ip terugkrijgen.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Barleone schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:26:
[...]
Ligt je modem er een uur uit, dan ben je waarschijnlijk je ip-adres wel kwijt, maar je kan mazzel hebben en je eigen ip terugkrijgen.
Mijne heeft er een keer 4 dagen uitgelegen en nogsteeds heb ik hetzelfde ip.
Al dik 2 jaar nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mij werd toen verteld dat wanadoo ADSL wel vaste IP's had.
Wanadoo cable ( casema netwerk ) had geen vast IP.

[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 04-08-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Een tijdje geleden kwam Online met een blijvende prijsverlaging die per 30 juni zou ingaan. Hiervoor moest je dan naar de website om een soort instemmingsformulier in te vullen. Nu het augustus is, kan ik de factuur van juli bekijken, maar er is bij ons niks veranderd. Sterker nog, het is de duurste maand van het kalenderjaar tot nu toe. :X Ik wacht op een bericht van de klantenservice, maar ik vroeg me af of er meer mensen hier die zogeheten blijvende prijsverlaging niet hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
El Cid schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:06:
ik heb 7,5 jaar lang hetzelfde ip gehad.(was al klant toen het nog wanadoo was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Laatst online: 16-09 12:36
CaptainCharisma schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:30:
Een tijdje geleden kwam Online met een blijvende prijsverlaging die per 30 juni zou ingaan. Hiervoor moest je dan naar de website om een soort instemmingsformulier in te vullen. Nu het augustus is, kan ik de factuur van juli bekijken, maar er is bij ons niks veranderd. Sterker nog, het is de duurste maand van het kalenderjaar tot nu toe. :X Ik wacht op een bericht van de klantenservice, maar ik vroeg me af of er meer mensen hier die zogeheten blijvende prijsverlaging niet hebben gekregen?
Ik heb hetzelfde (gebruik gemaakt van 1 jaar samen actie en nu een te hoge factuur) en heb net Online gebeld. Ben prima geholpen; er is 2 maanden lijnhuur, huur van een draadloze verbindingsset en een standaard modem geschrapt van m'n factuur. Rond de 20e heb ik m'n geld terug voor deze posten.

Enige wat er op mijn factuur blijft staan vanaf komende maand is huur draadloos modem, ADSL verbinding, telefonie en verbruik. En er is bevestigd dat de lijnhuur NIET in rekening gebracht wordt als je gebruik hebt gemaakt van de actie 1 jaar samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 10-09 14:45
code:
1
2
3
[18:58] <+JapyDooge> kutonline
[18:58] <+JapyDooge> al de 5e keer vandaag
[18:59] <@ele> offline :')

Dat dus ;(

Het internet hier blijft maar wegvallen en mn livebox loopt ook steeds vast dan. Livebox restarten werkt voor een uurtje ofzo. Ik ga dr nu maar standaard van uit dat er hier geen internet is en heb een aparte DHCP server opgezet want anders kan ik mn netwerk niet eens usen. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Noxious schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:08:
code:
1
2
3
[18:58] <+JapyDooge> kutonline
[18:58] <+JapyDooge> al de 5e keer vandaag
[18:59] <@ele> offline :')

Dat dus ;(

Het internet hier blijft maar wegvallen en mn livebox loopt ook steeds vast dan. Livebox restarten werkt voor een uurtje ofzo. Ik ga dr nu maar standaard van uit dat er hier geen internet is en heb een aparte DHCP server opgezet want anders kan ik mn netwerk niet eens usen. :r
Heb je al wel eens een factory reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Jep, doe ik inmiddels bijna dagelijks. En verder iedere dag een keer of 6 de stroom er af en er weer op.

Edit: Ik draai overigens ook nog de 'oude' firmware, niet de nieuwe groene. Als ik m'n livebox url oproep moet ik soms een paar keer refreshen voordat ik 'beeld' krijg, zwaar irritant, de eerste paar keer krijg ik alleen de header te zien, of alleen wat streepjes. Dit overigens met alle browsers (IE7, IE8, Opera en FireFox3).

[ Voor 61% gewijzigd door Noxious op 04-08-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 15:12
Noxious schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:11:
Jep, doe ik inmiddels bijna dagelijks. En verder iedere dag een keer of 6 de stroom er af en er weer op.

Edit: Ik draai overigens ook nog de 'oude' firmware, niet de nieuwe groene. Als ik m'n livebox url oproep moet ik soms een paar keer refreshen voordat ik 'beeld' krijg, zwaar irritant, de eerste paar keer krijg ik alleen de header te zien, of alleen wat streepjes. Dit overigens met alle browsers (IE7, IE8, Opera en FireFox3).
Check even op de voeding welke productiedatum je hebt (staat helemaal onderaan ingeslagen op de plek waar de stroomdraad uit het voedingsblok komt) in formaat bv 31/05. Als daar iets staat als **/04 of **/05 of
iets uit de 1e helft van /06 dan even bellen voor een voedingsswap. Ook kan het helpen door de netwerkinstelling aan te passen naar 100mbit half duplex. Dit is overgens vooral ook bij de nieuwe firmware vaak een euvel als er veel netwerkverkeer loopt (lees bv torrents of multiple downloads).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Huy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:20:
[...]

Heel leuk inderdaad een nieuwe firmware. Alleen op één pc is internet zo langzaam geworden, terwijl andere computers in het netwerk wel snel werken. Weet iemand wat er aan de hand is? Vooral het verbinden met een site is erg langzaam.
Kan inderdaad kloppen, er lijken dns en portforwarding problemen te ontstaan bij de nieuwe firmware. Je kan dit eenvoudig omzeilen door handmatig een statisch ip adres in te voeren (192.168.1.200 tm 250)
subnetmask 255.255.255.0 standaard gateway 192.168.1.1 primaire dns 194.134.5.55 secundaire dns 194.134.5.5. Dan is het kwestie nog van je netwerkadapter bij voorkeur instellen op 100mbit half duplex en je zou geen problemen moeten hebben. Er wordt al gewerkt volgens mij aan een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Mgear schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:46:
[...]

Check even op de voeding welke productiedatum je hebt (staat helemaal onderaan ingeslagen op de plek waar de stroomdraad uit het voedingsblok komt) in formaat bv 31/05. Als daar iets staat als **/04 of **/05 of
iets uit de 1e helft van /06 dan even bellen voor een voedingsswap. Ook kan het helpen door de netwerkinstelling aan te passen naar 100mbit half duplex. Dit is overgens vooral ook bij de nieuwe firmware vaak een euvel als er veel netwerkverkeer loopt (lees bv torrents of multiple downloads).
R3807, veel nieuwer dus, dan zal dat het wss niet zijn :)

Netwerkinstellingen heb ik al getest ja, maar da's geen succes. Overigens heb ik nog de oude firmware atm, oh en er loopt niet veel netwerkverkeer. Torrents ben ik maar mee gestopt, heb vaker geen internet dan wel internet dus helaas.

Ik heb inmiddels contact gehad, de man begreep mijn probleem tenminste tov de vorige :+ maar volgens mij kwamen er wel wat onwaarheden uit helaas.

Zo gaf hij aan dat als er iets mis is met het ISRApunt dat het modem dan toegang tot de webinterface uitschakeld. Kan natuurlijk gebeuren als ie vastloopt door een rare stroomstoot, maar hij zit helemaal alleen in z'n eentje zonder splitter of whatsoever rechtstreeks op de ISRA, dus daar kan niks mis mee zijn imo, of het ligt niet aan mij.
Verder beweerde 'ie dat als de verbinding weg was, dat dan het modem geen DHCP uitdeelde omdat dat dan toch niet nuttig was. Hoe moet je dan je storing diaggen in je webinterface? Of hoe wil je dan de eerste configuratie doen zonder verbinding? Uiteraard heb ik het getest, maar hij geeft prima DHCP (als ik het aanzet, want use het niet meer anders starten m'n pc's niet fatsoenlijk op) ook als hij niet eens aangesloten zit op de lijn.

In ieder geval ging hij het ein-de-lijk doorgeven aan de technische afdeling, oh en verder kreeg ik nog te horen dat ik 'm zo veel mogelijk aan moest laten staan voor de update...... Alsof het mijn fout is dat ie crasht :'(

Afwachten maar meer, zal wel niks worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaumaturgus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-02 05:05
Noxious schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:45:
[...]

R3807, veel nieuwer dus, dan zal dat het wss niet zijn :)

Netwerkinstellingen heb ik al getest ja, maar da's geen succes. Overigens heb ik nog de oude firmware atm, oh en er loopt niet veel netwerkverkeer. Torrents ben ik maar mee gestopt, heb vaker geen internet dan wel internet dus helaas.

Ik heb inmiddels contact gehad, de man begreep mijn probleem tenminste tov de vorige :+ maar volgens mij kwamen er wel wat onwaarheden uit helaas.

Zo gaf hij aan dat als er iets mis is met het ISRApunt dat het modem dan toegang tot de webinterface uitschakeld. Kan natuurlijk gebeuren als ie vastloopt door een rare stroomstoot, maar hij zit helemaal alleen in z'n eentje zonder splitter of whatsoever rechtstreeks op de ISRA, dus daar kan niks mis mee zijn imo, of het ligt niet aan mij.
Verder beweerde 'ie dat als de verbinding weg was, dat dan het modem geen DHCP uitdeelde omdat dat dan toch niet nuttig was. Hoe moet je dan je storing diaggen in je webinterface? Of hoe wil je dan de eerste configuratie doen zonder verbinding? Uiteraard heb ik het getest, maar hij geeft prima DHCP (als ik het aanzet, want use het niet meer anders starten m'n pc's niet fatsoenlijk op) ook als hij niet eens aangesloten zit op de lijn.

In ieder geval ging hij het ein-de-lijk doorgeven aan de technische afdeling, oh en verder kreeg ik nog te horen dat ik 'm zo veel mogelijk aan moest laten staan voor de update...... Alsof het mijn fout is dat ie crasht :'(

Afwachten maar meer, zal wel niks worden..
Beide theorieën van die medewerker zijn echt onzin. :/
Het lijkt me dat je modem defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Mgear schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:49:
[...]

Kan inderdaad kloppen, er lijken dns en portforwarding problemen te ontstaan bij de nieuwe firmware. Je kan dit eenvoudig omzeilen door handmatig een statisch ip adres in te voeren (192.168.1.200 tm 250)
subnetmask 255.255.255.0 standaard gateway 192.168.1.1 primaire dns 194.134.5.55 secundaire dns 194.134.5.5. Dan is het kwestie nog van je netwerkadapter bij voorkeur instellen op 100mbit half duplex en je zou geen problemen moeten hebben. Er wordt al gewerkt volgens mij aan een nieuwe versie.
Ik heb ondertussen mijn pc al geformatteerd :) en werkt nu weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
Late update over mijn probleem: kan niet gebeld worden door KPN IPB klanten.
20 juli kreeg ik een berichtje: we weten nu wat het probleem is. We lossen het met 3 werkdagen op.

Sindsdien geen enkel bericht ontvangen vanaf Online. Het is nu 4 augustus.

Mail via de website van online verstuurd. Mailtje terug: we sturen het door naar de juiste afdeling. Geen verder bericht meer ontvangen.
Hier op t.net een DM gestuurd naar de Online-account. Geen antwoord ontvangen.

Online is niet goed bezig. Ik ga deze week beginnen aan een opzeg brief mits ze niet binnen korte termijn hun afspraken nakomen. (wanprestatie heet dat geloof ik)
Ik ben al vanaf 30 juni onbereikbaar voor de halve familie omdat die KPN IPB hebben.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
thaumaturgus schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:09:
[...]

Ik neem aan dat Online nu zegt dat jij je adapter moet gaan vervangen omdat die alle storingen veroorzaakt, dat probleem hadden wij hier dus ook. Het hielp totaal niets en de livebox bleef maar wegvallen, we waren het echt zo zat met ze (en hun gebrekkige antwoorden) dat we maar zijn weggegaan. Heb nog nooit zo'n chaotische ISP gezien als Online :/ Wij krijgen altijd een bericht van ze dat we te ver van de wijkcentrale afwoonden, terwijl dat maar een paar meter in feite is...

Ik zou als ik Online was de provider een rename naar Offline geven want je bent meer down dan up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik begin al bijna spijt te krijgen van m'n beslissing om naar Online over te stappen binnenkort als ik de berichten hier lees. Laat ik er vooralsnog maar van uit gaan dat voornamelijk degenen met problemen zich hier verzamelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Megalodon_67 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 00:30:
Ik begin al bijna spijt te krijgen van m'n beslissing om naar Online over te stappen binnenkort als ik de berichten hier lees. Laat ik er vooralsnog maar van uit gaan dat voornamelijk degenen met problemen zich hier verzamelen...
Dat laatste is overigens zeker waar. :) Ik heb in de afgelopen twee jaar (al heette het destijds Orange) zelden problemen gehad met deze provider. Het is pas sinds afgelopen week dat elke dag internet en telefonie 2 á 3 keer per dag uitvallen en pas weer werken als ik de Livebox even van het stroom heb gehaald. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook al 2 jaar bij, en pas vandaag voor het eerst een probleem (geen internet hebben dus).
Toen ik belde bleek dat ze een storing hebben en er mee bezig zijn. Het is absoluut geen slechte ISP vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriessenDev
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 13:56
Ik heb de afgelopen maanden om de 2 weken wel een morgen geen internet.
Blijkt iedere keer een storing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:08

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:12:
Ik zit er ook al 2 jaar bij, en pas vandaag voor het eerst een probleem (geen internet hebben dus).
Toen ik belde bleek dat ze een storing hebben en er mee bezig zijn. Het is absoluut geen slechte ISP vind ik.
Ah, ik had vanmorgen ook dezelfde problemen naar 4 jaar (tussentijdse verhuizing niet meegerekend) aaneengesloten verbonden te zijn geweest :)
Ik ben het met je eens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

Ik zit al bij deze club sinds het wanadoo familiy was, die mooie livebox met die verlichte W erop. Die begon net als de livebox van JapyDooge een half jaartje terug moeilijk te doen. Steeds wegvallende verbinding, etc. Na 2 weken was ik het helemaal zat om dat ding steeds maar te moeten resetten dus heb gewoon gezegd, stuur maar een nieuwe op. Je betaalt tenslotte huur voor zo'n ding dan ga ik niet eindeloos lopen kutten ermee. Sindsdien zijn de problemen ook weg, kreeg overigens een orange model terwijl ze al online hadden genomen als naam. Denk dat ze op den duur gewoon slechter worden. Door de interne hitte dat er wat componentjes stuk gaan ofzo. Want echt koel blijven die liveboxen niet moet ik zeggen.

Verder wel tevreden met ze, even dat modemgezeik buiten beschouwing eigenlijk verder altijd wel een nette verbinding. Toen ik het net had trainde de modem in op 19 mbit en dat is in de jaren gezakt naar 16 mbit, op zich jammer maar ik haal met downloaden wel gewoon de volle snelheid. En hoeveel ik ook download, nooit wat van ze gehoord.

De prijs is ook vrij scherp, 20 euro voor een vrij snelle verbinding is niet verkeerd. Wil je dezelfde snelheid over de kabel dan betaal je 25 euro plus 16 euro kabeltarief, ik zou dan bij UPC uitkomen die ook nog eens torrents/nieuwsgroepen qua snelheid afknijpen overdag tenzij je met trucjes aan de slag gaat. Bovendien is UPC helemaal dramatisch qua administratie/helpdesk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Laatst online: 15-09 22:01
Ik moet zeggen dat ik ook wel wat ervaring heb met Wanadoo/Orange/Online. Vroeger bij mijn ouders ellende met die Livebox, vaak uitvallende verbinding en om een nieuw modem te krijgen moest je helemaal en aarde bewegen bij de helpdesk. Er werden constant calls aangemaakt, maar je werd vaak niet teruggebeld/geholpen en soepel met een nieuw modem sturen o.i.d. waren ze helemaal niet.

Ben sinds kort verhuisd, toch maar het risico aangegaan en Online aangevraagd wegens de scherpe prijs (en het niet doorberekenen van lijnhuur uiteraard). Kreeg eerst een defect modem, maar deze werd zonder morren omgewisseld door Online. Kreeg na oplevering geen DSL op de lijn, maar de mensen die ik nu aan de lijn krijg lijken een stuk deskundiger en behulpzamer dan in de tijd van Orange.
Ben opzich dus wel aardig tevreden tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
thaumaturgus schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:09:
[...]

Mja leek mij dus ook al, gek genoeg doet ie het vandaag al de hele dag terwijl hij gisteren echt minstens een keer of 8 is uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al eerder aangaf valt mijn telefoonverbinding steeds weg en ik heb geen nummerherkenning meer, dat allemaal sedert een update van vorige week.
Ook ik maak al lang (ruim 3 jaar, vanaf het Wanadootijdperk) gebruik van deze internet verbinding. Ook ik heb nog niet veel problemen ondervonden tot nu toe.
Maar het meest irritante vind ik dat, als je de helpdesk belt, je ondeskundig personeel aan de lijn krijgt die alles volgens een stappen plan behandelen ( resetten, harde reset, kabels vervangen etc). Zij hebben totaal geen oren naar opmerkingen die gedaan worden omtrent het feit dat mijn problemen ontstaan zijn ná de update.
Een mail in de richting van Online wordt bovendien niet eens beantwoord.
Als ik een keer problemen heb verwacht ik geholpen te worden met een duidelijk antwoord. Als dat uitblijft en de storing wordt niet verholpen ben ik het al gauw zat. Ik verwacht serieus genomen te worden en dat gevoel heb ik bij Online niet.
Ik ga in ieder geval op zoek naar een andere provider! (Ziggo, 20Mb met telefoon en tv voor nog geen 50 euro, met een snelheidsverhoging naar 30 MB begin volgend jaar. Ben ik al met al nog goedkoper uit dan nu)

Ohja, ik kreeg vandaag een brief binnen met de mededeling dat ik, vanwege verlaagde prijzen, mijn abonnement kan overzetten.
Kijk op www.online.nl/blijvendlaag of bel 0900-0133 stond in de brief, dit voor diegene die toch bij Online willen blijven.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Laatst online: 17-06 10:37
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:46:
Zoals ik al eerder aangaf valt mijn telefoonverbinding steeds weg en ik heb geen nummerherkenning meer, dat allemaal sedert een update van vorige week.
Ook ik maak al lang (ruim 3 jaar, vanaf het Wanadootijdperk) gebruik van deze internet verbinding. Ook ik heb nog niet veel problemen ondervonden tot nu toe.
Maar het meest irritante vind ik dat, als je de helpdesk belt, je ondeskundig personeel aan de lijn krijgt die alles volgens een stappen plan behandelen ( resetten, harde reset, kabels vervangen etc). Zij hebben totaal geen oren naar opmerkingen die gedaan worden omtrent het feit dat mijn problemen ontstaan zijn ná de update.
Een mail in de richting van Online wordt bovendien niet eens beantwoord.
Als ik een keer problemen heb verwacht ik geholpen te worden met een duidelijk antwoord. Als dat uitblijft en de storing wordt niet verholpen ben ik het al gauw zat. Ik verwacht serieus genomen te worden en dat gevoel heb ik bij Online niet.
Ik ga in ieder geval op zoek naar een andere provider! (Ziggo, 20Mb met telefoon en tv voor nog geen 50 euro, met een snelheidsverhoging naar 30 MB begin volgend jaar. Ben ik al met al nog goedkoper uit dan nu)

Ohja, ik kreeg vandaag een brief binnen met de mededeling dat ik, vanwege verlaagde prijzen, mijn abonnement kan overzetten.
Kijk op www.online.nl/blijvendlaag of bel 0900-0133 stond in de brief, dit voor diegene die toch bij Online willen blijven.
Vermoedelijk is het probleem ontstaan na de firmware update die ze aan het uitrollen zijn. Veel meer dan je modem herstarten en een harde reset doen zit er niet op. Als je dit al in den treure toe hebt gedaan moet je dit aangeven dan zullen ze het wel doorgeven aan de TD. Maar je bent deels afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt. Denk dat als je zegt dat je hier al x maal over hebt gebeld dat het duidelijk moet zijn dat er een probleem is wat verder onderzocht zal moeten worden. Volgens mij worden emails via de site wel beantwoord (na het zoek gebeuren), kan wel een paar dagen duren voordat je een reactie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Oppie schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:25:
[...]
Volgens mij worden emails via de site wel beantwoord (na het zoek gebeuren), kan wel een paar dagen duren voordat je een reactie krijgt.
Ik kreeg wel snel een reactie op een email over de Livebox firmware upgrade, alleen was het een kort antwoord: "Het is niet meer mogelijk in deze update."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik ben al lid van online toen het nog wanadoo adsl fmaily was. (zo 8 jaar nu)

ik heb gewoon me abbonement moeten opzeggen om de nieuwe prijs te krijgen....

het is toch van de zotten dat me buurman lid word voor 30 all in en ik nog steeds bijna 45/50 betaal.

De rekeningen kloppen nu nog steeds niet ook al menige uren aan besteed zou per rekening september moeten kloppen.

tevens had ik eerst zo 16,5 mbit en die loopt dermaaten de jaren steeds verder terug. blij zijn als ik de 13,5 mbit haal momenteel schandalig.

en als je naar hun site gaat en dan test snelheid komt hij uit op 18mbit wat vroeger lager aangaf.

[ Voor 8% gewijzigd door jorisw86 op 06-08-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:50
Situatie: Livebox-->WRT54G--> Diverse switches/ 2 desktops/ 1 server /2 WIFI laptops / Wii / Dreambox / PSP/ PS3 / XBOX360

Ook ik heb sinds de update van de livebox van Orange naar Online heel veel last van een wegvallende verbinding. In de eerste instantie dacht ik dat de bottleneck mijn WRT54g was, maar na wat testen bleek dit niet zo te zijn. Een aantal weken geleden was ik in de livebox geweest om wat poortjes te forwarden en met het testen van de verbinding ben ik dus even in de LIvbebox geweest om de poortjes te controleren. Toen had ik meteen al het idee.... dit ziet er anders uit dan wat ik gewend ben..

Ik heb alles op mijn netwerk uitgezet en standalone een PC aan de Livebox gehangen. Zonder problemen trouwens. Switch ertussen ipv van de WRT en de rest van de machines aangezet. KLAP, verbinding eruit...

Toch maar gebeld met de klantenservice om een nieuwe modem aan te vragen. Ik ben al lid nog uit de Wanadoo tijd en heb destijds met Wanadoo ook problemen gehad met de livebox. Maar toen was het nog gewoon bellen met een klacht, en meteen werd een nieuwe Livebox verstuurd. Dit was ook nog bij Orange het geval. Mááááár met Online is dat anders.

Ten eerst krijg je (waar ik ook geen commentaar op hebt) en persoon aan de lijn die een aantal vragen met je doorneemt. Vervolgens krijg je inderdaad zoals al eerder genoemd is de drogreden om je oren gegooid dat je internet verbinding geschikt is voor 1!!! hooguit 2 aangesloten computers.. Ja dáááág, dat was misschien zo in de jaren 90 of misschien in Frankrijk waar die pre-historische Livebox vandaan komt, maar in Nederland kan je daar tegenwoordig echt niet meer mee aankomen. Goed, omdat ik nooit problemen tot vorige week heb gehad met de Livebox toch maar geprobeerd aan te sturen op een nieuwe Livebox. Dat lukt echter niet zo maar. Eerst moet er iemand komen om de lijnen te meten etc etc. Ook had ik aangegeven dat wanneer ze de boel omruilen ik liever een speedtouch krijg ipv dat eye-candy apparaat in de meterkast. Nou, dat kan je sowieso schudden als bestaande klant van Online. Eensch een Livebox, altijd een Livebox is het motto aldaar. Mocht je een speedtouch willen voor je livebox zal je eerst een klachtenbrief moeten sturen die dan in behandeling wordt genomen en dan krijg je hééééél misschien wel een nieuwe speedtouch (WTF, gewoon standaard een nieuwe sturen!) Tevens gaf de servicedesk medewerker ook aan dat sinds de update (toch goed gedacht) veel klachten waren binnegekomen over de Livebox.

Kortom, er is op dit moment een case aangemaakt. Ze houden het in de gaten, bla bla beloftes (we bellen u na, en als u op die en die dag nog niets gehoord heb moet jezelf maar bellen á 15ct p/m).

Inmiddels heb ik wel een workaround gevonden in een ander forum. Daarin werd gesteld dat de modem niet lekker kan omgaan met meerdere verbindingen en dat er een soort log van vol loopt.Het idee was om er een tijdschakelaar tussen te zetten. Dit heb ik inmiddels gedaan en heb met trial en error mijn verbinding redelijk stabiel. Dit betekent wel dat de Livebox op dit moment 6 keer in 24 uur wordt gereset doordat mijn tijdschakelaar hem geen stroom meer geeft. Niet ideaal, maar wel een oplossing.

Ik hoop echt dat Online heel snel over de brug komt met een oplossing. Binnenkort kan ik Online glas fiber krijgen in mijn stad en ik hoop toch echt dat dat heeeeeel erg snel komt ook. Want ik heb geen zin in een verbinding met een brak stukje hardware waar je ook nog gewoon dikke huur op betaald.

Just my two cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
net ook weer online gebeld heerlijk zo brakke firmware update.

en maar weer een brief aan het management van online geschreven dat ik een nieuwe modem wil en geen 7e livebox.

vanavond even op de post doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
TokkieB schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:40:
Situatie: Livebox-->WRT54G--> Diverse switches/ 2 desktops/ 1 server /2 WIFI laptops / Wii / Dreambox / PSP/ PS3 / XBOX360
Ik heb ook de nieuwe firmware maar ik zit al On-line time: 167 hr 13 mn 12 s.
Tevens heb ik ook veel systemen achter me livebox.
Enige probleem wat ik heb met dat ding is een bug die al gemeld is die direct je livebox laat crashen.

Echter heb ik wel alle firewall policy's geupdate e.d.en doe ik nu ook aan outbound filtering :>

[ Voor 9% gewijzigd door LuckY op 06-08-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
LuckyY schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:19:
[...]

Ik heb ook de nieuwe firmware maar ik zit al On-line time: 167 hr 13 mn 12 s.
Tevens heb ik ook veel systemen achter me livebox.
Enige probleem wat ik heb met dat ding is een bug die al gemeld is die direct je livebox laat crashen.

Echter heb ik wel alle firewall policy's geupdate e.d.en doe ik nu ook aan outbound filtering :>
Wat misschien ook wel leuk is om te proberen is de nieuwe functie op de livebox om een server in de DMZ te hangen. Ik zag deze optie en ik dacht dat ik daarmee de LB wel wat zou mee ontzien. (DHCP, ROUTERING etc). Bij mij heeft het iig niet geholpen, misschien bij andere wel....

Ik zal de LB ook maar eens in de factory defaults zetten en dan opnieuw optuigen. Misschien, misschien, misschien........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
TokkieB schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:06:
[...]

Wat misschien ook wel leuk is om te proberen is de nieuwe functie op de livebox om een server in de DMZ te hangen. Ik zag deze optie en ik dacht dat ik daarmee de LB wel wat zou mee ontzien. (DHCP, ROUTERING etc). Bij mij heeft het iig niet geholpen, misschien bij andere wel....

Ik zal de LB ook maar eens in de factory defaults zetten en dan opnieuw optuigen. Misschien, misschien, misschien........
Meh, waarom al je firewall instellingen door je server laten afhandelen.... zojuist is me livebox gecrast maar dat kwam emer door een loop die ik veroorzaakt had 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

TokkieB schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:40:

Ook ik heb sinds de update van de livebox van Orange naar Online heel veel last van een wegvallende verbinding. In de eerste instantie dacht ik dat de bottleneck mijn WRT54g was, maar na wat testen bleek dit niet zo te zijn. Een aantal weken geleden was ik in de livebox geweest om wat poortjes te forwarden en met het testen van de verbinding ben ik dus even in de LIvbebox geweest om de poortjes te controleren. Toen had ik meteen al het idee.... dit ziet er anders uit dan wat ik gewend ben..
Ah, ik was al bang dat ik de enige was. Ik heb sinds de update ook problemen met de combi Livebox - Linksys WRT54G. Mijn laptop rechtstreeks op de LB, geen probleem, snel internet. Wired of wireless mijn router benaderen, geen probleem, configscherm is zo aan te passen. WRT54G aan LB hangen, geen verbinding. Ik heb het vermoeden dat de update van de LB een specifieke instelling heeft aangepast waardoor hij niet goed meer 'doorgeeft' aan de router, maar ben er nog niet achter welke, en of ik ook iets kan aanpassen in de WRT54G instellingen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
LuckyY schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:31:
[...]

Meh, waarom al je firewall instellingen door je server laten afhandelen.... zojuist is me livebox gecrast maar dat kwam emer door een loop die ik veroorzaakt had 8)
Hobbyist hé. Je weet het maar nooit :-P
zeker een NAT loop veroorzaakt :-)
vooghel schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:59:
[...]

Ah, ik was al bang dat ik de enige was. Ik heb sinds de update ook problemen met de combi Livebox - Linksys WRT54G. Mijn laptop rechtstreeks op de LB, geen probleem, snel internet. Wired of wireless mijn router benaderen, geen probleem, configscherm is zo aan te passen. WRT54G aan LB hangen, geen verbinding. Ik heb het vermoeden dat de update van de LB een specifieke instelling heeft aangepast waardoor hij niet goed meer 'doorgeeft' aan de router, maar ben er nog niet achter welke, en of ik ook iets kan aanpassen in de WRT54G instellingen.
Nee, inmiddels heb ik mijn zwager gesproken en hij heeft precies dezelfde opstelling als ik heb. Livebox en WRT54G. Ook hij heeft precies hetzelfde als wij dus hebben. Heb jij online op je WAN poort, of gewoon in de switch gepropt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg vandaag de volgende reactie op mijn mail die ik een week geleden verzonden heb nadat ik telefonisch met de helpdesk geen steek verder kwam met mijn telefoonproblemen:

"Wij begrijpen dat u problemen ondervindt bij het telefoneren.
Bij voorbaat ons excuses voor de lange e-mail, maar wij hebben alle opties om uw telefonie te repareren hierin vermeld waardoor uw probleem zo snel mogelijk opgelost kan worden. Wij hebben u geprobeerd te bereiken om de instructies telefonisch uit te leggen, wij konden u echter niet bereiken. Derhalve deze e-mail.
Wij willen u informeren over ons nieuwe telefonieplatform. Sinds enkele dagen zijn wij bezig met het vernieuwen van onze telefonie om onze diensten kwalitatief te verbeteren. Daardoor wordt er een nieuwe software versie in uw livebox ingeladen. Dit gebeurt automatisch, maar in sommige gevallen zijn meerdere harde resets vereist om deze nieuwe software correct te implementeren. Een 'harde reset' heeft een nauwgezette procedure.Dit kunt u doen door de stroom minimaal een minuut van de Livebox te halen, en daarna het RST knopje (onderop de Livebox, naast de (stroomstekker) in te drukken. Dit knopje dient u ingedrukt te houden, en dan de stroom tegelijkertijd weer aan te sluiten. Als u dan nog 30 sec het knopje ingedrukt houdt, zullen bovenop het 1e, 3e en 5e lampje gaan branden. Op dit moment kunt u de RST knop loslaten, en zal de Livebox de fabrieksinstellingen terugzetten.
Het is daarnaast van belang om handmatig naar nieuwe updates te zoeken, dit kunt u doen via de Livebox pagina.
- Dit kunt u doen door in uw browser (Internet Explorer of Firefox,etc.) in de webadressenbalk '192.168.1.1' in te voeren. U komt dan op de Livebox pagina terecht.
- Aan de linkerkant kunt u op informatie klikken, daardoor zal een nieuw menu verschijnen.
- In dit nieuwe menu staat de optie 'software', hier kunt u de software versie vinden.
- Onder de software versie staat 'zoeken naar nieuwe updates'.
- Het kan zijn dat u dit meerdere malen zal moeten herhalen, aangezien er een beperkt aantal updates beschikbaar zijn per uur en op dit moment heel veel mensen aan het updaten zijn.
- De update is succesvol als de software versie 1E6 aan het einde aangeeft.
Indien veelvuldig een 'harde reset' uitvoeren geen soelaas biedt, hebben wij echter meer informatie nodig om uw probleem grondig te kunnen onderzoeken.
- Welke software versie heeft uw livebox?
- Dit kunt u opzoeken door in uw browser (Internet Explorer of Firefox,etc.) in de webadressenbalk '192.168.1.1' in te voeren. U komt dan op de Livebox pagina terecht.
- Aan de linkerkant kunt u op informatie klikken, daardoor zal een nieuw menu verschijnen.
- In dit nieuwe menu staat de optie 'software', hier kunt u de software versie vinden.
- Wat doet het telefonie lampje op uw modem?
- In welke ruimte van uw woning bevindt zich het hoofdaansluitpunt voor telefonie?
- Welk type hoofdaansluitpunt heeft u? (Dit kunt u vinden in de installatiehandleiding van uw Modem)
- Zijn er meer aansluitpunten voor telefonie in uw woning?
- In welke ruimte staat het Modem?
- Hoe lang is de kabel vanaf de hoofdaansluiting naar uw Modem?
- Waarop en hoe zijn de telefoons aangesloten?
- Heeft u een fax, alarmcentrale of splitter vóór het Modem?
- Heeft u het hoofdaansluitpunt al eens gecontroleerd op vuil of schade van vocht?
- Op welke tijdstippen valt de verbinding weg? Wij vragen u om minimaal vijf voorbeelden met een datum, tijdstip en het telefoonnummer van diegene met wie u contact heeft op het moment dat het probleem ontstaat.
- Heeft u ook problemen bij het gebruik van uw internetverbinding?
- Het merk en modeltype van uw telefoontoestel en een eventueel vervangend toestel.
- Wat is het MAC adres van uw modem? Dit staat vermeld aan de onderkant van uw modem op een sticker.
- Wat is de productiedatum van de stroomadapter van uw Livebox? Dit 4-cijferige nummer staat in de binnenkant van de adapter gegraveerd.
- Op welk mobiel nummer kunnen wij u bereiken?
- Een van de symptomen van de niet werkende telefonie wegens de firmware is een in gesprekstoon bij het uitbellen en de voice mail die hoorbaar is voor mensen die naar u toe bellen. Is dit het geval?
Zodra we van u op deze vragen een antwoord vernemen kunnen wij uw probleem onderzoeken.
Ons excuses voor het ongemak."

In mijn mail heb ik een mobiel nummer opgegeven, hierop ben ik, dat weer ik 100% zeker NIET gebeld. Ik de mail vragen ze (alweer) om een mobiel nummer MAAR DAT HEB IK DUS AL OPGEGEVEN.
Lijkt wel dus wel op een soort van standaard antwoordmail.

Gelukkig wordt er nu wel toegegeven dat het aan een update ligt, dat is in ieder geval wel iets!!!

Heb voordat ik deze mail kreeg reeds tot in den treure (harde) resets uitgevoerd maar het probleem blijft bestaan. Aan mijn aansluiting/opstelling van modem, telefoon etc. is niets gewijzigd.

Kijk het nog 2 weken aan, werkt het dan nog niet dan stap ik over. Ik heb nu digitale tv van Ziggo voor 16,25 euro. Een pakket met tv, telefoon en 20 Mb internet kost 49,95. Voor 33,60 meer heb ik daar dus internet en telefoon, nagenoeg net zoveel als ik nu betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Misschien is het hier enigzins offtopic maar de topics over de Livebox zijn al enigzins outdated :+

Weet iemand of het mogelijk is om de Livebox (in mijn geval nog met oude firmware) 'vast' op bridged mode te zetten?
Ik weet dat m'n telefonie dan niet meer werkt maar da's jammer dan, die werkt 'normaal' toch ook niet en staat al weken doorgeschakeld naar mobiel (doorschakelen gebeurt in de centrale al).

Echter als ik 'm bridge zodat hij alleen nog maar modem is en netjes m'n WAN IP uitgeeft, en de stroom is er af geweest of iets anders, dan zijn deze instellingen weer weg. Niet erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 12:15
Ik kreeg een soortgelijke mail. Er komt dus wel een nieuwe update aan. Hopelijk verhelpt die veel. Mijn vraag ging over ipv6, maar ik kreeg als antwoord opmerkingen over telefonie..
De update is succesvol als de software versie 1D8 of 1E6 aan het
einde aangeeft.
Maar mijn versie die problemen gaf was 3202_2601D8, hopelijk krijg ik die 1E6.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds eind juli problemen bij Online door de Livebox Firmware upgrade..
Mijn Livebox kan ik niet benaderen op 192.168.1.1 en ik heb geen verbinding. Telefonie werkt ook niet meer.
Ik maak gebruik van een PCMCIA kaart, namelijk de Linksys WPC54G V.3.1

Zodra ik deze PCMCIA kaart uit de Livebox haal, werkt de livebox perfect. Zo te zien wordt deze PCMCIA kaart niet meer door de livebox ondersteund, sinds de nieuwe upgrade. Terwijl deze voor de update naar behoren heeft gewerkt.

Welke PCMCIA kaarten werken er nu wel voor de Livebox ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit het weer even allemaal te volgen over die nieuwe update, aangezien ik nu dus bijna elke dag omstreeks dezelfde tijd een zgn 'spookoproep' krijg. Mijn software versie is zoals hieronder:

F@st3202
Software versie 3202WNLB_22204E
Referentie 3202WNLB_22204E

Heb ik nu iets gemist? Of moet die LB van mij nog worden geupdate?

Regio 020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:42

KL643

beeldaandemuur

Nee hoor niets gemist, dat is nog de oude firmware...

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn problemen zijn dus ontstaan na het installeren van de laatste update:

F@st3202
Software versie 3202_2601E6

Dit zou volgend de mail inderdaad de laatste nieuwe versie moeten zijn en die staat er dus mij mij op.
Tegen beter weten in toch nog een aantal malen een harde reset uitgevoerd, maar de problemen met de telefoon blijven.

Ik kan nergens terug vinden dat er na deze update weer een (nieuwere) update aankomt, of heb ik het mis?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordnuts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 14:50
Mijn livebox restart nu bijna ieder uur sinds gisteren. Per 1 oktober ga ik over naar Ziggo met vrees dat internet niet zo goed zou zijn als bij "Online". Ik kan je zeggen die vrees is nu weg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 20:48
Ik ben overgestapt naar Ziggo. Nu wil ik graag mijn emailtjes van de emailaccount van Online (voorheen wanadoo) automatisch doorsturen naar een ander emailadres.

Is dit mogelijk? Zo ja, waar kan ik dit bij webmail instellen?

EDIT
Al gevonden bij filters.

[ Voor 6% gewijzigd door lochtejans op 10-08-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Wij hebben thuis sinds een paar dagen dat we 's nachts gebeld worden, neem je dan op dan hoor je een korte piep gevolgd door de KPN kiestoon. Elke keer opnieuw gebeurt dit.

Online net gebeld, ik zeg dat we steeds s'nachts gebeld worden waarop hij al meteen aangaf dat het bekend was, er zijn meerdere klachten over binnengekomen. Nu gaan ze me terugbellen hierover dus hoop dat dit snel opgelost is, elke nacht wakker gebeld worden is echt verschrikkelijk irritant namelijk.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
@r!k schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:49:
Wij hebben thuis sinds een paar dagen dat we 's nachts gebeld worden, neem je dan op dan hoor je een korte piep gevolgd door de KPN kiestoon. Elke keer opnieuw gebeurt dit.

Online net gebeld, ik zeg dat we steeds s'nachts gebeld worden waarop hij al meteen aangaf dat het bekend was, er zijn meerdere klachten over binnengekomen. Nu gaan ze me terugbellen hierover dus hoop dat dit snel opgelost is, elke nacht wakker gebeld worden is echt verschrikkelijk irritant namelijk.
Wat vaak helpt is rood en blauw omdraaien (afhankelijk van welk type aansluitpunt je hebt) als je een standaard aansluitpunt hebt met een stekker dan schroef je de stekker open wissel je de linker draden om met de rechter. Vaak verhelpt dit het probleem. Zo niet dan kunnen ze altijd nog verder onderzoek verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Mgear schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:48:
[...]

Wat vaak helpt is rood en blauw omdraaien (afhankelijk van welk type aansluitpunt je hebt) als je een standaard aansluitpunt hebt met een stekker dan schroef je de stekker open wissel je de linker draden om met de rechter. Vaak verhelpt dit het probleem. Zo niet dan kunnen ze altijd nog verder onderzoek verrichten.
Ga ik vanavond meteen proberen, thanks

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:26:
Ik heb sinds eind juli problemen bij Online door de Livebox Firmware upgrade..
Mijn Livebox kan ik niet benaderen op 192.168.1.1 en ik heb geen verbinding. Telefonie werkt ook niet meer.
Ik maak gebruik van een PCMCIA kaart, namelijk de Linksys WPC54G V.3.1

Zodra ik deze PCMCIA kaart uit de Livebox haal, werkt de livebox perfect. Zo te zien wordt deze PCMCIA kaart niet meer door de livebox ondersteund, sinds de nieuwe upgrade. Terwijl deze voor de update naar behoren heeft gewerkt.

Welke PCMCIA kaarten werken er nu wel voor de Livebox ?
Alleen de officieel door online uitgegeven kaarten. De firmware ondersteund alleen die. Je zult ook wel begrijpen waarom:) Een mooi alternatief voor je kan zijn: Bestel een wifi-set a 3 euro per maand na 12x3=36 euro zeg je de wifi op. Tegenwoordig mag je de hardware houden. Wellicht is dit voordeliger dan een aparte wifi-router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik zelf ben al lid sinds het wanadoo tijdperk met de livebox.

ben dat ding zo zat en al zovaak vervangen.

na een brief geschreven te hebben en vorige week donderdag opgestuurd te hebben.

kreeg ik net een belletje.

woensdag of donderdag a.s komt de nieuwe alcatel 706 en mag de livebox weggooien.

hopelijk scheelt dit elke dag modem resetten.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.