[Online.nl] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.811 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
bah ik zou vrijdag worden gebeld door de technische dienst of het NOC omdat ik problemen had.
ze hebben mijn bugmelding afgescheept met de reactie:
'Als de security settings of low staan komt het probleem niet voor." zo kan ik ook wel software maken.... als u het niet gebruikt kan het ook niet fout gaan :+

Hopenlijk bellen ze me nog terug want anders probeer ik het via een javascript op een pagina te zetten en dan kijken hoe ze het gaan oplossen :/

Wat ik persoonlijk het raarste vindt aan de nieuwe firmware is de cache van de url....

refresh een pagina maar eens... het is altijd 192.168.1.1/cache/$$$$$$$$/index.cgi
de 8 $'s staan voor 8 random (:?) nummers

[ Voor 19% gewijzigd door LuckY op 11-08-2009 16:53 ]

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:50
Wat ik persoonlijk het raarste vindt aan de nieuwe firmware is de cache van de url....

refresh een pagina maar eens... het is altijd 192.168.1.1/cache/$$$$$$$$/index.cgi
de 8 $'s staan voor 8 random (:?) nummers
Die cache URL gaf bij mij ook een verkeerde indruk. Word steeds leuker met de LB :-)

Goed, even een update van mijn kant. Ik heb sinds eergisteren de 1D8 versie op de LB staan. En tot op heden heb ik geen last meer van de uitval van de LB. Na veel gezeur heb ik ook te horen gekregen wat nou uiteindelijk het probleem was met de andere firmware waardoor mijn LB om de haverklap uitviel. De helpdesk medewerker gaf aan dat het probleem lag aan de DNS van de LB??? Goed, ik vind het raar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
nu eindelijk van de livebox af.

na veel gezeur een speedtouch f06 gehad modem issues lijken opgelost.

maar me verbinding is van 13 mbit naar 11 gegaan nu zucht....

toen ik lid werd wanadoo tijdperk had ik 16.5mbit.

[ Voor 13% gewijzigd door jorisw86 op 14-08-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
Sinds wij terug zijn van vakantie (afgelopen maandag) hebben wij ook steeds problemen met de livebox. Als ik aan het downloaden ben met Newsleecher, is de snelheid van het netwerk zo ontzettend laag, dat er niet meer normaal geïnternet kan worden. Ook geeft mijn moeder aan dat de telefoon het dan ook laat afweten. Bij een pingopdracht naar google kreeg ik zelfs de melding dat de host niet gevonden kan worden. Deze problemen hadden we niet voordat we de firmware update hebben binnengehaald (waardoor de kleuren van het menu in het "mooie" groen is veranderd). Ook is tijdens het downloaden de livebox bijna niet bereikbaar (laden van een pagina kan wel tot 10sec oplopen).

Ik heb de firewall al op lage beveiliging gezet, maar dit haalt niets uit. Als ik bij de log kijk, zit deze helemaal vol met dit soort berichten:
Aug 14 20:05:20 2009 Uitgaand verkeer Geblokkeerd - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.10:53365->74.125.77.138:80 on ethoa7
Klinkt deze melding bij een van jullie bekend in de oren, zodat ik dit probleem misschien zelf op kan lossen, of moet ik hiervoor toch echt de klantenservice voor bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:38
DEiE schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:18:
Sinds wij terug zijn van vakantie (afgelopen maandag) hebben wij ook steeds problemen met de livebox. Als ik aan het downloaden ben met Newsleecher, is de snelheid van het netwerk zo ontzettend laag, dat er niet meer normaal geïnternet kan worden. Ook geeft mijn moeder aan dat de telefoon het dan ook laat afweten. Bij een pingopdracht naar google kreeg ik zelfs de melding dat de host niet gevonden kan worden. Deze problemen hadden we niet voordat we de firmware update hebben binnengehaald (waardoor de kleuren van het menu in het "mooie" groen is veranderd). Ook is tijdens het downloaden de livebox bijna niet bereikbaar (laden van een pagina kan wel tot 10sec oplopen).

Ik heb de firewall al op lage beveiliging gezet, maar dit haalt niets uit. Als ik bij de log kijk, zit deze helemaal vol met dit soort berichten:

[...]

Klinkt deze melding bij een van jullie bekend in de oren, zodat ik dit probleem misschien zelf op kan lossen, of moet ik hiervoor toch echt de klantenservice voor bellen?
wat zijn je upstream en downstream in training waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Minaaj schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:44:
[...]

wat zijn je upstream en downstream in training waardes?
staat dat in dit tabelletje?

Status ADSL-lijn: verbonden
ADSL standaard : G992_5_A
Upstream: 1016 Kbps
Downstream: 18732 Kbps
Afname:
Dichtbij: 14.0 (dB)
Ver weg: 10.0 (dB)
SNR-marge:
Dichtbij: 10 (dB)
Ver weg: 12 (dB)
HEC-teller: 17
Firmware: 0xe15080a
ES-teller van 15 min: 0
CRC-fouten: 2
ES-teller van 1 dag: 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:06

Saven

Administrator

Als je download via usenet gaat dat via je maximale snelheid zowat. Er is dan zo goed als geen ruimte meer voor telefonie of andere verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Het vreemde is dat dat voorheen nog niet zo was, toen konden we gewoon alles tegelijk doen. Als het internet zo langzaam is (dit is het namelijk niet altijd) dan is de livebox ook amper te bereiken. Als ik naar 192.168.1.1 ga, duurt het laden van een pagina soms wel 10 seconden. Het probleem lijkt me dan in de livebox te zitten, en niet in het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-05 15:42
Sinds de update 3202_2601E6 is mijn download snelheid drastisch omlaag gegaan en ik krijg deze ook niet meer omhoog. Ik ben ooit begonnen als klant van Wanadoo (in 2006) en toen trainde de modem altijd netjes in rond 18000 of 19000 downstream. Vorig jaar is mijn modem kapot gegaan en met de nieuwe Livebox heb ik die snelheden niet meer gehaald, deze trainde altijd rond de 15000 in. Nu, na de laatste update, kom ik met geen mogelijkheid meer boven de 11000. Het lijkt dus wel of elke provide zijn snelheid omhoog gooit maar bij mij gaat deze steeds verder naar beneden.

Gisteren contact gehad met de helpdesk en volgens de medewerker was mijn snelheid "binnen de marges" en er wordt dus niets aan gedaan. Wel kreeg ik te horen dat wanneer ik mijn contract voor een jaar liet vastzetten dat ik dan de kosten van de huur van de vaste lijn niet meer hoefde te betalen, a € 10 per maand. Misschien een tip voor mensen die nog een jaar bij Online willen blijven? Ik wil zelf nu echt weg maar tsja wat krijg je dan... Iemand dezelfde ervaringen? Ik woon in Zeist, mijn ADSL statistieken:

Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kbps
Downstream 11052 Kbps
Afname Dichtbij: 25.9 (dB)
Ver weg: 8.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 9 (dB)
Ver weg: 14 (dB)
HEC-teller 154
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 6
ES-teller van 1 dag 0
jorisw86 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:28:

tevens had ik eerst zo 16,5 mbit en die loopt dermaaten de jaren steeds verder terug. blij zijn als ik de 13,5 mbit haal momenteel schandalig.
Inderdaad, schandalig is het.. Ik ga ook op zoek naar een nieuwe provider, die telefoon van mij doet het ook meer niet dan wel. Slecht, slechter, Online :(

[ Voor 13% gewijzigd door SiNNeD29 op 16-08-2009 12:25 ]

Xbox GT: DennisGaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook de nieuwe update Software versie 3202_2601E6 op de livebox. Nu heb ik er last van dat na een paar uur de verbinding weg valt (internet en telefoon werkt dan niet meer). Na een paar keer harde reset en paar uur wachten heeft de livebox weer een connectie.

iemand hier ook last van?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:24
Ik heb sinds ca. 3 uur vannacht ook de nieuwe software versie. Hier is de verbinding gewoon stabiel.
Wel waren maar 8 van mijn firewall rules over gebleven, de rest moest ik weer toevoegen.

Wat ik wel jammer vind is dat nu zelfs de wachtwoordbeveiliging van de geavanceerde instellingen af is. I.p.v. het beter te beveiligen, wordt het minder goed beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een verouderde Livebox? (2005/2006)

Deze geven wel meer problemen met de firmwareupdate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:19:
Misschien een verouderde Livebox? (2005/2006)

Deze geven wel meer problemen met de firmwareupdate..
het is inderdaad een livebox uit 2006 (met een knipperende W :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
@sinned29 ik haalde vroerger ook 17 mbit toen het wanadoo was.

nu nog maar 11 mbit net als jij.

woon in ijsselstein/utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook hier heb ik een oude livebox uit 2006 en mijn connectie is erg instabiel laatste tijd.. vannacht kreeg ik zelfs na meerdere resets geen internetverbinding terwijl het @ lichtje constant aan het branden was.

Nu vanochtend weer een reset en wel weer verbinding maar eeeeeeeerg instabiel en traag.
Weet iemand of je dan een nieuwe livebox kan vragen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Dat kan ja, gewoon even met Online bellen. Vaak is het de voeding van de Livebox die langzaam aan het overlijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
jorisw86 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 08:31:
@sinned29 ik haalde vroerger ook 17 mbit toen het wanadoo was.

nu nog maar 11 mbit net als jij.

woon in ijsselstein/utrecht.
Ik dus precies hetzelfde, bedankt voor je info, het ligt dus in ieder geval niet aan mijn modem/verbinding maar blijkbaar verlagen ze overal de snelheid. Dat is toch echt niet normaal... Ik ben nu op zoek naar een andere provider, telefonie hoef ik niet meer maar zit te twijfelen tussen Ziggo en XS4all. Ziggo is vrij goedkoop en heeft een snelle verbinding maar daar hoor je ook alleen maar horror verhalen over. XS4all is duur vind ik maar daar krijg je dan wel weer een goede modem bij (FritzBox). Voor mij moet Xbox live goed werken, bij die Ziggo modem gaat dat al niet lukken waarschijnlijk... wat een gezeur zeg, iemand een goede tip voor een provider met een goede modem waar Xbox live goed mee kan werken? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Vannacht is mijn Livebox firmware ook geupgrade. Alle firewall rules zijn er uit geflikkerd.

Heeft iemand een handleiding voor portforwarding op de Livebox? (Heb zelf veel routers geconfigureerd, maar de Livebox is totaal niet intuitief.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Cyb schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:46:
Vannacht is mijn Livebox firmware ook geupgrade. Alle firewall rules zijn er uit geflikkerd.

Heeft iemand een handleiding voor portforwarding op de Livebox? (Heb zelf veel routers geconfigureerd, maar de Livebox is totaal niet intuitief.)
Het groen leest niet prettig, maar verder is het niet zo moeilijk:
- 192.168.1.1
- klik op firewall (bovenin)
- klik op Port toevoegen (Staat er echt met 1 o :S)
- Invullen en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

--Niels-- schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:20:
[...]

Het groen leest niet prettig, maar verder is het niet zo moeilijk:
- 192.168.1.1
- klik op firewall (bovenin)
- klik op Port toevoegen (Staat er echt met 1 o :S)
- Invullen en klaar
"Port toevoegen" staat er bij mij niet in.

Als ik op "Firewall" klik krijg ik:
-"Livebox toegang", voor remote administration van de Livebox.
-"Policies", met daarin: , Algemeen, Basis filter, DMZ Host, Port Triggering, Configuratie op afstand, Restricties, Advanced filter, Security Log

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
:P, oh, dan zit je in de geavanceerde omgeving.
Rechts boven kun je terug gaan naar de standaard omgeving door op "Standaard..." te klikken.
Daar heb heb je wel een Firewall optie die makkelijk werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

--Niels-- schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:18:
:P, oh, dan zit je in de geavanceerde omgeving.
Rechts boven kun je terug gaan naar de standaard omgeving door op "Standaard..." te klikken.
Daar heb heb je wel een Firewall optie die makkelijk werkt :).
ah, hehe, niet eens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:34
Ik wil misschien overstappen van compuserve naar online maar ik vroeg me af of er mensen zijn die goeie ervaring hebben met de nieuwe modem die standaard wordt geleverd?
Ik bedoel dus alcatel speedtouch 706

Vroeger had ik wanadoo als provider en ik had toen 1 maand geen internet omdat ze mijn abbo 2 keer hadden aangevraagd lol maar ja 20 euro is goedkoper dan 35 euro wat ik nu moet betalen inclusief kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
heb de alcatel deze traint altijd lager in dan een livebox.

en als ik op mezelf ga komt er gewoon mooi kabel internet van caiway dan maar 20 meer maar wel constante 32/4 mbit verbinding.

nooit meer online haal maar 11 mbit.

en de alcatel klapt er uit als je mirc start of left 4 dead speelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakoe
  • Laatst online: 10-01-2021
Ik heb online zelf ook besteld omdat ik van Compuserve weg ga wegens hoge ping tijden en zat al vroeger in de tijd van wanadoo en mijn ervaringen waren best goed modem trainde op 18Mbit. Nooit problemen gehad en nu hopen dat mijn bestelling prima verloopt. Heb brieven keurig op tijd gehad en het modem ook nu wachten tot het leveren van de ADSL lijn. Later wanneer mijn lijn is opgeleverd dan post ik wel hier mij statistieken waarop mijn modem intraint. Heb de ST706WL gekregen.

greetz pakoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyb schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:46:

UPnP wordt nu ook ondersteund, Geavanceerd, Netwerk, uPnp, een vinkje bij "Sta andere Netwerkgebruikers toe om de netwerkmogelijkheden van de Livebox te beheren" en dan op "Toepassen" drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papabear72
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mijn adsl van Online wordt als het goed is 28 aug. opgeleverd en ik krijg ook de Speedtouch 706. Is het daarmee mogelijk om de routerfunctie uit te gooien en hem vervolgens aan mijn Lynksys WRT54G2 te hangen? Bridged heet dat als ik het me goed herinner.
edit: Het gaat trouwens alleen om adsl, dus geen telefonie erbij.

[ Voor 12% gewijzigd door Papabear72 op 18-08-2009 13:01 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 15:12
jorisw86 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:36:
nu eindelijk van de livebox af.

na veel gezeur een speedtouch f06 gehad modem issues lijken opgelost.

maar me verbinding is van 13 mbit naar 11 gegaan nu zucht....

Vind ik niet zo gek, de speedtouch traint lager in voor een hogere stabiliteit, de livebox traint sneller in maar moet dan wel precies goed aangesloten zitten. Kwestie van persoonlijke voorkeur, elk nadeel heeft zn voordeel en vice versa.

toen ik lid werd wanadoo tijdperk had ik 16.5mbit.

Lijkt me stug, als dit toch zo was dan zijn er waarschijnlijk laswerkzaamheden verricht in de kabels tussen jouw huis en de centrale. Hieraan is helaas niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Papabear72 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:47:
Mijn adsl van Online wordt als het goed is 28 aug. opgeleverd en ik krijg ook de Speedtouch 706. Is het daarmee mogelijk om de routerfunctie uit te gooien en hem vervolgens aan mijn Lynksys WRT54G2 te hangen? Bridged heet dat als ik het me goed herinner.
edit: Het gaat trouwens alleen om adsl, dus geen telefonie erbij.
Voor zover ik weet zou dit moeten kunnen, mits je geen telefonie gebruikt. Bij de nieuwe firmware van de livebox kan het in elk geval niet meer goed Lijkt me een kwestie van uitproberen om het echt zeker te weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papabear72
  • Niet online
Mgear schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:51:
[...]

Voor zover ik weet zou dit moeten kunnen, mits je geen telefonie gebruikt. Bij de nieuwe firmware van de livebox kan het in elk geval niet meer goed Lijkt me een kwestie van uitproberen om het echt zeker te weten..
Volgende keer moet ik toch wat beter zoeken...
Het kan dus: http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=93&Itemid=29

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Het kan dus niet met de ST 706 die Online levert. Die is standaard helemaal dicht gespijkerd, aangezien je geen administrator login van ze krijgt. Je kan nu dus alleen een paar simpele handelingen instellen zoals UPnP, handmatig poorten forwarden en je router soft/hard resetten.
Er was eerst een manier om de user.ini te downloaden uit het modem, aan te passen en terug te uploaden om zo wat geavanceerde instellingen te veranderen, maar dat kan tegenwoordig ook al niet meer nadat de router z'n eigen configuratie inlaad na reboot.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroyk2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Sinds de nieuwe firmware van de livebox is het mij niet meer duidelijk hoe ik een iets geavanceerdere port forward kan maken. Ik wil namelijk poort 80 extern forwarden naar poort 3000 intern.

Dit kreeg ik als reactie van de helpdesk.
De locatie van de firewall rules is niet veranderd in de nieuwe
firmware. Deze kunt u vinden als u gaat naar http://192.168.1.1 , en
hier kiest voor de optie "Firewall". Hier kunt u deze zaken toevoegen

Daarnaast willen wij u melden dat dit niet tot de officiële
ondersteuning behoort. Mocht u hier verder problemen mee hebben, dan
willen wij u ook verwijzen naar sites zoals bijvoorbeeld
www.tweakers.net. Deze site heeft een zeer groot forum waar ook dit
soort problemen en oplossingen op teruggevonden kunnen worden.
Ik vind het bijzonder slecht dat ze niet eens support willen geven over hun eigen aangesmeerde zooi |:( !
Weet iemand hier misschien hoe het wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashayungi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 08:55
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:07:
ook hier heb ik een oude livebox uit 2006 en mijn connectie is erg instabiel laatste tijd.. vannacht kreeg ik zelfs na meerdere resets geen internetverbinding terwijl het @ lichtje constant aan het branden was.

Nu vanochtend weer een reset en wel weer verbinding maar eeeeeeeerg instabiel en traag.
Weet iemand of je dan een nieuwe livebox kan vragen??
Klinkt redelijk bekend. Hiero had ik toentertijd zware lag bij online games en viel mijn internet er om de paar minuten uit. Nieuwe livebox deed 't 'm uiteindelijk.

(Het blijft een flut modem en een flut provider :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Ik was aan het 'rond klikken' in de livebox met nieuwe filmware, en toe viel mijn oog opeens op het GRE protocol.
Ik kwam het tegen in de geavanceerde weergave:
- Firewall, policies
- Port Triggering
- "Voeg toe"
- "Nieuwe geopende poorten" (Nieuwe Trigger Poort, lijkt mij minder van belang)
- bij Protocol kun je nu GRE kiezen. En het geeft geen error :).

Ik weet niet meer hoe het in de oude filmware zat, maar daar gaf het als het goed is dit resultaat:
Is het mogelijk om VPN te forwarden over de Livebox?

* Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.
Nu geeft de livebox geen error en komt hij er netjes te staan. Is dit voldoende om VPN weer werkende te krijgen?
Heb niet voldoende kennis van netwerken enz. om te beoordelen of dit voldoende moet zijn om het werkende te krijgen, en ook even geen externe toegang om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
--Niels-- schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:10:
Ik was aan het 'rond klikken' in de livebox met nieuwe filmware, en toe viel mijn oog opeens op het GRE protocol.
Ik kwam het tegen in de geavanceerde weergave:
- Firewall, policies
- Port Triggering
- "Voeg toe"
- "Nieuwe geopende poorten" (Nieuwe Trigger Poort, lijkt mij minder van belang)
- bij Protocol kun je nu GRE kiezen. En het geeft geen error :).

Ik weet niet meer hoe het in de oude filmware zat, maar daar gaf het als het goed is dit resultaat:

[...]

Nu geeft de livebox geen error en komt hij er netjes te staan. Is dit voldoende om VPN weer werkende te krijgen?
Heb niet voldoende kennis van netwerken enz. om te beoordelen of dit voldoende moet zijn om het werkende te krijgen, en ook even geen externe toegang om het te testen.
Als aanvulling: standaard staat bij Port triggering het L2TP protocol aan.... dit kan ook voor VPN gebruikt worden.

Hebben mensen nog steeds last van veel crashende liveboxxen? met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Mashayungi schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:52:
[...]

Klinkt redelijk bekend. Hiero had ik toentertijd zware lag bij online games en viel mijn internet er om de paar minuten uit. Nieuwe livebox deed 't 'm uiteindelijk.

(Het blijft een flut modem en een flut provider :+)
Dat is natuurlijk onzin, je werkt er nu toch met plezier mee? Als de livebox goed is aangesloten is het juist een megasnel modem dat sneller intraint als meenig ander modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
Nee, het is en blijft een flut provider. Hoe kan je het verkopen dat je in 2006 (Wanadoo tijdperk) een snelheid levert van 18Mb/s, in 2008 nog 15Mb/s en sinds de laatste update nog maar 11Mb/s en dan doodleuk vertellen ja meneer dat is binnen de marges. Ik vind dat je dat gewoon niet kan maken. Ik betaal voor 20Mb/s en dan vertelt de helpdesk ja maar de snelheid is TOT 20Mb/s en dus niet gegarandeerd.. wat moet je daar dan mee?

Over die Livebox ben ik ook niet te spreken, toegegeven het laatste jaar werkte het goed maar hoeveel problemen ik wel niet gehad heb met vastlopers en telefonie.. het eerste jaar kon ik eigenlijk gewoon amper bellen, telkens lag de lijn eruit. Ik heb mijn abonnement gisteren dan ook laten opzeggen. Mij zien ze niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben benieuwd naar nieuwe modem als het zo slech tblijf stap ik ook mooi over... iemand nog goede aanraders in zelfde prijscategorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papabear72
  • Niet online
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:39:
Het kan dus niet met de ST 706 die Online levert. Die is standaard helemaal dicht gespijkerd, aangezien je geen administrator login van ze krijgt. Je kan nu dus alleen een paar simpele handelingen instellen zoals UPnP, handmatig poorten forwarden en je router soft/hard resetten.
Er was eerst een manier om de user.ini te downloaden uit het modem, aan te passen en terug te uploaden om zo wat geavanceerde instellingen te veranderen, maar dat kan tegenwoordig ook al niet meer nadat de router z'n eigen configuratie inlaad na reboot.
Oh, lekker dan. Waar dat nou weer goed voor moet zijn... Dan maar ergens een tweedehandsje opsnorren, daar heb ik nog even de tijd voor.
Bedankt voor je info iig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
SiNNeD29 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:39:
Nee, het is en blijft een flut provider. Hoe kan je het verkopen dat je in 2006 (Wanadoo tijdperk) een snelheid levert van 18Mb/s, in 2008 nog 15Mb/s en sinds de laatste update nog maar 11Mb/s en dan doodleuk vertellen ja meneer dat is binnen de marges. Ik vind dat je dat gewoon niet kan maken. Ik betaal voor 20Mb/s en dan vertelt de helpdesk ja maar de snelheid is TOT 20Mb/s en dus niet gegarandeerd.. wat moet je daar dan mee?

Over die Livebox ben ik ook niet te spreken, toegegeven het laatste jaar werkte het goed maar hoeveel problemen ik wel niet gehad heb met vastlopers en telefonie.. het eerste jaar kon ik eigenlijk gewoon amper bellen, telkens lag de lijn eruit. Ik heb mijn abonnement gisteren dan ook laten opzeggen. Mij zien ze niet meer terug.
Heb je al een lijnmeting laten verichten door de klantenservice? En zo ja wat kwam daar uit? Heb je je modem direct aangesloten bij het isra-punt? Ik kan uit ervaring zeggen dat er echt wel mogelijkheden zijn die ook onderzocht worden. Echter als een lijn door fysieke beschadigingen(lees lassen in de kabels onder de grond wegens bv graafschade) er weinig gedaan kan worden. Kpn hanteerd telefonie standaarden, zodra dat analoog nog kan gaan ze geen lijnen vervangen. Spijtig dat je daarom opgezegd hebt want als dat laatste het geval is zal je problemen krijgen bij elke provider. Wat me opvalt hier is dat heel veel mensen roepen zonder zelf eens een aantal dingen goed na te gaan. Een ding klopt, er zijn problemen met de nieuwe firmware en het is terecht om daar kritiek op te uiten. Mijn ervaringen met de klantenservice zijn echter zeer positief, ze luisteren en denken mee. De livebox hoort gewoon op 1 a 2 meter van het isra-punt, is technisch gewoon zo voor een optimaal resultaat met telefonie en internet. Als mensen het toch anders doen dan krijg je ook dit soort problemen. Ik denk dat je voor de prijs van online nergens zo'n goedekope en goede adsl provider krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:53

ABD

Ik ben een nieuwe klant met speedtouch modem en de telefoonlijn is heel slecht. Of zij verstaan mij goed en ik hoor vervormd geluid, of andersom. Nu wil ik klantenservice mailen, maar ik word heen en weer gestuurd in het menu, van klantenservice naar contactpagina. Er zou een contactformulier staan onder klantenservice, volgens de contactpagina.

Heeft er iemand misschien een normaal emailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
Mgear schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:33:
[...]

Heb je al een lijnmeting laten verichten door de klantenservice? En zo ja wat kwam daar uit? Heb je je modem direct aangesloten bij het isra-punt? Ik kan uit ervaring zeggen dat er echt wel mogelijkheden zijn die ook onderzocht worden. Echter als een lijn door fysieke beschadigingen(lees lassen in de kabels onder de grond wegens bv graafschade) er weinig gedaan kan worden. Kpn hanteerd telefonie standaarden, zodra dat analoog nog kan gaan ze geen lijnen vervangen. Spijtig dat je daarom opgezegd hebt want als dat laatste het geval is zal je problemen krijgen bij elke provider. Wat me opvalt hier is dat heel veel mensen roepen zonder zelf eens een aantal dingen goed na te gaan. Een ding klopt, er zijn problemen met de nieuwe firmware en het is terecht om daar kritiek op te uiten. Mijn ervaringen met de klantenservice zijn echter zeer positief, ze luisteren en denken mee. De livebox hoort gewoon op 1 a 2 meter van het isra-punt, is technisch gewoon zo voor een optimaal resultaat met telefonie en internet. Als mensen het toch anders doen dan krijg je ook dit soort problemen. Ik denk dat je voor de prijs van online nergens zo'n goedekope en goede adsl provider krijgt.
De modem hangt aan een kabel van 0,5m en zit al 3 jaar op hetzelfde ISRA punt, uiteraard heb ik gekeken of de kabels ok zijn. De snelheden worden gewoon structureel verlaagd in mijn geval, van 18Mb/s naar 15Mb/s kon ik nog wel mee leven maar om ineens naar 11Mb/s te gaan vind ik te ver gaan. Zo te lenzen ben ik niet de enige waar dit is gebeurt en wanneer ik dan van de helpdesk te horen krijg dat het acceptabel is (met andere woorden ik moet niet zeuren) dan ben ik er heel snel klaar mee. Dan betaal ik liever wat meer voor 50Mb/s down en 5Mb/s up, met telefonie en televisie. Omgerekend scheelt het dus niet eens zoveel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
sinnend ik heb precies het zelfde.

laat iedereen lekker lullen wij weten hoe het zit.

online zuigt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is altijd pracht verhaal dat zodra je modem ver hangt dat zij er opeens niks aan kunnen doen terwijl de modem prima werkte tot kort voorheen...

Ik heb overigens nu nieuwe adapter binnen en opeens super stabiel internet echt fijn! Maar wel max van 11Mbit zowel bekabeld als wireless :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
SiNNeD29 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:00:
[...]
De modem hangt aan een kabel van 0,5m en zit al 3 jaar op hetzelfde ISRA punt, uiteraard heb ik gekeken of de kabels ok zijn. De snelheden worden gewoon structureel verlaagd in mijn geval, van 18Mb/s naar 15Mb/s kon ik nog wel mee leven maar om ineens naar 11Mb/s te gaan vind ik te ver gaan. Zo te lenzen ben ik niet de enige waar dit is gebeurt en wanneer ik dan van de helpdesk te horen krijg dat het acceptabel is (met andere woorden ik moet niet zeuren) dan ben ik er heel snel klaar mee. Dan betaal ik liever wat meer voor 50Mb/s down en 5Mb/s up, met telefonie en televisie. Omgerekend scheelt het dus niet eens zoveel voor mij.
Hoe meer mensen op de lijn zitten hoe trager het is.... het is vrij logisch als je in een grote straat woont..... Hun knijpen het niet af en overal staat TOT MAXIMAAL 20 Mbit en dat ze het niet kunnen garanderen. Elke provider heeft hetzelfde probleem.... dat is gewoon ADSL dat is eenmaal niet te garanderen. Aangezien jij een early adopter van ADSL bent dan kan het alleen maar slomer worden.

En tja er waren batches van de livebox die gewoon ronduit kut waren.... hell ik heb er ook een versleten... interne splitter kaduuk... toen kreeg ik een nieuwe en nooit meer hardware of software problemen gehad tot de nieuwe firmware... maarja XP staat ook sinds eind 2001 in de winkel en _nog_ worden er bugs gefixt.... het is software... software wordt gemaakt door mensen, en mensen maken fouten.

Echter vindt ik het ook jammer dat online mij niet terugbeld... ik zou iemand van het noc tespreken krijgen die mij meer info kon geven door de crashbug die in de router zit. Echter je zit niet verplicht aan de livebox (behalve als je telefonie neemt)... je kan er ook je eigen router of firewall tussen gooien. Echter is die niet zo getweaked als de livebox en haal je lagere snelheden.

Maar je bent vrij om over te stappen van provider niemand houd je tegen... sinds dit jaar is de opzeg termijn één maand mits je al een jaar klant bent.
Er zijn genoeg andere providers en iedereen heeft ze problemen... zie het Telfort topic.... zie het Tele2 topic.... zie het upc topic..... zie het ziggo topic... zie het KPN topic en ten slotte zie het XS4ALL topic

Dus het zeuren hier helpt echt niet.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe meer mensen op de lijn zitten hoe trager het is....
Bij ADSL deel je je lijn niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier het zelfde verhaal.
17,15, en daarna 10.
veel gezeik met de telefoon verbinding.
vaak moeten resetten om de telefoon weer aan het werk te krijgen.
telefoneren en uppen zo goed als niet mogelijk.
1 keer een nieuwe LB opgestuurd gekregen toen alles het op had gegeven.
snelheid vanaf dat moment dus 10Mb.
nog steeds het gezeik van het moeten resetten van de LB om de telefoon weer op de juiste manier te laten functioneren.
vandaag ging de LB updaten naar de nieuwe firmware.
de laatste versie die er in stond was er 1 van 2007
nu gemier telefoneren niet meer mogelijk
snelheden van 0 tot en met 5mb
internetten af en toe mogelijk
usenet onmogelijk.
anderhalf uur met de helpdesk a 15cent per minuut plus de kosten van mijn mobietje natuurlijk(telefoneren was namelijk onmogelijk met de normale telefoon) kunnen babbelelen met een vriendelijke dame welke volgens zich zelf zeer kundig was.
harde resetten spanningsloos maken van het modem en weer resetten.
anti virus verwijderen. 3 verschillende pc met 3 verschillende antivirus pakketten..dus ja vast dat zal het probleem zijn.
uitlezen van verschillende waardes.
en tenslotte het uit handen geven en doorspelen aan de technische dienst.
5 tot 10 werkdagen staat er voor.
geweldige dat online.
is er bekend waarom die fuck update eigenlijk noodzakelijk was? of is het alleen maar omdat mooie online menu ?
volgens mij is het updaten gewoon fout gegaan. maar het terug zetten van de firmware zou niet mogelijk zijn.
ben er mooi onklaar mee.
mooie dikke telefoon rekening voor mijn mobieltje en nog steeds gezeik en hopen dat het binnen 2 week opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:02:
[...]

Wel de lijn vanuit de wijkkast, ook al zou dat genoeg moeten zijn en dan zouden andere providers er ook last van moeten hebben. En dan heb je nog de dingen als overboeking e.d. echter de mensen hebben er zelf voor getekend.

[ Voor 35% gewijzigd door LuckY op 19-08-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:02:
[...]

Nee,maar wel dezelfde telefoonkabel naar de centrale toe.En daar heb je toch behoorlijk last van overspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:14
het valt me wel steeds meer op dat er steeds meer mensen bij online rond de 10/11 Mbit intrainen ipv 15 of hoger.het lijkt wel of ze profielen in de dslam hebben aangepast.Zou wel een kosten plaatje zijn.Kunnen ze meer klanten voor weinig geld op dezelfde dslam knallen.en nog genoeg brandbreedte overhouden voor nieuwe klanten.Maar ....is maar gissen van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
vincedd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:40:
het valt me wel steeds meer op dat er steeds meer mensen bij online rond de 10/11 Mbit intrainen ipv 15 of hoger.het lijkt wel of ze profielen in de dslam hebben aangepast.Zou wel een kosten plaatje zijn.Kunnen ze meer klanten voor weinig geld op dezelfde dslam knallen.en nog genoeg brandbreedte overhouden voor nieuwe klanten.Maar ....is maar gissen van me
Assumption is the mother of all fuckups ;)
iedereen heeft met bepaalde dingen te maken ik ben ook van 16 naar 14 naar 12 naar uiteindelijk 10Mbit gegaan... ik kwam ook uit het begin tijdperk van de livebox.... En het enige wat ik gezien heb is de mensen die in de buurt overstappen op ADSL omdat het goedkoper voor meer mbit was.. tja dan wordt het drukker op het netwerk...

Hell op me studenten kamer zit ik bij telfort... 2 weken terug haalde ik stabiel 17mbit en nu haal ik nog maar 12..... er is niks veranderd aan mijn kant.
En als je de algemene voorwaarden hebt getekend tja... dan ben je der mee eens gegaan dat ze het je niet kunnen garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
Grappig dat je altijd negatieve ervaringen leest :P Daarom zal ik Online een beetje positiviteit geven :+

Begon met een LB, die klapte er om de haverklap uit bij downloaden (trainde in op 18,9Mb)
Toen stuurde Online mij 2 nieuwe LB's toe (waarvan ze neit eens wisten dat ze dat deden), zelfde probleem (18,6Mb).
Heb na lang zeuren eindelijk een SpeedTouch gekregen, en die doet het nu al een paar maanden zonder reset. Altijd stabiel en snel, maar dat komt vast omdat hij lager intraint (17,4Mb). Maar alsnog snel genoeg :)

Nu woon ik wel in een wijk met veel ouderen en mensen waarvan ik niet denk dat ze snel internet hebben dus dat zal ook wel helpen, en ik woon maar 800mtr van de centrale af, maar goed :) Hier mogen ze nog wel even blijven als zij me weer een aanbieding kunnen doen omdat het contract weer eens afloopt (deden ze de vorige keer ook :) )

• jorisw86
@theonlyextreme

je kan de rekening van je gsm declareren bij online krijg je deze vergoed.

hierover weten ze alles bij de helpdesk.

Verwijderd

@ jorisw86 thnx joris zal ik zeker gebruik van maken als dit mogelijk is.

• SiNNeD29
LuckyY schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:20:
[...]Dus het zeuren hier helpt echt niet.... O-)
Dat weet ik ook wel, maar het is geen zeuren, het is anderen waarschuwen dat sinds de laatste update 20Mb/s onmogelijk is geworden, je krijgt maar de HELFT van wat wordt beloofd/geadverteerd, ook al is het dan de theoretische snelheid. Online heeft iets veranderd waardoor de snelheden naar beneden zijn gegaan, dat is de enige conclusie die ik kan trekken en dat accepteer ik niet, maar dat ben ik. Ik zal nu niet meer zeuren, ok O-)

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik heb lang bij Wanadoo/Orange/Online gezeten, maar ik heb afgelopen week toch Ziggo aangevraagd. De laatste tijd wordt de internetverbinding steeds slechter. Ik heb een oude Livebox, die hoog intraind (15000/1000) en ik heb nooit last van een vastlopende LB. Toch wordt de verbinding de laatste tijd steeds slechter. Websites duren lang om te laden, streaming video's werken vaak slecht enzovoort. Speedtests vliegen echt alle kanten op, van 2MB/s tot af en to 9MB/s.

Bij Ziggo krijg ik een 20/3 verbinding en ik verwacht daar toch een iets stabielere verbinding te krijgen.

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na 9 maanden zeiken en zeuren heb ik gebeld en meegedeeld dat ik wil opzeggen en gevraagd waar de brief naartoe kan. Word ik opeens teruggebeld dat ze een gratis monteur willen sturen :')

Netjes geweigerd en gezegd dat ze dat 9 maanden eerder hadden moeten doen. Heb 2 jaar Online gehad en haalde in het begin de 2mbit vol.. Inmiddels zit ik op 1,1 mb/ps. Straks lekker naar de Fiber.

• LuckY
  • Niet online
SiNNeD29 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:42:
[...]
Dat weet ik ook wel, maar het is geen zeuren, het is anderen waarschuwen dat sinds de laatste update 20Mb/s onmogelijk is geworden, je krijgt maar de HELFT van wat wordt beloofd/geadverteerd, ook al is het dan de theoretische snelheid. Online heeft iets veranderd waardoor de snelheden naar beneden zijn gegaan, dat is de enige conclusie die ik kan trekken en dat accepteer ik niet, maar dat ben ik. Ik zal nu niet meer zeuren, ok O-)
Ligt mede aan de afstand van de centrale.... ik zit er best ver vanaf dus ik ben blij met mijn 10mbit.
Maar in Den-Haag had ik bij een stage een tijdelijke Online aangevraagd.... en we zaten 7 meter van de centrale.... En daar hadden we ook gewoon 20Mbit constant.. dus dat zou betekenen dat je niet geknepen wordt.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:31

vr6-only

Blub Blub

LuckyY schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:35:
[...]

Wel de lijn vanuit de wijkkast, ook al zou dat genoeg moeten zijn en dan zouden andere providers er ook last van moeten hebben. En dan heb je nog de dingen als overboeking e.d. echter de mensen hebben er zelf voor getekend.
Je bent in de war.

Je snelheid niet halen, ook al staat het modem op 20 Mbit ingetraint = weinig capaciteit NA de DSLAM.
Je modem traint minder hoog in = strengere DSLAM profielen = stabielere lijnen

Bij ADSL heb je geen kabel taferelen. Ondanks ED3 heeft kabel nog steeds last van de oude kuren, alleen wat minder.

Als je verbinding continue eruit vliegt, dan is je modem te hoog ingetraint en ontstaan er teveel errors, te snel. Door de lijn minder hoog te laten intrainen kan men dat voorkomen.

Vroegah waren de profielen een stuk gunstiger voor de snelheid. Je ziet nu overal dat DSL providers de profielen veel strakker hebben getweakt. Gevolg is minder hoog intrainen, maar een stabielere lijn.

In jouw geval zou de schets dan zo uitkomen.

Modem traint in op 15 Mbit, maar je haalt tijdens piekuren maar 10 of minder. Dit is een gevolg van niet voldoende capaciteit, iets wat bijna niet voorkomt bij ADSL.

Dat je modem eerst op 20 Mbit intrainde en nu op 16 = strengere profielen in de DSLAM.

[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 20-08-2009 12:07 ]

It ain't stupid if it works!

• LuckY
  • Niet online
vr6-only schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:05:
[...]Je bent in de war.
Je snelheid niet halen, ook al staat het modem op 20 Mbit ingetraint = weinig capaciteit NA de DSLAM.
Je modem traint minder hoog in = strengere DSLAM profielen = stabielere lijnen
Bij ADSL heb je geen kabel taferelen. Ondanks ED3 heeft kabel nog steeds last van de oude kuren, alleen wat minder.
Als je verbinding continue eruit vliegt, dan is je modem te hoog ingetraint en ontstaan er teveel errors, te snel. Door de lijn minder hoog te laten intrainen kan men dat voorkomen.
Vroegah waren de profielen een stuk gunstiger voor de snelheid. Je ziet nu overal dat DSL providers de profielen veel strakker hebben getweakt. Gevolg is minder hoog intrainen, maar een stabielere lijn.
In jouw geval zou de schets dan zo uitkomen.
Modem traint in op 15 Mbit, maar je haalt tijdens piekuren maar 10 of minder. Dit is een gevolg van niet voldoende capaciteit, iets wat bijna niet voorkomt bij ADSL.
Dat je modem eerst op 20 Mbit intrainde en nu op 16 = strengere profielen in de DSLAM.
Duidelijk :> thanks voor de update.... echter vind ik een stabielere lijn ook fijner dan een snelle lijn... wat heb je aan 20mbit download als je ding al naar een halfuur crasht...

Tevens heb ik nog een mogelijke andere bug gevonden in de livebox firmware.... Als iemand mij een DM kan sturen die de laatste firmware heb om het even te testen of één of meerde liveboxxen kan ik het ook melden aan orange :>

Verwijderd

hier 559 meter van de centrale en ook maar 11Mbit in het begin(2 jaar terug)haalde ik bijna de volle 20Mbit.
jammer.

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik denk dat ze net zo lang doorgaan met dit soort praktijken tot het punt dat de OPTA wakker wordt. De wijze waarop wordt geadverteerd met snelheden kun je misleidend noemen.

• LuckY
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:26:
Ik denk dat ze net zo lang doorgaan met dit soort praktijken tot het punt dat de OPTA wakker wordt. De wijze waarop wordt geadverteerd met snelheden kun je misleidend noemen.
Hoezo misleidend http://www.online.nl/alle...nternet-onbeperkt-bellen/
Snel internet tot 20 Mb/s

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:38
whohoo, tja adsl is gewoon een verouderde techniek wat helaas invloed heeft qua gebruikers aantallen in dslam en koper kabels die per jaar verslechteren in de grond.. geen wonder dat er wat mbit's verloren gaan.. er komen elke dag nog nieuwe aansluitingen bij..

denk dat je ook met andere providers die mbit drop had gehad hoor.. als je geluk hebt is het hardware in de wijkcentrale en word het eens vernieuwd maar anders is het wachten op je kabel/glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

jorisw86 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:32:
@theonlyextreme

je kan de rekening van je gsm declareren bij online krijg je deze vergoed.

hierover weten ze alles bij de helpdesk.
haha wtf sinds wanneer vergoeden ze dan gemaakte kosten... geloof er niks van. dan kunnen ze veel beter een 0800 nemen want dat is goedkoper voor ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Laatst online: 14-09 14:15
Nou ik moet zeggen dat hun speedtest toch echt zeer oplichtend is... Elke provider behalve Online haalt de echte snelheid, om het maar even te laten zien (plaatjes maken het altijd vele malen beter :)):
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/1zmi690.png - Toevallig heb ik hier toch echt 50/5..

Misschien valt hier eens iets tegen te doen dat ze de zooi bedriegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
Saven schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:50:
[...]

haha wtf sinds wanneer vergoeden ze dan gemaakte kosten... geloof er niks van. dan kunnen ze veel beter een 0800 nemen want dat is goedkoper voor ze
regelmatig alle gesprekken naar hun 0900 vergoed gekregen kwestie van dingen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manueltje22 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:57:
[...]

... Elke provider behalve Online haalt de echte snelheid, ...
Dat is nogal een bewering die je doet! Ik neem aan dat je daar een empirisch onderzoek naar hebt gedaan?
Wat is bedriegen? Ze zeggen nog steeds [zie je plaatje] dat tot 16Mb is. Er staat nergens dat je het 16Mb is. Verder is het zo dat wel elke provider je een theoretische snelheid zal opgeven uitgaande van de vaste waardes welke vastgesteld zijn aan de hand van de afstand tot de centrale. Het is zelfs mogelijk dat de snelheid zelfs in één pand verschillend kan zijn. Oorzaken zijn inderdaad de bekabeling en ruis welke er zitten op je koper.

Zelf zit ik zo n 3KM vanaf de centale en ik haal ongeveer 7Mb. Dat is al 3 jaar zo en zal niet veranderen. Oorzaak: afstand tot de centrale en het slechte koper wat al zo n 50 jaar ligt weg te rotten onder de grond.

Hoe op te lossen? In mijn geval overstappen naar de kabel! Dat wordt dan in mijn geval UPC en het probleem is dan, dat je dat alleen maar kan krijgen in combinatie met het standaard-tv pakket. Nadeel?! Twee keer zo hoge kosten omdat ik een pakket erbij moet nemen wat ik toch niet gebruik. [ satellietschotel op het dak]

Kortom, er is geen enkele adsl-aanbieder die mij, wat ze ook zeggen, een hogere snelheid kunnen aanbieden dan dat ik nu heb.

/me al bijna 3 jaar lang bij Orange/Online met LB, welke al 3 jaar up and running is zonder problemen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bedriegende is dat ze een veel te lage huidige snelheid aangeven, en een veel te hoge te halen snelheid. Ik heb al Online ADSL dus ik zou verwachten dat beide 'meters' hetzelfde aangeven ;)
Maar volgens dat ding is mijn huidige snelheid 6mbit en de te halen snelheid 16mbit. De werkelijkheid zit er ergens tussen in.
Als ik dus van Online naar Online overstap zou ik er 10mbit op vooruit kunnen gaan. Wow! gelijk overstappen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:04:
[...]

Dat is nogal een bewering die je doet! Ik neem aan dat je daar een empirisch onderzoek naar hebt gedaan?

[...]

Wat is bedriegen? Ze zeggen nog steeds [zie je plaatje] dat tot 16Mb is. Er staat nergens dat je het 16Mb is. Verder is het zo dat wel elke provider je een theoretische snelheid zal opgeven uitgaande van de vaste waardes welke vastgesteld zijn aan de hand van de afstand tot de centrale. Het is zelfs mogelijk dat de snelheid zelfs in één pand verschillend kan zijn. Oorzaken zijn inderdaad de bekabeling en ruis welke er zitten op je koper.

Zelf zit ik zo n 3KM vanaf de centale en ik haal ongeveer 7Mb. Dat is al 3 jaar zo en zal niet veranderen. Oorzaak: afstand tot de centrale en het slechte koper wat al zo n 50 jaar ligt weg te rotten onder de grond.

Hoe op te lossen? In mijn geval overstappen naar de kabel! Dat wordt dan in mijn geval UPC en het probleem is dan, dat je dat alleen maar kan krijgen in combinatie met het standaard-tv pakket. Nadeel?! Twee keer zo hoge kosten omdat ik een pakket erbij moet nemen wat ik toch niet gebruik. [ satellietschotel op het dak]

Kortom, er is geen enkele adsl-aanbieder die mij, wat ze ook zeggen, een hogere snelheid kunnen aanbieden dan dat ik nu heb.

* Manuel al bijna 3 jaar lang bij Orange/Online met LB, welke al 3 jaar up and running is zonder problemen.. O-)
Dan bedoel ik dus ook echt de speedtest, dat ze daar hele leuke waarden neerprenten van wat je nu haalt, haal hier 50Mbps en geen 6Mbps, dus het zal wel raar zijn.. In die tijd dat ik nog Wanadoo / Orange / Online had was het precies hetzelfde, dikke dingen beloven maar totaal niets nakomen.

Laat ze daar bijvoorbeeld al eens beginnen op de speedtest van ze, even de actuele waarden er neer zetten in plaats van dat hun in het voordeel zijn, daar doel ik dus ook op. Als ik nu een vergelijking ga trekken met mijn eigen speedtest en ik zet mijzelf ook in het voordeel van: "Koop mijn product", is het dan niet misleidend of ben ik nou mesjougel (lees: gek).

Sinds dat wij kabel hebben (van Ziggo) hebben wij niets meer te doen met de afstand tot de 'centrale', dat scheelt al heel wat kopzorgen om eens een keer goed op de juiste snelheid in te trainen. Ik ben zelfs op één dag 54 keer online / offline geweest en dan krijg je als excuus: "Ja sorry meneer, dat ligt aan uw router". Toevallig had ik er geen router tussen zitten en als nog blijven ze het probleem maar aan de gebruiker hun kant neergooien, net of ze zelf übermenschen zijn.

Wij hadden toen we als eerste bij Wanadoo zaten, een mooie stabiele snelheid van 14Mbit (14056 Kb), een jaar later 13Mbit, weer een jaar later nog maar 11? Toen moesten we de adapter vervangen, we hebben toen de adapter ontvangen, aangesloten en wat bleek nou.. 10Mbit maximaal zelfs na enkele keren resetten. Toen was mijn geduld ook goed op, snel er achter aan gebeld en zeggen dat ze het product weer terug mochten nemen, toen begonnen ze me pas serieus te nemen, kan je nagaan wat er wel niet nodig is voordat men realiseert dat een klant het zat is.

Dan denk je klaar is dat, dus goed opgezegd, krijg je een week later een brief en e-mail binnen: "Wij willen u hartelijk bedanken voor het toch blijven bij Online", ik dus weer met een kwaaie kop er achter aan gaan bellen: "Wij hebben zojuist een brief en een e-mail ontvangen waarin staat dat wij nog langer bij u blijven? Wij wilden er juist vanaf en niet nog een poos aan een product wat zo instabiel als de ik weet niet wat is..."..

"Ja sorry meneer, mijn collega heeft een fout gemaakt, u hoeft alleen nog maar deze maand te betalen plus de lijnhuur en dan bent u van ons af.", ik er weer leuk tegen in: "Hoezo lijnhuur? Wij hebben onze KPN lijn opgezegd nadat wij dit product van u hebben opgezegd, ik mag dus hopen dat het een fout is.".

"Nogmaals excuses meneer, u heeft inderdaad gelijk, het betreft een administratief foutje".. En nu ben ik een ervaring rijker en eindelijk van mijn klapperlijn af.. Heb nu 50Mbit stabiel tot mijn beschikking en het is ook nog stabiel, eens zien over hoeveel jaar dat nog hetzelfde is. Wil in ieder geval niet meer zo'n ervaring hebben als bij Online / Orange / Wanadoo of wat het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
[...]

Nou ik moet zeggen dat hun speedtest toch echt zeer oplichtend is... Elke provider behalve Online haalt de echte snelheid, om het maar even te laten zien (plaatjes maken het altijd vele malen beter :)):
[afbeelding] - Toevallig heb ik hier toch echt 50/5..

Ik zit bij online en ze beloven 13 mbit... en geven echter 2 mbit weer, dat ding zou wel brak gecode zijn of van rare een rare api gebruik maken. Echter haal ik 11 Mbit, net zoals dat speedtest.net onbetrouwbaar is.
Download gewoon een random 100Mbit file van een hoster en controleer op welke netwerken hij zit
Manueltje22 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:34:
[...]

Dan bedoel ik dus ook echt de speedtest, dat ze daar hele leuke waarden neerprenten van wat je nu haalt, haal hier 50Mbps en geen 6Mbps, dus het zal wel raar zijn.. In die tijd dat ik nog Wanadoo / Orange / Online had was het precies hetzelfde, dikke dingen beloven maar totaal niets nakomen.
Waar beloven ze dan dingen Tot maximaal 16mbit is GEEN Garantie/belofte dat het ook gehaald wordt. Het is een theoretische aanduiding dat dat maximaal gehaald kan worden.
Net zoals ze Fiber power 120 verkopen aan mensen met een modem waar de wan tot lan doorvoer niet sneller is dan 30 mbit.
Wij hadden toen we als eerste bij Wanadoo zaten, een mooie stabiele snelheid van 14Mbit (14056 Kb), een jaar later 13Mbit, weer een jaar later nog maar 11? Toen moesten we de adapter vervangen, we hebben toen de adapter ontvangen, aangesloten en wat bleek nou.. 10Mbit maximaal zelfs na enkele keren resetten. Toen was mijn geduld ook goed op, snel er achter aan gebeld en zeggen dat ze het product weer terug mochten nemen, toen begonnen ze me pas serieus te nemen, kan je nagaan wat er wel niet nodig is voordat men realiseert dat een klant het zat is.
Blijkbaar is dat dan bij mij niet overkomen... Want ik werd altijd goed en snel geholpen, mede omdat ik kon aantonen waar ik over praat dat ze dan ook naar je luisteren... als je gelijk begint met schelden en kankeren heeft het geen zin dan heeft die helpdesker ook zoiets van :W
"Nogmaals excuses meneer, u heeft inderdaad gelijk, het betreft een administratief foutje".. En nu ben ik een ervaring rijker en eindelijk van mijn klapperlijn af.. Heb nu 50Mbit stabiel tot mijn beschikking en het is ook nog stabiel, eens zien over hoeveel jaar dat nog hetzelfde is. Wil in ieder geval niet meer zo'n ervaring hebben als bij Online / Orange / Wanadoo of wat het ook is.
Kabel is 8/10 keer ook stabieler dan ADSL omdat adsl meer gebruikt wordt (correct me if I am wrong) Net zoals dat een 56k stabieler is dan een satteliet.
Net zoals Fiber stabieler is dan coax (euro docsis 3).
Ik vind het alleen jammer dat jij er een persoonlijke kruistocht van maakt om online af te kraken met slechte argumenten.

[ Voor 3% gewijzigd door LuckY op 21-08-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuckyY schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:20:
[...]

Waar beloven ze dan dingen Tot maximaal 16mbit is GEEN Garantie/belofte dat het ook gehaald wordt. Het is een theoretische aanduiding dat dat maximaal gehaald kan worden.
Net zoals ze Fiber power 120 verkopen aan mensen met een modem waar de wan tot lan doorvoer niet sneller is dan 30 mbit.

[...]
[...]
Back to the roots..gewoon weer aan de 9600bds. Dat waren pas snelheden.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding] - Toevallig heb ik hier toch echt 50/5..

Hier nog leuker: 8mb/s via iPhone tethering. :P

Ook UPC 25mbit geeft hij 8mb/s. Denk dat ik UPC er maar uit doe en voor een tientje in de maand iPhone tethering gebruik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
LuckyY schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:20:
[...]

Ik zit bij online en ze beloven 13 mbit... en geven echter 2 mbit weer, dat ding zou wel brak gecode zijn of van rare een rare api gebruik maken. Echter haal ik 11 Mbit, net zoals dat speedtest.net onbetrouwbaar is.
Download gewoon een random 100Mbit file van een hoster en controleer op welke netwerken hij zit
[...]
Zeg ik dat ik onzeker ben over mijn snelheid? Hier haal ik gewoon 5MB/s no matter what, heb dan al een 1000mb.bin bestand nodig ;) Trouwens, heb bij XS4ALL ook een speedtest gedaan en die geeft gewoon de actuele waarde, dus rarara waar zit het hem.. Clicky
Dat hoor je mij hier dus ook niet zeggen, maar zeg nou zelf... Het eerste jaar een leuke 14Mbit, het jaar daarna 13Mbit, het jaar daarna nog maar 11Mbit? Hoezo zijn ze er dan sterk op vooruit gegaan toen ze gingen samenvoegen met Orange.
Blijkbaar is dat dan bij mij niet overkomen... Want ik werd altijd goed en snel geholpen, mede omdat ik kon aantonen waar ik over praat dat ze dan ook naar je luisteren... als je gelijk begint met schelden en kankeren heeft het geen zin dan heeft die helpdesker ook zoiets van :W
Nou beweer jij dus 2 dingen, dat ik in eerste instantie niet kan aantonen waar ik over praat en dat ik ze meteen vol scheld over de telefoon? Leuke redernering zonder enig citaat of een enkel feit. Heb ze het vaak genoeg gezegd dat het probleem niet meer hier thuis kon liggen omdat we alles al 3x hebben vernieuwd en toch bleven ze maar volhouden dat het bij mij lag.. Monteur langs geweest, alles was goed volgens hem.. Dus waar blijft de fout? Oohja, bij Online, alleen heb je daar af en toe niet al te 'hüver' (lees: helder) volk om het toch een keer toe te geven.
Kabel is 8/10 keer ook stabieler dan ADSL omdat adsl meer gebruikt wordt (correct me if I am wrong) Net zoals dat een 56k stabieler is dan een satteliet.
Net zoals Fiber stabieler is dan coax (euro docsis 3).
Hier heeft iedereen in het blok toch echt Cable van Ziggo en iedereen heeft de gegarendeerde snelheid, plus wij hebben allemaal nog de oude kabel van een kleine 50 jaar geleden onder onze huisjes doorlopen.. Dus graag met een geldig argument komen, want dit slaat echt alles.. Omdat het product meer gebruikt wordt is het slomer? Merk er niets van bij Ziggo :) (Zoals ik al eerder zei)
Ik vind het alleen jammer dat jij er een persoonlijke kruistocht van maakt om online af te kraken met slechte argumenten.
Ik deel alleen mijn ervaring ermee, weet ik wat hoe het daar nou helemaal achter de schermen afspeelt maar als ik zo een uitspraak mag doen zou ik eerlijk zeggen, eerder slecht dan dat er wat goeds gebeurd.. Als het probleem aan de modem ligt en hun blijven maar beweren dat het aan elke pc in huis ligt dan gaat bij mij de lamp ook schoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Je begrijpt me niet, als een provider adverteert met snelheid TOT 20 MBit en in de praktijk blijkt dat NIEMAND die snelheid haalt dan is dat een misleidende wijze van adverteren. Dat theoretisch 20 MBit mogelijk is maar in de praktijk niet voorkomt zou er voor moeten zorgen dat een provider dan ook niet de suggestie zou mogen wekken dat je wel eens 20 MBit zou kunnen krijgen. En wat is het manco in de huidige wetgeving? Dat blijkt nu in de praktijk! De snelheden worden alsmaar lager maar die providers blijven gewoon doodleuk die theoretische snelheden vermelden in hun advertenties, dat is gewoon oplichting. De suggestie die in advertenties wordt gewekt zou niet ernstig mogen afwijken van de praktijk en dat is nu duidelijk wel het geval en dat roept om nieuwe wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalodon_67 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:57:
[...]

Je begrijpt me niet, als een provider adverteert met snelheid TOT 20 MBit en in de praktijk blijkt dat NIEMAND die snelheid haalt dan is dat een misleidende wijze van adverteren. Dat theoretisch 20 MBit mogelijk is maar in de praktijk niet voorkomt zou er voor moeten zorgen dat een provider dan ook niet de suggestie zou mogen wekken dat je wel eens 20 MBit zou kunnen krijgen. En wat is het manco in de huidige wetgeving? Dat blijkt nu in de praktijk! De snelheden worden alsmaar lager maar die providers blijven gewoon doodleuk die theoretische snelheden vermelden in hun advertenties, dat is gewoon oplichting. De suggestie die in advertenties wordt gewekt zou niet ernstig mogen afwijken van de praktijk en dat is nu duidelijk wel het geval en dat roept om nieuwe wetgeving.
Helaas, maar er is niets misleidends aan het feit dat providers melden dat bij een adsl2+ tot 20MBit mogelijk is. In principe zouden ze zelfs aan kunnen geven dat het tot 24MBits is, aangezien theoretisch dat ook kan! Zelfs kabelaars hebben in de kleine lettertjes staan dat de snelheden die zij aanbieden niet gegarandeerd zijn.

Verder vraag je om een aanpassing van de wetgeving. Hoe zie je dat voor je? Per klant, per postcode, per huisnummer de klant aangeven wat hij/zij gegarandeerd kan halen aan snelheid?

Inderdaad, er is nogal een verschil tussen de theorie en de praktijk. In theorie zou iedere gebruiker nu moeten weten dat het in de praktijk anders is dan wordt aangegeven. De praktijk wijst uit, dat die theorie niet juist is.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
[...]

In theorie is ook gewoon 20 Mbit en in de praktijk ook.
Als je in nieuwbouw zit waar een nieuwe goeie kabel komt en niet te ver van de centrale zit haal je daadwerkelijk met 20mbit... heb ik zelf ondervonden bij een bedrijfje.. Echter als de kabel er al ligt kan die alleen maar slechter worden... En dat is dan het probleem van KPN niet van online.
Hell kan ik dan ook een wetgeving aanvragen voor een te zwakke kaart in de wijkcentrale? Bij ons bedrijf gingen we van een 16/16 sdsl terug naar een 8/8 omdat de dsl2+ kaart te zwak was en er uitklapte na alles terug geklokt te hebben naar dsl 8/8 werkte het pas stabiel...
Manueltje22 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:20:
Zeg ik dat ik onzeker ben over mijn snelheid? Hier haal ik gewoon 5MB/s no matter what, heb dan al een 1000mb.bin bestand nodig ;) Trouwens, heb bij XS4ALL ook een speedtest gedaan en die geeft gewoon de actuele waarde, dus rarara waar zit het hem.. Clicky
Clicky
Hier zou ik 4486 Kbit hebben terwijl ik toch echt 10mbit heb.... Dit soort test is afhankelijk van allemaal dingen zoals processen die ook in je browser draaien of hoe secured jij je browser heb.
Als je gewoon een bin file download dan merk je pas echt je download snelheid en het liefst nog via FTP.
[...]

Dat hoor je mij hier dus ook niet zeggen, maar zeg nou zelf... Het eerste jaar een leuke 14Mbit, het jaar daarna 13Mbit, het jaar daarna nog maar 11Mbit? Hoezo zijn ze er dan sterk op vooruit gegaan toen ze gingen samenvoegen met Orange.
Waarschijnlijk zijn ze sterk op andere dingen vooruit gegaan zoals upgrades (die op andere plekken geholpen hebben. Maar tja telefoonKabels vergaan nou eenmaal snel per jaar en als de KPN ze niet vervangt.... dan blijf jij een slechte lijn houden. Maar wat denk je dat het vervangen kost? Hoelang denk je dat de downtime is?
Nou beweer jij dus 2 dingen, dat ik in eerste instantie niet kan aantonen waar ik over praat en dat ik ze meteen vol scheld over de telefoon? Leuke redernering zonder enig citaat of een enkel feit. Heb ze het vaak genoeg gezegd dat het probleem niet meer hier thuis kon liggen omdat we alles al 3x hebben vernieuwd en toch bleven ze maar volhouden dat het bij mij lag.. Monteur langs geweest, alles was goed volgens hem.. Dus waar blijft de fout? Oohja, bij Online, alleen heb je daar af en toe niet al te 'hüver' (lees: helder) volk om het toch een keer toe te geven.
En jij denk dat ze hun complete infrastructuur of wijkkast gaan aanpassen voor honderd zeurende mensen? Als er 1000 opzitten ? en zover ik weet zijn al die centrale's nog in handen van KPN...
Ik heb namelijk nooit echt problemen gehad met de helpdesk, ik kon aantonen wanneer ik een nieuwe livebox nodig had. Ik kon aantonen dat er in de D8 versie van de software meerdere bugs zijn die je livebox laten crashen. En tuurlijk houden ze vol dat het aan jullie kant ligt... als hun meting tot de livebox goed en stabiel is... tja ze kijken echt niet op 2 mbit meer of minder.... en aangezien de livebox in bruikleen is, zit het probleem ook aan jou kant :+ want daar staat de livebox :Y)
[...]

Hier heeft iedereen in het blok toch echt Cable van Ziggo en iedereen heeft de gegarendeerde snelheid, plus wij hebben allemaal nog de oude kabel van een kleine 50 jaar geleden onder onze huisjes doorlopen.. Dus graag met een geldig argument komen, want dit slaat echt alles.. Omdat het product meer gebruikt wordt is het slomer? Merk er niets van bij Ziggo :) (Zoals ik al eerder zei)
Nou Adsl2+ gaat toch ook over dezelfde lijn als ADSL? je hebt nog steeds een snellere verbinding als eerst. Net als Docsis 3 een snellere datalink laag(afaik) dan docsis 1.
Net zoals adsl2+ sneller dan adsl is terwijl ze over dezelfde koperlijn gaan.
Dat is de techniek van eurodocsis 3 want je vergelijkt appels met peren?
Ik deel alleen mijn ervaring ermee, weet ik wat hoe het daar nou helemaal achter de schermen afspeelt maar als ik zo een uitspraak mag doen zou ik eerlijk zeggen, eerder slecht dan dat er wat goeds gebeurd.. Als het probleem aan de modem ligt en hun blijven maar beweren dat het aan elke pc in huis ligt dan gaat bij mij de lamp ook schoon uit.
Tja jij hebt je modem toch in beheer niet hun? Enigste wat ze doen ik af en toe een nieuwe firmware verplichten wat pas grandioos is fout gegaan (de d8 faalt en de e6 is beter). Ik zit op de D8 en ik ben er blij mee, eindelijk leuke outbound filtering... eindelijk goede logs wat er over de lijn komt... (veel te veel telnet attacks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Aan de wijsneuzen hier die zo graag recht lullen wat krom is (jullie werken toevallig bij een provider?): het gaat om de suggestie die wordt gewekt in de beweringen m.b.t. snelheid, die kleine lettertjes doen er dan niet toe. Als blijkt dat zeg 50% van de Nederlanders maar de helft van de beloofde snelheid haalt en dan is adverteren met 20 MBit discutabel OOK als er het woordje 'tot' bij staat.
Denken jullie dat een fabrikant van chips die op de verpakking zet tot 200 gram en in werkelijkheid blijkt er maar 100 gram in te zitten hier mee weg komt? Nee dus, dat is in providerland nog wel het geval maar dat zal veranderen. En de reden dat het zal veranderen is omdat providers deze kronkel misbruiken om steeds lagere snelheden aan te bieden voor het zelfde geld. Er zijn genoeg mensen met een 10 MBit abo dat verkocht is aan hen als een 20 MBit abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:52:
Aan de wijsneuzen hier die zo graag recht lullen wat krom is (jullie werken toevallig bij een provider?): het gaat om de suggestie die wordt gewekt in de beweringen m.b.t. snelheid, die kleine lettertjes doen er dan niet toe. Als blijkt dat zeg 50% van de Nederlanders maar de helft van de beloofde snelheid haalt en dan is adverteren met 20 MBit discutabel OOK als er het woordje 'tot' bij staat.
Denken jullie dat een fabrikant van chips die op de verpakking zet tot 200 gram en in werkelijkheid blijkt er maar 100 gram in te zitten hier mee weg komt? Nee dus, dat is in providerland nog wel het geval maar dat zal veranderen. En de reden dat het zal veranderen is omdat providers deze kronkel misbruiken om steeds lagere snelheden aan te bieden voor het zelfde geld. Er zijn genoeg mensen met een 10 MBit abo dat verkocht is aan hen als een 20 MBit abo.
Hoezo restaurants mogen toch ook reclame maken dat hun het lekkerste zijn terwijl er toch echt te twijfelen is over smaak. Als 80% het niet haalt ligt het niet aan orange maar aan de kwaliteit van de kabels (kpn gedeelte) dat is buiten de provider hun beheer (behalve als je kpn bent _O-). Ik vind dat de overheid al teveel reguleert? wat nou ipv6 deployment omdat de overheid dat nog niet goed kan tappen mogen providers er niet te veel mee doen ????

Straks wil je nou kleding boetieken of garages aanpakken... Klaar terwijl u wacht.... Ja ik kan ook 48 uur wachten :')
En chips is afhankelijk van de machines die het meten om te vullen.

Of wil je nu ook alle autofabrikanten gaan aanklagen of met een wet verbieden als ze adverteren met dat een auto 1 op 20 kan rijden... dat haalt die ook in ideale omstandigheden hij haalt echt geen 1 op 20 bij het optrekken.

En dat is precies hetzelfde als bij ADSL je kan 20 mbit halen als alles goed is ( kabels goed, dslam goed, interne bekabeling goed). aangezien een kabel vervangen voor een wijk minimaal een week gaat duren betekend dat dat je een week zonder telefoon en zonder adsl zit.... ik denk dat niet veel mensen dat accepteren en om wat....dat pietje daadwerkelijk zijn snelheid haalt?

Straks gaan er nog wetten komen dat een hoster niet mag cappen op zijn binnenkomende verbinding.
Want dat ga je ook krijgen met belangrijkere websites want het maakt heel veel uit of dat 100 mensen met een 10 mbit verbinding je pijp voor trekken of 10 mensen met een 100mbit verbinding.
Of moet de wet dat ook gaan tegenhouden? dat is toch van de achtelijke... ze leggen het duidelijk uit en het komt meerdere keren voor op de site/reclame/av. Je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden... dan had je naar een andere hoster moeten gaan.

De overheid regelt al te veel op internet if you ask me: Internet filters voor mensen die kinderporno zoeken.... comeon de mensen die kinderporno bekijken hebben zo hun eigen adressen die hoeven echt niet te zoeken dat is gewoon mond op mond reclame...

Maar je kan ADSL niet met een zak chips vergelijken... want er staat niet op de zak TOT 200Gram maar er staat Ongeveer 200 gram afaik.

En nee ik werk niet voor een ISP of Hoster.

Of moet er ook een wet komen voor cat5 utp dat boven de 100 meter signaal verlies geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Je vergelijkingen zijn zo ridicuul en gaan zo voorbij aan het punt dat ik probeer te maken dat ik je verder niet serieus meer neem, succes ermee (met je opleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:33:
Je vergelijkingen zijn zo ridicuul en gaan zo voorbij aan het punt dat ik probeer te maken dat ik je verder niet serieus meer neem, succes ermee (met je opleiding).
Een zak chips heeft een vaste waarde, die heeft niets met een techniek te maken.
Adsl heeft wel met een techniek te maken, want hoe verder je ergens vandaan zit hoe minder de snelheid is.
Aangezien we niet allemaal in het zelfde huis wonen is het per situatie anders. woon je onder de 300 meter van een centrale (bekabeling wise en niet volgens de plattegrond) als je dan 10 mbit haalt ja dan zit orange fout... maar als je op 2100 meter zit en je haalt 10 mbit Dan is het de techniek ze fout, daar kan orange niks aan doen.

De hele ADSL techniek hangt af van afstanden en kabel kwaliteit....
Ik snap niet hoe je dat met een zak chips kan vergelijken, of je moet bepalden dat er 800 stukjes chips in een zak horen te zitten. En dus van een afstand de stukjes erin schiet... tja als dan maar 400 erin komen... dan faalt de techniek ook.

Euro Docsis 3 de techniek die je internet over de kabel verschaft is minder afhankelijk van de afstand of de kwaliteit.... dus die werkt ook beter....

En dan tja assumption is the mother of all fuckups als mensen puur reclames gaan geloven.
Ze zeggen dat het maximaal tot 20mbit is dan moet je gewoon een idioot zijn om daar in te geloven dat je het echt gaat halen. Daarnaast heb je nog de speedtests die je per provider kan doen... om de berekening te doen tot hoeveel je maximaal in theorie kan halen (die vaak al lager is dan de 20 mbit maar die wordt specifiek uitgerekend voor de straat. Als je van de getal nog eens je loss afhaalt van de kabel in de grond kom je op je snelheid uit. En adsl is dus niet exact te zeggen welke snelheid je haalt dat kan geen enkele provider zeggen.

Dus als je overal goed informeert weet je ongeveer welke snelheid je krijgt, maar omdat 8 van de 10 nederlanders een dumb fuck is die de reclames geloofd. Moet er dus ook maar een wet komen?
Wanneer komt de wet van tell sell er dan?

Edit:
Maar als je echt providers wilt aanpakken moet je dit maar eens lezen:
http://www.zocors-web.nl/...d=1:latest-news&Itemid=50
Deze knijpen wel stelsel matig af en dat heeft niet met de onderliggende techniek te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door LuckY op 22-08-2009 17:06 . Reden: UPC link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Jou moeten we wel serieus nemen? Ze zetten er gewoon duidelijk tot voor. En mocht je er toch in trappen dan is dat je eigen schuld niets meer niets minder.
Nee ik werk niet bij deze provider, maar dat gezeur over die 20mbit.. Ga toch weg... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Lekker makkelijk om achteraf moord en brand te schreeuwen zonder je er van te voren in verdiept te hebben. Dit is geen kwestie van onwil van welke provider dan ook, dit is puur hoe de techniek werkt. Mensen met TV via de ether die hun schotel niet op het zuiden richten of een grote boom voor het huis hebben staan krijgen ook minder dan anderen die dit niet hebben. Is dat de schuld van de provider dan? In jouw redenatie wel, als consument dien je ook hand in eigen boezem te steken en rekening te houden met het hoe en waarom van bepaalde (niet behaalde) snelheden.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Saven schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:57:
[...]

Jou moeten we wel serieus nemen? Ze zetten er gewoon duidelijk tot voor. En mocht je er toch in trappen dan is dat je eigen schuld niets meer niets minder.
Nee ik werk niet bij deze provider, maar dat gezeur over die 20mbit.. Ga toch weg... :O
Ook jij gaat voorbij aan mijn argumenten, ik heb diverse keren antwoord gegeven op het 'tot' trucje van de providers, ik blijf niet in herhaling vallen. Als je een discussie maar gezeur vindt en te lui bent om je goed in te lezen bemoei je er dan ook niet mee en ga je huiswerk maken ofzo. En of ik weg ga of niet, dat bepaal ik zelf wel knul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:54:
[...]

Ook jij gaat voorbij aan mijn argumenten, ik heb diverse keren antwoord gegeven op het 'tot' trucje van de providers, ik blijf niet in herhaling vallen. Als je een discussie maar gezeur vindt en te lui bent om je goed in te lezen bemoei je er dan ook niet mee en ga je huiswerk maken ofzo. En of ik weg ga of niet, dat bepaal ik zelf wel knul.
Blijkbaar heb jij je dan niet goed in de techniek van adsl gelezen... en als je dan een kat in de zak koopt omdat je verwacht (een assumption) dat je 20 mbit haalt. Maar het toch niet haalt, is het de provider ze schuld?
Want ze kunnen niks anders dan het tot tructje want er is geen minimum maar wel een maximum en dat is de cap van 20mbit. Je kan geen garantie geven omdat het verschilt per provincie/wijk/straat en zelfs huis.

Dus daarom geven ze het maximum aan dat is maximaal 20mbit. Echter kan niet iedereen dat halen dus geven ze aan tot maximaal 20 Mbit.
De definitie van tot volgens de dikke van dale:
1tot vz 1 geeft de ruimtelijke grens van iets aan: ik reis mee ~ Amsterdam; ~ vervelens toe tot het vervelend werd 2 geeft de richting van iets aan: spreken ~ iem 3 geeft het doel van iets aan: iem aansporen ~ vlijt 4 geeft het gevolg van iets aan: iem benoemen ~ directeur 5 geeft een tijdgrens van iets aan: ~ 2012; ~ nu (of: nog) toe; zie tot en met
bron: http://www.vandale.nl/van...oordenboek/?zoekwoord=tot
20 Mbit is de grens die gehaald kan worden en die gehaald wordt. Alleen niet door de meerderheid omdat er ideale omstandigheden voor nodig zijn, echter wilt dit niet zeggen dat dit uitgesloten is.
De suggestie is een aanname door de persoon zelf gemaakt. Dat kan je niet verhalen op de ISP.
En de kleine lettertjes zijn ter verduidelijking maar omdat niemand dat doorleest..... en er vanuitgaan dat ze 20 Mbit halen en ja het Mbit met de kleine b. Blijkbaar heb je dat ook al niet goed doorgelezen.
En hier zit je nogmaals fout... Even gequote voor de duidelijkheid.
Mensen kunnen het wel halen maar dan heb je ideale omstandigheden nodig. ik heb genoeg mensen in mijn omgeving die het wel halen, dus ik weet dat het kan.
Je praat over een medium wat niks kan garanderen. net als mobiele telefonie, ik heb een abbo bij T-mobile en als ik daar op de dekking kaart kijk moet ik hier volledig bereik hebben. Echter heb ik dat niet omdat mijn telefoon signaal ook afhankelijk is van andere factoren zoals storings bronnen en materialen wat het signaal absorbeert of weerkaatst.
Dat is niet de provider hun schuld ! maar de techniek die wordt toegepast.

[ Voor 87% gewijzigd door LuckY op 22-08-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help Svp!

Sinds twee jaar heb ik Online internet en telefonie met livebox. Ik heb twee jaar vpn gebruikt zonder enige instelling op de livebox. Nu is de firmware geupdated en kan ik geen verbinding meer maken. Ik werk veel van thuis en heb het dus hard nodig. Ik verbind vanuit huis met client via linksys wrt54g naar livebox en heb alle instellingen nagelopen. Daarna de werk pc direct aan livebox gehangen met zelfde resultaat. Toen getest of de werkpc wel verbinding kan maken in een netwerk zonder de livebox en dat werkt als normaal.

Op de livebox geprobeerd alle poorten te forwarden, maar geen resultaat. Waarschijnlijk zijn er firewall instellingen gewijzigd bij de update maar ik heb te weinig kennis om hier in aan te passen.

weet iemand wat ik zou kunnen ondernemen om weer vpn te kunnen gebruiken?

Dank
Embee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:28:
Help Svp!

Sinds twee jaar heb ik Online internet en telefonie met livebox. Ik heb twee jaar vpn gebruikt zonder enige instelling op de livebox. Nu is de firmware geupdated en kan ik geen verbinding meer maken. Ik werk veel van thuis en heb het dus hard nodig. Ik verbind vanuit huis met client via linksys wrt54g naar livebox en heb alle instellingen nagelopen. Daarna de werk pc direct aan livebox gehangen met zelfde resultaat. Toen getest of de werkpc wel verbinding kan maken in een netwerk zonder de livebox en dat werkt als normaal.

Op de livebox geprobeerd alle poorten te forwarden, maar geen resultaat. Waarschijnlijk zijn er firewall instellingen gewijzigd bij de update maar ik heb te weinig kennis om hier in aan te passen.

weet iemand wat ik zou kunnen ondernemen om weer vpn te kunnen gebruiken?

Dank
Embee
:W welkom op GOT, kan je het even duidelijk uittypen en/of tekenen hoe je opstelling is en het liefst met de ipranges per onderdeel.
Tevens welke VPN gebruik je en van welk protocol maakt die gebruik?

Als ik het nu goed begrijp heb je

code:
1
{internet}-->livebox-->Linksys-->pc

Klopt dit?

Wat je kan proberen als je VPN gebruikt maakt van het GRE protocol om naar 192.168.1.1 te gaan.
Dan ga je naar Geavanceerd --> Firewall --> policies --> Basis filter.
Klik daar op de onderste nieuwe entry bij protocol specificeer je Specificeer protocol en klik op voeg toe.
Dan klik je op Nieuwe Server Poorten en dan selecteer je bij Protocol GRE en klik op OK.
Klik hierna weer op 2x op OK en druk nu op toepassen.
Probeer het nu eens :>

[ Voor 15% gewijzigd door LuckY op 22-08-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuckyY,

Dank voor je reactie. Mijn netwerk is zoals je beschrijft. IP livebox 192.168.1.1 dan de Linksys 192.168.5.200 en daarop DHCP met een range tussen 205-254.
Ik ken helaas het protocol niet maar ik denk dat GRE juist is.
Ik ga je tip even testen en zal zometeen laten weten of het werkt.

Embee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Je hebt iniedergeval een dubbele NAT translatie meestal gaat een portforward dan niet werken.
Je kan twee dingen doen, of de Linksys ertussenuit halen of de linksys in switchmode zetten Of de livebox in DMZ mode.
Dan heb je nog maar een enkele NAT translatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
@ LuckyY.
Je bent zo erg overtuigd van je eigen gelijk dat je er door veblind raakt en niet de clou begrijpt van wat anderen je proberen duidelijk te maken.
Ik geef je op een briefje dat de dalende snelheden straks niet langer gedekt zullen worden door het woordje 'tot' toe te voegen in de verkooppraatjes van de providers, daar gaan ze op aangesproken woorden, mark my words.
* handdoek in ring gooit en biertje drinken gaat*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:45:
@ LuckyY.
Je bent zo erg overtuigd van je eigen gelijk dat je er door veblind raakt en niet de clou begrijpt van wat anderen je proberen duidelijk te maken.
Ik geef je op een briefje dat de dalende snelheden straks niet langer gedekt zullen worden door het woordje 'tot' toe te voegen in de verkooppraatjes van de providers, daar gaan ze op aangesproken woorden, mark my words.
* handdoek in ring gooit en biertje drinken gaat*
ADSL is een doodgaande techniek.
De kabels in de grond blijven wegrotten die moeten vervangen worden dan komen er betere kwaliteits kabels in en geven ze weer een boost, of de mensen stappen over op Kabel of Fiber.
Maarja dan kom je bij de kabel discussie die doen echt hun woorden niet nakomen zoals UPC maar 1/3 van de snelheid aan download programma's geeft. Dan vraag ik me alleen af wanneer ze de autofabrikanten gaan vervolgen voor de 1 op zoveel vermeldingen... maar ik ben wel degelijk overtuigd wat je probeert te zeggen maar eerst had je het over het heden en nu heb je het erover dat ze in de toekomst niet meer gedekt worden door het woordje tot.
Maar Wijken en kabels worden vernieuwd dus dan begin je weer van voor af aan :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuckyY,

Het lukt niet met toevoegen GRE protocol, ik krijg dezelfde fout. Vwb de dubbele NAT, het heeft altijd gewerkt tot nu toe en ik heb de werkcomputer ook rechtstreeks aan de livebox gehangen, zonder resultaat. Poort forwarding over de twee apparaten gaat prima voor andere apps. Maar vpn werkt niet meer sinds de firmware update. De linksys ertussen uit halen heeft dus geen zin. Wat bedoel je precies met DMZ mode en hoe stel ik dat in?

Ik zie in de log van de livebox een hoop meldingen die beginnen met: First packet in connection is not a SYN packet: heeft dat er wellicht mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Naast het tabblad basis filter zit het tabblad dmzhost... geef daar het ip op van je Linksys en probeer het dan nog is.. of voeg de poorten toe op je linksys en forward die naar je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb DMZ ingesteld, maar op de een of andere manier maakt het niet uit voor de werk pc. Ik krijg nog steeds messages in de security log :
Geblokkeerd - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.30:4342->x.x.x.x:443 on ethoa7 en
First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.30:4338->x.x.x.x:5061 on ethoa7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
LuckyY schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:35:
Clicky
Hier zou ik 4486 Kbit hebben terwijl ik toch echt 10mbit heb.... Dit soort test is afhankelijk van allemaal dingen zoals processen die ook in je browser draaien of hoe secured jij je browser heb.
Als je gewoon een bin file download dan merk je pas echt je download snelheid en het liefst nog via FTP.
Helemaal mee eens, maar ik bedoelde het maar even als een voorbeeld..
Trouwens, was net aan het kijken @ speedtest.net een leuk voorbeeld uit 2008 vs 2009:
2008: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/373817977.png
2009: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/396759048.png
Waarschijnlijk zijn ze sterk op andere dingen vooruit gegaan zoals upgrades (die op andere plekken geholpen hebben. Maar tja telefoonKabels vergaan nou eenmaal snel per jaar en als de KPN ze niet vervangt.... dan blijf jij een slechte lijn houden. Maar wat denk je dat het vervangen kost? Hoelang denk je dat de downtime is?
Klopt inderdaad.. Onze kabel aansluiting ligt net zo lang in de grond als onze telefoonkabel hoor :)
En jij denk dat ze hun complete infrastructuur of wijkkast gaan aanpassen voor honderd zeurende mensen? Als er 1000 opzitten ? en zover ik weet zijn al die centrale's nog in handen van KPN...
Maar ik mag aannemen van een groot bedrijf (zijn ze inmiddels) dat ze de zaakjes wel goed voor elkaar hebben, niet dat ik 54 keer op één dag er uit klap en dan de mededeling krijg dat het gewoon bij ons ligt..
Ik heb namelijk nooit echt problemen gehad met de helpdesk, ik kon aantonen wanneer ik een nieuwe livebox nodig had. Ik kon aantonen dat er in de D8 versie van de software meerdere bugs zijn die je livebox laten crashen. En tuurlijk houden ze vol dat het aan jullie kant ligt... als hun meting tot de livebox goed en stabiel is... tja ze kijken echt niet op 2 mbit meer of minder.... en aangezien de livebox in bruikleen is, zit het probleem ook aan jou kant :+ want daar staat de livebox :Y)
Dan weet jij vast ook hoe hun metingen werken, namelijk met ping.. Als de ping lager is dan 100 werkt het perfect volgens hun, verder heb ik me nooit verdiept in de Livebox of in de firmware daarvan, omdat ik het irrelevant vond..
Nou Adsl2+ gaat toch ook over dezelfde lijn als ADSL? je hebt nog steeds een snellere verbinding als eerst. Net als Docsis 3 een snellere datalink laag(afaik) dan docsis 1.
Net zoals adsl2+ sneller dan adsl is terwijl ze over dezelfde koperlijn gaan.
Dat is de techniek van eurodocsis 3 want je vergelijkt appels met peren?
Niet helemaal, zoals jij nu zegt, ADSL gaat tot 7,8mbit (afgerond 8) dat is dus eigenlijk standaard.. Het blijft namelijk over het oude lijntje die ik nog steeds in de grond heb liggen hier. Met ADSL2(+) is het ongeveer zo dat als je 2km van de centrale woont dat je ongeveer 20mbps hebt, als alles in ieder geval optimaal is, plus dat je er ook nog eens een nieuwe kabel voor moet hebben, namelijk koper in plaats van de oude lijn..

Er komen dus meer kosten bij kijken dan bij een kabel abbonement lijkt me.. Wij halen hier namelijk ook 50Mbps met een oude coax kabel. Voor de mensen zonder coax is het nog altijd handig dat ADSL :)
Tja jij hebt je modem toch in beheer niet hun? Enigste wat ze doen ik af en toe een nieuwe firmware verplichten wat pas grandioos is fout gegaan (de d8 faalt en de e6 is beter). Ik zit op de D8 en ik ben er blij mee, eindelijk leuke outbound filtering... eindelijk goede logs wat er over de lijn komt... (veel te veel telnet attacks)
Dat zou je wel zeggen ja, maar wat nou als ik een leek was op dat gebied.. Ik zeg dan tegen hun: Mijn internet is sloom, hoe kan dat en hoe kan ik dat oplossen. Dan krijg je een bumps standaard informatie van ze en dan is het probleem nog niet verholpen. Vaak is het iets als dit: "Haal de stekker uit de modem en dan plug het weer in over x aantal minuten".

Trouwens, ik heb nooit begrepen hoe een adapter er nou voor kan zorgen dat een modem lager in traint 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Manuel schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:30:
[...]

Helemaal mee eens, maar ik bedoelde het maar even als een voorbeeld..
Trouwens, was net aan het kijken @ speedtest.net een leuk voorbeeld uit 2008 vs 2009:
2008: [afbeelding]
2009: [afbeelding]
Meh, dat kan meerdere oorzaken hebben... van slecht wifi ontvangst tot een kabel die half open ligt.... (meerdere dingen in huis) Maar ook buitenshuis.
Klopt inderdaad.. Onze kabel aansluiting ligt net zo lang in de grond als onze telefoonkabel hoor :)
Maar de techniek die iets over de kabel pusht is veranderd....
Maar ik mag aannemen van een groot bedrijf (zijn ze inmiddels) dat ze de zaakjes wel goed voor elkaar hebben, niet dat ik 54 keer op één dag er uit klap en dan de mededeling krijg dat het gewoon bij ons ligt..
Kom op Iedereen claimt dat het goed zit aan hun kant... en dat het aan de andere kant is dat is de aard van de mensen....
Dan weet jij vast ook hoe hun metingen werken, namelijk met ping.. Als de ping lager is dan 100 werkt het perfect volgens hun, verder heb ik me nooit verdiept in de Livebox of in de firmware daarvan, omdat ik het irrelevant vond..
Waarschijnlijk een OAM ping die veel meer zegt dat je standaard icmp ding.
tevens kijken ze ook naar lijnsterkte en noise e.d. ze doen echt niet ping $klant ofzo.
[...]

Niet helemaal, zoals jij nu zegt, ADSL gaat tot 7,8mbit (afgerond 8) dat is dus eigenlijk standaard.. Het blijft namelijk over het oude lijntje die ik nog steeds in de grond heb liggen hier. Met ADSL2(+) is het ongeveer zo dat als je 2km van de centrale woont dat je ongeveer 20mbps hebt, als alles in ieder geval optimaal is, plus dat je er ook nog eens een nieuwe kabel voor moet hebben, namelijk koper in plaats van de oude lijn..

Er komen dus meer kosten bij kijken dan bij een kabel abbonement lijkt me.. Wij halen hier namelijk ook 50Mbps met een oude coax kabel. Voor de mensen zonder coax is het nog altijd handig dat ADSL :)
Helemaal mee eens, echter de techniek van coax is verbeterd (docsis 3) netzoals de techniek van ADSL naar ADSL2+ is verbeterd over dezelfde lijn.
[...]

Dat zou je wel zeggen ja, maar wat nou als ik een leek was op dat gebied.. Ik zeg dan tegen hun: Mijn internet is sloom, hoe kan dat en hoe kan ik dat oplossen. Dan krijg je een bumps standaard informatie van ze en dan is het probleem nog niet verholpen. Vaak is het iets als dit: "Haal de stekker uit de modem en dan plug het weer in over x aantal minuten".

Trouwens, ik heb nooit begrepen hoe een adapter er nou voor kan zorgen dat een modem lager in traint 8)7
Eigenlijk vrij logisch aangezien de meeste mensen overdag bellen (openingstijden van de helldesk) is er meer activiteit op de blade dus train je lager in. En je kan veel zeggen maar een reset naar factory default helpt 9/10 keer ze leveren ze er niet voor niks dingen mee uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 08:38:
Ik heb DMZ ingesteld, maar op de een of andere manier maakt het niet uit voor de werk pc. Ik krijg nog steeds messages in de security log :
Geblokkeerd - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.30:4342->x.x.x.x:443 on ethoa7 en
First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.30:4338->x.x.x.x:5061 on ethoa7
Dat zegt niet zo heel veel dat is gewoon het TCP protocol soms verliest er wel eens een pakketje en die stuurt die dan opnieuw.
Je moet nu wel Beseffen dat je al het verkeer dat op of van de linksys vandaan komt nu daar moet beheren.

Tevens heb je nog geen informatie gegeven over welke vpn client je gebruikt en waar die gebruikt van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
LuckyY schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:08:
[...]

Meh, dat kan meerdere oorzaken hebben... van slecht wifi ontvangst tot een kabel die half open ligt.... (meerdere dingen in huis) Maar ook buitenshuis.
Zeg nou niet dat ik Wifi gebruik, straks ga ik nog huilen 8)7 Nee maar alles is over de kabel getest wat dat betreft :)
Maar de techniek die iets over de kabel pusht is veranderd....
Helemaal mee eens!
Waarschijnlijk een OAM ping die veel meer zegt dat je standaard icmp ding.
tevens kijken ze ook naar lijnsterkte en noise e.d. ze doen echt niet ping $klant ofzo.
Haha, het zou me in ieder geval niet echt verbazen.. Alleen heb ik het gevoel dat de ene medewerker vaak wat 'lult', de ene zei tegen mij dat ze wel in de modem konden kijken en de ander zei dat het gewoon een ping was. Dus ik zou het zo niet, als OnlineServiceAccount misschien antwoord zou willen geven op deze stelling? :)
Helemaal mee eens, echter de techniek van coax is verbeterd (docsis 3) netzoals de techniek van ADSL naar ADSL2+ is verbeterd over dezelfde lijn.
Niet helemaal over dezelfde lijn dacht ik, want wij hebben nog steeds een oude lijn in de grond.
Eigenlijk vrij logisch aangezien de meeste mensen overdag bellen (openingstijden van de helldesk) is er meer activiteit op de blade dus train je lager in. En je kan veel zeggen maar een reset naar factory default helpt 9/10 keer ze leveren ze er niet voor niks dingen mee uit.
Vaak wel, maar als je al je ports er in hebt staan en dan een resetje wat dat betreft doet heb je weer eens wat werk om te doen.. Heb er de afgelopen periode (laatste maanden toen ik Online nog had) vaak geprobeerd maar het hielp niet altijd veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
En jij denkt dat miep met de poes aan portforwarding doet _o-

En met betreft de helldesk... er zitten wel bekwamen mensen maar ook een hoop onbekwame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Haha, weer al compleet gelijk :+ Over het algemeen is het vaak zo dat 10% ook echt weet waarover hij/zij praat, de andere(n) lezen gewoon het papiertje op.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.