Beste Allemaal,
Sinds afgelopen weekend krijg ik geen verbinding meer met het internet via mijn Orange livebox, dit nadat het anderhalf jaar perfect gewerkt heeft.
Probleem: Ik kan mijn livebox gewoon bereiken via 192.168.1.1 echter zie ik hier dat de livebox niet verbonden is, ook bij Internetverbinding staat dat deze niet geactiveerd is. Op de livebox zelf knippert het @ (adsl) lampje langzaam (1x per seconde) en dus niet snel (wat de 1e 15 seconden na een herstart wel het geval is zon 2-3x per seconde), hij knippert inmiddels al 3 dagen langzaam.
Op internet heb ik gelezen dat als dit lampje langzaam knippert dat er dan wel verbinding zou zijn met de centrale maar niet met de Online Servers. De afgelopen dagen heb ik al meerdere malen (in totaal 2+ uur met mobiel mogen bellen) contact gehad met de helpdesk en uiteindelijk is er, na dreiging met opzeggen contract, een melding aangemaakt voor het technisch team. Ik hoop dat zij iets kunnen achterhalen maar ik wil zelf in de tussentijd ook het eea proberen.
Wat heb ik allemaal gedaan?
- 10+ keer Reset: soft, hard, max (app uitschakelen na 30 sec inschakelen met resetknop ingedrukt totdat 3 lampjes branden en dan resetknop los.
- Kabel verkort vanaf ISRA punt. Het heeft 1.5 jaar gewerkt met een kabel van 6+ meter maar voor dit incident heb ik de livebox aangesloten op een kabel van van ong 10 cm vanaf mn ISRA
- De kabel aangesloten op de Wit/oranje draadjes ipv rood/blauw, en elke andere combinatie. Hierna bleef het @ lampje alleen maar snel knipperen.
- Vanuit de helpdesk zou er al een poortreset vanuit Online kant gedaan zijn
Ow en als laatste, het probleem is ontstaan nadat ik afgelopen weekend vanuit het livebox menu de livebox heb herstart. Dit omdat ik problemen had om in te loggen op het bedrijfsnetwerk. Ik kan me niet meer herinneren wanneer de laatste hertstart voor afgelopen weekend is geweest (4+ maanden)
Zelf heb ik gedacht aan een firmware upgrade die mis is gegaan maar dit zou verholpen moeten worden door zon max reset.
Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen? het aansluiten van een andere livebox is waarschijnlijk niet mogelijk omdat iedereen die ik ken Ziggo heeft
Alvast bedankt !