[Wanadoo livebox]Hoe DHCP range wijzigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

om de verbinding tussen mijn thuis netwerk en t netwerk van mijn moeder's werk werkend te krijgen moeten we thuis een andere range gebruiken dan er op dr werk in gebruik is. Daar gebruiken ze 192.168.x.x, dus wil ik hier thuis 10.0.0.x gaan gebruiken, maar hoe wijzig ik dit in de livebox? De range heb ik al kunnen wijzigen via telnet, maar de livebox zelf heeft dan nog t ip 192.168.1.1 en dit kan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kick...

net nogmaals met de support van wanadoo aan de lijn gehangen, en daar zeggen ze me dat dit niet mogelijk is, lijkt me heeeeel stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook al 3 pogingen gedaan in dat topic maar 0,0 reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
Waarom zou je de range willen wijzigen? Ik zie het nut er niet van in. Waarom wijzig je niet de vaste interne IP adressen naar de 192 range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens in de Handleiding.
Je mag wel een beetje vooronderzoek doen voordat je zo topic gaat openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beetje vooronderzoek? Ik heb de hele handleiding door genomen, gezocht op GoT, gezocht op Google, 3x met de helpdesk aan de telefoon gehangen.... en mijn moeder's werk werkt via Netscreen Remote, de enige eis om dit werkend te krijgen is dat je thuisnetwerk niet in dezelfde range mag zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

EricJH schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:06:
Waarom zou je de range willen wijzigen? Ik zie het nut er niet van in. Waarom wijzig je niet de vaste interne IP adressen naar de 192 range?
Als je gaat VPNen (Netscreen remote is VPN) is het in verband met routing verstandig (verplicht) om verschillende IP ranges te hanteren.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb net heel de livebox doorgebladerd, en nee, het kan er niet mee. Nergens een optie om het basis-IP te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zelfs via telnet geprobeert en ook daar lukte het me niet, wat een rotapparaat is t ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een oplossing zou zijn om de Livebox in bridge modus te zetten (niet mogelijk i.c.m. Wanadoo Telefonie) en er dan een losse router bij kopen die je zelf in kunt stellen.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb ook Wanadoo telefonie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtHomer schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:42:
Een oplossing zou zijn om de Livebox in bridge modus te zetten (niet mogelijk i.c.m. Wanadoo Telefonie) en er dan een losse router bij kopen die je zelf in kunt stellen.
Bij Tweakdsl telefonie is het trouwens wel mogelijk om je router in bridge mode te zetten. Ik zou zeggen probereen het gewoon.
Het heeft hier onder ander als resoltaat dat de telefoon het nu beter doet aangezien dat ding veelste weinig power heeft om als router te werken.

BTW. Als het in de handleiding staat dat het niet kan dan is dat meestal zo. Het is dan in iedergeval handig op bij te vertellen dat je de handleiding al voledig heb doorgenome.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Zonder TS te willen aanvallen maar:
Waarom informeer je niet van te voren of die mogelijkheid bestaat????

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de situatie op dat moment nog niet bekend was, toen wisten we nog niet dat mn moeder vanuit huis kon gaan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat je dan nog kunt proberen is een apparaat zien te vinden ter vervanging van de Livebox, dus een modem/router/VoIP iets, of alleen router/VoIP en die dan achter de Livebox in bridge modus.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn probleem is als volgd. Ik ga miv 1 mei as. overstappen van @HOME naar een ADSL-provider. Mijn keuze heb ik nog niet definitief gemaakt, dat gaat waarschijnlijk maandag 10 april gebeuren om de overlapping goed te laten verlopen. Ik wil dan wel gebruik gaan maken van VoIP-telefonie. Ik twijfel tussen Wanadoo ADSL2+ Family, Tiscali, CompuServe of Speedlinq. Mijn voorkeur gaat uit naar Wanadoo ADSL2+ Family in eerste instantie zonder het Telefonie pakket van Wanadoo, omdat je sinds kort hier te maken hebt met 0,04 euro starttarief bovenop de abonnementsprijs van 5,00 euro per maand. Via andere VoIP SIP-providers (denk aan VOIPBUSTER ) moet hier een besparing te behalen zijn.

Ik heb begrepen dat met het Livebox-modem (SAGEM@fast???) van Wanadoo weinig tot geen instellingsmogelijkheden voor zijn, mij althans na veel speurwerk niet bekend. Heeft iemand hiervoor wel een oplossing, dmv instellingen van het Livebox-modem of extra hardware, Ik heb zelf nog een hub liggen (Edimax 9-port 10Mbps ethernet-hub) , kan die eventueel gebruikt worden?

Zoals ik hierboven al vermeld heb, ga ik maandag 10 aprl een beslissing nemen of ik voor Wanadoo ga of niet. Wie heeft er nog waarde volle tips!!!!!

Groetjes,

Rocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Crossposten is hier niet gewenst.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo is er inmidels al iemand achter hoe dit is op te lossen?

Kan iemand mij helpen?
Ik heb een LB die via DHCP 192.168.1.x afgeeft. Ik moet echter via VPN naar ons bedrijfsnetwerk wat in precies diezelfde range zit........
Kom er niet uit via de gewone handleiding, maar zou graag vaniemand vernemen of het mogelijk is om het IP adres van de LB (198.168.1.1) en de range die de dhcp server afgeeft te verandere naar bijvoor beeld 192.168.10.x, zodat ik gewoon via vpn ons bedrijfsntwerk op kan.

Wanadoo helpdesk meldt mij dat ze daar geen ondersteuning voor bieden en weigert verder te helpen....

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 19:17
Ja ik ben erachter. En heb het afgelopen half uur geprobeerd om het duidelijk uit te leggen in een reply en net voordat ik op Verstuur bericht wilde klikken, crashte windows... Grrr. Bij deze dus nogmaals de uitleg:
Je zult via telnet e.e.a. in het modem moeten instellen. Als er iets misgaat, kun je het apparaat altijd terugbrengen naar fabrieksinstellingen met de RST-knop.
  1. Eerst inloggen in de livebox: Start/Run/"telnet 192.168.1.1" (plaatje)
  2. Log in met "root" en "1234" als je het root-wachtwoord niet veranderd hebt
  3. Stop de dhcpserver: "dhcpserver" en dan "stop"
  4. Verander het interne ip van de livebox: "exit" en dan "ifconfig -o eth0 inet 192.168.10.1"
  5. De telnet-verbinding wordt nu verbroken vanwege de ip veranderingen van de livebox. (plaatje stap 2-5)
  6. Om weer verbinding met de livebox te kunnen maken, stellen we tijdelijk een nieuw IP in op de computer: 192.168.10.2 (plaatje)
  7. En dan nu weer telnetten naar de livebox: Start/Run/"telnet 192.168.10.1" (plaatje)
  8. [nu een grote stap] Vervolgens gaan we achtereenvolgens de huidige dhcpinstellingen bekijken, verwijderen, nieuwe invoeren en de server weer starten: "dhcpserver", "subnet eth0 list", "subnet eth0 delete", "subnet eth0 add -o -subnet 192.168.10.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.10.10 -endip 192.168.10.50 -leasetime 7 -broadcast 192.168.10.255 -dns 192.168.10.1 -gateway 192.168.10.1", "subnet eth0 list", "start" (plaatje)
  9. Dan kun je op je computer weer instellen dat ie zijn ip vanzelf moet krijgen (plaatje)
  10. En als laatste moet je in de webinterface van de livebox de instellingen opslaan, anders moet je dit elke keer doen als de livebox opnieuw wordt opgestart, dus bij het tabblad "Opslaan/Reset/Opnieuw starten" even op Opslaan klikken.
Nu zou je livebox netjes op de 192.168.10.0-reeks staan ingesteld en ook deze instellingen behouden na opnieuw opstarten of firmware update. Veel succes ermee, hopelijk staan er geen typefouten in, nu ik het nog een keer heb ingetypt. De screenshots zijn van de keer dat ik het zelf heb aangepast en moeten dus in ieder geval goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 12:03

pbd

Dat ziet er goed uit. Ik wordt dinsdag aangesloten en zocht hier alvast na zodat ik thuis mijn 10.0.0.x range kan behouden (heb vaste ips ingesteld op alle devices) en ook mijn werk vpn kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 19:17
Zelf heb ik een linux-servertje en daar heb ik een dhcp-server op draaien. Die dhcp-server is makkelijk in te stellen, dat ie op basis van het MAC-adres een ip uitdeelt. Alleen de router en mijn server zijn dus statisch... Zelf vind ik een goed te controleren dhcp-server net wat makkelijker dan allemaal statische adressen, maar als je dat eenmaal hebt is het natuurlijk niet erg handig om het allemaal om te moeten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 12:03

pbd

Toen ik mijn servertje omgebouwd heb naar mediacenter ben ik van dhcp afgestapt. Ben een controlefreak en wil precies weten welk ip, welke device is en bij mijn huidige router kon ik dat niet koppelen aan mac adressen.
Dus je hebt inderdaad gelijk maar het gaat bij mij ook maar om ca. 12 adresjes dus valt reuze mee om bij te houden. Nadeel is wel inderdaad dat ik nu met de overstap overal dns wel nog moet wijzigen maar ach dat is ook maar 10 min. werk in totaal.
Pagina: 1