[Online.nl] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 69.619 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:37

The Executer

Lekker belangrijk!

Is er inmiddels al meer duidelijk over de "spooktelefoontjes"?

Wij hebben hier nog steeds problemen, alhoewel het wel verminderd is. Eerst was het elke nacht, nu zitten we op ongeveer 3 nachten per week dat 's nachts de telefoon over gaat... Toch blijft het behoorlijk vervelend omdat je telkens wakker schrikt omdat je vermoedt dat er iets is.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-05 16:05
Ik zit al jaren bij Online, van toen het nog Wanadoo was. In 2005 overgestapt op ADSL Family (wat ondertussen ADSL Extra heet). Eigen modem (SpeedTouch 546) gekocht aangezien ik niet al te blije ervaringen heb vernomen over de livebox.

Geen spijt van gehad.. Weinig problemen, modem draait weken/maanden stabiel op ~ 16Mbit intrainwaarde zonder ook maar een probleem. Tot afgelopen maandag.

Maandagochtend wat downloads aangezet en een uurtje later stond de éérste nog steeds in de lijst. Hmm not good. Telnet naar het modem geeft aan dat hij ingetraind is op ... 0.6 mbit. De SNR waardes waren ook sky-high.

Modem reboot... 0.6.. Over de dag verspreid even een paar keer gereboot maar hij blijft op 0.6. Geweldig.Dus ik bellen naar Online, welke begin over mijn IS/RA punt. Hoe ziet dat er uit? Ja zo-en-zo.. Ja daar ligt het aan, sluit het modem eens direct aan ...

ADSL1 modem (ST510) aangesloten. Goed, dit is natuurlijk ADSL1, maar ik haalde wel 6,7Mbit want 0.6 is echt niet werkbaar.

Dinsdag ST546 direct aangesloten aan splitter. 0.6
Modem direct aan IS/RA: 0.6

Ander modem (even een nieuwe ST546 op de kop getikt).. beide rond 2.5 mbit.

Sowieso vind ik het al vreemd dat modems onderling andere snelheden aangeven (goed, het andere modem had nieuwere firmware maar exact dezelfde settings).

Dus ik wéér bellen. Verhaal gedaan en daar wat IT/ADSL termen laten vallen. "Meneer zit u achter uw computer?" .. "Ja..." "XP of Vista?" "Vista...." (zucht, welke kant gaan we op?) "Kunt u even op de startknop drukken" ... "ja..." "en dan intypen.. Corn...." "Meneer, ik zit in de IT dus dat hoeft u me niet uit te leggen ;)".

Gepingt naar hun DNS server (de .5.5). Average 39ms gehaald.

De helpdeskmedewerker ging het doorzetten naar de technische dienst. "Hoe lang gaat dit dan duren?" "Ja, een paar werkdagen". Hallo?! 06-nummer gegeven - vroeg de medewerker om - in de hoop ook gebeld te worden over de stand van zaken.

Woensdag... maar even het modem aangesloten wat 2.6 haalde aangezien ik het ADSL1 modem wel aan kon sluiten maar als de TD ging kijken... enfin...

Hele dag bleef het steady op 2.6 hangen. Om 15:35 knalde de lijn eruit en kwam hij terug als 7.9mbit. Hmm, dat gaat de goede kant uit.

Dus ik thuisgekomen, en wat schept mijn verbazing: De modulatie geeft aan: G992.1, wat dus ADSL1 is. Nu hebben ze me dus gewoon op ADSL1 teruggezet 8)7

Modem zelf staat in ADSL2_multimode wat dus alle kanten op kan (en mag). "Ticket" (kan je niet echt een ticket noemen) van 1600 tekens max erin geschoten met de vraag of het op ADSL1 blijft hangen...

Tot op heden niets veranderd of vernomen. Gelukkig ben ik wel gestegen van 0.6 naar 7.9 maar dit is verre van wat ik al jarenlang heb gehaald. |:(

Kosten: Nieuw modem + 2x 15 minuten á 15 ct per minuut. Als ze dit niet snel rechttrekken is dit een mooi moment om over te stappen naar de kabel. :(

[/rant] Bericht is een beetje lang geworden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb een tijdje geleden ONLINE aangevraagd, met gratis wirelessmodem.
De levering van de spulling ging prima, mooi op tijd en het juiste modem.

De oplering van de lijn echter niet; in eerste instantie zou de lijn 29 sept opgeleverd worden, vervolgens een brief dat dit de 30e zou worden.
De 29e kreeg ik toch een mailtje dat de lijn opgeleverd was. Echter de modem kreeg geen verbinding, het DSL-lampje brandde niet. Ook de helpdesk constateerde een probleem in de verbinding. Mij werd verzocht de telefoon aansluiting uit elkaar te halen en de draden van boven en onder met elkaar te verwisselen. (telefoonstopcontact)

Aangezien de verwarring in de aansluitingsdatum heb ik hiermee gewacht tot de 30e. Ook toen werkte de lijn nog niet, het omwisselen van de draden maakte overigens niets uit. (blauw en rood zaten overigens al boven).

Nu moet er maandag een kpn-monteur komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Ik heb m'n internet verbinding weer gerepareerd, ik heb 't ISRA punt een paar keer kortgesloten en toen werkte alles weer zonder problemen. :) Weet niet wat de oorzaak was, mischien een slecht relaiscontactje of ergens anders een hoge overgangsweerstand of vocht/oxide, maakt me niks uit, IT'S ALIVE. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 17:48
DopdeDouwer schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:04:
Ik heb een tijdje geleden ONLINE aangevraagd, met gratis wirelessmodem.
De levering van de spulling ging prima, mooi op tijd en het juiste modem.

De oplering van de lijn echter niet; in eerste instantie zou de lijn 29 sept opgeleverd worden, vervolgens een brief dat dit de 30e zou worden.
De 29e kreeg ik toch een mailtje dat de lijn opgeleverd was. Echter de modem kreeg geen verbinding, het DSL-lampje brandde niet. Ook de helpdesk constateerde een probleem in de verbinding. Mij werd verzocht de telefoon aansluiting uit elkaar te halen en de draden van boven en onder met elkaar te verwisselen. (telefoonstopcontact)

Aangezien de verwarring in de aansluitingsdatum heb ik hiermee gewacht tot de 30e. Ook toen werkte de lijn nog niet, het omwisselen van de draden maakte overigens niets uit. (blauw en rood zaten overigens al boven).

Nu moet er maandag een kpn-monteur komen...
Zo gek is dat niet hoor om de draden te verwisselen, niet altijd wordt het adsl signaal op het 1e aderpaar blauw en rood geleverd. Soms wordt het ook op wit en oranje geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Mgear schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 06:22:
[...]

Zo gek is dat niet hoor om de draden te verwisselen, niet altijd wordt het adsl signaal op het 1e aderpaar blauw en rood geleverd. Soms wordt het ook op wit en oranje geleverd.
Klopt dat was ook de uitleg van ONLINE, ik twijfel daar overigens ook niet aan. Het werkte gewoon op beide paren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Gisteravond gebeld door een mevrouw van Online.

"We kunnen u een korting aanbieden, omdat u al zo lang klant bent.. U kunt 4 euro per maand minder betalen, dus 20 euro!"
Ja.. momenteel zijn we nou niet zo tevreden.. <uitleg>
"Oh, ik maak er een aantekening van. Maar ik neem aan dat u nu geen gebruik wilt maken van dit aanbod?"
Nou uhm.. als de problemen niet opgelost worden overwegen we naar een ander te gaan.
"Ik begrijp het, want anders zit u weer vast aan een nieuw jaarcontract".

Slimme actie van Online om langs die nieuwe telecomwet heen te werken... Die prijs van 4 euro klopt geeneens want ik geloof dat we 22 euro betalen. Details, maar wel een beetje jammer dat ze daar niet op letten.. Als het goed had gewerkt, hadden we het mogelijk toch niet eens aangenomen aangezien 50Mbit ook wel lonkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:56

Speedmaster

Make my day...

Zo, gisteren via de website het contact formulier ingevuld, ik heb nog een livebox uit het wanadoo tijdperk die ik al na 1 maand vervangen had voor mijn eigen modem, wil graag een retourbox om mijn LB in te leveren en van mijn maand huur af te komen.

Resultaat: vandaag een mail, gooi de LB maar weg, vanaf volgende maand geen huurkosten meer... 8)7 dat had ik eerder moeten weten, had ik die kastvulling een jaar geleden al gedumpt in de kliko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:14
Sypher schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:24:

"We kunnen u een korting aanbieden, omdat u al zo lang klant bent.. U kunt 4 euro per maand minder betalen, dus 20 euro!"
[...]
Wij ook pas zo'n alleraardigst figuur aan de lijn.
Iets met ik-kan-u-korting-aanbieden-want-u-heeft-een-oud-abo-en-u-betaalt-nu-35-euro-meneer..
Toen ik: nee-want-ik-ben-sinds-2-weken-klant-en-ik-betaal-20-euro-mevrouw..
[insert grote stilte hier] :O
Plotseling: Oh jaaaa, nu zie ik het ook, sorry dat ik u stoorde :')

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

The Executer schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:58:
Is er inmiddels al meer duidelijk over de "spooktelefoontjes"?

Wij hebben hier nog steeds problemen, alhoewel het wel verminderd is. Eerst was het elke nacht, nu zitten we op ongeveer 3 nachten per week dat 's nachts de telefoon over gaat... Toch blijft het behoorlijk vervelend omdat je telkens wakker schrikt omdat je vermoedt dat er iets is.
Had net de helpdesk gebelt en die vertelde er vandaag ~13:00 een update kwam om dat probleem op te lossen.

Ik belde Online omdat ik sinds gisteren een nieuwe livebox heb gekregen (nr 3 :X) en geen telefonie meer had sinds ik het pakket aangenomen heb (nog niet geinstalleerd). Na het installeren van modem nr 3 heb ik nog steeds geen telefonie.

Volgens de eeste lijns helpdesk medewerker zouden na 13:00 alles weer goed moeten gaan. We zullen zien :+

[Edit] Sinds 13:00 doet telefonie het weer :)

[ Voor 2% gewijzigd door Dre op 07-10-2009 18:29 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb een Online internet basis abo. Altijd tevreden mee geweest.

Nu werd er altijd iedere maand 16,49 afgeschreven. Nu is er in september 19,56 afgeschreven. In oktober is er 28,- afgeschreven.

Als ik klik op de factuur zie ik dat de lijnhuur nu wel wordt doorberekend.

Ik vind dit maar vreemd. Ik heb gekozen voor Online omdat ze "een blijvend lage prijs" zouden bieden, zeggen ze zelf in de reclame. Dit is toch op z'n minst misleidend adverteren lijkt mij.

Iemand hier ervaring mee?

PS. Ik heb direct contact opgenomen met de klantenservice via email. Ik wacht nog op antwoord.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 07-10-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 07:59

TweakBoy

---

Sypher schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:24:

Ja.. momenteel zijn we nou niet zo tevreden.. <uitleg>
"Oh, ik maak er een aantekening van. Maar ik neem aan dat u nu geen gebruik wilt maken van dit aanbod?"
Nou uhm.. als de problemen niet opgelost worden overwegen we naar een ander te gaan.
"Ik begrijp het, want anders zit u weer vast aan een nieuw jaarcontract".

Slimme actie van Online om langs die nieuwe telecomwet heen te werken... Die prijs van 4 euro klopt geeneens want ik geloof dat we 22 euro betalen. Details, maar wel een beetje jammer dat ze daar niet op letten.. Als het goed had gewerkt, hadden we het mogelijk toch niet eens aangenomen aangezien 50Mbit ook wel lonkt...
Ik ben hierover afgelopen jaar in Maart over gebeld. Helaas is deze prijsverlaging NOOIT doorgevoerd, ik blijf elke maand nog steeds die 24 euro betalen ipv 20 euro... dus die telefoontjes hebben gewoon geen werking, behalve dat ze mensen overhalen om nog een jaartje bij Online te blijven.

Zodra mijn contract af is gelopen ben ik direct weg :(

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
TweakBoy schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:16:
[...]

Ik ben hierover afgelopen jaar in Maart over gebeld. Helaas is deze prijsverlaging NOOIT doorgevoerd, ik blijf elke maand nog steeds die 24 euro betalen ipv 20 euro... dus die telefoontjes hebben gewoon geen werking, behalve dat ze mensen overhalen om nog een jaartje bij Online te blijven.

Zodra mijn contract af is gelopen ben ik direct weg :(
Wellicht dat je dan gewoon een mailtje kan sturen of kan bellen. Kan me niet voorstellen dat het dan niet opgepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 07:59

TweakBoy

---

Mgear schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:49:
[...]

Wellicht dat je dan gewoon een mailtje kan sturen of kan bellen. Kan me niet voorstellen dat het dan niet opgepakt wordt.
ik heb onderhand al zo'n 4-5x een telefoontje gepleegd... de telefoonkosten hiervan zijn hoger dan de 24 euro die ik per jaar kan besparen :(

de helpdesk is 15ct per minuut ik heb ruim een uur aan de telefoon gezeten bij elkaar. tel daar ook nog de kosten van mijn normale mobiele telefoon erbij (17ct p/m)
Per e-mail moet je echt lang wachten op een reactie, en vaak niet eens duidelijk.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zojuist een brief gekregen van Online waarin mij te kennen wordt gegeven dat mij de lijnhuur van KPN doorberekend zal worden nu ik de vaste lijn heb opgezegd. De enige reden dat ik ben overgestapt naar Online is omdat ze adverteerden met de opmerking dat het incl. lijnhuur was, ik heb destijds contact gehad met een helpdeskmedewerker die dit bevestigde en nu dus deze brief...Ik ben eens benieuwd hoe hard ze dit gaan spelen want één ding staat vast, die lijnhuur doorberekening ga ik nooit betalen, dan kap ik direct met Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305142

ik heb Online ook geleverd gekregen en alles volgens de installatieposter geinstalleerd. Alle lampjes branden goed. Ik heb de installatiecd ook uitgeprobeerd en deze probeert op een gegeven moment internetverbinding te maken, maar dit lukt niet vanwege een "technisch probleem". Ik heb talloze malen gebelt en er zou een monteur gestuurd worden. Dit verhaal duurt inmiddels 16 dagen!!

Het modem/router vraagt om User name en password
ik al geprobeert :
Administrator/
Online/Online
online/online
online/

iemand misschien een oplossing? want met die prutsers van de helpdesk kom ik er niet uit en monteur laat al 2 weken opzich wachten (met de kosten die ik nu maak had ik ook @home 50/5 verbinding kunnen hebben

harde reset van het modem/router heb ik ookal geprobeerd.
Ik woon vlakbij Norrod en Mediamarkt valt daar nog een goedkope vervanger te vinden, want ik heb geen flauw idee welke ik nodig heb

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 305142 op 08-10-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 19:53
@Tweakboy: Stuur eens een mail met duidelijk erin wat het verhaal is, ik verwacht dat er dan met terugwerkende kracht de 4 euro zal worden verrekend met de eerstkomende factuur en dat er vanaf dan geen 24 maar 20 euro in rekening zal worden gebracht,

@Magalodon: die brief lijkt me onjuist. Houdt even de factuur in de gaten nadat de nummeroverzetting is voltooid. De lijnhuur zal erop staan maar zal ook weer in mindering worden gebracht, per saldo betaal je er dan niets voor.

@Marcel: Het is uit je verhaal niet duidelijk of het om een username gaat om op het modem te komen of om de verbinding werkend te krijgen. In het 1e geval kan dat via contact met Online verholpen worden. Zal om een 706 modem gaan neem ik aan. In het 2e geval of een combinatie hiervan kan de technische dienst dit verhelpen als je ervanuit gaat dat het modem op de juiste draden is aangesloten. In het geval van een monteur dient er onderscheid gemaakt te worden tussen een installatiemonteur, dan valt of is het modem niet goed aan te sluiten door jezelf, of een monteur in verband met een probleem met de adsl verbinding. In dat geval moet je in ieder geval wel de aansluting zelf wel goed hebben zitten en beide draadcombinaties (rood blauw of oranje wit) geprobeerd hebben, zonder op beide ADSL signaal te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Bedankt voor je antwoord. Ik heb geen telefonie bij Online, enkel ADSL. Er is dus geen sprake van nummeroverzetting. In de tussentijd heb ik nog een keer op de site van Online gekeken:

Maandelijkse Lijnhuur (KPN aansluiting) Optioneel zonder extra kosten

http://www.online.nl/file...true&height=450&width=680

Ik was al bang dat deze informatie niet meer vindbaar zou zijn, want eerder op de dag vond ik nog info op hun website waar gerept werd over doorberekening van de lijnhuur, vreemd.

EDIT: het probleem lijkt opgelost, hieronder een e-mailrespons van Online.

Geachte heer, mevrouw xxx,
U heeft een brief gehad die automatisch is verstuurd. Op dit moment wordt lijnhuur niet meer in rekening gebracht. Waarom in uw geval deze brief wel de deur uit is gegaan is niet helemaal duidelijk. Mogelijk komt dit omdat wij nog onze systemen hier op aan het aanpassen zijn. U zult op de factuur in iedergeval deze kosten niet in rekening krijgen.
U zult dit zien staan als
€ 8,40 Lijnhuur (ex btw)
- € 8.40 korting op lijnhuur (ex btw)
Excuus voor het eventuele ongemak.
Met vriendelijke groeten,

[ Voor 35% gewijzigd door Megalodon_67 op 10-10-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Op 30 November loopt mijn contract ook af (ADSL Family + Telefonie Totaal 30 Euro) Op zich zou ik het best wel willen verlengen dus klantenservice maar eens gebeld voor een aanbieding....Het enige wat ze kunnen aanbieden is het contract met een jaar verlengen voor dezelfde prijs....mwah....niet echt een aanbieding als ik hoor en zie wat nieuwe klanten betalen voor hetzelfde abbo.
Ik vroeg hoe dat nu zat met de lijnhuur....die wordt dus blijvend doorberekend als je verder GEEN KPN abbo hebt. Dus mensen die naast hun Online abbo nog een KPN abbo hebben betalen geen lijnhuur en mensen zonder KPN abbo betalen wel de lijnhuur volgens de medewerker van Online.....(Ik heb geen KPN abbo dus het kon echt niet lager dan 30 Euro).
Nu had ik 2 weken geleden de knoop maar eens doorgehakt....toch maar naar Tele2. Nu zag ik het niet helemaal zitten om het via de website internettenpuntnl te doen (alhoewel ze daar nog een extra korting van 25 Euro boden als je via de website zou bestellen) omdat ik daar niet helemaal vertrouwen in had ivm nummer behoud e.d. Dus besloot ik maar om mij te laten bellen door Tele2 om zo de zaken "vlekkeloos" te laten verlopen (de Tele2 meneer die mij belde zei dat dit ook het beste was omdat er wel eens wat mis kon gaan met het overstappen van provider....duhhh). Het hele ritueel doorlopen, bandopname gemaakt en voila!, ik kon rustig op vakantie gaan want alles was geregeld :)
Kom ik gisteren weer thuis en wilde ik tussen de stapel post de Tele2 brief eruit halen om te checken of alles is goed gegaan.....zit die er niet tussen...even een belletje doen naar Tele2...euhh....oeps...er is waarschijnlijk iets mis gegaan meneer maar ik kan het nu gelijk voor u in orde maken meneer....dacht het even niet mevrouw! Kan nou niet zeggen dat ik nu heel veel vertrouwen heb om opnieuw een overstap te regelen naar Tele2.

Kan dus weer van vooraf beginnen....heb nog 19 dagen de tijd om op te zeggen

Het moraal van dit verhaal....euhh...geen i.d maar het lucht wel op :+

Dus mochten er nog mensen zijn die minder dan 30 Euro voor ADSL Family+ Telefonie Totaal betalen (en verder ook geen KPN abbo hebben) , dan hoor ik dat graag. Zo niet dan weet ik dat het echt de bodem prijs is. Ik vind het trouwens wel heel erg jammer van Online dat ze nadat je je contract hebt uitgediend (en nu dus maandelijks kan opzeggen) je abonnement kosten gelijk verhogen naar 39 Euro :( . Voor 30 Euro per maand en maandelijks opzegbaar was ik echt wel gebleven.

Nog 1 ander dingetje....ik kan niet echt zeggen dat ik erop vooruit ben gegaan na de laatste firmware update van de Livebox (was ook een reden om over te stappen). Wireless valt wel eens uit en soms laden de pagina's ook erg traag (haperingen). Het modem traint nog steeds in op 18400 Kbps maar de download snelheid van nieuwsgroepen is terug gelopen van 1.85 MB naar 1.5 MB p/sec.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

KL643 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:23:
Ik vroeg hoe dat nu zat met de lijnhuur....die wordt dus blijvend doorberekend als je verder GEEN KPN abbo hebt.
Ik heb net verlengd en betaal geen lijnhuur. Prijs voor 4MB is 18 eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Philflow schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:17
Ik heb net verlengd en betaal geen lijnhuur. Prijs voor 4MB is 18 eur.
En verder geen KPN abbo? En 18 Euro voor 4MB (inclusief bellen?) vind ik best wel veel geld voor die snelheid. Ik heb net nog even een rondje gerend en mijn gedachten nog eens laten gaan...Als ik nu al 30 Euro betaal voor mijn pakket dan vind ik het GEEN aanbieding van Online om het met een jaar te verlengen tegen dezelfde prijs. Hetzelfde pakket wordt aangeboden tegen dezelfde lage VASTE prijs voor alle nieuwe klanten. Sterker nog...je wordt gestraft als klant blijft (het contract gewoon door laten lopen...) met een kleine 10 Euro. Persoonlijk vind ik dit geen goede houding van Online naar haar vaste klanten. Nu is het natuurlijk wel zo dat dit niet alleen gebeurd bij Online maar bij bijna alle internet/telecom providers.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 14:54

TrekDr0p

QR niet scannen

Misschien je internet verbinding opzeggen? en weer opnieuw aanvragen voor de nieuwe goedkopere prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Vraag mij af of dit wel kan en mocht het al mogelijk zijn dan kom ik waarschijnlijk (tijdelijk) zonder internet te zitten en dat is nou ook weer niet de bedoeling.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

KL643 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:39:
[...]
En verder geen KPN abbo? En 18 Euro voor 4MB (inclusief bellen?) vind ik best wel veel geld voor die snelheid.
Zonder bellen, geen KPN abbo.

Als jij ergens weet waar ik voor minder dan 18 eur 4MB kan krijgen hoor ik het graag (zonder KPN en/of UPC abo). Volgens www.internetten.nl is dit de laagste vaste prijs. Ik kon ook 20 euro betalen voor 20MB maar ik heb niets aan extra snelheid.
KL643 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:39:
[...]
Hetzelfde pakket wordt aangeboden tegen dezelfde lage VASTE prijs voor alle nieuwe klanten. Sterker nog...je wordt gestraft als klant blijft (het contract gewoon door laten lopen...) met een kleine 10 Euro. Persoonlijk vind ik dit geen goede houding van Online naar haar vaste klanten. Nu is het natuurlijk wel zo dat dit niet alleen gebeurd bij Online maar bij bijna alle internet/telecom providers.
Ofwel je hebt de verkeerde medewerker gesproken ofwel je hebt het niet hard genoeg gespeeld. Voor 20 euro per maand kon ik met 20 MB een jaar verlengen, zonder extra kosten. Ik had wel gedreigd met overstappen naar Telfort.

[ Voor 51% gewijzigd door Philflow op 10-10-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Philflow schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:41

Als jij ergens weet waar ik voor minder dan 18 eur 4MB kan krijgen hoor ik het graag (zonder KPN en/of UPC abo). Volgens www.internetten.nl is dit de laagste vaste prijs. Ik kon ook 20 euro betalen voor 20MB maar ik heb niets aan extra snelheid.
Volgens mij is Tele2 4MB 14,95 P/maand
Ofwel je hebt de verkeerde medewerker gesproken ofwel je hebt het niet hard genoeg gespeeld. Voor 20 euro per maand kon ik met 20 MB een jaar verlengen, zonder extra kosten. Ik had wel gedreigd met overstappen naar Telfort.
Volgens mij is dat dan zonder telefonie totaal....(met telefonie 25 Euro+totaal is 30 Euro) Ik heb het zeker wel hard gespeeld...Ik heb gelijk gezegd dat overstappen voor mij geen probleem is. De Online medewerker gaf nog aan (hoe attent van hem) dat overstappen nog wel eens problemen konden geven.....duhhh. Uiteindelijk kreeg ik nog een aanbod dat ik de eerste 3 maanden voor 25 euro kon krijgen en daarna weer 30 Euro moest gaan betalen.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

KL643 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:16:
[...]
Volgens mij is Tele2 4MB 14,95 P/maand
Ik vind er niets over terug op tele2.nl of internetten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-04 16:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-04 18:09

Matis

Rubber Rocket

Klaaz Vaak schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:48:
Je kijkt niet goed, dit is ex. lijnhuur.
Klopt, daar komt meestal nog tussen de 10 en 20 euro per maand bij :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Klaaz Vaak schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:48

Je kijkt niet goed, dit is ex. lijnhuur.
Zie het net 8)7 komt nog 5 Euro per maand bij...

[ Voor 3% gewijzigd door KL643 op 10-10-2009 16:04 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Vorige jaar nam ik ADSL van online. Behalve dat slechte router/modem ben ik vrij tevreden. Telefonie is vrij onstabiel, maar ik haal 18mbit down en 800kbit up.

Tot vorige maand betaalde ik 20 euro per maand voor 20mbit ADSL + telefonie en lijnhuur.
Nu dat de jaar voorbij is, vraagt Online 30 euro voor ADSL + telefonie en 10 euro voor lijnhuur. Dus 40 euro per maand!!!

Voor mij een reden om weg te gaan!! Helaas geld de huidige actie niet voor bestaande klanten!!

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Toenet ging de telefoon en was er niemand aan de andere kant van de lijn :/
Is het probleem nog steeds niet opgelost van het random bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50
Dat hangt van je firmware af. Online heeft afgelopen week een nieuwere firmware uitgebracht.
Maar je moet de helpdesk geloof ik bellen zodat je die krijgt. De nieuwe versie is 2601EA. Zie ook http://online.gebruikers....thread.php?thread_id=3535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04 19:13
Anoniem: 305142 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:15:
ik heb Online ook geleverd gekregen en alles volgens de installatieposter geinstalleerd. Alle lampjes branden goed. Ik heb de installatiecd ook uitgeprobeerd en deze probeert op een gegeven moment internetverbinding te maken, maar dit lukt niet vanwege een "technisch probleem". Ik heb talloze malen gebelt en er zou een monteur gestuurd worden. Dit verhaal duurt inmiddels 16 dagen!!
probeer vanaf de installatie CD het hulpprogramma te installeren, via dat programma klikken op hulpprogramma's, en dan op menu modem klikken (o.i.d.)
zit momenteel op het werk waar ik geen inzicht heb in die spullen.

Echter heb ik precies hetzelfde probleem, ben alleen 1 week verder :)
Er is reeds een monteur van online langs gekomen die constateerde dat het probleem bij KPN lag. Die lost het deze week op :z

Echter heb ik wel de servicedesk gebelt, die vertelde dat ik de aderparen moest wissellen, en weer terugzetten. Vervolgens kwam KPN signaal voor niets meten (DSL brandde al), en vervolgens na KPN weer van aderpaar gewisselt 2 x.

Ben echt happy, gezien mijn telefoonaansluiting achter mijn boekenkast zit die volgeladen is :(

edit: toevoeging info

[ Voor 16% gewijzigd door Kalevandaal op 12-10-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251048

Als alles brand zoals het hoort, kijk dan eerst is naar het ip adres dat je hebt gekregen.
Ik bedoel als het DSL lampje brand dan krijg je vanaf de DSLAM een signaal binnen en is alles technisch in orde. Dan is het vaak een administratief probleem, dat wil zeggen dat je router nog niet geautoriseerd is om het WWW op te gaan. Ik weet alleen niet hoe online dit aanpakt.Ik denk dat dit gaat aan de hand van een FIA dienst nummer, dat is een nummer dat is gekoppeld aan jouw lijnprofiel, dit nummer moet voorkomen in de FIA router. Wanneer dit nummer niet voorkomt / die koppeling is er niet, dan kan je helaas heel weinig doen aan dit probleem. De HD zal dan gewoon een ticket voor de juiste afdeling moeten aanmaken.
Het kan ook zo zijn dat ze op basis van VP/VCI je toegang verlenen i.c.m. username / password. Je zal het in een van deze richtingen moeten zoeken, maar zelf kan je hier vrij weinig aan doen, zeker als alles al goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Betreft spooktelefoontjes:
Naar aanleiding van uw email over de spooktelefoontjes kunnen wij u melden dat er een nieuwe firmware versie is gekomen, die naar alle waarschijnlijkheid het "ghostcall" probleem zal gaan oplossen.
Als deze firmware update voor onze klanten beschikbaar zal komen, zal deze zo snel mogelijk naar alle klanten worden verstuurd.
Dit update proces zal allemaal automatisch verlopen.
Wij hopen deze update in de aankomende week te gaan verspreiden.

Met vriendelijke groeten,
En zoals gebruikelijk bij Online zijn er toch geen storingen op de storingspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 09:05
Dre schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:03:
Betreft spooktelefoontjes:

[...]

En zoals gebruikelijk bij Online zijn er toch geen storingen op de storingspagina
Dus je hoeft niet voor nieuwe firmware te bellen zoals Lizard zegt? Hopelijk rollen ze het snel uit en doet ipv6 het dan weer..

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147201

Heb op 8 september mijn abonnement opgezegd, ik was die spooktelefoontjes meer dan zat. Echt vriendelijk geholpen werd ik ook niet toen ik de helpdesk hierover belde. Mijn nummer weergave werkte ook niet meer en ook mijn snelheid is de laatste maanden van rond de 18 Mb gedaald naar net 10Mb. Bovendien werd in eerste aanleg de "schuld" bij mij neergelegd. Ik zou mijn kabels en aansluitingen eens na moeten kijken. Een standaard verhaal wat ze je in eerste instantie altijd meedelen. Na opzeggen kreeg ik een mail met einddatum van mijn abonnement. Even later een 2e mail met weer een andere datum en na enkele dagen via de post een brief met een 3e datum als eind termijn. Juist op de dag dat mijn abonnement beëindigd zou worden krijg ik wederom en mail met een nieuwe einddatum die een nu weer ineens maand later lag. Deze mail werd gevolgd door nog een mail met weer een andere datum. Na via de mail gevraagd te hebben wanneer de daadwerkelijke einddatum nu was bleek deze gesteld te zijn op 17 oktober iets meer dan een maand na mijn opzeg datum. Nu maar hopen dat ik er ook daadwerkelijk van af ben op de 17e.
Ben overgestapt naar Ziggo alles in 1, met 20 Mb internetsnelheid. Ondanks alle negatieve verhalen die je daar dan weer over hoort niets dan lof. Monteur aan huis, binnen 1 uur alles werkend en inderdaad een snelheid van meer dan 19 Mb, die volgend jaar verhoogd wordt naar 30Mb. Internet, telefonie en digitale tv voor 49,95. Voor tv afzonderlijk betaalde ik 16,25 dus voor de telefoon en internet nu 33,75 extra . Bij Online betaalde ik 33 euro exclusief de lijnhuur van de KPN. Kan ik er nu mooi Eredivisie Live bij nemen voor hetzelfde bedrag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 18:27

cue

Heb sinds vandaag mijn online verbinding actief. Na erg slechte ervaringen met Alice ben ik overgestapt naar Online. Dit aangezien Online bij mij (Utrecht, centrale UT-ZO) wel gebruik maakt van ADSL 2+ netwerk.

Bij Alice haalde ik met mijn draytek 2820N maximaal 5,5 mbit. Aangezien 20 mbit beloofd wordt vond ik dit toch echt veel te weinig.

Vervolgens Online gebeld en gevraagd welke snelheid bij mij mogelijk is. Er werd gezegd dat ik zeker tussen de 18 en 20 mbit zou moeten kunnen halen aangezien ik maar 380 meter van de centrale af zit.

Helaas blijkt de werkelijkheid toch wat anders...

Ik haal op dit moment max. 11 mbit.

ADSL gegevens Draytek modem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 --------------------------- ATU-R Info (hw: annex A, f/w: annex A) -----------
   Running Mode            : ADSL2+(G.992.5)       State         : SHOWTIME
   DS Actual Rate          : 13220000 bps   US Actual Rate       :   671000 bps
   DS Attainable Rate      : 13048000 bps   US Attainable Rate   :   676000 bps
   DS Path Mode            :  Interleave    US Path Mode         :  Interleave
   DS Interleave Depth     :       64       US Interleave Depth  :        8
   NE Current Attenuation  :       24 dB    Cur SNR Margin       :        9  dB
   DS actual PSD           :    20. 2 dB    US actual PSD        :    12. 6   dB
   ADSL Firmware Version   : 211011_A
  -------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
   Far Current Attenuation :       28 dB    Far SNR Margin       :       10  dB
   CO ITU Version[0]       : 00004946       CO ITU Version[1]    : 0000544e
   DSLAM CHIPSET VENDOR    : < IFTN >

Blijkbaar traint mijn modem in op 13 mbit. Ik weet niet zo goed wat voor informatie ik uit bovenstaande log nog meer kan halen.

Is er hier iemand die me kan vertellen of Online dit kan verhogen of dat dit een simpel gegeven is?

Heeft het zin om Online hier over te bellen?

[ Voor 35% gewijzigd door cue op 13-10-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50
Je upstream is maar 671 KBit. Dit moet normaal rond de 1020-1024 KBit zijn.
Vaak duidt dit een probleem met de bekabeling aan.
Of is er misschien een FW update voor de Draytek?
Kan je eventueel tijdelijk een ander modem proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:55
Ja ziet er naar uit dat je maar de helft van de verbinding binnen krijgt of iets dergelijks.. je hebt toch niet nog een splitter of iets er voor neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Lizard schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:05:
Je upstream is maar 671 KBit. Dit moet normaal rond de 1020-1024 KBit zijn.
Vaak duidt dit een probleem met de bekabeling aan.
Of is er misschien een FW update voor de Draytek?
Kan je eventueel tijdelijk een ander modem proberen?
Nieuwste firmware zit er op. Bekabeling lijkt me ook sterk. Alle bekabeling is 1 jaar geleden vervangen. Zit verder met modem dicht bij het Isra punt.
Minaaj schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:07:
Ja ziet er naar uit dat je maar de helft van de verbinding binnen krijgt of iets dergelijks.. je hebt toch niet nog een splitter of iets er voor neem ik aan?
Nope... kabel gaat rechtstreeks van Isra punt richting modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 28-04 20:28
cue schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:40:
[...]

Nieuwste firmware zit er op. Bekabeling lijkt me ook sterk. Alle bekabeling is 1 jaar geleden vervangen. Zit verder met modem dicht bij het Isra punt.

[...]

Nope... kabel gaat rechtstreeks van Isra punt richting modem.
't Zit in de bekabeling binnen of buitenshuis. Check het binnen even helemaal en als je ISRA in de muur zit maak die ven open (2 schroefjes in de afdek platen). Soms zit er een - nu loze afsplitsing - bij gezet die los moet. Soms maakt het niet lekker contact omdat de stekker contact punten (raar woord) aangeslagen/zwart zijn.

Je demping geeft - naast de te lage upstream - aan dat er iets niet in orde is met de lijn. De NE Current attenuation en FA Current attenuation horen in verhouding 2:1 te staan. Het zijn respectievelijk de downstream en upstream attenuation (demping).

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 14-10-2009 00:54 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

bjck schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:53:
[...]

't Zit in de bekabeling binnen of buitenshuis. Check het binnen even helemaal en als je ISRA in de muur zit maak die ven open (2 schroefjes in de afdek platen). Soms zit er een - nu loze afsplitsing - bij gezet die los moet. Soms maakt het niet lekker contact omdat de stekker contact punten (raar woord) aangeslagen/zwart zijn.

Je demping geeft - naast de te lage upstream - aan dat er iets niet in orde is met de lijn. De NE Current attenuation en FA Current attenuation horen in verhouding 2:1 te staan. Het zijn respectievelijk de downstream en upstream attenuation (demping).
Heb inmiddels klein testje binnenshuis gedaan met de originele (speedtouch) modem.

Als ik deze direct aansluit op het ISRA punt krijg ik hier ook niet meer uitgeperst dan 11 mbit.

Dit zijn de gegevens uit de speedtouch modem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
DSL-verbinding  

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:01:06

Modulatie:  G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:  639 / 13.544

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]:   1,39 / 9,51

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 28,5 / 20,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:    10,0 / 10,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern):    TMMB / IFTN

Frameverlies (lokaal/extern):   0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern):    0 / 0

Verbindingsverlies (extern):    0

Foutseconden (lokaal/extern):   0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen):   15 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen):   64 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen):   27 / 0

Krijg zelf het idee dat het in ieder geval niet aan de modem of aan de bekabeling binnen in huis ligt.

Dit aangezien ik niet nog dichter bij het ISRA punt kan gaan zitten. Heb zelf het ISRA punt ook gecontroleerd en dit ziet er normaal uit.

Als het aan de bekabeling buitenshuis ligt, is het mogelijk om dit te laten doormeten door KPN of Online? Als dit niet goed is komen ze dan een stuk vervangen?

Iemand een idee wat de mogelijkheden zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door cue op 14-10-2009 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
cue schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 01:06:
[...]

Heb inmiddels klein testje binnenshuis gedaan met de originele (speedtouch) modem.

Als ik deze direct aansluit op het ISRA punt krijg ik hier ook niet meer uitgeperst dan 11 mbit.

Dit zijn de gegevens uit de speedtouch modem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
DSL-verbinding  

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:01:06

Modulatie:  G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:  639 / 13.544

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]:   1,39 / 9,51

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 28,5 / 20,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:    10,0 / 10,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern):    TMMB / IFTN

Frameverlies (lokaal/extern):   0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern):    0 / 0

Verbindingsverlies (extern):    0

Foutseconden (lokaal/extern):   0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen):   15 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen):   64 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen):   27 / 0

Krijg zelf het idee dat het in ieder geval niet aan de modem of aan de bekabeling binnen in huis ligt.

Dit aangezien ik niet nog dichter bij het ISRA punt kan gaan zitten. Heb zelf het ISRA punt ook gecontroleerd en dit ziet er normaal uit.

Als het aan de bekabeling buitenshuis ligt, is het mogelijk om dit te laten doormeten door KPN of Online? Als dit niet goed is komen ze dan een stuk vervangen?

Iemand een idee wat de mogelijkheden zijn?
Ja het lijkt er sterk op alsof er maar 1 van de 2 aders aangesloten zit. Vandaar ook de lage upstream.
Als je kijkt waar in je woning zit je hoofdaansluitpunt? En welk type hoofdaansluitpunt heb je (check de poster) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ADSL gegevens Draytek modem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
   DS Actual Rate          : 13220000 bps   US Actual Rate       :   671000 bps
   DS Attainable Rate      : 13048000 bps   US Attainable Rate   :   676000 bps
   NE Current Attenuation  :       24 dB    Cur SNR Margin       :        9  dB
   DS actual PSD           :    20. 2 dB    US actual PSD        :    12. 6   dB
   Far Current Attenuation :       28 dB    Far SNR Margin       :       10  dB

Blijkbaar traint mijn modem in op 13 mbit. Ik weet niet zo goed wat voor informatie ik uit bovenstaande log nog meer kan halen.

Is er hier iemand die me kan vertellen of Online dit kan verhogen of dat dit een simpel gegeven is?

Heeft het zin om Online hier over te bellen?
Zoals je kan zien, is je current SNR ratio vrij laag. Dit kan inderdaad aan de bekabeling buitenshuis liggen. Een monteur van KPN, kan vanaf de DSLAM je omsteken naar een ander aderpaar op de KVD (Kabelverdeler) Mocht dit niet werken dan kan deze monteur desnoods ook vanaf de KVD een ander aderpaar pakken die naar je ISRA toe leid. Dit heeft vaak niet echt heel veel zin en is ook echt een last resort oplossing.

Uiteindelijk heb je inderdaad recht op die 20 mbit. Bel sowieso de HD nog even om zeker te weten dat je maar 380 meter van de centrale verwijderd bent. Als het bv 3800 meter is dan is het logisch. Ik denk niet dat dit het geval is, omdat je Attenuation zeer goed is te noemen, maar dubbel check in ieder geval ff.

PS: Die waardes moeten wel gemeten zijn vanaf je ISRA punt, anders gaat bovenstaande niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Mgear schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:18:
[...]

Ja het lijkt er sterk op alsof er maar 1 van de 2 aders aangesloten zit. Vandaar ook de lage upstream.
Als je kijkt waar in je woning zit je hoofdaansluitpunt? En welk type hoofdaansluitpunt heb je (check de poster) ?
Ik heb een oud type isra punt. Aangezien de kleuren erg moeilijk te herkennen waren toen ik het huis gekocht heb zou het best eens kunnen dat er een verkeerd aderpaar aangesloten zit.

Alleen wat ik me afvraag.. Klopt het dan wel dat de verbinding werkt en stabiel is als je 1 van de twee goede (en blijkbaar een ander) aderpaar gebruikt hebt?

Heeft er verder nog iemand een idee hoe ik dit goed zou kunnen checken? Dan haal ik vanavond het Isra punt nog even een keer open.

Zoals ik al aangaf zijn de kleuren slecht te zien dus zou het handig zijn als ik het op een of andere manier kan meten met mijn multimeter.

[ Voor 16% gewijzigd door cue op 14-10-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cue schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:45:
[...]

Ik heb een oud type isra punt. Aangezien de kleuren erg moeilijk te herkennen waren toen ik het huis gekocht heb zou het best eens kunnen dat er een verkeerd aderpaar aangesloten zit.

Alleen wat ik me afvraag.. Klopt het dan wel dat de verbinding werkt en stabiel is als je 1 van de twee goede (en blijkbaar een ander) aderpaar gebruikt hebt?

Heeft er verder nog iemand een idee hoe ik dit goed zou kunnen checken? Dan haal ik vanavond het Isra punt nog even een keer open.

Zoals ik al aangaf zijn de kleuren slecht te zien dus zou het handig zijn als ik het op een of andere manier kan meten met mijn multimeter.
1 van de aders aangesloten, dat kan helemaal niet. Bijna elke huis heeft 2 aderparen, 1 aderpaar = 2 aders en als er maar 1 van deze aders is aangesloten dan heb je helemaal geen signaal. Check mijn vorige post nog maar is en bel met die dingen de HD op voor een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Anoniem: 251048 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:53:
[...]

1 van de aders aangesloten, dat kan helemaal niet. Bijna elke huis heeft 2 aderparen, 1 aderpaar = 2 aders en als er maar 1 van deze aders is aangesloten dan heb je helemaal geen signaal. Check mijn vorige post nog maar is en bel met die dingen de HD op voor een monteur.
Maar als de verbinding werkt dan heb ik toch automatisch het juiste paar te pakken? Ik heb een israpunt waar ongeveer 8 aders binnen komen waarvan er twee paren (rood en blauw en oranje en wit) zouden moeten werken.

Aangezien dit Isra punt al redelijk oud is zijn de kleuren er slecht te zien. Zou het zo kunnen zijn dat ik 1 ader van het goede paar heb en 1 ader van het niet werkende paar? Of werkt de verbinding dan sowieso niet?

Zou je me nog kunnen laten weten wat je precies met HD bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de verkeerde kleuren te pakken hebt, werkt het inderdaad sowieso niet. Dus wat je nu hebt aangesloten is goed. Met de HD bedoel ik de Helpdesk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 19:53
Je geeft aan dat je "niet nog dichter bij het isra punt kan gaan zitten" dus je zit er niet kort op?. Ook is het een ouder ISRA type met meerdere aderparen. Soort van portiek woning waarbij ISRA beneden zit en jij boven woont? Hoe lang is de kabel tussen je modem, direct op het ISRA kan ook met een kabel van 10 meter namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Belangrijk

Even een andere theorie. Hoe hoog is je upload?
Als deze vrij laag is dan heb je waarschijnlijk het probleem dat het signaal te hard binnenkomt, waardoor het modem een power cutback genereerd en je SNR verhouding niet meer goed is. Dit probleem kan je alleen oplossen door het signaal vanaf de DSLAM te dempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Oppie schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:37:
Je geeft aan dat je "niet nog dichter bij het isra punt kan gaan zitten" dus je zit er niet kort op?. Ook is het een ouder ISRA type met meerdere aderparen. Soort van portiek woning waarbij ISRA beneden zit en jij boven woont? Hoe lang is de kabel tussen je modem, direct op het ISRA kan ook met een kabel van 10 meter namelijk.
Bedoelde dat ik er nu een kabel van +/- 50 cm tussen heb zitten en dat het me niet erg nuttig lijkt om die nog te verkorten.

Upload snelheid zal ik vanavond even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Anoniem: 251048 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:28:
Als je de verkeerde kleuren te pakken hebt, werkt het inderdaad sowieso niet. Dus wat je nu hebt aangesloten is goed. Met de HD bedoel ik de Helpdesk :P
Dat is goed om te weten. dan heeft het dus weinig zin om het Isra punt open te halen en andere aderparen te proberen.

Denk dat ik het beste meteen KPN kan bellen voor dit probleem? Of is dit een zaak voor Online zelf?

[ Voor 11% gewijzigd door cue op 14-10-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je heb een SLA met Online, deze heeft op zijn beurt weer een SLA met KPN. Dus gewoon je ISP bellen, die nemen dan vanzelf weer contact op met KPN mocht dat nodig zijn. :)

Ik heb nog even wat dingen uitgezocht en waarschijnlijk word de "trage" verbinding veroorzaakt:(samenvattend) door

A. Signaal / ruisverhouding is niet best (9db is te weinig voor hoge downstream)
B. Attenuation geeft goede waarde aan (dit houd in dat het signaal totaal niet is verzwakt tot aan het modem)
Eigenlijk spreken deze 2 onderdelen elkaar tegen, want wanneer je een lage SNR ratio hebt, heb je vaak ook een hoge attenuation. In jouw geval is het precies omgekeerd.
Daarom denk ik dat het signaal te hard binnenkomt op jouw modem, waardoor je modem power cutback genereert (dit houd in dat het modem een lagere SNR pakt)
C. Dit los je vaak alleen maar op door het signaal te dempen vanuit de DSLAM.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 251048 op 14-10-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
cue schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:45:
[...]

Ja dat kan zeker wel. Uiteraard hebben veel huizen 2 aderparen van ieder 2 draden. Soms komt het voor als hij niet direct op je israpunt zit dat er door omstandigheden van het aderpaar maar 1 van de 2 draden contact maakt dan krijg je wel signaal en stabiel alleen heb je dus een fors lagere snelheid en upload. Via een multimeter valt er niet te meten als je geen kpn abonnement hebt. Je zou wel met behulp van een zgn. scope frequenties moeten kunnen meten. Echter ik denk dat er alleen iets gebeurd als hij echt op dat isra-punt zit. Dus welk type heb je als je de poster bekijkt? Vaak als je uitgaat van type 4 is dat niet altijd ook echt het hoofdaansluitpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Mgear schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:34:
[...]

Ja dat kan zeker wel. Uiteraard hebben veel huizen 2 aderparen van ieder 2 draden. Soms komt het voor als hij niet direct op je israpunt zit dat er door omstandigheden van het aderpaar maar 1 van de 2 draden contact maakt dan krijg je wel signaal en stabiel alleen heb je dus een fors lagere snelheid en upload. Via een multimeter valt er niet te meten als je geen kpn abonnement hebt. Je zou wel met behulp van een zgn. scope frequenties moeten kunnen meten. Echter ik denk dat er alleen iets gebeurd als hij echt op dat isra-punt zit. Dus welk type heb je als je de poster bekijkt? Vaak als je uitgaat van type 4 is dat niet altijd ook echt het hoofdaansluitpunt.
Ik kan me herinneren dat er ergens een plaatje met de verschillende isra punten stond. Deze kan ik alleen niet meer terug vinden.

Het type wat ik heb is het ronde kokertje. Deze zit rechtreeks op de baluwe kabel aangesloten welke in de kruipruimte binnen komt.

Ik zal online eens bellen om te kijken of ze wat voor me kunnen betekenen.

edit: Inmiddels contact gehad met online. Ze zien ook dat het probleem waarschijnlijk in de kabel zit. Ze hebben aangeraden de aderparen in het isra punt opnieuw te strippen en opnieuw aan te sluiten.

Mocht dit het probleem niet verhelpen dat leggen ze de fout bij KPN en geven ze aan dat ik contact met KPN moet opnemen.

Dat ga ik nu dus maar doen :)

Edit: Nou het bekend " kastje naar de muur". KPN gebeld. Zij vertellen me dat Online de lijn huurt en dat bij hun de verantwoordelijkheid ligt en eventueel een KPN monteur kunnen sturen.

Vervolgens bel ik opnieuw met Online. Krijg ik een nieuwe Barry aan de lijn die vrolijk zegt... 13 mbit is een prima snelheid en ik zie verder helemaal geen problemen op de kabel.... kortom ik kan niets voor je doen. De KPN komt namelijk alleen langs als er grotere problemen zijn...

Vervolgens aangegeven dat ik dan graag mijn abonnement zou willen opzeggen aangezien dit niet voldoet aan datgene wat ze me voor het afsluiten beloofd hebben. Dat was helaas pas over 1 jaar mogelijk..

Zucht.... hier wordt ik toch behoorlijk moe van...

Zijn er mensen die een andere mogelijkheid zien om een KPN monteur naar de verbinding naar mijn Isra punt te laten kijken? Zelf denk ik namelijk dat daar toch echt het probleem ligt.

Als mensen nog andere mogelijkheden zien?

[ Voor 37% gewijzigd door cue op 14-10-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie_dutch
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-04-2023
Ik wilde een postief bericht melden.

Ik had altijd last van de spooktelefoontjes.
Ik heb dit gemeld bij online.
Binnen 2 dagen werd ik terug gebeld, met de melding dat er nieuwe software klaar staat voor de livebox
nml 3202_2601EA. >:)

en inderdaad heeft de nieuwe software het probleem opgelost!! _/-\o_

Ik kan weer rustig slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie_dutch
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-04-2023
dubbel gepost
sorry....

[ Voor 92% gewijzigd door ronnie_dutch op 15-10-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Kan je adsl signaal zomaar ineens wegvallen als je met je isra punt hebt lopen spelen :).

Heb het aderpaar weer aangesloten maar nu staat er helemaal geen signaal meer op..

Kan het zijn dat dit bij bijvoorbeeld sluiting tusseb de twee aders weg kan vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-05 13:08
hoe betrouwbaar is de online snelheidstest?

ik bedoel deze
http://snelheidscontrole.online.nl/

[ Voor 39% gewijzigd door murata op 15-10-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-04 18:09

Matis

Rubber Rocket

murata schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:52:

ik bedoel deze
Niet :D

Het is een theoretische waarde, niet al te veel waarde aan hechten. Gaat per postcode gebied. Er wordt niet gekeken naar afstand tot server etc.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sinds enkele weken is het internet veel trager dan het voorheen was. Ik heb al enkele jaren internet via Orange. Ik heb zelf geen aanpassingen gedaan (ik zie wel dat mijn livebox een update heeft gehad, het is namelijk nu Online ipv Orange). Ten tijde van Orange had ik altijd een download snelheid van 16/17mbit. Toen ik van de week toevallig eens keek omdat het tergend langzaam was zag ik bij de informatie dat ik slechts 2,5mbit had. Na een reset werd het 7mbit, maar ondertussen is het weer terug gekropen naar 5,5mbit. Erg vervelend!

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Ik heb zelf niets veranderd in de afgelopen tijd, dus ik twijfel of ik iets kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

murata schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:52:

ik bedoel deze
Volgens de website zou ik met 13 Mbps downloaden terwijl mijn modem 17032 Kbps aangeeft (en ook 1,7MBps doet). Als ik zou overstappen van mijn huidige provider (ook Online) zou ik ik 20 Mbps "Max" halen :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
ToBe schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:15:
Sinds enkele weken is het internet veel trager dan het voorheen was. Ik heb al enkele jaren internet via Orange. Ik heb zelf geen aanpassingen gedaan (ik zie wel dat mijn livebox een update heeft gehad, het is namelijk nu Online ipv Orange). Ten tijde van Orange had ik altijd een download snelheid van 16/17mbit. Toen ik van de week toevallig eens keek omdat het tergend langzaam was zag ik bij de informatie dat ik slechts 2,5mbit had. Na een reset werd het 7mbit, maar ondertussen is het weer terug gekropen naar 5,5mbit. Erg vervelend!

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Ik heb zelf niets veranderd in de afgelopen tijd, dus ik twijfel of ik iets kan doen.
Is je adapter heet? ziet er naar uit dat het een defecte adapter hebt mits je een LB hebt.
Dre schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:25:
[...]

Volgens de website zou ik met 13 Mbps downloaden terwijl mijn modem 17032 Kbps aangeeft (en ook 1,7MBps doet). Als ik zou overstappen van mijn huidige provider (ook Online) zou ik ik 20 Mbps "Max" halen :P 8)7
Klik eens links onderin op "Hoe werkt deze test?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Minaaj schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:19:
[...]

Is je adapter heet? ziet er naar uit dat het een defecte adapter hebt mits je een LB hebt.
Als je adapter heet word dan gaat je downstream echt niet naar beneden hoor. _O- Dan gaat je lijn eerder klapperen, omdat die adapter niet goed meer werkt. Als je echt antwoord op deze vraag wil hebben zal je eerst lijn gegevens van de lijn moeten hebben, zoals hierboven al gepost werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:07

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Nog meer mensen last van een klapperende verbinding vanavond (046) Zuid-Limburg?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Anoniem: 251048 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:04:
[...]

Als je adapter heet word dan gaat je downstream echt niet naar beneden hoor. _O- Dan gaat je lijn eerder klapperen, omdat die adapter niet goed meer werkt. Als je echt antwoord op deze vraag wil hebben zal je eerst lijn gegevens van de lijn moeten hebben, zoals hierboven al gepost werd.
Nee maar de adapter word wel heet als hij defect is, en dan klapt de downstream zeker wel omlaag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou je me kunnen vertellen hoe dat dan kan, de router/modem (bij de routers van tegenwoordig zijn al die modem s al ingebouwd) die word heet, modem krijgt dus minder stroom? Ik bedoel minder stroom (fluctuaties) voor modem zou ik denken aan dat deze het signaal minder goed kan vast houden van wat ie doorkrijgt van de DSLAM. Dus dan zou je klapperingen krijgen ipv lage downstream. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Inmiddels heb ik m'n Isra punt eens nagekeken en de verbinding opnieuw gemaakt.

Dit is het resultaat....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
> adsl status
   DS Actual Rate          : 14266000 bps   US Actual Rate       :  1019000 bps
   DS Attainable Rate      : 14236000 bps   US Attainable Rate   :  1064000 bps
   NE Current Attenuation  :       22 dB    Cur SNR Margin       :       10  dB
   DS actual PSD           :    20. 1 dB    US actual PSD        :    12. 5   dB
   Far Current Attenuation :       12 dB    Far SNR Margin       :       11  dB
>

Volgens mij zijn de Db waardes nu wel wat beter.... enige wat jammer is, dat het voor de snelheid nog geen mbit uit maakt :S....

Volgens mij kloppen de waardes nu toch wel aardig? Enige wat ik niet snap is waarom er bij DS Actual Rate geen 200000 staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DS Actual rate = waar je modem op intraint om een stabiele verbinding te krijgen. De Centrale van Online die zegt tegen jouw modem jij krijgt van mij 20 mbit, maar jouw modem zegt dan tegen de centrale, dat trek ik niet, dus pakt ie hetgene wat het dichtst bij die 20 ligt.

Je SNR is niet heel erg goed, 6db is zeg maar het mininum (dat is zeg maar de kracht van het signaal in decibels, dit kan worden verstoord door allerlei factoren, zoals brakke koperkabel, condens, storing van andere frequenties en noem maar op) Dat heet dan de ruis.Hoe dat komt had ik al keer gezegd in het kopje hierboven wat onder belangrijk staat. Verder moet ik ook nog veel leren hier, want om hier echte duidelijkheid over te krijgen, zal ik zeker weten een keer xDSL expert hierover moeten aanspreken.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 251048 op 21-10-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Anoniem: 251048 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:55:
DS Actual rate = waar je modem op intraint om een stabiele verbinding te krijgen. De Centrale van Online die zegt tegen jouw modem jij krijgt van mij 20 mbit, maar jouw modem zegt dan tegen de centrale, dat trek ik niet, dus pakt ie hetgene wat het dichtst bij die 20 ligt.

Je SNR is niet heel erg goed, 6db is zeg maar het mininum (dat is zeg maar de kracht van het signaal in decibels, dit kan worden verstoord door allerlei factoren, zoals brakke koperkabel, condens, storing van andere frequenties en noem maar op) Dat heet dan de ruis.Hoe dat komt had ik al keer gezegd in het kopje hierboven wat onder belangrijk staat.
Bedankt voor je reactie. wat zou een goede SNR waarde zijn? Dit aangezien ik wel boven de 6 db zit?

Mijn upload lijkt wel aardig goed volgens mij. Zit zo rond de 0,7 mbit. Als het signaal zoals je hier boven schrijft te hard binnen komt heeft dit ook invloed op de SNR waarde?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/593966266.png

Blijkt toch dat ik door het nieuwe soldeerwerk van gisteravond bij het israpunt een mbit gewonnen heb want haal nu stabiel 12 mbit.

Vraag me nu af of het aan de kabel ligt of dat ik hetzelfde probleem als veel mensen heb dat ze eerst 16 - 20 mbit makkelijk konden halen alleen dat de verbinding van online steeds trager wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door cue op 16-10-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Minaaj schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:19:

Klik eens links onderin op "Hoe werkt deze test?"
Mijn huidige snelheid wordt gewoon gemeten, en staat los van de postcode die ik invul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
loewie-643- schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:46:
Nog meer mensen last van een klapperende verbinding vanavond (046) Zuid-Limburg?
Ik was gisteren de hele avond online (dus ook in 046, Speedtouch modem) maar mij is niks opgevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Megalodon_67 op 16-10-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:08
Dre schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:18:
[...]
Mijn huidige snelheid wordt gewoon gemeten, en staat los van de postcode die ik invul?
De 'meting' animatie is voor de fop en dus is de postcode wel van belang.
Test het maar eens uit met andere postcodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

cornfed99111 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:32:
[...]

De 'meting' animatie is voor de fop en dus is de postcode wel van belang.
Test het maar eens uit met andere postcodes.
Vanmiddag was de gemeten snelheid stabiel ongeacht de postcode die ik invul(1km of 2,5km van de centrale). De snelheid die ik met Online zou halen varieerde wel met de postcode (duh)

De snelheid varieert momenteel bij dezelfde postcode :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:15

vooghel

Cunning linguist

....

[ Voor 100% gewijzigd door bjck op 18-10-2009 01:01 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
[...]

Ik heb enkele achter elkaar dagen steeds mijn LB herstart en nu heb ik een acceptabele 16mbit. Geen warme adapter overigens :)

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
[...]

Dat is de grootst mogelijke onzin die je hier verkondigd. Bij de livebox is er wel degelijk een reeks adapters gemaakt in 2004/2005/2006 die na verloop van tijd storing kunnen veroorzaken (interferentie) bij de livebox en/of te weinig stroom kunnen leveren (daarom worden ze vaak ook heet). Door de gecreeerde interferentie traint het modem veel minder snel in en zal hij steeds minder goed een verbinding tot stand kunnen brengen. Heeft dus wel degelijk invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mgear schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:04:
[...]

Dat is de grootst mogelijke onzin die je hier verkondigd. Bij de livebox is er wel degelijk een reeks adapters gemaakt in 2004/2005/2006 die na verloop van tijd storing kunnen veroorzaken (interferentie) bij de livebox en/of te weinig stroom kunnen leveren (daarom worden ze vaak ook heet). Door de gecreeerde interferentie traint het modem veel minder snel in en zal hij steeds minder goed een verbinding tot stand kunnen brengen. Heeft dus wel degelijk invloed.
Oke helder, dat wist ik niet / ben het nog niet eerder tegengekomen. Ik dacht altijd dat het klapperingen veroorzaakte, zoals ik hierboven al zei. (paar posts eerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoeveel mensen hebben nu al ervaring in het plaatsen van een andere PCMCIA kaartje in de router? Ik kom wel oude ervaringen tegen, maar ik vraag me af of de Sagem PCMCIA kaart wel sterk genoeg is en welke ik dan beter kan aanschaffen.. Ik haal nu helaas maar tussen 1Mbps en de 12Mbps :/ (en dan zit ik maar op de 1e verdieping en de router staat in de kamer).

Hmm, of misschien maar een accespoint er tussen vrotten. Iemand een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 19-10-2009 23:22 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Outerspace schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:08:
Hoeveel mensen hebben nu al ervaring in het plaatsen van een andere PCMCIA kaartje in de router? Ik kom wel oude ervaringen tegen, maar ik vraag me af of de Sagem PCMCIA kaart wel sterk genoeg is en welke ik dan beter kan aanschaffen.. Ik haal nu helaas maar tussen 1Mbps en de 12Mbps :/ (en dan zit ik maar op de 1e verdieping en de router staat in de kamer).

Hmm, of misschien maar een accespoint er tussen vrotten. Iemand een idee?
Ja, probeer eerst eens te experimenteren met de kanalen, vaak in stedelijke omgevingen kan een nabijgelegen accespoint het signaal verstoren. Ook is het handig het meegeleverde usb verlengkabeltje te gebruiken om de meegeleverde stick te richten. Vaak moet dit prima lukken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:53
Ben in maart overgestapt vanaf een 8MBit abo van een andere provider naar ADSL + Telefonie basis van Online en eigenlijk altijd tevreden geweest. 11Mbit is hoger dan 8 en ik betaal veel minder. Maar toch vraag ik me af of er niet meer te halen valt. 20Mbit is bijna twee keer zoveel als wat ik krijg!

Even de belangrijkste gegevens van het Thompson/Speedtouch 706 geval:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Uptime:                                   9 days, 15:01:23
Modulation:                               G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:          1.019 / 11.585
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 27,55 / 124,75
Output Power (Up/Down) [dBm]:             12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:          7,0 / 18,5
SN Margin (Up/Down) [dB]:                 10,0 / 11,5
Vendor ID (Local/Remote):                 TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote):           0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):            0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):             0 / 0
Loss of Link (Remote):                    0
Error Seconds (Local/Remote):             0 / 0
FEC Errors (Up/Down):                     0 / 68.706
CRC Errors (Up/Down):                     0 / 15
HEC Errors (Up/Down):                     0 / 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294526

hallo,

ik heb een vraagje:
ik heb nog een livebox (orange) met daarin zo'n draadloos kaartje van online zelf (2,50 p/m extra) alleen is het bereik en de snelheid zo klote van dat ding. Is daar wat aan te doen? Of ben ik beter uit om een draadloze router te kopen en zo die 2,50 per maand te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Anoniem: 294526 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:44:
hallo,

ik heb een vraagje:
ik heb nog een livebox (orange) met daarin zo'n draadloos kaartje van online zelf (2,50 p/m extra) alleen is het bereik en de snelheid zo klote van dat ding. Is daar wat aan te doen? Of ben ik beter uit om een draadloze router te kopen en zo die 2,50 per maand te besparen?
Jazeker, meestal ligt het aan het kanaalnummer dat standaard op 10 staat. Experimenteer eens met andere kanalen en richt de usb ontvanger iets meer met evt. usb verlengkabel. Meestal kan je dan een stuk beter bereik krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mgear schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:44:
[...]

Jazeker, meestal ligt het aan het kanaalnummer dat standaard op 10 staat. Experimenteer eens met andere kanalen en richt de usb ontvanger iets meer met evt. usb verlengkabel. Meestal kan je dan een stuk beter bereik krijgen.
een usb ontvangen gebruik ik niet, want mijn "hoofd" pc is aangesloten met een kabel. Maar ik zal wat gaan rommelen met die kanalen... waar kan ik dan vinden? tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Anoniem: 294526 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:43:
[...]

een usb ontvangen gebruik ik niet, want mijn "hoofd" pc is aangesloten met een kabel. Maar ik zal wat gaan rommelen met die kanalen... waar kan ik dan vinden? tnx!
Als je een laptop hebt met ingebouwd kaartje dan kun je inderdaad moeilijk wat doen. Mijn ervaring is dat je met kanaalnummer's heel veel kunt bereiken. Gek genoeg is namelijk het bereik van de interne kaart van de livebox namelijk nog lang niet zo slecht! Veel succes!

[ Voor 28% gewijzigd door Mgear op 22-10-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 14:54

TrekDr0p

QR niet scannen

Als het goed is komt mijn verbinding 2 november tot stand.
Hoeveel dagen van tevoren krijg je ongeveer je pakketje met alles erin om je internet to stand te laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mgear schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:51:
[...]

Als je een laptop hebt met ingebouwd kaartje dan kun je inderdaad moeilijk wat doen. Mijn ervaring is dat je met kanaalnummer's heel veel kunt bereiken. Gek genoeg is namelijk het bereik van de interne kaart van de livebox namelijk nog lang niet zo slecht! Veel succes!
hoe stel ik die kanaalnummers in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Anoniem: 294526 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:05:
[...]

hoe stel ik die kanaalnummers in?
Door naar pagina 192.168.1.1 te gaan in de internetbrowser en dan te kiezen voor draadloze netwerkverbinding (uit mijn hoofd 4 of 5e tabblad boven). Als je rode letters hebt dan moet je niet vergeten na kanaalnummer wijziging ook op het tablad ernaast te kiezen voor opslaan, bij groene letters wordt dit automatisch gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Online begint me echt zwaar te irriteren. Ik ben al jaren tevreden klant en heb zelf een groot aantal mensen naar Online verwezen...

Ik heb nu talloze keren contact gehad met de helpdesk, en men kan daar eigenlijk nooit een oplossing bieden en blijft aangeven dat de Technische Dienst er mee bezig is (case is nog open) en dat men "een aantekening maakt".

Vervolgens kreeg ik vorige week spontaan een nieuw Thompson modem, zonder dat ik daar om heb gevraagd en zonder enige vorm van begeleidend schrijven. Wat moet ik hier nou mee Online?

Ik heb een topic lopen op het "Online Gebruikersforum", waar het Online Service Team mij ook een PM heeft gestuurd met de vraag om een klantnummer én een telefoonnummer.

Hier op gereageerd, nooit meer wat van gehoord.
Wel frappant dat ik de dag erop een pakketdienst voor mijn deur heb met een nieuw modem in een doos zonder duidelijker afzender (een postbus in Roosendaal).

Vervolgens weer een PM gestuurd, maar ook hierop geen reactie.

Ik heb nu een maand een ingestorte verbinding en een geforceerd ADSL1-profiel gekregen.. Leuk dat ze een nieuw modem sturen, maar als mijn profiel op ADSL1 gelocked is kan ik weinig testen of dat modem het probleem oplost.

Maar sowieso snap ik het niet. Tijdens een van de gesprekken die ik had met de helpdesk gaf men al aan dat een nieuw modem het zou kunnen oplossen. Dit heb ik afgewezen want ik heb een fonkelnieuw modem gekocht en die heeft exact dezelfde kuren.

Aan mijn kant is alles getest, met splitter, zonder splitter, etc etc.

Ik snap dat een storing soms hardnekkig kan zijn en misschien lastig opgelost zou kunnen worden, maar een maand met een beperkte verbinding werken en totaal niets horen? Afspraken maken met "we nemen nog contact met u op" om dit vervolgens dus niet te doen.

De kosten beginnen zo langzaamaan wel op te lopen, telefoonkosten en een nieuw modem loopt ook aardig in de papieren.

Het werkt jaren goed, ik haalde dan weliswaar geen 20Mbit maar ~16 á 17, maar toch kan je verwachten dat als dat vanaf 2005 zo stabiel werkt dat het ook zo blijft.

Ik vrees dat ik ze vanmiddag wéér moet gaan bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Bij mij is het inmiddels geen eenmalige storing maar blijf permanent lasthebben van wegvallende verbindingen, instabiele downloads en varierende snelheden. Heb Online erover gemaild en de zaak ligt nu ook bij de technische dienst. Of ik even mijn livebox wilde aansluiten (ermm.... 8)7 had hem bijna ritueel verbrand ) stroomadapter zoeken kastje aansluiten en nu stuiterd ie constant aan/uit met de verbinding. Al diverse malen een reset gegeven maar kastje maakt geen verbinding meer met internet.

Ik gok op een adsl centrale of verdeler die staat te klapperen, maar ik ben benieuwd hoe lang het duurt eer we er achter komen dat het probleem niet bij de klant ligt. Het wordt wel serieus opgepakt door Online, kreeg zelfs antwoord op mailtjes van de technische dienst op zaterdagochtend en zondagavond!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
loewie-643- schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:09:
Bij mij is het inmiddels geen eenmalige storing maar blijf permanent lasthebben van wegvallende verbindingen, instabiele downloads en varierende snelheden.
Sinds wanneer heb je dat probleem als ik vragen mag? Excuus als ik er overheen gelezen heb :)

On a different note:
2009-10-23 11:55:33 - Werkzaamheden ADSL-netwerk
In de nacht van 27-10 op 28-10 vinden er landelijk onderhoudswerkzaamheden plaats. Hierdoor is het mogelijk dat uw ADSL verbinding en vaste Telefonie tijdelijk niet werken.
Soms kan het nodig zijn om de stroomstekker van het modem even uit het stopcontact te halen en er weer in te doen, om zo de verbinding te herstellen. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Sypher schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:15:
[...]

Sinds wanneer heb je dat probleem als ik vragen mag? Excuus als ik er overheen gelezen heb :)
De verminderde snelheid speelt al een maandje of twee drie gok ik, alhoewel dat erg lastig in te schatten is, zo'n tijd lijkt lang maar kan ook net zo kort ervaren worden. Het klappen van de verbinding duurt nu al zo'n 1,5 week.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Je kunt met DMT (mits je een modem hebt welke op de lijst staat) proberen je ADSL profiel op ADSL1 (992.1) te zetten. Op die manier haal je weliswaar maximaal 8Mbit, maar je lijn zou wel aanzienlijk stabieler moeten zijn. Als het klapperen te erg wordt, is dat een optie.

Ik zit helaas geforceerd op ADSL1 vanuit Online zelf....Ook in verband met een storing die nu al een maand duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Ok bedankt, maar ik ben bang dat ik het met mijn Linksys WAG200G dan kan vergeten, wat ik wel heb gezien bij het aansluiten van de livebox is dat er veel crc errors op de lijn zaten. Kan je hier een conclusie uit trekken? Ik zal kijken of mijn Livebox (sagem) ondersteund wordt.

Online vroeg me naar de omstandigheden waarbinnen mijn thuisomgeving is opgebouwd.
Ik woon in een flat met een telefoonaansluiting in de muur, geen pots of nt1 kastje slechts een telefooncontactdoos. Vanaf die contacten loopt er een cat5 kabel met telefoonconnector over een lengte van 15 meter naar mijn adsl-gateway. Vanaf daar heb ik diezelfde cat5 kabel gebruikt voor mijn internet netwerk.

Er zit wel nog een splitter tussen, maar het frapante is dat als ik die er tussen uithaal de livebox beslist geen verbinding meer tot stand kan brengen, maar mijn linksys wel.

De overige omstandigheden zijn niet schokkend, vaak is het klimaat waarin het kastje zich bevindt wel een invloedrijke factor of andere wazige zaken zoals kroonsteentje's doorlussen noem maar op, maar dat is bij helemaal niet aan de orde. Ook heb ik het modem rechtstreeks op de contactdoos aangesloten en zo de 15 meter cat5 kabel overgeslagen, dit was echter van geen invloed de verbinding bleef net zo langzaam en net zo slecht.

* note: ik heb twee jaar lang probleemloos gebruik gemaakt van internet onder deze omstandigheden, dus het kan niet liggen aan de bekabeling of andere zaken. Naar mijn beleving ligt de oorzaak extern.

[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 26-10-2009 15:43 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
loewie-643- schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:38:
* note: ik heb twee jaar lang probleemloos gebruik gemaakt van internet onder deze omstandigheden, dus het kan niet liggen aan de bekabeling of andere zaken. Naar mijn beleving ligt de oorzaak extern.
Dat vermoed ik ook. Ik heb sinds 2005 een goede, zeer stabiele lijn tot een maand geleden... Familie van me heeft last van een aansluiting welke elke maand een stukje slechter aan het worden is, maar in hun geval is het wel stabiel. In mijn geval klapperde het ook, en toen hadden ze in de centrale mijn profiel gelockt op ADSL1. Het is wel stabiel, maar ik wil mijn snelheid terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
loewie-643- schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:38:
Ok bedankt, maar ik ben bang dat ik het met mijn Linksys WAG200G dan kan vergeten, wat ik wel heb gezien bij het aansluiten van de livebox is dat er veel crc errors op de lijn zaten. Kan je hier een conclusie uit trekken? Ik zal kijken of mijn Livebox (sagem) ondersteund wordt.

Online vroeg me naar de omstandigheden waarbinnen mijn thuisomgeving is opgebouwd.
Ik woon in een flat met een telefoonaansluiting in de muur, geen pots of nt1 kastje slechts een telefooncontactdoos. Vanaf die contacten loopt er een cat5 kabel met telefoonconnector over een lengte van 15 meter naar mijn adsl-gateway. Vanaf daar heb ik diezelfde cat5 kabel gebruikt voor mijn internet netwerk.

Er zit wel nog een splitter tussen, maar het frapante is dat als ik die er tussen uithaal de livebox beslist geen verbinding meer tot stand kan brengen, maar mijn linksys wel.

De overige omstandigheden zijn niet schokkend, vaak is het klimaat waarin het kastje zich bevindt wel een invloedrijke factor of andere wazige zaken zoals kroonsteentje's doorlussen noem maar op, maar dat is bij helemaal niet aan de orde. Ook heb ik het modem rechtstreeks op de contactdoos aangesloten en zo de 15 meter cat5 kabel overgeslagen, dit was echter van geen invloed de verbinding bleef net zo langzaam en net zo slecht.

En hier zit hem het probleem, wellicht dat er toch iets niet goed is met je bekabeling daarom altijd zaak om hem direct aan te sluiten op je isra punt. Stel dat je kabel door vocht en iets aangetast is of door andere oorzaken. Een provider heeft geen invloed en ondersteund nu eenmaal geen " eigen spullen ". Vaak genoeg blijkt het probleem toch voor een deel in de bekabeling te zitten. Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat dit in jouw specifieke geval ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
En we hebben weer zo'n 25 minuten (2 gesprekken) er aan gewaagd en wat is het resultaat: Een aantekening en een (valse) belofte. :(

"Ja u moet het nieuwe modem aansluiten dan is uw probleem weg"
"Oh, maar jullie hebben het ADSL profiel vastgezet op ADSL1"
"Uhmmm ... ik moet het even navragen"
"...."
"Nou uhm.. gewoon aansluiten en dan werkt het"
"Hmm ik geloof er weinig van maar we gaan het proberen"

Maakt het verschil? Nee! Heeft het wat opgeleverd? Ja, een hogere telefoonrekening.

[ Voor 58% gewijzigd door Sypher op 26-10-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Mgear schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:16:
[...]

En hier zit hem het probleem, wellicht dat er toch iets niet goed is met je bekabeling daarom altijd zaak om hem direct aan te sluiten op je isra punt. Stel dat je kabel door vocht en iets aangetast is of door andere oorzaken. Een provider heeft geen invloed en ondersteund nu eenmaal geen " eigen spullen ". Vaak genoeg blijkt het probleem toch voor een deel in de bekabeling te zitten. Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat dit in jouw specifieke geval ook zo is.
Beste MGear, ik deel je mening maar zoals ik eerder te kennen heb gegeven ben ik niet in het bezit van een isra punt. Ik woon in een complex met 16 afzonderlijke telefonie aansluitingen die middels een telefoonkabel op een telefoonwandcontactdoos zijn aangesloten. Vanaf deze wandcontactdoos heb ik op de schroefjes waar het juiste aderpaar op zit aangesloten een cat5 kabel aangesloten. Deze kabel is 15 meter lang en gezien het feit dat deze twisted is kan ik me niet voorstellen dat deze dusdanig aan interferentie onderhevig is, dat dit invloed zou kunnen uitoefenen op mijn verbinding. De kabel ligt weggewerkt achter de plint en moet de ruimte delen met een coax kabel, nog een cat5 kabel, een hdmi kabel en een rca-jack kabel.

Het feit dat ik mijn modem rechtstreeks aangesloten heb op de aansluiting die zich binnen mijn appartement bevindt ontkracht denk ik daarmee ook jou suggestie dat de kabel verrot zou zijn. Het gebruik van eigen spul als laatste zou een factor kunnen zijn, maar mijn Linksys WAG200G heeft me vanaf dag 1 nooit in de steek gelaten en een laatste firmware update heeft ook geen verbetering gebracht, alhoewel ik de indruk heb dat de lijn nu wel constanter is als eerst.

discogs

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.