[Online.nl] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.806 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ALPACINO schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:00:
[...]

Ik heb vandaag gebeld en online gaat een monteur langs sturen.

Mijn modem staat naast de centrale aansluitpunt. Wat me wel opvalt is dat mijn oude livebox modem 1,3 MB haalt. Kan ik dan concluderen dat de Speedtouch langzamer is dan de livebox?
de speedtouch traint zo 2mbit lager in dan de livebox ja dit klopt.

heb ook weer een livebox na die speedtouch die niet fatsoenlijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
Executor16 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:31:
Hoe vind ik het ISRA punt in mijn huis? Bij mij is de telefoonaansluiting ergens vandaan getrokken midden in de woonkamer. Dat is dus niet het ISRA. Heb gezocht in de meterkast maar kan het niet echt vinden :D
Hebben jullie een kruipruimte dan zou ik daar eens in kijken, logischerwijs komt telefonie altijd binnen in de meterkast. Vaak heb je in de wat oudere huizen dat het gewoon de woonkamer binnenkomt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:43:
Ik vraag me af wat voor firmware versies jullie hebben. Ik heb bij wat buren namelijk al hele nieuwe webinterfaces gezien van de Livebox die ik nog nooit gezien heb.

Mijn firmware versie is: 3202WNLB_22204E
Zoeken naar updates werkte ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 15:12
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:09:
[...]

Zoeken naar updates werkte ook niet?
Dat is vrij logisch, de firmware wordt groepsgewijs uitgezet. Kwestie van afwachten al lijkt het me dat de nieuwe firmware niet perse ook beter hoeft te zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik vind het maar frappant mijn moeder op 2 km van de centrale maar 8 mbit heb met ADSL Extra.
Dat is de conclusie van de Admin-webpage van de SpeedTouch 706W modem.

Volgens de grafiek in de startpost zou ze dan nog 13 mbit moeten halen.
En ook raar dat Speedtest.nl en speedtest.net met een connectie komen van 5 mbit?
Que?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
AW_Bos schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:43:
Ik vind het maar frappant mijn moeder op 2 km van de centrale maar 8 mbit heb met ADSL Extra.
Dat is de conclusie van de Admin-webpage van de SpeedTouch 706W modem.

Volgens de grafiek in de startpost zou ze dan nog 13 mbit moeten halen.
En ook raar dat Speedtest.nl en speedtest.net met een connectie komen van 5 mbit?
Que?
Omdat als je draadloos verbinding hebt je hierin altijd verliezen hebt..
Bovendien is de afstand tot de centrale vermoedelijk hemelsbreed 2 kilometer onder de grond
is dat al snel 2.5 a 3 km aan kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36
Als ze in een gebied woont waar Online geen eigen apparatuur heeft staan gaat het via KPN. Dan heb je max 8 MBit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mgear schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:45:
[...]

Omdat als je draadloos verbinding hebt je hierin altijd verliezen hebt..
Bovendien is de afstand tot de centrale vermoedelijk hemelsbreed 2 kilometer onder de grond
is dat al snel 2.5 a 3 km aan kabel.
Okee dan. Ik heb even goed gekeken en 11 mbit is hemelsbreed max. wat er uit te persen is. Maar als ik de kabel zou kunnen volgen, dan vrees ik dat ik toch echt bij de 8mbit zal blijven.
Verder is Winschoten vast wel voorzien van een Online-DSLAM installatie, dus ik denk het het dus op toeval berust dat we evensnel zitten als met een ADSL 1 abbo.

Enja, ik zit bedraad aan de Speedtouch hier, om het optimale resultaat te bekijken via de speedtest-sites.
maar goed, dan rest me de vraag waarom die beduidend lager aangeven dan dat ik zelf dus heb (5 mbit vs. 8 mbit) :? :? :S

En kan je ook de afname dichtbij waarde terugvinden in de Speedtouch modem?
Dan ik ik even berekenen hoever de centrale werkelijk hiervandaan ligt.
Edit: Gevonden, :D Hij was verborgen onder Detailsknopje, gotcha.

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 04-09-2009 23:05 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:03

The Executer

Lekker belangrijk!

Matis schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:35:
* Matis heeft vannacht WEER last gehad van spookoproepen!

Het is de derde (eigenlijk vierde) keer dat we 's nachts gebeld werden door een geautomatiseerd systeem. Dat is voor de KPN genoeg reden om een nummercontrole + eventuele blokkade aan te vragen.

Even voor de goede orde: Hebben meer mensen recentelijk nog last gehad van deze spookoproepen?
...
Hier nog iemand die er last van heeft. Wanneer je de telefoon opneemt, blijft de lijn angstvallig stil. Ook hier na middernacht dat de telefoontjes beginnen, tot 3 nachten achter elkaar.
Andros schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:56:
Is een bekend probleem met 1D8 firmware. Even klantenservice bellen, aangeven, firmwareversie nakijken en dan zetten ze 1E6 voor je klaar.
Hier draait ook al 1E6, draadjes omgewisseld, probleem blijft bestaan. Vraag gesteld aan de helpdesk of zij nummer kunnen achterhalen, de oplossing die je krijgt is... software of draadjes. Schiet weer lekker op Online!

Afgelopen nacht is het gelukkig rustig geweest. Nu hopen dat we vanacht ongestoord kunnen slapen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is het iemand inmiddels gelukt om de Speedtouch ST706 zodanig te modden zodat je er je eigen SIP client op kan draaien (in mijn geval VOIPBuster)? Anders zal ik dus een ander modem moeten gaan regelen, wie heeft in dat laatste geval een goeie tip? Een no-nonsense wireless SIP ondersteund modem dat goed werkt i.c.m. Online. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
The Executer schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:20:
[...]

Hier nog iemand die er last van heeft. Wanneer je de telefoon opneemt, blijft de lijn angstvallig stil. Ook hier na middernacht dat de telefoontjes beginnen, tot 3 nachten achter elkaar.

[...]

Hier draait ook al 1E6, draadjes omgewisseld, probleem blijft bestaan. Vraag gesteld aan de helpdesk of zij nummer kunnen achterhalen, de oplossing die je krijgt is... software of draadjes. Schiet weer lekker op Online!

Afgelopen nacht is het gelukkig rustig geweest. Nu hopen dat we vanacht ongestoord kunnen slapen.
Ze zijn druk bezig om het probleem te verhelpen, ze geven het nu toe. Enige wat je kunt doen is snachts je telefoon zachter zetten of afkoppelen. Hopelijk is het snel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mgear schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:48:
[...]

Ze zijn druk bezig om het probleem te verhelpen, ze geven het nu toe. Enige wat je kunt doen is snachts je telefoon zachter zetten of afkoppelen. Hopelijk is het snel verholpen.
Hmmmm ik had er geen last van maar vannacht om half 5 ofzo dat het was ging hier ook de telefoon in eens over. Schrok me dood dacht dat er wat ernstigs was ofzo. Maar was verder niks te horen aan de andere kant van de lijn. Maar goed maakt niet zo heel veel uit want het Online opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik zit ook te spitten naar een fijne snelle goedkope internet verbinding.
Mijn oog is gevallen op ONLINE en Telfort (ter info; ik woon in UPC-gebied).

Ik wil:
- wireless modem/router,
- laag bedrag per maand,
- geen kpn aansluiting,
- goede en snelle verbinding.

Online komt daarmee op 23 euro (20+3) en telfort 24,95

Iemand ervaring met deze 2 concurenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Met telfort heb ik persoonlijk geen ervaring maar vriendin van me wel en vriend van me ook die zijn er zelf niet zo over te spreken. Zelf heb ik 2 jaar Online gehad en heb nu me abbo opgezegd omdat ik wat anders wil. Maar ik heb nooit problemen met ze gehad. Dus ik zou in mijn geval Online aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

WeAreLegion schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:05:
Met telfort heb ik persoonlijk geen ervaring maar vriendin van me wel en vriend van me ook die zijn er zelf niet zo over te spreken. Zelf heb ik 2 jaar Online gehad en heb nu me abbo opgezegd omdat ik wat anders wil. Maar ik heb nooit problemen met ze gehad. Dus ik zou in mijn geval Online aanraden.
Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel voor een jaar internetten (incl huidige aanbiedingen):
- online: € 246,-
- telfort: € 224,45

Online heeft daarentegen nieuwsgroepen, bij telfort is dat niet beschikbaar. Zijn de nieuwsgropepen van online de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:50:
[...]

Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel voor een jaar internetten (incl huidige aanbiedingen):

Online heeft daarentegen nieuwsgroepen, bij telfort is dat niet beschikbaar. Zijn de nieuwsgropepen van online de meerprijs waard?
Nee, die zijn gecapped geloof ik, en niet zo'n beetje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nieuwsgroepen bij de meeste providers zijn zoiezo crap, Zover ik weet zijn alleen die van TweakDSL goed. Daar moet je verder even niet naar kijken. Qua prijs is he took beetje lastig want dat scheelt niet zoveel. Ik zou gewoon beetje rond lezen in de verschillende topics denk dat dat dat beste is wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb nu 4 maanden Online, na van Telfort te zijn overgestapt. Hier mijn nederige mening :P
Beide providers zijn op zich goed te doen, MITS
--- je een eigen modem gebruikt; De Zyxel van Telfort/TweakDSL gaan op hun bek (webinterface dood) als je UPnP aanzet. Zonder UPnP werken ze goed.
--- je geen Telefoon (VoIP) afneemt; Bij Telfort lag dat er regelmatig uit = zonde van geld, en bij Online ben je verplicht hun meegeleverde LiveBox of Speedtouch te gebruiken om van telefonie gebruik te maken. De speedtouch _vind ik_ een gaar modem waar je weinig dingen goed kan instellen, in tegenstelling tot mijn Fritzbox 7270, die nu tot veredelde wifi-switch verbannen is -_-

Online levert weer ietsje meer extras, zoals anti-virus tools e.d. en heeft betere DNS servers
Telfort sync-snelheid in je modem is weer ietsje hoger (modem afhankelijk), en met eigen modem kan je OpenDNS instellen.

Kortom; er is geen duidelijke winnaar ^_^
Alleen internet abbonement met een goed eigen modem lijkt mij het beste. :)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Blisterin_Bull schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:32:
Ik heb nu 4 maanden Online, na van Telfort te zijn overgestapt. Hier mijn nederige mening :P
Beide providers zijn op zich goed te doen, MITS
--- je een eigen modem gebruikt; De Zyxel van Telfort/TweakDSL gaan op hun bek (webinterface dood) als je UPnP aanzet. Zonder UPnP werken ze goed.
--- je geen Telefoon (VoIP) afneemt; Bij Telfort lag dat er regelmatig uit = zonde van geld, en bij Online ben je verplicht hun meegeleverde LiveBox of Speedtouch te gebruiken om van telefonie gebruik te maken. De speedtouch _vind ik_ een gaar modem waar je weinig dingen goed kan instellen, in tegenstelling tot mijn Fritzbox 7270, die nu tot veredelde wifi-switch verbannen is -_-

Online levert weer ietsje meer extras, zoals anti-virus tools e.d. en heeft betere DNS servers
Telfort sync-snelheid in je modem is weer ietsje hoger (modem afhankelijk), en met eigen modem kan je OpenDNS instellen.

Kortom; er is geen duidelijke winnaar ^_^
Alleen internet abbonement met een goed eigen modem lijkt mij het beste. :)
Top reactie.
Ik ben inderdaad niet van plan een telefoon, TV of wat voor aanvullende dienst dan ook af te nemen.
Volgens mij heb ik nog een ADSLmodem (kpn speedtouch), over uit oude abonnementen. Maar ik denk dat die inmiddels verouderd zijn en de hoge snelheden van tegenwoordig niet aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
ik ben sinds gister aangemeld bij online.
heb een speedtouch 706 modem
gister kon ik echter nog op de instellingen pagina van de modem komen, zonder in te loggen.
maar sinds vandaag moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invullen als ik naar de instellingen pagina ga van de modem.. :?
weet iemand misschien de inlog gegevens hier van?
heb admin/admin en user/user al geprobeerd, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakoe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-01-2021
Ik had op diverse websites gelezen dat een hard reset het probleem oplost bij het Speedtouch 706 modem en dat je weer in kan loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
oke thnx, na 2 harde-resets kan ik weer inloggen idd!
hoop dat ik het niet te vaak of te doen... want na 1 dag vind ik dit al snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
dit komt waarschijnlijk dat er bij user iets van orangeuser staat.

moet je de helpdesk bellen verhelpen ze dit komt er online te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mgear schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:57:
[...]

Ha dat is vrij simpel op te lossen. Is namelijk heel erg toestel afhankelijk. Je moet kijken of het toestel van je moeder het zgn fsk protocol voor nummerweergave ondersteund, is het een toestel van kpn zelf dan zal het nooit werken die ondersteunen alleen dmtf (kpn's eigen protocol). Op sommige toestellen kan je zelf instellen welk protocol gebruikt moet worden. Als je moeder's telefoon alleen dtmf ondersteund zal het met online nummweergave niet werken en is de enige manier om nummweergave te krijgen de aanschaf van een telefoontoestel dat wel fsk (standaard) ondersteund voor nummerweergave.
Ik heb een dmtf telefoon en heb gewoon nummerweergave als ik gebeld wordt op mijn Online telefoonlijn. Maar op mijn KPN lijn is mijn nummerweergave sedert de update niet meer zichtbaar!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

DopdeDouwer schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:50:
[...]

Ik zag dat Online een nieuwe actie heeft; er zijn nu geen meerkosten meer verbonden aan het wirelessmodem. Dus worden ze daarmee met €210,-, goedkoper dan telfort. Aangezien de prijs bij deze 2 aanbieders zo'n beetje het enige onderscheid is het voor mij nu duidelijk. Ik zal alleen even bellen voor de aanvraag, want de korting op de huur van het modem is nog niet verwerkt in de internetaanvraag.

[ Voor 15% gewijzigd door DopdeDouwer op 08-09-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:28:
Is het iemand inmiddels gelukt om de Speedtouch ST706 zodanig te modden zodat je er je eigen SIP client op kan draaien (in mijn geval VOIPBuster)? Anders zal ik dus een ander modem moeten gaan regelen, wie heeft in dat laatste geval een goeie tip? Een no-nonsense wireless SIP ondersteund modem dat goed werkt i.c.m. Online. Alvast bedankt.
Ik heb wat rondgekeken en deze minder dan € 100,- kostende ADSL VOIP router van Zyxel gevonden:
http://www.voipshop.nl/pr...er-voip-2-fxs-annex-a.htm
Zijn er mensen die hier ervaring met dit apparaat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
als je zelf een andere modem koopt werkt voip van online niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:58

Matis

Rubber Rocket

jorisw86 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:55:
Klopt, een stelletje :X zijn het! Vroegah, toen we nog alleen internet hadden van Online(Wanadoo FTW :P). Had ik een Linksys WAG (Wireless ADSL Gateway, All in One dus).
Dat werkte heerlijk, nu, met telefonie, moet daar dus automatisch een livedoos bij :')

Voor de mensen die DynDNS gebruiken in de Livebox, moet het vinkje voor Offline dus AAN zetten als je ervan gebruik wilt maken 8)7

Dit heeft me ongeveer een week gekost voordat ik daar uit was :')

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Laatst online: 17-02-2022
weet iemand of online op korte termijn zijn netwerk gaat uitbreiden?
ik kreeg gister namelijk een mail dat online bij ons in de wijkcentrale aan het werk gaat, winsum groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:24
Aangezien ik weinig alternatief heb gevonden heb ik mn abonnement ook maar eens goedkoper laten maken. Detail is wel dat de sales-dame aan de telefoon niet heeft gezegd dat ik weer een jaar vast zit aan Online. In de brief die je erna krijgt staat het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:58

Matis

Rubber Rocket

philip oving schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:20:
weet iemand of online op korte termijn zijn netwerk gaat uitbreiden?
ik kreeg gister namelijk een mail dat online bij ons in de wijkcentrale aan het werk gaat, winsum groningen.
Wij kregen afgelopen nacht de volgende email:
Geachte klant,

Afgelopen nacht zijn er werkzaamheden uitgevoerd aan de apparatuur waarop uw ADSL verbinding is aangesloten. Het kan zijn dat door dit onderhoud uw telefonieverbinding op dit moment niet beschikbaar is. Onze excuses voor dit ongemak.

Herstarten van uw modem (Livebox of ander modem) is noodzakelijk
Als u na deze werkzaamheden merkt dat uw telefonieverbinding van Online niet meer werkt, is het noodzakelijk uw modem opnieuw op te starten. Haal de stroomkabel van het modem uit het stopcontact of uit het modem. Wacht ��n minuut en sluit de stroomkabel weer aan. Houd er rekening mee dat uw modem enige tijd nodig heeft om op te starten voordat u weer kunt internetten.

Onze excuses voor eventueel ongemak.

Met vriendelijke groet,

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
jorisw86 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:55:
Als je even alles had gelezen wist je waarom ik een VOIP modem zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
Megalodon_67 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:32:
[...]

Ik heb wat rondgekeken en deze minder dan € 100,- kostende ADSL VOIP router van Zyxel gevonden:
http://www.voipshop.nl/pr...er-voip-2-fxs-annex-a.htm
Zijn er mensen die hier ervaring met dit apparaat hebben?
ik heb de draadloze versie van de Zyxel, gebruik het zelf met Telfort internet + bellen en daarnaast ook nog eens voipbuster. makkelijk te configureren maar niet altijd even stabiel genoeg.
aangeraden wordt speedtouch 780wl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 17:23
Ik zit nu bij Tele2, en overweeg over te stappen naar Online i.v.m. de lagere kosten (20 euro versus 36.90).

Hoe is de latency bij Online? Wat is bijvoorbeeld de ping naar ftp.xs4all.nl, wanneer je via ethernet met je modem verbonden bent? Torrents etc. uitzetten natuurlijk :)

Vanaf Tele2:
round-trip min/avg/max/stddev = 32.263/33.233/33.900/0.676 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 20:45
Mijn ping resultaat naar ftp.xs4all is :
Ping-statistieken voor 194.109.21.26:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 11ms, Maximum = 12ms, Gemiddelde = 11ms
Wel een kanttekening, ik zit op KPN apparatuur, het kan heel goed zijn dat de pingtijden anders zijn voor mensen die op Online apparatuur zitten.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ikzelf haal 28ms gemiddeld.

Zit zelf al paar jaartjes bij Online en op zich nog best tevreden. Snelheid altijd redelijk constant op het max wat normaal is voor deze afstand van centrale. En de helpdesk is met 10cent per minuut ook niet heel duur als je dat vergelijkt met een hetnet of telfort.

Ga wel es bellen of ik ook goedkoper abo kan krijgen want 20 euro voor adsl extra is niet meer van deze tijd hè.

Kun je met die nieuwe firmware nu wel meer dan 16 firewall dingen toevoegen? Ik deed dat eerst altijd met policies maar snap dat menu nu helemaal niet meer (en policies was al aardig complex).

Kan ook iemand mij vertellen wat de standaard telnet login en pass is van de livebox? Ik wil de DHCP vaste ip adressen laten toewijzen. Om de een of andere reden zijn die nu door elkaar gegooid sinds ik een draadloze router erbij heb staan (die pikt wel es een ip adresje in).

[ Voor 12% gewijzigd door REDFISH op 10-09-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
REDFISH schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:56:
Ikzelf haal 28ms gemiddeld.

Zit zelf al paar jaartjes bij Online en op zich nog best tevreden. Snelheid altijd redelijk constant op het max wat normaal is voor deze afstand van centrale. En de helpdesk is met 10cent per minuut ook niet heel duur als je dat vergelijkt met een hetnet of telfort.

Ga wel es bellen of ik ook goedkoper abo kan krijgen want 20 euro voor adsl extra is niet meer van deze tijd hè.

Kun je met die nieuwe firmware nu wel meer dan 16 firewall dingen toevoegen? Ik deed dat eerst altijd met policies maar snap dat menu nu helemaal niet meer (en policies was al aardig complex).

Kan ook iemand mij vertellen wat de standaard telnet login en pass is van de livebox? Ik wil de DHCP vaste ip adressen laten toewijzen. Om de een of andere reden zijn die nu door elkaar gegooid sinds ik een draadloze router erbij heb staan (die pikt wel es een ip adresje in).
De nieuwe firmware laat telnet niet meer toe om veiligheidsredenen. 20 euro voor adsl extra inclusief lijnhuur lijkt me zeker van deze tijd. Zijn er niet veel die het zo goedkoop aanbieden lijkt me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Mgear schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 00:59:
[...]

De nieuwe firmware laat telnet niet meer toe om veiligheidsredenen. 20 euro voor adsl extra inclusief lijnhuur lijkt me zeker van deze tijd. Zijn er niet veel die het zo goedkoop aanbieden lijkt me :+
Telnet werkt hier nog steeds met de nieuwe firmware van de livebox. In de TS staat wel hoe je in moet loggen. Alleen zijn een hoop commando's veranderd / uitgeschakeld waardoor het als het goed is niet meer mogelijk is om je dhcp range aan te passen. Een paar pagina's terug hebben mensen, die daar wel handig in met telnet en (linux?) commando's zijn, dit vastgesteld.

Bewijs dat het werkt (meer kan ik er niet uit krijgen met mijn kennis):
[root @ home]$ list
Source Destination Gateway Flags Metric Interface

0.0.0.0/0 192.168.1.0/24 * U 4 br0

0.0.0.0/0 83.119.128.0/17 * U 2 ethoa7

0.0.0.0/0 0.0.0.0/0 83.119.128.1 UG 2 ethoa7

[ Voor 23% gewijzigd door --Niels-- op 11-09-2009 10:53 ]

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Hmm na twee jaar Online te hebben gehad, hebben we sinds de firmware update van een tijdje terug wat problemen. Ik heb de volgende mail gestuurd naar de klantenservice nadat bellen niet veel had geholpen (die medewerker vertelde me dat ik m'n netwerkkaart op full duplex moest instellen... maar dit hielp niet).
Sinds anderhalve maand hebben wij problemen met onze internetverbinding. Twee jaar lang hadden we geen enkel probleem met Online (voorheen Orange). Na een firmware update van de Livebox begonnen de problemen. Elke avond tussen 19:00 en 20:00 verbreekt de Livebox de verbinding en doet zowel Internet als telefonie het dus niet meer. Dit gebeurt 'bijna' elke dag. Ik zeg 'bijna', omdat onze tweede computer in huis een week i.v.m. vakantie niet aan is geweest. In die bewuste week hadden we geen enkel probleem. De Livebox deed het perfect en de verbinding is in die week ook niet verbroken. Toen onze tweede computer na die week weer aan ging, begonnen de problemen weer. Ik wijs er op dat dit in de voorgaande jaren nog nooit is voorgekomen en pas sinds de firmware update een probleem is geworden. Elke dag valt de Livebox exact twee keer weg: de eerste keer zodra de tweede computer aan wordt gezet (na zo'n 3 minuten valt de telefonie- en internetverbinding dan weg, standaard!) en de tweede keer dus tussen 19:00 en 20:00.
Weet iemand hier misschien waar het aan kan liggen? Ik weet niet of het de bedoeling is om hier mijn vraag neer te plempen, maar volgens mij is het gemiddeld denkniveau op Tweakers.net wat hoger dan een willekeurige helpdeskmedewerker. :+ In ieder geval alvast bedankt voor het lezen. ;)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• WeAreLegion
  • Niet online
GREENSKiN schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:07:
Ik zit nu bij Tele2, en overweeg over te stappen naar Online i.v.m. de lagere kosten (20 euro versus 36.90).

Hoe is de latency bij Online? Wat is bijvoorbeeld de ping naar ftp.xs4all.nl, wanneer je via ethernet met je modem verbonden bent? Torrents etc. uitzetten natuurlijk :)

Vanaf Tele2:

[...]
Ik heb nu nog Online dus heb het ook maar even gedaan voor je:

Pinging ftp2.xs4all.nl [194.109.21.26] with 32 bytes of data:
Reply from 194.109.21.26: bytes=32 time=20ms TTL=57

Ping statistics for 194.109.21.26:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 20ms, Maximum = 20ms, Average = 20ms

:) strak 20 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Laatst online: 10:04
Ik heb nu al 2 weken geen telefonie, de livebox zegt wel dat dit geactiveerd is maar ik krijg geen beltoon.
Livebox is dus kapot, de helpdesk komt met de ene smoes na de andere.

De technische dienst heeft ons 2x op het vast nr gebeld en zegt dan "maar ik kan u toch bereiken..?" tja dat komt omdat ik mijn nr heb doorgeschakeld naar m'n voipbuster account. Dit gaat er blijkbaar niet bij ze in...

Maandag een telefoontje gehad dat ze het erg vervelend vonden en men zo snel mogelijk een nwe livebox zou sturen, klinkt goed.... :)

Belt ie dinsdag terug,"ik zie dat u uw abonnement heeft opgezegd, zal ik deze opzegging opheffen?"
Ik geef aan dat ik dit niet wil en naar Ziggo ga (ook niet verstandig denk ik maar wel sneller).

"Oh ,tja dan kunnen we niets meer voor u betekenen, tot ziens!"

WTF?? :( zit nu dus nog eens 3 weken zonder telefonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Je hebt toch VOIPBuster en ik neem aan een GSM, dus hoezo 'zonder telefonie'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Laatst online: 12:20
EvolutionX schreef op zondag 13 september 2009 @ 09:12:
Ik heb nu al 2 weken geen telefonie, de livebox zegt wel dat dit geactiveerd is maar ik krijg geen beltoon.
Logisch, jij trekt direct een rare conclusie dat je LB kapot MOET zijn, TD wilt gewoon zoveel mogelijk uitsluiten. ISP's sturen niet direct een nieuw duur modem als je de zaak zelf ruk aansluit of niet eens even een ander toestel probeert. Pas nadat je dat gedaan heb naar je ISP gaan kijken. En nu je zelf al aangeeft binnen een maand naar Ziggo te gaan vinden ze het bij Online ook onzin om voor die laatste twee weken een nieuwe LB te sturen. Begrijpbaar uiteraard, jij bent als klant toch al weg...

[ Voor 15% gewijzigd door Andros op 13-09-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Andros schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:13:
En nu je zelf al aangeeft binnen een maand naar Ziggo te gaan vinden ze het bij Online ook onzin om voor die laatste twee weken een nieuwe LB te sturen. Begrijpbaar uiteraard, jij bent als klant toch al weg...
Waarom begrijpelijk? Je betaalt toch ook voor die laatste maand?

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/564026387.png

We zijn weer 1,5 mbit kwijtgeraakt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Die speedtests zijn niet erg betrouwbaar, downloaden van een groot bestand en dan naar de gemiddelde snelheid kijken zegt een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Oppie schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:06:
Die speedtests zijn niet erg betrouwbaar, downloaden van een groot bestand en dan naar de gemiddelde snelheid kijken zegt een stuk meer.
Mja, in het begin haalde ik gewoon 20mbit. En of dat nu via usenet (Eweka, Astraweb & Giganews), HTTP verkeer of Speedtest is maakt geen drol uit. Want ik merk het echt overal, haal nu namelijk nog maar 9 tot 10 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
CaptainCharisma schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:43:
[...]

Waarom begrijpelijk? Je betaalt toch ook voor die laatste maand?
Ik weet uit ervaring dat de TD dan gewoon van de laatste maand het geld crediteerd. Is goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Laatst online: 10:04
Andros schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:13:
[...]

Logisch, jij trekt direct een rare conclusie dat je LB kapot MOET zijn, TD wilt gewoon zoveel mogelijk uitsluiten. ISP's sturen niet direct een nieuw duur modem als je de zaak zelf ruk aansluit of niet eens even een ander toestel probeert. Pas nadat je dat gedaan heb naar je ISP gaan kijken. En nu je zelf al aangeeft binnen een maand naar Ziggo te gaan vinden ze het bij Online ook onzin om voor die laatste twee weken een nieuwe LB te sturen. Begrijpbaar uiteraard, jij bent als klant toch al weg...
Je hebt in ieder geval de juiste mentaliteit om daar te kunnen werken. ;)

Ik heb 2 toestellen + het modem van m'n notebook aangesloten en de livebox 2x gereset en zo'n 10x minimaal 1 minuut uit laten staan.
Het heeft verder dik een jaar goed gewerkt dus "ruk" aansluiten is hier niet van toepassing.
Verder heb ik nooit de conclusie getrokken naar Online toe dat ze maar een nieuwe LB moeten versturen dat is aan hun om te achterhalen, maar ik als klant zeg gewoon "hij doet het niet.." :+

Ik had reeds 2 weken geen telefonie voordat ik mijn abonnement had opgezegd (omdat de helpdesk er toen al weinig mee deed en ik zeker 3x zelf om de status heb moeten vragen),maar goed ik ga me er verder niet druk om maken want ik ben er straks toch geen klant meer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
En nu kom je dus met informatie die je eerder niet aangaf. Als jij gewoon aangeeft dat je LB op ISRA zit, dat de zaak zo al een hele poos gewerkt heeft en nu ineens niet meer (firmware) dan kunnen ze daar iig uitsluiten dat het probleem bij jou ligt. TD kijkt dan platform na, meet lijn door etc en zorgt gewoon netjes voor een oplossing, probleem opgelost. Als jij naar de helpdesk belt zonder informate met alleen "telefonie doet het niet DUS is modem stuk" dan krijg je idd de standaard meukzooi van kabeltje dit, ISRA dat en ga zo maar door. Helpdesk zit er aan de telefoon om je te helpen, moet je zelf ook meewerken want voor 25/30 euro abbo per maand kun je niet verwachten dat ze meteen een monteur sturen om informatie uit te gaan vogelen die jij niet meld, toch?

• Megalodon_67
  • Niet online
Omdat ik op dit moment nog geen wireless modem heb gebruik ik de wireless kaart van m'n pc als accesspoint (ad-hoc). Internetten met mijn GSM lukt meestal (niet echt stabiel dat ad-hoc gebeuren is mijn indruk), maar streamen en POPmailen lukt niet. Wie weet wat ik moet veranderen aan de instellingen, moet ik poorten gaan openzetten in het modem?

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Zo, ik heb eindelijk (aan de hand van dit topic hier op het forum waarna ik een PM kreeg van Online ;) ) een nieuw modem gehad. :P
Hij draait nu een week ofzo, en tot nu toe netjes stabiel :) maar 1x gehad dat ik m'n verbinding kwijt was en toen kwam 'ie vanzelf terug.

Overigens moet ik toegeven dat de 'oude' modem ook een stuk stabieler was met de nieuwe firmware, maar viel nog wel regelmatig weg en/of geen telefonie. Deze doet het gewoon, en de telefoon volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Spookoproepen: Reaktie OnLine helpdesk:
"Het probleem dat u beschrijft wordt veroorzaakt door een technische fout in de software van uw modem. Wij begrijpen dat dit erg vervelend voor u is en doen er alles aan de fout zo snel mogelijk te verhelpen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Een tijdelijke oplossing is om de telefoon ’s nachts uit te schakelen of zachter te zetten. Een andere oplossing is om het modem uit schakelen. Onze technische dienst werkt hard aan een permanente oplossing voor het probleem."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:26
EvolutionX schreef op zondag 13 september 2009 @ 09:12:

De technische dienst heeft ons 2x op het vast nr gebeld en zegt dan "maar ik kan u toch bereiken..?" tja dat komt omdat ik mijn nr heb doorgeschakeld naar m'n voipbuster account. Dit gaat er blijkbaar niet bij ze in...

Maandag een telefoontje gehad dat ze het erg vervelend vonden en men zo snel mogelijk een nwe livebox zou sturen, klinkt goed.... :)

etc..
Ja met storingen oplossen zijn ze idd niet altijd de snelste. Hier was zelf een keer de voeding kapot van de livebox, hierbij werd de voeding erg heet en instabiel. Na dit zelf te hebben nagemeten. Heb ik wel vier of vijf keer moeten bellen destijds. De laatste keer dat ik toen iemand aan de lijn had vertelde hij mij dat het een bekend probleem was 8)7. Waardoor het ongeveer een maand geduurd heeft voordat ik een nieuw modem kreeg (eigenlijk alleen maar de adapter nodig maargoed). Ondertussen had ik natuurlijk allang zelf een nieuwe adapter aangesloten. Met 1 telefoontje na het oplossen van de storing heb ik wel netjes me abbonements geld terug gekregen van het begin van de storing tot het telefoontje om geld terug te vragen.
Dit was dan weer wel netjes, alleen heb je niks aan het langdurige gezeik.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Mgear
karel1 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:50:
Spookoproepen: Reaktie OnLine helpdesk:
"Het probleem dat u beschrijft wordt veroorzaakt door een technische fout in de software van uw modem. Wij begrijpen dat dit erg vervelend voor u is en doen er alles aan de fout zo snel mogelijk te verhelpen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Een tijdelijke oplossing is om de telefoon ’s nachts uit te schakelen of zachter te zetten. Een andere oplossing is om het modem uit schakelen. Onze technische dienst werkt hard aan een permanente oplossing voor het probleem."
Klopt helaas.. We moeten wachten op een nieuwe firmware die alles gaat oplossen. Ze weten niet goed waar het vandaan komt. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mensen die momenteel een telefonie storing hebben?
Er zijn namelijk 10 wachtende voor mij... en de status staat op gedeactiveerd?

Hier staat niks:
http://www4.online.nl/netwerkmeldingen/index.html
-- n.v.m. werkt weer.... probleemschoppen :+

[ Voor 31% gewijzigd door LuckY op 21-09-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:25
Hier in zeeland ook telefoniestoring, nu is het over, hopelijk blijft hij het doen..

Edit: de hele verbinding is een beetje brak nu...

[ Voor 23% gewijzigd door Jogai op 21-09-2009 19:14 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Beste mede-tweakers!

Graag zou ik van jullie wat advies ontvangen. Ik heb op 2 september ADSL extra besteld van Online, hierbij zou een draadloos modem geleverd worden. Echter heb ik het pakket ontvangen zonder draadloos modem. Hierover heb ik gemaild met uiteindelijke uitkomst dat ik maar een brief moet schrijven.

Ik heb een ontvangstbevestiging gekregen na mijn bestelling waarin wordt vermeld dat er een draadloze modem bij de bestelling zal worden geleverd.

Nou hoorde ik tijdens het telefoongesprek de medewerker al iets zeggen van op = op, het is namelijk een actie. Als ik op de site van online kijk zie ik inderdaad op = op. Echter kan ik me hiervan niks herinneren tijdens de bestelling. Volgens mij is dit pas later toegevoegd. Daarbij komt nog: Ik heb de bestelling op 2 september gedaan. Het is nu 27 september. Dat zou betekenen dat de actie met op = op al 25 dagen erop staat terwijl de draadloze modems op 2 september al op waren als je het even plat bekijkt.

Wat moet ik hiervan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:34
Het abo van mij loopt bijna af, eens kijken of ze me waar een mooie aanbieding willen doen... Nieuwe klanten krijgen wel mooi korting maar bestaande klanten niet.... Maar ja niet gebeld is altijd mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
maarud gewoon opzeggen bellen ze jouw met een mooie anbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 13:35

TrekDr0p

QR niet scannen

Arosf schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:32:
Beste mede-tweakers!

Graag zou ik van jullie wat advies ontvangen. Ik heb op 2 september ADSL extra besteld van Online, hierbij zou een draadloos modem geleverd worden. Echter heb ik het pakket ontvangen zonder draadloos modem. Hierover heb ik gemaild met uiteindelijke uitkomst dat ik maar een brief moet schrijven.

Ik heb een ontvangstbevestiging gekregen na mijn bestelling waarin wordt vermeld dat er een draadloze modem bij de bestelling zal worden geleverd.

Nou hoorde ik tijdens het telefoongesprek de medewerker al iets zeggen van op = op, het is namelijk een actie. Als ik op de site van online kijk zie ik inderdaad op = op. Echter kan ik me hiervan niks herinneren tijdens de bestelling. Volgens mij is dit pas later toegevoegd. Daarbij komt nog: Ik heb de bestelling op 2 september gedaan. Het is nu 27 september. Dat zou betekenen dat de actie met op = op al 25 dagen erop staat terwijl de draadloze modems op 2 september al op waren als je het even plat bekijkt.

Wat moet ik hiervan maken?
Het is een op = op aktie, maar ik vind dan wel zodra ze op zijn dat ze het dan ook weg moeten halen. Want ik heb vorig weekend mijn abonnement aangevraagt en daar stond ook alleen in dat ik kon kiezen voor een draadloos modem omdat het de aaanbieding was. Want ik wil namelijk wel een draadloos modem. Ik had er met liefde die 3 euro per maand voor betaald als ik dit had geweten.
Ik probeerde net vanaf me werk een e-mail naar de klanten service te sturen, maar ik kreeg een error melding dus ben bang dat die niet aan is gekomen.

Ik weet niet of jij al een e-mail hebt gestuurd of ze gebelt. Maar als je er meer over weet, please post it here.

Toch hoop ik stiekem nog een draadloos modem te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Vanaf vanmorgen is mijn internetverbinding nogal.. uhm.. traag te noemen.

Na inspectie blijkt dat hij zeer laag intraint. Na een paar reboots ben ik niets opgeschoten, hij blijft onder de 1mbit intrainen. Voorheen nooit problemen, trainde gemiddeld in ~ 16mbit. Heb een eigen modem, geen Livebox.

Er zijn geen storingen bekend, maar ik vraag me af of ik de enige ben met dit probleem. Zie niets in de mailbox van het hoofdaccount staan, ik vind dit maar erg raar.

Zijn er toevallig meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Ik heb het idee dat Online FTP-transfers limiteert op ongeveer 320kb/sec. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nope, maar mijn servers draaien dan ook niet op poort 21.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Blisterin_Bull schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:37:
Nope, maar mijn servers draaien dan ook niet op poort 21.
nee, waar ik van download ook niet. hoge poort + ssl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
TrekDr0p schreef op maandag 28 september 2009 @ 09:44:
[...]

Het is een op = op aktie, maar ik vind dan wel zodra ze op zijn dat ze het dan ook weg moeten halen. Want ik heb vorig weekend mijn abonnement aangevraagt en daar stond ook alleen in dat ik kon kiezen voor een draadloos modem omdat het de aaanbieding was. Want ik wil namelijk wel een draadloos modem. Ik had er met liefde die 3 euro per maand voor betaald als ik dit had geweten.
Ik probeerde net vanaf me werk een e-mail naar de klanten service te sturen, maar ik kreeg een error melding dus ben bang dat die niet aan is gekomen.

Ik weet niet of jij al een e-mail hebt gestuurd of ze gebelt. Maar als je er meer over weet, please post it here.

Toch hoop ik stiekem nog een draadloos modem te krijgen.
Lijkt mij een typisch geval van misleiding. En dus een overtreding van de Wet Oneerlijke Handelspraktijken. Ik heb zelf ook vrijdag besteld en een bevestiging gekregen dat een draadloos modem geleverd zou worden. Dus als ze geen draaloos modem meer leveren denk ik wel een klacht in te gaan dienen. Voor één individueel geval komt de consumentenautoriteit niet in actie dus als iedereen die het overkomt dat gelijk meldt is er sprake van een groep. En dan kan Online zelfs een flinke boete krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Er was volgens mij een actie voor een gratis draadloos modem, dus zonder de 3 euro extra kosten per maand die er normaal voor staan, Dit is op de site niet meer terug te vinden. Als je besteld hebt met een draadloos modem krijg je uiteraard een draadloos modem..De vraag is of je wel / niet van de actie gebruik hebt gemaakt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets heel anders. Sinds een tijdje heb ik ook de beroemde FW-update gehad en wat mij nu opvalt dat mijn Vistagadgets voor de sidebar, zoals radio en minitv niet meer werken/streamen. Een collega welke niet bij Online zit en dezelfde config heeft als ik, heeft dat probleem niet. Daar werkt het nog wel. Vraagje is dus:

Is er iemand die Vista draait, die voor mij zou willen checken of hij/zij wel deze gadgets werkende heeft?! Als dat zo is ligt het dus aan mij. Indien hetezelfde probleem er is, dan zou het aan de firewall van de LB kunnen liggen na de update. Dan is de vervolgvraag, hoe zet ik die poorten open en welke poorten zijn het? Op dit moment zijn er in de setup van de LB nog geen rules aangemaakt en/of poorten opengezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
Zo, ik was al druk doende met een brief schrijven naar aanleiding van mijn vorige verhaal, word ik net gebeld door Online dat er een fout is gemaakt en dat er daardoor gewone modems zijn verstuurd i.p.v. draadloze modems. Mijn draadloze modem wordt dus nu alsnog verstuurd!

Ik ben bij deze dan ook blij verrast! Dikke + kudos voor online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:34
jorisw86 schreef op maandag 28 september 2009 @ 09:25:
maarud gewoon opzeggen bellen ze jouw met een mooie anbieding.
hmm, ook slim idd, zal dat eens doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:04:
Even iets heel anders. Sinds een tijdje heb ik ook de beroemde FW-update gehad en wat mij nu opvalt dat mijn Vistagadgets voor de sidebar, zoals radio en minitv niet meer werken/streamen. Een collega welke niet bij Online zit en dezelfde config heeft als ik, heeft dat probleem niet. Daar werkt het nog wel. Vraagje is dus:

Is er iemand die Vista draait, die voor mij zou willen checken of hij/zij wel deze gadgets werkende heeft?! Als dat zo is ligt het dus aan mij. Indien hetezelfde probleem er is, dan zou het aan de firewall van de LB kunnen liggen na de update. Dan is de vervolgvraag, hoe zet ik die poorten open en welke poorten zijn het? Op dit moment zijn er in de setup van de LB nog geen rules aangemaakt en/of poorten opengezet.
Gadgets werken hier gewoon. Daarnaast zijn het volgens mij gewoon een soort rss feeds die in het geval van bijv. buienradar periodiek een plaatje ophaalt en bij de beursberichten de laatste koersen. Het gaat in ieder geval net zoals je gewone internet via poort 80. Dus je hebt of een locale firewall draaien die sidebar.exe blokkeert of er is iets anders mis met je gadgets. Ik ben er eigenlijk wel 100% zeker van dat het niet aan je Livebox kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopmaniak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
ik ben vanmorgen opgebeld door Online met de melding dat de leverancier het foute modem verstuurd had (bedraad ipv draadloos).
er waren 2 mogelijkheden, of max. 4 weken wachten op nieuw draadloos modem, of 25,- korting.

snelheid is nog niet super te noemen 300kB/s (1880mtr) of moet hij nog worden "opgeschakeld"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernovum
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-04-2023
Er wordt veel besproken over adsl i.c.m. telefonie van Online zelf. Maar heb niets kunnen vinden als ik ADSL via Online (ben nog klant uit Wanadoo-tijdperk) heb en via KPN bel }:| . Ik wil namelijk Online (heb alleen internet via hun) opzeggen. Moet ik hiermee ook de KPN-lijn voor het adsl signaal opzeggen of wordt dit door Online gedaan? Daarna wil ik mijn vaste telefonie kpn opzeggen en een alles in éénpakket afsluiten bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
@hopmaniak: als je overtuigd bent dat je alles goed aangesloten hebt en je intrainwaardes van je 706 (die kun je vinden op je modempagina) blijven rond de 2 a 3 mbit dan zou ik met online bellen want dan is er iets mis.

@supernovum: het zijn twee losse abonnementen dus je moet ze beide individueel opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17

Dido

heforshe

supernovum schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:17:
Er wordt veel besproken over adsl i.c.m. telefonie van Online zelf. Maar heb niets kunnen vinden als ik ADSL via Online (ben nog klant uit Wanadoo-tijdperk) heb en via KPN bel }:| . Ik wil namelijk Online (heb alleen internet via hun) opzeggen. Moet ik hiermee ook de KPN-lijn voor het adsl signaal opzeggen of wordt dit door Online gedaan? Daarna wil ik mijn vaste telefonie kpn opzeggen en een alles in éénpakket afsluiten bij Ziggo.
Gelukkig mag en kan Online niet zomaar jouw KPN-contract opzeggen. Omgekeerd gaat nog wel eens op (geen lijn meer, dan stopt automatisch je internet-abonnement) maar dat wordt ook zeldzaam omdat je ook zonder KPN-lijn een ADSL-verbinding kunt hebben.

Maar in het kort: je moet zelf ook je KPN-abbo opzeggen. Daarmee hoef je niet te wachten tot Online opgezegd is, trouwens - ze hebben weinig met elkaar te maken.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernovum
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-04-2023
sorry, misschien snap ik het niet of ben ik onduidelijk geweest.
Mijn enige vraag is of ik zowel de kpnlijn voor adsl (kan nergens op internet vinden hoe) als Online adsl moet opzeggen?

ps: ik heb geen telefonie via Online, maar via KPN.

[ Voor 15% gewijzigd door supernovum op 28-09-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17

Dido

heforshe

supernovum schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:24:
sorry, misschien snap ik het niet of ben ik onduidelijk geweest.
Mijn enige vraag is of ik zowel de kpnlijn voor adsl (kan nergens op internet vinden hoe) als Online adsl moet opzeggen?

ps: ik heb geen telefonie via Online, maar via KPN.
Jij hebt geen "KPN-lijn voor ADSL".
Je hebt een KPN-aansluiting, en daar betaal je KPN voor - daar bel je mee. Daarnaast heb je een ADSL-abonnement van Online. Zij hebben weinig met jouw KPN-aansluiting te maken.

Als je telefonie van KPN wilt houden, zeg je alleen Online op (ADSL dus). Als je ook van je telefonie afwil, zeg je ook KPN op.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Laatst online: 06-07 09:23
Ik vermoed dat lid supernovum iets bedoelt wat al heel oud is/was.

Vroeger kreeg je een gescheiden rekening van KPN en een van de provider voor je ADSL verbinding.
Je moest KPN betalen voor je verbinding en de provider apart betalen voor de internetdienst.
Hij geeft ook al aan dat hij al heel lang bij Wanadoo/Online zit.
Misschien heeft hij nog zo een oude abonnementsvorm? Ik dacht die niet meer bestonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Arosf schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:18:
Zo, ik was al druk doende met een brief schrijven naar aanleiding van mijn vorige verhaal, word ik net gebeld door Online dat er een fout is gemaakt en dat er daardoor gewone modems zijn verstuurd i.p.v. draadloze modems. Mijn draadloze modem wordt dus nu alsnog verstuurd!

Dat is goed om te horen, hopelijk doen ze het bij mij in een keer goed.
Kan echt niet met een draad netwerk werken hier in huis.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Arosf schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:18:

Ik ben blij om te lezen dat het klaarblijkelijk een logistieke vergissing was! Wel vreemd dat je dan in eerste instantie te horen krijgt op = op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--Niels-- schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:26:
[...]

Gadgets werken hier gewoon. Daarnaast zijn het volgens mij gewoon een soort rss feeds die in het geval van bijv. buienradar periodiek een plaatje ophaalt en bij de beursberichten de laatste koersen. Het gaat in ieder geval net zoals je gewone internet via poort 80. Dus je hebt of een locale firewall draaien die sidebar.exe blokkeert of er is iets anders mis met je gadgets. Ik ben er eigenlijk wel 100% zeker van dat het niet aan je Livebox kan liggen.
Ben er inmiddels uit. Heb even een oude backup teruggezet en toen bleken ze wel te werken. Blijkt dat ik daarna de nieuwe Nvidia-drivers heb geïnstalleerd. Sindsdien was het exit. Heb nu een roll-back gedaan en ze werken weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
Hageneis schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:44:
[...]

Ik ben blij om te lezen dat het klaarblijkelijk een logistieke vergissing was! Wel vreemd dat je dan in eerste instantie te horen krijgt op = op.
De persoon die ik aan de telefoon kreeg toen ik erachter kwam dat ik een gewoon modem had gekregen wist klaarblijkelijk niet wat hij met de situatie aan moest. Hij heeft mij toen verzocht een brief te schrijven omdat ie niks voor me kon doen.

Ik ben blij dat ze een paar dagen daarna contact met mij hebben opgenomen en hebben uitgelegd dat het een fout was. Zeer vriendelijke dame ook aan de telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:46

GVR

Doordat we gaan samenwonen hebben we dadelijk een online-modem 'over'. Ik heb nu de livebox aangesloten met daarachter een linksys router. Ik kan de Speedtouch aansluiten in plaats van de livebox. Weet iemand of er voordelen zijn om dit te doen? Wellicht is de speedtouch wat sneller als de oudere livebox? Qua functionaliteiten maakt het me niets uit, omdat ik alle instellingen toch op de linksys doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2023
Beste Allemaal,

Sinds afgelopen weekend krijg ik geen verbinding meer met het internet via mijn Orange livebox, dit nadat het anderhalf jaar perfect gewerkt heeft.

Probleem: Ik kan mijn livebox gewoon bereiken via 192.168.1.1 echter zie ik hier dat de livebox niet verbonden is, ook bij Internetverbinding staat dat deze niet geactiveerd is. Op de livebox zelf knippert het @ (adsl) lampje langzaam (1x per seconde) en dus niet snel (wat de 1e 15 seconden na een herstart wel het geval is zon 2-3x per seconde), hij knippert inmiddels al 3 dagen langzaam.

Op internet heb ik gelezen dat als dit lampje langzaam knippert dat er dan wel verbinding zou zijn met de centrale maar niet met de Online Servers. De afgelopen dagen heb ik al meerdere malen (in totaal 2+ uur met mobiel mogen bellen) contact gehad met de helpdesk en uiteindelijk is er, na dreiging met opzeggen contract, een melding aangemaakt voor het technisch team. Ik hoop dat zij iets kunnen achterhalen maar ik wil zelf in de tussentijd ook het eea proberen.

Wat heb ik allemaal gedaan?

- 10+ keer Reset: soft, hard, max (app uitschakelen na 30 sec inschakelen met resetknop ingedrukt totdat 3 lampjes branden en dan resetknop los.

- Kabel verkort vanaf ISRA punt. Het heeft 1.5 jaar gewerkt met een kabel van 6+ meter maar voor dit incident heb ik de livebox aangesloten op een kabel van van ong 10 cm vanaf mn ISRA

- De kabel aangesloten op de Wit/oranje draadjes ipv rood/blauw, en elke andere combinatie. Hierna bleef het @ lampje alleen maar snel knipperen.

- Vanuit de helpdesk zou er al een poortreset vanuit Online kant gedaan zijn

Ow en als laatste, het probleem is ontstaan nadat ik afgelopen weekend vanuit het livebox menu de livebox heb herstart. Dit omdat ik problemen had om in te loggen op het bedrijfsnetwerk. Ik kan me niet meer herinneren wanneer de laatste hertstart voor afgelopen weekend is geweest (4+ maanden)

Zelf heb ik gedacht aan een firmware upgrade die mis is gegaan maar dit zou verholpen moeten worden door zon max reset.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen? het aansluiten van een andere livebox is waarschijnlijk niet mogelijk omdat iedereen die ik ken Ziggo heeft :S

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Je zou es kunnen kijken of je Livebox wel op ADSL Extra/Family staat. Of je moet nog zo'n oud go/lite/basic/plus abbo hebben, dan daarop zetten in LB pagina met gebruikersnaam en wachtwoord. Komt niet veel meer voor maar die abbo's zijn er meer dan mensen hier denken (en dat is idd dat verhaal met KPN als provider). Anders lijkt je IP foetsie bij Online, of erger, lijnkaping. Volgende keer als je met helpdesk belt, zorg ervoor dat je LB op rood+blauw zit, kijk of ie intraint (lampje knippert dan langzaam) en vraag bij helpdesk of ze em daar ook zien intrainen. Zo nee, dan zit je op lijn van andere provider en is ie gekaapt. Anders is het toch echt een TD kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben een Online ADSL Extra + Telefonie Totaal via een Wanadoo Livebox.

Ik zit ongeveer 1150 m van de centrale.
Via de vaste verbinding haal ik volgens speedtest.nl netjes een download snelheid van 14,7 MB/s

Met de Wireless G verbinding haal ik echter niet meer dan 6,5 MB/s aan download snelheid.
Ik heb de download snelheid getest met een vaste PC met wireless G PCI card, laptop met Wireless G en mijn PS3 via de Wireless verbinding (allen minimaal 54 Mbps connectie). Verder heb ik verschillende afstanden tussen modem en ontvanger geprobeerd zonder dat er obstakels tussen zitten. Alleen ontvangen ze met dezelfde download snelheid van 6,5 MB/s.

Waar kan het probleem zitten en waar moet ik naar kijken om via wireless verbinding ook minimaal 12 MB/s te behalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
GVR schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:54:
Doordat we gaan samenwonen hebben we dadelijk een online-modem 'over'. Ik heb nu de livebox aangesloten met daarachter een linksys router. Ik kan de Speedtouch aansluiten in plaats van de livebox. Weet iemand of er voordelen zijn om dit te doen? Wellicht is de speedtouch wat sneller als de oudere livebox? Qua functionaliteiten maakt het me niets uit, omdat ik alle instellingen toch op de linksys doe.
Als je geen gebruik maakt van telefonie via online dan kun je gek genoeg beter je livebox gebruiken die traint tot wel 1 mbit sneller in. Ligt ook aan de afstand van de centrale. Livebox is gevoeliger dus sneller en beter bij een korte afstand tot de centrale. Speedtouch is minder gevoelig en traint trager in maar is wel beter ook bij een langere afstand tot de centrale.Als je veel torrents gebruikt kun je ook beter de speedtouch gebruiken voor de rest zeg ik livebox. De afstand tot de centrale kun je zelf inschatten via de online site.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:46

GVR

De hoogste belasting zal het downloaden van nieuwsgroepen zijn. Ik ga ze denk ik allebei aansluiten en dan kijken wat de snelheden zijn, beste manier om het goed te testen toch ;)

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Is het mogelijk om de livebox als modem/router voor een andere provider te gebruiken, ik heb al gezocht maar kon hier niks over vinden?

http://specs.tweak.to/15535

• Juancho
  • Nu online
Ik zat bij Orange wat dus is overgegaan in Online. Een maand geleden ben ik verhuist dus heb een geheel nieuw abonnement aangevraagd, alleen ADSL.

Ik kreeg netjes bevestiging en datum van aansluiting. Ook ruim van te voren het installatiepakket. Omdat ik in de periode van bestellen en ontvangen toch graag een draadloze modem wilde had ik dit doorgegeven. Echter bleek dit te laat doorgevoerd te kunnen worden waardoor ik een normale modem ontving.

Even contact gehad, en vanwege het feit dat ik regelmatig thuis werk en internet nodig heb mocht ik de normale modem houden en werd de draadloze modem opgestuurd. Ook hoefde ik later de normale modem niet retour te sturen en mocht ik deze gratis als back-up gebruiken.

Kortom ik ben gewoon erg tevreden over zowel het product als de support van Online. Verbinding is stabiel en ik haal ook gerust 1.5mb. Geen problemen dus en dat is na een eerdere dramatische ervaring met Het Net wel eens fijn bij een verhuizing.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• cornfed99111
tjtristan schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:33:
Is het mogelijk om de livebox als modem/router voor een andere provider te gebruiken, ik heb al gezocht maar kon hier niks over vinden?
Nee, ze hebben een speciale firmware. Daar kan je niets instellen om van provider te veranderen.

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Juancho schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:55:

Kortom ik ben gewoon erg tevreden over zowel het product als de support van Online. Verbinding is stabiel en ik haal ook gerust 1.5mb. Geen problemen dus en dat is na een eerdere dramatische ervaring met Het Net wel eens fijn bij een verhuizing.
1,5mb dus je haal 12Mbit? zit je zover van de centrale af dat je maar 12Mbit haald?
Ik zit zelf minder dan 100meter van de centrale af, dus ik hoop als ik straks mijn vebinding krijg zeker 18 ~ 20 (2,25 ~2,5mb/s) Mbit te halen.

Voor de rest zeer nette service :)
Ik stap ook over van HetNet naar online

[ Voor 6% gewijzigd door TrekDr0p op 30-09-2009 14:43 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
cornfed99111 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:33:
[...]

Nee, ze hebben een speciale firmware. Daar kan je niets instellen om van provider te veranderen.
Is er geen andere firmware voor beschikbaar dan? (custom evt.)

http://specs.tweak.to/15535

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 23:30
Heeft er verder iemand last van een storing van Online? Ik zit al sinds 11 uur zonder internet en op de site van online wordt geen storing weergegeven (wat ze eigenlijk nooit doen, is niet de eerste x dat hier storing is).

edit

erg toevallig, inmiddels weer internet.

[ Voor 11% gewijzigd door nickb90 op 30-09-2009 15:51 ]

• cornfed99111
tjtristan schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:28:
[...]
Is er geen andere firmware voor beschikbaar dan? (custom evt.)
Nee. Er kan alleen met hun eigen (Online) firmware geflashed worden. Helaas.
Zou anders ook een waardeloze provider lock zijn als dat wel zomaar kon.

Er is maar één 'loophole'. Via JTAG direct de chip flashen. Maar dat is meer voor hobbyisten.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:25
Weet iemand hoe je de aiccu ipv6 tunnel aan de praat krijgt met de huidige fw van de livebox?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickb90 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:34:
Heeft er verder iemand last van een storing van Online? Ik zit al sinds 11 uur zonder internet en op de site van online wordt geen storing weergegeven (wat ze eigenlijk nooit doen, is niet de eerste x dat hier storing is).

edit

erg toevallig, inmiddels weer internet.
Mijn Livebox is er ook mee opgehouden, hij reset gemiddeld om de 5 minuten dus is waarschijnlijk kapot, da's dan de 3e kapotte Livebox in 2 maanden. 8)7
De problemen zijn begonnen sinds ik telefoon via Online heb, daarvoor heb ik 2 jaar lang geen probleem met de Livebox gehad. Upload is ook lager met het telefoon abonnement (0,76 Mb/s tegen 0.86 Mb/s), hadden ze er wel ff bij kunnen zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 05:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 05:03:
[...]

Mijn Livebox is er ook mee opgehouden, hij reset gemiddeld om de 5 minuten dus is waarschijnlijk kapot, da's dan de 3e kapotte Livebox in 2 maanden. 8)7
De problemen zijn begonnen sinds ik telefoon via Online heb, daarvoor heb ik 2 jaar lang geen probleem met de Livebox gehad. Upload is ook lager met het telefoon abonnement (0,76 Mb/s tegen 0.86 Mb/s), hadden ze er wel ff bij kunnen zeggen.
Telefonie heeft geen invloed op de stabiliteit van de LB. Als je lijn instabiel is kan het wel zo zijn dat telefonie niet goed werkt. Als jij al 3 LB's hebt gehad en ze blijven kapot gaan dan zul je het in je aansluiting moeten zoeken. Bijvoorbeeld lekstroom vanaf een PC nar de LB toe of wellicht een mankement in de stroomtoevoer. Als je op de LB pagina (informatie -> adsl verbinding) ver onder de 1024 KBs zit dan is er zowiezo iets mis. Adapter misschien niet vervangen? Roest in je ISRA of een te lange kabel? Los van je afstand tot de wijkcentrale moet je in 99% van de gevallen altijd je max upload kunnen halen (1024 KBps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
TrekDr0p schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:37:
[...]
1,5mb dus je haal 12Mbit? zit je zover van de centrale af dat je maar 12Mbit haald?
Ik zit zelf minder dan 100meter van de centrale af, dus ik hoop als ik straks mijn vebinding krijg zeker 18 ~ 20 (2,25 ~2,5mb/s) Mbit te halen.
Mijn vorige woning stond midden in het centrum van Zwolle dus ik neem aan dat de afstand naar een centrale niet zo ver is. En toen had ik precies dezelfde snelheid als nu.

Nu ben ik verhuis, ongeveer 1 kilometer verder. Is nog op minuten fietsen van het centrum dus volgens mij vast de afstand wel mee. De snelheid is zoals gezegd precies hetzelfde, namelijk 1,4/1,5.

Hoe het kan dat jij wel boven de 2 haalt? Echt geen idee, maar zo'n grote downloader ben ik nou ook weer niet dus ik vind het wel prima zo.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 00:18:
[...]

Jij hebt geen "KPN-lijn voor ADSL".
Je hebt een KPN-aansluiting, en daar betaal je KPN voor - daar bel je mee. Daarnaast heb je een ADSL-abonnement van Online. Zij hebben weinig met jouw KPN-aansluiting te maken.

Als je telefonie van KPN wilt houden, zeg je alleen Online op (ADSL dus). Als je ook van je telefonie afwil, zeg je ook KPN op.
Ziggo zegt je KPN lijn op als je nummerbehoud hebt, daar hoef je dan zelf niets voor te doen.
Ik ben inmiddels ook over vanwege al de problematiek rond de telefonische bereikbaarheid en de spook oproepen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 22:16 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.