[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 10:57
XS4ALL levert tegenwoordig alleen nog maar XS4ALL Only.
Bij dit nieuwe abonnement hebben klanten een internetverbinding waarbij het mogelijk is de vaste telefoonlijn op te zeggen. Daarnaast biedt XS4ALL Only meer snelheid voor hetzelfde abonnementsgeld dan voorheen bij XS4ALL (ADSL van KPN)
Alles komt ook op 1 factuur ipv een factuur van XS4ALL en een factuur van KPN

Meer info is te vinden op http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/

De prijzen en snelheden van XS4ALL Only zijn:

ADSL Start €29,95
Downloadsnelheid: 4 Mbit/sec Uploadsnelheid: 1 Mbit/sec

ADSL Lite €39,95
Downloadsnelheid: 8 Mbit/sec Uploadsnelheid: 1 Mbit/sec

ADSL Basic €54,95
Downloadsnelheid: 20 Mbit/sec Uploadsnelheid: 1 Mbit/sec

ADSL Fast €74,95
Fast heeft dezelfde snelheid als Basic maar daar is een Advanced Website bij inbegrepen.

Vorig deel:XS4ALL Only

Edit: prijs van Basic en een typfoutje gecorrigeerd

[ Voor 3% gewijzigd door Johandmc op 02-02-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Gelijk even een reply van mezelf hierop:

Ik heb de startpost behoorlijk gewijzigd t.o.v. deel 1. Dus als jullie aanvullingen willen melden jullie dat maar even want:

Ik zelf heb nog XS4ALL (ADSL van KPN) en was bijna van plan over te stappen op XS4ALL only, maar ik lees op het moment minder goede berichten over XS4ALL Only.
Het ligt er redelijk veel uit en sommige mensen hebben het idee dat ze minder goed af zijn dan toen ze nog ADSL van KPN hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
inderdaad is only minder stabiel dan xs4all via kpn.heb toch wel maandelijks dat de verbinding bij mij eruit ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:02
Ik heb ook XS4ALL only Start sinds kort weer, na een jaar bij Telfort te hebben gezeten. Ik kreeg er ook nog zo'n mooie Fritz!Box bij, deze bevalt perfect(ik gebruik geen torrents en eMule). Ook nog geen downtime gehad in deze 2 maanden, slecht 1 keer een korte onderbreking.

Nu wou ik graag OpenDNS gebruiken i.c.m. mijn Fritz!Box, zodat ik websites restricties op kan leggen voor mijn zoontje. Nu had ik in het vorige deel van dit Topic al wat gelezen over het instellen hiervan, maar bij mij ging het behoorlijk mis. Ik had de config file gesaved naar mijn HD en in Notepad++ de eerste de beste DNS entry gewijzigd in OpenDNS en toen de config file weer ingeladen in de Fritz!Box. Bij een reboot van het modem kwam hij in een opstart-lus terecht(de zgn. loop bug).

Ik kon alleen aan de hand van het recovery programma op de downloadsite van avm mijn Fritz weer aan de gang krijgen. Daarna nog diverse fora afgespeurd en het bleek al gauw dat ik de verkeerde DNS entry had gewijzigd. Het moest zijn: overwrite_dns1 en overwrite_dns2 die beide 2 maal voor kwamen in de config file. Heb ze alle 4 aangepast en voila het werkte! Ik gebruik nu dus OpenDNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Pff gebruik nu een goeie krap twee jaar only en voorheen via KPN, via ISDN en moet zeggen kwa snelheid geen problemen, altijd wel zo goed geweest, eigenlijk na die overstap een pietsie sneller maar dat mag geen naam hebben.
Van het 20Mbit verhaal train ik netjes in op 19,8 Mbit en dat op een ruim 1200mtr, wat netjes is, schommelingen in snelheid merk ik hier niet op. Het abbo is dan het oude fast wat ik niet omgezet heb omdat deze lijn binnenkort eruit gaat en vervangen wordt door fiber. (nieuwe contracts duur).
Tijdens het grote KPN debacel in hun netwerk heb ik daar eigenlijk geen storing mee gehad, sterker pas erna toen het opgelost was heb ik even een uitval gehad van een goed half uurtje en verder helemaal niet,, doch de laatste maanden is het wel dat er inderdaad wat vaker vreemde uitvallen zijn en ik de modem zelf opnieuw moet aanmelden, totaal uitval in tijd mag hooguit een half uurtje zijn, echter de laatste dagen is het tot twee keer toe geweest en was er weer wat gaande las ik dan op de storingspagina, want kijk daar nooit want heb ja nooit wat. En die storingen duurden wel wat langer.

Xs4all onbetrouwbaar hierdoor.? neuh naar mijn mening niet, op die vage uitval nu dan is het altijd stabiel geweest en nog, geen fluctuaties en vreemde dingen, alleen ik gebruik wel een ander modem, wellicht dat dat het grote verschil maakt,, de standaard (thompson) modem met wifi trainde ook lager in,,15Mbit ipv 19, de thompson die ik zelf gebruik (de 516) doet het echter perfect. De 516 is wat onbekend maar is een recht toe recht aan modem als de 501, kortom geen wifi zooi en voip, en 1 lan poort die dan naar de firewall gaat, voip en andere dingen zitten dan hier weer aangesloten.

Mijn mening en ervaring. Veel problemen die ik lees hebben betrekking op modems met zoveel mogelijk troep erin als wifi en voip, het zijn vaak deze modems die ook niet lekker intrainen en hikups hebben, dwz resetten en zo. het versterkt ook mijn conclusie wat ik jaren verkondig, koop nooit geen alles in één apparaten dat geeft problemen.. losse wifi, voip, routers, en switchen geven ook makkelijker overzicht als er eens wat aan de hand is, foutzoeken wordt veel makkelijker.

Dat is mijn mening en ervaring met Xs4all Only.

P.s. helpdesk heb ik eigenlijk in al die jaren nooit nodig gehad. Alleen na een verhuizing ging het modem fout maar dat was een KPN verhaal en netjes opgelost (in het weekend) door onzelf in samenwerking met KPN omdat het een nieuw soort fout was. Downtijd om te verhuizen.? wegvallen van de lijn > server verhuizen naar nieuwe locatie, aansluiten en gaan... totale tijd een goeie 3 uur incl verhuizen (afbouw - (nood)opbouw) server rack. (gewone consumenten aansluiting) kwestie van afspraken maken en plannen binnen Xs4all en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:02
Hier misschien weer een probleem met XS4ALL VOIP bellen. Als ik een nummer intoets krijg ik een Nederlandse vrouwelijke stem te horen en die zegt dat de ingevoerde code niet herkend wordt.

Ligt dat aan mij of hebben meerdere hier last van? De helpdesk is gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Glamdring schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:05:
Hier misschien weer een probleem met XS4ALL VOIP bellen. Als ik een nummer intoets krijg ik een Nederlandse vrouwelijke stem te horen en die zegt dat de ingevoerde code niet herkend wordt.

Ligt dat aan mij of hebben meerdere hier last van? De helpdesk is gesloten.
Waar zit je? Momenteel is er op diversen plekken een storing (zie XS4ALL site). Hier is Noordwijk aan Zee al een halve dag geen internet en VOIP. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Gisteravond geen internet. Van 1800 tot 0500 de volgende ochtend...

Ik tel alvast af naar oktober.. dan loopt mn contract af.. nog maar 240 nachtjes slapen

Al sinds mijn abonnement vorig jaar begon (oktober) heel veel ellende met downtime. Als het werkt draait het goed en snel.
Ik lig er gemiddeld om de twee dagen een paar keer uit. Kan ik de modem in en uitschakelen.. wordt dat een beetje zat..

Wat ik dus in het vorige topic schreef:
Toch vreemd dat Xs4all als beste uit de test kwam in de test van de Consumentengids.
Ik vraag me dan af of overstappen wel nut heeft.. als je de test 'theoretisch' bekijkt kan het dus niet beter dan Xs4all.

Wat mis ik de dagen bij Demon: een keer in de 2 maanden ofzo snachts even downtime van hooguit een kwartiertje/half uur. En alleen omdat ze wat reparaties moesten doen.

Welke providers hebben de voorkeur bij jullie?
Ik zie regelmatig Ziggo voorbij komen. Dat lijkt me, gezien al het gezeik bij Kassa, geen goede keuze. Ik heb DigiTV bij ze en dat werkt best goed, maar Internet is toch een ander straatje...
Áls jullie gaan overstappen, waar dan heen? Het lijkt wel alsof je bij elke provider een redelijke kans hebt op een slechte verbinding.. Als Xs4all al zoveel kritiek krijgt ....... :?
Alle profi providers zijn opgeslokt door de grotere.. dan heb ik het dus over Cistron, Demon en wat vroeger Xs4all was..

Ik hoor nog de meeste goeie berichten over UPC (daar heb ik zelf weer slechte ervaringen mee.. ooit een abo gehad gedurende 1999 tm 2001.. misschien toch maar eens weer overwegen dan)

[ Voor 17% gewijzigd door YoG op 01-02-2009 17:59 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik moest vanmorgen de modem resetten na de downtime van vannacht. Heb een 20 mbit abo en haalde altijd 1750 k/s max, wanneer ik van usenet download.

Nu is dat nog maar 1455, dus heb na vannacht ff 300kb ingeleverd. Zal hem straks weleens resetten en nog een keer proberen maar ik ga iig m'n contract proberen op te breken want dit is echt geen 55 euro per maand waard.

Je zit constant te wachten wanneer de lijn er nu weer uitklapt. En het gebeurd altijd onaangekondigd, zaterdagavond om 1 uur 's nachts, komop dat is toch geen tijd om onderhoud te gaan doen??? wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
tvp, mijn lijn is nog steeds 500kbs ipv 800 -.-

Ben wel ingetrained op:
Status: Up
Downstream Rate: 7999 Kbps
Upstream Rate: 1021 Kbps

Dus blijft vreemd.

[ Voor 143% gewijzigd door NordicBlue op 01-02-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:42
mkools24 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:00:
Ik moest vanmorgen de modem resetten na de downtime van vannacht. Heb een 20 mbit abo en haalde altijd 1750 k/s max, wanneer ik van usenet download.

Nu is dat nog maar 1455, dus heb na vannacht ff 300kb ingeleverd. Zal hem straks weleens resetten en nog een keer proberen maar ik ga iig m'n contract proberen op te breken want dit is echt geen 55 euro per maand waard.

Je zit constant te wachten wanneer de lijn er nu weer uitklapt. En het gebeurd altijd onaangekondigd, zaterdagavond om 1 uur 's nachts, komop dat is toch geen tijd om onderhoud te gaan doen??? wtf.
1uur 's nachts geen mooie tijd om onderhoud te plegen :?
Wanneer wil je het dan als iedereen aan het internetten is om 8 uur. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

tafmaf schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:21:
[...]

Ergens tussen 3 en 5 ? Dán liggen de meeste pas te pitten.. je moet ook rekening houden met de nachtbrakers

Die prijzen bij (bijv.) UPC zijn wel schrikbarend laag en snelheden erg hoog, vergeleken met Xs4all.. je krijgt er nog gratis bellen bij ook
nee ik bezit geen aandelen..

[ Voor 3% gewijzigd door YoG op 01-02-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ik kan bij jullie aansluiten. Ik heb hier al eerder getypt over dat de snelheid steeds daalde en dat zet nogsteeds door. Wat zegt XS4ALL: Storingsbron in de buurt van kabel, niks aan te doen. Jammergenoeg werkte het eerst wel goed.
En dat is dus de buurman met ADSL. Ik vraag me af of we hier iets van een case van kunnen maken om KPN gewoon wakker te schudden.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31879

@ topic starter :

Volgens mij en de xs4all web pagina kost het basis abbonement van 1/20mb 54,95 en geen 59,95.

Ben zelf overgens een tevreden xs4all only lite gebruiker sinds 5 maanden. Geen enkel probleem gehad de fritz box deed het ook prima maar heb ik vanwege te weinig managebility al snel vervangen voor een cisco 1801W met meest recente dsl firmware. Traint 7923kbit @ 36,5db attenuation @ adsl2. (adsl2+ is niet toegestaan op lite , het forceren levert geen sync op.)

Ik ben aan het twijfelen of ik ga upgraden naar basic daar ik mij afvraag hoeveel extra ik ga krijgen aangezien het abbo meer dan E20,- duurder wordt gezien ik nog van de kortings regeling mag genieten.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 31879 op 01-02-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 20:56
YoG schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:37:
[...]

Ergens tussen 3 en 5 ? Dán liggen de meeste pas te pitten.. je moet ook rekening houden met de nachtbrakers

Die prijzen bij (bijv.) UPC zijn wel schrikbarend laag en snelheden erg hoog, vergeleken met Xs4all.. je krijgt er nog gratis bellen bij ook
Beetje verneukeratieve website bij UPC... :(

Ik wilde voor de gein effe checken of fiber power bij mij leverbaar is, ik vul mijn postcode & huisnr. in, en krijg gewoon meteen een aanmeldformulier voor m'n neus. :X En verder niks te zien over de beschikbaarheid van fiber power op die pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-05 11:09
Sinds ik de overstap van Xs4all naar Xs4all-Only heb gemaakt ben ik niet meer tevreden over de kwaliteit. Ik zit heel dicht bij de centrale, maar heb de laatste tijd veel last van storingen. Afgelopen week maar liefst 12 uur zonder telefoon en internet gezeten. Ik wil dus weer terug op een KPN lijn !! Maar als je eenmaal only heb bij Xs4all kan je niet meer terug. Dus wil ik de overstap gaan maken naar Het Net ADSL Snel Surfen zonder vaste telefoonlijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Het Net voordat ik deze overstap definitief maakt.

Voorheen zat ik dus bij HccNet wat later is overgenomen door Xs4all via een Kpn lijn. Ik heb vanaf juni 2002 tot aan februari 2007 nooit geen problemen/storingen gehad. Ik ben dus in februari 2007 overgestapt Xs4all-only omdat ik dan alle kosten aan 1 persoon betaal en de snelheid werd verhoogd naar 8Mb. Sinds die tijd ging het soms even goed en daarna halveerde de snelheid weer. Ook 2 grote storingen meegemaakt waaronder de laatste vorige week was en ik 12 uur lang geen internet en telefoon meer had dooordat er een router in amsterdam kapot was gegaan (waarom duurt vervanging zolang?). Ik zit een goeie 1200 meter vanaf de centrale en mijn modem zit gelijk op het ISRA punt doormiddel van een kwalitatief goede kabel (dus geen platte). Dus mijn verbinding naar de centrale is dan ook super zoals je kan zien in mijn eerste bericht bovenaan dit topic. Ik wil dus alleen maar een goede stabiele verbinding zonder telefoon en andere toeters/bellen. Nu betaal ik 39,95 per maand voor 8Mb....en als ik dan kijk naar Online extra 20Mb (ik haal maar 8Mb) voor 20,00 euro !! Dat virus/spamfilter regel ik allemaal zelf wel ;-) Alle ervaringen van Het Net en Online zijn welkom..

Mijn modemstatus,...lijkt mij zeer goede waardes toch ?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~spoelvc/adslstatus.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Satfreak op 01-02-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Niet dat ik er meteen voor ga opzeggen, maar mijn downloadsnelheid blijkt inderdaad, net als bij velen, omlaag gegaan te zijn, zonder aanwijsbare oorzaak: van 1,3 MB/sec naar 1,1 MB/sec. Nog steeds een fractie beter dan de door XS4ALL gemelde gemiddelde snelheid, maar toch, totnutoe werd het alleen maar beter en andere providers bieden steeds hogere snelheden voor veel minder geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
YoG schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:37:
[...]

Nou, zo goedkoop vind ik UPC anders niet :) 35,50 voor 6mbit down en 1,5mbit up..komt toch in de buurt van de XS4ALL prijzen...

Ik zou graag 24mbit down en 2,5mbit up willen hebben, maar dat kost gewoon 60 euro per maand..dat is veel te veel..dan toch maar iets van telfort nemen, dat is 19,95 voor 8mbit (hier geen 20 leverbaar wegens geen adsl2+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
De oorzaak dat sommige mensen een langzamere verbinding hebben na de storing kan komen doordat het ATM verkeer ontregeld is. En met langzamer bedoel ik dus iets van 300kbits of meer.

Wat je kan doen is contact opnemen met XS4ALL over dit probleem, alle medewerkers hebben een e-mail gehad hierover. Wat ze kunnen doen is een aanvraag indienen om het ATM pad te herstellen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:42

OgWok

U.N.C.L.E.

Satfreak schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:55:
..... knip

Alle ervaringen van Het Net en Online zijn welkom..
Online was vroeger Orange en die hebben de LifeBox en da's niet fijn als je belt en internet tegelijk. Hoge ping en zeer wisselende snelheid. En zeker niet als je zelf een server draait. Verder was de helpdesk prut.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Laatst online: 31-05 11:09
Zijn er wel mensen die een abbo hebben bij Het Net ? Zoja graag jullie ervaringen wat betreft storingen en of de lijn stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Laatst online: 20-05-2021
tafmaf schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:21:
[...]

Door de weeks 's nachts? Ik vind zaterdagnacht om 1 uur echt een waardeloze tijd. Dan zijn er genoeg mensen aan het internetten. En als het nou 1x per half jaar was ok, maar nu is het elke 3 weken feest.

Maargoed, onderhoud komt altijd slecht uit, wanneer ze het ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Johandmc schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:50:
Gelijk even een reply van mezelf hierop:

Ik heb de startpost behoorlijk gewijzigd t.o.v. deel 1. Dus als jullie aanvullingen willen melden jullie dat maar even want:

Ik zelf heb nog XS4ALL (ADSL van KPN) en was bijna van plan over te stappen op XS4ALL only, maar ik lees op het moment minder goede berichten over XS4ALL Only.
Het ligt er redelijk veel uit en sommige mensen hebben het idee dat ze minder goed af zijn dan toen ze nog ADSL van KPN hadden.
Ik denk dat je ook alleen de mensen met problemen hier vindt en de mensen die geen problemen hebben hoor je niet.
Ik zelf heb Only sinds dat het er is, ik ben direct overgestapt tot nu toe heb ik geen problemen gehad alleen de storing van vorige week en de landelijke netwerkstoring. Veder geen problemen _/-\o_ wat ik wel jammer vind is dat ik max 8Mbit kan krijgen hier. Ik denk dat KPN geen geld meer uit gaat geven om hier ADSL2+ mogelijk te maken. Dus zal ik wel lang moeten wachten tot hier glasvezel komt. Dus ik ga wel een keer kijken of ik heel misschien ooit kabel neem. Maar dat heeft nog geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Hier ook een XS4ALL Only klant met een stabiele lijn, grote storingen natuurlijk daargelaten.

Ik ben in begin '08 overgestapt naar Only Fast, en in april teruggezet naar Light omdat ik hier op 'n adsl1 centrale zit. (Eindhoven, Woensel-West, btw)

Het enige wat ik de laatste tijd merk is dat de s/n ratio hier daalt, ik zit nu op 10/11 up/down, in april '08 was dat nog 14/13 up/down. Ik verdenk een toenemend aantal Telfort 20 Mbit lijnen in de wijk hiervan.

Verder is de lijn gewoon stabiel, geen rare time-out o.i.d.

Hopelijk blijven we hier in Eindhoven gewoon een goede verbinding houden, het enige alternatief is nl. UPC...

OnsNet is hier in de wijk nog niet aan de orde, we hebben ook nog geen enkel bericht gehad in WW of en wanneer ze dat glasvezelnet hier aan gaan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 23:45
Satfreak schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:37:
Zijn er wel mensen die een abbo hebben bij Het Net ? Zoja graag jullie ervaringen wat betreft storingen en of de lijn stabiel is.
Dit is natuurlijk het XS4ALL topic, maar zelf heb ik met HetNet, ik denk, 1 a 2x per jaar een storing.
Deze is altijd binnen 1 dag opgelost. Dus opzich wel goed. Maar ik denk dat het er ook aan ligt waar je woont.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 09:24
Heb nu 1 maand ofzo xs4all maar kan niet zeggen dat ik er echt blij mee ben. Omdat ik hier in een uithoek van dat rotte limboland zit (nouja, paar km van maastricht) is het hier nogal krap wat betreft netwerken. Thuis in Nederland had ik altijd tele2 en dat werkte echt geweldig. 20mbit, altijd snel, altijd lage ping etc. Hoe dan ook, voor xs4all gekozen omdat die als enige 8mbit hier konden leveren naar eigen zeggen.

Maar ik zit constant op 5 a 6mbit ipv 8 (wss omdat de centrale volgens mij 2.7km hier vandaan is). Maar xs4all zegt daar mooi niks over terwijl je wel de volle mep voor hun overpriced abbo's blijft betalen. Opzich geen probleem voor mij omdat de huisbaas betaald maar toch wel zwak.

Maar wat mij het meest ergert is de absoluut debiel hoge ping. Zelfs als ik in mijn eentje online ben hier in huis dan nog kan ik met bv CS:S geen server vinden onder de 150 en zelfs dat zijn er slechts een handvol. Kortom ik kan dus gewoon niet meer online gamen. Ik vind dit echt gaar aangezien het elcheapo orange/online abbo wat we hiervoor hadden wat ook nog werd gedeeld met het huis hiernaast wel gewoon enigzins fatsoenlijke pings haalden.

Ook met xs4all bellen schiet niet op want je staat daar standaard 2 uur in de wacht en omdat ik hier alleen met mobiel heb heb ik daar mooi geen zin in. Was op mijn werk met de zakelijke helpdesk trouwens geen haar beter, daar mag je ook standaard 45 minuten wachten.

Weet iemand misschien hoe ik iig me ping fatsoenlijk krijg? opzich vind ik het vreemd want online en xs4all zitten allebei op KPN.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 13:35
Er gebeuren hier echt vage dingen de laatste tijd.. Af en toe een uitvallende verbinding.. Nu vaak time outs op sommige websites... En nu kan ik helemaal niet op een bepaalde site. Eerst wat rond gevraagd op msn aan mensen of zij er wel op konden en dat ging, dus de site zelf is niet down.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Traceren van de route naar routershop.nl [194.109.209.107]
via maximaal 30 hops:

1    33 ms    99 ms    99 ms  192.168.10.1
  2   179 ms   185 ms   175 ms  lo1.dr4.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
  3   159 ms   159 ms   168 ms  0.ge-3-2-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.129]
  4   197 ms   181 ms   183 ms  0.so-2-3-0.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.5.21]
  5   146 ms   175 ms   180 ms  te5-4.swcolo1.3d12.xs4all.net [194.109.12.30]
  6     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  7     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  8     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  9

Er lijkt toch iets goed verkeerd te zijn daar... Site werkt overigens nu al weer wel, alleen de tracert nog steeds niet.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Yep,xs4all word er niet echt beter op.Lijkt wel of er een stel stuntels werkt.storingen zoals voip die er weken zijn.Mijn verbinding ligt er zeker een keer of 4 maandelijks uit,en dat is dan aan de xs4all zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Steephh schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:02:
Er gebeuren hier echt vage dingen de laatste tijd.. Af en toe een uitvallende verbinding.. Nu vaak time outs op sommige websites... En nu kan ik helemaal niet op een bepaalde site. Eerst wat rond gevraagd op msn aan mensen of zij er wel op konden en dat ging, dus de site zelf is niet down.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
via maximaal 30 hops:

9

Er lijkt toch iets goed verkeerd te zijn daar... Site werkt overigens nu al weer wel, alleen de tracert nog steeds niet.
Dit misschien ?
Mentox in "XS4ALL Only - Ervaringen en discussies -..."

Ben ik trouwens de enige die zijn modem aan en uit moet schakelen in geval van een wegvallende verbinding? Is dat typisch iets voor het PPOEE protocol (of hoe je dat ook noemt..) dit is namelijk de eerste keer dat ik er mee internet..
Mijn vorige ADSL providers gaven vanzelf weer verbinding als de lijn weer 'wakker' werd..

Glacier schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:37:
[...]
Nou, zo goedkoop vind ik UPC anders niet :) 35,50 voor 6mbit down en 1,5mbit up..komt toch in de buurt van de XS4ALL prijzen...

Ik zou graag 24mbit down en 2,5mbit up willen hebben, maar dat kost gewoon 60 euro per maand..dat is veel te veel..dan toch maar iets van telfort nemen, dat is 19,95 voor 8mbit (hier geen 20 leverbaar wegens geen adsl2+)
Ik vind echt niet dat je dat zo met elkaar kunt vergelijken :?
Je betaalt de eerste 6 maanden ook nog eens de helft van de prijs.. gratis bellen erbij...hogere upload

Telfort zou ik helemaal laten schieten.. wat een bagger ik daar over hoor. Hell on Earth !

Ik zie bij de abo's van Xs4all sinds vandaag nieuwe prijzen.. de oude zijn doorgehaald.. is dit een tijdelijke actie of permanent?

[ Voor 31% gewijzigd door YoG op 03-02-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
YoG schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:43:
[...]

Dit misschien ?
Mentox in "XS4ALL Only - Ervaringen en discussies -..."

Ben ik trouwens de enige die zijn modem aan en uit moet schakelen in geval van een wegvallende verbinding? Is dat typisch iets voor het PPOEE protocol (of hoe je dat ook noemt..) dit is namelijk de eerste keer dat ik er mee internet..
Mijn vorige ADSL providers gaven vanzelf weer verbinding als de lijn weer 'wakker' werd..
Zijn probleem heeft zeer waarschijnlijk een andere oorzaak.

Over jouw probleem, wat voor lijn en modem heb je? En je maakt gebruik van PPPoA/VCMux (uitzondering daargelaten als je bijvoorbeeld van Demon komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Mentox schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:58:
[...]
Over jouw probleem, wat voor lijn en modem heb je?
Fritzbox 7170 met ADSL Start... gelijk maar even screenshot van lijnkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Ik zie bij de abo's van Xs4all sinds vandaag nieuwe prijzen.. de oude zijn doorgehaald.. is dit een tijdelijke actie of permanent?
Dat is een tijdelijke actie voor nieuwe abonnees. Die krijgen dus een jaar lang het abonnement met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
YoG schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 00:10:
[...]

Fritzbox 7170 met ADSL Start... gelijk maar even screenshot van lijnkwaliteit
Je waardes zijn OK voor zover ik kan zien. Wat je zou kunnen doen is kijken bij Settings > Internet > Account Information of "Delay disconnection by provider to the period between" aangevinkt staat. Verder zou je ook de "DSL ATM Settings" handmatig kunnen instellen. Voor bijna alle XS4ALL Only klanten is dit 8/48 voor de VPI/VCI en de Encapsulation is PPPoA/VC-Mux.

Voor de FRITZ!Box staat nu firmware *.*.57 op de site van XS4ALL maar binnenkort komt er een update beschikbaar (*.*.67).

Changes in 58.04.67:
- DSL: improved DSL-driver for better interoperability
- Internet: improved routing performance; possiblity to define custom prioritization rules for applications or computers
- Internet: NEW! integrated VPN for secure connections through the internet. professional via IPSec
- USB Host: NEW! USB-network storage; USB-memory or USB-harddrives connected to your FRITZ!Box can be used in the local network (SMB)
- USB Host: NEW! USB devices connected to the FRITZ!Box can now be forwarded to a computer in the network, allows the use of printers or even scanners on every computer in your local network
- USB Host: NEW! FRITZ!Musikbox - share music-files from a usb device with compatible devices in your local network (UPnP-AV)
- System: support for Wake on LAN via new and improved network- overview
- System: HTTPS-remote access with individual certificates
- System: NEW! Assistant for a simplified installation
- System: NEW! Notification if no password for the webinterface has been configured
- System: NEW! push-service; schedule regular status reports via email
- System: NEW! Eventlog now documents access or changes in the userinface if password is activated
- Telephony: NEW! integrated answering-machine, records incoming calls and forwards recording via email
- Telephony: NEW integrated fax-machine, recieve faxes without the need of a dedicated fax-machine and (optionally) forward them via email
- Telephony: Setup of telephony-devices has been optimised
- Telephony: improved fax interoperability
- Telephony: simplified possiblity to block anonymous calls
- Telephony: added snooze to alarm function
- WLAN: WDS (Wireless Distribution System) improved
- WLAN: improved WLAN-monitor

Let wel dat niet alle functies worden ondersteund door XS4ALL. Problemen met internet en VoIP helpen ze je wel maar voor andere functies dien je bij AVM te zijn (AVM is de fabrikant)

[ Voor 53% gewijzigd door Mentox op 03-02-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Firmware 58.04.67 staat op de AVM-website.
Voor VOIP-issues moet altijd deze firmware in het modem staan, anders geen hulp@!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Je waardes zijn OK voor zover ik kan zien. Wat je zou kunnen doen is kijken bij Settings > Internet > Account Information of "Delay disconnection by provider to the period between" aangevinkt staat. Verder zou je ook de "DSL ATM Settings" handmatig kunnen instellen. Voor bijna alle XS4ALL Only klanten is dit 8/48 voor de VPI/VCI en de Encapsulation is PPPoA/VC-Mux.
Yep dat had ik al goed staan (staat by default al prima). "DSL ATM Settings" is hier altijd al Manual geweest.. op 8/48.. misschien maar eens Auto-detect proberen

Firmware *.67 staat er hier ook al op sinds een uurtje.. werkt tot nu toe goed. Mooier overzicht van de settings
- System: NEW! push-service; schedule regular status reports via email
Dat kon toch al :? ..twee versies geleden kon ik het al instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 20:50

beany

Meeheheheheh

Ik heb afgelopen december mijn Fast ADSL abonnement opgezegd bij XS4ALL. Dit is opzich goed gegaan, sinds eind januari is de adsl lijn opgeheven zoals was afgesproken.

Bij het Fast ADSL abonnement zit een advanced website. Toen XS4ALL hiermee begon vorig jaar april heb ik die gelijk geactiveerd. Aangezien de website onderdeel is van het Fast ADSL abonnement ging ik er vanuit dat deze ook gelijk zou eindigen met het ADSL.

Mis.

Vandaag kreeg ik een brief dat mijn website vanaf nu niet meer kosteloos is omdat ik het ADSL abonnement had opgezegd, en dat ik 29 euro per maand moet gaan betalen.

Ik heb ze gebeld en het probleem uitgelegd. Daar werd me verteld dat ik de website dienst op hun website moest opzeggen. Bij de vraag of ik dan een maand opzegtermijn heb werd geantwoord: JA!

Sterker nog, de advanced website dienst sluit je af voor een heel jaar, en is daarna per maand opzegbaar werd mij verteld. Dus ik zou dan tot 1 april(activatie website was op 1 april 2008) 29 euro per maand moeten gaan betalen!!

Na verteld te hebben dat ik het daar niet mee eens ben, omdat het totaal niet duidelijk is dat de website als een los product wordt gezien en dat je die dus apart moet opzeggen, hebben ze aangeboden om de dienst alsnog te laten beeindigen op de datum dat het ADSL abonnement is beeindigd. De opzegging heb ik inmiddels gedaan, dus nu even afwachten of het allemaal goed gaat. Ik ga er vanuit van wel :)

Waarom deze post? Ten eerste, het is een ervaring(en dit is een ervaringen topic :P) en ten tweede een tip: als je je Fast Abonnement wil opzeggen en je wilt ook dat je website stopt, let er dan op dat je die 2 apart stop zet!!!!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik snap er niets meer van. Ben al jaren tevreden XS4all gebruiker, sinds een jaar ook xs4all only en dat gaat ook allemaal goed.

Ik heb in het verleden al aardig wat mensen ook aan de xs4all gekregen.

Probeer nu al sinds half december voor iemand zonder vaste lijn een xs4all only te registeren. Gaat iedere keer mis bij het invoeren en controleren van de huisnummertoevoeging.

AL een paar keer gebeld. Eerst kwam men niet verder dan dat ik precies moet weten hoe KPN die toevoeging kent.. Is wat lastig als daar nooit een contract mee is geweest.

Nu ben ik alle mogelijkheden gaan proberen (b2, -b2, bii, -bii, bII etc. etc.) maar niets helpt. Weer gebeld en kreeg nu te horen dat er dan maar eerst een KPN vaste lijn aangevraagd moet worden, als dat afgeleverd is de xs4all regelen en zodra die geleverd is de KPN lijn weer afzeggen...

Doet me pijn om te moeten zeggen dat ik de beste mensen dan maar op tele2 of wat dan ook ga proberen te zetten

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 06-06 23:24
ik kan met mijn fritzbox maar op maximaal 5000 kbit connecten (downstream) terwijl ik met mijn oude speedtouch gewoon op 6000 kbit kan connecten. Weet iemand hoe dit kan :? Heb ze al 20x verwisseld maar het blijft hetzeflde...gebruik verder preceis dezelde kabels, echt vaag :?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

FireFoz schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:22:
ik kan met mijn fritzbox maar op maximaal 5000 kbit connecten (downstream) terwijl ik met mijn oude speedtouch gewoon op 6000 kbit kan connecten. Weet iemand hoe dit kan :? Heb ze al 20x verwisseld maar het blijft hetzeflde...gebruik verder preceis dezelde kabels, echt vaag :?
...al laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Stormtrooper schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:21:
Ik snap er niets meer van. Ben al jaren tevreden XS4all gebruiker, sinds een jaar ook xs4all only en dat gaat ook allemaal goed.

Probeer nu al sinds half december voor iemand zonder vaste lijn een xs4all only te registeren. Gaat iedere keer mis bij het invoeren en controleren van de huisnummertoevoeging.

AL een paar keer gebeld. Eerst kwam men niet verder dan dat ik precies moet weten hoe KPN die toevoeging kent.. Is wat lastig als daar nooit een contract mee is geweest.

Nu ben ik alle mogelijkheden gaan proberen (b2, -b2, bii, -bii, bII etc. etc.) maar niets helpt. Weer gebeld en kreeg nu te horen dat er dan maar eerst een KPN vaste lijn aangevraagd moet worden, als dat afgeleverd is de xs4all regelen en zodra die geleverd is de KPN lijn weer afzeggen...

Doet me pijn om te moeten zeggen dat ik de beste mensen dan maar op tele2 of wat dan ook ga proberen te zetten
Kpn lijn aanvragen en opzeggen duurt een jaar.het eerste jaar bij nieuwe aansluiting van KPN zit je aan een jaarconract vast,daarna per maand opzegbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb XS4ALL sinds de Wii actie.. nu zie ik dat je geen KPN meer nodig hebt.. Weet iemand toevallig of ik ook mijn KPN kan opheffen en toch adsl kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
kyddil schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:21:
Ik heb XS4ALL sinds de Wii actie.. nu zie ik dat je geen KPN meer nodig hebt.. Weet iemand toevallig of ik ook mijn KPN kan opheffen en toch adsl kan gebruiken?
Geen idee van "de" Wii-actie, maar aannemende dat je recent abonnee bent geworden, heb je een Xs4all-ONLY abonnement? In dat geval heb je aan ONLY Xs4all genoeg toch? Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
zojuist geupdate, heeft wel wat geholpen maar hoger dan 5600 ben ik nog niet tegen gekomen. Maar natuurlijk al stukken beter dan 4800 :)

Overigens is xs4ll vandaag weer de hele dag ruk bij mij, continue wordt de verbinding verbroken en is mn modem aan het reconnecten, ik denk dat ik vandaag maximaal 15 minuten achter elkaar internet gehad heb :X

Ik twijfel steeds of het aan mij ligt of niet, aangezien mn telefoon lijn niet helemaal nieuw meer (oud huis, slechte aansluiting), maar het heeft 2 jaar lang prima gewerkt dus dat lijkt me ook wel raar...

hebben jullie dat ook wel eens gehad, dat de verbinding de hele tijd weg valt? als het morgen ochtend nog is maar is bellen... had ik echt nooit last van toen het nog kpn was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 22:21
Ik heb hier dezelfde problemen als menig, het opeens omlaag gaan van de intrain-snelheid. Heb na mijn verhuizing 9 maanden lang op een rots-stabiele 19000kbps gezeten. Nu is dat opeens nog maar 16200kbps.

Zoals de meeste hier heb ik het probleem eerst aan mijn kant gezocht en ook alle mogelijke problemen uitgesloten. Tijd om contact op te nemen met xs4all dus. Na een redelijk uitgebreid mailtje van mijn kant, met wat referentiepunten naar dit topic, kreeg ik een zeer verontrustend mailtje terug.
Goedemorgen,

Het lijkt er op dat het probleem zich inderdaad niet bij u voordoet, het zit hem namelijk in de afstand tussen uw huis en de wijkcentrale waarop u aangesloten zit, deze bedraagt 665 meter.
Theorethish gezien kan hier maximaal maar 12mbit worden geleverd dus 18 lijkt onmogelijk maar het zou heel goed kunnen dat het toch gehaald is hiermee heeft u blijkbaar veel geluk gehad, nu zit de lijn inderdaad op max 16.2 en deze zal ook niet hoger gaan aangezien het niet haalbaar is op deze afstand.

Ik hoop uw vraag hiermee beantwoord te hebben.
Met vriendelijke groet,

xxxx

1e lijns Technische helpdesk

XS4ALL Helpdesk http://www.xs4all.nl/helpdesk/
Hij spreekt zichzelf al tegen door te zeggen dat de theoretische max 12mbit is en ik 16.2mbit haal. De kwaliteit van de helpdesk lijkt wel heel erg hard achteruit gegaan. Ook heb ik geen antwoord op mijn vraag gekregen waarom ik opeens maar 16200kbps haal, mijn huis is niet opeens verder van de centrale gaan afstaan, of andersom.

Volgens alle bronnen over afstand en snelheid moet ik gewoon de volle 20mbit kunnen halen. Heb maar een mailtje terug gestuurd met wat referentie materiaal, ben benieuwd wat er nu voor antwoord op mijn vraag komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 20:50

beany

Meeheheheheh

Vandaag al een brief gekregen met de bevestiging dat de website beeindigd is per de datum waarop de adsl lijn is stopgezet.

Erg snel!! En netjes dat ze het zo hebben kunnen oplossen, al hoop ik dat ze dit qua communicatie op hun website zullen verbeteren.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalman-X
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik zit op 787 meter van de centrale Delft-Voorhof, en mijn snelheid ligt rond de 16500 kbps, met uitschieters naar 17500 kbps. Er is bij download van een payserver wel enige fluctuatie (soms tot 13000, maar daarna klimt het weer omhoog). Die 787 meter is dus nog verder dan de 665 meter waar Black_Adder het over heeft.

20 MB heb ik alleen nog nooit gehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
ik zit op 2 km afstand van de centrale, alleen dat is wel aan de andere kant van de rijn. weet iemand hoe je kunt zien op welke centrale je zit? de andere centrale is namelijk 3 km van hier af, en dan zou ik op 6 mbit uit komen wat ik dus ook haal... (training)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 17:47
Hoe zijn jullie ervaringen met het opzeggen van je Bel Basis abonnement als je xs4all only hebt? Ik heb nu only en voip van xs4all en het bel basis wordt nu niet meer gebruikt, er wordt alleen af en toe nog op gebeld.

Kan ik zonder problemen bel basis opzeggen?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
urk_forever schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:07:
Hoe zijn jullie ervaringen met het opzeggen van je Bel Basis abonnement als je xs4all only hebt? Ik heb nu only en voip van xs4all en het bel basis wordt nu niet meer gebruikt, er wordt alleen af en toe nog op gebeld.

Ik neem aan dat bel basis van KPN is en dat het gewoon analoge telefonie betreft. In dat geval kan je het gewoon stop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalman-X
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
FireFoz schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:08:
ik zit op 2 km afstand van de centrale, alleen dat is wel aan de andere kant van de rijn. weet iemand hoe je kunt zien op welke centrale je zit? de andere centrale is namelijk 3 km van hier af, en dan zou ik op 6 mbit uit komen wat ik dus ook haal... (training)
Kijk hier: http://pcdb.bbned.nl/ Postcode plus huisnummer invullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Stormtrooper schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:21:

Heel bekend probleem. Voor de aanvraag is het canvas-nummer nodig en dat moet precies kloppen. KPN doet erg moeilijk om privépersonen dat nummer te geven zodat ze ADSL kunnen aanvragen.

Dat dat tegenwoordig zoveel gezeur geeft doet denken aan veel geld verdienen via allerlei service nummers die je moet bellen om een aanvraag voor elkaar te krijgen. Geldklopperij dus. Dit gebeurt bij alle providers. Tele2, Alice, Telfort, het Net etc.

offtopic:
(Bij mijn huidige provider heb ik ongeveer € 80,-- verbeld om de aanvraag glad te strijken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 23:31
Nadat ook bij mij afgelopen weekend de verbinding er weer uit heeft gelegen en de max. snelheid 6,8 Mb in plaats van 8 is (20 Mb abo is ook leverbaar op mijn adres, maar zoveel heb ik niet nodig) ben ik eens gaan zoeken en kwam ik uit op dit topic.

Blijkt dus dat er de laatste tijd meer problemen zijn.
Aangezien hier de pc toch altijd wel 24/7 aan staat vraag ik mij af of er een programma is die bijhoudt hoevaak de verbinding wegvalt?

Zou best handig zijn om dit dan te kunnen noteren, want het geduld raakt een beetje op.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

DT-PiSanG schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:45:
Nadat ook bij mij afgelopen weekend de verbinding er weer uit heeft gelegen en de max. snelheid 6,8 Mb in plaats van 8 is (20 Mb abo is ook leverbaar op mijn adres, maar zoveel heb ik niet nodig) ben ik eens gaan zoeken en kwam ik uit op dit topic.

Blijkt dus dat er de laatste tijd meer problemen zijn.
Aangezien hier de pc toch altijd wel 24/7 aan staat vraag ik mij af of er een programma is die bijhoudt hoevaak de verbinding wegvalt?

Zou best handig zijn om dit dan te kunnen noteren, want het geduld raakt een beetje op.
Linkmonitor van Sebastiaan Groeneveld doet dat op eenvoudige manier. Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 19:09
Black_Adder schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:00:
Ik heb hier dezelfde problemen als menig, het opeens omlaag gaan van de intrain-snelheid. Heb na mijn verhuizing 9 maanden lang op een rots-stabiele 19000kbps gezeten. Nu is dat opeens nog maar 16200kbps.
Heeft meer te maken met hoeveel mensen adsl gebruiken in je buurt tegenwoordig. Hoe meer mensen ADSL op hun lijn, hoe meer overspraak op de gebundelde lijnen, hoe meer ruis, hoe minder snelheid.

Met gebundelde telefoonlijnen kan ADSL fysiek gewoon niet de maximale snelheid bieden aan elke klant in die bundel. Hoe ver je van de telefooncentrale je ook zit.

Er zijn dus meerdere factoren:
- de DSLAM waarop je zit en welke SnR margin die hanteert (verschilt per netwerk)
- je lijnkwaliteit en lengte binnenshuis
- je lijnkwaliteit en lengte van je huis naar de centrale
- met hoeveel telefoonlijnen je gebundeld aangesloten bent op de centrale
- hoeveel die lijnen in de bundel gebruikt worden (telefonie en adsl)

24mbit wordt daarom praktisch nooit gehaald. 20mbit is realistischer maar ook erg zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steephh schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:02:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
via maximaal 30 hops:

9

Niet om het een of ander maar met die latency op de eerste hop is er bij jou thuis al iets fout, ik krijg zo het gevoel dat als je dat porobleem oplost je trace er ook een stuk beter uit ziet.

Het zou er eerder zoiets als onderstaand uit moeten zien. (eerste 2 hops zijn lokaal)

via maximaal 30 hops:

1 1 ms <1 ms <1 ms VL196-2-Wireless.mashnet.nl [192.168.196.2]
2 1 ms 1 ms <1 ms VL150-1-BB.mashnet.nl [192.168.150.1]
3 20 ms 13 ms 12 ms lo1.dr6.d12.xs4all.net [194.109.5.213]
4 12 ms 12 ms 16 ms 0.ge-3-0-0.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.7.141]
5 12 ms 14 ms 14 ms te5-4.swcolo1.3d12.xs4all.net [194.109.12.30]
6 * * * Time-out bij opdracht.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 31879 op 05-02-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 23:31
OgWok schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:58:
[...]

Linkmonitor van Sebastiaan Groeneveld doet dat op eenvoudige manier. Klik hier
Ziet er inderdaad eenvoudig uit. Neem dat ik moet verbinden met (zoals in het voorbeeld) altavista i.p.v. localhost?

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:42
Nou lekker dan het is weer een tijdje goed geweest en vanaf gisteren bagger.
Wel dsl maar geen verbinding. :(
Lijkt op een klapperde verbinding. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
tafmaf schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:40:
Nou lekker dan het is weer een tijdje goed geweest en vanaf gisteren bagger.
Wel dsl maar geen verbinding. :(
Lijkt op een klapperde verbinding. :(
Als je wel DSL hebt (sync) dan is het waarschijnlijk geen "klapperende" verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 13:35
Anoniem: 31879 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:41:
[...]

Niet om het een of ander maar met die latency op de eerste hop is er bij jou thuis al iets fout, ik krijg zo het gevoel dat als je dat porobleem oplost je trace er ook een stuk beter uit ziet.

Het zou er eerder zoiets als onderstaand uit moeten zien. (eerste 2 hops zijn lokaal)

via maximaal 30 hops:

1 1 ms <1 ms <1 ms VL196-2-Wireless.mashnet.nl [192.168.196.2]
2 1 ms 1 ms <1 ms VL150-1-BB.mashnet.nl [192.168.150.1]
3 20 ms 13 ms 12 ms lo1.dr6.d12.xs4all.net [194.109.5.213]
4 12 ms 12 ms 16 ms 0.ge-3-0-0.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.7.141]
5 12 ms 14 ms 14 ms te5-4.swcolo1.3d12.xs4all.net [194.109.12.30]
6 * * * Time-out bij opdracht.
True. Lokaal alles tracen is geen enkel probleem tot aan mijn router toe (rechstreeks tracen naar 192.168.10.1). Ga ik echter verder tracen naar bijvoorbeeld lo1.dr6.d12.xs4all.net dan krijg ik gelijk een latency van 99 ms bij mijn router.. Probleem zal hem dus in de router zitten. Heb daar wel vaker problemen mee gehad, ik denk dat ik die toch maar eens veroordelen zonder proces. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Hm, bij mij is de downloadsnelheid ineens nog maar 250 kB/s... XS4ALL Light, Eindhoven.
Dit heb ik op 3 verschillende testsites gemeten.

De intrainwaarden en s/n ratio's in mijn modem zijn gewoon goed.

Zijn er meer Eindhovenaren die dit ook hebben?

Edit:
Ook met 2 oude Speedtouch modems (546 & 780) en een brak SMC modem krijg ik normale s/n waardes, normale intrainsnelheden, maar uiteindelijk max 250 kB/s download... :(

Ik ben al vanaf 2 uur een dvd'tje aan het binnenhalen, normaal zou die al ruim voor 4 uur binnen zijn geweest... Nu is-ie pas op 50%. :(

[ Voor 39% gewijzigd door Richub op 08-02-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 10-06 16:36

rick77

... get to the point!

Ik heb hetzelfde met m'n Telfort verbinding via het KPN netwerk. Nu overigens rond de 450kB/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damanios
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 16:49
Naar mijn idee werkt KPN in de weekends regelmatig aan het netwerk. (Geen boze telefoontjes van business dsl gebruikers op zondag). Dus regelmatig gaat de bandbreedte dan naar beneden.
Het zou aardig zijn als dit gewoon als 'onderhoud' gemeld wordt bij xs4all, maar daar kiest men er normaliter voor alleen maar zaken te melden waarbij men de complete verbinding kwijt raakt.

De verklaring van X4ALL (KPN) waarbij de 'afstand tot de centrale' de veroorzaker is van bandbreedte verlies, is de standaard dooddoener die men gebruikt om klanten met een tragere verbinding door overspraak (meer abbo's op dezelfde bundel, of meer gebruik op hogere bandbreedte) te verexcuseren. Dat is een beter verhaal dan te vertellen dat ze gewoon geen ruimte meer hebben en dat de nieuwe gebruikers nu jouw bandbreedte gebruiken. Dat het over het algemeen niet waar is, is minder van belang.

Scheelt nl. weer wat gesprekken met Felix Meurders bij kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

nou weer een update van mij:

Kpn heeft draadjes van de kabel hier in de meterkast --> straatkast omgewisseld met 2 anderen om te kijken of ik weer normale snelheid haal met interneten.

Helaas geen verbetering.

2e keer heeft monteur draadjes omgewisseld van de straatkast ---> wijkcentrale
En een uitgebreide meeting gedaan waar uit kwam dat er een storing in de kabel van de straatkast --> meterkast zit. Dus hij heeft het probleem doorgegeven aan de 'grond troepen' zoals hij dat zei. om te kijken waar de storing zit en die dan te repareren.

Dat was allemaal vorige week vrijdag.

En deze week komt dus de 'grondploeg' kijken en meten en hopelijk repareren.

Hoop dat het wel gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Anoniem: 88064 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:42:
nou weer een update van mij:

Kpn heeft draadjes van de kabel hier in de meterkast --> straatkast omgewisseld met 2 anderen om te kijken of ik weer normale snelheid haal met interneten.

Helaas geen verbetering.

2e keer heeft monteur draadjes omgewisseld van de straatkast ---> wijkcentrale
En een uitgebreide meeting gedaan waar uit kwam dat er een storing in de kabel van de straatkast --> meterkast zit. Dus hij heeft het probleem doorgegeven aan de 'grond troepen' zoals hij dat zei. om te kijken waar de storing zit en die dan te repareren.

Dat was allemaal vorige week vrijdag.

En deze week komt dus de 'grondploeg' kijken en meten en hopelijk repareren.

Hoop dat het wel gaat helpen.
zal wel een verzopen kabel zijn,of een rotte las in de kabelmof.misschien dat er een stuk kabel vervangen moet weorden,maar vaak is het toch de eerste 2 problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290358

Hey Allemaal,

Ik ben een beetje een nitwit, maar op hoop van zegen:

Ik heb een abbonement van 8mbit/s, maar bij mijn modem, de fitzbox staat bij downstream 1024 kbit/s.

Weet iemand waardoor dit veroorzaakt kan worden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Anoniem: 290358 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:35:
Hey Allemaal,

Ik ben een beetje een nitwit, maar op hoop van zegen:

Ik heb een abbonement van 8mbit/s, maar bij mijn modem, de fitzbox staat bij downstream 1024 kbit/s.

Weet iemand waardoor dit veroorzaakt kan worden?

Alvast bedankt!
Is dat geen upstream?aangezien de upload van het abbo 1024 Kb/sec.is.

Dit moet je ongeveer zien in je fritzbox

Max. DSLAM data rate kBit/s 8000 <------profiel download in de centrale 1024 <---profiel upload in de centrale
Min. DSLAM data rate kBit/s 1024 32
Attainable data rate kBit/s 9976 <--------max. download op de lijn 1067 <-----max. upload op de lijn
Current data rate kBit/s 7996 <---download thuis 1023 <----upload thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-06 18:51
urk_forever schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:07:

Goede vraag. Dit wil ik bij mijn ouders ook gaan doen. Echter kan op 1 vraag geen antwoord krijgen; Als ik het telefoonnummer laat porteren naar VoIP, en ik besluit een keer ADSL op te zeggen en opnieuw een vaste telefoonlijn te laten aanleggen, kan ik dan mijn nummer terug laten porteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Mattie84 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:34:
[...]

Goede vraag. Dit wil ik bij mijn ouders ook gaan doen. Echter kan op 1 vraag geen antwoord krijgen; Als ik het telefoonnummer laat porteren naar VoIP, en ik besluit een keer ADSL op te zeggen en opnieuw een vaste telefoonlijn te laten aanleggen, kan ik dan mijn nummer terug laten porteren?
Nummers kun je altijd laten overzetten (zolang je geen jaarcontract hebt etc). Het is dus niet zo dat als je het bij XS4ALL parkeerd dat je het daar niet meer weg krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

Je moet het maar een beetje mee vergelijken met het porteren van je mobiele telefoonnummer :) Ik ben van KPN naar Orange gegaan. Daarna T-Mobile, en binennkort weer een andere!
En dat allemaal met hetzelfde nummer dat ik al jaren heb :)

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 167472 op 10-02-2009 19:24 . Reden: spelfoutje..... ]

Anoniem: 65993

Die storingen van xs4all only komen mij zo langzamerhand ook m'n neus uit. Vannacht om 1 uur was het weer raak. Om 3 uur nog steeds geen verbinding. Vanochtend om 8 uur werkte alles weer. Die storingen/onderhoud komen me net wat te vaak voor sinds ik overgestapt ben naar only. Ik kijk er niet eens meer van op wanneer m'n verbinding er uit knalt om een uur of 1 's nachts. Persoonlijk vind ik 1 uur 's nachts ook geen handige tijd voor onderhoud, tussen 3 en 6 zou beter zijn.

Hebben andere providers net zoveel downtime voor storingen als xs4all only? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.. Ik begin zo langzamerhand te overwegen om over te stappen naar een andere provider. Ik heb xs4all altijd beschouwd als een goede provider waarvoor ik bereid was om iets meer te betalen. Tegenwoordig ben ik vermoedelijk net zo goed of beter af met een ziggo abo'tje (maar dat is een een vermoeden). Is er een goed alternatief voor xs4all?

• Toff

Toff

FP ProMod
Anoniem: 65993 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:25:
Die storingen van xs4all only komen mij zo langzamerhand ook m'n neus uit. Vannacht om 1 uur was het weer raak. Om 3 uur nog steeds geen verbinding. Vanochtend om 8 uur werkte alles weer.
Eerder deze week had ik exact dezelfde ervaring. Jammer dat je van dit soort storingen (zijn het wel storingen eigenlijk?) nooit iets terugvindt op de site. Met "gewoon" xs4all nooit problemen gehad (en ik zit al heel lang bij xs4all, nog van voor het ADSL tijdperk), maar "only" lijkt wel "only shit" te betekenen; niet of nauwelijks sneller, maar wel véél meer storingen/downtime. Zit er technisch zo veel verschil in, dat dit zo extreem vaker storingen oplevert?

• vincedd
Anoniem: 65993 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:25:
Die storingen van xs4all only komen mij zo langzamerhand ook m'n neus uit. Vannacht om 1 uur was het weer raak. Om 3 uur nog steeds geen verbinding. Vanochtend om 8 uur werkte alles weer. Die storingen/onderhoud komen me net wat te vaak voor sinds ik overgestapt ben naar only. Ik kijk er niet eens meer van op wanneer m'n verbinding er uit knalt om een uur of 1 's nachts. Persoonlijk vind ik 1 uur 's nachts ook geen handige tijd voor onderhoud, tussen 3 en 6 zou beter zijn.

Hebben andere providers net zoveel downtime voor storingen als xs4all only? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.. Ik begin zo langzamerhand te overwegen om over te stappen naar een andere provider. Ik heb xs4all altijd beschouwd als een goede provider waarvoor ik bereid was om iets meer te betalen. Tegenwoordig ben ik vermoedelijk net zo goed of beter af met een ziggo abo'tje (maar dat is een een vermoeden). Is er een goed alternatief voor xs4all?
Even regelmatig op de site van xs4all kijken,staat er toch duidelijk aangegeven dat er werkzaamheden zijn:

Onderhoud XS4ALL Only
gemeld door Timo op 17-02-2009, 12:12
begindatum: 19-02-2009
begintijd: 01:00, duur: 4 uur
status: afgerond

In de nacht van woensdag 18 op donderdag 19 februari zal er onderhoud
gepleegd worden aan een access router van het XS4ALL Only netwerk
(dr4.d12.xs4all.net).

Vanaf 01:00 zullen een deel van de XS4ALL Only verbindingen
onderbroken worden. De werkzaamheden zullen naar schatting 4 uur in
beslag nemen.

Je zal wel op deze router hebben gezeten.

• Antwan46
  • Laatst online: 19-10-2020
Hebben jullie ook een brief ontvangen, waarin je IP adres veranderd wordt?
De mijn veranderd in 80.127.5.xxx naar 82.92.113. xx.
Hoop wel dat deze net zo stabiel is als de 80.127.5.xxx
Hebben jullie ook deze IP adres type?

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22

Len

Leeg

Ik heb het type 82.95.255.xxx, best een goed type, wordt ook beter hoe langer je het hebt! Net wijn zeg maar. :+

Ik heb eigenlijk weinig problemen met xs4all only. Wel heel soms een disconnect maar dat is meestal omdat het modem dan bezwijkt (door teveel emule verbindingen bijvoorbeeld) Ook de wireless op mijn speedtouch ST780 disconnect, maar dat is gewoon brak :(

[ Voor 53% gewijzigd door Len op 19-02-2009 21:35 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Heb sinds een paar maanden XS4ALL Only en het werkt prima. Geen uitval gehad. Ik werd automatisch gedowngrade van Basic naar Lite. Er prettig: meer bandbreedte voor minder geld.

Nu heb ik VOIP flat fee small + nummerbehoud van het regionale nummer aangevraagd. Ik heb aangegeven dat er een vermelding kan plaatsvinden in zowel de papieren als digitale telefoongids. Wat ik me afvraag: wat gebeurt er met de vermeldingen in de telefoongids? Ik heb nl. naast de standaard gratis vermelding, 1 extra vermelding met ook nog een extra regel tekst. Krijg ook netjes een jaarlijkse nota van de telefoongids hiervoor. Blijven alle vermeldingen zoals het is?

Ik heb hierover een paar dagen geleden al een mailtje gestuurd naar XS4ALL sales, maar heb nog geen antwoord.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 09:01

TVL

[b][message=31551703,noline]Ik heb aangegeven dat er een vermelding kan plaatsvinden in zowel de papieren als digitale telefoongids. Wat ik me afvraag: wat gebeurt er met de vermeldingen in de telefoongids? Ik heb nl. naast de standaard gratis vermelding, 1 extra vermelding met ook nog een extra regel tekst. Krijg ook netjes een jaarlijkse nota van de telefoongids hiervoor. Blijven alle vermeldingen zoals het is?

Ik heb hierover een paar dagen geleden al een mailtje gestuurd naar XS4ALL sales, maar heb nog geen antwoord.
Ik heb ook aangegeven dat mijn telefoonnummer in de telefoongids mag komen maar heb vooralsnog niets in de telefoongids gezien. En dat is al een behoorlijk tijdje geleden. :(

Ik heb een vraagje over xs4all only.

Dit gaat toch via bbned?
en als dit zo is, geeft dan bbned de snelheidsprofielen uit of heeft de provider daar ook nog invloed op?

ik vraag dit eigenlijk omdat toen ik bij demon (bbned) zat ik een adsl2+ 3mb 1mb snelheids profiel had en ze
nu bij xs4all zeggen dat ze tot 8 mb abo. geen adsl2+ profielen hebben, maar alles adsl2.

Dus dan denk ik dat de provider de profielen bepaalt adsl2 of 2+ of zit ik er helemaal naast?

• YoG
  • Niet online

YoG

Antwan46 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:11:
Ik heb nog steeds geen brief of email gehad.. mn IP is ook nog steeds hetzelfde

Zou je die brief willen inscannen o.i.d.? Ben toch wel heel benieuwd...

• Nakebod
  • Laatst online: 20:49

Nakebod

Nope.

Antwan46 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:11:
Staat er ook nog een reden bij dat ze dit willen doen?
Nu is xs4all natuurlijk wel de "eigenaar" van die IP range, dus ze kunnen er alles mee doen wat ze willen, maar het klinkt een beetje vaag imho.
Of heb/had je nog geen Only?
Nu heb ik sinds de overstap op xs4all only altijd al een 82.95.*.* IP gehad, zal gok ik ook niet zo snel veranderen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Glacier
  • Niet online
Anoniem: 88064 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:09:
Ik heb een vraagje over xs4all only.

Dit gaat toch via bbned?
en als dit zo is, geeft dan bbned de snelheidsprofielen uit of heeft de provider daar ook nog invloed op?

ik vraag dit eigenlijk omdat toen ik bij demon (bbned) zat ik een adsl2+ 3mb 1mb snelheids profiel had en ze
nu bij xs4all zeggen dat ze tot 8 mb abo. geen adsl2+ profielen hebben, maar alles adsl2.

Dus dan denk ik dat de provider de profielen bepaalt adsl2 of 2+ of zit ik er helemaal naast?
XS4ALL Only gaat via KPN Bitstream en niet via bbned :)

mm maar als ik tracerd doe dan geeft hij aan dat hij via bbned-demon-erx-DEMONA7-gw.router.nl.demon.net loopt??
Ben wel ex demon heeft dat daar mee te maken en hangt die gewoon aan het kpn netwerk?

Maar mijn vraag is nog bepaalt de provider of je adsl2 of adsl2+ krijgt of doen dat bbned, kpn dat?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 88064 op 26-02-2009 20:29 ]

• YoG
  • Niet online

YoG

Ik zie ook Demon bij de naam staan.. die is nu door Xs4all overgenomen.. en Demon had internet van BBNed (en Babyxl)
..dus vandaar? Misschien zijn ze de routernaam vergeten aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Vandaag kreeg ik dit antwoord mbt gidsvermelding:
Op dit moment verzamelt XS4ALL alle klanten die een gidsvermelding willen hebben.
Deze worden echter nog niet afgenomen door de gidsvermelders. Dit houdt in dat klant
wel de mogelijkheid heeft om aan te geven dat hij/zij in de gids wil komen maar dat
dit niet gaat gebeuren. Pas als de gidsvermelders onze gegevens gaan afnemen zullen
onze klanten in de gids terecht komen.
:(

Ondertussen heb ik ook maar eens een mailtje gestuurd naar de detelefoongids.nl en gevraagd hoe het zit. Enkele van de vermeldingen die ik nu in de telefoongids heb staan zijn namelijk betaald, en dat kunnen ze volgens mij niet zomaar laten vervallen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
Ik ben anderhalf jaar klant geweest van XS4All (laatste maanden XS4All only). Dit ging goed TOT 19 januari. Toen kreeg ik last van een storing. Het 'Internet' lampje op mijn Speedtouch 780 brandde niet meer. XS4All opgebeld en na een uur tot de conclusie gekomen dat waarschijnlijk het modem kapot was. Via via een ander modem geregeld (ook een 780), maar ook die verbond niet. Ticket aan laten maken door de helpdeskmedewerker en dat zou 2-3 werkdagen duren. Die vrijdag (werkdag 3 van de storing) maar eens gebeld, want ik voorzag een internetloos weekend. Deze meneer meldde mij opeens dat het wel 5 werkdagen kon duren en dat hij met alle plezier met KPN wou bellen, maar hij wist toch wel wat het antwoord zou zijn. Op mijn reactie 'bel toch maar, dan, want ik ben wel benieuwd', weigerde hij te bellen en vertelde nogmaals dat hij wel wist wat het antwoord zou zijn, nl. dat ik geduld moest hebben.

De maandag erop weer in de telefoon geklommen. Uiteindelijk iemand aan de telefoon die WEL met KPN ging bellen, bleek dat mijn ticket donderdag reeds was opgelost, maar de helpdesker zag dat mijn lijn het nog niet deed. Ticket weer terug naar KPN.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb tegen ze gezegd dat ze de boel wel konden opruimen, dat ik er geen vertrouwen in had dat ze de boel gingen oplossen. Na 3 weken was ik idd afgesloten, en ik heb tot die tijd elke dag gebeld (want ze zouden de storing wel oplossen, hadden ze beloofd, zodat ik in afwachting van de afsluiting iig nog gebruik kon maken van internet). Het heeft het niet meer gedaan. Zo heel af en toe ging het 'Internet' lampje nog wel branden, maar verbinding had ik niet.

Nu blijkt dat ik niet had moeten laten afsluiten, maar had moeten migreren naar een nieuwe provider. Ik heb nu een abonnement bij Tweak afgesloten, maar mijn eerste aanvraag is afgewezen, omdat er nog een afsluitorder liep (5 februari al afgerond, de 20e kreeg ik de afwijzing).

Dank je wel XS4All. Retedure provider, maar extra service bij storing is 0,0. Ze hebben dezelfde SLA's als elke andere provider, zo lijkt het. Ze zeggen wel dat ze actief tickets bewaken, maar bij mij kreeg ik HEEL sterk de indruk dat ze dat pas doen als er gebeld wordt. Wanneer ik belde, kwamen ze altijd pas achter statuswijzigingen van mijn ticket.

Gisteren kreeg ik mijn modem van Tweak en een brief dat ik de 7e maart wordt aangesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
ik heb zo iets vaags, mijn xs4all only internet werk OPZICH OK (hoewel het vroeger bij kpn stukken beter/sneller was) maar zodra ik ga streamen via youtube of zelfs dumpert, knalt mn verbinding er uit:

04.03.09 19:01:46 Internet connection established successfully. IP address: 83.161.xxx.xxx, DNS servers: 194.109.xxx.xxx and 194.109.xxx.xxx, Gateway: 194.109.xxx.xxx
04.03.09 19:00:44 Internet connection cleared.
04.03.09 19:00:44 Registration at Internet Service Provider failed. Terminated LCP
04.03.09 19:00:39 DSL is available (DSL synchronization exists with 5565/1031 kbit/s).
04.03.09 19:00:20 Internet connection cleared.
04.03.09 19:00:20 DSL not responding (no DSL synchronization).

dit terwijl ik wel gewoon full speed kan downloaden met bijvoorbeeld nieuwsgroepen :?

weet iemand hoe dit kan? zou dit nou aan mij liggen of aan het modem? (fritzbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196104

FireFoz schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:07:
ik heb zo iets vaags, mijn xs4all only internet werk OPZICH OK (hoewel het vroeger bij kpn stukken beter/sneller was) maar zodra ik ga streamen via youtube of zelfs dumpert, knalt mn verbinding er uit:

04.03.09 19:01:46 Internet connection established successfully. IP address: 83.161.xxx.xxx, DNS servers: 194.109.xxx.xxx and 194.109.xxx.xxx, Gateway: 194.109.xxx.xxx
04.03.09 19:00:44 Registration at Internet Service Provider failed. Terminated LCP
04.03.09 19:00:39 DSL is available (DSL synchronization exists with 5565/1031 kbit/s).
04.03.09 19:00:20 Internet connection cleared.
04.03.09 19:00:20 DSL not responding (no DSL synchronization).

dit terwijl ik wel gewoon full speed kan downloaden met bijvoorbeeld nieuwsgroepen :?

weet iemand hoe dit kan? zou dit nou aan mij liggen of aan het modem? (fritzbox)
Ik weet niet hoe het kan, maar het is bij mij sinds gisteren ook aan de gang. Ik zit bij Solcon en maak gebruik van het Bitstream netwerk (volgens mij XS4ALL only ook). Elke paar minuten knalt de verbinding eruit en begint m'n Fritzbox weer opnieuw verbinding te maken. Internet en telefonie is op deze manier compleet onbruikbaar. :(

Hetzelfde geintje had ik vorig jaar mei/juni ook een tijdje (na de beruchte grote storing), het loste zich weer op en inmiddels is het weer helemaal mis. Aan de Fritzbox is niets veranderd (en bovendien werkt het met andere modems net zo beroerd), het moet dus wel aan de lijn liggen. Helaas leggen providers wel vaak de schuld bij de klant of het modem, ondanks het gegeven dat de verbinding lange tijd probleemloos werkte en nu plotseling niet meer...

Ben ook benieuwd wat er aan de hand is en vooral ook hoe ik er vanaf kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Anoniem: 196104 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:25:
[...]

Internet en telefonie is op deze manier compleet onbruikbaar. :(
Wat is je reden om ook VOIP te nemen?
Je hebt toch wel VOIP?

Het is teveel afhankelijk van diverse factoren:
Internet, modem, bekabelling.
Het zijn wel drie woorden, maar ze omvatten zoveel.

Mensen die dus een bedrijfje aan huis hebben of chronische zieken moeten echt bij hun KPNtelefoon blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Zojuist werd ik van thuis gebeld (via VIOP) en de spraakkwaliteit op zich was prima, maar tussendoor hoorde je steeds korte klikgeluiden. Is dat normaal?

edit:
Modem: ST 716WL; telefoon is een oude Beocom 1000 telefoon.

[ Voor 18% gewijzigd door EXX op 05-03-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

EXX schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:05:
Zojuist werd ik van thuis gebeld (via VIOP) en de spraakkwaliteit op zich was prima, maar tussendoor hoorde je steeds korte klikgeluiden. Is dat normaal?

edit:
Modem: ST 716WL; telefoon is een oude Beocom 1000 telefoon.
VoIP moet ISDN of betere kwaliteit geven. Dat houdt zeker geen tikken in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik ga eerst maar eens het modem upgraden naar de laatste firmware. Is het mogelijk de huidige configuratie te saven, dan de upgraden en de configurate te restoren? Is de nieuwe firmware backward compatible mbt een configuratie die gesaved is met een oudere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
EXX schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:45:
Ik ga eerst maar eens het modem upgraden naar de laatste firmware. Is het mogelijk de huidige configuratie te saven, dan de upgraden en de configurate te restoren? Is de nieuwe firmware backward compatible mbt een configuratie die gesaved is met een oudere firmware?
Doe maar niet.
Restoren dus.

Gewoon alles opnieuw instellen mbv de wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skinkie schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:20:
[...]

Niet om vevelend te doen maar hoe kom je tot deze conclusie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Anoniem: 31879 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:57:
[...]

Een afstudeeronderzoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:35

netblade

Sunrise

Nvm, inmiddels al opgelost.

[ Voor 94% gewijzigd door netblade op 08-03-2009 19:40 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Laat ik ook eens xs4all only ervaringen posten.

Vorig jaar mijn snelheid gewijzigd, ging niet goed. Een klapperende lijn. Een drukke helpdesk, duurde even voor ik aan de beurt was en verschillende keren moeten bellen maar alle keren netjes te woord gestaan en ook altijd terug gebeld. Ondanks dat het een paar dagen geduurd heeft en er dus geen internet was is XS4all wel al zijn beloften nagekomen.
Dat was het negatieve.

Nu het positieve:
Ik heb toendertijd mijn KPN nummer over laten zetten naar XS4all. Eigenlijk gebruik ik mijn vaste telefoon niet meer maar voor die 5 euro per maand wilde ik mijn mooie vaste nummer wel houden. Nu heb ik een paar weken geleden eens mijn telefoon rekening online bekeken. Reden was een niet gepland vrij lang telefoongesprek met een mobiel nummer in Oeganda en ik was bang voor hoge kosten. Maar mijn telefoon rekening was amper hoger dan normaal. Beetje vreemd en ik heb dus de prijslijst van XS4all er eens bij gepakt en wat blijkt... Bellen naar een mobiel nummer in Oeganda kost maar 10 cent per minuut. Bellen naar een mobiel nummer in Nederland kost 15 cent per minuut. Beetje raar, maar ik ben blij want ik bel regelmatig met Afrika..Ik ben dus gewoon blij met XS4ALL _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
Skinkie schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:20:
[...]

Anoniem: 31879 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:57:
[...]

Tja VoIP moet betere kwaliteit leveren dan ISDN! Maak ervan "Zou Moeten" want in de praktijk is het slechter dan ISDN.

[ Voor 24% gewijzigd door freedzed6 op 08-03-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 16:51
freedzed6 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:46:
[...]

[...]

Tja VoIP moet betere kwaliteit leveren dan ISDN! Maak ervan "Zou Moeten" want in de praktijk is het slechter dan ISDN.
ISDN maakt net zoals het openbare telefoonnetwerk gebruik van G711 A-Law als audiocodec. Deze codec wordt ook ondersteund door de Voip-providers, en dus ook XS4All. Als jij met G711.a in je instellingen geen goede gesprekskwaliteit haalt heb je óf ander dataverkeer dat je Voip-pakketjes wegdrukt, óf je hebt ergens in je netwerk brakke hardware (een Voip-adapter/modem dat half vastloopt bijvoorbeeld). In het ergste geval is het netwerk van je provider niet erg geschikt voor Voip, maar dat lijkt me bij XS4All sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Zo, en nu is het mis bij mij... Afgelopen vriijdag om 14.20 was er opeens geen internet meer. Het DSL lampje op m'n Fritz!box knipperde. Xs4all gebeld met de mobiel, want de telefoon deed het natuurlijk ook niet meer. En WEG is de winst die ik heb gemaakt met m'n flat fee abonnement... Eind van de middag was ik zo'n 8 euro prepaid tegoed armer. Enfin, ik heb twee helpdeskmedewerkers versleten die er niet uitkwamen met alleen maar het doorlopen van de modeminstellingen... Niet vreemd, want die waren goed: alles had immers een paar maand goed gewerkt. Uiteindelijk iemand van de échte helpdesk gekregen, oftewel iemand die de lijnen kan checken, en die zag al gauw dat de lijn compleet dood was... Probleem kon zelfs in de KPN-kast in de buurt liggen of zo.

Toen ik vroeg hoe lang dit kon gaan duren, kreeg ik doodleuk te horen dat ik het weekend sowieso wel kon vergeten en dat ze er pas maandag naar zouden kijken... Misschien dat er zelfs een of andere monteur de KPN-kast hier moest nalopen.

Dat vind ik toch wel belachelijk... Als de boel plat ligt, is het een noodgeval en moet er gewoon iemand naar kijken, weekend of niet. Helemaal nu we ook telefoon via internet hebben. En het was toen trouwens nog vrijdagmiddag. Maar goed, het is vooralsnog gegaan zoals verwacht: er is nog geen moer gedaan. Het enige wat ik tot nu toe aan nieuws heb, is een bevestigings sms-je met het ticketnummer... Ik heb zaterdag nog even de Helpdesk gebeld om te achterhalen of er misschien toch nog iets alvast gedaan kon worden, maar in het weekend is alleen de dombo-helpdesk open en daar heb je helemaal niets aan. Die komen niet verder dan 'modem herstarten' en de instellingen nalopen.

Nu ben ik wel HEEL ERG BENIEUWD of er vandaag écht wat gaat gebeuren... Ik heb het idee dat ik al HEEEEEEL blij mag zijn als iemand vandaag m'n ticket bekijkt... Heeft iemand hier al eens zoiets meegemaakt? Hoe lang kan dit gaan duren? Als er echt een monteur in m'n woonplaats moet gaan kijken, dan klinkt dat bij mij zo van 'dit gaat dagen zo niet weken duren'... En ondertussen zit de familie thuis chagerijnig te zijn... Ben blij dat ik internet op het werk heb zodat ik tenminste dit even kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 20:49

Nakebod

Nope.

Anoniem: 135195 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:14:
Dat vind ik toch wel belachelijk... Als de boel plat ligt, is het een noodgeval en moet er gewoon iemand naar kijken, weekend of niet.
Belachelijk? Heb jij een SLA met xs4all dan?
Al doen ze er 2 weken over, zelfs dan voldoen ze nog prima aan de termijn om een storing op te lossen.
Het gaat hier over een consumentenlijn, welke er in Nederland op jaarbasis al bijna nooit eruit liggen. Dus wat dat betreft is er al weinig te klagen.
Neemt niet weg dat het voor jou lastig is, maar om het nu belachelijk te noemen?
Als het echt zo "belachelijk" is, neem dan maar een zakelijk DSL abbo met bijbehorend SLA contract. Dan praten we even niet over de kosten per maand.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 11:16

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Al dan nie teen consumenten lijn, toch ben ik ook van mening dat er gewoon 24/7 een storings dienst beschikbaar moet zijn om dit soort problemen op te lossen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste