[Online.nl] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.808 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sinds de firmware update heb ik weer de standaard ip-range 192.168.1.1-255 nu heb ik in het verleden om de vpn met werk aan de praat te krijgen dit via telnet veranderd naar 192.168.10.1-255 maar als ik het stappenplan volg wat ik toen en nu weer hier heb gevonden dan gaat het fout bij;
3. Stop de dhcpserver: "dhcpserver" en dan "stop" hij zegt: Bad command.

Doe ik iets fout? is de telnet syntax veranderd? Wat moet ik doen om de ip-range aan te passen?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken geleden deed mijn livebox raar. Dat ding maakte veel klikgeluiden en elke keer als hij weer een klikgeluid maakte sprong mijn verbinding eruit. Hersrellen deed hij zelf, maar dit werd na 3 dagen om de 25 minuten irritant, is toch logisch:? Ik weet dat er treurige aspergers hier zitten die ws niet gaan goedkeuren wat ik hier allemaal zeg, maargoed. Heb dus die fuc**ng helpdesk gebeld als ik weer verbidning had, ze bleven wel aardig maar je krijgt dus de standaard meuk te horen "is alles wel goed anagesloten, vervangt u dat korte draadje eens van het ISRA<->Modem". Maar alles is gewoon fijn... Nu vandaag kom ik erachter dat die firmware is geupdate........

*vraag:
Kunnen mijn problemen door die stomme firmware update komen? Voorheen nooit problemen gehad, altijd stabliele verbinding, die nerds moeten je LB pdaten en gelijk problemen..

Ik wil mijn LB weer in Bridgemode zetten, zie vorige poster, ik krijg bij elke commando dus "bad command"

*vraag:
Wat kan ik nu doen om in bridgemode te kome, en is er een permanente oplossing om die KK. Livebox voor altijd in bridge mode te zetten. Ik begin nu een beetje zat te worden van die online-geneu*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuckyY schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:12:
[...]

Dat zegt niet zo heel veel dat is gewoon het TCP protocol soms verliest er wel eens een pakketje en die stuurt die dan opnieuw.
Je moet nu wel Beseffen dat je al het verkeer dat op of van de linksys vandaan komt nu daar moet beheren.

Tevens heb je nog geen informatie gegeven over welke vpn client je gebruikt en waar die gebruikt van maakt.
LuckyY even navraag gedaan:
Ik heb VPN Open, gebruikt Microsoft PPTP. Ik heb poort 1723 opengezet. Ik snap alleen nog niet hoe ik GRE protocol zou moeten toevoegen op de livebox, ik denk dat het daar wellicht fout gaat. Ik heb het geprobeerd in ->geavanceerd ->Firewall ->Policies ->Port Triggering -> Voeg toe -> GRE maar weet niet of dit op inkomen of uitgaand moet of allebei en tevens niet of ik met die regel het protocol in werking zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Pin0 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:46:
Sinds de firmware update heb ik weer de standaard ip-range 192.168.1.1-255 nu heb ik in het verleden om de vpn met werk aan de praat te krijgen dit via telnet veranderd naar 192.168.10.1-255 maar als ik het stappenplan volg wat ik toen en nu weer hier heb gevonden dan gaat het fout bij;
3. Stop de dhcpserver: "dhcpserver" en dan "stop" hij zegt: Bad command.

Doe ik iets fout? is de telnet syntax veranderd? Wat moet ik doen om de ip-range aan te passen?
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:35:
Twee weken geleden deed mijn livebox raar. Dat ding ma
akte veel klikgeluiden en elke keer als hij weer een klikgeluid maakte sprong mijn verbinding eruit. Hersrellen deed hij zelf, maar dit werd na 3 dagen om de 25 minuten irritant, is toch logisch:? Ik weet dat er treurige aspergers hier zitten die ws niet gaan goedkeuren wat ik hier allemaal zeg, maargoed. Heb dus die fuc**ng helpdesk gebeld als ik weer verbidning had, ze bleven wel aardig maar je krijgt dus de standaard meuk te horen "is alles wel goed anagesloten, vervangt u dat korte draadje eens van het ISRA<->Modem". Maar alles is gewoon fijn... Nu vandaag kom ik erachter dat die firmware is geupdate........

*vraag:
Kunnen mijn problemen door die stomme firmware update komen? Voorheen nooit problemen gehad, altijd stabliele verbinding, die nerds moeten je LB pdaten en gelijk problemen..

Ik wil mijn LB weer in Bridgemode zetten, zie vorige poster, ik krijg bij elke commando dus "bad command"

*vraag:
Wat kan ik nu doen om in bridgemode te kome, en is er een permanente oplossing om die KK. Livebox voor altijd in bridge mode te zetten. Ik begin nu een beetje zat te worden van die online-geneu*
Leuk he handleidingen... het is een nieuwe firmware geen update. :+
Er zit een compleet nieuw besturings systeem op met andere commando's waar je al snel achter kwam met het commando ls, ik kan hem nu echter niet vinden... tevens kan je wel zelf even rondbladeren in telnet of op de webinterface kijken, je lijkt de ip range niet meer aan te kunnen passen, dat is wel minder... echter is het technisch gezien aan de kant van de VPN gewoon lomp om zo een bekende ipreeks te nemen.

En voor terrorbabs scheld is wat minder en kijk een bij advanced-> firewall --> policies --> DMZ host... selecteer daar de host die je in de dmz wilt zetten en die heeft volop outbound en inbound rechten.
Tevens moet je even kijken welke versie je hebt? de D8 of de E6?
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:48:
[...]

LuckyY even navraag gedaan:
Ik heb VPN Open, gebruikt Microsoft PPTP. Ik heb poort 1723 opengezet. Ik snap alleen nog niet hoe ik GRE protocol zou moeten toevoegen op de livebox, ik denk dat het daar wellicht fout gaat. Ik heb het geprobeerd in ->geavanceerd ->Firewall ->Policies ->Port Triggering -> Voeg toe -> GRE maar weet niet of dit op inkomen of uitgaand moet of allebei en tevens niet of ik met die regel het protocol in werking zet?
Waarschijnlijk heb je toch een outbound regel toegevoegd ipv inbound maar dat is niet erg.
Je moet dan gewoon bij de firewall in het standard menu tcp 1723 naar je host mappen.
Of zit je nog steeds achter je dubbele nat.... want dan hoef je geen instellingen op je livebox door te voeren (als die een dmz host naar de linksys heeft) maar op de firewall van je linksys..... waarom heb je eigenlijk de linksys ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste zet ik mijn LB in br. mode altijd met een stukje tekst (word document), want ik begrijp de ballen van telnet-taal (vrouw..)

Maar als ik je goed begrijp moet ik dus via mijn LB alle poorten forwarden naar mijn pc? Dat is mij trouwens nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:14
In de maand september gaat Online een nieuwe dienst testen: Online Opslag. Probeer deze dienst gratis uit en deel uw ervaringen met ons. Als u meedoet, betaalt Online één maand lang uw ADSL Abonnement! Na de testperiode kunt u gewoon gebruik blijven maken van uw gratis Online Opslag account en tot 1 Gbyte aan bestanden opslaan.

Wat kunt u met Online Opslag?
Met Online Opslag kunt u per Online e-mailadres tot 1 Gbyte aan bestanden veilig online bewaren. U kunt er op elk gewenst moment over beschikken vanaf elke computer die met internet verbonden is. En dat is nog lang niet alles: u kunt uw bestanden eenvoudig delen met vrienden en familie. Zo kunt u bijvoorbeeld van uw vakantiefoto's een digitaal fotoalbum maken, of audio- en videofragmenten delen met wie u kiest.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
LuckyY schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:34:
je lijkt de ip range niet meer aan te kunnen passen, dat is wel minder...
Zijn er meer mensen met dit probleem? Dus geen connectie kunnen maken met de VPN omdat je nu in dezelfde ip-range zit?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Pin0 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:07:
[...]

Zijn er meer mensen met dit probleem? Dus geen connectie kunnen maken met de VPN omdat je nu in dezelfde ip-range zit?
Niet dat ik weet, maar het is _heel_ onlogisch om je cliënt die via VPN te verbinden het 192.168.1.x ip te geven.
Aangezien denk ik de helft van de routers standaard dat ip uit geeft. Dan verplicht je dus het grootste gedeelte van je cliënt om hun volledige netwerk om te leggen.
Dus ik denk dat je dit beter bij de systeembeheerder kan neerleggen op je werk.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 05:34:
Ten eerste zet ik mijn LB in br. mode altijd met een stukje tekst (word document), want ik begrijp de ballen van telnet-taal (vrouw..)

Maar als ik je goed begrijp moet ik dus via mijn LB alle poorten forwarden naar mijn pc? Dat is mij trouwens nooit gelukt.
Dat doe je dmv dmz methode... echter is het een lomp excuus om telnet-taal niet te begrijpen er is niks aan te begrijpen. Echter het is geen interesse tonen en lomp maar de vraag ergens dumpen.
Zonder zelf onderzoek werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bron?

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13

Matis

Rubber Rocket

Weet iemand of je in de LB kunt zien wie je belt/gebeld heeft?

We worden momenteel elke nacht meerdere malen (wakker) gebeld. Dit gebeurd nu ongeveer 2 weken, en toch wel 5 nachten per week.
Online wil niet zeggen wie ons belt (ze zeiden dat ze dat niet opslaan, maar dat is BS, volgens de overheid moet je dat 5 jaar opslaan).
Wanneer ik de telefoon opneem hoor ik nog net het geluid van een hoorn die erop gesmeten wordt (maar dit moet bijna wel mechanisch zijn, zo snel wordt hij erop gesmeten).
Daarna is de lijn *dood* met een continue toon.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:24
Matis schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:28:
Weet iemand of je in de LB kunt zien wie je belt/gebeld heeft?

We worden momenteel elke nacht meerdere malen (wakker) gebeld. Dit gebeurd nu ongeveer 2 weken, en toch wel 5 nachten per week.
Online wil niet zeggen wie ons belt (ze zeiden dat ze dat niet opslaan, maar dat is BS, volgens de overheid moet je dat 5 jaar opslaan).
Wanneer ik de telefoon opneem hoor ik nog net het geluid van een hoorn die erop gesmeten wordt (maar dit moet bijna wel mechanisch zijn, zo snel wordt hij erop gesmeten).
Daarna is de lijn *dood* met een continue toon.
Heb dit zelf nooit meegemaakt, maar er wordt wel eens geroepen dat het helpt om de draadjes van je telefoonaansluiting om te draaien:
Symptoom: @r!k in "[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."
Gegeven oplossing: Mgear in "[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

--Niels-- schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:19:
[...]

Heb dit zelf nooit meegemaakt, maar er wordt wel eens geroepen dat het helpt om de draadjes van je telefoonaansluiting om te draaien:
Symptoom: @r!k in "[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."
Gegeven oplossing: Mgear in "[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."
Hmm, zoals ik ook gelezen heb, zijn er meer mensen met zogenaamde spookoproepen. Iemand al iets gevonden daarover op hun site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Matis schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:37:
[...]

Hmm, zoals ik ook gelezen heb, zijn er meer mensen met zogenaamde spookoproepen. Iemand al iets gevonden daarover op hun site?
Nee, dit is denk ik gewoon een weetje...
En over dat het 5 jaar bewaard moet worden.... dat gebeurd door de overheid die "tappen" een portie af het zijn niet hele gesprekken afaik.
En dan nog gaan ze je het niet laten inzien.

---
Quote @ Marud
In de maand september gaat Online een nieuwe dienst testen: Online Opslag. Probeer deze dienst gratis uit en deel uw ervaringen met ons. Als u meedoet, betaalt Online één maand lang uw ADSL Abonnement! Na de testperiode kunt u gewoon gebruik blijven maken van uw gratis Online Opslag account en tot 1 Gbyte aan bestanden opslaan.

Wat kunt u met Online Opslag?
Met Online Opslag kunt u per Online e-mailadres tot 1 Gbyte aan bestanden veilig online bewaren. U kunt er op elk gewenst moment over beschikken vanaf elke computer die met internet verbonden is. En dat is nog lang niet alles: u kunt uw bestanden eenvoudig delen met vrienden en familie. Zo kunt u bijvoorbeeld van uw vakantiefoto's een digitaal fotoalbum maken, of audio- en videofragmenten delen met wie u kiest.
Dus de 25 MB webspace wordt 1 GB?
Wel fijn maar nutteloos :+

[ Voor 48% gewijzigd door LuckY op 25-08-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nog een keer gebeld met de helpdesk van Online over het probleem met PPTP VPN. Omdat ze VPN niet ondersteunen bij Online gevraagd naar de handleiding voor de nieuwe firmware, zodat ik e.e.a. kan instellen. Lijkt me een valide vraag....

Helaas is deze er niet. Daarbij werd mij ook nog verteld dat VPN PPTP niet meer werkt via de livebox met nieuwe firmware omdat GRE niet wordt ondersteund en dat alle verkeer door de NAT wordt tegengehouden. Dit heb ik gemerkt (zelfs met DMZ instelling werkt het niet). Ook wilden ze niet de nieuwe Speedtouch 706 leveren als vervanging, want VPN wordt niet ondersteund en het was niet zeker of het daarmee wel zou werken.

Kennelijk zijn ze liever een klant kwijt. 8)7

Iemand een tip voor de beste provider voor hoge bandbreedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mijn router sterft instant wanneer ik vanuit mijn LAN in de browser naar mijn externe ip surft (of mijn DynDNS adresje)

Misschien een tip voor jullie om dit NIET te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Matis schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:39:
Mijn router sterft instant wanneer ik vanuit mijn LAN in de browser naar mijn externe ip surft (of mijn DynDNS adresje)

Misschien een tip voor jullie om dit NIET te doen ;)
Geen problemen mee :+ welke versie draai je ?
Ik had het wel toen ik naar *@hostname ging (en hostname is dus of je eigen dns of reverse dns).
Wat wel cool was Heb je daar ook last van Matis?
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:33:
Vandaag nog een keer gebeld met de helpdesk van Online over het probleem met PPTP VPN. Omdat ze VPN niet ondersteunen bij Online gevraagd naar de handleiding voor de nieuwe firmware, zodat ik e.e.a. kan instellen. Lijkt me een valide vraag....

Helaas is deze er niet. Daarbij werd mij ook nog verteld dat VPN PPTP niet meer werkt via de livebox met nieuwe firmware omdat GRE niet wordt ondersteund en dat alle verkeer door de NAT wordt tegengehouden. Dit heb ik gemerkt (zelfs met DMZ instelling werkt het niet). Ook wilden ze niet de nieuwe Speedtouch 706 leveren als vervanging, want VPN wordt niet ondersteund en het was niet zeker of het daarmee wel zou werken.

Kennelijk zijn ze liever een klant kwijt. 8)7

Iemand een tip voor de beste provider voor hoge bandbreedte?
Heb je gevraagd of ze jou interne IP kunnen wijzigen?
Het heeft niet echt wat met dmz te maken... als de ip's overeenkomen zoekt die gewoon naar het ip wat je opvraagt.
Maar omdat jij in het zelfde subnet in je lan zit gaat hij daar zoeken, daar kan die niks vinden... ergo het faalt.

[ Voor 55% gewijzigd door LuckY op 25-08-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:14
LuckyY schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:24:
[...]

---
Quote @ Marud

[...]

Dus de 25 MB webspace wordt 1 GB?
Wel fijn maar nutteloos :+
ging mij vooral om de maand gratis internet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

LuckyY schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:00:
Geen problemen mee :+ welke versie draai je ?
Ik had het wel toen ik naar *@hostname ging (en hostname is dus of je eigen dns of reverse dns).
Wat wel cool was Heb je daar ook last van Matis?
Naam F@st3202
Software versie 3202_2601E6

Ik ga dat nu niet proberen, dan kan ik weer naar beneden het modem resetten :p
Heb je gevraagd of ze jou interne IP kunnen wijzigen?
Het heeft niet echt wat met dmz te maken... als de ip's overeenkomen zoekt die gewoon naar het ip wat je opvraagt.
Maar omdat jij in het zelfde subnet in je lan zit gaat hij daar zoeken, daar kan die niks vinden... ergo het faalt.
Ik heb heel die DMZ nooit nodig gehad, twee firewall-regels (UDP en TCP 0-65535 doorsluizen naar een ip) werkte perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Ik zit nu bij TweakDSL en heb daar een 10 Mbit abbo (nu niet meer verkrijgbaar) en betaal daar incl BTW 44,95 voor. Dat vind ik eigenlijk best veel. En dat zonder VOIP of wat dan ook.
Ze hebben wel een super news server en ik mag onbeperkt downloaden. >:)

Nu zit ik dus te denken om naar Online te gaan omdat 20 Mbit daar maar 20 euro kost.
Maar hoe zit het met de news server en mag je ook onbeperkt downloaden?
Sinds kort download ik veel films in HD en dan gaat het hard. Ik heb het hele topic al doorgelezen maar kan niet echt een antwoord vinden. Oh ja wat voor lijn gebruikt online? BBned, KPN of BabyXL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:11:
Nu zit ik dus te denken om naar Online te gaan omdat 20 Mbit daar maar 20 euro kost.
Sinds kort download ik veel films in HD en dan gaat het hard. Ik heb het hele topic al doorgelezen maar kan niet echt een antwoord vinden. Oh ja wat voor lijn gebruikt online? BBned, KPN of BabyXL?
Toen ik voor het laatste de usenetdienst van Online probeerde (3 jaar geleden ofzo) was de retentie 3 dagen en knepen ze enorm.
Toen heb ik gewoon een Eweka-account genomen en ik haal nu alles via SSL binnen op volle snelheid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
AFAIK is het BBned.... en kan je het beste via Eweka oid downloaden... het is dan wel 7.50 in de maand extra maar tis gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Vraagje: Ik zit nu bij TweakDSL en heb daar een 10 Mbit abbo (nu niet meer verkrijgbaar) en betaal daar incl BTW 44,95 voor. Dat vind ik eigenlijk best veel. En dat zonder VOIP of wat dan ook.
Ze hebben wel een super news server en ik mag onbeperkt downloaden. >:)

Retentie is <3 dagen en download snelheid is in totaal maximaal 43kB/s. Met andere woorden: onbruikbaar voor grote bestanden.

[ Voor 0% gewijzigd door Dre op 26-08-2009 14:34 . Reden: Snelheid nog langzamer dan gedacht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23

De eigen nieuwsserver is geen echte optie. Te langzaam en te lage retentie.
Een payserver heb je al voor enkele euro's per maand. Dus dat is geen probleem.

Online heeft een eigen netwerk liggen in de centrales.
In de centrales waar ze niet zitten, gebruiken ze het Bitstream netwerk van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook zeker voor een news server abbo van TweakNews daar ben ik nu super tevreden over :)

Ligt het Online netwerk er wel eens uit of is dat echt zelden? Ik woon in Leeuwarden
Bij TweakDSL heb ik nu maximaal 3 keer per jaar of zo een hickup. Nou daar kan ik mee leven.

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
na de ontvangst van de thompson f706 ligt de verbinding er al uit als je een simpele game server joint op de pc zoals css of l4d.

van alles geprobeerd met port forwaring maar dat ding is nog waardelozer dan de livebox.

weer gebeld met de persoon die mijn klacht afhandeld.

krijg nu weer een nieuwe livebox want die thompson zuigt echt hard.

dan gaat me verbinding hopelijk ook weer van 11 mbit naar 13 of hoger.

en een maand gratis ter compensatie.

• cornfed99111
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:28:
Ik ga ook zeker voor een news server abbo van TweakNews daar ben ik nu super tevreden over :)

Ligt het Online netwerk er wel eens uit of is dat echt zelden? Ik woon in Leeuwarden
Bij TweakDSL heb ik nu maximaal 3 keer per jaar of zo een hickup. Nou daar kan ik mee leven.
Niet meer of minder dan andere netwerken.
Tot nu toe één keer een flinke storing gehad. Maar dat viel samen met een grote landelijke storing.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
@ boven, ik heb in de twee jaar dat ik Online internet heb een weekend 4 uur niet kunnen internetten voor de rest niets te klagen wat betreft de levering van de dienst. Administratief heb ik wel al wat rompslomp achter de rug maar een goede degelijke brief lost veel op!

Na een moment van "onbedachtzaamheid" en een aarzeling naar ziggo toe, besloten om de boel af te blazen en lekker bij Online te blijven.

loewie-643- in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6"

Toen ik zojuist achter mijn post brief aanbelde om te zeggen dat ik toch niet wil opzeggen kreeg ik te horen dat mijn abonnement nog goedkoper kon. Ik vroeg de verkoper of hij dit zeker wist (omdat ik wist wat ik betaalde). Zijn reactie toen hij mijn dossier erbij nam was: "Sodemieters, dat is goedkoop" uiteindelijk er toch nog 2 euro ( 1 eu belbasis en 1 eu huur livebox) vanaf gekregen en nu betaal ik € 13,99 voor 20mbit ADSL Extra 8)

[ Voor 20% gewijzigd door loewie1984 op 27-08-2009 16:30 ]

discogs

• cornfed99111
Doe mij maar ook zo een prijsje... _/-\o_

Het komt vaker voor dat je een speciale prijs krijgt als je wilt opzeggen.
Je moet gewoon aangeven dat je abonnement te duur vindt of dat je ergens anders goedkoper terug kunt.

• loewie1984
cornfed99111 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:46:
Doe mij maar ook zo een prijsje... _/-\o_

Het komt vaker voor dat je een speciale prijs krijgt als je wilt opzeggen.
Je moet gewoon aangeven dat je abonnement te duur vindt of dat je ergens anders goedkoper terug kunt.
Nou ik vond mijn abbo niet te duur, € 15,99 maarja ik wilde dus opzeggen wegens mijn overstap naar Ziggo Ai1+ maar dat heb ik gecanceld toen ik erachter kwam dat ik op jaar basis 240 euro kon besparen door het niet te doen en gewoon ADSL aan te houden, besides bij ADSL heb je tenminste een gegarandeerde snelheid en is de verbinding ook ten alle tijde stabiel. Kijk maar eens in het ziggo forum hoeveel mensen daar wel niet zeuren over inconsistentie.

Maar tis meegenomen! Ik hoefde ook mijn livebox niet meer retour te sturen (kwam me goed uit want ik ben mijn adapter kwijt) de medewerker aan de lijn vertelde zelf dat ik hem ook op de bbq kon gooien! lol :+

discogs

• cornfed99111
Ik betaal nu €14.95 per maand. Ook niet slecht, hè.
Ik heb nog tijd tot oktober. Dan moet ik een besluit nemen of ik blijf of wegga.

De Livebox zou ik Marktplaats zetten. Verdien je nog een beetje extra mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

* Matis heeft vannacht WEER last gehad van spookoproepen!

Het is de derde (eigenlijk vierde) keer dat we 's nachts gebeld werden door een geautomatiseerd systeem. Dat is voor de KPN genoeg reden om een nummercontrole + eventuele blokkade aan te vragen.

Even voor de goede orde: Hebben meer mensen recentelijk nog last gehad van deze spookoproepen?
Het is bij ons omstreeks 10 augustus begonnen en komt nu minimaal om de twee dagen terug.
De telefoon gaat (alleen 's nachts; tussen 0.00 en +/- 5.00 uur) net zo lang over totdat je hem opneemt. Wanneer je de telefoon opneemt en snel naar je oor verplaatst hoor je nog net het geluid of de hoorn erop gesmeten wordt. Daarna krijg je de continue kiestoon. Iets van tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...uuuuuuuuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42
Is een bekend probleem met 1D8 firmware. Even klantenservice bellen, aangeven, firmwareversie nakijken en dan zetten ze 1E6 voor je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
cornfed99111 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:29:
Ik betaal nu €14.95 per maand. Ook niet slecht, hè.
Ik heb nog tijd tot oktober. Dan moet ik een besluit nemen of ik blijf of wegga.

De Livebox zou ik Marktplaats zetten. Verdien je nog een beetje extra mee.
Waarom zou je overigens weggaan voor 15 eu

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
loewie-643- schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:02:
[...]
Waarom zou je overigens weggaan voor 15 eu
Het huidige standaard aanbod is €20 per maand.
Voor die prijs is het interessant om rond te kijken naar een speciale aanbieding.

Voor €15 is het natuurlijk aantrekkelijk om te blijven.
Qua stabiliteit ben ik tevreden over de verbinding. Alleen de snelheid is niet optimaal.
Ik zit nu rond de 11-12 Mbit, maar kan normaal gesproken rond de 15 Mbit halen op mijn verbinding.
Bij mijn vorige provider Tele2 was dat geen probleem.

Maar ik heb nog even de tijd voor ik moet beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Andros schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:56:
Is een bekend probleem met 1D8 firmware. Even klantenservice bellen, aangeven, firmwareversie nakijken en dan zetten ze 1E6 voor je klaar.
K thnx, ik zal ze meteen ff bellen!

Hmmzz, ik zie zojuist dat ik de 1E6 al heb:

Naam F@st3202

Dat is het probleem dus niet....

[ Voor 19% gewijzigd door Matis op 28-08-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Matis schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:31:
[...]

K thnx, ik zal ze meteen ff bellen!

Hmmzz, ik zie zojuist dat ik de 1E6 al heb:

Naam F@st3202

Dat is het probleem dus niet....
Heb je al die kabeltjes omgewisseld wat eerder gezegd was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papabear72
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Papabear72 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:47:
Mijn adsl van Online wordt als het goed is 28 aug. opgeleverd
Nou, vandaag is de grote dag. Vanmorgen kreeg ik een mailtje met de mededeling dat mijn verbinding is opgeleverd.
Maar helaas geen DSL-signaal, dus de helpdesk gebeld en ik kreeg te horen dat het nog tot 18:00 uur kan duren. Ik heb er een beetje een hard hoofd in, maar ik wacht het nog maar even af.
Anders hang ik om 18:30 weer aan de telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

LuckyY schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:07:
[...]

Heb je al die kabeltjes omgewisseld wat eerder gezegd was?
Yup, helaas geen verandering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papabear72
  • Niet online
Papabear72 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:50:
[...]

Nou, vandaag is de grote dag. Vanmorgen kreeg ik een mailtje met de mededeling dat mijn verbinding is opgeleverd.
Maar helaas geen DSL-signaal, dus de helpdesk gebeld en ik kreeg te horen dat het nog tot 18:00 uur kan duren. Ik heb er een beetje een hard hoofd in, maar ik wacht het nog maar even af.
Anders hang ik om 18:30 weer aan de telefoon :)
Op dit moment nog steeds geen DSL-signaal. Ik heb de SpeedTouch met een stukje van 10 cm kabel rechtstreeks op het IS/RA aangesloten en 10 min. gewacht.
Daarna nog een eigen SpeedTouch 580 aangesloten en 10 min. gewacht, maar geen DSL-signaal. Nu staat het modem van Online weer aangesloten en ga ik de helpdesk maar weer bellen.

Geen goede start bij Online dus :(

edit: Contact gehad met Online en bovenstaand verhaal verteld. De helpdeskmedewerker bevestigde dat het modem inderdaad nog geen contact heeft gemaakt. Er is nu een case aangemaakt en ik wordt tussen 2 en 8 werkdagen terug gebeld.

Voorlopig moet ik het dus nog met m'n mobiele verbinding uitzingen ;( (het tweede aderpaar levert ook geen signaal)

edit 2: Zojuist (31-08, 13:50 u. gebeld door KPN. Morgenochtend tussen 10 en 12 komt er een monteur langs. Dat is wel snel, aangezien ik vrijdagavond de storing heb doorgegeven :)

[ Voor 23% gewijzigd door Papabear72 op 31-08-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakoe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-01-2021
Heb je wel de SpeedTouch 580 wel correct ingesteld voor gebruik met Online internet je moet namelijk denk ik het mac adres van je Speedtouch van Online kopieeren en zetten in je eigen SpeedTouch 580 met de dns instellingen van Online. Wel raar ik hoop niet dat het mij gaat overkomen want ik word zelf rond eind September overgezet. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papabear72
  • Niet online
pakoe schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:36:
Heb je wel de SpeedTouch 580 wel correct ingesteld voor gebruik met Online internet je moet namelijk denk ik het mac adres van je Speedtouch van Online kopieeren en zetten in je eigen SpeedTouch 580 met de dns instellingen van Online. Wel raar ik hoop niet dat het mij gaat overkomen want ik word zelf rond eind September overgezet. :|
Dat is niet nodig. Het DSL lampje hoort hoe dan ook te gaan branden, als teken dat er een signaal wordt doorgegeven.
Maar nu zit de ST 706 van Online er weer op en kan ik niets anders doen dan afwachten. Bij mij gaat het om een nieuwe lijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-Nieuwegein
  • Laatst online: 17-02 15:38
Matis schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:35:
* Matis heeft vannacht WEER last gehad van spookoproepen!

Het is de derde (eigenlijk vierde) keer dat we 's nachts gebeld werden door een geautomatiseerd systeem. Dat is voor de KPN genoeg reden om een nummercontrole + eventuele blokkade aan te vragen.

Even voor de goede orde: Hebben meer mensen recentelijk nog last gehad van deze spookoproepen?
Het is bij ons omstreeks 10 augustus begonnen en komt nu minimaal om de twee dagen terug.
De telefoon gaat (alleen 's nachts; tussen 0.00 en +/- 5.00 uur) net zo lang over totdat je hem opneemt. Wanneer je de telefoon opneemt en snel naar je oor verplaatst hoor je nog net het geluid of de hoorn erop gesmeten wordt. Daarna krijg je de continue kiestoon. Iets van tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...uuuuuuuuut.
Hier ook regelmatig gehad, de laatste keer ongeveer 3 weken geleden, ik was het toen zo zat dat ik Ziggo alles in 1 heb aangevraagd en Online heb opgezegd.Bij mij kwam er geen nummer in de nummermelder te staan. Het gebeurde altijd 's nachts inderdaad, en dat is echt vervelend, je schrikt toch even.Of het op dit moment nog voorkomt weet ik niet, ik heb de telefoonlijn inmiddels via mijn Ziggo modem lopen.Volgens Online was hier niets aan te doen, zij wisten niet hoe dit kon gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
Sinds de nieuwe firmware upgrade van Online lijkt het erop dat de snelheid kustmatig beperkt is.

Vroeger haalde ik tijdens piekuren 16mbit en tijdens daluren 19mbit. Tegenwoordig haal ik tijdens piekuren 12mbit en tijdens daluren 15mbit.

Meeting 10 oktober 2008
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/334978349.png

Meeting 28 oktober 2008
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/346085186.png

Meeting 02 december 2008
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/365928624.png

Meeting 29 augustus 2009
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/551199716.png

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Zijn er oplossingen voor dit?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iedereen heeft daar last van, in het begin werkt het goed en na een half jaar is een deel van je snelheid verdwenen :D Ik begon op 20mbit en zit nu op 15 ofzo. Vandaar dat ik niet meer ga verlengen.

[ Voor 25% gewijzigd door Executor16 op 29-08-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

We hebben vannacht de Livebox spanningsloos laten staan. We hebben geen spookoproep gehad vannacht. Kennelijk komen die spookoproepen niet over de KPN-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb nu 2 jaar online, en ben opzich wel tevreden heb nooit problemen gehad. Alleen is me download snelheid wel naar beneden gegaan voor het eerst van 2mb/s naar 1.7mb/s de waardes maar modem op intraint zijn precies het zelfde gebleven dus daar ligt het verder niet aan.

Weet iemand of je nu per maand op kan zeggen of dat je nog steeds je contract moet uitzingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
In de meeste gevallen kun je pas na het eerste jaar maandelijks opzeggen. Ik ga weg bij Tele2 omdat m'n abonnement van 2 Mbit tot september vorig jaar 1,95 Mbit was, vanaf dat moment werd het 1,4 Mbit en kreeg ik er last van (bufferende filmpjes, enz.). Ik heb wel 10 keer geklaagd maar niks hielp, echt ongelooflijk dat een bedrijf anno 2009 zijn dienstverlening zonder verdere verklaring eventjes op 70% mag zetten en zonder tegemoetkoming in de abonnementskosten. Dat men zich in de kleine lettertjes tegen dit soort onbeschoft gedrag mag indekken is voor mij onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Executor16 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:02:
Iedereen heeft daar last van, in het begin werkt het goed en na een half jaar is een deel van je snelheid verdwenen :D Ik begon op 20mbit en zit nu op 15 ofzo. Vandaar dat ik niet meer ga verlengen.
Wat dan extra irritant is dat er op dit forum mensen zijn die dit gedrag van de providers enthousiast gaan lopen verdedigen en tot vervelens toe wijzen op het woordje 'tot' bij de snelheidsindicatie van je abonnement. Het is dus toegestaan dat een provider jou een abonnement verkoopt en tussentijds naar believen de snelheid kan verlagen enkel en alleen maar omdat dat woordje 'tot' bij de snelheid wordt vermeld. Ik hoop echt dat dit aangepakt gaat worden, dit zijn gewoon smerige praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:25:
[...]

Wat dan extra irritant is dat er op dit forum mensen zijn die dit gedrag van de providers enthousiast gaan lopen verdedigen en tot vervelens toe wijzen op het woordje 'tot' bij de snelheidsindicatie van je abonnement. Het is dus toegestaan dat een provider jou een abonnement verkoopt en tussentijds naar believen de snelheid kan verlagen enkel en alleen maar omdat dat woordje 'tot' bij de snelheid wordt vermeld. Ik hoop echt dat dit aangepakt gaat worden, dit zijn gewoon smerige praktijken.
Wanneer gebruik jij de edit button is :Y), en het zijn niet de providers maar is het de techniek.
Lijn terugklokken geeft een stabiele lijn. Ik heb liever 10mbit constant nu dan de 14 mbit die ik had en dat ik om het uur dat ding moest resetten. Maar ach binnenkort is er VDSL.... ga je dan ook zeuren dat ze tot gebruiken en als je dan de 60mbit niet haalt..... online is niet schandalig met snelheden omlaag brengen dat is upc die op vast tijden 2/3 van de verbinding blokkeren.

Alleen jammer dat er altijd van die mensen zijn die gaan zeuren over het woordje tot omdat hun zich niet goed in de technieken hebben gelezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:16:
In de meeste gevallen kun je pas na het eerste jaar maandelijks opzeggen. Ik ga weg bij Tele2 omdat m'n abonnement van 2 Mbit tot september vorig jaar 1,95 Mbit was, vanaf dat moment werd het 1,4 Mbit en kreeg ik er last van (bufferende filmpjes, enz.). Ik heb wel 10 keer geklaagd maar niks hielp, echt ongelooflijk dat een bedrijf anno 2009 zijn dienstverlening zonder verdere verklaring eventjes op 70% mag zetten en zonder tegemoetkoming in de abonnementskosten. Dat men zich in de kleine lettertjes tegen dit soort onbeschoft gedrag mag indekken is voor mij onacceptabel.
Ok, nou ja zoals ik al aangaf, ik ben 2 jaar lid al op dit moment. Ik zal ze eens bellen. Over het hoe en wat ik betaal op het moment 30 euro inclusief telefoon voor 20mbit tis niet bijster veel. Maar denk dat ik voor wat anders ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een aantal malen met mijn mobiel aan de lijn gehangen met de helpdesk omdat ik sedert de nieuwe firmaware regelmatig niet meer kan bellen. Zie ook mijn eerdere opmerkingen in dit topic. Heeft mij tot nu toe 25 euro aan bellen gekost zonder een oplossing. Ben het nu echt zat want met oplossingen komen ze niet bij de helpdesk, alles wordt steeds weer bij mij neergelegd. Mijn aansluiting en kabels of mijn telefoon in het probleem, niet de firmware. Heb zelfs een keer een helpdesmedewerker aan de lijn gehad die de verbinding verbrak door de hoorn er op te gooien dit omdat hij, terwijl ik toch echt correct bleef, mij te verstaan gaf dat ik naar zijn aanwijzingen moest luisteren en "niet zo bijdehand moest doen!", hij had er tenslotte meer verstand van dan ik!
Over een maand ik het einde Online voor mij, ik kom nooit meer terug. Ziggo heeft een hogere snelheid en in combinatie met telefoon en tv ben ik bijna niet meer kwijt dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ben er al achter. Ik ben even ingelogd op mijn Online, en ik sta nu op AfkoopVrij en dat was het eerst niet. Dus kan nu gewoon opzeggen wanneer ik wil dus dat is wel nice. Maar goed ik zie het wel vind die gedachten alleen al wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 17:22
Ik heb sindskort overgestapt van Online naar Ziggo. Moet ik nu mijn modem (livebox) zelf terug sturen of krijg ik hier bericht over. Weet iemand dit toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Daar krijg je bericht over. Je krijgt als goed eens een doos opgestuurd met informatie over hoe het spul terug testuren dat zeg ik net staan bij mijn Online. Dus dat zal voor jou ook wel gelden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-Nieuwegein
  • Laatst online: 17-02 15:38
BeZaX schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:23:
Ik heb sindskort overgestapt van Online naar Ziggo. Moet ik nu mijn modem (livebox) zelf terug sturen of krijg ik hier bericht over. Weet iemand dit toevallig?
Bij mij stond in mijn brief dat ik hem aan moest bieden bij een afvalscheidingstation als klein chemisch afval. Maar ja, in die brief stond ook dat mijn abbonement af zou lopen op 1-2-1970. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

BeZaX schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:23:
Je hebt je LB gehuurd van Online. Dus als ze hem graag terug willen (wat ik me overigens bijna niet voor kan stellen :r) dan moeten ze daar maar om vragen. Weggooien lijkt me niet zo verstandig, gewoon ergens verweg bewaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liveboxen hoeven niet meer retour gestuurd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dus je betaald nu wel huur, maar modem blijft wel van jou? :) Hmm ok nou ja dat scheelt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

WeAreLegion schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:38:
Dus je betaald nu wel huur, maar modem blijft wel van jou? :) Hmm ok nou ja dat scheelt weer :)
Dus, dat ding ga ik ritueel verbranden als we klaar zijn met dat %&^&^%*&^%* kastje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
LuckyY schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:17:
[...]

Wanneer gebruik jij de edit button is :Y), en het zijn niet de providers maar is het de techniek.
Lijn terugklokken geeft een stabiele lijn. Ik heb liever 10mbit constant nu dan de 14 mbit die ik had en dat ik om het uur dat ding moest resetten. Maar ach binnenkort is er VDSL.... ga je dan ook zeuren dat ze tot gebruiken en als je dan de 60mbit niet haalt..... online is niet schandalig met snelheden omlaag brengen dat is upc die op vast tijden 2/3 van de verbinding blokkeren.

Alleen jammer dat er altijd van die mensen zijn die gaan zeuren over het woordje tot omdat hun zich niet goed in de technieken hebben gelezen :+
Typisch, iedere keer weer dat betweterige toontje, ik hou het er maar op dat je nog een knulletje van 20 bent die denkt dat ie al lang weet hoe de wereld in mekaar zit.
Bij mij ging het om een 2 Mbit Tele2 abo (niet 20 Mbit) dat na ca. 1,5 jaar ongevraagd werd gecapped van 1,95 naar 1,4 Mbit en kom me nou niet weer miemelen met 'dat is de techniek' want de meesten hebben een 20 Mbit abo met een wel 10x hogere snelheid dan 1,4 Mbit over diezelfde wijkcentrale. Nu zie je dus dat ook mensen met hogere snelheden na firmware-updates worden gecapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:42:
[...]

Typisch, iedere keer weer dat betweterige toontje, ik hou het er maar op dat je nog een knulletje van 20 bent die denkt dat ie al lang weet hoe de wereld in mekaar zit.
Bij mij ging het om een 2 Mbit Tele2 abo (niet 20 Mbit) dat na ca. 1,5 jaar ongevraagd werd gecapped van 1,95 naar 1,4 Mbit en kom me nou niet weer miemelen met 'dat is de techniek' want de meesten hebben een 20 Mbit abo met een wel 10x hogere snelheid dan 1,4 Mbit over diezelfde wijkcentrale. Nu zie je dus dat ook mensen met hogere snelheden na firmware-updates worden gecapped.
Psst ik quote niet je 2mbit stuk dat is je post ervoor...... Tevens hoeft het niet gecapped te worden maar kan het ook lager intrainen... (echter bij 2mbit is dat raar maarja... dat is bij tele2)
Ik had het er echter over dat jij niet goed leest en dat het woordje tot gewoon rechtsgeldig is.
Geen enkele ISP kan het garanderen en als je het met de rest van de wereld vergelijkt zit je als nog goed met je internt qua prijs/kwaliteit/uptime service.
Maar online capped nog niet zo erg a;ls upc of wat upc heeft gedaan.... ik vind het alleen zeikerig overkomen dat je de 20 mbit niet haalt want niemand haalt het en dan kan je verschillende speedtests doen maar dat schiet ook niet op net zoals je van isp switched gaat je adsl abbo echt niet 10mbit sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Sinds een week heeft mijn moeder dan eindelijk internet en telefonie van Online :)
Nu heeft ze echter een probleem, ze heeft geen nummerweergave meer op haar draadloze DECT telefoon, waarop ze eerst wel nummerweergave had toen ze via de analoge KPN-lijn belde.

Ze is nu in bezit van een Alcatel Speedtouch 706(W) en ze wil graag weer kunnen zien wie er belt. Is hier een instelling voor? Mijn moeder woont 250 km verderop, is dit iets simpels?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Stuff
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07-2024
Heb het gevoel dat mijn snelheid ook alleen maar achteruit gaat :'( Al denken ze bij speedtest.net er anders over.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/552410375.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/552412014.png

Was dat maar waar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 15:12
AW_Bos schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:05:
Sinds een week heeft mijn moeder dan eindelijk internet en telefonie van Online :)
Nu heeft ze echter een probleem, ze heeft geen nummerweergave meer op haar draadloze DECT telefoon, waarop ze eerst wel nummerweergave had toen ze via de analoge KPN-lijn belde.

Ze is nu in bezit van een Alcatel Speedtouch 706(W) en ze wil graag weer kunnen zien wie er belt. Is hier een instelling voor? Mijn moeder woont 250 km verderop, is dit iets simpels?
Ha dat is vrij simpel op te lossen. Is namelijk heel erg toestel afhankelijk. Je moet kijken of het toestel van je moeder het zgn fsk protocol voor nummerweergave ondersteund, is het een toestel van kpn zelf dan zal het nooit werken die ondersteunen alleen dmtf (kpn's eigen protocol). Op sommige toestellen kan je zelf instellen welk protocol gebruikt moet worden. Als je moeder's telefoon alleen dtmf ondersteund zal het met online nummweergave niet werken en is de enige manier om nummweergave te krijgen de aanschaf van een telefoontoestel dat wel fsk (standaard) ondersteund voor nummerweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Over Online telefonie:

Sinds 20 aug. ben ik in het bezit van ADSL en telefonie (basis) van Online. Alles perfect aangesloten en had direct verbinding.
Echter, telefonie laat op zich wachten. Ik heb hem in totaal 1 dag werkend gekregen, maar na een hick up issie weer eruit gevlogen en heb ik het niet meer werkend gekregen. ook na meerdere resets e.d.

Omdat ik het een keer werkend heb gekregen kan ik de volgende conclusies trekken:
Alles is correct aangesloten
telefoon is ook niets mis mee (DECT telefoon (2 jaar oud))

Iemand de oplossing?

Ik zag dat een "DECT-filter" kan helpen... zie Alice topic. Klopt dit en zo ja wat is het? (tot nu toe niets gevonden)

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
X-Stuff schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:43:
Heb het gevoel dat mijn snelheid ook alleen maar achteruit gaat :'( Al denken ze bij speedtest.net er anders over.

[afbeelding]

[afbeelding]

Was dat maar waar 8)7
Ik heb de laatste paar pagina's niet helemaal doorgelezen, maar ik ben blij dat er meer zijn met dit probleem. Ik had altijd ~1800KB/sec, maar (ik denk?) sinds de laatste firmware is dit bij mij omlaag naar 1200-1480KB/s :(

Zijn er hier al mensen die met Online gebeld hebben voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Blokkeert de Livebox (met de nieuwe gifgroene interface zeg maar) ook standaard iets van intern onderling verkeer? Sinds de upgrade van mijn Mac's naar Snow Leopard (10.6) heb ik de grootste moeite om van mac naar mac te geraken via AFP op VNC. Op de 1 of andere manier denk ik continue dat het iets met mijn Livebox te maken heeft... Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Zit er een switch voor? zo nee zet er eens een switch voor...
Het zou niks uit mogen maken... ik denk namelijk echt niet dat de wifi dingen routeert tussen de inferfaces. dat is gewoon een switch. maar als je er een switch voor zet kan je dat uitsluiten omdat ze allebei over de switch elkaar kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hm, ik zal het even toelichten. Ik heb 2 laptops, welke gewoon via wifi op de livebox (met de interne wifi adapter van (destijds nog) Orange) aangesloten zijn. Boven staat m'n iMac welke via UTP aangesloten is op de 1e ethernet poort van de Livebox (UTP naar boven -> switch -> iMac).

Nu heb ik net op de iMac wifi aangezet en geconnect, en pats, direct verschijnt de iMac in de Finder (zeg maar explorer) op de MacBook. Wanneer ik wifi uitzet op de iMac is hij direct weer weg ook. Het lijkt er dus op dat verkeer op de wifi interface niet 1 op 1 doorgezet wordt. Van eerdere routers weet ik dat je verkeer op de wifi interface kunt 'isolaten' van de rest maar ik word echt geen wijs uit de interface.

Zie ook http://www.trick77.com/20...ing-recognized-in-itunes/ , dat is een beetje een variant op mijn probleem. Vooral
After three hours of investigation I found out that one reason was a setting called Block wireless bridging I (stupidly) activated the other day on my router/access point without precisely knowing what it does :-) I thought it would do something else but according to the manual, this is what it does: it isolates all wireless clients on your network from each other. Wired clients will be seen and internet access works from Wi-Fi clients but you’re unable to see other wireless network clients on the same local network.
is geloof ik wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42
AW_Bos schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:05:

Kan kloppen. Nummer moet dan nog geporteerd worden dus mensen bellen dan op het KPN nummer en dan gaat nummerweergave niet door het modem heen. Bel maar es naar het tijdelijke Online nummer, zul je zien dat nummerweergave wel werkt. Zodra het KPN nummer overgenomen is werkt nummerweergave ook weer op je oude nummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:24
Andros schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:35:
[...]

Kan kloppen. Nummer moet dan nog geporteerd worden dus mensen bellen dan op het KPN nummer en dan gaat nummerweergave niet door het modem heen. Bel maar es naar het tijdelijke Online nummer, zul je zien dat nummerweergave wel werkt. Zodra het KPN nummer overgenomen is werkt nummerweergave ook weer op je oude nummer :)
Ons KPN nummer is niet overgenomen door Online en bij het bellen van zowel het KPN nummer als ons Online nummer, werkt de nummerweergave. (In beide gevallen gaat het dus door de livebox heen). Het lijkt mij sterk dat dat anders is bij een nummer dat nog geporteerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:33
De ST706 heeft geen Full-FXO, en kan alleen maar nummerweergave op 1 lijn laten zien.
Indien je geen telefonie hebt van Online heb je nummerweergave op je KPN lijn.
Indien je wel telefonie hebt van Online, dan werkt nummerweergave alleen op de voip lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papabear72
  • Niet online
Papabear72 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:31:
[...]

Op dit moment nog steeds geen DSL-signaal. Ik heb de SpeedTouch met een stukje van 10 cm kabel rechtstreeks op het IS/RA aangesloten en 10 min. gewacht.
Daarna nog een eigen SpeedTouch 580 aangesloten en 10 min. gewacht, maar geen DSL-signaal. Nu staat het modem van Online weer aangesloten en ga ik de helpdesk maar weer bellen.

Geen goede start bij Online dus :(

edit: Contact gehad met Online en bovenstaand verhaal verteld. De helpdeskmedewerker bevestigde dat het modem inderdaad nog geen contact heeft gemaakt. Er is nu een case aangemaakt en ik wordt tussen 2 en 8 werkdagen terug gebeld.

Voorlopig moet ik het dus nog met m'n mobiele verbinding uitzingen ;( (het tweede aderpaar levert ook geen signaal)

edit 2: Zojuist (31-08, 13:50 u. gebeld door KPN. Morgenochtend tussen 10 en 12 komt er een monteur langs. Dat is wel snel, aangezien ik vrijdagavond de storing heb doorgegeven :)
De monteur van KPN was hier keurig op tijd (10:30 uur). Nadat hij enige werkzaamheden had verricht in de centrale kwam dan toch het DSL-signaal op.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/553574959.png

Ik heb het adsl-extra abonnement van Online (8/1) en zit 2074 meter van de wijkcentrale af.
Niet slecht dus en nu maar hopen dat ik deze snelheden kan behouden.

Tot zover goed en snel opgelost door Online / KPN d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Servor schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:32:
Hm, ik zal het even toelichten. Ik heb 2 laptops, welke gewoon via wifi op de livebox (met de interne wifi adapter van (destijds nog) Orange) aangesloten zijn. Boven staat m'n iMac welke via UTP aangesloten is op de 1e ethernet poort van de Livebox (UTP naar boven -> switch -> iMac).

Nu heb ik net op de iMac wifi aangezet en geconnect, en pats, direct verschijnt de iMac in de Finder (zeg maar explorer) op de MacBook. Wanneer ik wifi uitzet op de iMac is hij direct weer weg ook. Het lijkt er dus op dat verkeer op de wifi interface niet 1 op 1 doorgezet wordt. Van eerdere routers weet ik dat je verkeer op de wifi interface kunt 'isolaten' van de rest maar ik word echt geen wijs uit de interface.

Zie ook http://www.trick77.com/20...ing-recognized-in-itunes/ , dat is een beetje een variant op mijn probleem. Vooral

[...]

is geloof ik wat ik bedoel.
Kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen of moet ik me echt gaan wagen aan de support van Online? ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Laatst online: 20:44
Ben dus sinds vandaag ook een Online klant. Van ziggo overgestapt van 3mb tegenover 15mb ( de snelheid die zou gehaald worden op mijn adres!!)) maar dat blijkt na vandaag echter niet zo te zijn

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/554673003.png

oke iig de dubbel dat ik kreeg bij Ziggo, maar ben nog steeds niet tevreden. Ik woon op circa 1672 meter afstand van de centrale ( Centrale: Ht-C Locatie: 's-Hertogenbosch-Centrum ). Waaraan kan het liggen? Ik zie dat meer mensen niet de gewenste snelheden niet kunnen behalen, dus moet ik gewoon online bellen? Vind het anders wel zeer misleidend ( sowieso adverteren met 20mb/s terwijl op mijn adres 14-15mb/s te halen valt ) en daar nog de helft van...

Ik wacht nog wel even af... maar ben niet tevreden :/

edit: ik zie nu dat er een speciale topic voor is gemaakt. Sowwy

[ Voor 3% gewijzigd door FireBladeX op 02-09-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Andros schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:35:
[...]

Ja, dat klopt inderdaad. Mijn moeder heeft een brief gekregen dat ze morgen haar nummer gaan porteren. Hopelijk zal het dan wel werken.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• ALPACINO
  • Laatst online: 06:55
Sinds 26 augustus heb ik ADSL extra en telefonie van online. In ''theorie zou de download snelheid 20 mb moeten zijn ( staat op online.nl).

Ik begrijp goed dat dit niemand haalt en dat je met 14 mb al blij moet zijn. Alleen kom ik niet boven 1 mb wat ik erg laag vindt. Upload zit rond 70 KB.

Ik heb al contact gehad met de klantenservice en volgens de medewerker moet ik met een snelheid van 12mb downloaden en uploaden met 640kb. Die waardes zie ik ook terug in mijn modem (speedtouch 706).
De medewerker kon mij verder niet helpen en zei dat ik mijn pc in veilige modus moet starten om te kijken of het werkt. Uiteraard heeft dit niet geholpen.

Ik heb het idee dat online de snelheid express laag houdt. Kan iemand mij helpen?

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
ALPACINO schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:24:
Sinds 26 augustus heb ik ADSL extra en telefonie van online. In ''theorie zou de download snelheid 20 mb moeten zijn ( staat op online.nl).

Ik begrijp goed dat dit niemand haalt en dat je met 14 mb al blij moet zijn. Alleen kom ik niet boven 1 mb wat ik erg laag vindt. Upload zit rond 70 KB.

Ik heb al contact gehad met de klantenservice en volgens de medewerker moet ik met een snelheid van 12mb downloaden en uploaden met 640kb. Die waardes zie ik ook terug in mijn modem (speedtouch 706).
De medewerker kon mij verder niet helpen en zei dat ik mijn pc in veilige modus moet starten om te kijken of het werkt. Uiteraard heeft dit niet geholpen.

Ik heb het idee dat online de snelheid express laag houdt. Kan iemand mij helpen?
Wat een onzin, als ik jou een auto geef die 100 KM zou moeten kunnen maar ik licht je op en hij gaat maar 10 dan is dat toch veel te opvallend. Totaal onlogische conclusie die je trekt. Zou maar eens bellen voor een uitgebreide download test vanaf meerdere PC's..

• Mgear
ALPACINO schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:24:

Ik zou je modem eerst maar eens goed aansluiten op je israpunt. Waar in de woning heb je het modem staan? Wat is je postcode dan kijk ik voor je waar je israpunt zit. Denk dat je veel snelheidswinst kunt halen.

• Papabear72
  • Niet online
Mgear schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:03:
[...]

Ik zou je modem eerst maar eens goed aansluiten op je israpunt. Waar in de woning heb je het modem staan? Wat is je postcode dan kijk ik voor je waar je israpunt zit. Denk dat je veel snelheidswinst kunt halen.
Hoe wil je aan de hand van de postcode kunnen zien waar het IS/RA zit :?

• WeAreLegion
  • Niet online
Papabear72 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:08:
[...]

Hoe wil je aan de hand van de postcode kunnen zien waar het IS/RA zit :?
Niet maar met die gegevens kan hij wel kijken bij de gegevens van die persoon. En dan met meetingen is daar wel achter te komen.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Gisteren heeft mijn moeder ons abbonnement van Online *opgezegd*. Ineens kon er 10 euro per maand vanaf.

We betalen nu 25 ipv 35 euro per maand voor ADSL Totaal (onbeperkt bellen naar vaste nummers in NL). Ook meteen wifi opgezegd.

Dat scheelt weer een tientje per maand ;)

• Executor16
  • Niet online
Ik vraag me af wat voor firmware versies jullie hebben. Ik heb bij wat buren namelijk al hele nieuwe webinterfaces gezien van de Livebox die ik nog nooit gezien heb.

Mijn firmware versie is: 3202WNLB_22204E

• Executor16
  • Niet online
Matis schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:43:
Gisteren heeft mijn moeder ons abbonnement van Online *opgezegd*. Ineens kon er 10 euro per maand vanaf.

We betalen nu 25 ipv 35 euro per maand voor ADSL Totaal (onbeperkt bellen naar vaste nummers in NL). Ook meteen wifi opgezegd.

Dat scheelt weer een tientje per maand ;)
Ik betaal al zo'n 9 maanden lang 20,- :D (ADSL Extra & Telefonie Totaal)

[ Voor 3% gewijzigd door Executor16 op 03-09-2009 14:44 ]

• loewie1984
Executor16 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:43:
[...]

Ik betaal al zo'n 9 maanden lang 20,- :D (ADSL Extra & Telefonie Totaal)
there's always a bigger fish :9

[ Voor 48% gewijzigd door loewie1984 op 03-09-2009 14:47 ]

discogs

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Executor16 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:43:
Ik vraag me af wat voor firmware versies jullie hebben. Ik heb bij wat buren namelijk al hele nieuwe webinterfaces gezien van de Livebox die ik nog nooit gezien heb.

Mijn firmware versie is: 3202WNLB_22204E
Naam F@st3202

• Executor16
  • Niet online
Is dat met Telefonie Totaal? Zo ja, nice :D

Maar goed, nog 2 maandjes ben ik er vanaf. Want bij mij is niet alleen de prijs omlaag gegaan maar ook de downloadsnelheid. In het begin 20mbit waarvan nu nog maar 12 over is ofzo.
Matis schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:52:
[...]

Naam F@st3202
Kan ik ook handmatig updaten ofzo? Als ik dat ding uitzet en na 10 min weer aan krijg ik geen updates hoor. Volgens mij stamt mijn firmware ergens uit 2007, als ik er zo eens op google.

[ Voor 27% gewijzigd door Executor16 op 03-09-2009 15:01 ]

• loewie1984
Executor16 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:59:
[...]
Is dat met Telefonie Totaal? Zo ja, nice :D
8)7 dooo, nee dat is niet met telefonie totaal... jij bent de grootste vis! _/-\o_ ik betaal 14 eu voor adsl extra zonder telefonie

discogs

• Executor16
  • Niet online
loewie-643- schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:02:
[...]

8)7 dooo, nee dat is niet met telefonie totaal... jij bent de grootste vis! _/-\o_ ik betaal 14 eu voor adsl extra zonder telefonie
Haha oke :D Heel overzichtelijk is het trouwens wat ze doen op de factuur 8)7
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/5960/schermafbeelding2009090w.png

Maar goed ik betaal liever iets meer voor een snellere verbinding. Stabiel is het wel moet ik zeggen.

• loewie1984
Ja ik heb mijn factuur ook net bekeken, heel logisch moet ik zeggen:

Factuur

En hier gaat dus in oktober weer 2 euro vanaf (huur livebox+telefonie vallen dan weg)

[ Voor 43% gewijzigd door loewie1984 op 03-09-2009 15:47 ]

discogs

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb me online net opgezegd, maar ik vraag me af of ik die livebox nou op moet sturen of niet. Ik heb echt een antieke versie daar staat zelfs nog Wanadoo. Maar goed merk het vanzelf wel.

• Mgear
WeAreLegion schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:36:
[...]

Niet maar met die gegevens kan hij wel kijken bij de gegevens van die persoon. En dan met meetingen is daar wel achter te komen.
Neehoor:)
Er is een database met israpunten van bbned, heeft niks met gegevens te maken. Ik zou niet weten wat ik daaraan heb of mee kan?

• WeAreLegion
  • Niet online
Mgear schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:16:
[...]

Neehoor:)
Er is een database met israpunten van bbned, heeft niks met gegevens te maken. Ik zou niet weten wat ik daaraan heb of mee kan?
Ah ok kan ook nog inderdaad. Gegevens opzoeken en vanuit daar is wel te vinden waar IS/RA zit :) komt ongeveer op het zelfde neer. Zijn waarschijnlijk gewoon verschillende systemen die gebruikt worden.

• Mgear
WeAreLegion schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:18:
[...]

Ah ok kan ook nog inderdaad. Gegevens opzoeken en vanuit daar is wel te vinden waar IS/RA zit :) komt ongeveer op het zelfde neer. Zijn waarschijnlijk gewoon verschillende systemen die gebruikt worden.
Verschil is is dat ik niet voor online werk:)

• WeAreLegion
  • Niet online
Mgear schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:19:
[...]

Verschil is is dat ik niet voor online werk:)
Ik ook niet ;) dat scheelt.

• ALPACINO
  • Laatst online: 06:55
Oppie schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:37:
[...]

Wat een onzin, als ik jou een auto geef die 100 KM zou moeten kunnen maar ik licht je op en hij gaat maar 10 dan is dat toch veel te opvallend. Totaal onlogische conclusie die je trekt. Zou maar eens bellen voor een uitgebreide download test vanaf meerdere PC's..
Ik heb vandaag gebeld en online gaat een monteur langs sturen.

Mijn modem staat naast de centrale aansluitpunt. Wat me wel opvalt is dat mijn oude livebox modem 1,3 MB haalt. Kan ik dan concluderen dat de Speedtouch langzamer is dan de livebox?

• Megalodon_67
  • Niet online
Vandaag ADSL Extra aangesloten, alles werkte meteen. Snelheid via de Speedtouch 706 is 11,6 Mbit, 'poor' is mijn kwalificatie.

• Mgear
ALPACINO schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:00:
[...]

Ik heb vandaag gebeld en online gaat een monteur langs sturen.

Mijn modem staat naast de centrale aansluitpunt. Wat me wel opvalt is dat mijn oude livebox modem 1,3 MB haalt. Kan ik dan concluderen dat de Speedtouch langzamer is dan de livebox?
Dat klopt, de livebox is een modem dat heel snel intrained. Nadeel is je moet hem goed aansluiten bij het hoofdaansluitpunt. Veel mensen vonden dit niet handig en plaatsen de livebox toch ergens anders, dit zorgt dan voor problemen met telefonie en internet. De livebox heeft het dan vaak gedaan. De speedtouch trained veel minder snel in, heeft een losser correctie algoritme en is dus minder gevoelig voor signaalverlies. Het is maar net wat je prefereert. Verschil is meestal 1mbit mits beiden goed aangesloten.

• Executor16
  • Niet online
Hoe vind ik het ISRA punt in mijn huis? Bij mij is de telefoonaansluiting ergens vandaan getrokken midden in de woonkamer. Dat is dus niet het ISRA. Heb gezocht in de meterkast maar kan het niet echt vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 13:46

GVR

Op die kabel kan je ook goed je modem aansluiten hoor. Heb bij mij een stopcontact doorgelust naar een 2e, geen signaalverlies daardoor.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.