Megalodon_67 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:57:
[...]
Je begrijpt me niet, als een provider adverteert met snelheid TOT 20 MBit en in de praktijk blijkt dat NIEMAND die snelheid haalt dan is dat een misleidende wijze van adverteren. Dat theoretisch 20 MBit mogelijk is maar in de praktijk niet voorkomt zou er voor moeten zorgen dat een provider dan ook niet de suggestie zou mogen wekken dat je wel eens 20 MBit zou kunnen krijgen. En wat is het manco in de huidige wetgeving? Dat blijkt nu in de praktijk! De snelheden worden alsmaar lager maar die providers blijven gewoon doodleuk die theoretische snelheden vermelden in hun advertenties, dat is gewoon oplichting. De suggestie die in advertenties wordt gewekt zou niet ernstig mogen afwijken van de praktijk en dat is nu duidelijk wel het geval en dat roept om nieuwe wetgeving.
In theorie is ook gewoon 20 Mbit en in de praktijk ook.
Als je in nieuwbouw zit waar een nieuwe goeie kabel komt en niet te ver van de centrale zit haal je daadwerkelijk met 20mbit... heb ik zelf ondervonden bij een bedrijfje.. Echter als de kabel er al ligt kan die alleen maar slechter worden... En dat is dan het probleem van KPN niet van online.
Hell kan ik dan ook een wetgeving aanvragen voor een te zwakke kaart in de wijkcentrale? Bij ons bedrijf gingen we van een 16/16 sdsl terug naar een 8/8 omdat de dsl2+ kaart te zwak was en er uitklapte na alles terug geklokt te hebben naar dsl 8/8 werkte het pas stabiel...
Manueltje22 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:20:
Zeg ik dat ik onzeker ben over mijn snelheid? Hier haal ik gewoon 5MB/s no matter what, heb dan al een 1000mb.bin bestand nodig

Trouwens, heb bij XS4ALL ook een speedtest gedaan en die geeft gewoon de actuele waarde, dus rarara waar zit het hem..
Clicky
Clicky
Hier zou ik 4486 Kbit hebben terwijl ik toch echt 10mbit heb.... Dit soort test is afhankelijk van allemaal dingen zoals processen die ook in je browser draaien of hoe secured jij je browser heb.
Als je gewoon een bin file download dan merk je pas echt je download snelheid en het liefst nog via FTP.
[...]
Dat hoor je mij hier dus ook niet zeggen, maar zeg nou zelf... Het eerste jaar een leuke 14Mbit, het jaar daarna 13Mbit, het jaar daarna nog maar 11Mbit? Hoezo zijn ze er dan sterk op vooruit gegaan toen ze gingen samenvoegen met Orange.
Waarschijnlijk zijn ze sterk op andere dingen vooruit gegaan zoals upgrades (die op andere plekken geholpen hebben. Maar tja telefoonKabels vergaan nou eenmaal snel per jaar en als de KPN ze niet vervangt.... dan blijf jij een slechte lijn houden. Maar wat denk je dat het vervangen kost? Hoelang denk je dat de downtime is?
Nou beweer jij dus 2 dingen, dat ik in eerste instantie niet kan aantonen waar ik over praat en dat ik ze meteen vol scheld over de telefoon? Leuke redernering zonder enig citaat of een enkel feit. Heb ze het vaak genoeg gezegd dat het probleem niet meer hier thuis kon liggen omdat we alles al 3x hebben vernieuwd en toch bleven ze maar volhouden dat het bij mij lag.. Monteur langs geweest, alles was goed volgens hem.. Dus waar blijft de fout? Oohja, bij Online, alleen heb je daar af en toe niet al te 'hüver' (lees: helder) volk om het toch een keer toe te geven.
En jij denk dat ze hun complete infrastructuur of wijkkast gaan aanpassen voor honderd zeurende mensen? Als er 1000 opzitten ? en zover ik weet zijn al die centrale's nog in handen van KPN...
Ik heb namelijk nooit echt problemen gehad met de helpdesk, ik kon aantonen wanneer ik een nieuwe livebox nodig had. Ik kon aantonen dat er in de D8 versie van de software meerdere bugs zijn die je livebox laten crashen. En tuurlijk houden ze vol dat het aan jullie kant ligt... als hun meting tot de livebox goed en stabiel is... tja ze kijken echt niet op 2 mbit meer of minder.... en aangezien de livebox in bruikleen is, zit het probleem ook aan jou kant

want daar staat de livebox

[...]
Hier heeft iedereen in het blok toch echt Cable van Ziggo en iedereen heeft de gegarendeerde snelheid, plus wij hebben allemaal nog de oude kabel van een kleine 50 jaar geleden onder onze huisjes doorlopen.. Dus graag met een geldig argument komen, want dit slaat echt alles.. Omdat het product meer gebruikt wordt is het slomer? Merk er niets van bij Ziggo

(Zoals ik al eerder zei)
Nou Adsl2+ gaat toch ook over dezelfde lijn als ADSL? je hebt nog steeds een snellere verbinding als eerst. Net als Docsis 3 een snellere datalink laag(afaik) dan docsis 1.
Net zoals adsl2+ sneller dan adsl is terwijl ze over dezelfde koperlijn gaan.
Dat is de techniek van eurodocsis 3 want je vergelijkt appels met peren?
Ik deel alleen mijn ervaring ermee, weet ik wat hoe het daar nou helemaal achter de schermen afspeelt maar als ik zo een uitspraak mag doen zou ik eerlijk zeggen, eerder slecht dan dat er wat goeds gebeurd.. Als het probleem aan de modem ligt en hun blijven maar beweren dat het aan elke pc in huis ligt dan gaat bij mij de lamp ook schoon uit.
Tja jij hebt je modem toch in beheer niet hun? Enigste wat ze doen ik af en toe een nieuwe firmware verplichten wat pas grandioos is fout gegaan (de d8 faalt en de e6 is beter). Ik zit op de D8 en ik ben er blij mee, eindelijk leuke outbound filtering... eindelijk goede logs wat er over de lijn komt... (veel te veel telnet attacks)